Správy

15. etapa TdF 2016
17. 07. 2016 Reportáže

V dnešnej etape čakalo na cyklistov šesť hodnotených stúpaní v pohorí Jura. Dve stúpania prvej kategórie, jedno druhej, dve tretej kategórie a jedno stúpanie najvyššej HC kategórie na Grand Colombier. Pätnásta kopcovitá etapa začínala v Bourg-en-Bresse a končila v Culoz. Jedna z najťažších etáp 103. ročníka Tour de France merala 159 kilometrov. Po štarte sa do čela dostala 28 členná skupina cyklistov, z ktorej pred bodovanými vrcholmi vyrážali cyklisti súťažiaci o bodkovaný dres pre najlepšieho vrchára. Najviac bodoval, aj keď nie vždy plný počet za prvé miesto, získal Poliak Rafal Majka (Tinkoff). Najťažšie stúpanie dňa na Grand Colombier s dĺžkou 12,8 kilometra s priemerom 6,8 %, si pelotón dnes dal dva krát, aj keď druhý krát z inej strany kopca nevyšiel až na vrchol. V poslednom zjazde, pred sedem kilometrovým rovným úsekom do cieľa, sa osamostatnila dvojica Jarlinson Pantano (IAM Cycling) a Rafal Majka, za ktorou pár sekúnd bola druhá dvojica Alexis Vuillermoz (AG2R La Mondiale) a Sebastien Reichenbach (FDJ). Druhá dvojica tú prvú nedostihla a o víťazstve rozhodol šprint dvojice v čele. Viac síl zostalo kolumbijskému cyklistovi Jarlinsonovi Pantanovi, druhý bol Rafal Majka, tretí so stratou 6. sekúnd prešiel cieľom Francúz Alexis Vuillermoz. PETER SAGAN (Tinkoff) dnes skončil na 152. mieste so stratou 28:13 min. Dvadsaťsedem ročný Jarlinson Pantano (IAM Cycling) dnes dosiahol svoje najväčšie víťazstvo. Na prvých troch miestach priebežného poradia sa nič nezmenilo. Slovenskému cyklistovi PETEROVI SAGANOVI naďalej patrí zelení dres. Zajtra ho bude mať oblečený už 80. deň. Rafal Majka získal v dnešnej etape bodkovaný dres.       Priebežné poradie po 15. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....68:14:36 2. Bauke Mollema.....Trek - Segafredo.....+ 1:47 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 02:45 93. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 2:07:29     Autor: Milan Majtán

Report 2: Salzkammergut Trophy 2016
16. 07. 2016 Reportáže

Keď sa povie Salzkammergut Trophy, mnohým bajkerom sa v mysli vybaví najväčšírakúsky MTB maratón, ktorý sa každoročne v polovici júla koná v nádhernom prostredí rakúskejoblasti Salzkammergut, s centrom pretekov v mestečku Bad Goisern, obklopenom horami amalebným Hallstattským jazerom. Tejto bohumilej akcie sa zúčastňujem už dlhší čas. Dvakrát som absolvoval trasu dlhú 120km a pred tohtoročným štartom som mal za sebou aj tri účasti na najdlhšej trati, A-Strecke, na ktorejpokorenie treba na bicykli prejsť 211 km a zdolať viac ako 7.000 m prevýšenia. Pred účasťou na tohtoročnej edícii Trophy som dlhú dobu váhal. Minulý rok som na bicyklipretekal len minimálne, „Salzky“ som sa nezúčastnil vôbec a ani tento rok sa moja zbierkaštartových čísel zatiaľ veľmi nerozrástla. Povedal som si však, že ak nie iné, na Salzku ísť chcem.Otázkou len bolo, ktorú trať si vybrať. Dosť dlho som nad tým uvažoval a premýšľal. Pred„dvestovkou“ som mal určitým spôsobom rešpekt, môj kilometrový nájazd bol predsa len o niečonižší než bývalo zvykom minulé roky. Môj najdlhší MTB výjazd bola dlhá trať tohtoročnéhoSvätojuského maratónu, okrem toho som absolvoval jeden stokilometrový výjazd na asfalte, notohtoročné výjazdy dlhšie ako 70 km by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky. Nakoniec som sivšak povedal, že až také zlé to snáď nie je a ešte som sa stihol prihlásiť v termíne ktorý zaručoval,že pod číslom A103 som mal napísané aj svoje meno :) Ako už nadpis napovedá tohtoročné vydanie Salzkammergut Trophy sa pre mňa nieslo vznamení viacerých problémov, ktoré sa začali ešte pred odjazdom do Bad Goisernu. Kuriér, ktorými mal priniesť nové diely na bajk ma v stredu nezastihol a doma nebol ani nik iný, kto by zásielkuprebral. Balík mi teda prišiel až vo štvrtok okolo obeda a po jeho otvorení sa na mňa vyvaliloviacero prekvapení. Prvým z nich bolo, že môj nový 39-zubový prevodník nemal žiadne nábehovérampy a tým druhým, že namiesto štyroch skrutiek ktorými som prevodník hodlal upevniť, mi prišlalen jediná. Moja chyba, zabudol som si v objednávke skontrolovať počet... Navštívil som tedaviacero bratislavských bikeshopov s cieľom dokúpiť chýbajúce diely, no neuspel som v žiadnom.Iróniou je, že prevodník som nakoniec upevnil pôvodnými skrutkami, o ktorých som si myslel, žemajú strhnuté závity... V balíku sa však okrem už spomínaných vecí nachádzalo ešte niečo – bezdušovépneumatiky. Takmer každý, kto to v dnešnej dobe myslí s cyklistikou aspoň trochu vážne ich užpoužíva, tak som si povedal že prestanem odolávať a konečne si ich zaobstarám tiež. Po tom, čosom sa pred niekoľkými týždňami snažil týmto spôsobom použiť obyčajné plášte značky Schwalbea totálne som zlyhal, nenechal som nič na náhodu a objednal som si úplne nové Conti X-King sTLR úpravou. Pomocou „kompresora“ vyrobeného z PET fľaše išli nasadiť úplne jednoducho,pätky si s hlasným lupnutím sadli na svoje miesto a okolo 17:00 som už mal bicykel pripravený,teda aspoň som si to myslel :) Vybral som sa teda s priateľkou zaliezť si na skaly. Tam som zhodouokolností stretol bývalého „kolegu“ z dlhých maratónskych tratí, Petra Vrtiša, ktorý mi dosobotných pretekov poprial veľa šťastia. Po návrate domov z tlaku v pneumatikách neubudlo, priskúške pod vodou boli obe kolesá absolútne tesné a nič mi teda nebránilo postaviť sa v sobotu naštart po prvýkrát na bezdušových pneumatikách. V piatok ráno som ešte musel vybaviť posledné formality spojené s odovzdávaním mojejdiplomovej práce, čo sa však nečakane dosť natiahlo a tiež bolo potrebné pobaliť si všetky veci,naložiť ich do auta a podľa možnosti na nič nezabudnúť. Z Bratislavy sme teda s priateľkouvyrážali až v skorých popoludňajších hodinách a do Bad Goisernu sme aj kvôli niekoľkým zápchamdorazili až okolo 19:00. Tam som s bicyklom absolvoval pre „Ačkarov“ povinnú technickú kontroluktorou som s takmer novým bicyklom prvýkrát prešiel úplne bez vyjednávania. V dotazníku, ktorýbol jej súčasťou som pri kolónke pneumatiky hrdo zaškrtol možnosť tubeless :) vyzdvihol som sištartové číslo, s Monikou sme sa ešte trochu pomotali po stánkoch (za 15€ sa mi podarilo kúpiťcelkom solídne vyzerajúce cyklistické nohavice) a ani sme sa nenazdali a hodiny už ukazovali vyšepol deviatej. Po príjazde do Bike-Campu kde sme hodlali prenocovať, nás však asi 10 ročný chlapecv organizátorskej vestičke privítal slovami „Sorry, this campsite is already full.“ To sme teda ozajnečakali a bol to pre nás značný škrt cez rozpočet. Rozmýšľali sme, že pôjdeme spať do kempu vHallstate, kde by ešte miesto malo byť, avšak ten je od centra Bad Goisernu relatívne ďaleko a prištarte o 5:00 sa cení každá minúta spánku naviac. Po viacerých úvahách sme sa nakoniec zložilivedľa dvojice Čechov na brehu Halstattského jazera. Pôvodne to bola síce z núdze cnosť, nonakoniec sme vôbec neľutovali, práve naopak. Bolo tam naozaj nádherne. Už bola síce takmer tma,aj tak som však vyrazil na krátku skúšobnú jazdu, zistiť, či všetko funguje ako má. Nefungovalo.Napriek tomu, že v dielni išlo všetko ako malo, v reálnych podmienkach reťaz nie a nie vyskočiť naveľký prevodník. Zo začiatku ma chytila veľká panika a myslel som si, že všetko moje doterajšieúsilie príde kvôli tejto veci nazmar. Po miernom doladení prešmýkača som však prišiel na to, akosprávne radiť aj bez nábehového systému. Chcelo to len získať ten správny grif a po chvíli sa mi užtakmer vždy podarilo preradiť na veľký prevodník na prvý pokus. Ďalšie prekvapenie ale prišlo, keď sme sa chceli najesť. Zistili sme, že nám chýba voda.Plánovali sme totiž spať v kempe s kúpeľňou a kompletným vybavením a preto sme so seboužiadne veľké zásoby vody nebrali. Brutálnu porciu cestovín, ako som pôvodne plánoval :) som siteda neuvaril, vydalo len na Kuře na paprice pre nás oboch, chleba sme však našťastie mali dosť. Ostalo ešte nasadiť na bicykel číslo, podsedlovú kapsičku a pripraviť si veci, ktoré si ránobudem brať so sebou na trať. Dlhšie som premýšľal, či si vziať dve náhradné duše, alebo budestačiť jedna. Nakoľko to mala byť moja prvá skúsenosť s bezdušovým systémom, kdesi v kútikuduše som počítal som aj s tým, že to môže celé úplne zlyhať a duše som nakoniec vzal dve. A dobresom spravil. Ani tri by neboli zbytočné, ale o tom neskôr :) O 23:00 som už ležal v spacáku svýhľadom na jasnú hviezdnu oblohu, ktorá sa však podľa predpovede mala v priebehu nocizatiahnuť a v skorých ranných hodinách aj poslať na zem nejaké tie kvapky. Napriek tomu, že mi vnoci bolo dosť teplo, okolo 3:50 som sa zobudil pomerne odpočinutý. Najedol som sa, poobliekal,do vreciek som nasúkal nejaké tie tyčinky a gély, vyskúšal som, či držia pneumatiky (držali) avyrazil na štart do centra Bad Goisernu. Tam to už naplno žilo pretekmi, zaradil som sa niekde dopolovice štartového koridoru a o pár minút sa už námestím niesol štartový výstrel. Nakoľko na mojich posledných dvoch dvestovkách som totálne prepálil úvod a pri svojomposlednom vystúpení som sa trápil prakticky už od 40. kilometra, tento rok som si povedal, že sa užnikým nenechám strhnúť a pôjdem si svoje pohodové tempo, tak aby som vôbec necítil bolesť nôh.A aj sa mi to solídne darilo, aj pri tomto maximálne pohodovom tempe som predbiehal mnohýchpretekárov, ktorý boli už v úvode dosťzadýchaní. Po krátkom zjazde a prudkej stojke sme vošli doterénu, kde sa vytvorila mierna zápcha. Tu by som už rád šiel o niečo rýchlejšie, predbiehať sa všaknedalo a skončil som balancujúc pri pomalej rýchlosti v strede medzi dvoma „jazdnými pruhmi“. Po upokojení situácie som pred sebou na bicykli zbadal človeka maximálne subtílnejpostavy. Ale tak, že pri tomto chlapovi by väčšina modeliek len zaplakala závisťou. AndiGoldberger, bývalý megaúspešný skokan na lyžiach, ktorý sa v Rakúsku stále teší obrovskejpopularite, sa tiež prišiel popasovať s nástrahami 211 km trate. Na moju otázku ohľadom jehohmotnosti mi odpovedal, že má 60 kg, aj keď ja osobne by som mu tipoval minimálne o 10 kgmenej. Po krátkom rozhovore s Andim nasledovalo stúpanie v kamenistom teréne, po ktoromnavyše stekala voda, takže ak by na to aj človek mal, už len kvôli ostatným účastníkom sa nedaloinak ako tlačiť bicykel. Po skončení tejto sekcie sme sa dostali na zvážnicu ktorou sme vystúpali ažna vrchol Raschberg, po dlhšom zjazde, v ktorom sa na jednom mieste bolo treba vyhýbať na cestestojacej krave sme opäť chvíľu stúpali až do sedla Hütteneckalm. Odtiaľ sa pokračovalo náročným,kamenistým a rozbahneným zjazdom, ktorý som z bezpečnostných dôvodov, podobne ako väčšinaostatných účastníkov, absolvoval z väčšej časti po svojich. V nasledujúcom viac-menej rovinatomúseku som si však uvedomil, že zadné kolesom mi nejako pláva. Nechcel som tomu uveriť, malsom predsa bezdušáky, no bolo to tak. Zastavil som a po chvíli som objavil zdroj problému,pneumatika bola na boku máličko narezaná. Presne ako v inštruktážnych videách výrobcovtesniacich tmelov som bicykel naklonil tak, aby sa rozrezané miesto nachádzalo v najnižšom bode akolesom som mierne triasol v snahe zaceliť dieru v plášti, avšak veľmi úspešný som nebol. Kolesosom sa snažil aj dofúkať, no vždy keď som dosiahol určitý tlak, ventilok začal prepúšťať vzduch, sčím som si naozaj nevedel rady. Povedal som si, že budem pokračovať ďalej a uvidím, čo sa budediať. Tesne pred prejazdom cez miestny highlight – Ewige Wand - nie viac ako meter a pol širokýchodník vysekaný do kolmej skaly som musel dofukovať znova a po zjazde do dedinkyWeissenbach opäť, tentokrát však už s dielenskou pumpou, ktorú som si požičal od divákov. Keď užsom tie bezdušáky staval, povedal som si, že im ešte dám šancu, no ak to nebude držať, prinajbližšej dielenskej pumpe nasadím dušu. Medzičasom začal poriadny lejak, bunda do dažďa všaksvoju funkciu splnila a po pár minútach dážď zoslabol natoľko, že ju už nebolo treba. Nasledujúci úsek až do dedinky Rehkogl bol rovnaký ako úvod pretekov, dobehol somkolegu Tomáša Tomášeka, ktorý mi potvrdil, že zadné koleso mám naozaj mäkké :) Pri najbližšejveľkej pumpe som sa teda rozhodol založiť dušu. Ako som odskrutkoval čiapočku ventila, jehoodnímateľné jadro vypadlo tiež. Cítil som sa ako totálny magor – je možné že tesniaci tmel trhlinu vplášti utesnil a vzduch unikal cez povolené jadro ventilu, no už som nechcel špekulovať a strácaťďalší čas, tak som sa rozhodol nahodiť dušu. Okrem toho, aj keby tá bočnica bola zalepená, mohlasa kedykoľvek znova otvoriť, čo by bolo ďalšie riziko, ktoré som podstupovať nechcel. Ventil somteda vybral a do plášťa som vložil dušu. V strese a hneve na samého seba mi trvalo hodnú chvíľu,kým som správne nasadil aj druhú stranu plášťa, no nakoniec sa mi to podarilo a mohol som začaťpumpovať. Čo však čert nechcel, žltá Topeak pumpa mala pokazený manometer a moja snahanatlačiť do zadného kolesa 2,5 baru sa skončila so zvukom nie veľmi odlišným od štartovéhovýstrelu, pri ktorom mi z kolesa odletela kazeta aj s orechom a duša to už mala nenávratne za sebou.Na sebavedomí mi to rozhodne nepridalo a cítil som sa už ako magor zo všetkých najväčší.Neostávalo mi však nič iné, než založiť druhú dušu, ktorú som si našťastie zobral tiež. Dal som simaximálny pozor, namiesto manometra som použil palec a ukazovák a po chvíli som moholnahodiť koleso do rámu a pokračovať ďalej. Na zemi som ešte pohľadal bezdušový ventilok apokračoval som ďalej. Zničenú dušu som s ich súhlasom prenechal divákom ako suvenír, takéhoexota tam asi ešte nemali :) Celkový čas, ktorý som stratil dofukovaním a výmenou duší sa vyšplhal na viac ako polhodiny, no aj keď trochu zronený, pokračoval som ďalej a po krátkom čase som sa už týmitoproblémami nezaoberal. V hlave mi znela úvodná časť songu Baba O´Reily od The Who a išlo sami naozaj dobre. Úseky, v ktorých som sa pred dvoma rokmi neskutočne trápil som išiel beznajmenších problémov. Z Altausee sme stúpali okolo miestnych soľných baní k pasienku Blaa Almodkiaľ nasledoval úsek dolu lyžiarskou zjazdovkou. Bol som prekvapený, koľko ľudí jazdiacich ajna veľmi drahých celoodpružených bajkoch sa v týchto zjazdoch vyslovene trápilo a nevedeli si toporiadne pustiť. Ja sám som vo všetkých kamenistých zjazdoch musel ísť s maximálnouopatrnosťou, nakoľko som už nemal náhradnú dušu a seknúť tú v zadnom kolese som si už nemoholdovoliť. Na konci občerstvovacej stanice sa nachádzala veľká nádoba s nápisom Abfall/Wasteslúžiaca na odhadzovanie odpadkov. Môj obal od tyčínky síce pristál vedľa, no po vzhliadnutí tohonápisu mi v hlave opäť začali hrať The Who: Don´t cry, don´t raise your eye, it´s only teenagewasteland... Teenage wasteland, it´s only teenage wasteland. Teenage wasteland, oh hey, teenagewasteland. They are all wasted... Ja som našťastie wasted nebol, práve naopak, takto dobre som sana dvestovke necítil ešte nikdy. O chvíľu sme síce celá skupinka mierne zablúdili, nevšimli sme sišípku, no nadišli sme si len zhruba kilometer, takže nič dramatické sa nedialo. Nasledovala slučkaúdolím Rettenbachu, ktorá bola pripravená len pre trate A a D a ukončená bola strmými stúpaniamipo rozbahnených lúkach. Na moje veľmi príjemné prekvapenie držali nové X-Kingy fantasticky aoba tieto lúčne úseky som bez problémov absolvoval v sedle bicykla, kapituloval som až v polovicinasledujúcej stojky, kde sa k šmykľavému terénu pridal aj značný sklon a tlačiaci spolubojovníci.Po krátkej rovinke nasledoval ďalší úsek, v ktorom sa tlačilo. Aj keď daný úsek by som bezproblémov vyšiel aj na bajku, ostatní tlačiaci pretekári ma prinútili zosadnúť, čo sa však vzápätíukázalo ako veľké šťastie. Ako som tlačil bajk, zistil som, že zadné koleso sa nejako triaslo. Potrelsom sa na zadnú osku a s výrazom tváre niekde na pomedzí prekvapenia a vydesenia som zistil, žeje úplne povolená. Tak teda vedľa trate, vytiahnuť multikľúč a osku dotiahnuť. Pri snahe vložiťnáradie späť pod sedlo sa mi ale na kapsičke zasekol zips. Chvíľu som s ním bojoval, no nakoniecsa mi ho podarilo presvedčiť, kapsičku som úspešne zazipsoval a s opäť o niečo podlomenýmsebavedomím som pokračoval ďalej. Druhé stúpanie k sedu Hütteneckalm začínajúce niekde okolo 80. km považujem zanajnáročnejší úsek trate. Vyše 700 výškových metrov rozdelených na štyri stúpania a k nimprislúchajúce krátke zjazdy ma počas predchádzajúcich ročníkov vždy poriadne vyšťavili, avšaktento rok som si sily rozložil dobre a aj týmto úsekom som prešiel bez akýchkoľvek nepríjemností. Nasledoval druhý prejazd cez Ewige Wand a po ďalšom prejazde cez dedinku Weissenbachsme sa vydali do slučky vedúcej okolo priehrady Chorinsky-Klause. Najväščím prekvapením premňa bolo, že ma tu okrem jazdcov na 36 km trati predbiehali aj tí na jednokolkách. Uvedomovalsom si však, že pred sebou mám ešte takmer 100 km a akokoľvek nepríjemné mi to bolo, nenechalsom sa nimi strhnúť. Slučka okolo Chorinsky-Klause bola ukončená zjazdom Jochwand, strmousekciou plnou mokrých kameňov a koreňov, v ktorej som opäť radšej zvolil chôdzu a doterazneviem pochopiť, ako tam niektorí účastníci môžu ísť na bicykli. Až doteraz som sa stravovalvýhradne z vlastných zásob a za jazdy, dával som si müsli tyčinky z Tesca, ktoré som prekladallepivkami od PowerBaru. Tesco tyčinky však chutili podstatne lepšie a nabudúce si tie lepivky snáďuž ani nebudem brať. Na občerstvovačkách som len dopĺňal ionťák (v miestnej terminológii iso) amaximálne som si za jazdy vzal polovičku banánu. Takto som fungoval vyše 120 km, no potom siuž organizmus vypýtal zmenu. Na občerstvovačkách som si odteraz vždy dal pár kúskov pečiva avypil som pohárik Coly, prípadne RedBullu. Po Jochwande nasledoval oddychový úsek okolo Halsstattského jazera, v ktorom som sastriedal s miestnym borcom a po chvíli sme dobehli už spomínaného Andiho Goldbergera, ktorý sak nám pridal tiež. Vpredu sme sa však vzhľadom na Andiho telesnú konštrukciu väčšinou striedalilen my dvaja. Po príjazde do Halstattu nasledovala pre mnohých jedna z najnáročnejších častí trate.Stúpanie k hallstattským pohrebiskám a najstarším soľným baniam na svete, medzi pretekármiznáme ako stúpanie na Salzberg. Na začiatku na nás čakalo 11 serpentín, ktorých sklon síce nie jeextrémny, no už sme mali za sebou takmer 150 kilometrov. Ja som sa však cítil mimoriadne dobre avšetky serpentíny som bez problémov vyšiel v sedle, aj keď v najstrmších častiach som si rovnakoako pred dvoma rokmi pomáhal zábradlím. Pri mojom poslednom vystúpení na dvestovkenasledovala po skončení serpentín jazda po rozbahnenej lúke kde som posledný úsek zatiaľ vždytlačil, avšak teraz na nás čakala krásna makadamová cesta ktorá nás doviedla priamo k budoveKnappenhaus, kde moderátor do mikrofónu čítal naše mená a povzbudzoval. Na tomto miestezačínal betónový úsek, ktorý viedol aj cez najstrmšie miesto na celej trati, so sklonom vyše 30percent, alebo ak chcete, takmer 20 stupňov. Túto časť som aj napriek všetkým minuloročnýmkrízam zatiaľ vždy vyšiel na bajku a inak tomu nebolo ani tento rok, čím som zaknihoval prvýsúvislý výjazd od dolnej stanice zubačky až po miesto, kde sa stúpanie preklápa do zjazdu. Pokrátkom odpočinkovom zjazde nasledovalo stúpanie do sedla Rossalm. Za slnečného počasia bývatento úsek mimoriadne nepríjemný, avšak tento rok bola obloha zatiahnutá. Do cieľa ostávalo lenniečo viac ako 50 kilometrov a cítil som sa veľmi dobre, tak som na to začal trochu viac dupať. Aždo sedla som predbiehal jedného pretekára za druhým, v zjazde ku Gosausee som si však rovnakoako v ostatných zjazdoch dával pozor a „ručičku tachometra“ som nechal vystúpiť na viac ako 50km/h, i keď miestami by sa dalo ísť podstatne rýchlejšie. Za Gosau nasledovalo posledné serióznestúpanie v ktorom som na to dupal ešte viac a krátko pred vrcholom som sa opäť stretol s Tomášom.Nasledoval rýchly zjazd, posledná občerstvovačka, 15 km do cieľa. Tomáš vravel že to už vpodstate máme za sebou, ja som mu oponoval, že on možno áno, ale ja ešte môžem seknúť zadnékoleso, čo by situáciu dosť skomplikovalo. Nasledovali posledné krátke úseky tvorené stúpaniami,v ktorých som opäť predbiehal všetkých naokolo, až sme údolím Gosau sklesali až na brehHallstattského jazera. Odtiaľ nás čakalo už len približne 7 km, z drvivej väčšiny po asfalte. Tu sa užišlo naozaj čo to dalo, po vjazde do Bad Goisernu a krátkom úseku cez les som dobehol ďalšiehoAčkara, ktorého som ešte chcel prekonať. Na poslednom možnom mieste, v akomsi betónovomodvodňovacom žľabe som však presekol zadnú dušu a posledné dva kilometre do cieľa som tedaabsolvoval na prázdnej pneumatike podstatne nižšou rýchlosťou, než som si pôvodne predstavoval.Všetci tí, ktorých som v záverečných stúpaniach poľahky predbiehal ma teraz dobehli späť a bolsom nahnevaný sám na seba, že som si nedal väčší pozor. Do cieľa som však prišiel v relatívnesolídnom čase 13:26:38 čo stačilo na celkové 117. miesto. Preteky som nakoniec aj naprieknižšiemu nájazdu a prakticky úplnej absencii dlhých výjazdov, čo by sa mohlo zdať ako kľúčové,bez problémov dokončil a ani výsledný čas nebol až taký tragický. Nebyť technických problémov,mohlo to byť oveľa lepšie. Aspoň však mám rezervu na zlepšenie sa v budúcom roku :) Po dojazdesom sa najedol v cieľovej občerstvovačke a po chvíli som si sadol na zem, oprel som sa o múrik atak som tam sedel snáď aj pol hodiny, kým som sa nespamätal a nezačal riešiť opravu zadnéhokolesa, aby som sa dostal späť „do kempu.“ Bol som síce unavený, ale nadmieru spokojný že somtrať čo sa fyzickej stránky týka zvládol úplne bez problémov. Čo sa víťazov týka, na najdlhšej tratizvíťazil v novom traťovom rekorde 9:48:12 obhajca minuloročného víťazstva Andreas Seewald, vženskej kategórii zvíťazila Rakúšanka Sabine Sommer ktorá na zdolanie trate potrebovala čas12:21:50. Mne priniesla tohtoročná účasť skúsenosť, že každý nový komponent na bicykli je najprvnaozaj dobré poriadne odskúšať vopred, no tiež to, že na dokončenie A-Strecke nie je potrebné maťbrutálne nájazdy, či sa trápiť najazďovaním kilometrov v zime či na jar. O rok sa rád vrátim adúfam, že sa s mnohými z vás, ktorí ste tento report dočítali až do konca uvidím. Možno aj na štarteo 5:00 ráno :) Autor: Tomáš Dedinský

14. etapa TdF 2016, P. SAGAN tretí
16. 07. 2016 Reportáže

Dnes bola na pláne dlhá rovinatá tranzitná etapa, ktorá doviedla pelotón pod Alpy. Štrnásta etapa začínala v Montélimar a po 208. kilometroch končila v Villars-les-Dombes. Pelotón dnes prešiel cez tri horské stúpania štvrtej kategórie a jednu šprintérsku prémiu. V silnom protivetre sa do úniku dostala štvorica cyklistov až na 30. kilometri. Šprintérske tímy si strážili odstup uprchlíkov, ich maximálny náskok bol 5 minút. Rýchlostnou prémiou prešlo ako prvé kvarteto v úniku, pelotón previedol cez prémiu PETER SAGAN (Tinkoff). Posledných dvoch cyklistov z pôvodného úniku dostihol pelotón necelé štyri kilometre pred cieľom. O víťazovi 14. etapy, podľa predpokladov, rozhodol záverečný hromadný šprint, v ktorom bol najrýchlejší Brit Mark Cavendish (Dimension Data for Qhubeka). Druhý skončil Nór Alexander Kristoff (Team Katusha), tretí Slovák PETER SAGAN. Tridsaťjeden ročný britsky šprintér Mark Cavendish vyhral na 103. ročníku už štvrtú etapu a spolu ich na Tour de France vyhral už 30! V priebežnom vedení zmeny nenastali, vedie Chris Froome (Team Sky). PETER SAGAN naďalej oblieka zelený dres s pohodlným náskokom 62. bodov.       Priebežné poradie po 14. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....63:46:40 2. Bauke Mollema.....Trek - Segafredo.....+ 1:47 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 02:45 81. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 1:42:23   Autor: Milan Majtán

13. etapa TdF 2016
15. 07. 2016 Reportáže

Za zvýšených bezpečnostýnch opatrení sa dnes konala 13. etapa TdF. Cyklisti začali dnešnú individuálnu časovku minútou ticha, ktorou si uctili včerajšie obete teroristického útoku v Nice. Dnešná individuálna časovka mala 37,5 kilometra a viedla z Bourg-Saint-Andéol do La Caverne du Pont-d'Arc. Po štarte čakalo na cyklistov sedem kilometrové stúpanie s priemerom 5 %, nasledovala sedemnásť kilometrová rovina, krátky zjazd, šesť kilometrová rovina a tri kilometre do kopca s 5 % priemerom. Najrýchlejším v jazde proti chronometru bol Holanďan Tom Dumoulin (Tem Giant - Alpecin), ktorý zdolal trať za 50:15 min. Druhý bol britský cyklista v žltom drese Christopher Froome (Team Sky) so stratou 1:03 min. Tretie miesto bral Portugalec Nelson Oliveira (Movistar Team). PETER SAGAN (Tinkoff) sa šetril na zajtrajšiu rovinatú etapu a cieľom prešiel so stratou 6:17 min na 78. mieste. Dvadsaťpäť ročný Tom Dumoulin si pripísal na tohtoročnej Tour de France druhé etapové víťazstvo. Chris Froome opäť navýšil svoj náskok, na druhého Holanďana Bauke Mollemu (Trek - Segafredo) má k dobru 1:47 min.       Priebežné poradie po 13. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....58:02:51 2. Bauke Mollema.....Trek - Segafredo.....+ 1:47 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 02:45 85. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 1:42:27     Autor: Milan Majtán

Report: Salzkammergut Trophy 2016
15. 07. 2016 Reportáže

Tento rok sa uskutočnil 19. ročník maratónskeho fenoménu s názvom Salzkammergut Trophy. Určite nemusím žiadnemu bajkerovi predstavovať tento už doslova legendárny pretek. Jedná sa o jeden z najťažších a najdlhších pretekov Európy s najdlhšou trasou 211,3 km a prevýšením neskutočných 7119 výškových metrov, ktorý som sa rozhodol v sobotu 9.7. 2016 prekonať. O Salzke som sa dopočul prvý krát, keď sme s priateľkou vstúpili do partie bikepoint.sk a na jednom z posedení nám Salzku opisovali ako niečo úplne neskutočné a náročné čo nie každý bajker dokáže zdolať. Minulý rok sa ju na poslednú chvíľu rozhodol kamarát Michal prekonať a taktiež písal reportáž s nadšením ako práve dnes ja http://www.bikepoint.sk/spravy/reportaze/salzkammergut-trophy-2015-a-strecke/ Prihlasoval som sa už niekedy na jar na najdlhšiu trasu a priateľka Monika sa rozhodla nastúpiť na štart „krátkej“ 119,5 kilometrovej trate s prevýšením „len“ 3848 v.m. Už od prihlásenia som trénoval len dlhšie trate ako som nebol po minulé roky zvyknutý aby som prekonal časové limity a prišiel do cieľa včas. Všetko išlo podľa plánu až kým som 2 týždne pred pretekom neochorel a so silnými liekmi neležal v posteli. Vedel som, že tohtoročný cieľ zdolať celých 211 kilometrov sa pominul a neostávalo nič iné len sa prehlásiť na kratšiu trať. Monika ochorela odo mňa a rozhodla sa vôbec nezúčastniť. Niekoľko dní pred odjazdom som sa dával dokopy, liečil sa a nerobil vôbec nič aby som bol ako tak v pohode. V piatok na obed pre mňa prichádza kamarát Tomáš s priateľkou Zuzkou, obaja sa idú popasovať s Rakúskymi horami avšak Tomáš na najdlhšej a Zuzka na najkratšej trase. Michal ktorý Salzku prešiel minulý rok mal nastúpiť po ceste v Trenčíne a hneď prášime do Bad Goisernu – centra podujatia (vzdialené asi 600 km od Žiliny). No ihneď po výjazde zo Žiliny sa Tomášovi niečo nezdalo na aute, tak po niekoľkých kilometroch zastavujeme v Trenčíne na pumpe a skontrolujeme auto. Po zastavení za nami beží pumpár a kričí: „Horí Vám auto!“ A vážne! Začalo sa nám dymieť z jednej zo zadných bŕzd, ihneď sme teda šli do autorizovaného servisu no tam nám povedali, že oprava bude možná až v pondelok. Našťastie mohol Michal zohnať firemné auto a veľmi ochotný páni zo servisu nám zapožičali úplne nové stojany na strechu lebo vedeli, že sme vo veľkej časovej tiesni za čo sme im všetci naozaj veľmi vďační! Prehadzujeme veci, bajky a valíme na novom aute do cieľa a teraz už bez problémov. Na ubytovňu prichádzame niečo okolo jedenástej a štart je o piatej ráno, fúú to nebude teda bohvie aký spánok. No ešte pred zaľahnutím do postelí sme sa dohodli s Michalom, že si vymeníme čísla, pretože on sa so zraneným kolenom necíti na dlhú trasu a ja som už práveže úplne v pohode a pripravený zdolať ju! Taaak a po kľudnom vedomý, že sa idem len voziť na krátkej trase prichádzajú nervy, stres a panika, že vstávam ráno o štvrtej a postavím sa na štart dvesto jedenástky. Tomáš ma však ukľudňuje, že sa ideme len voziť a užiť si Rakúske hory a atmosféru. To ma upokojuje no spať mi to aj tak nedá. Budíček o 03:45, raňajky, obliecť, umyť sa a o 04:50 sa ocitám s chalanmi na štarte najdlhšej trasy. Len pre zaujímavosť: Na Salzke sa zišlo niečo vyše 4 500 pretekárov zo 44 krajín sveta a na 211,3 km sa zúčastnilo cca 900 najtvrdších bajkerov a bajkeriek, na 119,5 – 1 300 pretekárov a zvyšných 2 300 ľudí na ostatných trasách (76 km, 60,4 km, 53,5 km, 37,9 km a 22,1 km). Pár minút do štartu a až teraz si uvedomujem, kde vlastne som. S chalanmi si ešte poprajeme šťastný a bezpečný dojazd do cieľa, jedna fotka a štart! Chvíľku trvá kým sa celý pelotón pohne a pomaly sa posúvame vpred. Celý čas keď prechádzame mestom nám fanúšikovia tlieskajú, burácaju a podotýkam, že to je o piatej ráno. Po asi kilometri sa neustále ťahám za Tomášom až v jednej zo zákrut ma vytlačia a uchádza mi, nevadí je to ešte dlhá štreka. Po chvíli sa začína prvé a nikde nekončiace stúpanie. Zopár zákrut, všade povzbudzujúci fanúšikovia a stále kopec. Po krásnej asfaltke sa posúvame vpred, predo mnou všade cyklisti, za mnou cyklisti, proste pecka! Šliapem v tempe a obieham kde sa dá, nechcem sa biť o dobré umiestnenie ale chcem si vydobiť dobrú pozíciu, pretože od Miša viem, že o chvíľu bude les a široká cesta sa zmení na lievik, po ktorom vojdeme na šotolinu, tak nechcem zaostať vzadu ale hrniem si to vpred. Neviem ale asi po 8 kilometroch som predbehol vyše sto dychčajúcich makačov a tu sa cesta zúži a valíme stále do kopca no po kamenistej a mokrej lesnej cestičke. Pred sebou vidím ako sa niektorý v takomto teréne nevedia udržať v sedle a padajú z bajkov. V týchto chvíľach ma obehne nórka na namakanom bajku, tak sa za ňu vešiam a ťahá ma vpred. V šialenom tempe si to za ňou dupem a nechcem sa jej striasť.  Po výživných 850 výškových na 10 kilometroch sa ocitáme na prvom vrchole Raschberg, nórka stále predo mnou a ja neustále vysmiaty a vyškerený na všetky strany. Užívam si každý jeden meter trate, kochám sa okolím. Prichádza prvý zjazd, tu obieham nórku a prášim si to po šotoline, ktorá je podobná ako naša Chata pod Suchým. Po asi 6 kilometrovom zjazde nám začína popŕchať, no nie je to nič vážne, prichádza stúpanie a s ním aj riadny lejak. To som ešte stále vyškerený a užívam si každú kvapku, ktorá na mňa spadne. Veď si to práve rozdávam s lejakom na Salzke! O čo ide!? Po hodinovom lejaku dážď už nevnímam a sústreďujem sa na nekonečné stúpania. S priemerkou 14,3 km/h prichádzam na prvú občerstvovačku...to ste ešte nevideli! Obrovská občerstvovačka s asi 6 stánkami, jeden bol servisný a asi 20 ľudí sa o Vás stará. Napchávam sa skvelým slaným pečivom, prihadzujem syr a fantastické malé klobásky. Chlapík mi kýblom naleje ionťák do bidónu, ďalší mi umyje okuliare, beriem banán a prášim ďalej. Dážď samozrejme neustupuje ale to je už jedno keď nemám na sebe nič suché. Púšťam sa do dlhého kamenistého zjazdu, tachometer mi ukazuje krásnych 13,7°C a ja premočený si to začínam užívať o trošku menej. Zima, dážď ale viem, že o chvíľu budem prechádzať cez Ewige Wang, jedno z najkrajších miest Salzky. Cesta sa začína pretvárať na kamenistú až skalnú cestu a ocitám sa priamo na spomínanom Ewige Wang. Oči sa mi blysknú a ja s úsmevom od ucha k uchu prechádzam cestičkou vysekanou v skalnom masíve, sústredím sa na prejazd a len periferne vidím ohromný zráz podo mnou. Po tomto úžasnom prechode na nás čaká krátke klesanie, pár otočí a potom skutočne náročný zjazd plný blata, skál a koreňových schodov vysokých asi ako moje 29´´ kolesá. Prejdem naozaj čokoľvek ale tu nosím, opatrne sa prebáram blatom, nasadám a valím ďalej. Neustále sú všade bajkeri, takže nieje čas na nudu. Opäť mi začína pršať, dážď utichá a prichádza lejak. Vstupujeme do mesta Bad Goisern, točím nohami ponad burácajúcu rieku po úzkom moste, zopár schodov v sedle (nechápem prečo nikto nezjazdoval schody v sedle ale pešo). Prechádzame mestom a všade prítomní fanúšikovia nás v daždi povzbudzujú, to mi dodáva energiu a začína naozaj nepríjemné 8 kilometrové asfaltové stúpanie dedinkami. Miestami to je taká stojka, že musím ísť po ceste ciky-caky aby som ju dokázal vyšliapať. Nepamätám si presne kadiaľ som šiel a čo som videl ale viem čím som si prechádzal. Nastúpila prvá kríza, myšlienky na priateľku a po tvári mi steká prvá slza, pretože som vedel že v takomto tempe Salzku pokorím a prejdem ju v časovom limite. Vedel som, že ju dám a to mi dodávalo odvahu do ďalších prudkých kopcov a zjazdov. Po zozjazdení lyžiarskeho vleku plného blata a kameňov sa púšťam do jedného z najťažších zjazdov aké som kedy šiel. Idem v skupine asi 20 bajkerov a ako jediný idem v sedle, všetci zosadajú a kričia mi Bravo! Bravo! Skvelý pocit J Hrozne prudký zjazd je plný mokrých, ostrých skál a neskutočne dlhý. Miestami mám namále no pevne držím rajdy a sústredím sa na to aby som sa nevysypal lebo to by nebolo vôbec pekné. Po prejdení tohto Mordoru si vôbec necítim ruky ani nohy ale pokračujem ďalej. Ako inak, do stúpania...Cítim, že niečo nie je v poriadku so stehnom. Prichádzam do mestečka a v bolestiach musím vysadnúť z bajku. Masírujem si stehno a viem, že to je pre mňa konečná. Pri jednom domčeku som si sadol na múrik kde stáli  domáci a prichádzajú ku mne no nerozumiem im ani slovo. Odpovedám slovami „leg problem“, nasadnem na bajk a tackajúc sa pokračujem ďalej. Čaká ma asi 12 km neustáleho stúpania na ďalšiu občerstvovačku. Kráčam do kopca a viem, že na bajku to už nepôjde, v zjazde som si asi natiahol šľachu na zadnom stehne, pijem dve fľašky magnézia ale nič nepomáha. Viete si predstaviť 12 kilometrov pešo vedľa bicykla niekde v neznámych lesoch s vedomým, že tohtoročný cieľ nedokážete pokoriť? Bolo to pre mňa zdrcujúce, sadol som si vedľa bicykla na premočenú zem a slzy mi stekali jedna za druhou. Pomyslel som na Moniku a to ma zdvihlo zo zeme a kráčal som ďalej. Po pár kilometroch ma obehol PaceMaker, to je chlap, ktorý udáva tempo tak, aby splnil limit na poslednú minútu a ak vás niekedy na Salzke obehne, tak viete, že ste v prdeli. To bolo pre mňa jasné, nasadám na bajk a predbieham ho, nevzdám sa len tak! Nasadil som tempo a dúfam, že bolesť ustúpi, neustúpila...bolesť ma opäť skolila a nevládzem už šliapať v sedle, tak pokračujem len pešo. Prichádzam na občerstvovačku a stretám čecha Lukáša, povedali sme si, že ak nestihneme limit na ďalšom bode, tak ideme na pivo. Pomaly sa tackám vedľa neho až sme sa spolu dostali na bod, ktorý sme nestihli v časovom limite v dôsledku čoho nám boli bohužiaľ odstrihnuté štartovné čísla a tým sa pre mňa pretek oficiálne skončil. Nahovoril ma, že ak dáme ešte asi 3 km do kopca, tak sa ocitneme opäť na Ewige Wange, tak prečo nie! Po chvíli si opäť užívam skalný prechod a opäť ten hrozný zjazd. Spolu s Lukášom už šliapeme do centra Bad Goisernu aby sme si dali zaslúžené pivo. Ponúka mi, že u nich v kempe majú wapky, tak si u nich umývam bajk. Týmto sa mu chcem za všetko poďakovať, inak by som tam ešte asi doteraz blúdil. Program v centre diania som nejak neregistroval, pretože po nemecky sa nedorozumiem ale stánkov bolo neskutočne veľa, bolo čo pozerať to veru áno. Zuzka ma ešte nahovorila na masáž, ktorú sme mali zdarma. Tak isto ako balíček Enervit, tričko a skvelé cestoviny. Myslel som si, že sa o nás budú starať traja maséri a rada bude neskutočne dlhá no opak bol pravdou. Dokopy 18 masérov a na rade som bol o chvíľu, masáž nôh som si užil veru naplno. Takže super! Tak čo môžem na záver povedať? Že Salzkammergut Trophy je určite najťažší pretek alebo výjazd aký som kedy šiel ale na budúci rok sa opäť prihlásim na najdlhšiu trasu a zdolám ju! Prekrásne prostredie, neskutočná atmosféra či pred, cez alebo po preteku, skvelá organizácia, perfektné značenie a jedlom preplnené občerstvovačky. Užíval som si každý centimeter trate, vrelo odporúčam každému kto hľadá výzvy a dokáže si siahnuť na dno svojich síl. Nič viac netreba dodávať, najdlhší pretek Európy a jeden z najťažších preverí vaše sily, takže budúci rok opäť! Autor a foto: Tomáš Chabada

Pozvánka: „MTB Horská časovka na Kubínsku“.
15. 07. 2016 Pozvánky na akcie

Pre všetkých Vás, priaznivcov cyklistiky a športu pripravujeme 2. ročníku preteku „MTB Horská časovka na Kubínsku“. Podujatie bude prebiehať v Dolnom Kubíne a to už 6. augusta 2016. Dovolili  sme si pre Vás pripraviť viacero noviniek. Jednou z nich je predĺženie trate preteku. Štart sa presúva do mestskej časti Malý Bysterec (480 m.n.m.). Zo začiatku vedie trať po asfaltovej ceste. V ďalšej časti trať prechádza chatovou oblasťou, kde už ide prevažne o štrkovú nespevnenú cestu. Cieľ je umiestnení pri Chate na Kubínskej holi vo výške 1100 m. n. m.. Celková  dĺžka trate je teda 11 km s prevýšením takmer 620 m. Takisto nám narástol aj počet kategórií. Súťažiť sa bude v siedmich kategóriách. Štartovať sa bude v časových intervaloch, podľa poradia štartovacích čísiel. Každý pretekár sa môže tešiť na výborné občerstvenie, tombolu a bohatý štartovný balíček. Na celkového víťaza čaká finančná odmena. ONLINE REGISTRÁCIA beží už len do 30. 7. 2016! Tak to nepremeškaj a zaregistruj sa čo najskôr. Srdečne Ťa pozývame, tešíme sa na Teba! Info: http://www.mtbkubinska.sk/propozicie/ Autor: Luboš Dupkala Pre všetkých Vás, priaznivcov cyklistiky a športu pripravujeme 2. ročníku preteku „MTB Horská časovka na Kubínsku“. Podujatie bude prebiehať v Dolnom Kubíne a to už 6. augusta 2016. Dovolili  sme si pre Vás pripraviť viacero noviniek. Jednou z nich je predĺženie trate preteku. Štart sa presúva do mestskej časti Malý Bysterec (480 m.n.m.). Zo začiatku vedie trať po asfaltovej ceste. V ďalšej časti trať prechádza chatovou oblasťou, kde už ide prevažne o štrkovú nespevnenú cestu. Cieľ je umiestnení pri Chate na Kubínskej holi vo výške 1100 m. n. m.. Celková  dĺžka trate je teda 11 km s prevýšením takmer 620 m. Takisto nám narástol aj počet kategórií. Súťažiť sa bude v siedmich kategóriách. Štartovať sa bude v časových intervaloch, podľa poradia štartovacích čísiel. Každý pretekár sa môže tešiť na výborné občerstvenie, tombolu a bohatý štartovný balíček. Na celkového víťaza čaká finančná odmena. ONLINE REGISTRÁCIA beží už len do 30. 7. 2016! Tak to nepremeškaj a zaregistruj sa čo najskôr. Srdečne Ťa pozývame, tešíme sa na Teba! Pre všetkých Vás, priaznivcov cyklistiky a športu pripravujeme 2. ročníku preteku „MTB Horská časovka na Kubínsku“. Podujatie bude prebiehať v Dolnom Kubíne a to už 6. augusta 2016. Dovolili  sme si pre Vás pripraviť viacero noviniek. Jednou z nich je predĺženie trate preteku. Štart sa presúva do mestskej časti Malý Bysterec (480 m.n.m.). Zo začiatku vedie trať po asfaltovej ceste. V ďalšej časti trať prechádza chatovou oblasťou, kde už ide prevažne o štrkovú nespevnenú cestu. Cieľ je umiestnení pri Chate na Kubínskej holi vo výške 1100 m. n. m.. Celková  dĺžka trate je teda 11 km s prevýšením takmer 620 m. Takisto nám narástol aj počet kategórií. Súťažiť sa bude v siedmich kategóriách. Štartovať sa bude v časových intervaloch, podľa poradia štartovacích čísiel. Každý pretekár sa môže tešiť na výborné občerstvenie, tombolu a bohatý štartovný balíček. Na celkového víťaza čaká finančná odmena. ONLINE REGISTRÁCIA beží už len do 30. 7. 2016! Tak to nepremeškaj a zaregistruj sa čo najskôr. Srdečne Ťa pozývame, tešíme sa na Teba!

12. etapa TdF 2016
14. 07. 2016 Reportáže

Len pätnásty krát sa dnes vydali cyklisti na ikonické stúpanie Mont Ventoux (1 912 m n. m.). Ale na vrchol nedošli. Pre silný vietor na otvorenom priestranstve, ktorý mal dosahovať viac ako 100 km/h, bola dnešná horská 12. etapa skrátená o posledných šesť najveternejších kilometrov. Etapa končila na Chalet Reynard (1 435 m. n m.), v mieste kde boli cyklisti a diváci chránený lesom. Miesto plánovaných 184. kilometrov mala etapa 178. kilometrov. Náročná etapa, napriek skráteniu, začínala v Montpellier. Po štarte sa do čela dostala trinásť členná skupina, ktorej náskok postupne narastal až na 18. minút. Tak ako včera, aj dnes trápil pelotón silný vietor, ktorý ho viac krát rozdelil. Z blížiacim sa cieľom začal náskok skupiny v úniku postupne klesať. Pod cieľovým stúpaním s dĺžkou 10 km a priemerom 8,8 % zaútočila z vedúcej skupiny dvojica pretekárov Daniel Navarro a Serge Pauwels, ktorú neskôr doplnil Thomas de Gendt. Trojica si rozdelila stupne pre víťazov. Etapu vyhral Belgičan Thomas de Gendt (Lotto Soudal) pred ďalším belgickým cyklistom Sergeom Pauwelsom (Dimension Data for Qhubeka) so stratou dvoch sekúnd a tretím Danielom Navarrom (Cofidis, Solutions Crédits) so stratou 14. sekúnd. Veľké veci sa diali, ale za trojicou vpredu. Ďalšia trojica Richie Porte (BMC Racing Team), Bauke Mollema (Trek - Segafredo) a Chris Froome (Team Sky) s malým náskokom pred prenasledovateľmi narazila do motorky, ktorá nečakane zastala pre nedisciplinovaných divákov. Chris Froome zlomil rám a bez bicykla sa rozbehol ku cieľu. Až po ubehnutých desiatkách metrov mu tímové auto podalo náhradný bicykel. Britský cyklista prešiel cieľom s krútiacou hlavou a v priebežnom vedení sa prepadol na šieste miesto. Slovenský cyklista PETER SAGAN (Tinkoff) šetril sily. Cieľom prešiel na 142. mieste so stratou 28 min. Nakoniec sa rozhodcovia rozhodli započítavať časy z kilometra pred cieľom a Chrisovi Froomeovi tak zostal žltý dres. Dokonca navýšil svoj náskok o 19 sekúnd na 47. sekúnd. Thomas de Gendt si na francúzsky štátny sviatok, Deň dobitia Bastily, pripísal svoje prvé víťazstvo na Tour de France.     Priebežné poradie po 12. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky..... 57:11:33 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 00:47 3. Nairo Quitana.....Movistar Team.....+ 00:54 87. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 1:37:13     Autor: Milan Majtán

11. etapa TdF 2016, víťaz P. SAGAN
13. 07. 2016 Reportáže

V dnešnej rovinatej etape so začiatkom v Carcassonne a cieľom v Montpellier sa očakával záverečný hromadný šprint. Jedenásta etapa mala 162. kilometrov a cyklisti museli prejsť cez dve bodované stúpania štvrtej kategórie. Šprintérov čakala jedna rýchlostná prémia. Na šiestom kilometri sa do úniku vydala dvojica pretekárov, Francúz Arthur Vichot (FDJ) a Austrálčan Leigh Howard (IAM Cycling), ktorý ako prvý zdolali aj obe hodnotené stúpania. Nervózny pelotón postihlo dnes viacero pádov. Počas celého dňa trápil pelotón silný vietor, ktorý ho viac krát roztrhal na menšie skupiny. PETER SAGAN (Tinkoff) si strážil pozíciu na čele.Na rýchlostnej prémii si slovenský cyklista v zelenom drese pripísal za druhé miesto 17. bodov. Po 100. kilometroch pelotón dostihol vedúcu dvojicu a pomaly sa šprintéri chystali na očakávaný záverečný hromadný šprint. To by však vpredu nemohol byť PETER SAGAN, ktorý spolu s tímovým kolegom Maciejom Bodnarom, dvanásť kilometrov pred cieľom, zaútočil. Na útok dvojice Tinkoff zareagovala iba dvojica tímu Sky, Christopher Froome a Geraint Thomas. V úniku tak bol zelený a žltý dres. Štvorica si postupne vytvorila malý náskok, ktorý jej stačil až do cieľa. V šprinte bol podľa predpokladov najrýchlejší slovenský cyklista PETER SAGAN. Druhý skončil Brit Christopher Froome (Team Sky), tretí Poliak Maciej Bodnar (Tinkoff). PETER SAGAN si na tohtoročnej TdF pripísal druhé etapové víťazstvo, spolu ich má na svojom konte šesť. V bodovacej súťaži dnes navýšil svoj náskok na druhého Marka Cavendisha (Dimension Data for Qhubeka) na komfortných 90 bodov. Svoj náskok v priebežnom poradí si navýšil aj v dnešnej etape druhý Christopher Froome.       Priebežné poradie po 11. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....52:34:37 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 00:28 3. Daniel Martin.....Etixx - Quick Step.....+ 00:31 10. Roman Kreuziger.....Tinkoff.....+ 01:28 80. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 1:14:18     Autor: Milan Majtán

10. etapa TdF 2016, P. SAGAN druhý
12. 07. 2016 Reportáže

Po prvom dni voľna, sa v desiatej etape vrátila Tour do Francúzska. Kopcovitá etapa začínala v andorrskom Escaldes-Engordany a po 198. kilometroch končila v Revel. Hneď po štarte stúpal pelotón 22,6 kilometrov s priemerom 5,1% na najvyšší bod tohtoročnej TdF Port d'Envalira vo výške 2 408 m n. m. (horská prémia prvej kategórie). Do dnešnej skupiny v úniku sa postupne pridávali a zas odpadávali viacerý cyklisti. Vždy vpredu bol ale slovenský cyklista PETER SAGAN (Tinkoff), ktorý sa aj pričinil o vytvorenie úniku. Najvyšším bodom tohtoročnej Tour, cenu Henriho Desgrange a prémiu päť tisíc euro získal Portugalčan Rui Costa (Lampre - Merida). Z necelej tridsiatky pretekárov v čele zostala pätnástka. Dvadsať bodov na šprintérskej prémii získal PETER SAGAN a v bodovacej súťaži sa znova dostal do čela. PETER SAGAN sa pričinil aj o rozdelenie vedúcej skupiny, v ktorej zostali okrem slovenského cyklistu, ďalší piati pretekári. Vedúca šestka prekonala aj druhé bodované stúpanie tretej kategória a o víťazstvo v etape si to rozdala v záverečnom šprinte. Ako prvý prešiel cieľom Austrálčan Michael Matthews (ORICA-BikeExchange). Druhý bol PETER SAGAN (Tinkoff), tretí Edvald Boasson Hagen (Dimension Data for Qhubeka). Michael Matthews získal dnes svoje prvé víťazstvo na Tour, PETER SAGAN sedemnáste druhé miesto. V priebežnom vedení zostal Christopher Froome (Team Sky).     Priebežné poradie po 10. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....49:08:20 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 00:16 3. Daniel Martin.....Etixx - Quick Step.....+ 00:19 83. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 1:14:22     Autor: Milan Majtán

9. etapa TdF 2016
10. 07. 2016 Reportáže

Tretia etapa v Pyrenejách mala byť jednou z najťažších na 103. ročníku Tour de France. Horská etapa začínala vo švajčiarskom Val d'Aran a končila na stúpaní Andorra Arcalis v Andorre. V deviatej etape dlhej 184. kilometrov musel pelotón zdolať tri horské prémie prvej kategórie (prvé dve v Španielsku), jednu druhej kategórie a vyjsť na kopec Andorre Arcalis, najvyššej kategórie HC. Na šprintérov čakala jedna rýchlostná prémia. Cyklisti dnes nastúpali takmer päť tisíc metrov. Hneď po štarte sa do čela dostala necelá tridsať členná skupina aj s naším PETROM SAGANOM (Tinkoff). Prekvapiť Team Sky s Chrisom Froomeom sa pokúsil Alberto Contador (Tinkoff), ktorý zaútočil v prvom stúpaní. Contadorovi ale postupne došli sily, bol dostihnutý a z posledných síl sa držal pelotónu. Rovných 100 kilometrov pred cieľom zosadol z bicykla, zamával do kamery a nasadol do tímového auta. Tour de France 2016 sa pre neho skončila. Na rýchlostnej prémii zobral plný počet dvadsiatich bodov PETER SAGAN, postupne začal spomaľovať a bol pohltený pelotónom. Svoju úlohu v dnešnej etape si splnil. Vedúca skupina sa postupne zmenšovala a dvanásť kilometrov pred cieľom z nej zaútočil Holanďan Tom Dumoulin (Team Giant - Alpecin), a zvíťazil. Pred cieľom sa spustil na cyklistov hustý dážď a krúpy. Druhým v cieli po stúpaní na Andorra Arcalis dlhom 10,1 kilometrov s priemerom 7,2 % bol Portugalčan Rui Costa (Lampre - Merida), tretím Poliak Rafal Majka (Tinkoff). Obaja so stratou 38 sekúnd. Slovák PETER SAGAN cieľom prešiel na 61. mieste so stratou 21:01 min. Holandský 25 ročný cyklista Tom Dumoulin má na svojom konte víťazné etapy zo všetkých troch GrandTours. PETER SAGAN sa dnes posunul na druhé miesto v bodovacej súťaži. Na prvého Marka Cavendisha (Dimension Data for Qhubeka) stráca 7 bodov.     Priebežné poradie po 9. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....44:36:03 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 16 3. Daniel Martin.....Etixx - Quick Step.....+ 19 97. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 1:24:07     Autor: Milan Majtán

8. etapa TdF 2016
09. 07. 2016 Reportáže

Po včerajšej siedmej etape došlo k úpravám v poradí, pre spadnutú nafukovaciu bránu flamme rouge označujúcu posledný kilometer etapy. Červený oblúk vyfúkol a spadol po tom, čo jeden z divákov nechtiac zachytil elektrický kábel a odpojil ho od generátora. Nafukovacia brána spadla priamo na Adama Yatese (ORICA - BikeExchange), ktorý spadol priamo na tvár. Doudieraného Adama Yatesa so štyrmi stehmi na brade posunuli rozhodcovia do bieleho dresu pre najlepšieho pretekára do 25. rokov a na priebežné druhé miesto.   Na dnes bola naplánovaná prvá horská etapa 103. edície francúzskeho etapáku. Osma etapa začínala v Pau a končila v Bagnères-de-Luchon. Počas 183. kilometroch v Pyrenejach musel pelotón prekonať 4 hodnotené stúpania - slávny kopec Col du Tourmalet kategórie HC, jedno stúpanie druhej kategórie a dve stúpania prvej kategórie. Spolu dnes nastúpali cyklisti 4 350 výškových metrov. Na šprintérov čakala jedna šprintérska prémia. Po viacerých pokusoch o vytvorenie úniku sa do čela v stúpaní na Col du Tourmalet s dĺžkou 19 kilometrov a priemerným sklonom 7,4 % dostala trojica Tony Martin (Etixx - Quick Step), Rafal Majka (Tinkoff) a Thibaut Pinot (FDJ). Ako prvý prešiel vrcholom Col du Tourmalet vo výške 2 115 m n. m. domáci pretekár Thibaut Pinot. Trojicu na čele pohltil pelotón v predposlednom stúpaní na Col de Val Louron-Azet (dĺžka 10,7 kilometrov s priemerom 6,8 %). Dva kilometre pod vrcholom posledného stúpania na Col de Peyresourde (dĺžka 7,1 kilometrov s priemerom 7,8 %) útočili postupne favoriti na celkové víťazstvo, ale bez výsledku. Všetkých nakoniec prekvapil Brit Christopher Froome (Team Sky), ktorý zaútočil na úplnom vrchole a odvážnym zjazdom do cieľa prešiel ako prvý s náskokom 13. sekúnd na druhého Íra Daniela Martina (Etixx - Quick Step) a Španiela Joaquima Rodriguéza (Team Katusha). Trinásť sekúnd stratil aj v cieli piaty český pretekár Roman Kreuziger (Tinkoff). PETER SAGAN (Tinkoff) prešiel cieľom na 137. mieste so stratou 34:43 min. Do čela priebežného poradia sa dostal Chris Froome. Froome sa stal tretím britským cyklistom (Mark Cavendish, Stephen Cummings) v rade, ktorý vyhral etapu na tohtoročnej TdF. Dnes odstúpil z pretekov prvý cyklista, Michael Morkov (Team Katuša), ktorý spadol v prvej etape v cieľovej rovinke. 103 ročník tak prepísal históriu Tour de France, keď kompletné štartové pole nastúpilo do siedmych etáp. PETROVI SAGANOVI naďalej patrí tretie miesto v bodovacej súťaži.     Priebežné poradie po 8. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....39:13:04 2. Adama Yatese.....ORICA - BikeExchange.....+ 16 3. Joaquim Rodriguéz.....Team Katusha.....+ 17 113. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+ 1:09:41     Autor: Milan Majtán

7. etapa TdF 2016
08. 07. 2016 Reportáže

Dnes zavítala Tour de France do Pyrenejí. Siedma kopcovitá etapa začínala v L'Isle-Jourdain a po 162. kilometroch končila v Lac de Payollemala. Pelotón musel prekonať jedno stúpanie štvrtej kategórie, jedno prvej kategórie a jednu šprintérsku prémiu. Po 50. kilometroch sa do vedenia dostala 29. členná skupina cyklistov, z ktorej neskôr vzišiel aj víťaz dnešnej etapy. Medzi cyklistami v úniku bol aj žltý Greg Van Avermaet (BMC Racing Team), Fabian Cancellara (Trek - Segafredo), Vincenzo Nibali (Astana Pro Team), Tony Martin (Etixx - Quick Step). Pod stúpaním Col d'Aspin, cez ktoré Tour de France prešla už 72. krát (dĺžka 12 km s priemerom 6,5 %), zaútočil zo skupiny v úniku 35. ročný Brit Stephen Cummings (Dimension Data for Qhubeka) a po sedem kilometrovom zjazde sa tešil v cieli z etapového víťazstva. Druhý skončil Juhoafričan Daryl Impey (ORICA - BikeExchange), tretí Španiel Daniel Navarro (Cofidis, Solutions Crédits). Obaja stratili na víťaza 1:05 min. Stíhajúci pelotón zabrzdila nafukovacia brána, označujúca posledný kilometer. Slovenský cyklista PETER SAGAN (Tinkoff) prešiel cieľom zo stratou 21:05 min na 185. mieste. Greg Van Avermaet (BMC Racing Team) navýšil svoj náskok v priebežnom vedení už na 6:36 min. Juhoafrický tím Dimension Data for Qhubeka vyhral na tohtoročnej Tour de France už štvrtú etapu! PETER SAGAN je v bodovacej súťaží na treťom mieste.     Priebežné poradie po 7. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....34:13:40 2. Julian Alaphillip.....Etixx - Quick Step.....+ 6:36 3. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+ 6:38 107. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+41:34     Autor: Milan Majtán

6. etapa TdF 2016, P. SAGAN šiesty
07. 07. 2016 Reportáže

Dnešná rovinatá etapa mala 190 kilometrov. Šiesta etapa začínala v Arpajon-sur-Cère a končila v Montauban. Pelotón dnes musel prekonať dve horské prémie tretej kategórie a jednu prémiu štvrtej kategórie. Šprintéri bodovali na jednej rýchlostnej prémii. V cieli sa očakával záverečný hromadný šprint. Na treťom kilometri sa do čela dostala dvojica pretekárov, český pretekár Jan Bárta (Bora-Argon 18) a Japonec Yukia Arashiro (Lampre-Merida), ktorú pelotón pohltil 22 kilometrov pred cieľom. Dvojica tak bola v úniku 165 kilometrov. Z tretieho víťazstva v tomto roku, sa po očakávanom šprinte, tešil Brit Mark Cavendish (Dimension Data for Qhubeka). Druhý skončil Nemec Marcel Kittel (Etixx - Quick Step), tretí Brit Daniel McLay (Fortuneo - Vital Concept). Slovenský cyklista PETER SAGAN (Tinkoff) prešiel cieľom na 6. mieste. PETER SAGAN prišiel dnes o zelený dres, do ktorého sa obliekol víťaz dnešnej etapy a v bodovacej súťaži je na treťom mieste. Mark Cavendish si pripísal 29. etapové víťazstvo na Tour de France a osamostatnil sa na druhom mieste v počte vyhraných etáp na TdF, na tretie miesto odsunul Bernarda Hinaulta. Viac víťazstiev na svojom konte má už len Eddy Merckx (34).     Priebežné poradie po 6. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....30:18:39 2. Julian Alaphillip.....Etixx - Quick Step.....+ 5:11 3. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+ 5:13 74. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+23:33     Autor: Milan Majtán

5. etapa TdF 2016
06. 07. 2016 Reportáže

Po rovinatých etapách čakala, na stále kompletný pelotón, prvá kopcovitá etapa. Piata etapa začínala v Limoges a po 216 kilometroch končila v Le Lioran. Počas etapy museli cyklisti prekonať jednu šprintérsku prémiu a šesť horských prémii (jednu štvorku, tri trojky a dve dvojky). Na dvadsiatom kilometri sa do čela dostala deväť členná skupina cyklistov. Stodvadsať kilometrov pred cieľom sa zo skupiny v úniku osamostatnilo trio cyklistov Greg Van Avermaet, Thomas De Gent, Andriy Grivko (Astana Pro Team), ktoré si vypracovalo na hlavný balík až 15 minútový náskok. Sedemnásť kilometrov pred cieľom, v druhom stúpaní druhej kategórie, zaútočil Belgičan Greg Van Avermaet (BMC Racing Team) a s náskokom 2:34 min pred druhým Belgičanom Thomasom De Gentom (Lotto Soudal), prešiel cieľom ako prvý. Tretí Poliak Rafal Majka (Tinkoff) zaostal za víťazom o 5:04 min. PETER SAGAN (Tinkoff) stratil dnes 23:45 min na 110. mieste. Víťaz dnešnej etapy 31. ročný Greg Van Avermaet sa obliekol do žltého dresu, z ktorého vyzliekol PETRA SAGANA. SAGANOVI zostal zelený dres pre najlepšieho šprintéra.     Priebežné poradie po 5. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....25:34:46 2. Julian Alaphillip.....Etixx - Quick Step.....+ 5:11 3. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+ 5:13 76. PETER SAGAN.....Tinkoff.....+23:37       Autor: Milan Majtán

4. etapa TdF 2016, P. SAGAN tretí
05. 07. 2016 Reportáže

Najdlhšom etapou, ktorá mala 237 kilometrov, dnes pokračovala Tour de France zo Saumur do Limoges. V rovinatej štvrtej etape čakala na kompletný pelotón jedna šprintérska prémia a jedna horská prémia štvrtej kategórie. Posledných 500 metrov dnešnej cieľovej rovinky bolo do kopca, stúpanie malo priemer 5%. Po hodinke sa do čela dostala štvorica cyklistov, ktorú pelotón dostihol sedem kilometrov pred cieľom. V cieľovom stúpaní bol v záverečnom šprinte najrýchlejší Nemec Marcel Kittel (Etixx - Quick Step) pred Francúzom Bryanom Coquardom (Direct Energie) a slovenským cyklistom PETROM SAGANOM (Tinkoff). O víťazovi, tak ako včera, musela rozhodnúť cieľová fotografia. Včerajší rozdiel medzi prvým a druhým cyklistom v cieli bol 22 mm, dnes ešte menej. V priebežnom vedení zostal PETER SAGAN, ktorý si dnes obliekol na pódiu aj zelený dres. Marcel Kittel získal na starej dáme deviate etapové víťazstvo.     Priebežné poradie po 4. etape: 1. PETER SAGAN.....Tinkoff.....20:03:02 2. Julian Alaphillip.....Etixx - Quick Step.....+12 3. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+14     Autor: Milan Majtán