Správy

5. etapa Okolo Poľska 190 km
08. 08. 2014 Reportáže

Dnes čakala na pretekárov piata etapa dlhá 190 kilometrov. Kopcovitá etapa začínala v Zakopanom a končila na Slovensku na Štrbskom Plese. Pretek WorldTour zavítal na Slovensko prvý krát. Na 17. kilometri prešiel pelotón štátnu hranicu POL-SK na Suchej Hore a pokračoval cez Huty (horská prémia), Liptovský Mikuláš (rýchlostná prémia), Liptovský Hrádok (rýchlostná prémia), Vychodnú (horská prémia), Tatranskú Štrbu do cieľa na Štrbskom Plese (3x horská prémia). Na Štrbskom Plese absolvoval pelotón dva okruhy dlhé 25,4 km. Piata etapa tak viedla cez Oravu, Liptov do Vysokých Tatier a cyklisti dnes nastúpali 2 480 metrov. Za daždivého počasia sa do čela dostala osem členná skupina cyklistov. Posledného uprchlíka dostihol pelotón necelých desať kilometrov pred cieľom. O víťazovi tak rozhodlo stúpanie na Štrbské Pleso v ktorom mal najviac síl Poliak Rafal Majka (Team Tinkoff - Saxo). V rovnakom čase ako víťaz prešla cieľom dvojica španielskych cyklistov, druhý Benat Intxausti a tretí Jon Izaguiree (obaja Movistar Team). Bez straty skončil v domácej etape PETER VELITS (BMC Racing Team) na 17. mieste. MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) stratil 9:26 min na 88. mieste. Žltý dres si o jedinú sekundu pred Rafalom Majkom udržal český pretekár Petr Vakoč (OPQS), ktorý dnes prišiel na 40 mieste. PETER VELITS sa posunul na priebežné 8. miesto.     Priebežné poradie po 5. etape: 1. Petr Vakoč.....Omega Pharma - Quick Step.....14h 50' 55'' 2. Rafal Majka.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 01'' 3. Benat Intxausti.....Movistar Team.....+ 00' 05'' 8. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 00' 11'' 73. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 09' 37''       Autor: Milan Majtán

4. etapa Okolo Poľska 236 km
06. 08. 2014 Reportáže

Štvrtá etapa preteku Tour de Pologne začínala v Tarnówe a končila v Katowiciach. Zvlnená etapa merala 236 kilometrov. V závere dnešnej etapy sa pokúšalo viacero cyklistov o únik, ale o víťazovi rozhodol záverečný šprint. Ako prvý prešiel cieľom Belgičan Jonas Van Genechten (Lotto Belisol Team). Druhý bol Talian Jacopo Guarnieri (Astana Pro Team), tretí Slovinec Luka Mezgec (Team Giant - Shimano). PETER VELITS (BMC Racing Team) dnes skončil na 53. priečke, MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) na 76. mieste. Do zajtrajšej etapy, ktorá povedie po Slovensku, zostáva vo vedení český pretekár Petr Vakoč (OPQS). Mapa etapy a časový rozpis zajtrajšej piatej etapy so štartom v Zakopanom a cieľom na Štrbskom Plese.     Priebežné poradie po 4. etape: 1. Petr Vakoč.....Omega Pharma - Quick Step.....14h 50' 55'' 2. Matthias Krizek.....Cannondale Pro Cycling.....+ 00' 26'' 3. Jauhenij Hutarovič.....AG2R La Mondiale.....+ 00' 27'' 28. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 00' 37'' 34. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 00' 37''     Autor: Milan Majtán  

Report: Štiavnická Zlatá Rejska
06. 08. 2014 Reportáže

Prvú augustovú sobotu sa konal nultý ročník reinkarnovaného maratónu v Banskej Štiavnici s názvom Štiavnická gold race. V sobotu ráno o pol siedmej vyrážame z Bratislavy na 10 ročnom červenom drakovi, kde v piatok začalo vypovedať servo. Zostáva nám teda len veriť, že sa tam aj nejako dostaneme. Cesta prebehla nad očakávania dobre a v Štiavnici hľadáme penzión Kachelman ,kde bola na poslednú chvíľu presunutá sobotná prezentácia, ktorá sa mala pôvodne konať v mieste štartu. Parkujeme v blízkosti penziónu a nič nám nebráni vystáť radu na čísla. Čakanie to bolo vskutku nekonečné (spôsobené problémami s čipmi a časomeračmi podľa vyjadrenia organizátora), ale po hodine nakoniec odchádzame s igelitkami obsahujúcimi štartové čísla (dokonca dve pre každého pretekára) a čipy + nejaké tie pozornosti od sponzorov. To sme už dostali aj info od organizátora, že sa čas štartu posúva kvôli zdĺhavej prezentácii, zatiaľ na dobu neurčitú. Zvláštny termín, ale aspoň nemáme stres z nedostatku času. Presúvame sa teda cez pol mesta do priestoru Strednej odbornej školy obchodu a služieb, kde má byť štart a zázemie preteku. V areáli školy sa to už začína plniť pretekármi. Čas štartu zatiaľ stále nie je známy, takže väčšina zúčastnených pretekárov si kráti dlhú chvíľu rozjazdom po okolí a zoznamovaním sa s prvými metrami trate. Vykladáme biky z auta, nahadzujeme štartové čísla. Dostáva sa k nám prvé info o predbežnom čase štartu, sme už v sklze proti pôvodnému plánu skoro hodinku. Čaká sa ešte na posledných zaprezentovaných účastníkov, presun cez pol mesta chvíľu trvá. Organizátor pripravil pre pretekárov tri trate, dlhá 80 km trasa bola kvôli počasiu, ktoré tu vyčíňalo v piatok zrušená, takže sa ide iba 47 km polmaratónska trať a 34 km trasa pre širokú cyklistickú verejnosť. Štart bol nakoniec o cca 10:50, kedy bol už slušný výpek. Povinné poučenie pred štartom prebehlo svojsky, výklad trate bol, mierne povedané, jednoduchý až nijaký. Nevadí, všetci sa už tešia, že sa ide KONEČNE na to. Po štarte sa dupe asfalt, ktorý nás vyvedie z mesta na otvorené lúky. Nasleduje krátky zjazdík, ktorým sa dostaneme opäť na krátky asfaltový úsek a začíname stúpať. Čelo ide slušné bomby, takže sa balík čoskoro pekne uprace do výkonnostných skupín. Schádzame do terénu a za Jerigoštôlňou sa ide prvé ostré stúpanie. To končí v Sedle pod Studeným vrchom. Nasledoval vcelku zábavný úsek po červenej turistickej značke na Bartkov majer, kde sa napájame na značku žltú. Je to vcelku rovinka, kopček hore-kopček dole. Prudká odbočka o 180 stupňov a valíme zjazd na Vindišlajtňu. Zjazd bol podľa nášho gusta po skalách, technická náročnosť bola ešte zvýšená rozmočeným terénom po piatkových búrkach. Do cieľa čistý rozhodne nedôjdeme. Dorážame prvú občerstvovačku. Po nej sa opierame do pedálov v najdlhšom súvislom tiahlom stúpaní (cca 4 km), ktoré nás privedie do Hadovej. Profil trate sa po stúpaní mení, ďalej by sa malo ísť po rovinkách bez nejakého výraznejšieho stúpania či klesania. A tak aj bolo. Za Červenou studňou šliapeme po zvážniciach, otvárajú sa nám výhľady na Banskú Štiavnicu a krásnu prírodu v jej okolí. Podklad je členitý, šliapať slušné tempo stojí vcelku dosť síl, kto mal pod prdelou celopéro to iste ocenil. Množstvo voľných kameňov vyžaduje zvýšenú pozornosť pri vedení biku v správnej stope. Množia sa defekty, a to nielen v klesaniach, ale aj na rovinkách. Trafiť nejaký ostrí šutrík pri troche nepozornosti nie je žiadny problém. Nám sa našťastie darí nedefektiť. V určitých pasážach, aj keď je to rovinka, je problém jednou rukou pustiť rajdy , vytiahnuť fľašku a napiť sa z nej. Tieto úseky dali teda vcelku riadne zabrať. Dorážame druhú občerstvovačku na približne tridsiatom kilometri. Je vcelku slušne zašitá a v úseku za zjazdom, takže ju dosť pretekárov míňa bez zastavenia. Zo Sedla Peciny ponad Štiavnické Bane klesáme až do dediny Ilija. Do cieľa to už nie je podľa regulovčíka ďaleko, stačí vyšliapať dva kratšie kopčeky. V poobednom výpeku, ktorý panuje po lúkach pekne na slniečku je to, ale slušný zaberák. Posledné stúpanie už je dosť na morál. Sú tu krátke úseky, kde dôjde na rad už aj tlačenie. Regulovčíci povzbudzujú, všetci do jedného tvrdia, že už je to len kúsok a že nás čaká len posledný mierny kopček (toľko posledných kopčekov som ešte asi nikde nezažil Konečne vyšliapeme teda ten POSLEDNÝ kopček a napájame sa na cestu. Po kockách zjazdujeme do centra mesta na Trojičné námestie, kde nás čaká vytúžený cieľový oblúk a za ním veľké hamovačky. Nikto nechce predsa zaparkovať v blízkej lukostreleckej strelnici, ktorá je súčasťou akcie Nezabudnuté remeslá, ktorá prebieha na námestí. Adrenalín až do konca. Výsledky: http://www.championchip.cz/new/akce.php?idakce=2014080220 Z priestoru cieľa nás čakal presun cez mesto do areálu školy, kde bolo zabezpečené umývanie bikov, strava a sprchy. Na umývanie sme nečakali, nakoľko tam boli len dve hadice a podaktorí jedinci tam biky čistili, ako by šli na výstavu. Jedlo pripravili pani kuchárky, asi zo školy. Cestovinky so šalátikom boli ozaj výborné. Kto chcel dostal aj duplu. K tomu jeden radler a šup do sprchy. Zrekonštruovaný intrák nám v tomto smere poskytol servis na jednotku. Nasledovalo zbalenie bikov a presun do priestoru námestia (cieľa preteku), kde má byť vyhlásenie výsledkov a nejaká tá tombola. Parkujeme, pokukáme mesto. Na námestí zisťujeme, že vyhlasovanie výsledkov bude najskôr o hodinu. Tejto časti programu sa teda už nezúčastňujeme, čaká nás ešte dlhá cesta domov. Čo sme sa neskôr dočítali, tiež to nebola žiadna veľká sláva. Čo dodať na záver? Organizačne toho treba do budúcna ešte veľa vylepšovať, hlavne tú prezentáciu! Určite doladiť detaily ohľadne nedomyslených presunov typu: prezentácia-štart-cieľ-zázemie v priestoroch štartu-vyhlásenie výsledkov v priestoroch cieľa na námestí v centre mesta, úplne najideálnejšie je sústrediť všetko na jedno miesto. Značenie bolo priemerné, my sme neblúdili, ale chcelo by to ešte vylepšiť hlavne v zjazdoch, kde človek nemá čas pátrať po okolí a hľadať nejaké fáborky. Regulovčíci boli ok. Občerstvovačky štandard, tú druhú umiestniť nejak rozumnejšie, nech ju pretekári neprehliadnu. Kvôli trati sa oplatí prísť aj budúci rok, nebola dlhá, ale poskytla celkom vysokú náročnosť. Okolie a príroda nádherná. Tento maratón má určite potenciál aj do budúcnosti. Dúfajme, že sa organizátor poučí z chýb nultého ročníka a budúci rok budeme mať opäť možnosť stretnúť sa na štarte.   Autor a foto: Marek Molnár & Tomáš Tomašek

Lapierre 2015
06. 08. 2014 Reportáže

Rozmýšľate nad kúpou nového cestného, horského, dámskeho alebo mestského bicykla? Chcely by ste cyklokrosový bicykel, tandem alebo e-bike? Tak si pozrite novú kolekciu francúzskych bicyklov Lapierre 2015 TU a určite si vyberiete. Cestné bicykle Lapierre vozí od roku 2002 tím FDJ.fr, ktorý môžete vidieť na elitných profesionálnych pretekoch.   Autor: bikepoint.sk

3. etapa Okolo Poľska 174 km
05. 08. 2014 Reportáže

Dnešná tretia etapa začínala v Kielce a po 174 kilometroch končila v Rzeszów. Štvoricu cyklistov v úniku dostihol pelotón desať kilometrov pred cieľom a v meste Rzeszów po absolvovaní dvoch okruhov dlhých šesť kilometrov o víťazovi rozhodol záverečný šprint. Z víťazstva vo zvlnenej etape sa tešil Theo Bos (Belkin Pro Cycling Team) z Holandska pred slovinským cyklistom Lukom Mežgecom (Team Giant - Shimano) a Austrálčanom Michaelom Matthewsom (Orica GrennEdge). MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) dnes skončil na 48. mieste. PETER VELITS (BMC Racing Team) obsadil 65. miesto. Obaja bez straty na víťaza. V žltom drese pre vedúceho pretekára zostáva Petr Vakoč (Omega Pharma - Quick Step).   Priebežné poradie po 3. etape: 1. Petr Vakoč.....Omega Pharma - Quick Step.....14h 50' 55'' 2. Jauhenij Hutarovič.....AG2R La Mondiale.....+ 00' 27'' 3. Theo Bos.....Belkin Pro Cycling Team.....+ 00' 27'' 27. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 00' 37'' 30. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 00' 37''     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Mercedes-Benz Cyklomaraton Ostrava
05. 08. 2014 Reportáže

Ostrava, evropské město sportu, přivítá pokračování seriálu Mercedes-Benz Cyklomaraton 2014 Příjemné překvapení čeká 9. srpna 2014 na cyklisty, kteří se zúčastní Mercedes-Benz Cyklomaratonu Ostrava. Malebná trasa v přírodních parcích Oderské vrchy a Moravice jim dají na blízkost industriálního centra Slezska velmi rychle zapomenout. V sobotu 9. srpna si ve Vřesině u Ostravy dají dostaveníčko cyklisté, a to ti na horských kolech. Uskuteční se tu totiž tento rok již sedmá zastávka celorepublikového seriálu cyklistických závodů pro všechny Mercedes-Benz Cyklomaraton 2014. Po dvou úspěšných ročnících budou mít cyklisté zázemí opět ve Family Parku Ski Areálu Skalka u Vřesiny. Nápaditý program tu bude probíhat po celý den, především se odtud ale vydají účastníci Cyklomaratonu Ostrava na jednu z vytyčených tratí. Ty budou k dispozici dvě – jedna delší (60 km) a jedna kratší (30 km). Trať dlouhá 60 km závodníky zavede směrem na Budišovice, Nové Sedlice, Raduň, Hlubočec, Zbyslavice a zpět. Přitom vede z velké části v terénu nebo po polních a lesních cestách v přírodních parcích Oderské vrchy a Moravice. Pro závodníky s menšími ambicemi je pak připraven kratší okruh, který měří 30 km. Jejich výsledky se započítají do speciálního pořadí sprint maratonů, takže se bude bojovat o každé místo v cíli. Převýšení delší trasy je 1200 metrů. Celodenní program plný sportu zahájí již v dopoledních hodinách závody SMART dětského poháru. Malí cyklisté budou v jedenácti kategoriích dle věku a dovedností usilovat o své možná úplně první medaile. A to včetně těch nejmenších na odrážedlech. V pravé poledne pak budou odstartovány závody na 30 a 60 kilometrů. Kromě samotných závodů bude připraven také bohatý doprovodný program, i proto je Mercedes-Benz Cyklomaraton Ostrava tipem na aktivní strávení prázdninového dne pro celou rodinu. Stánky partnerů seriálu doplní i divácké soutěže, jako například závod na stacionárních kolech Mercedes-Benz Gold Sprints, v němž si můžete vyjet zajímavé věcné ceny. Pro zájemce bude připravena opět půjčovna horských kol značky Specialized (doporučujeme včasnou rezervaci přes on-line půjčovnu na stránkách seriálu: http://www.cyklomaratontour.cz/kola-na-pujceni.html). O ženy s dětmi, které budou v prostoru startu a cíle čekat na své závodící partnery, budou v růžové zóně pečovat AVON ladies. Značka AVON je charitativním partnerem Mercedes-Benz Cyklomaratonu a zaštiťuje AVON jízdu proti rakovině prsu – ta se pojede jako nezávodní jízda, jejíž účastnice a účastníci získají speciální růžové číslo a růžové potítko AVON. Výtěžek ze startovného půjde na konto AVON proti rakovině prsu. Více o 7. ročníku Cyklomaratonu Ostrava a přihlášky na něj najdete na www.cyklomaraton.com.   Program Mercedes-Benz Cyklomaraton Ostrava 2014 08:00 - 10:30  Registrace a prezentace závodníků 08:00 - 09:30  Registrace a prezentace dětí 10:00 - 10:45  Starty Dětský pohár v areálu 10:55 - 11:50  Řazení na start (koridor 100 míst podle žebříčku CMT) 11:50 - 12:00  Rozprava k závodu 12:00 - 12:05  START 60km a 30km 12:10 - 12:11  Start AVON jízdy proti rakovině prsu 12:15 - 12:45  Vyhlášení Dětského poháru 15:00 - 15:45  Vyhlášení výsledků závodů na 60 a 30 km 16:00 - 16:15  Tombola startovních čísel   Kalendář nadcházejících závodů Mercedes-Benz Cyklomaraton 2014 9.8. CYKLOMARATON Ostrava 24.8. CYKLOMARATON Beroun 13.9.2014 CYKLOMARATON Praha 4 5.10. CYKLOMARATON Zlín   Zdroj: www.cyklomaraton.com

2. etapa Okolo Poľska 234 km
04. 08. 2014 Reportáže

Druhá etapa pretekov Okolo Poľska merala 234 kilometrov. Zvlnená etapa začínala v Toruňi a končila v hlavnom meste Varšave, kde cyklisti absolvovali tri 4,8 kilometrové okruhy. Po štarte zaútočila trojica cyklistov, dvaja poľský pretekári a jeden český pretekár, ktorá si vypracovala až sedem minútový náskok. Tridsať kilometrov pred cieľom sa z trojice v úniku osamostatnil český pretekár Petr Vakoč (Omega Pharma - Quick Step), ktorý svoj viac ako 200 kilometrový únik doviedol do víťazného konca. Pelotón sa snažil ako mohol, ale na 22 ročného Vakoča nestačil. Veľkú radosť v cieli mal aj druhý Austálčan Michael Matthews (Orica GreenEdge), ktorý si myslel, že vyhral :-). Tretí skončil Belgičan Boris Vallee (Lotto Belisol). Obaja zaostali za víťazom 21 sekúnd. Ronvako bez straty prešli cieľom aj bratia VELITSOVCI, PETER (BMC Racing Team) bol 28. a MARTIN (Omega Pharma - Quick Step) 43. Petr Vakoč dosiahol svoj životný úspech a do zajtrajšej tretej etapy sa oblečie do žltého dresu pre lídra pretekov.     Priebežné poradie po 2. etape: 1. Petr Vakoč.....Omega Pharma - Quick Step.....11h 11' 28'' 2. Jauhenij Hutarovič.....AG2R La Mondiale.....+ 00' 27'' 2. Roman Maikin.....Rusvelo.....+ 00' 31'' 24. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 00' 37'' 36. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 00' 37''       Autor: Milan Majtán

5. kolo Svetového pohára XCO 2014
04. 08. 2014 Reportáže

Po dvojmesačnej prestávke pokračoval Svetový pohár XCO piatym kolom v Kanade. V Mont - Sainte - Anne sa konal Svetový pohár tento rok už dvadsiaty krát. Na pretekárov čakala náročná trať s prudkými stúpaniami, kamenistými zjazdami a blatom po nočnom daždi.   V preteku muži Elite zvíťazil úradujúci Majster sveta Nino Shurter zo Švajčiarska, ktorý sa vzdialil v predposlednom šiestom kole Francúzovi Julienovi Absolonovi z ktorým bol vo vedení. O tretie miesto bojovalo viacero cyklistov, najviac síl nakoniec zostalo Austrálčanovi Danielovi McConnellovi. V Kanade bol aj Slovák Michal Lami, ktorý prešiel cieľom na 28. mieste so stratou 7:36 min.   Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....SCOTT - ODLO MTB RACING TEAM.....1:38:15 hod. 2. Julien Absalon.....BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM.....+0:16 3. Daniel McConnell.....TREK FACTORY RACING.....+1:27 28. MICHAL LAMI.....+7:36 V priebežnom vedení poradí Svetového pohára XCO je Francúz Julian Absalon (BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM). MICHAL LAMI je na 32. mieste.   S pohodlným náskokom 1:03 min, systémom štart - cieľ, zvíťazila medzi ženami Elite švajčiarska bikerka Jolanda Neff, ktorá vekom ešte stále patrí do kategórie U23. Jolanda Neff si pripísala druhé víťazstvo vo SP v tomto roku. Druhá prešla cieľom domáca pretekárka Catherine Pendrel a tretie miesto obsadila tímová kolegyňa Pendrelovej, česká bikerka Kateřina Nash. V kanadskom Mont - Sainte - Anne štartovala aj JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ, ktorá obsadila 29. miesto so stratou 14:08 min.   Výsledky ženy Elite: 1. Jolanda Neff.....LIV PRO XC TEAM.....1:43:03 hod. 2. Catherine Pendrel.....LUNA PRO TEAM.....+1:03 3. Kateřina Nash.....LUNA PRO TEAM.....+1:34 29. JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ.....+14:08 V priebežnom vedení poradí Svetového pohára XCO je Švajčiarka Jolanda Neff (LIV PRO XC TEAM). JANKE KESEG ŠTEVKOVEJ patrí 37. priečka.     Autor: Milan Majtán

1. etapa Okolo Poľska 226 km
03. 08. 2014 Reportáže

Dnes sa v Poľsku začal etapový pretek Tour de Pologne, ktorý je zaradený do série WorldTour. 71. ročník je rozdelený do siedmych etáp s celkovou dĺžkou 1255 kilometrov. V piatej etape prvý krát zavíta pretek WorldTour na Slovensko. Piata etapa meria 178 kilometrov, začína v Zakopanom a končí na Štrbskom Plese. Na štarte stáli aj bratia Velitsovci. Prvá zvlnená etapa začínala v Gdansku a po 226 kilometroch končila Bydgoszcze v ktorom cyklisti absolvovali tri 7,2 kilometrové okruhy. Do čela sa dostala pätica pretekárov, ktorá mala miestami náskok takmer 12 minút. Cyklistov dnes trápilo počasie. Pekné počasie a teplo na štarte vystriedal dážď, silný vietor, hromy a blesky, krúpy a popadané stromy na ceste. Na mokrých cestách spadlo viacero cyklistov. Po dostihnutí poľského pretekára Macieja Paterskieho (CCC Polsat Polkowice), kilometer pred cieľom, zaútočil Slovák PETER VELITS (BMC Racing Team), ktorého šprintéri dostihli 300 metrov pred cieľovou páskou. Z víťazstva sa nakoniec tešil Bielorus Jauheni Hutarovič (AG2R La Mondiale). Druhý bol ruský pretekár Roman Maikin (Rusvelo), tretí Talian Manuele Mori (Lampre - Merida), obaja bez straty. Bratia VELITSOVCI prišli do cieľa spolu. PETER na 36. mieste, MARTIN (Omega Pharma - Quick Step) na 37. mieste, obaja bez straty na víťaza.     Priebežné poradie po 1. etape: 1. Jauheni Hutarovič.....AG2R La Mondiale.....5h 47' 40'' 2. Roman Maikin.....Rusvelo.....+ 00' 04'' 3. Manuele Mori.....Lampre - Merida.....+ 00' 06'' 37. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 00' 10'' 38. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 00' 10''     Autor: Milan Majtán  

Clásica San Sebastián 2014
02. 08. 2014 Reportáže

Jednodňové cyklistické preteky Clásica San Sebastián sa konajú v Baskicku v Španielsku. Slávna klasika je zaradená do série WorldTour. Tento rok sa konal 34. ročník. Organizátor tento rok zmenil dojazd preteku, zaradil sedem kilometrov pred cieľom nové trojkilometrové stúpanie. Najväčšia jednorázovka v Španielsku mala tento rok 219, 2 km. Počas celého dňa sa pokúšali cyklisti o víťazstvo z úniku, v najdlhšom 140 kilometrovom dnes bol Amets Txurruka (Caja Rural - Seguros RGA), ale pelotón si uprchlíkov strážil až do nového záverečného stúpania . V ňom sa z pelotónu odpojilo postupne päť cyklistov a v poslednom klesaní,tri kilometre pred cieľom, z vedúcej pätice zaútočil Alejandro Valverde (Team Movistar). Španiel Valverde zvíťazil na Clásica San Sebastián po roku 2008 druhý krát. Druhý Holanďan Bauke Mollema (Belkin Pro Cycling Team) a tretí Španiel Joaquim Rodríguez (Katusha Team) zaostali za víťazom 14 sekúnd. Na desiatom mieste prišiel český cyklista Zdeněk Štybar (Omega Pharma - Quick Step) so stratou 40 sekúnd. Na štarte bol aj Slovák PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling), ktorý 60 kilometrov po štarte preteky vzdal.     Autor: Milan Majtán

Video zo ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
02. 08. 2014 Reportáže

Video od Mareka Kulháneka k tohtoročnému MTB maratónu ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014   Zdroj: Marek Kulhánek

Pozvánka: Merida - Zelená stopa SNP 2014
01. 08. 2014 Reportáže

Merida - Zelená stopa SNP, sa uskutoční  06.09.2014. Štart Polmaratónu 50km a Minimaratonu bude na futbalovom štadione v Selciach pri Banskej Bystrici. Pripravených je množstvo kategórii na oboch tratiach. Propozície akcie Prihlasovanie na akciu MERIDA ZELENÁ STOPA SNP 2014   Trate a kategórie:50km polmaratón, prevýšenie 1350m, internetová registrácia Muži: 19-39, 40-49, 50-59, nad 60 rokov Ženy: 19-39, 40-49, nad 50 rokov 32 km minimaratón, prevýšenie 915m, internetová registrácia Kadeti 15-16, juniori 17-18, muži nad 19 rokov Juniorky 15-18 rokov, ženy nad 19 rokov 4km okruh, registrácia len na mieste Žiaci 11-12, 13-14 rokov Žiačky 11-12, 13-14 rokov V areáli štadióna, registrácia len na mieste Deti 5-6, 7-8, 9-10 rokov Prezentácia, štart a cieľ na futbalovom štadióne Selce. Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://marathonbb.com/

Report 2: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
01. 08. 2014 Reportáže

Záver mesiaca júl už tradične patrí Stupavskému maratónu, z môjho pohľadu domáca biková akcia, ktorá každoročne láka veľké množstvo nadšencov horskej cyklistiky a posledné roky aj behu. Organizátor nám na sobotu pripravil niekoľko tratí, na 105 km sa na štart postavilo 64 pretekárov. Väčší záujem bol o 75 km trasu a na 42 km to riešili už dve vlny štartujúcich. Aj 25 km trasa mala slušné obsadenie, ale to je skôr taký šprint - prípadne niečo pre rekreačných bikerov, ktorí si chcú vyskúšať atmosféru pretekov. Jednokolkári si to rozdali na 17 km. Na štart to mám ráno asi 2 km, žiadna ranná naháňačka. Pred deviatou prichádzam na štart a staviam sa, kde chcem. Žiadna tlačenica, všetci okolo vysmiati a dobre naladení, čakám netrpezlivo na výstrel. 9:00 - bum a ide sa. Po štarte máme zopár miernych zákrut, ale všetci vedia, že na závodenie bude dnes času dosť, tak nikto zbytočne neriskuje. V prvom asfaltovom stúpaní sa už ide riadna hrana, rôzne grimasy a zaťaté zuby, každý okolo mňa už bojuje naplno. Nechávam sa strhnúť atmosférou a valíme v trojici smer Koliba. Neviem či sa mi niekedy v živote podarilo tak rýchlo dostať pod Kamzík - Garmin mi ukazoval priemer cez 24 km a o tepoch ani nehovorím. Ale nohy išli, tak sa s úsmevom opieram do pedálov a búcham to smer Kamzík. Na Kamzíku máme prvú os, beriem vodu a melón. V snahe udržať sa v skupinke hltám melón za jazdy dole kopcom. Melónom som sa skoro zadrhol, ale bol ozaj dobrý. Následné singláče si užívam naplno, veľa bikerov, ktorí sem chodia na maratón mi hovorili, že sú super. V dolinke popri vydrici začíname stúpať smer Biely kríž a skupinka sa mi začína vzďaľovať. Nevadí, aj tak som išiel hranu a potreboval som trocha zvoľniť. Na Bielom kríži nás čaká usmiata obsluha, hodím reč s kameramanom, ktorý ma tam každý rok spovedá. Teraz začína pravé MTB, a to už je len pre 75 a 105 km trať. Pre toto sa oplatí ísť dlhú a dlhšiu. Prvé ostré stúpanie nás dostáva na červenú magistrálu a po nej smer Baba. Z červenej značky schádzame na zvážnicu, ktorá je známa z viacerých maratónov v okolí Ba. Mierne stúpa a zdá sa byť nekonečná. Po dosiahnutí najvyššieho bodu ideme smer medvedie údolie (prvý dlhší zjazd), aby sme si to následne po starej vojenskej asfaltke vyšliapali znova. Vychutnávam si to dusno a spomínam na minuloročné peklo, ktoré nám pripravilo počasie. Teraz máme slabých 27 stupňov, tak oproti minulému roku "chladnejšie"!!! Asfaltka bez problémov za nami, a tak zase dole, aby sme si to vyšliapali zo Slnečného údolia na Babu. Toto stúpanie hodnotím ako totálne psycho, došla aj kríza a bojujem sám so sebou. Na Babe je už lepšie, otáčame sa smer cieľ, aj keď je vzdialený ešte asi 50 km. Nasleduje krátky strmý zjazd, treba byť v strehu, podklad je vymletý od vody, a kde tu sa objaví neočakávaný rigol. Prichádzam na asfaltku a dorážam os, kde zastavujem. Dozvedám sa, že špica tu prehrmela pred 22 minútami. Táto informácia ma povzbudila, sadám a idem naproti najvyššiemu bodu trate - Konské hlavy (649 mnm). Nečakane ma obieha Maďar, a tak si dlhú chvíľu v stúpaní krátim hútaním, kde tak asi tento borec trénuje. Ide dobre, ale to sa už blíži záverečných cca 200 metrov strmým a nerovným terénom. Je to pre mňa výzva, ktorú sa mi darí na maratóne zdolať v sedle prvý krát (aj som si zabékal od radosti). Maďar sa už nechytal a začínam si vylepšovať priemerku na hrebeni. Táto časť trate je ozaj veľmi rýchla hore-dole, kde tu sa objaví v zákrute turista, ale všetci sme ostražití a dávame na seba navzájom pozor. Je to aj o ohľaduplnosti, závod nezávod. Doslova preletím Kozí chrbát a smerujem na prepadlé - donedávna (pred zásahom lesákov) naozaj krásne miesto. Nejaký čas sa už miešame s pretekármi z B trate, zábava graduje aj vďaka blížiacemu cieľu. Nasleduje dlhší zjazd do Lozorna, brzdy majú oddych - naháňam sekundy. V Lozorne som doplnil všetko potrebné a ide sa ďalej. Dostal som sa do pohody, žmýkam sa, ako to len ide. Za mnou hákuje biker z Čiech, fučí ako nosorožec a neskôr okolo červeného domčeka vysvetľuje, prečo nejde dopredu. Na afaltke pred Košariskami, kde máme poslednú os, začínam kuť plány na záverečné km. Vynechávam os, dúfam, že sa mi podarí doraziť ešte niekoho z A-čka a vylepšiť si výsledok. Pod Pajštún to ide dobre, aj nejakých našich z A-čka sa mi podarilo dať. Teším sa na záverečný kopec z Borinky, tzv. borinská výzva opäť kvalitne preverila. Prichádzam na záverečný úsek, ktorým sa dostávame do cieľa. Výborne som si zajazdil a do cieľa prichádzam za 5:24. Hodinové zlepšenie oproti minulému roku ma veľmi potešilo. V cieli mal každý na výber pitný režim podľa vlastnej chuti - ionťák, nealko pivo, radler a voda. 105-ku preletel najrýchlejšie Hartl Karel v čase 4:31:31, na takýto čas musím ešte čo to potrénovať... Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/OfficialResults/2014/20140726_105km.pdf?201407.29.11.46 Počasie nám tento rok prialo viac ako minulý rok, bolo tak akurát. Na značenie z môjho pohľadu môžem povedať, že bolo ok, aj keď niektoré fáborky ležali kde-tu po zemi, ale tomu sa zabrániť nedá. Vždy sa nájde nejaký chuj, ktorý má za potrebu sa takto realizovať. Na občerstvovačkách bol výber dobrý, len mi tam chýbala cola. Možno detail, ale myslím, že viacerí by to ocenili. V priestore cieľa sme mali kompletné zázemie, ako sa patrí. Nechýbali boxy na umývanie bikov, úschovňa a sprchy - vraj mali ozaj regeneračné účinky :) Jedlo pre pretekárov bolo a neskôr aj nebolo. Na rizoto som sa tešil, vraj nebolo najlepšie, ale nakoniec som dostal lístok na cigánsku. Ozaj som sa musel zaprieť, aby som to dokázal zjesť (nejem mäso a biele pečivo už vôbec). Bol som veľmi hladný a iné možnosti som v tom momente nemal. Vyhlasovanie prebehlo celkom rýchlo, ale v tombole nám šťastie neprialo. V závere musím povedať, že som si sobotu naozaj užil a už sa teším na budúci ročník. Škoda len tej nízkej účasti na A-čku. Snáď sa budúci rok stretneme na štarte s čiernymi číslami viacerí... 3. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE v Stupave je za nami. Ďalsie kolo novej slovenskej serie sa ide na podujati ŠKODA Horal MTB maratone vo Svite. A vo finale na ŠKODA DAVORIN Slovak Paradise sa bude v tombole hrat o 7 ŠKODA bajkov!!! No nevyplatí sa isť povoziť aj na ďalšie akcie ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE?   Autor: Tomáš Tomášek Foto: Simonka Borárošová

VIDEO z FESTINA 24 HODÍN MTB 2014
30. 07. 2014 Reportáže

Tak a je tu tak trochu návnada na  DEMA 12 HODÍN MTB..... Pozrite si video a spomínajte na FESTINA 24 HODÍN MTB 2014 Ďakujeme Mirkovi Hračekovi za super spracovanie a prezentáciu akcie.... A veľka vďaka aj všetkým kto nám s akciou pomohli akýmkoľvek spôsobom!!!! bikepoint.sk

Report: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
30. 07. 2014 Reportáže

Posledná júlovú sobotu mám už po niekoľko posledných rokov rezervovanú “bikoakcii“  Stupavský maratón, od roku 2014 premenovanej na ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014.Tento rok sa konal už 12.ročník.A kcia je zaradená do seriálu Škoda Bike Open Tour, Inter Mountain Series,Župného pohára a to je hádam aj všetko.Pripravených bolo päť trás,zmerať si sily bolo možné na 105,76,42,25 kilometrovej trase.17 kilometrová trasa bola pre jednokolkárov.Kto má toho po sobote málo môže si ísť v nedeľu ešte zabehať a myslí sa samozrejme aj na deťúrence.Tie majú Junior Trophy a pre najmenších bikuchtivcov je pripravený Detský cyklomaratónik. Ako vždy sa celý týžďeň riešilo počasie.Príroda ale bola zhovievavá a dážď v utorok a piatočné prehánky priniesli nejaké to ochladenie na znesiteľné teploty a vzduch začal byť konečne dýchatelný.Naviac zrážky pomohli aj trati,kúdoly prachu a pekelné telo z minulého roka mám ešte stále v živej pamäti. Nejaké to blatko a mláčku musí predsa každý správny MTB borec a borkiňa zvládnuť,aj tak sme všetci v ciely vždy ako prasce zaondený či už je blatko alebo nieje,no nie?Odprezentovať sa stríhame s parťákom Frantom už v piatok poobede,všetko v rýchlosti bez zbytočných prieťahov. V sobotu ráno sa teda v Stupave stretávame z bikepointu v počte štyri kusy.Tomáš a Rado idú na dlhú štreku.Ferko a moja maličkosť sme zvolili 76tku.Je to rozumný kompromis medzi dlhou a 46tkou meganabúchanou rôzdnymi premotivovancami a širokou bikujúcou verejnosťou.Ale zas pri dĺžke a výškovom profile sa ani nečudujem že je táto trasa zastúpena najpočetnejšie.V minulosti som ju pár krát aj sám absolvoval a dobre viem čo za peklo tam môže vznikať po štarte,ale aj v priebehu celého závodu-grupák je proste grupák .Preto sa štartuje 46tka v dvoch vlnách.Pred desiatov teda stojíme na štarte.Dlháči sú už hodinu v teréne.František mi príde troška nesvoj.Predsa len po nútenom prerušení sezóny spôsobenom zdravotnými komplikáciami je to jeho prvý pretek.Sezónu mal super rozbehnutú nabúšený bol teda riadne,jazdil ako drak(tajne ho podozrievam že si doma varil nejaký ten Elixír Pre Olimpionikov)no teraz chce ísť na pohodu a tlačí mi do hlavy niečo také,že mi bude robiť domestifika a potiahne mi rovinky ktoré na maratónoch fakt nemám moc rád.Aj tak mu neverím,určite to bude zas štorcovačka,však už sa poznáme.Nevadí aspoň bude motivácia makať.Cieľ je jasný,dať to pod 4:20 a zlepšiť tak minuloročný čas aspoň o dvadsať minút. Prásk,máme odštartované.Začína dlhé tiahle mierne stúpanie(cca 8 kilákov) smer Malý Slavín spestrené kratším zjazdíkom okoreneným zopár korienkami-nič zložité.Čelo preteku,odhadom tak prvá pätnástka mizne z dohľadu už na konci Stupavy pri amfíku šialenou rýchlosťou.My sa snažíme držať so zbytkom poľa.Stúpanie dorážame odbočkou na Malom Slavíne kde točíme smer Kačín.Je to rýchli rovinatý úsek kde sa ide prísnokruté tempíčko.Franta plní sľub a domestifikuje.Už by som si aj trochu poľavil z premotivovaného tempa ktoré ideme od štartu,ale visím za ním keď už sa teda tak snaží a ťahá také fajné tempo.Za Kačínom ešte kúsok rovinky a nasleduje prvý vážnejší zjazdík na Železnú studienku pod Kamzík.Zjazdík je rýchli mierne rozbitý, pri troche pozornosti a priemernej technike jazdy sa tu dajú dať slušné bomby.Hlavne na kratších trasách si to tu premovotivovanci lúbia pekne dávať a z minulých ročníkov si pamätám zopár slušných poletov a kaskadérskych výletov mimo trať.Fakt že občas nestíham valiť bulvy čo všetko sa dá na biku vyprodukovať.Je to ale vpoho, v pohotovosti sú záchranári z IRSky,ktorý dajú prípadných zrakvencov do porádečku.Mimochodom ich skvelé služby už mal možnosť vyskúšať predminulý rok aj Tomáš.Ten si to ustlal ale až dole na rovnom asfalte za zjazdom,keďže ho zaujímalo viac čo sa deje za zadným kolesom ako pred ním.Ale maratón vtedy aj tak dokončil na biku a v cieli(je to bojovník a nejaké to krvácanie a záchranár ho predsa nezastaví),takže to nič vážne nebolo.Ale späť na trať!Franta hlási priemerku21,5 km/h.Chytá ma panika,začínam zvoľňovať.Nasledujúce nepravidelné stúpanie nás vypluje hore na Kamzíku kde je aj prvá občerstvovačka.Tú ale radšej vynechávame,viem že nasledujú úseky singlov (Päťbojárska a za Slivom singláč ponad riečkou Vydrica)kde sa moc neoplatí držať v nejakom balíku,lebo predbiehanie tu moc možné nieje a zas za brzdu a štuplovača nechce byť nikto.Prvý singel máme vcelku rýchlo za sebou.Pred Slivom Ferko chytá ukážkový šlusák na korienku(zlaté bezdušáky,takéto veci už nemusím riešiť),takže je po domestifikovaní.Nevadí,zvoľňujem a idem si aspoň svoje tempo.Za singlami nasleduje ďašie tiahle stúpanie až na Blavákom notoricky známi Biely kríž kde je ďalšia občerstvovačka.Tu už zastavujem,hodím banán do huby a plním bidony.Ide sa ďalej,ťažká kríza prichádza.Nejaká ta motačka za Bielym Krížom na nahnatie výškových metrov,kus po hrebeni po červenej turistickej značke,nejaké štyri kiláčiky po zvažnici pod hrebeňom a sme pod Kopcom Somár.Ide sa mi zle,rovinky uvisím,ale v kopcoch mi súperi pomali odchádzajú z dohľadu jeden po druhom.Čakám,že ma každú chvíľu dorazí Franta.Tajne dúfam,že ho háknem a nejak sa zas dostanem do tempa.Po zjazdíku na Prepadlé sa dostávame na okraj vojenského obvodu Turecký vrch.Teplo je už riadne,práši sa kvalitne!!Kríza v plnom prúde,morál klesá k bodu mrazu,František nikde,súperi ma obiehajú-no pekne!!Preberá ma až rýchli náročnejší zjazd do Lozorna,kde je ďalšia očerstvovačka.Dávam melón,banán nejakú tu chémiu a frčím smer Lintavy.Nepríjemné stúpanie,nie svojím sklonom ale skôr nestabilným podložím a pasážami s voľnými šutrákmi ktoré znemožňujú pravidelné dupanie.Mne sa však ide dobre,morál sa napravuje,kríza odchádza-no konečne!!Po asfaltke dorážame na poslednú občerstvovačku na Košariskách,kde už všetci používajú poháre s vodou skôr na oblievanie sa a schladenie ako na konzumáciu tekutín,hlavné je si nepomýliť poháre jonťaku a vody!!Nasledujú dve kratšie,ale veľmi výživné stúpania.Pod Kozliskom odbočka doľava,nejaká motačka na natiahnutie kilákov a už si to prášime dole do Borinky.Cieľ sa blíži tempo graduje,všetci si hrabnú na zbytok síl.Prejazd cez Borinku a je tu čerešnička na torte v podobe strmého lúčneho výjazdu(my sme si ho s chalanmi pomenovali Borinská výzva)na hrebeň kopca korý nás zvezie až do Stupavy.Výjazd nám lesáci oproti minulému roku potunili motorovkami,takže si slnečný výpek užijeme až po vrch hrebeňa-no úplná mňamka na záver.Žiadne stromy pod ktoré sa dalo od polky kopca v jeho najstrmšej časti schovať tu už niesú,asi im škrábali lak na traktoroch a tatrovkách tak ich dali dole.Tu sa láme už morál,niekto to vytlačí niekto sa ešte zmačkne a dá to v sedle,každopádne do cieľa je to už potom vpodstate dole kopcom.V závere zjazd v žlabe spestrený predbiehačkami pomalších jazdcov z kratších tratí.Všetci sú ale milý a púšťaju ma pred seba bez výhrad.V záverečnej už tradičnej cyklokrosovej vložke zmizli popadané stromy,tak už len jeden prudší zošup a sme v cieľovej rovinke.Čas 4 hoďky 19minút teší,svoje predsavzatie som si splnil,aj keď až tak vytrápiť som sa nemienil.No tak ale ponaučenie už mám.Premotivované tempo po štarte si nabudúce odpustím.Chalani to zvládli tiež.Franta síce DNF,ale tak 60 kilometrový výlet si aj tak strihol(tých posledných 20 kilákov na prázdnom zadnom kolese muselo byť fakt fasa).To je tak keď si niekto neskontroluje náhradnú dušu,spoľahne sa na bombičky a pumpičku nechá v aute,lebo tam je jej dobre hehe. Na 76ke dosiahol najlepší čas Bíroš Radovan 3:12 ,105ku vyhral Hartl Karel za 4:31.Neuveriteľné výkony,klobúk dole. Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/1273 K občerstvovačkám,značeniu a regulovčíkom nemám výhrad,technické zabezpečenie na trati výborné.Ako domáci to jazdím aj tak spamäti,ale čo som sledoval značenie nemal by mať nikto problém.Čo ma nepríjemne prekvapilo bola skutočnosť,že zhruba o pol piatej keď boli ešte aj podaktorí jedinci na dlhých trasách už nebolo v priestore cieľa žiadne jedlo pre závodníkov.Chlapík nám len sucho oznámil,že rizoto už došlo,nič viac neriešil.Na naše nechápavé pohľady reagoval len miknutím pliec a vetou že on za to nemôže,ako keby ho niekto z nás presviedčal o opaku.Situáciu vyriešil Tomáš ktorý pristavil hlavného organizátora(aspoň to mal teda chlapík na tričku napísané).Ten nám po chvíli doniesol nejaké lístky za ktoré nám dali v stánku cigánsku krorá bola no.......,ako poriešili situáciu s ostatnými hladošmi neviem,zrejme to nejako dopadlo keďže som nepočul nikoho sťažovať sa.Ale na takejto akcii je to od organizátorov vcelku Fail,to sa mi zatiaľ ešte nikde inde nestalo.Zbytok akcie aj zázemie cieľa v parku hodnotím na jednotku,wapky,sprchy všetko bolo v dostatočnom množstve.Tombola bola,ale ako vždy nič.Maratón hodnotím len pozitívne,až na to jedlo teda.Ale došiel som si hlavne dobre pojazdiť a zazávodiť a po tejto stránke som maximálne spokojný.Takže krásna športová sobota za nami.Vďaka organizátorom a o rok sa vidíme na štarte. 3. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE v Stupave je za nami. Ďalsie kolo novej slovenskej serie sa ide na podujati ŠKODA Horal MTB maratone vo Svite. A vo finale na ŠKODA DAVORIN Slovak Paradise sa bude v tombole hrat o 7 ŠKODA bajkov!!! No nevyplatí sa isť povoziť aj na ďalšie akcie ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE?   Autor: Marek Molnár Foto: Simonka Borárošová