Správy

2. etapa Okolo Poľska 234 km
04. 08. 2014 Reportáže

Druhá etapa pretekov Okolo Poľska merala 234 kilometrov. Zvlnená etapa začínala v Toruňi a končila v hlavnom meste Varšave, kde cyklisti absolvovali tri 4,8 kilometrové okruhy. Po štarte zaútočila trojica cyklistov, dvaja poľský pretekári a jeden český pretekár, ktorá si vypracovala až sedem minútový náskok. Tridsať kilometrov pred cieľom sa z trojice v úniku osamostatnil český pretekár Petr Vakoč (Omega Pharma - Quick Step), ktorý svoj viac ako 200 kilometrový únik doviedol do víťazného konca. Pelotón sa snažil ako mohol, ale na 22 ročného Vakoča nestačil. Veľkú radosť v cieli mal aj druhý Austálčan Michael Matthews (Orica GreenEdge), ktorý si myslel, že vyhral :-). Tretí skončil Belgičan Boris Vallee (Lotto Belisol). Obaja zaostali za víťazom 21 sekúnd. Ronvako bez straty prešli cieľom aj bratia VELITSOVCI, PETER (BMC Racing Team) bol 28. a MARTIN (Omega Pharma - Quick Step) 43. Petr Vakoč dosiahol svoj životný úspech a do zajtrajšej tretej etapy sa oblečie do žltého dresu pre lídra pretekov.     Priebežné poradie po 2. etape: 1. Petr Vakoč.....Omega Pharma - Quick Step.....11h 11' 28'' 2. Jauhenij Hutarovič.....AG2R La Mondiale.....+ 00' 27'' 2. Roman Maikin.....Rusvelo.....+ 00' 31'' 24. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 00' 37'' 36. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 00' 37''       Autor: Milan Majtán

5. kolo Svetového pohára XCO 2014
04. 08. 2014 Reportáže

Po dvojmesačnej prestávke pokračoval Svetový pohár XCO piatym kolom v Kanade. V Mont - Sainte - Anne sa konal Svetový pohár tento rok už dvadsiaty krát. Na pretekárov čakala náročná trať s prudkými stúpaniami, kamenistými zjazdami a blatom po nočnom daždi.   V preteku muži Elite zvíťazil úradujúci Majster sveta Nino Shurter zo Švajčiarska, ktorý sa vzdialil v predposlednom šiestom kole Francúzovi Julienovi Absolonovi z ktorým bol vo vedení. O tretie miesto bojovalo viacero cyklistov, najviac síl nakoniec zostalo Austrálčanovi Danielovi McConnellovi. V Kanade bol aj Slovák Michal Lami, ktorý prešiel cieľom na 28. mieste so stratou 7:36 min.   Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....SCOTT - ODLO MTB RACING TEAM.....1:38:15 hod. 2. Julien Absalon.....BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM.....+0:16 3. Daniel McConnell.....TREK FACTORY RACING.....+1:27 28. MICHAL LAMI.....+7:36 V priebežnom vedení poradí Svetového pohára XCO je Francúz Julian Absalon (BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM). MICHAL LAMI je na 32. mieste.   S pohodlným náskokom 1:03 min, systémom štart - cieľ, zvíťazila medzi ženami Elite švajčiarska bikerka Jolanda Neff, ktorá vekom ešte stále patrí do kategórie U23. Jolanda Neff si pripísala druhé víťazstvo vo SP v tomto roku. Druhá prešla cieľom domáca pretekárka Catherine Pendrel a tretie miesto obsadila tímová kolegyňa Pendrelovej, česká bikerka Kateřina Nash. V kanadskom Mont - Sainte - Anne štartovala aj JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ, ktorá obsadila 29. miesto so stratou 14:08 min.   Výsledky ženy Elite: 1. Jolanda Neff.....LIV PRO XC TEAM.....1:43:03 hod. 2. Catherine Pendrel.....LUNA PRO TEAM.....+1:03 3. Kateřina Nash.....LUNA PRO TEAM.....+1:34 29. JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ.....+14:08 V priebežnom vedení poradí Svetového pohára XCO je Švajčiarka Jolanda Neff (LIV PRO XC TEAM). JANKE KESEG ŠTEVKOVEJ patrí 37. priečka.     Autor: Milan Majtán

1. etapa Okolo Poľska 226 km
03. 08. 2014 Reportáže

Dnes sa v Poľsku začal etapový pretek Tour de Pologne, ktorý je zaradený do série WorldTour. 71. ročník je rozdelený do siedmych etáp s celkovou dĺžkou 1255 kilometrov. V piatej etape prvý krát zavíta pretek WorldTour na Slovensko. Piata etapa meria 178 kilometrov, začína v Zakopanom a končí na Štrbskom Plese. Na štarte stáli aj bratia Velitsovci. Prvá zvlnená etapa začínala v Gdansku a po 226 kilometroch končila Bydgoszcze v ktorom cyklisti absolvovali tri 7,2 kilometrové okruhy. Do čela sa dostala pätica pretekárov, ktorá mala miestami náskok takmer 12 minút. Cyklistov dnes trápilo počasie. Pekné počasie a teplo na štarte vystriedal dážď, silný vietor, hromy a blesky, krúpy a popadané stromy na ceste. Na mokrých cestách spadlo viacero cyklistov. Po dostihnutí poľského pretekára Macieja Paterskieho (CCC Polsat Polkowice), kilometer pred cieľom, zaútočil Slovák PETER VELITS (BMC Racing Team), ktorého šprintéri dostihli 300 metrov pred cieľovou páskou. Z víťazstva sa nakoniec tešil Bielorus Jauheni Hutarovič (AG2R La Mondiale). Druhý bol ruský pretekár Roman Maikin (Rusvelo), tretí Talian Manuele Mori (Lampre - Merida), obaja bez straty. Bratia VELITSOVCI prišli do cieľa spolu. PETER na 36. mieste, MARTIN (Omega Pharma - Quick Step) na 37. mieste, obaja bez straty na víťaza.     Priebežné poradie po 1. etape: 1. Jauheni Hutarovič.....AG2R La Mondiale.....5h 47' 40'' 2. Roman Maikin.....Rusvelo.....+ 00' 04'' 3. Manuele Mori.....Lampre - Merida.....+ 00' 06'' 37. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 00' 10'' 38. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 00' 10''     Autor: Milan Majtán  

Clásica San Sebastián 2014
02. 08. 2014 Reportáže

Jednodňové cyklistické preteky Clásica San Sebastián sa konajú v Baskicku v Španielsku. Slávna klasika je zaradená do série WorldTour. Tento rok sa konal 34. ročník. Organizátor tento rok zmenil dojazd preteku, zaradil sedem kilometrov pred cieľom nové trojkilometrové stúpanie. Najväčšia jednorázovka v Španielsku mala tento rok 219, 2 km. Počas celého dňa sa pokúšali cyklisti o víťazstvo z úniku, v najdlhšom 140 kilometrovom dnes bol Amets Txurruka (Caja Rural - Seguros RGA), ale pelotón si uprchlíkov strážil až do nového záverečného stúpania . V ňom sa z pelotónu odpojilo postupne päť cyklistov a v poslednom klesaní,tri kilometre pred cieľom, z vedúcej pätice zaútočil Alejandro Valverde (Team Movistar). Španiel Valverde zvíťazil na Clásica San Sebastián po roku 2008 druhý krát. Druhý Holanďan Bauke Mollema (Belkin Pro Cycling Team) a tretí Španiel Joaquim Rodríguez (Katusha Team) zaostali za víťazom 14 sekúnd. Na desiatom mieste prišiel český cyklista Zdeněk Štybar (Omega Pharma - Quick Step) so stratou 40 sekúnd. Na štarte bol aj Slovák PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling), ktorý 60 kilometrov po štarte preteky vzdal.     Autor: Milan Majtán

Video zo ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
02. 08. 2014 Reportáže

Video od Mareka Kulháneka k tohtoročnému MTB maratónu ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014   Zdroj: Marek Kulhánek

Pozvánka: Merida - Zelená stopa SNP 2014
01. 08. 2014 Reportáže

Merida - Zelená stopa SNP, sa uskutoční  06.09.2014. Štart Polmaratónu 50km a Minimaratonu bude na futbalovom štadione v Selciach pri Banskej Bystrici. Pripravených je množstvo kategórii na oboch tratiach. Propozície akcie Prihlasovanie na akciu MERIDA ZELENÁ STOPA SNP 2014   Trate a kategórie:50km polmaratón, prevýšenie 1350m, internetová registrácia Muži: 19-39, 40-49, 50-59, nad 60 rokov Ženy: 19-39, 40-49, nad 50 rokov 32 km minimaratón, prevýšenie 915m, internetová registrácia Kadeti 15-16, juniori 17-18, muži nad 19 rokov Juniorky 15-18 rokov, ženy nad 19 rokov 4km okruh, registrácia len na mieste Žiaci 11-12, 13-14 rokov Žiačky 11-12, 13-14 rokov V areáli štadióna, registrácia len na mieste Deti 5-6, 7-8, 9-10 rokov Prezentácia, štart a cieľ na futbalovom štadióne Selce. Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://marathonbb.com/

Report 2: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
01. 08. 2014 Reportáže

Záver mesiaca júl už tradične patrí Stupavskému maratónu, z môjho pohľadu domáca biková akcia, ktorá každoročne láka veľké množstvo nadšencov horskej cyklistiky a posledné roky aj behu. Organizátor nám na sobotu pripravil niekoľko tratí, na 105 km sa na štart postavilo 64 pretekárov. Väčší záujem bol o 75 km trasu a na 42 km to riešili už dve vlny štartujúcich. Aj 25 km trasa mala slušné obsadenie, ale to je skôr taký šprint - prípadne niečo pre rekreačných bikerov, ktorí si chcú vyskúšať atmosféru pretekov. Jednokolkári si to rozdali na 17 km. Na štart to mám ráno asi 2 km, žiadna ranná naháňačka. Pred deviatou prichádzam na štart a staviam sa, kde chcem. Žiadna tlačenica, všetci okolo vysmiati a dobre naladení, čakám netrpezlivo na výstrel. 9:00 - bum a ide sa. Po štarte máme zopár miernych zákrut, ale všetci vedia, že na závodenie bude dnes času dosť, tak nikto zbytočne neriskuje. V prvom asfaltovom stúpaní sa už ide riadna hrana, rôzne grimasy a zaťaté zuby, každý okolo mňa už bojuje naplno. Nechávam sa strhnúť atmosférou a valíme v trojici smer Koliba. Neviem či sa mi niekedy v živote podarilo tak rýchlo dostať pod Kamzík - Garmin mi ukazoval priemer cez 24 km a o tepoch ani nehovorím. Ale nohy išli, tak sa s úsmevom opieram do pedálov a búcham to smer Kamzík. Na Kamzíku máme prvú os, beriem vodu a melón. V snahe udržať sa v skupinke hltám melón za jazdy dole kopcom. Melónom som sa skoro zadrhol, ale bol ozaj dobrý. Následné singláče si užívam naplno, veľa bikerov, ktorí sem chodia na maratón mi hovorili, že sú super. V dolinke popri vydrici začíname stúpať smer Biely kríž a skupinka sa mi začína vzďaľovať. Nevadí, aj tak som išiel hranu a potreboval som trocha zvoľniť. Na Bielom kríži nás čaká usmiata obsluha, hodím reč s kameramanom, ktorý ma tam každý rok spovedá. Teraz začína pravé MTB, a to už je len pre 75 a 105 km trať. Pre toto sa oplatí ísť dlhú a dlhšiu. Prvé ostré stúpanie nás dostáva na červenú magistrálu a po nej smer Baba. Z červenej značky schádzame na zvážnicu, ktorá je známa z viacerých maratónov v okolí Ba. Mierne stúpa a zdá sa byť nekonečná. Po dosiahnutí najvyššieho bodu ideme smer medvedie údolie (prvý dlhší zjazd), aby sme si to následne po starej vojenskej asfaltke vyšliapali znova. Vychutnávam si to dusno a spomínam na minuloročné peklo, ktoré nám pripravilo počasie. Teraz máme slabých 27 stupňov, tak oproti minulému roku "chladnejšie"!!! Asfaltka bez problémov za nami, a tak zase dole, aby sme si to vyšliapali zo Slnečného údolia na Babu. Toto stúpanie hodnotím ako totálne psycho, došla aj kríza a bojujem sám so sebou. Na Babe je už lepšie, otáčame sa smer cieľ, aj keď je vzdialený ešte asi 50 km. Nasleduje krátky strmý zjazd, treba byť v strehu, podklad je vymletý od vody, a kde tu sa objaví neočakávaný rigol. Prichádzam na asfaltku a dorážam os, kde zastavujem. Dozvedám sa, že špica tu prehrmela pred 22 minútami. Táto informácia ma povzbudila, sadám a idem naproti najvyššiemu bodu trate - Konské hlavy (649 mnm). Nečakane ma obieha Maďar, a tak si dlhú chvíľu v stúpaní krátim hútaním, kde tak asi tento borec trénuje. Ide dobre, ale to sa už blíži záverečných cca 200 metrov strmým a nerovným terénom. Je to pre mňa výzva, ktorú sa mi darí na maratóne zdolať v sedle prvý krát (aj som si zabékal od radosti). Maďar sa už nechytal a začínam si vylepšovať priemerku na hrebeni. Táto časť trate je ozaj veľmi rýchla hore-dole, kde tu sa objaví v zákrute turista, ale všetci sme ostražití a dávame na seba navzájom pozor. Je to aj o ohľaduplnosti, závod nezávod. Doslova preletím Kozí chrbát a smerujem na prepadlé - donedávna (pred zásahom lesákov) naozaj krásne miesto. Nejaký čas sa už miešame s pretekármi z B trate, zábava graduje aj vďaka blížiacemu cieľu. Nasleduje dlhší zjazd do Lozorna, brzdy majú oddych - naháňam sekundy. V Lozorne som doplnil všetko potrebné a ide sa ďalej. Dostal som sa do pohody, žmýkam sa, ako to len ide. Za mnou hákuje biker z Čiech, fučí ako nosorožec a neskôr okolo červeného domčeka vysvetľuje, prečo nejde dopredu. Na afaltke pred Košariskami, kde máme poslednú os, začínam kuť plány na záverečné km. Vynechávam os, dúfam, že sa mi podarí doraziť ešte niekoho z A-čka a vylepšiť si výsledok. Pod Pajštún to ide dobre, aj nejakých našich z A-čka sa mi podarilo dať. Teším sa na záverečný kopec z Borinky, tzv. borinská výzva opäť kvalitne preverila. Prichádzam na záverečný úsek, ktorým sa dostávame do cieľa. Výborne som si zajazdil a do cieľa prichádzam za 5:24. Hodinové zlepšenie oproti minulému roku ma veľmi potešilo. V cieli mal každý na výber pitný režim podľa vlastnej chuti - ionťák, nealko pivo, radler a voda. 105-ku preletel najrýchlejšie Hartl Karel v čase 4:31:31, na takýto čas musím ešte čo to potrénovať... Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/OfficialResults/2014/20140726_105km.pdf?201407.29.11.46 Počasie nám tento rok prialo viac ako minulý rok, bolo tak akurát. Na značenie z môjho pohľadu môžem povedať, že bolo ok, aj keď niektoré fáborky ležali kde-tu po zemi, ale tomu sa zabrániť nedá. Vždy sa nájde nejaký chuj, ktorý má za potrebu sa takto realizovať. Na občerstvovačkách bol výber dobrý, len mi tam chýbala cola. Možno detail, ale myslím, že viacerí by to ocenili. V priestore cieľa sme mali kompletné zázemie, ako sa patrí. Nechýbali boxy na umývanie bikov, úschovňa a sprchy - vraj mali ozaj regeneračné účinky :) Jedlo pre pretekárov bolo a neskôr aj nebolo. Na rizoto som sa tešil, vraj nebolo najlepšie, ale nakoniec som dostal lístok na cigánsku. Ozaj som sa musel zaprieť, aby som to dokázal zjesť (nejem mäso a biele pečivo už vôbec). Bol som veľmi hladný a iné možnosti som v tom momente nemal. Vyhlasovanie prebehlo celkom rýchlo, ale v tombole nám šťastie neprialo. V závere musím povedať, že som si sobotu naozaj užil a už sa teším na budúci ročník. Škoda len tej nízkej účasti na A-čku. Snáď sa budúci rok stretneme na štarte s čiernymi číslami viacerí... 3. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE v Stupave je za nami. Ďalsie kolo novej slovenskej serie sa ide na podujati ŠKODA Horal MTB maratone vo Svite. A vo finale na ŠKODA DAVORIN Slovak Paradise sa bude v tombole hrat o 7 ŠKODA bajkov!!! No nevyplatí sa isť povoziť aj na ďalšie akcie ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE?   Autor: Tomáš Tomášek Foto: Simonka Borárošová

VIDEO z FESTINA 24 HODÍN MTB 2014
30. 07. 2014 Reportáže

Tak a je tu tak trochu návnada na  DEMA 12 HODÍN MTB..... Pozrite si video a spomínajte na FESTINA 24 HODÍN MTB 2014 Ďakujeme Mirkovi Hračekovi za super spracovanie a prezentáciu akcie.... A veľka vďaka aj všetkým kto nám s akciou pomohli akýmkoľvek spôsobom!!!! bikepoint.sk

Report: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014
30. 07. 2014 Reportáže

Posledná júlovú sobotu mám už po niekoľko posledných rokov rezervovanú “bikoakcii“  Stupavský maratón, od roku 2014 premenovanej na ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014.Tento rok sa konal už 12.ročník.A kcia je zaradená do seriálu Škoda Bike Open Tour, Inter Mountain Series,Župného pohára a to je hádam aj všetko.Pripravených bolo päť trás,zmerať si sily bolo možné na 105,76,42,25 kilometrovej trase.17 kilometrová trasa bola pre jednokolkárov.Kto má toho po sobote málo môže si ísť v nedeľu ešte zabehať a myslí sa samozrejme aj na deťúrence.Tie majú Junior Trophy a pre najmenších bikuchtivcov je pripravený Detský cyklomaratónik. Ako vždy sa celý týžďeň riešilo počasie.Príroda ale bola zhovievavá a dážď v utorok a piatočné prehánky priniesli nejaké to ochladenie na znesiteľné teploty a vzduch začal byť konečne dýchatelný.Naviac zrážky pomohli aj trati,kúdoly prachu a pekelné telo z minulého roka mám ešte stále v živej pamäti. Nejaké to blatko a mláčku musí predsa každý správny MTB borec a borkiňa zvládnuť,aj tak sme všetci v ciely vždy ako prasce zaondený či už je blatko alebo nieje,no nie?Odprezentovať sa stríhame s parťákom Frantom už v piatok poobede,všetko v rýchlosti bez zbytočných prieťahov. V sobotu ráno sa teda v Stupave stretávame z bikepointu v počte štyri kusy.Tomáš a Rado idú na dlhú štreku.Ferko a moja maličkosť sme zvolili 76tku.Je to rozumný kompromis medzi dlhou a 46tkou meganabúchanou rôzdnymi premotivovancami a širokou bikujúcou verejnosťou.Ale zas pri dĺžke a výškovom profile sa ani nečudujem že je táto trasa zastúpena najpočetnejšie.V minulosti som ju pár krát aj sám absolvoval a dobre viem čo za peklo tam môže vznikať po štarte,ale aj v priebehu celého závodu-grupák je proste grupák .Preto sa štartuje 46tka v dvoch vlnách.Pred desiatov teda stojíme na štarte.Dlháči sú už hodinu v teréne.František mi príde troška nesvoj.Predsa len po nútenom prerušení sezóny spôsobenom zdravotnými komplikáciami je to jeho prvý pretek.Sezónu mal super rozbehnutú nabúšený bol teda riadne,jazdil ako drak(tajne ho podozrievam že si doma varil nejaký ten Elixír Pre Olimpionikov)no teraz chce ísť na pohodu a tlačí mi do hlavy niečo také,že mi bude robiť domestifika a potiahne mi rovinky ktoré na maratónoch fakt nemám moc rád.Aj tak mu neverím,určite to bude zas štorcovačka,však už sa poznáme.Nevadí aspoň bude motivácia makať.Cieľ je jasný,dať to pod 4:20 a zlepšiť tak minuloročný čas aspoň o dvadsať minút. Prásk,máme odštartované.Začína dlhé tiahle mierne stúpanie(cca 8 kilákov) smer Malý Slavín spestrené kratším zjazdíkom okoreneným zopár korienkami-nič zložité.Čelo preteku,odhadom tak prvá pätnástka mizne z dohľadu už na konci Stupavy pri amfíku šialenou rýchlosťou.My sa snažíme držať so zbytkom poľa.Stúpanie dorážame odbočkou na Malom Slavíne kde točíme smer Kačín.Je to rýchli rovinatý úsek kde sa ide prísnokruté tempíčko.Franta plní sľub a domestifikuje.Už by som si aj trochu poľavil z premotivovaného tempa ktoré ideme od štartu,ale visím za ním keď už sa teda tak snaží a ťahá také fajné tempo.Za Kačínom ešte kúsok rovinky a nasleduje prvý vážnejší zjazdík na Železnú studienku pod Kamzík.Zjazdík je rýchli mierne rozbitý, pri troche pozornosti a priemernej technike jazdy sa tu dajú dať slušné bomby.Hlavne na kratších trasách si to tu premovotivovanci lúbia pekne dávať a z minulých ročníkov si pamätám zopár slušných poletov a kaskadérskych výletov mimo trať.Fakt že občas nestíham valiť bulvy čo všetko sa dá na biku vyprodukovať.Je to ale vpoho, v pohotovosti sú záchranári z IRSky,ktorý dajú prípadných zrakvencov do porádečku.Mimochodom ich skvelé služby už mal možnosť vyskúšať predminulý rok aj Tomáš.Ten si to ustlal ale až dole na rovnom asfalte za zjazdom,keďže ho zaujímalo viac čo sa deje za zadným kolesom ako pred ním.Ale maratón vtedy aj tak dokončil na biku a v cieli(je to bojovník a nejaké to krvácanie a záchranár ho predsa nezastaví),takže to nič vážne nebolo.Ale späť na trať!Franta hlási priemerku21,5 km/h.Chytá ma panika,začínam zvoľňovať.Nasledujúce nepravidelné stúpanie nás vypluje hore na Kamzíku kde je aj prvá občerstvovačka.Tú ale radšej vynechávame,viem že nasledujú úseky singlov (Päťbojárska a za Slivom singláč ponad riečkou Vydrica)kde sa moc neoplatí držať v nejakom balíku,lebo predbiehanie tu moc možné nieje a zas za brzdu a štuplovača nechce byť nikto.Prvý singel máme vcelku rýchlo za sebou.Pred Slivom Ferko chytá ukážkový šlusák na korienku(zlaté bezdušáky,takéto veci už nemusím riešiť),takže je po domestifikovaní.Nevadí,zvoľňujem a idem si aspoň svoje tempo.Za singlami nasleduje ďašie tiahle stúpanie až na Blavákom notoricky známi Biely kríž kde je ďalšia občerstvovačka.Tu už zastavujem,hodím banán do huby a plním bidony.Ide sa ďalej,ťažká kríza prichádza.Nejaká ta motačka za Bielym Krížom na nahnatie výškových metrov,kus po hrebeni po červenej turistickej značke,nejaké štyri kiláčiky po zvažnici pod hrebeňom a sme pod Kopcom Somár.Ide sa mi zle,rovinky uvisím,ale v kopcoch mi súperi pomali odchádzajú z dohľadu jeden po druhom.Čakám,že ma každú chvíľu dorazí Franta.Tajne dúfam,že ho háknem a nejak sa zas dostanem do tempa.Po zjazdíku na Prepadlé sa dostávame na okraj vojenského obvodu Turecký vrch.Teplo je už riadne,práši sa kvalitne!!Kríza v plnom prúde,morál klesá k bodu mrazu,František nikde,súperi ma obiehajú-no pekne!!Preberá ma až rýchli náročnejší zjazd do Lozorna,kde je ďalšia očerstvovačka.Dávam melón,banán nejakú tu chémiu a frčím smer Lintavy.Nepríjemné stúpanie,nie svojím sklonom ale skôr nestabilným podložím a pasážami s voľnými šutrákmi ktoré znemožňujú pravidelné dupanie.Mne sa však ide dobre,morál sa napravuje,kríza odchádza-no konečne!!Po asfaltke dorážame na poslednú občerstvovačku na Košariskách,kde už všetci používajú poháre s vodou skôr na oblievanie sa a schladenie ako na konzumáciu tekutín,hlavné je si nepomýliť poháre jonťaku a vody!!Nasledujú dve kratšie,ale veľmi výživné stúpania.Pod Kozliskom odbočka doľava,nejaká motačka na natiahnutie kilákov a už si to prášime dole do Borinky.Cieľ sa blíži tempo graduje,všetci si hrabnú na zbytok síl.Prejazd cez Borinku a je tu čerešnička na torte v podobe strmého lúčneho výjazdu(my sme si ho s chalanmi pomenovali Borinská výzva)na hrebeň kopca korý nás zvezie až do Stupavy.Výjazd nám lesáci oproti minulému roku potunili motorovkami,takže si slnečný výpek užijeme až po vrch hrebeňa-no úplná mňamka na záver.Žiadne stromy pod ktoré sa dalo od polky kopca v jeho najstrmšej časti schovať tu už niesú,asi im škrábali lak na traktoroch a tatrovkách tak ich dali dole.Tu sa láme už morál,niekto to vytlačí niekto sa ešte zmačkne a dá to v sedle,každopádne do cieľa je to už potom vpodstate dole kopcom.V závere zjazd v žlabe spestrený predbiehačkami pomalších jazdcov z kratších tratí.Všetci sú ale milý a púšťaju ma pred seba bez výhrad.V záverečnej už tradičnej cyklokrosovej vložke zmizli popadané stromy,tak už len jeden prudší zošup a sme v cieľovej rovinke.Čas 4 hoďky 19minút teší,svoje predsavzatie som si splnil,aj keď až tak vytrápiť som sa nemienil.No tak ale ponaučenie už mám.Premotivované tempo po štarte si nabudúce odpustím.Chalani to zvládli tiež.Franta síce DNF,ale tak 60 kilometrový výlet si aj tak strihol(tých posledných 20 kilákov na prázdnom zadnom kolese muselo byť fakt fasa).To je tak keď si niekto neskontroluje náhradnú dušu,spoľahne sa na bombičky a pumpičku nechá v aute,lebo tam je jej dobre hehe. Na 76ke dosiahol najlepší čas Bíroš Radovan 3:12 ,105ku vyhral Hartl Karel za 4:31.Neuveriteľné výkony,klobúk dole. Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/1273 K občerstvovačkám,značeniu a regulovčíkom nemám výhrad,technické zabezpečenie na trati výborné.Ako domáci to jazdím aj tak spamäti,ale čo som sledoval značenie nemal by mať nikto problém.Čo ma nepríjemne prekvapilo bola skutočnosť,že zhruba o pol piatej keď boli ešte aj podaktorí jedinci na dlhých trasách už nebolo v priestore cieľa žiadne jedlo pre závodníkov.Chlapík nám len sucho oznámil,že rizoto už došlo,nič viac neriešil.Na naše nechápavé pohľady reagoval len miknutím pliec a vetou že on za to nemôže,ako keby ho niekto z nás presviedčal o opaku.Situáciu vyriešil Tomáš ktorý pristavil hlavného organizátora(aspoň to mal teda chlapík na tričku napísané).Ten nám po chvíli doniesol nejaké lístky za ktoré nám dali v stánku cigánsku krorá bola no.......,ako poriešili situáciu s ostatnými hladošmi neviem,zrejme to nejako dopadlo keďže som nepočul nikoho sťažovať sa.Ale na takejto akcii je to od organizátorov vcelku Fail,to sa mi zatiaľ ešte nikde inde nestalo.Zbytok akcie aj zázemie cieľa v parku hodnotím na jednotku,wapky,sprchy všetko bolo v dostatočnom množstve.Tombola bola,ale ako vždy nič.Maratón hodnotím len pozitívne,až na to jedlo teda.Ale došiel som si hlavne dobre pojazdiť a zazávodiť a po tejto stránke som maximálne spokojný.Takže krásna športová sobota za nami.Vďaka organizátorom a o rok sa vidíme na štarte. 3. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE v Stupave je za nami. Ďalsie kolo novej slovenskej serie sa ide na podujati ŠKODA Horal MTB maratone vo Svite. A vo finale na ŠKODA DAVORIN Slovak Paradise sa bude v tombole hrat o 7 ŠKODA bajkov!!! No nevyplatí sa isť povoziť aj na ďalšie akcie ŠKODA BIKE OPEN TOUR SERIE?   Autor: Marek Molnár Foto: Simonka Borárošová

Štiavnické zlaté preteky - GOLD RACE, 2.8.- 3.8.2014
28. 07. 2014 Reportáže

Holandské „PAVÉ“, Belgické „CLASSICI”, talianske Giro d´ Italia s kúskom Toskánskeho prostredia... To všetko sa nájde aj na Slovensku! Niekoľko rokov uvažujem o organizovaní jedinečných pretekov v srdci Európy, v prekrásnom prostredí Slovenska, v meste s výnimočným prostredím, prírodou a bohatou históriou. Banská Štiavnica - banícke centrum Slovenska - zlato, striebro, meď a vzácne minerály tu stáli pri zrode nádherného a jedinečného mesta. Príroda a prostredie svojim unikátnym čarom láka ročne tisícky turistov a obdivovateľov kultúry a histórie Slovenska do tohto mesta zapísaného aj do zoznamu Svetového kultúrneho a prírodného dedičstva UNESCO . V minulosti už nie raz Banská Štiavnica hostila známe cyklistické preteky Okolo Slovenska. Po stretnutí s niektorými bývalími účastníkmi a pretekármi svetovej cyklistiky, som sa rozhodol obnoviť tradíciu jedinečných pretekov v tomto regióne. Dva dni venované cyklistike v centre Banskej Štiavnice a jej mestské centrum nanovo vyložene klasickými “mačacími hlavami“ tzv. “PAVÉ”, určite priláka veľké cyklistické obsadenie. Prvý deň venujeme vyznávačom MTB a tradičnému horskému cyklomaratónu, ktorý bol jeden z prvých na Slovensku a svojou jedinečnosťou sa zapísal medzi tie najkrajšie. Dlhé roky sa v Banskej Štiavnici konal úspešný horský cyklomaratón, ktorý si získal mnohých priaznivcov horskej cyklistiky. Aj na základoch tejto tradície vám chceme znova ponúknuť možnosť zajazdiť si v nádhernom prostredí Štiavnických vrchov,ale už s novinkou, ktorá poteší snáď každého pretekára - všetky trasy sú jednookruhové. Vrátane 80 km maratónskej, ktorá zároveň vystúpa do výšky 929 mn na vrch Paradajs. Budeme sa snažiť obnoviť tento nádherný MTB maratón tak, aby znova lákal do očarujúceho okolia Banskej Štiavnice s vynikajúcimi podmienkami. Cestné preteky prinesú zas niečo nové na Slovensku. Ich trať láka svojou náročnosťou, o tom hovoria čísla – dĺžka 128 km a celkové prevýšenie cez 2800m!!! Kráľovská cestná etapa bude menšou generálkou pred septembrovými MS v Španielsku. Už sa len stačí rozhodnúť a zapísať sa na to, na čo sa cítite. Trate a kategórie sú rôzne, treba si vybrať. Zaujímavý a bohatý program môžu absolvovať aj “necyklisti“ – Nezabudnuté remeslá na Trojičnom námestí, historické pamiatky, Banské múzeum, sprievodný kultúrny program... SGR je iniciatíva, ktorá má aj podporiť a pomôcť rozvoju cyklistiky deti a mládeže v regióne a hlavne na Slovensku. Máme svetové hviezdy ako sú bratia Velitsovci a Saganovci, ukážme teda svetu že máme aj svetové podmienky na tomto malom Slovensku. Týmto Vás všetkých srdečne pozývam na Štiavnické GOLD RACE! Rastislav Zoller, LifeCycling s.r.o.

21. etapa Tour de France 137,5 km, P.SAGAN deviaty
27. 07. 2014 Reportáže

Tradičným slávnostným fotením, popíjaním šampanského a družnou debatou začala dnešná posledná etapa, ktorá už 40 rokov končí na Champs-Elysées. Dvadsiata prvá rovinatá etapa začínala v Evry a merala 137,5 kilometra. Pretekať sa začalo až po príchode do Paríža na Champs-Elysées, kde na 163. zostávajúcich cyklistov čakalo 8 okruhov. O únik sa pokúsilo viacero pretekárov, ale tímy so šprintérmi kontrolovali všetky úniky. O víťazovi rozhodol záverečný šprint, v ktorom bol tak ako vlani, najrýchlejší Nemec Marcel Kittel (Team Giant - Shimano) pred Nórom Alexandrom Kristoffom (Katusha Team) a Litovčanom Ramonom Navardauskasom (Garmin - Sharp). PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) prešiel cieľom na 9. mieste. PETER VELITS (BMC Racing Team) bez straty na víťaza skončil na 29. mieste. Dvadsaťdeväť ročný Vincenzo Nibali sa stal siedmym Talianom, ktorý ovládol najväčší cyklistický etapový pretek na svete. Taliansky cyklista zvíťazil na TdF po 16. rokoch, keď posledným víťazom bol Marco Pantani. Po víťazstvách na Vuelte 2010 a Gire 2013 sa stal Vincenzo Nibali šiestym cyklistom (Jacques Anquetil, Felice Gimondi, Eddy Merckx, Bernard Hinault a Alberto Contador ) v histórii, ktorý zvíťazil vo všetkých troch GrandTours. PETER VELITS počas celej Tour pomáhal svojmu lídrovi Tejayovi Van Garderenovi a obsadil konečné 27. miesto. PETER SAGAN obsadil konečné 60. miesto a na tohtoročnej TdF obsadil štyrikrát druhé, raz tretie a trikrát štvrté miesto. Vynikajúce konečné siedme miesto obsadil 26. ročný český cyklista Leopold König (Team NetApp - Endura). Bodovaciu súťaž ovládol Slovák PETER SAGAN, vrchársku súťaž Poliak Rafal Majka (Team Tinkoff - Saxo), súťaž do 25 rokov Francúz Thibaut Pinot (FDJ.fr), najlepším tímom bol AG2R La Mondiale.     Konečné poradie Tour de France 2014: 1. Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team.....89h 59' 06'' 2. Jean-Christophe Péraud.....AG2R La Mondiale.....+ 07' 37'' 3. Thibaut Pinot.....FDJ.fr.....+ 08' 15'' 7. Leopold König.....Team NetApp - Endura.....+ 14' 32'' 27. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 1h 19' 38'' 60. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 52' 52''     Bodovacia súťaž (zelený dres): 1. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....431 bodov 2. Alexander Kristoff.....Team Katusha.....282 bodov 3. Bryan Coquard.....Team Europcar.....271 bodov       Autor: Milan Majtán

20. etapa Tour de France indiv. časovka 54 km
26. 07. 2014 Reportáže

Na predposledný deň pripravil organizátor jedinú časovku 101. ročníka Tour de France. Päťdesiatštyri kilometrová individuálna časovka viedla z Bergeracu do Périgueux. Podľa očakávania dnešnú jazdu proti chronometru ovládol Nemec Tony Martin (Omega Pharma - Quick Step), ktorý dlhú zvlnenú časovku prešiel priemerom 48, 8 km/h. Druhý Holanďan Tom Dumoulin (Team Giant - Shimano) zaostal 1:39 min. Vynikajúce výsledky dosiahli obaja český pretekári tímu NetApp - Endura. Tretí skončil Jan Bárta so stratou 1:47 min. Piate miesto obsadil Leopold König, keď zaostal 2:02 min. PETER VELITS (BMC Racing Team) obsadil vynikajúce 16. miesto, keď zaostal za víťazom 3:24 min. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) skončil na 68. mieste so stratou 6:31 min. Tony Martin, trojnásobný majster sveta v individuálnej časovke, zvíťazil v druhej etape. Talian Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) navýšil svoj náskok na takmer osem minút. Francúzsky cyklisti Péraud a Pinot si medzi sebou vymenili miesta v priebežnom poradí. Český 26 ročný cyklista Leopold König sa po dnešnej 20. etape posunul na 7. miesto v priebežnom poradí. Zajtra čaká na pretekárov oslavná záverečná etapa.     Priebežné poradie po 20. etape: 1. Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team.....86h 37' 52'' 2. Jean-Christophe Péraud.....AG2R La Mondiale.....+ 07' 52'' 3. Thibaut Pinot.....FDJ.fr.....+ 08' 24'' 7. Leopold König.....Team NetApp - Endura.....+ 14' 41'' 27. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 1h 19' 53'' 61. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 53' 16''     Bodovacia súťaž (zelený dres): 1. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....408 bodov 2. Bryan Coquard.....Team Europcar.....253 bodov 3. Alexander Kristoff.....Team Katusha.....217 bodov       Autor: Milan Majtán

19. etapa Tour de France 208,5 km
25. 07. 2014 Reportáže

Rovinatá etapa začínala v Maubourguet a po 208, 5 kilometroch končila v Bergerac. Devätnásta etapa dávala šancu na výhru šprintérom. Etapu poznačil dážď. Únik pätice zlikvidoval pelotón postupne do pätnásteho kilometra pred cieľom. Na jedinom kopci dnešného dňa štvrtej kategórie zaútočil Litovčan Ramunas Navardauskas (Garmin - Sharp). Pelotón sa postupne približoval ku Navardauskasovi, ale necelé tri kilometre pred cieľom, v mokrej pravotočivej zákrute spôsobil Slovák PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) hromadný pád. Rozhodený prenasledovatelia uprchlíka nedostihli a Ramunas Navardauskas sa tak stal prvým litovským víťazom etapy na Tour de France. Keďže pád bol už v ochrannej zóne, obaja Slováci mali stratu ako pelotón, sedem sekúnd. PETER VELITS (BMC Racing Team) prešiel cieľom na 31. mieste, PETER SAGAN na 92. mieste. V priebežnom poradí zmeny nenastali. Zajtra čaká pretekárov individuálne časovka na 54 kilometrov.     Priebežné poradie po 19. etape: 1. Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team.....85h 29' 33'' 2. Thibaut Pinot.....FDJ.fr.....+ 07' 10'' 3. Jean-Christophe Péraud.....AG2R La Mondiale.....+ 07' 23'' 9. Leopold König.....Team NetApp - Endura.....+ 14' 37'' 28. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 1h 18' 27'' 62. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 48' 43''     Bodovacia súťaž (zelený dres): 1. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....417 bodov 2. Bryan Coquard.....Team Europcar.....253 bodov 3. Alexander Kristoff.....Team Katusha.....247 bodov       Autor: Milan Majtán  

18. etapa Tour de France 145,5 km
24. 07. 2014 Reportáže

Col du Tourmalet (2 115 m n. m., 17,1 km stúpania s priemerom 7,3 %) a Montée du Hautacam (1 520 m n. m. s dĺžkou stúpania 13,6 km s priemerom 7,8 %. Dve mýtické stúpania, dve stúpania HC kategórie. Posledná horská etapa začínala v Pau, končila na vrchole Hautacam a merala 145, 5 kilometra. Spolu dnes cyklisti nastúpali 4 500 výškových metrov. Do čela sa dostala viacčlenná skupina cyklistov, ale Astana Pro Team sledovala únik pozorne a nedovolila uprchlíkom veľký časový odstup. O víťazovi rozhodlo až záverečné stúpanie na Hautacam. Desať kilometrov pred cieľom reagoval žltý Talian Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) na nástup Američana Chrisa Hornera (Lampre - Merida), ale po pár metroch Nibali Hornerovi nastúpil a vydal sa za dalším etapovým víťazstvom. Osem kilometrov pred cieľom predbehol Nibali aj posledného pretekára z úniku a so zdvihnutými rukami prešiel cieľom ako prvý. Druhý Francúz Thibaut Pinot (FDJ.fr) zaostal 1:10 min. Tretí bol víťaz včerajšej etapy, Poliak Rafal Majka (Team Tinkoff - Saxo) so stratou 1:12 min. Na 8. mieste skončil český pretekár Leopold König (Team NetApp - Endura) so stratou 1:57 min. Slovák PETER VELITS (BMC Racing Team) prišiel v poslednej horskej etape na 85. mieste so stratou 24:39 min. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) bol na 88. mieste so stratou 26:29 min. V priebežnom poradí sa z druhej priečky prepadol na štvrtú Alejandro Valverde (Movistar Team). Vincenzo Nibali sa stal piatym cyklistom ktorý zvíťazil na Hautacame a pripísal si štvrté etapové víťazstvo v tomto roku na TdF. Takmer všetky dresy majú už istých majiteľov. Iba veľká smola môže obrať Vincenza Nibaliho o žltý dres, PETRA SAGANA o zelený dres a Rafala Majku o bodkovaný dres.     Priebežné poradie po 18. etape: 1. Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team.....80h 45' 45'' 2. Thibaut Pinot.....FDJ.fr.....+ 07' 10'' 3. Jean-Christophe Péraud.....AG2R La Mondiale.....+ 07' 10'' 9. Leopold König.....Team NetApp - Endura.....+ 14' 37'' 28. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 1h 18' 27'' 63. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 48' 43''     Bodovacia súťaž (zelený dres): 1. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....408 bodov 2. Bryan Coquard.....Team Europcar.....253 bodov 3. Alexander Kristoff.....Team Katusha.....217 bodov       Autor: Milan Majtán

Report: Cycling triptych Richa Melega, 3 preteky - 3dni - 2322km
24. 07. 2014 Reportáže

Cycling triptych.   3preteky-3dni-2322km 1.časť - 24hodinovka Orechová Potôň Slovakia Ring. Automotodrom a rýchlostné preteky na 24hodín. Ako sa neskôr ukázalo, na tomto preteku je alfou a omegou, držať sa rýchlych a čerstvých družstiev. Z počiatku sa mi išlo dobre, no okolo 23.hodiny som začal mať krízu, a tú som musel riešiť krátkou zastávkou v boxoch. Potom sa mi už šliapalo dobre, ale to už som mal stratu na čelo preteku v jednotlivcoch. Podarilo sa mi zajazdiť viac ako 800km, ale úplná spokojnosť nebola. Ako som písal na začiatku, tento pretek chce mať premyslenú taktiku, a jazdiť stále s družstvami. Nie je to ten typ preteku, ktorý mne vyhovuje. Zabezpečenie na celom preteku bolo super. Boli vidieť jednotlivé časy v okruhoch pri prejazde cieľovou rovinkou, a v boxoch boli predbežné výsledky preteku v jednotlivých kategóriach. V každom prípade som sa naučil Slovakia Ring spamäti, keďže som natočil 137 okruhov-811km. V konečnom účtovaní mi to vynieslo 3.miesto. Nastala 7dňová pauza. Sumár v Slovakia Ring: 3.miesto v kategórii jednotlivci/ najazdených 811km/ nastúpaných 1500m 2.časť – 1.diel Grieskirchen-Kaindorf CUP 24hod. 5.-6.7.2014 Druhým podnikom na 24hodín bol 1.diel preteku v Rakúskom Grieskirchene. S výbornou konkurenciou pretekárov, kde sa na štart postavili chalani, ale aj ženy, ktorí vyhrali či už náročný pretek v Slovinsku DOS RAS, alebo Rakúsky Glocknerman. Jedným slovom, samí ultramaratonec. Tento fakt nasvedčoval kvalitnému preteku, kde nebude čas rátať kolá do konca, alebo nebodaj sa na trati nudiť. Neznalosťou miesta preteku sme boli jednoznačne v nevýhode, a netakticky sme postavili auto, na moje občerstvenie, vo veľmi zlej pozícii, a to hneď po prejazde cieľom okruhu, kde sa išlo pravideľné tempo okolo 45km/h. Tí čo poznajú pohyb v balíku, alebo v skupine vedia, že stačí malé zaváhanie, spomalenie, a nastane problém dobehnúť rozbehnutý rýchlik. Tepovka sa dostáva do červených čísel, a energia sa míňa ako benzín v Bugatti. Môj tím pracoval ako najlepšie vedel, a s touto situáciou sa nedalo nič robiť. Pretek bol nádherne urobený organizačne. Veľa ľudí pri trati, v každej dedinke bola nejaká párty, alebo občerstvovačka. Cieľová rovinka išla skrz mesto, ktoré v tieto dva dni žilo kultúrou a hlavne cyklistikou. Ešte som sa nedostal k technike na ktorej jazdím. Bicykel išiel ako mal. Žiaden problém nebol. Kostra od firmy Dema je veľmi pevná a tvrdá. Je to citeľné hlavne v nástupoch zo sedla, a keď máte ešte nohy, je to dynamit. Radenie sa tiež už osvedčilo na ultra v Slovinsku, a aj tu Shimano Ultegra Di2 pracovalo bezchybne. Oblečenie od firmy Kalas, opäť super, základ všetkého a celého výkonu je zdravý zadok. Ten v kraťasoch od Kalasu ostal neporušený aj po 24 hodinách!!! Sumár Grieskirchen: 7.miesto /najazdených 760km / nastúpaných 5600m. ...a nastala 12 dňová pauza pred pokračovaním tohto CUP-u 3.časť – 2.diel Grieskirchen-Kaindorf CUP 24hod. 18.-19.7. 2014 Do tretice všetko dobré a po pauze je tu 2.diel v Rakúskom Kaindorfe. Minulý rok som tento závod vyhral, ale to som sa nezúčastnil kombinácie oboch dvadsaťštvoriek. Štartová listina opäť nabitá zvučnými menami ako Eduard Fuchs, Joachim Ladler, Manuel Geyer, Stefan Kronawetter a další. No nie všetci išli spomínanú kombináciu. Po príchode do Kaindorfu do areálu štartu sme si našli miesto, vybalili veci, povedali sme si všetko potrebné, a už len čakali v pálave slnka na štart. To slnko. To zohralo veľkú úlohu vo výkone väčšiny pretekárov. V podstate nás doslova opekalo na trati, kde ukazovalo nádherných letných 37stupňov. O 18.hodine zaznel šart, a pretekári vyrazli raketovo v pred. Nikto sa nešanoval, išlo o rekord na trati. Úvodné okruhy boli veľmi rýchle, ale špicu balíku som od štartu ani nevidel. Okruh bol členitý, ako to už býva zvykom v Rakúsku. Boli tu dva kopčeky, kde ten druhý bola pekná stienka, a ľudia tu mali podonášané stoličky, lavice, stánky s občerstvením, hadice s vodou a dobrú náladu hecovať pretekárov. Trošku som sa bál krízy, ktorá prichádzala v posledných dvoch pretekoch pravidelne okolo 23.hodiny. Takticky som obmenil občerstvenie, a vyplatilo sa. Na plný plyn sa šliapalo po celú noc, kde teplota bola nádherne príjemná, a minimálne klesla na 13stupňov. Asi prvý krát pri takýchto ultrákoch som sa v noci, alebo na noc neobliekal do dlhého dresu. No, dalo sa tušiť, čo nás čaká cez deň. Ešte stále mám pred očami rovinku, kde bolo slnko priamo pred Vami, a pálilo neskutočným spôsobom. Na ukazovateli bolo 37stupňov!! Niektorí pretekári doplatili na zlú hydratáciu, a videl som po trati premávať sanitku. V tých horúcich chvíľach vyzerala hydratácia tela u mňa následovne. 19km okruh/37min/7dcl ionták/7dcl čistá voda. Toto sa opakovalo asi od poludnia až do konca pretekov, do 18hodine. Horúčava bola nepríjemná hlavne pre môj žalúdok, ktorý bol hodne unavený. ...mohlo byť tak 13hodín po obede/ 5hodín do cieľa. Pohyboval som sa na 5.mieste, a na štvrtého a tretieho som strácal iba zopár minút, čo na 5hodín, nie je vôbec veľa. Prichádzal som pod druhý z kopcov na okruhu, radím na ľahší prevod s prednou prehadzovačkou, skoro na presne takom istom mieste ako v iných okruhoch. Zrazu bolo počuť nepríjemný a neznámi zvuk z môjho bicykla. Pozriem na reťaz, a tam visí utrhnutá predná prehadzovačka. Akurát išli za mnou organizátori, tak zastavili, a snažili sme sa vyriešiť situáciu. V podstate neriešiteľné bez náradia. Zalepil som páskou z riadidiel prehadzovačku o rám, aby sa nenamotala do reťaze, alebo do kolesa a pomaly som išiel do boxov, k môjmu tímu. Michal sa už bál čo je so mnou, veď som meškal takmer 15minut. No šikovne roznitoval reťaz, demontoval prehadzovačku, a napojil novú reťaz. Celá táto situácia ma stála asi 25minut straty, a v poradí som klesol na siedme miesto. Pokračoval som ďalej, ale bez predného prehadzovania, takže všetky tie kopčeky čo ma čakali som išiel na hrubú pílu, hrubou silou v stoji, kde som dal zabrať pozadiu a chrbátu. No a každá väčšia nerovnosť, sa rovnala možnosťou spadnutia reťaze, čo sa mi aj pri veľkej opatrnosti 3x stalo. No bojoval som až do poslednej sekundy pretekov. Pri prejazde posledným okruhom a posledným stúpaním, som mal od radosti na tele takú husiu kožu, ako nikdy. Letmé poďakovanie ľudom čo neustále fandili, a rýchlo do cieľa. Sumár Kaindorf: 7.miesto /najazdených751km /nastúpaných 6011m / CUP Grieskirchen-Kaindorf 2.miesto!!!   Ďakovačka firme NADress, Directreal, KM Innovation, a všetkým ktorých nosím na drese, a ktorí mi pri pretekoch fyzicky pomáhali ako členovia tímu. Touto triádou 24hodinoviek za necelý mesiac som si splnil plán daný na začiatku sezóny. Alebo inak povedané, 3dni/2322km. Autor článku: Richo Meleg