Správy

21. etapa Giro d'Italia 169 km
01. 06. 2014 Reportáže

Dnešná záverečná etapa Gira merala 169 kilometrov. Rovinatá etapa začínala v Gemone a končila pri mori v Trieste, kde cyklisti absolvovali osem okruhov. Posledným etapovým víťazom sa stal v záverečnom šprinte Slovinec Luka Mežgec (Team Giant - Shimano) pred Talianom Giacomom Nizzolom (Trek Factory Racing) a americkým cyklistom Tylerom Farrarom (Garmin - Sharp). Okrem Mežgeca sa v cieli dnešnej etapy tešil aj Nairo Quintana (Movistar Team), ktorý ovládol 97. ročník Giro d'Italia. 24 ročný Nairo Quintana sa stal prvým Kolumbijským víťazom ružovej GrandTour.       Konečné poradie Giro d'Italia 2014: 1. Nairo Quintana.....Movistar Team.....88h 14' 32'' 2. Rigoberto Uran.....Omega Pharma - Quick Step......+ 02' 58'' 3. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....+ 04' 04''       Autor: Milan Majtán

20. etapa Giro d'Italia 167 km
31. 05. 2014 Reportáže

Cieľ na Monte Zoncolan vo výške 1730 metrov nad morom. Stúpanie dlhé desať kilometrov, s priemerom 11,5% a maximom 22%. Dnešná horská etapa začínala vo Maniago a po 167 kilometroch končila na spomínanom Monte Zoncolane. Do záverečného stúpania musel pelotón zdolať aj Passo del Pussa a Sella Rozza. Ako prvý sa vyšplhal do cieľa Austrálčan Michael Rogers (Team Tinkoff - Saxo), ktorý bol v úniku takmer od začiatku dnešnej etapy. Druhý so stratou 38 sekúnd bol Talian Franco Pellizotti (Androni Giocattoli), tretí prešiel cieľom Talian Francesco Bongiorno (Bardiani Valvole - CSF Inox). Do veľkých osláv Movistar Teamu stačí, aby Nairo Quintana došiel do cieľa zajtrajšej poslednej etapy.       Priebežné poradie po 20. etape: 1. Nairo Quintana.....Movistar Team.....83h 50' 25'' 2. Rigoberto Uran.....Omega Pharma - Quick Step......+ 03' 07'' 3. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....+ 04' 04''       Autor: Milan Majtán

19. etapa Giro d'Italia 26,8 km individuálna časovka

Včera bola na programe horská individuálna časovka ktorá merala 26,8 kilometra. Časovka začínala v Bassano del Grappa a končila na vrchole stúpania Monte Grappa vo výške 1712 m n. m. Stúpanie meralo takmer 20 kilometrov s priemerom 8%. Najrýchlejším v jazde proti času bol líder tohtoročného Gira Kolumbijčan Nairo Quintana (Movistar Team). Druhý zo stratou 17 sekúnd skončil Francúz Fabio Aru (Astana Pro Team). Tretí Kolumbijčan Rigoberto Uran (Omega Pharma - Quick Step) zaostal o 1:26 min. Nairo Quintana vyhral tento rok druhú etapu a poistil si vedúcu priečku.     Priebežné poradie po 19. etape: 1. Nairo Quintana.....Movistar Team.....79h 03' 45'' 2. Rigoberto Uran.....Omega Pharma - Quick Step......+ 03' 07'' 3. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....+ 03' 48''     Autor: Milan Majtán

PROENZI CYKLOTOUR 3.etapa
31. 05. 2014 Reportáže

Etapa č.3 s vetrom chrbte. Po druhej etape prišlo vykúpenie v podobe počasia. Hlavne silný severný vietor nám dúchal do chrbtov a tak 110 kilometrov ubehlo dnes úplne v pohode aspoň čo sa týka ubiehajúcich kilometrov. Samozrejme drobné technické problémy sa dostavili v podobe defektov či iných drobnosti. Napriek tomu dnes PROENZI pelotón dorazil v časovom limite. V Kálnici na BIKEFESTE sme odprezentovali značku PROENZI a samozrejme každý z účastníkov si našiel to svoje čo ho z bikového sveta zaujíma. Pre zaujmavosť sa dnes k nám pripojil aj jediný Čech, ktorý pokoril najťažší cyklistický pretek na svete RAAM v USA s celkovou dľžkou 4800km za 10 dni a 11 hodín Sváťo Božák. Bolo nám cťou si s ním zajazdiť v PROENZI pelotóne a odmenili sme ho aj výrobkami PROENZI, aby mu to čo najlepšie šlapalo. Zajtra vyrážame na poslednú PROENZI etapu z Nového Mesta nad Váhom smer Bratislava cez Piešťany, Trnavu a Senec. Cieľ je naplánovaný na 13.00-13.30 na Železnej studničke, kde sa staneme súčasťou Novomestského pedálu. Pevne veríme, že dorazíme v pohode a ukončíme tento zaujímavý projekt bez zranení a plný zážitkov. Kto máte chuť tak sa k nám pripojte. Máme pre Vás nachystané zaujímavé cyklo prezenty . Autor: Luboš Dupkala Foto: Rado Tilandy

PROENZI CYKLOTOUR TOUR 2. etapa

Etapa, ktorá by sa dala nazvať skúškou na morál! Vstávame ráno o 7:00 Vonku to nevyzerá dobre, 5 stupňov, ľahký dážď a predstava že bude svietiť slniečko. tak to vôbec. Po raňajkách opúšťame Penzión Pažický v Starej Lesnej a čaká nás prvých 16km na štart 2 etapy do Popradu. Po prvých kilometroch zisťujeme, že nás bude sprevádzať okrem dažďa aj silný vietor. V Poprade nás vzhľadom k počasiu /čomu sa nikto nedivý/ čakal jediný biker Slávo. Vydávame sa na trasu najdlhšej etapy s oficiálnou dľžkou 160km a cez 1000 výškových metrov. Do Svitu ideme po krásnej cyklotrase a potom sa už napájame na hlavnú cestu smer Žilina. Začína výdatne pršať, fúkať, no proste pri 5-tich stupňoch úplný mordor. Nevzdávame to a ideme ďalej. Od Liptovského Mikuláša už aspoň prestalo pršať a teplota poskočila na príjemných 10 stupňov. Pridáva sa k nám aj ďalší biker Janko z Martina. Cesta ďalej ubiehala celkom v pohode aj keď sa dostavovali nejaké drobné krízy ale do Párnice sme prišli presne na minútu, aj keď Robino v pelótone hodil Tigra nič vážne sa nestalo. Proenzi team ide ako hodinky presne :) Výjazd na Rovnú horu nad Zázrivou zvládame naozaj v pohode a už len zošupnúť sa do Žiliny. Pokračujeme popri vodnom diele a sme doma. Teda aspoň podaktorí, pretože tím je naozaj celoslovenský a v sobotu pokračujeme do Kálnice. Prichádzame do centra Žiliny, kde cítiť že sú Staromestské slávnosti v plnom prúde. Obrovské množstvo ľudí a všade veselo. Niekde až príliš. Takú koncentráciu opitých mladých ľudí som dávno nevidel. Avšak nám sa podarilo nájsť našu "PROENZI WALMARK " partiu. Lucka nám v noci napiekla na žiadosť Zajka úžasné muffiny na ktorých sme si naozaj všetci pochutnali :) . Ďakujeme Lucka. Porozprávali sme o dnešnej etape urobili sme spoločné foto a rýchlo sme sa presunuli na večeru. Uff... Ťažká preťažká etapa, ale každý kto ju v tom "super počasí absolvoval“ si ju určite nadlho zapamätá. Etapa číslo 3 do Kálnice už snáď bude na počasie úplne iná. Veď tých 110km s pár výškovými metrami vyznieva jednoducho. Nechajme sa prekvapiť   Autor: Luboš Dupkala

Proenzi® Cyklotour Slovakia – 1. Etapa – cyklomejdan začína..
30. 05. 2014 Reportáže

Po krátkom prológu, ktorý sa konal včera, 28.5.2014, na krátkom okruhu v centre Košíc sa dnes Proenzi pelotón so zopár miestnymi bikermi vydal spred košického Auparku o deviatej ráno na svoju prvú etapu. Táto viedla z Košíc cez Gelnicu, Švedlár a Spišskú Novú Ves až do Popradu. Vzhľadom na ubytovanie cyklistov v Starej Lesnej v Tatrách sa jej dĺžka natiahla z pôvodných 121 km na takmer 140, pričom sme nastúpali cca. 1700 výškových metrov. Prvých 80 km sme šli za krásneho letného počasia, keď teplota atakovala 29°C a na cestu nám svietilo príjemné slniečko. Od Spišskej Novej Vsi nám zhora trošku pritvrdili, pustili na hlavy zopár kýbľov vody a teplotu zhodili na slušných 7 stupňov. Tempo pelotónu bolo počas celého dňa pohodové - výletné, nálada vynikajúca, počasie skvelé (aspoň teda podľa niektorých uletených jedincov) – proste paráda. Chuť bicyklovať nám nepokazila ani jedna hodená držka a menšie technické problémy, ktoré sa však podarilo operatívne vyriešiť. Zajtra si tak s nami môžete dať ďalšiu – druhú – etapu, ktorá štartuje o deviatej ráno spred obchodného domu MAX v Poprade a pokračuje cez Tatranskú Štrbu, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Párnicu, Terchovú až do Žiliny. Tam by sme mali zaparkovať okolo 19-tej hodiny večer.

18. etapa Giro d'Italia 171 km
29. 05. 2014 Reportáže

Dnešná kopcovitá etapa merala 171 kilometrov. Osemnásta etapa začínala v Belluno a po dvoch stúpaniach končila na treťom stúpaní Rifugo Panarotta. Všetky tri stupne pre víťazov dnes obsadili kolumbíjsky cyklisti. Ako prvý prešiel cieľom Julian Arredondo (Trek Factory Racing) pred Fabion Duarteom (Columbia) a Philipom Deignanom (Sky ProCycling). 25 ročný Julian Arredondo dnes vyhral všetky tri horské prémie a vo vrchárskej súťaži o modrý dres ho už nikto nedobehne.     Priebežné poradie po 18. etape: 1. Nairo Quintana.....Movistar Team.....77h 58' 08'' 2. Rigoberto Uran.....Omega Pharma - Quick Step......+ 01' 41'' 3. Pierre Rolland.....Team Europcar.....+ 03' 29''     Autor: Milan Majtán

17. etapa Giro d'Italia 204 km
28. 05. 2014 Reportáže

Po včerajšej kráľovskej etape nasledovala dnes zvlnená etapa s dĺžkou 204 kilometrov. Pelotón zobral etapu oddychovo a dovolil skupine uprchlíkov až 17 minútový náskok. Z etapového víťazstva sa tešil pretekár Stefano Pirazzi (Bardiani Valvole - CSF Inox) ktorý zo skupiny uprchlíkov zaútočil kilometer pred cieľom. Druhý skončil Tim Wellens (Lotto Belisol Team), tretí prešiel cieľom Jay McCarthy (Team Tnkoff - Saxo). Pelotón s ružovým Nairom Quintanom (Movistar Team) prišiel so stratou 15:35 min. Pro kontinentálny tím Bardiani Valvole - CSF Inox si pripísal už tretie etapové víťazstvo na tohtoročnom Gire.     Priebežné poradie po 17. etape: 1. Nairo Quintana.....Movistar Team.....73h 05' 31'' 2. Rigoberto Uran.....Omega Pharma - Quick Step......+ 01' 41'' 3. Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 03' 21''       Autor: Milan Majtán

Report: LAPIERRE PEDÁLovník Rajecká Dolina

Pedálovník 2014 – Nezabudnuteľný víkend Človek ma v živote tri druhy víkendov: Víkendy, ktoré strávi prácou a nadáva na nepriazeň osudu; Víkendy, ktoré prefláka pred televízorom (alebo iným pasívnym spôsobom) a nadáva si, aký je lenivec; A víkendy, na ktoré nikdy nezabudne. O jednom takom by som Vám teraz rád porozprával. Môj nezabudnuteľný víkend začal predčasne - vo štvrtok 22.5.2014. Znechutený som sa vracal z práce a už som sa nevedel dočkať chvíle, kedy z chrbta zhodím batoh s notebookom, a sadnem na bike. Štvrtkový pojazd však nemalo byť len bezduché vytočenie nôh v okolí môjho bydliska. Tento pojazd mal cieľ – akciu, na ktorú som sa tešil prakticky od momentu, kedy prvýkrát skrsla v hlave nášho týmového vodcu.   Tým cieľom boli Rajecké Teplice, kde sa cez víkend konal poloorientačný nesúťažný MTB maratón s názvom Pedálovník. Naložil som teda na svojho tátoša stan, karimatku a spacák, do batoha si hodil pár čistých handier a domácu klobásku a vyrazil zo svojho bydliska v Ostrave do Rajeckých Teplíc. Slniečko príjemne hrialo, nohy sa tešili svojmu obľúbenému pohybu a kilometre ubiehali ako voda. Po prekonaní prvého vrcholu na chate Martiňák som skĺzol do Hornej Bečvy, kde som si pod lesom rozložil stan a pri krásnom západe slnka zaspal. Slnko je taktiež to prvé, čo ďalšie ráno vidím (pokiaľ nepočítam rozložený bike vedľa mňa v stane) a sprevádza ma celý deň. Aj preto po niekoľkých hodinách preliezania hraničných kopcov prichádzam do Rajeckých Teplíc úplne spálený. V liečebnom dome Laura to už žije. Organizátori lietajú po celom areáli, balia tašky pre účastníkov, pripravujú dokonalé zázemie pre všetkých, čo sem zavítajú. Zobúdza sa vo mne spolupatričnosť a po zvítaní sa so známymi tvárami a rýchlej sprche prikladám aspoň trošku ruku k dielu. Popri vešaní billboardov a vtipkovaní s ostatnými si všímam krásu prostredia, v ktorom sa zajtrajšia akcia bude konať. A zázemie ? Na jedničku !!! Veľká trávnatá plocha si priam žiada o rozloženie stanu a vytiahnutie grilu. A o veľkom bazéne ani nehovorím. Už sa neviem dočkať, kedy v ňom zhasím svoje slnkom rozpálené telo. Postupne prichádzajú bikeri (a bikerky) z celého Slovenska – od Košíc až po Bratislavu. Dolfik s rodinkou z Trenčína, Zuzka s dcérou z Košíc, kopec super ľudí zo Žiliny a okolia. Všetci sa tu objavujú s úsmevmi na tvárach a vládne tu príjemná atmosféra a neskutočná pohoda. Veľmi ma teší príchod môjho dobrého kamaráta Martina z Liptova, pre ktorého je to táto akcia premiérou. Každý sa zabáva svojim spôsobom (napr. my plávaním v bazéne a plnením svojich nenásytných žalúdkov) a už sa tešíme na večerný program – prednášku a film Svaťu Božáka.     Svaťa ako pán biker a vzor nás všetkých nám prišiel porozprávať o najťažšom závode sveta (Race Across America) a my ho pri svite hviezd len ticho počúvame a obdivujeme. Prejsť štyritisícosemsto kilometrov v sedle bicykla za necelých jedenásť dní je pre nás niečo nepredstaviteľné a behá z toho mráz po chrbte. Po prezentácii sa ako kŕdeľ supov vrháme na jeho knihy, a každý len tajne dúfa, že sa aj na neho ujde. A aj sa ušlo. Ráno vstávam okolo siedmej. Slnko je už dávno na oblohe a bikeri z blízkeho okolia začínajú krúžiť po areáli ako včely okolo svojho úľa. Nemám sa kam náhliť. Štart je veľmi voľný a nie je vôbec stanovená hodina ani minúta, kedy človek musí vyraziť na trať. Krása tejto akcie je v tom, že je tu absencia stresu a napätia, ktoré sú bežné u všetkých závodov. Tu o nič nejde. Povinnosťou účastníka je len si to poriadne užiť, pokochať sa krásnymi výhľadmi, vytočiť svoje nohy a preveriť trošku svoje orientačné zmysly. Každý účastník dostal od organizátora mapu s popisom trate. Tá je rozdelená na tri okruhy: 1, Červený okruh, ktorý bikera prevedie krásnym prostredím Súľova a Lietavy 2, Žltý okruh, ktorý bikera zavedie do Rajeckolesnianskej doliny, ktorá je vstupom do Malej Fatry 3, Fialový okruh, ktorý vedie lesnými cestami až ku hradu Strečno Každý sa môže rozhodnúť, koľko a ktoré okruhy prejde. V každom okruhu sú minimálne dve razítka, ktoré účastník dostane do svojej mapy a za tie ho v cieli čaká pamätná medaila. V pokoji sa s chalanmi naraňajkujem a pomaly vyrážame na červený okruh, ktorý nám príde najatraktívnejší. Veď ani jeden z nás nie je domáci a pobicyklovať sa po lúkach s výhľadom na majestátne Súľovské skaly je naozaj nezabudnuteľná záležitosť. V dedinke Súľov dostávame prvú pečiatku a pokračujeme ďalej. V rámci okruhu je aj výstup na Lietavský hrad, kde si okrem razítka do mapy dávame malý oddych. Počasie je dnes krásne, na oblohe ani obláčik. Po prejdení červeného okruhu sme tak nadšení, že bez zaváhania a prestávky rovno vyrážame do toho žltého. Ten nás už síce neobdarí takými výhľadmi ako jeho predchodca, zato preverí našu výdrž pri niekoľkokilometrovom stúpaní. V polovici stúpania nás čaká jeden s organizátorov s ďalšou pečiatkou a chladeným pivom. Na vrchole sa nám otvárajú opäť dychberúce výhľady a pod vrcholom ďalšie razítko pri miestnom gejzíre. Zjazd nás poriadne vytriasol a žalúdok sa hlási o slovo. Zakotvujeme v najbližšej reštaurácii a dávame si zaslúžený obed.     K piatej pečiatke je to už len na skok. Tú organizátor umiestnil k drevenému Betlehemu, ktorý je atrakciou regiónu. Pojazdom po oslnených lúkach sa vraciame späť. Do tretieho okruhu už nejdeme. Miesto hľadania ďalších razitiek sa vydávam hľadať lekáreň, kde mi predajú niečo na moje spálené ruky. Dlhá sprcha, chutná večera, opäť chladivý bazén. To je plán na zvyšok dňa. Pomaly sa blíži večer a aj tí najusilovnejší bikeri sa vracajú do cieľa. Na trať ich vyrazilo 180, všetky razítka však priviezli len 18sti statoční. Mnoho z nás prešlo len časť pripravenej trate, mnoho z nás aj poblúdilo a prešlo toho viac ako organizátori plánovali. Jedným som si však istý. Všetci sme si to užili a pri večernom zaspávaní premýšľam, čo vybledne skôr.... moje spálené ruky, alebo spomienky na tento nezabudnuteľný víkend....   Autor: Peter Chovanec Foto: Milan Kulkovský, Peter Chovanec, Zuzana Repová

16. etapa Giro d'Italia 139 km
27. 05. 2014 Reportáže

Po poslednom dni voľna dnes čakala pretekárov kráľovská etapa, ktorá merala 139 kilometrov. Hneď po štarte v Sarnonico nasledovalo stúpanie na Passo Gavia (2618 m n. m, dĺžka 16,5 km, priemer 8 %) následné klesanie, stúpanie na najvyšší bod tohtoročného Giro d'Italia Passo Stelvio (2758 m n. m, dĺžka 21,7 km, priemer 7,2 %) klesanie a cieľové stúpanie na Val Martello (2059 m n. m, dĺžka 22,3 km, priemer 6,4 %). Šestnásta etapa privítala cyklistov dažďom a snežením. V nebezpečnom zjazde z najvyššieho bodu Passo Stelvio sa pelotónom prehnala správa že zjazd bude neutralizovaný, čoho využil Cadel Evans (BMC Racing Team) s ružovým Rigobertom Uranom (OPQS) k spomaleniu. Organizátor neskôr neutralizáciu zjazdu dementoval. To už ale mal priebežne piaty Kolumbíjčan Nairo Quintana (Movistar Team) slušný náskok, ktorý postupne navyšoval. Na poslednom kilometri v záverečnom stúpaní na Val Martello sa Quintana osamostatnil od posledného uprchlíka a s náskokom osem sekúnd prišiel pred druhým Kanaďanom Ryderom Hesjedalom (Garmin - Sharp). Tretí Francúz Pierre Rolland (Team Europcar) stratil 1:13 min. Ružový Rigoberto Uran prišiel do cieľa na 9. mieste so stratou 4:11 min. Nairo Quintana do dnešnej etapy nastupoval so stratou 2:40 min na lídra Urana a po náročnej etape je vo vedení pred druhým Uranom o 1:41 min.     Priebežné poradie po 16. etape: 1. Nairo Quintana.....Movistar Team.....68h 11' 44'' 2. Rigoberto Uran.....Omega Pharma - Quick Step......+ 01' 41'' 3. Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 03' 21''     Autor: Milan Majtán

KAKTUS BIKE Bratislavský MTB maratón

Ubehol iba týždeň od posledného maratónu v sérii Slovak XCM tour a nadšenci horskej cyklistiky sa opäť stretávajú, tentokrát v Bratislave. Organizátor nám pripravil druhý ročník tejto podarenej akcie, kde sa tento rok stretlo na troch tratiach slušných 466 pretekárov. Nesmieme zabudnúť na detičky, ktoré si to rozdali v detskej Tour Petra Sagana. Počasie sa nám krásne vylepšilo, a tak sme sa všetci tešili na plnú hubu prachu. Lenže ráno o 5:30 ma zobudila kvalitná búrka, a to som už len tak uvažoval, ako to stihnem ráno prezuť. Po riadnom prebudení som sa už neplašil, gumy nechal do sucha. Devínska Kobyla, kde sa konali dnešné preteky, netvorí výrazné riziko bahenných zábalov, aj sa to z veľkej časti potvrdilo. Štartujeme z Líščieho údolia, kde je aj zázemie preteku. O deviatej stojí na štarte 62 km trasy 117 pretekárov. Po štarte sa ide po asfaltke k záhradám a tam sa to už búcha do prvého ostrého stúpania, ktoré končí prudkým výšľapom - dnes rýchlim výbehom. Držím sa niekde okolo prvej tridsiatky, ale tempo je deštruktívne (musím ešte čo to potrénovať). Zvolil som vyčkávací mód a čakal, kto sa začne trúsiť. Stúpania sa zvoľnili a vozím sa hore dole. Také zábavné. Po prvom singlovom zjazde, ideme moju, nie príliš obľúbenú dolinku, kde búrka nechala riadne stopy. V druhej dolinke už vidím adeptov na súťaženie a teším sa na hec. Dorážam skupinku šiestich borcov a pomaly sa blížime k os. Fľašu mám prázdnu, tak stojím a borci nič. Nepijú, nedopĺňajú - idú ako stroje. Fú idem zase po nich. Po stúpaní cez vinohrad, kde som bol šťastný, že Oscar bol k nám dnes dobrotivý a nepiekol, sa dostaneme na okruh okolo Devínskej Kobyly. Zvážnica nás vlastne dovedie k druhej os a tam po asfaltke zase hore k vojakom. Išlo sa dobre, bavil som sa prejazdmi technických pasáží, ktoré nám spestril zapratávač, známy medzi domácimi bikermi. To už vchádzame do druhého kola. Značenie ok, nemám nikde pochybnosti o správnom smere. V ostrejšom stúpaní predbieham pretekára z dlhej, ktorý na mňa kričí - koľko ešte do cieľa. Neznášam túto otázku, chalan mal už zrejme riadne vymaľované, preto som ho nechcel vystrašiť informáciou, že práve doráža prvé kolo. Snáď to nakoniec dal v pohode. V druhom kole sa nám už začali motať aj pretekári z krátkej, a tak bolo o zábavu postarané. Bol to slalom, ale samozrejme bezpečnosť na prvom mieste. (hlavne držať tempo :) ) Darí sa mi dobehnúť pár spolubojovníkov z dlhej, a teda morálne posilnený idem, čo to dá. Cieľ už cítim vo vzduchu, ale nejak som pozabudol na blato, ktoré sme mali miestami na trati. V poslednom zjazde ma to plesklo o zem a otrasený sa snažím rýchlo eliminovať škody a doraziť cieľ. Haraburda (môj bike) sa opäť ukázal ako nezničiteľný tank a nič mi nebráni dobojovať maratón s úsmevom (ten úsmev ma prešiel doma v sprche, keď som zbadal následky pod elasťákmi). Čas v cieli 3:22 takže som sa tešil, že bedňa sa oproti minulému roku priblížila. Najrýchlejší pretekár Hartl Karel trať preletel za 2:44:39. VÝSLEDKY Z AKCIE Minulý rok som mal zmiešané pocity, nemám rád okruhové závody, ale opäť som sa prehovoril a neľutujem. Dnes sa mi veľmi páčilo, aj čo sa týka zázemia. Vapky s nevýraznou radou, občerstvenie pre pretekárov v podobe bagety a nejakej špeciálnej vody. Voda bola ok, ale bagetu som nechal hladošom, čo prídu po mne. Pretekári si to užívali ,pár ľudí som sa pýtal počas závodu a všetci s úsmevom na tvári vraveli, že je to paráda. Verím, že ten úsmev im vydržal až do cieľa a budúci rok sa tu na Bratislavskom maratóne opäť stretneme.   Autor: Tomáš Tomašek

Pozvánka: Medvedí okruh 2014
27. 05. 2014 Reportáže

Pozvánka Maratón klub Rajec poriada v sobotu 14.júna 2014 v Porubskej doline už 18.ročník pretekov na horských bicyklov pod názvom MTB-Medvedí okruh. Súťažiť sa bude v kategóriach: Muži do 40 rokov Muži do 50 rokov Muži nad 50 rokov Ženy absolútne poradie Juniori Žiaci do 14 rokov   Viac informácii nájdete na stránke organizátora www.rajeckymaraton.sk Všetci bajkeri-hobíci sú vítaní. ZDROJ a foto: MK Rajec Autor: Luboš Dupkala

3. kolo Svetového pohára XCO 2014

Tretie kolo Svetového pohára sa konalo v Českej republike. V Novém Městě na Moravě sa pretek svetového pohára konal štvrtý krát a všetky predchádzajúce preteky boli UCI vyhlásené ako najlepšie závody Svetového pohára MTB XCO! Cez víkend tak čakala na pretekárov perfektná trať a skvelý diváci. Vo Vysočina Aréně sa na štart kategórie Muži Elite postavilo 152 pretekárov, žien v kategórii Elite bolo 88. Z tretieho víťazstva v Novém Městě na Moravě sa tešil aktuálny majster sveta Švajčiar Nino Schurter, ktorý sa dostal do vedenia hneď po štarte. Druhý bol Francúz Stéphane Tempier, tretí Nemec Milatz Moritz. Na štarte bola aj dvojica slovenských bikerov, MICHAL LAMI skončil na 31. mieste so stratou 5:50 min, MARTIN HARING prešiel cieľom na 91. mieste so stratou jedného kola.   Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....SCOTT-ODLO MTB RACING TEAM.....1:28:33 hod. 2. Stéphane Tempier..... BH-SUNTOUR-KMC.....+0:08 3. Moritz Milatz.....BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM.....+0:14 31. MICHAL LAMI.....+5:50 91. MARTIN HARING.....-1 kolo V priebežnom vedení poradí Svetového pohára XCO je Francúz Julian Absalon (BMC MOUNTAINBIKE RACING TEAM).   Systémom štart - cieľ ovládla suverénne preteky kategórie ženy Elite 22 ročná Francúzka Pauline Ferrand Prevot, ktorá zvíťazila prvý krát vo Svetovom pohári. Druhá so stratou takmer troch minút skončila Kanaďanka Catherine Pendrel, tretia bola Nórka Gunn Rita Dahle. Jediná Slovenka na štarte JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ obsadila 34. miesto so stratou 12:40 min.   Výsledky ženy Elite: 1. Pauline Ferrand Prevot.....LIV PRO XC TEAM.....1:26:50 hod. 2. Catherine Pendrel.....LUNA PRO TEAM.....+2:50 3. Gunn Rita Dahle.....MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM.....+3:30 34. JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ.....+12:40 V priebežnom vedení poradí Svetového pohára XCO je Švajčiarka Jolanda Neff (LIV PRO XC TEAM).     Autor: Milan Majtán

15. etapa Giro d'Italia 217 km
25. 05. 2014 Reportáže

Dnešná horská etapa merala 217 kilometrov, začínala vo Valdengo a na pelotón čakalo iba jedno, ale náročné cieľové stúpanie prvej kategórie na Montecampione (1665 m n/m, dĺžka 20 km, priemer 7,8%). Etapa bola venovaná Marcovi "Pirátovi" Pantanimu, ktorý sa po víťaznej etape na Montecampione v roku 1998 stal aj celkovým víťazom Giro d'Italia. Tri kilometre pred cieľom zaútočil zo skupiny favoritov 23 ročný Talian Fabio Aru (Astana Pro Team) a s náskokom 21 sekúnd prešiel cieľom pred druhým Kolumbijčanom Fabiom Duarteom (Columbia). Dvadsaťtri sekúnd stratil tretí Kolumbijčan Nairo Quintana (Movistar Team). Zajtra majú cyklisti tretí deň voľna.     Priebežné poradie po 15. etape: 1. Rigoberto Uran.....Omega Pharma - Quick Step......63h 26' 39'' 2. Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 01' 03'' 3. Rafal Majka.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 01' 50''     Autor: Milan Majtán

ŠKODA FC maratón Maríkovskou dolinou

Máme tu máj lásky čas a moja druhá najväčšia láska, bike sa už veľmi tešil na sobotný maratón v Dolnej Maríkovej. Podľa kalendára by malo byť už teplo, ale studená vlna, ktorá sa dovalila nad Slovensko pár dní pred maratónom neveštila nič dobré. Poznám tento kraj okolo Púchova a jeho bahenné zábaly som už niekoľko krát zažil a vždy som sa dobre bavil. Tento rok dážď vo väčšej miere Maríkovskú dolinu obišiel, ale ak niekto čakal, že sa bude prášiť, tak bol určite sklamaný. Trať tohto maratónu vedie po krásnych singloch, nekonečných lúkach a strmých výšľapoch. To je tak narýchlo povedané, ale skôr by som to nazval xc-éčko na 62 km, ktoré mi ukázal môj cyklák. Trate sú tu rozdelené na 20 km pre deti, 40 km pre väčšie deti alebo šprintérov a nakoniec "dlhá" 62 km. Na dlhej sa ide vlastne krátka cca 40 km, a potom sa odbočí z Maríkovej na Besné, kde sa ide zverina v podobe cca 24 km z veľkej časti nevyjazdeného terénu. Voľba trate bola ozaj jednoduchá a štartujem na dlhú.Táto akcia bola zaradená aj do majstrovstiev Slovenska v XCM takže o búchačov núdza nebola O desiatej stojí na štarte niečo málo cez 160 bikerov a netrpezlivo čaká na výstrel. Všetci sú plný očakávania a odhodlania, dobre si zajazdiť. Po štarte dáme asfaltku do dedinky Klieština a tam už to ide na ostro, smer výšľap na lúčku. Kedže nás čakajú single, kde predbiehať veľmi nejde, opieram sa do pedálov a snažím sa držať tempo - byť čo najviac vpredu. :) Za prvou lúkou prichádzame na hrebeň, nejaké tie klasické bahenné mláky, ale s prehľadom sa dali prejsť. Vyššie tempo ma stojí veľa síl, ale odmena v podobe prejazdu singla smer Nimnica, kde som si išiel svoje a nik nezavadzal, bol na nezaplatenie. Dorážam prvú občerstvovačku, kde nezastavujem a snažím sa vypiť podaný ionťák na rozdrbanej ceste. Hmm nedarí sa, tak som sa aspoň trocha osviežil a pokračoval. Následné stúpanie mi zavrelo hubu a už som len čakal, kedy sa objavím na ďalšej lúke, kde na vrchole stúpania máme znova bufet. Tešil som sa na nasledujúce kilometre a pokračoval ďalej. V lese sme to už mali pekne rozjazdené, lebo prechádzame cez úsek, ktorým prešlo celé štartové pole, sranda končí. Chcelo to už dávku techniky a gumy tu hrali prim. Po zjazde do Udiče nasleduje časovka smer Maríková. V Maríkovej , tí šťastnejší na 40 km trati idú do cieľa a my smer už spomínané Besné . . . Neviem prečo, ale vravím si veď už "iba" 24 km a cieľ. Tak poďme na to. Po prejdení asi najdlhšieho súvislého stúpania sa dostávam do úseku, kde miestami idem a zároveň nejdem. Je to hore dole a nesmiem zabudnúť na fantastickú lúčku, ktorá končí v lesíku, kde sa mi nedá ani tlačiť. Blato a stúpanie kedy som mal pocit, že sa ani peši nehýbem. To všetko máme samozrejme všetci rovnaké, a tak som zvedavý, aké resumé mi z tohto úseku dá môj parťák Ferko, ktorý si to vychutnáva prvý krát v živote. Začínam sa neuveriteľne tešiť na cieľ. Zo srandy začína byť rutina a surové neprejazdené single mi idú už hore krkom. Neuveriteľné sa stáva skutočnosťou a prichádzam do civilizácie, kde ma čaká šprint smer cieľ. Nikde nikto, spokojný, že nemusím do cieľa špurtovať, finišujem pod štyri hodiny. Hmm, keď si niekto povie, že iba 64 km a slabých 1600 vm môže to nadobúdať dojem ľahkého maratónu, ale podmienky v podobe blatka, singlov a niektorých ozaj strmých stúpaní = kvalitný závod. Stále sa nájdu pretekári, ktorým podmienky a trať, ktoré v túto májovú sobotu rozhodovali o umiestnení na bedni nerobili žiadne komplikácie. Najrýchlejší sa na trati nezdržal ani tri hodinky - slušné tempo. Výsledky: http://sportsofttiming.sk/sk/zavod/results/1245?rid=1374&eventid=1 Keď som odchádzal na túto akciu tešil som sa hlavne na single, čo som si tento rok ozaj užil. Je to rýchla a zábavná trať, ktorú si rád prejdem aj o rok. Verím, že si domáci bajkeri obľúbia druhú časť tejto trate a trochu ju vyjazdia, nech to máme budúci rok k záveru rýchlejšie. Fc maratón dovidenia na budúci rok. Autor: Tomáš Tomašek