Správy

6. kolo Slovenského pohára MTB XCO 2013
12. 08. 2013 Reportáže

ŠK HORAL – ALTO Slovakia a Slovenský zväz cyklistiky usporiadali 11. 8. 2013 v pohorí Kozie Chrbty posledné 6. kolo SP XCO. V kategórii Muži Elite vo finálových pretekoch Slovenského pohára MTB XCO zvíťazil Martin Haring (CK Banská Bystrica) pred Michalom Lamim (JUMP SPORT KLUB KOŠICE) a Janom Gallikom (KAKTUS BIKE - TEAM Bratislava). Celkovým víťazom Slovenského pohára MTB XCO v kategórii Muži Elite sa stal Martin Haring (CK Banská Bystrica). Druhý skončil Michal Lami (JUMP SPORT KLUB KOŠICE) a tretí Martin Škopek (KAKTUS BIKE - TEAM Bratislava).   V záverečnom šiestom kole v kategórii Ženy Elite sa radovala z víťazstva Michaela Maláriková (CK SKI - BIKE SPORTMED Bratislava). Druhá do cieľa prišla Martina Šichtová (KPHC Turčianske Teplice) a tretia bola Zuzana Vojtášová (CK Banská Bystrica). V kategórii Ženy Elite sa celkovou víťazkou Slovenského pohára MTB XCO stala Majsterka SR MTB XCO Michaela Maláriková (CK SKI - BIKE SPORTMED Bratislava) pred českou pretekárkou Barborou Machulkovou (4EVER CYKLO BULIS) a poľskou pretekárkou Katarzyna Solus - Miškowicz (DEK MEBLE CYCLO KORONA).     Zdroj: http://www.cyklistikaszc.sk/sk/mtb-cross-country Autor: Milan Majtán

5. kolo Svetového pohára XCO
11. 08. 2013 Reportáže

Na tradičnom mieste v kanadskom Mont Saint Anne sa konalo piate kolo Svetového pohára cross country. Organizátori oproti minulým rokom trať skrátili a upravili. Vynechaním úvodného stúpania, korenistej pasáže a ťažkého skalnatého úseku trať zjednodušili. Jeden okruh meral štyri kilometre. Na štarte piateho kola SP XCO v kategórii muži Elite sa stretlo päťdesiatštyri pretekárov. Vo štvrtom kole z celkových siedmych sa do vedenia dostal francúzsky pretekár Julien Absalon (BMC) ktorý svoj náskok udržal až do cieľa kde sa tešil zo svojho prvého vyhratého závodu v tomto roku. Druhý prišiel do cieľa José Antonio Hermida (Multivan Merida) a tretí Nino Schurter (Scott Swisspower). V priebežnom vedení Svetového pohára XCO zostáva Nino Schurter.   Výsledky muži Elite: 1. Julien Absalon.....BMC.....1:28:17 hod. 2. José Antonio Hermida.....Multivan Merida.....+1:04 3. Nino Schurter......Scott Swisspower.....+1:40     Tridsaťsedem pretekárok sa postavilo na štart v kategórii ženy Elite na ktoré čakalo 6 okruhov. Zo svojho prvého víťazstva vo Svetovom pohári XCO v živote sa tešila 35. ročná česká pretekárka Kateřina Nash (Luna Pro), ktorá žije v Spojených štátoch amerických. Druhá skončila poľská pretekárka Maja Wloszczowska (Giant Pro XC Team). Tretia bola slovinská pretekárka Tanja Zakelj (Unior Tools). Kateřina Nash pri svojom prvom víťazstve štartovala prvý krát na 29" bicykli. V priebežnom vedení Svetového pohára XCO zostáva slovinská pretekárka Tanja Zakelj.   Výsledky ženy Elite: 1. Kateřina Nash.....Luna Pro.....1:30:27 hod. 2. Maja Wloszczowska.....Giant Pro XC Team.....+0:17 3. Tanja Zakelj.....Unior Tools.....+0:24       Autor: Milan Majtán

Peter Velits prestupuje do BMC Racing Teamu
09. 08. 2013 Reportáže

Peter Velits bude od sezóny 2014 jazdcom BMC Racing Teamu. Dvadsaťsedem ročný slovenský pretekár sa dohodol na dvojročnom kontrakte. Na zmluve zatiaľ chýba podpis ktorý je už ale iba formalitou. Peter sa prvý krát rozchádza so svojou dvojičkou Martinom s ktorým doteraz pôsobili vždy v jednom tíme. Profesionálnu kariéru začínali v roku 2007 v nemeckom tíme Wiesenhof - Felt, v roku 2008 pokračovali v tíme Milram z ktorého v roku 2010 prešli do tímu Columbia HTC. Od roku 2012 pôsobia bratia Velitsovci v tíme Omega Pharma - Quick Step. Do BMC chcel Peter aj brata Martina, ale v tíme už bolo volné len jedno miesto. O ďalšom pôsobisku Martina Velitsa zatiaľ nie je rozhodnuté.     Autor: Milan Majtán

Arctic Race of Norway 8. - 11. augusta 2013
06. 08. 2013 Reportáže

Francúzska spoločnosť Amaury Sport Organisation (A.S.O.), organizátor pretekov Tour de France, KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ, PARÍŽ - ROUBAIX, PARÍŽ-NICE pripravila najsevernejší medzinárodný cyklistický pretek v histórii Arctic Race of Norway. Prvý ročník štvoretapového Nórskeho závodu začína v meste Bodø 8. augusta a končí 11. augusta v meste Harstad. Prvá etapa meria 192,5 kilometra so štartom aj cieľom v meste Bodø. Odtiaľ sa pretekári premiestnia lietadlom na štart druhej etapy do mesta Svolvaer ktorá meria 156,5 kilometra kde etapa končí a začína aj tretia etapa. Tretia etapa meria 201,5 kilometra s cieľom v meste Stokmarknes. Záverečná štvrtá etapa začína v meste Sortland a končí v meste Harstad s dĺžkou 155 kilometrov. Prvá etapa je kopcovitá, zvyšné tri su rovinaté. Na pretekárov z piatich WorldTour tímov - BMC, Vacansoleil-DCM, Kaťuša, Belkin a Argos – Shimano, sedem profesionálnych tímov - NetApp-Endura, Cofidis, Europcar, Accent Jobs-Wanty, Champion System, Crelan-Euphony a Topsport Vlaanderen a osem kontinentálnych tímov (BigMat-Auber 93, Froy-Bianchi, Joker Merida, Oneco, Oster Hus-Ridley, People4You, Plussbank a Ringeriks-Kraft Look čaká spolu 705,5 kilometra ktoré vedú po samom severe Nórska na jednom z najkrajších miest na svete. Pre vedúceho pretekára je pripravený modrý dres s oranžovým vodorovným pruhom, pre najlepšieho mladého pretekára je pripravený biely dres, vedúci pretekár bodovacej súťaže bude obliekať zelený dres a najlepší vrchár dres červený. Tento zaujímavý závod s krásnou prírodou môžete sledovať v týchto tropických teplotách v priamom prenose na stanici Eurosport.       Autor: Milan Majtán

Pozvánka: RWE OKOLOOSTRAVY
01. 08. 2013 Reportáže

Ďalšie kolo MTB seriálu CYKLOMARATON TOUR 2013 bude mať pokračovanie v dostupnej lokalite pre našinca a to v Ostrave. RWE OKOLOOSTRAVY  odštartuje na pravé poludnie 11.8.2013 v Ostrave Skalke.  V SKI AREÁLU SKALKA je pre Vás pripravená 60km trať s prevýšením  1418 metrov resp. krátka 30-ka s 500 výškovými metrami. Všetky ďalšie informácie nájdete na www.cyklomaratontour.cz Organizátor Vás srdečne pozýva. Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://www.cyklomaratontour.cz/

Kráľovský maratón 2013.
31. 07. 2013 Reportáže

„Je to ozajstný maratón v horách, je to Impreza, výzva a nie turistická prechádzka po šotolinách. Zbierajte sily, pretože Kráľ vo svojom šiestom vydaní Vám ostane ešte nadlho v pamäti ako nová úroveň bicyklovania.“ Čas sa neuveriteľne kráti - ešte pár týždňov a zapráši sa za kolesami po štart šiesteho vydania Kráľovského MTB maratónu 2013. Každá duša pretekára sa ženie ďalej, rýchlejšie, vyššie a hlavne vpred. Aj v nás drieme pretekárska duša a tá nás ženie dopredu v organizovaní Kráľovského MTB maratónu. Ako sme sľúbili, aj tento rok sa chceme posunúť o pár schodíkov vyššie. Trať prešla kozmetickými úpravami. Asfalt a šotolinu vystriedali lesné cestičky a obľúbené „single“. Z dolín a zvážnic sme sa posunuli bližšie ku hrebeňom Smrekovice Branickej. V cieli si povedať „SOM KRÁĽ“ - je výzva a nie turistická prechádzka po šotolinách. Aj tento rok Vás po pretekoch budú na srdci hriať TRIČKÁ s fotospomienkou od nášho partnera FAXCOPY. No najodvážnejšou novinkou je: Voľnosť, adrenalín a návrat k prírode to je MTB ENDURO. MTB ENDURO KRÁĽ 2013 Drsné hory, náročné výjazdy, rýchlostné skúšky, preteky s časom, technika, stratégia a rozvaha pretekárov - to všetko je MTB ENDURO ! Pre milovníkov vysokozdvihových bike-ov pripravujeme novú kategóriu - MTB ENDURO na strednej trati maratónu. Je určená tým čo uprednostnia umenie ovládať bicykel pred hrubou silou a rýchlosťou dostihového koňa. Preteky budú pozostávať zo štyroch meraných úsekov (RS) a limitu na celkový prejazd trate. Poradie bude odzrkadľovať súčet časov RSiet, no podmienkou je absolvovať celú trať v stanovenom limite, ktorý tiež nebude na „vyložené nohy“, ale bude v pohode zvládnuteľný priemerným pretekárom. RS budú v prevažnej miere najkrajšie zjazdové úseky strednej trate okorenené drobnými výšľapmi, či rovinatými pasážami, kde bude potrebné riadne šľiapnuť do pedálov a vyhnať tepy k maximám. Iba jeden z Vás môže byť prvý ENDURO KRÁĽ 2013... O všetkých novinách sa dozviete viac na našej stránke www.kralovskymaraton.sk Zdroj:http://www.kralovskymaraton.sk/ Autor: Luboš Dupkala

Report: Stupavské peklo 2013

Posledný júlový víkend nám do Bratislavy dorazil africký vzduch. To by vôbec nevadilo - veď je leto, len keby sa v ten istý víkend nešiel aj maratón Stupava Trophy. Extrémne teplé počasie, ktoré panovalo v okolí Bratislavy už samo o sebe predpovedalo, že tento rok to bude veľmi náročné hlavne pre ľudí, ktorí teplo horšie znášajú. Organizátor dal už v predstihu vedieť, že tento rok nenechá nič na náhodu a k "cirkusu", ktorý už tak nejako k tomuto maratónu patrí, sa občerstvovacie stanice stanú našimi oázami a o každého bude postarané nielen v parku v Stupave odkiaľ sa štartuje, ale aj na trati tohto preteku. V sobotu sa štartujú závody na štyri trate: 25 km, 42 km, 76 km a maratónska trať 105 km, ktorú som si opäť vybral aj ja... 105-ka sa tento rok išla druhý krát v histórii Stupavského maratónu, s malými zmenami k lepšiemu oproti minulému roku, kedy to bola jej premiéra. Spomienky z minulého roka mi napovedali, že ľahké to nebude, kvalitná porcia kilometrov a k tomu pekelné teplo - uuf. V piatok večer som sa ešte trocha povozil po trati v okolí Stupavy, pozrel značenie a musím povedať, že pripravené to bolo dokonale - len aby prežilo v takom stave aj noc. V sobotu ráno sa na štarte 105 km trate zišlo 67 pretekárov nielen zo Slovenska. O 9:00 počujem výstrel z pištole, hurá ideme na to. Nikam sa nehrniem, času dosť. Plán bol dopredu jasný, rozložiť si správne sily a hlavne neprepáliť začiatok. Prvé stúpanie zo Stupavy sa ide dobre, kde tu hodím reč so známymi, taká pohodička. Ani neviem ako a bol som v prvom prudšom stúpaní z Malého Slavína smer Kačín. Vedel som, že hore sú zaujímavé rovinky a rýchle pasáže, tak som sa snažil rýchlo niekoho dotiahnuť, nech sa zveziem. A zrovna som dotiahol známeho pretekára, s ktorým som prišiel do cieľa na Fatrane. Citrón (čo je jeho prezývka) začal poriadne nakladať a rúbali sme to jedna radosť ,až som zabudol na svoj plán . . . Dorazili sme pod Kolibu, a tam začínalo prvé dlhšie stúpanie, ale za pár minút sme boli hore na prvej občerstvovačke. Niečo som do seba nahádzal a valím ďalej. Na Biely Kríž, kde je druhá občerstvovačka, to je pre mňa notoricky známe a nudné. Ale o to viac sa teším, čo nás čaká za Bielym Krížom. Pokračujem ďalej, striedajú sa krátke zjazdy so stúpaniami, ktoré ma priviedli až do Medvedieho údolia, kde sa napájame na vojenskú asfaltku a opäť stúpame hore. Bolo teplo, miestami som mal pocit, že sa tá cesta načisto roztopí. Idem pomalšie a pomalšie a sledujem, ako sa za mnou vlečú ďalší pretekári. Pred koncom asfaltky na občerstvovačke som zhodnotil, že kríza je tu, ale nejako skoro. . . Jediné, čo som mal v tom momente v hlave je doraziť za každú cenu na Pezinskú Babu, tam sa trať točí už naspäť, tak snáď sa morál napraví. V stúpaní na Babu nohy celkom išli, ale v hlave sa mi to varilo. Na Babe som si ani neuvedomil, že tam nebola občerstvovačka, až keď mi následný zjazd vytriasol hlavu a trocha ma dostal k sebe, som začínal riešiť vodu. Ale po chvíli som zbadal oázu v lese s dobre naladeným personálom, tak som sa opäť poriadne nabil. Rovno malá píla a hurá do kopca, ktorý končil brutálnym stúpaním na Konské hlavy (649 mnm). Pešia prechádzka znamenala, že ma dorazil Citrón (po defekte) a opäť začal na červenej značke nakladať ako keby ani necítil únavu. Túto stíhaciu jazdu u mňa skončili kŕče pod Somárom a ďalej som len dúfal, aby som ich rýchlo rozjazdil. Na Prepadlom bolo už dobre, začal som sa opäť rozbiehať. Išlo sa ľahko nakoľko to bolo viacmenej, až na jeden kopček po lúčke, zjazd až do Lozorna. :) Na občerstvovačke mi dali nealko - chladený radler, fantázia. V tom teple to bola ako živá voda. Spomínal som ho až na koniec ďalšieho stúpania k Červenému domčeku, kde som si grgol posledný krát. Na šiestej občerstvovačke, ktorá bola na Košariskách ako posledná, ma doviedla asfaltka. Trochu som doplnil zásoby, ale už som toho veľa nepotreboval. Veď ďalšia zastávka - cieľ. Z Košarísk pretekárov preverili tri elegantné stúpania na hrebeň, ktoré vedeli vyžmýkať aj posledné sily. Ten, kto tam nechal aj posledné, mal smolu v poslednom ozaj strmom, nechutnom a rozpálenom stúpaní z Borinky na hrebeň. S kamarátmi to voláme borinská výzva a radi sa tam navzájom hecujeme. Teraz to bolo len o tom, aby som sa na biku dostal až hore. Podarilo sa a cieľ je už blízučko. Zabúdam na teplo, na únavu a valím dole smer cieľ. Do cieľa prichádzam veľmi spokojný, veď som sa aj zlepšil oproti minulému roku o hodinu a pol. Aj napriek zlepšeniu, bedňu obsadili iní pretekári, ktorí boli samozrejme lepší. :) Najrýchlejší pretekár na 105-ke bol Hartl Karel, ktorý trať doslova preletel v čase 4:39:35.   výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/cs/zavod/results/966?rid=1049&eventid=3&genderid=1   Počet účastníkov 1106 z toho: MTB 725 z toho KOMBINACIA MTB + BEH 41 ucastnikov BEH 110 z toho KOMBINACIA MTB + BEH 41 ucastnikov Deti v kategoriach: JUNIORI 68 DETI 203   Až na teplo, ktoré bolo ozaj pekelné to bolo super. Táto veľká akcia zahŕňa aj preteky jednokoliek, v nedeľu bežcov a v neposlednom rade nezabúdajú aj na detičky. Osobne som si maratón naozaj užil, technické zabezpečenie na trati bolo perfektné. Zázemie v parku nevyužívam, ale počul som len chválu. Tento rok páni organizátori veľké vďaka. O rok stojím na štarte znova a verím, že na maratónsku trať sa prihlási viacej bikerov ako tento rok.   Autor: Tomáš Tomášek Foto: Rado Dolfík Tilandy

Riblon kráľom kráľovských etáp
29. 07. 2013 Reportáže

Keď sa darí, tak poriadne. To platí pre Christophe Riblona (AG2R La Mondiale), ktorému sa v priebehu desiatich dní podarilo vybojovať dve vzácne etapové víťazstvá na dvoch medzinárodných Tour, a to Tour de France a Tour of Poland. Po suchom období trvajúcom tri roky 32-ročný Francúz prelomil svoju smolu najprv na kráľovskej etape Tour de France. V 18. etape Riblon podnikol skorý únik a po predbehnutí Američana Tejeya van Garderena vo finálnych kilometroch záverečného stúpania na Alpe d’Huez mu už nič nestálo v ceste za víťazstvom. Triumfom v jednej z posledných etáp sa Francúz takisto postaral o jediné víťazstvo hosťujúceho Francúzska na stom ročníku Tour de France. Riblom si mal pôvodne po skončení francúzskej Tour na chvíľu oddýchnuť, avšak kvôli zraneniu spolujazdca sa ho tím rozhodol zaradiť do súpisky na Tour of Poland. To sa ukázalo byť pre AG2R La Mondiale správne rozhodnutie a Riblon dominoval už v druhej kráľovskej etape na svahoch talianskych Dolomitov (prvé dve etapy sa odohrávali v Taliansku). Priaznivci podávajúci športové tipy na Riblonovo celkové vedenie vyšli len tesne nakrátko. Riblon totiž zaostal za žltým dresom iba o šesť sekúnd a momentálne sa nachádza na treťom mieste. „Bol som motivovaný zúčastniť sa Tour of Poland a finálne rozhodnutie tak učiniť padlo ešte na konci Tour de France. V Poľsku som chcem najmä zužitkovať svoju dobrú formu a získať aj nejaké tie WorldTour body, ktoré sú pre môj tím veľmi cenné,“ povedal pre športové správy čerstvý víťaz Riblon. Autor: Juraj Mička Zdroj a foto: cyclingnews.com

4. kolo Svetového pohára XCO
28. 07. 2013 Reportáže

Do Andory sa tento víkend presunul Svetový pohár cross country. Vo Vallnorde na svahoch lyžiarskeho strediska Pal v nadmorskej výške cez 2000 metrov nad morom sa konalo 4. kolo XCO. Muži Elite bojovali na okruhu dlhom 4,25 km ktorý prešli šesť krát. Z víťazstva sa tešil švajčiarsky cyklista Nino Schurter (Scott Swisspower). Druhý český pretekár Ondrěj Cink (Multivan Merida) zaostal 6 sekúnd. Na treťom mieste prišiel Stéphane Tempier (BH Suntour) ktorý stratil na víťaza 11 sekúnd. Vlaňajší Majster sveta XCO kategórie U23, Majster ČR XCO 2013 Ondrěj Cink šiel do vedenia v druhom kole. Do nájazdu do posledného kola mal Cink náskokom 30 sekúnd ale Schurter ho stíhacou jazdou pol okruhu pred cieľom predbehol.   Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....Scott Swisspower.....1:27:07 hod. 2. Ondřej Cink.....Multivan Merida.....+0:06 3. Stéphane Tempier.....BH Suntour.....+0:11 Vo vedení Svetového pohára XCO ostáva Nino Schurter.   Zaujímavý pretek predviedli aj ženy v kategórii Elite. Po 11 rokoch vyhrala závod Svetového pohára nemecká pretekárka Sabine Spitz (S. Spitz Haibike). So stratou jednej sekundy prešla cieľom druhá česká pretekárka Kateřina Nash (Luna Pro). Tretia Eva Lechner (Colnago Südtirol) prišla za víťazskou so stratou 4 sekundy.   Výsledky ženy Elite: 1. Sabine Spitz.....S. Spitz Haibike.....1:26:54 hod. 2. Kateřina Nash.....Luna Pro.....+0:01 3. Eva Lechner.....Colnago Südtirol.....+0:04 V priebežnom vedení Svetového pohára XCO ostáva slovinská pretekárka Tanja Zakelj.     Zdroj: www.uci.ch Autor: Milan Majtán

Clasica San Sebastian 2013
27. 07. 2013 Reportáže

Dnes sa v Španielsku konal 33. ročník slávnej španielskej klasiky. Tradičné jednodňové preteky sú zaradené do série WorldTour. Tento rok čakalo na pretekárov z dvadsiatich tímov 232 kilometrov. Na štarte stáli Quintana, Contador, Kreuziger, Chavanel, Valverde, Moser a bratia Velitsovci. V osem člennej skupine nečakal na záverečný šprint Tony Gallopin (RadioShack - Leopard) ktorý 16 kilometrov pred cieľom v poslednom stúpaní zaútočil a radoval sa z víťazstva. Na druhom mieste zo stratou 28 sekúnd prišiel Alejandro Valverde (Movistar Team) ktorý prešprintoval tretieho Romana Kreuzigera (Tem Saxo - Tinkoff). PETER VELITS (Omega Pharma - Quick Step) prišiel na 51. mieste keď zaostal na víťaza 4:40 min. MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) do cieľa nedošiel. Dvadsaťpäť ročný francúzsky cyklista Gallopin dosiahol svoj životný výsledok.       Autor: Milan Majtán

Peter Sagan v Žiline
24. 07. 2013 Reportáže

Peter Sagan sa vrátil po úspešnej Tour de France, kde vyhral jednu etapu a obhájil zelený dres pre najlepšieho šprintéra, do rodnej Žiliny kde odpovedal na otázky novinárov.         Zhodnotenie tohtoročnej Tour de France. "Vlani som šiel na Tour de France s tým, že bude ako bude a vyhral som zelený dres a tri etapy, tento rok som šiel obhájiť zelený dres čo sa mi aj podarilo. Mám zelený dres, jedna misia je splnená a teraz sa zameriam na ďalšie. Musím však priznať, že som nebol v takej forme ako vlani a v jednotlivých dojazdoch bolo vidieť, že na najlepších šprintérov som nemal," povedal Sagan.         Najväčší zážitok z Tour 2013. "Najsilnejší zážitok bola vyhraná siedma etapa ktorú sme vyhrali s celým tímom," uviedol Sagan         Počas celých pretekov bolo popri trati vidieť slovenské zástavy a slovenských fanúšikov. "Som veľmi rád že veľa fanklubov chodí povzbudzovať na preteky a nielen Slováci ale aj zahraniční fanúšikovia nosia slovenské zástavy a povzbudzujú slovenských cyklistov," uviedol.         Po poslednej etape tím oslavoval na Champs - Élysée. "Oslava prebehla vo vinárni tristo metrov od cieľa kde sme sa stretol celý tím Cannondale, kde sa z osláv stala oblievačka vínom."           Doping v pelotóne. "Froome by bol "magor" keby dopoval. Námatkovo som bol na dopingovom teste tri krát, po etape štyri krát," uviedol na tému dopingu Peter Sagan.         Svojho podielu z prémii sa vzdal v prospech tímu. "Som kapitán a povedal som, že z tých peňazí nechcem nič, keďže na mňa všetci ostatní v tíme pracujú. Takže sa aj rozdelia do tímu.Zelené dresy išli chalanom, mechanikom, masérom, nech majú aj oni pamiatku. Mne nakoniec zostali asi len tri."            Najbližšie ciele. "Najbližší cieľ budú majstrovstvá sveta, takže teraz mám trochu času na oddych a potom sa zameriam už na prípravu na MS, kde dúfam, budem v top forme," uviedol k otázke najbližších plánov.     Foto: Luboš Dupkala Autor: Iveta Klinčáková

Majstrovstvá SR MTB XCO 2013
22. 07. 2013 Reportáže

V tieni Tour de France sa uplynulý víkend konalo v športovo-rekreačnom stredisku Jahodná v Košiciach 5. kolo Slovenského pohára MTB cross country 2013 ktoré bolo zároveň aj Majstrovstvami Slovenskej republiky MTB XCO 2013. V nedeľu na domácej trati v kategórii Muži Elite a U23 obhájil titul Majstra SR MTB XCO dvadsaťsedem ročný Michal Lami (JUMP SPORT KLUB KOŠICE). Druhý Martin Haring (CK Banská Bystrica) zaostal 18 sekúnd. Tretí František Lami (JUMP SPORT KLUB KOŠICE) prišiel za víťazom so stratou 5:24 min. V kategórii Ženy Elite sa Majsterkou SR MTB XCO stala Michaela Maláriková (CK SKI - BIKE SPORTMED Bratislava) pred Zuzanou Juhásovou a Andreou Juhásovou (obe Cyklistický klub Svätý Jur). V priebežnom poradí Slovenského pohára MTB XCO po piatich kolách vedie v kategórii Muži Elite Martin Haring (CK Banská Bystrica). V kategórii Ženy Elite vedie Michaela Maláriková (CK SKI-BIKE SPORTMED Bratislava). Posledné šieste kolo Slovenského pohára MTB XCO 2013 sa ide 11.8.2013 vo Svite.   Zdroj: http://www.cyklistikaszc.sk/sk/mtb-cross-country Autor: Milan Majtán

21.etapa Tour de France 133 km
21. 07. 2013 Reportáže

V poslednej 21. etape stej Tour de France sa na Champs-Élysées radoval z víťazstva v šprinte nemecký cyklista Marcel Kittel (Team Argos - Shimano) pred druhým Andrém Greipelom (Lotto - Belisol Team) a tretím Markom Cavendishom (OPQS). PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) skončil na 4. mieste. PETER VELITS (OPQS) prišiel na 74. mieste. Marcel Kittel si ako nováčik na Tour pripísal štvrté etapové víťazstvo a na stej TdF získal najviac etapových víťazstiev. Víťaz Tour de France 2013 Christopher Froome (Sky ProCycling) si poslednú etapu užíval. Cestou oslavoval, fotil sa, popíjal šampanské a potriasal si rukou s riaditeľom Jeanom-Francoisom Pescheuxom. Christopher Froome sa stal po Bradley Wigginsovi druhým britským víťazom TdF. Nairo Quintana (Team Movistar) sa stal najlepším kolumbijským cyklistom v histórii keď okrem druhého miesta získal aj biely dres pre jazdca do 25 rokov a bodkovaný dres pre najlepšieho vrchára. V konečnom poradí tretí španielsky pretekár Joaquin Rodriguez (Katusha Team) prezývaný Cigara (Purito) si cigaru počas jazdi zapálil a ponúkal ňou nášho Sagana. PETER SAGAN si z druhej účasti na TdF odnáša druhý zelený dres. Do poslednej etapy šiel Sagan zo zelenou briadkou a na zelenom bicykli Cannondale. Svoju životnú sezónu potvrdil český pretekár Roman Kreuziger (Team Saxo - Tinkoff) keď obsadil konečné piate miesto a dosiahol tak najlepšie umiestnenie českého pretekára na Grand Tours. Zo 198 cyklistov dokončilo Tour de France s poradovým číslom sto 169 cyklistov. Na slávnostné ukončenie pozvali organizátori štyroch žijúcich päťnásobných víťazov a 615 bývalých účastníkov TdF. Dekorovanie víťazov sprevádzala svetelná šou na Víťaznom oblúku.     Konečné poradie Tour de France 2013: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....83h 56' 40'' 2.Nairo Quintana.....Team Movistar.....+ 04' 20'' 3.Joaquin Rodriguez.....Katusha Team.....+ 05' 04'' 25.PETER VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 54' 00'' 82.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 38' 51''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....409 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......312 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....267 bodov     Autor: Milan Majtán

SALZKAMMERGUT TROPHY 2013

Uplynulý víkend sa v Rakúskom Bad Goiserne konal už 16. ročník najťažšieho maratónu v Európe – Salzkammergut trophy. Tento ročník sa môže pýšiť prívlastkom rekordný. Počas víkendu (piatkový eliminátor, sobotný maratón, nedeľný zjazd jednokoliek a Junior-Trophy)  sa na štart postavilo celkovo 4546 účastníkov zo 43 krajín. Organizátorom pomáhalo celkom 930 dobrovoľníkov a pri trati hnalo maratóncov vpred 20000 divákov. Tento rok som do Bad Goisernu na Salzku prišiel už 4. raz a po roku opäť na kráľovskú A-Strecke, ktorej parametre vyrážajú priemerným hobbíkom doslova dych. 211 kilometrov a 7000 výškových metrov je veru slušná porcia.  Ale pekne po poriadku. Do Rakúska sme sa vydali z redakcie bikepointu traja. Okrem mňa ešte Martin, ktorý po roku opäť išiel skúsiť šťastie na „Áčko“ a Dolfík, ktorý šiel bojovať s časovými limitmi na „Béčko“. Cesta s hudobným podmazom nejakého psychopatického tranceu a v družnej debate ubehla celkom rýchlo. Optimizmus do nás vlievalo aj počasie, ktoré sa každým kilometrom čoraz viac zlepšovalo. Na mieste sme ešte chvíľku maturovali pri hľadaní ubytovania, ale aj napriek pramizerným orientačným schopnostiam nášho šóféra sa nám to podarilo v celkom dobrom čase . Po rýchlom vybalení sme zamierili rovno na prezentáciu. Nečakane sa mi už tu zvýšil adrenalín, keď môj bajk skoro neprešiel povinným bike checkom. Rakušákom sa skrátka nepozdávalo trochu vyhrkané ložisko v zadnej stavbe môjho Sparka. Po 5 minútach urputného prehovárania o technickej spôsobilosti môjho bajku som ale nakoniec štempel dostal a mohol som si vyzdvihnúť čip a číslo. Takéto šťastie ale nemal Martin, ktorého kontrolóri poslali s bajkom do servisu. Pred plánovanou večerou organizovanou pre tlač sme stihli ešte krátky výjazd okolo Hallstadského jazera. 4 hodiny ráno, budíček a kruto ťažké vstávanie. Takto skoro vlastne vstávam len raz do roka. Tu na Salzke. O trištvrte na 5 som už prešlapával na námestí, kde už bolo v štartovom koridore zoradených minimálne 400 dupačov z celého sveta. Zaradil som  sa na koniec zástupu a postupne za mnou pribudlo ešte niečo cez 200 štartujúcich, takže výsledné číslo bolo viac ako 600 štartujúcich na Áčku. Hneď od štartu som vytvoril dvojičku s Peťom z Bratislavy. Poznáme sa z našich domácich maratónov a výkonnostne sme na tom podobne. Po porovnaní najazdených objemov z prípravy  sme usúdili,  že by sme mohli byť celkom vyrovnaná dvojka. A tak aj bolo. Prvé stúpanie na Raschberg sme šli pekne spolu a 900 výškových ušlo ako voda.  V prvom šotolinovom zjazde som zistil, že opatrnosť je na mieste, keďže za zákrutami je často len kopa vzduchu a cyklistická prilba nie je projektovaná na pády z výšky 50 metrov. Po kratšom stúpaní sme dorazili na Huetteneckalm, za ktorým sa nachádza v zjazde krajší kamenistý technický úsek. Drvivá väčšina jazdcov tento úsek zdolávala radšej po svojich, ale mne takéto zjazdy celkom vyhovujú a bez mihnutia oka som tadiaľ presvišťal na bajku. Po chvíľke sme sa dostali k najznámejšiemu miestu na trati, chodníku vytesanému do skaly, známemu ako Ewige Wand. Po ďalších zjazdových metroch sme sa dostali opäť do Bad Goisernu. V nasledujúcom stúpaní sa ku mne opäť pripojil Peťo, ktorému som kúsok v zjazde odskočil. Takto podobne sme spolu pokračovali aj naďalej. V technických úsekoch som získal trochu náskok, ktorý ale Peťo v nasledujúcom stúpaní rýchlo stiahol. Kilometre odsýpali celkom ľahko až po 110. kilometer, kedy na mňa prišla ľahká kríza. Trochu som podcenil jedlo na predchádzajúcej občerstvovačke a začal ma chytať jemný hlaďák. Našťastie som vo vrecku objavil jednu muesli tyčinku, ktorá ma v tom momente zachránila. Navyše ma vtedy dobre povzbudil a potiahol aj Peťo a šťastlivo sme dorazili k občerstvovačke, kde sme si dopriali trochu dlhšiu prestávku. Za zmienku stojí zjazd, ktorý prišiel po nasledujúcom stúpaní. Prudký chodník plný veľkých kameňov okorenený serpentínkami doslova „stál za to“. Dva krátke úseky už boli nad moje jazdecké schopnosti a poslušne som tu z bicykla zosadol. Podstatne horšie na tom boli jazdci, ktorých som tu obehol a ktorí celý tento zjazd zišli peši s bicyklom na chrbte. Nasledujúcich viac ako 20 kilometrov po rovine okolo Hallstadského jazera som poňal oddychovo, keďže po nich nasleduje vražedná kombinácia kopcov  Salzberg a Rossalm. Stúpanie na Salzberg je dlhé 3,3 km s prevýšením viac ako 500 metrov. Najstrmší úsek má 700 metrov s prevýšením 140 metrov. Pod Salzbergom som do seba nasypal všetku kozmonautickú stravu, čo mi ešte ostala a zahryzol som sa do kopca. Pár serpentín som dal ešte v sedle, ale keď mi aktuálna rýchlosť klesla pod 5 km/h, poslušne som zosadol z bajku a zvyšok stúpania som odtlačil. Tu sa mi osvedčil turistický tréning so záťažou v podobe kamarátovho syna na chrbte pri výstupe na Veľký Rozsutec minulý víkend. Ušetrené sily som zúročil v 10 km dlhom  stúpaní na Rossalm s prevýšením 700 metrov, kedy som obehol hádam všetkých tých, čo obehli na Salzbergu mňa. Na vrchole Rossalmu som vedel, že som už za vodou, keďže ostával už len jeden 400 metrový brdok a dlhý zjazd po asfalte do Bad Goisernu. Na poslednej občerstvovačke som si skontroloval aktuálny čas a zistil som, že ak trochu pohnem kostrou, tak by som mohol byť v cieli v čase pod 13 hodín. Záverečných 20 km teda prišla ešte časovka a celkom slušná hrana odmenená výsledným časom 12:58:51. Víťazom na najdlhšej trati sa stal Portugalčan Luis Leäo Pinto v rekordnom čase 09:53:38, na druhom mieste skončil obhajca minuloročného prvenstva Čech Ondřej Fojtík a stupne víťazov doplnil Rupert Palmberger z Nemecka. Za zmienku určite stojí, že A-Strecke dokončilo aj 8 žien. Najrýchlejšou z nich bola s časom 13:41:53 Katja Hentschel z Nemecka.    Autor: Juraj Meliš Foto: Juraj Meliš

20.etapa Tour de France 125 km
20. 07. 2013 Reportáže

Dnes mali pred sebou cyklisti poslednú horskú etapu s dĺžkou 125 kilometrov a poslednú možnosť posunúť sa v priebežnom poradí. Do cieľa na vrchole Semnoz, kam prišla TdF prvý krát, prišiel prvý kolumbijský cyklista Nairo Quintana (Movistar Team) pred druhým Joaquinom Rodriguezom (Katusha Team) a Christopherom Froomeom (Sky ProCycling). PETER VELITS (OPQS) aj dnes pomáhal svojmu kolegovi Kwiatkowskému a prišiel na 31. mieste. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) dnes prišiel na 109. mieste. Mladý Nairo Quintana vyhral svoju prvú etapu na Tour de France a posunul sa na druhé miesto v priebežnom poradí, upevnil si vedenie v kategórii do 25 rokov a vďaka päťdesiatim bodom za víťazstvo v etape dnes získal aj bodkovaný dres vo vrchárskej súťaži. Na tretie miesto v priebežnom poradí sa posunul Joaquin Rodriguez. Na štvrté a piate miesto sa prepadla dvojica Contador a Kreuziger (obaja Team Saxo - Tinkoff). PETER SAGAN si dnes na šprintérskej prémii pripísal 3 body a pred druhým Markom Cavendishom (OPQS) má nedostihnuteľný 101 bodový náskok. Zajtra čaká cyklistov posledná exhibičná 21. etapa v ktorej im stačí na potvrdenie výsledkov prísť do cieľa na Champs - Elysees v Paríži.             Priebežné poradie po 20.etape: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....80h 49' 33'' 2.Nairo Quintana.....Team Movistar.....+ 05' 03'' 3.Joaquin Rodriguez.....Katusha Team.....+ 05' 03'' 25.PETER VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 54' 43'' 84.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 39' 44''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....383 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......282 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....232 bodov     Autor: Milan Majtán