CUBE Stereo Hybrid 120 HPC SL 500 - bikepoint.sk

CUBE Stereo Hybrid 120 HPC SL 500

vložené 28. 05. 2018 o 19:11

Generálny partner CUBE SPA MTB Maratónu Rajecká dolina, firma Slovkolex, výhradný dovozca značiek CUBE, LOOK, FOX, Kind Shock, KCNC, 661, Selle Royal a mnohých ďalších, prišla na náš maratón odprezentovať vybrané portfólio bicyklov CUBE a LOOK. A určite bolo čo pozerať, keďže obidve značky patria ku svetovým lídrom.

Medzi vystavenými bicyklami bol aj karbónový celoodpružený elektrobicykel CUBE Stereo Hybrid 120 HPC SL 500, ktorý mohli záujemcovia otestovať. Túto možnosť som využil aj ja. A medzi tým ako prišli prvý cyklisti do cieľa, som sa šiel previesť po, pre mňa neznámom okolí Rajeckých Teplíc.

Keďže bicykel som mal k dispozícii len necelú hodinku, nejde o plnohodnotný test konkrétneho bicykla, skôr prinášam len svoje osobné pocity z jazdy.

Na prvý pohľad zaujme na tomto hybridnom bicykli kompletne integrovaná 500Wh batéria a stredový motor Bosch v ráme. Človek, ktorý nesleduje trendy v cyklopriemysle si možno ani neuvedomí, že sa pozerá na elektrobicykel. Čo až tak nepoteší, všeobecne u každého elektrobicykla, je vyššia hmotnosť a cena. Cena tohoto karbónového krásavca bola stanovená na 4499 € a hmotnosť je 22,3 kilogramov. Neviem si predstaviť, že by som s ním chodil po schodoch na štvrté poschodie, aj keď motor Bosch ponúka aj režim Walk, ktorý je určený na tlačenie bicykla.

Z kúpaliska Laura, zázemia CUBE SPA MTB Maratónu Rajecká dolina, som sa vybral rovno za nosom. Po pár desiatkach metroch ma zaujalo asfaltové stúpanie, ktoré som si vyšľapal viac krát s navolenými viacerými režimami 250W motora Bosch Performance Line CX s krútiacim momentom 75Nm. Režimov je päť - Eco, Tour, EMTB, Turbo a už spomínaný režim Walk. Motor sa dá samozrejme aj vypnúť, ale kto by to robil, však?

Rozdiel vo výjazde kopca na e-biku so zapnutým motorom oproti klasickému bicyklu je výrazný, najväčší rozdiel je samozrejme v režime Turbo .

S úsmevom na tvári, a neustálom prepínaní a skúšaní rôznych režimov, ktoré sa ľahko prepínajú na palubnom počítači Bosch Purion som pokračoval ďalej, až som prišiel na polia a lúky, kde bicykel pri fotení zaujal aj koňa, ktorý si ho prišiel obzrieť bližšie.

Koľko koňov má elektromotor Performance Line CX od nemeckého výrobcu Bosch neviem, ale cyklista by asi preteky s týmto štvornohým bylinožravcom nevyhral, keďže po dosiahnutí zákonom stanoveného rýchlostného limitu 25 km/h sa vypína. Rýchlosť nad 25 km za hodinu, keď sa vypne elektromotor a vy krútite za svoje, nie je na e-biku problém dosiahnuť a vtedy cítite okrem väčšej hmotnosti bicykla aj slabý odpor vypnutého elektromotora. A tak som radšej spomalil a pokračoval v e-jazde, kde som opäť vyhľadával hlavne stúpania a vychutnával si jeho pomoc.

Až po príchode na asfaltovú cestu som si uvedomil ako ten čas letí a, že ani neviem kde vlastne som. Po približnom zorientovaní, som sa vydal späť po ceste do Rajeckých Teplíc a dúfal, že ma už nehľadajú za krádež bicykla. Našťastie, jediným netrpezlivým bol len ďalší biker, ktorý si chcel elektrobicykel tiež vyskúšať.

Konkrétny model sa asi skôr viac hodí do náročnejšieho terénu, kde by biker viac využil ponúkaných 120 mm zdvihu, ale radosť mi tento elektrobicykel dokázal urobiť aj tak. Za krátku chvíľu som spoznal krásne okolie Rajeckých Teplíc a ušetrenú energiu využil pri čapovaní piva Frambor unaveným cyklistom.

A záver? Určite nepatrím k tým, ktorý odsudzujú ľudí na e-bikoch. Každý nech bicykluje na čom chce. Viem si predstaviť, že za pár rokov, budem majiteľom elektorbicykla aj ja. A možno po vyskúšaní e-biku, by aj najväčší odporcovia, ktorý na tomto druhu bicykla nikdy nesedeli, zmenili názor.

Ďalšie informácie vrátane výbavy nájdete na http://cube.eu/135300

 

Text a foto: Milan Majtán

Diskusia