Report: Cykloprechod zázrivským chotárom 2014 - bikepoint.sk

Report: Cykloprechod zázrivským chotárom 2014

vložené 29. 06. 2014 o 19:56

Bol utorok, blížil sa víkend :-) a ja som premýšľal čo podniknem cez sobotu a nedeľu, keď mi volala kamarátka či sa nepridám na Cykloprechod zázrivským chotárom. Pred týždňom som sa vrátil z "tímového sústredenia" v Dolomitoch, chcel som predviesť svoju kondičku :-) a tak som neváhal a prihlásil sa na 10. ročník voľného prechodu na horských bicykloch okolo Zázrivej.

Myslel som, že sa pridá aj niekto z bikepoint.sk, ale jeden svadboval, druhý pracoval a tretí, štvrtý a neviem ešte koľký, išli utužovať medzinárodné vzťahy do českej Bystřičky. Vedenie išlo na Valašskú 24 hod do Bystřičky pre istotu bez bicyklov, veď po náročnom piatkovom zasadnutí, by ich aj tak nevybrali z auta :-).

Chvíľu mi trvá, kým prídem na to, prečo mám v sobotu budík nastavený na nočných 6:30 hod. Obliekam sa a čakám na kamarátov, ktorý majú prísť po mňa. Do Zázrivej prichádzame s hodinovým predstihom, prezentujeme sa, platíme symbolické štartovné, za ktoré dostávame diplom za účasť a ideme sa zahrievať nákupom do potravín :-). Cyklistov vôkol moc nie je. Všetko sa však mení tesne pred štartom, keď podľa mojich odhadov stojí na štarte 150 cyklistov. Pred kultúrnym domom panuje uvoľnená atmosféra, nikto sa na štarte pod nafukovacou bránou netlačí dopredu. Keďže sa jedná o voľný prechod a nie preteky chýbajú tu premotivovaní pretekári.

Naša trojica si z ponuky dvoch tratí vybrala tu dlhšiu, čo znamená 30, 5 kilometra s prevýšením 1044 metrov (kratšia trať merala 22, 5 km s prevýšením 750 metrov) a volí voľné nezávodné tempo od štartu. Tréning v Dolomitoch sa pozná, zaradenú mám strednú pílu a krúti sa mi v pohode. Občas zastaneme fotíme a kocháme sa panorámami, o ktoré nie je núdza. Zastavujeme aj na prvej občerstvovacej stanici, ktorá ponúka vynikajúce domáce koláče, vodu, melón a pivo. Panuje tu rodinná atmosféra, všade je veselo, tak sa chvíľku zdržíme. Cez lúky, lesy, poľné a lesné cesty sme došli na druhú občerstvovačku, kde sa núka aj poldeci. Samozrejme ako športovci odmietame :-). V cca. dvoch tretinách trate sa dlhá trasa druhý krát odpojuje od krátkej a na rad prichádza miestami malá píla a dokonca aj tlačenie. Celá trať je perfektne značená, zablúdiť sa tu fakt nedá. Aj takmer stále stratený Dolfík z bikepoint.sk by tu mal problém zablúdiť :-). Trať po lúkach je vykosená a nebezpečné zjazdy vyznačené. Miestami sa nachádza blato, ktoré ako správny biker obchádzam, poprípade prenášam bicykel :-). Predsa si ho nezašpiním, keď som ho včera drhol, však? Po poslednom výšlape po lese nasleduje rýchly zjazd po lúkach a krásnym singlom vchádzame takmer do Zázrivej, kde nás čaká guľáš, kofola a pivo.

Nezávodný voľný prechod na MTB okolo Zázrivej sa vydaril. Pohoda, žiadne stresy. Veľká vďaka patrí všetkým organizátorom na ktorých vidno, že akciu nerobia pre peniaze ale pre dobrý pocit a propagáciu obce Zázrivej a cyklotrás okolo. Akciu určite odporúčam všetkým pohodárom, ktorých nebaví naháňať minúty a sekundy. Stretneme sa na 11. ročníku voľného prechodu na horských bicykloch okolo Zázrivej.