Report: Kaktus bike Bratislavský MTB Maratón - bikepoint.sk

Report: Kaktus bike Bratislavský MTB Maratón

vložené 27. 05. 2013 o 11:45

V sobotu 25.5.2013 sa uskutočnil v Bratislave 1.ročník vytrvalostných pretekov horských bicyklov v oblasti Devínska kobyla, ktorý bol zároveň zaradený aj do série Župný pohár Na bicykli deťom.

Štart bol situovaný v Líščom údolí-Park SNP, kde je vytvorené aj adekvátne zázemie pre takéto športové a kultúrne podujatia.

Pre pretekárov boli pripravené tri trate - 22 km, 41 km a 67 km. Najdlhšia trať, ktorú som si zvolil aj ja, sľubovala v propozíciách nastúpať 2320 m, čo je v lokalite Devínska kobyla s najvyšším vrcholom 514 mnm, naozaj zaujímavý údaj.

Od stredy som sledoval aladina a dúfal som, že nám nebude pršať na štarte ako minulý víkend v Dolnej Maríkovej.

V sobotu ráno pri pohľade na teplomer začínam rozmýšľať, či je naozaj máj, pretože teplota ukazuje okolo 10 stupňov. Tak prehodnocujem oblečenie, volím dlhý rukáv a vyrážam na štart. Asi po 400 m sa otáčam a letím naspäť domov aj pre bundu (dobrý nápad).

Asi po 40 min prichádzam na štart, parádne rozjazdený (mám to do Liščáku 13 km), bundu hádžem chalanom na registráciu a o 10 min štartujeme.

Štart presne 9:00 tak hurá na to. Na prvých km nás čaká stúpanie ponad Tavarikovu osadu až na Dubravskú hlavicu, kde je aj občerstvovačka, ktorú dnes navštívim dva krát. Pri pohľade do kopca na asfaltku, ktorá vedie k nepoužívanej vojenskej základni, vidím asi 10 pretekárov s červenými číslami, ktorí sa vracajú oproti nám. Hovorím čo to do r. ti je? Čo tam robia? Neriešim a valím dole. Riaditeľ pretekov Milan Schurger pred štartom spomínal, že úsek z Dúbravskej hlavice smer Švábsky vrch ideme až tri krát. Snažil som sa na to nejak psychicky pripraviť, ale ako sa neskôr ukázalo, veľmi mi to nepomohlo. Stúpania tu nie sú obzvlášť dlhé, ale zato niektoré slušné stojky! Bavíme sa, raz hore potom dole. Keď prichádzame k vinohradom nad Devínom, tak sa na nás konečne na chvíľu usmialo aj slniečko. Jazda cez vinohrady bola zábavná a ani som sa nenazdal a prichádzam na prvú občerstvovačku v lokalite Gronáre. Rýchla a ochotná obsluha, na stole mali dobrý výber. Myslím, že si tam každý niečo našiel. Za občerstvovačkou ideme ďalej cez vinohrady a dostávame sa k ďalšiemu stúpaniu, vcelku výživné čo do dĺžky a nastúpaných m.

Prichádzame na žltú značku a začína okruh okolo Kobyly. Tempo sa zvyšuje a krútim čo to dá. Po peknej zvážnici, ktorá sa točí dokola po vrstevnici, dorážam na druhú, už spomínanú občerstvovačku na Dúbravskej hlavici. Regenerujem (papám) a už sa teším na úsek okolo vojakov. Vyrážam a stúpam po asfaltke smerom k vojenskej základni. Po chvíli trať zatáča vpravo do lesa, fáborky tam jasne naznačujú odbočenie z cesty, ale poniektorí si to valia ďalej po asfalte. Tak kričím nech sa vrátia. Hovorím si pre seba, že by mali viac sledovať značenie trate ako priestor 10 cm pred kolesom. Pokračujeme po zvážnici a prichádzame k stojke, ktorú tlačím (radšej).

Vychádzame opäť na asfalt a po pár metroch vojdeme pod vojakmi do lesa, tento úsek mám rád, pamätám si ho z minulého roka, keď som tu šiel nejaký pretek myslím, že to bolo "okolo Bratislavy" (ináč úplný des, výpek 33 stupňov v lese, komáre).

To si začínam všímať postávajúcich pretekárov, ktorí bezradne pozerajú do lesa a nevedia kade. Zamávam na nich a ideme dole smer Dúbravská hlavica. Preskakujem poleno za polenom a hovorím si zase sa tu niekto realizoval (zakomplexovaný debilko, ktorý tu rieši svojským spôsobom cyklistov v lese). Som sa nad tým pousmial a vychutnávam si zjazd, až prichádzam k potoku Mokrý jarok, a to som už v druhom kole.

Šlapem už druhý krát okolo malého červeného kríža smer Švábsky vrch, a tak sa ešte živým myšlienkou, že sa mi podarí doraziť parťáka Michala, ktorý je niekde predo mnou. Nakoniec sa ukázalo, že dnes mal svoj deň a nedal mi šancu.

Počas mierneho stúpania pred treťou občerstvovačkou už začína debatný krúžok ohľadne trate a zrazu vidíme, ako nám idú oproti žlté čísla. Tak zastavujeme a riešime, čo sa stalo. Chalan, čo bol na 20-ke, mal už byť podľa cykláku v cieli. Síce sa mi snažil vysvetliť, že ako išiel, ale moc som mu nerozumel, nakoľko sa mi z toho začala točiť hlava. Prehovorili sme ho nech ide ďalej, a tak s úsmevom krútil zase na kopec, ktorý práve zišiel (by ma zaujímalo koľko mal na cykláku v cieli, možno viac ako ja) hehe.

Prechádzam pre nás tretiu občerstvovačku a už sa teším na okruh, ktorý ma čaká okolo Kobyly. Samozrejme predtým je tu ešte výstup na žltú, ktorý nieje ani zďaleka zadarmo.

Prichádzam na poslednú občerstvovačku a sledujem pretekárov, niektorí s úsmevom iní zase nasrantí. Každý si rieši to svoje, v konečnom dôsledku sa bikujeme, tak paráda. V stúpaní k vojakom sa už snažím držať aké také tempo, ale ide sa ťažšie. Od vojakov dole to je opäť zábava medzi stromami. Až keď už neviem po koľký krát dnes prichádzam na Dúbravskú hlavicu zisťujem, že som vďaka debilkovi, ktorý nám v prvom kole preznačil trať prišiel tentokrát z iného, ale za to správneho smeru.

Pokračujem smer cieľ a prichádzam do úseku, kde šlapem ten istý kopec tretí a posledný krát.

Keď zbadám bandu regulovčíkov, ktorý mi ukazujú smer Karlovka, už sa teším, že cieľ je blízko. Prichádza zjazd k Metrologickému ústavu a pomedzi panelákmi sa dostávam do cieľa.

Najrýchlejší pretekár Gállik Ján to zvládol za 2:48:55, ja som si trať vychutnával o 1:44 hod. dlhšie. :)

Zo žien bola najrýchlejšia Juhásová Zuzana s časom 3:39:42. Gratulujem!

Čo dodať, ja som zásadné problémy s orientáciou na trati nemal. Je pravda, že niekto kto ma pozná si povie, veď som domáci, ale v tejto lokalite Malých Karpát sa vozím tak raz-dvakrát do roka aj to na pretekoch. V druhom kole som mal z toho v hlave riadnu motanicu, ale nezablúdil som. Organizátor nemôže za to, že dvaja obmedzení spoluobčania sa o deviatej ráno vyberú do lesa preznačiť trať a vlastne docielia len to, že nejaká časť ľudí ide po červenej turistickej značke a iní zase hocikade cez les. Polená nahádzané krížom cez trať - to už nepotrebuje komentár.

Celkový dojem z pretekov mám dobrý, fajn som si zatrénoval pred Fatranom. Bageta v cieli chutila.

O rok sa vidíme na štarte znova, len neviem, či mi radšej nebude stačiť okolo Devínskej Kobyly okruh jeden.

Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/results/942?rid=1024&eventid=1&genderid=1