Report: Okolo Valtíc 2013 otvárak MTB letnej cylosezóny, pre zmenu so snehom - bikepoint.sk

Report: Okolo Valtíc 2013 otvárak MTB letnej cylosezóny, pre zmenu so snehom

vložené 07. 04. 2013 o 14:16

Okolo Valtíc 2013 otvárak MTB letnej cylosezóny, pre zmenu so snehom

Už po tretí krát som sa rozhodol, že pôjdem do Valtíc bajkovať. Dôvody boli jasné, super akcia, milí ľudia ako vždy na Morave, vínko, dievčence, chlapci. No vážne pekná príroda, nenáročné výjazdy, proste taká parádička na úvod sezóny horských bajkerov ako má byť. Keď som tu bol pred rokom prvý krát, bol som za 2 hodiny v cieli, dnes to bolo trochu inak :)

Ale po poriadku.

Na bikepoint.sk ako aj na facebooku som si zistil termín akcie a oslovil zhruba stovku kámošov bajkerov či idú. Na moje prekvapenie účasť potvrdili iba dvaja. Denis Lauko z Trenčína s ktorým som nakoniec aj išiel a dlhodobo neporaziteľná krásavica z Budejíc Miška Fošumová (samozrejme opäť vyhrala, dokonca aj mne dala zhruba 20 minút).

Zbalil som si narýchlo prevažne letné veci, pár návlekov a pre istotu zimnú bundu. Ráno sme vyrazili z Trenčína, za dva a pol hodiny sme prišli do Břeclavi k miestnemu zámku na registráciu. Pre istotu som zisťoval u organizátorov či sa na trati nenachádza sneh a blato, očakávajúc odpoveď  "samozrejme nie však sme v nadmorskej výške cca 100-200 metrov nad morom a je 6.4.2013“ Realita bola ale úplne iná. Ochotne vytiahli mapu a začali vysvetlovať. Tu sa nesie bike, lebo je to zaplavené, tu je veľa snehu, tu je blato a sneh, tu sneh a piesok, tu všetko ... Oznámil som, že mám len letné dresy :). Našťastie vedľa v stánku predávali v super akcii pre „magorov“ ako ja návleky, funkčné prádlo, dlhé cyklonohavice a pod... ešte vedľa rumu :)

O 10:00 ako zvyčajne boli detské preteky. Tých sa tento-krát moje deti nezúčastnili. Manželka odmietla ich účasť v takomto počasí (neviem prečo).

Okolo 11:00 začíname dávať bajky dokopy. Parťák Denis zisťuje, že pôjde na hrubej píle, keďže mu neprehadzuje. Ja asi zmrznem, začína to fajne.

Na štarte ako to už býva zvykom sa zoraďujú pretekári hlavne tí „premotivovaní“ o 11:00, my „normálny“ 10min pred štartom. Stretávam viacero známych, zvítavame sa, prajeme si čo najlepší výsledok (samozrejme za podmienky, že bude horší ako ten môj) :)

Pred 12:00 miestny vicestarosta všetkých privítal ako sa patrí a o 12:00 sme vyštartovali. Prvých 5km v neuveriteľnom tempe 30-35km/hod „wau“ som sa tešil, že som si dal rýchle plášte do sucha, ale žiaľ len tých 5km. Potom to začalo a už neprestalo. Blato, ešte viac blata, úplne najviac blata, pre zmenu so snehom, s topiacim sa snehom, pieskom a inými hnusobami. Obával som sa či nebudem mať technické problémy. Samozrejme som ich mal, tlačenie po rovine, wtf?! :) Keďže pri mojej „heavy body“ sa bajk zabáral, asi narazil na spodné vody, mal som pocit, že som v bažine a utopím sa, ale v pohode, extrémy ja rád. Po zhruba polovičke namotávam reťaž „šalter“ radí mimo môj vplyv, čistím bajk. Tam kde je blato radšej aj nosím, ešte že je občas aj nejaký asfalt kde sa rozbehneme. Ale opatrnosť prináša stratu času. A umiestnenie „mimo mínus“ teda mimo bedne .

Trať pohodová, bež väčších kopcov. Často sa dostávame k pamiatkam známym aj z filmu „Bobule“, či prekračujeme ilegálnu rakúsku hranicu, depresívne reminiscenicie na obdobie spred 1989, to by si „soudruzi“ v tom čase asi nedovolili.

Vysoko cením perfektné značenie, nadšených regulovčíkov. Zablúdiť nemohol nikto, ani ja :) Jeden z nadšených regulovčíkov (asi som sa musel trápiť) mi velice ustarostene oznamuje „zaber, hophop, už len 7km“ no tak paráda, snažím sa zrýchliť, snáď sa možno skúsime dostať na bedňu.

Po viac ako troch hodinách prichádzam do cieľa. Napriek tomu že to bolo len 52km a 450výškových metrov, 2-3minúty neviem o sebe, ležím na blatistej zemi je mi to úplne jedno, som rád že som to dal :)

Zisťujem, že parťák Denis je za mnou. Ja v mokrých veciach ale ako správny bajker zo Slovenska, som nepodľahol panike a objednal si veľký rum, ďalší a ešte raz ďalší, ešte jeden a nakoniec veľká zima bola preč. Prichádza parťák Denis, ktorý to celé išiel na „hrubej“ veľké uznanie že to nevzdal. Dávame si obed v stane a čakáme na vyhlásenie. Medzi tým zisťujem, že som zase štvrtý. Hmm, asi najdebilnešie miesto, k bedni tak blízko a pritom nič.

Ale čo už, v Čechách a na Morave vyhlasujú vždy veľa a tu ešte o niečo viac. Handbike, kolobežky, prekekári s jednou nohou ... obrovský rešpekt. Úcta a obdiv k ich výkonom! Neskôr vyhlásenie elity, kde sa náš slovenský vicemajster nedostal ani na bedňu. Na dlhej najrýchlejší pod dve hodiny. Čakal som ešte na kategóriu žien. A ajhľa Miška Fošumová zase prvá, ako inak veľká gratulácia, pusa a vystískanie (zohrievacie) wau.

Po bohatej tombole aj s nábojom erotiky umývame bajky a odchádzame spokojní domov.

Výsledky na stránke organizátora.

Na záver:

Pozitíva tejto akcie: v podstate všetko. Super organizácia, regulovčíci, milí usporiadatelia, lokalita, crazy adrenalín na trati, vysoká ohľaduplnosť pretekárov, atmosféra v cieli.

Mínusy: žiadne, naozaj žiadne, no bola zima, blato, sneh, tlačili sme. Za to naozaj nikto nemôže, či?

Možno by som pridal nejaký ešte viac adrenalinový downhill, ale keď som videl veľa bajkero tlačiacich „somárske lúky“ dole kopcom, tak možno organizátori vedeli čo robia.

Ďakujem za super akciu, na jeseň 14.09.2013 som tu opäť a nielen kôli burčiaku :)