Zdravý životný štýl

PH BALANCE pre Vašu prevenciu
07. 04. 2021 Zdravý životný štýl

Róbert Kreana, zakladateľ spoločnosti pH balance je dnes okrem iného výživový poradca, kvalifikovaný osobný tréner - level 3, šampión v naturálnej kulturistike, vicemajster vo  Physique, deviaty najsilnejší muž Slovenska za rok 2015 a sponzorovaný atlét. Aj napriek jeho športovému životnému štýlu sa však nevyhol vážnym zdravotným  problémom a bol pred niekoľkými rokmi diagnostikovaný na rakovinu. Róbertovi sa však jeho boj s touto zákernou chorobou podarilo vyhrať a dnes hovorí, že je to jedna z najlepších vecí, ktorá sa mu mohla stať. Vedomosti a informácie, ktoré získal počas tohto procesu, môže teraz využívať na pomoc ostatným predísť podobným extrémnym scenárom. Svoj  život zasvätil pochopeniu súvislosti medzi výživou a vonkajšími vplyvmi na organizmus. Na základe svojich získaných znalostí ohľadom potrieb ľudského tela, vytvoril doplnok výživy, ktorý významným spôsobom zohráva rolu v prevencii veľkého množstva civilizačných chorôb ako rakovina, osteoporóza, artróza, dna, rôzne alergie, ekzémy atď. Nepriaznivé  vplyvy súčasnej výživy a ďalšie faktory, ktoré spôsobujú hromadenie kyselinotvorných látok v tele, dlhodobo spôsobujú vážne problémy a sú zárukou zdravotných komplikácií.  Doplnok výživy pH balance pomáha regulovať negatívny vplyv týchto látok v organizme ich neutralizáciou a následnou reguláciou pH. Róbert hovorí, že on sám by bol rád ak by takýto  doplnok výživy nebol potrebný, avšak v dnešnej dobe je skoro nemožné vyhnúť sa nepriaznivým vplyvom súčasného životného štýlu. Okrem neuveriteľných preventívnych účinkov na zdravie našiel pH balance svoje miesto aj  vo výžive športovcov. Svojim účinkom na okysličenie organizmu dokáže výrazne ovplyvniť aj  atletický výkon. Aktuálne medzi jeho užívateľov patria športovci ako Branislav Puvák  (olympijský desaťbojár a majster Európy v atletike), Tomáš Čelko (majster sveta v behu do  schodov a redbull 400 šampión), Minči Paleš (thajský boxér svetového kalibru), Karol  Ryšavý (Octagon champion) a mnoho iných. Prípravok je na trhu druhý rok a jeho  fantastické benefity si užívajú stovky spokojných zákazníkov po celom Slovensku. Do portfólia produktov spoločnosti pH balance nedávno pribudla aj najkomplexnejšia kĺbová  výživa na trhu, obsahujúca 15 aktívnych látok podporujúcich zdravie kĺbov a pohybového  aparátu obohatená o tri typy kolagénu. Svojím základným zložením je identická ako  nesmierne obľúbený alavis, avšak je doplnená o množstvo cenných vitamínov, spomínaný kolagén a ďalšie veľmi prospešné látky pre dosiahnutie perfektnej symbiózy pre Vaše kĺby.  Všetky spomínané doplnky je možné nájsť na stránke www.phbalance.net   www.phbalance.net

CYKLONOVINKY Z RAJECKEJ DOLINY
11. 12. 2020 Reportáže

Od januára tohto roku sme v Oblastnej organizácii cestovného ruchu Rajecká dolina usilovne pracovali na legalizácii a neskôr aj označení novej cyklotrasy v Rajeckej doline pod názvom „Rajeckou dolinou na dvoch kolesách“ (RDn2K). Táto nová cyklotrasa je súčasťou nového projektu pod názvom CykloRAJ, ktorý má ambíciu realizovať legalizáciu a označenie ďalších cyklotrás, ktorú už jestvujú a sú využívaná miestnymi cyklistami tak, aby ich mohli využívať aj návštevníci, ktorí do Rajeckej doliny zavítajú.   Cyklotrasa RDn2Ko dĺžke 37,9 km a s prevýšením 640 m vás prevedie najkrajšími miestami Rajeckej doliny. Je zokruhovaná, čiže štart/cieľ je možný v akomkoľvek bode trasy.Variabilita trasy umožňuje vyskúšať jeden veľký okruh, prípadne dva menšie okruhy. Je len na vás, pre ktorý sa rozhodnete. Obtiažnosťou je určená pre začiatočníkova umožňuje napojenie aj na ďalšie značené cyklotrasy. Technické parametre jednotlivých častí trasy sú nasledovné: Rajeckou dolinou na 2 kolesách – časť 1 (Rajecké Teplice, infocentrum– Rajec, družstvo): Farba: modrá Evidenčné číslo: 2440 Dĺžka: 26,5 km Prevýšenie: 425 m Náročnosť/určenie: MTB REKREA Povrch: asfalt, šotolina, lúka Rajec – Malá Čierna – Jasenové – spojovacia časť v roku 2020 (Rajec, družstvo – Malá Čierna, kostol – Jasenové, križovatka v centre obce): Farba: zelená Evidenčné číslo: 5456 Dĺžka: 6,8 km Prevýšenie: 120 m Náročnosť/určenie: MTB REKREA Povrch: asfalt, šotolina, lúka Rajeckou dolinou na 2 kolesách – časť 2 (Jasenové, križovatka v centre obce  - Rajecké Teplice, infocentrum): Farba: modrá Evidenčné číslo: 2440 Dĺžka: 4,6 km Prevýšenie: 35 m Náročnosť/určenie: MTB REKREA Povrch: asfalt, šotolina Počas cyklotrasy si môžete dopriať malé zastávky a načerpať energiu pri spoznávaní zaujímavostí ako napr. zrúcanina gotického kostola sv. Heleny v Stránskom, Mestské múzeum a renesančná radnica v Rajci, vzácna 400 – ročná lipa v Ďurčinej, unikátny Slovenský drevený betlehem a Kalvária v Rajeckej Lesnej, vodná nádrž Košiare, Múzeum dopravy v Rajeckých Tepliciach. Dobré jedlo padne tiež určite vhod – odporúčame zastaviť sa v Meritte v Rajeckých Tepliciach, U Hromadov v Rajeckej Lesnej, či na Farme Bardy v Jasenovom. Nezabudnite ani na regeneráciu síl a vymedzte si určite čas aj na relax v Kúpeľoch Aphrodite či vo Wellness Hoteli Diplomat v Rajeckých Tepliciach. Legalizáciu tejto cyklotrasy sme realizovali s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR z prostriedkov štátnej dotácie a samotné značenie cyklotrasy vďaka finančnej podpore Krajskej organizácie cestovného ruchu Žilinský turistický kraj. Zároveň treba spomenúť aj fakt, že táto naša plánovaná aktivita viedla k ďalším neplánovaným aktivitám, keď sa Slovenský cykloklub rozhodol uvoľniť finančné prostriedky z dotácie Ministerstva školstva aj na preznačenie ďalších súbežných trás v Rajeckej doline o celkovej dĺžke 50,3 km. Preznačené boli tak cyklotrasy 026 - Rajeckácyklomagistrála (úsek Poluvsie - Malá Čierna)  - červená, 2410 - Malá Čierna - Súľov - Podhorie - modrá,5406 - Poluvsie - Kuneradský zámok- zelená a8405 - Kamenná Poruba - Porubská dolina - Rajec  - žltá. Skvelou cyklonovinkou je určite tiež vybudovanie cyklochodníka Rajec – Šuja s dĺžkou 500 m, ktorý umožní odklonenie cyklistov a peších účastníkov cestnej premávky z cesty I. triedy I/64 Žilina – Komárno, čím sa zvýši podiel cyklistickej prepravy na cestovaní do práce, školy, či za občianskou vybavenosťou. Projekt bol realizovaný prostredníctvom dotácie Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorú získalo Mesto Rajec na podporu rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky. A na čo sa môže cykloverejnosť tešiť v najbližších rokoch? V rokoch 2021-2023 sa chceme oveľa viac zamerať na ďalší rozvoj cykloturistiky v Rajeckej doline – legalizáciu a značenie ďalších cyklotrás a trailov, budovanie cyklochodníkov a rozvoj infraštruktúry súvisiacej s cykloturistikou. Radi by sme zlegalizovali a označili cyklotrasy a trialy v okolí Kuneradu (Omegová, Slatiny, Medzihorská), Medvedí a Jelení okruh, Hepnár a Vajnar, Borošovec, Vojtovú – Jasenové, Turie – Medzihorská a prepojili Rajeckú dolinu s Turcom (Rajecká Lesná – Valča). Existujúci cyklochodník Rajec – Šuja by sme chceli predĺžiť až do Rajeckých Teplíc (Rajec – Jasenové, Jasenové – Zbyňov – Rajecké Teplice) a tak prepojiť tieto dve mestá mimo cesty I. triedy. V rámci cykloinfraštruktúry chceme vybudovať nabíjacie stanice pre elektrobicykle, oddychové zóny, či podporiť revitalizáciu ďalších studničiek a prameňov ako miest na občerstvenie a osvieženie. Uvažujeme tiež spolu s partnermi nad vybudovaním pumptrackovej dráhy, pričom predbežne už máme vytipovanú vhodnú lokalitu. Našim zámerom je totiž vybudovať z Rajeckej doliny obľúbenú cyklodestináciu v duchu „cyklistika pre všetkých“ – pre profi, či rekreačných cyklistov, pre rodiny s deťmi, návštevníkov a domácich obyvateľov tak, aby nám prepojenie cykloturistiky a cyklodopravy bolo nápomocné pri prezentácii Rajeckej doliny a jej atraktívnych miest. Projekt je realizovaný s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky.  

Každá žena môže byť Ironmankou. Zažije smiech cez slzy, ale aj slzy šťastia.
19. 08. 2020 Reportáže

Začiatok cesty Vo svojom živote som mala šťastie na priateľov, ktorí mi dávajú energiu a nové výzvy. Počas rôznych období sa niektoré skupinky trochu menili, ale každá mi dala niečo pozitívne. V jednej z nich boli aj sú priatelia Robčo a Tomino - športovci z Liptovského Mikuláša, ktorí sa rozhodli presedlať zo zimných športov i na letné. Boli zanietenými snowboardistami a medzi prvými na Slovensku ako aj ja. Otvorili si športový obchod na Strednom Slovensku a v lete 2011 sa rozhodli, že zorganizujú prvý Cross Sprint Triatlon na Liptovskej Mare. Ten sa mi stal osudným a zároveň mojou štartovacou dráhou. Na Liptovskej Mare bola predo mnou nová výzva. No keď už som sa prihlásila, musela som začať behať. Beh som nenávidela. Boleli pri ňom nohy. Ešte som aj fajčila, asi tak priemerne 8 až 10 cigariet denne a každé ráno mi pískalo v prieduškách. A zrazu ten deň bol tu. Vtedy, ešte s bývalým manželom Saškom sme celkom nevedeli do čoho ideme. Plávalo sa v priehrade, ktorá mala  17 C. Dokonca sme mali oblečené neoprény na windsurfing a nie na plávanie. Hneď na štarte ma súťažiaci nechtiac kopli do brucha a plávalo sa mi veľmi zle. Do neoprénu sa mi nabrala voda, mala som stiahnuté pľúca a nevedela som poriadne dýchať. Na horskom bicykli som sa ukľudnila a beh som dobehla síce doštípaná, ale nakoniec som skončila celkovo druhá žena. A to bol začiatok. Nastúpila som do vlaku, v ktorom sa veziem dodnes. Tréningové dávky sa začali zvyšovať. Z horského triatlonu, kde som sa stala viacnásobnou Majsterkou SR, som pokročila na klasický triatlon na cestnom bicykli. Najskôr šprint, potom olympijská vzdialenosť, následne vzdialenosť polovičného Ironmana. To všetko za deväť rokov. Zažila som pády, krv na pretekoch, roztrhnutú reťaz, ktorá sa nedala opraviť no aj slzy smútku a šťastia v cieli. Ťažké rozhodnutie, za ktoré zaplatíte nielen peniazmi Už mi chýbala len jedna disciplína. Tá kráľovská. Dlhý Triatlon, dĺžka Ironman trate. Pre mňa v minulosti nepredstaviteľné. Ako môže niekto zaplávať 3,8 kilometra potom ísť 180 kilometrov na bicykli a ešte odbehnúť po tom všetkom maratón? Veď to sa nedá! Ako na to trénujú, tí, čo chodia do práce. Ako je možné, že to zvládnu ? Pýtala som sa sama seba.  Musím povedať, že v rozhodnutí mi pomohol paradoxne COVID. Mesiac sme nemohli chodiť  do práce a potom nasledoval jemne obmedzený režim. Na základe tohto všetkého som sa rozhodla, že pretekov sa zúčastním, alebo minimálne skúsim prísť do cieľa. Nikto v mojom okolí nebol touto myšlienkou veľmi nadšený. Hlavne nie môj priateľ Luki, ktorý mi stále vravel, že sa budem veľmi trápiť a viackrát ma odhováral.  Ale nedala som sa . Aj keď som prihlásenie zvažovala už dlhšie, moje definitívne rozhodnutie padlo len mesiac a pol pred pretekmi.  Bola polovica júna a ja som zaplatila najnižšie štartovné 120 Eur. Čo teraz? Musím začať viac trénovať, veľa bicyklovať a behať. Nič jednoduché. Mala som za sebou naozaj ťažký rok. Úmrtie najbližšieho, veľa povinností, výmena práce. A k tomu všetkému hrozí aj pretrénovanie, presilenie šliach, ochorenie alebo pád z bicykla. Ale kde začať ? Najskôr v hlave. Musíte si celé preteky vedieť predstaviť. Ako sa vám budú cápať hodinu na chrbát plavci, budete 6 hodín na bicykli, kedy máte osemdesiat percentnú šancu, že bude dosť fúkať a maratón v pekelnom teple, ktoré v Piešťanoch v auguste býva. A hlavne si predstavte neustále trénovanie, či sa vám chce alebo sa vám nechce, je zima alebo prší, bolí vás zadok či hlava. Ak už si to viete aspoň trocha predstaviť, prvý krok máte za sebou.   Trénovať, trénovať, trénovať.. Každý deň sa budíte s tým, že musíte cvičiť niečo dlhé, plávanie, beh či bicykel. Častokrát aj dvojfázovo. Trénovať ma našťastie vždy bavilo. Ale toto bolo naozaj niekedy priveľa. Plávanie by nebol problém, ale voda v jazere Horná streda sa nechcela  začiatkom leta otepliť. Zo studenej vody ma boleli uši. Sedlo na bicykli, keďže ste v predklone a opretí v časovkárskej polohe, musíte tiež vymeniť. Nedarilo sa mi. Vyskúšala som tri a aj tak mi bolo po nasadnutí  na cestný bicykel, do plaču. Už som si pomaly nemohla ani sadnúť, tak ma boleli kosti na zadku a preteky sa stále približovali. Tretry ma po sto kilometroch vždy tlačili. Kúpila by som si väčšie, ale objednať nové som už nestihla vzhľadom na dlhé dodávky do obchodov kvôli COVID-u. Zrazu všetci chceli bicyklovať. Ešte som si vravela, beh je v pohode zatiaľ. Samozrejme po viacerých dlhých tréningoch ma začala bolieť šľacha na chodidle. V hlave sa mi premietli najhoršie scenáre. Dostanem zápal a môžem sa s pretekmi rozlúčiť. Dopriala som si pár dní kľudu a noha sa zotavila. Mala som aj obavy o kolená, ako vydržia taký nápor, nemám totiž predné väzy a musím si dávať naozaj pozor. Vnútorný hlas mi však hovoril, že ľudia trpia aj inými chorobami a majú väčšie problémy, ktoré prekonajú a Ironman je oproti tomu úplná malina. Mala som aj pozitívne myšlienky. Prestavovala som si, ako budem stretať na trati všetkých mojich priateľov, spolupretekárov dlhého triatlonu a celé  budú v mojom rodnom meste, ktoré je pre mňa najkrajšie na svete. A potom som sa tešila na ten pocit, keď to zdoláte. Deň D Nastal deň D, prvý august nesklamal. 30 C, vietor a bezoblačno, presne ako som predpokladala a samozrejme aj predpoveď počasia. V duchu som si vravela, že mohlo byť aj 34 C. Pred pretekmi som bola nafúknutá, lebo toľko vitamínov, magnézia a proteínov ako za posledný týždeň som v živote nezjedla. Fuj. Doplnky výživy veľmi neobľubujem. Aspoň som sa vyspala, vravím si. Už len si prichystať veci do depa a hurá do vody. Pred štartom som si opakovala, na čo si mám dávať pozor, aby som nedostala penalty box, ako mám stláčať gombíky na hodinkách, čo mám kedy zjesť aký gél, kade mám ísť do depa a kde mám veci. Na plávaní bola mela ,Na začiatku plávania som na chvíľu nepočula, lebo som stála vedľa dela. Nastala mela, keďže štartovalo skoro 300 pretekárov, stále som dúfala, že sa po kole sa dav roztiahne (plávali sa tri kolá). Ale toto sa nekonalo. Nevadí, hovorím si, pláva sa mi super, nevidím síce na bóje poriadne cez slnko, ale dav ma potiahne. Dostala som pár cez hlavu od plávajúcich pri obiehaní, ale nič vážne. 3,8 kilometra vo vode som dokončila za hodinu a desať minút a jemným poklusom som sa odobrala do depa po bike. Dala som si nasilu dva gély, naozaj ich nemusím, ale keď treba a vybrala som sa na 180 kilometrovú trať do Červeníka a späť 6 krát. Pád na bicykli aj prenášanie Niekomu sa to môže zdať, že okruhy sú otravné, ale ja som sa tešila na divákov, ktorí ma po každom kole v Piešťanoch povzbudzovali a kričali moje meno. Miestami som mala zimomriavky. Naozaj nádherný pocit. Prvé dve sa mi išli skvele. Vietor sa však stále zosilňoval. Chcela som ísť pôvodne rýchlejšie, ale povedala som si, že budem dodržiavať rýchlosť 30 km za hodinu, lebo po bicykli ma čaká ešte maratón. Spomalilo ma aj to, že som počas bicyklovania musela štyrikrát krát zosadnúť a preniesť bicykel v ruke asi 150 metrov, keďže na ceste ostalo sklo z traktora. Tešila som sa, že sa mi nič, po 6 hodinách na biku, nestalo.Videla som i nepríjemný pád, ako bicyklistu zhodil silný bočný vietor, keď sa chcel napiť. Maratón v 30 C Behania som sa najviac bála, ale po poslednom okruhu na bicykli som sa naň vyslovene tešila. Konečne odhodím malé tretry, čo som si v nich precvičovala prsty, aby mi netŕpli a obujem si „veľké“ tenisky. A hlavne zosadnem z tejto neprirodzenej polohy na bicykli a prestane ma tlačiť zadok. Jupíí, bežím. Prvý kilometer tempo 5:10, si vravím, ukľudni sa, je hrozné teplo. A ten asfalt ho ešte sálal. V duchu som si opakovala, že musím stále piť a tak som stála každý 1,5 km na občerstvení. Vravela som si radšej zastať ako byť následne dehydrovaný. V panujúcom teple som spomalila o pol minúty na kilometer a užívala si trať a divákov. Na Lodenici som sa tešila, koho stretnem na vale, v parku a zasa v parku a zasa na vale, na Lodenici a takto dookola. Predstavovala som si, že bežím s kamošmi tréning, okolo sú diváci a bike a plávanie som vôbec predtým nešla.   Pocity v cieli Pretekári, známi i neznámi, ktorí ma povzbudzovali počas pretekov boli úžasní a zanechali vo mne neskutočný pocit radosti z tejto udalosti a nášho mesta. Myslela som si, že počas pretekov príde nejaká kríza, ale našťastie nič také sa nestalo. Dobehla som do cieľa po 11 hodinách a 40 minútach šťastná a usmiata. Cítila som unavené nohy, ale v podstate som bola úplne v pohode. Stala som sa vicemajsterkou Slovenska v dlhom triatlone. Nič sa pocitu dobehnutia do cieľa nevyrovná, zvíťazíte sami nad sebou a z toho môžete čerpať veľa energie. Za tie boľavé dni to stojí. Vážim si, že som trať prešla, že ma moje telo nesklamalo. Pre takéto momenty sa oplatí byť na tomto svete a bojovať až do konca.   Autorka: Jana Beňačková

Reportáž: 4. ročník INOV-8 Behu Súľovskými skalami
15. 10. 2018 Reportáže

V dňoch 12. - 13.10.2018 Súľov opäť ožil športom. Pestrofarebnú jesennú prírodu v Súľovských skalách ešte zvýraznilo nádherné babie leto. 4. ročník INOV-8 Behu Súľovskými skalami ani lepšie podmienky mať nemohol . Dnes už sú trasy odznačené a vyčistené a centrum Súľova je opäť v pôvodnom stave. Veľmi nás teší, že odpadky po pretekároch sme na trase nenašli! Aký to rozdiel oproti bikemaratónu... Vývoj prihlasovania od jeho spustenia naznačoval, že účasť na tomto ročníku bude opäť vyššia. Pri uzávierke najnižšieho štartovného bolo prihlásených takmer 400 ľudí, čo už bolo viac ako minuloročná účasť. A tak sa aj stalo. 853 registrácií v prihláškovej databáze na veľký beh a 150 detí na Detský beh. Spolu teda 1000 prihlášok... Na štarte veľkého behu nakoniec stálo 732 bežcov zo Slovenska, Čiech, Rakúska, Ukrajiny a Poľska a na Detský beh odštartovalo 121 detí zo Slovenska a Čiech. Spolu prišlo na 4. ročník INOV-8 Behu Súľovskými skalami 853 štartujúcich z 5 krajín! Krásne čísla. Ďakujeme Vám za dôveru. Jeden a pol týždňa prípravy trás, 80 ľudí počas akcie v akcii..., ale snáď to stálo za to a zo Súľova ste si odniesli pekné zážitky a spomienky. Ak máte hocijaké podnety a pripomienky ku organizácii či trasám, sem s nimi. My vieme, na čom máme zapracovať, ale radi si necháme aj poradiť V sekcii fotogalérie a reportáže na http://cyklotour.sk/sk/beh.html budeme postupne zverejňovať fotografie a príspevky z podujatia. Teší nás, že sme mali len jediný zásah lekárky na trase a 4 odreté kolená ošetrené v cieli. Zraneným želáme skoré zahojenie rán. A teraz krátko ku pretekom. Keďže trojnásobný a vlastne doteraz jediný víťaz najdlhšej trasy Andrej Paulen zo Žiliny sa kvôli chorobe ospravedlnil, tak sme spoznali nového kráľa najdlhšej trasy 17 km. Stal sa ním Andrej Foltín z tímu AK Veterán Bratislava, ktorý má už výstup na prvé miesto na bedňu v Súľove natrénovaný, keďže je to minuloročný víťaz strednej trasy. Kráľovnou tejto trasy sa stala Ivana Gajdošíková z Hliníka nad Váhom, ktorá na Súľovské skaly možno aj vidí z okna ???? Na trase 10,5 km celkovo zvíťazil Peter Ďurica z tímu Run for Fun a prvou ženou v cieli bola Michaela Kucháriková z tímu AC Kriváň Liptovský Mikuláš. Celkovým víťazom najkratšej trasy 6,7 km sa stal Ivan Pavlík z tímu AK Spartak Dubnica nad Váhom no a najrýchlejšou ženou na tejto trase bola Žofka Nanová z tímu AO STU Bratislava. Víťazom a samozrejme aj všetkým zúčastneným gratulujeme ku hodnotnému športovému výkonu. Tu sú kompletné výsledky - https://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/2707 Detský beh sme kvôli nariadeniam o ochrane osobných údajov vyhodnocovali len na podujatí. Ale! Pre veľký záujem o preteky pre najmenších sme sa rozhodli, že ich prihlasovanie, priebeh a aj meranie, vyhlásenie a zverejnenie výsledkov bude na budúci rok ako na veľkom behu. A symbolické štartovné meniť nebudeme! Na záver by som sa rád poďakoval skvelému teamu usporiadateľov, bez ktorých by sa toto podujatie nepodarilo zrealizovať, prístupu občanov Súľova, Správe CHKO Strážovské vrchy, ktorá pretekárov pustila na nádherné chodníky v Národnej prírodnej rezervácii Súľovské skaly, vlastníkom a správcom pozemkov za ich ústretovosť a aj starostovi Súľova Jaroslavovi Bušfymu, ktorý sa angažuje aj v dlhodobých prípravách akcie a je v plnom nasadení počas oboch dní pretekov. A nemožno zabudnúť ani na našich partnerov, ktorí podporili podujatie a venovali Vám hodnotné ceny a darčeky. Ďakujeme. 4.ročník INOV-8 Behu Súľovskými skalami podporili: Generálny reklamný partner: INOV-8 – krosová a cestná bežecká obuv Mediálni partneri: www.beh.sk, www.bikepoint.sk Hlavní reklamní partneri: CONAN s.r.o. – GPS zariadenia značky GARMIN, WIN s.r.o. – doplnky výživy NUTREND, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, POWER GRID Považská Bystrica, PEPSI COLA Reklamní partneri: BAUMIT Slovensko, BENET SK Predmier – autodoplnky a disky, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, EVENT Service Žilina, PRIEČKO – práce z lana, EURONICS - ASTEL Bytča, WALTRANS s.r.o. Žilina Spoluorganizátori: reklamná agentúra ARAVIS s.r.o., Obecný úrad Súľov – Hradná, HK Direct Bytča, KST MANÍN Považská Teplá, Základná škola Súľov Tešíme sa na stretnutie s Vami na 5. ročníku INOV-8 Behu Súľovskými skalami - 12.10.2019, ktorého súčasťou bude opäť aj Detský beh. Za SCK CYKLO TOUR Súľov - Hradná Slavomír Strečanský - riaditeľ podujatia Prikladáme pár fotografií od Janka Melichera/jmphoto.sk na zachytenie atmosféry. Foto: Ján Melicher/jmphoto.sk  

SÚŤAŽ s kúpeľmi Spa Aphrodite Rajecké Teplice.
23. 12. 2017 Reportáže

Už o pár dní začne na našom facebooku bikepoint.sk novoročná SÚŤAŽ s kúpeľmi Spa Aphrodite Rajecké Teplice. S dlhoročným partnerom tímu bikepoint.sk, kúpeľmi Spa Aphrodite Rajecké Teplice, máme pre Vás pripravený jeden voľný vstup pre dve osoby do Saunového sveta a jeden voľný vstup pre dve osoby do Termálnych bazénov.     Zo správnych odpovedí vyžrebujeme jedného výhercu poukazu do Termálnych bazénov a jedného výhercu poukazu do Saunového sveta.     Návštevu kúpeľov Spa Aphrodite Rajecké Teplice vrelo odporúčame. Viac informácii nájdete na spa.sk a facebooku Spa Aphrodite - Kúpele Rajecké Teplice.     Autor: Milan Majtán

Kuchařka Grand Tour
03. 12. 2014 Reportáže

V týchto dňoch sa na pulty kníhkupectiev dostala kuchárska kniha Kuchařka Grand Tour (v českom jazyku) od kuchárky profesionálneho tímu Tinkoff - Saxo, Hannah Grantovej. V knihe nájdete kompletných 21 menu od raňajok po večeru vrátane zákuskov, ktoré závodníci jedli počas 21. etáp Tour de France. Spolu viac ako 100 receptov. Okrem receptov sú v knihe aj názory cyklistov Tinkoff - Saxo na zdravú stravu. Dánka Hannah Grantová pôsobí v cyklistickom profi tíme od roku 2010. Tristotridsať stranovú knihu nájdete v dobrých kníhkupectvách za cca. 45 €.       Autor: Milan Majtán

Registracia na konferenciu "ABY ŠPORT NEBOLEL 2013"
02. 12. 2012 Reportáže

Milí športoví priatelia, rok ubehol ako voda a pred nami je 3. ročník konferencie „Aby Šport Nebolel“, ktorý sa bude konať 9.2.2013. Registrácia na konferenciu je spustená a trvá do 31.1.2013, alebo pokým sa nenaplní limit . Výhodou skorého prihlásenia je nižší registračný poplatok do konca decembra a možnosť zaradenia sa viackrát do losovania. Počas prihlasovacieho obdobia bude losovanie o zaujímavé ceny, napr. prípravky zdravej, prípadne športovej výživy, voľne štartovné na rôzne športové podujatia a iné aktivity. Čím skôr sa prihlásite, tým častejšie budete zaradení do zlosovania. Všetky aktuality a informácie nájdete na http://abysportnebolel.sk/konferencia-info/. V prípade akýchkoľvek otázok nás, prosím, neváhajte kontaktovať. Tešíme sa na stretnutie na konferencii. Bergendiová Katarína http://abysportnebolel.sk Autor: Luboš Dupkala

Kompresívne športové podkolienky COLLM
02. 10. 2012 Reportáže

Význam pohybu v živote človeka je veľmi dôležitý. Okrem iných skutočností sa podiela aj na stálosti vnútorného prostredia, stimuluje činnosť vnútorných orgánov. Jednou zo zásadných súčastí tohto procesu je obehový systém do ktorého patrí cievny a lymfatický systém, ktorého úlohou je zásobovať sval arteriálnou krvou (okysličenou) s vyšším tlakom ktorý je v strede svalu a súčastne tento systém zabezpečuje aj odtok venóznej krvi (odkysličenej aj s produktami matabolizmu) s nižším tlakovým gradientom, ktorý je pod povrchom svalu. Stena odtokovej cievy (vény) pritom obsahuje aj menšie množstvo svaloviny. Preto dlhšie trvajúca svalová práca zhoršuje podmienky venózneho  a lymfatického odtoku krvi a lymfy. Hlavne v miestach ktoré sú vystavené nepriaznivému vplyvu gravitácie. Podľa názoru renomovaného fyzioterapeuta je jedným so spôsobov ako sa s týmito nepriaznivými vplyvmi vyrovnať je používanie kompresných (kompresívnych) podkolienok, návlekov a ponožiek. Ideálne je ak tlakový gradient ktorý pôsobí na dolné končatiny sa znižuje smerom hore ku kolenu. Štruktúra klesajúceho tlakového gradientu je samozrejme dodržaná pri všetkých produktoch značky COLLM. Ďalšou nespornou výhodou kompresných podkolienok hlavne pre bežcov je podporná funkcia závesného aparátu lýtka. Otrasy zvlášť pri behu po tvrdom povrchu výrazne namáhajú svalové vlákno. Kompresia, ktorá vytvára oporu pre svalové vlákno bude vytvárať lepšie podmienky pre výkon ako aj znižovať únavu. Účinky: -zlepšenie regenerácie svalov počas výkonu, zvýšenie prietoku krvi -zabránenie opúchaniu dolných končatín -zníženie otrasov svalových vlákien vplyvom otrasov -eliminácia následkov zlej bežeckej techniky -opora klemby a zabránenie jej prepadávaniu... www.collm.sk