Články

Rozhovor s Ivanom Zimom o zaujmavom projekte ENI pre dobrovolníkov
22. 10. 2019 Reportáže

Prinášame Vám rozhovor s Ivanom Zimom riaditeľom HORAL MTB MARATÓNU vo Svite o zaujímavej skúsenosti v oblasti dobrovoľníctva. Ivan, pred časom si robil prieskum o dobrovoľníctve na MTB podujatiach, aj mne si kládol otázky o tom ako pracujeme  dobrovoľníkmi v našom klube. O čo ide? Ide o projekt ENI (Encourage, Involve, Engage). V preklade to znamená Povzbudzujte sa, Zapájajte sa, Angažujte sa. Tento prieskum bol jednou zo súčastí projektu. Ako vznikol projekt ENI a kto stál za jeho vznikom? Projekt ENI vznikol vďaka podpore EÚ v rámci podporného programu ERASMUS+. HORAL je už mnoho rokov súčasťou seriálu INTER MOUNTAIN SERIES a naši maďarskí kolegovia z tohto seriálu, konkrétne z maratónu CROSSKOVÁCSI prišli s týmto projektom. Oni sú aj jeho hlavní koordinátori a garanti. Celé to naštartovali a patrí im za to naša veľká vďaka. Menovite pani Enikó Nagy, ktorá stojí za vznikom projektu a je jeho hlavnou koordinátorkou. Mimochodom účastníkmi projektu sú štyria organizátori MTB maratónov zo štyroch krajín. Menovite: ŠELA MTB maratón (CZ), CROSSKOVÁCSI MTB maratón (HU), SALZKAMMERGUT TROPHY (A) a my čiže HORAL MTB maratón (SK). Čo bolo hlavným cieľom projektu? Bol tento cieľ naplnený? Hlavným cieľom projektu je povzbudzovať, zapájať a angažovať viac mladých ľudí k dobrovoľníctvu pri organizovaní outdorových športových podujatí s hlavným zameraním na horskú cyklistiku. Cieľom nie je iba priviesť ich k dobrovoľníctvu, ale ich v tejto činnosti dlhodobo udržať a nadchnúť ich pre tieto dobrovoľnícke aktivity pri organizovaní športových podujatí. Za náš klub môžem povedať, že sa to podarilo. Získlali sme niekoľkých nových mladých dobrovoľníov a po absolvovaní  exkurzií bolo na účastníkoch vidieť, ako sa viac zapálili “pre vec” a ako chcú aj na Horalovi aplikovať poznatky, s ktorými sa zoznámili na zahraničných pretekoch. Aké fázy mal projekt? Prvou fázou bol spomínaný prieskum. Každú účastník projektu mal za úlohu urobiť analýzu dobrovoľníctva vo svojej krajine z dostupných zdrojov. Potom mal urobiť formou štruktúrovaných rozhovorov, s inými organizátormi, prieskum o dobrovoľníctve pri organizovaní outdorových športových akcií v danej krajine. Tieto analýza a prieskumy sme potom porovnali do sumárnej správy o dobrovoľníctve v dotknutých krajinách. Zistili sme, že rozdiely nie sú veľké. Za zmienku snáď stojí skutočnosť, že miera dobrovoľníctva v Maďarsku je vyššia ako v ostatných zúčastnených krajinách. Prečo tomu tak je, sme zistili po preštudovaní dokumentu o dobrovoľníctve v Maďarsku. Na moje prekvapenie som zistil, že v Maďarsku existuje zákon, na základe ktorého, každý študent musí ročne vykonať aspoň jednu dobrovoľnícku činnosť. Zaujímavé však? Druhou a najdôležitejšou časťou boli takzvané mobility, v rámci ktorých sme všetci navštívili všetky partnerské maratóny. Účastníkmi boli nielen lídri, ale hlavne mladí dobrovoľníci, ktorí sa aj aktívne zapojili do prác na hosťujúcom maratóne. Napr. na Šele pomáhali zabezpečovať priestor štartu, na CRK pomáhali v bufetoch a na Salzke pomáhali budovať koridor štartu. Treťou a záverečnou časťou bolo vyhodnotenie projektu a konferencia, na ktorej sa projekt verejne prezentoval. To sme absolvovali nedávno v októbri v maďarskom Nagykovácsi. Našli ste pri návštevách maratónov v zahraničí niečo inšpirujúce? Určite! Vždy keď prídeš na športové podujatie, ktoré organizuje niekto iný a máš otvorené oči a uši, tak vždy sa dozvieš niečo nové a inšpirujúce. Napríklad na takej “Salzke” som bol asi 15 x a vždy som objavil niečo inšpiratívne. Druhá vec je, či sa to dá u nás aplikovať alebo nie. Tento rok v rámci projektu ENI som v Maďarsku na CRK maratóne videl geniálne jednoduché vyriešenie koridoru štart – cieľ bez prenajatého mobilného oplotenia. Čo považuješ z projektu za najdôležitejšie a čo sa podľa Teba dá použiť vo Vašom klube aj v budúcnosti? Jednoznačne si myslím, že návštevy čiže exkurzie boli najdôležitejšou a najvýznamnejšou časťou projektu. To čo ti dá návšteva a priamy kontakt s kolegom organizátorm a priame videnie vecí a procesov ničím nenahradíš. Nepomôžu ani články, ani videá, ani fotografie. To jednoducho musíš vidieť a zažiť. No a dôležité je aj stretávanie s kolegami cudzincami a komunikácia v cudzom jazyku (aj keď nie som nejaký znalec konkrétneho jazyka). Podľa mňa to človeka veľmi obohacuje. Preto sme sa rozhodli v tejto praxi pokračovať aj v budúcnosti. Budeme každý rok organizovať minimálne dve exkurzie na zahraničné maratóny, na ktorých sa zúčastnia aj lídri aj mladí dobrovoľníci. Zároveň to bude aj istá forma odmeny pre dobrovoľníkov.   Autor: Luboš Dupkala

Predstavenie Tour de France 2020
15. 10. 2019 Reportáže

Tour de France 2020 je predstavená. Najslávnejšie cyklistické etapové preteky sa začnú o týždeň skôr ako zvyčajne, pre OH v Tokiu. Celý budúci ročník sa uskutoční na domácom území, vo Francúzsku. Sto siedmy ročník začne 27. júna v Nice a končiť bude 19. júla tradične v Paríži. Tour de France v roku 2020 bude mať 3450 kilometrov rozdelených do 21. etáp. Počas troch týždňov budú mať cyklisti dva dni voľna. Prvé tri etapy TdF sa začnú v Nice, kde začínala v roku 1981. Prvá etapa sa odohrá na okruhu dlhom 50 kilometrov, ktorý cyklisti absolvujú tri krát. V druhej etape sú už pripravené prvé náročnejšie stúpania. Tretia etapa je rovinatá vhodná pre špurtérov. Vo štvrtej etape sa opäť predvedú vrchári, keď etapa bude končiť na kopci Orcières-Merlette. Piata a siedma etapa by mala patriť špurtérom, šiesta etapa navštívi Centrálny masív. Ôsma a deviata etapa sa odohrajú v Pyrenejach, ale ciele sa nebudú nachádzať na vrcholoch kopcov.     Po prvom dni voľna, čakajú najskôr dve zvlnené etapy, po ktorých bude nasledovať najdlhšia etapa 107. ročníka s dĺžkou 218 kilometrov s cieľom na novom stúpaní Sarran Correze. Trinásta etapa bude končiť na náročnom kopci Puy Mary Cantal. Po náročnej etapa dostanú v štrnástej etape šancu na víťazstvo špurtéri. Pätnásta etapa, pred druhým dňom voľna, bude vrcholiť na stúpaní Grand Colombier, kde slávne preteky budú končiť prvý krát. V šestnástej etape, na sviatok dobytia Bastily, prekonajú cyklisti päť kategorizovaných stúpaní. Kráľovská etapa má poradové číslo sedemnásť. Etapa bude končiť na Col de la Loze vo výške 2304 m n.m. po 168. kilometroch. V osemnástej etape bude musieť pelotón prekonať ďalšie štyri kategorizované stúpania, ale cieľ bude až po zjazde. Devätnásta etapa bude rovinatá. Predposlednou etapou 107. ročníka bude individuálna časovka s cieľom na kopci. Jediná časovka bude mať 36 kilometrov a končiť bude na La Planche des Belles Filles po osem kilometrovom stúpaní. Posledná etapa bude tradične končiť v Paríži na Champs-Élysées.     Program Tour de France 2020: 27. júna - 1. etapa.....Nice - Nice (156 km) 28. júna - 2. etapa.....Nice - Nice (187 km) 29. júna - 3. etapa.....Nice - Sisteron (198 km) 30. júna - 4. etapa.....Sisteron - Orcières-Merlette (153 km) 1. júla - 5. etapa.....Gap - Privas (183 km) 2. júla - 6. etapa.....Le Teil - Mont Aigoual (191 km) 3. júla - 7. etapa.....Millau - Lavaur (168 km) 4. júla - 8. etapa.....Cazères - Loudenvielle (140 km) 5. júla - 9. etapa.....Pau - Laruns (154 km) 6. júla - Voľný deň 7. júla - 10. etapa.....Île d'Oléron - Île de Ré (170 km) 8. júla - 11. etapa.....Châtelaillon-Plage - Poitiers (167 km) 9. júla - 12. etapa.....Chauvigny - Sarran (218 km) 10. júna - 13. etapa.....Chatel-Guyon - Pas de Peyrol/Puy Mary (191 km) 11. júna - 14. etapa.....Clermont-Ferrand - Lyon (197 km) 12. júna - 15. etapa.....Lyon - Grand Colombier (175 km) 13. júla - Voľný deň 14. júla - 16. etapa.....La Tour-du-Pin - Villard-de-Lans (164 km) 15. júla - 17. etapa.....Grenoble - Méribel (Col de la Loze) (168 km) 16. júla - 18. etapa.....Méribel - La Roche-sur-Foron (168 km) 17. júla - 19. etapa.....Bourg-en-Bresse - Champagnole (160 km) 18. júla - 20. etapa.....Lure - La Planche des Belles Filles (36 km) 19. júla - 21. etapa.....Mantes-la-Jolie - Paríž (122 km)     Autor: Milan Majtán

Everesting na Kráľovu hoľu 2019
03. 10. 2019 Reportáže

Určite poznáte najvyšší vrchol Zeme. Áno, je to Mount Everest. A asi si aj spomeniete na jeho výšku, ktorá je 8 848 m n. m. Ale poznáte výzvu Everesting? Cyklisti už asi o nej počuli a niektorým táto výzva stále vŕta v hlave a nedá im spať . Ak chcete zdolať túto výzvu, tak musíte počas 24 hodín nastúpať na jednom kopci (na jednej časti kopca) výšku strechy sveta a to 8 848 výškových metrov. Počas výzvy nemôžete prijať fyzickú pomoc. V našom tíme bikepoint.sk je cyklista Peter, ktorý túto výzvu pred pár týždňami prijal už tretí krát. Doposiaľ mal nerozhodnú bilanciu 1:1. Prvý krát sa pokúsil nastúpať do výšky Mount Everestu v stúpaní na Polom. Žiaľ, prvý pokus po 12. hodinách vzdal, po tom čo najazdil 144 kilometrov a nastúpal 5 400 výškových metrov. Peter sa ale len tak nevzdal, a svoj druhý pokus Ťažký Straník z Tepličky nad Váhom do Zástrania, dotiahol do úspešného konca. Osemtisíc osemstoštyridsaťosem metrov nastúpal za 13:16 hod po zdolaní 180 kilometroch. Už pri druhej výzve myslel Peter na tretiu výzvu, o ktorej nám teraz napísal - Sezóna pomaly končí a ja som celý rok hltal kilometre za jediným cieľom. Čo najlepšie sa pripraviť na Everesting. Lepší kopec ako Kráľová hoľa mi na Slovensku nenapadá. Pod kopcom sa nachádza jedna nenápadná, ale veľmi útulná Horská chata pod Kráľovou hoľou. Bolo to ideálne miesto môj pit stop. Naše ďakujem patrí chatárovi, ktorý nám dovolil prespať a tak to vlastne aj celé zrealizovať. Mali sme sa ako v bavlnke. Celý víkend sa o nás staral úžasný, maximálne ochotný personál chaty na čele s Lukášom. Ten človek je ochotný Vám urobiť raňajky podľa vlastného výberu o štvrtej ráno, celý čas Vám fandí a drží palce do konca. V piatok večer som si všimol na stene originálny rým, ktorého autorom je samozrejme Lukáš - "švacni si horec a výjdeš na kopec". Tak som si jeden dal a dúfal som, že na druhý deň sa stane malý zázrak: Everesting na Kráľovú hoľu (ďalej len KH). Z dedinky Šumiac je to na KH cca 12 km a 1035 výškových metrov. Matika nepustí a ja som to potreboval dať necelých 9 krát. Ráno 04:00 budík a spúšťam sa z chaty do Šumiaca. Tma, les, cudzie prostredie a vraj aj medveď žije v okolí. Veru, všelijaké veci mi chodili po rozume. Našťastie boli mojimi jedinými nočnými spoločníkmi zajace, ktoré mi občas prebehli popred koleso. Ráno som si musel urobiť gýčovú fotku s vychádzajúcim slnkom. Proste nádhera. Popravde som ani nemyslel, že to dám. Povedal som si, je krásne, tak si proste zajazdím na bajku. O 09:00 sa v dedine roztrhlo vrece s e-bajkmi a na kopci ich bolo ako mravcov. Pre menej zdatných parádny tip na výlet. Požičať si elektriku a potom si užívať výhľady, ktoré Vám KH ponúka. Asi nikto neobišiel chatičku a spokojný pokračoval ďalej. Už sa ku mne pridala aj moja polovička na e-bajku, ktorá bola mojou veľkou oporou a verila mi viac ako som si veril ja . Ráno človek frfle na zimu a na obed pindá na teplo. To sú ako vždy pre mňa muká. Prišla kríza. Lejem do seba jeden bidon za druhým a smäd je stále na jazyku. Aj môj posed už našepkával, že to trošku boli. Blížila sa 17-ta hodina a ja som bol na KH 5. krát. Prvý krát mi hlavou prebehla myšlienka, že by som to mohol dať. Pol dňa za mnou a niečo cez 5000 nastúpaných metrov. Už len 3848 . To už bol čas, kedy som sa dostával s ľudmi do debát typu: "Ty ideš hore druhý krát? Nie, idem piaty. Čože? Ty si blázon!" Hej, ak to človek chce dať nemôže byť v poriadku. 50% dokážete natrénovať, ale zvyšných 50% máte v hlave. Sú len dve možnosti, buď to chcete a dáte to, alebo nechcete a nedáte to. S takou podporou akú som mal ja, som sa na to proste nemohol vykašľať. Ďakujem!!! Ako sa blížil večer, ožíval som. Už ani vietor nevadil a vedel som, že ak nepríde technický problém, tak to dám. Par krát som v zjazde ešte vymrzol, pri výšlape som sa spotil a bolo to tam. Vysnívaných 8848 nastúpaných metrov na cyklopočítači a niečo po druhej hodine v noci. Aby som si to lepšie zapamätal, vyplazil som sa ešte o pár výškových metrov a keď bolo 9000, otočil som sa smer chatička a tešil som sa na horúce objatie. Najprv som neveril, že to dám a potom som nechcel uveriť, že som to dal. Fotka s východom slnka je nádherná, ale pre mňa má väčšiu hodnotu tento screenshot . Jedná vec je robiť Everesting na asfalte, druhá je na Kráľovej holi. Tento kopec Vám nedá nič zadarmo. Dĺžka 12 km, priemerný sklon 8,62%, šťavnatý zjazd na šotoline pri ktorom si neoddýchnete, ráno zima 2°C, cez deň slnko, výška 1946 m n. m., riedky vzduch a netreba zabudnúť na vietor, ktorý tam na Vás bude vždy čakať. Dovolím si pridať ešte zopár čísel na záver: - nastúpané výškové metre 9001 - celková vzdialenosť 211,55 km - čas jazdy 17:15:29 - celkový čas 19:43:17 (v skutočnosti cca 22 hodín) - priemerná rýchlosť 12,3 km/h - spálené kalórie 13980 (nemal som hrudný pás) Na záver si neodpustím perličku - s cyklopočítačom Garmin Edge 830 na úspornom režime bez hrudného pásu a s vypnutým bluetooth dáte na jedno nabitie dva Everestingy . Tento a ďalších 22 Everestingov na Slovensku + ďalšie po celom svete nájdete na stránke everesting.cc.   Text a foto: Peter

Pozvánka na KAKTUS BIKE BRATISLAVSKÝ MTB MARATÓN
25. 09. 2019 Pozvánky na akcie

Župný pohár 2019 sa už čoskoro zavŕši vo finále Bratislavským MTB Maratónom Už túto sobotu (28.9.) sa uskutoční finále Župného pohára – Kaktus Bike Bratislavský MTB Maratón. Môžete si vybrať z nových tratí troch rôznych dĺžok s rôznym prevýšením. Najnovšia a zároveň najdlhšia trasa má dĺžku až 80km a prevýšenie 2033 metrov. Strednú 52km dlhú trať s prevýšením 1255 metrov môžu absolvovať aj pretekári na elektrobicykloch. Štvrťmaratón a rodinný štvrťmaratón má 22 km a prevýšenie 531 metrov. Každý, kto sa na preteky zaregistruje online, dostane zdarma termočelenku Garmin. Štartovné cez internet stojí 15 eur, zatiaľ čo na mieste bude registrácia o 5 eur drahšia. Pre každého je pripravený darčekový balíček, občerstvenie a nápoj zadarmo po dojazde do cieľa. Každý zúčastnený pretekár je zároveň v hre o bicykel Specialized Rockhopper, ktorý získa víťaz tomboly. Maratón pre celú rodinu V blízkostí zázemia Bratislavského MTB Maratónu budú prebiehať aj preteky pre malých bikerov. Tých čaká nový zábavný okruh v areáli letného kúpaliska pod Amfiteátrom. Príďte s malými bikermi zažiť atmosféru dospeláckych pretekov a motivujte ich tak k lepším výkonom. Každý detský účastník dostane medailu. REGISTRÁCIA ONLINE TU Kedy: sobota, 28. september, 2019 – 10:00 Kde: Bratislava Rača – Amfiteáter v Knižkovej doline · Všetky info nájdete aj na webe www.bratislavskymtbmaraton.sk   Program Registrácia 7:00 – 9:30 – maratón 80 km 8:00 – 10:00 – polmaratón 52 km 8:30 – 10:30 – štvrťmaratón a rodinný štvrťmaratón 22 km Štart 10:00 – Maratón 80 km 10:30 – Polmaratón 52 km – e-biky 10:35 – Polmaratón 52 km 11:00 – Štvrťmaratón a rodinný štvrťmaratón 22 km 15:30 – Vyhlásenie výsledkov + Vyhlásenie celkového poradia Župného pohára. 16:00 – Zlosovanie tomboly Prevýšenie Dlhá trasa – 2033 m Stredná trasa – 1255 m Krátka trasa – 531 m   Autor: Luboš Dupkala Zdroj a foto: BIKER

Pozvánka na Krásňanský drapák 2019
23. 09. 2019 Pozvánky na akcie

Mesto Krásno nad Kysucou Vás srdečne pozýva na horské cyklistické preteky Krásňanský Drapák, ktoré sa uskutočnia v sobotu 12. októbra 2019.   Dátum a miesto: 12. október (sobota) štart o 11:00 hod., pred Kultúrnym domom v Krásne nad Kysucou Organizátor akcie: TJ Tatran atletický klub v spolupráci s mestom Krásnom nad Kysucou Kontaktná osoba: Ján Drahňák 0949 432 447 Prezentácia: V deň uskutočnenia akcie v mieste štartu od 8:45 do 10:45 hod. Štartovné: 6,- € Trať: horský terén, asfalt, lúky, lesné cesty, navážky Trasa: Kultúrny dom - Vysielač - Hájnica – Blažkov - Vyšné Vane – Hájnica – U Šurabov – Most Lásky – Kultúrny dom Štart – Cieľ: Kultúrny dom Krásno nad Kysucou Dĺžka trate: 18, 2 km Prevýšenie: 607 m Náročnosť: stredné až ťažké   Kategórie: - muži do 39 rokov - muži nad 40 rokov - ženy bez obmedzenia veku   GPX Súbor: http://download.mestokrasno.sk/Afternoon_Ride.gpx (417 kB) Podmienky účasti: Dobrý zdravotný stav, nepreceňovanie vlastných síl, neohrozovanie súťažiacich riskantnou jazdou. Cyklistická prilba na hlave počas celého preteku je povinná. Preteky sa idú za plnej cestnej premávky, v členitom horskom teréne a za každého počasia. Usporiadateľ, ako aj všetky osoby a organizácie, ktoré sú spojené s organizáciou podujatia výslovne odmietajú zúčastneným osobám každé ručenie za škody spôsobené osobám, škody na veciach a majetku, ktoré sa vyskytnú pred, v priebehu alebo po pretekoch. Každý účastník sa zúčastňuje pretekov na vlastné nebezpečenstvo a nesie civilnú (občiansku) aj trestnoprávnu zodpovednosť za všetky ním alebo jeho vozidlom spôsobené škody. Každý účastník pretekov nesie zodpovednosť za škody spôsobené na majetku a na zdraví svojom, organizátorov a tretích osôb. Účastníci sa podpisom zriekajú uzavretia tohto ručenia pri každom v súvislosti so súťažou utrpenom úraze alebo nehode ako aj práva na postupovanie alebo postih voči usporiadateľom a ich zmocnencom. Berú na vedomie, že v prípade nehody alebo úrazu nebudú klásť na usporiadateľov žiadne nároky. Doporučujeme lekársku prehliadku a individuálne poistenie. Organizátor si vyhradzuje právo vykonať zmeny trate a v časovom harmonograme v prípade nepriaznivých okolností. Pre súťažiacich mladších ako 18 rokov je nevyhnutný súhlas a podpis zákonného zástupcu.

Pozvánka: Žilinské blatíčko
10. 09. 2019 Pozvánky na akcie

V sobotu, 21. septembra 2019 sa v žilinskom lesoparku Chrasť bude konať 5. ročník Žilinské blatíčko 2018. Štvrtý ročník bežeckej súťaže, ktorá nemá široko ďaleko obdobu. Jedná sa o krosový beh cez blatové jamy, rôzne priekopy a ďalšie prekážky. Celkovo ich na 9km trati bude tento rok až 45. Žilinské blatíčko je prekážkový beh určený širokej verejnosti. Najmä pre tých, ktorí sa vedia smiať aj po krk v blate. Nejde nám len o športový výkon a kvalitnú súťaž. Prajeme si, aby si u nás ľudia aj oddýchli, zabavili sa, pomohli si navzájom. A to všetko s množstvom blata všade naokolo. Akciu podporila aj Nadácia Pontis cez grantový system spoločnosti MOBIS,. Generálnym partnerom podujatia je spoločnosť TAURIS.   Organizátor sa teší na účasť všetkých blatichtivých priaznivcov!   Autor: Milan Majtán

Na bicykli s cyklovozíkom v bikerskom raji — Rakúsko
31. 07. 2019 Reportáže

Pri našich cyklovýletoch nás to zavialo aj do Rakúska — priamo do bikerského raja. Nielen v oblasti Zell am See — Kaprun a Saalbach — Hinterglemm je cyklistika veľmi vyhľadávanou športovou činnosť počas leta. Športovci sa môžu vybrať do hôr, tí odvážni vyskúšať jednu z downhillových, či trailových tratí. Cestní cyklisti sa môžu pokúsiť pokoriť slávnu Grossglocknerovskú alpskú cestu (Grossglockner Hochalpenstrasse) až po vyhliadku Kaiser Franz Josef Höhe. I pre rodiny s deťmi sú pripravené krásne trasy, cez Zell am See vedie Tauernská cyklotrasa a jej zelené značenie je neprehliadnuteľné. A niektoré z nich sme si prešli na bicykloch s cyklovozíkom.   1. cyklotrasa - Kaprun — Zell am See — Maria Alm am Steinernen Meer cca 31 km Jedinečnosť tohto regiónu spočíva v kombinácii ľadovcovej oblasti, hôr a jazier. Cesta z Kaprunu do Zell am See viedla po Tauernskej cyklotrase až k jazeru. Tam sme sa napojili na okružnú cyklotrasu okolo jazera Zell am See. Západná časť vedie pozdĺž promenády. Na severnej strane jazera si môžete oddýchnuť na zámku Prielau s malou kaplnkou postavenou v roku 1730. Počas celej trasy máte nádherný výhľad na pohorie Hohen Tauern. Ďalej pokračujete po cyklotrase smerom na Maishofen až do Maria Alm. Horské mestečko Maria Alm sa pýši s jednou z najvyšších kostolných veží v Rakúsku. Trasa vedie väčšinou po asfaltovej ceste a je až na jeden nenáročný kopec rovinatá. Značenie je prehľadné, nie je kde zablúdiť. Cyklotrasa je vedená po komunikácií, po ktorej sem-tam prejde i auto. Vodiči sú veľmi ohľaduplní a disciplinovaní. Obchádzali nás veľkým oblúkom.     2. cyklotrasa - Saalbach — Spielberghaus a späť cca 7,5 km Druhá cyklopotulka nás zaviedla do regiónu Saalbach. Na zahriatie sme si zašľapali pekne do kopca po šotolovine. Cyklotrasa viedla z centra Saalbachu na Spielberghaus. Našou cieľovou stanicou bola horská chata Spielberghaus. Máte tu možnosť uhasiť smäd, zahnať hlad i dobiť baterku e-biku, či zapožičať si náradie na zvládnutie opravy na vašom bicykli. Spielberghaus je ideálnym východiskovým bodom pre krásne cyklotúry pre veľkých bikerov v horách. Jemné kopce, široké doliny, svieži horský vzduch a impozantný výhľad.   3. cyklotrasa - Saalbach — Lindlingalm a späť cca 25,5 km Po bezpečnom zjazde sme sa vybrali smerom do doliny. Cieľom bol Lindlingalm. Povrch cyklotrasy je šotolovina a asfalt. Ide o nenáročnú rovinatú trasu, občas trošku zvlnenú. Zvládnu ju i deti na bicykli ako aj tí menší na odrážadlách. Na konci doliny nájdete krásnu 300 rokov starú chatu a plno atrakcií. Vláčik premávajúci dolinou až k chate, či perfektné lanové centrum. V tesnej blízkosti Lindlingalmu sa nachádzajú Čertove vodné kaskády, ktoré v horúcich letných dňoch prinášajú prijemné osvieženie a zábavu nielen pre deti, ale i pre dospelých. Miesto ako stvorené na oddych.     Čo dodať na záver? Rakúsko určite patrí ku krajinám, kde sú k cyklistom najústretovejší. Krajina je popretkávaná ako pavučina značenými cyklotrasami, ktoré umožňujú spoznávať hory, doliny, jazerá i mestá. Vrelo odporúčame akúkoľvek časť Rakúska objavovať zo sedla bicykla. Čoskoro vyskúšame na bicykli prebádať ďalšiu zaujímavú oblasť tejto nádhernej krajiny.   Text a foto: Janka Šulhánková

Fotogalérie

FESTINA 24 MTB 2019
02. 07. 2019 2 fotografi
Vrchárska koruna žilinská
18. 12. 2018 1 fotograf