Články

Pozvánka: Kráľovské Bajkobranie 2018
20. 07. 2018 Pozvánky na akcie

Ahojte všetci Bajkoši, srdečne Vás pozývame na prejazd Kráľovskými Cyklotrasami, najkrajšími trailovými časťami, ktoré ste poznali z minulých ročníkov dlhej trate Kráľovského Maratónu, na Kráľovské Bajkobranie. Program: Piatok 3.8.2018 Individuálny príjazd na základňu KráľovskéhoBajkobrania – Motorest Branisko, kde je k dispozícii stravovanie a ubytovanie v ich priestoroch a taktiež možnosť kempovania a stanovania. Sotoba 4.8.2018 09:00 Bajkovanie najkrajšími Kráľovskými Cyklotrasami so sprievodcom v troch náročnostiach: 20km/700m – vhodné pre začiatočníkov a deti v sprievode rodiča 40km/1400m – trať Kráľovského Endura 60km/2000m – všetky najkrajšie úseky Kráľovského Endura a Kráľovského Maratónu 18:00 Večerná párty plná cyklistických zážitkov, chutného jedla a čapovaného piva. Nedeľa 5.8. 2018 09:00 Merané Bajkovanie Kráľovským Endurom v štyroch katégoriách: 1. HardTail muži/ženy 2. Full =<120mm muži/ženy 3. Full >120mm muži/ženy 4. Deti v sprievode rodiča   Doporučujme full-face prilbu, chrániče kolien, lakťov a chrbtice. Záujemcovia o merané Bajkovanie píšte súkromnú správu. Ďalšie informácie budeme dopĺňať priebežne. Info: https://www.facebook.com/kralovskymtbmaraton/   Poďte si užiť s nami Bajkovanie za hranicami všedných dní. Autor: Luboš Terry Dupkala

Rok 2018 vo svete elektrobicyklov
19. 07. 2018 Reportáže

Módou a trendom tohto roku je jednoznačne úplná integrácia baterky, ktorá maskuje, že jazdite na elektrike. Kým je na jednej strane plne integrovaná baterka prínosom v dizajne, mínusom u väčšiny je, že ju nemôžete vybrať z rámu a nabíjať inde ako na bicykli. Obmedzuje to vaše pohodlie a možnosti, je atypická z hľadiska výroby, zvyčajne podmieňuje vyššiu hmotnosť rámu a zhoršuje ťažisko bicykla. Takýto ebike sa navyše nesmie v zimných mesiacoch skladovať v mrazivých priestoroch. Odnímateľná batéria dáva naopak možnosť vziať si baterku so sebou a nabíjať ju či skladovať kdekoľvek a kedykoľvek. Dostupnejšia je takto aj diagnostika a vlastne každá starostlivosť. Plusy sú aj ťažisko bicykla, štandardnosť baterky pre viacerých výrobcov ebajkov a tým pádom lepšia dostupnosť. Spoločnosť Bosch priniesla pre rok 2018 prvú štandardizovanú integrovanú batériu PowerTube, ktorá umožňuje pohodlné odnímanie z rámu a zároveň dáva priestor do budúcnosti k ďalšiemu rozšíreniu. Stále však posúva ťažisko vyššie a aj podmieňuje zvýšenie hmotnosti rámu. Ak však trváte na plne integrovanom dizajne, a chcete všetky výhody štandardizácie, je tu značka elektrobicyklov Moustache s riešením tzv. „Hidden Power“,  ktorá vo svojich horských elektrobicykloch používa štandardnú baterku Bosch PowerPack, ale dokáže ju unikátne schovať do rámu. Skvelé rišenie pre módu i funkčnosť. Svet elektrobicyklov – ebajk® odporúča: Moustache Samedi 27 Trail 6 Elegantný konštrukciou a dizajnom, pevný s presným vedením cez náročné terény. 140mm zdvihy vpredu aj vzadu, progresívna kinematiku, skvelá trakcia vďaka Control Evo tlmičom. Viac na www.ebajk.sk Ebajk centrum ZVOLEN Stredné Slovensko dostalo na jar svoj darček – nové špecializované centrum pre elektrobicykle. Predajňa, poradenstvo, požičovňa, servis. Všetko v jednom v kráľovskom meste Zvolen, doslova oproti Zvolenskému zámku. Nabíjacie stanice zdarma Rovnako pribúdajú na Strednom Slovensku nabíjacie stanice pre ebajky v rámci siete ebajkconnect. Momentálne ich je 7, na celom Slovesku už 32, z nich niektoré sú práve vo výstavbe. Zvyšovanie zručnosti ebajkerov Elektrobicykle jazdia rýchlejšie, buďte preto pri jazdení opatrnejší, predvídavejší. Dôležitý je správny odhad, ktorý môžete zlepšovať opäť jazdením v rôznych terénoch, stúpaniach i klesaniach. Ak si nie ste niečim istý, vyskúšajte techniku vlastného zlepšovania spôsobom, ktorý používajú i klasickí cyklisti. Trénujú tak, že si nejakú trať vyskúšajú opakovane. Spoznajú tam svoje „jazdné úskalia“ na problémových miestach a vycibrí sa ich technika na žiadanú úroveň. V teréne odporúčame používanie plusových (širších pláštov) na zlepšenie jazdy, ktoré zjemňujú až „odpúšťajú“ chyby začiatočníkov či neistých jazdcov.   Foto: archív ebajk Autor: Luboš Terry Dupkala

Report z 24hodín SLOVAKIA RING Cycling Race
14. 07. 2018 Reportáže

24h SLOVAKIA RING Cycling Race Vývoj cyklistu v kocke: človek si kúpi/požičia lacný bicykel, že sa ide povoziť. Začne ho to baviť a tak jazdí stále častejšie. Zväčša krátke výlety po práci a občas cez víkend, ale tie sa nenápadne predlžujú. Zatiaľ si nič nevšimol. Na biku ho začínajú sr*ť niektoré veci, o ktorých číta na bikerských fórach, na internete, prípadne v nejakom magazíne. Začína to jeho váhou a nedostatočnou výbavou a stále častejšie sa objavuje myšlienka na elastický dres aj napriek tomu, že pred pár mesiacmi sa takým ľuďom od srdca smial. Strihne si prvý cyklistický maratón niekde v okolí, zatiaľ len krátku trasu. Pri pohľade na výsledkovú listinu si uvedomí, že fakt potrebuje karbónový bike, lebo na trápnom hliníku nikdy poriadny výsledok nespraví. A musí ho farebne zladiť s handrami! Magazín o cyklistike si už predplatil a pri záchode nemá nič iné. Kupuje nový bike a definitívne prepadá závislosti. Jedinec s vyvinutou sebareflexiou si to už dokáže priznať. Jazdí na stále viac pretekov a trúfa si už aj na dlhšie vzdialenosti. Prichádza prvý hec a snaha prekonať magickú stovku. Samozrejme to dá, aj keď najbližšie dni pozerá telku postojačky. Medzitým kupuje tretí bike... A TERAZ ZA NÍM PRÍDE NEJAKÉ HOVADO a namotá ho na 24-hodinovku. Že však to je len taká zábavka, kopa fajn ľudí, grilovanie, občerstvovačka stále k dispozícii, môžeš sa bikovať, dať si pauzu, zase sa pobikovať,  hodiť šlofíka a zase bikovať. Proste super akcia na voľný čas. Ja osobne som týmto procesom viac-menej prešiel a MTB 24-hodinovky jazdím už niekoľko rokov. Takže to chcelo zmenu a pred pár rokmi sa jedna objavila - 24h SLOVAKIA RING Cycling Race. Doteraz som jazdil len MTB závody a občas nejakú turistickú akciu na cesťáku, ale 24-hodinovka na cesťáku - to vyzerá na slušné maso. Určite však celkom schodná cesta, ako si spraviť osobák v najazdených kilometroch na jeden záťah. A tak 29. júna 2018 parkujem na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni a hneď je mi jasné, že som mal mozog nechať radšej doma. Ako MTB bikera mi naháňajú hrôzu 2 veci: rovina a protivietor. Obe tu majú na rozdávanie. Z jedného miesta vidím v podstate celý 5922 metrový okruh a nezachraňujú to ani 4 umelé horizonty pri ktorých človek nastúpa možno aj 2-3 metre. Ale nič to, nebudú sa zbierať výškové metre, ale vzdialenosť. Idem sa zaregistrovať a dostávam svoj štartovací balíček: štartové číslo, nejaké reklamné predmety a poukážky na 2 teplé jedlá a 2 nápoje. Vopred som bol upozornený, že občerstvovačka ako na MTB akciách tu v podstate neexistuje a tak mám radšej nejaké svoje zásoby. Mohol som si ich zobrať aj viac, ako som neskôr zistil.. :) Rýchlo sa pripravím a ide sa na štart, ktorý je presne o 12:00. Štartuje sa samozrejme štýlom Le Mans, keď si každý pretekár dobehne k svojmu tátošovi (niekomu ho drží support, socky ako ja si ho oprú na konci koridoru o plot, nič to) a potom už pokračuje na ňom. Plán je jasný - naskočiť si do nejakého vláčiku a proste sa v ňom voziť využívajúc všetky výhody zákonov aerodynamiky. To sa mi darí prvých pár kôl, keď zrazu zozadu dovalí skupina borcov dávajúca nám celé kolo a naša malá skupinka motajúca sa po trati rýchlosťou nejakých trápnych 32-35 km/h je za 2 a pol sekundy roztrhaná na kusy. Samozrejme som sa nechal strhnúť, naskočil si do nového vláčiku a už som sa viezol ako japonským Shinkanzenom. Totálna paráda! Rýchlosť dobre cez 41 km/h, stále sme predbiehali pomalších jazdcov, stále v strehu, kolo v pohode pod 9 minút. Nádhera. Lenže zrazu tam začali niektorí borci jazdiaci v tímoch nastupovať a to už bol masaker. Otáčky v snahe udržať sa v balíku v červenom a čas potrebný po takomto nástupe na návrat do normálneho stavu stále narastal. Alebo boli tie nástupy stále častejšie? :) To už neviem, ale každopádne som túto nakladačku vydržal asi 70 kilometrov a umrel som na nohy. :) Využil som výhovorku (sám pred sebou), že nemám support a nikto mi nevozí pitie do balíka a šiel som sa občerstviť. Doplnil som vodu, niečo do seba natlačil a vrátil sa na okruh. Zase som sa pokúšal naskočiť si do nejakej skupinky, ale už to bolo potrhané a vhodná sa hľadala stále ťažšie. Najhoršie bolo, keď si to tam človek točil osamote (každú chvíľu ho predbehli borci vo vláčiku idúcom takou rýchlosťou, že sa už o nič ani nepokúšal) a mohol si naplno užívať jednotvárnosť toho prostredia. Rovina, rovina, rovina. Proti vetru, po vetre, proti vetru. A takto stále dokola. Napriek tomu to stále nejako išlo a kilometre pribúdali. Nakoniec som si našiel systém, že som na bidón prešiel asi 50 km a potom sa šiel zase najesť a doplniť vodu. Teplota bola ideálna, okolo 20°C, pod mrakom. Mne to celkom vyhovuje, dokonca ani dážď, ktorý prišiel okolo 6 večer mi nevadil a hlavne som nabehol na svoje tempo, ktoré mi pripomínalo jazdenie na MTB. Taký pomalý diesel. Bez mučenia priznávam, že na závodné jazdenie v balíku nemám a asi mať nikdy ani nebudem. Ale tú chvíľu, čo som tam vydržal som si fakt bohovsky užíval. Prvý náznak boja samého so sebou prišiel okolo deviatej večer, keď ma začali bolieť ruky (nezvyk sedieť tak dlho na tvrdom cesťáku) a začalo naozaj husto pršať. A to všetko práve v momente, keď som sedel v aute a tlačil do seba večeru. Fakt sa mi nechcelo von do toho nečasu. Nakoniec som sa hecol a šiel doklepnúť tretiu stovku kilometrov, čo sa mi podarilo niekedy okolo polnoci (na to potrebujem na MTB 24-hodinovke celých 24 hodín, tu stačilo 12). Pridal som ešte jedno "potvrdzovacie" kolo a potom som sa na to vys*al. Hodil do seba poriadnu večeru v miestej reštaurácii a šiel sa do auta vyspať. :) Predsa len som šiel ešte na druhý deň do roboty a nechcel som byť ako mátoha. Takže zhrnutie: Zaujímavá akcia pre všetkých bikerov, ktorí chcú otestovať svoje mentálne i fyzické schopnosti. Určite nie je potrebný karbónový drahý cesťák, točili to tam aj jazdci na horských bicykloch, každopádne je to asi najlepších 6 kilometrov asfaltu na Slovensku - bez výtlkov, dier, roliet a podobných prekvapení. Fakt pecka! Trošku je škoda, že sa to jazdí cez pracovné dni (streda a štvrtok), ale zase rozumiem tomu, že nájsť voľný termín na takomto okruhu asi nie je žiadna sranda a predsa len to je okruh pre motorizovaných petrolheadov, ktorí tu majú asi prednosť. Aj napriek tomu si na okruh našlo cestu 366 cyklistov. Bude nás budúci rok viac? Asi sa posnažím trochu potrénovať, zobrať si dovolenku, hecnúť sa a prekonať konečne ten bradatý osobák! Priestor tu na to určite je! A len tak mimochodom, víťaz sólo kategórie Michal Švec tu najazdil za 22 hodín a 14 minút čistého času solídnych 734 kilometrov. Priemerkou 33 km/h. "Blázen". :) Autor: Martin Jožko Assouvi Vaško foto: www.slovakiaring.sk

Pozvánka: TEST&EXPO 2018
07. 07. 2018 Pozvánky na akcie

Test & Expo je výstava s testováním jízdních kol, která se koná v areálu Vysočina Arény. Vysočina Arena nabídne ve dnech 10.-12. Srpna 2018 společně v sekcích KPŽ a TEST&EXPO:   V sekci TEST&EXPO - Výstavu jízdních kol, elektrokol a doplňlů - Výstavu a otestování historických a kuriozních jízdních kol - Testování jízdních kol a elektrokol od pátku do neděle - Servis vašich kol od profesionálů z řad vystavovatelů - Odbornou E-konferenci a večerní party pro vystavovatele - Přesdtavení produktů a rozhovory na podiu s osobnostni z cyklistiky - Bezplatnou úschovnu jízdních kol - Vstupné a parkovné zdarma   V sekci KOLO PRO ŽIVOT - Tradiční maratony a soutěže seriálu KPŽ - MTB kritérium Night sprint - Fitness jízdu - Sobotní party s hudbou - Dětské závody - Gravel Blinduro - Nezávodní vyjížďku na elektrokolech   Všetky potrebné informácie nájdete na testexpo.cz     Zdroj: testexpo.cz Autor: Milan Majtán

20. ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly
05. 07. 2018 Reportáže

V sobotu 23. júna sa v Súľove konal už 20. ročník tohto obľúbeného podujatia a na štart 4 tratí sa prihlásilo 1417 pretekárov z 10 krajín. Do štartovacích koridorov  sa nás nakoniec postavilo o trochu menej, ale to nič nemení na fakte, že aj v dospeláckom veku sa môže stále utešene rásť. Po predchádzajúcich 2 ročníkoch, ktoré boli charakteristické hlavne pekelne horúcim počasím a suchom sa tentoraz pár dní pred pretekom výrazne ochladilo, vo štvrtok sa prehnala ponad Súľov silná búrka a tak bolo o zmenu postarané. Ranná teplota okolo 9-10°C bola síce trochu na morál, ale človek sa na biku aj tak zahreje, takže to nakoniec až tak nevadilo. Lepšie ako sa tam upražiť zaživa. Dokonca aj v deň samotného maratónu pár krát spŕchlo, jeden krát som dokonca zaregistroval krúpy klopkajúce na prilbu. Takže sa neprášilo, o to viac však bolo treba dávať pozor na šmykľavé korene, ktorými sú všetky trate doslova pretkané. Apropo, trate. Aj napriek absolútne špičkovej organizácii celého podujatia, počnúc prihlasovaním s možnosťou piatkovej registrácie, cez zabezpečenie úschovy bicyklov a ich umývania, parádnych občerstvovačiek počas preteku a stravy po ňom, kultúrneho programu a bohatej tomboly na záver, sú podľa mňa trasy najväčším pokladom organizátora Slavomíra Strečanského a jeho tímu. Niektoré ich časti vedú cez Národnú prírodnú rezerváciu Súľovské skaly a na základe dohody s CHKO Strážovské vrchy a majiteľmi lesov je ich možné absolvovať len jeden krát ročne a to počas tohto podujatia. Parametre trás sú 19 km/570 v.m., 35 km/1350 v.m., 60 km/2380 v.m. a 85 km/3170 v.m., takže každý cyklista si nájde to, čo mu vyhovuje a je schopný absolvovať/prežiť. Navyše, papierové parametre nehovoria o tom, že biker na tratiach nájde skutočne všetky možné povrchy (asfalt, lúky, piesok, blato, skaly a kamene) a výškové metre zbiera počas celého preteku, keďže na tomto maratóne sa po rovine prakticky nejazdí. Do cieľa nakoniec dorazilo 1269 pretekárov, pričom na jednotlivých tratiach boli najrýchlejší: 19 km - Jakub Zemene (00:50:21) a Kristína Tichá (1:05:11), 35 km - Matej Baco (1:42:47) a Simona Triznová (2:17:09), 60 km - Volodymyr Kozlovskyy (3:07:36) a Kateryna Kudasheva (4:29:03) a 85 km - Karel Hartl (4:25:29) a Adéla Otevřelová (7:32:09). Pre nás ostatných to je asi hlavne o zábave a tej si tu zaručene všetci užijeme dosť. Takže o rok opäť. Autor: Martin Assouvi Vaško Foto: Michal Tvrdý - MTV studio

bikepoint.sk má Majsterku Slovenska
24. 06. 2018 Reportáže

Dňa 16.6.2018 sa konali Majstrovstva Slovenska Masters v časovke do vrchu.Start hotel Partizan-Tale.Ciel-hotel Srdiečko.Dľžka 7,36 s prevýšením 489 m. Majsterkou Slovenska sa stala Martina Cabúková z nášho tímu bikepoint.sk Gratulujume Maťka a ďakujeme za vzornú reprezentáciu!

SRAM NX Eagle
16. 06. 2018 Reportáže

  Po sadách 1×12 - XX1 Eagle, X01 Eagle a GX Eagle, predstavil SRAM pred pár dňami novú dvanásť rýchlostnú sadu NX Eagle. NX Eagle je najnižšou a najdostupnejšou jednoprevodníkovou sadou v ponuke amerického výrobcu, ktorá je kompatibilná so všetkými sadami Eagle (radenie, prehadzovačka, prevodníky a reťaz). Najväčším rozdielom, ak pominieme použitie iných materiálov, inej hmotnosti a ceny, bude v prevedení kazety PG-1230 Eagle, ktorá sa bude dať namontovať na klasický orech, oproti ostatným kazetám zo sád Eagle, na ktoré je potrebný orech XD. Kazeta pre NX Eagle bude v rozsahu 11-50 zubov (ostatné sady Eagle majú rozsah kazety 10-50). Cena kompletnej novej sady SRAM NX Eagle bude 410 €.     Autor: Milan Majtán

Fotogalérie

FESTINA 24hod MTB 2017
06. 06. 2017 2 fotografi