BIKE DAY SELLA RONDA-úžasná akcia - bikepoint.sk

BIKE DAY SELLA RONDA-úžasná akcia

vložené 26. 06. 2014 o 12:53

SELLA RONDA- BIKE DAY

Kto už niekedy navštívil SELLA RONDU môže potvrdiť, že tento kus Talianskych Dolomitov je výnimočným prírodným úkazom a rajom lyžiarov či cyklistov. Keď k tomu pridáme to, že cyklistika je druhým najpopulárnejším športom v Taliansku tak naozaj to čo sme zažili v nedeľu 22.6. bolo úžasne a výnimočné pre človeka nie len z našich končín.

Ale poďme poporiadku. Už v sobotu dvaja naši bikeri boli okúsiť náročnosť MTB akcie na ktorej sa zúčastnilo 4.014 pretekárov z 20 krajín celého sveta, SELLA RONDA HERO. Parametre trate na naše pomery nezvyčajne náročne 84km a celkovo nastúpaných 4400 výškových metrov a „krátka“ 62km a 3300 výškových ( o tejto akcii v reportáži na inom mieste na bikepoint.sk).

Ubytovaný sme v Canazei v jednom s východiskových bodov BIKE DAY. Samotný okruh má 57km a 2000 výškových metrov, pre nás cca 60km. Canazei sa nachádza vo výške 1500 metrov a čakali nás 4 horské priesmyky Passo Pordoi 2239m.n.m., Passo Campolongo 1875m.n.m., Passo Gardena 2134m.n.m. a na záver najvyššie Passo Sella 2244m.n.m.

Treba povedať jednu podstatnú a pre našinca dosť nepochopiteľnú vec. Celý okruh, kde denne príde tisíce turistov bol uzavretý /8.30-15.30/pre akékoľvek motorové vozidla vrátane motoriek. Na Slovensku nepredstaviteľne takto spropagovať cestovný ruch.

Ráno keďže sme bývali pár metrov od cesty kde akcia prebiehala sme mali možnosť vidieť stovky a stovky cyklistov od malých deti až po naozaj zrelé ženy a mužov. Veď bežné tu bolo, že ste na Campe či S-Workse videli 70 ročnú pani či pána. Bycikle značiek o ktorých som ani len nepočul a vekovo taktiež veľmi rozdielne. Iný kraj iný mrav. Nechýbali jednokolky, handbiky či iné zaujimavé napodobeniný bicyklov. Ťažko odhadovať počet účastníkov ale minuloročných 30.000 bol s najväčšou pravdepodobnosťou prekročený.

S malým oneskorením vyrážame / Yvett, Ivona, Asso, Miňo, Ivan, Janko, Peter a ja/ 9.45 a pomaly stúpame a po väčšine počujeme okolo seba hlasnú Taliansku komunikáciu ktorá zanikla až po pár hodinách. Počasie vyhnalo do kopcov tisíce ľudí a všetko pochopíme keď dorazíme do bodu kde sa napájame na oficiálny okruh ktorý má daný jeden smer jazdy. Každý má svoje tempo a keďže je nedeľa tak poväčšine nedeľné. Stretávame naozaj rôzne národnosti a počujeme aj rôzne jazyky. Blížime sa pomaličky do prvého sedla Passo Pordoi serpentínami pod sebou sa hadí nekonečný had bikerov. Eufória a zážitok pre cyklistickú dušu. Trochu sme sa obávali prvého zjazdu do Arrabi, ale prebehol úplne hladko a pelotón sa aspoň tu potrhal. V každom z miest a priesmykov cez ktoré okruh BIKE DAY prechádza je vybavený záchranármi, plateným bufetom a servisom Mavic. Z Arrabi stúpame do najnižšieho priesmyku Passo Campolongo a je to stále na pohodu. Človek nasáva atmosféru a hlavne pozerá na neskutočnú prírodu ktorú Sella Ronda ponúka! Naozaj je to neskutočná paráda. A parádne sú aj niektoré bikerky ktoré dobehnete alebo naopak prefrčia okolo Vás. Takže stále je na čo pozerať a kilometre a výškové metre pekne naskakujú. Opäť zjazdík, tento krát do Corvari.

Urobíme zopár gíčových fotiek a ide sa ďalej, do Passo Gardena. Kde tu nejaká občerstvovačka, všetci prívetivý. Na konci Corvari saxofonisti hrali pre všetkých super jazzík. Nabrali sme si vodu dali sme si výborné pečivo a šup, šup ďalej. Nekonečný had serpentín a cyklistov sa ťahá na Passo Gardena a tu už opäť množstvo nadšených, ale už aj unavených cyklistov vychutnáva pamorámu okolia. Slnečný deň a na gps-ku neskutočných 31 stupňov v tejto výške mnohých položilo na trávu a dali „solárko“. My sme sa počkali a dávame fotky, tých mimochodom niekoľko stoviek z celého pobytu a nájdete na stránke v galerii na bikepoint.sk. A čaká nás posledný zjazd nad Gardenu a potom už posledný výjazd do Passo Sella, kde už stretávame len zopár cyklistov ktorí majú cieľovú zástavku v Canazei. Našá bikepoint.sk partia je v pohode, ale niektorí z cudzích bikerov už krčujú alebo aj tlačia biky do cieľového sedla. To všetko patrí k tomuto športu. A vzhľadom k slniečku, nadmorskej výške a profilu sa u niekoho tieto problémy dostavili celkom oprávnene.

A sme v Passo Sella, pre každého z nás výzva splnená. Ivona z Ivanom deň pred najskôr neverili, že to dajú a nakoniec to prešli v úplnej pohode s veľkým zážitkom .

Všetci sme zažili veľkolepé stretnutie cyklistov, bikerov, jednokolkárov, tandemistov, handbikerov na ktoré nikto z nás nezabudne a určite sa o rok na BIKE DAY vrátime a atmosféru opäť vychutnáme.