Report: MERIDA Zelená stopa SNP - Banská Bystrica - bikepoint.sk

Report: MERIDA Zelená stopa SNP - Banská Bystrica

vložené 03. 09. 2012 o 18:00

Cesta je šťerk a prach a udusená hlíná ...

známe slová nezabudnuteľného Karla Kryla, tak by sa dala charakterizovať dnešná Zelená MTB Stopa v Banskej Bystrici.

Ale poďme pekne po poriadku:

Ráno v Trenčíne nakladám kámošov o 5:45 a valíme do Bánoviec, kde presadáme do väčšieho auta. V 3-ke vyrážame do Banskej Bystrice na MTB. Som rád, že som presvedčil kámošov, aby išli so mnou na dlhú, však ako by to vyzeralo 6 hodín v aute a 3 hodiny na bajku :)

Prichádzame v pohode na parkovisko. Na parkovisku sa vítame s fešandami Juháskami a ich suitov, ako aj ďalšími známymi tvárami. Je zima, ale vsugerujeme si, keďže je leto že zima byť nemôže ....

Pred 9:00 a krátkom osviežení sa nás cca 60 stretáva na štarte dlhej. Po krátkom poučení (z krízového vývoja, nee :) o trati, výstrele primátora svižne štartujeme, v úplnej pohode.

Prvé 3km po asfalte a viac menej po rovine prichádzame do Podlavíc, kde začíname stúpať. Ako vždy púšťam všetkých pred seba, však treba sa rozdýchať hoďku-dve, kedže je to len 80-ka, tak som nalepený na posedných 2-3, po dlhom stúpaní zaujímavých hupákoch prichádzame na 1 občertsvovačku super zásobenú, pokračujeme ďalej.

Kamarát Milan na šutroch padá, ruku má krvavú ale je v pohode, začínam sa rozbiehať, teším sa, trať je fajnovo vyznačená, prvých ktorí to prepálili pomaly obieham, padáčiky umožňujú rýchlu adrenalínovú jazdu. Početná účasť horkej služby, sexy zdravoťáčiek ešte umocňuje pohodičku. V ďalšom zjazde obieham skupinku bajkerov, 11:30 prichádzam na 2 občerstvovačku nikde sa neponáhľam, debatujem, papkám, nato ujo, vtedy som si myslel , že je to sranda, ma upozorňuje, že o 12:00 je stoptime v Podlavicich pri vjazde do 2 kola, bral som to ako \\\"hecung\\\", kedže v propozíciach nič o stoptime nebolo, naviac dať limit 3h na 38km, hmmm vcelku nebývalé...

Ale bajkujme. Stúpanie pohodové, zjazdy rýchle aj do protisvahov, krásne výhľady aspoň zvýšim priemerku :) a rozhodol som sa teda do 12:00 ísť \\\"hranu\\\", prichádzam 11:59 do druhého kola, kde ma upozorňujú, že ešte minútu a by ma diskvalifikovali, nálada na bode mrazu, ja som to stihol ale môj paduvší kamarát tým pádom nie. Rozčuľujem sa, nadávam ako dlaždič, tak ako ja na Orave. Zas sa niekto rozhodol samostatne ignorujúc, že na dlhú nechodia len rýchly ale aj takí, ktorí sa chcú dlho bajkovať, miesto 2-3hodivého čakania na tombolu a vyhlásenie výsledkov.

No ale pokračujme. Mám rád 2 kolovky, lebo už viem čo ma čaká hore ide rýchlejšie dole menej brzdím, žiaľ vďaka prachu ktorého je všade moc prestáva mi fungovať prešmykač, takže ručne prehadzujem na najnižšie a mením len \\\"vzadu\\\". Mám však šťastie, na občerstvovačke je mládenec ktorý sa ujíma bajku a o 3 minútky je všetko ok, veľká vďaka.

Upozorňujú ma, že na tajovskej chate je zase stoptime o 14:30, nuž nenechávam nič na náhodu ťahám ako divý (v rámci svojich možností, samozrejme som nahnevaný, že zas bez toho, aby o tom niekto niečo spomenul na webe akcie, sa zrazu mení situácia, ani sa nenazdám a som na poslednej občerstvovačke, pýtam či je ešte nejaký stoptime, kedže 13km do cieľa, odpoveď určite nie, tak pobudnem dlhšie aj 1slivovicovú protikrčofku koštujem :), dorážam ďalších \\\"zlomených a prepálených\\\", posledný kopec, singláč, a pár hupkov a nádherný dlhý zjazd s maximálkou sa približujem 70km/hod a je tu cieľ.

Okrem môjho bestbike kámoša Riška všetkých, ktorých som chcel aj zopár ktorých som nechcel \\\"som dal dole\\\" :) Čas 6:14 a 12miesto, no chcel som to dať pod 6h, i tak dobre.

Príjemne privítanie moderátora Romana Barényho ešte príjemnejšie osobná gratulácia od víťazky strednej trate Zuzky Juhásky.

Únava áno, ale bez extrémnych bolestí.

Pre mňa nepodstatne pre mnohých zúčastnených, ale áno! Obed po preteku: strach a hrôza = špagety prapodivnej chuti... blee...

Svoj lístok som venoval usporiadateľom nech to dajú niekomu veľmi hladnému, a dozvedám sa že už sa jedlo minulo, nápoj pivo,,alebo kofola ktorá už nie je..., takže som dostal vodu ...hygienu riešim na plavární.

Výsledky, tombola a odchod, Juhásky vyhrali všetko (dlhu aj strednú) teším sa ,ako vždy keď vyhrajú bajkerky, ktoré ešte stále vyzerajú ako pekné dievčatá, nie ako mužatky...

Záverečné resumé:

Plusy = super značenie, super občerstvovačky, pekná trať pre každého, regulovčíci, a vôbec všetci čo boli na trati

Mínusy = stoptime (nič proti keď má zmysel, a je vopred v propozíciach uvedený), after servis = strava, veľká bieda

Na rok asi áno a snáď už prehovorím aj mojich banskobystrických exspolužiakov, aby prekonali vlastnú lenivosť :)