Report: Merida Zelená stopa SNP - bikepoint.sk

Report: Merida Zelená stopa SNP

vložené 12. 09. 2013 o 08:44

Piatok sa ponáhľam v práci naháňam auto po Bratislave a myslím len na nafukovací oblúk, pri ktorom sa zajtra doobeda zíde kopa dobre naladených bikerov. Áno, máme tu víkend a nezadržateľne sa blíži štart ďalšieho maratónu. Tentokrát vyrážame už v piatok, dve autá - štyria bikeri a moja milovaná priateľka, ktorá mi už tradične robí doprovod na takéto akcie.

Naša cesta má v piatok cieľ v hoteli v Banskej Bystrici. Z hotela bola nakoniec robotnícka ubytovňa, jednu noc sa to dalo vydržať.

Ráno vstávame skoro, niektorí účastníci zájazdu sú značne nervózni. Pre kamaráta Fera to bol prvý maratón, tak sa mu ani nečudujem.

Z Bystrice ideme asi 6 km a sme v dedinke Selce, kde je aj štart maratónu. Zázemie bolo na futbalovom štadióne. Tento rok sa štartuje už dvanásty ročník tohto maratónu, ale prvý krát je štart v Selciach. Organizátor pre pretekárov pripravil  dve trate, polmaratón na 50 km s prevýšením 1350 m a mini maratón 33 km, kde pretekári prekonajú prevýšenie 830 m.

Jedna vec je čo napísali do propozícii, druhá čo bola realita.

Štart sa blíži, skladáme bicykle, času máme dosť. U Fera sa naplno prejavuje štarťák, keď si na svoj bike nahodil moje predné koleso a vôbec mu to nevadilo. :) Sranda musí byť.

Krátko pred 10:30 sa staviam čo najviac dopredu. Štartujú obe trate naraz, tak je tu celkom husto. Na 50-ku štartovalo 171 pretekárov a na mini trati stálo na štarte 100 pretekárov.

Hurá je tu štart, snažím sa hneď dostať čo najviac dopredu, lebo pár metrov po štarte ideme ostrá v pravo a tušil som, že to bude o držku.

V úvodnom stúpaní sa zohrievam a snažím si nájsť miesto v tlačenici. Dostávam sa hore nad dedinku, vysoké tempo malo pozitívny efekt a zrazu je nás menej. Ide sa po širokej poľnej ceste a hltám prach. Plynule prechádzame na lúky, kde nás čakajú teraz ešte príjemné kopčeky, ktoré nohy ani necítia. Zjazdíkom sa napájam na cestu, ktorá ma doviedla do lyžiarskeho strediska Selce Čachovo. Tam na pretekárov čakala zjazdovka, na ktorú som sa veľmi tešil. Stúpanie zo začiatku ostré, potom v strede oddych na vydýchanie, aby som sa znova zakusol do riaditok  a dostal sa až hore. Nie všetci okolo mňa zdieľali moje nadšenie. Hore v lesíku bola doslova schovaná občerstvovačka, ktorá ma prekvapila jak medveď na hubách. Odtiaľ po lesnej ceste mierne zvlneným terénom prichádzame do dedinky Baláže, kde bola ďalšia občerstvovačka. Tu začína najväčšie stúpanie, ktoré malo dĺžku niečo málo cez 8 km a prevýšenie 520 m. Ide sa mi to celkom dobre, dobieham aj pretekárov, ktorí dole na os nezastavovali. Prechádzam okolo pomníku SNP na Kališti a pomaly sa dostávam na najvyšší bod trate vo výške 1063 m. Po krátkom zjazdíku sa zase objavila os, ale už posledná. Nasleduje rallye jazda po širokom chodníku na hrebeni. Je to ozaj veľmi zábavné hore-dolu stále sa motám okolo nadmorskej výšky 1000 m. Stretávam plno turistov, ktorí nám pretekárom tlieskajú a neskutočne povzbudzujú. Perfektne ma to nabudilo, idem čo to dá.  Postupne sa dostávam nižšie a už je to len zjazd. Paráda, tak nastúpané máme všetko, ide sa smer cieľ. (To som si myslel.) Napájam sa na úsek, ktorý je mierne do kopca a dovedie ma na vrchol už spomínanej zjazdovky, ktorú sme šliapali hore na začiatku. Zjazd po zjazdovke bol fantastický. Cieľ som už cítil vo vzduchu. Z Čachova idem dole po asfaltke a tu zrazu regulovčík ukazuje, že hore. A to bolo to, čo som prepočul pred štartom, že v závere bude zmenená trať. Nohy prázdne hodil som kyslý úsmev na týpka a šlapem gašparka. Tie kopčeky, ako som ich vnímal na začiatku, ma úplne odrovnali. Ešte keď mi zapadla reťaz za kazetu, tak som mal už ozaj vymaľované. Nervy na seba, že si nedám bike do poriadku, keď mám čas (nestalo sa mi to prvý krát), k tomu aj dobiehajúci pretekár. Pozbieral som posledné sily a krútim, čo to ide do cieľa.

V cieli ma čas a umiestnenie potešili, na záver sezóny mám celkom dobrú kondičku a jazdí sa mi ľahko. (Keď si to dobre naplánujem.)

50-ku zvládol najrýchlejšie domáci pretekár Haring Martin za 2:13:06. Ja som bol na trati o 38 minút dlhšie. :) (Je čo zlepšovať.)

Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/cs/zavod/results/976?rid=1063&eventid=1

Veľmi som bol zvedavý, čo mi na svoj prvý pretek povie náš kamarát Fero. Nakoniec sa mu páčilo až na to, že trochu prepálil začiatok, a potom si dával 12 km do poriadku tepy. Verím, že ho na štarte ešte niekde uvidím.

Na preteku mi chýbali nejaké technické pasáže, strmšie zjazdy, jednoducho niečo viac ako lesnú cestu hore a dole. Zase na druhú stranu bolo určite veľa pretekárov, ktorým sa jazdenie po bezpečných lesných cestách a zvážniciach páči.

Zabezpečenie na trati a značenie bolo dobré. Prekvapili ma v cieli sprchy, ktoré boli na štadión ozaj luxusné.(Lepšie ako v hoteli, kde sme spali.)

Chcelo by to troška popracovať na trati, skúsiť pridať nejaké lesné chodníčky prípadne single. Nechať určite zjazdovku. :)

Mne sa v Selciach páčilo a verím, že spokojných nás tam bola väčšina. Už teraz sa teším, čo nám pripravia organizátori tejto peknej akcie v budúcom ročníku. O rok sa vidíme na štarte.