Správy

Report: Fatranské čvachtanie 2013
07. 06. 2013 Reportáže

Hobby typu horská cyklistika má nespočetne veľa výhod. Jednou z nich je tá, že skutoční nadšenci nemusia počas letnej sezóny špekulovať, čo budú robiť v sobotu (nebudeme sa tu baviť o nevýhodách spolužitia v jednej domácnosti s bike fanatikom - o tom na stránkach venovaných pravidelne osamelým ženám). Tú poslednú sa v Rajeckých Tepliciach konal Fatranský maratón a tak sme to mali u nás doma poriešené. Vzhľadom na to, že Fatran bol môj úplné prvý maratón a jazdí sa „za humnami“, považujem ho už niekoľko rokov za povinnú jazdu. Asi aj preto mám tendenciu ho podceňovať. Poznám prostredie, poznám ľudí ktorí ho organizujú a preto si ani nedám námahu očekovať, aké má byť počasie. V piatok večer síce viem, že celý týždeň v horách pršalo a je tam kopa vody, blatko a zimu si však z doteraz neznámych príčin nepripúšťam - chyba. Je sobota, 8:30 ráno a v spoločnosti ďalších cca. 60 nadšencov vyrážam na 100 km trať, na ktorej máme podľa organizátorov nastúpať 3000 metrov. Radšej som si ani nepozrel profil, aby som sa nevydesil hneď na začiatku. Iceman vo svojom reporte píše, že ostrý štart bol až po nejakých 6 km v Kunerade, ale neverte mu. Odštartovalo sa už v Rajeckých Tepliciach a v Kunerade nám tie autá len uhli z cesty. Uvádzam to preto, že som približne 95 km pred cieľom zaútočil a dostal sa do úniku, ktorý som chcel udržať až do cieľa. Po približne 60 metroch sa však naplnili predpoklady športových odborníkov a pelotón ma pohltil (díky Rišo za tie fotky :-). Po prvom brode, v ktorom sme sa viacerí osviežili namočením nôh konečne začalo to, prečo sme sem všetci prišli. Poriadne pretekanie sme hneď odpálili tlačením bikov do hnusnej strmej stojky v čvachtavom blatku. Určite to poznáte, ide o ten typ, ktorý vám pri každom kroku chce vyzuť tretry. Proste paráda na úvod. :-)   Nasledujúci priebeh môjho snaženia mi trošku pripomínal slávny komentár Marcela Merčiaka, v ktorom komentoval hokejový zápas slimákov – na začiatku stúpania som pred sebou zbadal borca, ktorému som sa rozhodol ísť nekompromisne po krku. 25 minút sa k nemu POMALIČKY približujem, ďalšie 4 minúty ho predbieham a nakoniec sa mu strácam za zákrutou. Manéver trval odhadom 40 minút. Formula 1 šuvix. Inak šlo o fatranskú klasiku, keď si človek vychutnáva ubíjajúce kilometre hore kopcom po zvážniciach ukrytých v hustých lesoch, len občas prerušených výhľadom na okolitú krajinu a majestátne doliny Malej Fatry. V polke zjazdu sa už zase teší na ďalšie stúpanie, lebo mu je brutálna zima (podľa niektorých kámošov s lepšou výbavou na bikoch tam hore bolo okolo 5°C, čo je v kombinácii s dažďom chrumkavá záležitosť). Proste fatran je hlavne o morálke a preto si dovolím citovať jednu hlášku z internetovej diskusie o tomto preteku, ktorá sa mi strašne páči a dokonale sa naň podľa mňa hodí: „Les je zákerná sviňa, les ťa postupne dá dole, skôr či neskôr a ak s tým nepočítaš, tak si debil. Jednoducho les ťa rozoberie. Chápeš ma, ty bystruška!“ No a keby to náhodou niekoho zaujímalo, prvý krát som fatrana nedokončil. Les ma dal dole, lebo som nepočítal so zimou a vodou... (tých 60 metrov pred Kájom Hartlom sa však u mňa bude počítať do konca života :-)   Autor: Martin Vaško Foto: Peter Bugáň, Lukáš Heryán

3.etapa OKOLO SLOVENSKA 225,8 km
06. 06. 2013 Reportáže

Dnes bola na programe v pretekoch OKOLO SLOVENSKA kráľovská etapa ktorá merala 225,8 kilometra. Etapa so šiestimi vrchárskymi prémiami začínala v Liptovskom Hrádku a končila v Trenčíne. Po viac ako piatich hodinách o víťazovi rozhodol šprint ktorý vyhral taliansky pretekár Andrea Fedi (Team Ceramica Flaminia – Fondriest) pred včerajším víťazom Sergejom Nikolajevom (Itera Katusha) a slovenským cyklistom Marošom Kováčom (Dukla Trenčín – Trek). Priebežne vo vední zostáva Peter Vakoč (Etixx – Ihned). Počasie mení plány organizátorom aj na Slovensku. Zajtrajšia naplánovaná etapa z Trenčína do Bratislavy bude končiť po 65. kilometroch v Hlohovci. Poslednú piatu etapu ktorá bola celá naplánovaná v Bratislave organizátor zrušil.   Autor: Milan Majtán

5.etapa KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ 139 km
06. 06. 2013 Reportáže

Trinásť kilometrové stúpanie s cieľom na vrchole Montee de Valmorel čakalo na pretekárov v dnešnej piatej etape s dĺžkou 139 kilometrov. Kilometer pred cieľom zaútočil Alberto Contador (Team Saxo Tinkoff). Chris Froome (Sky ProCycling) sa však na Contadora dotiahol a spolu bojovali o etapové víťazstvo. Víťaznú etapu si nakoniec na svoje konto pripísal Christopher Froome pred Albertom Contadorom a Matthewom Buscheom (RadioShack - Leopard). MARTIN VELITS (OPQS) prišiel na 117. mieste so stratou 17 minút. Výborne si vedie český cyklista Leopold König (Team Netapp Endura) ktorý je po piatich etapách na deviatom mieste. Christopher Froome sa dostal do vedenia priebežného poradia.       Priebežné poradie po 5.etape: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....16h 08' 44' 2.Richie Porte.....Sky ProCycling.....+ 00' 52'' 3.Rohan Dennis.....Garmin - Sharp.....+ 00' 54'' 140.MARTIN VELITS.....OPQS......+ 25' 42''       Autor: Milan Majtán  

OKOLO ŠVAJČIARSKA 8. - 16.6.2013
06. 06. 2013 Reportáže

OKOLO ŠVAJČIARSKA (TOUR DE SUISSE) je závod zaradený do seriálu WorldTour ktorý sa koná v júni od roku 1933. Sedemdesiaty siedmy ročník sa uskutoční od 8. - 16.6.2013. Na pretekárov čaká deväť etáp. Prvou etapou je úvodný prológ v meste Quinto na 8 100 metrov, nasleduje ďaľších sedem etáp a pretek končí deviatou etapou ktorou je individuálna časovka v meste Bad Ragaz na 26,8 kilometra. Celkovo má pretek 1319 kilometrov. Najviac víťazstiev má na svojom konte taliansky pretekár Pasquale Fornara ktorý tu vyhral v rokoch 1952, 1954, 1957, 1958. Posledným víťazom je Rui Costa. V drese Cannondale Pro Cycling bude na štarte PETER SAGAN ktorý tu v roku 2011 vyhral dve etapy a zvíťazil v bodovacej súťaži. V roku 2012 PETER SAGAN ovládol štyri etapy a zvíťazil v bodovacej súťaži. V drese Omega Pharma - Quick Step sa predstaví PETER VELITS. Na štarte štvrtých najvýznamnejších pretekov, po troch Grand Tours, budú tímy AG2R La Mondiale, Argos Shimano, Astana, Blanco Pro Cycling, BMC Racing Team, Cannondale Pro Cycling, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Garmin-Sharp, IAM CyclingR, Team Katusha, Lampre-Merida, Lotto-Belisol, Movistar Team, Omega Pharma-Quick Step, Orica-GreenEdge, RadioShack-Leopard, Tím Saxo-Tinkoff, Sojasun, Team Sky, Vacansoleil-DCM     Autor: Milan Majtán

2.etapa OKOLO SLOVENSKA 212,5 km
05. 06. 2013 Reportáže

Druhá etapa pretekov OKOLO SLOVENSKA štartovala v Stropkove a končila v Liptovskom Hrádku. Na cyklistov čakal prechod cez Vysoké Tatry a 212,5 kilometra. Etapu poznačil hromadný pád desať kilometrov pred cieľom. Z víťazstva sa tešil ruský cyklista Sergej Nikolajev (Itera-Kaťuša) pred maďarským cyklistom Krisztianom Lovassym (Utensilnord – Ora24.eu) a nemeckým pretekárom Maximinlianom Beyerom (Ked Stevens – Team Berlin). Po dvoch etapách je v priebežnom vedení český pretekár Peter Vakoč (Etixx – Ihned).         Autor: Milan Majtán

4.etapa KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ individuálna časovka 32,5 km
05. 06. 2013 Reportáže

Dnes bola na programe rovinatá individuálna časovka na 32,5 kilometrov. Najrýchlejší bol nemecký cyklista Tony Martin (OPQS). Druhý Rohan Dennis (Garmin - Sharp) zaostal za víťazom 47 sekúnd a tretí Christopher Froome (Sky ProCycling) 52 sekúnd. Slovák MARTIN VELITS (OPQS) skončil na 117. mieste keď zaostal o 4:40 min. Zásluhou dnešného druhého miesta sa na čelo priebežného poradia dostal Rohan Dennis ktorý je zároveň aj najlepším jazdcom do 25 rokov.       Priebežné poradie po 4.etape: 1.Rohan Dennis.....Garmin - Sharp.....12h 00' 22'' 2.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....+ 00' 05'' 3.Michal Kwiatkowski.....OPQS.....+ 00' 26" 110.MARTIN VELITS.....OPQS......+ 25' 42''       Autor: Milan Majtán

1a a 1b etapa OKOLO SLOVENSKA
04. 06. 2013 Reportáže

Dnes sa v Košiciach za účasti 22. tímov zo 16. krajín začal najvýznamnejší cyklistický závod na Slovensku, 57. ročník OKOLO SLOVENSKA. V úvodnej poletape ktorou bola individuálnej časovke na 1800 metrov bol najrýchlejší dánsky cyklista Mathias Moller (Blue Water Cycling) ktorý zdolal trať v čase 1:55 min. Druhý v rovnakom čase prešiel cieľom Nicola Dal Santo (Ceramica Flaminia). Na treťom mieste skončil slovenský cyklista Maroš Kováč (Dukla Trenčín - Trek) ktorý zaostal o 3 sekundy. Druhá poletapa smerovala z Košíc do Humenného a merala 162,9 kilometra. V daždi sa 70 kilometrov pred cieľom osamostatnila dvojica cyklistov ktorá si náskok udržala až do cieľa. Z víťazstva sa tešil slovinský pretekár Tim Mikelj (Sava) pred českým pretekárom Petrom Vakočom (Etixx – Ihned). Tretí prišiel zo stratou skoro dve minúty Krisztian Lovassy (Utensilnord – Ora24.eu).       Autor: Milan Majtán

3.etapa KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ 167 km
04. 06. 2013 Reportáže

Hromadným šprintom skončila tretia etapa s dvoma horskými prémiami tretej kategórie ktorá merala 167 kilometrov. Najrýchlejší bol Edvald Boasson Hagen (Sky ProCycling) pred Michaelom Matthewsom (Orica GreenEdge) a Giannim Meersmanom (OPQS). MARTIN VELITS (OPQS) prišiel na 162. mieste. Gianni Meersman (OPQS) si pripísal svoje tretie pódiové umiestnenie v troch etapách. V priebežnom poradí naďalej vedie David Veilleux (Team Europcar)       Priebežné poradie po 3.etape: 1.David Veilleux.....Team Europcar.....12h 00' 22'' 2.Gianni Meersman.....OPQS.....+ 01' 56'' 3.Tony Gallopin.....RadioShack-Leopard.....+ 01' 57" 137.MARTIN VELITS.....OPQS......+ 23' 46''       Autor: Milan Majtán

Report: Fatran
04. 06. 2013 Reportáže

Malá slovenská Salzka, takto by som asi najvýstižnejšie charakterizoval Fatranský maratón, ktorý sa konal uplynulú sobotu v kúpeľnom mestečku Rajecké Teplice. Už druhýkrát po sebe termín maratónu kolidoval s etapovým pretekom Beskydy MTB Trophy. A keďže na svete sú len tri istoty – smrť, platenie daní a dážď v priebehu MTB Trophy – tak sa na dažďovej vlne spolu s Trophy zviezol aj Fatran. Napriek pochmúrnemu, chladnému a upršanému počasiu, ktoré garantovalo blatový mordor v kopcoch Lúčanskej Malej Fatry si cestu do Rajeckých Teplíc našlo 563 zarputilých blatuodolných bajkerov. Hlavným lákadlom pre pravoverných maratóncov sa stala kráľovská trasa Lapierre, ktorá narástla na pravých maratónskych 105 km s prevýšením viac ako 3000 metrov. Okrem dlhej trate organizátori pripravili aj polmaratón Intersport a 25 kilometrov dlhú hobby trať Festina. Piatkové, po dlhšom čase nedaždivé, popoludnie som spolu s tímovými parťákmi využil na krátke rozjazdenie sa a v pokojnom tempe sme si odšlapali niečo cez 20 kilometrov na prezentáciu na kúpalisko Laura v Rajeckých Tepliciach, kde je už druhý rok po sebe celé zázemie maratónu. Na mieste činu už boli prípravy v plnom prúde a organizátori z Cyklopozitívu v plnom nasadení. V sobotu ráno sa teda stačilo len doviezť na miesto činu, pripraviť bajk a počkať chvíľku do štartu. Na štart dlhej trate sa nakoniec postavilo 62 odvážlivcov. O 8:30 sa pelotón vedený doprovodným vozidlom vydal smerom na Kunerad, keďže organizátori vypustili úvodnú pasáž po lúkach, čo bolo pri aktuálnych podmienkach na trati nevyhnutné. V Kunerade sa sprievodné vozidlo odpojilo čo znamenalo jediné – ostrý štart. Od úvodných metrov som vytvoril dvojičku s mojim obvyklým súperom Tomášom a prvé blatové úseky sme zdolávali spolu. Zamierili sme smerom do Kamennej Poruby do prvej slučky okolo Porubskej doliny. Ako to už býva zvykom na každom poriadnom maratóne, tak hneď v úvode trate prišiel brod, ktorý zabezpečil, že zvyšných pár hodín budeme pokračovať pekne krásne s mokrými nohami. Prvé stúpanie mi je dôverne známe, keďže sa jazdí na Medveďom okruhu, čo je miestny pretek konajúci sa v Porubskej doline. Kúsok pred sebou som zbadal kamaráta Rasťa, ktorého som docvakol v zjazde pred prvou občerstvovačkou. Nasledujúce kilometre sme šli spolu. Išlo sa mi celkom dobre a sám som bol prekvapený, že s Rasťom bez problémov držím krok. Úsekom trate, medzi miestnymi známym ako Jelení okruh, sme preleteli celkom svižne a zastavili sme sa až v momente, keď nám cestu skrížil lesnícky kôň a traktor na zvážnici spolu s drevorubačmi, ktorý tam ťažili drevo. Na konci zjazdu sme sa napojili na rovnaký úsek trate ktorým sme prišli do Kamennej Poruby a druhýkrát sme sa osviežili v brode, ktorým sme prechádzali na začiatku.   Na začiatku Kuneradskej doliny ma začal chytať celkom hlad. Pohľad na tachometer mi hovoril, že do občerstvovačky chýba necelý kilometer, čo bol, ako som o chvíľu zistil krutý omyl. Po ďalšom kilometri stúpania sa občerstvovačka stále neukázala a na mňa začínala doliehať celkom slušná kríza. Rasťo sa mi začal vzďaľovať a ja som začal výrazne tuhnúť. Na občerstvovačku som dorazil po ďalších troch kilometroch stúpania so silami na dne. V bufete som stihol pojesť hádam toľko ako na všetkých občerstvovačkách za minulú sezónu dohromady a vydal som sa ďalej. Kríza ale nepoľavila ani po zvyšok stúpania. Dúfal som, že si oddýchnem aspoň v nasledujúcom zjazde. Lenže zjazd po chodníku sa po prejazde takmer všetkých jazdcov zo strednej trate premenil na bahenný očistec a asi v polovici som sa už tešil na nasledovné stúpanie. Po chvíli som dorazil na tretiu, moju najobľúbenejšiu, občerstvovačku, kde som okrem jedla a pitia dostal aj jedno špeciálne povzbudenie. Slimačím tempom som pokračoval ďalej bojujúc s blatom a silným úmyslom zabaliť to a ísť najkratšou možnou cestou do Teplíc pod horúcu sprchu. Po pár utrápených kilometroch som sa vrátil zo slučky opäť na predchádzajúcu občerstvovačku, kde som pekných pár minút strávil nad uvažovaním o zmysle bicyklovania v takýchto podmienkach. Napriek tomu, že som žiaden zmysel nenašiel som sa rozhodol pokračovať ďalej, veď do cieľa to bolo už len nejakých 35 kilometrov. Po zjazde prišla pasáž známa z prvej Cyklopozitívnej 24ky. V miestnom potoku som si trochu prepral bicykel a na moje prekvapenie sa mi trochu rozbehli aj nohy a posledné stúpanie na Zdobinnú sa mi šlo už celkom dobre. Kapitolou samou o sebe boli posledné kilometre pred cieľom, ktoré sa išli po podmočených lúkach. Aj na rovine som sa cítil, akoby som šľapal neuveriteľnú stojku. Zlatým klincom bol moment, keď sa mi od mazľavého blata zablokovali obe kolesá. Posledné kopčeky som kvôli nefungujúcim prevodom už odtlačil a nakoniec sa šťastlivo po 6 a pol hodinách dovalil do cieľa, kde mi ešte pred nosom spľasol cieľový oblúk.   Suverénnym víťazom dlhej trate sa stal Karel Hartl (Kellys Bike Ranch Team), ktorý 100 kilometrov doslova preletel v čase 4 hodiny a 59 minút. Na dlhej trati neštartovala žiadna žena. Polovičnú trať najrýchlejšie prešiel Roman Kroček (SK Bakbike) a medzi ženami bola najrýchlejšia Stanislava Fajtová (SK VAZKA Bratislava). Organizačne výborne zvládnutú akciu nepriaznivo ovplyvnili miestny tiežfanúšikovia Fatranského maratónu, ktorí v rámci vyplnenia svojho voľného času preznačili záverečný úsek trate a organizátorom pridali niekoľko šedivých vlasov. Napriek tomu v drvivej miere priaznivé vyjadrenia účastníkov potvrdzujú kvalitu podujatia. Takže do videnia v horúcich a suchých Rajeckých Tepliciach o rok.   Autor: Juraj Meliš Foto: Lubomír Malich, 

Vuelta v mnohom naznačuje priebeh ďalšej Tour de France
04. 06. 2013 Reportáže

Doteraz sa za inšpiráciu možného priebehu Tour de France považovali preteky Critérium du Dauphiné konajúce sa o mesiac skôr. Týždeň dlhé etapové preteky pokrývajúce kopce Álp totiž svojou náročnosťou pripomínajú trikrát dlhšiu Tour a konanie tímov a jednotlivých jazdcov do určitej miery prezrádzalo, ako sa neskôr na Tour de France môže vyvíjať pelotón. Nedávno sa však ukázalo, že skutočný priebeh prestížnej francúzskej Tour skôr naznačuje posledná Vuelta a España. Rovnako ako tohtoročné Dauphiné, minuloročná Vuelta bola očakávaným bojom medzi Chrisom Froomom a Albertom Contadorom, ktorý sa vrátil po dvojročnom treste za doping. Froome vtedy bohužiaľ ťahal za kratší koniec. Druhé miesto na Tour de France a olympijské striebro sa premietli na iba na štvrtom mieste na Vuelte. Napriek celkovému prvenstvu ale Contador nebol jej jasným víťazom od samého začiatku. Nebyť jeho veľkej snahy v predposlednej horskej etape, španielsky cyklista by sa musel uspokojiť s nižšou priečkou. Druhý na Vuelte nakoniec skončil Alejandro Valverde a tretí Joaqium Rodriguez. A práve títo štyria jazdci by mali byť hlavnými uchádzačmi o víťazstvo tohtoročnej Tour de France. Tomuto predpokladu ešte napomáha fakt (ktorý minulý piatok zverejnili správy o cyklistike), že doterajší favorit Bradley Wiggins je pre zranenie kolena mimo hru. Okrem spomínanej štvorice jazdcov si športové tipy priaznivcov vyslúžia aj niektorí cyklisti, ktorí sa nezúčastnili poslednej Vuelty. Tými sú napríklad Cadel Evans, Tejay van Garderen, Ryder Hesjedal a ďalší. Už o necelý mesiac sa uvidí, či sa táto teória ukáže byť pravdivá alebo nie.   Autor: Juraj Mička Zdroj: velonews.competitor.com

2.etapa KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ 191 km
03. 06. 2013 Reportáže

Dva kilometre pred cieľom dostihla sedemdesiatpäť členná skupina posledný dnešný únik a tak o víťazovi rozhodol šprint. Po 191 kilometroch bol v šprinte prví taliansky cyklista Elia Viviani (Cannondale Pro Cycling) pred Giannim Meersmanom (OPQS) a Tonym Gallopinom (RadioShack-Leopard). MARTIN VELITS (OPQS) skončil na 109. mieste. V žltom drese pre vedúceho pretekára zostáva David Veilleux.       Priebežné poradie po 2.etape: 1.David Veilleux.....Team Europcar.....7h 56' 50'' 2.Gianni Meersman.....OPQS.....+ 01' 56'' 3.Tony Gallopin.....RadioShack-Leopard.....+ 01' 57" 135.MARTIN VELITS.....OPQS......+ 19' 37''       Autor: Milan Majtán  

1.etapa KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ 121 km
02. 06. 2013 Reportáže

Kanadský cyklista David Veilleux (Team Europcar) dosiahol svoj životný úspech, keď zvíťazil v prevej etape KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ ktorá merala 121 kilometrov. Dvadsaťpäť ročný cyklista David Veilleux bol v úniku viac ako 45 kilometrov. Druhý so stratou skoro dve minúty bol Gianni Meersman (OPQS), sekundu za druhým bol tretí Tom-Jelte Slagter (Blanco Pro Cycling Team). Jediný slovenský cyklista v pelotóne MARTIN VELITS (OPQS) prišiel na 125. mieste so stratou 14 minút.     Priebežné poradie po 1.etape: 1.David Veilleux.....Team Europcar.....3h 17' 35'' 2.Gianni Meersman.....OPQS.....+ 01' 56'' 3.Tom-Jelte Slagter.....Blanco Pro Cycling Team.....+ 01' 57" 125.MARTIN VELITS.....OPQS......+ 14' 00''     Autor: Milan Majtán  

OKOLO SLOVENSKA 4. - 8.6. 2013
31. 05. 2013 Reportáže

Utorok 4.6. 2013 odštartuje 57.ročník pretekov Okolo Slovenska (Tour de Slovakia). Preteky s dĺžkou 908 kilometrov sú rozdelené do piatich etáp. Prvá etapa začína v Košiciach a posledná piata etapa končí v Bratislave. 4.júna - 1.etapa - 1.poletapa - Košice - Košice - individuálna časovka - 1,8 km 4.júna - 1.etapa - 2.poletapa - Košice - Humenné - 162,9 km 5.júna - 2.etapa - Stropkov - Liptovský Hrádok - 212,5 km 6.júna - 3.etapa - Liptovský Hrádok - Trenčín - 225,8 km 7.júna - 4.etapa - Trenčín - Bratislava - 201 km 8.júna - 5.etapa - Bratislava - Bratislava - 103,9 km Na štart sa postaví 132 pretekárov z 22. tímov zo 16 krajín : Dukla Trenčín – Trek (SVK), Lotto – Belisol (BEL), Blue Water Cycling (DEN), Bauknecht – Author (CZE), Meridiana Kamen Team (CRO), Slovakia National U23 (SVK), CK Banská Bystrica (SVK), Team Ceramica Flaminia – Fondriest (ITA), AVC Aix en Provence (FRA), Itera Katusha (RUS), Venezuela National (VEN), Concordia Forsikring – Riwal (DEN), Metec Cycling Team (NED), Etixx – Ihned (CZE), SP Tableware (GRE), Polish National (POL), Sava (SLO), Utensilnord – Ora24.eu (ITA), Sport Cycling Club Rus (RUS), Kolss Cycling Team (UKR), Morocco National (MAR), Ked Stevens – Team Berlin (GER)   Profily etáp a podrobný rozpis etáp nájdete na http://www.cyklistikaszc.sk/sk/okolo-slovenska-2013     Autor: Milan Majtán

KRITÉRIUM DU DAUPHINÉ 2.- 9.6.2013
30. 05. 2013 Reportáže

V roku 1947 založili francúzske noviny Dauphiné Libere etapový závod ktorý pomenovali podľa seba - Kritérium du Dauphiné Libere. Závod sa koná pred najslávnejšími pretekmi Tour de France a cyklisti ho berú ako prípravu na Grand Tour. Osem pretekárov ktorý tu zvíťazili sa radovali z víťazstva aj na Tour de France. Medzi rekordných víťazov patrí štvorica pretekárov Nello Lauredi, Luis Ocaña, Charly Mottet, Bernard Hinault, ktorý tu zvíťazili tri krát. Posledným víťazom je Bradley Wiggins (Sky Pro Cycling), ktorý tu zvíťazil v posledných dvoch ročníkoch. V roku 2010 sa preteky premenovali na Kritérium du Dauphiné. Pretek je zaradený do seriálu WorldTour. Tento rok sa bude konať 65. ročník od 2.- 9. júna. Naplánovaných je 8 etáp s celkovou dĺžkou 1117 kilometrov. Štvrtou etapou je individuálna časovka s dĺžkou 32,5 kilometra. Pre lídra pretekov je pripravený žltý dres, pre najlepšieho pretekára v bodovacej súťaži zelený dres, pre najlepšieho vrchára bodkovaný dres a pre najlepšieho jazdca do 25 rokov biely dres. Na štarte vo Švajčiarsku, kde bude závod prvý krát začínať budú stáť tímy AG2R La Mondiale, Astana Pro Team, Blanco Pro Cycling Team, BMC Racing Team, Bretagne - Séché Environnement, Cannondale Pro Cycling, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Garmin-Barracuda, Katusha Team, Lampre - ISD, Lotto Belisol Team, Movistar Team, Omega Pharma-Quick Step, Orica GreenEdge, RadioShack-Leopard, Sky Pro Cycling, Team Argos-Shimano, Team Europcar, Team Netapp Endura, Team Saxo Tinkoff, Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team. V drese Omega Pharma-Quick Step bude na štarte v Champéry aj slovenský pretekár MARTIN VELITS.         Autor: Milan Majtán

Report: Kaktus bike Bratislavský MTB Maratón 2
29. 05. 2013 Reportáže

Je sobota ráno, na polovici Slovenska prší, alebo práve dopršalo, v Bratislave to nevyzerá najhoršie, tak večerné rozhodnutie, že idem do Karlovky na Kaktusbike maratón začínam realizovať. Jediný problém sa javí cca 12 C, čo nie je ideálne pre bikovanie , ale s trochou odvahy a dobrým oblečením sa chystám na štart dlhej trate. Jazda v príjemných karpatských lesoch je lákavá, a už pri pohľade na štart mi je jasné, že to bude náročné na značenie trate najmä z dôvodu stretávania sa trate a jazdy na okruhoch. Keďže malokarpatské kopce v BA a okolí poznám, viem, že je tu aj problém s množstvom lesných ciest, cestičiek a chodníkov, ktoré sa navzájom križujú a tvoria doslovne pavučinu, do ktorej ľahko padnete. A niektorých naštvaných turistov, či bikerov z konkurenčných skupín, ktorí sú schopní zničiť značenie na trati či naťahať brvná na trať ani nehovorím Organizátorom nemožno uprieť snahu zvládnuť to, ale myslím, že sa im to nepodarilo dokonale. Mnohé menšie odbočky neboli označené a iné označenia križovatiek či odbočiek, zasa nemali dobrú vypovedaciu schopnosť. Pretekár idúci 20 - 30 km v lese vo vysokej tepovke, nemá čas rozmýšľať a musí byť jasne vedený značením. Na trati bolo veľa regulovčíkov, ale hneď ten prvý na 5 km neupozornil zle idúcich pretekárov na chybu. Regulovčíci si písali čísla prechádzajúcich pretekárov, ale na výsledky to nemalo žiaden dopad Aby som pravdu povedal neviem či by som sa pustil do organizovania a stavania trate v tak logisticky náročnom teréne. Snahu uprieť nemožno, ale výsledok nebol dobrý. Z toho vyplývajúce výsledky boli skreslené, lebo bikeri mali najazdené rôzne dĺžky tratí, a poriadok by sa v tom nedal i tak urobiť. Ja som sa povozil o 13km navyše, a iní neprešli celú trať. Prekvapením bolo aj to, že po hodine jazdy na prvej občerstvovačke ešte len rozbaľovali občerstvenie. Na preteku nie je dôležité, či guláš bol slaný alebo nie / poteší ak je dobrý / , či sú cestoviny dovarené alebo prevarené, ani teplá a studená voda v sprche / poteší / a farba trička /dávali uterák, fajn nápad/ nakoniec nerozhodujú o pocite z preteku, ale trať a jej značenie. Organizátor nevie ovplyvniť počasie, ale značenie trate určite áno.   Autor: Igor Otepka Foto: Luboš Dupkala