Správy

PRAŽSKÉ SCHODY 2013
28. 05. 2013 Reportáže

Dvadsať rokov má za sebou exhibičný závod PRAŽSKÉ SCHODY . Pri vzniku jedinečného závodu stál cyklistický komentátor Robert Bakalář. Druhý rok majú preteky podtitul Memoriál Roberta Bakaláře. Závod štartoval v Nerudovej ulici o 18:00 a pretekárov čakala hodina plus jedno kolo na 1400 metrov dlhom okruhu po pražskej Malej Strane. Hlavným ťahákom pre divákov bol strmi zjazd po 128. zámockých schodoch. Na štarte bolo 45 pozvaných cyklistov medzi ktorými boli traja olympijský víťazi (Miguel Martinez, Julien Absalon, Jaroslav Kulhavý) a šesť majstrov sveta. Z víťazstva sa tešil domáci pretekár Jan Škarnitzl (Sram Rubena Trek) ktorý bol od začiatku na predných pozíciach. Druhý skončil holandský cyklista Rudi Van Houts (Multivan Merida Biking Team ) a tretí bol domáci Kristián Hynek (Elettroveneta-Corratec).   Výsledky PRAŽSKÉ SCHODY 2013: 1. Jan Škarnitzl.....Sram Rubena Trek.....1:03:29 2. Rudi Van Houts.....Multivan Merida Biking Team.....+ 4 s 3.Kristián Hynek.....Elettroveneta-Corratec.....+ 23 s     Autor: Milan Majtán

Report: Kaktus bike Bratislavský MTB Maratón
27. 05. 2013 Reportáže

V sobotu 25.5.2013 sa uskutočnil v Bratislave 1.ročník vytrvalostných pretekov horských bicyklov v oblasti Devínska kobyla, ktorý bol zároveň zaradený aj do série Župný pohár Na bicykli deťom. Štart bol situovaný v Líščom údolí-Park SNP, kde je vytvorené aj adekvátne zázemie pre takéto športové a kultúrne podujatia. Pre pretekárov boli pripravené tri trate - 22 km, 41 km a 67 km. Najdlhšia trať, ktorú som si zvolil aj ja, sľubovala v propozíciách nastúpať 2320 m, čo je v lokalite Devínska kobyla s najvyšším vrcholom 514 mnm, naozaj zaujímavý údaj. Od stredy som sledoval aladina a dúfal som, že nám nebude pršať na štarte ako minulý víkend v Dolnej Maríkovej. V sobotu ráno pri pohľade na teplomer začínam rozmýšľať, či je naozaj máj, pretože teplota ukazuje okolo 10 stupňov. Tak prehodnocujem oblečenie, volím dlhý rukáv a vyrážam na štart. Asi po 400 m sa otáčam a letím naspäť domov aj pre bundu (dobrý nápad). Asi po 40 min prichádzam na štart, parádne rozjazdený (mám to do Liščáku 13 km), bundu hádžem chalanom na registráciu a o 10 min štartujeme. Štart presne 9:00 tak hurá na to. Na prvých km nás čaká stúpanie ponad Tavarikovu osadu až na Dubravskú hlavicu, kde je aj občerstvovačka, ktorú dnes navštívim dva krát. Pri pohľade do kopca na asfaltku, ktorá vedie k nepoužívanej vojenskej základni, vidím asi 10 pretekárov s červenými číslami, ktorí sa vracajú oproti nám. Hovorím čo to do r. ti je? Čo tam robia? Neriešim a valím dole. Riaditeľ pretekov Milan Schurger pred štartom spomínal, že úsek z Dúbravskej hlavice smer Švábsky vrch ideme až tri krát. Snažil som sa na to nejak psychicky pripraviť, ale ako sa neskôr ukázalo, veľmi mi to nepomohlo. Stúpania tu nie sú obzvlášť dlhé, ale zato niektoré slušné stojky! Bavíme sa, raz hore potom dole. Keď prichádzame k vinohradom nad Devínom, tak sa na nás konečne na chvíľu usmialo aj slniečko. Jazda cez vinohrady bola zábavná a ani som sa nenazdal a prichádzam na prvú občerstvovačku v lokalite Gronáre. Rýchla a ochotná obsluha, na stole mali dobrý výber. Myslím, že si tam každý niečo našiel. Za občerstvovačkou ideme ďalej cez vinohrady a dostávame sa k ďalšiemu stúpaniu, vcelku výživné čo do dĺžky a nastúpaných m. Prichádzame na žltú značku a začína okruh okolo Kobyly. Tempo sa zvyšuje a krútim čo to dá. Po peknej zvážnici, ktorá sa točí dokola po vrstevnici, dorážam na druhú, už spomínanú občerstvovačku na Dúbravskej hlavici. Regenerujem (papám) a už sa teším na úsek okolo vojakov. Vyrážam a stúpam po asfaltke smerom k vojenskej základni. Po chvíli trať zatáča vpravo do lesa, fáborky tam jasne naznačujú odbočenie z cesty, ale poniektorí si to valia ďalej po asfalte. Tak kričím nech sa vrátia. Hovorím si pre seba, že by mali viac sledovať značenie trate ako priestor 10 cm pred kolesom. Pokračujeme po zvážnici a prichádzame k stojke, ktorú tlačím (radšej). Vychádzame opäť na asfalt a po pár metroch vojdeme pod vojakmi do lesa, tento úsek mám rád, pamätám si ho z minulého roka, keď som tu šiel nejaký pretek myslím, že to bolo "okolo Bratislavy" (ináč úplný des, výpek 33 stupňov v lese, komáre). To si začínam všímať postávajúcich pretekárov, ktorí bezradne pozerajú do lesa a nevedia kade. Zamávam na nich a ideme dole smer Dúbravská hlavica. Preskakujem poleno za polenom a hovorím si zase sa tu niekto realizoval (zakomplexovaný debilko, ktorý tu rieši svojským spôsobom cyklistov v lese). Som sa nad tým pousmial a vychutnávam si zjazd, až prichádzam k potoku Mokrý jarok, a to som už v druhom kole. Šlapem už druhý krát okolo malého červeného kríža smer Švábsky vrch, a tak sa ešte živým myšlienkou, že sa mi podarí doraziť parťáka Michala, ktorý je niekde predo mnou. Nakoniec sa ukázalo, že dnes mal svoj deň a nedal mi šancu. Počas mierneho stúpania pred treťou občerstvovačkou už začína debatný krúžok ohľadne trate a zrazu vidíme, ako nám idú oproti žlté čísla. Tak zastavujeme a riešime, čo sa stalo. Chalan, čo bol na 20-ke, mal už byť podľa cykláku v cieli. Síce sa mi snažil vysvetliť, že ako išiel, ale moc som mu nerozumel, nakoľko sa mi z toho začala točiť hlava. Prehovorili sme ho nech ide ďalej, a tak s úsmevom krútil zase na kopec, ktorý práve zišiel (by ma zaujímalo koľko mal na cykláku v cieli, možno viac ako ja) hehe. Prechádzam pre nás tretiu občerstvovačku a už sa teším na okruh, ktorý ma čaká okolo Kobyly. Samozrejme predtým je tu ešte výstup na žltú, ktorý nieje ani zďaleka zadarmo.   Prichádzam na poslednú občerstvovačku a sledujem pretekárov, niektorí s úsmevom iní zase nasrantí. Každý si rieši to svoje, v konečnom dôsledku sa bikujeme, tak paráda. V stúpaní k vojakom sa už snažím držať aké také tempo, ale ide sa ťažšie. Od vojakov dole to je opäť zábava medzi stromami. Až keď už neviem po koľký krát dnes prichádzam na Dúbravskú hlavicu zisťujem, že som vďaka debilkovi, ktorý nám v prvom kole preznačil trať prišiel tentokrát z iného, ale za to správneho smeru. Pokračujem smer cieľ a prichádzam do úseku, kde šlapem ten istý kopec tretí a posledný krát. Keď zbadám bandu regulovčíkov, ktorý mi ukazujú smer Karlovka, už sa teším, že cieľ je blízko. Prichádza zjazd k Metrologickému ústavu a pomedzi panelákmi sa dostávam do cieľa. Najrýchlejší pretekár Gállik Ján to zvládol za 2:48:55, ja som si trať vychutnával o 1:44 hod. dlhšie. :) Zo žien bola najrýchlejšia Juhásová Zuzana s časom 3:39:42. Gratulujem! Čo dodať, ja som zásadné problémy s orientáciou na trati nemal. Je pravda, že niekto kto ma pozná si povie, veď som domáci, ale v tejto lokalite Malých Karpát sa vozím tak raz-dvakrát do roka aj to na pretekoch. V druhom kole som mal z toho v hlave riadnu motanicu, ale nezablúdil som. Organizátor nemôže za to, že dvaja obmedzení spoluobčania sa o deviatej ráno vyberú do lesa preznačiť trať a vlastne docielia len to, že nejaká časť ľudí ide po červenej turistickej značke a iní zase hocikade cez les. Polená nahádzané krížom cez trať - to už nepotrebuje komentár. Celkový dojem z pretekov mám dobrý, fajn som si zatrénoval pred Fatranom. Bageta v cieli chutila. O rok sa vidíme na štarte znova, len neviem, či mi radšej nebude stačiť okolo Devínskej Kobyly okruh jeden. Výsledky: http://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/results/942?rid=1024&eventid=1&genderid=1   Autor: Tomáš Tomášek Foto: Marek Molnár, Luboš Dupkala

2. kolo Svetového pohára XCO
26. 05. 2013 Reportáže

Druhý závod Svetového pohára cross - country (XCO) horských bicyklov sa konal u našich západných susedov v Českej Republike. Nové Město na Morave privítalo dnes svetovú elitu. V kategórii muži Elite si najlepšie s traťou poradil Švajčiar Nino Schurter (Scott Swisspower). Druhý skončil Julien Absalon (BMC) a tretí bol Lukas Flückiger (BMC).   Výsledky muži Elite: 1. Nino Schurter.....Scott Swisspower.....1:39:33 hod. 2. Julien Absalon.....BMC.....+0:03 3. Lukas Flückiger.....SUI, BMC.....+0:45 V priebežnom poradí Svetového pohára XCO vedie Nino Schurter.     V kategórii ženy Elite si pripísala svoje prvé víťazstvo slovinská cyklistka Tanja Zakelj (Unior Tools). Druhá Maja Wloszowska (Giant Pro XC) bojovala o víťazstvo do poslednej chvíle ale pri nájazde na štadión jej v zákrute podkĺzlo predné koleso a padla. Tretia prišla Catherine Pendrel (Luna Pro).   Výsledky ženy Elite: 1. Tanja Zakelj.....Unior Tools.....1:25:50 hod. 2. Maja Wloszowska.....Giant Pro XC.....+0:19 3. Catherine Pendrel.....Luna Pro.....+1:21 Po dvoch kolách Svetového pohára XCO vedie Tanja Zakelj.       Zdroj: www.uci.ch Autor: Milan Majtán

21.etapa Giro d´Italia 197 km

Záverečnú etapu Gira dlhú 197 kilometrov ovládol v šprinte rýchlik Mark Cavendish (OPQS). Druhý došprintoval Sacha Modolo (Bardiani Valvole-CSF Inox) a tretí bol Elia Viviani (Cannondale Pro Cycling). Britský cyklista Cavendish si pripísal svoje piate víťazstvo v tomto roku na Giro d´Italia a skompletizoval zbierku dresov bodovacích súťaží na Grand Tours. Celkovým víťazom Giro d´Italia 2013 sa stal Talian Vincenzo Nibali (Astana Pro Team). Po treťom mieste v roku 2010, druhom v roku 2011, sa tento rok postavil na stupienok najvyšší. Vincenzo Nibali dosiahol najlepší výsledok vo svojej kariére.             Konečné poradie Giro d´Italia 2013: 1.Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team......84h 53' 28'' 2.Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 04' 43'' 3.Rigoberto Uran.....Sky ProCycling.....+ 05' 52''         Autor: Milan Majtán

20.etapa Giro d´Italia 210 km
25. 05. 2013 Reportáže

210 kilometrov bez troch stúpaní miesto plánovaných dvestotroch kilometrov s troma náročnými stúpaniami dnes čakalo cyklistov v predposlednej etape Gira. Pre víťazstvo na Tre Cime di Lavaredo si v chlade a snežení prišiel ako prvý ružový Vincenzo Nibali (Astana Pro Team). Druhý bol Fabio Duarte (Team Kolumbia) a tretí Rigoberto Uran (Sky ProCycling). Vincenzo Nibali opäť navyšoval svoj náskok a v zajtrajšej poslednej etape bude oslavovať víťazstvo na Giro d´Italia 2013.           Priebežné poradie po 20. etape: 1.Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team......79h 23' 19'' 2.Rigoberto Uran.....Sky ProCycling.....+ 04' 43'' 3.Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 05' 52''       Autor: Milan Majtán

Nibali na čele Gira d‘Italia
24. 05. 2013 Reportáže

Po dobu takmer dvoch týždňov umiestnenia Vincenza Nibaliho na etapách pretekov Giro’Italia neodrážali skutočnú dominanciu talianskeho jazdca. To sa však zmenilo po štvrtkovej horskej časovke, kde si Nibali prišiel pre prvé miesto s veľkým náskokom. Odkedy sa Nibali po ôsmej etape dostal do celkového vedenia, jazdec tímu Astana sa zdanlivo spoliehal na bezpečnú hru a naháňanie každej možnej sekundy. 20.6 km horská časovka ale umožnila Nibalimu poriadne zabrať a prísť si pre prvú etapovú výhru. Už i tak pomerne veľký náskok sa vďaka jeho výbornému času ešte výrazne zvýšil a druhý Austrálčan Cadel Evans teraz zaostáva o štyri minúty. Pokiaľ teda tri zvyšné etapy neprinesú vážny zlom, Nibali by sa mal stať definitívnym držiteľom ružového dresu. „Myslím si, že Cadel Evans sa doteraz príliš dlho schovával v pelotóne, ale neviem ako to je v skutočnosti. Predpokladal som, že sa mu na časovke bude dariť lepšie. Evans bol pre mňa záchytný bod – keď som vedel, že ho predbieham, tak ma to prinútilo šliapať ešte silnejšie,“ povedal Nibali po časovke. Tipovanie dobrých výsledkov vrchárov na krátkej časovke priaznivcom úplne nevyšlo, pretože profil trate nebol pre nich dostatočne strmý. Na druhej strane, stúpavý charakter nesedel ani čistým špurtérom. Nibali si ale prišiel na svoje. 28-ročný Talian pomaly dosiahol vrchol svojich síl, no i tak sa mu v Astane stále darí svoj výkon neustále zlepšovať. V tejto fáze Gira je už asi jasné, že športové tipy poputujú vo veľkej miere práve na jeho víťazstvo.   Autor: Juraj Mička Zdroj: cyclingnews.com

19.etapa Giro d´Italia zrušená

Pôvodne boli na trase 19.etapy naplánované tri náročné stúpania, Passo di Gavia, Passo dello Stelvio ktoré malo byť najvyšším vrcholom tohto ročníka a cieľové Val Martello. Pre mínusové teploty a veľa snehu boli včera z dnešnej plánovanej trasy zrušené stúpania na Passo di Gavia a Passo dello Stelvio. Etapa mala byť dlhšia ale bez dvoch stúpaní. Dnes však bola celá 19.etapa úplne zrušená pre nepriaznivé klimatické podmienky a prítomnosť snehu na celej trase. Cyklisti tak budú mať tento rok tri dni voľna.     Autor: Milan Majtán

18.etapa Giro d´Italia individuálna časovka 20,6 km
23. 05. 2013 Reportáže

Trať individuálnej časovky do vrchu merala 20,6 kilometra s priemerným stúpaním  5,2% a maximom 10 %. V časovke zvíťazil taliansky cyklista Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) časom 44:29 min. Druhý so stratou 58 sekúnd bol Samuel Sánchez (Euskaltel – Euskadi). Tretí Damiano Caruso (Canonndale Pro Cycling) zaostal o 1:20 min. Žralok z Messiny Vincenzo Nibali si upevnil priebežné vedenie keď na druhého Cadela Evansa (25. miesto v časovke) získal 2:36 min a na tretieho Rigoberta Urana (6.miesto v časovke) 1:26 min.           Priebežné poradie po 18. etape: 1.Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team......73h 55' 58'' 2.Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 04' 02'' 3.Rigoberto Uran.....Sky ProCycling.....+ 04' 12''       Autor: Milan Majtán

17.etapa Giro d´Italia 214 km
22. 05. 2013 Reportáže

Tridsaťročný taliansky cyklista Giovanni Visconti (Movistar Team) vyhral sedemnástu etapu ktorá merala 214 kilometrov, keď zaútočil v jedinom stúpaní dnešného dňa. Devätnásť sekúnd za víťazom zaostal druhý Ramunas Navardauskas (Garmin - Sharp) aj tretí Luka Mezgec (Team Argos - Shimano). Giovanni Visconti vyhral dve etapy za posledné tri dni. Cyklisti Movistar Teamu vyhrali tri etapy v rade. Priebežné poradie je bez zmeny.         Priebežné poradie po 17. etape: 1.Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team......73h 11' 29'' 2.Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 01' 26'' 3.Rigoberto Uran.....Sky ProCycling.....+ 02' 46''       Autor: Milan Majtán

Report: Jihlavská 24ka (2)

24-ka MTB v Jihlave, I love I fuck you, veselo je bajkerom ktorí sú radi dlho na dlhej Aj keď už mám dve 24-ky za sebou, neplánoval som ich riešiť, samozrejme okrem tej slovenskej BIKEPOINŤÁCKEJ. Čo čert nechcel slabosť na bláznivé bajkerky z východu ma premohla. Ako blesk z čistého neba prišla správa na fejsi od Zuzky z východu. Chce ísť do Jihlavy, ale nemá s kým a ako „poď bude veselo“, keď ona môže z Košíc môžem aj ja z Trenčína :). Navyše viacero parťákov z bikepointu a iných spriaznených avizovala účasť, prehovoril som aj Miša, môjho personal-servis-mena a spolubojovníka na dlhé pobyty na bajku. Z Trenčína sme vyrazili v piatok poobede. Po troch hodinách sme boli na mieste, kde nás hneď privítali pálenkou. Šípil so, že táto akcia bude mať aj kultúrno-spoločenský rozmer. Kámoši nám chytili fleka na stany, ktoré boli o chvíľu postavené (asi preto že som nezavadzal :)). Po chvíľke sme sa ako všetci recesisti dali dokopy :). Dobrý vypálený mok z ovocia nás stmelil tuhšie. Mierne veselí sme sa išli zaregistrovať a ajhľa tu mejdan. Oči sa nám rozšírili ešte viac. Práve začal hrať mig 21, kde headliner Machaček všetkým vysvetlil že sú punk a na I love you sa kricí I fuck you, velice fajn ... Vo víre tanca a neviazanej zábavy sme sa spoločenský unavený dostali do stanu okolo 2-3 hodine rannej, nepamätám si :)    V sobotu o 10:30 ma budia, hlava bolí, ale nadšenie z prichádzajúceho preteku ako aj eufória z včerajšej kultúrno-spoločenskej akcie pretrvávala. Odkotúľali sme sa na štart, na ktorom bolo viac pretekárov ako na tradičnom MTB event na Slovensku, tuším 600, čo už tradícia je tradícia .... O 12:00 sme vyrazili z námestia na cca 9km rundu. Každý koľko vládze. Časť 6-hodinovku, časť 12-hodinovku, niekto v dvojici - štvorici teame, tak či onak. Ja som prišiel na 24-ku takže idem sám tak ako vždy. Trať je super cez mesto, singláče, okolo zoologickej, kulisy diváko boli fajn. Stála zmena čo mi moc nesedelo ale to je čisto subjektívny názor. Boli aj schody prírodné z mesta dole k zologickej, ale aj z hradieb do krčmy. Povzbudzovaný miestnymi nech to dám, však už aj ženy to dali, niektorí si tam aj držku rozbili, ale asi som strachoprd. Pokračujem v preteku. Po troch kolách objavujem občerstvovačku mimo trate, čo mi moc nesedí, ani bike nebolo kde dať, chýbala čistá voda na pitie (mne nie ale abstinentom hej), ale inak ponuka jedál bola fajn, škoda že teplý vývar tak ako je na Slovensku zvykom absentoval. Späť na trať. Po 4 hodinách idem do 6 kola. Nerealisticky si to odhadujem na 24 kôl za 24 hodín. No realita = únava, nedostatok alkoholu v krvi :). Predlžujú sa prestávky. Večer zisťujem, že čelovku síce mám ale nevidím nič, prípadne vidím iba vlastný tieň keď ma osvetľujú zozadu :). Trošku veľa adrenalínu. Zastavujem na centrálnom ubytovaní a zisťujem že stačí vymeniť baterky. Začínam si užívať nočnú jazdu. Pri prejazde mestom zisťujem, že na námestí je party. Samozrejme dostal som skvelý nápad, vziať prachy a ísť „žiť“ aj tak už asi nevyhráme :). S Mišom prichádzam v ďalšom kole o 1:40 a tam už je po party.   Robíme fotečky kade – tade s kadekým, no musíme už len bajkovať. V cieli zisťujem, že pod „bielym stanom“ to žije, tak si dávame becherovku s jonťákom a bajkujem ďalej. Zhruba o 3 ráno mám zimnicu, alkohol asi prestal účinkovať. Osprostený sa vopchám do stanu a pokúšam sa zaspať. Všetky veci chytila rosa, takže spím do cca 7-mej. Potom hurá na bajk. Dávam ešte 6 kôl, spolu teda 18. Z naplánovaných 24 kôl nič. Dokonca ani 21 o 1 viac ako minulý rok v Žiline :(. Ale zase užiť sme si to ozaj že užili. Zuzka sa v poslednom kole zrýpala na singláči a narazila si (no neukázala kde presne :)).   O 11:45 som v cieli. Za mnou došiel majster sveta Tomáš Kozák :) so 46 kolami a priemerom cez 21 ... On nespal, neoddychoval, priznal že si raz „sednul tak na pol hodky“ ale zase s nami nežil do rána Záverom: Pozitíva: super akcijka, kde kamoši bajkeri a bajkerki bodovali, my sme si to absolútne užili, fantasticky vyčistili hlavu a zbavili sa stresu. O rok som tu zas, ale šoférovať domov nebudem ... Negatíva: občerstvovačka mimo trasy, v noci chýbali reflexné farby a na niektorých miestach trebalo viac regulovčíkov A teraz sa už teším na Festina 24 hodín MTB na rodnej hrude :) Autor: Rado Dolfík Tilandy Foto: Rado Dolfík Tilandy

Report: Jihlavská 24ka
22. 05. 2013 Reportáže

Uplynulý víkend 3. ročníkom Jihlavskej 24 hodinovky odštartoval 3. ročník DEMA Československého seriálu 24 hodín MTB. Cestu na tento čoraz obľúbenejší pretek si na Vysočinu našlo 571 bajkerov čo je výrazný nárast oproti minulému ročníku a dokazuje to kvalitu celého podujatia a organizácie. Cieľ organizátorov, pripraviť podujatie pre všetkých milovníkov dvoch kolies, sa podaril a do Jihlavy prichádzajú špičkoví pretekári na čele s majstrom sveta v 24 hodinovke Tomášom Kozákom ako aj rekreační cyklisti, ktorí si chcú užiť víkendovú žúrku, popri ktorej spravia nejaký ten kilometer v sedle svojho bicykla. Na výber je množstvo kategórii. Jazdiť môžete 6, 12 alebo 24 hodín a to sólo, vo dvojici, štvorici alebo dokonca v 8 členných tímoch. Objednávka počasia vyšla organizátorom taktiež na jednotku. Podmienky boli doslova ideálne – slnečno, teplota okolo 20 stupňov a mierny vetrík. Víkendový program odštartoval piatkovým rockovým minifestovalom. Hlavným lákadlom boli skupiny Sto zvířat a Mig 21, ktoré priviedli do varu 2500 divákov v letnom kine Heulos. Areál letného kina bol prechodným domovom a ideálnym zázemím pre pretekárov počas celého víkendu. Nachádzal sa tu stanový tábor, non-stop občerstvovačka, servisný stan a samozrejme množstvo stánkov s občerstvením pre divákov. Slávnostný štart sa uskutočnil na pravé poludnie v sobotu na Masarykovom námestí tradične výstrelom z dela.   Obrovským benefitom podujatia je trať, ktorá sa celá nachádza v meste a vinie sa mestskými parkmi a historickými ulicami mesta. Výhodou mestského okruhu je výborná atmosféra na trati počas celého trvania závodu. Popri trati je stále množstvo ľudí, ktorí neúnavne ženú bajkerov vpred. Navyše organizátori pre divákov pripravili na trati aj dve fanzóny s minibarmi, grilovačkou a DJ-mi a odohrávala sa tú pravá streetparty do skorých ranných hodín. Na trati je niekoľko úsekov, ktoré sa určite vryjú do pamäti každého bajkera. Na úvod je to výjazd na „Hrádeček – Velký Heulos“. Ide o krutú stojku spestrenú o odvodňovacie drevené trámy, ktorú s pribúdajúcim časom v sedle svojho bicykla zdolá len malé percento pretekárov. Najatraktívnejšie a pre bajkerov najnezabudnuteľnejšie miesto na trati je zjazd po schodoch pri Mahlerovom penzióne. Pretekári sa tu rútia dole prudkými schodmi a prechádzajú doslova pár centimetrov popred divákov sediacich na terase penziónu s pivkom v ruke. Ďalším atraktívnym miestom na trati je skok cez kamenné schody pod grafickou školou v zjazde k Malému Heulosu. Recept na prekonanie schodov je jednoduchý. Pred nájazdom na schody treba zabudnúť, že súčasťou bicykla sú brzdy a o zvyšok sa už postará fyzika (a trochu asi aj jazdecká technika). Na trati snáď neexistuje miesto, kde by sa dalo nudiť. Je tu množstvo singletrailov, kde technicky dobre vybavení bajkeri získajú cenné sekundy a minúty k dobru. Atraktívny je aj prejazd historickým centrom mesta po uliciach vydláždených „mačacími hlavami“.    Suverénnym víťazom sa stal úradujúci majster sveta v 24 hodinovke Tomáš Kozák (Focus RAPIRO racing) a zavŕšil tak zlatý víťazný hattrick na Jihlavskej 24 hodinovke. Za 24 hodín odjazdil 46 okruhov, čo je úctyhodných 437 km a posunul tak svoj rekordný zápis z minulého roka. Najlepšou sólistkou bola Daniela Chlíbková s 35 okruhmi a 332,5 odjazdenými kilometrami. Víťazmi sa stali ale všetci, ktorí si užili pekný víkend plný zábavy, dobrej nálady, pretekania a bicyklovania. Do videnia o rok v Jihlave. Autor: Juraj Meliš Foto: Tomáš Blažek

16.etapa Giro d´Italia 238km
21. 05. 2013 Reportáže

Po dni voľna štartoval dnes pelotón vo Francúzsku a cieľ bol v talianskom meste Ivrea. Na cyklistov čakala etapa s 238. kilometrami. Z víťazstva sa tešil španielsky cyklista Beňat Intxausti (Movistar Team) ktorý vyhral šprint trojčlenného úniku. Na druhom mieste prišiel Tanel Kangert (Astana Pro Team) a tretí bol Przemyslaw Niemiec (Lampre - Merida). V ružovom drese ostáva naďalej Vincenzo Nibali.       Priebežné poradie po 16. etape: 1.Vincenzo Nibali.....Astana Pro Team......67h 55' 36'' 2.Cadel Evans.....BMC Racing Team.....+ 01' 26'' 3.Rigoberto Uran.....Sky ProCycling.....+ 02' 46''       Autor: Milan Majtán

Majstrovstvá Slovenska XCM 2013
20. 05. 2013 Reportáže

V Dolnej Maríkovej sa v sobotu 18.5.2013 konali Majstrovstvá Slovenska v maratóne. Na 64 kilometrovej trati sa stretla okrem bratov Lamiovcov kompletná slovenská mužská elita. Majstrom Slovenska XCM 2013 sa stal Martin Haring (CK Banská Bystrica) ktorý zvládol bahnitú trať za 2:52:31. Strieborný Milan Barényi (Trek KCK Oslany) zaostal o 4:13 min, bronzový Lukáš Bátora (CK Banská Bystrica) stratil na víťaza 5:59 min. Na rovnakej trati bojovali o titul Majsterky Slovenska XCM 2013 aj ženy. Časom 3:39:26 prešla ako prvá cieľom Andrea Juhásová (CK Svaty Jur) pred svojou sestrou Zuzanou Juhasovou (CK Svaty Jur) ktorá zaostala o 3:43 min a Líviou Hanesovou (CK Banská Bystrica) ktorá stratila na víťazku 35:11 min. Report z maratónu najdete na http://www.bikepoint.sk/spravy/reportaze/report-marikovske-trail-dorado/         Autor: Milan Majtán

Pozvánka: AUTHOR GARMIN bikemaratón Súľovské skaly

Vážení športoví priatelia !   15. ročník AUTHOR GARMIN bikemaratónu Súľovské skaly sa blíži. SCK CYKLO TOUR Súľov a obec Súľov - Hradná pre Vás v spolupráci s mediálnymi a reklamnými partnermi znova pripravili atraktívny program a množstvo hodnotných cien. Nezabudnite si poznačiť aktuálny termín: 22.06.2013! Podujatie je zaradené do Valašskopovažskej MTB série 2013. Záštitu nad 15. ročníkom podujatia opäť prevzal predseda Žilinského samosprávneho kraja - Ing. Juraj Blanár. Kým však do Súľova prídete, sledujte pozorne stránku www.cyklotour.sk, kde nájdete aktuálne informácie, množstvo reportáží a fotografií z minulých rokov a internetový prihláškový systém! Na každého účastníka čaká pri prezentácii praktická fľaša AUTHOR, ktorú si budete môcť naplniť ešte pred štartom v stánku značky NUTREND. Od tejto značky dostanete aj energetický gél a tyčinku. Každý účastník dostane od spoločnosti GARMIN praktickú sadu lepenia TOPEAK. Účastníci trasy 88 km dostanú ku tomu aj náhradnú dušu AUTHOR. Podrobné info o darčekoch aj cenách pre víťazov a v tombole nájdete na www.cyklotour.sk v sekcii CENY. Pre účastníkov, ich sprievod a samozrejme aj divákov je pripravená predajná výstava, jazdenie na koňoch, detské cyklojazdy zručnosti, športové súťaže na cyklotrenažéroch a veslovacích trenažéroch INSPORTLINE, KOFOLA nealko súťaže, POPPER pivné súboje. Môžete sa tešiť aj na hudobné vystúpenie. V Súľove na námestí pred Kultúrnym domom predvedú svoje umenie chalani z teamu BIKESHOW.SK. Neváhajte a hláste sa ... Upozornenie ! Trasy vedú chráneným územím, preto Vás prosíme o ohľaduplnosť ku prírode a jej obyvateľom. Niektoré úseky sú prejazdné len v rámci bikemaratónu ! Za organizátorov z SCK CYKLO TOUR Súľov dúfam, že AUTHOR bikemaratónu Súľovské skaly zachováte svoju priazeň a svojou účasťou naplníte ideu tohto podujatia: ...aj to je cesta ku zdraviu! Tešíme sa na Vašu účasť! ORGANIZÁTOR: SCK CYKLO TOUR Súľov, Kotešová 541, 013 61, SLOVENSKO tel. GSM: TELEKOM: +421/903/550411 e-mail: cyklotour@cyklotour.sk www.cyklotour.sk štart : 22.06.2013, Súľov – námestie pri Kultúrnom dome - 09.00 h. - 88 km / 2800 m - 09.10 h. - 48 km / 1600 m - prvá vlna - 09.25 h. - 48 km / 1600 m - druhá vlna - 10.00 h. - 25 km / 680 m prihlášky : Použite prosím náš internetový prihláškový systém. Účastníci vo veku 14 rokov a mladší môžu štartovať len na trase 25 km a iba v sprievode dospelej osoby. Za štart účastníka mladšieho ako 18 rokov zodpovedá jeho zákonný zástupca. Pri prezentácii bude potrebné predložiť písomný súhlas zákonného zástupcu. Účastník (SVK, CZE) je za kompletne prihláseného považovaný až keď má zaplatené štartovné a organizátor o tom vie! Rozhodujúci je dátum prijatia platby organizátorom, nie dátum jej odoslania! Vopred prihlásení účastníci s neuhradeným štartovným majú možnosť platiť zvýšené štartovné aj v sobotu pred štartom. Uzávierka prihláškového systému je 21.06.2013 o 15.00 hod. V sobotu už nie je možné sa prihlásiť ! štartovné: 88 km / 48 km 13 € / 340 CZK – uhradené / prihlásení* do 29.05.2013 s darčekmi 16 € / 420 CZK – uhradené / prihlásení* 30.5. - 17.06.2013 s darčekmi 20 € / 520 CZK – prihlásení 18. - 21.06.2013 s darčekmi, toto štartovné sa platí až pri prezentácii - aj v sobotu 22.06.2013! 25 km 10 € / 260 CZK – uhradené / prihlásení* do 29.05.2013 s darčekmi 14 € / 365 CZK – uhradené / prihlásení* 30.5. - 17.06.2013 s darčekmi 18 € / 470 CZK – prihlásení 18. - 21.06.2013 s darčekmi, toto štartovné sa platí až pri prezentácii - aj v sobotu 22.06.2013! 1. Účastníci zo Slovenska môžu platiť poštovou poukážkou „H“ – na adresu organizátora (nie na účet !), alebo vkladom, či prevodom na účet: 0301720001/5600, PRIMA banka, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! 2. Účastníci z Českej republiky majú možnosť platiť vkladom, alebo prevodom na účet: 1987103001/5500, Raiffeisenbank, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! *3. Účastníci z ostatných krajín platia až pri prezentácii. Výška štartovného závisí od dátumu prihlásenia sa cez prihláškový systém. štartovné obsahuje : darčeky - AUTHOR, GARMIN, NUTREND, štartovné číslo, zapožičanie elektronického čipu, pitný režim NUTREND + RAJEC + KOFOLA + POPPER, občerstvenie na trasách, jedlo + nápoj v cieli, servis, zdravotnícke zabezpečenie prezentácia : Súľov, kultúrny dom: piatok 21.06.2013, 17.00 - 21.00 hod. vopred prihlásení: sobota 22.06.2013, 07.00 - 09.45 hod. občerstvenie : trasa: 88 km - 6x, 48 km - 4x, 25 km - 1x V cieli na Vás čaká mäsité jedlo, alebo vegetariánska chuťovka a nápoje: RAJEC KYSLÍK + pivo POPPER / KOFOLA.     Podujatie podporujú: Generálny reklamný partneri: UNIVERSE SLOVAKIA s.r.o. Trenčín - dovozca bicyklov AUTHOR CONAN s.r.o. Žilina – GPS zariadenia značky GARMIN Mediálni partneri: Rádio EXPRES, týždenník ŽILINSKÝ VEČERNÍK, časopis BIKER, www.mtbiker.sk, www.cykloserver.cz, www.bikepoint.sk a www.mtbs.cz Hlavní reklamní partneri: WIN s.r.o. – doplnky výživy NUTREND, WALMARK – produkty ARTHROSTOP, INSPORTLINE – fitness potreby, UNIQA POISŤOVŇA a.s., BAUMIT SLOVENSKO, Pivovar POPPER Bytča, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, KOFOLA, pramenitá voda RAJEC, reklamná agentúra ARAVIS, CA CYKLO TOUR a Žilinský samosprávny kraj Reklamní partneri: SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, MERCHANT – ponožky a doplnky KOLOMAN, POINTS Bratislava – UVEX, LEADER GASKET Bytča, RANČ Súľov, TOI TOI & DIXI Žilina, Pekáreň MIRA Bytča, SHOCART Vizovice, CAMPING GAZ Žilina, X-LIVE SPORT Zlín, NYNA Lehota p.Vtáčnikom, NEDOROST Žilina, ALU-METAL Krásno nad Kysucou, CLEANEX - KÄRCHER Žilina, ALMICHA Záriečie, CHATA POHODA Súľov, EURONICS - ASTEL Bytča a CYKLOSHOP.SK Mestské a obecné úrady: Súľov, Žilina, Bytča – Hrabové, Vrchteplá, Bodiná, Lietavská Svinná – Babkov, Lietava, Malá Čierna, Jasenové, Zbyňov, Podhorie, Jablonové, Hlboké, Hričovské Podhradie, Paštiná Závada a Dolný Hričov - Peklina Iné: HK Direct Bytča, KST Manín Považská Teplá, Hostinec Varhaníková - Vrchteplá, Pohostinstvo Koleda - Malá Čierna, Horská záchranná služba Ďakujeme aj Základnej škole v Súľove za poskytnutie ubytovacích a stravovacích kapacít.   ZDROJ: www.cyklotour.sk Autor: Luboš Dupkala

Report: Marikovské Trail dorádo ...
20. 05. 2013 Reportáže

Túto sobotu sa konal Maratón Marikovskou dolinou, známy z minulých ročníkov ako FC maratón Udiča-Prosné. Pretek bol zaradený do sérií SLOVAK XCM TOUR 2013 a GELACTIV Valašsko Považskej MTB série. Zároveň to boli aj Majstrovstvá Slovenska XCM a Slovenský pohár XCM pod hlavičkou Slovenského zväzu cyklistiky. Pretek patrí medzi moje srdcovky ako prostredím tak aj traťou. Tento rok bol poznačený hneď niekoľkými organizačnými zmenami. Prvou bola zmena termínu (aspoň sme sa vyhli úpeku z minulého ročníka), druhou zmena zázemia a treťou, najpozitívnejšou, zmena trate. Trate boli dve. Krátka 64km s 1920m prevýšením(v skutočnosti 1480) a ešte kratšia 40 km s 1010 metrami. Vopred na fórach sa bikeri sťažovali na dĺžku trate, vraj je krátka na majstrák. Je pravda, že krátka bola, ale takisto bola veľmi náročná, nakoľko sa väčšia časť šla po nádherných singláčoch. Celkovo sa maratónu zúčastnilo 636 pretekárov, z toho sa len 161 odvážilo na dlhšiu trať. Ale pekne po poriadku. Zázemie sa presunulo z lúky pri Udiči na ihrisko v Dolnej Marikovej. Tento rok nebol ani balón ani vrtuľník. Prezentácia prebehla rýchlo a tak som hneď po príchode šiel na štart. Nahodil som ešte návleky a dlhý dres, lebo sa ochladilo a začalo poprchať. Vypočuli sme organizačné pokyny k trati (tu je taká obyčaj, že miestni domorodí šamani zvyknú preznačovať trať), pán farár nám požehnali a za sprievodu polície sa začal slávnostný štart. Ostrý štart bol v Klieštine. Hneď za ňou sa už išlo po lúke, kde sa už rozkladala občerstvovačka. Pokračovalo sa lesom, kde za zlého počasia býva strašné blato a tento úsek je takmer neprejazdný. Tento rok to ale bolo v pohode a musím FC team pochváliť, že tento úsek dali na začiatok. Pokračovalo sa starými známymi singlami z minulých ročníkov. Prvá občerstvovačka bola kúsok za salašom. Nepotreboval som nič, ale ponúkli mi domácu jabĺčkovicu (asi ma tu už poznajú ), tak som neodmietol .Pokračovali sme smer Hoštiná. Prestalo pršať a sem tam aj slniečko vykuklo. Na lúke pred druhou občerstvovačkou som stretol kolegu Tomáša a chvíľu sme pokecali aj na nej. Vyhladlo mi, tak som sa tu celkom zdržal a pokecal aj s obsluhou. Ďalej sme šli opäť tým istým úsekom, ktorého som sa teraz bál ešte viac, keďže sme ho šli už druhý krát. Prešlo po ňom už aj zopár chrtov z krátkej. Našťastie blata nebolo veľa. Po krátkom singli sme sa dostali na nekonečnú lúku a popri rieke sme šli až do cieľa krátkej trate, kde nás odklonili na trať dlhšej. Takmer som tu prepískol stánok s občerstvením. Odtiaľto som už zvyšok šiel v skupinke a pekne sme pokecali aj pri tlačení bikov. Jazdiť sa to nedalo. Blato, blato, blato už som sa bál že to bude ako pred dvoma rokmi, keď sa dlhá absolútne nedala prejsť v sedle. Našťastie nie, ale nastal ďalší problém a to s technikou. Zistil som že systém Maestro od Giant-u síce funguje na jednotku, ale pri jazde v blate a po listí sa zadná stavba zanáša a nejde točiť kolesom. Čistenie v tomto prípade nemá význam. Vyčistil som to až na lúke, kde už nehrozilo, že sa to bude opakovať. Zvyšok som myslel, že už pôjdem len sedle. Omyl. Na 50 kilometri nás čakala stojka, ktorú nikto nedal, podľa mňa nemohol. Budúci rok nejdem pretekať a tu budem čakať s prémiou pre toho, kto to dá ;O) Nasledovala pre mňa najkrajšia časť celej trate. Nové, miestami technickejšie singláče. Paráda, také ja ľúbim. Stále som bol ale v strese, keďže mi Garmin ukazoval už len pár km do cieľa, ale stále cca 400 metrov stúpania. No a dorazil ma, keď mi začal pípať a zahlásil, že môj virtuálny partner je už v cieli. Ale po pár minútach som tam došiel aj ja. V cieli som si dal rizoto, pivko a jabĺčkovicu. Tí, ktorým bolo málo, si moli zapretekať ešte na trenažéroch v stánku FESTINA CHRONO BIKE TOUR 2013. Prišiel pozrieť aj Peťo Velits, tak sa mohli ľudia s ním aj pofotiť. Na vyhlásenie výsledkov (tie nájdete tu http://www.cyklo.sao-tatry.sk/2013/preteky/marikova/index.php?kam=2&l=sk ) ani tombolu som už nečakal. Švagor ma pozval na guláš a on ho fakt vie urobiť. Celkovo pretek to bol na jednotku a trať, ako vždy, najkrajšia. Hlava, nohy aj bike by zvládli dáke tie kilometre navyše, ale ruky boli v prdeli.... O rok som tu opäť...... Autor: Erik Kubík Foto: Luboš Dupkala