Správy

16. etapa Tour de France 2015
20. 07. 2015 Reportáže

Pred druhým dňom voľna čakala dnes pretekárov šestnásta kopcovitá etapa s dĺžkou 201 kilometrov. Etapa na ktorej musel pelotón prekonať dve stúpania druhej kategórie začínala v Bourg-de-Péage a končila v Gap. Tretí deň po sebe sa do čela dostal v dvanásťčlennom úniku aj PETER SAGAN, ktorý na šprintérskej prémii získal plných 20 bodov. Keď sa ku SAGANOVEJ skupine pridala ďalšia dvanástka cyklistov, pelotón spomalil a nechal súboj o víťaza na uprchlíkoch. V druhom dvojkovom stúpaní, po ktorom nasledoval už iba 8 km zjazd a záverečné dva kilometre do cieľa, zaútočil 6,5 km pred vrcholom Španiel Ruben Plaza Molina (Lampre - Merida). Na méte desiatich kilometrov pred cieľom mal pred SAGANOM minútový náskok, ktorý slovenský pretekár zjazdom na hrane rizika pomaličky zmenšoval. Do cieľa ale nakoniec Ruben Plaza Molina, ktorý vyhral svoju prvú etapu na Tour de France, prišiel s náskokom 30. sekúnd pred PETROM SAGANOM (Team Tinkoff - Saxo). Tretí Kolumbíjčan Jarlinson Pantano zaostal za víťazom 36 sekúnd. Slovenského cyklistu aj po dnešnej etape vyhlásili za najbojovnejšieho jazdca a do zajtrajšej etapy pôjde s červeným číslom. Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) dnes prišiel do cieľa so stratou 17:44 min. Chris Froome (Sky ProCycling), Alberto Contador (Team Tinkoff - Saxo), Tejay Van Garderen (BMC Racing Team) a Nairo Quintana (Movistar Team) stratili dnes 18:12 min, ale na čele priebežného poradia žiadne zmeny nenastali. PETER SAGAN dnes získal v bodovacej súťaži o zelený dres 45 bodov, spolu má 405 bodov a na druhého Greipela už náskok 89 bodov.     Priebežné poradie po 16. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....64h 47' 16'' 2. Nairo Quintana.....Movistar Team.....+ 03' 10'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 03' 32'' 26. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 47' 46''     Autor: Milan Majtán

ŠKODA STUPAVA TROPHY už tento víkend!!!
20. 07. 2015 Reportáže

Prezentácia v Stupave už v Piatok od 15.00 do 20.00 Štartovné v druhej vlne nám môžete uhrádzať prostredníctvom prevodu do polnoci 21.7.2015 MTB za 20,- EUR, BEŽCI za 16,- EUR, Športovci v kombinácii MTB+BEH uhrádzajú 30,- EUR, JUNIOR TROPHY 5,- EUR!!! Na detský maratónik sa uhrádza 2,- EUR platba az na mieste. On-line registračný systém na našej web stránke sa uzatvára 23.7.2015 o 23:59!!! Od STREDY 22.7. 2015 (od 0:00 hod.) je štartovné pre MTB maratón 25,- EUR. BEŽCI platia registračný poplatok 19,- EUR. Športovci v kombinácii platia 40,- EUR, JUNIOR TROPHY 7,- EUR. Na detský maratónik sa uhrádza 2,- EUR platba na mieste.   ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Pre bajkerov a bežcov, ktorí radi privítajú možnosť pricestovať a odprezentovať sa na náš maratón v pohode o deň skôr...   Deň pred našou akciou, v piatok 24.7.2015, od 15.00 do 20.00, sa v mieste konania akcie otvorí prezentácia pre našich účastníkov. Pripravené budú pre Vás štartové listiny, štartové čísla, meracie čipy a kompletne vybavené štartové balíčky. Pre účastníkov ktorí sa nestihnú registrovať on-line do 23.7.2015 bude na mieste pripravená možnosť registrovania a prezentovania sa zároveň. Nezabudnite na našu tohtoročnú NOVINKU. Príďte si v piatok, od 17.00, po prvý krát zajazdiť STUPAVSKÉHO ELIMINÁTORA! Tešíme sa na VÁS v NOVOM AREÁLI ŠKODA BIKE VILLAGE v STUPAVE na Slovensku. Akcia sa koná pod záštitou predsedu Bratislavského samosprávneho kraja, pána Pavla Freša, Primátora mesta Stupava, pána Romana Maroša, pod záštitou destinačnej organizácie Bratislavského regionálneho turizmu; s podporou Primátora hlavného mesta Bratislava, pána Iva Nesrovnala, s podporou starostu mestskej časti Záhorská Bystrica, Jozefa Krúpu, a s podporou Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board.   ----------------------------------------------------------------------------------------------------   Pre viac informácii klikajte TU Video pozvánka 13. ročník TU Video report z posledného 12. ročníka TU   FACEBOOK: http://www.facebook.com/mtbmaraton palo@stupavskymaraton.sk www.stupavskymaraton.sk keep bikiing Spoluorganizator a clen ŠKODA BIKE OPEN TOUR www.skoda-bike-open-tour.sk clen medzinarodnej skupiny maratonov – IMS Inter Mountain Series http://www.inter-mountain-series.eu/

15. etapa Tour de France 2015
19. 07. 2015 Reportáže

V dnešnej etapa mali šprintéri poslednú šancu pred Champs-Élysées na etapové víťazstvo. Pätnásta zvlnená etapa začínala v Mende a po 183. kilometroch končila vo Valence. Na 172 pretekárov čakalo jedno stúpanie tretej kategórie, dve štvrtej a jedno druhej kategórie. Po štarte sa do čela dostala väčšia skupina pretekárov v ktorej nechýbal ani náš PETER SAGAN, ktorý si na šprintérskej prémii na 118 km pripísal plný počet 20. bodov. Štyridsať kilometrov pred cieľom sa SAGAN nechal pohltiť hlavným balíkom a začal šetriť sily na záverečný hromadný šprint. V ňom bol najrýchlejší, už tretí krát na tohtoročnej starej dáme, Nemec André Greipel (Lotto - Soudal) pred Nemcom Johnom Degenkolbom (Team Giant - Alpecin) a Nórom Alexandrom Kristoffom (Katusha Team). PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) skončil dnes na štvrtom mieste. Slovenského cyklistu vyhlásili po etape za najbojovnejšieho jazdca a do zajtrajšej etapy pôjde s červeným číslom. Greipel si dnes za víťazstvo pripísal 50 bodov. SAGAN 20 + 18 a naďalej vedie bodovaciu súťaž o 44 bodov. Priebežné poradie prvých troch pretekárov zostalo rovnaké.     Priebežné poradie po 15. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....59h 58' 54'' 2. Nairo Quintana.....Movistar Team.....+ 03' 10'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 03' 32'' 39. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 1h 05' 34''     Autor: Milan Majtán

Salzkammergut Trophy 2015 – A Strecke
19. 07. 2015 Reportáže

A Strecke je dostatočne dlhá, tak aj tento príbeh bude trošku obsiahlejšie čítanie o plnení sna, prekonávaní samého seba a pokorení limitov, nie len tých časových. Začalo sa to objavom reklamy na úžasný maratón u našich rakúskych susedov. Ako nadšenca horskej cyklistiky, ktorý v tých časoch ešte neopustil Malú Fatru a Súľovske skaly ma chytila za srdce fotografia cyklistu v Ewige Wand, vtedy som si povedal, že túto trasu raz pokorím. Kedže nádejný stredoškolák nemá peňazí na rozdávanie moje rozhodnutie ostalo len v štádiu sna. X rokov sa zo všetkých strán pod chvíľou ozývalo to magické slovo „Salzka“ , no vždy sa našiel dôvod prečo nie a môj sen sa s rokmi strácal v diaľke. Až niekedy v máji tohto roku pri pohodovom nedeľnom výšľape na buchty na chatu pod Suchým ma kamarát presviedča, že by sme mali na budúci rok natrénovať a konečne sa vychystať na mýtické Ačko. Vsadil som sa s ním, že ak sa mi nepodarí do konca mesiaca zbaliť jednu chutnú blondínku tak s ním idem do toho. Prehral som, ale napriek strate blondínky som sa tešil na budúci rok. Dva týždňe pred tohtoročnou Salzkou mi píše kamoška správu, že bikpoinťáci narýchlo hľadajú náhradníka. O pár telefonátov neskôr som sa stal šťastnou náhradou s tým, že štartovné je pripravené pre bikera na najdlhšiu trasu. Od tej chvíle sa rozvíril uragán príprav, či už biku a potrebnej výstroje pre alpské počasie ale aj psychyckej pohody samotného jazdca. Celé dva týždne som každému koho som stretol pílil uši s tým že sa chystám na Salzku a málokto zdieľal moje nadšenie nad tým aké to bude úžasné. Asi sa to nedalo vydržať, napriektomu ma všetci rodinný príslušnici, kamaráti i kolegovia odprevádzali zo širokým úsmevom a s vierou, že sa mi to podarí a že sa zdravý vrátim. V piatok pred štartom odchádzam z práce skôr, zbalené veci a naleštený bike ukladám Martinovi do auta a vyrážame pre zvyšných dvoch statočných smer BA. Po chvíli sa už všetci štyria vtesnaný do jedného auta vydávame piatkovou Bratislavou smerom k Soľnej komore. Cesta ubiehala rýchlo až na jednu krátku prestávku, kde si chalani neodpustili poznámku, že ako chcem prežiť najťažši pretek v Európe keď nevydržím takúto cestu bez cikpauzy, vraj neviem čo je to bolesť. Brehy Halstadského jazera nás privítali okolo štvrtej popoludní, všade naokolo to žilo očakávaním závodného víkendu. Ubytovaní sme boli behom chvíľky a Martin znervóznel z blížiacej sa kontroly stavu bicykla aj keď nemal prečo veď môj aj jeho stroj sa vrátili zo servisu, kde sme predsa nenechali nič na náhodu a ostali tam nemalé peniaze aby bolo všetko tip top. Prvý išiel Martin a nekompromisný rakúsky kontrolór šiel na istotu, neviem odkiaľ vytiahol šubleru a hlási že predný kotúč má iba 1,3mm a podľa odporúčaní Shimano má mať medzi 1,5-1,8mm chvíľku sme sa s ním naťahovali ale nenechal sa zlomiť, s pokojným úsmevom sa ochotne ponúkol, že nás odprevadí do stánku Shimano, kde si môžeme zadovážiť nový. Páni z Bikecheck majú asi podiel z predaja náhradných dielov ale šikovných slovákov predsa len nedostanú, kontrolou sme prešli a 35€ za kotúč sme ušetrili. Po menšom občerstvení spokojne vyrážame na večerné rozjazdenie. Martin sa usmieva, že potrebuje najazdiť ešte 6km aby mohol povedať, že na štarte mal najazdenú aspoň tú trojku, ja by som do trojky potreboval okolo jazera krúžiť ešte pár dní. Nástojil som, že by som chcel vidieť najťažšie stúpanie na Salzberg, nuž sme sa tam vybrali, vraj sa mi roztrasú kolená keď to uvidím. Tak sme si išli dať najjednoduchšiu časť 211tky, rovinku okolo jazera. Jazero a jeho okolie vyzerá nádherne v lúčoch zapadajúceho slnka. Dych mi vyráža úžasná cestička zavesená na skale nad modrými vodami jazera, mal som z toho podobný pocit ako v slovenskom raji, akurát som bol na biku. Za pár okamihov vchádzame do Haslstatu a chalani ukazujú prstom na lanovku ktorá vedie do pol kopca a pod ňou prudko sa kľukatiace serpentíny a vraj za nimi je tá najväčšia lahôdka,vraj zajtra uvidím. Kolená sa mi roztriasli ale až o zhruba 20 hodín neskôr. To sa už začína stmievať a my sa vraciame do Bad Goisern. Ak to zajtra stihnem takto pred deviatou tá atmosféra bude perfektná. Naše rozjazdenie vyšlo na 30km, celkom šialené, keď si predstavím, že za šesť hodín vstávame. Ľahká večera a po nej pri zážitkoch z predchádzajúcich ročníkov pomaly zaspávam. Budík zvoní skôr ako by bolo zdravé a spolu s Martinom ideme na raňajky, vchádzame do jedálne plnej múmií v cyklooblečení, len my dvaja a ešte ďalší dvaja slováci sme ešte v pyžame. Raňajkové menu je pestré ale vtlačiť takto skoro ráno niečo do žalúdka je poriadne umenie. Vločky s jogurtom spláchnem pomarančovým džúsom a utekáme sa obliecť aj my. Miestny Ilko dával vstrahy pred horúčavami, tak ideme na ľahko, jedno termotričko odnesiem a bundu na štarte dám Marekovi, ktorý nám ide urobiť štartovnú foto. 15 minút pred štartom sa radíme do druhej polovice pelotónu, cestou dozadu zdravíme známe tváre a navzájom si prajeme šťastie, veď toho tu človek potrebuje viac než dosť. Päť hodín ráno a takmer 800 člený pelotón sa v rannom šere vydáva na takmer nemožnú 211 kilometrovú misiu. Okolo štartu plno ľudí ktorí nás mohutným povzbudzovaním vypravádzajú uličkamimest v ústrety prvému stúpaniu, kde si hneď po raňajkách naložíme prvých 900 výškových metrov. Z každej strany je od okolo stojacich počuť , že sme hrdinovia, ja sa zatiaľ ako hrdina cítim len pre to, že sa mi podarilo do seba dostať tie raňajky. Stúpanie je výživné, asfaltové ,ide sa mi dobre tak sa svojim tempom medzierkami v hustom pelotóne predieram dopredu. Podľa inštrukcí od chalanov sa mal pelotón v prvom kopci potrhať a žiadne zápchy vraj nehrozia. Po vjazde do lesa však prichádza úzke miesto, mostík cez potok tak 30metrov predomnou. Pozerám, že potok je suchý tak precupkám po kameňoch, za mostom nás však čaká asi kilometrová turistická vložka plná veľkých mokrých kameňov. Tlačím, nesiem,utekám. Tlačí ma masa bikerov dopredu a už počujem slastné zacvakávanie tretier do pedálov. Prišli sme na šotoliu, ktorou je Salzka povestná. Tlačenica sa trošku rozišla a v stúpní sa predo mnou v diaľke výrazne líši jeden dres. Chlap oblečený v nórskej zástave.Hovorím si,že tento biker tu nemeral tak ďalekú cestu aby nedošiel v časovom limite a rozhodol som sa držať pri ňom. Došľapol som ho a jeho tempo mi vyhovovalo, tak som sa s ním vytiahol až na Raschberg. Hore pozriem na tacháč, do cieľového limitu ostáva už len 15 hodín, dôležitejší údaj je však priemerka, ktorá na prvom kopci ukazuje rovných 10km/h, spokojný si hovorím že v zjazde ju určite vylepším cez tú magickú 13tku, ktorú si na Slazke treba strážiť aby človek stíhal limity. Každých 10km mám v pláne doplňať energiu jedným hryzom z energetickej tyčinky tak fotku na prvom kopci mám s plnými ústami, v pozadí ľadovec Dachštajn, ktorý som v ten deň videl ešte viac krát ako by mi bolo milé. V šotolinovom zjazde radšej opatrne, nešiel som sem kus cesty aby som padol v prvom kopci, no aj tak sa maximálka prehupne cez 60, idem proste s davom. Do ďalšieho stúpania nás už ide pomenej, balík sa roztrhal, v zápätí je za zákrutou cítiť čulý ruch. Perfektne zásobená občerstvovačka , zvláda obslúžiť hádam aj 50 bikerov. Miešam do bidonu 50% waser a 50% iso z bohatej ponuky hádžem do seba banán a znova sa vešiam na môjho Nóra, ktorý bral len vodu. V ďalšom zjazde nepríjemná vsuvka v podobe veľkých kameňov a schodov z koreňov, takže aj dolu kopcom treba niesť. Túto nepríjemnosť však plne kompenzuje výjazd na Ewige Wand. Les sa na pravej strane stráca do hlbokej doliny a už sa veziem cestičkou vysekanou v masívnej skalnej stene, vysnívanou ešte zo študentských čias. Zábradlie ovešané fotografmi čakajúcimi na top záber Trophy. Prvý tunel zvládam v pohode, v druhom tma ako v rohu a ešte pred koncom blesk do tváre. Ako krtko si užívam druhú polovicu výhľadu so skalného chodníčka, ktorý mieri do lesa, posledná z množstva fotografií a už sa rútim singláčom podobným zjazdu na súľove z roháčskeho sedla, len tá kamenná pasáž je 5x taká dlhá. Pod singláčom čakajú zdravotníci a v dobrej nálade aj oni povzbudzujú bojujúcich bikerov. Od ich stanovišťa už iba šotolinkou späť do civilizácie, kde nás znova víta hromada burácajúcich ľudí, ktorí nás núkaju pivom. Zdvorilo odmietam a rútim sa na ďalší fotospot, úzke schody k rieke. Schodisko som na biku nešiel poriadne dlho tak radšej zosadám a cupitám dole pekne popri biku. Na nesúhlasné krútenie hlavou okolostojacich odpovedám, že „safety first“ veď mám pred sebou ešte 180km kde sa môžem dokaličiť. Následnú rovinku zvládam v pohode, občerstvovačku by som úplne minul, až na konci ma chlapík osloví a podáva mi banán, ten s chuťou príjmam a bez doplnenia tekutín sa rútim ďalej veď sa mi ide celkom fajn. Kontrolujem priemerku, po 35km je niekde tesne pod 16km/h, myslím že slušný štandard, už to len udržať čo najdlhšie, najlepšie do cieľa. Ďalšie stúpanie, je jasné, že tých 7119 hohe meter nebude zadarmo, je niečo tesne po siedmej, slniečko začína zatiaľ príjemne pripekať. V polovici stúpania zhadzujem dlhý rukáv, hneď sa ide lepšie. Letmým pohľadom kontrolujem stav bidonu pred osviežením, tekutiny je v ňom sotva deci, snáď sa mi nevypomstí, že som poslednú občerstvovačku preletel. Nevypomstilo sa, po ostrom zjazde prichádzam ku oáze doplním tekutiny v tradičnom mixe, takisto sa punúknem niečím z pestrej ponuky, zapijem kolou a stále v dobrej nálade vyrážam v ústrety ďalším kilometrom a páliacemu slnku. Na 50tom kilometri porovnávam svoj čas z krátkej trate zo Súľova, takmer o 15 minút lepší. Spokojnosť, trošku premýšľam či netreba zvolniť, ale načo, keď sa mi ide dobre. Ďalšie kopce zvládam s prehľadom, z chyby som sa poučil, na každej občerstvovačke stojím, dopĺňam tuhé i tekuté palivo. Do kopcov psychyke jazdca neskutočne pomáha povzbudenie ľudí pri trati, keď zvonia odušu tými obrovskými kravskými zvoncami, človeku v tom teple vyskočia zimomrivky a o to viac dupne do pedálov. V jednej zákrute v stúpaní na Taurenkreuzung sa z gazdovstva ozýva známy zvuk zvonca akosi intenzívnejšie, nuž v predstihu dupnem do pedálov, nech miestny vidia že slováčisko tu nie je len na výlete. Pozriem za roh, že by som fanúšikom aspoň mávnutim poďakoval za dávku pozitívnej energie, len žiadny človek tam nebol, to si len mladý capko vehementne olizoval intímne partie a zvonček na krku zvoní tak intenzívne ako poštár, keď je človek po nočnej. Na kopci hltám ďalší kúsok energetickej tyčinky a púšťam sa dolu. Môj žalúdok ju však začína odmietať, nečakal som to tak skoro, spláchnem ju a už je dobre. Záver klesania sa ide po zjazdovke a v záverečných pasážach som rád že som to ustál a som dolu. Vo „Feed zone“ hádžem do seba posledný kúsok tyčinky, hlava a žalúdok rázne odmieta, presvedčil som ich plným pohárom koly, zajedol klobásou, syrom a nejakým pečivom a je mi jasné, že zvyšné tri nesiem na chrbte až do cieľa. Ďalší zubatý kopec už nejdem v tak dobrej nálade, môjho Nóra pomaly držím za dres. Predbieha nás Baška zo Svätého Jura, pozdraví, zo spolujazdcom sa ju snažíme zachytiť, ale po pár sto metrov je nám jasné že je to nemožné. Konečne sme hore a už známou cestičkou, na začiatku korenistou sa púšťame do doliny, znova si užívame výhľady Ewige Wand a za ním „súľovský“ singláč. Medzitým časový limit na stom kilometri zvládam s rezervou takmer dvoch hodín, paráda. Mrknem očkom na výškový profil, ešte Stranník a Polom a potom, včerajšie rozjazdenie okolo jazera, relatívny odpočinok pred najťažším stúpaním na Slazberg. Záver zjazdu z polomu ma však preberie z letargie, veď to sa nedá ísť ani pešo, nieto na biku, celá moja skupinka mi uniká, cupkanie po ostrých skalách dolu strmým zrázom im ide zjavne lepšie ako mne. Zrazu zo zadu počujem hukot a výraz „ Achtung Links“ ma núti uhnúť z pseudochodníka. Típek okolo preletí na nejakom fule a o desať metrov nižšie salto mortale cez rajdy. Udivený prečo to robí sa ani nestihnem opýtať či je OK, chalan vypľúva hlinu a štrk, nasadá na bike a pokračuje v zjazde. Zjavne to nebol jeho prvý a ani posledný pád, pretože som si všimol že ceestou dolu ešte pár krát roztriasol lesnú mlaď ako Tyranosaurus zo známeho filmu náhliaci sa na večeru. Rozčarovaný prichádzam do oázy a chalan ako mi dopĺňa tekutiny, zisťuje či všetko OK. Hovorím mu, že ten zjazd nebol vhodný pre bike ale akurát tak pre paraglide, preloží to do nemčiny a dvíham náladu celému personálu občerstvovačky. Teším sa , že si trochu oddýchnem po rovinke okolo jazera, hneď za mestom ma však dobiehajú dvaja taliani bojovo naladený v ružových dresoch a ukazuje mi, nech sa zavesím. Tempo cez tridsať zvládam len pár kilometrov, prvý náznak kopca a lúčim sa s nimi, neprídem predsa pod strechu Salzky úplne zošrotovaný po nezmyselnej časovke. Ďalší mierny kopček a ja cítim prvý kŕč, tu predsa nemôžem skončiť, nie takto. Našťastie pri jazere partia miestnych má nejaký piknik a už sa ku mne rúťia z poriadnou porciou soli a pohárom vody. Keď si teraz predstavím ako som do seba otočil plastový pohárik v ktorom boli tak dve polievkové ližice soli a zapíjam ho pohárom vody, tak žalúdok sa chystá tiež na salto mortale. Núkajú ma zasa pivom, to odmietam, vravím, že je to OK a už ma roztláčajú do kopca ako machra na Tour de France. Víkendovým tempom prichádzam na poslednú občerstvovačku pred Salzbergom. Tu potrebujem oddych, naberám si nejaké dobroty, sadám na stoličku a pomaly dopĺňam tuhé palivo. Keď tak nad tým uvažujem tak som ešte nikde nevidel kýblom rozlievať jonťák a redbull do pripravených pohárov. Pýtam si kolu na zapitie, pani však krúti hlavou: „Nur Redbull“. Hltnem ho na jeden raz, krídla by sa mi teraz ozaj zišli. Prichádzam pod tie obávané serpentíny,priemerku som si doviezol slušných 15,7. Cesta sa pri údolnej stanici lanovky zdvihne tak ako by ma pri ceste z krčmičky chcela udrieť do čela a to som úplne triezvy. Pozerám sa koľko stojí lístok na lanovku, v očiach však hmla, nedovidím tam a standing ovation len pre mňa z miestnej terasy núti šliapnuť do pedálov. Prvé asfaltové zatáčky zvládam, prichádza však šotolinka a keď po dvoch, troch serpentínkach zisťujem, že tlačiaci kolegovia sú nedostihnuteľní, pridávam sa k nim. Zo zadu jeden talian pri mne vycvakáva z pedálov a ústa sa mu nezastavia, dokola samé „Santa Maria, Mama Mia“. V pote tváre takto vychádzame na rovinku k vrchnej stanici lanovky, obaja chytáme dych, pýtam sa ako ďaleko je to ešete na kopec, odpoveď ma nepotešila: „Nur Zwei kilometers“. Z rozprávania som vedel, že ma čaká kus asfaltu tak strmého, že tam aj muži ronia slzy. Bike sa ocitá nad hlavou, tretry sa šmýkajú v tom kopci, talian trošku pritvrdil výjadrovanie, vedľa cesty sedí holanďan, vyzúva a skúša to bosý, kôli takýmto kopom by mali vymyslieť cepíny pre cyklistov. V tej chvíli mi pred očami ako morálna záchrana prejdú všetky povzbudivé slová a výrazy, s ktorími ma z domu odprevádzali priatelia, rodina a kolegovia. Naozaj, so slzami v očiach ma tieto obrázky z domu dostali až Salzberg. Ďakujem Vám všetkým, že ste tam boli so mnou, nebyť Vás, moje odhodlanie spolu so mnou leží na dne Halštadského jazera. Stúpanie na najvyšší vrch, 1505m vysoký Rossalm si nepamätám, asi to bola šotolina, lebo zjazd na Gosausee bol pekne strmý a šotolinový. Úchvatný pohľad na temné modrozelené vody jazera znovu dvíhajú náladu pred posledným výstupom na Polom. Od začiatku sa mi ide dobre a prvý krát reálne myslím na to, že by sa mi to dnes mohlo podariť, predbieham hrdinu za hrdinom na zaprášených tátošoch, keď tu v jednej zákruťe vidím známy dres, môj bludný Nór. Priznávam sa mu s mojou taktikou a zhodujeme sa v tom, že by nám to malo vydať do limitu, neuberám z tempa a zamávam mu a vravím, že vidíme sa v cieľi. Musím šlapať, hovorí sa , že keď sa čoveku ide z ničoho nič dobre, príde veľká kríza, snáď prídem na vrch skôr ako ma dostihne. Naštastie aj túto časovku som vyhral. Zjazd v lúčoch zapadajúceho slnka si užívam ako víťaz, to naj, čo Slazka ponúka som už zvládol, len udržať vzduch v pneumatikách a jazdca v sedle a dnes sa to naozaj podarí. Obávaný limit na 196km zvládam s vyše 25min rezervou. Poslednou výzvou je vyštverať sa zo singláča od rieky späť na cestu. Gramy sú gramy tak vyberám z košíka poloprázdnu fľašku a hádžem ju hore na cestu ako prvú. Bike ťhám i tlačím akoby bol ťažký ako nákladný vlak. Darí sa mi to a za búrkových efektov vchádzam do mesta, posledných 200 metrov si užívam aplaus stoviek úžasných divákov. Vítajú ma ako olympíjskeho víťaza, zaslúžená odmena a neopísateľný pocit. Vidím tam blondínku z nórskymi vlajočkami, ubezpečujem ju , že jej priateľ je kúsok za mnou a určite stihne prísť do cieľa v limite. Prišli všetci, ukecaný talian i bosý holanďan, všetci hrdí, že prekonali vlastné limity, že zvládli najťažší maratón v Európe. Väčšina z nás sa tu stretne o rok znova, lebo táto výzva sa ľahko stáva drogou. Čo sa výsledkov týka tak Ondra Fojtíka prekonal 24 ročný nemec Andreas Seewald s pre mňa nepochopiteľným časom 9:50:47. V ženskej kategórií to zo 14 odvážnych dotiahlo do cieľa len kvarteto žien a to len češky a slovenka. To dokazuje aké silné ženy rastú u nás a v Čechách. Prvenstvo z minulého roka obhájila Milena Cesnaková(12:49:33), druhá Jana Skrbková(13:08:43) tretia Lucie Vlášková(13:42:40) a štvrté miesto Barbara Škandíková(14:28:00). Autor: Michal Švec Foto: Marak Molnár

14. etapa Tour de France 2015
18. 07. 2015 Reportáže

Kopcovitá etapa začínala v Rodez a končila v Mende. Štrnásta etapa merala 178,5 km. Cyklisti si museli poradiť so štyrmi bodovanými stúpaniami (dve štvorky a dve dvojky). Posledné stúpanie (druhá dvojka) bolo len 1,5 km pred cieľom. Dnes sa do čela dostal úspešný únik 24. cyklistov, ktorý vyprovokoval Slovák PETER SAGAN. Na rýchlostnej prémii si pripísal SAGAN plný počet dvadsiatich bodov, a vzdialil sa bodovo druhému Greipelovi. Vedúca skupina si vytvorila až 9 minútový náskok O víťazovi rozhodlo záverečné stúpanie na Côte de la Croix Neuve s dĺžkou troch kilometrov a priemerom 10,1 % na ktorom sa vedúca skupina potrhala. O nástup sa pokúsilo viacero cyklistov ale v miernom zjazde zo stúpania predbehol dvojicu špekulujúcich francúzskych cyklistov Brit Stephen Cummings (MTN - Qhubeka) a vybojoval historicky prvé víťazstvo na Tour de France pre africký tím. Práve dnes si Team MTN - Qhubeka pomarančovou farbou prilieb MET Rival pripomenul dnešný Medzinárodný deň Nelsona Mandelu, juhoafrického prezidenta a bojovníka proti apartheidu. Druhý so stratou dvoch sekúnd prešiel cieľom Francúz Thibaut Pinot (FDJ). Sekundu na druhého zaostal druhý Francúz Romain Bardet (AG2R La Mondiale). Slovenský cyklista PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) prišiel do cieľa v dnešnej kopcovitej etape na peknom piatom mieste so stratou 29. sekúnd a pripísal si ďalších 17 bodov v bodovacej súťaži. Aktuálne má 61 bodový náskok. V poslednom stúpaní zaútočil Kolumbijčan Nairo Quintana (Movistar Team) ale žltého Chrisa Froomea (Sky ProCycling) sa nezbavil. Do dnes druhý Tejay Van Garderen (BMC Racing Team) nabral stratu a prepadol sa na tretiu priečku. Druhý je Nairo Quintana. Žltý a bodkovaný dres patrí Chrisovi Fromeeovi, biely Nairovi Quintanovi.     Priebežné poradie po 14. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....56h 02' 19'' 2. Nairo Quintana.....Movistar Team.....+ 03' 10'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 03' 32'' 42. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 1h 05' 34''     Autor: Milan Majtán

13. etapa Tour de France 2015
17. 07. 2015 Reportáže

V piatkovej trinástej zvlnenej etape, ktorá merala 198,5 km so začiatkom v Muret a cieľom v Rodez, sa očakával súboj klasikárov. Na pelotón dnes čakali tri bodované stúpania (1 x 3. kategórie a 2 x 4. kategórie). Cieľ v Muret bol do mierneho kopca s dĺžkou 600 metrov a priemerom 10%. Pelotón na čele so šprintérskymi tímami dostihol skupinu uprchlíkov, ktorá sa vytvorila už tesne po štarte, necelý kilometer pred cieľom. O víťazstvo v šprinte nakoniec bojovala dvojica pretekárov, Belgičan Greg Van Avermaet (BMC Racing Team) a Slovák PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo). O trocha viac síl mal Van Avermaet, druhý skončil SAGAN, tretí Belgičan Jan Bakelants (AG2R La Mondiale) so stratou 3. sekúnd. PETER SAGAN si pripísal na tohtoročnej Tour štvrté druhé miesto! V bodovacej súťaži navýšil svoj náskok na Nemca Greipela (Lotto Soudal) na 24 bodov. V priebežnom poradí zmeny nenastali. Žltý a bodkovaný je Chris Froome (Sky ProCycling), biely dres oblieka Nairo Quintana (Movistar Team).     Priebežné poradie po 13. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....51h 34' 21'' 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 02' 52'' 3. Nairo Quintana.....Movistar Team.....+ 03' 09'' 51. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 1h 09' 20''     Autor: Milan Majtán

12. etapa Tour de France 2015
16. 07. 2015 Reportáže

Tretia pyrenejská etapa merala 195 kilometrov a viedla z Lannemazen na Plateau de Beille. Na pelotón, ktorý je každý deň menší čakali dnes štyri bodované stúpania. Jedna dvojka, dve jednotky a cieľové HC stúpanie na Plateau de Beille vo výške 1 780 m n. m. s dĺžkou 15,8 km a priemerom 7,9 %. Tento rok si TdF pripomína dvadsať rokov od tragickej smrti Fabia Casartelliho, ktorý zahynul pri zjazde z dnešného prvého bodovaného stúpania Col de Portet-d'Aspet. Pretekári prešli okolo jeho pamätníka. V záverečnom stúpaní schladila vzduch a pretekárov búrka z tepla. Z druhého víťazstva v tomto roku a celkove tretieho, sa dnes tešil španielsky cyklista Joaquim Rodriguéz (Katusha Team), ktorý sa dnes takmer celý daň pohyboval pred hlavným poľom spolu s viacerými uprchlíkmi. Rodriguéz sa dostal do čela 8 kilometrov pred cieľom. Druhý Dán Jakob Fuglsang (Astana Pro Team) zaostal 1:12 min, tretí Francúz Romain Bardet (AG2R La Mondiale) 1:49 min. Na peknom šiestom mieste prešiel cieľom český pretekár Jan Bárta (Bora - Argon 18). V cieľovom stúpaní sa pokúsili o útok Vincenzo Nibali (Astana Pro Team), Alberto Contador (Team Tinkoff - Saxo) aj Nairo Quintana (Movistar Team) ale Froome so Sky boli pozorný. PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) dnes prešiel cieľom na 122. mieste so stratou 33:34 min. V bodovacej súťaži si udržal zelený dres, aj keď dnes sa ku nemu priblížil André Greipel na 2 body. Žltý a bodkovaný dres naďalej patrí Chrisovi Froomeovi, biely má Nairo Quintana.     Priebežné poradie po 12. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....46h 50' 32'' 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 02' 52'' 3. Nairo Quintana.....Movistar Team.....+ 03' 09'' 56. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 1h 09' 33''     Autor: Milan Majtán

11. etapa Tour de France 2015
15. 07. 2015 Reportáže

Druhá pyrenejská etapa viedla cez 6 bodovaných stúpaní. Najprv tretej kategórie, potom nasledovala štvorka, trojka, jednotka - Col d'Aspin, HC - Col du Tourmalet a záverečné stúpanie tretej kategórie. Dnešná horská etapa začínala v Pau a po náročných 188. kilometroch končila na Cauterets. Dnes prešli slávne stúpanie na Col du Tourmalet cyklisti 80. krát. Na vrchole vo výške 2 115 m n. m. čakala na prvého pretekára cena Jacquesa Goddeta vo výške 5 000 euro. Cena je pomenovaná po riaditeľovi Tour de France, ktorý šéfoval starej dáme v rokoch 1936-1986. Z ceny Jacquesa Goddeta a z víťaznej etapy sa tešil v cieli poľský pretekár Rafal Majka (Team Tinkoff - Saxo), ktorý sa osamostatnil 55 kilometrov pred cieľom, v stúpaní na Tourmalet, zo sedemčlennej skupiny s ktorou bol v úniku. Majka si pripísal tretie etapové víťazstvo na Tour de France. Druhý prešiel cieľom so stratou rovnej minúty Ír Daniel Martin (Team Cannondale - Garmin). Tretí Nemec Emanuel Buchmann (Bora - Argon 18) zaostal 1:23 min. PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) dnes prešiel cieľom na 100. mieste so stratou 24:40 min. Dnes sa PETER SAGAN obliekol do zeleného dresu po získaní bodov na šprintérskej prémii. Druhý André Greipel (Lotto - Soudal) stráca na slovenského cyklistu 6 bodov. V čele priebežného vedenia zmeny nenastali. Včerajší utrápený favoriti sa nepokúsili o útok na Froomea a oddychovali.     Priebežné poradie po 11. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....41h 03' 31'' 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 02' 52'' 3. Nairo Quintana.....Movistar Team.....+ 03' 09'' 42. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 42' 46''     Autor: Milan Majtán  

10. etapa Tour de France 2015
14. 07. 2015 Reportáže

Po nedeľnom dojazde pretekárov v tímovej časovke v Plumelec nasadli cyklsti do pripravených lietadiel a presunuli sa 730 km do Pau, ked ich čakal prvý deň voľna a odkiaľ dnes pokračoval 102. ročník Tour de France desiatou etapou. Tímový doprovod sa musel presunúť po ceste. Desiata etapa bola prvou horskou, pyrenejskou, s dĺžkou 167 kilometrov so začiatkom v Tarbes a cieľom na La Pierre Saint - Martin. Počas etapy čakali na pelotón 3 stúpania štvrtej kategórie a cieľové najvyššej kategórie HC. Do cieľa na La Pierre Saint - Martin vo výške 1 610 m n. m. s dĺžkou 15,3 km a priemerom 7,4% zavítala karavána TdF prvý krát. O víťazovi rozhodlo podľa očakávania záverečné stúpanie v ktorom zvíťazil Brit Chris Froome o 59 sekúnd pred svojím kolegom zo Sky ProCycling Richiem Portem z Austrálie. Tretí so stratou 1:04 min prešiel cieľom Kolumbijčan Nairo Quintana (Movistar Team). PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) dnes stratil na víťaza 22:39 min na 158. mieste. Žltý Chris Froome dnes predviedol úžasnú cyklistiku, keď postupne v kopci, odpáral všetkých favoritov na celkové víťazstvo. Ako prvý stratil kontakt s vedúcou skupinou ktorú ťahal Sky ProCycling Vincenzo Nibali (dnes 21. miesto +4:25 min.), potom Alberto Contador (dnes 11. miesto + 2:51 min.) a nakoniec Nairo Quintana. V žltom zostal suverénny Froome, ktorý si dnes obliekol aj bodkovaný dres. Do zeleného sa prezliekol André Greipel (Lotto - Soudal), v bielom drese zajtra nastúpi Nairo Quintana.     Priebežné poradie po 10. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....35h 56' 09'' 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 02' 52'' 3. Nairo Quintana.....Movistar Team.....+ 03' 09'' 34. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 23' 27''       Autor: Milan Majtán

Okolo Rakúska 2015
13. 07. 2015 Reportáže

Po operácii artérie ľavej nohy, ktorú podstúpil 2.4.2015 v Londýne, sa vrátil PETER VELITS (BMC Racing Team) do pretekov na Okolo Rakúska. Šesťdesiaty siedmy ročník začínal sobotu 4.7. tímovou časovkou vo Viedni na 5,4 km a končil nedeľu 12.7. v Bregenze. Pretek Österreich-Radrundfahrt viedol naprieč celým Rakúskom a celkovo meral 1 448 km. Okrem BMC s PETROM VELITSOM stálo na štarte ešte 5 WorldTour tímov - Team Katusha, Team Tinkoff - Saxo, AG2R La Mondiale, Team Cannondele - Garmin, IAM Cycling a 15 kontinentálnych tímov. Celkovým víťazom sa stal španielsky cyklista Víctor De La Parte (Team Vorarlberg). Druhý skončil Belgičan Ben Hermans (BMC Racing Team), tretie miesto obsadil česky cyklista Jan Hirt (CCC Sprandi Polkowice). PETER VELITS obsadil konečné 74. miesto so stratou 50:32 min na víťaza.     Autor: Milan Majtán

9. etapa Tour de France 2015
12. 07. 2015 Reportáže

Deviatou etapou, pred prvým dňom voľna, bola tímová časovka na 28 km. Tímový chronometer viedol z Vannes do Plumelecu. Časovka končila 1 700 metrovým stúpaním s priemerom 6,2%. V tímovej časovke, ktorá sa jazdí na Tour de France pravidelne v nepárny kalendárny rok, bol najrýchlejší Americký BMC Racing Team, ktorý zdolal 28 km trať za 32:15 min. Druhým tímom v cieli zo stratou necelej jednej sekundy bol Britský Sky ProCycling. Tretí španielsky Movistar Team zaostal za BMC 4 sekundy. Na štvrtom mieste skončil SAGANOV Ruský Team Tinkoff - Saxo so stratou 28 sekúnd. Dresy majiteľov nemenili - žltý patrí Chrisovi Froomeovi, zelený a biely PETROVI SAGANOVI a bodkovaný Danielovi Teklehaimanotovi.   Priebežné poradie po 9. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....31h 34' 12'' 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00' 12'' 3. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....+ 00' 27'' 4. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 38'' 10. Zdeněk Štybar.....Etix - Quick Step.....+ 01' 59''   Autor: Milan Majtán  

8. etapa Tour de France 2015
11. 07. 2015 Reportáže

Dnešná zvlnená etapa začínala v Rennes a končila na kopci Mur de Bretagne. Cieľové stúpanie tretej kategórie malo 2 kilometre s priemerom 6,9% a maximom 10%. Sobotňajšia etapa merala 181,5 km. V cieľovom stúpaní, necelých 500 metrov pred cieľom, nečakane zaútočil domáci cyklista Alexis Vuillermoz (AG2R La Mondiale) a s náskokom piatich sekúnd pred druhým Írom Danielom Martinom (Team Cannondale - Garmin) prešiel cieľom ako prvý. Tretí Španiel Alejandro Valverde (Movistar Team) zaostal 10 sekúnd. Rovnakú stratu si pripísal na štvrtom mieste slovenský cyklista PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo). Z fantastickej štvorky zaostal v záverečnom stúpaní Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) a pripísal si na zvyšných troch favoritov stratu 10 sekúnd. Po dnešnej etape sa do zeleného dresu obliekol PETER SAGAN, naďalej mu patrí aj biely dres. V žltom zostáva Chris Froome (Sky ProCycling).   Priebežné poradie po 8. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....31h 01' 56'' 2. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 11'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00' 13'' 9. Zdeněk Štybar.....Etix - Quick Step.....+ 01' 15''     Autor: Milan Majtán

7. etapa Tour de France 2015
10. 07. 2015 Reportáže

V dnešnej rovinatej etape dlhej 190,5 km so začiatkom v Livarote a cieľom vo Fougéres sa očakával súboj šprintérov. Do dnešnej etapy nenastúpil do včerajšieho pádu, ktrorý mal kilometer pred cieľom, žltý Tony Martin (Etix - Quick Step) a tak dnes žltý dres v pelotóne chýbal. Chris Froome si ho z úcty k Martinovi neobliekol. Tony Martin sa už aj podrobil operácii zlomenej kľúčnej kosti. V etape sa dnes o tempo starali šprintérske tímy a vrchári oddychovali. V záverečnom hromadnom šprinte bol najrýchlejší Brit Mark Cavendish (Etix - Quick Step). Druhý bol André Greipel (Lotto - Soudal), tretí prešiel cieľom PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo). Mark Cavendish získal na TdF svoju 26. víťaznú etapu. PETER SAGAN sa posunul v priebežnom poradí na druhé miesto. V žltom drese je Christopher Froome (Sky ProCycling), biely je PETER SAGAN, zelený dres má André Greipel.   Priebežné poradie po 7. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....26h 40' 51'' 2. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 11'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00' 13'' 8. Zdeněk Štybar.....Etix - Quick Step.....+ 00' 52''     Autor: Milan Majtán

Report: 8. Oravský cyklomaratón Dolný Kubín
10. 07. 2015 Reportáže

Vychýrená akcia známa široko-ďaleko, o čo sa postarali skvelí organizátori dobrou reklamou. Do Dolného Kubína sme dorazili v predstihu. Bolo dosť času sa vybaliť a zaregistrovať. Rozhodol som sa pre Trasu C – polmaratón (krátka trať 43 km). Po preteku sa to ukázalo ako správna voľba. Kto sa vydal na Trasu B – maratón (dlhá trať 80 km), bol samovrah, takže veľký rešpekt chlapci a samozrejme aj dvom dievčatám čo sa vydali na 80-ku! Od rána nás „Oskar“ nespúšťal z očí a pridával na intenzite. Každému bolo jasne, že dnes ten dojazd do cieľa nebude zadarmo. Teplota na slnku bola ďaleko za 30-tkou. Štart bol naplánovaný na 10:00 hod na námestí P. O. Hviezdoslava a veru som mal aj pocit, že som tam niekde zazrel jeho stopy z dávnych čias. Nedočkaví jazdci sa začali radiť už hodne skoro a tak sme sa ocitli cca v polovici štartového poľa. Po výstrele z pištole sa mi rozbehli kútiky. Nastala situácia, ktorú každý šofér veľmi dobre pozná. Na semafore svieti zelená a autá pred vami sa stále nehýbu :) Štart bol sprevádzaný klasickým rachotom, keď sa všetci snažia rýchlo zacvaknúť tretry do pedálov. Na čele bol jazdec Rely Dakar Štefan Svitko na svojom bezpedálovom stroji. Som pevne presvedčený, že sa mu čkalo počas celých pretekov, pretože aj ja som si na trati v tých stúpaniach v duchu predstavoval, že aké by to bolo vybehnúť si to na motorke. Prvé kilometre boli fajn, tempo nebolo najpomalšie a pomalinky sa ta asfaltka začala dvíhať. Stúpali sme prvé metre. Miesta v okolí Dolného Kubína sú pre mňa španielska dedina, tak som len dúfal, že predo mnou bude vždy nejaký pretekár, alebo že trať bude dobre vyznačená. Ako sa neskôr ukázalo, všetko bolo na jedničku. Dovoľujem si tvrdiť, že aj ja s mojím zlým orientačným zmyslom by som tam nezablúdil. Pre mňa bolo bonusom značenie na trati každého piateho kilometra. Priebeh trate Vám podrobnejšie popisovať nebudem, pretože ju sám nepoznám, išiel som to raz v živote. Museli ste byť neustále v strehu. Ak boli predo mnou tiahle stúpania, mal som chvíľku čas si poobzerať krásnu okolitú krajinu. Dokonca aj na rovinkách ste museli dávať pozor, pretože mne sa tam v jednom mieste podarilo skoro zapichnúť predným kolesom. Viem, že na trati ide každý za seba, ale v ramci fair play som aspoň ja zakričal tým za mnou: „pozor jama.“ Je mi jasné, že na Orave sú pracovití ľudia, pretože sa tam obrába skoro každý meter a z toho vyplýva, že väčšina trate išla po lúkach a prašných cestách. V jednej debate pred pretekom organizátor spomínal, že pri peknom počasí dochádza ku kolíziám a pádom viac ako v blatistom teréne. Niečo na tom pravdy bude, sám som bol svedkom pádu, ale borec sa hneď postavil a išiel ďalej. Na trati boli tri, myslím, že požehnané občerstvovačky s ochotnými ľuďmi. Stačilo pristaviť a hneď sa pýtali: „čo si dáte, treba Vás obliať?“ Ak Vás obliali, tak voda na Vás len tak zasyčala, ako keby ste ju vyliali na lávové kamene. Po poslednej občerstvovačke som čakal na to obávane stúpanie na Vendelín. V tom čase bol „Oskar“ najvyššie na oblohe a tak som uvítal každý centimeter v tieni. Tento kopec nesklamal. Ja som si ho užíval, aj keď celý vo vlastnej šťave. Stúpaniam dávam prednosť pred zjazdmi. Potom sa na trati už nič dramatické nedialo a klesalo sa pomaly až do cieľa, kde ma to zas o niečo viac chytilo na tých rýchlych asfaltových cestách, len škoda, že nebolo sa s kým naháňať. Všetko mi to v zjazde tradične ušlo. Po dojazde som si hned prebehol údaje z GPS zariadenia. Trať mala dĺžku 43,10 km a nastúpaných 1 199 m. Bola to v skutku krásna trať, budúci ročník ju vrele odporúčam každému, ale neurobte to čo ja, že na pretek pôjdete priamo z nočnej, bez spánku. Najazdené kilometre sa nepočítajú a vy sa potom v takom teple poriadne trápite, ako chlapec z reklamy: „keď si hladný, nie si to ty!“ Takže ani so svojím výkonom som nebol vôbec spokojný. Dávam si ale predsavzatie, že budúci rok to bude oveľa lepšie. Pretože, nemám toho moc pojazdeného, tak Oravský cyklomaratón sa mi do pamäti zapísal krvopotnými písmenami a touto cestou by som chcel poďakovať bikepoint.sk, pretože bez nich by som sa nezúčastnil, nenabral by som si toľko zdravého Oravského vzduchu do pľúc a bol by som chudobnejší o kopec krásnych výhľadov. Trať bola pre mňa charakteristická tým, že v tých pozvolných stúpaniach ste stále videli pred sebou toho hadíka, ako sa pomaličky plazí na vrchol. Celý pretek bol dokonalý a ak sa v tých miestach cez týždeň bude niekto bajkovať, bude vo vzduchu ešte cítiť pot z pretekárov. V sobotu dostalo poriadne na frak telo každého jedného bikera, no ten zážitok si v obchode a ani na e - shope nekúpiš. Celej akcii dávam 9 bodov z 10 a to len preto, že som nevyhral krásny fosforový bike Cube v tombole. Autor: Peter Krajči Foto: Anton Ďurina

6. etapa Tour de France 2015
09. 07. 2015 Reportáže

Šiesta zvlnená etapa merala 191,5 km, začínala v Abbeville a končila v Le Havre. Pelotón dnes strážil uprchlíkov, ktorých náskok bol až 12 minút. Posledného z nich dostihol tri kilometre pred cieľom. Pol kilometra pred cieľom čakal na pretekárov krátky kopec so sedem percentným stúpaním. V závere tohto kopca nastúpil český pretekár Zdeňek Štybar (Etixx - Quick Step), favoriti na víťazstvo spolu s PETROM SAGANOM troška zaváhali, a Štybar s náskokom dvoch sekúnd prešiel cieľom ako prvý. Druhý došprintoval PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo), tretí bol Francúz Bryan Coquard (Team Europcar). Kilometer pred cieľom, v ochrannej zóne, zavinil pád priebežne vedúci pretekár Tony Martin (Etixx - Quick Step) a zlomil si kľúčnu kosť. Do pádu sa priplietli aj Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) a Nairo Quintana (Movistar Team). Tony Matin je po Fabianovi Cancellarovi (Trek Factory Racing) druhým cyklistom ktorý odstúpil z tohtoročnej Tour v žltom drese. Český cyklista sa z víťaznej etapy na Tour de France teší po 14. rokoch. Do zajtrajšej etapy nastúpi v žltom drese Brit Chris Froome, PETER SAGAN sa v priebežnom poradí pred zajtrajšou etapou posunie na tretiu priečku a naďalej mu patrí biely dres pre najlepšieho pretekára do 25 rokov. Na zelený dres na druhom mieste stráca iba 3 body.     Priebežné poradie po 6. etape: 1. Tony Martin.....Etixx - Quick Step.....22h 13' 14'' 2. Chris Froome.....Sky ProCycling.....+ 00' 12'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00' 25'' 4. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 27'' 9. Zdeněk Štybar.....Etix - Quick Step.....+ 01' 04''     Autor: Milan Majtán