Správy

5. etapa Tour de France 2015
09. 07. 2015 Reportáže

Dnešnú etapu, v ktorej sa očakával súboj šprintérov, skomplikoval dážď, silný vietor, mokré cesty a veľa pádov. Piata rovinatá etapa začínala v Arrase a po 189,5 km končila v Amiense. Dnešná trasa viedla popri hroboch obetí prvej svetovej vojny. Silný vietor rozdelil pelotón na dve skupiny, ktoré sa do cieľa už nespojili. Vo vedúcej skupine bol aj PETER SAGAN spolu s fantastickou štvorkou (Froome, Contador, Quintana, Nibali). O víťazovi rozhodol šprint v ktorom bol najrýchlejší Nemec André Greipel (Lotto Soudal) pred PETROM SAGANOM (Team Tinkoff - Saxo) a Britom Markom Cavendishom (Etixx - Quick Step). Gorila Greipel si pripísal na tohtoročnej Tour de France druhé etapové víťazstvo, spolu ich má už osem. Na čele priebežného poradia zmeny nenastali. Tony Martin je žltý, PETER SAGAN biely a André Greipel zelený.   Priebežné poradie po 5. etape: 1. Tony Martin.....Etixx - Quick Step.....17h 19' 26'' 2. Chris Froome.....Sky ProCycling.....+ 00' 12'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00' 25'' 4. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 33''   Autor: Milan Majtán

Report: 24h SLOVAKIA RING Cycling Race 2015
08. 07. 2015 Reportáže

Jeden deň - 24 hodín, 1440 minút, 86 400 sekúnd. Jeden deň na SLOVAKIA RINGU v Orechovej Potôni, jeden pretek - 24h SLOVAKIA RING Cycling Race. Pár mesiacov pred akciou sme sa s kamarátmi a zároveň kolegami zaoberali myšlienkou zúčastniť sa na cestnom 24 hodinovom preteku na jedinom profesionálnom okruhu u nás, Slovakia Ringu . Preto nás potešila ponuka kolegov z bratislavského závodu Volkswagen, ktorý intranetom poslali ponuku pre záujemcov zúčastniť sa tohto preteku vo farbách VW. Najskôr sme sa chceli pridať do bratislavských tímov, ale napadla nás myšlienka poskladať celý tím z martinských zamestnancov Volkswagenu. Oslovili sme teda viacero cyklistov a do BA poslali zoznam štyroch odvážlivcov. O registráciu, prenajatie dvoch boxov, vybavenie potrebných vecí a formalít sa postarali blaváci. Nám sa podarilo si z roboty požičať VW Caravellu a ráno vo štvrtok 2.7. sme vyrazili smer Orechová Potôň. Cestu nám pár krát spomalili cestári, ktorý opravovali cestu na viacerých úsekoch. Je leto, dovolenky sa blížia, ľudia sa začínajú presúvať, tak treba začať frézovať cesty a opravovať obchvaty. Je to predsa logické. Na Slovakia Ring sme došli hodinku pred štartom, zoznámili sme sa s kolegami, vyložili bicykle a išli sme si v kľudnom tempe (prvý a posledný krát) prejsť trať. Pri zahrievacom kole sme sa dohodli na poradí v akom pôjdeme na trať a o počte kôl. Cez deň dáme po 4 kolá, v noci 6 kôl (aby sme si mohli viac pospať) a na druhý deň zas 4 kolá. V dvoch boxoch v paddocku sme nakoniec boli štyri VW tímy. Dva osem členné tímy (kategória 8M - Volkswagen Slovakia Hobby Team, kategória 8SM - Volkswagen Slovakia Team Win), jeden sólo jazdec a naša štvorka Volkswagen Slovakia Team Martin v zložení Peter, Ján, Rudo a ja - Milan. V depe som sa zoznámil aj s tímovým kolegom Marekom z bikepoint.sk. Pospomínali sme na chorvátsky Rabac, kam chodievame naháňať jarné kilometre v príjemnom prostredí s tímov, akurát v iných termínoch a poohovárali tímových kolegov . Okruh na ktorom sme pretekali mal dĺžku 5 922 metrov so štyrmi maličkými stúpaniami s prevýšením 120 metrov a plno zákrut, raz doprava raz doľava. Je to tam namotané na malom mieste. Na pravé poludnie o 12:00 štartom v štýle Le Mans začal druhý ročník 24h SLOVAKIA RING Cycling Race. Hneď po štarte sa začalo pretekať ako o život. Ako by sa šlo len na jedno kolo, a nie na 24 hodín. Ja som prišiel na rad z nášho tímu ako posledný. Garmin Edge mi ukazoval na trati takmer 40 stupňov. Zvolil som si priemerku okolo 33 km/h a čakal som či sa niekto z tých čo som predbiehal pridá do háku, alebo či sa pridám do háku niekomu kto predbiehal mňa. Sám jednotlivec nemal veľkú šancu na dobré časy. Výhrou bolo sa pridať do balíku a viesť sa takmer bez námahy 40 kilometrovou rýchlosťou. Po štyroch sériách po štyri kolá prišla tma a s povinnými svetlami sme sa vydali na šesť kôl. Trať bola osvetlená LED svetlami, ale ak niekto čakal úroveň z pretekov F1 tak sa veľmi mýlil. Určite bez vlastného osvetlenia by na trati nikto nezablúdil, ale miestami to bolo také sliepnenie. Po prvých šiestich okruhov som si na dve hodinky zdriemol v aute. Svoje najrýchlejšie časy som dosiahol počas druhej nočnej šesť kolovej série, keď som sa hneď po prebraní štafety v depe, zaradil do balíka a viezol som sa v ňom až do výmeny. Bola to radosť sa tam tak viesť takmer 40 km rýchlosťou, občas bez krútenia. O tempo sa vpredu staralo do desať pretekárov, zvyšných cca 20 sa len viezlo. Na ťahanie špice nebolo síl a ťahajúci pretekári ani nemali záujem striedať, aspoň taký som mal pocit. V jednom z týchto kôl bol aj pád, ktorému sme sa ostatní našťastie vyhli. Ako som sa neskôr dozvedel cyklista si zlomil kľúčnu kosť. Pádov sme počas dňa zaznamenali viacero. Nočných 6 kôl sme dali po dve série. Pri krúžení (nie len v noci), neustálom sledovaní trate v rýchlom tempe a sledovaní zadného kolesa spolujazdca pred vami s rukami na brzdách, sme začali strácať prehľad nad počtom kôl. S východom slnka sme prehodnotili taktiku a striedať sme sa začali po troch kolách. Úsmev nám z tvári postupne mizol a očami sme začali sledovať zostávajúce hodiny do cieľa. Počas dňa sme zaregistrovali aj pár známych osobnosti a celebrít. Na bicykli pretekal Matej "Sajfa" Cifra, Filip Šebo, herečka (vraj z Búrlivého vína, vraj preto lebo ja také seriáli nesledujem) Ivana Kubáčková, Róbert Pukalovič. V depe bolo vidno aj dvoch prezidentov. Prezidenta Slovenského zväzu cyklistiky Petra Prívaru, ktorý aj pretekal a prezidenta SZĽH Igora Nemečeka, ktorý bol podporiť bývalého hokejistu Pukaloviča. Ukončenie preteku vyšlo na mňa. Zvolil som pohodové tempo a užíval som si posledné tri kola. Na obiehajúce skupiny som nereagoval a šiel si sám. V poslednom kole som dobehol v podobnom tempe idúceho pretekára, dali sme sa do reči a cieľom sme prešli necelú minútu pred cieľom v 12:00. Náš Volkswagen Slovakia Team Martin prešiel za 24 hodín 138 kôl (816.96 km) s priemernou rýchlosťou 35.79 km/h. Čo ma na trati prekvapilo bolo to, že o tempo sa väčšinou starali pretekári v kategórii Sólo, teda tí čo šli celý pretek sami. Niektorí pretekári boli slušný, poďakovali za striedanie, niektorý boli arogantný a v balíku si robili čo chceli. Absolútny rešpekt si zaslúžia všetci hendikepovaní cyklisti, či už pretekali na bicykloch alebo na handbikoch. Klobúk (prilba) dole. Keďže som z bikepoint.sk teamu, ktorý pravidelne organizuje FESTINA 24 hodín MTB, môžem trocha porovnávať. Čo ma na 24h SLOVAKIA RING Cycling Race veľmi nemilo prekvapilo bola non - stop občerstvovačka. Na našej MTB 24 hodinovke sa doslova 24 hodín prehýbajú stoly pod jedlom, 24 hodín je tam obsluha tu na začiatku vyložili pár kg jabĺk, hrušiek, banánov a rozkrájali pár melónov a keď sa to rozobralo tak bol koniec. Jedine ionťák bol stále k dispozícii. Ráno vyložili fornetti. Možno tam bolo jedla viac, len sme neboli v správnom čase na správnom mieste.... Za vybavenie všetkých formalít a zaplatenia štartovného ďakujeme kolegom z bratislavského Volkswagenu a VW MT za zapožičanie podnikového automobilu. Za vyšitie modrých tímových tričiek ďakujeme http://www.vysivanie-zuzana.sk/. Celkovo najrýchlejším tímom na druhom ročníku 24h SLOVAKIA RING Cycling Race bol 6 členný mužský tím PRO CYCLING.sk - Dexter, ktorý zvládol za 24 hodín 161 kôl (953.12 km) s priemerom 41.62 km/h. Na treťom mieste v kategórii 8 členných zmiešaných družstiev sa umiestnil Volkswagen Slovakia Team Win. Gratulujeme. Autor: Milan Majtán Foto: Milan Majtán

4. etapa Tour de France 2015
07. 07. 2015 Reportáže

Štvrtá rovinatá etapa začínala v belgickom Serainge a končila vo francúzskom Cambrai. Po včerajšom páde do dnešnej etapy, ktorá merala 223,5 km a bola najdlhšou na tohtoročnej Tour de France, nenastúpilo sedem pretekárov. Ku koncu etapy čakalo na cyklistov 13,3 km kociek rozdelených do siedmych úsekov. Všetci favoriti na celkové víťazstvo prešli kockové úseky bez problémov, Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) viac krát zaútočil ale bez úspechu. Necelé 4 kilometre pred cieľom zaútočil z vedúcej 34 člennej skupiny nemecký cyklista Tony Martin (Etixx - Quick Step) a pripísal si na TdF svoju piatu víťaznú etapu. Tri sekundy zaostali druhý Nemec John Degenkolb (Team Giant - Alpecin) aj tretí PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo). Tony Martin si po dnešnej etape obliekol prvý krát žltý dres pre lídra pretekov. PETROVI SAGANOVI zostal biely dres.     Priebežné poradie po 4. etape: 1. Tony Martin.....Etixx - Quick Step.....12h 40' 26'' 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....+ 00' 12'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00' 25'' 5. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 39'' 10. Zdeněk Štybar.....Etix - Quick Step.....+ 01' 16''     Autor: Milan Majtán

3. etapa Tour de France 2015
06. 07. 2015 Reportáže

Tretia etapa merala 159,5 km a viedla celá po Holandsku. Zvlnená etapa začínala v Antverpách a končila na stúpaní Mur de Huy, známeho z jarnej klasiky Valónsky šíp. Na 47,5 km prešiel pelotón mestečkom Meensel - Kiezegem, rodiskom Eddyho Merckxa, ktorý 17.6. oslávil 70 rokov. Dnešnú etapu poznačil veľký hromadný pád necelých 60. kilometrov pred cieľom, ktorý postihol takmer 40 pretekárov. Viacero pretekárov po ňom odstúpilo hneď, ďalší v cieli. Na 15 minút bola etapa zastavená a do prvého bodovaného stúpania tohtoročnej TdF sa šlo za autom riaditeľa preteku. Po reštarte pretek pokračoval. Cieľom v stúpaní na Mur de Huy dlhom 1 300 metrov s priemerom 9,6% prešiel ako prvý Španiel Joaquim Rodríguez (Katusha Team) pred Britom Chrisom Froomeom (Sky ProCycling) a Francúzom Alexisom Vuillermozom (AG2R La Mondiale). PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) dnes stratil na víťaza 40 sekúnd na 27. mieste. Po etape odstúpil z pretekov Fabian Cancellara (Trek Factory Racing), ktorý sa zranil v hromadnom páde. Do priebežného čela sa dostal Chris Froome. Biely dres pre pretekára do 25 rokov oblečie do zajtrajšej štvrtej etapy PETER SAGAN.     Priebežné poradie po 3. etape: 1. Chris Froome.....Sky ProCycling.....7h 11' 37'' 2. Tony Martin.....Etixx - Quick Step.....+ 00' 01'' 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00' 13'' 6. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 31'' 10. Zdeněk Štybar.....Etix - Quick Step.....+ 01' 04''     Autor: Milan Majtán  

Report: Sella Ronda HERO 2015
06. 07. 2015 Reportáže

WE ROCK WE HERO! Rozhodnutie či ísť alebo neísť do Dolomitov stálo iba na tom s kým a kedy. Na bikepoint.sk čítam, že sa tam budú konať Majstrovstvá sveta v MTB maratóne a týždeň predtým BIKE DAY na ktorom sa zúčastňuje cca 30tis cyklistov. V mojom prípade zvíťazil bojovný duch a preto sa ide na Sella Ronda HERO pretekať. Spolu so mnou na akciu ide Miško a parťák Denis, ktorý berie tento maratón ako tréning na 1000 míľ. Z Trenčína sme vyštartovali vo štvrtok a keďže som nemusel šoférovať cestu si moc nepamätám. Pred Val Gardenou sa preberám pričom neustále stúpame a neberáme výšku až nakoniec prichádzame do cieľa malebného penziónu Selena. Rýchle vybalenie, uvítací prípitok a utekáme sa registrovať. Registrácia prebieha hladko a všetko funguje super. Štartovný balíček vysoko prevyšuje štartovné ktoré bolo nemalé. Ale najväčšiu radosť a hrdosť spôsobil nepredajný dres HERO (hrdina), ktorý všetci dávame hneď na seba. Vo štvrtok ešte stíhame charitatívnu módnu prehliadku a po návrate na penzión zaspávame ako zabitý. V piatok ráno sa ideme ako novinári akreditovať. Dostávame suveníry a všetko na USB (tu sa šetrí papierom, je vidno že žijú ekologicky). V balíčku dostávame program pre novinárov, vizitky aby sme vedeli kde ako zástupcovia média bikepoint.sk máme byť správne a včas. Konečne sa dostávame aj na bajky aby sme sa vyštverali do prekrásnej doliny kde narazíme ešte aj na sneh. Moji štíhlejší kolegovia sa mi vzdialili aby som o pár chvíľ dorazil Michala, ktorý utrhol zadné koleso. Aj majster tesár sa utne. Z výjazdu sa stáva záchranná akcia s cieľom kúpiť nové koleso. Ceny v obchodoch boli závratné. Po dlhšom čase sme našli mavic, kde po krátkej dohode a vybavení zľavy si Miško kupuje nové koleso, ktoré mu umožňuje na druhý deň štart na Sella Ronda HERO. Ešte sme vypadli na krátku bajkovačku po okolí. Prekrásne hory, single, absolútne tolerantný šoféri aj napriek tomu, že sme v temperamentnom Taliansku. Nikto na nás netrúbi ani nehromží. Proste trochu iná kultúra ako u nás. O 15hod štartovali Majstrovstvá sveta deti. Že to bola paráda. Deti to prežívali avšak ich rodičia ešte viac. Po bajkovaní odchádzame na press konferenciu. Tu bola celá elita UCI ako aj miestny papaláši a čo nás potešilo najviac aj celá svetová elita MTB bajkerov a bajkeriek. Veľkej popularite sa tu tešia Češi, keďže Jardo Kulhavý bol minuloročným Majstrom sveta. Niet sa čo čudovať. V kategórii ELITE bolo 52 krajín. Bohužiaľ Slovensko absentovalo. Večer grandiózne otvorenie Sella Ronda HERO, krásna talianska moderátorka, všetko naškrobené a vo veľkom štýle. Po nudných ale nevyhnutných prejavoch nasledoval kultúrny program v štýle štyroch ročných období a samozrejme s hymnou a predstavením všetkých krajín. Po programe odchádzame pripraviť všetko čo budeme potrebovať na maratón. Miško nastavuje bajky a ja asi 10x prehadzujem z kopy na kopu čo zobrať a čo nie. Camelback výnimočne beriem (a dobre som urobil). Deň D. Spúšťame sa od penziónu k štartu. Lúčime sa s Denisom, ktorý ide 10min za nami. Miško ide na dlhú 87 kilometrovú trať s prevýšením 4700 metrov. A mi s Denisom na „krátku“ 60 kilometrovú trať s prevýšením 3400 metrov. Atmosféra na štarte je fantastická, plná eufórie, fotiek, bubnovačky, no proste talianska show. Za povzbudzovania divákov sme vyštartovali a u mňa stratégia jasná. Do kopca pomaly nie na stopercentných tepoch a dole dohnať čas, moc nebrzdiť . Prvý kopček z 1500 metrov do nadmorskej výšky 2300 metrov, 5,6 kilometra a nastúpali sme podľa GPS 780 metrov. Že je skoro jedenásť hodín neriešim, fotím, natáčam krátke video však to dobehnem v zjazde. Nooo prvý singláč a my stojíme, predomnou množstvo bajkerov schádza z bajku na sigli bez koreňov a kameňov. Nadávam ako dlaždič, pretože bajkerov nejde obísť. Singláče ale inak luxusné, len škoda že som si ich neužil ako som plánoval. Po zjazde nás čaká 11 kilometrový kopček aj s časovým limitom. Vyzerá to veľmi tesne, ale hádam tu minútku riešiť nikto nebude. Idem čo to dá na sto percent, v celku dosť ľudí za mnou je usmiatých a v pohode. Pri zjazde sa mi motajú miestny pseudo DH. Dole kopcom ma brzdia, je 13:00 a ja ešte nevidím kontrolu. Hmmm? O šesť minút som tam a strihajú mi čip. Moje diskusie „nur 6 minuten“ nepomáhajú a nepomáha ani debata o čakaní v singláčoch, alebo aj to že som štartoval 8:40 teda o jeden a pol hodiny neskôr ako ostatní. Nálada veľmi zlá, dávajú mi náramok „hanby“ s tým že ak chcem môžem pretekať ďalej ale už nebudem mať snímaný čas. Ešte že aspoň tak. Dosť vytočený zjazdujem do Araby, kde je občerstvovačka. Dorážam aj kamaráta Denisa, ktorý ten limit na rozdiel odomňa stihol, čo mu úprimne závidím. Po spoločnej fotke mi uniká a v cieli zisťujem že mi nakoniec naložil 30 minút. Skvelé. Idem ďalej. Ale len do pohody. Samozrejme pokiaľ bajk vydrží pekne celú trať. Časom zisťujem, že to väčšina za mnou vzdala, takže sme tvorili záverečnú skupinku Taliansko - Novo Zélansko - Slovenskú. Talian mi vysvetľuje, že bez čipu to bude NO STRESSO. Tak OK, berieme to ako tréning v najkrajšej či ak chcete najnádhernejšej prírode. Ďalší v poradí tretí kopec nám sľubuje osemsto výškových metrov. Kúsok ideme aj po asfaltke, kde stretávame množstvo žiletkárov, motorkárov, či krásne autá. Čo ma baví však najviac je neustále sa pozerať po okolitých horách, vodopádoch, no proste nádhernej, prenádhernej prírode. Na ďalšej občerstvovačke aj po časovom limite sa cítim fajn. Aj keď sme na chvoste, na občerstvovačkách to vyzerá celkom biedne. Ešte že som si zobral camel back. Posledný kopec, dole neuveriteľných 29 stupňov a strašné teplo a o hodinu na to plus tri stupne, dážď a blesky. Idem ďalej, zmrznuté prsty a dúfam len, že do mňa nešľahne blesk. Dážď v tejto chvíli pôsobí ako keby ma pichali ihlami. Naokolo boli všetci poschovavaní v prístreškoch, v autách či pod skaliskami. Len bajkeri idú ďalej a v tom začínam aj premýšľať, že kde sa schovám. Odovzdaný osudu šľapem / tlačím v kose a búrke do posledného kopca. Do cieľa zostáva posledných 7 km. Som v Passo Sella. Talian, ktorý ide so mnou hovorí, že už ideme len a len dole. Tak sa teším. No pekne to šmýka, do toho tvrdohlavé kravy veľké ako slony rovno na trase. Pretekár predo mnou a ja stojíme a čakáme kedy nám dámy uvoľnia singláč. V podstate mám obavu aby ma netrafil blesk alebo sa nevytriem na nejakom lajne od miestnych kravičiek, alebo po mne vyštartuje býk? No proste paráda. Pár hupákov, singláčiky a prichádzam do vytúženého cieľa. 9 hodín na 60 km je asi dosť, ale napriek všetkému okrem piva v cieli dostávam aj cieľový šál. I am HERO. I keď bez čipu a diplomu som aspoň malým hrdinom. Chytá ma zimnica, keďže je stále pod desať stupňov. A tak úplne mokrý a zmrznutý sa presúvam na penzión. Tu už oddychuje vyvoňaný Denis. Gratulujem mu k zdolaniu trate. Dávam horúcu sprchu a keď z nej vyleziem zisťujem, že Miško práve prišiel do cieľa dlhej v limite. Chvála bohu je to za nami. Podľa jeho výpovede ako aj debaty s ostatnými bajkermi čo išli dlhú bol rozdiel medzi oboma traťami 30 km a 1500 metrov výškových. S tým, že na dlhej bol úsek v zjazde, kde boli na lanách zavesený záchranári, ktorí čakali na to, že ak náhodou niekto spadne do rokliny aby ho odtiaľ vytiahli. Obzvlášť som dlhým (ne)závidel kopček s prevýšením 1000 metrov. To je možné asi len tu. A preto sa o tomto maratóne nie na darmo hovorí, že je jedným z najťažších na svete. Čo ma potešilo: super organizácia, darčeky, prenádherná trať so skvelými výhľadmi, povzbudzovanie ako na formuly 1, aj to že som to prešiel aj keď bez čipu a moji kamaráti dokonca v limite a zdravý. Ako i to, že aj Slovensko malo svoje umiestnenie na bedni a to v kategórii žien nad 40 rokov Kristína Koščová z DEMA RACING TEAMU. Obsadila druhé miesto k čomu jej samozrejme gratulujeme. Čo ma nepotešilo: najviac ma štve tých 6 minút kôli ktorým mi zobrali čip. Nie moc pestré občerstvovačky pre pomalších bajkerov a aj to že som musel stáť na singloch a čakať kým sa uvoľnia. Asi musím menej jesť aby som do kopca išiel tak rýchlo že tieto brzdy predbehnem. Na záver: skvelá akcia s poďakovaním organizátorom, pretože zvládnuť 4015 štartujúcich je naozaj náročné a obdivuhodné. Napríklad aj to že v chránenej oblasti UNESCO nieje problém jazdiť MTB maratón. U nás na Slovensku je to všetko problematické a niekedy mám pocit e škodiť druhým je národným športom. Čo už, Slovensko má čo doháňať, hlavne že hory nám ničia samotný vlastníci ťažkými strojmi alebo štvorkolkami. Aspoň že tu máme pekné ženy. O rok určite ideme a samozrejme sa pokúsime pokoriť dlhú trať. Tak a na záver športu zdar a bicyklovačke a pivu obzvlášť. Všetky informácie z tejto akcie, respektíve fotogalérie či prihlášky na ďalší ročník nájdete na stránke www.sellarondahero.com Autor: Rado Tilandy Foto: Rado Tilandy

3. kolo Svetového pohára MTB XCO 2015
06. 07. 2015 Reportáže

Po Novém Měste na Moravě a Albstadte pokračoval Svetový pohár MTB XCO tretím kolom vo švajčiarskom Lenzerheide. Lenzerheide privítalo Svetový pohár po prvý krát, v roku 2017 sa tu uskutočnia majstrovstvá sveta MTB. Na peknej rýchlej trati v lyžiarskom stredisku vo výške takmer 1600 m n. m. trápila počas celého víkendu pretekárov vysoká teplota. Z druhého víťazstva v tohtoročnom SP sa tešil český biker Jaroslav Kulhavý, ktorý sa osamostatnil na čele v piatom kole po defektoch Absalona aj Shurtera. Posledné 3 okruhy si už vedenie Jaroslav Kulhavý (SPECIALIZED RACING) ustrážil a cieľom prešiel s náskokom 33 sekúnd pred druhým Švajčiarom Ninom Shurterom (SCOTT - ODLO MTB RACING TEAM). Tretí so stratou 1:47 min na víťazného krajana skončil český pretekár Ondřej Cink (MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM). Medzi 105 pretekármi na štarte bol aj slovenský biker MICHAL LAMI, ktorý prešiel cieľom na 51. mieste so stratou 9:24 min.   Výsledky muži Elite: 1. Jaroslav Kulhavý.....SPECIALIZED RACING.....1:29:00 hod. 2. Nino Schurter.....SCOTT - ODLO MTB RACING TEAM.....+0:33 3. Ondřej Cink.....MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM.....+1:47 51. MICHAL LAMI.....+9:24 Po troch kolách SP MTB XCO vedie Jaroslav Kulhavý (660 bodov) pred Ninom Schurterom (600 bodov) a Julienom Absalonom (510 bodov). MICHAL LAMI je na 45. mieste s 80. bodmi.   Len týždeň po zisku titulu majsterky sveta XCM na Südtirol Sellaronda HERO si v treťom kole SP MTB XCO pripísala 42 ročná Dánka Gunn Rita Dahle (MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM) svoje 29. víťazstvo vo SP, keď od tretieho kola bola vo vedení a cieľom prešla s náskokom rovnej minúty pred druhou Američankou Leou Davidson (SPECIALIZED RACING). Tretia Kanaďanka Catherine Pendrel (LUNA PRO TEAM) zaostala 1:36 min. Medzi ženami Elite Slovensko vo Švajčiarsku zastúpenie nemalo.   Výsledky ženy Elite: 1. Gunn Rita Dahle.....MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM.....1:32:15 hod. 2. Lea Davison.....SPECIALIZED RACING.....+1:00 3. Catherine Penderl.....LUNA PRO TEAM.....+1:36 Po troch kolách SP MTB XCO vedie Jolanda Neff (650 bodov) pred Gunn Ritou Dahle (650 bodov) a Catherinov Pendrel (470 bodov). JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ je na 51. mieste s 58. bodmi.     Autor: Milan Majtán

2. etapa Tour de France 2015
05. 07. 2015 Reportáže

Druhá etapa začínala V Utrechte a končila po 166. kilometroch v Zélande. Posledných 40 kilometrov rovinatej etapy sa šlo pozdĺž mora vrátane prechodov cez tri hrádze, pričom cieľ etapy bol na konci tretej. Veľké problémy narobil cyklistom dážď a hlavne silný vietor, ktorý rozdelil pelotón na viacero menších skupín. Do cieľa šprintovala nakoniec 26 členná skupina v ktorej nechýbal ani náš PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo), ktorý nakoniec skončil druhý. Z víťazstva o centimetre sa tešil Nemec André Greipel (Lotto Soudal). Tretí bol Švajčiar Fabian Cancellara (Trek Factory Racing). Vďaka bonifikačným sekundám za dnešné tretie miesto sa do žltého dresu obliekol Fabian Cancellara. André Greipel si dnes pripísal siedmu víťaznú etapu na TdF. PETER SAGAN sa posunul v priebežnom poradí na 4. miesto.     Priebežné poradie po 2. etape: 1. Fabian Cancellara.....Trek Factory Racing.....3h 44' 01'' 2. Tony Martin.....Etixx - Quick Step.....+ 00' 03'' 3. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 06'' 4. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 33''     Autor: Milan MAjtán        

1. etapa Tour de France 2015
04. 07. 2015 Reportáže

Dnes sa začal najznámejší cyklistický pretek Tour de France. Druhá GrandTours tohto roku začala v holandskom Utrechte rovinatou individuálnou časovkou na 13,8 km. Medzi 198. pretekármi stál na štartovacej rampe aj jediný Slovák, obhájca zeleného dresu, PETER SAGAN v drese Teamu Tinkoff - Saxo. Najrýchlejším mužom sa na jedinej individuálnej časovke v 102. ročníku TdF stal Austrálčan Rohan Dennis (BMC Racing Team). Dennis preletel ako jediný trať pod 15 min za 14:56 min s priemernou rýchlosťou 55,2 km/h, čím prekonal historický rekord časoviek na TdF. Druhý zo stratou piatich sekúnd prešiel cieľom Nemec Tony Martin (Etixx - Quick Step). O šesť sekúnd bol pomalší tretí Švajčiar Fabian Cancellara (Trek Factory Racing). Čerstvý majster SR v individuálnej časovke PETER SAGAN zaostal za víťazom o 41 sekúnd a skončil na 19. mieste.     Priebežné poradie po 1. etape: 1. Rohan Dennis.....BMC Racing Team.....14' 56'' 2. Tony Martin.....Etixx - Quick Step.....+ 00' 05'' 3. Fabian Cancellara.....Trek Factory Racing.....+ 00' 07'' 19. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 41''     Autor: Milan Majtán

Reportáž: AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly
02. 07. 2015 Reportáže

Parádna akcia pod Súľovskými skalami Súľovský maratón je už medzi bikermi a maratóncami pevne zakorenená akcia. Sám som absolvoval dva ročníky a na zážitky z nich len tak ľahko nezabudnem. Aj polmaratónska trať (48km) občas dokáže veru riadne preveriť fyzické a psychické sily, hlavne keď kondička nieje ešte tiptop a na tele je nejaké to kilečko navyše. Posledné dva ročníky mi však pracovné povinosti neumožnili účasť a tento rok všetko nasvedčovalo tomu, že to dopadne podobne. No nakoniec mi to nedalo, vyberám deň dovolenky a od štartu na už 17.ročníku tejto skvelej bikovej akcie ma neodrádza ani to, že po maratóne budem musieť absolvovať ešte jednu nočnú šichtu. Dajako už len to hádam prežijem. Pre tento krát premiérovo na “dlhej“ (po novom“ iba“ 78km), nech už to teda stojí za to! Predsa len Súľov a jeho nádherné prostredie mi už vážne chýbalo. Tretiu júnovú sobotu, ráno o šiestej vyrážame z Bratslavy. Supportera mi robí kamarát Michal za čo mu touto cestou srdečne ďakujem. Po menších komplikáciách dorážame do Súľova pol hoďku pred štartom. Expresne vybavujem prezentáciu a 10 minút pred výstrelom stojím pripravený na štarte spolu s ďalšími odvážlivcami odhodlanými popasovať sa s dlhou traťou. Dokopy sa nás vo všetkých kategóriách pozbieralo 105, čo nieje zas až taká sláva. Výdatné zrážky v piatok neveštili nič dobré, ale sobotňajšie pekné počasíčko všetko napravilo a pripravilo ideálne podmienky na závodenie. Štartový výstrel nás teda poslal na krásnych 78 kilometrov s prevýšením 2650 výškovýchmetrov, tak aspoň teda propozície hásali. Stanovujem si cieľ pokoriť trať do 5 hodín, tak som sám zvedavý ako mi to dnes pôjde. Po štarte následuje úvod po asfalte na zahriatie za sprievodným vozidlom.Po ňom už točíme do terénu úvodnej 36 kilometrovej slučky ktorá robí dlhú trať dlhou. Snažím sa to nehrotiť a tak si nájdem pozíciu niekde v druhej polovici balíka. Ten sa v úvodnom stúpaní do sedla Patúch pekne potrhá a každý si už ide to svoje podľa svojich možností a schopností. Zjazd po zvažnici je fajn no mne to dnes akosi nejde, bike je nejaký neposedný. Nieje to dnes ono, ani na nasledujúcich úsekoch v teréne či už smerom hore, alebo dole sa teda necítim teda vôbec komfortne. Terén je vlhký treba dávať pozor hlavne na mokré koreňové pasáže. Nevadí, hádam sa to zlepší. Kochám sa aspoň okolitým prostredím keď je na to čas. Je tu fakt neskutočne krásne, už len kôli tomu sa oplatilo vyraziť na dlhú trať. Prvú občerstvovačku vynechávam, mám všetkého dostatok. Po zvažniciach sa opäť dostaváme do lesa, kde nás prekvapuje strmá stojka ktorá sa v pedáloch fakt vyšliapať dnes nedá, kombinácia mokrého lístia a blata robí svoje. Ale je to len kúsok a tak na vrchole stojky opäť všetci naskakujeme na biky a hurá ďalej. Stretám MTBIKER-fóristu Zihadla5 a tak spolu aspoň klábosíme a kocháme sa okolitou prírodou, pokiaľ to teda tepy dovolujú. Ani neviem ako dorážame na ďalší bufet v Malej Čiernej. Tu už zastavujem a nechávam si doplniť flašky ionťákom a vodou. Napadá ma spásunosná myšlienka a skúšam podfúknuť troška tlak v zadnej pneu,l ebo po tridsiatich kilákoch som teda až nezvykle dosť vyklepaný. Tento krok sa ukazuje ako správna voľba a ejhľa zrazu to ide parádne dolu aj hore kopcom. Takže si vcelku napravujem morál a hneď mi je veselšie. Výšlap po lúke z Malej Čiernej je teda pekné psycho, ale nakoniec sa nám úspešnene darí vygašparkovať ho. Nasledujúce úseky do Bodinnej a Vrchteplej si už užívam. Lúky sú parádne zjazdné, bike ide konečne podľa mojich predstáv a zjazdy sú fakt výborné a krute rýchle. Na občerstvovačke vo Vrchteplej opôšťam Zihadla5 ktorý tam hasí hlaďáka a ďalej do Súľova pokračujem už osamote. Prefrčím cez Súľov a vchádzam do druhej slučky. Následuje tradičný úsek medzi skalami s dvoma schodmi, kde čakajú asistenti vynášači. Pomoc zdvorilo omietam chcem si to predsa náležito užiť bez cudzej pomoci .Nový výšlap do sedla Javor je mňamka, ale zjazdík z neho do Hrabového je fakt skvelí. Táto zmena oproti minulajšku bola fakt rana čierneho podľa mňa teda. Občerstvovačku v Hrabovom si užívam, žiadny pretekár široko ďaleko, takže mám od personálu full servis len pre seba. Všetci fandia povzbudzujú, proste atmoška ako má byť. Maratónom žije celá dedina. Parádne občerstvený a povzbudený pokračujem cez Hlboké nad Váhom do Hričovského Podhradia. Strmé stojky strieadajú kamenité zjazdy a ja už začínam mať vcelku vymalované. Navyše idem vpodstate od Súľova osamotene takže aj morál už je vcelku na ústupe. Na bufete v Hričovskom Podradí tlačím do seba melón a čakám pokial mi ochotný personál čistí zašpinené okuliare, keď v tom cez občerstvovačku preletí niekto zo súperov bez zastavenia a valí bomby do predposledného a najdlhšieho stúpania na Rôsoviny. Nelením a vydávam sa ho stíhať, aspoň mi to neuveriteľne dlhé a tiahle stúpanie lepšie ubehne. V polke sa mi ho darí doraziť a tak tvoríme spolupracujúcu dvojičku. Darí sa nám obehnúť dokonca zopár ďaľších súperov,takže spolupráca na úrovni. V zjazde do Lietavskej Závadky kde je posledný bufet sa mi darí striasť aj svoju dvojičku. V bufete chvíľu postojím, je tu aj zopár súperov ktorý doplňajú sily pred posledným stúpaním cez povestnú krížovú cestu do sedla Roháč. Nikto sa netvári že by chcel vyraziť, tak pokračujem sám ďalej. Posledné stúpanie sa mi ide skvelo, popredbieham zopár odpadlíkov zo strednej trate a už to valím parádnym záverečným zjazdom do Súľova. Na lúkach si užijem pár skočkov, dnes sa to dá pustiť bez bŕzd takže na bomby a ani sa nenazdám a som v Súľove, kde pretínam cieľový oblúk v čase 5hodín a 2 minúty. Takže predsavzatý cieľ nepokorený hmmm. Tu záverečnú občerstvovačku som si mohol teda fakt odpustiť!!! No nevadí, keď tak bude motivácia do budúceho ročníka. Víťazom na dlhej trati sa stal Karel Hartl v čase 3:44 hod a medzi ženami Andrea Juhásová za 4:45 hod. Komplet výsledky: VÝSLEDKY Po dojazde si vystojím radu na vapky, ale je ich tam hojné množstvo takže som vybavený behom pár minútiek. Supporťák Michal mi medzi tým čo využívam exkluzívne spršky s fakt že teplou vodou prináša výborné rizoto, ktoré do seba tlačím už v aute smerujúcom späť do Bratislavy. Predsa len cesta domov je dlhá a nočná šichta sa nezadržateľne blíži. Súľovský maratón ako už je zvykom v ničom nesklamal. Za mňa nemôžem vytknúť absolútne nič. Organizácia na vysokej úrovni, zabezpečenie a značenie trate taktiež. Občerstvovačky hojne zásobené všade všetko, kopec ochotného a príjemného personálu. Atmosféra úžasná, v každej dedine kopec fandiacich ľudkov. Toto je presne to prečo sa na Súľov oplatí vždy vrátiť, aj keď to počasíčko občas zťaží podmienky, ako podaktoré pamätné ročníky. Takže veľké ďakujem Slavovi Strečanskému a všetkým ktorý sa na organizovaní tejto skvelej akcie podielali. O rok sa vidime na štarte opäť a dúfam že na dlhej aj vo väčšom počte,pretože táto parádna trať si to určite zaslúži. Autor: Marek Molnár Foto Anton Ďurina  

Výhercovia štartovného na ORAVSKÝ CYKLOMARATÓN 2015
01. 07. 2015 Reportáže

Výhercami štartovného na 8.ročník Oravského CYKLOMARATÓNU sa stali Martin Füzek a Róbert Gombala. Výhercom gratulujeme bikepoint.sk

Report: Púchovský MTB maratón 2015
30. 06. 2015 Reportáže

Po minulotýždňovom vydarenom 17. ročníku AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly sa konal Púchovský MTB maratón. Zúčastnil som sa ho po prvý krát, ale veľmi ma zaujal rozmanitosťou trate s neskutočnými singláčmi. Po skorom príchode sme si obsadili super parkovacie miesta, kúsok od registrácie, ktorá prebiehala naozaj rýchlo a bezproblémovo. Po registrácií si pretekári mohli krátiť čas pred štartom v stánku Festina, kde mali možnosť merať si svoje sily na cyklotrenažéroch, ktoré zabezpečil Bikepoint.sk. Víťazi mužskej a ženskej katégórie získali cenu v podobe Festina hodiniek. Zamračené počasie vytváralo naozaj ideálne podmienky pre štartujúcich pretekárov. Dlhej trate (48 km) sa zúčastnilo 127 pretekárov a krátkej (22,5 km), ktorú som šiel aj ja nás bolo pripravených takmer 80 čo je po minulom ročníku naozaj pekná účasť. Obidva štarty sprevádzali dve policajné a jedna terénna motorka, ktoré preukázali profesionalitu pretekov a dodali im ten správny šmrnc. Úvodné asi 3km po hlavnej ceste Púchovom, sprevádzaní motorkami sme sa ťahali v balíku. Bol to naozaj úžasný pocit, ktorý človek môže zažiť jedine na pretekoch. Každý sa chce presadiť a „dupať“ čo to dá aby si zabezpečil dobré úvodné miesto. Hlavnými cestami sme sa dostávali na prvé poľné stúpačiky, ktoré trhali pretekárov na skupinky. Stále som sa držal vedúcej skupiny no bolo vidno kto má našľapané kilometre v nohách a kto nie. Po druhom výživnom kopci som už pomaly, ale isto strácal vedúcu skupinu, neostávalo mi nič iné, len poriadne zabrať do pedálov. Prvá tretina trate bola prevažne o stúpaní v lese a lúkach. Konečne sme sa blížili k prvému zjazdu, ktorý riaditeľ pretekov Mgr. Slavomír Kučera spomínal pred štartom a upozorňoval naň pri prezentovaní profilu trate. Hneď som spozornel, pretože sa blížil kamenistý, mokrý a na konci blatistý terén. Bolo potrebné rozumne vyhodnotiť situáciu a zjazdovať naozaj opatrne a uvážene! Nie raz som mal namále. Púchovský MTB maratón je známy svojimi krásnymi singeltrackmi. Keďže som tu bol prvý krát, tak som si ich naozaj vychutnával plnými dúškami a vrelo všetkým odporúčam, aby si ich prišli vyskúšať budúci rok. Tento rok som sa zameriaval len na krátke šprintérske trate, no nezažil som lepšie lesné singláče ako práve tu. Úzke lesné cesty, klopené zákruty, padavé zjazdy a technické pasáže dodávali tomuto preteku dravosť. Približne posledné 4 kilometre do cieľa sme šli priamo cez Púchov a dalo sa tu naozaj veľmi rýchlo dupať, zdatnejší pretekári si mohli vytvoriť väčší náskok. Záverečné 2 kilometre sa tiahli popri Váhu a keďže som si ich bol pred štartom prejsť, tak som vedel, že nasledoval cieľ. Točil som nohami čo to dalo aby som mal čo najlepší čas. Podarilo sa mi prísť do cieľa na 4. mieste a s umiestnením som naozaj veľmi spokojný. Hlavným hosťom Púchovského MTB maratónu bol majster sveta v časovke Peter Velits. Priblížil nám svoj doterajší život pretekára a odpovedal na otázky, ktoré si preňho pripravili účastníci akcie. Po rozhovore Peter Velits spolu s riaditeľom pretekov odovzdával ceny víťazom. Prvú cenu v kategórii žien 19 a viac rokov na krátkej trati si odniesla Monika Sedliačková v drese Bikepoint.sk. Celý program pretekov bol sprevádzaný skvelým moderátorom Ľubošom Dupkalom, ktorý svojimi výnimočnými moderátorskými schopnosťami dotváral tú správnu atmosféru. Som veľmi rád, že som sa tejto akcie zúčastnil. Budúci rok si Púchovský MTB maratón určite zopakujem! Autor: Tomáš Chabada Foto: Tomáš Chabada

Majstrovstvá sveta v maratóne 2015
29. 06. 2015 Reportáže

Uplynulú sobotu sa v Dolomitoch vo Val Gardene konal 6. ročník maratónu Südtirol Sellaronda HERO, ktorý bol zároveň aj majstrovstvami sveta v maratóne. Na štarte majstrovstiev sveta XCM, ktorý sa konal na najťažšom európskom maratóne, za posledných sedem rokov tretieho v Taliansku, stála kompletná maratónska špička vrátane deviatich majstrov sveta a troch olympijských víťazov. Titul majstrov sveta XCM obhajovali český biker Jaroslav Kulhavý a dánska bikerka Annika Langvad. Víťazstvo z vlaňajšieho ročníka Südtirol Sellaronda HERO obhajoval Leonardo Paez z Kolumbie, ktorý sa tu tešil z víťazstva už tri krát. Maratónska trať s dlhými stúpaniami s maximálnym sklonom a bez rovinatej pasáže, mala vyhovovať hlavne špecialistom na maratóny Na mužov Elite čakala trať dlhá 87 kilometrov s prevýšením 4 700 metrov, ženy Elite si museli poradiť zo 60 kilometrami a 3 400 metrami prevýšenia. Najvyšším bodom trate bol priesmyk Sourasass vo výške 2 315 m n. m. Na štarte stálo v sobotné ráno rekordných 4 015 bikerov! Z titulu majstra sveta XCM sa v cieli s bicyklom nad hlavou tešil rakúsky špecialista na maratóny Alban Lakata, ktorý sa približne na 20. kilometri vzdialil svojím súperom a cieľom prešiel s náskokom 2:07 min. O druhé miesto bojovali trojnásobný majster sveta v maratóne Christoph Sauser (2007, 2011, 2013) a trojnásobný víťaz Sellaronda HERO Leonardo Paez (2012, 2013, 2014). Ako druhý prešiel cieľom nakoniec Švajčiar Sauser. Tretí Kolumbijčan Paez zaostal za druhým 8 sekúnd. Pre Christophera Sausera to boli posledné preteky v kariére. Obhajca vlaňajšieho prvenstva Jaroslav Kulhavy do cieľa nedošiel. Ešte skôr ako v mužoch Elite sa do čela v kategórii ženy Elite dostala Nórska bikerka Gunn Rita Dahle Flesjaa a zvíťazila. Štyridsaťdva ročná Nórka získala už svoj šiesty titul majsterky sveta XCM a spolu vlastní už 10 majstrovských titulov. Vlaňajšia obhájkiňa prvenstva, dánska bikerka Annika Langvad prešla cieľom ako druhá so stratou 3:18 min. Tretia skončila Nemka Sabine Spitz so stratou 9:29 min na víťazku.           Autor: Milan Majtán  

Majstrovstvá Európy v endure 2015
23. 06. 2015 Reportáže

V rakúskom Kirchbergu sa rozdávali historicky prvé medaile majstrov Európy v endure. Na 198 pretekárov z 18 krajín čakal upršaný víkend a náročné, extrémne bahnité štyri rýchlostné skúšky. Prvým majstrom Európy v endure pod hlavičkou UEC v kategórii muži Elite sa stal francúzsky endurista Jerome Clementz. Medzi 95. pretekármi v kategórii muži Elite na prvých ME v endure obsadil vynikajúce 14. miesto Slovák MATEJ VITKO. Medzi ženami Elite sa tešila zo zlata holandská bikerka Anneke Beerten. V kategórii ženy Masters slovenská bikerka DENISA SZUCSOVÁ preteky nedokončila.     Autor: Milan Majtán  

Program spoločných MSR a ČR 2015 v cestnej cyklistike
23. 06. 2015 Reportáže

V Žiline, rodisku bratov Saganovcov, sa za dva dni začínajú spoločné majstrovstvá Slovenska a Českej republiky v cestnej cyklistike. Spoločné majstrovstvá Slovenska a Českej republiky začnú na Vodnom diele Žilina vo štvrtok 25.6.2015 o 9:00 časovkou junioriek (17,1 km), žien a juniorov (34 km). O deň neskôr, v piatok 26.6.2015, na Vodnom diele Žilina o 10:00 absolvujú 39 kilometrový chronometer muži Elite a U23. Trať pretekov Vodné dielo - Mojš - Varín a späť na vodné dielo - Rosina - Višňové - Turie, obrátka - Turie - Višňové - Rosina - Vodné dielo. V sobotu 27.6.2015 začína o 9:00 na sídlisku Hájik pretek s hromadným štartom junioriek a žien (99,5 km). O 13:30 pokračujú juniori (119,4 km). V nedeľu čaká pretek s hromadným štartom kategóriu muži Elite a U23 (199 km). Preteky jednotlivcov sa uskutočnia na 19,9 kilometrovom zvlnenom okruhu Sídlisko Hájik – Hôrky – Bitarová - Ovčiarsko – Dolný Hričov - Strážov - Sídlisko Hájik. RTVS pripravuje zo spoločných MSR a ČR 2015 v cestnej cyklistike priamy televízny prenos. Peter Sagan pozíva na MSR a ČR 2015 v cestnej cyklistike. Viac informácii nájdete na oficiálnej stránke msrcrzilina2015.eu     Autor: Milan Majtán

Tretí zjazd mestskej svetovej série 2015
22. 06. 2015 Reportáže

Hlavné mesto Slovenskej republiky privítalo uplynulý víkend najlepších svetových zjazdárov na treťom zjazde mestskej svetovej série. Žiaľ, preteky museli byť zrušené. Počas jazdy štvrtého pretekára Bernarda Cruza z Brazílie z trinástich finalistov, vtrhlo na trať asi 300 maskovaných výtržníkov, ktorý si "odskočili" z neďalekých protestov v Bratislave, a napadli divákov, kameramana a zničili trať. Po dvoch kolách zostáva vo vedení Slovák Filip Polc (50 bodov) pred českým riderom Tomášom Slavíkom (40 bodov) a nemeckým zjazdárom Johannesom Fischbachom (32 bodov). Video z jazdy Bernarda Cruza ktorú natočil kamerou na prilbe TU. Vídeo zo zásahu výtržníkov a policajtov TU. Posledný, štvrtý zjazd mestskej svetovej série, sa uskutoční 24. októbra v mexickom Taxcu.     Autor: Milan Majtán