Správy

9. etapa Okolo Švajčiarska 2015
21. 06. 2015 Reportáže

Individuálnou časovkou na 38,4 km dnes v Berne skončili etapové preteky Okolo Švajčiarska. Najrýchlejším v jazde proti chronometru bol holandsky pretekár Tom Dumoulin (Team Giant - Alpecin), ktorý zvládol trať za 48:36 min. Druhý Slovinec Simon Špilak (Katusha Team) zaostal o 18 sekúnd, tretí Švajčiar Fabian Cancellara (Trek Factory Racing) o 19 sekúnd. PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) dnes skončil na 24. mieste so stratou 2:19 min. Víťazom 79. ročníka Okolo Švajčiarska sa stal slovinsky cyklista Simon Špilak (Katusha Team). PETER SAGAN získal čierny dres v bodovacej súťaži. Každú svoju účasť na švajčiarských pretekoch premenil SAGAN na výhru v bodovacej súťaži. Spolu ju ovládol už päť krát.     Konečné poradie Okolo Švajčiarska 2015: 1. Simon Špilak.....Katusha Team.....30h 15' 09'' 2. Gerain Thomas.....Sky ProCycling.....+ 00' 05'' 3. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 19'' 30. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 24' 29''       Autor: Milan Majtán

8. etapa Okolo Švajčiarska 2015
20. 06. 2015 Reportáže

Predposledná etapa začínala aj končila v Berne a merala 153 kilometrov. V zvlnenej etape na okruhu čakali na pelotón štyri stúpania tretej kategórie. Posledné bodované stúpanie končilo v cieli. Necelých dvadsať kilometrov pred cieľom zaútočil zo skupiny 19 uprchlíkov Alexej Lutšenko (Astana Pro Team) z Kazachstanu a zvíťazil. Druhý Belgičan Jan Bakelants (AG2R La Mondiale) stratil sekundu, tretí Francúz Warren Barguil (Team Giant - Alpecin) sedemnásť sekúnd. PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) prešiel dnes cieľom na 18. mieste so stratou 2:11 min. O konečnom víťazovi 79. ročníka Okolo Švajčiarska pravdepodobne rozhodne zajtrajšia posledná etapa, ktorou je individuálna časovka na 38,4 km.     Priebežné poradie po 8. etape: 1. Thibaut Pinot.....FDJ.....29h 25' 28'' 2. Gerain Thomas.....Sky ProCycling.....+ 00' 34'' 3. Simon Špilak.....Katusha Team.....+ 00' 47'' 34. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 23' 15''     Autor: Milan Majtán

7. etapa Okolo Švajčiarska 2015
19. 06. 2015 Reportáže

Štyri stúpania tretej kategórie čakali dnes na pelotón v siedmej etape dlhej 165 kilometrov. Zvlnená etapa začínala v Biel/Bienne a končila v miernom kopci v Düdingene. O víťazovi rozhodol, tak ako včera, záverečný šprint v ktorom bol najrýchlejší Nór Alexander Kristoff (Team Katusha) pred Slovákom PETROM SAGANOM (Team Tinkoff - Saxo) a Talianom Davidom Cimolainom (Lampre - Merida). V žltom drese naďalej zostáva francúzsky cyklista Thibaut Pinot (FDJ), čierny dres patrí PETROVI SAGANOVI.     Priebežné poradie po 7. etape: 1. Thibaut Pinot.....FDJ.....25h 55' 03'' 2. Gerain Thomas.....Sky ProCycling.....+ 00' 37'' 3. Domenico Pozzovivo.....AG2R La Mondiale.....+ 00' 50'' 39. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 23' 18''     Autor: Milan Majtán

6. etapa Okolo Švajčiarska 2015
18. 06. 2015 Reportáže

Šiesta etapa svojím profilom nahrávala šprintérom. Zvlnená etapa začínala vo Wil SG a po 193. kilometroch končila v Biel/Bienne. Na trati, v polovičke etapy, bolo iba jedno hodnotené stúpanie tretej kategórie. Šprintérske tímy strážili náskok úprchlíkov a posledného dostihli kilometer pred cieľom. Záverečný šprint najlepšie zvládol slovenský cyklista PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo). Druhý prešiel cieľom Belgičan Jurgen Roelandts (Lotto Soudal), tretí bol Nór Alexander Kristoff (Katusha Team). PETER SAGAN si pripísal na tohtoročnom Okolo Švajčiarska druhé víťazstvo. V priebežnom vedení zostal Francúz Thibaut Pinot (FDJ).     Priebežné poradie po 6. etape: 1. Thibaut Pinot.....FDJ.....22h 16' 51'' 2. Gerain Thomas.....Sky ProCycling.....+ 00' 42'' 3. Simon Špilak.....Katusha Team.....+ 00' 50'' 38. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 23' 29''   Autor: Milan Majtán

5. etapa Okolo Švajčiarska 2015
17. 06. 2015 Reportáže

Dnešná kráľovská etapa začínala v Unterterzen/Flumserberg a končila na rakúskom ľadovci Sölden/Rettenbachgletscher. Etapa merala 237 kilometrov. Na pelotón čakali dve stúpania. Prvé malo 35 kilometrov s priemerom 3,8% na Bielerhöhe a 12 kilometrov pred cieľom začalo cieľové stúpanie na Rettenbachferner, ktoré malo priemer 10,7%. Ako prvý prešiel cieľom vo výške 2669 metrov nad morom francúzsky pretekár Thibaut Pinot (FDJ). Druhý Talian Domenico Pozzovivo (AG2R La Mondiale) bol pomalší o 34 sekúnd, tretí Slovinec Simon Špilak (Katusha Team) o 37 sekúnd. PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) dnes šetril sily, keď cieľom prešiel na 94. mieste so stratou 23:51 min. Do čela priebežného poradia sa dostal dnešný víťaz etapy Thibaut Pinot. PETER SAGAN zostáva vo vedení bodovacej súťaže.     Priebežné poradie po 5. etape: 1. Thibaut Pinot.....FDJ.....17h 42' 01'' 2. Gerain Thomas.....Sky ProCycling.....+ 00' 47'' 3. Simon Špilak.....Katusha Team.....+ 00' 50'' 41. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 23' 46''     Autor: Milan Majtán

Report: 24 hours Těžká Pohoda

Rohozec Těžká Pohoda alebo luxusný koniec 24 hodinoviek Po týždni ne-regenerácie a rôznych úvahách že radšej doliečime rozsekané zadky z Belej sme sa dva dni pred závodom predsa len rozhodli dokončiť seriál 24hod. MTB. Posledný závod sa konal v romantickej chránenej krajinnej oblasti Český ráj, v blízkosti jedinečnej dominanty hradu Trosky. Zázemím nám bol Rekreačný areál Semín. Stanové mestečko a vôbec celý dej sa odohrával na plošine bývalého keltského opida s famóznym výhľadom na Babu a Pannu (nie, nie je to obsluha za barom, ale názov pre dve veže hradu). V sobotu ráno prichádzame už zo zmiešanými pocitmi do kempu za ktorý sa musí platiť (osoba – 100Kč, auto – 200Kč, stan 200Kč, ešte že nemáme štvornohého mazlíčka za ktorého by sme platili 300Kč/noc). Kemp - lúka na nás pôsobí trosku neusporiadane (asi sme už rozhýčkaný z toľkých 24-riek a myslíme si že všetko bude tak ako napr. v Belej kde sú pitstopy jasne dané) a hľadáme vhodné miesto pre stan a samozrejme v dosahu elektriky. Jediné vhodné miesto nachádzame v zakázanej časti, oproti jihlavákom, v blízkosti striedačky, race baru, spŕch...proste v centre diania. Rýchlo postavíme provizórne stan, lebo tušíme že nezostane bez povšimnutia a určite to budeme musieť niekomu vysvetliť a ideme sa odprezentovať a uhradiť poplatky za „miláčikov“ 24-ky. To už pri stane stojí nejaký mladý ciciak - organizátor a vysvetľuje Samovi že sa máme presťahovať, že to je vyhradená cesta pre auta. V rýchlosti sme mu vysvetlili že nie je potrebné pre AUTÁ nechávať trojpruhovú diaľnicu, stačí im aj jeden pruh a že ak by chceli prechádzať dva kamióny súčasne tak pouvažujeme o premiestnení. Veď sme zaplatili za miesto v kempe, ak nikomu neprekážam tak prečo teda nepostaviť stan kde to vyhovuje pretekárovi? Oproti vidím že za kúsok miesta bojujú aj dvojica mužov + sólo žena so slovami „veď som si to zaplatil“.... Po rozpačitom príchode prichádza privítanie s neodolateľným „DJ Rúrom“ (neodmysliteľná súčasť Těžkej Pohody) ktorý ma privíta zo slovami „ holka ty jsi začala pít pívo?“ tak mu vysvetľujem že môj zaoblený tvar je spôsobený inými životodarnými tekutinami :-) Po piatkovej party so „zelenou a ..“ (becherovka...) to berie neskutočne s humorom že idem s pupendom na trať. 11:45 sa stavajú biky na lajnu, pretože o 12:00 sa štartuje spôsobom „LeMans“ tj. beh okolo celého kempu cca 400m. Ja miesto biku na štart staviam Petra, pôjde behať, mne už by mohlo niečo vypadnúť :-) ale prvé kolo odjazdím ja. Krátko po nasadnutí na bike už stojíme, „pelotón vystrašila“ prírodná U rampa a pekne sa to tam váľa v prachu. Takéto hupáčiky nás čakajú dva a nespočetné množstvo koreňov, hneď si spomeniem na predpoveď počasia a výstrahu meteorológov pred dažďom a v duchu si hovorím že to po jednej smršti budem pekne a hubu. Z myšlienok ma vytrhne pohľad do rokliny ponad ktorú viedol prvý singel – krása – ale radšej sa sústredím na jazdu aby som krásne nezahučala desať metrov dole. Na okamžik sa ocitneme na asfaltovej ceste kde sa môžem spokojne vydýchať. Po ostrej vracačke (kde sa ma pytajú regulovčíci či som už posledná, so zhrozeným výrazom im odvetím „to snáď nie“) sme znova na lesnej ceste. Tiahnuté stúpanie mi dáva riadne zabrať a v tom neskutočnom teple (aj napriek tomu že väčšina trate bola v tieni) bez hanby musím z biku dole. Energiu mi dodávajú neskutočné single zjazdy, s koreňmi, klopenkami... kde ma nikto neobiehal, len si užívam vietor vo vlasoch. Po tejto naozaj bikerskej rozkoši ma hneď odrovná asfaltové stúpanie, kde premýšľam o tom čo tam vlastne s pupendom robím a doráža ma tabuľka s číslom 9km. To ešte netuším že za okamžik ma dorazí krutoprísne blatový vyšľap, kde sa vám tretry zacucnú do blata a môžete o ne prísť. Na vrchole s radosťou nasadám na bike že ma čaká ďalší vytúžený zjazdík, ale opak bol pravdou čakalo ma ďalšie pešie stúpanie „tunelom“ (piesčitý „výjazd“ medzi dvoma skalami) na konci ktorého bola tabuľka s 11km (ale to som už mala na tacháči 12,2km) a do cieľa chýbalo ešte prejsť neobľúbenú asi km dlhú lúku. Môj čas v cieli bol 57 minú, neskutočne dlhý okruh a štafetu predávam zo slovami že ak s pupendom prežijeme tu tak sa už nikdy nerozdelíme :-) Peter samozrejme odjazdil väčšinu kôl..môj závoďacky duch sa vytratil s vyčerpaním z tepla a náročne dlhej trate. Tešilo ma to že som v tom nebola sama :-) a že aj iný „účastníci zájazdu“ mali podobné pocity ako ja. Podvečer prišla sľúbená prietrž, ktorej predchádzal tak silný vietor že vytrhal pár stanov, roztrhol Amulet banner (stan), zhodil zábrany...V tomto inak vľúdnom počasí sme si chceli urobiť radosť malým občerstvením a teda využiť 150 Kč poukážky na jedlo. Keď sme zistili že by nám v reštike nestačili ani na „smažák“ (smažený syr 155Kč bez prílohy) nie to ešte na rezeň (bravčový 180Kč bez prílohy) skúsili sme šťastie vo vonkajšom stánku. Ale keďže to bol deň prekvapení už nás nemohlo prekvapiť ani to že malinká žufanka v ináč veľkej plastovej miske stála 100Kč, že rizoto s morčacím mäsom už nemali a nebude a že francúzske zemiaky mali poslednú mini porciu (samozrejme všetko za stovku). Nedalo mi nevšimnúť si raňajky – miešané vajíčka 65Kč... :) no comment. Samozrejme neprišli sme jesť ale dokončiť seriál závodov, ale myslím že dve jedlá a pitie k 24-kám patria. Po luxusnom občerstvení a ustaní dažďa sa Peter vydal na trať. Jazdilo (padalo sa) sa ako na šmýkačke a pri tom sme si spomenuli na bahennú školu jazdy ktorú nám dal Beroun, Vimperk a Bystřička pred niekoľkými rokmi – teraz sa to hodilo. Ja som si dala ešte jedno nočné kolo, keď sa to všetko trošku ujazdilo a bolo menej bikerov na trati (veľa z nich začalo odchádzať, alebo to zabalili aby neničili materiál...) a samozrejme tretie posledne foto kolo :-). Na konci sa nám do oči vtisli slzy keď nás DJ pri dojazde predstavoval ako 24-kovú rodinu...spoznanie, svadba a skoro aj babyporod ;) sa odohral na týchto skvelých závodoch. Takže bilancia na záver: prostredie úžasné (kúzelný východ slnka nad hradom, magické padanie hmly.. keď si uvedomíte že ste na pôde kde čarovali druidi :-)), trať krásna, hravá, technická pre bikerov, nie pre cyklistov. Keby sa skrátil okruh, aby trval najrýchlejším do 30min. a vynechala pešia turistika je to luxus. Nemôžem zabudnúť na Toi-toi-ky ktoré treba nechať vyviezť aspoň raz alebo zvýšiť kapacitu, inač si tam v prekypujúcich sr.ách omočíte zadok. Občerstvovačka ok (neodmysliteľná nočná mňamková krupicová kaša :-) a párky vynahradili podľa mňa drahé raňajky), ale keď je tak dlhý okruh a závoďáci tam trávia menej času treba vykladať „energetické“ dobrôtky priebežne, ináč sa tam na konci z toho stane trh a nerobí to dobrú reklamu. Samozrejme upraviť (vyjednať) podmienky nie len čo sa týka stravy (nie sme v UK) pre pretekárov - nie pre zárobok penziónu, lepšie zorganizovať kemp...je to naozaj luxus. A ešte niečo, Vesecká pohoda skončila 20-tým ročníkom, toto bol prvý ročník luxusne Těžkej Pohody pod Troskami. Autor: Kejt Krajňáková Foto: Kejt Krajňáková

4. etapa Okolo Švajčiarska 2015
16. 06. 2015 Reportáže

Dnes absolvoval pelotón zvlnenú etapu dlhú 193 kilometrov. Štvrtá etapa začínala v Flims Laax Falera a končila v Schwarzenbach. Cyklisti museli najskôr prejsť cez stúpanie druhej kategórie a neskôr absolvovali na okruhu tri krát stúpanie tretej kategórie. Z víťazstva sa po šprinte tešil Austrálčan Michael Matthews (Orica GreenEdge). Druhý bol PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo), ktorý ako v cieli sám povedal, začal zo šprintom skoro. Tretí skončil Belgičan Greg Van Avermaet (BMC Racing Team). Slovenský cyklista PETER SAGAN sa po dnešnej etape posunul na druhé miesto priebežného poradia a obliekol sa do čierneho dresu pre lídra bodovacej súťaže. Na čele zostáva Tom Dumoulin (Team Giant - Alpecin).       Priebežné poradie po 4. etape: 1. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....11h 19' 08'' 2. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 01'' 3. Daniel Moreno.....Katusha Team.....+ 00' 09''     Autor: Milan Majtán

DEMA ČESKOSLOVENSKÝ SERIAL 24 HODÍN MTB pozná svojích víťazov.

Ubehlo to rýchlo a od začiatku mája do minulého víkendu sa vyznávači ultramaratónov, konkrétne 24-iek dočkali "konca sezóny". Tohtoročný DEMA ČESKOSLOVENSKÝ SERIAL 24 HODIN MTB mal celkovo štyri podujatia. Kuchyňa pri Malackách, Jihlava, Belá Nižné Kamence a na koniec Semín Trosky. Do seriálu sa započítavali 3 najlepšie výsledky resp. 3x účasť na maratóne. Z pohľadu pretekárov je naozaj v krátkom časom rozhraní dôležité vybrať tie správne maratóny. A to nie len kvôli vzdialenosti ale napr. aj kvôli regenerácii...A k tomu ešte niekoľko stoviek kilometrov na jednotlivé akcie. Seriál je náročný na kondíciu, cestovanie a samozrejme aj na financie. Napriek tomu si v radoch jednotlivcov a dvojíc zachováva pevné miesto v kalendári . Každy z maratónov je špecifický hlavne traťou a zázemím... V Kuchyni je okruh rýchli a s minimálnym prevýšením /na úvod sezóny ideálny/.Škoda len toho chladného počasia na Záhori. Jihlava je nádherny mestský okruh ktorý ja osobne som jazdil najradšej! No  a v Belej je to čistá divočina . Nový okruh v Troskách si pochvaľovali ako kvalitny so všetkými parametrami až na dva úseky,  ktoré sa museli potlačiť. Samozrejme je na Vás ktorý z okruhov Vám najviac sadol a ktorý naopak nevyhovoval. Určite si však každy z účastnikov série našiel to svoje. Pozrime sa na oficiálne výsledky DEMA ČESKOSLOVENSKÉHO SERIÁLU 24 HODIN MTB 2015: Sólo muži OPEN: 1. Radek MUSIL 590 2. Jiří VIK 575 3.Petr PETRILAK 485   Sólo muži 40-54 1. Tomáš SYTAŘ 580 2. Jan JÍRŮ 575 3. Martin TROJAN 560 4. Rado TILANDY 485   Sólo muži 55+ 1. Petr LINEK 595 2. Pavel GALÍK 580 3.Čestmír KUBÍČEK 560   Sólo ženy OPEN 1. Markéta PEGGY MARVANOVÁ 590 2. Eva SYSLOVÁ 570 3. Štěpánka NEDVĚDOVÁ 545   Sólo ženy 40+ 1. Simona MATUŠÍKOVÁ 595 2. Hana KUBÍČKOVÁ 575   Dvojice muži OPEN 1. BS Bike Motolevel team BŘEZINA, HORÁK   590   Dvojice MIX OPEN 1. Jihlavské bajky KOTEN, KOTENOVÁ 585 2. Bikepoint.sk KRAJŇÁK, KRAJŇÁKOVÁ 545   CELKOVE VYSLEDKY DEMA ČESKOSLOVENSKÝ SERIAL 24 HODIN MTB Poďakovanie patrí všetkým účastníkom 24-hodinoviek bez ohľadu na podujatie, ktoré navštívili a samozrejme veľka vďaka spoločnosti DEMA SENICA za podporu a zabezpečenie pohárov pre víťazov!!! Teším sa na stretnutia v sezóne 2016   Autor: Luboš Dupkala Foto: Peter Krajňák a Petr Linek

3. etapa Okolo Švajčiarska 2015
15. 06. 2015 Reportáže

Tretia etapa Tour de Suisse merala 117 km. Začínala v Quinto a končila v Olivone. Na pelotón čakali tri bodované stúpania. Prvá horská prémia bola HC kategórie na Gotthardpass vo výške 2093 m n. m. Druhá bola druhej kategórie a tretia tretej kategórie. Pelotón si strážil uprchlíkov a tak o víťazovi rozhodol záverečný šprint do mierneho kopca. V ňom bol najrýchlejší Slovák PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) pred druhým Španielom Danielom Morenom (Katusha Team) a tretím Francúzom Thibautom Pinotom (FDJ). PETER SAGAN si na Okolo Švajčiarska pripísal dnes svoju 10. víťaznú etapu. Na čele priebežného poradia zostáva Holanďan Tom Dumoulin (Team Giant - Alpecin).     Priebežné poradie po 3. etape: 1. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....6h 43' 12'' 2. Daniel Moreno.....Katusha Team.....+ 00' 05'' 3. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 05''     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: ORAVSKÝ CYKLOMARATÓN 2015

Ahojte bikeri, 8. ročník Oravského cyklomaratonu štartuje o necelé 4 týždne, teda najvyšší čas začať ladiť prípravu, alebo s nejakou vôbec začať. Usporiadatelia Vás čo najsrdečnejšie pozvajú na pretek, na pekné trate pod majestátnym Chočom a výhladmi na hrebeň Kubínskej Hole a Roháčov. Je to ôsmy ročník, ako mnohí viete a štartujeme 4.7.2015, rád pri tej príležitosti dodávam, že práve v tom čase štartuje aj najväčšie cyklistické podujatie Tour de France , na čo sme si už viacerí zvykli, a taktiež na to, že tým padom neprídu k nám svetové hviezdy, ale my sa tešíme prave na Vás Čo Vás tento rok u nás čaká: • Okrem klasického preteku na tratiach 25, 43 a 80 km sme sa stali účastníkmi Detskej Tour Petra Sagana, teda pretekov pre deti od 4-16 rokov, ktorá bude prebiehať na zmenených trasách na druhej strane rieky Orava pri Zimnom štadione • Na základnom 43 km okruhu čakajú pretekárov klasicky náročné stúpania a relatívne jazdivé klesania, 3 občerstvovačky, zabezpečená technická pomoc a tiež zdravotné zabezpečenie na náročnejších úsekoch • Jazdci na Dlhej trati si okruh zopakujú a tí na najkratšej zasa pôjdu klasicky skratkou na občerstvovačke na Malatinnej. • Strava , sprchy, umývanie bikov / dufam nebude treba / a sprievodný program sú zabezpečené na znamom stanovisku pri Kolibe, kde bude určite aj dobra atmosfera. • Detaily trate Vám nebudem zatial predstavovať, pretože je možne že dôjde k nejakým drobným zmenám na základe aktuálneho počasia a prejazdnosti niektorých úsekov. • Predjazdcom pred pretekármi bude dakarská hviezda Štefan Svitko, a to uznáte je 100% kvalita • Nielen na víťazov , ale všetkých účastníkov čaká hlavná cena v tombole CUBE v hodnote 1.099 €, • Všetky informácie o prihlasovaní, trati, kategoriach, štartovnom nájdete na WWW.CYKLOKLUBDK.sk • V cieli na Vás čakajú oblubené oravské syry • Zasúťažiť si môžete s Festinou o obľúbené značkové hodinky s motívom TdF • O moderovanie sa postará starý znamy Terry Dupkala Všetký informácie nájdete na stránke: http://www.cykloklubdk.sk/ Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://www.cykloklubdk.sk/

2. etapa Okolo Švajčiarska 2015
14. 06. 2015 Reportáže

Dnešná etapa dlhá 161 kilometrov začínala aj končila v Risch-Rotkreuz. Zvlnená etapa sa skladala z dvoch okruhov na ktorých absolvovali cyklisti dve stúpania, obe dva krát. Necelý kilometer pred cieľom zaútočil z desať člennej skupiny vedúcich pretekárov chorvátsky cyklista Kristijan Durašek (Lampre - Merida) a s náskokom štyroch sekúnd prešiel cieľom ako prvý pred druhým Dánom Jakobom Fuglsangom (Astana Pro Team) a Kolumbijčanom Juliánom Arredondom (Trek Factory Racing). Slovák PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) prešiel cieľom druhej etapy na 10. mieste so stratou 14. sekúnd. Žltý dres po druhej etape zostal holandskému cyklistovi Tomovi Dumoulinovi (Team Giant - Alpecin).     Priebežné poradie po 2. etape: 1. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....3h 42' 37'' 2. Geraint Thomas.....Sky ProCycling.....+ 00' 07'' 3. Daniel Moreno.....Katusha Team.....+ 00' 11'' 5. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 15''     Autor: Milan Majtán

1. etapa Okolo Švajčiarska 2015
13. 06. 2015 Reportáže

Úvodným prológom v Risch sa dnes začali WorldTour etapové preteky Okolo Švajčiarska. Deväť etáp meria spolu 1321 km. Na štarte bol aj slovenský pretekár PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo). V prológu s dĺžkou 5,1 km bol najrýchlejší holandský pretekár Tom Dumoulin (Team Giant - Alpecin), ktorý prešiel trať za 5:41 min. Dve sekundy zaostal druhý Švajčiar Fabian Cancellara (Trek Factory Racing). Tretí rakúsky cyklista Matthias Brandle (IAM Cycling Team) bol pomalší o 4 sekundy. Štvrtý PETER SAGAN zaostal 5 sekúnd.     Priebežné poradie po 1. etape: 1. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....05' 41'' 2. Fabian Cancellara.....Trek Factory Racing.....+ 00' 02'' 3. Matthias Brandle.....IAM Cycling Team.....+ 00' 04'' 4. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 05''     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Púchovský MTB maratón 2015
12. 06. 2015 Reportáže

Už po 5 krát privítajú BIKERI z Púchova vo svojom meste bikerov z celého Slovenska, ako aj spoza rieky Moravy či Poľska. Počas predchádzajúcich ročníkov organizátorom počasie neprialo a ku všetkému v septembrovom termíne kolidoval Púchovský MTB maratón so Slovenským rajom. Preto treba veriť a popriať v Púchove super počasie. Akcia sa uskutoční 27.júna 2015 Kto ste ešte neboli na tomto maratńe oplatí sa Vám ochutnať trať plnú siglov a príjemného vozenia. Pripravené sú trate 22km a 48km. Štartuje sa o príjemnej 11-tej hodine resp. 12-tej  hodine, takže odpadáva skoré ranné stávanie.Prevýšenia na jednotlivých okruhoch tiež nie sú výrazne a tak na polmaratónskej trati sľubujú 1200 výškových metrov a na 22-ke 500 metrov. Kategórie do ktorých sa môžte prihlásiť: Dlhá trať 48 Km - (kategórie CSMTB): Muži 19 - 29 rokov Muži 30 - 39 rokov Muži 40 - 49 rokov Muži 50 - 59 rokov Muži 60 a viac rokov Juniori 15 - 18 rokov Juniorky 15 - 18 rokov Ženy 19 - 39 rokov Ženy 40 a viac rokov Tandem - 18 a viac rokov   Krátka trať 22,5 Km: Muži 19 - 29 rokov Muži 30 - 39 rokov Muži 40 a viac rokov Juniori 15 - 18 rokov Juniorky 15 - 18 rokov Ženy 19 a viac rokov Tandem - 18 a viac rokov   Deti: (štartovné 3,- eurá) Chlapci+dievčatá, 3 roky - odrážadlá, Chlapci+dievčatá, 4 roky Chlapci+dievčatá, 5 rokov Chlapci+dievčatá, 6 rokov Chlapci+dievčatá, 7 - 8 rokov Chlapci+dievčatá, 9 - 10 rokov Chlapci+dievčatá, 11 - 12 rokov Deti 13 - 14 rokov idú Krátku trať 22,5 km, štartovné 10,- eur ^ doprovod rodiča - pokiaľ chce doprovod súťažiť naviac zaplatí štartovné a musí sa zaregistrovať online, v opačnom prípade stačí registrácia pre dieťa Nie je dôležitý deň a mesiac narodenia, ale rok narodenia! Do výsledkov Česko-Slovenskej MTB Tour (CSMTB) sa započítavajú výsledky iba z dlhej trate! Takže na záver poprajme BIKEROM z Púchova super počasie a veľa účastníkov! Všetky potrebné informácie najdete na stránke: http://www.bikerizpuchova.sk/maraton2015.php Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://www.bikerizpuchova.sk/maraton2015.php

Report: FESTINA 24 hodín MTB 2015

Retrospektívny pohľad na uplynulý víkend a najväčšiu grill party v Malej Fatre - FESTINA 24 hodín MTB. Okrem hobbíkovského bikovania po už notoricky známom okruhu na dohľad od Malého Rozsutca šlo tentokrát aj o majstrovstké stupne v SOLO kategórii v rámci SR, takže žiadne srandičky, ale poriadny race to bol! Ake pekne poporiadku... 19.5.2015 - pár dní po Jihlavskej 24 MTB si tak šmejdím po nete, náhodne zablúdim aj na stránky bikepoint.sk a len tak zo zvedavosti mrknem, kto už je prihlásený na ďalšiu rozbíjačku sedacích partií o necelé 3 týždne v Belej. A čo to? Som prihlásený a aj zaplatené mám dokonca. Asi sa ma chce šéfstvo zbaviť a tak skúšajú takúto nenápadnú formu atentátu. No teším sa.. 1.6.2015 - týždeň do štartu. Najvyšší čas začať šíriť paniku, zisťovať aké plášte obuť a každých 20 minút kontrolovať predpoveď počasia. Tá je tentokrát stabilná, bude hnusne horko. 5.6.2015 - necelých 24 hodín do štartu. Po práci idem mrknúť na miesto činu, či je všetko v poriadku a hneď nafasujem kopu štartovných čísel, že "nalep na ne čipy". Poslušne si sadám na prdel (zatiaľ som schopný si tento akt aj vychutnať), nasávam atmosféru kempu a lepím. Po hodinke mravenčej práce pijem jedno nealko a zdrhám domov. Treba sa aj vyspať, čo v kempe z piatku na sobotu nie je vždy možné. 6.6.2015 - deň "D". O 7:00 zvoní budík, urýchlene balím (skoro všetky) potrebné veci a ťahám čiaru do Belej. Prichádzam chvíľku po deviatej, takže aj pochvalu od šéfky dostávam, že nie som hovado ako minulý rok a stíha ma normálne zaprezentovať. Milé slovo blížneho vždy poteší.. 11:00 - hodina do štartu. Terry mi oznamuje, že budem "safety car" (nečíta sa kár), z čoho mám neskutočnú radosť. Všetci nadržanci s ambíciami na skupinové bedne budú určite radi, keď budú musieť ísť prvé kolo mojím tempom. Trafí ich šľak. Takže sa hecnem a dám ho v ICH tempe. Trafí ma šľak. https://lh3.googleusercontent.com/FJJPcQx7haiOnLNiTzhdx9m1PkYQ2-sFstekcAKGp2M=w1433-h955-no 12:00 - ideme na to! ŠTART! 12:00:10 - predbiehajú ma prvý "štvorkári", však vysr..ť sa na celé safety cars, nie? Mohli ale počkať aspoň kým vyjdeme z depa. Držím sa však plánu a idem aspoň trochu poctivo. V prvom kopčeku ma obchádza prvý infarkt. Príjemne teplúčko je... 12:20 - prvé kolo pod 20 minút. Na mňa slušné, ale už to radšej nebudem opakovať. Mali ste sa dobre pozerať. 15:30 - tá žltá obluda na oblohe ma začína pekne sr.ť. Fungujem ako prietokový ohrievač vody z bidónu. Na trati očividne ubúda pretekárov, tí rozumnejší zaliezli očividne do tieňa. K podobnému úbytku jazdcov na trati dochádza zvyčajne okolo jednej v noci, dnes však robí oskar svoje. 17:30 - teplota sa TROŠKU znižuje, prestávajú sa mi lepiť plášte na asfalt pri prejazde depom a okruh sa zase zapĺňa. Teraz ma to tuším aj začína baviť. TROŠKU. 20:48 - západ slnka - povinnosť namontovať svetlá. Posledné 3 kolá sa mi išli perfektne. Jazda sa zrýchľuje, škoda, že to teraz treba prerušiť. Ale aspoň dám krátku pauzu, hodím do seba ľahkú večeru a pôjdem masérku opáčiť. 23:40 - Haluzím čo si obliecť, dosť sa ochladilo. Vedľa mňa stojí Denis z TN a oblieka si nejako moc vrstiev. Pauza sa trochen natiahla - v bufete bola telka a hralo sa finále Ligy Majstrov filmovania. Či to mal byť futbal? (Inak otázka na zamyslenie: prečo majú futbalisti pokérované všetky možné aj nemožné časti tela a všelijaké chochole na hlavách a napríklad tenisti nie?) Rezeň bol mňam, masáž detto. 00:30 - v lese je tma. To je fakt. Kolá dávam trochu pomalšie, minuloročná tlama v zjazde stačila. Prechádzam na štýl 2 kolá a pauza na občerstvenie. Veď to netreba stále preháňať. 02:00 - kokoooos, kríza. Nechce sa mi z toho bufetu, nechceee. Ešte že som bol cez deň frajer a nerozložil som si stan, aby ma nedemotivoval. Tak obšťastňujem obsluhu na občerstvovačke. Musia mať zo mňa radosť, furt ma posielajú preč.. 3:10 - začína zľahka blednúť obloha. Už bude lepšie. 4:20 - prd. Svetla je už habadej ale po každom jednom kole dlhý morálny boj či už nasadnúť na mučidlá, alebo si ešte trošku čajíku naliať. Je mi kosa. Nechápem, ako môže mať v takej kemre niekto dieru na ponožke. Veď mu musí byť strašná zima na tom prste. Alebo krátke rukávy - čo bude mať ten človek oblečené cez deň? 5:25 - na odporúčanie obsluhy občerstvovačky do seba lejem dobre vychladený energeťák Black Kôň a hneď chytám fasa triašku. Malo ma to nakopnúť, nie dodr... Ach! Rýchlo sa zohrievam teplým slaným vývarom. 5:31 - Aram Iľjič Chačaturjan - Šabľový tanec. Hneď po výjazde z boxov. Symbolicky pri tej stajni. Nová životná skúsenosť - chladený energetický nápoj a teplý vývar sú prudko reaktívne látky. Pred prípadným požitím sa poraďte so svojím psychiatrom. 6:30 - Oskar na oblohe si zase začína tú svoju húsť a tak vyzliekam vrstvy. Popri tom ešte na WC skočím, to svinstvo z pred hodiny zanechalo následky. Doteraz som myslel, že zaspať počas sedenia na hajzli sa dá len keď má človek nastrelené v žile. Ale stačí sa aj celú noc bicyklovať. Asi bude pravda, že aj bike je droga. Vidím tam súvislosti. 8:10 - už ani sám neviem, či viac jazdím na biku, alebo pauzujem v boxoch. Keby som teraz chytil pod krk toho šmejda, čo porobil diery na tých lúkach, tak za seba neručím. Prdel na maderu. Nechápem magorov, ktorý po tomto okruhu jazdia dobrovoľne na HTčkach. To sú iní pacienti. 9:55 - kontrolujem poradie a stav je nasledovný: borec jednu priečku predo mnou 5 kôl náskok, borci za mnou 2 kolá manko a pri mne nejaký týpek, ktorý má stratu 6 minút a netvári sa, že by chcel spomaliť, alebo dokonca prestať jazdiť. Takže ho vybavím takticky - darujem mu tých 5 bodov v seriáli, nech má chlapec radosť. Ja sa idem socializovať do kempu s ostatnými členmi teamu. 10:37 - vyrážame do posledného kola. Tempo treba umne naplánovať, aby sme neprešli cieľom pred 11:15, lebo by som musel ísť ešte jedno kolo a to by sa mi prdel nepoďakovala.. 11:22 - posledný prejazd cieľom, u mňa je dobojované. Dobre som sa pobicykloval a vybudoval som si silnú nesympatiu k hrabošom, hlodavcom a iným potvorám, ktoré robia diery do našich krásnych lúk. 12:00 - po 24 hodinách Terry vrieska do mikrofónu, že máme vybavené. FINITO. O tombole, vyhlásení výsledkov a podobných formalitách sa tu rozpisovať nebudem, bo keď robí akciu bikepoint.sk, tak to je vždy strašidelne profesionálne zvládnuté. A vyhrať v tombole HT-čko? No nechcel by som.. :-) Mimochodom, zázemie bolo fakt super. Aj teplú vodu v sprche som mal - dokonca 3x. Ten kemp má niečo do seba.. Výsledky mrkni tu: http://vysledky.timechip.cz/#2015/14 Fotky tu: http://www.bikepoint.sk/festina24/fotky/ Vidíme sa v sobotu v Liberci? :-)) Autor: Martin Vaško Foto: Mirko TIGERAGON Hráček

Pozvánka: Martinský bicyklový deň 2015
11. 06. 2015 Reportáže

Turčianska bicyklová skupina JUS a Mesto Martin Vás pozývajú na 17. ročník podujatia pre cyklistov, MARTINSKÝ BICYKLOVÝ DEŇ, ktorý sa uskutoční 21. júna 2015.   Program MBD 2015: 09:30 - 10:00 hod. Registrácia účastníkov 10:00 hod. Štart z Divadelného námestia 12:00 hod. Nolčovo (občerstvenie pre účastníkov) 14:00 hod. Štart do Martina 15:30 hod. Príjazd cyklistov na Divadelné námestie 16:00 hod. Vyhodnotenie a žrebovanie tomboly   Trasa Cyklojazdy: Matrin - Vrútky - Lipovec - Kľačany - Súčany - Turany - Krpeľany - Nolčovo (prestávka) - Konské - Podhradie - Schádzaná - Súčany - Martin. Dĺžka Cyklojazdy je 43 kilometrov. Viac informácii nájdete na tbsjus.sk alebo na facebooku Turčianská bicyklová skupina JUS.   Foto: facebook Turčianska bicyklová skupina JUS Autor: Milan Majtán