Správy

5. etapa Okolo Švajčiarska 184 km, P. SAGAN druhý
18. 06. 2014 Reportáže

Piata etapa začínala v Ossingen a končila v Büren an der Aare. Zvlnená etapa dlhá 184 kilometrov mala opäť vyhovovať šprintérom. Etapu mal dobre rozbehnutú tím Omega Pharma - Quick Step, ktorý sa usiloval o druhé etapové víťazstvo Marka Cavendisha na tohtoročnom Okolo Švajčiarska, ale v technickom dojazde v predposlednej zákrute dnešnej etapy Cavendish spadol, keď sa nevyhol pádu pred ním. Pád nezabrzdil slovenského cyklistu PETRA SAGANA (Cannondale Pro Cycling), ktorého ale porazil v šprinte Talian Sacha Modolo (Lampre - Merida). SAGAN skončil druhý, tretí bol Nemec John Degenkolb (Team Giant - Shimano). MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) dnes prišiel na 148. mieste so stratou 2:29 min. Po dvoch zvlnených etapách, čaká zajtra na pretekárov náročnejšia kopcovitá etapa.     Priebežné poradie po 5. etape: 1. Tony Martin.....Omega Pharma - Quick Step.....18h 27' 47'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Shimano.....+ 00' 06'' 3. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 00' 10'' 158. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 37' 25''     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Bratislava City Downhill 2014

V sobotu 21.6. 2014 sa v Bratislave uskutoční mestský zjazd Bratislava City Downhill, ktorý patrí do kalendára City Downhill World Tour 2014. Po mestských zjazdoch v brazílskom Santose a čílskom Valparaíse, tak zavíta tretie kolo City Downhill World Tour na Slovensko. Finálové štvrté miesto svetovej série mestských zjazdov je zatiaľ zahalené tajomstvom. Autorom myšlienky City Downhill World Tour je Slovák Filip Polc, ktorý obe predchádzajúce kolá vyhral. Videopozvánka od Filipa Polca TU. Viac info o City Downhill World Tour a priamy prenos 3. kola môžete sledovať na http://www.citydownhill.com/.       Autor: Milan Majtán

4. etapa Okolo Švajčiarska 160 km, P. SAGAN tretí
17. 06. 2014 Reportáže

Profil štvrtej etapy dával šancu na víťazstvo šprintérom. Zvlnená etapa merala 160 kilometrov so štartom v Heidene a cieľom v Ossingene. Dnes si pelotón s favoritmi na záverečný hromadný dojazd strážil dvojicu uprchlíkov v čele, ktorá bola v úniku 150 kilometrov, a nedovolil jej zvíťaziť. Záverečný kilometer ovládol vláčik tímu OPQS z ktorého ťažil Brit Mark Cavendish ktorý prešiel cieľom ako prvý pred Španielom Juanom Josém Lobatom (Movistar Team) a Slovákom PETROM SAGANOM (Cannondale Pro Cycling). MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) dnes prišiel na 159. mieste, keď stratil na svojho tímového kolegu 2:24 min. Na čele priebežného poradia zmeny nenastali. PETER SAGAN zvýšil svoj náskok v bodovacej súťaži na 32 bodov pred druhým Markom Cavendishom.       Priebežné poradie po 4. etape: 1. Tony Martin.....Omega Pharma - Quick Step.....14h 19' 41'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Shimano.....+ 00' 06'' 3. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 00' 10'' 164. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 37' 25''     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Kráľovský MTB maratón 2014

Každý sa môže stať KRÁĽOM, práve týmto jediným dňom... Kráľovský MTB maratón 2014 Sobota 23.8.2014 Leto prišlo akosi náhle, bez jari. Rýchlo sme oprášili biky a začali cestou-necestou naháňať kilometre i kamarátov. Skôr ako sme sa poriadne porozhliadli, prišlo leto a pásikavý model opálenia už obliekla väčšina z nás. Pribúdajú kilometre, zážitky, preteky, pásiky tmavnú a napĺňajú sa veľké výzvy i ciele. Aj tento rok sme pre vás pripravili jednu Kráľovskú výzvu - výzvu Stať sa KRÁĽOM, práve týmto jediným dňom...na Kráľovskom MTB maratóne 2014. V tento Kráľovský deň vás opäť radi uvidíme na Spiši v Granč-Petrovciach. Pozývame vás do nášho Kráľovstva horskej cyklistiky. Okrem troch klasických maratónskych tratí bude toto podujatie zdobiť aj Enduro trať, ktorá je súčasťou česko-slovenskej série SCOTT enduroXrace. Detské preteky prichádzajú v novom šate ako Detská tour Petra Sagana. V piatkový predvečer Kráľovského MTB maratónu vás povodí po Vysokých Tatrách okom svojej kamery legenda Paľo BARABÁŠ. Maratónske trate prešli len drobnými úpravami, vynechali sme menej zábavnú „šotolinu“ a pripravili plynulejšie vozenie. No nie je dôvod na obavy – o technické pasáže a „výživné“ zjazdíky nebudete ukrátení ani jediným metrom! Enduro trať prešla veľkou evolúciou a akosi sa jej ušli aj veľké parametre. Veď uznajte, 54,5 km a 2300 nastúpaných metrov dáva tušiť, že v šiestich RZ zozjazdujete veľké čísla – 15,24km a 1937 výškových metrov! Nebude to „zábavka zadarmo“. No každý poctivý výšľap sa vám vráti ešte poctivejším zjazdom. A ešte jedno príjemné prekvapenie – Detská tour Petra Sagana. Kráľovský MTB maratón bude najvýchodnejším miestom týchto detských pretekov. „Rodičia, príďte s deťmi na Detskú tour. Budem rád, ak si toto podujatie získa obľubu, a preto plánujeme sériu usporiadať v rámci celého Slovenska. Veď bicyklovanie je zábava!!!“ Peter Sagan. Ešte raz vás srdečne pozývame 23. augusta 2014 do Granč-Petroviec na Kráľovský MTB maratón 2014. Veríme, že každý zažije chuť svojho kráľovského dobrodružstva na niektorej z tratí. Prihlasovanie je spustené! Viac informácií o maratóne nájdete na www.kralovskymaraton.sk. Zdroj a foto: www.kralovskymaraton.sk Autor: Luboš Dupkala

3. etapa Okolo Švajčiarska 203 km, víťaz P. SAGAN
16. 06. 2014 Reportáže

O víťazovi tretej etapy rozhodol záverečný šprint do trojkilometrového kopca s priemerom 5,6%, v ktorom bol najrýchlejší Slovák PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling). SAGAN do dnešnej etapy nastúpil v drese lídra bodovacej súťaži. Tretia kopcovitá etapa pretekov Okolo Švajčiarska merala 203 kilometrov so štartom v Sarnen a cieľom v Heiden. Druhý za PETROM SAGANOM prešiel cieľom Švajčiar Michael Albasini (Orica GreenEdge), tretí bol Kolumbíjčan Sergio Henao (Sky ProCycling). MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step), v druhej najdlhšej etape tohtoročného Okolo Švajčiarska, prešiel cieľom na 153. mieste so stratou 15:25 min. PETER SAGAN si pripísal, pri svojom štvrtom štarte na Tour de Suisse, svoje 9 etapové víťazstvo a upevnil si prvé miesto v bodovacej súťaži.       Priebežné poradie po 3. etape: 1. Tony Martin.....Omega Pharma - Quick Step.....10h 44' 34'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Shimano.....+ 00' 06'' 3. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 00' 14'' 156. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 35' 05''     Autor: Milan Majtán

Okolo Švajčiarska 14. - 22. 6. 2014

Okolo Švajčiarska (TOUR DE SUISSE) je závod zaradený do seriálu WorldTour ktorý sa koná v júni od roku 1933. Okolo Švajčiarska sú posledné etapové preteky pred Tour de France, ktorá začína už za dva týždne a patria po troch GrandTours k najdlhším a najťažším etapovým pretekom. Sedemdesiaty ôsmy ročník sa začína dnes 14. 6. 2014 a končí 22 .6. 2014. Na pretekárov čaká deväť etáp. Prvou etapou je úvodný prológ v meste Bellinzona na 9 400 metrov. Nasleduje ďalších osem etáp, z ktorých sú tri horké, dve kopcovité, dve zvlnené etapy a jedna individuálna časovka. Celkovo má pretek 1323 kilometrov. Najviac víťazstiev má na svojom konte taliansky pretekár Pasquale Fornara ktorý tu vyhral v rokoch 1952, 1954, 1957, 1958. Posledným víťazom je Rui Faria Da Costa. Na štarte v meste Bellinzona budú stáť - víťaz posledných dvoch ročníkov Rui Faria Da Costa (Lampre - Merida), Roman Kreuziger (Team Tinkoff - Saxo), Bauke Mollema (Belkin Pro Cycling Team), Bradley Wiggins (Sky ProCycling), Cadel Evans (BMC Racing Team), Andy a Frank Schleckovci (Trek Factory Racing), Mark Cavendish (Omega Pharma - Quick Step), John Degenkolb (Team Giant - Shimano). Na štarte budú aj dvaja Slováci MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) a PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling), ktorý tú za tri roky vyhral 8 etáp a dva krát zvíťazil v bodovacej súťaži.       Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Cykloprechod zázrivským chotárom 2014
15. 06. 2014 Reportáže

X. ročník voľného prechodu na horských bicykloch okolo Zázrivej Prihlasovanie: Mailom na jmatus@stonline.sk do 27.6.2014 18.00hod. a v sobotu 28.6.2014 pred štartom pri kultúrnym domom v Zázrivej od 9:00 do 9:45 Štartovné: 6€, ženy a študenti 5€. Prihlásení mailom majú zľavu 1€. V cene 2 x občerstvenie na trati v cieli teplé jedlo, pivo alebo kofola. Štart : 10:00 hod. - centrum Zázrivá Cieľ centrum Zázrivá 15:00 hod. PARAMETRE DLHEJ TRATE: Dĺžka cca 30,5 km; nárast výšky 1044m; predpokladaný čas 2,5 – 4,5 hod.; min.-max. výška na trati 592-953m.n.m. PARAMETRE KRÁTKEJ TRATE: Dĺžka cca 22,5 km; nárast výšky 750m; predpokladaný čas 2 – 3 hod.; min.-max. výška na trati 592-953m.n.m. TRASA: ŠTARTUJE sa z centra pred kultúrnym domom smer Havranej - Oravská Lesná - po 240m od odbočky na horský hotel Veľká Havrania odbočíme doprava na lesnú cestu cez rampu do Javoriska (krátka trasa pokračuje rovno)– po 1100m odbočíme doľava – stúpame po lesnej ceste až k rázcestiu, kde pokračujeme rovno dole – zjazdom sa dostaneme znova na cestu do Oravskej Lesnej - odbočujeme za rampou doprava hore – po 1400m stúpania sa dostaneme na Trasíkovú a odbočíme doľava kolmo dole na poľnú cestu, čo je zároveň aj žltá turistická značka – zjazdom sa dostaneme k hotelu Veľká Havrania, kde bude občerstvovacia zastávka – z parkoviska pred hotelom pokračujeme v zjazde po chodníku až k potoku – za potokom odbočíme doprava a okolo Pazderov pokračujeme po lesnej ceste cez Grúnik do sedla Havranské - zjazdom pokračujeme po kamenistej ceste až k žľabu s vodou – odbočujeme doprava a stúpame hore poľnou cestičkou – odbočíme doľava cez potok k chalupám – traverzujeme až k salašu na Grúňoch – na horizonte mierne odbočíme doľava a po 70m doprava na poľnú cestu, ktorou sa zjazdom dostaneme na asfaltovú cestu v osade Grúne – tu odbočíme doľava a zjazdom pokračujeme k odbočke do osady Sihla, kde bude druhá občerstvovacia stanica. Pokračujeme miernym stúpaním až sa dostaneme do osady – míňame posledné chalupy a poľnou cestou prídeme k rampe kde odbočíme doľava, kolmo dole po chodníku – pred záverom odbočujeme doprava k rozostavanej chate (krátka trasa pokračuje rovno dole do osady Ráztoky a po asvaltovej ceste pokračuje až do centra)– pri nej doľava traverzom po poľnej ceste pod Kýčeru ku krížu – pri kríži mierne doprava – po prechode potoka a krátkom stúpaní sa dostaneme na hrebienok nad osadu Šípková - odbočíme doľava a po chodníku čo je zároveň aj značená cyklotrasa smerujeme k Pupovčeku, ktorý traverzujeme po lesnej ceste – dostaneme sa nad osady u Tlachačov- ďalej pokračujeme cez Pupov po lesnej ceste a dostaneme sa nad osadu Demkovská – po lúkach pokračujeme smer Borok(tel. vysielač) - pri Borkovej mláke odbočíme doprava na lesný chodník a ten nás zavedie až na hl. cestu do Zázrivej pred križovatku do Doliny – po ceste sa dostaneme do centra kde je CIEĽ Informácie: 0905310334, 0902122688; jmatus@stonline.sk, viac na www.penzionfatra.sk , www.obeczazriva.sk Lekár: Mudr. Pažická Pavlína – 0908138252 Sponzori: Mudr. Pažický Marian - www.pazicky.cz; Pisosport Dolný Kubín pisosport@pisosport.sk Reklamný partner: www.mtbiker.sk, www.bikepoint.sk   Autor: Luboš Dupkala Zdroj: www.penzionfatra.sk

2. etapa Okolo Švajčiarska 182 km, 4. P. SAGAN

Dnešná druhá etapa pretekov Okolo Švajčiarska začínala v Bellinzone a po 182. kilometroch končila v Sarnen. Na pretekárov čakali štyri stúpania, v ktorých spolu nastúpali 3855 výškových metrov. Pred prvým stúpaním sa do čela dostala šesťčlenná skupina cyklistov, z ktorej zostala postupne trojica, ktorá o víťazstvo šprintovala. Najrýchlejším bol Austrálčan Cameron Meyer (Orica GreenEdge). Druhý bol Ír Philip Deignan (Sky ProCycling), tretí Američan Larry Warbasse. Pelotón do cieľa doviedol na štvrtom mieste PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) so stratou 14 sekúnd. MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) prešiel cieľom na 135. mieste so stratou 18:50 min.     Priebežné poradie po 2. etape: 1. Tony Martin.....Omega Pharma - Quick Step.....5h 22' 20'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Shimano.....+ 00' 06'' 3. Rohan Dennis.....Garmin - Sharp.....+ 00' 13'' 4. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 00' 19'' 136. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 19' 45''     Autor: Milan Majtán

8. etapa Critérium du Dauphiné 132 km
15. 06. 2014 Reportáže

Posledná etapa závodu Critérium du Dauphiné merala 132 kilometrov, začínala v Megéve a končila v stúpaní na Courchevel. V ôsmej horskej etape čakali na pelotón spolu štyri stúpania. Prvé stúpanie bolo druhej kategórie, zvyšné tri prvej kategórie. V druhom stúpaní dnešného dňa sa vytvorila vpredu 23 členná skupina ktorá si vytvorila náskok viac ako tri minúty. O svoje celkové víťazstvo sa začal báť aj priebežne vedúci Alberto Contador (Team Tinkoff - Saxo), keďže v úniku bol aj priebežne tretí Andrew Talansky (Garmin - Sharp), ktorý pred dnešnou etapou strácal na Contadora 39 sekúnd. V predposlednom stúpaní, dvadsaťštyri kilometrov pred cieľom, sa Contador pustil do síhacej jazdy, ale Talansky prešiel cieľom o 1:06 min skôr a Contadora vyzliekol zo žltého dresu. Dnešnú etapu vyhral Španiel Mikel Nieve (Sky ProCycling) pred Francúzom Romainom Bardetom (AG2R La Mondiale) a Britom Adamom Yatesom (Garmin - Sharp). Slovenský cyklista PETER VELITS (BMC Racing Team) dnes prišiel na 73. mieste so stratou 27:11 min. Konečným víťazom sa vďaka dnešnému úniku stal americký cyklista Andrew Talansky (Garmin - Sharp), ktorý dosiahol svoje najväčšie víťazstvo v kariére. PETER VELITS skončil celkovo na 47. mieste       Konečné poradie Critérium du Dauphiné 2014: 1. Andrew Talansky.....Garmin - Sharp.....31h 08' 08'' 2. Alberto Contador.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 27'' 3. Jurgen Van Den Broeck.....Lotto Belisol Team.....+ 00' 35'' 47. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 47' 58''     Autor: Milan Majtán

1. etapa Okolo Švajčiarska prológ 9,4 km
14. 06. 2014 Reportáže

Úvodným prológom dnes začali etapové preteky Okolo Švajčiarska. Prológ v meste Bellinzona meral 9 400 metrov. Prvá polovica trate bola po rovine, v druhej polovici bolo stúpanie dlhé 2,5 kilometra s priemerným sklonom necelých sedem percent. Najrýchlejší v jazde proti chronometru bol Nemec Tony Martin (Omega Pharma - Quick Step), ktorý trať prešiel za 13:48 min. Druhý Francúz Tom Dumoulin (Team Giant - Shimano) stratil 6 sekúnd, tretí Austrálčan Rohan Dennis (Garmin - Sharp) stratil 13 sekúnd. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) prešiel cieľom s piatym najlepším časom so stratou 19 sekúnd. Druhý Slovák MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) skončil na 84. mieste so stratou 1:09 min.       Priebežné poradie po 1. etape: 1. Tony Martin.....Omega Pharma - Quick Step.....13' 48'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Shimano.....+ 00' 06'' 3. Rohan Dennis.....Garmin - Sharp.....+ 00' 13'' 5. PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 00' 19'' 84. MARTIN VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 01' 09''       Autor: Milan Majtán

7. etapa Critérium du Dauphiné 160 km

Predposledná etapa Critérium du Dauphiné merala 160 kilometrov. Kráľovská etapa začínala v Ville-la-Grand a končila vo Finhaut-Emosson. Dnes postavili organizátori pretekárom do cesty päť náročných stúpaní z ktorých posledné dve boli najvyššej kategórie. Predposledným stúpaním bolo Col de la Forclaz v nadmorskej výške 1527 metrov s dĺžkou 12,6 kilometra s priemerom 8,2% a posledným cieľovým stúpaním Finhaut-Emosson s nadmorskou výškou 1929 metrov s dĺžkou 10,2 km, priemerom 8 % a maximom až 28 %. Dnes mal najviac síl holandský cyklista Lieuwe Westra (Astana Pro Team), ktorý pár metrov pred cieľom dostihol a aj predbehol vedúce duo z Katusha Teamu, ktorému zostalo len druhé a tretie miesto. Druhý prešiel cieľom so stratou 7 sekúnd ruský pretekár Jurij Trofimov a tretí bol tiež Rus Egor Silin. PETER VELITS (BMC Racing Team) prišiel v náročnej etape na 51. mieste so stratou 11:30 min. Okrem etapového víťaza sa dnes bojovalo aj o celkového víťaza Critérium du Dauphiné 2014. Necelé dva kilometre pred cieľom zaútočil zo skupiny favoritov Španiel Alberto Contador (Team Tinkoff - Saxo) a cieľom prešiel na štvrtom mieste dvadsať sekúnd pred dovtedy žltým Britom Christopherom Froomeom (Sky ProCycling). Contador sa tak dostal do čela priebežného poradia o 8 sekúnd pred Froomea.       Priebežné poradie po 7. etape: 1. Alberto Contador.....Team Tinkoff - Saxo.....27h 46' 51'' 2. Christopher Froome.....Sky ProCycling.....+ 00' 08'' 3. Andrew Talansky.....Garmin - Sharp.....+ 00' 39'' 43. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 21' 35''       Autor: Milan Majtán

6. etapa Critérium du Dauphiné 179 km
13. 06. 2014 Reportáže

Šiesta etapa pretekov Critérium du Dauphiné začínala v Grenobli a končila v Poisy. Kilometer pred cieľom 179 kilometrov dlhej zvlnenej etapy čakalo na pretekárov krátke stúpanie s maximom 15%. Po tridsiatom kilometri sa do čela dostala 16 členná skupina cyklistov, ktorá si udržovala trojminútový náskok pred pelotónom. Keď skupine na čele zostávalo do cieľa 16 kilometrov zaútočila trojica pretekárov, z ktorej prešiel cieľom v šprinte dvojice ako prvý Belgičan Jan Bakelants (Omega Pharma - Quick Step) pred Holanďanom Lieuweom Westrom (Astana Pro Team). Tretí bol český cyklista Zdeňek Štybar (Omega Pharma - Quick Step) so stratou 24 sekúnd. PETER VELITS (BMC Racing Team) dnes prišiel na 44. mieste so stratou 3:55 min. V žltom drese pre priebežného lídra naďalej zostáva Christopher Froome (Sky ProCycling).       Priebežné poradie po 6. etape: 1. Christopher Froome.....Sky ProCycling.....23h 12' 15'' 2. Alberto Contador.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 12'' 3. Wilco Kelderman.....Belkin Pro Cycling Team.....+ 00' 12'' 46. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 11' 50''     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: RUŽOMBERSKÉ SCHODY 2014
12. 06. 2014 Reportáže

Pozývame vás v nedeľu 15. júna 2014 o 12:30 na cyklistické preteky MTB v zjazde po ružomberských mestských schodoch. Program: 10:00 - 12:15 prezentácia - v priestore štartu a cieľa (park Š.N. Hýroša) 12:30 hromadný štart - 1hod. + 1kolo 14:45 vyhlásenie výsledkov 15:15 hudobné skupiny a DJ 17:15 losovanie tomboly 18:00 hudobné skupiny a DJ   Kategórie - XC: Muži - do 40 rokov Muži - nad 40 rokov Muži - nad 50 rokov Ženy Juniori - do 18 rokov   Kategórie - DH: bez rozdielu kategórií   Registrácia: elektronicky na - propet@pobox.sk - do 14.06.2014 15.06.2014 v parku Š.N.Hýroša (10:00 - 12:15)   Štartovné: pri prezentácii elektronicky prihlásení do 14.06.2014 /propet@pobox.sk/ - 17,00€ prihlásení na mieste - 20,00€   Finančné odmeny:   Muži XC do 40 r.: 1. miesto 400€ 2. miesto 150€ 3. miesto 75€ 4. miesto 50€ 5. miesto 30€   Muži XC nad 40 r.: 1. miesto 200€ 2. miesto 100€ 3. miesto 50€ 4. miesto 40€ 5. miesto 30€   Muži XC nad 50 r.: 1. miesto 100€ 2. miesto 50€ 3. miesto 30€   Ženy XC: 1. miesto 100€ 2. miesto 50€ 3. miesto 30€   Juniori XC do 18 r.: 1. miesto 100€ 2. miesto 50€ 3. miesto 30€   DH - bez rozdielu veku: 1. miesto 100€ 2. miesto 50€ 3. miesto 30€   Upozornenie! Finančné odmeny v kategóriách - Muži XC nad 50 r., Ženy XC, Juniori do 18 r., DH bez rozdielu veku - iba v prípade piatich štartujúcich v každej kategórii. V opačnom prípade budú vyhodnotení - medaila + vecná cena. Pretekár sa zúčastňuje preteku na vlastnú zodpovednosť!   Organizačný výbor Riaditeľ preteku: Peter Cigaňák Technické zabezpečenie: Juraj Duchovný   Informácie: 0907 044 0400907 044 040 , e-mail: propet@pobox.sk   Akcia je súčasťou Dní mesta Ružomberok 2014.   Videopozvánka na RUŽOMBERSKÉ SCHODY 2014 TU Autor: Milan Majtán Call Send SMS Add to Skype You'll need Skype CreditFree via Skype

5. etapa Critérium du Dauphiné 190 km

Kopcovitá piata etapa začínala v Sisteron a po 190 kilometroch končila v La Mure. Dnes čakalo na cyklistov šesť vrchárskych prémii druhej a tretej kategórie. Najnáročnejším stúpaním dnešného dňa bolo posledné stúpanie na Cote de Laffrey s dĺžkou 6,3km a priemerným stúpaním 6,2 %, ktorého vrchol bol dvadsať kilometrov pred cieľom. Tesne pred vrcholom posledného stúpania zaútočil zo skupiny uprchlíkov 27 ročný Slovinec Simon Špilak (Katusha Team) a s náskokom 14 sekúnd prešiel cieľom ako prvý. Druhý bol Wilco Kelderman (Belkin Pro Cycling Team) a tretí Adam Yates (Orica GreenEdge). PETER VELITS (BMC Racing Team) dnes stratil 4:25 min keď prešiel cieľom na 49. mieste. Katusha Team si po včerajšom víťazstve Jurija Trofimova dnes pripísala druhé etapové víťazstvo v rade.     Priebežné poradie po 5. etape: 1. Christopher Froome.....Sky ProCycling.....19h 01' 00'' 2. Alberto Contador.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 12'' 3. Wilco Kelderman.....Belkin Pro Cycling Team.....+ 00' 12'' 47. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 11' 50''     Autor: Milan Majtán

4. etapa Critérium du Dauphiné 168 km, 5. P.VELITS
11. 06. 2014 Reportáže

Dnešná kopcovitá etapa začínala v Montélimar. V štvrtej etape dlhej 168 kilometrov čakalo cyklistov stúpanie na Col de Manse dlhé 9,6 km s priemerom stúpania 5,2 % ktorého vrchol bol dvanásť kilometrov pred cieľom v meste Gap. Pri technickom zjazde z Col de Manse sa ťažko zranil v roku 2003 na Tour de France Joseba Beloki a Lance Armstrong sa Belokimu ledva vyhol prejazdom po lúke. Na 21. kilometri sa do vedenia dostala 13 členná skupina v ktorej bol aj jediný slovenský cyklista na štarte PETER VELITS (BMC Racing Team). Pod vrcholom stúpania Col de Manse zaútočil z vedúcej skupiny Rus Jurij Trofimov (Katusha Team) a cieľom prešiel ako prvý s náskokom 23 sekúnd pred druhým Švédom Gustavom Larssonom (IAM Cycling Team). Tretí bol Holanďan Pim Ligthart (Lotto Belisol Team) so stratou 25 sekúnd. PETER VELITS prešiel cieľom na 5. mieste so stratou 28 sekúnd.     Priebežné poradie po 4. etape: 1. Christopher Froome.....Sky ProCycling.....14h 09' 19'' 2. Alberto Contador.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 00' 12'' 3. Wilco Kelderman.....Belkin Pro Cycling Team.....+ 00' 21'' 51. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 07' 42''     Autor: Milan Majtán