Južné Čechy zo sedla bicykla 1. časť - bikepoint.sk

Južné Čechy zo sedla bicykla 1. časť

vložené 16. 02. 2019 o 18:20

Radi spoznávate na bicykli nové miesta, okolitú prírodu, či kultúrne bohatstvo?

Priblížim vám niekoľko cyklotrás z okolia Českých Budejovíc a Třebone. Trasy boli volené tak, aby ich zvládol cyklovozík i naša malá cyklistka na odrážadle. Uvedené kilometre sú len orientačné.

1. CyklotrasaČeské Budejovice – Hluboká nad Vltavou – Purkarec (37 km)

Priamo z Českých Budejovíc vedie široká asfaltová cyklotrasa až do Purkarca cez Hlbokú nad Vltavou. Na ľavom brehu je celá asfaltová a využívaná nielen cyklistami, ale aj inline korčuliarmi. Na pravom brehu je vyasfaltovaná len z časti a zvyšok je spevnená prírodná cesta. V oboch prípadoch má trasa rovinatý profil a je vhodná pre všetkých od detí po dôchodcov a, samozrejme, i pre cyklovozíky, či detské odrážadlá. Cyklotrasa vedie popri vodáckom areáli Lídy Polesné v Českom Vrbnom, pokračuje do Bavorovic. Z Bavorovic ďalej okolo rybníkov prechádzate dubovou alejou až k športovému a relaxačnému centru v Hlubokej nad Vltavou. Tu nájdete mnoho atrakcií pre malé aj väčšie deti. Za návštevu určite stojí aj najnavštevovanejší zámok ČR Hluboká, rozprávková perla južných Čiech. V priestoroch areálu zámku sú vyčlenené i priestory na odloženie bicyklov. Z Hlubokej pokračujte po cyklotrase E10 vedúcej popri Vltave až do Purkarca.

2. Cyklotrasa - Okolo Vrbenských rybníkov (15 km)

Priamo z juhočeskej metropoly vedie cyklotrasa č. 1100 cez Branišovský les až do obce Branišov a ďalej do obce Křenovice. V Křenoviciach sa napojíte na cyklotrasu č. 1082, na ktorej sa môžete kochať krásou rybníkov Vyšatov a Motovidlo, až prídete do Nových Dvorov. V tejto obci sa nachádza aj miestny minipivovar Knežínek, ktorý sa pýši prvenstvom medzi českobudejovickými pivovarmi. Po návšteve minipivovaru, ochutnávke piva, či zahnaní hladu pokračujte po cyklotrase č. 1109 a 1108, ktoré lemujú samé rybníky. Prechádzať budete okolo malebných Vrbenských rybníkov, ktoré sú súčasťou prírodnej rezervácie. Na bicykli sa dá prejsť aj náučná cesta Po hrázích Vrbenských rybníků. Oboma trasami sa dostanete až do Českých Budejovíc, kde sa napojíte na mestské cyklotrasy. Celá trasa je pohodlná, rovinatá, vhodná pre cyklovozíky i odrážadlá. V minipivovare je i detské ihrisko, takže i tí najmenší si prídu na svoje.

3. Cyklotrasa - České Budejovice – Branišov – Žabovřesky – Břehov - Dehtáře – Čakov – Dubné - Haklovy Dvory – České Budejovice (42 km)

Okolo rybníkov a dedinkami, pohodová, pokojná, rovinatá, nenáročná, taká milo vidiecka trasa, ktorá vedie asfaltovými cestami s minimálnym prejazdom áut. Z Českých Budejovíc začnete na cyklotrase č. 1100, ktorá vedie do obce Branišov. Ďalej pokračujete popri rybníkoch do obce Dubné, kde odbočíte na cyklotrasu č. 1083 smerom na Žabovřesky a rovno do Břehova. V Břehove to zvrtnete po cyklotrase č. 1085 k rybníku Dehtář až dorazíte do obce Čakov. Tu sa napojíte na cyklotrasu č. 1100 do Dubného. Odtiaľ, ak sa vyberiete cyklotrasou č. 1082, dorazíte k rybníkom Vyšatov a Motovidlo, ďalšie krásne, pokojné rybníky plné „kapříkov boubelatých“, cez Haklovovy Dvory opäť po hrádzi Vrbenských rybníkov smerom do Českých Budejovíc.