Reportáže

ebajk® oslavuje 5. výročie
06. 03. 2020 Reportáže

ebajk® oslavuje 5. výročie, dáva lepšie ceny už na začiatku sezóny V marci pred piatimi rokmi predal ebajk® - Svet elektrobicyklov v Bratislave prvý elektrobicykel. Tým sa začala nová éra cyklistiky, pretože ebajk® patril medzi prvých, čo začali elektrobicyklom a ich potenciálu veriť. Presvedčenie o dobrej veci im vydržalo a dnes jazdia na Slovensku tisícky ebajkerov. Ako šiel čas… Po prvých zákazníkoch na jar 2015 sa v Malých Karpatoch začala rozrastať  komunita ebajkerov. Veľmi rýchlo na žiadosť záujemcov pribudla požičovňa, aby pomohla pochopiť potenciál zábavy na elektrobicykli. Nasledoval vznik občianskeho združenia e-DNA, ktoré stálo za mnohými prezentáciami a predvádzacími akciami s možnosťou testovania po celom Slovensku. Vznikla aj unikátna sieť nabíjacích staníc ebajk® connect, väčšinou v obľúbených turistických oblastiach. Založili sme tím pretekárov na elektrobicykloch i klasických bicykloch s náznom ebajk® racing, ktoré dosahuje výborné výsledky, aj v dôležitých slovenských seriáloch. Na východe krajiny v 2017 vzniklo druhé ebajk® centrum v Košiciach, o rok nasledovalo stredné Slovensko s centrom vo Zvolene. Na podporu komunity sa zorganizovali mnohé a mnohé výjazdy, ktoré vyvrcholili vznikom celoslovenského ebajk® zrazu. Už ich bolo tri a stalo sa z neho celoslovenské ebajkerské podujatie s mnohými návštevníkmi a záujemcami o elektrocyklistiku. Na marcovej výstave MotoShow v bratislavskej Inchebe najnovšie po vlaňjšom úspechu ebajk® ponúka návštevníkom zajazdiť si na elektrobicykloch po prekážkovej dráhe.   Prvé ebajk® centrum 2015 Zväčšená predajňa 2018 Ebajk výjazdy   2015 -          vznik ebajk® centra na Račianskej ulici v Bratislave, komlexného zázemia pre poradenstvo, predaj, servis elektrobicyklov, doplnkov a cyklooblečenia -          Množstvo prezentácií, predvádzacích jázd nielen v bratislavskom kraji 2016 -          Vznik požičovne ebajkov -          Vzniká e-DNA, občianske združenie Elektromobilita v krvi -          Vznik ebajk® connect – unikátnej siete nabíjacích staníc pre elektrobicykle -          Založenie športového tímu ebajk® racing, pomoc pri organizácii prvého maratónu aj pre kategóriu elektrobicykel na Bikefeste v Kálnici 2017 -          Vznik ebajk®centra v Košiciach -          Prvý ebajk®zraz v bratislavskom Amfiteátri Rača -          Vznik ebajk® Zvolen, tretieho centra – tým sa ebajk® stáva lídrom v celom svete elektrobicyklov na Slovensku 2018 -          Rozšírenie ebajk® centra v Bratislave na Račianskej -          Na konci roka sťahovanie ebajk® centra Bratislava do nových priestorov v polyfunkčnom dome KOLOSEO na Tomášikovej ulici 2019 -          Na výstave MotoBoat Show v Inchebe v marci ponúkame všetkým návštevníkom testovacie jazdy na 300m prekážkovej trati -          Počas letných prázdnin Vás rozmaznávame letnou terasou s občerstvením Štart na Bike Feste v Kálnici   Komplexné služby vďaka partnerom   Za päť rokov sme sa skamarátili s mnohými našimi partnermi, ktorí dnes dotvárajú kvalitu celej služby pre ebajkerov. Shimano Service Center - sme jedny z desiatich na Slovensku, ktorí patria do tohto elitného klubu a jediní špecialisti práve na elektrobicykle. Poisťovňa Generali - máte možnosť poistiť si svoj ebajk Bike Angel - aplikácia na sledovanie vášho miláčika ABUS – špičkové cyklozámky i prilby Club Ride Apparel i Silvini - skvelé značky funkčného oblečenia FiveTen - podľa nás sú to najlepšie cyklotopánky na svete.   Značky, ktoré hýbu svetom elektrobicyklov Haibike a Winora – kvalitné nemecké značky, ktoré potvrdzujú svoje líderstvo v segmente elektrobajkov Ghost – tiež nemecká kvalita so športovejším duchom Lapierre – francúzsky dizajn s nemeckou technikou, skvelý pomer výkonu a ceny Moustache - exkluzívna francúzska značka s unikátnymi riešeniami detailov Apache - cenovo dostupnejšie riešenia pre ebajkovanie     Sme Vám všetkým vďační za to, že ste nám vložili svoju dôveru a kúpili si elektrobicykel u nás, že ste využili naše služby požičovne či servisu, alebo ste sa zúčastnili na našich podujatiach. Vážime si každý kúsok energie, ktorú ste nám venovali. Pamätáme si to a vieme, že Vám to oplatíme, keď budete niečo opäť potrebovať.   Oslávte naše výročie návštevou u nás pri dobrej kávičke, ktorú Vám vždy radi uvaríme a pochválime sa spolu skvelými zážitkami z cyklo potuliek.     Pri príležitosti našej päťročnice sme Vám pripravili špeciálnu ponuku. 15 typov vyvolených elektrobicyklov so zvýhodnenou cenou – už teraz! Tak, aby ste si mohli užiť sezónu s kvalitným elektrobicyklom hneď od začiatku! Tak isto skvelú zľavu 55% na všetko dostupné oblečenie zn. Club Ride Apparel, ktorá poskytuje absolútny komfort funkčného oblečenia v športovom i elegantnom prevedení.  Toto celé je určite skvelá príležitosť na kúpu už pred sezónou, pretože oslavovať chceme nielen my, ale aj s Vami spolu! Nech sa páči naša ponuka: ZDROJ a foto: ebajk

Cyklopotulky k jazerám v Salzkammergute
25. 02. 2020 Reportáže

V Salzkammergute – v Soľnej komore sa, ako ináč, všetko točí okolo vody. Krajina je plná nádherných jazier, ktoré obklopujú hory. Cyklotrasy v Soľnej komore sú ako prechádzky po hollywoodskom chodníku slávy – Walk of Fame. S tým rozdielom, že hviezdami sú najkrajšie alpské jazerá s výhľadmi na majestátne horské masívy Dachsteinu, pohoriami Totes Gebirge a Höllengebirge. Cyklistickými cieľmi za poznaním boli jazerá: Wolfgangsee, Mondsee, Traunsee, Altausee a Hallstattsee. Naším východiskovým bodom bolo kúpeľné mesto Bad Ischl. Bad Ischl je pôvabné mestečko, v ktorom sa skĺbi aktívny šport vo všetkých jeho variantoch. Habsburgovci si práve toto mesto vybrali ako miesto cisárskeho letného letoviska. Bad Ischl je už viac ako 175 rokov kúpeľným strediskom pre dýchacie, kardiovaskulárne a pohybové ústrojenstvo. Blízke lesy, prekrásne vysokohorské pastviny a vrcholky hôr pozývajú od prelomu storočia na dlhé prechádzky. Tu i zdanlivo malé veci sú veľké. Neďaleko centra v tieni miestneho parku za promenádou popri rieke Traun sa nachádzajú perfektné detské ihriská, fantastická pumptracková dráha pre malých i veľkých bikerov, či freestylová dráha. Detské ihriská a preliezačky sú na každom rohu. Vždy upravené a bezpečné.   1. Cyklotrasa - Bad Ischl – Strobl – Sankt Gilgen – Wolfgangsee a späť Cyklotrasa je označená ako R2 – Salzkammergutradweg, ktorá vedie celým regiónom Soľnej komory, je krásna, bezpečná a rovinatá. Väčšinou asfaltová, kde tu šotolina a samozrejmosťou je výborné značenie. Nezablúdite. Vhodná je i pre odrážadlá, ako i pre malých cyklistov. Začiatok trasy je priamo v centre kúpeľného mesta Bad Ischl. Odtiaľ pokračujete popri rieke Ischl a popri hlavnej ceste, chvíľu lúkami, chvíľu lesom. Od mesta Strobl vedie cyklotrasa popri jazere, kde sa môžete kochať pohľadom naň, lode a okolitú scenériu. Práve v mestečku Strobl sa môžete rozhodnúť, či si spravíte krátku zachádzku popri bicykli do mestečka St. Wolfgang (je tu zákaz jazdy na bicykli) alebo budete priamo pokračovať do St. Gilgenu. My sme zvolili variantu do St. Gilgenu. V St. Gilgene v blízkosti jazera sa nachádza veľké detské ihrisko plné hojdačiek, kĺzačiek, lanovej kĺzačky, či preliezačiek. A čo je ešte skvelé, v blízkosti sa nachádzajú dva stánky s výbornou zmrzlinou. Rovnakou cestou sa vrátite späť do Bad Ischl.   2. Cyklotrasa - Bad Ischl – Blaa Alm – Altausee a späť Z Bad Ischl sa vydáte smerom do údolia Rettenbachtal, najprv asfaltovou cestou, neskôr šotolinou cez les, ale stále do kopca až do Rettenbachtalalm. Odtiaľ stúpate smerom na Blaa Alm. Zážitkom na tejto cyklotrase je horský, kamenný tunel. Na Blaa Alm sa nachádza veľké detské ihrisko a chata s možnosťou občerstvenia, ktorá bola v čase nášho výletu z nezistených dôvodov zatvorená. Ale i tak tu oddychovalo veľa cyklistov. Ide o MTB klasiku v rámci zážitkových túr v Soľnej komore. Trasa je náročná a vyžaduje si kondíciu. Sú miesta, kde je nutné zliezť z bicykla a pomôcť vytlačiť cyklovozík. Z Blaa Alm vás čaká zjazd až k Altausee. Pri jazere nájdete niekoľko príjemných miest na načerpanie energie a deti sa môžu vyblázniť na detskom ihrisku. Trasa ponúka množstvo panoramatických výhľadov na Totes Gebirge (Mŕtve pohorie). Cestou späť od jazera Altausee vás čaká stúpanie po asfaltovej ceste až k chate na Blaa Alm. Od Blaa Alm až do údolia Rettenbachtal vás čaká zjazd, ktorý môže byť pre niekoho i väčšou technickou výzvou, najmä ak máte o bicykel zapojený cyklovozík. Je to akčné.   3. Cyklotrasa - Bad Ischl – Trauneck – Traunsee a späť Popri rieke Traun a hlučnej ceste plnej áut sa vydáte smerom na Ebensee. Opäť je to časť R2. Ide o nezáživnú a nudnú cestu, na ktorej okrem áut jazdiacich po hlavnej ceste nie je čo sledovať. Aspoňže pri jazere je to krásne, veterné a plné plávajúcich a lietajúcich dosiek. Traunsee je v lete plné jachtárov, surferov, kite-surferov, potápačov a vodných lyžiarov. Je prístupné len z jednej strany. A v lete je možnosť si výlet spestriť plavbou na výletnej lodi.   4. Cyklotrasa - Sankt Gilgen – okolo Mondsee – Sankt Gilgen Vzhľadom na celkovú dĺžku trate sme zvolili variantu vyštartovať za ďalším jazerom zo Soľnej komory zo Sankt Gilgenu. Zo Sankt Gilgenu pokračujete na Scharfling. Odtiaľ je to už len na vás, či sa vydáte doľava alebo doprava. Dá sa prejsť dookola a meria zhruba 26 km. My sme zvolili variantu smerom na Gries a St. Lorenz až do mesta Mondsee. Trasa vedie popri jazere a poskytuje výhľady na jazero i okolité hory. Čo je na škodu, priamo k jazeru je problém sa dostať. Všade sú tabuľky s označením súkromných pozemkov. Až za mestom Mondsee sa dalo nájsť pár miest bez zákazu vstupu a osviežiť sa oddychom pri jazere alebo zaplávať si. Trasa viedla i po cestnej komunikácií s premávkou, ale s ohľaduplnými vodičmi. V južnom cípe z Wiesenau smerom na Scharfling je postavený zaujímavý úsek cyklotrasy – osvetlený tunel len pre cyklistov s vyhliadkovými miestami na jazero a horské masívy. Cyklotunel je dlhý približne 1,5 km a v lete ponúka príjemné ochladenie. Je to zážitok nielen pre malých, ale i pre veľkých cyklistov.   5. Cyklotrasa - Bad Ischl – Hallstattsee – Hallstatt a späť Cyklotrasa vedie po kvalitných a dobre značených asfaltových cyklotrasách, iba tu a tam sa dostanete na šotolinovú cestu. Cyklotrasa je súčasťou R2 a je dobre značená. Z Bad Ischl sa vydáte smerom na Bad Goisern. Ďalej pokračujete smerom na Untersee a popri jazere Halstatt až do Obertraunu. Cestou sa môžete zastaviť v reštaurácii Uferwirt Seeraunzn, ktorá ponúka rakúske a rybie špeciality. Nám chutilo, odporúčame. Z Obertraunu je to kúsok do Hallstattu. Posledné kilometre cyklotrasy popri jazere spestrujú aj visuté lávky a mostíky ponad jazero. Malebné mestečko Hallstatt spolu s Hallstattským jazerom, pohorím Dachstein a Soľnou komorou patrí na zoznam UNESCO. Fotky Halstattu s jazerom sú pre svoju až gýčovitú krásu poznávacími znameniami nielen tohto regiónu. V skutočnosti je to tam ale oveľa krajšie, malebnejšie. Hallstatt je rozprávkový a plný turistov. I keď je samotné centrum Hallstattu malé, na každom kroku je tu niečo k videniu. A nechýba i detské ihrisko so šmýkačkou priamo do jazera. Bicyklovačka v tejto časti Rakúska je zážitkom na každom kilometri. Príroda v okolí jazier je úchvatná, blankytné modré jazerá obklopené alpskými velikánmi. Cestou sa kocháte prekrásnymi výhľadmi. Cyklotrasy sú dobre značené. Cyklomapy a rôzne turistické prospekty nájdete na Informačných strediskách v každom turisticky významnejšom meste. Cyklistov stretnete jedným i druhým smerom. Takto sa časť Soľnej komory dá prejsť aj z jedného východiskového bodu. Trať si užijú aj malí cyklisti, i deti na detských odrážadlách. Snáď na každom kroku nájdete detské ihrisko. Ak sa vám nebodaj zunuje bicyklovanie, prípadne si chcete spestriť dovolenku, Soľná komora je turisticky zaujímavá oblasť. Ponúka možnosti výletov lanovkou na hory, plavbu loďou po jazere, návštevu soľnej bane, Dachsteinských jaskýň, ľadovca Dachstein s vyhliadkovou plošinou Päť prstov, či rôznych múzeí a zámkov.     Text a foto: Janka Šulhánková

2% z dane - rok 2019
21. 02. 2020 Reportáže

  Podporte nás formou poukázania 2% zo zaplatenej dane z príjmu.   IČO: 42391075 Právna forma: Občianske združenie Obchodné meno (názov): Žilinský pedál Sídlo - ulica: Hečkova Súpisné/orientačné číslo: 24 PSČ: 01001 Obec: Žilina   2% z dane pre Občianske združenie Žilinský pedál sa poukazujú prostredníctvom špeciálnych tlačív, v závislosti od toho, kto poukazuje: ZAMESTNANEC - používa Vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane z príjmov fyzickej osoby a Potvrdenie o zaplatení dane z príjmov zo závislej činnosti FYZICKÁ OSOBA, ktorá podáva daňové priznanie: a) Daňové priznanie fyzických osôb TYP A) b) Daňové priznanie fyzických osôb TYP B) PRÁVNICKÁ OSOBA – daňové priznanie právnických osôb

Vrchárská koruna Valašska bola rekordná
07. 02. 2020 Reportáže

Vrchařská koruna Valašska byla rekordní a pomáhala potřebným Cykloturistické akce ON Semiconductor Vrchařská koruna Valašska 2019 (VKV) je minulostí. Její sedmý ročník, který orazítkovala rekordní účast 1193 cyklistů, uzavřel v sobotu 1. února slavnostní galavečer ve velkém sále Domu kultury Vsetín. Smyslem VKV je motivovat širokou veřejnost k pohybu. Pořadatelé každoročně vytipují 20 vrcholů na území Valašska a v těsném okolí, které poté cyklisté v období duben – listopad zdolávají. Je už pak na každém, kdy na kopce vyjede a jakou zvolí trasu. Podmínkou je na každém vrcholu si pořídit selfie, které dokumentuje jeho zdolání. Sedmý ročník VKV navázal na trend těch předchozích. Počet účastníků, tedy tzv. držitelů VKV rok od roku roste. V hlavní kategorii se ho v roce 2019 zúčastnilo 655 cyklistů. Vůbec nejrychlejším z nich byl Ondřej Doleček z Valašského Meziříčí, který vrcholy pokořil nonstop jízdou za 29 hodin a 33 minut. Pro srovnání dodáváme počty držitelů v letech předchozích: 2018 – 637, 2017 – 573, 2016 – 461, 2015 – 287, 2014 – 137, 2013 – 21. iž tradiční součástí VKV byla v ročníku 2019 dětská kategorie nesoucí název VKV junior – s Austinem na vrchol! Do ní se zapojilo 585 cyklistů ze 113 škol a 47 sportovních klubu, z nichž rekordních 332 držitelů splnilo podmínku pro zisk ocenění, tedy zdolat alespoň 5 libovolných kopců. Srovnání s předchozími roky vypadá následovně: 2018 – 406/302, 2017 – 420/196, 2016 – 259/123, 2015 – 190/94. A kterým juniorům se dařilo nejvíce? Mezi středoškoláky všechny vrcholy pokořil nejrychleji Václav Jelínek z Valašského Meziříčí, mezi žáky základních škol Ondřej Božák z Rožnova pod Radhoštěm. Pořadí škol vévodilo Masarykovo gymnázium Vsetín se 776 zdolanými vrcholy a pořadí sportovních klubů Kolokroužek Zlín s 671 vrcholy. Další vedlejší kategorií je VKV bez bariér. Tu v roce 2019 tvořily tři skupiny. Největší tradici z nich má ta určená handikepovaným cyklistům, která byla vypsána počtvrté v řadě. Registruje celkem 4 držitele (2018 – 3, 2017 – 3, 2016 – 2), přičemž tím nejrychlejším byl Vlastimil Kudělka ze Vsetína. Ve skupině přívěsných vozíků se k držitelům zapojilo 11 sportovců (2018 – 6, 2017 – 5) a jejím vítězem se stal Martin Vlach z Troubek. V poslední skupině elektrokol se držiteli stalo 14 sportovců, tedy o 9 více než v předchozím roce, kdy si odbyla premiéru. Jako první v této kategorii kopce pokořil Simon Sívek ze Vsetína. „Po zohlednění faktu, že někteří se zapojili do více kategorií současně, nám vychází celkový počet účastníků sedmého ročníku krásných 1193. Vůbec poprvé v historii se tím pádem podařilo prolomit magickou tisícovku. Dosavadním maximem bylo 991 účastníků z roku 2018,“ uvedl spoluorganizátor VKV Michal Horský. Sedmý ročník VKV byl navíc spojen s několika charitativními akcemi. Sami pořadatelé vyhlásili benefici Véčkaři dětem. Ze všech dobrovolných příspěvků, který obdrželi na transparentní účet VKV, polovinu věnovali dětskému oddělení Vsetínské nemocnice. Konečná částka činí 31 868 korun. Studenti Masarykova gymnázia Vsetín pak za přispění společností Climax a TM Stav vyjezdili 30 000 korun, za které bylo pořízeno tandemové kolo pro jejich nevidomou spolužačku Věru Strbačkovou. Zaměstnanci společnosti CS Cabot zdoláváním vrcholů VKV (a také dalších Vrchařských korun) vychodili a vyjezdili na charitativní účely 149 300 korun a zaměstnanci generálního partnera VKV, společnosti ON Semiconductor, obdobným způsobem, tedy zdoláváním vrcholů VKV na kole či pěšky přispěli na dobročinné účely částkou 150 000 Kč. Celkem byl tedy sedmý ročník VKV spojen se čtyřmi beneficemi, které pomohly potřebným v součtu 361 168 korunami. „A to je asi vůbec ta nejpozitivnější věc, která se účastníkům, příznivcům a partnerům našeho projektu povedlo. Moc za to děkujeme,“ prohlásil hlavní organizátor VKV Adam Hloch, který neopomenul dodat, že účastníci VKV se v roce 2019 navíc premiérově zapojili do skupinového dárcovství krve. Sedmý ročník VKV je minulostí, ale pořadatelé již usilovně pracují na přípravách toho následujícího. Odstartuje v sobotu 28. března. „Jména vrcholů budeme představovat tradiční formou. Od 1.března postupně každý den odtajníme jeden vrchol. Mohu prozradit, že více než polovina z nich se ještě ve VKV neobjevila,“ řekl Adam Hloch. Organizátoři na letošní rok připravují i řadu dalších aktivit. Pokračovat chtějí ve skupinovém dárcovství krve, připravují další benefiční akci a zorganizují sérii přednášek a veřejných vyjížděk se známými osobnostmi z oblasti cyklistiky. „Pro fanoušky Vrchařských korun se navíc za výrazné podpory společnosti Navmatix podařilo spustit novou mobilní aplikaci. Ta zahrnuje mapové členění všech 27 Vrchařských korun, které na území České a Slovenské republiky budou v letošním roce fungovat. Najdete tam i výčty jejich vrcholů včetně lokalizace, pravidla jednotlivých Vrchařských korun a také kontaktní údaje na jejich organizátory. Aplikace je již nyní volně ke stažení pro android a chystá se její spuštění i pro apple,“ dodal Michal Horský. Veškeré informace k VKV naleznete na jejích webových stránkách www.vkv-bike.cz, případně na facebookovém profilu www.facebook.com/cyklo.vkv/. Autor: Mgr. Adam Hloch      

FOR BIKES 2020
01. 02. 2020 Reportáže

FOR BIKES 2020 přinese novinky a trendy, výhodné nákupy, program plný hvězd i odbornou konferenci Již pojedenácté se v pražských Letňanech sejdou milovníci cyklistiky na veletrhu FOR BIKES. Jedenáctý ročník, který se koná ve dnech 20. až 22. března v PVA EXPO PRAHA, bude událostí, na níž se představí novinky a trendy ze světa kol a veškerý cyklistický sortiment od českých i zahraničních značek. Chybět nebude ani bohatý program, slavné tváře nejen z oblasti cyklistiky, soutěže pro profesionály i amatéry nebo aktivity pro rodiny s dětmi. Oficiálními vozy veletrhu jsou automobily značky FORD. Jediný veletrh, který nabízí kompletní portfolio cyklistických značek na tuzemském trhu, naplní na letňanském výstavišti plochu o velikosti 15 000 m2 v pěti halách areálu. K vidění budou expozice stovek vystavovatelů z ČR i zahraničí, kteří návštěvníkům představí tisícovky kol a cyklistických doplňků. Svátek milovníků tohoto sportu zahájí ve čtvrtek 20. března spolu s významnými osobnostmi oboru i mimo něj ambasador veletrhu FOR BIKES, paralympionik Jiří Ježek. Moderátorem oficiálních událostí bude nadšený milovník cyklistiky Tomáš Hauptvogel. Návštěvníci z řad profesionálů i amatérů se mohou seznámit s horkými novinkami slavných značek, např. Scott, která na FOR BIKES uvede rovnou dvě impozantní expozice, nováček akce Winora, která jako oficiální distributor v ČR přiveze do Letňan Haibike, a mnoho dalších silných brandů: Cannondale, Trek, Bianchi, Isaac, Colnago, Kross, Haibike, Giant, Cube a tuzemské Apache, Amulet, Crussis, Kellys, Rock Machine, Superior a další. Haly 2 a 3 budou zasvěceny fajnšmekrům a budou prezentovat novinky, zajímavosti či unikátní technologie. Pro návštěvníky toužící po výhodných nákupech cyklistického sortimentu a starších modelů renomovaných značek – to vše za výhodné veletržní ceny – bude připravena Hala 1. K dispozici budou pro zájemce také testovací dráhy mnoha druhů vozítek včetně koloběžek, elektrokol a dalších vychytávek. Závodit mohou nadšenci i profesionálové Veletrh FOR BIKES není jen místem milovníků nákupů, ale i dějištěm prestižních závodů různých odvětví cyklistiky. I jeho 11. ročník se ponese ve znamení soupeření v závodech na silnici, horských kolech nebo trialu. Kritérium se premiérově představí pod vlajkou Giant ligy, chybět nebude ani závod skládacích kol Brompton nebo charitativní závod Cesta za snem FOR BIKES. Již pošesté se bude bojovat o prvenství na horských kolech při MTB RACE FOR BIKES, který je určen pro širokou veřejnost. Na své si přijdou i fanoušci Trialshow, MTB dual slalomu, nebo BMX exhibice VSA Xtreme ACTION FUN ZONE. Všichni, kteří mají slabost pro koloběžky, se mohou setkat s osobností tohoto sportu Václavem Liškou na jeho workshopu nebo autogramiádě, která se bude konat druhý den veletrhu. Konference pro odborníky V rámci doprovodného programu veletrhu se v pátek 20. března od 11:30 ve Vstupní hale I (sál 1) uskuteční také odborná konference „Změní jízdní kola naše města?“, na níž vystoupí zástupci českých měst a firem, kteří společně představí fungující projekty nasazení elektrokol a cargokol v městské logistice a dopravě. Doprovodný program myslí i na děti Plánované programové aktivity veletrhu myslí i na širokou veřejnost a rodiny s dětmi, pro které organizátoři připravili hned několik zajímavých akcí. Chybět v areálu tak nebude např. dopravní hřiště, dětská stezka nebo výuka techniky jízdy na kole. Na FOR BIKES se navíc může také vyhrávat. Připraveno bude hned několik soutěží s hodnotnými cenami. Odnést si z výstaviště PVA EXPO PRAHA bude možné kromě kola třeba i luxusní zájezd do Rakouska pro dvě osoby v hodnotě 40 000 korun. Garantem této soutěže je hlavní partner letošního ročníku FOR BIKES – turistický region Rakousko. Více informací o veletrhu najdete na www.forbikes.cz a na Facebooku FOR BIKES.   Autor: FOR BIKES Foto: Milan Majtán

M SR a ČR v cestnej cyklistike 2020
16. 01. 2020 Reportáže

Po vlaňajších spoločných majstrovstvách SR a ČR v cestnej cyklistike na Slovensku v Trnave, sa bude tohtoročný spoločný šampionát konať v českom meste Opočno. V Opočne, vzdialenom od Hradca Králové 30 kilometrov, sa stretnú najlepší slovenský a český cyklisti v dňoch 18. - 21. júna. Šampionát začne tradične pretekmi proti chronometru a vyvrcholí víkendovými pretekmi s hromadnými štartmi. Na mužov Elite a mužov U23 čaká v časovke 21 kilometrová zvlnená trať s prevýšením 200 metrov, ktorú absolvujú dva krát. Pre mužov Elite a mužov U23 je v pretekoch s hromadným štartom pripravený 12 kilometrový okruh Opočno – Kupkovo náměstí, Přepychy, Záhornice, Semechnice, Opočno s prevýšením 150 metrov, ktorí absolvujú cyklisti 16 krát. Víťaza spoznáme po absolvovaní 192. kilometroch. Slovenské tituly budú obhajovať v elitných kategóriách mužov v časovke Ján Andrej Cully (Dukla Banská Bystrica) a v pretekoch s hromadným štartom Juraj Sagan (BORA - hansgrohe).   Program majstrovstiev SR a ČR v cestnej cyklistike 2020: štvrtok 18.6......časovky junioriek, juniorov, žien Elite, mužov U23 a mužov Elite piatok 19.6......detské súťaže a sprievodný program sobota 20.6......cestné preteky s hromadným štartom žien Elite, junioriek a juniorov nedeľa 21.6......cestné preteky s hromadným štartom mužov Elite a mužov U23   Oficiálny web: www.opocno2020.cz Oficiálny Facebook: Czech Cycling   Autor: Milan Majtán

Zlatý pedál 2019
21. 12. 2019 Reportáže

Včera ukončili cyklisti sezónu na slávnostnom galavečeri Zlatý pedál, na ktorom dostali ocenenia najlepší cyklisti Slovenska za tento rok. Spolu bolo odovzdaných 16 ocenení. Absolútnym víťazom sa stal, podľa očakávania, Peter Sagan (BORA - hansgrohe). Najlepším cyklistom sa stal Peter Sagan deviaty krát v rade a celkovo v ankete triumfoval desiaty krát. Druhý skončil Martin Haring (Dukla Banská Bystrica), tretí bol Ján Andrej Cully (Dukla Banská Bystrica). Miss slovenskej cyklistiky 2019 sa stala Simona Záhorcová.   Výsledky ankety Zlatý pedál 2019: Cestná cyklistika.....Peter Sagan Horská cyklistika cross country.....Martin Haring Horská cyklistika zjazd/four cross.....Adam Rojček Masters.....Peter Ftorek Cyklotrial.....Samuel Hlavatý Zdravotne znevýhodnený.....Jozef Metelka Sálová cyklistika.....Eszter Kulich, Dóra Rákocza Cyklokros.....Matej Ulík Bikros/BMX.....Kristína Madarasová BMX Freestyle.....Michal Kovačovič Dráhová cyklistika.....Alžbeta Bačíková Talent roka 2019.....Martin Svrček Rozhodca roka 2019.....Pavol Miazdra Cena za celoživotný prínos pre slovenskú cyklistiku.....Josef Dvořák   Foto: Slovenský zväz cyklistiky Autor: Milan Majtán

Predstavenie - Vuelta 2020
19. 12. 2019 Reportáže

Tretia GrandTour v roku 2020 predstavila svoju trať. Sedemdesiaty piaty ročník španielskych etapových pretekov - Vuelty, predstavili v madridskom hotely Marriott Auditorium za účasti bývalých aj súčasných hviezd cyklistiky. Vuelta začína v piatok 14. augusta a končiť bude v nedeľu 6. septembra. Preteky majú 21. etáp s celkovou dĺžkou 3 245 kilometrov a povedú cez 4 štáty - Holandsko, Francúzsko, Portugalsko a Španielsko. Sedem etáp bude končiť na vrchole stúpania. Záverečná GrandTour v roku 2020 bude začínať v holandskom meste Ultrecht tímovou časovkou na 23 kilometrov. Ultrecht sa stane historicky prvým mestom, v ktorom začínali všetky tri GrandTour. Vuelta bude končiť v Madride. Po leteckom presune, po tretej etape do Španielska, začínajú aj prvé stúpania. Najnáročnejšou etapou pred druhým dňom voľna bude 9. etapa s dĺžkou 135 kilometrov, s tromi náročnými alpskými stúpaniami Alto de Portalet, Col d'Aubisque a s cieľom na Col du Tourmalet. Aj v ďalších etapách budú pripravené náročné stúpania. V jedenástej etape je pripravený cieľ na stúpaní Moncalvillo. V štrnástej etape musia cyklisti prekonať 4 stúpania prvej kategórie, cieľ etapy bude na La Farrapona. V 15. etape s dĺžkou len 109 kilometrov, čaká 5 hodnotených stúpaní. Etapa bude končiť na slávnom Alto de l'Angliru. Po treťom voľnom dni je naplánovaná jediná individuálna časovka na 33 kilometrov. Na trati čaká aj stúpanie Mirador de Ézaro s dĺžkou 1,8 kilometra s priemerom 14 % a maximom takmer 30 %. Osemnásta etapa bude končiť v portugalskom Porte, kde bude začínať aj devätnásta etapa. Poradím môže zamiešať predposledná 20. etapa dlhá 176 kilometrov s cieľom na La Covatilla. Posledná etapa bude patriť špurtérom v Madride.     Program Vuelta 2020: 14. augusta - 1. etapa.....Utrecht - Utrecht (tímová časovka 23 km) 15. augusta - 2. etapa.....Hertogenbosch - Utrecht (181 km) 16. augusta - 3. etapa.....Breda - Breda (193 km) 17. augusta - Voľný deň 18. augusta - 4. etapa.....Irún - Arrate (169 km) 19. augusta - 5. etapa.....Pamplona - Lekunberri (151 km) 20. augusta - 6. etapa.....Lodosa - Laguna Negra (163 km) 21. augusta - 7. etapa.....Soria - Ejea de los Caballeros (190 km) 22. augusta - 8. etapa.....Huesca - Sabiñánigo (185 km) 23. augusta - 9. etapa.....Biescas - Tourmalet (135 km) 24. augusta - Voľný deň 25. augusta - 10. etapa.....Vitoria - Valdegobia (160 km) 26. augusta - 11. etapa.....Logroño - Moncalvillo (164 km) 27. augusta - 12. etapa.....Castrillo del Val- Aguilar de Campoo (163 km) 28. augusta - 13. etapa.....Castro Urdiales - Suances (187 km) 29. augusta - 14. etapa.....Villaviciosa - La Farrapona (170 km) 30. augusta - 15. etapa.....Pola Laviana - Angliru (109 km) 31. augusta - Voľný deň 1. septembra - 16. etapa.....Muros - Ézaro (individuálna časovka 33 km) 2. septembra - 17. etapa.....Lugo - Ourense (205 km) 3. septembra - 18. etapa.....Mos - Porto (178 km) 4. septembra - 19. etapa.....Viseu - Ciudad Rodrigo (177 km) 5. septembra - 20. etapa.....Sequero - La Covatilla (175 km) 6. septembra - 21. etapa.....Madrid - Madrid (125 km)   Autor: Milan Majtán

BikeFest 2020
01. 12. 2019 Reportáže

BikeFest 2020 už pozná svoj dátum. Najväčší bicyklový festival na Slovensku sa budúci rok uskutoční 29. až 31. mája. Jubilejný desiaty ročník Birell BikeFestu 2020 sa uskutoční posledný májový víkend, tradične v areáli Kellys Bikeparku Kálnica (okres Nové Mesto nad Váhom). Najväčší bicyklový festival na Slovensku prináša poriadnu dávku adrenalínu a zábavy pre všetky vekové kategórie. Kellys Bikepark Kálnica nielen svojou polohou, ale aj veľkým množstvom rôznorodých tratí a prekážok láka návštevníkov nielen zo Slovenska, ale čoraz častejšie aj zo zahraničia. Trate, ktoré na Slovensku a v okolí nikde inde nenájdete – dual pumptrack, dual slalom alebo najväčšia slopestylová trať na Slovensku, robia z Kálnického kopca ideálne miesto na konanie najväčšieho bikového festivalu. Tak si nezabudnite zapísať do kalendáre dátum konania jubilejného desiateho ročníka Birell BikeFestu! Všetky informácie nájdete na bikefest.sk   Zdroj: bikefest.sk Foto: Vladimír Sauch Autor: Milan Majtán  

Predstavenie Gira 2020
25. 10. 2019 Reportáže

Peter Sagan potvrdil svoju účasť na Giro d'Italia 2020. Slovenský cyklista sa v Miláne zúčastnil na včerajšej prezentácii budúcoročnej talianskej GrandTour. Prvá GrandTour v roku 2020 sa začne 9. mája v Maďarsku a končiť bude 29. mája v Taliansku. Na cyklistov čaká počas troch týždňoch 3580 kilometrov rozdelených do 21 etáp s tromi individuálnymi časovkami a dvomi dňami voľna. Sto tretí ročník Giro d'Italia začne štrnásty krát mimo územia Talianska a prvý krát v strednej Európe v Budapešti individuálnou časovkou na 8,6 kilometrov. V Maďarsku sa uskutočnia aj ďalšie dve špurtérske etapy.     Hneď po tretej etape u našich južných susedov nasadnú cyklisti do lietadiel a prepravia sa na Sicíliu, kde sa uskutočnia ďalšie tri etapy. Na Sicílii nevynechá pelotón stúpanie na sopku Etna, čo bude v piatej etape. Do prvého dňa voľna sú pripravené tri etapy vhodné pre vrchárov aj klasikárov. Po dni voľna povedú tri etapy po pobreží Jadranského mora. Desiata etapa by mohla patriť klasikárom, jedenásta a trinásta špurtérom. Štrnástou etapou bude druhá individuálna časovka. Zvlnená časovka bude mať 33,7 kilometrov. V Pätnástej etape sa očakáva víťazstvo vrchára. Táto etapa, pred druhým dňom voľna, začne na vojenskej základni Rivolto pri Udine. V záverečnom týždni z naplánovaných šiestich etáp bude päť dlhších ako 200 kilometrov. V sedemnástej etape s cieľom na Madonna di Campiglio nastúpajú cyklisti viac ako 5000 metrov. V osemnástej kráľovskej etape, s prevýšením viac ako 5500 metrov, musia cyklisti prejsť cez stúpania Campo Carlo Magno, Passo Castrin, Passo Stelvio a etapa bude končiť na Laghi di Cancano. V devätnástej najdlhšej etape 103. ročníka Gira sa očakáva súboj špurtérov a predposledná dvadsiata etapa bude opäť patriť vrchárom. Táto etapa zo začiatkom v Alby povedie cez stúpania Colle dell’Agnello, Col d’Izoard, Col de Montgenèvre a končiť bude po stúpaní do mesta Sastriere. Giro d'Italia 2020 vyvrcholí treťou individuálnou časovkou. Posledná dvadsiata prvá etapa v Miláne bude mať 16,5 kilometra.     Program Giro d'Italia 2020: 9.mája - 1. etapa.....Budapešť - Budapešť (individuálna časovka 8,6 km) 10. mája - 2. etapa.....Budapešť - Györ (195 km) 11. mája - 3. etapa.....Székesfehérvár - Nagykanizsa (204 km) 12. mája - 4. etapa.....Monreale - Agrigento (136 km) 13. mája - 5. etapa.....Enna - Etna/Piano Provenzana (150 km) 14 .mája - 6. etapa.....Catane - Villafranca Tirrena (138 km) 15. mája - 7. etapa.....Mileto- Camigliatello Silano (223 km) 16. mája - 8. etapa.....Castrovillari - Brindisi (216 km) 17. mája - 9. etapa.....Giovinazzo - Vieste (198 km) 18. mája - Voľný deň 19. mája - 10. etapa.....San Salvo - Tortoreto Lido (212 km) 20. mája - 11. etapa.....Porto Sant’Elpidio - Rimini (181 km) 21. mája - 12. etapa.....Cesenatico - Cesenatico (205 km) 22. mája - 13. etapa.....Cervia - Monselice (190 km) 23. mája - 14. etapa.....Conegliano - Valdobbiadene (individuálna časovka 33,7 km) 24. mája - 15. etapa.....Base Aerea Rivolto - Piancavallo (183 km) 25. mája - Voľný deň 26. mája - 16. etapa.....Udine - San Daniele del Friuli (228 km) 27. mája - 17. etapa.....Bassano del Grappa - Madonna di Campiglio (202 km) 28. mája - 18. etapa.....Pinzolo - Laghi di Cancano (209 km) 29. mája - 19. etapa.....Morbegno - Asti (251 km) 30. mája - 20. etapa.....Alba - Sestriere (200 km) 31. mája - 21. etapa.....Cernusco sul Naviglio - Milán (individuálna časovka 16,5 km)   Autor: Milan Majtán

Rozhovor s Ivanom Zimom o zaujmavom projekte ENI pre dobrovolníkov
22. 10. 2019 Reportáže

Prinášame Vám rozhovor s Ivanom Zimom riaditeľom HORAL MTB MARATÓNU vo Svite o zaujímavej skúsenosti v oblasti dobrovoľníctva. Ivan, pred časom si robil prieskum o dobrovoľníctve na MTB podujatiach, aj mne si kládol otázky o tom ako pracujeme  dobrovoľníkmi v našom klube. O čo ide? Ide o projekt ENI (Encourage, Involve, Engage). V preklade to znamená Povzbudzujte sa, Zapájajte sa, Angažujte sa. Tento prieskum bol jednou zo súčastí projektu. Ako vznikol projekt ENI a kto stál za jeho vznikom? Projekt ENI vznikol vďaka podpore EÚ v rámci podporného programu ERASMUS+. HORAL je už mnoho rokov súčasťou seriálu INTER MOUNTAIN SERIES a naši maďarskí kolegovia z tohto seriálu, konkrétne z maratónu CROSSKOVÁCSI prišli s týmto projektom. Oni sú aj jeho hlavní koordinátori a garanti. Celé to naštartovali a patrí im za to naša veľká vďaka. Menovite pani Enikó Nagy, ktorá stojí za vznikom projektu a je jeho hlavnou koordinátorkou. Mimochodom účastníkmi projektu sú štyria organizátori MTB maratónov zo štyroch krajín. Menovite: ŠELA MTB maratón (CZ), CROSSKOVÁCSI MTB maratón (HU), SALZKAMMERGUT TROPHY (A) a my čiže HORAL MTB maratón (SK). Čo bolo hlavným cieľom projektu? Bol tento cieľ naplnený? Hlavným cieľom projektu je povzbudzovať, zapájať a angažovať viac mladých ľudí k dobrovoľníctvu pri organizovaní outdorových športových podujatí s hlavným zameraním na horskú cyklistiku. Cieľom nie je iba priviesť ich k dobrovoľníctvu, ale ich v tejto činnosti dlhodobo udržať a nadchnúť ich pre tieto dobrovoľnícke aktivity pri organizovaní športových podujatí. Za náš klub môžem povedať, že sa to podarilo. Získlali sme niekoľkých nových mladých dobrovoľníov a po absolvovaní  exkurzií bolo na účastníkoch vidieť, ako sa viac zapálili “pre vec” a ako chcú aj na Horalovi aplikovať poznatky, s ktorými sa zoznámili na zahraničných pretekoch. Aké fázy mal projekt? Prvou fázou bol spomínaný prieskum. Každú účastník projektu mal za úlohu urobiť analýzu dobrovoľníctva vo svojej krajine z dostupných zdrojov. Potom mal urobiť formou štruktúrovaných rozhovorov, s inými organizátormi, prieskum o dobrovoľníctve pri organizovaní outdorových športových akcií v danej krajine. Tieto analýza a prieskumy sme potom porovnali do sumárnej správy o dobrovoľníctve v dotknutých krajinách. Zistili sme, že rozdiely nie sú veľké. Za zmienku snáď stojí skutočnosť, že miera dobrovoľníctva v Maďarsku je vyššia ako v ostatných zúčastnených krajinách. Prečo tomu tak je, sme zistili po preštudovaní dokumentu o dobrovoľníctve v Maďarsku. Na moje prekvapenie som zistil, že v Maďarsku existuje zákon, na základe ktorého, každý študent musí ročne vykonať aspoň jednu dobrovoľnícku činnosť. Zaujímavé však? Druhou a najdôležitejšou časťou boli takzvané mobility, v rámci ktorých sme všetci navštívili všetky partnerské maratóny. Účastníkmi boli nielen lídri, ale hlavne mladí dobrovoľníci, ktorí sa aj aktívne zapojili do prác na hosťujúcom maratóne. Napr. na Šele pomáhali zabezpečovať priestor štartu, na CRK pomáhali v bufetoch a na Salzke pomáhali budovať koridor štartu. Treťou a záverečnou časťou bolo vyhodnotenie projektu a konferencia, na ktorej sa projekt verejne prezentoval. To sme absolvovali nedávno v októbri v maďarskom Nagykovácsi. Našli ste pri návštevách maratónov v zahraničí niečo inšpirujúce? Určite! Vždy keď prídeš na športové podujatie, ktoré organizuje niekto iný a máš otvorené oči a uši, tak vždy sa dozvieš niečo nové a inšpirujúce. Napríklad na takej “Salzke” som bol asi 15 x a vždy som objavil niečo inšpiratívne. Druhá vec je, či sa to dá u nás aplikovať alebo nie. Tento rok v rámci projektu ENI som v Maďarsku na CRK maratóne videl geniálne jednoduché vyriešenie koridoru štart – cieľ bez prenajatého mobilného oplotenia. Čo považuješ z projektu za najdôležitejšie a čo sa podľa Teba dá použiť vo Vašom klube aj v budúcnosti? Jednoznačne si myslím, že návštevy čiže exkurzie boli najdôležitejšou a najvýznamnejšou časťou projektu. To čo ti dá návšteva a priamy kontakt s kolegom organizátorm a priame videnie vecí a procesov ničím nenahradíš. Nepomôžu ani články, ani videá, ani fotografie. To jednoducho musíš vidieť a zažiť. No a dôležité je aj stretávanie s kolegami cudzincami a komunikácia v cudzom jazyku (aj keď nie som nejaký znalec konkrétneho jazyka). Podľa mňa to človeka veľmi obohacuje. Preto sme sa rozhodli v tejto praxi pokračovať aj v budúcnosti. Budeme každý rok organizovať minimálne dve exkurzie na zahraničné maratóny, na ktorých sa zúčastnia aj lídri aj mladí dobrovoľníci. Zároveň to bude aj istá forma odmeny pre dobrovoľníkov.   Autor: Luboš Dupkala

Predstavenie Tour de France 2020
15. 10. 2019 Reportáže

Tour de France 2020 je predstavená. Najslávnejšie cyklistické etapové preteky sa začnú o týždeň skôr ako zvyčajne, pre OH v Tokiu. Celý budúci ročník sa uskutoční na domácom území, vo Francúzsku. Sto siedmy ročník začne 27. júna v Nice a končiť bude 19. júla tradične v Paríži. Tour de France v roku 2020 bude mať 3450 kilometrov rozdelených do 21. etáp. Počas troch týždňov budú mať cyklisti dva dni voľna. Prvé tri etapy TdF sa začnú v Nice, kde začínala v roku 1981. Prvá etapa sa odohrá na okruhu dlhom 50 kilometrov, ktorý cyklisti absolvujú tri krát. V druhej etape sú už pripravené prvé náročnejšie stúpania. Tretia etapa je rovinatá vhodná pre špurtérov. Vo štvrtej etape sa opäť predvedú vrchári, keď etapa bude končiť na kopci Orcières-Merlette. Piata a siedma etapa by mala patriť špurtérom, šiesta etapa navštívi Centrálny masív. Ôsma a deviata etapa sa odohrajú v Pyrenejach, ale ciele sa nebudú nachádzať na vrcholoch kopcov.     Po prvom dni voľna, čakajú najskôr dve zvlnené etapy, po ktorých bude nasledovať najdlhšia etapa 107. ročníka s dĺžkou 218 kilometrov s cieľom na novom stúpaní Sarran Correze. Trinásta etapa bude končiť na náročnom kopci Puy Mary Cantal. Po náročnej etapa dostanú v štrnástej etape šancu na víťazstvo špurtéri. Pätnásta etapa, pred druhým dňom voľna, bude vrcholiť na stúpaní Grand Colombier, kde slávne preteky budú končiť prvý krát. V šestnástej etape, na sviatok dobytia Bastily, prekonajú cyklisti päť kategorizovaných stúpaní. Kráľovská etapa má poradové číslo sedemnásť. Etapa bude končiť na Col de la Loze vo výške 2304 m n.m. po 168. kilometroch. V osemnástej etape bude musieť pelotón prekonať ďalšie štyri kategorizované stúpania, ale cieľ bude až po zjazde. Devätnásta etapa bude rovinatá. Predposlednou etapou 107. ročníka bude individuálna časovka s cieľom na kopci. Jediná časovka bude mať 36 kilometrov a končiť bude na La Planche des Belles Filles po osem kilometrovom stúpaní. Posledná etapa bude tradične končiť v Paríži na Champs-Élysées.     Program Tour de France 2020: 27. júna - 1. etapa.....Nice - Nice (156 km) 28. júna - 2. etapa.....Nice - Nice (187 km) 29. júna - 3. etapa.....Nice - Sisteron (198 km) 30. júna - 4. etapa.....Sisteron - Orcières-Merlette (153 km) 1. júla - 5. etapa.....Gap - Privas (183 km) 2. júla - 6. etapa.....Le Teil - Mont Aigoual (191 km) 3. júla - 7. etapa.....Millau - Lavaur (168 km) 4. júla - 8. etapa.....Cazères - Loudenvielle (140 km) 5. júla - 9. etapa.....Pau - Laruns (154 km) 6. júla - Voľný deň 7. júla - 10. etapa.....Île d'Oléron - Île de Ré (170 km) 8. júla - 11. etapa.....Châtelaillon-Plage - Poitiers (167 km) 9. júla - 12. etapa.....Chauvigny - Sarran (218 km) 10. júna - 13. etapa.....Chatel-Guyon - Pas de Peyrol/Puy Mary (191 km) 11. júna - 14. etapa.....Clermont-Ferrand - Lyon (197 km) 12. júna - 15. etapa.....Lyon - Grand Colombier (175 km) 13. júla - Voľný deň 14. júla - 16. etapa.....La Tour-du-Pin - Villard-de-Lans (164 km) 15. júla - 17. etapa.....Grenoble - Méribel (Col de la Loze) (168 km) 16. júla - 18. etapa.....Méribel - La Roche-sur-Foron (168 km) 17. júla - 19. etapa.....Bourg-en-Bresse - Champagnole (160 km) 18. júla - 20. etapa.....Lure - La Planche des Belles Filles (36 km) 19. júla - 21. etapa.....Mantes-la-Jolie - Paríž (122 km)     Autor: Milan Majtán

Everesting na Kráľovu hoľu 2019
03. 10. 2019 Reportáže

Určite poznáte najvyšší vrchol Zeme. Áno, je to Mount Everest. A asi si aj spomeniete na jeho výšku, ktorá je 8 848 m n. m. Ale poznáte výzvu Everesting? Cyklisti už asi o nej počuli a niektorým táto výzva stále vŕta v hlave a nedá im spať . Ak chcete zdolať túto výzvu, tak musíte počas 24 hodín nastúpať na jednom kopci (na jednej časti kopca) výšku strechy sveta a to 8 848 výškových metrov. Počas výzvy nemôžete prijať fyzickú pomoc. V našom tíme bikepoint.sk je cyklista Peter, ktorý túto výzvu pred pár týždňami prijal už tretí krát. Doposiaľ mal nerozhodnú bilanciu 1:1. Prvý krát sa pokúsil nastúpať do výšky Mount Everestu v stúpaní na Polom. Žiaľ, prvý pokus po 12. hodinách vzdal, po tom čo najazdil 144 kilometrov a nastúpal 5 400 výškových metrov. Peter sa ale len tak nevzdal, a svoj druhý pokus Ťažký Straník z Tepličky nad Váhom do Zástrania, dotiahol do úspešného konca. Osemtisíc osemstoštyridsaťosem metrov nastúpal za 13:16 hod po zdolaní 180 kilometroch. Už pri druhej výzve myslel Peter na tretiu výzvu, o ktorej nám teraz napísal - Sezóna pomaly končí a ja som celý rok hltal kilometre za jediným cieľom. Čo najlepšie sa pripraviť na Everesting. Lepší kopec ako Kráľová hoľa mi na Slovensku nenapadá. Pod kopcom sa nachádza jedna nenápadná, ale veľmi útulná Horská chata pod Kráľovou hoľou. Bolo to ideálne miesto môj pit stop. Naše ďakujem patrí chatárovi, ktorý nám dovolil prespať a tak to vlastne aj celé zrealizovať. Mali sme sa ako v bavlnke. Celý víkend sa o nás staral úžasný, maximálne ochotný personál chaty na čele s Lukášom. Ten človek je ochotný Vám urobiť raňajky podľa vlastného výberu o štvrtej ráno, celý čas Vám fandí a drží palce do konca. V piatok večer som si všimol na stene originálny rým, ktorého autorom je samozrejme Lukáš - "švacni si horec a výjdeš na kopec". Tak som si jeden dal a dúfal som, že na druhý deň sa stane malý zázrak: Everesting na Kráľovú hoľu (ďalej len KH). Z dedinky Šumiac je to na KH cca 12 km a 1035 výškových metrov. Matika nepustí a ja som to potreboval dať necelých 9 krát. Ráno 04:00 budík a spúšťam sa z chaty do Šumiaca. Tma, les, cudzie prostredie a vraj aj medveď žije v okolí. Veru, všelijaké veci mi chodili po rozume. Našťastie boli mojimi jedinými nočnými spoločníkmi zajace, ktoré mi občas prebehli popred koleso. Ráno som si musel urobiť gýčovú fotku s vychádzajúcim slnkom. Proste nádhera. Popravde som ani nemyslel, že to dám. Povedal som si, je krásne, tak si proste zajazdím na bajku. O 09:00 sa v dedine roztrhlo vrece s e-bajkmi a na kopci ich bolo ako mravcov. Pre menej zdatných parádny tip na výlet. Požičať si elektriku a potom si užívať výhľady, ktoré Vám KH ponúka. Asi nikto neobišiel chatičku a spokojný pokračoval ďalej. Už sa ku mne pridala aj moja polovička na e-bajku, ktorá bola mojou veľkou oporou a verila mi viac ako som si veril ja . Ráno človek frfle na zimu a na obed pindá na teplo. To sú ako vždy pre mňa muká. Prišla kríza. Lejem do seba jeden bidon za druhým a smäd je stále na jazyku. Aj môj posed už našepkával, že to trošku boli. Blížila sa 17-ta hodina a ja som bol na KH 5. krát. Prvý krát mi hlavou prebehla myšlienka, že by som to mohol dať. Pol dňa za mnou a niečo cez 5000 nastúpaných metrov. Už len 3848 . To už bol čas, kedy som sa dostával s ľudmi do debát typu: "Ty ideš hore druhý krát? Nie, idem piaty. Čože? Ty si blázon!" Hej, ak to človek chce dať nemôže byť v poriadku. 50% dokážete natrénovať, ale zvyšných 50% máte v hlave. Sú len dve možnosti, buď to chcete a dáte to, alebo nechcete a nedáte to. S takou podporou akú som mal ja, som sa na to proste nemohol vykašľať. Ďakujem!!! Ako sa blížil večer, ožíval som. Už ani vietor nevadil a vedel som, že ak nepríde technický problém, tak to dám. Par krát som v zjazde ešte vymrzol, pri výšlape som sa spotil a bolo to tam. Vysnívaných 8848 nastúpaných metrov na cyklopočítači a niečo po druhej hodine v noci. Aby som si to lepšie zapamätal, vyplazil som sa ešte o pár výškových metrov a keď bolo 9000, otočil som sa smer chatička a tešil som sa na horúce objatie. Najprv som neveril, že to dám a potom som nechcel uveriť, že som to dal. Fotka s východom slnka je nádherná, ale pre mňa má väčšiu hodnotu tento screenshot . Jedná vec je robiť Everesting na asfalte, druhá je na Kráľovej holi. Tento kopec Vám nedá nič zadarmo. Dĺžka 12 km, priemerný sklon 8,62%, šťavnatý zjazd na šotoline pri ktorom si neoddýchnete, ráno zima 2°C, cez deň slnko, výška 1946 m n. m., riedky vzduch a netreba zabudnúť na vietor, ktorý tam na Vás bude vždy čakať. Dovolím si pridať ešte zopár čísel na záver: - nastúpané výškové metre 9001 - celková vzdialenosť 211,55 km - čas jazdy 17:15:29 - celkový čas 19:43:17 (v skutočnosti cca 22 hodín) - priemerná rýchlosť 12,3 km/h - spálené kalórie 13980 (nemal som hrudný pás) Na záver si neodpustím perličku - s cyklopočítačom Garmin Edge 830 na úspornom režime bez hrudného pásu a s vypnutým bluetooth dáte na jedno nabitie dva Everestingy . Tento a ďalších 22 Everestingov na Slovensku + ďalšie po celom svete nájdete na stránke everesting.cc.   Text a foto: Peter

Pozvánka na Krásňanský drapák 2019
23. 09. 2019 Pozvánky na akcie

Mesto Krásno nad Kysucou Vás srdečne pozýva na horské cyklistické preteky Krásňanský Drapák, ktoré sa uskutočnia v sobotu 12. októbra 2019.   Dátum a miesto: 12. október (sobota) štart o 11:00 hod., pred Kultúrnym domom v Krásne nad Kysucou Organizátor akcie: TJ Tatran atletický klub v spolupráci s mestom Krásnom nad Kysucou Kontaktná osoba: Ján Drahňák 0949 432 447 Prezentácia: V deň uskutočnenia akcie v mieste štartu od 8:45 do 10:45 hod. Štartovné: 6,- € Trať: horský terén, asfalt, lúky, lesné cesty, navážky Trasa: Kultúrny dom - Vysielač - Hájnica – Blažkov - Vyšné Vane – Hájnica – U Šurabov – Most Lásky – Kultúrny dom Štart – Cieľ: Kultúrny dom Krásno nad Kysucou Dĺžka trate: 18, 2 km Prevýšenie: 607 m Náročnosť: stredné až ťažké   Kategórie: - muži do 39 rokov - muži nad 40 rokov - ženy bez obmedzenia veku   GPX Súbor: http://download.mestokrasno.sk/Afternoon_Ride.gpx (417 kB) Podmienky účasti: Dobrý zdravotný stav, nepreceňovanie vlastných síl, neohrozovanie súťažiacich riskantnou jazdou. Cyklistická prilba na hlave počas celého preteku je povinná. Preteky sa idú za plnej cestnej premávky, v členitom horskom teréne a za každého počasia. Usporiadateľ, ako aj všetky osoby a organizácie, ktoré sú spojené s organizáciou podujatia výslovne odmietajú zúčastneným osobám každé ručenie za škody spôsobené osobám, škody na veciach a majetku, ktoré sa vyskytnú pred, v priebehu alebo po pretekoch. Každý účastník sa zúčastňuje pretekov na vlastné nebezpečenstvo a nesie civilnú (občiansku) aj trestnoprávnu zodpovednosť za všetky ním alebo jeho vozidlom spôsobené škody. Každý účastník pretekov nesie zodpovednosť za škody spôsobené na majetku a na zdraví svojom, organizátorov a tretích osôb. Účastníci sa podpisom zriekajú uzavretia tohto ručenia pri každom v súvislosti so súťažou utrpenom úraze alebo nehode ako aj práva na postupovanie alebo postih voči usporiadateľom a ich zmocnencom. Berú na vedomie, že v prípade nehody alebo úrazu nebudú klásť na usporiadateľov žiadne nároky. Doporučujeme lekársku prehliadku a individuálne poistenie. Organizátor si vyhradzuje právo vykonať zmeny trate a v časovom harmonograme v prípade nepriaznivých okolností. Pre súťažiacich mladších ako 18 rokov je nevyhnutný súhlas a podpis zákonného zástupcu.

Vuelta a Espaňa 2019 - záverečný týždeň
16. 09. 2019 Reportáže

V stredu 11.9., po druhom voľnom dni, čakala na cyklistov najdlhšia etapa s dĺžkou 220 km. Sedemnásta rovinatá etapa viedla z Aranda de Duero do Guadalajara. Etapu poznačil silný vietor, vďaka ktorému sa roztrhal pelotón hneď v prvých kilometroch. Do úniku sa tak dostalo až 47 cyklistov. Túto skupinu márne prenasledovala aj skupina s červeným Primožom Rogličom (Team Jumbo - Visma). Druhú víťaznú etapu získal napokon Belgičan Philippe Gilbert (Deceuninck - Quick-Step). Červený dres, aj napriek strate 5:29 min v etape, zostal Slovincovi Primožovi Rogličovi. Na priebežné druhé miesto sa po etape dostal Kolumbíjčan Nairo Quintana (Movistar Team). Osemnásta etapa 12.9. viedla cez štyri stúpania prvej kategórie. Predposledná horská etapa s dĺžkou 177 kilometrov začínala v Colmenar Viejo a končila v Becerril Sierra. Vo štvrtok nastúpali pretekári 3697 metrov. O zmenu poradia sa pokúšala Astana, ale Primoža Rogliča s tímom Jumbo - Visma sa nezbavila. Z prvého víťazstva na pretekoch GrandTour vo svojej prvej sezóne v profi pelotóne sa tešil Kolumbíjčan Sergio Higuita (EF Education First Pro Team). Mladý 22 ročný kolumbíjsky cyklista zaútočil sám 50 km pred cieľom z pôvodnej 13 člennej skupiny v úniku. Červený dres majiteľa nemenil, naďalej ho vlastnil Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Devätnásta etapa v piatok 13.9. viedla z mesta Ávila a po 165. kilometroch končila v Tolede. V rovinatej etapa sa očakával dážď aj silný vietor. Necelých 70 kilometrov pred cieľom postihol pelotón pád. Na zemi skončil aj červený Primož Roglič. Túto situáciu sa pokúsil využiť Movistar Team, ale neskôr spomalil a cyklisti z pádu sa vrátili do pelotónu. Etapu ovládol Francúz Rémi Cavagna (Deceuninck - Quick-Step), keď zaútočil dvadsať kilometrov pred cieľom z desať členného úniku dňa. Aj napriek pádu si červený dres udržal Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). V poslednej horskej etapa 14.9. čakalo na cyklistov najviac nastúpaných metrov na tohtoročnej Vuelte. Pelotón musel prekonať šesť hodnotených stúpaní s celkovým prevýšením 4430 metrov. Predposledná dvadsiata etapa viedla zo San Pedro do Plataforma Gredos a merala 190 km. Z tretej víťaznej etapy sa na 74. ročníku tešil Slovinec Tadej Pogačar (UAE Team Emirates). Mladý 20 ročný cyklista vyrazil do sólového úniku 40 km pred cieľom, priebežne sa posunul na tretie miesto a získal biely dres pre cyklistu do 25 rokov. Počas etapy odolal červený Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma) všetkým nástupom konkurentov z tímov Astana a Movistar a prvý zostal aj pred nedeľnou poslednou etapou. Nedeľná dvadsiata prvá rovinatá etapa s dĺžkou 106 kilometrov začínala v Fuenlabrade a končila päťdesiaty krát v Madride, kde cyklisti absolvovali 6 krát deväť kilometrový okruh. Poslednú etapu na španielskych etapových pretekoch po očakávanom špurte ovládol Holanďan Fabio Jakobsen (Deceuninck - Quick-Step). Po Madrid cyklisti oslavovali a pózovali fotografom. O posledný etapový úspech sa začalo bojovať až na okruhoch v Madride, kde posledného cyklistu z úniku dostihli špurtérsky tímy sedem kilometrov pred cieľom. Po 3290 kilometroch rozdelených do 21. etapách sa celkovým víťazom 74. ročníka Vuelta a Espaňa 2019 stal Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Roglič sa stal prvým slovinským víťazom pretekov GrandTours. Primož Roglič si obliekol červený dres po víťaznej desiatej etape, ktorou bola individuálna časovka, a už ho do konca nikomu nedal. Okrem červeného dresu mu v Madride patril aj dres pre víťaza bodovacej súťaže. Druhý skončil domáci veterán Alejandro Valverde (Movistar Team), keď na stupňoch pre víťazov sa postavil na Vuelte siedmy krát! Tretie miesto obsadil ďalší slovinský cyklista, mladý Tadej Pogačar (UAE Team Emirates).   Konečné poradie Vuelta a Espaňa 2019: 1. Primož Roglič.....Team Jumbo - Visma.....83:07:31 2. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+ 0:02:16 3. Tadej Pogačar.....UAE Team Emirates.....+ 0:02:38   Autor: Milan Majtán

prvá | predošlá 1|2|3|4 ďalšia | posledná