Reportáže

GREENWAY SLOVAK E-BIKE CUP Majstrovstvá Slovenska v E-MTB XCO
25. 07. 2024 Pozvánky na akcie

MAJSTROVSTÁ SLOVENSKEJ REPUBLIKY V E-MTB XCO – 6. KOLO GREENWAY SLOVAK E-BIKE CUP Slovenský pohár MTB XCO a verejné preteky „O titul majstra obce Oslany“   Miesto:                            Hviezdoslavova ul. Oslany, GPS 48.621450, 18.482004 Dátum:                            03.08.2024 Organizátor:                    Fandíme cyklistike o. z. a Obec Oslany Riaditeľ pretekov:           Dr. Lukáš Radosa, radosa.lukas@gmail.com Kancelár pretekov:         JUDr. Matúš Radosa, PhD., radosa.matus@gmail.com, +421 918 547 917 Hlavná rozhodkyňa:       Mgr. Michaela Rabatinová, michaelarabatin@gmail.com Zdravotná služba:           Slovenský červený kríž, Územný spolok Topoľčany Registrácia Registrácia iba online do 01.08.2024 15:00 hod na linku: https://cycling.sportsoft.cz/sk/ Každý pretekár je povinný sa prezentovať (vyzdvihnúť si štartové číslo) v kancelárii pretekov v čase nato určenom.  Každý pretekár, zodpovedá za stav svojho bicykla, vybavenia a svojej fyzickej kondície. Na pretekoch MSR a GreenWay Slovak E-Bike Cup môžu štartovať iba pretekári na elektrobicykloch spĺňajúcich požiadavky podľa týchto propozícií a Súťažného poriadku pre rok 2024. Štart je povolený iba na bicykloch s motormi výrobcov Shimano, Bosch, Rocky Mountain, Yamaha, Panasonic, Bafang a Specialized. V prípade záujmu štartovať na motoroch iných značiek je potrebné zaslať špecifikáciu motora na odsúhlasenie riaditeľovi pretekov najneskôr do 5 dní pred dňom pretekov. Na GreenWay Slovak E-Bike Cup môžu štartovať pretekári všetkých národností. Z výsledkov týchto pretekov budú osobitne vyhodnotení pretekári so slovenským štátnym občianstvom v rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky v E-MTB XCO v kategóriách, Muži, Ženy, Juniori a Juniorky. Na pretekoch Slovenského pohára XCO a O pohár starostu obce Oslany štartujú pretekári výlučne na klasických bicykloch bez elektrického pohonu. Neplnoletí pretekári musia mať písomný súhlas zákonného zástupcu so štartom na pretekoch, ktorý prinesú pri prezentácii na preteky. Prezentácia (výdaj čísel) pre jednotlivé kategórie končí vždy 45 minút pred štartom kategórie. Pre kategóriu Muži (vrátane Juniorov) prezentácia končí o 13:00. Kategórie pretekárov GreenWay Slovak E-Bike Cup: Muži PRO (MSR) (rok narodenia 2007 a starší) Muži HOBBY (pretekári s dosiahnutím veku minimálne 18 rokov) – v rámci kategórie Muži PRO sú pre Majstrovstvá Slovenska v MTB E-XCO osobitne vyhodnotení majstrovským titulom Muži Elite a osobitne Juniori Ženy PRO (MSR) (rok narodenia 2007 a staršie) Ženy HOBBY (pretekárky s dosiahnutím veku minimálne 18 rokov) – v rámci kategórie Ženy PRO sú pre Majstrovstvá Slovenska v MTB E-XCO osobitne vyhodnotené majstrovským titulom Ženy Elite a osobitne Juniorky Slovenský pohár MTB XCO: Starší žiaci/žiačky (rok narodenia 2010 – 2011) Kadeti/Kadetky (rok narodenia 2008 – 2009) Verejné preteky „O titul majstra obce Oslany“: Deti 1 (rok narodenia 2018 a mladší) Deti 2 (rok narodenia 2016 – 2017) Mini (rok narodenia 2014 – 2015) Mladší žiaci/žiačky (rok narodenia 2012 – 2013) Hobby 1 (rok narodenia 2008 – 2011) Hobby 2 (rok narodenia 2007 a starší) Všetky kategórie okrem kategórie Deti 1 a Deti 2 sú osobitne vyhodnocované ako ženské a mužské.   Štartovné GreenWay Slovak E-Bike Cup 15,-€ Hobby 1 a Hobby 2 10,- € Kadeti/Kadetky 10,-€ Starší žiaci/žiačky 5,- € Mladší žiaci/žiačky 5,- € Ostatné kategórie štartovné neplatia.   Trať pretekov Majstrovský okruh                       3,5 km (lesné traily, lesné chodníky, skoky, technické prekážky, prudké zjazdy a výjazdy v náročnom teréne, poľné cesty) Veľký okruh                                  2,5 km (poľné a lesné cesty, lesné traily, lesné chodníky) Malý okruh                                   750 m (poľné cesty) Počty okruhov určí rozhodcovský zbor v deň pretekov. Program pretekov 8:00                   začiatok prezentácie 8:30 – 9:15        tréning všetkých kategórií 9:30                   štart technických disciplín (Starší žiaci/žiačky a Mladší žiaci/žiačky) 9:30                    štart kategórie Deti a Mini (všetko cca 40 min) – malé okruhy (vyhlásenie po dojazde) 10:15                 štart kategórie Hobby 1 a Hobby 2 11:00                 štart kategórie Mladší žiaci a Mladšie žiačky 11:30                 štart kategórie Starší žiaci a Staršie žiačky 12:15                 štart kategórie Kadeti a Kadetky 13:15 – 14:00    tréning kategórií GreenWay Slovak E-Bike Cup 13:15                 vyhlásenie víťazov predošlých kategórií 14:00                 štart kategórie Ženy a Juniorky – MSR + GreenWay Slovak E-Bike cup 15:30                 štart kategórie Muži a Juniori – MSR + GreenWay Slovak E-Bike cup 17:00                 vyhlásenie víťazov predošlých kategórií   Pre kategórie Mladší žiaci/žiačky a Starší žiaci/žiačky je účasť na technických disciplínach podmienkou štartu v hlavných pretekoch.   Prize money GreenWay Slovak E-Bike Cup PRO: 1. miesto            200,- € 2. miesto            150,- € 3. miesto            100,- € 4. miesto            50,- € 5. miesto            30,- € Slovenský pohár MTB XCO Kadeti a Kadetky: 1. miesto            30,- € 2. miesto            20,- € 3. miesto            10,- € V ostatných kategóriách sa prize money nevyplácajú. Organizátor si vyhradzuje právo vyplatiť aj špeciálne prize money, pričom podmienky oznámi zúčastneným pretekárom pred štartom pretekov. Bodovanie do GreenWay Slovak E-Bike Cup sa riadi Súťažným poriadkom pre slovenský pohár v E-MTB XC pre rok 2024. Ostatné Všetci pretekári, diváci a personál pretekárov sa pretekov zúčastňujú na vlastné nebezpečenstvo . Všetci pretekári, prípadne ich zákonní zástupcovia za pretekárov vyhlasujú, že im ich zdravotný stav a ich schopnosti na jazdy na bicykli dovoľuje zúčastniť sa pretekov. Z tohto podujatia môže byť/bude robený audio-vizuálny záznam a môže byť/bude zverejnený na webovom sídle Slovenského zväzu cyklistiky/seriálu GreenWay Slovak E-Bike Cup, FB stránke, Instagrame a i. Svojou účasťou na podujatí dávate súhlas so zverejnením týchto záznamov  na tieto účely. Usporiadateľ si vyhradzuje právo na zmenu propozícií.  

Cyklopotulky Slováckom
28. 06. 2024 Reportáže

Slovácko, oblasť ľudových piesní, krojov, tancov, vína, historických pamiatok, ale aj zaujímavých cyklotrás. Zo sedla bicykla môžete spoznávať tento malebný kraj. Cyklotrasy spájajú tie najzaujímavejšie miesta. Na cyklopotulkách Slováckom sme boli v zložení 2 dospelí a 2 deti, staršia je náš cyklistický sparingpartner a mladšia striedala odrážadlo a vozenie sa v cyklovozíku. Trate sú dobre značené, vedú samostatnými cyklochodníkmi alebo veľmi málo frekventovanými cestičkami. My sme sa k označeným cyklotrasám museli dostať vedľajšou cestou (niekedy menej, inokedy viac frekventovanou), ale vždy s ohľaduplnými vodičmi a bezpečne. Ubytovanie v Boršiciach bolo príjemné, oceňujeme krásne prostredie, ideálne pre deti, 2 veľké detské ihriská, rybník, zázemie s domácimi zvieratami (svinky, zajace, sliepky, kone) a chutná strava. V jeden deň bolo daždivo a tak sme sa presunuli do Zlína, kde bolo slnečno a navštívili sme nádhernú ZOO. Za návštevu stojí aj zámok Buchlovice a hrad Buchlov. Tie sme navštívili pred pár mesiacmi, takže sme tieto dve zaujímavosti pri našich cyklopotulkách vynechali. Jeden cyklookruh vedie práve do tejto časti, cyklotrasa je označená ako Velkomoravská poutní cesta a na trase môžete navštíviť i ďalšie historické zaujímavosti  (Archeoskanzen a Živou vodu v Modrej, velehradský kláštor a baziliku, zrúcaninu hradu Cimburk a iné). 1. deň časť cyklotrasy Baťovho kanálu Otrokovice - Napajedla - Pahrbek a späť 17,5 km Baťov kanál je technická pamiatka, ktorú dal vybudovať v  30. rokoch 20. storočia J. A. Baťa, a pôvodne slúžila k preprave lignitu (najmladší druh hnedého uhlia). Cyklotrasa popri kanáli má kvalitný asfaltový povrch, je rovinatá a križovatky so železničnou traťou a cesty sú riešené mimoúrovňovo. Prvý deň sme mali zahrievací a najmä sme testovali výdrž najmladšej členky, ktorá sa už kamaráti s cykloodrážadlom (konečne). Táto časť Baťovho kanálu bola rovinatá, zväčša asfaltová, vhodná pre cyklovozík, či odrážadlo. Prestávku na obed sme si spravili v pivovare Chmelnice neďaleko mestkej radnice a prístavu. Vyrážali sme od Lodenice - Baťovské Otrokovice, kde sme zaparkovali auto. V Napajedlách stojí za návštevu Zámok Napajedlá, žrebčín, či múzeum hračiek.   2. deň Boršice - Kostelany nad Moravou - Nedakonice - Ostrožská Nová Ves - Ostrožská Lhota -  Hluk a späť cez Kunovice - Kostelany nad Moravou - Boršice 43,5 km Cieľom druhého dňa bolo mesto Hluk, známe tým, že sa tu natáčal seriál Slovácko se nesúdi, ale za návštevu stojí renesančná veža s múzeom a pamiatkové domy. Cesta viedla po samostatných cyklotrasách, poľných, lesných cestách, ale žiaľ boli i úseky s frekventovanou dopravou. Rovinatý, asfaltový úsek Boršice – Nedakonice – Kostelany nad Moravou viedol vedľajšími cestami s minimom áut. Od Kostelan nads Moravou sme pokračovali samostatnými cyklotrasami lesom a lúkami popri Vodárenským nádržiam (jazero) do Ostrožskej Novej Vsi. Úsek Otrožská Nová Ves – Ostrožská Lhota – Hluk viedla po vedľajších cestách, cyklotrasách. Späť sme išli na Kunovice a práve táto časť cyklovýletu viedla po frekventovaných cestách.  Záverečná časť Kostelany nad Moravou – Boršice pokračovala po poľných, vedľajších cestách, mimo automobilovú dopravu. 3. deň Boršice - Polešovice - Moravský Písek - Veselí nad Moravou -  Zarazice - Vnorovy - Strážnica - Petrov a späť 58 km Cesta tam viedla najprv po vedľajších cestách, aby sme sa následne napojili na označenú vinársku cyklotrasu Moravská vinná v úseku Boršice -  Moravský Písek - Veselí nad Moravou. Z Veselí nad Moravou vinárskou cyklotrasou Strážnica a neskôr na cyklotrasu popri Baťovom kanáli Strážnica  - Petrov. Trasa je asfaltová, prípadne šotolina a rovinatá.  Späť sme sa vydali popri Baťovom kanáli v úseku Petrov - Strážnica - Veselí nad Moravou. A následne sme sa napojili na tú istú trasu, ktorú sme absolvovali pri ceste tam. Vo Veselí nad Moravou sme si spravili prestávku na ochutnávku zmrzliny v zámockom parku a deti sa vybláznili na detskom ihrisku pri prístavisku.   4. deň Uherské Hradište - Napajedla - 27 km Cestou do Uherského Hradišťa sme stihli navštíviť náučný chodník Po stopách lovcov mamutov, ktorý nájdete priamo v Boršiciach. Okružná trasa náučného chodníka, na ktorej sa zoznámite so životom mamutov, je dlhá približne 1 km. Vedie prevažne cez les, takže je tu príjemne aj počas horúcich letných dní. Po ceste narazíte na 11 informačných tabúľ, stopy živočíchov a nádherné drevené sochy zvierat a ľudí. Záverečný deň našich cyklovýletov v tejto oblasti sme sa rozhodli odbicyklovať trasu z Uherského Hradišťa do Napajedlov a späť. Trasa viedla popri Baťovom kanáli, je asfaltová, rovinatá a medzi cyklistami a korčuliarmi vyhľadávaná. Opäť sme si spravili prestávku v pivovare Chmelnica. Slovácko je úrodný kraj viníc, slnečnicových polí, marhuľových sadov, ale aj lužných lesov, ktorý vás vábi ho navštíviť a spoznať aj zo sedla bicykla na cyklotrasách Uherskohradištskou vinárskou cestou, cestou muzeí a pamiatok v podhorí Chřibu, popri Baťovom kanáli, cestou Blatnického Roháča alebo Veľkomoravskou pútnou cestou. Je si z čoho vybrať a čo nabudúce preskúmať. Radi sa sem opäť vrátime a možno pribudnú ďalšie zaujímavé cyklotrasy alebo budú vybudované samostatné cyklotrasy, ktoré spoja tie najzaujímavejšie miesta tohto regiónu. Využívali sme pri plánovaní výletov aplikáciu mapy.cz. Trasy sme prispôsobovali deťom, tak by staršia to bez problémov zvládla a menšia mala možnosť bezpečne pojazdiť na cykloodrážadle. Niektorým úsekom s frekventovanou dopravou sme sa vyhnúť, ale nedokázali.   Autor a foto: Janka Šulhánková

Majstri Slovenska v XCM pre rok 2024
20. 05. 2024 Reportáže

V sobotu 18.5. sa v Rajeckých Tepliciach uskutočnili Majstrovstvá Slovenska v maratóne XC. Na rýchlych tratiach v Lúčanskej Malej Fatre  si tituly Majstrovv Slovenska vybojovali   Martina Krahulcová z Outsiterz teamu a Rudo Dzureň z teamu BIKELSON Obaja si tituly vybojovali premierovo a samozrejme im GRATULUJEME. Všetky výsledky môžete nájsť na stránke www.sportsofttiming.sk Ďakujeme všetkým účastnikom za návštevu nášho podujatia. Autor: Luboš Dupkala Foto: Peter Regec

OČARUJÚCA RAJECKÁ DOLINA
09. 05. 2024 Reportáže

OČARUJÚCA RAJECKÁ DOLINA Ak uprednostňujete miesta s komornou atmosférou a nie masovo navštevované turistické ciele, potom je Rajecká dolina ideálnym miestom pre váš oddych. Dovoľte nám pozvať vás do čarovnej krajinky ukrytej medzi pohoriami Lúčanská Malá Fatra a Strážovské vrchy, ktorou preteká rieka Rajčanka a kde vás nekonečná zeleň a voda vo všetkých jej podobách bude sprevádzať na každom kroku. Srdcom Rajeckej doliny sú Kú­pele Aphrodite v Rajeckých Tepliciach. Ponúkajú doko­nalý relax v liečivej termálnej vode s blahodarnými účinkami na pohy­bový a nervový aparát, ako aj na cel­kovú relaxáciu organizmu. Počas po­bytu môžete využívať aj pitné kúry a svoje telo tak liečiť nielen vodou „zvonka“, ale aj „zvnútra“. Liečil sa tu i sám uhorský palatín Juraj Thur­zo, ktorý vlastnil aj neďaleký hrad Lietava. Ten patrí medzi najrozsiahlejšie hrady na Slovensku a je dozaista miestom, ktoré sa v Rajeckej doline oplatí navštíviť. Rajecké Teplice sú spájané aj s osobnosťou doktora Rudolfa Flamma, ktorý sa v minulosti zaslúžil o rozvoj Rajeckých Teplíc. Pečať jeho osobnosti nájdete v Pivovare Flámm, kde si môžete okrem lokálneho piva Flámm vychutnať aj pivné kúpele. K návšteve Rajeckých Teplíc patrí neodmysliteľne i prechádzka okolo kúpeľného jazierka či vý­stup na Skalky (778 m n. m.), ktoré dotvárajú nezameniteľnú panorá­mu Rajeckých Teplíc. Príjemným pohladením pre dušu je tiež pre­chádzka rozsiahlym parkom pri Hoteli Skalka. Neďaleko Wellness Hotela Diplomat sa začína nená­ročný náučný chodník Cesta 14. storočím, ktorý vás dovedie k zvyškom gotického Kostola sv. Heleny z roku 1368. Využiť však môžete aj ďalšie dva náučné chodníky. Náučným chodníkom Rajecké Teplice sa dostanete napríklad aj k 15 metrov vysokej Poluvsianskej skalnej ihle a je­dinečný skalný útvar – Skalný bu­dzogáň – objavíte pri turistike ďalším náučným chodníkom. Rajecké Teplice v minulosti zohrali významnú historickú úlohu pre Protektorát Čechy a Morava. Práve tu boli na jeseň 1938 prevezené a tajne ukryté české korunovačné klenoty, ktoré dal vyrobiť ešte Karol IV. Tieto opustili Prahu v 600-ročnej histórii len 3-krát. Počas ríšskeho protektorátu Čiech a Moravy zohral významnú úlohu aj Jozef Gabčík z Poluvsia (časť mesta Rajecké Teplice), ktorý bol účastníkom operácie Anthropoid – atentát na ríšskeho protektora Reinharda Heydricha. V Rajeckých Tepliciach nájdete tiež najmladšiu ex­pozíciu Považského múzea – Mú­zeum dopravy. Po jeho prehliadke sa vlakom môžete presunúť do mes­ta Rajec a vďaka novému informač­nému systému spoznať 10 najvýznamnejších historických pamiatok ako napríklad renesančnú radnicu či Kostol sv. Ladislava. V lete sa mô­žete ochladiť na miestnom termál­nom kúpalisku či vyskúšať rajecké pivo, ktoré je výsledkom obnovenej pivovarníckej tradície. Nezabudnu­teľné výhľady sa vám naskytnú aj z rozhľadne Dubová, ktorá je sú­časťou náučného chodníka „Okolím Rajeckého hradu“. Kúsok za mestom sa nachádza tiež vodná nádrž Ko­šiare, ktorú ocenia nielen vyznáva­či rybolovu, ale i tí, ktorí hľadajú po­kojné miesto na príjemnú prechá­dzku. Rajecká dolina je popretkávaná množstvom značených turistických trás pre peších turistov a aj na bicykli tu viete objaviť veľa unikátnych miest. Ak nedisponujete vlastným bicyklom, rozhodne navštívte požičovňu elektrobicyklov v Pivovare Flámm. Top atraktivity Rajeckej doli­ny spája cyklotrasa Rajeckou doli­nou na dvoch kolesách, ktorá je sú­časťou cykloprojektu „CykloRAJ“. Je vhodná aj pre rodiny s deťmi či rekreačných cyklistov. Ra­jecká dolina ponúka tiež nespočetné možnosti pre horskú cyklistiku. Ná­ročnejšie výšľapy sa tu striedajú s príjemnými zjazdmi a nádhernými výhľadmi. Vaše „cykloúsilie“ môžete zdokumentovať aj na foto­pointe „Okno do Ra­jeckej doliny“ či „Srdce Rajeckej doliny“ a podeliť sa tak o svo­je cyklozážitky z Rajeckej doliny. Na bicykli viete navštíviť aj Rajeckú Lesnú, ktorú preslávil Slovenský dre­vený betlehem. Rajecká Lesná je však aj vyhľa­dávaným mariánskym pútnickým miestom, kde nájdete Baziliku Minor, apsidu z 13. storočia či kal­váriu, kde môže pookriať vaša duša. V Rajeckolesnianskej doline sa mô­žete navyše osviežiť aj pri gejzíre, kto­rý vytryskuje do výšky 6 metrov. Ako v rozprávke sa budete určite cí­tiť, keď navštívite malebné Čičma­ny. Vzácna národopisná lokalita bola v roku 1977 vyhlásená za pamiatko­vú rezerváciu ľudovej architektúry a zrubové domy s bielymi geome­trickými ornamentmi sa nachádzajú najmä na dolnom konci obce. Turis­ti môžu pokoriť vrch Strážov (1 213 m n.m) či navštíviť Mú­zeum na dreve maľované s unikát­nou zbierkou ľudovo maľovaných svadobných truhlíc, vyšívaných kro­jov a iných ľudových artefaktov. Ob­divovať tu možno aj citlivo zrekon­štruovaný zemepanský kaštieľ po­stavený v barokovo-klasicistickom štýle z konca 18. storočia. A čo vám ponúkneme na záver? Rajecká dolina je tiež charakteristická prírodnými unikátmi. Nádherné a jedinečné panoramatické výhľady zažijete na Skalkách nad Rajeckými Teplicami, Zbyňovskom budzogáni či Babiciach – skalné veže v obci Zbyňov, ktoré pripomínajú Český ráj. Avšak dominantou Rajeckej doliny je vrch Kľak v obci Fačkov (1 351 m n. m), ktorý vás bude spre­vádzať po celý čas vášho putovania Rajeckou dolinou. Je to výborný vy­hliadkový bod s kruhovým výhľadom na okolité pohoria, vďaka čomu je hojne navštevovaný turistami. Pod jeho vrcholom vo výške 990 m n. m. nájdete očarujúci prírodný klenot – Kľacký vodopád. Jeho voda padá z výšky 30 metrov, aj preto jeho ohlušujúce burácanie budete počuť už z diaľky. Plnú silu ukazuje vždy na jar a po výdatných dažďoch, avšak ani v období sucha sa nedá zahanbiť. Presvedčili sme vás, aby ste sa prišli ku nám pozrieť? Veríme, že áno. Rajecká dolina ponúka pestrú mo­zaiku zážitkov a množstvo uni­kátnych miest prístup­ných počas celého roka. A ako sme spomenuli v úvode – bonu­som je pokojná atmos­féra, pretože táto desti­nácia nepatrí medzi pre­plnené turistické stre­diská, ale je miestom s rodinnou atmosférou, ktorej členom, pevne ve­ríme, sa čoskoro stanete aj vy. Tešíme sa na vás v Rajeckej doline! Viac informácií nájdete na webovej stránke www.ra­jeckadolina.sk a facebookovom pro­file OOCR Rajecká dolina. Realizované s finančnou podporou organizácie Žilinský turistický kraj.

2% z dane - rok 2023
06. 02. 2024 Reportáže

  Podporte nás formou poukázania 2% zo zaplatenej dane z príjmu.   IČO: 42391075 Právna forma: Občianske združenie Obchodné meno (názov): Žilinský pedál Sídlo - ulica: Obežná Súpisné/orientačné číslo: 8563/4 PSČ: 01008 Obec: Žilina   2% z dane pre Občianske združenie Žilinský pedál sa poukazujú prostredníctvom špeciálnych tlačív, v závislosti od toho, kto poukazuje: ZAMESTNANEC - používa Vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane z príjmov fyzickej osoby a Potvrdenie o zaplatení dane z príjmov zo závislej činnosti FYZICKÁ OSOBA, ktorá podáva daňové priznanie: a) Daňové priznanie fyzických osôb TYP A) b) Daňové priznanie fyzických osôb TYP B) PRÁVNICKÁ OSOBA – daňové priznanie právnických osôb

Čo dokáže DNA4FIT pre Vás urobiť
31. 10. 2023 Reportáže

Čo v DNA4FIT dokážeme pre Vás urobiť V DNA4FIT centrum zdravia vieme na základe faktov o Vašich genetických predispozíciách, aktuálnom a okamžitom stave Vášho tela pomôcť a poradiť s nastavením zmien vo vašej životospráve, strave, mikrovýžive, športe, spánku, regenerácii a ďalších zmien. Genetické predispozície určíme z odberu slín, aktuálny stav zistíme z biochemických vyšetrení a okamžitý stav z dát zo smart zariadení a šport testerov. Správnu makrovýživu / stravu a stravovací plán určíme najmä z Vašej DNA. Správnu mikrovýživu navrhneme najlepšie spolu s výsledkami biochemických vyšetrení. Venujeme sa pohybu, športovej výkonnosti, tréningu a regenerácii v kombinácii faktov z genetiky, biochémie a smart dát. Do oblastí, ktoré s našimi zákazníkmi pravidelne riešime patria aj: úprava hmotnosti, intolerancie, kardiovaskulárne zdravie, kvalitný spánok, metabolizmus, oxidačný stres, biologické starnutie, zdravie pokožky a ďalšie. Naše služby odporúčajú pre deti aj dospelých bez ohľadu na vek a zdravotný stav. DNA family klub Analýzou DNA sa Vaše dobrodružstvo na ceste nového životného štýlu len začína a my chceme aby ste na tejto ceste cítili podporu. V rámci exkluzívneho DNAFAMILY klubu našich klientov môžete využívať široké spektrum benefitov a osobnú starostlivosť.   Využite master zľavový kód na zľavu 30% na všetko z nášho eshopu Pre využitie zľavy zadajte kód  BIKEPOINT   ­

Cyklopotulky a spoznávanie poľského Pobaltia
29. 10. 2023 Reportáže

Ani neviem, kedy sa zrodila myšlienka ísť na dovolenku s bicyklami k Baltickému moru. Nuž, bol to vynikajúci nápad. Posúďte sami. Možno budete tento rok aj Vy dovolenkovať v Poľskom prímorí. Cesta z Martina až do Gdańska je s neposednými, malými deťmi pridlhá, rozdelili sme si ju. Prvou zastávkou spoznávania Poľska na bicykli bolo mesto Lodź. Išlo o mestský okruh (cca 30 km). Východiskom bol hotel v Zgierz. Celá cyklotrasa bola asfaltová, prípadne vydláždená. Výborne značená a bezpečná. Každá križovatka s hlavnými cestami bola riadená semaformi. Zastavili sme na Manufakture (rozsiahla lokalita, obchodné a rekreačné centrum s bývalými textilnými továrňami), súčasťou je i múzeum Továrne. Prešli sme po Piotrkowskej ulici na bicykli, samozrejme, ktorá je dlhá 5 km a je jednou z najdlhších peších ulíc na svete. V rámci potuliek odporúčam sa zastaviť aj na stanici Radegast, ktorá bola v roku 2005 premenená na pamätník a pripomína tragické obdobie Židovskej komunity počas Druhej svetovej vojny. Za navštevu stojí i Múzeum textilu, Múzeum kinematografie, či Lodźske mestské muzeum, sídliace v bývalom luxusnom dome textilného magnáta Izraela Poznaňského.   Presun do mesta Gdańsk. V ten deň sme vyrazili na prieskum historického centra pešo. Dá sa prejsť i na bicykli, cyklotrasy a piktogramy nájdete i v centre. Síce vyšedivelé, ale funkčné. Tehlové domy, čarovné staré uličky, vodné kanály, lode. Vybrali sme sa na Dlhú ulicu cez Zlatú bránu. Na konci Dlhej ulice sa nachádza budova radnice Ratusz Glownego Miasta. Veža radnice je prístupná a je odtiaľ parádny výhľad na historické centrum. Vedľa radnice sa nachádza fontána Neptúna. Pokračovali sme na Dlhý trh. Protipólom Zlatej brány je Zelená brána, jej prechodom sa ocitnete na nábreží pred Zeleným mostom. Na nábreží sa nachádza jeden zo symbolov mesta, stredoveký Žeriav. Rozhodne za prechádzku stojí i Marianská ulica s nádychom poetickej atmosféry.   Cyklovýlet - Gdansk - Sobieszewsky ostrov (Sobieszewo) a späť (cca 36,5 km) Ide o výborne značenú asfaltovú širokú cyklotrasu. Je rovinatá a veľmi nudná. Vedie von z mesta popri priemyselných parkoch, logistických centrách. Zato pláže v meste Sobieszewo sú nádherné a pokojné. Práve zo Sobieszewa sa dá pokračovať popri pobreží ďalej a spoznávať pokojnejšiu časť veľkomesta.   Cyklovýlet - Sobieszewo – kompa – Mikoszewo až do Mini Zoo Jantar v Jantarze (33,5 km) Autom sme sa doviezli do Sobieszewa a odtiaľ sme pokračovali lesnou cestou až do Mini ZOO Jantar. Pre deti bola zážitkom i jazda na kompe. Cyklotrasa je výborne značená, rovinatá, dostatočne široká a vedie borovicovo-bukovým lesom popri mori. Z trasy sa dá odbočiť smerom k pláži. Pri kúpe vstupenky do Mini Zoo dostanete menší sášok s mrkvou a jabĺčkami. Tieto zdravé potraviny sú určené na kŕmenie zvieratiek v ZOO. Skvelý spôsob priblíženia sa detí k zvieratkám a nakŕmenia ich. Cestou späť sme si výlet spetrili i kúpaním v Baltickom mori. Pláže sú nádherné s jemným pieskom, more chladné, ale čisté.   Cyklovýlet - Gdańsk – Sopoty a späť (cca 29 km) Na začiatku vedie cyklotrasa priamo centrom Gdańska až k pobrežiu a ďalej pokračuje popri pláži. Je rovinatá, asfaltová, výborne značená a široká. Vedie nádherným lesoparkom. V Sopotách pokračuje popri pláži, križuje mestský park a promenádu. V kúpeľných Sopotách stojí za zhliadnutie drevené mólo (vstup naň je spoplatnený), Grand hotel, ktorý sa nachádza oproti mólu. V neďalekom parku je i priestranné detské ihrisko.   Cyklovýlet - Gdynia – Sopoty (cca 29 km) Preskúmanie cyklotrasy i z druhej strany Trojmesta (Gdańsk - Sopoty - Gdynia) Od hotela, v ktorom sme bývali, sme sa ulicami museli napojiť na mestské cyklotrasy a prechádzali sme časťami Grabowek, Redlowo, Orlowo až do Sopot. Cyklotrasy sú značené. Vedú i rušnejšími ulicami, ale sú bezpečné a dobre vyznačené. Križovatky s hlavnými ulicami sú riadené semaformi. Cyklotrasa vedie lesoparkom, neskôr popri pláži až na promenádu. V samotnej Gdynii stoja za návštevu múzejné lode Dar Pomorza a Blyskawica. Ďalšími cieľmi návštevy môžu byť Múzeum Emigracie, Gdynske Aquarium, , či Experyment - vedecké centrum. Posledné dve menované nadchnú nielen deti, ale i dospelých.   Cyklovýlet - Swarzewo – Puck a okolie (cca 37 km) Zo Swarzewa viedla značená asfaltová alebo dláždená cyklotrasa do Pucku popri Puckom zálive. Po kochaní sa jachtármi a windsurfermi v zálive neďaleko centra mesta sme pokračovali mimo značených cyklotrás (lebo nas tak navigácia navigovala) a skončili sme na čerstvo pooranom poli, medzi kukuricou a mrkvou. Keď sme sa odtiaľ vyštverali na cestu (bicykle sme ťahali), pokračovali sme smerom na Rzucewo. Nachádza sa tam zámok, ktorý teraz slúži ako hotel a reštaurácia. Od zámku sme pokračovali cyklotrasou priamo cez les ktorý lemuje pobrežie. Cestou sme míňali Folk osadu (niečo ako skanzen) a prístrešok zo slamy. Cyklotrasa je dobre značená. Priamo z lesa nás vyvedie na poľnú cestu a potom pokračujeme asfaltkou do Pucku a odtiaľ rovnakou cestou do Swarzewa.   Cyklovýlet - Na Helsku kosu Kuznica – Hel ( cca 37 km) Skvelým východiskovým bodom až k Helu na bicykli je mesto Wladyslawovo. Vzhľadom na celú dĺžku sme zvolili alternatívu najprv autom, potom na bicykli. Nech je to pre dieťa bez problémov zvládnuteľné. Na Hel vedie jedna cesta pre autá, jedna pre cyklistov a ešte je v prevádzke vlakové spojenie. Zaparkovali sme na platenom parkovisku kilometer za Kuźnicou, neďaleko pláže. Odtiaľ sme dláždenou cyklotrasou pokračovali smerom na Jastarniu. Cesta vedie v tieni lesa. Z Jastarnej pokračujeme do Juraty. V Jurate sme si spravili krátku prestávku a prešli sme sa po drevenom móle. Jurata patrí medzi najexkluzívnejšiu časť Helskej Kosy. Poľský prezident má práve v Jurate letnú rezidenciu. Celá strana lesa v okolí rezidencie je pre verejnosť uzavretá a cyklotrasa vedie opačnou stranou. Z Juraty cyklotrasa vedie lesom, po lesnom pumptracku. Je to také mierne hore dole. Pre deti zabávné. Hel je rušný, plný turistov. Pri centre sa nachádza jedna pláž a potom neďaleko ďalšia. Odvšadiaľ je cítiť vôňu údených rýb. Na spiatočnej ceste sme sa zastavili vykúpať v mori. Je chladné, čisté, ale s neškodnými medúzami, piesok je jemný.   Ďalší deň presun do Leby. Cestou sme si spravili zastavenia pri zámku Krokowo, v ktorom sa nachádza hotel a reštaurácia. V Gniewine sme navštívili vyhliadkovú vežu prezývanú aj Kašubske oko. A pokochali sa na pláži v Debkach.   Cyklovýlet - K pohyblivým dunám Lebska Sahara – Leba a okolo jazera Lebsko (cca 27 km) Priamo z Leby vedie cyklotrasa, ktorá nás privedie až na parkovisko bicyklov k pohyblivým dunám v Slowinskom národnom parku. Za vstup sa platí. Cyklotrasa vedie lesom, je nenáročná. V obci Rabka môžte navštíviť múzeum rakiet. Duny sa rozprestierajú medzi Baltickým morom a Lebským jazerom. Najvyššie dosahujú výšku 30 až 40 m. Piesok je jemnučký. Po návšteve dún sme sa vrátili do Leby a pokračovali popri jazeru Lebsko (videli sme ho z diaľky) až do obce Žarnowska. V nej sa nachádza väčšie priestranné detské ihrisko. Späť asfaltovou cyklotrasou druhou stranou, označenou ako R10 až do Leby.   Cyklovýlet - Okolo jazera Sarbsko a k majáku Osetnik (Stilo) (36,5 km) Cyklotrasa viedla z Leby smerom na Nowecin po asfaltovej alebo dláždenej ceste. Od Nowecinu vedie lesná cyklotrasa, niekedy v tieni lesa, inokedy popri ňom, ktorá vás dovedie do Sarbska. Zo Sarbska treba prejsť nejaké 2 km po hlavnej ceste až do Dymnice. Vodiči sú ohľaduplní. V Dymnici sa odbáča z hlavnej cesty do lesa. Pokračujeme lesnou cestou, ktorá sa napája na asfaltovú a tá nás privedie až k majáku Osetnik. K majáku treba vyjsť pešo. Vedú k nemu rôzne cesty, ale vždy treba prekonať strmší, kratší kopec lesom. Cesta síce vedie lesom, ale je plná piesku, takže na bicykli ťažko zvládnuteľná. Cestu späť sme zvolili druhou stranou jazera (ktoré sme zatiaľ nevideli) popri pobrežiu Baltického mora. Napriek odporúčaniu iných cyklistov-turistov, ktorí vraveli, že tam cyklotrasa nie je a že je to ťažké a plné piesku. Nedali sme sa odradiť a išli. Najprv to bola malina, borovicovým lesom, lesnou cyklotrasou (neznačenou). Skôr išlo o turistické chodníky. Ale aj iných cyklistov sme stretávali, takže sme neboli vôbec divní. Čím sme sa ale viac blížili k pobrežiu, tak sa lesná cyklotrasa zmenila na piesočnú. A tak nám nič neostávalo, len ťahať bicykle po piesku. A ten jemnučký piesok zbierať do topánok. Občas sa piesok zmenil opäť na lesnú cestu, ale boli to kratšie úseky. O piesku sa nám už i snívať začalo, ale neodradilo nás to odbočiť a pozrieť sa na pláž a more. Ku koncu sa lesná cesta zmenila na asfaltovú a tá nás doviedla až k hotelu v Lebe, kde sme boli ubytovaní.   Cyklovýlet - Do Źarnowskej a k jazeru Lebsko (cca 13 km) Z Leby vydláždenou cyklotrasou až po odbočku pri Labyrinte, ktorou sa napojíte na poľnú cestu popri jazeru Lebsko (Slowinski narodni park). Približne 100 m úsek cyklotrasy je pieskový. V diaľke je vidieť i Lebskú Saharu (duny). Z poľnej cyklotrasy sa napojíte na asfaltovú priamo v dedine Źarnowska a ak budete pokračovať doprava, dostanete sa až k odbočke na drevené mólo, k brehu jazera Lebsko. Odtiaľ máte krásny výhľad na jazero, na duny. Cestu naspäť sme zvolili popri detskému ihrisku, kde sme si spravili povinnú prestávku a pokračovali cyklotrasou R10 až do Leby.   Posledný deň a dlhá cesta domov. Zastavili sme sa na hrade Malbork. Nakoľko bol pondelok, dalo sa pozrieť len 1 trasu, označenú ako zelená s audiosprievodcom. Ten ponúkali v poľskom, nemeckom a v anglickom jazyku. Ak by ste tam boli v iné dni, môžte si zvoliť i prehliadku celého hradu, ale treba počítať minimálne s 3,5 hodinami. Nám prehliadka trvala vyše 2 hodín.   V mestách a v dedinách, ktoré sme navštívili alebo nimi prechádzali, boli cyklotrasy dobre značené, samostatné, buď asfaltové alebo dláždene, prípadne poľné, lesné cesty. Veľkomestá Lodź, Gdańsk, Sopoty, Gdynia boli cyklotrasami poprepájané krížom-krážom. Najmä turisticky najviac navštevované lokality boli cyklisticky výborne pospájané a cyklistami-turistami využívané. Viedli centrom miest do okolia tak, aby uľahčili presun obyvateľov za prácou, štúdiom alebo do obchodu. Tak, aby čo najviac obyvateľov uprednostňovalo bicykel pred autom. Ako cyklisti sme sa na nich cítili bezpečne. Poľsko nás ako cyklokrajina veľmi príjemne prekvapila a určite sa oplatí pri potúlkach Poľskom zobrať bicykel. Či už vlastný alebo si požičať priamo na mieste z požičovní.   Autor a foto: Janka Šulhánková

Cyklopotulky okolo Bodamského jazera
19. 09. 2023 Reportáže

Bodamské jazero leží na hraniciach Rakúska, Nemecka a Švajčiarska. Patrí k najväčším a aj najstarším jazerám Álp, ktoré vzniklo ešte v dobe ľadovej. Zanieteným cyklistom netreba nijako zvlášť tento skvost predstavovať. I my sme sa tento rok dali zlákať touto oblasťou. Posádku nášho cyklovýletu tvorili dvaja dospelí a dve deti (7 r, 2 r). Staršia dcéra je už náš cykloparťák a mladšia dcéra ešte pozorovala krajinu z cyklovozíka. Presúvali sme sa karavanom (aj to sme vyskúšali po prvýkrát) a vyrážali sme z niekoľkých kempov z okolia Bodamského jazera.   Prvou zástavkou bol kemp Camp Au an der Donau, ktorým priamo prechádza Dunajská cyklotrasa Passau - Wien Donauradweg. Ráno sme vyrazili na druhú časť putovania karavanom do Lindau, cieľom bol kemp Gitzenweilerhof neďaleko Lindau. Prvý cyklovýlet sme absolvovali na trase kemp - Lindau - Bregenz a späť do kempu (cca 36 km).Hneď z kempu sa napájame na značenú asfaltovú cyklotrasu a fičíme dole kopcom okolo golfového ihriska. Ide o samostatnú cyklotrasu, ktorá vedie popri hlavnej ceste. Kľukatými cestami medzi obytnými domami prichádzame do centra Lindau. Jeho hlavnou dominantou je staré centrum s katedrálou svätého Petra a mestskou radnicou. Priamo v prístave sa nachádza starý maják a oproti nemu vidíte veľkú kamennú sochu leva. Z prístavu je možné objednať si viaceré vyhliadkové plavby ľodou. Z ostrovného mesta Lindau sme pokračovali po cyklotrase R1 (Bodenseeradweg) až do rakúskeho Bregenzu. Široká asfaltová cyklocesta vedie popri jazeru. Celou cestou sa môžete kochať výhľadmi na jazero alebo si oddýchnuť na niektorej pláži. Po druhej strane cyklocesty vedie železničná trať, čo je zas zaujímavé pre deti, keďže vlaky ňou prechádzajú celkom často. Samozrejme, nechýbali priestranné detské ihriská. Cesta späť viedla skoro rovnakou trasou.   Na ďalší deň sme mali naplánovaný presun do ďalšieho kempu Camping Wirthshof beim Bodensee (Markdorf) a cyklovýlet do Friedrichshafenu. Daždivé počasie nám naše plány zmenilo. Friedrichshafen sme navštívili pešo a nevynechali sme ani ikonické múzeum vzducholodí Zeppelin. Práve gróf Ferdinand von Zeppelin založil vo Friedrichshafene, meste na brehu Bodamského jazera, závod na ich výrobu. Vyhliadkový let v tomto dopravnom prostriedku sa dá objednať i v dnešnej dobe. Okrem múzea vzducholodí a leteckého múzea nájdete v meste krásnu kolonádu, ktorá sa tiahne popri nábreží.   O deň neskôr sme z kempingu pri Markdorfe vyrazili cyklotrasou Apfelradweg (dlhá je cca 41 km), značená na smerovníku i s logom cesty jablka a bicykla. Ide o krásny rodinný cyklookruh. Cyklotúra vedie po bočných uliciach, lesných a poľných cestách (totožná s turistickými značkami), či štrkových chodníkoch. Nádherný výhľad po zdolaní prudšieho stúpania na vás čaká z hojdačky Deggenhausertal. Oddýchnete si, pokocháte sa a samozrejme, lenivo pohojdáte. Cyklotrasa vás ďalej zavedie popri jabloňových sadoch. Cestou môžte nakúpiť na farmárských trhoch, z ovocoautomatu alebo priamo od domácich pred domom čerstvé ovocie. Nielen jablká, ale i marhule, jahody, ríbezle, egreše, hrozno, či maliny.   Tretím cyklovýletom bola trasa z Markdorfu do Langenargenu cez Friedrichshafen (cca 49 km). Priamo z kempu sa napájame na cyklotrasu, značenie perfektné, smerovníky na každej križovatke ako aj údaje o kilometroch. Cyklotrasa vedie hlavnými cestami s vyčleneným jazdným pruhom pre cyklistov, poliami a ovocnými sadmi, tá časť je totožná s cyklotrasou Apfelradweg. Zámok Langenargen je v maurskom štýle, je obklopený krásnym parkom, z hradieb je nádherný výhľad na jazero. Určite stojí za to sa pri ňom zastaviť a spraviť si krátku prestávku i na zmrzlinu. Od zámku sme pokračovali smerom na Friedrichshafen. Cieľom bola návšteva leteckého múzea - Dornier museum. Cyklotrasa je skvelo značená, asfaltová a vedie rôznymi mestskými časťami mesta. Pri leteckom múzeu parkujeme bicykle a vchádzame do iného sveta, leteckého hangáru, nahliadneme do histórie letectva, obzeráme exponáty lietadiel nachádzajúce sa i v interiéri, i v exteriéri, spravíme si krátku prechádzku vesmírom. Múzeum je interaktívne, prispôsobené aj detským návštevníkom, ktorým je technika vysvetľovaná hravou formou. Určite stojí za návštevu. Späť z leteckého múzea sme pokračovali najkratšou cyklotrasou do kempu.   Na druhý deň je čas spoznať Meersburg. Tentokrát je v pláne cyklotrasa Markdorf - Meersburg (cca 26,5 km), ktorá vedie popri hlavných cestách s vyčleneným úsekom pre cyklistov, ovocných sadoch a poliach, či cez malebné dedinky. Je asfaltová a nenáročná. Mesto Meersburg dýcha históriou a romantikou, s krásnymi výhľadmi na jazero. Dolné a horné stredoveké mesto sú vyhradené len pre chodcov a sú spojené dvoma schodiskami a strmou ulicou. Na námestí oproti radnici si vychutnávame obed a nechávame sa unášať atmosférou mesta. Nezabudneme na povinnú ochutnávku zmrzliny a vyrážame na cestu späť tou istou trasou.   Ďalší deň nás čaká presun s karavanom do kempu Huttenberg, ktorý sa nachádza na konci strmého kopca za mestom Erschenz (Švajčiarsko). Prvotný plán bol ešte na bicykli absolvovať trasu Markdorf - Salem (zámok a kláštor a Affenberg cca 15,7 km tam), ale pre krátkosť času sme si zastávku spravili cestou. Priamo k zámku a ku kláštoru vedie značená cyklotrasa. Absolvujeme krátku prechádzku po zámockej záhrade, parku, okolo kláštora, kostola a zámku a pokračujeme na Affenberg (Opičiu horu), kde kvôli deťom plánujeme stráviť viac času. Aj do Affenbergu vedie značená cyklotrasa a pre návštevníkov - cyklistov je pripravené i parkovisko. Našťastie i pre karavany.   Z kempu Huttenberg vyrážame k Rheienfall (Rýnskym vodopádom) (cca 52 km). Cyklotrasa vedie cez historické mesto Stein am Rhein s nádherným námestím, a po prehliadke mesta na bicykli pokračuje smerom von, vedie cez polia, neskôr les (šotolina). Z prírody nás cyklotrasa ďalej povedie popri rieke Rhein a míňame mestá Gailingen, Busingen, Schauffhausen, Neuhasen až prichádzame k cieľu, priamo k vyhliadke na vodopády. Na vodopády je perfektný výhľad priamo z vrchu vyhliadky alebo potom z promenády, ktorá vedie k lanovému centru a k prístavisku ľodí, odkiaľ sa dajú absolvovať vyhliadkové plavby rôzneho charakteru i dĺžky. Spravili sme si obednú prestávku priamo na promenáde a užívali si výhľad na vodopád a vychutnávali sme si i skvelý obed. Oddýchnutí sme vyrazili na cestu späť, ktorá mala mierne klesajúci charakter. I tu sa stretávame s perfektným značením, húfmi cykloturistov a ohľaduplnosťou vodičov.   Na druhý deň sa vydávame na kratší cyklovýlet opačným smerom Erschenz - Ermatigen (cca 36,5 km). Cyklocesta vedie popri rieke Rhein (okolo Untersee) cez mestáMammern, Glarisegg, Steckborn, Berligen (tu bol vyrobený prvý plyšový medvedík), Mannenbach a cieľ Ermatigen. Ak by ste pokračovali ďalej po tejto cyklotrase, dôjdete až do gotického i renesančného Konstanz. V mestách vládne dovolenkový pokoj, žiadny turistický ruch, či otvorené kaviarne, stánky so zmrzlinou alebo reštaurácie. Jedine, kde sa dá zahnať smäd a najesť sa, je občerstvovacia stanica pri pláži, pri jazere. Cesta späť vedie rovnakou trasou, na zahnanie smädu a doplnenie vody využívame i tečúce vodovody v mestách (vládlo horúce letné počasie) a s dcérou dávame preteky (skvelá zábava i motivácia pre dieťa) proti vlakom, keďže nielen jazero lemuje cyklotrasu, ale aj železničná trať. A tie vlaky chodia častejšie než MHD v našom meste. Po návrate do Erschenzu nás čaká presun do Campingu Willam - Reichenau.   Camping Willam Reichenau - Konstanz (cca 28,7 km). Z kempingu na Reichenau volíme cyklovýlet do pôvodne keltského a neskôr rímskeho mesta Konstanz. Počasie nebolo stabilné a búrkové mraky sa približovali. Stihli sme to do Konstanz, ale nie do jej historického centra Altstadt. Keďže v Konstanz začalo pršať a aj predpoveď nebola optimistická, otoili sme sa a bicyklovali sme späť do kempu. Doslovne sme trielili pred búrkou. Nezmokli sme. Cyklotrasa je perfektne značená, nechýbajú smerovníky, piktogramy. Po celej dĺžke je asfaltová a vedie aj po hlavnej ceste.   Na ďalší deň nás čaká presun do Švajčiarska do Campingu Seehorn v Egnachu. V pláne máme cyklovýlet opäť do Konstanz. Našli sme pre náš karavan skvelé parkovisko neďaleko dediny Emmerzen, ale po troch kilometroch bicyklovačky smerom na Illighausen sa spustí hustý dážď. Rozhodneme sa cyklovýlet ukončiť a vrátiť sa späť na parkovisko. Stihneme poriadne zmoknúť. Kašleme na cyklovýlet a opäť raz volíme variantu na pešo. Vzápätí sa vyčasí, mraky sa rozplynú a vyjde slnko. Parkujeme v Kreuzligene hneď vedľa cyklistických tratí a odtiaľ dospelí na pešo, deti na kolobežkách vyrážame do Konstanz. V Kreuzligene prechádzame okolo nádherného a pokojného Seeparku, miesto stvorené na oddych. V parku sa nachádza aj minizoo s možnosťou kŕmenia kôz (za 1 CHF si z búdky vyberiete vrecko s krmivom), či veľké priestranné detské ihrisko. V ceste pokračujeme popri nábreží a prístavoch s loďkami až do Konstanz. Konečne si prejdeme historické centrum a vychutnáme si atmosféru mesta.   Po prenocovaní v kempe Seehorn v Egnachu skoro ráno vyrážame späť na Slovensko. Na záver krátke zhrnutie. Cyklistika má okolo Bodamského jazera stále cveng. Nájdete tam veľa kilometrov cyklistických tratí. Sú skvele značené, bezpečné, vhodné i pre cyklovozík, ako aj pre deti. Tradične sa chodí okolo Bodamského jazera dookola, my sme však absolvovali cyklovýlety z niekoľkých miest a odtiaľ vyrážali na zaujímavé cyklovýlety. Dookola Bodamského jazera sme to prešli jedine karavanom. Kempingy sú perfektne vybavené, v troch sa nachádzal i bazén, v dvoch bol prístup do jazera. Služby poskytované v kempoch sú na vysokej úrovni. Výlety sme prispôsobovali zdatnosti staršej dcéry a zaujímavostiam na cyklotrasách. Najazdili sme v okolí Bodamského jazera cca 269 km. Ak si chcete užiť aktívnu dovolenku na bicykli s možnosťou kúpania sa v jazere a súčasne i navštevovať mestá s bohatou históriou, múzeá, či len tak brázdiť lánami ovocných sadov, je Bodamské jazero a jeho okolie ako stvorené pre vás.   Autor a foto: Janka Šulhánková

Reportáž: 20. MTB Singletrack maratón Košice 2023 - UCI C1
12. 09. 2023 Reportáže

V sobotu 9. septembra sa v Košiciach konal už 20. ročník MTB Singletrack maratónu v Košiciach. V tomto jubilejnom ročníku to boli aj Majstrovstvá SR v MTB maratóne, zároveň to bolo finálovým kolom Slovenského pohára MTB XCM. Podujatie bolo taktiež zaradené do svetového kalendára UCI v kategórii C1. Na tento jubilejný ročník sa podarilo organizátorom pritiahnuť aj hviezdu svetového formátu a to majstra sveta a olympijského víťaza Jaroslava Kulhavého, ktorý je historicky prvým cross-country cyklistom, ktorý vyhral vo svojej disciplíne všetko, čo sa dalo. Tento si tu aj napriek predchádzajúcemu zraneniu zasúťažil. Fanúšikovia si užili autogramiádu, kde podpisoval svoje podpis-karty a fotil sa s nimi. Na výber mali súťažiaci tri trate: Najkratšou bola 20km trasa s prevýšením 560m, bola určená pre amatérov a rodiny s deťmi, ktorí s horskou cyklistikou začínajú a chcú si užiť pohodovú pretekársku atmosféru. Stredná 50km s prevýšením 1360m viedla až 60% po singletrackoch a cyklotrailoch. Je to jedinečné nie len na Slovensku, ale aj vo svete, čo potvrdil aj samotný Jarda Kulhavý. Na krátkej a strednej trati si mohli zasúťažiť aj priaznivci elekro-bicyklov. Najdlhšia 75km s prevýšením 1960m bola určená pre účastníkov Majstrovstiev Slovenska a bola pripravená pre trénovaných a technicky zdatnejších jedincov a milovníkov singláčov. Na svoje si ale určite prišli aj menej trénovaní nadšenci, ktorí milujú výzvy a radi zvíťazia sami nad sebou. Zdolaním tejto trasy sa môžu hrdo hlásiť k pravým bajkerom . Trasa bola po 41..km identická s 50km trasou, Navyše bol na tejto trati okruh cez chatu Hrešná a singletracky Miňonka a  Hriešny+flow . Táto trať končila najkrajším a najstarším prírodným singletrackom maratónu, Poľovníckym chodníkom (Michalkov). Počasie v deň konania maratónu bolo priam ideálne a trať kvalitne pripravená. Každý horský cyklista si musel v tento deň užívať všetko, čo nám bicyklovanie v lese ponúka. Na záver leta to bola jednoducho nádhera. Asi pre to, sa na tomto maratóne zúčastňuje každý rok tak veľký počet súťažiacich. Všetko prebiehalo ako bolo naplánované, aspoň z pohľadu súťažiaceho. Po autogramiáde Jaroslava Kulhavého nasledovalo vyhlasovanie výsledkov. Boli vyhlásení víťazi Majstrovstiev, Slovenského pohára XCM a aj samotného maratónu v jednotlivých kategóriách a tratiach. Absolutne najlepšími v kategorii ELITE boli Matej Ulík a Janka Keseg Števková. Kompletné výsledky: https://www.sportsofttiming.sk/en/race/overview/7744 Každý rok sa teším, že na záver leta sa zúčastním na tomto podujatí, lebo sa mi tu veľmi páči prostredie a príroda. Tento MTB maratón bol pred piatimi rokmi mojim prvým MTB maratónom, kde som si to išiel iba vyskúšať, odvtedy sa tejto závislosti už neviem zbaviť. Zmenilo mi to komplet životný štýl a to pozitívne.

Legendárny ŠKODA MTB maratón Horal 2023
25. 08. 2023 Reportáže

V sobotu 12.08. sa stretli priaznivci horskej cyklistiky vo Svite,kde sa konal jeden z najväčších a najobľúbenejších maratónovna Slovensku. Legendárny Horal počas svojej histórie už hostilaj majstrovstvá Európy v XCM, takže neboli žiadne obavy okvalitnú prípravu tratí. Bol to už 24. ročník, čo je pekná tradícia.Naplánované boli krásne prírodné trasy s poriadnou porciouprevýšenia. Celkovo pre nás pripravil organizátor štyri rôznetrasy a jednu Family. Na trati Krejzi pretekári užili poriadnuporciu kilometrov a výškových metrov. Dĺžka 102 kilometrovmala prevýšenie 3 262 metrov a preverila, kto sa kvalitne apoctivo pripravoval na tieto preteky. Trať Lejzi merala 60kilometrov, s prevýšením 1 925 metrov. Senzi trať ponúkala 47kilometrov a stále vysoké prevýšenie 1 600 metrov. Ízi bolanajkratšia trať v ponuke, ktorá je skôr pre začiatočníkov naochutnávku pretekárskeho tempa. Trať ponúka 32 kilometrov sprevýšením tesne nad 1 000 výškových metrov. Celok dopĺňalaFamily trať, ktorá bola určená pre deti s rodičmi. Prvý krát samohli súťažne zúčastniť aj e-bikeri na trati Senzi, bez rozdielukategórii.Počasie vybavil organizátor po daždivých týždňoch priamukážkové. Aj keď sa niekomu mohlo zdať, že bolo horúcu,v tomto teréne je to lepšie, ako by malo byť mokro a šmykľavo.Aj keď na niektorých miestach trate to bolo riadne blatisté, alečo by to boli za MTB preteky bez trocha blata.Skvele zvládnutá organizácia, značenie, občerstvovaciestanice, je vidieť, že maratón má dlhú históriu a všetky muchyma organizátor vychytané. Radosť pretekať.Okrem maratónu to bola posledná a finálna zastávka ŠKODABIKE OPEN TOUR 2023 počas jej jubilejného 10. vydania. Takže sa vyhlasovali aj víťazi tejto série pre rok 2023v jednotlivých kategóriách.Celkové výsledky:https://www.sportsofttiming.sk/en/race/overview/7741

Pozvánka: ŠKODA Horal MTB Maratón 2023
10. 08. 2023 Pozvánky na akcie

Pozývame Vás na 24. ročník vysokohorských pretekov ŠKODA Horal MTB Maratón, ktorý sa uskutoční už túto Sobotu 12.8.2023 vo Svite obklopenom pohorím Vysokých a Nízkych Tatier. Horal ponúka trate od 17 do 102 km a je určený pre profesionálnych pretekárov ako aj pre ľudí, čo jednoducho milujú vysokohorskú cyklistiku a chcú zažiť atmosféru pretekov. PROPOZÍCIE HORAL PRIHLASOVANIE HORAL Tešíme sa na Vás!

Reportáž: Raslavický pedál 2023
08. 08. 2023 Reportáže

V srdci Šariša sa nachádza  stredisková obec Raslavice. Tam sa v sobotu 5.augusta konal už 5. ročník MTB preteku Raslavický pedál. Organizátor presunul preteky o mesiac  skôr, z tradične septembrovej nedele na augustovú sobotu.  To nebola jediná zmena, kvôli nepriaznivému počasiu bol organizátor po raňajšej obhliadke trate preteku nútený zmeniť aj tú. Verím, že mal veľkú dilemu, či nechať pôvodnú inak prekrásnu trať pre horské bicykle, alebo zvoliť bezpečnejší variant a to okruh po asfaltovej ceste. Veľké nočné búrky spravili  z trate zablatené galeje.  Keďže na preteku neštartujú len borci na jazdu v blate ale aj hobbíci, korí sa zúčastňujú pre radosť z pohybu a zážitku z komunitnej akcie, asi to nestalo za nejaký možný úraz. Predsa ide súťažiaci pod vplyvom adrenalínu na hrane svojich možností, často aj za ňou.  Za mňa to bolo správne rozhodnutie, aj keď som zaregistroval aj negatívny ohlas.  Organizátor má výhodu, že má v okolí aj taký pekný a bezpečný okruh na variant B. Najmä ak ide o tak rýchle rozhodnutie. Aby nebol pretek zrušený ráno pred štartom, tak to bola asi tá najlepšia voľba. Všetci účastníci mali rovnaké podmienky a v rámci Far-Play nepoužili cestné alebo gravel bicykle, kde by získali výhodu na tomto povrchu. Štartujúci na krátkej trati spravili dva okruhy a tri okruhy boli určené pre dlhú trať.  Možno vznikne aj cestný variant Raslavického pedálu,  tam by som veľmi rád štartoval. Behom preteku prestalo pršať  a počasie sa zmenilo na typicky krásny  letný deň.  Vyhlasovanie prebiehalo na miestnom amfiteátri, kde sa konal aj štart pretekov už za krásneho slnečného počasia. Nechýbali originálne ceny pre víťazov a bohatá tombola. Kompletné výsledky: https://racetime.sk/vysledok/5-rocnik-raslavicky-pedal-2023 Autor a foto Patrik Paumer

Reportáž: ŠKODA MTB maratón Levočské vrchy 2023
19. 07. 2023 Reportáže

V sobotu 15. júla 2023, sa v Levoči konal 8. ročník ŠKODA MTB Maratónu Levočské vrchy. V Levoči bolo jedno zo 6. kôl už 10. ročníka podujatia ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Tento rok si svoje sily a kondíciu prišlo na trate zmerať stovky súťažichtivých  dospelých aj detských cyklistov. Okrem ŠBOT série boli preteky súčasťou Slovenského pohára XCM so samostatnými kategóriami pre cyklistov s licenciou Slovenského zväzu cyklistiky, kde zbierali body do celkového hodnotenia. Na pripravených tratiach Levočských vrchov preverila pripravenosť a kondíciu pretekárov horúčava kombinovaná s náročnosťou terénu. Cyklisti bojovali o víťazstvo na troch rôzne dlhých tratiach: krátka trať – 24 km s prevýšením 515 m, stredná – 48 km s prevýšením 1080 m  a dlhá (maratónska) – 72 km s prevýšením 2000 m. Na všetkých tratiach boli kategórie rozdelené podľa veku a pohlavia. Na strednej trati súťažili pretekári okrem horských bicyklov aj na e-bike-och a graveloch. Extra disciplínou bola Family kategória. V nej pretekalo 100 dvojíc rodič a dieťa na 10 km trati, ktorá viedla nielen námestím, ale aj v teréne. Hodnotilo sa opäť v 2 kategóriách, posudzoval sa vek dieťaťa. Trať bola dobre značená a na exponovaných úsekoch boli regulovčíci  usporiadateľa, aby správne odklonili jednotlivé kategórie súťažiacich, alebo na chvíľu zastavili dopravu.  V týchto horúčavách boli hojne využité aj občerstvovanie stanice strategicky rozmiestnené na trati. Kompletné výsledky: https://www.sportsofttiming.sk/en/race/overview/7740 Organizátori pretekov, CYKLO SPIŠ a Mesto Levoča,  sa už dlhodobo snažia minimalizovať dopad usporadúvania takejto veľkej akcie na životné prostredie. Aj preto sa tento rok jedlo pre pretekárov podávalo v reštaurácii na klasických porcelánových tanieroch a káva v šálkach. V cene štartovného získali pretekári zážitkový suvenír, voľný vstup do Veže Baziliky sv. Jakuba, do Múzea špeciálneho školstva v Levoči, do obnovených priestorov radnice aj do Domu Majstra Pavla. Autor a foto: Patrik Paumer

MSR alebo ako si vybojovať "bedňu"
20. 06. 2023 Reportáže

Moja premiéra na MSR a hneď bedňa. V sobotu 17.06 sa konal na Teplom Vrchu pri Rimavskej Sobote 7. ročník cestných pretekov  ,,Peklo Gemera“ , ktoré boli zároveň aj Majstrovstvá Slovenska Masters. Organizátorom bol SZC v spolupráci s Cyklistickým klubom Rimavská Sobota. Trať merala92 km s prevýšením 1354 m. Na cestu som vyrazil  asi dve hodinky pred určeným časom na registráciu. Čakalo ma 170 km cesty, z Prešova na Teplý Vrch. Keďže som si na diaľnici  v aute spomenul, že som zabudol  fľaše na vodu a časová rezerva na návrat po ne už nebola, tak som ich skúšal kúpiť v Košiciach. Ale v sobotu ráno pred ôsmou  nie sú žiadne cyklo-obchody otvorené, tak som v Košiciach nepochodil ani v supermarkete.  Našťastie o 8:30 otvárali v Rožňave, čo bolo po ceste  bicyklový obchod. Nezohnal som tam žiadny iontový nápoj, no v uvedenom obchode bol ochotný predavač a zároveň pretekár VRL Pišta, ktorý mi podaroval zo svojich súkromných zásob gel a magnézium, aby som nešiel len na čistú vodu. Za čo mu ešte raz ďakujem. Doposiaľ som jazdil len MTB maratóny, cestné preteky som len toho roku chcel vyskúšať. Preteky na ceste sa mi zdali nudné oproti MTB. Už po prvom kole VRL som zmenil názor. Je to skutočná zábava, adrenalín a taktická hra,  ako šach na ceste. Keďže som len pred dvoma mesiacmi skúšal prvý krát jazdu v pelotóne, musel som dávať pozor, aby som niekoho nezhodil, a nespôsobil hromadný pád na takej akcii ako MSR. Hlavne v zjazdoch, kde sa išlo veľkou rýchlosťou, to by bolo riadne faux pas. Našťastie sa nič také nestalo.  Preteky prebiehali v pohode, nepršalo aj keď hlásili búrku. Kondíciu som na taký pretek mal, veď trénujem pod taktovkou podľa mňa najlepšieho trénera s akým môžem spolupracovať. Vďaka našej spolupráci som skončil na bedni. Konkrétne na treťom mieste v kategórii Masters B.  Hneď za takými borcami ako Janči Halík a Tomáš ,,CEPO“ Cepka. Bola mi česť stáť s nimi na bedni. O to viac ma to teší, že som len štyri týždne po zlomenine zápästia. Teším sa na ďalšie cestné preteky. Odkaz na celkové výsledky: https://my.raceresult.com/249947/results

Otvárací maratón sezóny v aprílovom počasí.
02. 05. 2023 Reportáže

Po dvojročnej pauze sa 29.04. vo Svätom Jure konal už 14. ročník MTB maratónu, ktorý bol otváracím kolom série ŠKODA BIKE OPEN TOUR a zároveň 1. kolom Slovenského pohára v XCM. Pre vytrvalcov a nadšencov horskej cyklistiky a aj pre deti boli tento rok pripravené 4 trate s rôznou dĺžkou. Tá najdlhšia mala 70 kilometrov s prevýšením 2 000 metrov. Stredná bola dlhá 42 kilometrov s prevýšením 1200 metrov, ktorá bola určená aj pre kategóriu e-bike. Krátka s dĺžkou 21 kilometrov, mala prevýšenie 550 metrov. Pre rodiny s deťmi bola pripravená trať FAMILY s dĺžkou 5 kilometrov a prevýšením 60 metrov. Prezentácia na preteky bola na futbalovom štadióne Svätý Jur. Všetko prebiehalo plynulo a bez čakania. Štart pretekov umiestnili na námestie vo Svätom Jure, kde za výdatnej dažďovej nádielky zaznel prvý výstrel. Bolo to presne o 10:00, kedy štartovali pretekári dlhej trate. Na štart nastúpilo 107 vytrvalcov. V kategórii E-bikov sa postavilo na štart 30 milovníkov elektrického pohonu. Stredná trať štartovala o 11:00, kde pretekalo 267 bikerov a bikeriek. Na krátkej trati 194 nadšencov MTB. Trať za prispenia aprílového dažďa bola blatistá, ale stále dosť bezpečná. Čo by to bol za MTB maratón bez trochu blata, to by sa ani nerátalo. Na trati boli pripravené občerstvovacie bufety po každých prejdených 15km. Všade na disponovaných úsekoch boli regulovčíci, ktorý oduševnene  povzbudzovali a tým pozitívne naladili zmoknutých pretekárov. Spoločným cieľom všetkých tratí bol futbalový štadión, kde bolo samotné zázemie pretekov, ako aj umývanie bicyklov a sprchy pre štartujúcich. A veru bolo čo umývať.  Štartujúcich a ich bicykle, by ste spoznali až po tejto vodnej procedúre.; Vyhlásenie výsledkov začalo 15:30, kde boli ocenený prvý  traja najúspešnejší z každej kategórie. Všetko prebiehalo pekne načas a podľa plánu. Prvý traja muži na dlhej trati: 1. Michálek Miroslav (CYKLOSTORE Trenčín) 2. Murárik Ľubomír (WLRMcc) 3. Kostelničák Martin (ProCycling AONE Bratislava) Prvé tri ženy na dlhej trati: 1. Keseg Števková Janka (OUTSITERZ) 2. Wagner Stefanie (50 Shades of Dust) 3. Tichá Kristína (Cys Akadémia Petra Sagana) Odkaz na kompletné výsledky: https://www.sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/7708 Po vyhlásení výsledkov nasledovalo bohatá tombola s peknými cenami. Ďakujeme za skvelú atmosféru, a športovo využitú sobotu. Dúfam, že sa na budúci rok bude konať 15. ročník a teším sa znova.   Autor: Patrik Paumer

prvá | predošlá 1|2|3|4 ďalšia | posledná