Správy

BikeFest 2020
01. 12. 2019 Reportáže

BikeFest 2020 už pozná svoj dátum. Najväčší bicyklový festival na Slovensku sa budúci rok uskutoční 29. až 31. mája. Jubilejný desiaty ročník Birell BikeFestu 2020 sa uskutoční posledný májový víkend, tradične v areáli Kellys Bikeparku Kálnica (okres Nové Mesto nad Váhom). Najväčší bicyklový festival na Slovensku prináša poriadnu dávku adrenalínu a zábavy pre všetky vekové kategórie. Kellys Bikepark Kálnica nielen svojou polohou, ale aj veľkým množstvom rôznorodých tratí a prekážok láka návštevníkov nielen zo Slovenska, ale čoraz častejšie aj zo zahraničia. Trate, ktoré na Slovensku a v okolí nikde inde nenájdete – dual pumptrack, dual slalom alebo najväčšia slopestylová trať na Slovensku, robia z Kálnického kopca ideálne miesto na konanie najväčšieho bikového festivalu. Tak si nezabudnite zapísať do kalendáre dátum konania jubilejného desiateho ročníka Birell BikeFestu! Všetky informácie nájdete na bikefest.sk   Zdroj: bikefest.sk Foto: Vladimír Sauch Autor: Milan Majtán  

Predstavenie Gira 2020
25. 10. 2019 Reportáže

Peter Sagan potvrdil svoju účasť na Giro d'Italia 2020. Slovenský cyklista sa v Miláne zúčastnil na včerajšej prezentácii budúcoročnej talianskej GrandTour. Prvá GrandTour v roku 2020 sa začne 9. mája v Maďarsku a končiť bude 29. mája v Taliansku. Na cyklistov čaká počas troch týždňoch 3580 kilometrov rozdelených do 21 etáp s tromi individuálnymi časovkami a dvomi dňami voľna. Sto tretí ročník Giro d'Italia začne štrnásty krát mimo územia Talianska a prvý krát v strednej Európe v Budapešti individuálnou časovkou na 8,6 kilometrov. V Maďarsku sa uskutočnia aj ďalšie dve špurtérske etapy.     Hneď po tretej etape u našich južných susedov nasadnú cyklisti do lietadiel a prepravia sa na Sicíliu, kde sa uskutočnia ďalšie tri etapy. Na Sicílii nevynechá pelotón stúpanie na sopku Etna, čo bude v piatej etape. Do prvého dňa voľna sú pripravené tri etapy vhodné pre vrchárov aj klasikárov. Po dni voľna povedú tri etapy po pobreží Jadranského mora. Desiata etapa by mohla patriť klasikárom, jedenásta a trinásta špurtérom. Štrnástou etapou bude druhá individuálna časovka. Zvlnená časovka bude mať 33,7 kilometrov. V Pätnástej etape sa očakáva víťazstvo vrchára. Táto etapa, pred druhým dňom voľna, začne na vojenskej základni Rivolto pri Udine. V záverečnom týždni z naplánovaných šiestich etáp bude päť dlhších ako 200 kilometrov. V sedemnástej etape s cieľom na Madonna di Campiglio nastúpajú cyklisti viac ako 5000 metrov. V osemnástej kráľovskej etape, s prevýšením viac ako 5500 metrov, musia cyklisti prejsť cez stúpania Campo Carlo Magno, Passo Castrin, Passo Stelvio a etapa bude končiť na Laghi di Cancano. V devätnástej najdlhšej etape 103. ročníka Gira sa očakáva súboj špurtérov a predposledná dvadsiata etapa bude opäť patriť vrchárom. Táto etapa zo začiatkom v Alby povedie cez stúpania Colle dell’Agnello, Col d’Izoard, Col de Montgenèvre a končiť bude po stúpaní do mesta Sastriere. Giro d'Italia 2020 vyvrcholí treťou individuálnou časovkou. Posledná dvadsiata prvá etapa v Miláne bude mať 16,5 kilometra.     Program Giro d'Italia 2020: 9.mája - 1. etapa.....Budapešť - Budapešť (individuálna časovka 8,6 km) 10. mája - 2. etapa.....Budapešť - Györ (195 km) 11. mája - 3. etapa.....Székesfehérvár - Nagykanizsa (204 km) 12. mája - 4. etapa.....Monreale - Agrigento (136 km) 13. mája - 5. etapa.....Enna - Etna/Piano Provenzana (150 km) 14 .mája - 6. etapa.....Catane - Villafranca Tirrena (138 km) 15. mája - 7. etapa.....Mileto- Camigliatello Silano (223 km) 16. mája - 8. etapa.....Castrovillari - Brindisi (216 km) 17. mája - 9. etapa.....Giovinazzo - Vieste (198 km) 18. mája - Voľný deň 19. mája - 10. etapa.....San Salvo - Tortoreto Lido (212 km) 20. mája - 11. etapa.....Porto Sant’Elpidio - Rimini (181 km) 21. mája - 12. etapa.....Cesenatico - Cesenatico (205 km) 22. mája - 13. etapa.....Cervia - Monselice (190 km) 23. mája - 14. etapa.....Conegliano - Valdobbiadene (individuálna časovka 33,7 km) 24. mája - 15. etapa.....Base Aerea Rivolto - Piancavallo (183 km) 25. mája - Voľný deň 26. mája - 16. etapa.....Udine - San Daniele del Friuli (228 km) 27. mája - 17. etapa.....Bassano del Grappa - Madonna di Campiglio (202 km) 28. mája - 18. etapa.....Pinzolo - Laghi di Cancano (209 km) 29. mája - 19. etapa.....Morbegno - Asti (251 km) 30. mája - 20. etapa.....Alba - Sestriere (200 km) 31. mája - 21. etapa.....Cernusco sul Naviglio - Milán (individuálna časovka 16,5 km)   Autor: Milan Majtán

Rozhovor s Ivanom Zimom o zaujmavom projekte ENI pre dobrovolníkov
22. 10. 2019 Reportáže

Prinášame Vám rozhovor s Ivanom Zimom riaditeľom HORAL MTB MARATÓNU vo Svite o zaujímavej skúsenosti v oblasti dobrovoľníctva. Ivan, pred časom si robil prieskum o dobrovoľníctve na MTB podujatiach, aj mne si kládol otázky o tom ako pracujeme  dobrovoľníkmi v našom klube. O čo ide? Ide o projekt ENI (Encourage, Involve, Engage). V preklade to znamená Povzbudzujte sa, Zapájajte sa, Angažujte sa. Tento prieskum bol jednou zo súčastí projektu. Ako vznikol projekt ENI a kto stál za jeho vznikom? Projekt ENI vznikol vďaka podpore EÚ v rámci podporného programu ERASMUS+. HORAL je už mnoho rokov súčasťou seriálu INTER MOUNTAIN SERIES a naši maďarskí kolegovia z tohto seriálu, konkrétne z maratónu CROSSKOVÁCSI prišli s týmto projektom. Oni sú aj jeho hlavní koordinátori a garanti. Celé to naštartovali a patrí im za to naša veľká vďaka. Menovite pani Enikó Nagy, ktorá stojí za vznikom projektu a je jeho hlavnou koordinátorkou. Mimochodom účastníkmi projektu sú štyria organizátori MTB maratónov zo štyroch krajín. Menovite: ŠELA MTB maratón (CZ), CROSSKOVÁCSI MTB maratón (HU), SALZKAMMERGUT TROPHY (A) a my čiže HORAL MTB maratón (SK). Čo bolo hlavným cieľom projektu? Bol tento cieľ naplnený? Hlavným cieľom projektu je povzbudzovať, zapájať a angažovať viac mladých ľudí k dobrovoľníctvu pri organizovaní outdorových športových podujatí s hlavným zameraním na horskú cyklistiku. Cieľom nie je iba priviesť ich k dobrovoľníctvu, ale ich v tejto činnosti dlhodobo udržať a nadchnúť ich pre tieto dobrovoľnícke aktivity pri organizovaní športových podujatí. Za náš klub môžem povedať, že sa to podarilo. Získlali sme niekoľkých nových mladých dobrovoľníov a po absolvovaní  exkurzií bolo na účastníkoch vidieť, ako sa viac zapálili “pre vec” a ako chcú aj na Horalovi aplikovať poznatky, s ktorými sa zoznámili na zahraničných pretekoch. Aké fázy mal projekt? Prvou fázou bol spomínaný prieskum. Každú účastník projektu mal za úlohu urobiť analýzu dobrovoľníctva vo svojej krajine z dostupných zdrojov. Potom mal urobiť formou štruktúrovaných rozhovorov, s inými organizátormi, prieskum o dobrovoľníctve pri organizovaní outdorových športových akcií v danej krajine. Tieto analýza a prieskumy sme potom porovnali do sumárnej správy o dobrovoľníctve v dotknutých krajinách. Zistili sme, že rozdiely nie sú veľké. Za zmienku snáď stojí skutočnosť, že miera dobrovoľníctva v Maďarsku je vyššia ako v ostatných zúčastnených krajinách. Prečo tomu tak je, sme zistili po preštudovaní dokumentu o dobrovoľníctve v Maďarsku. Na moje prekvapenie som zistil, že v Maďarsku existuje zákon, na základe ktorého, každý študent musí ročne vykonať aspoň jednu dobrovoľnícku činnosť. Zaujímavé však? Druhou a najdôležitejšou časťou boli takzvané mobility, v rámci ktorých sme všetci navštívili všetky partnerské maratóny. Účastníkmi boli nielen lídri, ale hlavne mladí dobrovoľníci, ktorí sa aj aktívne zapojili do prác na hosťujúcom maratóne. Napr. na Šele pomáhali zabezpečovať priestor štartu, na CRK pomáhali v bufetoch a na Salzke pomáhali budovať koridor štartu. Treťou a záverečnou časťou bolo vyhodnotenie projektu a konferencia, na ktorej sa projekt verejne prezentoval. To sme absolvovali nedávno v októbri v maďarskom Nagykovácsi. Našli ste pri návštevách maratónov v zahraničí niečo inšpirujúce? Určite! Vždy keď prídeš na športové podujatie, ktoré organizuje niekto iný a máš otvorené oči a uši, tak vždy sa dozvieš niečo nové a inšpirujúce. Napríklad na takej “Salzke” som bol asi 15 x a vždy som objavil niečo inšpiratívne. Druhá vec je, či sa to dá u nás aplikovať alebo nie. Tento rok v rámci projektu ENI som v Maďarsku na CRK maratóne videl geniálne jednoduché vyriešenie koridoru štart – cieľ bez prenajatého mobilného oplotenia. Čo považuješ z projektu za najdôležitejšie a čo sa podľa Teba dá použiť vo Vašom klube aj v budúcnosti? Jednoznačne si myslím, že návštevy čiže exkurzie boli najdôležitejšou a najvýznamnejšou časťou projektu. To čo ti dá návšteva a priamy kontakt s kolegom organizátorm a priame videnie vecí a procesov ničím nenahradíš. Nepomôžu ani články, ani videá, ani fotografie. To jednoducho musíš vidieť a zažiť. No a dôležité je aj stretávanie s kolegami cudzincami a komunikácia v cudzom jazyku (aj keď nie som nejaký znalec konkrétneho jazyka). Podľa mňa to človeka veľmi obohacuje. Preto sme sa rozhodli v tejto praxi pokračovať aj v budúcnosti. Budeme každý rok organizovať minimálne dve exkurzie na zahraničné maratóny, na ktorých sa zúčastnia aj lídri aj mladí dobrovoľníci. Zároveň to bude aj istá forma odmeny pre dobrovoľníkov.   Autor: Luboš Dupkala

Predstavenie Tour de France 2020
15. 10. 2019 Reportáže

Tour de France 2020 je predstavená. Najslávnejšie cyklistické etapové preteky sa začnú o týždeň skôr ako zvyčajne, pre OH v Tokiu. Celý budúci ročník sa uskutoční na domácom území, vo Francúzsku. Sto siedmy ročník začne 27. júna v Nice a končiť bude 19. júla tradične v Paríži. Tour de France v roku 2020 bude mať 3450 kilometrov rozdelených do 21. etáp. Počas troch týždňov budú mať cyklisti dva dni voľna. Prvé tri etapy TdF sa začnú v Nice, kde začínala v roku 1981. Prvá etapa sa odohrá na okruhu dlhom 50 kilometrov, ktorý cyklisti absolvujú tri krát. V druhej etape sú už pripravené prvé náročnejšie stúpania. Tretia etapa je rovinatá vhodná pre špurtérov. Vo štvrtej etape sa opäť predvedú vrchári, keď etapa bude končiť na kopci Orcières-Merlette. Piata a siedma etapa by mala patriť špurtérom, šiesta etapa navštívi Centrálny masív. Ôsma a deviata etapa sa odohrajú v Pyrenejach, ale ciele sa nebudú nachádzať na vrcholoch kopcov.     Po prvom dni voľna, čakajú najskôr dve zvlnené etapy, po ktorých bude nasledovať najdlhšia etapa 107. ročníka s dĺžkou 218 kilometrov s cieľom na novom stúpaní Sarran Correze. Trinásta etapa bude končiť na náročnom kopci Puy Mary Cantal. Po náročnej etapa dostanú v štrnástej etape šancu na víťazstvo špurtéri. Pätnásta etapa, pred druhým dňom voľna, bude vrcholiť na stúpaní Grand Colombier, kde slávne preteky budú končiť prvý krát. V šestnástej etape, na sviatok dobytia Bastily, prekonajú cyklisti päť kategorizovaných stúpaní. Kráľovská etapa má poradové číslo sedemnásť. Etapa bude končiť na Col de la Loze vo výške 2304 m n.m. po 168. kilometroch. V osemnástej etape bude musieť pelotón prekonať ďalšie štyri kategorizované stúpania, ale cieľ bude až po zjazde. Devätnásta etapa bude rovinatá. Predposlednou etapou 107. ročníka bude individuálna časovka s cieľom na kopci. Jediná časovka bude mať 36 kilometrov a končiť bude na La Planche des Belles Filles po osem kilometrovom stúpaní. Posledná etapa bude tradične končiť v Paríži na Champs-Élysées.     Program Tour de France 2020: 27. júna - 1. etapa.....Nice - Nice (156 km) 28. júna - 2. etapa.....Nice - Nice (187 km) 29. júna - 3. etapa.....Nice - Sisteron (198 km) 30. júna - 4. etapa.....Sisteron - Orcières-Merlette (153 km) 1. júla - 5. etapa.....Gap - Privas (183 km) 2. júla - 6. etapa.....Le Teil - Mont Aigoual (191 km) 3. júla - 7. etapa.....Millau - Lavaur (168 km) 4. júla - 8. etapa.....Cazères - Loudenvielle (140 km) 5. júla - 9. etapa.....Pau - Laruns (154 km) 6. júla - Voľný deň 7. júla - 10. etapa.....Île d'Oléron - Île de Ré (170 km) 8. júla - 11. etapa.....Châtelaillon-Plage - Poitiers (167 km) 9. júla - 12. etapa.....Chauvigny - Sarran (218 km) 10. júna - 13. etapa.....Chatel-Guyon - Pas de Peyrol/Puy Mary (191 km) 11. júna - 14. etapa.....Clermont-Ferrand - Lyon (197 km) 12. júna - 15. etapa.....Lyon - Grand Colombier (175 km) 13. júla - Voľný deň 14. júla - 16. etapa.....La Tour-du-Pin - Villard-de-Lans (164 km) 15. júla - 17. etapa.....Grenoble - Méribel (Col de la Loze) (168 km) 16. júla - 18. etapa.....Méribel - La Roche-sur-Foron (168 km) 17. júla - 19. etapa.....Bourg-en-Bresse - Champagnole (160 km) 18. júla - 20. etapa.....Lure - La Planche des Belles Filles (36 km) 19. júla - 21. etapa.....Mantes-la-Jolie - Paríž (122 km)     Autor: Milan Majtán

Everesting na Kráľovu hoľu 2019
03. 10. 2019 Reportáže

Určite poznáte najvyšší vrchol Zeme. Áno, je to Mount Everest. A asi si aj spomeniete na jeho výšku, ktorá je 8 848 m n. m. Ale poznáte výzvu Everesting? Cyklisti už asi o nej počuli a niektorým táto výzva stále vŕta v hlave a nedá im spať . Ak chcete zdolať túto výzvu, tak musíte počas 24 hodín nastúpať na jednom kopci (na jednej časti kopca) výšku strechy sveta a to 8 848 výškových metrov. Počas výzvy nemôžete prijať fyzickú pomoc. V našom tíme bikepoint.sk je cyklista Peter, ktorý túto výzvu pred pár týždňami prijal už tretí krát. Doposiaľ mal nerozhodnú bilanciu 1:1. Prvý krát sa pokúsil nastúpať do výšky Mount Everestu v stúpaní na Polom. Žiaľ, prvý pokus po 12. hodinách vzdal, po tom čo najazdil 144 kilometrov a nastúpal 5 400 výškových metrov. Peter sa ale len tak nevzdal, a svoj druhý pokus Ťažký Straník z Tepličky nad Váhom do Zástrania, dotiahol do úspešného konca. Osemtisíc osemstoštyridsaťosem metrov nastúpal za 13:16 hod po zdolaní 180 kilometroch. Už pri druhej výzve myslel Peter na tretiu výzvu, o ktorej nám teraz napísal - Sezóna pomaly končí a ja som celý rok hltal kilometre za jediným cieľom. Čo najlepšie sa pripraviť na Everesting. Lepší kopec ako Kráľová hoľa mi na Slovensku nenapadá. Pod kopcom sa nachádza jedna nenápadná, ale veľmi útulná Horská chata pod Kráľovou hoľou. Bolo to ideálne miesto môj pit stop. Naše ďakujem patrí chatárovi, ktorý nám dovolil prespať a tak to vlastne aj celé zrealizovať. Mali sme sa ako v bavlnke. Celý víkend sa o nás staral úžasný, maximálne ochotný personál chaty na čele s Lukášom. Ten človek je ochotný Vám urobiť raňajky podľa vlastného výberu o štvrtej ráno, celý čas Vám fandí a drží palce do konca. V piatok večer som si všimol na stene originálny rým, ktorého autorom je samozrejme Lukáš - "švacni si horec a výjdeš na kopec". Tak som si jeden dal a dúfal som, že na druhý deň sa stane malý zázrak: Everesting na Kráľovú hoľu (ďalej len KH). Z dedinky Šumiac je to na KH cca 12 km a 1035 výškových metrov. Matika nepustí a ja som to potreboval dať necelých 9 krát. Ráno 04:00 budík a spúšťam sa z chaty do Šumiaca. Tma, les, cudzie prostredie a vraj aj medveď žije v okolí. Veru, všelijaké veci mi chodili po rozume. Našťastie boli mojimi jedinými nočnými spoločníkmi zajace, ktoré mi občas prebehli popred koleso. Ráno som si musel urobiť gýčovú fotku s vychádzajúcim slnkom. Proste nádhera. Popravde som ani nemyslel, že to dám. Povedal som si, je krásne, tak si proste zajazdím na bajku. O 09:00 sa v dedine roztrhlo vrece s e-bajkmi a na kopci ich bolo ako mravcov. Pre menej zdatných parádny tip na výlet. Požičať si elektriku a potom si užívať výhľady, ktoré Vám KH ponúka. Asi nikto neobišiel chatičku a spokojný pokračoval ďalej. Už sa ku mne pridala aj moja polovička na e-bajku, ktorá bola mojou veľkou oporou a verila mi viac ako som si veril ja . Ráno človek frfle na zimu a na obed pindá na teplo. To sú ako vždy pre mňa muká. Prišla kríza. Lejem do seba jeden bidon za druhým a smäd je stále na jazyku. Aj môj posed už našepkával, že to trošku boli. Blížila sa 17-ta hodina a ja som bol na KH 5. krát. Prvý krát mi hlavou prebehla myšlienka, že by som to mohol dať. Pol dňa za mnou a niečo cez 5000 nastúpaných metrov. Už len 3848 . To už bol čas, kedy som sa dostával s ľudmi do debát typu: "Ty ideš hore druhý krát? Nie, idem piaty. Čože? Ty si blázon!" Hej, ak to človek chce dať nemôže byť v poriadku. 50% dokážete natrénovať, ale zvyšných 50% máte v hlave. Sú len dve možnosti, buď to chcete a dáte to, alebo nechcete a nedáte to. S takou podporou akú som mal ja, som sa na to proste nemohol vykašľať. Ďakujem!!! Ako sa blížil večer, ožíval som. Už ani vietor nevadil a vedel som, že ak nepríde technický problém, tak to dám. Par krát som v zjazde ešte vymrzol, pri výšlape som sa spotil a bolo to tam. Vysnívaných 8848 nastúpaných metrov na cyklopočítači a niečo po druhej hodine v noci. Aby som si to lepšie zapamätal, vyplazil som sa ešte o pár výškových metrov a keď bolo 9000, otočil som sa smer chatička a tešil som sa na horúce objatie. Najprv som neveril, že to dám a potom som nechcel uveriť, že som to dal. Fotka s východom slnka je nádherná, ale pre mňa má väčšiu hodnotu tento screenshot . Jedná vec je robiť Everesting na asfalte, druhá je na Kráľovej holi. Tento kopec Vám nedá nič zadarmo. Dĺžka 12 km, priemerný sklon 8,62%, šťavnatý zjazd na šotoline pri ktorom si neoddýchnete, ráno zima 2°C, cez deň slnko, výška 1946 m n. m., riedky vzduch a netreba zabudnúť na vietor, ktorý tam na Vás bude vždy čakať. Dovolím si pridať ešte zopár čísel na záver: - nastúpané výškové metre 9001 - celková vzdialenosť 211,55 km - čas jazdy 17:15:29 - celkový čas 19:43:17 (v skutočnosti cca 22 hodín) - priemerná rýchlosť 12,3 km/h - spálené kalórie 13980 (nemal som hrudný pás) Na záver si neodpustím perličku - s cyklopočítačom Garmin Edge 830 na úspornom režime bez hrudného pásu a s vypnutým bluetooth dáte na jedno nabitie dva Everestingy . Tento a ďalších 22 Everestingov na Slovensku + ďalšie po celom svete nájdete na stránke everesting.cc.   Text a foto: Peter

Pozvánka na KAKTUS BIKE BRATISLAVSKÝ MTB MARATÓN
25. 09. 2019 Pozvánky na akcie

Župný pohár 2019 sa už čoskoro zavŕši vo finále Bratislavským MTB Maratónom Už túto sobotu (28.9.) sa uskutoční finále Župného pohára – Kaktus Bike Bratislavský MTB Maratón. Môžete si vybrať z nových tratí troch rôznych dĺžok s rôznym prevýšením. Najnovšia a zároveň najdlhšia trasa má dĺžku až 80km a prevýšenie 2033 metrov. Strednú 52km dlhú trať s prevýšením 1255 metrov môžu absolvovať aj pretekári na elektrobicykloch. Štvrťmaratón a rodinný štvrťmaratón má 22 km a prevýšenie 531 metrov. Každý, kto sa na preteky zaregistruje online, dostane zdarma termočelenku Garmin. Štartovné cez internet stojí 15 eur, zatiaľ čo na mieste bude registrácia o 5 eur drahšia. Pre každého je pripravený darčekový balíček, občerstvenie a nápoj zadarmo po dojazde do cieľa. Každý zúčastnený pretekár je zároveň v hre o bicykel Specialized Rockhopper, ktorý získa víťaz tomboly. Maratón pre celú rodinu V blízkostí zázemia Bratislavského MTB Maratónu budú prebiehať aj preteky pre malých bikerov. Tých čaká nový zábavný okruh v areáli letného kúpaliska pod Amfiteátrom. Príďte s malými bikermi zažiť atmosféru dospeláckych pretekov a motivujte ich tak k lepším výkonom. Každý detský účastník dostane medailu. REGISTRÁCIA ONLINE TU Kedy: sobota, 28. september, 2019 – 10:00 Kde: Bratislava Rača – Amfiteáter v Knižkovej doline · Všetky info nájdete aj na webe www.bratislavskymtbmaraton.sk   Program Registrácia 7:00 – 9:30 – maratón 80 km 8:00 – 10:00 – polmaratón 52 km 8:30 – 10:30 – štvrťmaratón a rodinný štvrťmaratón 22 km Štart 10:00 – Maratón 80 km 10:30 – Polmaratón 52 km – e-biky 10:35 – Polmaratón 52 km 11:00 – Štvrťmaratón a rodinný štvrťmaratón 22 km 15:30 – Vyhlásenie výsledkov + Vyhlásenie celkového poradia Župného pohára. 16:00 – Zlosovanie tomboly Prevýšenie Dlhá trasa – 2033 m Stredná trasa – 1255 m Krátka trasa – 531 m   Autor: Luboš Dupkala Zdroj a foto: BIKER

Pozvánka na Krásňanský drapák 2019
23. 09. 2019 Pozvánky na akcie

Mesto Krásno nad Kysucou Vás srdečne pozýva na horské cyklistické preteky Krásňanský Drapák, ktoré sa uskutočnia v sobotu 12. októbra 2019.   Dátum a miesto: 12. október (sobota) štart o 11:00 hod., pred Kultúrnym domom v Krásne nad Kysucou Organizátor akcie: TJ Tatran atletický klub v spolupráci s mestom Krásnom nad Kysucou Kontaktná osoba: Ján Drahňák 0949 432 447 Prezentácia: V deň uskutočnenia akcie v mieste štartu od 8:45 do 10:45 hod. Štartovné: 6,- € Trať: horský terén, asfalt, lúky, lesné cesty, navážky Trasa: Kultúrny dom - Vysielač - Hájnica – Blažkov - Vyšné Vane – Hájnica – U Šurabov – Most Lásky – Kultúrny dom Štart – Cieľ: Kultúrny dom Krásno nad Kysucou Dĺžka trate: 18, 2 km Prevýšenie: 607 m Náročnosť: stredné až ťažké   Kategórie: - muži do 39 rokov - muži nad 40 rokov - ženy bez obmedzenia veku   GPX Súbor: http://download.mestokrasno.sk/Afternoon_Ride.gpx (417 kB) Podmienky účasti: Dobrý zdravotný stav, nepreceňovanie vlastných síl, neohrozovanie súťažiacich riskantnou jazdou. Cyklistická prilba na hlave počas celého preteku je povinná. Preteky sa idú za plnej cestnej premávky, v členitom horskom teréne a za každého počasia. Usporiadateľ, ako aj všetky osoby a organizácie, ktoré sú spojené s organizáciou podujatia výslovne odmietajú zúčastneným osobám každé ručenie za škody spôsobené osobám, škody na veciach a majetku, ktoré sa vyskytnú pred, v priebehu alebo po pretekoch. Každý účastník sa zúčastňuje pretekov na vlastné nebezpečenstvo a nesie civilnú (občiansku) aj trestnoprávnu zodpovednosť za všetky ním alebo jeho vozidlom spôsobené škody. Každý účastník pretekov nesie zodpovednosť za škody spôsobené na majetku a na zdraví svojom, organizátorov a tretích osôb. Účastníci sa podpisom zriekajú uzavretia tohto ručenia pri každom v súvislosti so súťažou utrpenom úraze alebo nehode ako aj práva na postupovanie alebo postih voči usporiadateľom a ich zmocnencom. Berú na vedomie, že v prípade nehody alebo úrazu nebudú klásť na usporiadateľov žiadne nároky. Doporučujeme lekársku prehliadku a individuálne poistenie. Organizátor si vyhradzuje právo vykonať zmeny trate a v časovom harmonograme v prípade nepriaznivých okolností. Pre súťažiacich mladších ako 18 rokov je nevyhnutný súhlas a podpis zákonného zástupcu.

Vuelta a Espaňa 2019 - záverečný týždeň
16. 09. 2019 Reportáže

V stredu 11.9., po druhom voľnom dni, čakala na cyklistov najdlhšia etapa s dĺžkou 220 km. Sedemnásta rovinatá etapa viedla z Aranda de Duero do Guadalajara. Etapu poznačil silný vietor, vďaka ktorému sa roztrhal pelotón hneď v prvých kilometroch. Do úniku sa tak dostalo až 47 cyklistov. Túto skupinu márne prenasledovala aj skupina s červeným Primožom Rogličom (Team Jumbo - Visma). Druhú víťaznú etapu získal napokon Belgičan Philippe Gilbert (Deceuninck - Quick-Step). Červený dres, aj napriek strate 5:29 min v etape, zostal Slovincovi Primožovi Rogličovi. Na priebežné druhé miesto sa po etape dostal Kolumbíjčan Nairo Quintana (Movistar Team). Osemnásta etapa 12.9. viedla cez štyri stúpania prvej kategórie. Predposledná horská etapa s dĺžkou 177 kilometrov začínala v Colmenar Viejo a končila v Becerril Sierra. Vo štvrtok nastúpali pretekári 3697 metrov. O zmenu poradia sa pokúšala Astana, ale Primoža Rogliča s tímom Jumbo - Visma sa nezbavila. Z prvého víťazstva na pretekoch GrandTour vo svojej prvej sezóne v profi pelotóne sa tešil Kolumbíjčan Sergio Higuita (EF Education First Pro Team). Mladý 22 ročný kolumbíjsky cyklista zaútočil sám 50 km pred cieľom z pôvodnej 13 člennej skupiny v úniku. Červený dres majiteľa nemenil, naďalej ho vlastnil Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Devätnásta etapa v piatok 13.9. viedla z mesta Ávila a po 165. kilometroch končila v Tolede. V rovinatej etapa sa očakával dážď aj silný vietor. Necelých 70 kilometrov pred cieľom postihol pelotón pád. Na zemi skončil aj červený Primož Roglič. Túto situáciu sa pokúsil využiť Movistar Team, ale neskôr spomalil a cyklisti z pádu sa vrátili do pelotónu. Etapu ovládol Francúz Rémi Cavagna (Deceuninck - Quick-Step), keď zaútočil dvadsať kilometrov pred cieľom z desať členného úniku dňa. Aj napriek pádu si červený dres udržal Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). V poslednej horskej etapa 14.9. čakalo na cyklistov najviac nastúpaných metrov na tohtoročnej Vuelte. Pelotón musel prekonať šesť hodnotených stúpaní s celkovým prevýšením 4430 metrov. Predposledná dvadsiata etapa viedla zo San Pedro do Plataforma Gredos a merala 190 km. Z tretej víťaznej etapy sa na 74. ročníku tešil Slovinec Tadej Pogačar (UAE Team Emirates). Mladý 20 ročný cyklista vyrazil do sólového úniku 40 km pred cieľom, priebežne sa posunul na tretie miesto a získal biely dres pre cyklistu do 25 rokov. Počas etapy odolal červený Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma) všetkým nástupom konkurentov z tímov Astana a Movistar a prvý zostal aj pred nedeľnou poslednou etapou. Nedeľná dvadsiata prvá rovinatá etapa s dĺžkou 106 kilometrov začínala v Fuenlabrade a končila päťdesiaty krát v Madride, kde cyklisti absolvovali 6 krát deväť kilometrový okruh. Poslednú etapu na španielskych etapových pretekoch po očakávanom špurte ovládol Holanďan Fabio Jakobsen (Deceuninck - Quick-Step). Po Madrid cyklisti oslavovali a pózovali fotografom. O posledný etapový úspech sa začalo bojovať až na okruhoch v Madride, kde posledného cyklistu z úniku dostihli špurtérsky tímy sedem kilometrov pred cieľom. Po 3290 kilometroch rozdelených do 21. etapách sa celkovým víťazom 74. ročníka Vuelta a Espaňa 2019 stal Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Roglič sa stal prvým slovinským víťazom pretekov GrandTours. Primož Roglič si obliekol červený dres po víťaznej desiatej etape, ktorou bola individuálna časovka, a už ho do konca nikomu nedal. Okrem červeného dresu mu v Madride patril aj dres pre víťaza bodovacej súťaže. Druhý skončil domáci veterán Alejandro Valverde (Movistar Team), keď na stupňoch pre víťazov sa postavil na Vuelte siedmy krát! Tretie miesto obsadil ďalší slovinský cyklista, mladý Tadej Pogačar (UAE Team Emirates).   Konečné poradie Vuelta a Espaňa 2019: 1. Primož Roglič.....Team Jumbo - Visma.....83:07:31 2. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+ 0:02:16 3. Tadej Pogačar.....UAE Team Emirates.....+ 0:02:38   Autor: Milan Majtán

Vuelta a Espaňa 2019 - druhý deň voľna
10. 09. 2019 Reportáže

Po prvom dni voľna čakala na cyklistov 3. septembra časovka s dĺžkou 36. kilometrov. Jediná individuálna časovka na tohtoročnej Vuelte začínala v Jurancone a končila v Pau. Víťazom 10. etapy a majiteľom červeného dresu sa stal Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Dovtedy červený Nairo Quintana (Movistar Team) sa prepadol po etape na 4. miesto so stratou rovných troch minút. Jedenásta etapa sa začínala v Saint-Palais a končila v Urdax-Dantxarinea. Zvlnená stredajšia etapa 4.9. merala 180 kilometrov. Svoje najväčšie etapové víťazstvo v nej získal 27 ročný španielsky cyklista Mikel Iturria (Euskadi Basque Country - Murias), keď sa 25 kilometrov pred cieľom osamostatnil z pôvodnej 14 člennej skupiny uprchlíkov. Favoriti na celkového víťaza sa šetrili. Červený dres po etape zostal slovinskému cyklistovi Primožovi Rogličovi (Team Jumbo - Visma). Štvrtková dvanásta etapa 5.9. s dĺžkou 171 kilometrov viedla z Circuito de Navarra do Bilbaa. Zvlnenú etapu so štyrmi stúpaniami tretej kategórie ovládol 37 ročný Belgičan Philippe Gilbert, po tom čo zaútočil hneď na poslednom hodnotenom stúpaní, zo skupiny v úniku. Červený dres naďalej vlastnil Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Piatok 6.9. čakalo na cyklistov najťažšie stúpanie na tohtoročnej Vuelte. Stúpanie na Alto de los Machucos s dĺžkou 6,8 kilometra s priemerným sklonom 9,2 % a maximom až 25 %. Kopcovitá trinásta etapa so siedmymi hodnotenými stúpaniami začínala v Bilbau a po 166. kilometroch končila, druhý krát v histórii, na spomínanom stúpaní HC kategórie Alto de los Machucos. Prvý aj druhý cyklista v cieli boli Slovinci. Etapu získal Tadej Pogačar (UAE Team Emirates). Druhý v cieli bol červený Primož Roglič (Team Jumbo - Visma), ktorý navýšil svoj náskok v priebežnom poradí. V sobotňajšej rovinatej etape 7.9. sa očakával súboj špurtérov, ale druhú výhru na tohtoročnej Vuelte získal Ír Sam Bennett (BORA - hansgrohe), keď zaútočil necelých dvesto metrov pred cieľom a zaskočil špurtérov. Posledného cyklistu z denného úniku dostihol pelotón necelých päť kilometrov pred cieľom. Štrnásta etapa začínala v San Vicente Barquera a po 188. kilometroch končila v Oviede. Kilometer pred cieľom postihol pelotón pád v ktorom boli viacerý favoriti na víťazstvo. Spadli aj prvý traja cyklisti z priebežného poradia. Našťastie žiadnemu cyklistovi sa nič nestalo a pokračovali. Lídrom zostal Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Pätnásta nedeľná etapa 8.9. v Astúrii začínala v Tineu a po 154. kilometroch končila na Santuario del Acebo, kam pelotón tento rok zavítal prvý krát a hneď dva krát. Horskú etapu so štyrmi stúpaniami prvej kategórie ovládol Američan Sepp Kuss (Team Jumbo - Visma) z pôvodnej 17 člennej vedúcej skupiny. Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma) si udržal náskok 2:25 min na druhého Španiela Alejadra Valverdeho (Movistar Team). Pred druhým dňom voľna čakala na cyklistov horská etapa z mesta Pravia na Alto de La Cubilla vo výške 1690 m n. m. Šestnásta etapa v pondelok 9.9. merala 144 kilometrov počas ktorých musel pelotón zdolať dve stúpania prvej kategórie a cieľové stúpanie najvyššej HC kategórie. Prvé etapové víťazstvo na pretekoch GranTour po nastúpaných 4080 metroch získal Jakob Fuglsang (Astana Pro Team). Dánsky cyklista bol v 20 člennom úniku dňa a osamostatnil sa štyri kilometre pred cieľom v záverečnom stúpaní. Pred záverečným týždňom zostal na čele pretekov Slovinec Primož Roglič (Team Jumbo - Visma). Videa z jednotlivých etáp nájdete každý deň na našom facebooku bikepoint.sk   Priebežné poradie po 16. etape: 1. Primož Roglič.....Team Jumbo - Visma.....62:17:52 2. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+0:02:48 3. Tadej Pogačar.....UAE Team Emirates.....+0:03:42   Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Žilinské blatíčko
10. 09. 2019 Pozvánky na akcie

V sobotu, 21. septembra 2019 sa v žilinskom lesoparku Chrasť bude konať 5. ročník Žilinské blatíčko 2018. Štvrtý ročník bežeckej súťaže, ktorá nemá široko ďaleko obdobu. Jedná sa o krosový beh cez blatové jamy, rôzne priekopy a ďalšie prekážky. Celkovo ich na 9km trati bude tento rok až 45. Žilinské blatíčko je prekážkový beh určený širokej verejnosti. Najmä pre tých, ktorí sa vedia smiať aj po krk v blate. Nejde nám len o športový výkon a kvalitnú súťaž. Prajeme si, aby si u nás ľudia aj oddýchli, zabavili sa, pomohli si navzájom. A to všetko s množstvom blata všade naokolo. Akciu podporila aj Nadácia Pontis cez grantový system spoločnosti MOBIS,. Generálnym partnerom podujatia je spoločnosť TAURIS.   Organizátor sa teší na účasť všetkých blatichtivých priaznivcov!   Autor: Milan Majtán

Vuelta a Espaňa 2019 - prvý deň voľna
02. 09. 2019 Reportáže

Krátkou tímovou časovkou sa v sobotu 24.8. začala v meste Torrevieja na brehu Stredozemného mora, bez slovenských cyklistov, posledná GrandTour v tomto roku - Vuelta a Espaňa. Večerný tímový chronograf meral 13,4 km. Najrýchlejším bol v cieli Astana Pro Team. Druhý skončil so stratou dvoch sekúnd Deceuninck - Quick-Step, tretí Team Sunweb zaostal o päť sekúnd. Team Jumbo-Visma postihol v zákrute na mokrej trati pád, po tom čo v neďalekom dome vytiekol na cestu nafukovací bazén, a najväčší favorit na celkového víťaza Primož Roglič si pripísal stratu 40. sekúnd. Na rovnakom miesta spadol aj tím UAE Team Emirates spolu s Fabiom Aruom a Fernandom Gaviriom. Červený dres pre lídra pretekov si obliekol Kolumbíjčan Miguel Ángel López (Astana Pro Team). Druhá etapa 25.8. viedla z mesta Benidorm do Calpe. Zvlnená etapa merala 200 km. Na cyklistov čakali tri hodnotené stúpania - dve druhej a jedno tretej kategórie. Štvorica uprchlíkov z denného úniku bola dostihnutá 30 kilometrov pred cieľom. V poslednom stúpaní dňa sa dostala do čela šesťčlenná skupina z ktorej zaútočil tri kilometre pred cieľom Kolumbíjčan Nairo Quintana (Movistar Team) a zvíťazil. Do čela priebežného poradia sa dostal Ír Nicolas Roche (Team Sunweb). Tretia zvlnená etapa 26.8. merala 188 kilometrov so začiatkom v Ciudad del Juguete a cieľom v Alicante. Necelých 40 kilometrov pred cieľom bol dostihnutý posledný cyklista z úniku. O víťazovi rozhodoval na tohtoročnej Vuelte prvý krát špurt, v ktorom bol najrýchlejší Ír Sam Bennett (BORA - hansgrohe). Bennett si pripísal svoje 12. tohtoročné víťazstvo. Červený dres obliekol ďalší írsky cyklista Nicolas Roche (Team Sunweb). Aj vo štvrtej etape 27.8. rozhodol o víťazovi špurt. Rovinatá etapa viedla z mesta Cullera do mesta El Puig. Po 175 kilometroch rozhodli o víťazovi centimetre. Z prvého víťazstva na pretekoch GrandTour sa radoval 22 ročný Holanďan Fabio Jakobsen (Deceuninck - Quick-Step). Červený naďalej zostal Ír Nicolas Roche (Team Sunweb). Počas etapy odstúpil z pretekov, pre zranenie kolena ktoré utrpel po páde v úvodnej časovke, Steven Kruijswijk (Team Jumbo-Visma). V piatej etape 28.8. zavítal pelotón v prvej horskej etapa dlhej 171. kilometrov do kopcov. Etapa začínala v L' Eliana a končila pri observatóriu na kopci Javalambre vo výške 1950 m n. m. Cyklisti nastúpali počas dňa 3710 metrov. Prvým cyklistom v cieli 11 kilometrového stúpania prvej kategórie, bol z trojčlenného úniku Španiel Ángel Madrazo (Burgos - BH). Červený dres po etape obliekol Kolumbíjčan Miguel Ángel López (Astana Pro Team). Horská šiesta etapa s dĺžkou 199 kilometrov sa skončila víťazstvom cyklistu z úniku, v ktorom bolo pôvodne jedenásť mužov. Štvrtková etapa 29.8. začínala v Mora Rubielos a končila na Ares Maestrat. Zo svojho prvého víťazstva na pretekoch GrandTour sa tešil Španiel Jesús Herrada (Cofidis, Solutions Crédits). Červený dres opäť menil majiteľa. Po etape si ho obliekol Belgičan Dylan Teuns (Bahrain Merida Pro Team). Etapu 90 kilometrov pred cieľom postihol pád v pelotóne, po ktorom vzdali preteky Rigoberto Urán a Hugh Carthy (obaja EF Education First Pro Team). Do cieľa nedošiel ani tri dni červený Ír Nicolas Roche (Team Sunweb). V piatok 30.8. čakala na cyklistov kopcovitá etapa so začiatkom v Onde a cieľom na Mas de la Costa vo výške 985 m n. m. Cieľový kopec prvej kategórie meral 4,1 km s priemerom 12,3 % a maximom až 25 %. Siedma etapa s piatimi hodnotenými stúpaniami merala 183 kilometrov. V poslednom stúpaní zostala na čele štvorica favoritov na víťazstvo, z ktorej 500 metrov pred cieľom zaútočil Alejandro Valverde (Movistar Team) a zvíťazil. Tridsaťdeväť ročný Španiel získal svoje 127. víťazstvo. Červený dres si obliekol Kolumbíjčan Miguel Ángel López (Astana Pro Team). Ďalšou etapou s číslom osem pokračovala španielska Vuelta z Valls do Igualada. Zvlnené etapa merala 167 kilometrov. Po 18. kilometroch sa dostala do úniku dňa 21 členného skupina, ktorej oddychujúci pelotón doprial súboj o etapové víťazstvo. Cyklisti v úniku si nastupovali, ale o víťazovi rozhodol dlhý špurt. Ako prvý prešiel cieľom Nemec Nikias Arndt (Team Sunweb). Do čela priebežného poradia sa dostal Francúz Nicolas Edet (Cofidis, Solutions Crédits). Pred prvým dňom voľna čakala na pelotón horská etapa v Andorre. Etapa dlhá 94 kilometrov začínala v Andorra la Vella a končila na Cortals d’Encamp. Cyklisti museli v nedeľu prekonať stúpanie prvej kategórie, následne HC kategórie, dve dvojky a cieľový kopec prvej kategórie. Celkovo nastúpali 3370 metrov. Víťazom etapy, ktorú zastihol pred posledným stúpaním silný dážď a krúpy, sa stal Slovinec Tadej Pogačar (UAE Team Emirates), ktorý sa osamostatnil zo skupiny favoritov necelé tri kilometre pred cieľom. Tadej Pogačar vyhral etapu pri svojej premiérovej účasti na pretekoch GrandTour. Červený dres získal Nairo Quintana (Movistar Team) z Kolumbije. Videa z jednotlivých etáp nájdete každý deň na našom facebooku bikepoint.sk   Priebežné poradie po 9. etape: 1. Nairo Quintana.....Movistar Team.....35:18:18 2. Primož Roglič.....Team Jumbo - Visma.....+0:00:06 3. Miguel Ángel López.....Astana Pro Team.....+0:00:17   Autor: Milan Majtán

Na bicykli s cyklovozíkom v bikerskom raji — Rakúsko
31. 07. 2019 Reportáže

Pri našich cyklovýletoch nás to zavialo aj do Rakúska — priamo do bikerského raja. Nielen v oblasti Zell am See — Kaprun a Saalbach — Hinterglemm je cyklistika veľmi vyhľadávanou športovou činnosť počas leta. Športovci sa môžu vybrať do hôr, tí odvážni vyskúšať jednu z downhillových, či trailových tratí. Cestní cyklisti sa môžu pokúsiť pokoriť slávnu Grossglocknerovskú alpskú cestu (Grossglockner Hochalpenstrasse) až po vyhliadku Kaiser Franz Josef Höhe. I pre rodiny s deťmi sú pripravené krásne trasy, cez Zell am See vedie Tauernská cyklotrasa a jej zelené značenie je neprehliadnuteľné. A niektoré z nich sme si prešli na bicykloch s cyklovozíkom.   1. cyklotrasa - Kaprun — Zell am See — Maria Alm am Steinernen Meer cca 31 km Jedinečnosť tohto regiónu spočíva v kombinácii ľadovcovej oblasti, hôr a jazier. Cesta z Kaprunu do Zell am See viedla po Tauernskej cyklotrase až k jazeru. Tam sme sa napojili na okružnú cyklotrasu okolo jazera Zell am See. Západná časť vedie pozdĺž promenády. Na severnej strane jazera si môžete oddýchnuť na zámku Prielau s malou kaplnkou postavenou v roku 1730. Počas celej trasy máte nádherný výhľad na pohorie Hohen Tauern. Ďalej pokračujete po cyklotrase smerom na Maishofen až do Maria Alm. Horské mestečko Maria Alm sa pýši s jednou z najvyšších kostolných veží v Rakúsku. Trasa vedie väčšinou po asfaltovej ceste a je až na jeden nenáročný kopec rovinatá. Značenie je prehľadné, nie je kde zablúdiť. Cyklotrasa je vedená po komunikácií, po ktorej sem-tam prejde i auto. Vodiči sú veľmi ohľaduplní a disciplinovaní. Obchádzali nás veľkým oblúkom.     2. cyklotrasa - Saalbach — Spielberghaus a späť cca 7,5 km Druhá cyklopotulka nás zaviedla do regiónu Saalbach. Na zahriatie sme si zašľapali pekne do kopca po šotolovine. Cyklotrasa viedla z centra Saalbachu na Spielberghaus. Našou cieľovou stanicou bola horská chata Spielberghaus. Máte tu možnosť uhasiť smäd, zahnať hlad i dobiť baterku e-biku, či zapožičať si náradie na zvládnutie opravy na vašom bicykli. Spielberghaus je ideálnym východiskovým bodom pre krásne cyklotúry pre veľkých bikerov v horách. Jemné kopce, široké doliny, svieži horský vzduch a impozantný výhľad.   3. cyklotrasa - Saalbach — Lindlingalm a späť cca 25,5 km Po bezpečnom zjazde sme sa vybrali smerom do doliny. Cieľom bol Lindlingalm. Povrch cyklotrasy je šotolovina a asfalt. Ide o nenáročnú rovinatú trasu, občas trošku zvlnenú. Zvládnu ju i deti na bicykli ako aj tí menší na odrážadlách. Na konci doliny nájdete krásnu 300 rokov starú chatu a plno atrakcií. Vláčik premávajúci dolinou až k chate, či perfektné lanové centrum. V tesnej blízkosti Lindlingalmu sa nachádzajú Čertove vodné kaskády, ktoré v horúcich letných dňoch prinášajú prijemné osvieženie a zábavu nielen pre deti, ale i pre dospelých. Miesto ako stvorené na oddych.     Čo dodať na záver? Rakúsko určite patrí ku krajinám, kde sú k cyklistom najústretovejší. Krajina je popretkávaná ako pavučina značenými cyklotrasami, ktoré umožňujú spoznávať hory, doliny, jazerá i mestá. Vrelo odporúčame akúkoľvek časť Rakúska objavovať zo sedla bicykla. Čoskoro vyskúšame na bicykli prebádať ďalšiu zaujímavú oblasť tejto nádhernej krajiny.   Text a foto: Janka Šulhánková

21. etapa Tour de France 2019
28. 07. 2019 Reportáže

V poslednej etape Tour de France sa bojuje už len o etapové víťazstvo a väčšinou je to súboj špurtérov. Oslavná etapa začínala v Rambouillet a po 127 kilometroch končila na Champs-Élysées v Paríži, kde cyklisti absolvovali osem okruhov. Francúzske etapové preteky sa končia na parížskom bulvári Champs-Élysées pravidelne od roku 1975. O víťazstvo z úniku sa v poslednej etape pokúšalo viacero cyklistov, ale z víťazstva sa tešil špurtér Caleb Ewan (Lotto Soudal) z Austrálie. Druhý skončil Dylan Groenewegen (Team Jumbo - Visma), tretí Talian Niccolo Bonifazio (Team Total Direct Energie). PETER SAGAN (BORA - hansgrohe) obsadil v záverečnej etape 10. miesto. Maličký Celeb Ewan sa stal najúspešnejším špurtérom na tohtoročnej Tour, keď vyhral tri etapy.     Konečným víťazom 106. ročníka Tour de France sa stal Egan Bernal (Team Ineos) z Kolumbije. Dvadsaťdvaročný Bernal sa stal tretím najmladším víťazom TdF. Mladšími víťazmi za 106 rokov boli už len Henri Cornet v roku 1904 a François Faber v roku 1909. Okrem žltého dresu získal Egen Bernal aj biely dres pre najmladšieho cyklistu do 25 rokov. Egan Bernal sa stal prvým kolumbíjskym víťazom najslávnejších etapových pretekov. Team Ineos, predtým Sky, vyhral TdF sedemkrát za posledných osem rokov. Slovenský cyklista PETER SAGAN tento rok na Tour vyhral jednu etapu a získal rekordný siedmy zelený dres v bodovacej súťaži.     Konečné poradie Tour de France 2019: 1. Egan Bernal.....Team Ineos.....82:57:00 2. Geraint Thomas.....Team Ineos.....+0:01:11 3. Steven Kruijswijk.....Team Jumbo - Visma.....+0:01:31 80. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+2:44:24     Autor: Milan Majtán

20. etapa Tour de France 2019
27. 07. 2019 Reportáže

Počasie ovplyvnilo aj dnešnú etapu. Pre možné zosuvy pôdy na trati bola dnešná 20. etapa skrátená z pôvodných 130. kilometrov na 59 kilometrov. Predposledná etapa tohtoročnej TdF začínala v Albertville a po 59. kilometroch končila na stúpaní najvyššej HC kategórie na Val Thorens vo výške 2363 m n. m. Z pôvodnej trasy boli vynechané dve stúpania aj rýchlostná prémia. Jediné dnešné stúpanie, kam zavítala Tour de France po roku 1994 iba druhý krát, malo 33,5 kilometra s priemerným sklonom 5,5 %. Do čela dnešnej krátkej etapy sa dostala 29 členná skupina cyklistov, z ktorej sa v stúpaní osamostatnila pätica cyklistov. Trinásť kilometrov pred cieľom zaútočil z vedúcej pätice Talian Vincenzo Nibali (Bahrain Merida Pro Team) a zvíťazil. Druhý Španiel Alejandro Valverde (Movistar Team) bol pomalší o 10 sekúnd, tretí bol jeho tímový kolega Mikel Landa so stratou 14. sekúnd. PETER SAGAN (BORA - hansgrohe) prešiel tretím najvyšší cieľom v histórii Tour na 97. mieste so stratou 15:52 min. Vincenzo Nibali získal šieste etapové víťazstvo na TdF. Víťazom Tour de France 2019 sa stal Egan Bernal, ktorý je prvým Kolumbíjskym víťazom pretekov. PETER SAGAN získal rekordný siedmy krát zelený dres v bodovacej súťaži. Eganovi Bernalovi, tak ako aj PETROVI SAGANOVI, stačí zajtra prísť do cieľa v Paríži.     Priebežné poradie po 20. etape: 1. Egan Bernal.....Team Ineos.....69:39:16 2. Geraint Thomas.....Team Ineos.....+0:01:11 3. Steven Kruijswijk.....Team Jumbo - Visma.....+0:01:31 83. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+2:44:24   Autor: Milan Majtán

19. etapa Tour de France 2019
26. 07. 2019 Reportáže

Po včerajšej kráľovskej etape čakala na cyklistov aj dnes náročná etapa v Alpách. Horská etapa začínala v Saint-Jean-de-Maurienne a po 123. kilometroch končila na Tignes. Cyklisti museli v 19. etape prekonať štyri stúpania a vystúpať na piate cieľové. Najskôr mal pelotón prekonať stúpanie tretej kategórie, potom druhej a tretej. Nasledovalo 13 kilometrové stúpanie najvyššej HC kategórie na Col de l'Iseran s priemerným sklonom 7,5 %. Vrchol Col de l'Iseran, na 89. kilometri, sa nachádza vo výške 2770 m n. m. a tento rok to bol najvyšší bod Tour de France. Pôvodne mali cyklisti končiť etapu na Montée de Tignes, stúpaní prvej kategórie s dĺžkou 7,4 kilometra s priemerným sklon 7 %, ale do cieľa nedošli... Pre nečakané sneženie, krúpy a zosuv pôdy bola 19. etapa predčasne ukončená, práve v čase keď cyklisti zjazdovali z najvyššieho bodu tohtoročnej Tour z Col de l'Iseran, približne 30 kilometrov pred plánovaným cieľom. Naposledy predčasne ukončili rozhodcovia etapu na TdF v roku 1996.     Druhá alpská horská etapa zostala bez víťaza. Do súboja o žltý dres sa započítali časy na vrchole kopca Col de l'Iseran, kam ako prvý s náskokom došiel Egan Bernal (Team Ineos). Mladý 22 ročný Kolumbíjčan sa tak dostal do priebežného čela.     Priebežné poradie po 19. etape: 1. Egan Bernal.....Team Ineos.....78:01:30 2. Julian Alaphilippe.....Deceuninck - Quick-Step.....+0:00:48 3. Geraint Thomas.....Team Ineos.....+0:01:16 82. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+2:48:49   Autor: Milan Majtán

prvá | predošlá 1|2|3|4 ďalšia | posledná