Report: GREEN BIKE & Župný pohár - bikepoint.sk

Report: GREEN BIKE & Župný pohár

vložené 20. 08. 2012 o 08:58

18.8.2012 sa na Partizánskej lúke stretlo veľa pozitívne naladených ľudí, ktorí si prišli zmerať sily na trati 35km, alebo 75 km. Tento pretek bol posledný v rámci Župného pohára.

Green bike patri medzi moje veľmi obľúbené podujatie, na koľko profil trate aj atmosféra je tu jedna z najlepších ako poznám. Tzv pretek rýchlovka.

Registráciu sme vybavili už deň vopred, ktorá prebehla rýchlosťou blesku. Následne sa poberiem ešte do shopu, kde stretnem známe tváre, prehodíme zopár slov a lúčime sa s pozdravom „zajtra sa vidíme“.

Ráno sa stretávame banda „šmolkov“ pred naším barakom a smerujeme spoločne smer Bratislava. Tento krát nemám žiadnu dilemu, čo som zabudla. Balenie bolo super rýchle J „dupačky na sebe, tretry tiež a v ruksaku sa povaľuje len prilba a nejaké drobnosti na prezlečenie.

Sme na mieste, nájdeme si miesto na parkovanie, vytiahneme bike a môžeme sa pomaly presunúť k priestoru štartu.

Na Partizánskej lúke už pobehujú cyklisti, ktorí zjavne ešte dolaďujú posledne veci pred štartom. Ja mam viac času, keďže najskôr je štart dlhej trasy a ja som sa na poslednú chvíľu rozhodla pre tu kratšiu alternatívu.

Radenie pretekárov na štart začína v riadnom predstihu. Nie je sa vlastne ani čomu čudovať, nie všade je účasť predsa na dlhú trať predpokladaných cca 200 jednotlivcov.

Ada, Jožko, oco stoja v prednom rade, Tomi kúsok za nimi. Par minút pred ich štartom ešte každému poprajem veľa šťastia a držím im palce. O 10 hod je odštartované a balík sa poberá preč...

Krátka trať ma štart 30 min po nich a radenie sa na štart prebieha okamžite po prejazde koberčekom posledného pretekára.

Tlačím sa dopredu, lebo viem, že po asfalte nasleduje stúpanie, ktoré nie všetci pretekári zvládnu a keďže bike tlačím nerada radšej postojím pred štartom aj pol hodinu :D

O 10.30 je odštartované. Na úvod je tempo pomalšie, ale vôbec mi to nevadí, aspoň je čas sa trochu rozjazdiť. No po chvíle auto zrýchli ale stále sa držím v balíku a zašívam sa v háku favoritov J

Prvé stúpanie je miesto, kde sa balík už nadeli a konečne prestávam mať pocit „ohrozenia“ že niekde ľahneme.

Prvé stúpanie sa mi ide celkom fajn, nohy poslúchajú, ale aj tak sa teším na môj obľúbený úsek na veľkú pílu, kde sa ide pomerne slušne tempo. Cca 10 km idem ako prvá, za mnou v háku stále súperka. Po chvíli mi súperka nastúpi a tento nástup nejak nechytím. Hovorím si aj tak, že nevadí, veď pretek ešte nekončí.

Nasleduje stúpanie na Malý Slavín a smer Biely Kríž. Na Bielom je občerstvovačka, kde oceňujem to, že sú tu ľudia ktorí pohár podajú a nestoja len tak neprizorne. Beriem pohár vody, tu mam info že pretekárka je pre do mnou cca 1,5 min, čo pre mňa znamená, že nič nevzdávam. Okolo „sviniek“ prejdem rýchlo, viac menej sa zjazduje, ale všade kde sa dá idem na plno.

Aj napriek tomu, že trať poznám, netrafím singel, ktorý nejaký dobrák musel preznačiť... Prídem na križovatku, kde sú 3 smery a žiadne značenie, tu mi je jasne, že tade cesta nevedie, tak otočka späť. Je mi jasne, že už na prvé miesto nemám šancu, ale pokračujem ďalej v snahe o zlepšenie času z minulého ročníka J nejaké tie méty sú pre mňa dôležité k tomu, aby som išla čo najlepšie J

Čaká ma posledne väčšie stúpanie na Kamzík. Cítim sa stále dobre, tak dupem do pedálov čo to dá J

Posledne zjazdy, sú trošku vymleté, ale všetko mám pod kontrolou. Existujú však aj plašáci, ktorí si potrebujú dokázať neviem čo, tak veľký rev, že zľava, samozrejme uhnem, ale prvá zákruta a chlapík bozkáva žihľavu mimo trať J trošku sa usmejem a o chvíľu som v cieli.

Prišla som ako 2. v kategórii ženy. Čas 1hod 32 min, čo je v celkovom poradí na krátkej trati bez rozdielu pohlavia pekné 36 miesto.

O chvíľu začnú prichádzať aj borci z dlhej, tak počkám ešte na Adu a oca. Ada opäť nesklamala a prišla ako 1 na dlhej trati, oco onedlho po nej, čo mu stačilo na 5 miesto v kategórii.

Naša rodina sa úspešne lúči so sériou župného pohára.

Ada skončila v sérií na 1. Mieste a tatko na peknom 2. Mieste v sérií.

Celkovo pretek hodnotím na 1. Organizácia bez chyby, aspoň ja som žiadnu nepostrehla. Organizátorom naozaj veľká vďaka a môžem len popriať veľa úspechov a spokojných účastníkov aj do ďalšieho ročníka.