Report: Skalka MTB studená krásavica - bikepoint.sk

Report: Skalka MTB studená krásavica

vložené 24. 09. 2012 o 15:10

Celý týždeň som mal bajkersku dilemu tak ako aj väčšina kámošov z blízkeho či vzdialeného okolia, kam v sobotu ísť bajkovať: "Púchov" klasická MTB milá akcijka nedaľeko Trenčína a Žiliny alebo skúsiť niečo neznáme, podľa mnohých na rýchlo pripravené a teda na MTB Skalka pri Kremnici organizovaná obľúbeným speakerom väčšiny MTB eventov Romanom Barénym.

Do piatku som zisťoval cez facebook či niekto ide autom na Skalku. Na druhej strane celá "mtb banda" tam bude holky Juhásky a spol. zo Svätého Jura, Helenka Beňová, Danka Pilná, "môj" anjel strážny = Janka Konopinská. Samozrejme doživotný bike-rival Riško Duda, naviac "Skalka" je súčasťou CMS a body treba :) a okrem iného je to súčasťou a vyvrcholením Slovenského pohára, takže stretnem bikestars :).

OKEY. Tak teda idem na Skalku. Vstávam 5:30 uff. Odchádzam trochu s obavami či nebude "kosa" a po príchode o ôsmej zisťujem, že kosa je a to strašná. Zúfalé pohľady ostatných zúčastnených v čapiciach, zimných bundách. No sme v vo výške cca 1300mnm, prvý jesenný deň, tak asi aj pre to je normálne že 5 stupňov, chvála Bohu nad nulou :)

Idem sa registrovať, teším sa že stretám mojich bajk-kámošov, utekám za Romanom Barénym, ktorý všetkých milo víta, s dotazom, či mám ísť na dlhú trať. Roman tak čo mám ísť? :) odpoveď: Dolfo choď strednú, lebo zamrzneš za tých 7 hodín, v horách je rýchlo tma :). Prehlasujú skoro všetci aj Andrejka Juhaska, Helen, Rišo ... no dobre tak idem aj ja. S pokorou a obdivom pozerám na Janku Konopinskú a Majku Stankovičovú, ktoré ako jediné dve idú na dlhú. Preberám čiselko, pekné darčeky, trošku nahnevaný na seba že zvíťazila lenivosť, pohodlnosť a vízie bahnenia sa vo welnese, že nejdem na dlhú však, a ja jazím predsa i keď dlho dlhé :)

Začína prvá, neoficiálna pre mňa samozrejme veľmi obľúbená časť, "downhill zo Skalky do Kremnice" wau maximálka cez 80, priemerka cez 40, hmm som majster sveta, keby to nebolo dole kopcom :))). Prichádzame do centra, podľa mňa jedného z najkrajších miest na Slovensku Kremnice. Krásna história dýcha zo všetkých strán na nás. Začíname kolektívny striptíz, zhadzujem teplé veci a v letných čakáme na štart. Mamžoretky, fotíme sa ako o život, je to predposledná MTB akcia z CMS-ky, pre mňa keďže odchádzam do teplých krajín úplne posledná :( samozrejme ak nepočítam uphill "Šprintpolom“ a pár recesisticko-alkoholických výjazdov :).

Poďme k preteku o 10:00 štartuje dlhá 80ka s cca 3000 výškovými metrami, o chvíľu my na 43ku s 1401 metrami. Veľká pohodička, nikto nikomu nezavadzia nakoľko prvých 10km je z cca 650m na 1200m, aspoň sa zahrejeme. Vôbec mi neprekáža, že prvá časť ide po spevnenej ceste. Nepatrím k "ortodoxerom", že MTB je len keď je blato, šutre aspoň zopár zlomenín. Po hodinke sa dostávam "hore" na viac-menej trať bežkárov. Potešujúce, že mám za sebou 700 výškových takže to bude rýchle ako že aj bolo. Krásne výhľady, pekné cestičky, nie veľa singlov, ale je kde zjazdovať a zlepšiť priemerku :)

Strašná zima v zjazdoch, no dúfam, že nezmrzneme.3 občerstvovačky dobre rozmiestnené s milými ľuďmi, trať s vyznačenými kilometrovníkmi potešili asi každého.

Keď už idem 40ku tak aspoň makám na doraz. Skúsim pod 3 hoďky a obehnúť čo najviac bajkerov a bajkeriek. Čím viac sa predieram dopredu tým viac sa znižuje veková hranica a zvyšuje sexepíl bajkeriek, čo je samozrejme veľmi motivujúce a potešujúce, minimálne pre našu chlípnu chlapskú dušu. Dobieham Helenku a asi 3km pred cieľom aj Danku Pilnú. Gentleman na pretekoch asi nie som, posledný výšľap cieľová rovinka a Noro z časomiery ako sa patrí: hurá som tu.

Vítajú ma kámoši. Riaditeľ pretekov mi oznamuje, že medzi Tirákmi som druhý, neskôr sa ukázalo že tretí. Aj tak fajn, bedňa je doma :))) čas 3h rovné :) O 14:00 prichádzajú finalisti z dlhej, Milan Barényi s Mišom Lámim asi 20metrov! jeden za druhým. Frajeri za 4h dlhú veľký rešpekt a obdiv, samozrejme gratulácia.

Za cieľom ešte prijemné prekvapenia: plnohodnotná občerstvovačka, skvelý obed v útulnej chate s obsluhou a možnosťou výberu, teplá sprcha a nakoniec absolútna bomba: welnes v cene, stretávam tam Milana Barényho s rodinkou vo výrivke. Utekám do sauny, kde stretám sexibajkerky, no užívame si to. Cykloraj na zemi :) s komentárom všetkých zúčastnených, že takto by to malo byť na každom MTB. Samozrejme súhlasím :)

O 4tej vyhlásenie víťazov. Nič nové. Na strednej prvá Aďka Juhaska, na dlhej Mišo Lámi, viac na www.casomiera.sk. A vlastne v kategórii TiR som bol na bedni ako 3tí, Riško prvý, v senioroch 19ty

TIR kategória je fajn, ale i tak, dúfam, že posledný krát, rád by som od ďalšej sezóny ťahal hore kopcom menej ako 000kíl živej váhy, no uvidíme...

Záverom:

Plusy: nadšenie organizátorov, trať vynikajúco značená, krásna príroda, ako aj miesto štartu, cieľa a zázemia, určite o rok sem pôjdem zas, tak ako aj väčšina opýtaných

Mínusy: len dva, nepochopím prečo 2 MTB akcie, ktoré sú v sériách na ktoré ľudia chodia sú v 1 deň, keď napr. minulý týždeň nebolo na Slovensku nič, hľadať vinníka nebudem. Druhé mínus neskutočná zima, ale za to ozaj nikto nemôže

(osobne ma nezaujíma či ej bohatá tombola, aké sú ceny, preto toto nehodnotím...)

P.S. nedá mi to, aj keď to možno úplne nesúvisí, odkaz pre organizátorov CMS, na rok už nikto z tých ktorých som sa pýtal túto sériu jazdiť nechce, zhluk pretekov od špičkových, cez nadšenecké až po úplne zlé asi nie je to pravé orechové, ale to už je iná téma...