Škoda Slovenský raj MTB maratón - bikepoint.sk

Škoda Slovenský raj MTB maratón

vložené 14. 09. 2018 o 15:01

Máme tu záver sezóny a k nej neodmysliteľne patrí aj niekoľkoročná stálica medzi maratónmi v Autocampingu Podlesok. Je to záverečné kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR a Východ MTB ligy.

Tak ako posledné roky aj tento ročník som si nechcel nechať ujsť, veď je to posledná možnosť kde sa dajú pozbierať body do už spomínaných serii a aj do SLOVAK XCM TOUR.

Trať vedie cez chránenú oblasť Slovenský raj a to dodáva tejto akcii niečo navyše, ako taká je skôr menej technicky náročná, ale na druhú stranu veľmi šlapavá. V podstate sa tu opieraš do pedálov či ideš hore aj dole kopcom. V skratke dupeš do odpadnutia

Organizátor pripravil pre pretekárov tri varianty kde sa môžu dupači realizovať, Rekre 15 km s prevýšením  694 m, Profi 53 km 1392 m, a mne sa samozrejme najviac pozdávala trať Elite 106 km s prevýšením 2784m. Trať Elite je vlastne dve kolá trate Profi.

9:00 štartujeme a úvod preteku patrí lúkam kde sa ide naplno až prichádzame k prvému stúpaniu na Tomášovský výhľad. Ideme skupinka kde sme cca 13-ti a ja sa len snažím ako tak udržať v háku a zbytočne nešlapať navyše. Nasleduje prvý dlhší zjazd po lúke kde prichádzam o obe fľašky ktoré mi vyleteli z košíkov. PROBLEM ako fras. Rozmýšľam ako ďaľej ale zachraňujú ma kamaráti z východu Peťo, Kali a Miro ktorý mi podávajú svoje flašky a s ich pomocou sa dostávam na občerstvovačku. Tam ma nepotešili, lebo žiadne náhradné fľašky nemali.

Nič, pokračujem a Kali ide so mnou a stále mi robí domestika. Trať nie je náročná a tak ani vody sa veľa nemíňa.  Stále mierne stúpame po širokých zvážniciach kde je veľa ľudí ktorý nás povzbudzujú.

Ide sa mi fajn, cítim sa dobre. Začína ďalšie stúpanie kde začínam pridávať veď OS už nemôže byť ďaleko. Zastavujem pri skupinke hobby bikerov a poprosím ich o jednu flašku. Super môžem ísť zasa naplno. Nasleduje dlhý zjazd kde sa dostávame z Kláštoriska do priestoru cieľa, kde ale pokračujeme do ďalšieho kola.

Stratil som aj tretí bidon .... to už nekomentujem ale získavam v priestore cieľa ďalší.

Vravím si teraz musím ísť naplno. Vyrážam do druhého kola. Idem hranu, nepozerám na tepy vzdialenosť – nič ma nezaujíma len cieľ. Pomaly dobieham  súperov ktorý mi odskočili a dlhé asfaltové stúpanie k bufetu idem celé zo sedla. Vidím rozmazane ale ide to.

Sústredím sa na bidon a strážim si ho, pomaly začínam obiehať pretekárov z trate profi ale trúsia sa aj pretekári z trate Elite a to mi dodáva energiu. Pred posledným stúpaním obieham aj Martina z MTBiker  a to si už vravím že dnes bude môj deň. Na poslednom bufete nestojím zahadzujem všetko čo mám navyše a už len brdky a potom dlhý zjazd.

Do cieľa prichádzam v čase 4:38:39 čo mi vynieslo celkovo piate miesto a v kat. som skončil štvrtý.

Vyhral Halík Ján v čase 4:12:54 a medzi ženami dominovala v sobotu Palúchová Zuzka v čase 5:57:31 GRATULUJEM

Počul som rôzne názory na túto trať, vraj málo technická alebo aj také že prešiel by som to aj na žiletke ....ehm  Nech to povedia pretekárom ktorých som obiehal z kratšej trate a tlačili aj tie kopce ktoré sa niektorí prsili  že dajú aj na žiletke.... nekomentujem.

Počas sezóny sme jazdili rôzne trate a každý si prišiel na svoje. Ja som vďačný za to že sa tu môžeme povoziť a zároveň porovnať svoje sily.

V zázemí ma milo prekvapili keď som si šiel umyť bike, všetko tam bolo. Cyklostar a kefa. Žiadna tupá wapka ale asi desať boxov a žiadna rada... WAW Sprchy v kempe boli ok

Vyhlásenie bolo kúsok dlhšie ale vyhlasovalo sa veľa kategórií a na záver aj Východ MTB liga.

Celkovo som si odniesol z Hrabušíc okrem dvoch zemiakov, ten druhý nakoniec zo ŠKODA BIKE OPEN TOUR aj víťazstvo vo Východnej MTB lige kde som do posledného preteku bojoval s Peťom Dzurnákom.

Chcem sa poďakovať organizátorom za skvelú sobotu, Hrabušice opäť nesklamali. Trať bola vyznačená skvele a to je základ pre pretekárov. Myslím že o rok sa tu vidíme opäť pripravený pozbierať posledné body do záveru sezóny.

Pripomínam posledné kolo pretekov 23. 9. 2018 v Topoľčiankach, kde sa rozdajú posledné body v SLOVAK XCM TOUR a definitívne uzavrieme sezónu 2018.