Správy

MS v cestnej cyklistike 2016 - P. SAGAN je majster sveta!!!
16. 10. 2016 Reportáže

PETER SAGAN je majster sveta! PETER SAGAN je dvojnásobný majster sveta!! Dnes sa v katarskej Douha udeľoval posledný dúhový dres majstrovstiev sveta v najprestížnejšej kategórii muži Elite. Na mužov čakalo náročných 257 kilometrov, z ktorých úvodných 150 km viedlo púšťou. Zvyšných takmer 107 kilometrov čakalo mužov na 15,2 km okruhu, ktoré absolvovali cyklisti sedem krát. Cieľ bol na umelo vytvorenom Perlovom ostrove. Na štarte v Aspire Zone v Dauha bola trojica slovenských cyklistov. Medzi favoritov na víťazstvo patril obhájca vlaňajšieho prvenstva PETER SAGAN, ktorému mali pomáhať jeho brat JURAJ SAGAN a MICHAEL KOLÁŘ. Medzi favoritom patrili na štarte aj Mark Cavendish, Tom Boonen a Andre Greipel. Od štartu sa dostala do čela skupina cyklistov, ktorú pelotón nepustil moc dopredu. Tesne po otočke v púšti, 180 kilometrov pred cieľom, sa balík na vetre roztrhol. V prvej 24 člennej skupine sa okrem trojice slovenských cyklistov nachádzali aj Niki Terpstra, Greg Van Avermaet, Giacomo Nizzolo, Tom Boonen, Mark Cavendish, či Edvald Boasson Hagen. Náskok na druhú skupinu postupne narastal, aj pre pád v druhej skupine. PETER SAGAN sa do prvej skupiny dostal ako posledný. Prvá skupina postupne dostihla cyklistov v úniku, z ktorých sa niektorý pridali už do vedúcej skupiny. Vedúca 25 členná skupina si vytvorila postupne až trojminútový náskok a bolo jasné, že o víťazovi sa rozhodne práve tu. Necelé tri kilometre pred cieľom zaútočili prvý cyklisti, ale zvyšný pretekári si ich postrážili a o víťazovi rozhodol záverečný šprint. V ňom mal najviac síl Slovák PETER SAGAN, ktorý sa do čela dostal tesne popri bariére, a prešprintoval druhého Brita Marka Cavendisha a tretieho Belgičana Toma Bonnena. MICHAEL KOLÁŘ prešiel cieľom, po tvrdej robote pre PETRA SAGANA, na 19. mieste so stratou 13. sekúnd. JURAJ SAGAN skončil napokon na 39. mieste so stratou 5:26 min, keď vypadol zo skupiny v čele, keď šiel po vodu pre svojich krajanov. Na stupňoch pre víťazov sa stretli traja majstri svete v cestnej cyklistike. Tom Boonen získal dúhový dres v roku 2005, Mark Cavendish ho nosil v roku 2011 a PETER SAGAN ho nosil vlani a bude aj na budúci rok :-). PETER SAGAN sa stal iba šiestym cyklistom v histórii, ktorému sa podarilo obhájiť dúhový dres.         Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Hradná cyklojazda alebo Na bicykli na rinok.
14. 10. 2016 Pozvánky na akcie

Hradná cyklojazda  alebo Na bicykli na rinok. Záver sezóny a kolaudacia novej vyasfaltovanej cyklotrasy medzi Vodným dielom a Budatinským zámkom. Akcia sa bude konať 22.10.2016 a prezentácia bude od 10.00-11.00 v prístrešku pri rybníkoch na Vodnom diele. Budú pripravené dve trasy: Veľká cyklojazda: Vodne dielo-Strečno-Budatinský park Malá cyklojazda: Vodne dielo-Budatinský park Účastníci budú mať vstup na Budatinský rinok zdarma + dostanú malú pozornosť. Všetci ste vítaní. Autor Luboš Dupkala

MS v cestnej cyklistike 2016 - preteky U23
13. 10. 2016 Reportáže

Dnes sa na majstrovstvách sveta v cestnej cyklistike v Katare predstavilo v pretekoch mužov do 23 rokov kvarteto slovenských cyklistov - PAVOL KVIETOK, JURAJ LAJCHA, ĽUBOŠ MALOVEC a ERIK BAŠKA. Na dvadsať trojkárov čakalo desať kôl v Dauhá s celkovou dĺžkou 166 kilometrov. Cyklistov na rovinatej trati pretekov s hromadným štartom trápili teploty dosahujúce takmer 40 stupňov. Pár minút po štarte, na ktorom bolo 186 cyklistov, sa do pádu priplietol Slovák PAVOL KVIETOK a po chvíli sa preteky pre neho skončili. Do čela pretekov sa najskôr dostala pätica cyklistov, ktorá sa v treťom kole rozrástla na deväť člennú skupinu. Vedúca skupina si vytvorila trojminútový náskok na prenasledovateľov. Pelotón s trojicou Slovákov postupne zrýchľoval a desať kilometrov pred cieľom vedúcu skupinu dostihol. O majiteľovi dúhového dresu rozhodol záverečný šprint, v ktorom bol najrýchlejší dvadsaťročný Nór Kristoffer Halvorsen. Druhý bol Nemec Pascal Ackermann, tretí skončil Talian Jakub Mareczko. Najlepším Slovákom v cieli bol na 13. mieste ERIK BAŠKA bez straty na víťaza. ĽUBOŠ MALOVEC obsadil 56. miesto so stratou 11. sekúnd, JURAJ LAJCHA prešiel cieľom na 96. mieste so stratou 1:55 minúty.   Autor: Milan Majtán

MS v cestnej cyklistike 2016 - individuálna časovka
12. 10. 2016 Reportáže

Majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike 2016 v katarskej Dauhá pokračovali dnes individuálnou časovkou mužov Elite. Na 70 cyklistov čakalo v horúcom počasí úplne rovinatých 40 kilometrov. Cyklisti štartovali v športovom komplexe Lusail a končili na umelo vytvorenom ostrove The Pearl Qatar (Katarská perla). Rovnakú trať absolvovali cyklisti aj v nedeľu v tímovej časovke. Vlaňajší titul obhajoval Bielorus Vasil Kirijenka. Najrýchlejším v boji proti chronometru bol Nemec Tony Martin, ktorý zvládol 40 kilometrovú trať za 44:42 minúty. Tony Martin bol najrýchlejší na oboch meraných medzičasoch. Druhý skončil obhajca vlaňajšieho prvenstva, Bielorus Vasil Kirijenka, so stratou 45. sekúnd. Tretie miesto získal so stratou 1:10 min Španiel Jonathan Castroviejo. Tridsaťjeden ročný Tony Martin sa stal najlepším časovkárom v histórii majstrovstiev sveta, keď dnes získal svoj štvrtý titul MS (2011, 2012, 2013), čím sa počtom titulov vyrovnal Švajčiarovi Fabianovi Cancellarovi. Martin má ale k dobru striebro. Spolu má z MS 7 medailí. Tri tituly majstra sveta má nemecký cyklista aj z tímovej časovky s tímom Etixx - Quick Step (2012, 2013, 2016), ktorý po tejto sezóne opúšťa. V budúcom roku bude Nemec pretekať vo farbách tímu Katusha. Včera o titul majsterky sveta v individuálnej časovke bojovali ženy Elite. Dúhový dres získala 41 ročná americká cyklistka Amber Nebenová, ktorá získala titul MS po ôsmych rokoch.     Autor: Milan Majtán

Report: KRÁĽOVSKÁ 72-HODINOVKA /Pekná nakladačka!/
06. 10. 2016 Reportáže

hmmm...?? a teraz z pohľadu  spoluorganizátora, účastníka a pretekára bikepoint.sk Život je vcelku nudný a krátky aby sme mimo práce a výchovy deti robili stereotypné činnosti aj keď to tak 99% ľudí má. No ale ich starosť. Ja mám rád extrémy, lesy, noc, a bicykel resp. horský bike. Prečo to vzniklo je jasné hore, mám rád 24h preteky, naturálne maratóny ako napr. Kráľovský na východe, kde je aj 333 extrémnych. Akcie, kde nebudem nikdy chýbať. Ale my budeme iní a sme iní :). Prísľub Svaťu Božáka, že prejde všetky kopce tak ako to robí na Valašsku, plus podpora sponzorov, poďme pretekať! Tomáš Vlk sa podujal vytvoriť trasu cez všetky vrcholy tak, aby minimalizovala kontakt s civilizáciou, a teda len hore a dole a len les (spišská 333 mám cca 7-8000 vyškových, my máme 14000 výškových metrov). Fúha! Podpora rodiny, otca, manželky, ale aj priateľov pred štartom bola skvelá.  Majiteľ hotela Grand ponúkol Sváťovi prespanie v luxusnom apartmáne ako sa na svetový formát pretekára ako je Sváťo Božák patrí. Vlado Pekárek, ktorý vždy bez zbytočných rečí  rád podporil takéto akcie nám vytvoril kvelé podmienky na štarte. Piváreň športka, nieje len obyčajná krčma s pivom. Na štarte okrem pretekárov a fanúšikov aj pár tých čo chcú ísť s nami aspoň kúsok, napr. 100km /xixixixi/ a ešte pár zvedavcov, ktorí chceli vidieť Sváťu. Keďže som, ten ukecanejší, oboznámil som všetkých pretekárov s podmienkami, i s tým že ak by to nedali do 72h nie sú mimo hodnotenia. A budú dopísaný do výsledkovej listiny,  ak prídu do cieľa do nedele polnoci teda do 100 hodín. Keď som to hovoril myslel som si , že to je zbytočné. Je tesne pred 20.00 fotí nás môj kamarát  a špičkový fotograf Peter pred banerom akcie.... 20:00 ešte spoločná fotka a ideme avšak ešte nie na ostro, ale taká promo jazda po meste, okolo Hotelu Grand po novom cyklochodníku. teda medzi 2 biele čiary J. Stáčame sa pomalým tempom cez námestie  a pomaly opúšťame mesto a mimo hlavných ťahov dostávame všetkých na hrádzu. našiel som 1 vyvýšené miesto (tak som to videl na ultramaratónoch, ktoré Sváťa absolvoval V  pohodovej atmosfére, štartujeme! Ako prvý vyštartoval Sváťo Božák a za ním ďalší borci, s tým  že ja pôjdem ako zametač na konci. Na štart sa postvili aj dve ženy! Nikdy som ich nevidel a to som si myslel že všetky ultrabajkerky poznám, no mýlil som sa. Po pár km stretávame Aleša, ktorý má defekt.  Zastavujeme, ale posiela nás dalej.  Po chvíli sme stojíme u Žakovica na pivo a teplé sendviče. To som ešte nevedel, že to je posledné teple jedlo, teda vôbec jedlo na najbližších 12hodín. V pohodičke zdolávame 1 vrchol Hájnicu... Ideme do novej Bošáce a krčma je ešte otvorená a  tak tu dáme 1-2 pivká, kávu na prelome polnoci lezieme prvú strechu cez osadu Grúň, kde nás zastavujú miestni junáci a ponúkaju bošácke jonťákyJ. Pokračujeme ďalej, samozrejme tlačiac na Veľký Lopeník. Ja mám obrovskú tašku so spacákom vecami do dažďa do tepla. Somariny, ale fest ťažké. Sme na Lopeníku, super! Krátka prestávka niektorí lezú hore ne rozhľadňu a ja si dávam vestu proti vetru. Spoločne ideme dole cez Miklučín vrch a prichádzame na Machnáč. Waw super to ide a 3. vrchol máme za sebou a stále len prvá noc. Po brutálnom zjazde sa dostávame do Brusna, kde po nás idú psy! Bohunka je skúsená záchranárka aj cestovateľka a ukľudňuje ma, ostaňme stať oni  odídu. A tak aj bolo. Vychádzame na ceste vcelku fajn kus asfaltu a šliapeme smerom na Dúbravu odtiaľ na Mestský vrch. Kocháme sa výhľadmi. Pojeme čo to zo zásob a podľa gps ideme na Vlčí vrch. A už svitá, spať veľmi nikto nechce, tak cez vysielač sa dostávame na rozhľadňu Malý Jelenec, odtiaľ na Uhliská.  Ešte majú zavreté, smädní hladní, takže ideme k Miškovi na vodu, kávu, trochu odpočinku, jeho rodinka sa o nás kráľovsky postarala. Ideme na Javorník a je veľmi teplo, čo vcelku nemusím. Občas stretneme nejakého diviaka, ale nikto to nerieši a pomaly sme hore. Super ešte je len štvrtok a ako to ide! Spúšťame sa na Moravu najprv do Štepána  potom do Sidónie kde je všade všetko zavreté.  Kľajem ako pohan. V studničke dopľňam vodu. Gps ani nepotrebujem však sú šípky na Vršatec, vcelku sa dosť nadáva,  krpále  sú tu strašné, Miško pomôže dámam na najťažšie kopce a keďže mu úplne odišli brzdy atd...končí. Ideme už len štyria. Prichádzame na Vršatec, prská mi špica, osma ako hovädo. Už špekulujem že sa spustím dole, vlakom domov, nový bajk a nazad. Chvalabohu nebolo to nutné. Na Vršatci dávame komplet neskorší obed, ideme ďalej smer Tlstá hora, využívam možnosť modifikovať trať a idem viac po asfalte až do obce Dohňany... Potiaľ idem v sedle potom už len tlačíme na Tlstú horu, tam som si vypočul že som magorJ)) Tesne pod rozhľadňou točíme  a ideme dole pomaly cez luky lazy do Čertova a upozorňujem všetkých nech uberú, lebo skolabujem hore na Kohutku. Teda vlastne na Portaš,  kde som zavolal a potvrdili že nás ubytujú a to bolo super. Dievčatám  hovorím choďte hore potom doprava, tam je hotel a ubytujte sa.  Nečakajte ma. Išli a Martin ostal so mnou a išiel predo mnou tak 20-50m, začínam mať halucinácie.  Nič ma nebolí, len vidím preludy, stromy ako jaštere, a iné praveké bytosti. Waaw :) Neskôr prichádza i únava. Vždy, keď sa mi zdá že som už hore, hore nie som... A som hore.  Tlačím bajk smerom na Portáš a aj moji vcelku tiež už zúfalí parťáci.  Stoja, lebo nevedia kam isť. Prichádzam na hotel hneď nam berú bajky beriem si čisté suché veci.  Dávam 3 pivá naraz. Dám si sprchu ešte 1 pivo. Po 31,5 hodinách idem spať, teda po 43 hodinách, keďže v stredu som v stával ráno! Spíme celých 6 hodín, nálada úplne super a aj holky sú už na raňajkách. Zjem všetko a veľa, nalievam sa vodu, kávou a vyrážame. Teraz to beriem do vlastných rúk.  Žiadne naháňanie, ale ani dlhé prestávky. Krásna hrebeňovka na Veľký Javorník. Hurá 10 vrchol!  Tak a už len 10. Je  piatok predobedom a schádzame do Hornej Marikovej. Vcelku to idem dole kopcom, ale som ohľaduplný a dámy čakám. Dávame kávu, pivo a čokoládu v potravinách. Krátky obed po ceste  a sme na  hrade Košeca a 11-ty je tam . Podľa gps sa dostávame cez Háj pod Homolku, posielam všetkých dopredu a už bez vody ťahám za nimi. Bufet na Homolke otvorený, pýtam pivo, kávu polievku.  Je 19:00. Volám Ivanovi na Inovecku chatu, že tam asi prespíme. Super prístup a že samozrejme môžete! Never say never idem na Baske  po tme, ale sme partia vykecávame sa a je veľmi príjemne. Veľa tlačenia a dostávame sa na Baske. Videl som  že dievčatá moc zjazdovať nevedia, tak som rozhodol nájsť dole asfaltku. No a dostali  sme sa  do Motešíc. Do 23:00 sedíme v krčme píšeme smsky. Začíname byť strašne unavení, ale dá sa. Nekonečne kopce do Mitic,  odtiaľ pekne nazad do Soblahova, naša mladá parťáčka kolabuje.... Bohunka ju balí do folie. Vyzerá ako mumia. Vyzerá to ako príprava na kremáciuJ.Skúšam zohnať provizórne ubytko. Na sms nikto z miestnych neodpovedá, kamarát Boris na diaľku sa snaží pomôcť len v núdzi poznáš priateľov. Myslím si svojeL Po hodine idem za našim pacientom. Ako teda ďalej? Končím, nevládzem, volám Mirovi na chatu bez jediného slova berie auto a nakladá obidve dievčatá. Solidárne Bohunka končí aj s Martinou. Takže odteraz pánska jazda. Sú štyri hodiny. Sme na Černachove a začína pršať. Pomaly stúpame na Inoveckú chatu. O 7:30 nám otvárajú aj napriek tomu že je zatvorené. Postarali sa o nás luxusne. Ešte nám aj ponúkli či sa nechceme natiahnuť. Odpočívame a vonku začína strašne pršať. Vidím prichádzať Toma. Nasleduje dlhá debata. Snažím sa čo najviac najesť, tlačím do seba jedlo aj pitie pretože viem že ešte bude ťažko. Dostávam pršiplásť od chatára. Pozerám na Martina či už ideme. Však nám ostáva už len päť posledných kopcov. Nakoniec sme sa rozhodli, že ideme do dažďa. Rozbiehame sa veľmi pomaly. Šetrím sily. Martina posielam dopredu a nech ma počká na kote pod striežkou. Maťovi hovorím, že dole je sucho a bezpečie. My pokračujeme dažďom, búrkou no proste extrémom. Zažívam cyklistický orgazmus. Podľa dohody smerom hore ma čaká Maťo, dole zase ja. Trochu sa bojíme, veľmi sa tešíme na koniec. Blesky, ručanie jeleňov, veľa vody a blata, všetko mokré, ani mobil neviem otvoriť. Toto je pravá horská cyklistika. Pri kríži sa mi úplne rozpadá moja mega taška. Časť vecí som rozhodnutý obetovať keďže všetko je ťažké a mokré. Spacák vešiam na strom, snáď bude nápomocný nejakým turistom alebo milencom.  Prichádzame pod Veľký Lopeník. Bajky hádžeme na zem a posledných 500 metrov šliapeme bez nich v daždi. Sme na vrchole a tešíme sa. Naivne si myslím, že Tematín je kúsok a v pohode. V tomto počasí to však nieje žiadna sranda a nemá to konca. Dostávame sa cez Bezovec už bez vody a veľmi dlho bez jedla. Máme za sebou už 400km. Po ceste stretávame dobrých ľudí z Piešťan, ktorí nám dávajú tyčinky, radler a chcú len jedno, odfotiť si nás ako úplných magorov. Nad Tematínom je čierno, my sa fotíme a vegetíme. Opäť začína liať ako z konvy. Premokli sme absolútne do nitky. Ideme do Lúky na kávu, pivo, jedlo. Dobíjam mobil, píšem si s manželkou, Sváťom a šéfom z práce. Aj ten nám fandí. Veľmi ma to všetko namotivovalo. Prechádzame cez nekonečné kaluže a mosty a dostávame sa do Pobedíma. Tu mám rodinu. Rozhodnutie je jasné. Vzdávam, ale nie, stále sa rozpadávajúce tašky idú celé preč. Pôjdem na ľahko. Nechám si u seba mobil, peniaze a vestu. Prichádzame do Čachtíc kde si dávame mega pizzu, pivo a kávu. Na facebooku nám Miro píše, že pretek skončil. Prišla Markíza a všetci sa bavia. Miro pozval na vyhodnotenie všetkých čo sa postavili na štart. Oni sú v teple, pri dobrom jedle a vo svetle kamier. Mne to je jedno, iba Martin frfle, že on si chcel pokecať s ostatnými a miesto toho mokneme a mrzneme. Sme na hrade a už nám ostávajú len dva kopce, Bradlo a cieľ na Veľkej Javorine u Mira. Odhadujeme, že okolo polnoci by sme mohli byť v cieli. Do Višňového je pekne, dávame päť minútovú pauzu. Do ľava Prašník, Vrbové, do prava Myjava, Senica. GPS sa nám vybilo. Hovorím Martinovi, že Bradlo je niekde na Myjave tak pome do prava. Šliapeme ako blbí a zdá sa nám, že sme akosi ďaleko.  Zastavujeme na benzínovej pumpe a máme silno cez 400km. A cieľ ani Bradlo nikde. Blúdime tu ako úplní debili. Šliapeme do Brezovej a Maťo je v úplnej depresii. Hovorí, že už nejde ďalej ani meter. Maťo komentoval, že Slováci museli mať Štefánika naozaj radi, keď ho pochovali tak vysoko. Už tlačíme aj po rovine a snažíme sa rozveseliť. No moc mi to nejde. A sme hore. Krátka pauza a navrhujem skratku na Veľkú Javorinu no niesom pochopený. Pokračujeme smer Myjava. Párkrát zastavíme na zastávke autobusu kde zaspávam. Po zobudení sa pýtam Martina kde to sme a čo tu robíme. Ďalej ideme cez Hrašné do Starej Turej. Hľadáme kade by sme sa dostali na Javorinu. Samozrejme už je ráno nedeľa a v tejto chvíli nám už do cieľa ostávajú tri kilometre. Dva kilometre od cieľa Martinovi hovorím poďme závodiť. Do cieľa prichádzame už len tak chôdza, beh, bicykel. Po veľkých útrapách sa dostávame do cieľa kedy prichádza veľká eufória. Vítajú nás milé objatia so Sváťom a jeho rodinou, Alešom a nakoniec prichádza Miro, ktorý je hlavným sponzorom. Zabúdam na únavu a mám potrebu všetko vyrozprávať. Miro nosí pivo, mäsko. Ponúka sprchu a tak sa konečne umývam a som v suchu. Nakoniec nás Aleš nakladá do auta, dá nám deku a budíme sa v Trenčíne. Po príchode domov mi zagratuluje manželka. Ja som v absolútnej eufórii. Dokázal som to. Sície nie za 72 ale nakoniec za 83 hodín. Sváťa ako víťaz to dal za 42 hodín. My takmer za dvojnásobok. Pred záverom trochu štatistiky a myšlienok. V stredu ráno som vstal o 6:00hod. Spať som išiel o 1:30hod v piatok. Celkom to vyšlo že za 83 hodín a 30 minút som spal v kuse šesť hodín a teda nespal som 77 hodín jazdenia. Plánovaných bolo 411km a 14000 výškových metrov. My sme pridali ešte 120km nie z frajeriny ale preto že na Baske nám hrozil kolaps z dehydratácie a hladu, tak sme sa spustili do civilizácie a potom sme sa vrátili naspäť na trať. Záverečné blúdenie sme netrénovali. Celkom teda 502km. Výškové metre nemám zaznamenané nakoľko nám odišlo GPS. Na záver by som poďakoval svojej rodine, môjmu šéfovi za podporné sms-ky, chlapcom z VKT Palovi a Mišovi, samozrejme všetkým tým ktorí nám pomohli na trati či už s jedlom alebo podporou. Palovi Vlkovi za zostavenie trati a všetkým sponzorom, ktorí túto akciu podporili. Pre mňa to bol najväčší športoví zážitok a aj dnes som ešte v úplnej eufórii plný sily, elánu a optimizmu. Stavy ktoré som zažil boli absolútnou psychohygienou. Nič neľutujem a všetko by som si rád zopakoval. Skončím slovami šéfa bikepoint.sk „My sa cyklistikou neživíme, ale vďaka nej žijeme“.   Autor: Rado Tilandy Foto: Martin Gurín a Rado Tilandy

Konečné poradie UCI WorldTour 2016
02. 10. 2016 Reportáže

Po posledných WorldTour pretekoch v tomto roku, ktorými bol monument Il Lombardia, sa rozhodlo o konečnom poradí rebríčkov UCI WorldTour 2016. Posledné preteky mohli zmeniť už iba poradie rebríčkov tímov a národov, keďže o víťazstve medzi pretekármi bolo rozhodnuté už pred Lombardiou. Seriál UCI WorldTour mal tento rok 27 pretekov. Víťazom UCI WorldTour 2016 sa medzi cyklistami stal Slovák PETER SAGAN (Tinkoff) so ziskom 669 bodov. Druhý skončil v tomto roku Kolumbíjčan Nairo Quintana (Movistar Team) so ziskom 609 bodov. Tretí je Christopher Froome (Team Sky) so ziskom 564 bodov. Víťazovi posledných dvoch rokov, Španielovi Alejandrovi Valverdemu, patrí štvrté miesto. Tímovú súťaž ovládol tento rok Movistar Team (1471 bodov) pred Tinkoffom (1361 bodov) a Teamom Sky (1187 bodov). Súťaž národov ovládli Španieli (1475 bodov) pred Kolumbiou (1446 bodov) a Britmi (1050 bodov). Slovensku patrí 9. priečka so 669 bodmi. Slávnostné vyhlásenie víťazov sa bude konať na galavečere v Abú Zabí v Spojených arabských emirátoch 18.10.2016.     Autor: Milan Majtán    

Nominácia Slovenska na MS v cestnej cyklistike 2016
28. 09. 2016 Reportáže

Slovenský zväz cyklistiky nominoval na blížiace sa majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike jedenásť cyklistov. V katarskej Dohe (9. - 16. októbra) budú slovenské farby zastupovať štyria dvadsať trojkári, štyria juniori a traja pretekári v kategórii Elite. Ako prvý sa zo Slovákov predstavia na MS dvadsať trojkári ERIK BAŠKA, ĽUBOŠ MALOVEC, JURAJ LAJCHA a PAVOL KVIETOK v pretekoch mužov U23 vo štvrtok 13.10.2016 od 11:00. Na pretekárov U23 čaká trať dlhá 166 kilometrov. V piatok 14.10.2016 od 12:15 budú pretekať juniori ADRIÁN FOLTÁN, SAMUEL OROS, TOMÁŠ PERSON a MATÚŠ ŠTOČEK. Juniorov čaká 136 km trať. Poslednými Slovákmi na štarte MS v cestnej cyklistike 2016 budú PETER SAGAN, JURAJ SAGAN a MICHAEL KOLÁŘ v kategórii muži Elite. Mužov Elite čaká trať dlhá 258 kilometrov. Vlaňajší titul majstra sveta v cestnej cyklistike obhajuje v kategórii muži Elite Slovák PETER SAGAN. Podarí sa Slovákom, po troch tituloch MS PETRA VELITSA v časovke družstiev (2012, 2013, 2014) a vlaňajšom zisku titulu MS PETRA SAGANA, získať v poradí piaty titul majstra sveta?       Autor: Milan Majtán

Pozvánka: MTB MARATÓN TOUR de MAGURA
20. 09. 2016 Pozvánky na akcie

MTB MARATÓN TOUR de MAGURA 8.10.2016 Dátum konania: 8.10.2016 Miesto konania: CHVOJNICA Horský hotel MAGURA okr. Prievidza Riaditeľ Pretekov: František Klement Tech zabespečene : Roman Barényi Hlavný organizátor : Klub Lyžiarov Nováky Spoluorganizátori : Rekreačné zariadenie Horský hotel MAGURA ČASOMIERA : VOS TPK , výsledky budú aj online www.sportsofttiming.sk Štartovné : 10 € prihlásený a uhradené štartovné  do 28.9.2016 15 € v hotovosti po 28.9.2016 v deň štartu Štartovné zasielajte na účet v :Slov.Sporitelňa : SK7909000000000066311370 Ako VS uvádzajte dátum narodenia v tvare DDMMRRRR . Poznámka Meno a Priezvisko Registrácia v deň štartu začína od 8:00do 10:00. V cene štartovného : Zdrav.zabezpečenie, jedlo a nápoj v cieli, občerstvenie na vrcholovom bode počas pretekov, umývanie bicyklov, sprchy a wc, doprovodný program.   Štart : 8.10.2016 Horský hotel MAGURA 11:00 - 50 km 2x 25 km okruh  11:30 – 25 km 1 okruh 20 km Cieľ : Horský hotel MAGURA trasa 50 km-  2 okruhy  25 km – 1 okruh 50 km A - Muži -19 – 39 Licencia UCI  B - Muži -19 – 39 r.  C – Ženy- 15 a viac r. D - Masters - 40 - 49 r. E - Masters - 50 a 59 r. F- Masters – 60 - viac G- Juniori – 15-18 r. 20 km H - Muži -19 – 39 r.  I – Ženy- 15 a viac r. J - Masters - 40 - 49 r. K - Masters - 50 a 59 r. L - Masters – 60 - viac M- Juniori – 15-18 r. Súčasť pretekov sú aj detské preteky na okruhoch v centre pretekov. kategórie detí : deti do 6 r chlapci + dievčatá , samostatne chlapci a samostatne dievčatá : deti 7 – 10 r , deti 10 -12r ,13 – 14 r. ceny : prví 3 v každej kategórii vecné Prvích 5 na dlhej trati bez rozdielu veku a kat. finančnév € : 150€ ,80€ ,60€, 30€, 20€. Poučenie : Všetci účastníci štartujú na vlastnú zodpovednosť a sú povinní zabezpečiť si individuálne zdravotné poistenie. Organizátor nepreberá zodpovednosť za škody na majetku alebo na zdraví súvisiace s účasťou na pretekoch, alebo cestou a pobytom v mieste ich konania. Cyklisti musia mať ochrannú prilbu!Pretek sa koná za každého počasia. V prípade neuskutočnenia sa závodu z dôvodu živelnej pohromy, alebo epidémie sa štartovné nevracia. Vklady dopredu prihlásených pretekárov, ktorí sa nezúčastnia preteku nebudú vrátené Organizátor preteku si vyhradzuje právo zmeny programu. Autor: Luboš Dupkala Foto: autor Zdroj: http://www.cyklistika-sk.eu        

Pozvánka: Žilinské blatíčko 2016
14. 09. 2016 Pozvánky na akcie

PROPOZÍCIE Termín: 8. októbra 2016 Miesto konania akcie: Lesopark Chrasť, Žilina Organizátor: Preles, o.z. Riaditeľ pretekov: Mgr. Vladimír Randa Vek pretekárov: 15+ Prezentácia: Areál detského ihriska v lesoparku od 8:00. Odporúčame prísť na prezentáciu minimálne 1,5 hod. pred štartom vašej vlny. Pri prezentácií podpíšete reverz, mladší ako 18 rokov musia byť v sprievode zákonného zástupcu. Dĺžka trate: 7+ km Počet prekážok: 20+ Kategórie: § Individuálne preteky – súťažný beh jednotlivcov (muži aj ženy) § Výzva dvojíc – nesúťažný beh dvojíc (muž – muž, žena – žena, zmiešaná dvojica). Dvojici sa nemeria čas. Dvojica beží spoločne, spoločne tiež prekonáva prekážky, ktoré sú na to uspôsobené.   Štart pretekov: Vo vlnách od 10:00 hod. Elitná vlna nie je. Umiestnenie vo vlne závisí od dátumu prihlásenia na závod. Čím skôr sa prihlásite, tým skôr budete štartovať. Zoznam prihlásených ako aj číslo vašej štartovnej vlny bude na stránkach preteku najneskôr deň vopred, t.j. 7.10.2016. Pomoc: Pomoc je rozmiestnená na väčšine úsekov trate. Ocenenie víťazov: Vyhlásenie víťazov po dobehnutí posledného pretekára. Vyhlasovaní budú § prví traja muži v absolútnom poradí, § prvé tri ženy v absolútnom poradí, § a celkové poradie súťažiacich v kategórii individuálne preteky.   Štartovné: 15€ pre individuálne preteky, resp. 30€ pre výzvu dvojíc (z toho 1€ na obnovu lesoparku Chrasť) pri prihlásení do polnoci 5.10.2016. Štartovné je možné vrátiť do 14 dní od prihlásenia. Štartovné je možné previesť na inú osobu najneskôr do 5.10.2016. Pri prihlásení v deň preteku je štartovné 20€ pre individuálne preteky, resp. 40€ pre výzvu dvojíc. V cieli: Každý pretekár dostane medailu a občerstvenie. Občerstvenie: Vopred prihlásení účastníci dostanú v cieli teplé jedlo a pitný režim. Prihlasovanie: www.blaticko.sk/obchod

Pozvánka: INOV-8 Beh Súľovskými skalami 2. ročník
13. 09. 2016 Pozvánky na akcie

Vážení športoví priatelia ! Srdečne Vás pozývame na 2. ročník INOV-8 Behu Súľovskými skalami. Nezabudnite si poznačiť termín: 15.10.2016! Organizátori z SCK CYKLO TOUR Súľov, ARAVIS, s.r.o. a obce Súľov - Hradná pre Vás opäť pripravili 3 atraktívne trasy v nádhernom prostredí Súľovských skál s parametrami 28 km/1160 metrov prevýšenia, 13 km/600 m a 6,7 km/200 m. Podujatia sa môžu zúčastniť všetky vekové aj výkonnostné skupiny športovcov. Po dohode so správou CHKO Strážovské vrchy opäť pobežíte aj po chodníkoch v Národnej prírodnej rezervácii Súľovské skaly. Trasy sme oproti minulým rokom jemne upravili. Najkrajšie úseky ostali - hrebeňový chodník zo sedla Roháč smerom na skalné mesto Roháč, popod najvyšší vrchol Súľovských skál – Brada (816 m.n.m.) okolo skalných ihiel, stien a všakovakých prírodných výtvorov. Cez atraktívnu lokalitu Javor pod Súľovským hradom budú bežať už aj účastníci trasy 13 km! Trasa 28 km vedie čiastočne v nových lokalitách a nechýba tu atraktívny výbeh po zelenej turistickej značke okolo Hlbockého vodopádu. Najkratšia trasa 6,7 km začína tento krát rovnako, ako ostatné 2 trasy, no na začiatku stúpania na Sedlo Roháč odbočuje ku lúke pod skalným mestom Roháč, kde sa nakrúcal film Sokoliar Tomáš a minulý rok aj seriál Marco Polo. Panoramatické výhľady na všetkých trasách sú zaručené. Teda ak si to zase nerozmyslí počasie... J Prihláškový systém https://prihlasky.cyklotour.sk/beh/index.html je už spustený. Účastníci z ČR majú možnosť platiť na náš český účet. Uzávierka internetového prihláškového systému je 14.10.2016 o 16.00 hod. Prihlásiť sa ale ešte môžete v tento deň na prezentácii v Súľove v čase: 17.00 - 21.00 hod. Podrobné propozície nájdete na http://www.cyklotour.sk/sk/beh-technicke-podmienky.html V sobotu už nie je možná nová registrácia v prihláškovej databáze. Ak nechcete platiť štartovné dopredu, využite prosím možnosť zaregistrovať sa cez prihláškový systém do termínu jeho uzávierky a poslednú hodnotu štartovného si môžete zaplatiť až v sobotu ráno pred štartom! Ďakujeme za porozumenie. Tak neváhajte a hláste sa J Tešíme sa na Vás. KONTAKT: SCK CYKLO TOUR Súľov, Kotešová 541, 013 61, SLOVENSKO tel. GSM: +421/903/550411, e-mail: cyklotour@cyklotour.sk, www.cyklotour.sk 2.ročník INOV-8 Behu Súľovskými skalami podporujú: Generálny reklamný partner: INOV-8 – krosová a cestná bežecká obuv Mediálni partneri: FUN rádio, týždenník ŽILINSKÝ VEČERNÍK, www.beh.sk, www.behej.com, www.bikepoint.sk, www.nahrane.sk Hlavní reklamní partneri: WIN s.r.o. – doplnky výživy NUTREND, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, CONAN s.r.o. – GPS zariadenia značky GARMIN, BIRELL, BENET SK Predmier – autodoplnky a disky, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, reklamná agentúra ARAVIS Reklamní partneri: STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, BAUMIT SLOVENSKO, KPO EVENT Service,, PRIEČKO – práce z lana, EURONICS - ASTEL Bytča, WALTRANS s.r.o. Žilina, POWER GRID s.r.o. Považská Bystrica Spoluorganizátori: Obecný úrad Súľov – Hradná, HK Direct Bytča, Horská služba Malá Fatra, Základná škola Súľov Ďakujeme ! Autor: Luboš Dupkala Zdroj: www.cyklotour.sk Foto: sulovskevrchy.sk

Vuelta a Espaňa 2016
12. 09. 2016 Reportáže

Po druhom dni voľa mal posledný tretí blok španielských etapových pretekov päť etáp. Na pelotón čakala jedna zvlnená etapa, jedna horská, jedna individuálna časovka, jedna kopcovitá a záverečná rovinatá etapa v Madride. Svoju stratu 3:37 min na prvého Naira Quintanu (Movistar Team) sa pokúsil druhý Chris Froome (Team Sky) stiahnuť v individuálnej časovke. Chris Froome časovku suverénne ovládol a do následujúcej horskej etapy, celkovo predposlednej, šiel Kolumbíjčan s náskokom 1:21 min. V nej sa Brit snažil ako mohol, Kolumbíjčan ho do úniku nepustil a v tretej GrandTours v tomto roku zvíťazil. Celkovým víťazom 71. ročníka Vuelta a Espaňa sa stal Nairo Quintana (Movistar Team). Druhý Chris Froome (Team Sky) stratil na víťaza 1:23 min. Tretí skončil ďalší Kolumbíjčan Esteban Cháves (ORICA-BikeExchange) so stratou 4:08 min. Jediný Slovák na štarte etapových pretekov Vuelta a Espaňa 2016, s celkovou dĺžkou 3515 km rozdelených do 21. etáp, MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) obsadil konečné 152. miesto so stratou 4:54 min. Dvadsaťšesť ročný Nairo Quintana sa stal druhým kolumbíjskym cyklistom, ktorý ovládol španielske etapové preteky a po víťazstve na Giro d'Italia 2014 si pripísal svoju druhú víťaznú GrandTours. Do kompletnej zbierky mu chýba iba jedna...     Autor: Milan Majtán

Report: ŠKODA HORAL MTB MARATÓN 2016
08. 09. 2016 Reportáže

Od Stupavskej Trophy nám ubehli dva týždne a 5. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR nás tento krát zaviedlo pod Tatry do mesta Svit, kde sa uskutočnil 17. ročník už legendárneho podujatia menom HORAL. Tento ročník bol aj takou generálkou miestnych dvoch tratí Lejzi 76 km a kultovým Krejzi 132 km na ktorých sa budú konať budúcoročné majstrovstvá Európy v maratóne. Horal bol zároveň zaradený aj do seriálu pretekov SLOVAK XCM TOUR a záverečným pretekom série INTERSPORT MARATHON SERIE 2016. Takže bolo vopred jasné, že na Horalovi sa zíde slušná konkurencia a my sme pri tom nemohli chýbať. Piatkové cestovanie s parťákom Tomášom z Bratislavy do Svitu prinieslo svoje predpokladané úskalia v podobe diaľničných kolón, ale o pól deviatej večer nakoniec šťastlivo dorážame na miesto určenia. Ubytko máme luxusných 300m od štartu síce v sparťanských podmienkach, ale zas za dobrú cenu. Dáme rýchlu večeru nejaké pivko a ide sa spať, pretože ráno má Tomáš štart už o siedmej ráno. Krejzi je neúprosná. Zvonenie budíka o 04:50 nás privádza do reality sobotňajšieho rána. Vonku je vcelku kosa a tak nastáva klasická dilema čo na seba. Nakoniec voľba padá na ʺkrátku klasikuʺ v spojení s návlekmi na ruky a ľahkou vestičkou na to. Predpoveď na deň sľubuje oteplenie tak nech sa nevaríme pol preteku. Idem to ešte otestovať na vlastnú kožu a pol siedmej mierim na prezentáciu. Tá je super rýchla pretože som na nej zatiaľ jediný a v ten deň zrejme aj prvý. Okuknem hneď aj ďalšiu novinku Horalu a to nové zázemie preteku. Po predošlých ročníkoch pri Kolibe troška nezvyk, ale zas všetko je pekne pokope v jednom uzavretom areáli s klasickým ŠKODA podmazom . Po návrate na ubytko ešte prehodnocujem situáciu a obliekam aj návleky na kolená. Tomáš už to necháva tak, čas ho tlačí a dve minúty pred štartom ešte na izbe zháňa olej na retiazku. Štart KREJZI stihol tak už klasicky po svojom nejakú tu minútku-dve po hlavnom balíku. Aspoň sa poriadne zahrial a dostal do tepov pri dobiehaní balíka v úvode preteku. Ja mám ešte dve hodinky čas tak sa na chvíľku natiahnem. O ôsmej sa idem pomotkať po okolí a troška rozjazdiť. Omrknem záverečný nový dojazd do cieľa a o deviatej už konečne zaznie štartový výstrel aj pre našu trasu LEJZI. Úvodné tempo balíka je neúprosné tak ho radšej ani neskúšam držať a radím sa niekde do stredu roztiahnutého pelotónu. Po prvom brdku sa dostávame na tiahle mierne asfaltové stúpanie kde si chytám svoj vláčik a v slušnom tempe valíme až po odbočku na zvážnicu ktorá nás privedie svižným rýchlym zjazdíkom do Vikartoviec, kde je aj prvá občerstvovačka. Väčšina skupinky v ktorej sa stále ešte držím má zásob dosť takže nezastavujeme a rovno pokračujeme do prvého dlhého stúpania. Povrch sa postupne mení z asfaltu na šotolinu. V závere nasledujú lúčne pasáže s krásnymi výhľadmi a lesné zvážnice. Počasie nám praje a až na nejaké to blatko po ťažbe je trať v super stave oproti minulým ročníkom. Stúpanie končí v Matejovom sedle. Následný zjazd preverí technické schopnosti jazdcov hlavne v jeho úvode. O odvodňovacie kanály križujúce zvážnicu nie je núdza takže o zábavu je tu postarané. Zvážnica sa ale po najstrmších pasážach napája na rozbitú asfatku kde už sa to dá pustiť naplno a oplatí sa prišliapnuť a získať nejakú tu minútku k dobru a obehnúť zopár súperov. Prichádzame do Liptovskej Tepličky kde zastavujem na druhej občerstvovačke. Dopĺňam zásoby vody a čo to zobnem z bohatej ponuky zásob všetkého možného čo mi miestna milá a ochotná obsluha ponúka. Vyrážam do slučky na Panskú hoľu ktorá začína dlhým prudším asfaltovým stúpaním. Napájame sa na zvážnicu kde sklon terénu ešte pritvrdí. Milým prekvapením je nový technický singlový úsek plný korienkov a šmykľavých šutríkov ktorým sa dostaneme tesne pod vrcholové lúčne úseky. Na nich opäť nie je núdza o super výhľady. Začíname postupne klesať a v závere zjazdu do Liptovskej Tepličky už nie je núdza o ťažšie a strmšie technické pasáže. Chvíľa nepozornosti a človek sa tu môže fakt kvalitne vyváľať. V úseku z Liptovskej Tepličky do Nižnej Šuňavy  na nás čaká zopár nie dlhých, ale vcelku strmých stojok ktoré z pretekárov dokážu vymačkať  slušnú porciu energie. Tento rok veru potrápili riadne aj mňa a prežil som si tu svoju malú krízičku. V klesaní do Šuňavy som sa po nejakej tej zostávajúcej chémii čo som ešte vylovil z vačkov dresu a návšteve poslednej občerstvovačky na trati dal do porádečku a pokračoval veselo ďalej. Za Nižnou Šuňavou dáme ešte pár krátkych brdkov a pekný zjazdík k brodu cez potok. Do záverečného stúpania od Hotela Lopušná sa mi už opäť išlo fajn. V zjazde popod trakčné vedenie a záverečnej tradičnej Horalovskej XC vložke sa mi podarilo obehnúť ešte zopár súperov z Lejzi. Po nej to už je len kúsok a sme v cieľovej rovinke. Víťazom na Lejzi sa stal Michal Lami (SVK) v čase 3:25 hod. v ženskej kategórii vyhrala Johana Kolašínová (CZE) 3:59 hod. Krejzi ovládol v silnej konkurencii Tomáš Višňovský (SVK) za 6:15 hod. a v ženách Beata Balazs (HUN) 8:13 hod. Komplet výsledky tu: http://www.sportsofttiming.sk/en/race/overview/1921 Na Horalovi je samozrejme možné zazávodiť si aj na kratších tratiach,  v ponuke je ešte Senzi 43 km, Ízi 28 km a Dejzi 17 km. Takže akcia pre všetkých bikovania chtivých jedincov. Spomenúť treba aj možnosť štartovať na Horal Tour ktorá pozostáva z piatočnej prvej VYSOKOTATRANSKEJ etapy (40 km) zo Svitu pod Štrbské Pleso a spät. Druhú NÍZKOTATRANSKÚ etapu tvorí jedna zo sobotných troch tratí maratónu (Krejzi, Lejzi, Dejzi) a tretiu nedeľné IXCÉČKO tvorené piatimi alebo siedmimi okruhmi podľa kategórie (4,2 km/okruh). Vyhlásenie výsledkov a tomboly, výdaj stravy a občerstvenia, čistenie bikov a aj ich úschovňa, všetko je situované v zázemí preteku alebo v jeho bezprostrednej blízkosti čo považujem za veľké plus. My máme ubytovanie kúsok takže dávam len očistu biku a seba vybavím na izbe. Počkám Tomáša a ide sa na guláš, pirohy, pivko či kofolu každému podľa chuti. Stretávame známe bikepoinťácke tváre a čas do vyhlásenia výsledkov si krátime vykecávačkami o závodoch, bikoch a hocičom možnom však to všetci dobre poznáte. Hlavne že je zábava a čas ubehne. J A čo dodať na záver? Horal opäť nesklamal a generálka na budúcoročný majstrák myslím dopadla na výbornú. Tento rok na všetkých piatich tratiach odštartovalo 823 bikerov a úspešne dorazilo do cieľa 798 čo je veľmi slušná účasť na slovenské pomery. Zišla sa aj slušná konkurencia od nás aj zahraničia. Či už ide o trate ich zabezpečenie a značenie alebo celkovú organizáciu a bohatý sprievodný program nezaznamenal som ja osobne žiadne problémy alebo väčšie výtky. Čítal som čosi o vražedných fáborkoch na trati čo sťahujú závodníkov z biku, tak hádam len tie do budúcna troška skrátiť nech sú všetci spokojný. Horal je proste jedinečný pretek ktorý nikdy nesklame a už len kôli tým nádherným výhľadom pokiaľ počasie dopraje a super atmosfére sa oplatí prísť. Takže o rok sa vidíme určite opäť a už teraz som neskutočne zvedavý na tie mimozemské časy prvých pretekárov v cieli na majstrovských  Horalovských tratiach. Fotogaleria Janky Kirdajovej Autor: Marek Molnár Foto: Janka Kirdajová

Pozvánka: OKOLO TURCA 2016
07. 09. 2016 Pozvánky na akcie

Pozývame Vás na 4. ročník cyklojazdy OKOLO TURCA, ktorá vedie jedinečným prostredím medzi Malou a Veľkou Fatrou s dojazdom (aj bez) na Martinských Holiach. Po cca 5 hodinách na bicykli bude pripravené posedenie pri kačacích hodoch s ďalšími dobrotami v Kolibe 77 vo Vrútkach.   Termín: sobota 17. septembra Štart: 9:00 pri Kolibe 77 vo Vrútkach, Francúzskych partizánov, 036 01 Martin, www.koliba77.sk Trasy: A) 130km; prevýšenie 2 000 metrov; mapa - úvodné foto B) 117km; prevýšenie 1 150 metrov; tá istá mapka, ale bez HP Martinské Hole   Popis trate: Začína sa vo Vrútkach poza Váh cez Lipovec, Turany, Krpeľany, Nolčovo, následne cestou SNP cez Blatnicu a Mošovce do Turčianskych Teplic, potom Čremošné a cez polia sa obídu opat Turčianske Teplice, potom Čepčín, Ivančina, Moškovec, Valča, Trebostovo, Košťany, Martin a  Vrútky. Finále je na Martinských Holiach. Po dvadsiaty kilometer je to rovina, potom 50 km hore/dole cez sedem krátkych stúpaní, nasleduje 50 km rovina a záver (kto bude chcieť) 12 km stúpanie na Martinské Hole. V dĺžke trasy nie je zarátaný zjazd ku kolibe z Martinských Holi cca 12km. Na 60. kilometri bude stáť mechaničák - auto pre doplnenie vody, jedla a prípadne s vecami na prezlečenie a pod., ktoré si do neho uložíte pred štartom. Na záver príde auto ku kolibe. Celá trasa vedie asfaltových cestách, mimo hlavných ťahov a sľubuje úžasné výhľady. Nejedná sa o žiadne preteky alebo naháňanie priemeru, ale v pohode si pojazdiť s kamarátmi a pokecať pri dobrom jedle. Viac informácii na mailovej adrese ww@ww.sk     Zdroj: František Wild Autor: Milan Majtán

Report 2: ŠKODA Slovenský raj 2016
07. 09. 2016 Reportáže

Tak ako minulý, tak aj tento sa konalo v Slovenskom raji finále Škoda Bike Open Tour. Síce sa mi nepodarilo zúčastniť celej série no tento pretek som nechcel vynechať hlavne kvôli tomu, že som tu ešte nejazdil a taktiež som sa dopočul, že organizátori pozmenili trať a bude zaujímavejšia než minulý rok. Ale pekne poporiadku... Pred troma týždňami sa konal Škoda Horal MTB maratón, prestávku medzi týmito dvoma pretekmi sme s partiou z bikepoint.sk strávili na dovolenke v talianskom Livignu. Na tomto skvelom mieste, ktoré môžem nazvať bez mihnutia oka cyklorajom som mal dostatok priestoru a času na trénovanie. Nejaký čas sme si ešte oddýchli pri chorvátskom mori a dva dni po príchode sme to ihneď napálili do reality. Budíček o štvrtej a o piatej ráno pre nás do Žiliny prichádza Ľuboš Dupkala s polovičkou Ivkou a ich malým drobcom Benjamínom. Vyrážame tak skoro kvôli tomu, že Ľuboš ide na maratón preukázať svoje skvelé moderátorské schopnosti. Takmer celú cestu som samozrejme prespal a asi o siedmej ráno sa zobúdzam a badám ako sa mi pred očami mihla značka z nápisom Hrabušice, zrejme budeme už na mieste, tak sa tvárim, že som nezažmúril oko ani na sekundu. Parkujeme len pár desiatok metrov od centra diania, no oficiálne parkovisko sa nachádzalo len o malý kúsok vyššie kde to zatiaľ úplne zívalo prázdnotou. Registrácia prebehla rýchlo a hladko, veď aby nie keď sme tam boli takmer úplne prvý  Pomaly sa však zbiehajú autá a stretávam známe tváre. V to ráno som bol úplne lenivý niečo spraviť a nechcelo sa mi ani postaviť na štart (asi to ranné vstávanie). Asi o ôsmej sa neviem akým spôsobom dokopem prezliecť sa, vytiahnuť bajky, dokonca vysadnúť a trocha sa povoziť. Škoda Slovenský raj ponúkol pre bajkerov 3 trasy. ELITE – 96km/2818m (2x 48 km) PROFI – 48km/1409m REKRE – 15km/611m Presne o 9:00 vyštartovali makači na najdlhšej trati so sprievodom potlesku a povzbudzovania divákov. Naša trať sa odštartuje presne o 10:00, tak máme ešte nejaký čas na rozjazdenie sa. Motáme sa po okolí, kuknem na hodiny a tachometer mi ukazuje 9:40. Najvyšší čas postaviť sa na štart! Neskoro...Prichádzame na štartovú rovinku a pred nami asi milión bajkerov.   Prepchávame sa čo najbližšie, ale medzier moc nie je, tak ostávame asi 70 metrov od štartu, nevadí veď sa prederieme na trati...O chvíľu sa pozerám za seba a neverím vlastným očiam, za nami ďalší milión bajkerov. Fúha, nechcel by som stáť tam vzadu, pomyslel som si :D. Chvíľu ešte počúvame z reproduktorov známy Ľubošov hlas, malá rozcvička na mieste, nasadám na bajk, s priateľkou a kamarátmi si poprajeme veľa šťastia a hlavne zdravý dojazd do cieľa. 3,2,1 ŠTART!!! No jasné, musíme si ešte počkať malú chvíľu kým sa všetko pred nami pohne a Štart!!! Zacvaknem si tretry do pedálov, všetky myšlienky idú bokom a snažím sa predrať cez tú masu ľudí. Prvé kilometre sprevádza celý pelotón polícia, aby nedošlo ku kolízii s autami po hlavných cestách. Tak najväčší prevod a davaj vpred! Po okrajoch cesty stojí kolóna áut, ktoré nás povzbudzujú trúbením, ľudia stoja povedľa nich, tlieskajú, mávajú...super pocit. Pomaly sa dostávam dopredu, o chvíľu nás polícia odkláňa z hlavnej na vedľajšiu zaprášenú cestu. Predo mnou možno 150 pretekárov vytvorí doslova prašnú stenu, v ktorej nič nevidím, pozerám len prižmúrenými očami pred seba. Počujem ako pískajú brzdy, tak intuitívne pribrzďujem a vidím ako ľudia predo mnou spomaľujú. Na pravej strane došlo k nepeknej kolízii troch cyklistov a až v cieli sa dozvedám, že sa tam škaredo vyrýpal aj kamarát Peťo no aj napriek zraneniu dokončil celú trať. Pokračujeme ďalej až sa dostávame na prvé lúky. Tu sa mi to neskutočne páčilo, niekoľko kilometrov po skvelej suchej lúčnej ceste. Stále zo sedla predbiehajúc čo sa dá. Po asi 10 kilometroch si potrebujem preradiť z veľkej píly na malú, keď v tom počujem nie moc príjemné prasknutie, šliapem do kopca, za ktorým nasledoval zjazd, tak opäť preraďujem na veľkú aaaaaa nič! Prešmyk si povedal, že dnes sa mu nechce a nebude so mnou spolupracovať. Tak vysadám, skúšam ho presvedčiť jemne, potom trochu násilím aby sa uvedomil, ale asi nemá svoj deň. Obieha ma kamarát Ľuboš Litvák, s ktorým sme cestovali zo Žiliny a chceli sme si tu pomerať sily. Vidím ako okolo mňa prefrčí veľké množstvo bajkerov, kamarátov, kamarátok a ja s tým nemôžem nič urobiť. Tak len ručne nahodím reťaz na malú pílu, nasadnem a popri šliapaní sa snažím doladiť prešmyk aspoň pri radiacej páčke s dúfaním, že to trošku doštelujem, ale nič sa nedeje. Uvedomujem si, že pretekanie pre mňa skončilo, so stratou 4-5 minút sa pokúsim aspoň ponaháňať Ľuboša. Nahodím veľký prevod a zvyšných 38 km si to valím iba na ňom. Opäť musím obiehať tých, ktorých som už dávno vyškrtol zo zoznamu súperov. Trať je naozaj veľmi rýchla, svižná a ponára sa do hlbín Národného parku Slovenský raj kam sa na bajku dostaneme iba 1x za rok a to práve na tomto maratóne. Inokedy sa na niektoré miesta mimo maratónu nedostanete, úseky sú sprístupnené len v deň preteku. Ešte pred závodom som odkukal z profilu trate, že do 19 kilometra to bude naozaj veľmi rýchle, no potom sa bude trochu dvíhať a začne stúpanie. Na tom veľkom prevodníku sa to celkom dá, dostávam sa na 22 kilometer k prvej občerstvovačke. Nezastavujem! Točím ďalej, myslím si že mám dosť síl a bola by chyba míňať drahocenný čas na dostihnutie Ľuboša. Obzriem sa a vedľa mňa má chalanisko na bicykli nálepku Livigno, hneď sa mu prihováram a nejaký ten kilometer sa delíme o zážitky z Talianska. Aspoň nemyslím na to, že stále stúpame. Prejdem 3 kilometre od bufetu a zažívam krízu, bola to veľká chyba nezastaviť. Teraz vypínam a neuvedomujem si vôbec okolie, trať, proste nič. Len viem, že sme tlačili bicykle vedľa seba po asi 300 metrovej streche, ktorá sa nedala vydupať v sedle. Kto sa o to pokúsil, hneď vykapal a tlačil s nami. Dostávame sa na najvyšší bod preteku cca 1086 m n. m. Zisťujem, že mám vo vrecku jednu müsli tyčinku, ale nezaberá to. Kríza stále pretrváva, štrajkovanie prešmyku taktiež, trať vôbec nevnímam, tak sa modlím, aby skončila a s ňou aj moje trápenie... Prichádzam na 39 kilometer kde sa z ničoho nič objaví občerstvovačka. Okamžite zaberiem aby som sa mohol čím skôr napchať. Zastavujem a tlačím do seba horalky jednu za druhou, zapíjam ionťákom, dotlačam banán. Počujem ako na mňa kričí kamarátka Natália, ja sa len otočím s plnými ústami, priblblým pohľadom s banánom v ústach, kývnem hlavou. Po doplnení energie nasadám a ako znovuzrodený si to prášim zo sedla do cieľa. Natáliu predbieham, ale do finišu to je len z kopca asi 5 kilometrov. Hovorím si, že budem pri nej a posnažím sa ju trošku potiahnuť. Posledné zjazdy sú šotolinové a miestami nebezpečné, cesty sú plné šutrov, koreňov a turistov, tí sú veľmi ohľaduplní a v predstihu sa nám uhýbajú. Asi kilometer do cieľa vidím záchranárske auto s bicyklom na streche. Hneď som si pomyslel, že sa tu musel niekto riadne vysekať. Sám som mal pár krát takmer na mále, tak sa radšej ešte otáčam či sa ma Natálka drží. Ale tá suverénne za mnou zjazduje. Do cieľa prichádzam na 58. mieste s časom 2:37:49, Ľuboš dorazil na skvelej 24. priečke o 16 minút predo mnou. Síce som mal technické problémy ale je to predsa pretek. Natália dokončila pretek na úžasnom 4. mieste! Po dojazde už len kecáme a čakám priateľku Moniku, tá dojazdila na 10. mieste s časom 2:59:34.   Následne ideme do sprchy a nedočkavo sa vrháme do radu na guláš a pivo. Guláš fantastický! Chvíľu ešte oddýchneme na lavičke s pivkom v ruke a asi o 16:00 sa uskutočnilo krstenie novej knihy o Slovenskom raji, ktorá sa pripravovala 6 rokov aby uzrela svetlo sveta, ihneď na to prebieha vyhlasovanie výsledkov a odovzdávanie tomboly, na ktorej som vyhral skvelé okuliare. Výsledky si môžete pozrieť na stránke http://sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/1922 Po vyhlásení výsledkov maratónu sa vyhlasovali výsledky celej Škoda Bike Open Tour 2016. Tie si môžete pozrieť na stránke http://sportsofttiming.sk/seriespdf/20160813_sbot5.pdf Absolútnym víťazom celej Tour sa po tretí krát stal Karel Hartl. Na koniec môžem len podotknúť, že akcie sa zúčastnilo 585 pretekárov, to je o 83 viac ako minulý rok. Snáď sa toto číslo budúci rok ešte navýši. Mne sa maratón naozaj veľmi páčil. Myslím si, že organizačne bol pretek zmáknutý skutočne veľmi dobre, trať bola krásna, výsledky a tombola prebehli veľmi rýchlo a bezproblémovo. Moderovanie Ľuboša Dupkalu s Tomaggiom skvele dopĺňalo atmosféru celého diania. Takže na budúci rok sa tu opäť vidíme!   Autor, foto: Tomáš Chabada

Pozvánka: OKOLO MARTINSKÝCH HOLÍ
07. 09. 2016 Pozvánky na akcie

10.9. 2017 sa uskutoční už 18-ty ročník cykloturistického maratónu Okolo Martinských holí. Štart: 7:15 Lesopark Chrásť pri Reštaurcii Trasy: Trasa A: dĺžka 106 km, prevýšenie +2300 m (veľmi ťažká) Trasa B: dĺžka 90km, prevýšenie +2150 m (ťažká) Trasa C: dĺžka 38 km, prevýšenie: +620 m (mierne náročná rekreačná trasa pre spoznanie blízkeho okolia Žiliny a Strečna)   Podrobnejšie údaje potrebné pre účasť na podujatí nájdete na stránke http://www.janosikovkraj.wbl.sk Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://www.janosikovkraj.wbl.sk/   Trasa A: dĺžka 106 km, prevýšenie +2300 m (veľmi ťažká) Trasa B: dĺžka 90km, prevýšenie +2150 m (ťažká) Trasa C: dĺžka 38 km, prevýšenie: +620 m (mierne náročná rekreačná trasa pre spoznanie blízkeho okolia Žiliny a Strečna)