Správy

Rok 2018 vo svete elektrobicyklov
19. 07. 2018 Reportáže

Módou a trendom tohto roku je jednoznačne úplná integrácia baterky, ktorá maskuje, že jazdite na elektrike. Kým je na jednej strane plne integrovaná baterka prínosom v dizajne, mínusom u väčšiny je, že ju nemôžete vybrať z rámu a nabíjať inde ako na bicykli. Obmedzuje to vaše pohodlie a možnosti, je atypická z hľadiska výroby, zvyčajne podmieňuje vyššiu hmotnosť rámu a zhoršuje ťažisko bicykla. Takýto ebike sa navyše nesmie v zimných mesiacoch skladovať v mrazivých priestoroch. Odnímateľná batéria dáva naopak možnosť vziať si baterku so sebou a nabíjať ju či skladovať kdekoľvek a kedykoľvek. Dostupnejšia je takto aj diagnostika a vlastne každá starostlivosť. Plusy sú aj ťažisko bicykla, štandardnosť baterky pre viacerých výrobcov ebajkov a tým pádom lepšia dostupnosť. Spoločnosť Bosch priniesla pre rok 2018 prvú štandardizovanú integrovanú batériu PowerTube, ktorá umožňuje pohodlné odnímanie z rámu a zároveň dáva priestor do budúcnosti k ďalšiemu rozšíreniu. Stále však posúva ťažisko vyššie a aj podmieňuje zvýšenie hmotnosti rámu. Ak však trváte na plne integrovanom dizajne, a chcete všetky výhody štandardizácie, je tu značka elektrobicyklov Moustache s riešením tzv. „Hidden Power“,  ktorá vo svojich horských elektrobicykloch používa štandardnú baterku Bosch PowerPack, ale dokáže ju unikátne schovať do rámu. Skvelé rišenie pre módu i funkčnosť. Svet elektrobicyklov – ebajk® odporúča: Moustache Samedi 27 Trail 6 Elegantný konštrukciou a dizajnom, pevný s presným vedením cez náročné terény. 140mm zdvihy vpredu aj vzadu, progresívna kinematiku, skvelá trakcia vďaka Control Evo tlmičom. Viac na www.ebajk.sk Ebajk centrum ZVOLEN Stredné Slovensko dostalo na jar svoj darček – nové špecializované centrum pre elektrobicykle. Predajňa, poradenstvo, požičovňa, servis. Všetko v jednom v kráľovskom meste Zvolen, doslova oproti Zvolenskému zámku. Nabíjacie stanice zdarma Rovnako pribúdajú na Strednom Slovensku nabíjacie stanice pre ebajky v rámci siete ebajkconnect. Momentálne ich je 7, na celom Slovesku už 32, z nich niektoré sú práve vo výstavbe. Zvyšovanie zručnosti ebajkerov Elektrobicykle jazdia rýchlejšie, buďte preto pri jazdení opatrnejší, predvídavejší. Dôležitý je správny odhad, ktorý môžete zlepšovať opäť jazdením v rôznych terénoch, stúpaniach i klesaniach. Ak si nie ste niečim istý, vyskúšajte techniku vlastného zlepšovania spôsobom, ktorý používajú i klasickí cyklisti. Trénujú tak, že si nejakú trať vyskúšajú opakovane. Spoznajú tam svoje „jazdné úskalia“ na problémových miestach a vycibrí sa ich technika na žiadanú úroveň. V teréne odporúčame používanie plusových (širších pláštov) na zlepšenie jazdy, ktoré zjemňujú až „odpúšťajú“ chyby začiatočníkov či neistých jazdcov.   Foto: archív ebajk Autor: Luboš Terry Dupkala

11. etapa Tour de France 2018
18. 07. 2018 Reportáže

V druhej alpskej etape so štartom v Albertville a cieľom na La Rosière-Montvalezan museli cyklisti prekonať štyri hodnotené stúpania. Najskôr dve najvyššej HC kategórie, potom jedno druhej kategórie a nakoniec cieľové stúpanie prvej kategórie. Celkovo dnes nastúpali cyklisti 4089 metrov. Jedenásta etapa mala 108 kilometrov a ako prvá končila na vrchole kopca. Víťazom horskej etapy sa stal Brit Geraint Thomas (Team Sky), keď zaútočil päť kilometrov pred cieľom zo skupinky favoritov v cieľovom stúpaní a postupne predbiehal cyklistov z celodenného úniku. Posledného cyklistu z úniku predbehol pár metrov pred cieľom. Druhý Holanďan Tom Dumoulin (Team Sunweb) aj tretí Brit Christopher Froome (Team Sky) zaostali 20 sekúnd. Slovenský cyklista PETER SAGAN (BORA - hansgrohe) šiel hneď po štarte do úniku pre body na špurtérskej prémii, ktorou prešiel ako prvý a bodoval naplno. Po prémii sa nechal dostihnúť pelotónom. Cieľom prešiel na 119. mieste so stratou 26:07 min. Po etape sa víťaz dnešnej etapy, 32 ročný Geraint Thomas, prezliekol do žltého dresu. Na druhé miesto sa už dostal najväčší favorit na víťaza, tímový kolega priebežného lídra, Christopher Froome. PETER SAGAN navýšil svoj náskok na 121 bodov.       Priebežné poradie po 11. etape: 1. Geraint Thomas.....Team Sky.....44:06:16 2. Christopher Froome.....Team Sky.....+ 01:25 3. Tom Dumoulin.....Team Sunweb.....+ 01:44 57. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 51:48     Autor: Milan Majtán

10. etapa Tour de France 2018
17. 07. 2018 Reportáže

Po prvom dni voľna čakala dnes na pelotón prvá alpská etape z troch. Horská desiata etapa začínala v Annecy a po 159. kilometroch končila v Le Grand-Bornand. Cyklisti dnes museli prekonať päť hodnotených stúpaní - jednu štvrtej, tri prvej a jedu HC kategórie. Z víťazstva sa tešil cyklista z dvadsať členného úniku, v ktorom bol aj PETER SAGAN (BORA - hansgrohe). Slovenský cyklista po plnom zisku 20. bodov na špurtérskej prémii spomalil a vrátil sa do pelotónu. Svoje prvé etapové víťazstvo na Tour de France získal domáci cyklista Julian Alaphilippe (Quick - Step Floors), keď sa osamostatnil z úniku v zjazde z predposledného kopca. Druhý Španiel Ion Izagirre (Bahrain Merida Pro Team) zaostal o 1:34 min, tretí Estónec Rein Taaramae (Direct Energie) o 1:40 min. PETER SAGAN prešiel cieľom na 115. mieste so stratou 26:29 min. Belgičan Greg Van Avermaet (BMC Racing Team) navýšil svoj náskok v priebežnom poradí už na 2:22 min. PETER SAGAN má v bodovacej súťaži náskok 101. bodov.       Priebežné poradie po 10. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....40:34:28 2. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 02:22 3. Alejandro Valverde.....Movistar Team.....+ 00:44 49. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 27:53     Autor: Milan Majtán  

9. etapa Tour de France 2018
15. 07. 2018 Reportáže

Takmer dvadsaťdva kilometrov kociek v 15. sektoroch, známych z pretekov Paríž - Roubaix, čakalo na cyklistov v dnešnej etape 105. ročníka Tour de France. Na štarte v meste Arras bolo aj päť víťazov najslávnejšieho monumentu, cyklisti Niki Terpstra (Quick - Step Floors), John Degenkolb (Trek - Segafredo), Matt Hayman (Mitchelton - Scott), Greg van Avermaet (BMC Racing Team) a PETER SAGAN (BORA - hansgrohe). Etapa pred prvým dňom voľna naháňala strach hlavne ľahkým vrchárom. Počas celých pretekov sa padalo a veľa cyklistov malo technické problémy. Zoznam tých, ktorým sa problémy vyhli by bol pravdepodobne kratší, ako tých čo mali nejaký problém. Problémy sa našťastie vyhli aj slovenskému cyklistovi PETROVI SAGANOVI. Po 157. kilometroch sa v meste Roubaix tešil zo svojho prvého etapového víťazstva na Tour de France Nemec John Degenkolb (Trek - Segafredo), ktorý ovládol špurt trojice. Druhý bol žltý Belgičan Greg Van Avermaet (BMC Racing Team), tretí Belgičan Yves Lampaert (Quick - Step Floors). PETER SAGAN skončil v špurte druhej skupiny na druhom mieste, teda v deviatej etape na piatom mieste, so stratou 19. sekúnd na víťaza. Greg Van Avermaet aj PETER SAGAN navýšili svoje náskoky v boji o žltý a zelený dres. Belgičan na 43 sekúnd, Slovák na 81 bodov.       Priebežné poradie po 9. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....36:07:17 2. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 00:43 3. Philippe Gilbert.....Quick - Step Floors.....+ 00:44 23. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 03:08     Autor: Milan Majtán

8. etapa Tour de France 2018
14. 07. 2018 Reportáže

Dnešná rovinatá etapa bola jednou z posledných na dlhšiu dobu, v ktorej sa z víťazstva mohol tešiť špurtér. V deň najväčšieho štátneho sviatku vo Francúzsku, Dňa dobytia Bastily, začínala etapa pre majstrovstvá sveta vo futbale v Rusku skôr ako zvyčajne. Rovinatá ôsma etapa začínala v Dreux a po 181. kilometroch končila v Amiens. Podľa predpokladov o etapové víťazstvo bojovali špurtéri. Ako prvý začal špurtovať PETER SAGAN (BORA - hansgrohe), ale došli mu sily a cieľom prešiel na štvrtej pozícii. Pred slovenského cyklistu sa dostal Holanďan Dylan Groenewegen (Team LottoNL - Jumbo), ktorý zopakoval včerajšie víťazstvo, druhý Nemec André Greipel (Lotto-Soudal) aj tretí Kolumbíjčan Fernendo Gaviria (Quick - Step Floors). Po pretekoch, ale rozhodcovia posúdili kontakty v špurte medzi Greipelom a Gaviriom ako nedovolené, a dvojicu špurtérov zaradili na koniec skupiny, na 92. a 93. miesto. PETROVI SAGANOVI tak patrí v dnešnej etape druhé miesto, tretie Nemcovi Johnovi Degenkolbovi (Trek - Segafredo).   V tíme BORA - hansgrohe panuje dobra nálada. Takto zatlieskal počas etapy pelotónu Marcus Burghardt :-).         Priebežné poradie po 8. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....32:43:00 2. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 00:07 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00:09 30. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 02:40

Report z 24hodín SLOVAKIA RING Cycling Race
14. 07. 2018 Reportáže

24h SLOVAKIA RING Cycling Race Vývoj cyklistu v kocke: človek si kúpi/požičia lacný bicykel, že sa ide povoziť. Začne ho to baviť a tak jazdí stále častejšie. Zväčša krátke výlety po práci a občas cez víkend, ale tie sa nenápadne predlžujú. Zatiaľ si nič nevšimol. Na biku ho začínajú sr*ť niektoré veci, o ktorých číta na bikerských fórach, na internete, prípadne v nejakom magazíne. Začína to jeho váhou a nedostatočnou výbavou a stále častejšie sa objavuje myšlienka na elastický dres aj napriek tomu, že pred pár mesiacmi sa takým ľuďom od srdca smial. Strihne si prvý cyklistický maratón niekde v okolí, zatiaľ len krátku trasu. Pri pohľade na výsledkovú listinu si uvedomí, že fakt potrebuje karbónový bike, lebo na trápnom hliníku nikdy poriadny výsledok nespraví. A musí ho farebne zladiť s handrami! Magazín o cyklistike si už predplatil a pri záchode nemá nič iné. Kupuje nový bike a definitívne prepadá závislosti. Jedinec s vyvinutou sebareflexiou si to už dokáže priznať. Jazdí na stále viac pretekov a trúfa si už aj na dlhšie vzdialenosti. Prichádza prvý hec a snaha prekonať magickú stovku. Samozrejme to dá, aj keď najbližšie dni pozerá telku postojačky. Medzitým kupuje tretí bike... A TERAZ ZA NÍM PRÍDE NEJAKÉ HOVADO a namotá ho na 24-hodinovku. Že však to je len taká zábavka, kopa fajn ľudí, grilovanie, občerstvovačka stále k dispozícii, môžeš sa bikovať, dať si pauzu, zase sa pobikovať,  hodiť šlofíka a zase bikovať. Proste super akcia na voľný čas. Ja osobne som týmto procesom viac-menej prešiel a MTB 24-hodinovky jazdím už niekoľko rokov. Takže to chcelo zmenu a pred pár rokmi sa jedna objavila - 24h SLOVAKIA RING Cycling Race. Doteraz som jazdil len MTB závody a občas nejakú turistickú akciu na cesťáku, ale 24-hodinovka na cesťáku - to vyzerá na slušné maso. Určite však celkom schodná cesta, ako si spraviť osobák v najazdených kilometroch na jeden záťah. A tak 29. júna 2018 parkujem na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni a hneď je mi jasné, že som mal mozog nechať radšej doma. Ako MTB bikera mi naháňajú hrôzu 2 veci: rovina a protivietor. Obe tu majú na rozdávanie. Z jedného miesta vidím v podstate celý 5922 metrový okruh a nezachraňujú to ani 4 umelé horizonty pri ktorých človek nastúpa možno aj 2-3 metre. Ale nič to, nebudú sa zbierať výškové metre, ale vzdialenosť. Idem sa zaregistrovať a dostávam svoj štartovací balíček: štartové číslo, nejaké reklamné predmety a poukážky na 2 teplé jedlá a 2 nápoje. Vopred som bol upozornený, že občerstvovačka ako na MTB akciách tu v podstate neexistuje a tak mám radšej nejaké svoje zásoby. Mohol som si ich zobrať aj viac, ako som neskôr zistil.. :) Rýchlo sa pripravím a ide sa na štart, ktorý je presne o 12:00. Štartuje sa samozrejme štýlom Le Mans, keď si každý pretekár dobehne k svojmu tátošovi (niekomu ho drží support, socky ako ja si ho oprú na konci koridoru o plot, nič to) a potom už pokračuje na ňom. Plán je jasný - naskočiť si do nejakého vláčiku a proste sa v ňom voziť využívajúc všetky výhody zákonov aerodynamiky. To sa mi darí prvých pár kôl, keď zrazu zozadu dovalí skupina borcov dávajúca nám celé kolo a naša malá skupinka motajúca sa po trati rýchlosťou nejakých trápnych 32-35 km/h je za 2 a pol sekundy roztrhaná na kusy. Samozrejme som sa nechal strhnúť, naskočil si do nového vláčiku a už som sa viezol ako japonským Shinkanzenom. Totálna paráda! Rýchlosť dobre cez 41 km/h, stále sme predbiehali pomalších jazdcov, stále v strehu, kolo v pohode pod 9 minút. Nádhera. Lenže zrazu tam začali niektorí borci jazdiaci v tímoch nastupovať a to už bol masaker. Otáčky v snahe udržať sa v balíku v červenom a čas potrebný po takomto nástupe na návrat do normálneho stavu stále narastal. Alebo boli tie nástupy stále častejšie? :) To už neviem, ale každopádne som túto nakladačku vydržal asi 70 kilometrov a umrel som na nohy. :) Využil som výhovorku (sám pred sebou), že nemám support a nikto mi nevozí pitie do balíka a šiel som sa občerstviť. Doplnil som vodu, niečo do seba natlačil a vrátil sa na okruh. Zase som sa pokúšal naskočiť si do nejakej skupinky, ale už to bolo potrhané a vhodná sa hľadala stále ťažšie. Najhoršie bolo, keď si to tam človek točil osamote (každú chvíľu ho predbehli borci vo vláčiku idúcom takou rýchlosťou, že sa už o nič ani nepokúšal) a mohol si naplno užívať jednotvárnosť toho prostredia. Rovina, rovina, rovina. Proti vetru, po vetre, proti vetru. A takto stále dokola. Napriek tomu to stále nejako išlo a kilometre pribúdali. Nakoniec som si našiel systém, že som na bidón prešiel asi 50 km a potom sa šiel zase najesť a doplniť vodu. Teplota bola ideálna, okolo 20°C, pod mrakom. Mne to celkom vyhovuje, dokonca ani dážď, ktorý prišiel okolo 6 večer mi nevadil a hlavne som nabehol na svoje tempo, ktoré mi pripomínalo jazdenie na MTB. Taký pomalý diesel. Bez mučenia priznávam, že na závodné jazdenie v balíku nemám a asi mať nikdy ani nebudem. Ale tú chvíľu, čo som tam vydržal som si fakt bohovsky užíval. Prvý náznak boja samého so sebou prišiel okolo deviatej večer, keď ma začali bolieť ruky (nezvyk sedieť tak dlho na tvrdom cesťáku) a začalo naozaj husto pršať. A to všetko práve v momente, keď som sedel v aute a tlačil do seba večeru. Fakt sa mi nechcelo von do toho nečasu. Nakoniec som sa hecol a šiel doklepnúť tretiu stovku kilometrov, čo sa mi podarilo niekedy okolo polnoci (na to potrebujem na MTB 24-hodinovke celých 24 hodín, tu stačilo 12). Pridal som ešte jedno "potvrdzovacie" kolo a potom som sa na to vys*al. Hodil do seba poriadnu večeru v miestej reštaurácii a šiel sa do auta vyspať. :) Predsa len som šiel ešte na druhý deň do roboty a nechcel som byť ako mátoha. Takže zhrnutie: Zaujímavá akcia pre všetkých bikerov, ktorí chcú otestovať svoje mentálne i fyzické schopnosti. Určite nie je potrebný karbónový drahý cesťák, točili to tam aj jazdci na horských bicykloch, každopádne je to asi najlepších 6 kilometrov asfaltu na Slovensku - bez výtlkov, dier, roliet a podobných prekvapení. Fakt pecka! Trošku je škoda, že sa to jazdí cez pracovné dni (streda a štvrtok), ale zase rozumiem tomu, že nájsť voľný termín na takomto okruhu asi nie je žiadna sranda a predsa len to je okruh pre motorizovaných petrolheadov, ktorí tu majú asi prednosť. Aj napriek tomu si na okruh našlo cestu 366 cyklistov. Bude nás budúci rok viac? Asi sa posnažím trochu potrénovať, zobrať si dovolenku, hecnúť sa a prekonať konečne ten bradatý osobák! Priestor tu na to určite je! A len tak mimochodom, víťaz sólo kategórie Michal Švec tu najazdil za 22 hodín a 14 minút čistého času solídnych 734 kilometrov. Priemerkou 33 km/h. "Blázen". :) Autor: Martin Jožko Assouvi Vaško foto: www.slovakiaring.sk

7. etapa Tour de France 2018
13. 07. 2018 Reportáže

Aj najdlhšiu etapu 105. ročníka Tour de France rozhodol záverečný špurt. Siedma rovinatá etapa mala 231 kilometrov zo začiatkom vo Fougères a cieľom v Chartres. Víťazom etapy sa stal Holanďan Dylan Groenewegen (Team LottoNL - Jumbo) pred Kolumbíjčanom Fernendom Gaviriom (Quick - Step Floors) a slovenským cyklistom PETROM SAGANOM (BORA - hansgrohe). Dylan Groenewegen získal svoje druhé etapové víťazstvo na TdF. V priebežnom vedení zostáva Greg Van Avermaet (BMC Racing Team). Zelený dres patrí PETROVI SAGANOVI.       PETER SAGAN znova zabával pelotón :-)     Priebežné poradie po 7. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....28:19:25 2. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 00:06 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00:08 31. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 02:45     Autor: Milan Majtán

6. etapa Tour de France 2018
12. 07. 2018 Reportáže

Do dnešnej etapy nastúpil PETER SAGAN 90 krát v zelenom drese, čím prekonal rekord Erika Zabela. Nemecký cyklista nosil zelený dres v rokoch 1996 až 2007, slovenský cyklista ho oblieka od roku 2012. PETER SAGAN mal na sebe zelený dres 90 krát zo 115 etáp, na ktorých štartoval. Šiesta zvlnená etapa zo začiatkom v Bresta a cieľom na Mûr de Bretagne mala 181 kilometrov. Na cyklistov dnes čakali štyri hodnotené stúpania - dve štvorky a dve trojky. Cieľové stúpanie tretej kategórie Mûr de Bretagne absolvovali pretekári dva krát. V cieľovom stúpaní, kilometer pred cieľom, zaútočil Ír Daniel Martin (UAE Team Emirates) a vyhral. Druhý so stratou jednej sekundy prešiel cieľom Francúz Pierre Latour (Ag2r La Mondiale). Tretí Španiel Alejandro Valverde (Movistar Team) stratil tri sekundy. PETER SAGAN (BORA - hansgrohe) skončil dnes na 8. mieste, keď zaostal za víťazom 3 sekundy. SAGAN navýšil svoj náskok v bodovacej súťaži na 43 bodov.       Priebežné poradie po 6. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....22:35:46 2. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 00:03 3. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00:05 31. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 02:46   Autor: Milan Majtán  

5. etapa Tour de France 2018
11. 07. 2018 Reportáže

Po troch rovinatých etapách a tímovej časovke, čakala dnes na cyklistov zvlnená etapa. Etapa s poradovým číslom päť začínala v Lorient a mala 205. kilometrov. Cyklisti dnes museli prekonať päť hodnotených stúpaní nižšej kategórie. Cieľ v meste Quimper bol do kopca. O víťazovi rozhodol záverečný špurt, v ktorom mal najviac síl Slovák PETER SAGAN (BORA - hansgrohe). Druhý skončil Talian Sonny Colbrelli (Bahrain - Merida Pro), tretí Belgičan Philippe Gilbert (Quick - Step Floors). PETER SAGAN na tohtoročnej Tour de France získal druhé etapové víťazstvo a spolu ich má na svojom konte už desať. Žltý dres naďalej oblieka Greg Van Avermaet (BMC Racing Team).       Priebežné poradie po 5. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....18:22:00 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00:02 3. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 00:03 39. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 02:46     Autor: Milan Majtán

4. etapa Tour de France 2018
10. 07. 2018 Reportáže

Štvrtá etapa zo začiatkom v La Baule a cieľom v Sarzeau mala 195 kilometrov. V rovinatej etape sa očakával záverečný súboj špurtérov. Podľa očakávania sa o víťazstvo v etape špurtovalo. Najrýchlejším bol Kolumbíjčan Fernando Gaviria (Quick - Step Floors). Tesne druhý skončil slovenský cyklista PETER SAGAN (BORA - hansgrohe), tretí bol Nemec André Greipel (Lotto - Soudal). Fernando Gaviria si pripísal už druhé etapové víťazstvo na tohtoročnej Tour de France. PETEROVI SAGANOVI naďalej patrí zelený dres pre lídra v bodovacej súťaži. Žltý zostáva Belgičan Greg Van Avermaet (BMC Racing Team).       Priebežné poradie po 4. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....13:33:56 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00:00 3. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 00:03 63. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 02:54     Autor: Milan Majtán

3. etapa Tour de France 2018
09. 07. 2018 Reportáže

Treťou etapou na TdF bola tímová časovka, ktorá sa vrátila do programu po troch rokoch. Rovinatá etapa v okolí mesta Cholet mala 35,5 km. Najrýchlejším bol BMC Racing Team. Druhý Team Sky bol pomalší o 4 sekundy, tretí Quick - Step Floors zaostal o 7 sekúnd. BORA - hansgrohe obsadila so stratou 50. sekúnd siedme miesto. PETER SAGAN si vystúpil z tímového vláčika necelých 8 kilometrov pred cieľom. Slovenskému cyklistovi PETROVI SAGANOVI zostal po tretej etape zelený dres. Do priebežného čela sa dostal Belgičan Greg Van Avermaet.       Priebežné poradie po 3. etape: 1. Greg Van Avermaet.....BMC Racing Team.....9:08:55 2. Tejay Van Garderen.....BMC Racing Team.....+ 00:00 3. Geraint Thomas.....Team Sky.....+ 00:03 80. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 03:00     Autor: Milan Majtán

2. etapa Tour de France 2018
08. 07. 2018 Reportáže

Druhá rovinatá etapa začínala v Mouilleron-Saint-Germain a po 182,5 km končila v La Roche-sur-Yon. V cieli sa očakával záverečný špurt. Víťazom etapy sa po špurte stal Slovák PETER SAGAN (BORA - hansgrohe) pred Talianom Sonnym Colbrellim (Bahrain - Merida Pro Cycling) a Francúzom Arnaudom DéMarem (Gtoupama - FDJ). Záver etapy ovplyvnil pád v poslednej zákrute. PETER SAGAN si po etape obliekol žltý dres pre lídra a patrí mu aj zelený dres v bodovacej súťaži. Slovenský cyklista získal svoju 9. víťaznú etapu na Tour de France.       Priebežné poradie po 2. etape: 1. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....8:29:53 2. Fernando Gaviria.....Quick - Step Floors.....+ 00:06 3. Sonny Colbrelli.....Bahrain - Merida Pro Cycling.....+ 00:10     Autor: Milan Majtán

1. etapa Tour de France 2018
07. 07. 2018 Reportáže

Prvá etapa 105. ročníka Tour de France viedla z Noirmoutier-en-l'Île do Fontenay-le-Comte. Rovinatá etapa mala 201 kilometrov a v cieli sa očakával záverečný špurt. Víťazom sa po špurte stal kolumbijský cyklista Fernando Gaviria (Quick - Step Floors). Druhý skončil slovenský cyklista PETER SAGAN (BORA - hansgrohe), tretí bol Nemec Marcel Kittel (Team Katusha - Alpecin). Dvadsaťtri ročný Gaviria získal prvé etapové víťazstvo a žltý dres pri svojej prvej účasti na Tour de France.       Priebežné poradie po 1. etape: 1. Fernando Gaviria.....Quick - Step Floors.....4:23:22 2. PETER SAGAN.....BORA - hansgrohe.....+ 00:04 3. Marcel Kittel.....Team Katusha - Alpecin.....+ 00:06     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: TEST&EXPO 2018
07. 07. 2018 Pozvánky na akcie

Test & Expo je výstava s testováním jízdních kol, která se koná v areálu Vysočina Arény. Vysočina Arena nabídne ve dnech 10.-12. Srpna 2018 společně v sekcích KPŽ a TEST&EXPO:   V sekci TEST&EXPO - Výstavu jízdních kol, elektrokol a doplňlů - Výstavu a otestování historických a kuriozních jízdních kol - Testování jízdních kol a elektrokol od pátku do neděle - Servis vašich kol od profesionálů z řad vystavovatelů - Odbornou E-konferenci a večerní party pro vystavovatele - Přesdtavení produktů a rozhovory na podiu s osobnostni z cyklistiky - Bezplatnou úschovnu jízdních kol - Vstupné a parkovné zdarma   V sekci KOLO PRO ŽIVOT - Tradiční maratony a soutěže seriálu KPŽ - MTB kritérium Night sprint - Fitness jízdu - Sobotní party s hudbou - Dětské závody - Gravel Blinduro - Nezávodní vyjížďku na elektrokolech   Všetky potrebné informácie nájdete na testexpo.cz     Zdroj: testexpo.cz Autor: Milan Majtán

20. ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly
05. 07. 2018 Reportáže

V sobotu 23. júna sa v Súľove konal už 20. ročník tohto obľúbeného podujatia a na štart 4 tratí sa prihlásilo 1417 pretekárov z 10 krajín. Do štartovacích koridorov  sa nás nakoniec postavilo o trochu menej, ale to nič nemení na fakte, že aj v dospeláckom veku sa môže stále utešene rásť. Po predchádzajúcich 2 ročníkoch, ktoré boli charakteristické hlavne pekelne horúcim počasím a suchom sa tentoraz pár dní pred pretekom výrazne ochladilo, vo štvrtok sa prehnala ponad Súľov silná búrka a tak bolo o zmenu postarané. Ranná teplota okolo 9-10°C bola síce trochu na morál, ale človek sa na biku aj tak zahreje, takže to nakoniec až tak nevadilo. Lepšie ako sa tam upražiť zaživa. Dokonca aj v deň samotného maratónu pár krát spŕchlo, jeden krát som dokonca zaregistroval krúpy klopkajúce na prilbu. Takže sa neprášilo, o to viac však bolo treba dávať pozor na šmykľavé korene, ktorými sú všetky trate doslova pretkané. Apropo, trate. Aj napriek absolútne špičkovej organizácii celého podujatia, počnúc prihlasovaním s možnosťou piatkovej registrácie, cez zabezpečenie úschovy bicyklov a ich umývania, parádnych občerstvovačiek počas preteku a stravy po ňom, kultúrneho programu a bohatej tomboly na záver, sú podľa mňa trasy najväčším pokladom organizátora Slavomíra Strečanského a jeho tímu. Niektoré ich časti vedú cez Národnú prírodnú rezerváciu Súľovské skaly a na základe dohody s CHKO Strážovské vrchy a majiteľmi lesov je ich možné absolvovať len jeden krát ročne a to počas tohto podujatia. Parametre trás sú 19 km/570 v.m., 35 km/1350 v.m., 60 km/2380 v.m. a 85 km/3170 v.m., takže každý cyklista si nájde to, čo mu vyhovuje a je schopný absolvovať/prežiť. Navyše, papierové parametre nehovoria o tom, že biker na tratiach nájde skutočne všetky možné povrchy (asfalt, lúky, piesok, blato, skaly a kamene) a výškové metre zbiera počas celého preteku, keďže na tomto maratóne sa po rovine prakticky nejazdí. Do cieľa nakoniec dorazilo 1269 pretekárov, pričom na jednotlivých tratiach boli najrýchlejší: 19 km - Jakub Zemene (00:50:21) a Kristína Tichá (1:05:11), 35 km - Matej Baco (1:42:47) a Simona Triznová (2:17:09), 60 km - Volodymyr Kozlovskyy (3:07:36) a Kateryna Kudasheva (4:29:03) a 85 km - Karel Hartl (4:25:29) a Adéla Otevřelová (7:32:09). Pre nás ostatných to je asi hlavne o zábave a tej si tu zaručene všetci užijeme dosť. Takže o rok opäť. Autor: Martin Assouvi Vaško Foto: Michal Tvrdý - MTV studio