Južné Čechy zo sedla bicykla 2. časť - bikepoint.sk

Južné Čechy zo sedla bicykla 2. časť

vložené 06. 03. 2019 o 15:27

Radi spoznávate na bicykli nové miesta, okolitú prírodu, či kultúrne bohatstvo?

Priblížim vám niekoľko cyklotrás z okolia Českých Budejovíc a Třebone. Trasy boli volené tak, aby ich zvládol cyklovozík i naša malá cyklistka na odrážadle. Uvedené kilometre sú len orientačné.

4. CyklotrasaČeské Budejovice – Bavorovice – Hluboká nad Vltavou – Okolo Munického rybníka - ZOO – a späť do Českých Budejovíc (39 km)

Cyklotrasa do Hlubokej nad Vltavou je pre návštevníka tohto kraja najznámejšie a najfrekventovanejšia. Ak odbočíte na cyklotrasu č. 1051, pôjdete po pohodlnej, rovinatej, nenáročnej trase popri Munickému rybníku a ZOO Ohrada. Trasa je vhodná pre malých cyklistov. Keďže nie je dlhá, predĺžili sme si ju smerom k Vrbenským rybníkom. Cyklistka spokojne spala v cyklovozíku.

Zavítali sme i do malebného dovolenkového a kúpeľného mesta Třeboň. Medzi jeho hlavné atrakcie patria zámok, námestie, Zlatá stoka, kúpele, parky a rybníky všade, kam oko dovidí. Balzam na dušu. Očarí vás. Najmä v kúpeľnom parku si malý cyklista môže v bezpečí najazdiť prvé metre, či kilometre. Obe nami zvolené cyklotrasy vedú krásami typickými pre Třeboňsko, okolo rybníkov, rašelinísk, mokrých lúk, po hrádzach a lesmi.

5. Cyklotrasa okolo Třebone I - Třeboň – rybník Svět – Vranín - Libín – Spolský rybník – Mladošovice – Kojákovice – Domanín – Spolí – popri rybníku Svět do Třebone (39 km)

Trasa vedie po málo frekventovaných asfaltových cestách, z časti po lesných cestách a hrádzach rybníkov. Treba ale počítať s nemalým úsekom rozbitej panelky, ktorá ponatriasa poriadne váš zadok i cyklovozík. Z Třebone sme sa vydali smerom k rybníku Svět a popri ňom po neznačených cyklocestách do obce Vranín. Odtiaľ naša cesta viedla po kľudnej ceste (mimo vyznačenej cyklotrasy) do Libína. Nuž, priznávam, úmyselne sme poblúdili. Z Libína popri Spolskému rybníku prejdete do Mladošovíc. Opäť sme našli cestu mimo cyklotrás do Kojákovic. Odtiaľ pokračujte po ceste Rožmberského dědictví do Domanínu, kde sa napojíte na cyklotrasu č. 1096 do Spolí a popri rybníku Svět sa druhou stranou dostanete do Třebone.

6. Cyklotrasa okolo Třebone II - Třeboň – smer rybník Rožmberk – Stará Hlína – Stříbrec – Lutová – Majdalena – NS okolo Třebone – Obora – Třeboň (40 km)

Začnite na Náučnej ceste okolo Třebone smerom k rybníku Rožmberk. Ten sa pýši prvenstvom najväčší český rybník. Náučná cesta vedie cez Novú Hlínu, popri rybníku Vítek až do Starej Hlíny.

V tejto obci sa nachádzajú dva kamenné mosty, ktoré sú chránenou technickou pamiatkou. Po Stříbreckom moste po cyklotrase č. 1035 prídete do obce Stříbrec a ďalej do Lutovej, jednej z najstarších dediniek Třeboňska. V Lutovej sa napojíte na cyklotrasu č. 1010 smerom na Majdalenu. Neznačenou cestou sa napojíte na Náučnú cestu okolo Třebone. Ňou pokračujte popri Zlatej Stoke, ktorá predstavuje hlavnú tepnu rybničného systému, až do Třebone.

Pohodlná trasa viedla málo frekventovanými asfaltovými cestami, kde-tu lesnými cestičkami po hrádzach rybníkov. Príroda nádherná, trasa nenáročná. Na záver krátke zhrnutie. Či okolie Českých Budejovíc, alebo Třebone sú ako stvorené na aktívny oddych. Rovinatá krajina s rozsiahlymi borovicovými lesmi, storočnými hrádzami rybníkov a malebnými dedinkami vás očarí natoľko, že sa tam radi vrátite opäť.