Správy

Víťazi o štartobné na 1.zimný MTB maratón na Slovensku
15. 01. 2013 Reportáže

Víťazmi o štartovné na 1.zimný MTB maratón na Slovensku sa stali Peter Sobek a Patrik Ďurič. Redakcia bikepoint.sk víťazom gratuluje Luboš Dupkala

Jazdci sa vyjadrili o náročnosti Vuelty 2013
14. 01. 2013 Reportáže

S rekordným počtom vrcholových cieľov etáp na Vuelte 2013, trojica najlepších jazdcov minulého ročníka sa jednoznačne zhodla na tom, že profil trate v tomto roku je najťažší, aký kedy videli. „Trať je veľmi podobná tej v minulom roku, avšak nachádza sa tam ešte viacej stúpaní. Bude to veľmi náročné od začiatku až po koniec,“ vyjadril sa jazdec Katushe Joaquim Rodriguez pre športové správy. „Bude to snáď najťažší ročník vôbec.“ „Už aj úvodná tímová časovka je dostatočne dlhá na to (27 km), aby sa v nej začali prejavovať rozdiely. A potom s veľkým stúpaním v druhej etape okamžite uvidíme, komu sa darí a komu nie. Galícia je veľmi ťažký región na závodenie, ak nie ste v dobrej forme,“ pokračoval Rodriguez. S náročnými etapami v priebehu celých pretekov nebude možné, aby jazdci poľavili na svojom tempe na žiadnej z nich. Udržať si aktuálne výsledky z minulého roka sa bude hádam najviac snažiť minuloročný víťaz Alberto Contador. Ten podobne ako Rodriguez vyjadril svoje obavy ohľadom úvodnej časovky. Tá totiž obsahuje stúpanie a je nechránená pred vetrom. „Vezmite si napríklad horské stúpanie v druhej etape—budete mať ešte stále unavené nohy z predošlej časovky. Bude to veľmi náročný a napínavý pretek,“ vysvetľoval Contador. Minuloročný druhý jazdec Alejandro Valverde ohodnotil Galíciu ako terén, ktorý nemá takmer žiadnu rovinu. Navyše si je uvedomuje, že v takom náročnom prostredí bude veľmi jednoduché stratiť veľa času, a preto by sa o víťazovi mohlo rozhodnúť ešte ďaleko pred poslednou etapou. Autor: Juraj Mička Zdroj: cyclingnews.com Foto: www.as.com

Gwinov nečakaný prestup Specialized
10. 01. 2013 Reportáže

Aaron Gwin, najdominantnejší zjazdový pretekár posledný dvoch sezón, odstúpil od zmluvy so svojim tímom Trek World Racing, aby v novej sezóne prestúpil do Specialized Racing. Prekvapivé na celej veci je, že americká hviezda s predošlým tímom podpísala na konci minuloročnej sezóny nový trojročný kontrakt. „Je veľmi vzrušujúce začať novú kapitolu mojej kariéry v tíme Specialized. Všetci ma tam privítali s otvorenou náručou a som prekvapený, akej podpory sa mi tam dostalo. Toto je môj plán snov a ja sa im nemôžem dostatočne poďakovať za túto príležitosť,“ povedal Gwin pre správy o cyklistike. Riaditeľ tímu je potešený novým prírastkom. Vyjadril sa: „Kombinácia Aarona Gwina a Specialized bola súdená. Aaron nielenže prinesie do tímu nový rozmer, ale bude aj úžasné sa pozerať na to, ako si to trojica jazdcov (Aaron spolu s Troyom Brosmanom Mitchom Ropelatom) valí dolu kopcom. Už sa nemôžeme dočkať, čím začneme pretekať a veľmi sa teším na nadchádzajúcu sezónu.“ Získanie Gwina bola pre Specialized výhra. Spoločnosť dúfa, že bude môcť ťažiť z Gwinovho záujmu o vývoj produktovej rady a samotný tím je nadšený z Gwinovho vplyvu na mladších jazdcov. Nie však všetci sú z prestupu nadšený, a to predovšetkým bývalý tím Trek. Bez ohľadu na situáciu je ale Trek odhodlaný pokračovať v predošlej činnosti, a to vyvíjať talentovaných jazdcov a neustále zlepšovať ich aktuálne výsledky. Gwin prehlásil, že čoskoro vydá verejnú správu, v ktorej objasní svoje konanie. Kto, ak vôbec niekto, nahradí jeho miesto v starom tíme ostáva zatiaľ otázne. Autor: Juraj Mička Foto: bikingdirty.com Zdroj: velonews.competitor.com

RWE WINTER OKOLO HRADCE, ALEBO KEĎ V ZIME NA PRETEK TAK AJ NA KONIEC SVETA...
07. 01. 2013 Reportáže

RWE WINTER  OKOLO HRADCE, ALEBO  KEĎ V ZIME NA PRETEK TAK AJ NA KONIEC SVETA... Ako každý rok na konci jesene pred Šprintpolom začínam špekulovať kedy a kam ísť na pretek. Na bikepoint.sk som našiel ultra mtb 12h na konci októbra, kde som bol a bolo fajn, ale o tom som už písal.... Prišiel november a ja som bol nervózny, že nič nie je. Až, kde sa vzalo tu sa vzalo info „winter okolo hradce“ 5.1.2013 v Hradci Králové = zimný mtb maratón. Hurá... už len presvedčiť podobne orientovaných šialencov aby išli cca 800km hore - dole pre mtb akciu, ktorá bude buď na lade alebo v blate. Volám Terrymu čo a ako a mimochodom spomeniem túto akciu. Nóó veľmi uletený nápad, ale poďme, povedal. Tak už mám aj parťáka a spolu s ďalším 3-mi bikermi z bikepointu sme si potvrdili, že ideme na výlet. Tomáš z Blavy, Terry, Asso zo Žiliny, Peťo z Ostravy a ja z Trenčína bola posádka. Z Trenčína sme vyrazili v piatok o 15:30. Za výdatného dažďa sme o 21:00 prišli do Kráľovho Hradca. Ubytovali sme sa v penzióne u Svätého Jána, kde nás srdečne privítal pán majiteľ (z čoho niektorých ráno bolela hlava). Ráno po výdatných raňajkách sme sa presunuli k registrácii k rybníku Biřička, kde sme stretli rovnako uletených športovcov ako my. Všade blato a zima. Ale nie čo to píšem, samozrejme neuveriteľné teplo 10 stupňov, čo znamená že bude blato. Fuuuj, ale keď už sme sem prišli tak treba bojovať. Oblečený veľmi naľahko sa ideme postaviť na štart. Český „zvyk“ najmotivovanejší snáď hodinu pred výstrelom tam stáli :-). Tesne pred štartom sme si minútou ticha uctili Burryho Standera, ktorý tragicky zahynul (bajkera z JAR) a potom už len „boj“. Trať bola 20km a 40km (hlavný pretek 2kolá). Podľa môjho GPS trošku dlhšia, ale zase nebolo 600 výškových ale „len“556. Na 40km veľká pohoda. Hneď po štarte, brod cez riečku, ktorý sa dal aj obísť prečo som sa aj sám rád rozhodol. Špica pelotónu v nedohľadne tak ako vždy a ja sa pomaly rozbieham. Pri mojich 111 kilách jediná možnosť ako nedostať infarkt. :) Pomaličky dobieham prvých premotivovaných, samozrejme hneď v prvom kopci, teda skôr, kopčeku. Ako sme odhadovali, samé blato plus piesok a to 1% asfaltu prišlo vcelku fajn. Čo sa týka značenia trasy žiaden zázrak. Väčšina regulovčíkov sa po 1 kole stratila, čoho výsledkom bolo viacero poblúdení vrátane mojich 2 parťákov. Ako som neskôr zistil, nikto veľmi neriešil či si niekto skrátil trať alebo nie. Čo samozrejme nie je len na vrub organizátorov, ale najmä na etiku pretekárov. Prečo si to myslím? Nuž, náš „spolubojovník“ Tomi kvôli žalúdočnej nevoľnosti pretek vzdal. Nedalo mu tak išiel na trať aspoň fotiť a videl ako pretekári prichádzajú zo všetkých strán, mnohí z nich mysliac si že on je organizátor aj s veľkou dávkou výhovoriek. Vráťme sa k môjmu pôsobeniu na trati. Keď som prichádzal do cieľa prvého kola som mal priemer cez 16, vcelku spokojnosť, už som vedel čo ma čaká, dostatočne zahriaty, som začal ukrajovať z druhého kola, čo mi prinieslo posun trochu dopredu (aj pred niekoľkých z mojej MM kategórie nad 100Kg). No uvidíme, ako to skonči „bedňa“? to asi nie, i keď, na poslednom preteku bolo víťazstvo medzi ťažkými, tu by aspoň 3-tie mohlo byť. Nakoniec sa ukázalo, že to bolo len moje želanie. :) Môj čas podľa GPS 3,37hod. Spokojný ale prvý z „mojej „ kategórie mal čas okolo 2hodiny. Uff, klobúk dole. Samozrejme veľké gratulácie všetkým, ktorí to prešli a naozaj prešli 42km a neskracovali!!!!. Sláva víťazom vo všetkých kategóriách (detailne na www.cyklomaratontour.cz). Nuž v hustom daždi sme sa dali ako tak dokopy, nasadli do auta a vrátili sa večer domov... Na záver či pôjdeme zas o rok? ak bude sneh tak určite bol názor celej posádky. Ten sneh a ľad patrí k zimnému mtb bajkingu, za čo samozrejme usporiadatelia nemôžu, ale za vytvorenie možností skracovanie trate pre no fair pretekárov áno. Autor: Rado Tilandy Foto: Tomáš Tomašek

Pozvánka: Čergovská Stopa 09.02.2013
04. 01. 2013 Reportáže

Spoločnosť STAR BIKE ako hlavný partner Vás pozýva na zimný maratón “Čergovská Stopa 2013″, ktorý sa uskutoční 9.2.2013 so štartom v Raslaviciach pri Dome kultúry o 10:00 hod. Elektronickú prihlášku nájdete na www.starbike.sk/cergov Autor: Iveta Klinčáková Zdroj: http://starbike.sk/cergovska-stopa-2013/

Írsky žurnalista Kimmage nepresvedčený Wigginsom a tímom Sky
03. 01. 2013 Reportáže

Írsky novinár Paul Kimmage vyjadril svoje pochybnosti ohľadom Bradleyho Wigginsa a dominancie jeho tímu Sky na minuloročnej Tour de France. „Nepoznám nikoho, kto by mohol povedať, že výhra Sky bola úplne presvedčivá,“ povedal pre nemecké noviny Frankfurter Allgemeine. Vzápätí sa vyjadril, že vo Wigginsovi a jeho tíme vidí príliš mnoho podobností s práve o tituly zbaveným Lancom Armstrongom. Na Paula Kimmaga počas leta mnohokrát smerovala otázka, či si myslí, že na Tour sa dopuje. „Neviem,“ povedal pre správy o cyklistike. „Ak porovnáte oba prípady—výhru Armstronga a Wigginsa—tak sa tam nachádzajú podobnosti, ktoré sú alarmujúce.“ Žurnalista poukázal najmä na prítomnosť Dr. Geerta Leindersa, ktorý v tíme Sky pôsobil počas rokov 2011 a 2012. Leinders bol predtým doktorom Rabobanku v období, kedy sa v tíme údajne dopovalo. Dominancia Wigginsovho tímu len pridávala Kimmagovi na obavách. „Pozrite sa na to, aké dominantné boli ich tímy—Postal pre Armstronga, a Sky pre Wigginsa. Oba mali štyri až päť kľúčových jazdcov, ktorý počas celej Tour podávali dobrý výkon bez jedného slabšieho dňa. Myslíte si, že to dáva zmysel?“ pokračoval novinár. Kimmage takisto poukázal na dohru po Tour de France, kedy Sky prepustil tímového doktora a spolu s ním aj troch ďalších. Medzi tými čo odišli bol aj jeden z najlepších jazdcov Michael Rogers. Novinárove domnienky a tipovanie ešte nič neznamenajú, avšak majú aspoň za následok, že sa na doping vo WorldTour tímoch sústredí väčšia pozornosť. Autor: Juraj Mička Zdroj: cyclingnews.com Foto: teamsky.com

Víťazom súťaže o čiapku XTECH

Víťazkou o termo čiapku XTECH sa stala Agnieszka Húšťava. Túto cenu do súťaže venovala spoločnosť LUSIEN TRANS výhradný dovozca termo oblečenia Talianskej značky XTECH ako aj okuliarov značky BERTONI.   Viťazke srdečne blahoželáme   bikepoint.sk

Orica GreenEdge ide po víťazstve na Austrálskom národnom šampionáte v cestnej cyklistike
28. 12. 2012 Reportáže

Znovu v plnej sile a s preplnenou súpiskou nastúpi domáci tím Orica GreenEdge do Austrálskeho národného šampionátu v cestnej cyklistike začiatkom januára v Ballarate pri Melbourne. Tím bude obhajovať minuloročný titul v mužskej kategórii získaný Simonom Gerransom a takisto triumf v individuálnej časovke. Ten sa podarilo vyhrať Lukovi Durbridgeovi. Novinkou tohtoročného preteku bude okrem spomínaných kategórii aj kritérium. Šampionát začne časovkou na novej uzavretej trati. Súťažiaci jazdci spravia najprv jedno kolo okolo jazera Wendouree a potom sa smerujúc popod víťazný oblúk a pozdĺž ulice Cti vrátia späť na začiatok trate. Minuloročný víťaz austrálskej časovky Luke Durbridge si na svoje konto pripísal aj úspechy na Tour du Poitou-Charentes a Circuit de la Sarthe (vrámci UCI Europe Tour) a víťazstvo v individuálnej časovke na Critérium du Dauphiné (UCI WorldTour). Durbridge bol takisto súčasťou družstva, ktorému sa podarilo získať bronz na mužskej časovke Majstrovstiev sveta v Holandsku. Pre správy o cyklistike Durbridge povedal: „Samozrejme, obhájenie titulu na národnej časovke je jedným z mojich cieľov a bolo by fantastické ho vyhrať znovu. Ale takisto budem podporovať tím v cestnom preteku a možno aj využívať svoje vlastné šance.“ Durbridgeov spolujazdec si minulý rok na starej časovkovej trati prišiel ku zraneniam po tom, ako spadol po predbehnutí nákladným vozidlom. V novej sezóne preto organizátori sprísnili bezpečnostné opatrenia, čím uľahčia fanúšikom tipovanie na víťaza, pretože z hry vypadne premávka. Durbridge reagoval: „Uzavretie trate dodá jazdcom pokoj na duši, že sú pri preháňaní sa ulicami rýchlosťou 60 km za hodinu v bezpečí.“ Autor: Juraj Mička Zdroj: cyclingnews.com

Pozvánka: 1.Zimný MTB maratón + beh

Sezóna sa len pred nedávnom skončila, ale nie každy bajker vie vydržať celú zimu len tak bez jeho milovaných aktivít. A aj preto by Vás chcel organizátor 1.Zimného MTB maratónu spojeného aj s behom pozvať na piaty ročník tohto na Slovensku jedinečného podujatia. Všetky informácie nájdete na stránke http://www.stupavskymaraton.sk/zimny-mtb-maraton-2013/propozicie/ Samozrejme nezabudnite, že lacné štartovné je len do 31.12. a tak kto chcete ušetriť rýchlo sa registrujte. Pre inšpiráciu aj zopár zostrihov zo zamrznutého roku 2012. Video 2012 Nakoniec pozvánka na ten ročník 2013 Info aj na FB https://www.facebook.com/mtbmaraton ZDROJ: www.stupavskymaraton.sk/ Autor Luboš Dupkala

Šťastné a veselé Vianoce
24. 12. 2012 Reportáže

Šťastné a veselé Vianoce !!!

Anketa: Nino Schurter mužským horským cyklistom roku
23. 12. 2012 Reportáže

S takmer štvrtinou všetkých hlasov čitateľskej ankety stránky cyclingnews.com sa Nino Schurter stal mužským horským cyklistom roku 2012. Švajčiarsky jazdec neustále preukazoval vynikajúce výsledky a na trati triumfoval od začiatku až do konca sezóny. Už v septembri sa Nino vyjadril pre športové správy: „Bola to moja najlepšia sezóna vôbec.“ Schurter otvoril svoju sezónu víťazstvom na Svetovom pohári v Pietermaritzburgu v Južnej Afrike, neskôr pridal druhé miesto v Houffalize a ďalšiu výhru v českom Novom Meste. Nasledujúci pohár v La Bresse musel pre chorobu vynechať, avšak zatiaľ čo sa ostatní jazdci snažili získať posledné cenné body pre kvalifikáciu do svojich národných tímov, Nino mohol byť v kľude. Svoje miesto v švajčiarskom národnom tíme mal totiž zabezpečené už od jari. Schurterovi sa darilo aj za oceánom. Po výhre v kanadskom Mont-Sainte-Anne nasledoval triumf vo v talianskom Val d’Isere. S konzistentnejším výkonom ako ktorýkoľvek iný jazdec prevzal Nino Schurter v celkové vedenie v pohári. V auguste zviedol švajčiarsky cyklista boj na Olympijských hrách s Čechom Kulhavým a Marcom Fontanom, z ktorého odišiel so striebornou medailou. Aj napriek počiatočnému sklamaniu neskôr poznamenal: „Keď sa pozriem späť, som rád aj za striebornú medailu. Bol to skvelý pretek a Jaroslav bol proste ku koncu silnejší.“ Svoju formu však Schurter potvrdil už tri týždne po Olympiáde. V Rakúsku vyhral Majstrovstvá sveta a okrem výhry zlata na Olympijský hrách nemohol byť jeho výkon lepší. Jaroslav Kulhavý zaujal ku sezóne iný prístup—namiesto výhier na svetových pohárov mu vyšlo tipovanie na výhru Olympijského zlata. V čitateľskej ankete skončil na druhom mieste. Autor: Juraj Mička Zdroj a foto: Cyclingnews.com

Súťaž o štartovné na WINTER OKOLO HRADCE

Súťaž o štartovné na WINTER OKOLO HRADCE, ktorý sa koná v Hradci Králove 5.1. 2013 vyhrala Erika Šuleková.  Víťazovi gratulujeme   bikepoint.sk

Bradley Wiggins ašpiruje na výhru oboch Tour
18. 12. 2012 Reportáže

Bradley Wiggins z tímu Sky naznačil, že s najväčšou pravdepodobnosťou bude usilovať o víťazstvo na dvoch najobtiažnejších cyklistických pretekoch sveta—Giro d’Italia a Tour de France 2013. Po úspešnom roku, v ktorom vyhral Tour de France, olympijskú časovku a získal ocenenie Osobnosti roku od BBC Sports, využije 32-ročný Brit svoje úspechy k získaniu ešte významnejšieho triumfu. Aktuálny výsledky a archívy ukazujú, že v celej histórii cyklistiky sa iba siedmym jazdcom podarilo ukoristiť prestížne double Tour de France–Giro d’Italia v tom istom roku. Navyše len trom z nich sa to podarilo viac ako raz. Víťazstvo v kategórii suverénne patrí Eddymu Merckxovi, ktorý obtiažne double získal dokonca hneď trikrát, a to v rokoch 1970, 1972 a 1974. Wiggins priznal, že bude takmer nemožné vylepšiť úspešnú sezónu 2012, ale i napriek tomu sa stále zameriava na víťazstvo oboch Tour. Tento prístup môže pre Wigginsa znamenať veľkú výhodu, pretože väčšina ostatných jazdcov sa sústredí iba na jednu veľkú Tour 2013. Najväčším rivalom britského cyklistu na Giro d’Italia bude Talian Vincenzo Nibali, zatiaľ čo na Tour de France bude musieť Wiggins čeliť Albertovi Contadorovi. Po nedeľnom ocenení britskej Osobnosti roku ale Wiggins prezradil, že je pripravený čeliť takej výzve. „Vždycky som chcel vyhrať tú druhú Tour. Teraz som obhajujúci šampión a chcem skúsiť vyhrať aj tú prvú, Giro d’Italia, a hneď za ňou Tour de France. Ľudia hovoria, že to je nemožné, tak sa na to poďme pozrieť a uvidíme,“ povedal Bradley Wiggins pre Guardian. Wiggins sa bez ohľadu na športové tipy pokúsi prepísať dejiny britského športu a pri jeho pokuse sa na úradujúceho šampióna budú po jeho prehlásení upierať zraky mnohých. Autor: Juraj Mička Zdroj: cyclingnews.com Foto: BBC News

Registracia na konferenciu "ABY ŠPORT NEBOLEL 2013"
02. 12. 2012 Reportáže

Milí športoví priatelia, rok ubehol ako voda a pred nami je 3. ročník konferencie „Aby Šport Nebolel“, ktorý sa bude konať 9.2.2013. Registrácia na konferenciu je spustená a trvá do 31.1.2013, alebo pokým sa nenaplní limit . Výhodou skorého prihlásenia je nižší registračný poplatok do konca decembra a možnosť zaradenia sa viackrát do losovania. Počas prihlasovacieho obdobia bude losovanie o zaujímavé ceny, napr. prípravky zdravej, prípadne športovej výživy, voľne štartovné na rôzne športové podujatia a iné aktivity. Čím skôr sa prihlásite, tým častejšie budete zaradení do zlosovania. Všetky aktuality a informácie nájdete na http://abysportnebolel.sk/konferencia-info/. V prípade akýchkoľvek otázok nás, prosím, neváhajte kontaktovať. Tešíme sa na stretnutie na konferencii. Bergendiová Katarína http://abysportnebolel.sk Autor: Luboš Dupkala

Taliansky doktor Filippo Manelli dostal doživotný zákaz
23. 11. 2012 Reportáže

Taliansky antidopingový tribunál udelil doktorovi Filippovi Manellimu doživotný zákaz po tom, ako dôkazy od polície a vyšetrovanie USADA ukázalo, že taliansky doktor inštruoval Leonarda Bertagnolliho užívať Erythropoietin (EPO) a rastový hormón. Podľa zbierky zákonov a pravidiel Svetovej antidopingovej agentúry, Dr. Manelli už nebude môcť nikdy pracovať v oblasti športu, alebo sa čo i len zúčastňovať športových udalostí. Talianska polícia zverejnila vyhlásenie pochádzajúce zo spisov USADA ohľadom amerického tímu US Postal Service, v ktorom profesionálny cyklista Bertagnolli priznal, že v roku 2003 mu doktor radil ohľadom užívania EPO. „EPO som začal brať na základe rád Filippa Manelliho v roku 2003. Povedal mi, že si ho mam strieknuť do kože v oblasti slabín a ukončiť dávkovanie týždeň pred začiatkom pretekov,“ povedal Bertagnolli pre športové správy. Manelli navyše radil Bertagnollimu užívať rastový hormón Geref aj napriek jazdcovmu problému so štítnou žľazou. „Hormón som bral kvôli mojim problémom len zopárkrát. Manelli o ňom vedel, ale aj tak trval na jeho užívaní. Pri návštevách jeho kancelárii v Garvade mi poskytoval rady o tom, aké prípravky mám používať. Za návštevy a látky si nechával zaplatiť,“ dodal cyklista. Spolupráca talianskeho doktora a cyklistu datuje do rokov 2003 až 2006. Po tomto období Bertagnolli vystriedal Manelliho za doktora Ferrariho, ktorý bol taktiež len nedávno obvinený z podobných praktík. Prípad policajného vyšetrovania by sa mal uzavrieť už v decembri, kedy polícia predá svoje zistenia do rúk talianskych antidopingových vyšetrovateľov. Tipovanie na zapletenie ďalších cyklistov a doktorov nie je v pokračujúcom vyšetrovaní vôbec vylúčené. Autor: Juraj Mička Zdroj: cyclingnews.com Foto: dailypeloton.com