Správy

Report: Novodubnický maratón 2017
10. 09. 2017 Reportáže

Môj prvý King na legendárnom Dubničáku Maratónska sezóna sa prehupla do svojho záveru a pomaly začínam premýšľať čo ma ešte čaká na záver. Keďže mám voľný víkend a ako sa hovorí preteky je najlepší tréning rozhodol som sa skúsiť na Dubničáku legendárneho Kinga. Ak si dobre spomínam tak King na Dubničáku je jediná dlhá trať ktorú som ešte neskúsil. Podmienky vyzerajú pre mňa ideálne, viac ako 30 stupňov a sucho. Rozhodnutie padlo v sobotu ráno a vyrážam smer Dubnica. Preteky pre mňa začínajú už budíčkom, samozrejme som zaspal.... počítam či to vôbec stíham na štart a vychádza to len tak tak. Zrýchlený presun po diaľnici a v Novej Dubnici pristávam 30 min pred štartom. Prezentácia vybavená za 3 min a spokojne sa obliekam. Štart je na námestí o 8:00 ale vyzerá to tam ako keby sa nikomu dnes nechcelo. Na páske sa zoraďujeme až tesne pred výstrelom. Konečne počujem štart! Zo začiatku sa ide vlažné tempo a až prvé kopce selektujú čelo pretekov a dostávam sa do prvej skupinky. Už prvé kopce naznačujú že dnes určite využijem každý prevod a hlavne ten najväčší pastorok. Asi po hodine jazdy počujem zo zadného kolesa odchádzať vzduch. Vravím si nevadí, aj keď som bol riadne nahnevaný mením dušu a doklepnem si chalanov veď preteky sú dlhé. S malou stratou pokračujem opäť ďalej, strmé stojky striedajú rýchle zjazdy, ja hľadím len na zem a zrazu sledujem že chýba značenie. Nikde nikto a žiadne značky. Rýchlo späť na kopec hľadať miesto kde sa stala chyba. Opäť strata ale stále to ide a konečne aj po trati. Dostávam sa do prvého malého okruhu ktorý si za odmenu dávam na trati King ešte raz. Niektorí tento okruh pre chybu regulovčíka idú tri krát.... Toto by sa stávať nemalo. Po absolvovaní bonusu pokračujem smer Baské. Je to najvyšší bod na trati 950 mnm. Ide sa po zvážnici, ale je tak rozbitá že v polke mám pocit že môj zadok sa po týchto pretekov bude na mňa ešte dlho hnevať. Tesne pred vrcholom Baské ma regulovčík posiela doľava a dole. Prichádza ďalší bonus naajdlhšej trati. To nádherné stúpanie si dáme ešte raz. Vravím si hlavne radostne! Než stihnem začať znova stúpať na Baské prichádza druhý defekt. To už nálada klesá a začínam riešiť problém s druhou dušou ktorú nemám. Nakoniec sa pretekár z Hardu (75km trať) zastaví a dá mi dušu. Týmto mu veľmi pekne ďakujem a môžem pokračovať. Pokračovať ... strata je už dosť veľká a morál ide dole. Prestáva mi to chutiť a nohy sa nie a nie rozbehnúť. Na Baské som vyšiel už len vo vlažnom tempe. Hľadal som motiváciu pokračovať a nakoniec si vravím, veď idem ďalej aspoň dokončiť a ako tréning to bude super. Záverečné kilometre boli výživné. Pretekári z Hardu ktorých som predbiehal mali už vymaľované, teplo bolo riadne, tak som im aspoň podaroval magnézium a gély ktoré mi už boli nanič.Dorážam na poslednú OS a tam dostávam informáciu že do cieľa to máme posledných 19 km. Šľahnem si melón a ponáhľam do sprchy. Ešte bolo treba prekonať dve stúpania a 14 km po zvážnici ktorá ma dosť nudila. V cieli som bol po viac ako šesť a pol hodine. Pôvodne som mal v pláne dať 101 km na trati pod 6 hodín ale plány zmenila vyššia moc a náročnosť trate ktorá ma celkom prekvapila. Dnes sme nemali nič zadarmo a ja sa cítim riadne použitý, hlavne zadok na Dubničák nebude spomínať v dobrom. Mám zmiešané pocity, Dubničák je legendárny maratón najstarší na Slovensku, ale mám pocit že legenda stráca lesk. Keď som pred pár rokmi išiel Hard mali sme veľké problémy s orientáciou a už vtedy som si vravel že to chce niečo zlepšiť. Tento rok sa mi to znova potvrdilo. Čo sa týka zázemia sprchy super, jedlo výborné. Dal som si rizoto a veľmi chutilo. Dojazd na štadióne a blízkosť kúpaliska bolo super. Na záver musím napísať že Dubničák je náročný maratón a to mi potvrdil aj kamoš čo išiel trať Klasik 42 km. Je pravda že defekty mi pokazili náladu ale aj to patrí k tomu. Nebol som sám čo riešil tento problém, takže podmienky sme mali všetci rovnaké. Budem sa tešiť ak sa mi podarí budúci rok prísť, veď závodenie nieje len o vození sa na krásnych zvážniciach, je to THC Tvrdá horská cyklistika ktorú máme tak radi. Vidíme sa o rok opäť v Dubnici.   Autor: Tomáš Tomášek

Pozvánka: 12 HODÍN NO LIMIT
05. 09. 2017 Pozvánky na akcie

V údoli Raduňského zámku nedaľeko Slezkej Opavy sa 23.9. 2017 uskutoční zatvárak sezony pre ultra bikerov  12 HODÍN NO LIMIT. Každy kto má chuť sa zúčastniť nájde bližšie informácie na stránke http://www.nolimitbiketeam.cz/ Tešíme sa na Vašu účasť Autor: Luboš Terry Dupkala

DEMA 2018
05. 09. 2017 Reportáže

Na netradičnom mieste, na hrade Beckov, predstavila slovenská DEMA kolekciu modelov na sezónu 2018. Na 60 metrov vysokom strmom brale, na ktorom sa nachádza národná kultúrna pamiatka, na hrade kráľov, mocných veľmožov a rytierov predstavila najstaršia slovenská bicyklová značka DEMA svoju 26. kolekciu, ktorá je zameraná hlavne na elektrobicykle.     Foto: bikepoint.sk Autor: Milan Majtán

Pozvánka: OKOLO TURCA 2017
04. 09. 2017 Reportáže

Pozývame Vás na 5. ročník pohodovej cyklojazdy OKOLO TURCA, ktorá vedie jedinečným prostredím medzi Malou a Veľkou Fatrou s cieľom (aj bez – podla chuti) na Martinských Holiach. Tento rok je trasa vylepšená s menším počtom kilometrov po hlavnej ceste. Po cca 5 hodinách na bicykli bude pripravené posedenie pri kačacích hodoch s ďalšími dobrotami v Kolibe 77 vo Vrútkach. Budeme mat čas prebrať tohtoročné úspechy na bicykli a porozprávame o pripravovaných akciách v roku 2018. Termin: Nedeľa 17. septembra o 9:00 (v prípade zlej predpovede počasia sa termín posunie na ďalšiu nedeľu). Trasy: A) 133km - prevýšenie 2 000 metrov B) 120km - prevýšenie1 150 metrov (bez HP Martinské Hole) Po 20. kilometer je to rovina, potom 50 km hore/dole cez sedem krátkych stúpaní, nasleduje 50 km rovina a záver (kto bude chcieť) 12 km dojazd na Martinské Hole. V dĺžke trasy nie je zarátaný zjazd ku kolibe cca 12km. Na 60.kilometri bude stat mechaničák - auto pre doplnenie vody, jedla a pripadne s vecami na prezlečenie a pod., ktoré si dáme do neho pred štartom. Na zaver príde auto ku kolibe. Približne na 104.km vo Valči po odbočení doprava zastavíme v krčme na ľavej strane na doplnenie energie... Štart: 9:00 pri Kolibe 77 vo Vrútkach, Francúzskych partizánov, 036 01 Martin, www.koliba77.sk Tu si ráno zaparkujeme autá a absolvujeme kačacie hody po jazde. Ako každý rok nepôjde o žiadne preteky alebo naháňanie priemeru, ale v pohode si pojazdiť s kamarátmi a porozprávať pri dobrom jedle.       Zdroj: František Wild Autor: Milan Majtán    

Vuelta a Espaňa 2017 po 15. etape
04. 09. 2017 Reportáže

Aj po druhom týždni, poslednej GrandTour v tomto roku, naďalej vedie britský cyklista Chris Froome (Team Sky), ktorý vlastní červený dres pre lídra španielskych etapových pretekov, už od tretej etapy. Záverečný týždeň pretekov začína individuálnou časovkou. Ďalej budú na pretekárov ešte čakať dve dve horské etapy, dve zvlnené etapy a jedna rovinatá etapa. 10. etapa, Caravaca de la Cruz → El Pozo Alimentación 165 km. Víťazom kopcovitej etapy sa stal Talian Matteo Trentin (Quick - Step Floors). Vo vedení zostáva Brit Christopher Froome (Team Sky).   11. etapa, Lorca → Calar Alto 188 km. Horskú etapu vyhral Kolumbijčan Miguel López (Astana Pro Team). Britský cyklista Chris Froome (Team Sky) znova navýšil svoj náskok.   12. etapa, Motril → Antequera 160 km. Kopcovitú etapu vyhral po úniku Poliak Tomasz Marczynski (Lotto Soudal) a pripísal si druhé víťazstvo na tejto Vuelte. Aj napriek dvom pádom si Chris Froome (Team Sky) udržal priebežné vedenie.   13. etapa, Coín → Tomares 198 km. Tretí krát sa radoval z víťazstva na tohtoročnej Vuelte Talian Matteo Trentin (Quick - Step Floors). Po zvlnenej etape naďalej vedie Chris Froome (Team Sky).   14. etapa, Écija → Sierra de la Pandera 175 km. Horskú etapu, počas ktorej cyklisti nastúpali 3 400 metrov, vyhral Poliak Rafal Majka (BORA - hansgrohe). Aj po 14. etape priebežne vedie britský cyklista Chris Froome (Team Sky).   15. etapa, Alcalá la Real → Sierra Nevada 129 km. V horskej etape pred druhým voľný dňom prešli cyklisti najvyším bodom tohtoročnej Vuelty, ktorý bol vo výške 2 510 m n. m. Druhú víťaznú etapu si pripísal Kolumbijčan Miguel López (Astana Pro Team). Červený dres má naďalej Chris Froome (Team Sky).   Priebežné poradie po 15. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....62:06:25 2. Vincenzo Nibali.....Bahrain Merida Pro Team.....+01:01 3. Ilnur Zakarin.....Kaťuša - Alpecin.....+02:08       Autor: Milan Majtán

Vuelta a Espaňa 2017 po 9. etapách
03. 09. 2017 Reportáže

Po deviatej etape španielských etapových pretekoch, poslednej GrandTour v tomto roku, vám prinášame videá s výberom toho najlepšieho čo sa udialo do prvého voľného dňa. 1. etapa - tímová časovka 13,8 km, Nimes → Nimes. Víťaz BMC Racing Team. V červenom drese Austrálčan Rohan Dennis (BMC Racing Team). MICHAEL KOLÁŘ (BORA - hansgrohe) priebežne na 197. mieste.   2. etapa, Nimes → Gruissan 203 km. Víťaz rovinatej etapy Belgičan Yves Lampaert (Quick - Step Floors). Priebežne prvý Yves Lampaert. MICHAEL KOLÁŘ (BORA - hansgrohe) etapu nedokončil.   3. etapa, Prades → Andorra 159 km. Víťaz horskej etapy Talian Vincenzo Nibali (Bahrain Merida Pro Team). Priebežne prvý Brit Christopher Froome (Team Sky).   4. etapa, Escaldes → Tarragona 193 km. Víťaz zvlnenej etapy Talian Matteo Trentin (Quick - Step Floors). Vo vedení zostal Brit Christopher Froome (Team Sky).   5. etapa, Benicassim → Ermita Santa Lucia 176 km. Víťaz kopcovitej etapy Kazach Alexej Lutsenko (Astana Pro Team). Naďalej vedie Brit Christopher Froome (Team Sky).   6. etapa, Vila Real → Sagunto 204 km. Zvlnenú etapu ovládol Poliak Tomasz Marczynski (Lotto Soudal). Červený dres patrí stále Brit Christopherovi Froomeovi (Team Sky).   7. etapa, Lliria → Cuenca 207 km. Zvlnenú etapu vyhral Slovinec Matej Mohorič (UAE Team Emirates). Brit Christopher Froome (Team Sky) naďalej pomaličky navyšuje svoj náskok.   8. etapa, Hellín → Xorret de Catí 200 km. Kopcovitú etapu vyhral Francúz Julian Alaphilippe (Quick - Step Floors). Priebežne červený stále Brit Christopher Froome (Team Sky).   9. etapa, Orihuela → Cumbres del Sol 174 km. Zvlnenú etapu vyhral červený Chris Froome (Team Sky). Britský cyklista si pripísal svoje prvé etapové víťazstvo v tomto roku.   Priebežné poradie po 9. etape:1. Christopher Froome.....Team Sky.....36:33:162. Esteban Cháves.....Orica - Scott.....+00:363. Nicolas Roche.....BMC Racing Team.....+01:05     Autor: Milan Majtán

Pozvánka:ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón – Kysucká vrchovina 9.9. 2017
30. 08. 2017 Pozvánky na akcie

ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón – Kysucká vrchovina 9.9. 2017 Pripravujeme pre Vás 4. ročník cyklistických pretekov v krásnom prostredí Kysuckej vrchoviny so zázemím v obci Snežnica 10 km od Žiliny. Tento rok pre Vás chystáme trasu 21 km určenú najmä pre hobíkov a novú upravenú 49 km trasu, trochu technickejšiu, ktorá Vás zavedie okolo celej Vadičovskej doliny plnej krásnych výhľadov na Malú Fatru. Súčasťou dlhšej trasy bude zaujmavý single trail ponad Horný Vadičov uprostred „divočiny“ a legendárna cyklotrasa „Jánošíkovým krajom“. Ikonou nášho maratónu je aj tento rok krátka „cieľová rovinka“ ... Prihlasovanie na www.sneznickymaraton.sk Myslíme aj na deti, pre ktoré pripravujeme detský pretek „Snežnický maratónik“ v areáli ihriska.  Naše podujatie je zároveň finále série pretekov Žilinská Župa Tour. Tešíme sa na Vašu účasť a pekné zážitky. „Nebude to ľahké, ale bude to krásne“ Michal Gábor Autor: Luboš Dupkala

Pozvánka: CYKLOMARATÓN TOPOĽČIANKY ukončenie SLOVAK XCM TOUR
27. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Termín konania maratónu: 9.septembra 2017 (sobota)Miesto konania: Dostihová dráha TopoľčiankyTrate:75km Dlhá trať,43km Stredná trať, 23km Krátka trať, V tomto roku preteky patria aj do sérií:Slovenský pohár XCM, 10.kolo, Slovak XCM Tour, 8. kolo Finále – vyhodnotenie série,Propozície a detailnejšie informácie o pretekoch:http://cyklotopolcianky.sk/?page_id=3016Prihlasovanie spustene - SAO TATRY:https://cyklo.sao-tatry.sk/index.php?menu=1&l=sk&arok=2017Tešíme sa na Vás aj v tomto roku. Verím že spoločne prežijeme príjemný športový deň a budú sa Vám páčiť nové úseky tratí ktoré pre Vás pripravujeme. ŠK Topoľčianky

Celokarbónové tretry MAMO carbon zo Slovenska
26. 08. 2017 Reportáže

Pred pár týždňami sme na internete zaregistrovali celokarbónové tretry MAMO carbon zo Slovenska. Aby sme zistili viac o týchto zaujímavých a unikátnych tretrách na mieru, položili sme niekoľko otázok ich výrobcovi, Ľubomírovi Malichovi. Môžeš sa nám v krátkosti predstaviť? Ahojte, volám sa Ľubomír Malich, ťahá mi na 21 a pred zhruba dvoma rokmi som sa začal zaujímať o celokarbónové tretry vyrábané na mieru.   Inšpiroval ťa svojimi celokarbónovými tretrami profi cyklista Adam Hansen? Dá sa povedať, že áno. Adam je prvý človek, ktorý takéto niečo skúšal, pokiaľ viem. Takže určite ma inšpiroval, ale napriek tomu sú moje tretry vyrobené odlišne. Prakticky tak, ako to robím ja, to nerobí nikto na svete.   Mal si pred výrobou celokarbónových tretier nejaké pracovné skúsenosti s karbónom? Áno samozrejme. Otec dlhé roky pracuje s týmito materiálmi, a tak som sa dosť popri ňom naučil. Inak by som určite nebol schopný niečo podobné vymyslieť. Je to veľmi náročná práca.   Ručná výroba celokarbónových tretier asi zaberie dosť času. Môžeš nám trocha popísať ich výrobu? V prvom rade si človek musí prísť odformovať chodidlá ku mne. Následne 1-2 týždne vyrábam pár tretier. Vyžaduje si to cca 50 hodín „citlivej“ práce. Je to vždy individuálne, podľa chodidiel.     Poznáš iných výrobocov tretier? Osobne nie, ľudia, čo robia niečo podobné sú v USA, Taiwan a Adam v Nemecku, ale mám naštudované ich výrobky. Trúfam si povedať, že čoskoro budem patriť s MAMO tretrami medzi špičku. Ale všetko si vyžaduje svoj čas a nejaký postupný vývoj.   Koľko párov tretier si už vyrobil? Predpokladám, že bicykluješ a osobne používať svoje MAMO carbon tretry... Obzerajú si tvoje tretry ostatný cyklisti, keď niekde stojíš? Vyrobil som asi 30 kusov tretier. Prvé pokusy boli z môjho dnešného pohľadu až smiešne amatérske. Táto práca si vyžaduje more skúseností, preto spolupracujem s testovacími jazdcami. A čo sa týka záujmu ľudí o tretry, tak to je úplne úžasné. Kam prídem, tak ľudia sa zaujímajú, nielen cyklisti, často si všimnem že aj obyčajní „smrteľníci“ otočia hlavu . Vždy rád prehodím pár slov s každým, kto ma osloví.     Na prvý pohľad sa zdá, že tretry majú nízku hmotnosť... Majú veľmi nízku hmotnosť. Momentálne sme na tom technologicky tak, že tretry majú okolo 130-150 gramov. Samozrejme, môj cieľ je dotiahnuť to na hmotnosť 100-110 gramov. Vtedy je pocit z jazdy najdokonalejší a človek má pocit, že na nohe má iba kufor a vďaka tomu má z jazdy úplne iný pôžitok.   Sú takéto celokarbónové tretry pohodlné? Ja sám v nich jazdím už viac ako pol roka a môžem povedať, že pohodlné sú. Náš testovací jazdec Samuel Šoška už v nich odjazdil aj preteky, kde sa umiestnil na slušnom mieste. A pripravuje sa na ďalšie preteky. Určite to ale neplánujem nechať len také „nedokončené“. Momentálne sa tretry jazdia bez vložky len s hrubšou ponožkou. Práve experimentujeme s rôznymi materiálmi a rôznymi výstelkami. Aby boli tretry ešte pohodlnejšie aj pre tých najnáročnejších jazdcov. Všetci dobre vieme, že cyklisti sú veľkí detailisti .     Ako dlho vydržia takéto tretry? Dajú sa opraviť pri poškodení? Karbón ako taký vydrží „večne“. Keď v nich človek napríklad spadne, tak väčšina poškodení sa dá opraviť. S jazdcami to konzultujem a bližšie každému vysvetľujem už pri osobnom stretnutí.   Dizajn si určuje zákazník sám? Áno, to je ďalšia skvelá výhoda pre ľudí. Akýkoľvek dizajn si človek vymyslí, všetko sa dá. Máme profesionálne vybavenú lakovňu, kde dokážeme takisto vytvoriť rôzne designy. Ďalej si človek môže na tretry niečo aj sám nakresliť, pokiaľ si trúfne .     Na stránkach ponúkaš cestné tretry. Plánuješ aj výrobu MTB tretier? Momentálne, tak ako vyrábam tretry, sú vhodné iba na cestu. Do budúcnosti samozrejme plánujem rozšíriť ponuku aj o MTB tretry na mieru. Možno už budúci rok, ale nechajme sa prekvapiť.   Kde by záujemcovia o tvoje MAMO carbon tretry mohli nájsť potrebné informácie? Určite odporúčam navštíviť môj web www.mamo-carbon.sk, kde môžu ľudia nájsť informácie o tretrách a takisto aj nejaké fotky. Pokiaľ niekoho zaujíma niečo viac – hlavne čo sa týka fotiek a sledovania priebežného vývoja, tak odporúčam sledovať náš Instagram (mamo_carbon) alebo Facebook (MAMO carbon), kde pravidelne zverejňujeme aktuálne fotky s popisom.   Ďakujeme za rozhovor a prajeme veľa úspechov! Ďakujem bikepoint.sk za oslovenie a prajem vám veľa spokojných čitateľov .     Fotot: MAMO carbon Autor: Milan Majtán

Pozvánka: ŠKODA SLOVENSKÝ RAJ už 2.9.
21. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Organizátori ŠKOADA SLOVENSKÝ RAJ by Vás všetkých radi pozvali do Hrabušíc -  Podlesku, kde už tradične, keď sa schyľuje ku koncu sezóny sa stretávajú bikeri na finále ŠKODA BIKE OPEN TOUR, ale aj na ďalšom kole SLOVAX XCM TOUR. Tento rok sa budú konať tieto akcie v sobotu 2.9. a v nedeľu 3.9. v Podlesku privítajú opäť DETSKÚ TOUR PETRA SAGANA. Všetky dôležité informácie nájdete na stránke: http://www.maratonslovenskyraj.sk/ a propozície : http://www.maratonslovenskyraj.sk/propozicie-2016/ A na čo sa môžete tešiť okrem bohatého programu, 96km, 48km a 15km trate a tomboly? Raj je pre cyklistov v deň ŠKODA maratónu prístupny a kto ste ešte v Slovenskom raji nebol tak toto je výborná možnosť ako to napraviť. Prinášame Vám aj vizuál trička pre tento ročník A budú aj bryndzové halušky Takže už len zapísať do kalendára, prihlásiť sa a 2.9. šup, šup naložiť bike a ide sa do Hrabušíc. Organizátor, Obec Hrabušice sa na Vás teší. Autor: Luboš Dupkala Zdroj: maratonslovenskyraj.sk

Na MS v Bergene bude reprezentovať Slovensko šesť cyklistov Elite
17. 08. 2017 Reportáže

Slovensko bude na blížiacich sa majstrovstvách sveta v cestnej cyklistike v nórskom Bergene (od 17. do 24. septembra) reprezentovať šesť cyklistov v kategórii muži Elite. Vďaka bodom Petra Sagana obsadilo Slovensko v UCI World Rankingu 12. miesto, ktoré oprávňuje nasadenie šestice pretekárov. Prvých desať tímov v rebríčku - Belgicko, Kolumbia, Španielsko, Francúzsko, Taliansko, Austrália, Holandsko, Veľká Británia, Nemecko a Nórsko získalo deväť miesteniek. Krajiny umiestnené od 11. miesta po 20. miesto získali miesteniek šesť. Krajiny na miestach 21. až 30. majú nárok na troch reprezentantov, na miestach 31. - 50. jedného reprezentanta. Spolu tak môže na svetovom šampionáte štartovať 200 cyklistov. Do UCI World Rankingu sa rátali body prvých ôsmich pretekárov z každej krajiny. Za Slovensko bodoval hlavne Peter Sagan, ktorý z celkových 4505, 5 bodov získal až 4020 bodov. Patrik Tybor získal 146,5 bodov, Juraj Sagan 91, Michael Kolář 70, Erik Baška 59, Marek Čanecký 58, Martin Haring 41 a Adrian Babič 20 bodov.     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Kráľovský MTB maratón 2017
16. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Kráľovský MTB maratón 2017 X. ročník Propozície Termín: 19. august 2017 (sobota) Miesto: Granč Petrovce – obecný úrad (N 48°59.872'/E 20°48.666') Usporiadateľ: Športový klub Pegas, Bratislavská 44, 040 11 Košice Tel. kontakt: +421 917 343 847 +421 903 642 206 +421 948 747 196 Riaditeľ podujatia: Marián Králik Prihlasovanie a prezentácia: Ing. Viktor Homolya, František Teplický (SAO) Trať: ŠK Pegas                                                                                                          Hlavný rozhodca: Ing. Dušan Richter Časomiera a výsledkový servis: Ing. Dušan Richter (VOS TPK) V spolupráci s: obec Granč Petrovce obec Dúbrava obec Vojkovce obec Vyšný Slavkov mesto Spišské Podhradie Správa Národného Parku Slovenský Raj Charakteristika podujatia: Jubilejný desiaty ročník vytrvalostných pretekov horských bicyklov v oblasti pohoria Branisko a Spišského hradu. Profil a šírka trate vo veľkej miere vedie lesnými chodníkmi. Trať čiastočne umožňuje jazdu v skupinkách. Povrch trate: spevnená cesta 40% (asfalt, šotolina), lesná cesta s čiastočne spevneným povrchom 40%, single track 20%. Trate: „80ka“ maratón (80 km/3050 m) „50ka“ polmaratón (54 km/1750 m) „25ka“ (28 km/650 m) - pre pretekárov bez licencie SZC Kategórie: MD - Muži od 19 do 39 rokov, dlhá trasa (maratón) SD - Muži (seniori) od 40 do 49 rokov, dlhá trasa (maratón) VD - Muži (veteráni) od 50 rokov do 59 rokov, dlhá trasa (maratón) W2D - Muži (veteráni) nad 60 rokov, dlhá trasa (maratón) ŽD - Ženy od 19 rokov, dlhá trasa (maratón) KtK - Kadeti od 15 do 16 rokov, krátka trasa (polmaratón) JrK - Juniori od 17 do 18 rokov, krátka trasa (polmaratón) JaK - Juniorky-Kadetky od 15 do 18 rokov, krátka trasa (polmaratón) MK - Muži od 19 do 39 rokov, krátka trasa (polmaratón) SK - Muži (seniori) od 40 do 49 rokov, krátka trasa (polmaratón) VK - Muži (veteráni) od 50 do 59 rokov, krátka trasa (polmaratón) W2K - Muži (veteráni) nad 60 rokov, krátka trasa (polmaratón) ZK – Ženy od 19 do 39 rokov, krátka trasa (polmaratón) DK – Ženy (dámy) od 40 do 49 rokov, krátka trasa (polmaratón) LK - Ženy (Lady) nad 50 rokov, krátka trasa (polmaratón) EE – Elektrobicykle,  krátka trasa (polmaratón) M25 – Muži bez rozdielu veku trasa 25ka Ž25 - Ženy bez rozdielu veku trasa 25ka F - Family - rodič a dieťa/deti do 15 rokov trasa 25ka Vyhodnotenie kategórií: „80ka“ - vyhodnocujú sa kategórie MD, SD, VD,W2D, ŽD „50ka“ - vyhodnocujú sa kategórie MK, SK, VK, W2K, ZK, DK, LK, JaK, JrK, KtK,EE „25ka“ - vyhodnocujú sa kategórie M25, Ž25, F Prihlášky: prihláška na tlač tu Poštou: Športový klub Pegas, Bratislavská 44, 040 11 Košice On-line: www.kralovskymaraton.sk E-mail: info@kralovskymaraton.sk Prihlášky zaslané elektronicky musia byť pri prezentácii vlastnoručne podpísané. U prihlásených mladších ako 18 rokov sa vyžaduje písomný súhlas zákonného zástupcu (trate 50ka, 25ka). Osoby do 15 rokov môžu absolvovať maratón len v sprievode zákonného zástupcu. Neplatí to pre trate Babe King Race. Štartovné: Pre účastníkov Babe KING Race štartovné 0,-EUR Deti do 15 rokov štartovné 0,-EUR (pri kategórií Family platí len rodič podľa stanovených termínov). Pre všetky kategórie jednotné 13,-EUR do 30.6.2017 (s pamätným suvenírom). Pre všetky kategórie jednotné 16,-EUR od 1.7.2017 do 4.8.2017 (s pamätným suvenírom). Pre všetky kategórie jednotné 20,-EUR od 5.8.2017 (bez pamätného suveníru). Prihlásenie je spojené s úhradou štartovného v stanovenom termíne. Prihlásenie (zľavnené termíny) a vyplatenie v deň podujatia sa neakceptuje. V tomto prípade platí štartovné 20,-EUR. Prihlášky sú platné len s priloženým potvrdením o zaplatení štartovného alebo kópiou potvrdenia o platbe bankovým prevodom. Štartovné zahrňuje účasť na podujatí, meranie času, občerstvenie na trati, teplé jedlo a nápoj v cieli, darček od usporiadateľov, umytie bike-ov, sprchy, tombolový lístok, parkovné. Úhrada: Bankovým prevodom na účet v Tatra Banka, č. ú.: 2621144524/1100, VS dátum narodenia v tvare DDMMRRRR, v hotovosti na mieste prihlásenia alebo poštovou poukážkou na adresu organizátora. Platba kreditnou kartou nie je možná. Úhrada štartovného - zahraniční účastníci: IBAN: SK90 1100 0000 0026 2114 4524 BIC (SWIFT): TATRSKBX Konštantný symbol: 308 VS: dátum narodenia (10.05.1980 = 10051980) Poznámka: Meno a Priezvisko Prezentácia: 18.08.2017 (piatok) Granč Petrovce – Obecný úrad 19:00–21:00 19.08.2017 (sobota) Granč Petrovce – Obecný úrad od 07:30 hod. Ukončenie prezentácie je 30 min. pred štartom príslušnej kategórie!! Pri prezentácii účastníci dostanú pamätný suvenír, pokyny, kupón na stravu a nápoj, tombolový kupón, štartovné číslo, príchytky na číslo, čip, orientačnú mapku s popisom trate. Poplatok za stratu čipu je 50 EUR. Po odjazdení pretekov je každý účastník povinný čip vrátiť. Občerstvenie: „80ka“ – 6x „50ka“ – 4x „25ka“ – 2x Štart/cieľ: Štart a cieľ pretekov je v obci Granč Petrovce – obecný úrad (N 48°59.872'/E 20°48.666'). Časy štartov pre jednotlivé kategórie sú uvedené na konci týchto propozícií, v časti Program. Výsledky: Neoficiálne výsledky sa budú postupne zverejňovať na informačnej tabuli v priestore štartu/cieľa. Protesty je možné podať len písomne, ihneď po príjazde do cieľa, v kancelárií pretekov, do rúk riaditeľa pretekov. Najneskôr však 1 hodinu pred vyhlasovaním výsledkov. Vklad pri podaní protestu je 50,- EUR. Tento vklad v prípade neoprávnenosti protestu prepadá v prospech usporiadateľa. Meranie času: Meranie bude zabezpečovať firma VOS-TPK čipovou technológiou. Poplatok za stratu čipu je 50 EUR. Po odjazdení maratónu je každý účastník povinný čip vrátiť. Technická pomoc: V mieste štartu a cieľa a v priestoroch občerstvovacích staníc bude zabezpečená základná technická pomoc. Ceny a odmeny: Prví traja v kategóriách na všetkých tratiach získajú poháre a/alebo diplomy. Pre všetkých účastníkov maratónu je na záver pripravená tombola. Odovzdanie cien je podmienené osobným prevzatím na stupňoch víťazov (týka sa to aj tomboly). Poistenie: Účastníci sú povinní zabezpečiť si individuálne poistenie. V prípade potreby je účastník povinný preukázať sa Preukazom poistenca zdravotnej poisťovne. Organizátor nepreberá zodpovednosť za škody na majetku alebo na zdraví súvisiace s účasťou na pretekoch, alebo cestou a pobytom v mieste ich konania. Ubytovanie: Organizátor nezabezpečuje ubytovanie. Možnosť stanovania v obci Granč Petrovce – futbalové ihrisko vo vyhradených priestoroch. Doprava: Organizátor nezabezpečuje dopravu na miesto štartu. Príjazd z Košíc po ceste 547 pred obcou Dobrá Vôľa odbočiť vpravo smer Žehra. Smer od Levoče po E50/18 odbočka Granč Petrovce. Smer od Prešova po E50/18 odbočka za obcou Korytné smer Granč Petrovce. Príjazd po diaľnici D1 odbočiť v zjazde Behárovce. Šatne a sprchy: V priestore miestneho futbalového ihriska. Šatne slúžia iba na prezlečenie, nie na odkladanie oblečenia a úschovu osobných vecí. V prípade odcudzenia usporiadateľ neručí za vzniknutú škodu. Umývanie bike-ov: Vo vyhradených priestoroch obecného úradu vyznačených na informačnej tabuli pri prezentácii. Podmienky účasti na pretekoch: Dobrý zdravotný stav (odporúčame lekársku prehliadku). Prihlásením pretekár potvrdzuje svoj dobrý zdravotný stav, schopný dlhodobej záťaže! Úhrada štartovného, dobrý technický stav bicykla, cyklistická prilba počas celých pretekov. Zloženie prilby počas pretekov je trestané diskvalifikáciou pretekára a zároveň vylúčením z tomboly.                   Účastník podujatia berie na vedomie, že počas preteku bude na trati pôsobiť fotoservis - FaxCopy. Zároveň v tejto súvislosti udeľuje súhlas so zaslaním informačného e-mailu od spoločnosti FaxCopy, odkazujúcim na zhotovené fotografie. Súhlas pre fotoservis platí po dobu maximálne 15 dní po ukončení podujatia. Všetci pretekári sa zúčastňujú podujatia na vlastné riziko. Preteky sa idú za každého počasia a za plnej cestnej premávky. Účastník pretekov musí dodržiavať pravidlá cestnej premávky a pokyny usporiadateľa. Každý účastník pretekov nesie zodpovednosť za škody spôsobené na veciach a na zdraví svojom, organizátorov a tretích osôb. V prípade opustenia pretekov je pretekár povinný nahlásiť túto skutočnosť organizátorovi. Ak tak neurobí, znáša všetky následky spojené s hľadaním samotný pretekár. Skrátenie si trate a/alebo neabsolvovanie kontrolných stanovíšť vedie k okamžitej diskvalifikácii. Mimo vyznačené občerstvovacie zóny je vyhadzovanie akýchkoľvek odpadkov prísne zakázané a vedie k okamžitej diskvalifikácii. Trasa vedie chráneným územím, preto buďte ohľaduplní k prírode a jej obyvateľom.                                                                                                                                      Pretekár dobrovoľným prihlásením sa na preteky cez www.sao-tatry.sk a svojím podpisom pri prezentácii priamo pred štartom pretekov si je vedomý,  že je oboznámený a súhlasí s podmienkami a povinnosťami účastníka pretekov. Pri nekonaní alebo prerušení podujatia z dôvodu „vyššej moci“ prihlásený pretekár nemá žiadne právo na vrátenie peňazí. Preteká sa podľa tohto rozpisu. Program: Piatok, 18.08.2017 19:00 – 21:00 prezentácia Sobota, 19.08.2017 07:30 začiatok prezentácie 09: 30 štart 80ka 10:30 štart 50ka 11:00 štart 25ka 11:15 Babe KING Race 16:00 vyhlasovanie víťazov + Tombola Organizátor si vyhradzuje právo vykonať zmeny v prípade potreby. Športový klub Pegas, Máj 2017   Autor: Iveta Klinčáková Foto: Marián Králik

UEC Majstrovstvá Európy 2017 zavítajú do Svitu už tento víkend!
09. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Tlačová správa. Od 11. do 13. augusta 2017 prídu pod Tatry tí najlepší horskí cyklisti z celej Európy. Tohtoročné oficiálne UEC Majstrovstvá Európy 2017 zavítali do Svitu a Popradu. Po prvýkrát v histórii tak bude Slovensko hostiť najlepších horských cyklistov Európy. Pre elitných jazdcov, ktorí budú bojovať v nedeľu v rámci ME, je pripravená najťažšia trasa s dĺžkou 134 km a s celkovým prevýšením 4800 m s názvom Krejzi, ktorej najvyšším bodom je Kráľová hoľa (1948 m.n.m.). Ženy a kategórie MASTERS od 40 rokov budú súťažiť na trati dlhej 78 km a s prevýšením 1800m s názvom Lejzi. Očakáva sa viac ako 900 amatérov, 250 profesionálov, 500 detských pretekárov a tisícky divákov. Pripravených je 5 pretekárskych tratí s celkovou dĺžkou viac ako 350 kilometrov. Vrcholom bude pretekárska trať pre Majstrovstvá Európy, ktorá bude mať dĺžku 134 km a celkové prevýšenie 4800 m. Na štart sa postaví viac ako 250 reprezentantov z 23 európskych krajín. Medzi súťažiacimi je prihlasený trojnásobný majster sveta v horskom cyklistickom maratóne Alban Lakata z Rakúska, či predminuloročného vicemajstra Kristiána Hyneka z Česka. Bokom určite nezostane stáť ani slovenský reprezentant Tomáš Višňovský, ktorý určite bude chcieť využiť výhodu znalosti trate, na ktorej vybojoval titul Majstra Slovenska. Očakávame aj účasť olympijského víťaza XCO z Londýna a druhého z Ria, čecha Jaroslava Kulhavého. UEC Majstrovstvá Európy 2017 sú tohtoročnou súčasťou už 18. ročníika tradičného HORAL víkendu, ktorý je súčasťou seriálov: SLOVAK XCM TOUR, ŠKODA BIKE OPEN TOUR aj medzinárodného seriálu INTERSPORT MARATHON SERIE.  Svitský HORAL patrí dnes už k legendárnym pretekom v horskej cyklistike, ktoré tohto roku dovŕšili svoju „dospelosť“.  Po prvý krát sa tento rok stanú aj hostiteľom Majstrovstiev Európy v horskej cyklistike a pribudne aj úplne nová disciplína ELIMINATOR. ELIMINATOR je už bežnou súčasťou špičkových svetových a európskych pretekov. Aj v rámci Majstrovstiev Európy pod Tatrami sa v piatok 11. augusta v Poprade, na námestí sv. Egídia, uskutočnia tieto atraktívne preteky v horskej cyklistike. Šprintérska trať bude mať dĺžku 700m a je koncipovaná ako vzrušujúce mestské preteky. Autorom trate je dvojnásobný majster sveta v cyklokrose Ondrej Glajza. Preteky príde podporiť aj slovenská hokejová ikona Peter Bondra, ktorý spolu s ďalšími osobnosťami významne prispieva k rozvoju športu v regióne. Pýchou Horal víkendu je však najvyšší bod trasy, ktorým je 1948 m vysoká legendárna Kráľova Hoľa. Je výzvou pre každého nadšenca horskej cyklistiky. Niektorí zahraniční účastníci tento vrchol nazývajú aj Mont Ventoux Slovenska. Príprava tohto špičkového európskeho športového podujatia je vo finále a na jeho realizácií sa podieľajú desiatky ľudí. Počet dobrovoľníkov stúpne v deň konania podujatia  až na 250.  Prípravu majstrovstiev dozorovali a koordinovali aj zástupcovia Európskej cyklistickej federácie (UEC). Svit  navštívil aj generálny sekretár UEC p. Enrico Della Casa, ktorého doprevádzal Peter Privara, prezident Slovenského zväzu cyklistiky a riaditeľ pretekov Ivan Zima. V sobotu 12. augusta sa pôjde vo Svite, klasický maratón Horal. Na výber bude opäť klasický mix tratí vrátane najdlhšej elitnej s tradičným názvom Krejzi. Ide o 134 km dlhú náročnú traťs celkovým prevýšením 4800 m a najvyšším bodom trate na vrchole Kráľovej hole. Ostatné trasy sú odstupňované podľa ich náročnosti. Variant Lejzi meria 78 km, celkové prevýšenie dosahuje 1800m a je primárne určená pre ženy a kategóriu Masters nad 40 rokov. Kratší variant s názvom Senzi meria 43 km, a celkové prevýšenie tejto trate dosahuje 1300 m. Pripravená je aj 20 km dlhá trať s názvom Ízi  a  rovnako aj 17 kilometrová trať pre rodiny s deťmi s názvom Dejzi. Nebudú chýbať ani preteky pre najmenších cyklistov v rámci seriálu pretekov Detská Tour Petra Sagana, ktorú organizuje Peter Zanický bývalý dorastenecký tréner Petra Sagana. Stručná história ME MTB O tituly majstrov Európy sa na maratónskych MTB trasách bojuje od roku 2002. Medzi doteraz najúspešnejšie krajiny patria hlavne: Veľká Británia, Nemecko, Švajčiarsko, Nórsko, Francúzsko. Medzi víťazmi zaznamenávame legendárne mená ako Thomas Dietsch (FRA), Christoph Sauser (SUI), Gunn Rita Dahle Flejsa (NOR), Esther Suss (SUI), Sabine Spitz (GER)...  V posledných troch ročníkoch na európskych šampionátoch, ktoré sa konali v Írsku, Nemecku a Lotyšsku na stupňoch víťazov stáli:   Muži ELITE 2014  Christoph Sauser (SUI)      Jaroslav Kulhavý (CZE)  Christoph Soukup (AUT) 2015  Jaroslav Kulhavý (CZE)  Sascha Weber (GER)      Alban Lakata (AUT) 2016  Peeter Pruus (EST)         Tiago Ferreira (POR)          Kristián Hynek (CZE)   Ženy ELITE 2014  Tereza Huříková (CZE)  Sally Bigham (GBR)           Borghild Løvset (NOR) 2015  Sabine Spitz (GER)        Jolanda Neff (SUI)                Esther Süss (SUI) 2016  Sally Bigham (GBR)       Jennie Stenerhag (SWE)  Kataržina Sosna (LTU) História pretekov Horal Prvý ročník maratónu, sa konal v roku 2000. Keďže išlo o „pokusný ročník“ bol maximálny počet účastníkov stanovený správou Národného Parku Nízke Tatry na 50. Pri druhom ročníku sa počet účastníkov zastavil na čísle 220 a po prvýkrát bola použitá myšlienka rodinnej trasy DEJZI. Počasie HORALOVI v roku 2001 neprialo a rozbahnené trate dali cyklistom poriadne zabrať. Ak si niekto v predchádzajúcom ročníku myslel, že horšie počasie už nemôže byť, tak sa veľmi mýlil. Pred tretím ročníkom začalo intenzívne prašť už týždeň pred štartom a prestalo až večer po maratóne. Bahno a potoky vody zmenili maratón pre 190 statočných na cyklistické galeje. Napriek tomu, že sa o HORALOVI začalo medzi cyklistami hovoriť ako o maratóne, na ktorom stále prší, získal aj povesť jedného z najkvalitnejších a najkrajších maratónov u nás. Štvrtý ročník ako keby chcel všetkým vynahradiť predchádzajúce trápenia. Ideálne počasie, rekordná účasť ( 430 cyklistov), podarená voľba nového centra preteku, skvelá atmosféra. To všetko a mnoho ďalších drobností urobilo z HORALa skutočný sviatok horskej cyklistiky na Slovensku. V rámci piateho ročníka „HORALA“ v roku 2004 sme dostali od Slovenského zväzu cyklistiky dôveru na usporiadanie historicky prvých Majstrovstiev Slovenska v MTB maratóne. Rekordným počtom účastníkov, sa nám podarilo prekročiť hranicu 500 pretekárov a zároveň sme mali najvyššiu účasť zo všetkých maratónov konaných na Slovensku. Počet účastníkov má z roka na rok stúpajúcu tendenciu. V poslednom ročníku bol počet dospelých účastníkov 845 z desiatich európskych krajín + Austrálie. Početná účasť domácich aj zahraničných cyklistov opäť potvrdila, že HORAL patrí medzi najobľúbenejšie cyklomaratóny na Slovensku. Kontaktné osoby Ing. Ivan Zima,         riaditeľ pretekov a predseda ŠK HORAL, riaditel@horal.sk Alena Jakubcová,    vedúca kancelárie pretekov,1.00 office@horal.sk Vyjadrenie prezidenta SZC Petra Prívaru Slovensko v posledných rokoch veľmi intenzívne preniká na mapu svetovej a európskej cyklistiky. Nielen vďaka výsledkom našich celosvetovo veľmi úspešných pretekárov, ale aj zásluhou skvelých organizačných schopností a pohostinnosti funkcionárov a vďačnosti priaznivcov tohto športu v našej krásnej krajine pod Tatrami. Aj Horal MTB maratón 2017 je toho jednoznačným dôkazom. Veď na podujatí, ktoré píše svoju zaujímavú históriu, sa bude tento rok premiérovo bojovať aj o najcennejšie európske medaily. Na Slovensko pricestuje celý rad impozantných osobností, mnohí s veľkými cieľmi, medailovými ambíciami, ašprintanti na titul majstrov Európy. Mnohí práve pre úspech na maratónskych tratiach urobili v príprave maximum a svoje úsilie budú chcieť úspešne zúročiť. Na tratiach v Nízkych Tatrách, na ktoré organizátori zaradili aj majestátnu Kráľovú hoľa, budú priaznivci cyklistiky určite svedkami zaujímavých súbojov na najdlhších tratiach v horskej cyklistike. V odvetví, v ktorom aj naši športovci tradične štartujú na najvýznamnejších svetových a európskych súťažiach. Druhá augustová nedeľa sa teda stane vo Svite a okolí opäť oslavou cyklistického športu na Slovensku. Verím, že všetci návštevníci budú svedkami zaujímavých a dramatických súbojov v zápoleniach o najcennejšie európske medaily. Športovcom a jednotlivým tímom želám veľa úspechov, aby sa im v slovenskom teréne podarilo naplniť ich túžby a predsavzatia, s ktorými k nám pricestovali. Peter Privara prezident Slovenského zväzu cyklistiky Vyjadrenie p. Enrico Della Casa (generálneho sekretára UEC) S potešením môžem povedať, že som veľmi veľmi príjemne prekvapený úrovňou pripravenosti šampionátu. Kancelárie zázemia pretekov sú veľké a je ich dostatočný počet. Taktiež tlačové materiály, ako napríklad mapy či technická príručka sú už takmer hotové. A ak budeme hovoriť o trasách pretekov, tie sú veľmi zaujímavé. Sú veľmi dlhé a veľkým prevýšením. Ak porovnám tieto slovenské trasy s trasami dvoch predchádzajúcich európskych šampionátov, môžem povedať, že Európsky MTB šampionát sa vracia k svojim vlastným koreňom - do skutočných hôr. Som rád, že sme medzi silnými cyklistickými kandidujúcimi krajinami vybrali práve Slovensko.   Enrico Della Casa Generálny sekretár UEC

Report: Spišských 333 EXTREME 2017
09. 08. 2017 Reportáže

Na tento „závod“ mě upozornila Bohunka, že už se tři roky chystá ho jet, ale nemůže najít nikoho k sobě. Takže proč to nezkusit? Trasa 333km s převýšením 8500m, vypadá moc pěkně ;-) Bohužel se nám to zkomplikuje, Bohunka nenajde za sebe záskok do práce a tak mi nezbývá než se přihlásit sama ;-) Ale tak proč ne, vždyť mi cyklisti jsme taková jedna velká rodina a jede i Rado a Miško. Nakonec zařídím ubytko i pro část rodiny, kterou vezmu s sebou na výlet, domluvím se s klukama, že je vyzvednu, aby se nemuseli třepat vlakem a 20. července po obědě vyrážím na cestu dlouhou cca 300km do Spišské Nové Vsi. Po dlouhé cestě, část dálnice byla zavřená, takže ze tříhodinové cesty s klukama (kdy mě Rado neustále „strašil“ trasou, medvědy a nevím čím ještě) je rázem cesta na hodin sedm :-D Konečně jsme dorazili do SNV. Odbyli jsme si registraci a hurá do hajan. Musím ještě něco na ten zítřek naspat ne :-) Ráno 21.7. vstanu vcelku brzy, něco rychle posnídám, dám kafčo a hurá na start. Na parkovišti při ladění posledních drobností potkávám kamaráda ze 72 hodinovky Aleše a hned jsem klidnější, i když Aleš jede krátkou trasu (222km). Dlouho trasu jedu z žen jen já a ještě jedna místní dívka, takže mým cílem je hlavně dojet :-) A je 8:00 a startujeme. Po asi 15km jsme dojeli k pověstnému „tunelu“ do kterého se nejdřív musíme spustit, voda je opravdu studená a pěkně ozíbe, ale kousek dál, se dá po kraji pomalu jet, tak nasedám a jedu (šlapat bosky s SPD je opravdu lahůdka). Na konci tunelu je …světlo… a taky nám musí pořadatelé pomoci s vyzvednutím kola nás samotných ven z „koryta“. Jak jsem malá, nedosáhnu nohou dobře do stupínku a musím se zapřít kolenem, bohužel to nevydrželo a tak moje jediné zranění za celý závod je odtud. Namažu řetěz, i když „hodná žena“ se sice snažila ho namazat, bohužel nastříkala mi jen brzdový kotouč a já na ni vzpomínám notný kus cesty, dokud zamaštěný kotouč neobrzdím. Kolem oběda sním tuňáka a v další vesnici zastavím u hospody, kde už stojí i další spolubojovníci a dočepuju si vodu. Chvilku spočinu a jede se dál. Sem tam se k někomu připadám, sem tam jedu sama. Pod prvním „hnusným kopcem“ prý nejhorší kopec z celé trasy, musím uznat, byl opravdu výživný a myslela jsem, že nikdy neskončí. Nechám za sebou svoji „soupeřku“, která se občerstvuje. Při výměně baterií v Garminu mě Ivona dojíždí a už jedeme spolu… Zastavíme v Závadke, kde si dáme kafíčko a ostatní pivo. A dál už pokračujeme společně s Ivoninými kamarády Lubošem, Ivem a Broňkem. Musím říct, že jsem byla moc ráda, že jsem se s nimi dala dohromady, nejenom, že trasu znají, ale jet v noci samotné se mi moc nechtělo a tohle byla super parta :-) Ve 21:11 dojíždím na Poráč, který je v polovině trasy a dostaneme tu teplé jídlo (těstoviny). Odpočineme si tu o něco dýl a asi za hodinu pokračujeme dál, i když už bez Broňka, který kvůli silným křečím odstupuje. Před odjezdem do další části, poprosím ještě Luboše, který má dobré světlo, jestli by mohl sem tam přisvítit hlavně ve sjezdech a vyrážíme. Jízda přes noc už je o něco pomalejší, když mineme odbočku, kde se trasy 222km a 333km rozdělují, dojíždí nás po nějaké době Tomáš a už s námi také zůstává a pokračujeme dál opět v pěti. Okolo půl páté svítá a nás vítá nový krásný den a zbývá nám cca 108km do cíle. A chudší o jednoho člena, když odstoupil Ivan. Ivona je většinou vepředu, já s Lubošem náš hlouček uzavíráme a společně se hecujeme. Sjezdy střídají kopce a kopečky a únava se postupně stupňuje, ale do cíle už je přece jen „kousek“. Asi 65km před cílem ještě zastavíme u Luboše doma, trasa vede přes jejich vesnici, kde jeho úžasná manželka nachystala hody jak pro krále. Najíme se, převlečeme, odpočineme a hurá do cíle :-) Je něco po desáté, když vyrazíme od Luboše, v půl třetí konečně protínáme cíl. Nakonec mi Garmin ukázal najetých cca319km s nastoupanými asi 8600m s časem 30hodin a 30minut. Byl to nádherným závod, v ještě krásnějším prostředí a mě jen mrzí, že jsem neměla více prostoru fotit, protože příroda je tady opravdu luxusní. Takže doufám, že se sem příští rok zase podívám :-) Ještě velký dík mým průvodcům a spolubojovníkům Lubošovi, Tomovi, Ivoně, Kristiánovi, Ivanovi, Boňkovi a dalším. A pochvala pořadatelům za super zážitek :-) Autor, foto: Martina Bujáčková, Ľuboš Korchňák

Majstrovstvá Európy v cestnej cyklistike 2017
07. 08. 2017 Reportáže

Včera sa skončili v Dánsku majstrovstvá Európy v cestnej cyklistike, ktoré sa konali od 2.8. do 6.8.2017 Druhý krát v histórii sa ho zúčastnili aj profesionálny cyklisti. V desiatich pretekoch v Herningu sa predstavilo spolu 23 slovenských reprezentantov. 2.8. 2017 - Ako prvá Slovenka stála na štarte ME PETRA MACHÁLKOVÁ v časovka junioriek. Na 18,2 kilometrovej trati v Herningu obsadila 32. miesto so tratou 2:58 min na víťazku Elenu Pirroneovú z Talianska. 2.8.2017 - Časovku na 31,5 kilometra v Herningu absolvovali v stredu aj juniori. Na štarte bol MATÚŠ ŠTOČEK a LUKÁŠ KUBIŠ. Na 33. mieste skončil LUKÁŠ KUBIŠ so stratou 3:21 min a MATÚŠ ŠTOČEK obsadil 42. miesto so stratou 4.05 min. Víťazom sa stal Nór Anderas Leknessund. 2.8.2017 - Na štarte časovky žien U23 boli dve slovenské cyklistky. TEREZA MEDVEĎOVÁ skončila na 19. mieste, keď za víťazkou Pernillou Mathiesenovou z Dánska zaostala 3:58 min. LUCIA VALACHOVÁ na 20. mieste stratila na víťazku 4:07 min. Ženy U23 bojovali o titul ME na 31,5 kilometrovej trati. 3.8.2017 - Najrýchlejším na trati dlhej 31,5 kilometra v časovke mužov U23 bol Dán Kasper Asgreen. ADRIÁN BABIČ zaostal za domácim víťazom 3:22 min, JURAJ BELLAN bol pomalší o 3:53 min na 41. mieste. 4.8.2017 - PETRA MACHÁLKOVÁ a JÚLIA HRTÁNKOVÁ reprezentovali Slovensko v piatok na pretekoch junioriek s hromadným štartom na 60 kilometrovej trati. Z víťazstva sa tešila Lorena Wiebes z Holandska. PETRA MACHÁLKOVÁ zaostala za víťazkou na 49. mieste rovnú minútu, JÚLIA HRTÁNKOVÁ na 77. mieste stratila 13:02 min. 4.8.2017 - Európsky titul v pretekov žien U23 na 100 kilometrov získala Dánka Pernille Mathiesen. Na 47. mieste skončila TEREZA MEDVEĎOVÁ so stratou 6. sekúnd. LUCIA VALACHOVÁ na 76. mieste stratila 11:54 min. 4.8.2017 - Na pretekoch juniorov s hromadným štartom, dlhom 121 kilometrov, štartovala až šestica slovenských cyklistov. Titul ME získal Talian Michele Gazzoli. Najlepším Slovákom bol MATÚŠ ŠTOČEK na 17. mieste. MATEJ BLAŠKO skončil na 19.mieste, ADAM FOLTÁN obsadil 21. miesto, TOMÁŠ MERIAČ skončil na 48. mieste, LUKÁŠ KUBIŠ skončil na 75. mieste. Všetci slovenský cyklisti prešli cieľom bez straty na víťaza. JAKUB VARHANOVSKÝ stratil na víťaza na 110. mieste 10:25 min. 5.8.2017 - Šesť slovenských cyklistov v sobotu reprezentovalo na pretekoch mužov U23 s hromadným štartom. Ako prvý prešiel cieľom po 161. kilometroch domáci cyklista Casper Pedersen. ADRIÁN BABIČ skončil na 30. mieste so stratou troch sekúnd. SAMUEL OROS stratil na 74. mieste 15 sekúnd. JÁN ANDREJ CULLY a JURAJ BELLAN zaostali za víťazom 5:58 min na 124. a 125. mieste. TOMÁŠ PERSON na 132. mieste stratil 10:08 min. ADAM SZÁSZ preteky nedokončil. 5.8.2017 - Na ženy Elite čakalo v pretekoch s hromadným štartom 121 kilometrov. Titul ME získala Holanďanka Marianne Vos. Jediná slovenská cyklistka na štarte, ALŽBETA PAVLENDOVÁ, skončila na 18. mieste so stratou 15. sekúnd. 6.8.2017 - Poslednými pretekmi na majstrovstvách Európy boli preteky mužov Elite na korých čakalo 240 kilometrov. Po PETROVI SAGANOVI, ktorý neobhajoval titul ME, vyhral Nór Alexander Kristoff. Najlepším so šestice slovenských cyklistov bol v cieli na 10. mieste MICHAEL KOLÁŘ. ERIK BAŠKA prešiel cieľom na 12. mieste. Obaja bez straty na víťaza. Osem sekúnd zaostal na 27. mieste PATRIK TYBOR. JURAJ SAGAN na 101. mieste stratil 2:12 min. MAREK ČANECKÝ a FILIP TARAGEL preteky nedokončili.       Autor: Milan Majtán