Správy

7. etapa Okolo Poľska 2017
04. 08. 2017 Reportáže

Poslednou etapou na pretekoch Okolo Poľska bola kráľovská etapa so šiestimi hodnotenými stúpaniami. Kopcovitá etapa začínala aj končila v Tatranskej Bukovine. Cyklisti tu absolvovali dva okruhy s celkovou dĺžkou 132 kilometrov. V siedmej etapa vyprovokoval únik náš PETER SAGAN (BORA - hasgrohe). Ku majstrovi sveta sa pridalo 12 pretekárov. V predposlednom hodnotenom stúpaní sa PETER SAGAN na čele osamostatnil. Neskôr dvojnásobného majstra sveta dostihla skupina favoritov, ale pri poslednom zjazde, pred cieľovým päť kilometrovým stúpaním na Tratranskú Bukovinu s priemerom 4,5 % a maximom 8 %, PETER SAGAN opäť zaútočil a bol na čele sám. Snahu o jeho víťazstvo zlikvidovali favoriti až 2,5 kilometra pred cieľom. O víťazovi etapy a celkovom víťazovi pretekov napokon rozhodol záverečný špurt. Ako prvý prešiel cieľom Holanďan Wout Poels (Team Sky) pred Britom Adamom Yatesom (Orica - Scott) a Poliakok Rafalom Majkom (BORA - hasgrohe). PETER SAGAN skončil napokon so stratou 2:21 min na 34. mieste. Do poslednej etapy nenastúpil ERIK BAŠKA, ktorý šetril sily na nedeľné preteky na ME v cestnej cyklistike, ktoré sa konajú v Dánsku. Víťazom WorldTour pretekov Okolo Poľska sa stal 25 ročný Belgičan Dylan Teuns (BMC Racing Team). PETER SAGAN ovládol bodovaciu súťaž. Konečné poradie pretekov Okolo Poľska 2017: 1. Dylan Teuns.....BMC Racing Team.....27:07:47 2. Rafal Majka.....BORA - hasgrohe.....+00:02 3. Wout Poels.....Team Sky.....+00:03 35. PETER SAGAN.....BORA - hasgrohe.....+17:03       Autor: Milan Majtán

6. etapa Okolo Poľska 2017
03. 08. 2017 Reportáže

Predposledná etapa pretekov Okolo Poľska mala 189 kilometrov. Kopcovitá etapa začínala v meste Wieliczka Salt Mine a končila v Zakopanom. V šiestej etape museli cyklisti zdolať päť hodnotených stúpaní. Do úniku dňa sa dostala dnes trojica cyklistov, ktorá mala k dobru maximálne šesť minút. Pred predposledným hodnotením, tridsať kilometrov pred cieľom, nestačil tempu favoritov PETER SAGAN (BORA - hasgrohe), a vypadol zo súboja o žltý dres. Na predposlednom stúpaní, dvadsať kilometrov pred cieľom, zaútočil 23 ročný Austrálčan Jack Haig (Orica - Scott), vypracoval si náskok a cieľom prešiel ako prvý s náskokom 51. sekúnd na skupinu prenasledovateľov. Druhý skončil Holanďan Wout Poels (Team Sky), tretí Luxemburčan Bob Jungels (Quick - Step Floors). PETER SAGAN prešiel cieľom na 64. mieste so stratou 15:50 min, ERIK BAŠKA (BORA - hasgrohe) na 96. mieste zaostal o 34:44 min. Do čela priebežného poradia sa dostal Belgičan Dylan Teuns vo farbách BMC Racing Teamu. PETER SAGAN naďalej vedie bodovaciu súťaž.   Priebežné poradie po 6. etape: 1. Dylan Teuns.....BMC Racing Team.....23:41:27 2. Rafal Majka.....BORA - hasgrohe.....+00:06 3. Wilco Kelderman.....Team Sunweb.....+00:10 39. PETER SAGAN.....BORA - hasgrohe.....+14:45 124. ERIK BAŠKA.....BORA - hasgrohe.....+1:12:25     Autor: Milan Majtán

5. etapa Okolo Poľska 2017
02. 08. 2017 Reportáže

Piata zvlnená etapa začínala v Olimp Nagawczyna a po 130. kilometroch končila v meste Rzeszów. V okolí mesta Rzeszów čakali dva okruhy na ktorých bolo kilometrové stúpanie Lany s maximom 13 %. V najkratšej etape 74. ročníka pretekov Okolo Poľska sa do čela dostala pätica pretekárov, ktorá sa pokúšala vybojovať etapové víťazstvo. O prekazenie ich plánov sa v pelotóne staral hlavne tímy BORA - hasgrohe s lídrom pretekov, Slovákom PETROM SAGANOM. V cieľovom meste privítal cyklistov dážď. Najdlhšie bojoval o víťazstvo cyklistov z úniku Tejay van Garderen (BMC Racing Team), ktorého pelotón dostihol necelé tri kilometre pred cieľom. V záverečnom špurte, v ktorom bolo iba dvanásť cyklistov po páde kilometer pred cieľom, bol najrýchlejší 24 ročný Holanďan Danny Van Poppel (Team Sky). Druhý skončil Slovinec Luka Mezgec (Orica - Scott), tretí Slovák PETER SAGAN. Druhý slovenský cyklista na štarte ERIK BAŠKA (BORA - hansgrohe) prešiel cieľom na 132. mieste so stratou 14:27 min. Danny Van Poppel sa tešil z víťaznej etapy po dvoch druhých a jednom treťom mieste. PETER SAGAN má na druhého cyklistu v priebežnom poradí náskok 14 sekúnd.   Priebežné poradie po 5. etape: 1. PETER SAGAN.....BORA - hasgrohe.....18:41:27 2. Dylan Teuns.....BMC Racing Team.....+00:14 3. Rafal Majka.....BORA - hasgrohe.....+00:20 132. ERIK BAŠKA.....BORA - hasgrohe.....+38:46     Autor: Milan Majtán

Ako som dala Spišských 333 Extreme ....
02. 08. 2017 Reportáže

Rozhodnutie prihlásiť sa na Spišských 333 EXTREME 2017 padlo už minulý rok, keď sme sa s maratónskou parťáčkou rozhodli vyskúšať niečo nové. Žiaľ, nakoniec som v tom zostala sama. Nasledovalo niekoľko dňové rozhodovanie ísť či neísť? Po dvoch bezsenných nociach som sa rozhodla. Pôjdem!  Taký rešpekt a obavy pred pretekom som už dlho nepociťovala, ale tak to má byť. A tak v piatok ráno vyrážame sme východ. A keďže mi túto sezónu ide karta, tak to samozrejme nejde bez nejakej (tentoraz)  fyzickej ujmy a tak si hneď ráno obarím ruku horúcim čajom. Až teraz som pripravená a môžeme ísť :). Do Spišskej prichádzame hodinu pred štartom, takže je dosť času ešte v kľude poriešiť registráciu a vyhádzať už pobalený ruksak a zbaliť sa na novo. Ešte raz pozriem do mapy nech si utrasiem kadiaľ isť, ale nedokážem sa veľmi sústrediť tak to nechávam plávať.  Snáď sa na niekoho zavesím :). Ešteže môj priateľ má naštudovanú trasu odpredu-dozadu :D- mobil to istí. ... tesne pred ... 15 minút pred štartom už so mnou značne lomcuje adrenalín. Každou minútou sa jeho hladina zvyšuje, až mi to tlačí slzy do očí :). A je tu štart. Snažím sa držať čo najviac vpredu a mať hlavnú skupinku na dohľad. Zatiaľ prebieha všetko ako má, až po prvé fajné stúpanie v Tepličke. Tu zisťujem, že v tomto preteku ma prehadzovačka nepodrží, retiazka lieta cez tri hrebenáky hore a dole. V tom mi reťaz padá, takže radšej zosadám a tlačím bike. Nič lepšie si človek nemôže priať :D. Ale nezúfam adrenalín ešte stále zaberá. Po nejakých 12 km prichádzame pre mňa k obávanej časti a tou je tunel. Dúfam, že nebude vysoká voda, a moje zbožné prianie je vyslišané :). Chlapi vyzúvajú tretry, ponožky a idú na boso. Ja však nie som veľmi presvedčená o tom dať to  na boso na SPD-čkach, tak  radšej idem v tretrách. Však čo, je teplo, vyschnú. Úspešne prechádzam tunelom, bez pádu a mokrých nôh tak som spoko. Už len nech ma chlapci vytiahnu na tú betónovú stenu aj s bikom a všetko je OK. Môžeme ísť ďalej. Hneď sa mi podarí zachytiť skupinku asi 5 chalanov tak sa ich držím ako kliešť. Držia parádne tempo, ešte že som si nezobrala hrudný pás a nevidím tú tepovú zónu. Stačí, že cítim ako mi trepe srdce :D. Prichádza fáza keď aj tepy prestávam riešiť, dôležité je udržať sa so skupinkou a nestratiť ich z dohľadu. Tak drem za nimi a v tomto momente si uvedomujem, že to asi nebude pre mňa len tak nejaký pojazd, ale začína sa z tohto vykľúvať  pretek :D. Darí sa do prvého checkpointu, kde musím zosadnúť a fotiť (hold smola keď nemáš GPS strácaš čas). Doplním energiu a ideme ďalej, a tu naďabím na ďalšieho parťáka Sláva, s ktorým prejdem dosť km. Kecáme o trati, on to tu chvalabohu dobre pozná, vždy mi dopredu povie čo ma čaká. Aspoň nemusím hľadieť stále do mapy a zdržiavať sa. Pri Čingove sa naše cesty rozdelia, keďže zisťujem, že mi záhadne zmizli 2L ionťáku. Dočapujem v krčmičke, lebo ani netuším ako ďaleko je studnička a nechcem riskovať depku, že nemám tekutiny. Pokračujem sama. Na Tomášovský výhľad prichádzam po 3hod. a 42 min. jazdy. Na moje počudovanie mi oznamujú mi, že som prvá  žena. Nechce sa mi veriť, keďže do teraz som si myslela, že sú predo mnou dve kočky. No poteší, ale ešte stále je viac pred nami ako za nami a nemá zmysel vyskakovať. Stať sa môže všeličo. ... nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie ... Šlapem ďalej občas ma niekto predbehne, občas predbehnem zase niekoho ja. Prichádzam na Podlesok, čo je vstupná brána do Slovenského Raja. V bufete vidím starých známych na pive, ja nezastavujem idem ďalej. Na takéto zábavky momentálne nemám čas J a ako každému vždy hovorím „pivo až v cieli“. Začína sa prvé výživné stúpanie. Terén nie je bohviečo, samé šutre, samé zákruty a furt len stúpanie..... a teplo. Premávka je tu ako na pešej. Nebaví ma už pozerať sa na ľudí a už vôbec nie sa kochať krásami Slovenského Raja. Toto nie je raj, toto je očistec! Z vrchu sa spúšťajú na bikoch cyklisti – turisti, lezú mi na nervy a hlavne ten ich blažený úsmev, lebo idú opačným smerom. Radšej sa na nich ani nepozerám. Tááák a je tu 74 km a prichádza prvá kríza a v nohách strašné kŕče. Vyberám prvú anticramp pirulu, chvalabohu zaberá, ale to si už pekne kráčam pri biku. Bože nech sa už toto trápenie skončí....a nekončí. Celé zlééé, už to musí byť asi fakt zlé, keď sa začínam rozprávať so svojimi nohami, debata veľmi jednoduchá, len nech ma nezradia...... Doťapkám sa k studničke, tam už si čapujú vodu nejakí spolubojovníci. Ťažko predýcham a idem si aspoň umyť tvár. Toto asi nebol dobrý nápad keďže všetok pot sa mi dostal do očí a na minútu nič nevidím - paráááááda čo si viac priať... Dvíham bike a beriem sa ďalej, tam to už nevyzerá strmo. Po chvíli ma dobehne Peťo, s ktorým  trochu pokecáme. Hecuje ma aby som ešte vydržala, vraj už to nie je také náročné, už len pár hupáčikov a už sme hore.... Je to náročné udržať s ním tempo, ale robím čo môžem, a tak sa konečne vyštverám na Glac. Robím fotku a ide sa ďalej. Samozrejme všetci mi už zmizli z dohľadu, tak sa na zjazd vydávam sama, šťastná, že je to konečne za mnou. Užívam si zjazdík až do Stratenej, kde sa konečne dostávam hlavnú cestu, ktorú až do Dediniek veľmi dobre poznám. Tam už na mňa čaká môj podporný tým tvorený až jedným členom J . Priateľ mi hneď ozrejmuje ďalšiu časť trasy, ale po pravde nie som schopná veľmi vnímať to čo mi rozpráva. Som len rada, že môžem konečne zosadnúť z biku a natiahnuť si nohy. Opäť dopĺňam sacharidy a pokračujem. Vraj ma čaká „nejaké “ stúpanie, neriešim, že aké - proste idem. ... keď hory majú uši ... V Rakovci odbáčam, z hlavnej niekam do lesa a začína sa druhé výživné 10 km stúpanie na Súľovú. Idem zase sama a je mi to aj jedno, už som sa akosi zbavila strachu bikovať si sama niekde v neznámom lese. Ale pre istotu si spievam, najprv potichu a keď stále nevidím spolubojovníkov pridávam volume a už sa horou ozýva „cestou, necestou , polem, nepolem jedu za tebou velkým ma-lo-trak-to-rem“ (MIG 21 ak to niekto pozná). Nechápem, ale toto ma baví 25min. J. Konečne dorazím k nejakej rampe, kde stúpanie končí a tam „civilizácia“ -skupinka povzbudzujúcich ľudí J. Znova počúvam, že som prvá žena. Fandia mi, ale ja nie som schopná ani poriadne odpovedať na ich otázky, tak len prikyvujem a jednoslovne odpovedám. Za chvíľu už počujem za sebou spolubojovníka .... konečneeee.... až na Súľovú sa ťaháme spolu, opäť foto. A na moje prekvapenie ma tam čaká aj priateľ. Vymeníme pár slov a už fičím ďalej, lebo sa nás tam pozbieralo hádam aj 5 kusov a tí sa už zberajú preč. Tak pome za nimi. Dávam také zjazdy, že sama nechápem. Skoro vôbec nebrzdím, len nech mi preboha neujdu J. .... každé trápenie sa končí na Grajnári ... Prichádzame do Hnilca a tam už začína naozaj peklo. Na chvíľu chalanov stratím, ale po jednej obracačke s prudkým stúpaním ich dobieham a keď ich vidím ako krásne kráčajú pri bikoch, poslušne zosadám aj ja. Začína sa 7 km peklo. Na biku to už vôbec nejde, až na krátke úseky ale tie ma akurát tak rozbijú viac ako som. Na 114 km prichádza druhá kríza, horšia. Kŕče sú už neznesiteľne a sú všade. Chôdza je možná akurát tak po pätách, ale skúste si to v stúpaní.... Dávam ďalšiu anticramp, no nezaberá až tak rýchlo ako prvý krát L. Pokúšam sa o akú takú diskusiu s mojimi nohami no bez šance. Nechcú sa so mnou rozprávať (to mám asi za ten Raj a Súľovú ) a tak už si len kľuknem k biku a čakám, premýšľam čo ďalej. Keď mi ešte vypovedajú kolená a kríže tak to môžem naozaj zabaliť ...... ale vnútorný hlas bojovníka mi stále hovorí, že teraz to predsa nemôžem vzdať. Dala si sa na boj tak makaj !!!! Pozriem hore, chalan asi 50 m odo mňa tiež stojí. V tej chvíli ani neviem či oddychuje, alebo nebodaj čaká na mňa? J To celkom povzbudí, pozbieram zvyšky síl a sebaúcty a vydávam sa na boj. Netuším koľko km, ani koľko výškových metrov..... ale idem. Na protiľahlej hore už zúri búrka (no aladin ma zase sklamal- mala byť o 18:00 a v Krompachoch ). Pár bleskov šibne aj do hory neďaleko, premýšľam, že čo to bude za parádu keď ma to trafí J. Radšej zavrhnem tieto čierne myšlienky a pokračujem. Po čase dobieham jedného z partie  a dostávame sa k najväčšiemu stúpaniu. Konečne sme dorazili na vysnívaný Grajnár a stretávame zvyšok partie...Chlapci mi kričia „keep smiling - úsmev“.... no nehnevajte sa, ale nie je sila ani len na to..... S parťákom nasadáme na biky a fičíme ďalej, ale nestíhame dôjsť ani na asfaltku a začína pršať. Do minúty sme mokrí do nitky. Chvíľku čakáme pod stromom, ale po pár minútach  uznávame, že to asi nemá význam, a tak pokračujeme. Veď do Nálepkova by to už nemalo byť ďaleko. Fotím nejaký smerovník, lebo Grajnár som kvôli lejaku nestihla. Lejak sa trochu s nami pohráva, chvíľu ustúpi ale po pár minútach sa leje zase.....už mi je aj toto jedno... V Nálepkove zastavujem v nejakej krčme stretám sa tu aj so Slávom i so skupinkou fanúšikov zo Súľovej .... Tento lejak mi urobil poriadny škrt cez rozpočet. Nechcem tu zostávať a po dohode sa 4 vydávame na cestu - smer Poráč. Predo mnou ešte jedno zákerné asfaltové stúpanie do Závadky a potom ešte asi 11 km hupáčkov po hrebeni a hádam dôjdem aj do Poráča. Motivujem sa už všeličím, najviac zaberá asi to, že sa konečne najem. Vraj sú pripravené cestoviny s mäsom a zeleninou, ale je mi to vlastne jedno, lebo pojem aj klince J. Takmer po 12 hodinách sa dovalím konečne do Poráča, chystajte slavobránu, sprchu a jedlo ....... ... keď extrém, tak extreme ... Tak a 150 km mám za sebou, konečneeee, ešte 60 a je to v suchu. Tak ako som sa veľmi tešila na jedlo, tak som sa ani nenajedla. To len oči by jedli, ale žalúdok nepustí, tak len pojem moje musli tyčky, vypijem energeťák a je čas pohľadať niekoho na jazdu nocou. Stmieva sa a ja nemám tú odvahu ísť sama.  Jeden vytipovaný parťák zlyhá, keďže rieši defekt. Ja sa už trasiem vyraziť na cestu, lebo sa dovalili nejaké dievčatá a bola by škoda neudržať si prvú pozíciu. Zbadám chalana, už v „nočnom“ mundúrku ako montuje osvetlenie na bike a tak sa ho pýtam či nepôjde so mnou  do Spišskej, lebo sama sa bojím .... Lukáš súhlasí a tak sa niečo po 22 hod. vydávame na cestu tmou. Cesta je zaujímavá  hneď od začiatku keďže  asi po 5 km naďabíme na divú sviňu. Chvíľu riešime kto z koho J, no  našťastie si to sama bez prehovárania rozmyslí a rozbehne sa húštiny a my pokračujeme. V noci je jazda zaujímavá, ale strašne vyčerpávajúca. Po 165 km ďalšia zrada, tachometer sa zbláznil, ukazuje rýchlosť 199km/h (keby sa trošku viacej posnažil, tak prekonám rýchlosť zvuku J)..... no paráda tak som nahratá a radšej ho odložím do vrecka (už som bez kilometrov a aj bez času).  Nechcem Lukáša neustále otravovať s tým, že koľko je hodín a na koľkom kilometri sme....tak iba ťahám a snažím sa  udržať tempo..... Zastavujem ešte niekoľko krát, aby som ešte pofotila potrebné checkpointy. Síce ostrosť žiadna, ale dá sa to prečítať. Záver organizátori fakt premysleli. Ideme ešte dva stúpania, ktoré v momentálnom vyčerpaní pripadajú ako druhý krát Súľova a Grajnár J. Som strašne vyčerpaná. Už ani neviem ako si mám v tom sedle vôbec sadnúť a keď konečne na to prídem tak prejdeme na nejaký šotolinový terén a je to zase v háji......30 km do konca je najhorších, a to som ešte rada, že je tma a ani nevidím koľko krát sme sa už priblížili k cieľu....... Najviac ma aj tak dáva dole to, že netuším aký je čas a na ktorom kilometri vlastne sme :/ .... Stretáme ďalšieho bojovníka Riša, chudák hovorí, že blúdi už 2 hodiny (no nezávidím mu). A tak si krútime už traja a hneď je veselšie.  Tie záverečné kilometre sú strašné, no chalani ma povzbudzujú a ťahajú do cieľa. Ak by som išla sama, tak si tam niekde v dedine ľahnem na lavičku a zaspím J. Konečne prichádzame do Iliašoviec a odtiaľ je to chvalabohu už len asfaltka, čomu je môj zadok veľmi vďačný. Už len nejakých 10 km, prejdeme Smižany a smerujeme k športovej hale do cieľa. Ani neviem kde som nabrala energiu na záver, ale asi to budú endorfíny a radosť, že to mám konečne za sebou. Do cieľa prichádzam po 18 hodinách a 41 minútach s úžasným pocitom, že som to dokázala prejsť aj pokazenou prehadzovačkou, bez defektu a bez vážnejšieho úrazu. Som na seba normálne hrdá. Je to celé o tom ako veľmi to chceš. Áno teraz poviete, že treba mať natrénované. Jasné, že treba, ale treba to mať aj v hlave upratané. Stanoviť si cieľ a ísť si za ním a nevzdať to !!! Bolo to ťažké, ale neľutujem, že som sa na to dala. Tento rok bol ten správny čas. Je to cítiť, že Spinning zaberá. Život plynie, roky ubiehajú, nič v živote sa Vám už nezopakuje. Treba využiť príležitosť, lebo len v ťažkých situáciách prídete na to ako ste na tom psychicky a fyzicky. Neviem ako iných, ale mňa to neskutočne posúva ďalej a čím viac sa dám fyzicky dole tým lepšie. Preto milujem ultramaratóny a takéto šialenstvá ako je Spišských 333 Extreme.  Môj život je skrátka o zážitkoch. J A potvrdzujem, áno je to pravda, keď si myslíš, že už nevládzeš tak naozaj môžeš ešte 3 krát viac !!! Na záver už len chcem poďakovať chalanom s ktorými som odkrútila niekoľko km na trati hlavne Slávovi, Peťovi, Lukášovi a Rišovi a ešte pár ďalším len som sa ešte nedopátrala k ich menám J. Ani neviete ako ste pomohli, už len tým že som išla za vami v háku J. A veľká vďaka organizátorom za takú skvelú akciu ako je Spišských 333 Extreme!!! „Když nemůžeš, tak přidej víc, zakřič prostě z plných plic, že slovo nejde neexistuje, slovo nejde neexistuje, když nemůžeš, tak přidej víc, zakřič prostě z plných plic, že to dáš, nato máš, že to dáš !!!“ (Mirai) Autor a foto: Tatiana Kaliska Foto: stránka SPIŠSKÝCH 333

Pozvánka na "DUBNIČÁK" 26.8.2017
02. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Prihlasovanie na Novodubnický maratón je v plnom prúde „Dubničák“ sa koná v  Novej Dubnici  v sobotu,  26.8.2017. Pokojne sa však môžete zastaviť už v piatok. Vo večerných hodinách už bude spustená prezentácia a tak si môžete predštartové  formality vybaviť  v pokoji deň pred pretekom.  A potom sa môžete prebehnúť na sprievodnom podujatí  s názvom OSA Nočný beh mestom. Samotný maratón v sobotu ponúkne 5 tratí, ktoré vedú chrbtami a údoliami Strážovských vrchov z ktorých si určite vyberie biker každej výkonnostnej kategórie: MAYO FAMILY (9km/170m) MAYO BASIC (17km/430m) KLASIK (44km/1400m) HARD (73km / 2400m) NIVEA KING (101km/3400m) Môžete s rodinkou výletovať najbližším okolím  Novej Dubnice, ale môžete si aj poriadne naložiť a zapretekať si na poctivých tratiach.  Tie sa od minulého roka zmenili len kozmeticky a to v dojazde do mesta  a vylepšením prešla najpopulárnejšia trať KLASIK.  Najmenšie deti budú môcť dopoludnia súťažiť na námestí  na bicyklíkoch a odrážadlách na sprievodnom podujatí - OSA CYKLOKRUHY. Pripravený je aj pretek pre dospelých – na kolobežkách. Aj samotné štarty maratónu sa budú konať na námestí  popri tomuto podujatiu. Štartovné sa dá tradične uhradiť vo viacerých vlnách a pre účastníkov z ČR je pre pohodlnú platbu v CZK pripravený aj účet v českej banke.  Účastníci trate MAYO FAMILY majú pri včasnom prihlásení  štartovné zdarma Každý pretekár si bude môcť zdarma po preteku stiahnuť jednu zo svojich profesionálne zhotovených  fotografií z preteku rámci služby HVIEZDA FaxCopy. V rámci maratónu sa môžete zúčastniť „súťaže“ o najpočetnejšiu maratónsku rodinu. Odmeňujeme aj najstaršieho účastníka, všetky deti do 12.rokov a malá pozornosť sa ujde aj všetkým ženám na maratóne.  Hej, ženy máme radi a vážime si ich a preto sme pre ne  na dvoch najdlhších tratiach pripravili aj horskú prémiu – NIVEA KRÁĽOVNÁ BASKE. Novodubnický maratón (alebo Dubničák, ak chcete) je najstarší maratón horských bicyklov na Slovensku. Tento rok sa koná už 23.ročník. Voľakedy sa hrdil aj prívlastkom najväčší, ale o to nejde.  Často sa označuje aj ako jeden z najťažších MTB maratónov na Slovensku.  Ale ani o to nejde, lebo takéto hodnotenie je len o uhle pohľadu. Historicky vzaté,  jeho parametre z roku 2000 iné takéto podujatie na Slovensku  však ešte neprekonalo.  Na Dubničáku si nevybojujete body do žiadneho seriálu a nevyhráte prizemoney.  Sorry, možno nabudúce.  To prečo by ste mali do Novej Dubnice prísť sú  trate ktoré naozaj ponúkajú všetko čo treba  a skvelá atmosféra podujatia.  A o to ide. Novodubnický maratón pre vás organizuje MTB klub Dubnica, mesto Nová Dubnica a koná sa pod záštitou TSK na čele s predsedom TSK pánom Jaroslavom Baškom. Odporúčame vám prihlásiť sa do 1.8. , len do tohto dátumu platíte najlacnejšie štartovné a len do tohto dátumu si môžete objednať aj kultové pamätné tričko. Podrobnosti  nájdete na webe  http://www.maraton.sk a FB stránkach: https://www.facebook.com/novodubnickymaraton Autor: Luboš Dupkala

4. etapa Okolo Poľska 2017
01. 08. 2017 Reportáže

Najdlhšia etapa pretekov Okolo Poľska mala 238 kilometrov. V zvlnenej štvrtej etape so štartom v Zawiercie a cieľom v Zabrze, kde cyklisti absolvovali tri šesť kilometrové okruhy, sa očakával hromadný dojazd. Počas etapy sa na čele nachádzala šesť členná skupina, ktorá bojovala o prémie. Vedúca skupina si za dohľadu špurtérskych tímov vypracovala maximálne šesť minútový náskok. Posledného cyklistu z úniku dostihol pelotón päť kilometrov pred cieľom. O víťazstvo sa podľa predpokladu špurtovalo. Najrýchlejším bol 23 ročný Austrálčan Caleb Ewan (Orica - Scott), druhý Holanďan Danny Van Poppel (Team Sky) a tretí Slovák PETER SAGAN (BORA - hasgrohe). ERIK BAŠKA (BORA - hansgrohe) prešiel cieľom bez straty na 39. mieste. PETER SAGAN navýšil svoj náskok ma čele WorldTour pretekoch na 10 sekúnd.   Priebežné poradie po 4. etape: 1. PETER SAGAN.....BORA - hasgrohe.....15:41:47 2. Dylan Teuns.....BMC Racing Team.....+00:10 3. Rafal Majka.....BORA - hasgrohe.....+00:16 134. ERIK BAŠKA.....BORA - hasgrohe.....+24:15     Autor: Milan Majtán  

3. etapa Okolo Poľska 2017
31. 07. 2017 Reportáže

V kopcovitej etape čakali cyklistov štyri hodnotené stúpania a v závere dva takmer dvadsať kilometrové okruhy. Cieľ bol v meste Szczyrk po náročnom kilometrovom stúpaní. Tretia etapa začínala v Jaworzne a merala 161. kilometrov. Cyklisti dnes nastúpali viac ako 2 100 výškových metrov. Po viacerých pokusoch o únik sa podarilo dostať do čela siedmym cyklistom. Na poslednom hodnotenom stúpaní boli ale cyklisti spolu a pripravovali sa na záverečné stúpanie. Na predných pozíciach bol stále aj slovenský cyklista PETER SAGAN (BORA - hansgrohe). V náročnom stúpaní s maximom až 17,4 %, útočili viacerý cyklisti, ale rozhodujúcim bol až únik 25 ročného Belgičana Dylana Teunsa (BMC Racing Team) dvesto metrov pred cieľom. Druhý prešiel cieľom PETER SAGAN, ktorý sa pokúšal dostihnúť víťazného belgického cyklistu. Tretí skončil domáci cyklista, a kolega slovenského cyklistu, Rafal Majka. Obaja cyklisti tímu BORA - hansgrohe prešli cieľom bez straty na víťaza. ERIK BAŠKA (BORA - hansgrohe) dnes končil na 134. mieste so stratou 23:55 min. Po etape sa PETER SAGAN obliekol opäť do žltého dresu pre lídra pretekov Okolo Poľska.   Priebežné poradie po 3. etape: 1. PETER SAGAN.....BORA - hasgrohe.....10:03:02 2. Dylan Teuns.....BMC Racing Team.....+00:06 3. Rafal Majka.....BORA - hasgrohe.....+00:12 134. ERIK BAŠKA.....BORA - hasgrohe.....+24:11     Autor: Milan Majtán

2. etapa Okolo Poľska 2017
30. 07. 2017 Reportáže

Dnešná zvlnená etapa dlhá 142 kilometrov začínala v meste Tarnowskie Góry a končila v Katowiciach. V závere etapy čakali na pelotón tri sedemnásť kilometrové okruhy v cieľovom meste. Aj v druhej etape pretekov Okolo Poľska sa očakával hromadný dojazd. Tak ako včera sa aj dnes dostala do čela dostala štvorica pretekárov, ktorá sa neskôr rozdelila. Posledného domáceho cyklistu, Adriana Kureka (CCC Sprandi Polkowice), dostihol pelotón necelých štyridsať kilometrov pred cieľom. Neskôr sa pokúsilo nastúpiť viacero cyklistov, ale tímy so špurtérmi si nechceli nechať ujsť záverečný súboj špurtérov. V očakávanom dojazde bol najrýchlejší Talian Sacha Modolo (UAE Team Emirates) pred Holanďanom Dannym Van Poppelom (Team Sky) a Nemcom Maxom Walscheidom (Team Sunweb). PETER SAGAN (BORA - hansgrohe) zostal zatvorený pri bariére a do špurtu o víťazstvo sa nedostal. Skončil napokon na 8. mieste. ERIK BAŠKA (BORA - hansgrohe) prešiel cieľom v rovnakom čase ako víťaz na 17. mieste. Po etape sa prezliekal žltý dres pre lídra. Po PETROVI SAGANOVI ho dnes obliekol Danny Van Poppel.   Priebežné poradie po 2. etape: 1. Danny Van Poppel.....Team Sky.....6:11:27 2. PETER SAGAN.....BORA - hasgrohe.....+00:00 3. Sacha Modolo.....UAE Team Emirates.....+00:00 72. ERIK BAŠKA.....BORA - hasgrohe.....+00:10     Autor: Milan Majtán

1. etapa Okolo Poľska 2017
29. 07. 2017 Reportáže

Dnes sa v Poľsku začali WorldTour etapové preteky Okolo Poľska 2017. Sedemdesiaty štvrtý ročník pretekov začal v Krakove a končiť bude 4.8. v Tatranskej Bukovine. Sedem etáp, z ktorých sú štyri zvlnené a tri kopcovité, má spolu 1 122 kilometrov. Medzi 154. cyklistami na štarte stála dvojica slovenských cyklistov v dresoch tímu BORA - hansgrohe. Víťaz týchto pretekov z roku 2011 PETER SAGAN a ERIK BAŠKA. Úvodná etapa začínala aj končila v Krakove. Zvlnená etapa mala 130 kilometrov a záverečné kilometre absolvovali cyklisti na 4 - kilometrovom mestskom okruhu, cez ktorý prešli 3 krát. Tesne po štarte sa do čela dostala štvorica cyklistov. Pelotón si odstup strážil a mal ju pod kontrolou. Vedúca štvorka sa rozdelila na dve dvojčlenné skupiny na druhej horskej prémii. Druhú dvojicu dostihol pelotón 22 kilometrov pred cieľom, vedúcu dvojicu necelých 15 kilometrov. Na okruhoch v Krakove sa začali formovať špurtérske vláčiky a očakával sa predpovedaný súboj špurtérov. Žiadnu šancu nadal v špurte súperom Slovák PETER SAGAN a zvíťazil. Druhý skončil Austrálčan Caleb Ewan (Orica - Scott), tretí bol Holanďan Danny Van Poppel (Team Sky). ERIK BAŠKA prešiel cieľom na 135. mieste bez straty na víťazného tímového kolegu. PETER SAGAN sa po etape obliekol do žltého dresu lídra pretekov.   Priebežné poradie po 1. etape: 1. PETER SAGAN.....BORA - hasgrohe.....2:56:06 2. Caleb Ewan.....Orica - Scott.....+00:04 3. Danny Van Poppel.....Team Sky.....+00:06 131. ERIK BAŠKA.....BORA - hasgrohe.....+00:10   Autor: Milan Majtán

Pozvánka: ŠKODA STUPAVA TROPHY už tento víkend
27. 07. 2017 Pozvánky na akcie

Najväčšie preteky v horskej cyklistike ŠKODA STUPAVA TROPHY už tento víkend ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 pokračuje 29. júla 2017 najväčším MTB maratónom ŠKODA STUPAVA TROPHY Najvýznamnejšia séria pretekov horských bicyklov ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 prináša fanúšikom horskej cyklistiky šesť pretekov Bohatý sprievodný program pre pretekárov i fanúšikov; výhry môžu získať aj hobby cyklisti   Bratislava 26. júla 2017 – ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 už túto sobotu, 29. júla, odštartuje druhú polovicu štvrtého ročníka série najvýznamnejších pretekov horských bicyklov na Slovensku podujatím ŠKODA STUPAVA TROPHY. Tradične najväčší slovenský MTB maratón ponúka bikerom päť súťažných trás, pričom zaujímavosťou je kategória pre jednokolky. Pre pretekárov aj fanúšikov horskej cyklistiky je zároveň pripravený skvelý sprievodný program s množstvom atraktívnych podujatí. MTB maratón ŠKODA STUPAVA TROPHY je štvrtým podujatím série najprestížnejších pretekov horských bicyklov na Slovensku ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 a tradične je najväčším MTB maratónom na Slovensku. Minulý rok sa na štart postavilo až 1240 bikerov, ktorým fandilo vyše 5000 divákov. Podobný záujem očakávajú organizátori aj tento rok. „Spolu s letom sa do druhej polovice preklápa aj ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017. Všetkých priaznivcov horskej cyklistiky s radosťou pozývam už túto sobotu do Stupavy, kde na úbočí Malých Karpát môžete prežiť atraktívny víkend, bohatý na obdivuhodné športové výkony aj nevšedné zážitky pre celú rodinu,“ uviedol Ing. Marek Růžička, konateľ ŠKODA AUTO Slovensko. Na pretekárov čaká päť súťažných trás s prevýšením od 350 do 2850 m a s dĺžkou 105 km, 76 km, 42 km a 25 km, vrátane atraktívnej 16 km trasy pre jednokolky. Ako na predchádzajúcich pretekoch série, tak aj v Stupave každý pretekár získa na prezentácii štartovací balíček s cyklistickou fľašou We Love Cycling. Víťazi každej kategórie získajú športové ceny značky ŠKODA. Zároveň všetci účastníci, ktorí úspešne absolvujú maratón, budú zaradení do tomboly, v ktorej hlavnými cenami sú bicykle AUTHOR a ŠKODA. Fanúšikovia horskej cyklistiky si všetky informácie o pretekoch nájdu na stránke www.welovecycling.sk/sbot, na ktorej sa bikeri môžu na preteky aj registrovať. V Stupave nebudú chýbať ani tento rok preteky pre bežcov a juniorských a detských cyklistov. Okrem pretekov organizátori pre návštevníkov pripravili aj bohatý sprievodný program. V  maratónskej dedinke pri Park Hoteli INTENZÍVA na Novej ulici čaká na návštevníkov adrenalínová trať s prekážkami pre deti, dopravné ihrisko, skákací hrad, kreatívne dielne, maľovanie na tvár, varenie s minuloročnou víťazkou súťaže MasterChef Slovensko Martinou Grňovou. O zábavu sa postará moderátor Tomaggio a jedným z vrcholov programu bude aj šou majstra sveta v cyklotriale Jána Kočiša. ŠKODA Bike Open Tour 2017 Séria MTB maratónov s podporou generálneho partnera ŠKODA AUTO Slovensko sa skladá zo šiestich pretekov na území Slovenskej republiky v rôznych vekových a výkonnostných kategóriách, ktoré sa konajú od apríla do septembra. Na každé preteky sa môžu prihlásiť všetci fanúšikovia horskej cyklistiky – od registrovaných cyklistov, cez MTB nadšencov z radov amatérov až po deti. Pretekári súťažia v 11 kategóriách. Na každých pretekoch série ŠKODA BIKE OPEN TOUR organizátori pripravia množstvo sprievodných akcií, súťaží a bohatý program pre celú rodinu. Prvé tri ročníky série oslovili už desaťtisíce priaznivcov horskej cyklistiky. Ceny pre víťazov a tombola aj pre hobby bikerov Víťazi každej kategórie jednotlivých maratónov v sérii ŠKODA BIKE OPEN TOUR získavajú športové ceny značky ŠKODA. Zároveň všetci účastníci, ktorí úspešne absolvujú jednotlivé maratóny v sérii, sú zaradení do tomboly, v ktorej môžu vyhrať jeden zo šiestich ŠKODA bicyklov. Vo finálnej tombole sa hrá o ďalších šesť ŠKODA bicyklov. Podmienkou zaradenia do tejto tomboly je úspešné absolvovanie minimálne štyroch pretekov z celej série ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Na výhru horských bicyklov ŠKODA v tombole má šancu každý hobby biker. Do celkového bodovania sa každému účastníkovi započítavajú štyri najlepšie výsledky z absolvovaných pretekov z celej série. Výsledné bodovanie série určí celkovo 33 víťazov v 11 kategóriách na prvých, druhých a tretích miestach. Podrobnejšie informácie o ŠKODA BIKE OPEN TOUR nájdu fanúšikovia horskej cyklistiky na stránke www.welovecycling.sk/sbot, kde sa môžu na preteky série aj registrovať. Spojenie cyklistiky so značkou ŠKODA siaha hlboko do minulosti, až ku vzniku samotnej automobilky. Bohatá úspešná história mladoboleslavskej automobilky sa začína písať v roku 1895, keď začala výrobu práve bicyklami. Od roku 2004 je ŠKODA partnerom a dodávateľom oficiálnych automobilov na najpopulárnejších cyklistických pretekoch sveta – Tour de France. Na legendárnej Tour zastrešuje aj jeden z dresov pre individuálne hodnotenie cyklistov – od roku 2004 bola partnerom bieleho dresu, od roku 2015 podporuje prestížny zelený dres. ŠKODA AUTO je oficiálnym partnerom zeleného dresu pre najlepších špurtérov aj na pretekoch okolo Španielska La Vuelta, ktoré podporuje od roku 2011. ŠKODA je dlhodobým stabilným podporovateľom a partnerom aj slovenskej cyklistiky. Aktívne podporuje najväčšie domáce podujatie v cestnej cyklistike Okolo Slovenska. V  roku 2015 sa ŠKODA stala novým partnerom najväčšej cyklistickej charitatívnej akcie na Slovensku Parasport24 Tour. Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko zároveň sedem rokov podporovala cyklistu Petra Velitsa, ktorý počas svojej kariéry získal tri tituly majstra sveta v tímovej časovke a je jedným z najúspešnejších cyklistov v histórii Slovenska. Pre ďalšie informácie, prosím, kontaktujte: Roman Rajtár, PR manager, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o. Roman.rajtar@skoda-auto.sk; +421 904 701 339 Ďalšie informácie pre média nájdete na: http://media.skoda-auto.com prihl. meno: „novinar sk“, heslo: slovensko ŠKODA AUTO ›   je jedna z najstarších automobiliek na svete. Spoločnosť založená v roku 1895, v období počiatkov automobilu,  dodnes sídli v Mladej Boleslavi, ›   má v súčasnosti nasledujúce modelové rady osobných automobilov: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, YETI, KODIAQ a SUPERB, ›   v roku 2016 dodala zákazníkom celosvetovo viac ako 1 milión automobilov, ›   od roku 1991 patrí Volkswagenu, jednému z globálne najúspešnejších automobilových koncernov. ŠKODA AUTO v koncernovom zväzku samostatne vyrába a vyvíja okrem vozidiel aj komponenty ako motory a prevodovky, ›   prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike; vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej aj na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi, ›   zamestnáva celosvetovo viac ako 26 600 pracovníkov a je aktívna na viac ako 100 trhoch.

21. etapa Tour de France 2017
23. 07. 2017 Reportáže

Šampanským a pivom na začiatku poslednej etapy 104. ročníka oslavoval Team Sky víťazstvo Brita Chrisa Frooma. Dvadsiataprvá etapa mala rovinatých 103. kilometrov. Etapa začínala v meste Montgeron, kde začala Stará dáma v roku 1903 písať slávnu históriu a končila sa v Paríži na Champs-Élysées, kde končí pravidelne od roku 1975. Na slávnej Champs-Élysées absolvovali cyklisti osem sedem kilometrových okruhov. Počas krúženia sa pokúšali o únik viaceré skupinky aj jednotlivci, ale špurtérske tímy strážili odstup a tak sa o víťazstvo bojovalo v záverečnom špurte. V ňom bol najrýchlejší Holanďan Dylan Groenewegen (Team LottoNL - Jumbo) pred Nemcom Anrém Greipelom (Lotto Soudal) a Nórom Edvaldom Boassonom Hagenom (Dimension Data for Qhubeka). Dylan Groenewegen vyhral na TdF prvú etapu. Christopher Froome vyhral Tour de France štvrtý krát. Z víťazstva sa tešil aj v rokoch 2013, 2015 a 2016. Britský cyklista sa stal siedmym pretekárom, ktorý ovládol TdF bez etapového triumfu. Bodovaciu súťaž (zelený dres) vyhral Austrálčan Michael Matthews (Team Sunweb), vrchársku súťaž (bodkovaný dres) vyhral Francúz Warren Barguil (Team Sunweb), najlepším pretekárom do 25. rokov (biely dres) sa stal Brit Simon Yates (Orica - Scott). Stoštvrtý ročník pretekov, ktorý mal 21. etáp s celkovou dĺžkou 3 540 kilometrov, dokončilo 167 cyklistov zo 198. štartujúcich. Posledným klasifikovaným cyklistom sa stal Brit Luke Rowe (Team Sky) so stratou 4:35 hod na svojho tímového klolegu.   Konečné poradie Tour de France 2017: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....86:20:55 2. Rigoberto Urán.....Cannondale-Drapac Pro Team.....+54 3. Romain Bardet.....Ag2r La Mondiale.....+2:20 4. Mikel Landa.....Team Sky.....+2:21 5. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....+3:05       Autor: Milan Majtán

20. etapa Tour de France 2017
22. 07. 2017 Reportáže

Zázrak sa nekonal. Christopherovi Froomovi (Team Sky) stačí zajtra prísť do cieľa v Paríži a získa štvrté víťazstvo na Tour de France. Dnes mali pretekári posledný pokus vyzliecť zo žltého dresu britského cyklistu Chrisa Frooma v individuálnej časovke, v meste Marseille. Štart aj cieľ 22,5 kilometrovej trate začínal na slávnom štadióne Stade Vélodrome. Na cyklistov čakalo jedno 1,2 kilometrové stúpanie s priemerom 9,5 %. Najrýchlejším v jazde proti chronometru bol Poliak Maciej Bodnar (BORA - hangrohe) s časom 28:15 min. Len o jednu sekundu bol pomalší ďalší poľský cyklista Michal Kwiatkowski (Team Sky). Tretí Chris Froome v žltom drese bol pomalší o 6 sekúnd. Po dvadsiatej etape si pred poslednou etapou v priebežnom poradí vymenili miesta Romain Bardet (AG2R La Mondiale) a Rigoberto Urán (Cannondale - Drapac Pro Team). Na druhé miesto sa posunul Kolumbijčan Rigoberto Urán, tretí je Francúz Romain Bardet. Maciej Bodnar vyhral svoju prvú etapu na Tour de France a pre tím BORA - hangrohe získal druhé etapové víťazstvo na 104. ročníku TdF.   Priebežné poradie po 20. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....83:55:16 2. Rigoberto Urán.....Cannondale - Drapac Pro Team.....+54 3. Romain Bardet.....AG2R La Mondiale.....+2:20   Autor: Milan Majtán

19. etapa Tour de France 2017
21. 07. 2017 Reportáže

Po dvoch alpských etapách čakala dnes na Tour de France najdlhšia etape v tomto roku, ktorá mala 222 kilometrov. Devätnásta zvlnená etapa začínala v Embrune a končila v Salon-de-Provence. Cyklisti museli zdolať len tri stúpania tretej kategórie a jednu špurtérsku prémiu. Do úniku dňa sa dnes dostalo dvadsať cyklistov. Dvadsať kilometrov pred cieľom sa na čele osamostatnilo deväť cyklistov, ktorý si posledných päť kilometrov pred cieľom začali nastupovať. Necelé tri kilometre pred cieľom sa na kruhovom objazde dostala do čela dvojica Nikias Arndt (Team Sunweb) a Edvald Boason Hagen (Dimension Data for Qhubeka). Nór Edvald Boason Hagen bol ale silnejší a zvíťazil. Nemecký cyklista Nikias Arndt skončil druhý so stratou piatich sekúnd. Tretí skončil po špurte zostávajúcich cyklistov z deviatky, Nemec Jens Keukeleire (Orica - Scott). Team Sky s Chrisom Froomeom a spolu s favoriti na celkové víťazstvo šetrili sily na zajtrajšiu časovku. Do cieľa prišli so stratou 12:27 min na víťaza. Tridsaťročný Edvald Boason Hagen sa tešil so svojho tretieho víťazstva na Tour de France po dlhých šiestich rokoch.   Priebežné poradie po 19. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....83:26:55 2. Romain Bardet.....Ag2r La Mondiale.....+23 3. Rigoberto Urán.....Cannondale - Drapac Pro Team.....+29     Autor: Milan Majtán

18. etapa Tour de France 2017
20. 07. 2017 Reportáže

Dnes čakala na cyklistov posledná horská etapa s historicky prvým cieľom na Izoarde. Osemnásta etapa začínala v Briancone a po 179. kilometroch končila na bájnom Col d'Izoard vo výške 2 360 m n. m. V etape čakali na pretekárov tri hodnotené stúpania. Najskôr jedna trojka, potom jednotka s dĺžkou 9,3 kilometra na Col de Vars s priemerom 7,5 % a spomínaný cieľový kopec Col d'Izoard dlhý 14,1 kilometra s priemerom 7,3 %. Dnes sa do úniku vydala najväčšia skupina. V čele bolo 54 cyklistov. Veľká skupina si vypracovala až osem minútový náskok. Ako prvý prešiel cez kopec Col de Vars bodkovaný Warren Barguil (Team Sunweb) a definitívne získal bodkovaný dres. Stačí mu už len prísť v nedeľu do cieľa v Paríži. Pod posledné cieľové stúpanie prišla vedúca skupina už roztrhaná. Šesť kilometrov pred cieľom bol v čele Darwin Atapuma (UAE Team Emirates) za ním Kazach Alexej Lutsenko (Astana Pro Team), ale víťazom sa stal tretí, bodkovaný domáci cyklista Warren Barguil, ktorý najskôr predbehol Alexeja Lutsenka a kilometer a pol pred cieľom dostihol aj Kolumbijčana Darwina Atapumu. Kilometer pred cieľom už bol v čele francúzsky cyklista sám a tešil sa zo svojho druhého víťazstva na 104. ročníku Tour de France. Skupina favoritov postupne predbiehala cyklistov z úniku a útočila na seba. O atak sa pokúsil Francúz Romain Bardet (AG2R La Mondiale) aj Brit Chris Froome (Team Sky), ale jediný kto odpadol, tak ako včera, bol Talian Fabio Aru (Astana Pro Team). Favoriti tak prišli do cieľa spolu a špurtovali o bonusové sekundy. Tesne druhý, v rovnakom čase ako ďalší dvaja cyklisti, prešiel cieľom ešte muž z úniku Darwin Atapuma. Tretí skončil Romain Bardet, štvrtý Chris Froome. Piaty Kolumbíjčan Rigoberto Urán (Cannondale - Drapac Pro Team) zaostal o 22 sekúnd. V priebežnom poradí si vymenili miesta druhý a tretí cyklista.   Priebežné poradie po 18. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....78:08:19 2. Romain Bardet.....Ag2r La Mondiale.....+23 3. Rigoberto Urán.....Cannondale-Drapac Pro Team.....+29

17. etapa Tour de France 2017
19. 07. 2017 Reportáže

Dnes prešli cyklisti v Alpách cez najvyšší bod tohtoročnej Tour de France vo výške 2 642 m n. m. Sedemnásta horská etapa začínala v La Mure a končila v Serre Chevalier. Počas 183. kilometrov zdolali cyklisti štyri hodnotené stúpania. Najskôr jednu dvojku, potom 24 kilometrové HC stúpanie Col de la Croix de Fer s priemerom 5,2 % , nasledovalo stúpanie prvej kategórie Col du Télégraphe s dĺžkou 11,9 kilometra s priemerom 7,1 % a opäť stúpanie najvyššej HC kategórie s dĺžkou 17,7 kilometra na Col du Galibier s priemerom 6,9 %. V etape nastúpali cyklisti 4 700 výškových metrov. Dvadsať kilometrov po štarte sa po páde medzi cyklistami na zemi ocitli aj bodkovaný Warren Barguil (Team Sunweb) a Marcel Kittel (Quick - Step Floors). Obaja cyklisti pokračovali ďalej, ale zelený nemecký cyklista tímu Quick - Step Floors vzdal necelých 90 kilometrov pred cieľom. Na 104. ročníku TdF získal Marcel Kittel 5 etapových víťazstiev. Do vedúcej skupiny tridsiatich pretekárov vyrazili pred prvým stúpaním HC na Col de la Croix de Fer Španiel Alberto Contador (Trek - Segafredo) a Kolumbijčan Nairo Quintana (Movistar Team), ale skupinu v čele dostihol iba Španiel. Na začiatku stúpania na ikonický Col du Galibier, na ktorý šli cyklisti prvý krát 13. júla 1911, sa postupne osamostatnila z vedúcej skupiny šestica cyklistov. Šesť kilometrov pod vrcholom si z nej nastúpil Slovinec Primož Roglič (Team LottoNL - Jumbo) a v 28 kilometrovom zjazde do cieľa ho už nikto nedostihol. Tri kilometre pod vrcholom Col du Galibier sa v skupine favoritov na celkového víťaza začalo nastupovať. Útočili viacerý cyklisti, ale jediným, ktorý nestačil nástupom bol priebežne druhý Talian Fabio Aru (Astana Pro Team). Skupina favoritov dostihla postupne ostatných cyklistov z únikov a v cieli špurtovala o bonusové sekundy. Druhý skončil Kolumbijčan Rigoberto Urán (Cannondale-Drapac Pro Team), tretí bol žltý Brit Christopher Froome (Team Sky). Bývalí skokan na lyžiach Primož Roglič vyhral ako prvý Slovinec v histórii etapu na Tour de France. Talian Fabio Aru sa prepadol z druhého miesta na priebežné štvrté miesto. Zelený dres patrí Austrálčanovi Michaelovi Matthewsovi ( Team Sunweb).   Priebežné poradie po 17. etape: 1. Christopher Froome.....Team Sky.....73:27:26 2. Rigoberto Urán.....Cannondale-Drapac Pro Team.....+27 3. Romain Bardet.....Ag2r La Mondiale.....+27     Autor: Milan Majtán