MTB

Report: Salzkammergut Trophy 2016
15. 07. 2016 Reportáže

Tento rok sa uskutočnil 19. ročník maratónskeho fenoménu s názvom Salzkammergut Trophy. Určite nemusím žiadnemu bajkerovi predstavovať tento už doslova legendárny pretek. Jedná sa o jeden z najťažších a najdlhších pretekov Európy s najdlhšou trasou 211,3 km a prevýšením neskutočných 7119 výškových metrov, ktorý som sa rozhodol v sobotu 9.7. 2016 prekonať. O Salzke som sa dopočul prvý krát, keď sme s priateľkou vstúpili do partie bikepoint.sk a na jednom z posedení nám Salzku opisovali ako niečo úplne neskutočné a náročné čo nie každý bajker dokáže zdolať. Minulý rok sa ju na poslednú chvíľu rozhodol kamarát Michal prekonať a taktiež písal reportáž s nadšením ako práve dnes ja http://www.bikepoint.sk/spravy/reportaze/salzkammergut-trophy-2015-a-strecke/ Prihlasoval som sa už niekedy na jar na najdlhšiu trasu a priateľka Monika sa rozhodla nastúpiť na štart „krátkej“ 119,5 kilometrovej trate s prevýšením „len“ 3848 v.m. Už od prihlásenia som trénoval len dlhšie trate ako som nebol po minulé roky zvyknutý aby som prekonal časové limity a prišiel do cieľa včas. Všetko išlo podľa plánu až kým som 2 týždne pred pretekom neochorel a so silnými liekmi neležal v posteli. Vedel som, že tohtoročný cieľ zdolať celých 211 kilometrov sa pominul a neostávalo nič iné len sa prehlásiť na kratšiu trať. Monika ochorela odo mňa a rozhodla sa vôbec nezúčastniť. Niekoľko dní pred odjazdom som sa dával dokopy, liečil sa a nerobil vôbec nič aby som bol ako tak v pohode. V piatok na obed pre mňa prichádza kamarát Tomáš s priateľkou Zuzkou, obaja sa idú popasovať s Rakúskymi horami avšak Tomáš na najdlhšej a Zuzka na najkratšej trase. Michal ktorý Salzku prešiel minulý rok mal nastúpiť po ceste v Trenčíne a hneď prášime do Bad Goisernu – centra podujatia (vzdialené asi 600 km od Žiliny). No ihneď po výjazde zo Žiliny sa Tomášovi niečo nezdalo na aute, tak po niekoľkých kilometroch zastavujeme v Trenčíne na pumpe a skontrolujeme auto. Po zastavení za nami beží pumpár a kričí: „Horí Vám auto!“ A vážne! Začalo sa nám dymieť z jednej zo zadných bŕzd, ihneď sme teda šli do autorizovaného servisu no tam nám povedali, že oprava bude možná až v pondelok. Našťastie mohol Michal zohnať firemné auto a veľmi ochotný páni zo servisu nám zapožičali úplne nové stojany na strechu lebo vedeli, že sme vo veľkej časovej tiesni za čo sme im všetci naozaj veľmi vďační! Prehadzujeme veci, bajky a valíme na novom aute do cieľa a teraz už bez problémov. Na ubytovňu prichádzame niečo okolo jedenástej a štart je o piatej ráno, fúú to nebude teda bohvie aký spánok. No ešte pred zaľahnutím do postelí sme sa dohodli s Michalom, že si vymeníme čísla, pretože on sa so zraneným kolenom necíti na dlhú trasu a ja som už práveže úplne v pohode a pripravený zdolať ju! Taaak a po kľudnom vedomý, že sa idem len voziť na krátkej trase prichádzajú nervy, stres a panika, že vstávam ráno o štvrtej a postavím sa na štart dvesto jedenástky. Tomáš ma však ukľudňuje, že sa ideme len voziť a užiť si Rakúske hory a atmosféru. To ma upokojuje no spať mi to aj tak nedá. Budíček o 03:45, raňajky, obliecť, umyť sa a o 04:50 sa ocitám s chalanmi na štarte najdlhšej trasy. Len pre zaujímavosť: Na Salzke sa zišlo niečo vyše 4 500 pretekárov zo 44 krajín sveta a na 211,3 km sa zúčastnilo cca 900 najtvrdších bajkerov a bajkeriek, na 119,5 – 1 300 pretekárov a zvyšných 2 300 ľudí na ostatných trasách (76 km, 60,4 km, 53,5 km, 37,9 km a 22,1 km). Pár minút do štartu a až teraz si uvedomujem, kde vlastne som. S chalanmi si ešte poprajeme šťastný a bezpečný dojazd do cieľa, jedna fotka a štart! Chvíľku trvá kým sa celý pelotón pohne a pomaly sa posúvame vpred. Celý čas keď prechádzame mestom nám fanúšikovia tlieskajú, burácaju a podotýkam, že to je o piatej ráno. Po asi kilometri sa neustále ťahám za Tomášom až v jednej zo zákrut ma vytlačia a uchádza mi, nevadí je to ešte dlhá štreka. Po chvíli sa začína prvé a nikde nekončiace stúpanie. Zopár zákrut, všade povzbudzujúci fanúšikovia a stále kopec. Po krásnej asfaltke sa posúvame vpred, predo mnou všade cyklisti, za mnou cyklisti, proste pecka! Šliapem v tempe a obieham kde sa dá, nechcem sa biť o dobré umiestnenie ale chcem si vydobiť dobrú pozíciu, pretože od Miša viem, že o chvíľu bude les a široká cesta sa zmení na lievik, po ktorom vojdeme na šotolinu, tak nechcem zaostať vzadu ale hrniem si to vpred. Neviem ale asi po 8 kilometroch som predbehol vyše sto dychčajúcich makačov a tu sa cesta zúži a valíme stále do kopca no po kamenistej a mokrej lesnej cestičke. Pred sebou vidím ako sa niektorý v takomto teréne nevedia udržať v sedle a padajú z bajkov. V týchto chvíľach ma obehne nórka na namakanom bajku, tak sa za ňu vešiam a ťahá ma vpred. V šialenom tempe si to za ňou dupem a nechcem sa jej striasť.  Po výživných 850 výškových na 10 kilometroch sa ocitáme na prvom vrchole Raschberg, nórka stále predo mnou a ja neustále vysmiaty a vyškerený na všetky strany. Užívam si každý jeden meter trate, kochám sa okolím. Prichádza prvý zjazd, tu obieham nórku a prášim si to po šotoline, ktorá je podobná ako naša Chata pod Suchým. Po asi 6 kilometrovom zjazde nám začína popŕchať, no nie je to nič vážne, prichádza stúpanie a s ním aj riadny lejak. To som ešte stále vyškerený a užívam si každú kvapku, ktorá na mňa spadne. Veď si to práve rozdávam s lejakom na Salzke! O čo ide!? Po hodinovom lejaku dážď už nevnímam a sústreďujem sa na nekonečné stúpania. S priemerkou 14,3 km/h prichádzam na prvú občerstvovačku...to ste ešte nevideli! Obrovská občerstvovačka s asi 6 stánkami, jeden bol servisný a asi 20 ľudí sa o Vás stará. Napchávam sa skvelým slaným pečivom, prihadzujem syr a fantastické malé klobásky. Chlapík mi kýblom naleje ionťák do bidónu, ďalší mi umyje okuliare, beriem banán a prášim ďalej. Dážď samozrejme neustupuje ale to je už jedno keď nemám na sebe nič suché. Púšťam sa do dlhého kamenistého zjazdu, tachometer mi ukazuje krásnych 13,7°C a ja premočený si to začínam užívať o trošku menej. Zima, dážď ale viem, že o chvíľu budem prechádzať cez Ewige Wang, jedno z najkrajších miest Salzky. Cesta sa začína pretvárať na kamenistú až skalnú cestu a ocitám sa priamo na spomínanom Ewige Wang. Oči sa mi blysknú a ja s úsmevom od ucha k uchu prechádzam cestičkou vysekanou v skalnom masíve, sústredím sa na prejazd a len periferne vidím ohromný zráz podo mnou. Po tomto úžasnom prechode na nás čaká krátke klesanie, pár otočí a potom skutočne náročný zjazd plný blata, skál a koreňových schodov vysokých asi ako moje 29´´ kolesá. Prejdem naozaj čokoľvek ale tu nosím, opatrne sa prebáram blatom, nasadám a valím ďalej. Neustále sú všade bajkeri, takže nieje čas na nudu. Opäť mi začína pršať, dážď utichá a prichádza lejak. Vstupujeme do mesta Bad Goisern, točím nohami ponad burácajúcu rieku po úzkom moste, zopár schodov v sedle (nechápem prečo nikto nezjazdoval schody v sedle ale pešo). Prechádzame mestom a všade prítomní fanúšikovia nás v daždi povzbudzujú, to mi dodáva energiu a začína naozaj nepríjemné 8 kilometrové asfaltové stúpanie dedinkami. Miestami to je taká stojka, že musím ísť po ceste ciky-caky aby som ju dokázal vyšliapať. Nepamätám si presne kadiaľ som šiel a čo som videl ale viem čím som si prechádzal. Nastúpila prvá kríza, myšlienky na priateľku a po tvári mi steká prvá slza, pretože som vedel že v takomto tempe Salzku pokorím a prejdem ju v časovom limite. Vedel som, že ju dám a to mi dodávalo odvahu do ďalších prudkých kopcov a zjazdov. Po zozjazdení lyžiarskeho vleku plného blata a kameňov sa púšťam do jedného z najťažších zjazdov aké som kedy šiel. Idem v skupine asi 20 bajkerov a ako jediný idem v sedle, všetci zosadajú a kričia mi Bravo! Bravo! Skvelý pocit J Hrozne prudký zjazd je plný mokrých, ostrých skál a neskutočne dlhý. Miestami mám namále no pevne držím rajdy a sústredím sa na to aby som sa nevysypal lebo to by nebolo vôbec pekné. Po prejdení tohto Mordoru si vôbec necítim ruky ani nohy ale pokračujem ďalej. Ako inak, do stúpania...Cítim, že niečo nie je v poriadku so stehnom. Prichádzam do mestečka a v bolestiach musím vysadnúť z bajku. Masírujem si stehno a viem, že to je pre mňa konečná. Pri jednom domčeku som si sadol na múrik kde stáli  domáci a prichádzajú ku mne no nerozumiem im ani slovo. Odpovedám slovami „leg problem“, nasadnem na bajk a tackajúc sa pokračujem ďalej. Čaká ma asi 12 km neustáleho stúpania na ďalšiu občerstvovačku. Kráčam do kopca a viem, že na bajku to už nepôjde, v zjazde som si asi natiahol šľachu na zadnom stehne, pijem dve fľašky magnézia ale nič nepomáha. Viete si predstaviť 12 kilometrov pešo vedľa bicykla niekde v neznámych lesoch s vedomým, že tohtoročný cieľ nedokážete pokoriť? Bolo to pre mňa zdrcujúce, sadol som si vedľa bicykla na premočenú zem a slzy mi stekali jedna za druhou. Pomyslel som na Moniku a to ma zdvihlo zo zeme a kráčal som ďalej. Po pár kilometroch ma obehol PaceMaker, to je chlap, ktorý udáva tempo tak, aby splnil limit na poslednú minútu a ak vás niekedy na Salzke obehne, tak viete, že ste v prdeli. To bolo pre mňa jasné, nasadám na bajk a predbieham ho, nevzdám sa len tak! Nasadil som tempo a dúfam, že bolesť ustúpi, neustúpila...bolesť ma opäť skolila a nevládzem už šliapať v sedle, tak pokračujem len pešo. Prichádzam na občerstvovačku a stretám čecha Lukáša, povedali sme si, že ak nestihneme limit na ďalšom bode, tak ideme na pivo. Pomaly sa tackám vedľa neho až sme sa spolu dostali na bod, ktorý sme nestihli v časovom limite v dôsledku čoho nám boli bohužiaľ odstrihnuté štartovné čísla a tým sa pre mňa pretek oficiálne skončil. Nahovoril ma, že ak dáme ešte asi 3 km do kopca, tak sa ocitneme opäť na Ewige Wange, tak prečo nie! Po chvíli si opäť užívam skalný prechod a opäť ten hrozný zjazd. Spolu s Lukášom už šliapeme do centra Bad Goisernu aby sme si dali zaslúžené pivo. Ponúka mi, že u nich v kempe majú wapky, tak si u nich umývam bajk. Týmto sa mu chcem za všetko poďakovať, inak by som tam ešte asi doteraz blúdil. Program v centre diania som nejak neregistroval, pretože po nemecky sa nedorozumiem ale stánkov bolo neskutočne veľa, bolo čo pozerať to veru áno. Zuzka ma ešte nahovorila na masáž, ktorú sme mali zdarma. Tak isto ako balíček Enervit, tričko a skvelé cestoviny. Myslel som si, že sa o nás budú starať traja maséri a rada bude neskutočne dlhá no opak bol pravdou. Dokopy 18 masérov a na rade som bol o chvíľu, masáž nôh som si užil veru naplno. Takže super! Tak čo môžem na záver povedať? Že Salzkammergut Trophy je určite najťažší pretek alebo výjazd aký som kedy šiel ale na budúci rok sa opäť prihlásim na najdlhšiu trasu a zdolám ju! Prekrásne prostredie, neskutočná atmosféra či pred, cez alebo po preteku, skvelá organizácia, perfektné značenie a jedlom preplnené občerstvovačky. Užíval som si každý centimeter trate, vrelo odporúčam každému kto hľadá výzvy a dokáže si siahnuť na dno svojich síl. Nič viac netreba dodávať, najdlhší pretek Európy a jeden z najťažších preverí vaše sily, takže budúci rok opäť! Autor a foto: Tomáš Chabada

Pozvánka: „MTB Horská časovka na Kubínsku“.
15. 07. 2016 Pozvánky na akcie

Pre všetkých Vás, priaznivcov cyklistiky a športu pripravujeme 2. ročníku preteku „MTB Horská časovka na Kubínsku“. Podujatie bude prebiehať v Dolnom Kubíne a to už 6. augusta 2016. Dovolili  sme si pre Vás pripraviť viacero noviniek. Jednou z nich je predĺženie trate preteku. Štart sa presúva do mestskej časti Malý Bysterec (480 m.n.m.). Zo začiatku vedie trať po asfaltovej ceste. V ďalšej časti trať prechádza chatovou oblasťou, kde už ide prevažne o štrkovú nespevnenú cestu. Cieľ je umiestnení pri Chate na Kubínskej holi vo výške 1100 m. n. m.. Celková  dĺžka trate je teda 11 km s prevýšením takmer 620 m. Takisto nám narástol aj počet kategórií. Súťažiť sa bude v siedmich kategóriách. Štartovať sa bude v časových intervaloch, podľa poradia štartovacích čísiel. Každý pretekár sa môže tešiť na výborné občerstvenie, tombolu a bohatý štartovný balíček. Na celkového víťaza čaká finančná odmena. ONLINE REGISTRÁCIA beží už len do 30. 7. 2016! Tak to nepremeškaj a zaregistruj sa čo najskôr. Srdečne Ťa pozývame, tešíme sa na Teba! Info: http://www.mtbkubinska.sk/propozicie/ Autor: Luboš Dupkala Pre všetkých Vás, priaznivcov cyklistiky a športu pripravujeme 2. ročníku preteku „MTB Horská časovka na Kubínsku“. Podujatie bude prebiehať v Dolnom Kubíne a to už 6. augusta 2016. Dovolili  sme si pre Vás pripraviť viacero noviniek. Jednou z nich je predĺženie trate preteku. Štart sa presúva do mestskej časti Malý Bysterec (480 m.n.m.). Zo začiatku vedie trať po asfaltovej ceste. V ďalšej časti trať prechádza chatovou oblasťou, kde už ide prevažne o štrkovú nespevnenú cestu. Cieľ je umiestnení pri Chate na Kubínskej holi vo výške 1100 m. n. m.. Celková  dĺžka trate je teda 11 km s prevýšením takmer 620 m. Takisto nám narástol aj počet kategórií. Súťažiť sa bude v siedmich kategóriách. Štartovať sa bude v časových intervaloch, podľa poradia štartovacích čísiel. Každý pretekár sa môže tešiť na výborné občerstvenie, tombolu a bohatý štartovný balíček. Na celkového víťaza čaká finančná odmena. ONLINE REGISTRÁCIA beží už len do 30. 7. 2016! Tak to nepremeškaj a zaregistruj sa čo najskôr. Srdečne Ťa pozývame, tešíme sa na Teba! Pre všetkých Vás, priaznivcov cyklistiky a športu pripravujeme 2. ročníku preteku „MTB Horská časovka na Kubínsku“. Podujatie bude prebiehať v Dolnom Kubíne a to už 6. augusta 2016. Dovolili  sme si pre Vás pripraviť viacero noviniek. Jednou z nich je predĺženie trate preteku. Štart sa presúva do mestskej časti Malý Bysterec (480 m.n.m.). Zo začiatku vedie trať po asfaltovej ceste. V ďalšej časti trať prechádza chatovou oblasťou, kde už ide prevažne o štrkovú nespevnenú cestu. Cieľ je umiestnení pri Chate na Kubínskej holi vo výške 1100 m. n. m.. Celková  dĺžka trate je teda 11 km s prevýšením takmer 620 m. Takisto nám narástol aj počet kategórií. Súťažiť sa bude v siedmich kategóriách. Štartovať sa bude v časových intervaloch, podľa poradia štartovacích čísiel. Každý pretekár sa môže tešiť na výborné občerstvenie, tombolu a bohatý štartovný balíček. Na celkového víťaza čaká finančná odmena. ONLINE REGISTRÁCIA beží už len do 30. 7. 2016! Tak to nepremeškaj a zaregistruj sa čo najskôr. Srdečne Ťa pozývame, tešíme sa na Teba!

Report 2: AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly 2016
02. 07. 2016 Reportáže

SÚĽOVSKÝ HORÚCI BIKEMARATÓN Súľovský MTB maratón zrejme nikomu, kto jazdí nejaký ten piatok na biku netreba predstavovať. Je to už kultová akcia, na ktorú sa ja osobne vždy veľmi teším. Jedinečná atmosféra, ktorá tu panuje a okolie Súľovských skál, dokresľuje skvelá organizácia pod taktovkou Slavomíra Strečanského. V tomto ročníku prešli poriadnou obmenou roky nezmenené trasy. Pre pretekárov boli pripravené štyri trate, 18 km, 39 km, 60 km, a samozrejme, MARATÓNSKA 86-KA S PREVÝŠENÍM 3100M. Na pretekároch bolo, aby si zvolili tú svoju optimálnu variantu. Podľa toho, čo som videl na trati, nie každý biker to zvládol k svojej spokojnosti... V sobotu do Súľova dorazilo vyše tisíc pretekárov, riadna plnka. Toto však organizátorom nerobilo problém. Všetko zvládli na výbornú. Nezaznamenal som žiadne problémy s parkovaním ani s registráciou, a to som už klasicky všetko riešil na poslednú chvíľu, polhoďku pred štartom. Počasie je vždy jedna z najdôležitejších a najdiskutovanejších tém pred pretekmi. Kto zažil blato na Súľove asi vie, o čom píšem a kto nie, môže byť rád. Dážď v sobotu počas preteku nehrozil. Naopak, mal vrcholiť prílev teplého vzduchu... Vravím si, paráda bude teplučko.... ide sa na to! O deviatej začína štart a vyše 90 pretekárov sa vydáva na trať. V prvom stúpaní zisťujem, že v lese je nejako mokro. Začínam mať problém s gripom a nakoniec musím cca 50m potlačiť... Dozvedám sa, že sa tu v noci prehnala búrka. Paráda, takže preto toľko blatíčka... Prvý okruh bol viac-menej na zahriatie (prehriatie prišlo až neskôr ). Cez Vrch teplú sa dostanem späť na Súľov. Odtiaľ po asfalte smer Zbyňov. Stúpania sa idú ľahko, a tak si idem spokojne v skupinke, kde sa výborne dopĺňame. Po niekoľkých stúpaniach, už viackrát ťukám do páčky a hľadám ľahší prevod. Začínam tušiť, že dnešný maratón nebude zadarmo... Zjazd, a sme v Zbyňove. Upsss, až na križovatke do Rajeckých sme zistili, že tadiaľto asi pretek nevedie...ocitli sme sa asi kilometer od Rajeckých... Na Súľove zablúdiť? To nieeee... Otočka a ideme hľadať správnu cestu. Hlava v kýbli a nálada na bode mrazu. V tomto okruhu som zablúdil ešte dvakrát, a nebol som sám... Túto moju chybičku, ktorá ma stála čas, pripisujem neskutočnej horúčave. Vraciame sa späť do Súľova. Na trati pribudli pretekári zo 60-ky. Začína riadna plnka, ktorej by som sa vyhol, keby nebolo toho nešťastného blúdenia. Lúku ešte niektorí šľapu v sedle, ale vyššie v lese už šliapem sám len sprava - zľava, prosím. Ťukám asi desiatykrát do páčky, či sa mi tam neobjaví ľahší prevod ale nie, už len zaťať zuby a v závere kričím pozoooor idem. Neviem, ako sa mi to podarilo dať v sedle v takej plnke. Fúúú, riadne odpálený valím dole na OS v Lietavskej Závadke. Tam to vyzeralo ako po nájazde Hunov... Každý hltal vodu a nedalo sa ani dostať k stolu. „Čo to ešte dnes bude?“ Po občerstvovačke sa začínam dostávať do tempa, ale stále dokola hľadám prevody, ktoré nemám a skoro každé stúpanie si musím siahnuť na úplné dno, aby som sa udržal v sedle. Nehovoriac o zjazdoch, kde sa po nočnej búrke tvorili blatové válovy. Počasie sa postaralo o zábavu. Vonku horúco a v lese blato - každý pretekár si prišiel na svoje . Popravde mám taký menší výpadok, keďže teplo mi zavarilo hlavu, ale nohy idú, a len šlahám gély a magnézium... Jediné, na čo myslím je... „pomééé z tohto pekla, čo najrýchlejšie do cieľa.“ Dobieham pretekárov z dlhej a naprávam si morál. Keď už to vyzeralo, že záver bude na parádu, prichádza defekt. Podarí sa mi dostať na predposlednú OS a tu mením dušu. Pauza mi neprospela a už nemám náladu to zase dobiehať. Nič, aspoň radostne a v sedle do cieľa. Pohľad na pretekárov, ktorí tlačia pomaly aj na rovine ma veľmi nebavil a myslím, že už nikomu do smiechu nebolo. Vyzeralo to miestami, ako odsun vojakov po prehratom boji. Prichádzam na poslednú OS, kde už nezastavujem, smerujem do cieľa. Vynesiem bike po skalách, krátky singel a záverečné stúpanie (som si iba myslel). Takže, aby náhodou nebolo dosť, tak pred cieľom ešte jedna stojka, kde už ľahší prevod nehľadám, hlava nefunguje a snažím sa len sedieť a šliapať. Musel som si aj zakričať, ale sám som tam nebo, takže sorry. Prepínačka... Záverečný zjazd som ani nevnímal. Prešiel som pod oblúkom v cieli, kde sa mi v ruke, ani neviem ako, ocitla voda. Okamžite som sa potreboval zbaviť biku a vecí, čo som mal oblečené. Jediné po čom som v tej chvíli túžil, bola studená voda, potok, mláka, hocičo... Nakoniec som dal sprchu hore na parkovisku, kde nám prihrievali vodu. No paráda! Súľov mal byť pre mňa taká malá previerka pred Salzkou, ale na morál mi to veľmi nepridalo. Pripisujem to hlavne horúčave a „dažďovým pralesom“. Myslím si, že každý pretekár si siahol na dno svojich síl, ale ten pocit, že to človek dal, je úžasný. Určite by som radšej nesedel doma na zadku. Tento ročník hodnotím ako ozaj veľmi náročný, ale je to pretek a Súľov, takže OK. Trať sa mi páčila, ale ešte musím potrénovať, aby som si niektoré stojky vedel viac vychutnávať. Autor: Tomáš Tomášek Foto: Luboš Dupkala

Report: AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly 2016
30. 06. 2016 Reportáže

Už po osemnásty krát sa 25. 06. 2016 konal cyklistický maratón AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly, ktorý bol ako tretie kolo zaradení do Škoda Bike Open Tour. Vysoké teploty, ktoré v ten deň presahovali 30 °C neodradili nadšencov tohto športu, pretože sa na štart podľa časomiery Sport Soft Timing celkovo postavilo 1 062 cyklistov. Štartujúci bikeri sa delili do štyroch trati, z ktorých najpočetnejšia bola 39 km s počtom štartujúcich 452, potom nasledovala 18 km trať s 335 bikermi, za ňou trať na 60 km s 204 bikermi a najmenej početná bola najdlhšia trať na 86 km, ktorej sa zúčastnilo 95 cyklistov. Náročné teplotné podmienky si vybrali svoju daň a spôsobili, že 76 pretekárov z celkového počtu trať nedokončilo. Súľovský maratón je známy vysokou kvalitou služieb, ponúkajúcich v zázemí pretekov, ktorým je pravidelne námestie pri Kultúrnom dome v Súľove. Tento priestor poskytuje organizátorom výhodné podmienky v podobe okolitého zariadenia ako škola, v ktorej sa podáva jedlo, pohostinstvo s príjemným posedením, kultúrny dom, ktorý ponúka priestory na prezentáciu a sociálne zariadenie, priestranné námestie, na ktorom sa nachádza nie len terasa s výčapom, ale aj množstvo stánkov rôznych značiek a rozmanitého sortimentu. Na štartovacej čiare sa od deviatej hodiny postupne vystriedali cyklisti štartujúci na troch tratiach do 11:25, kedy odštartovala najkratšia trať, ktorej som sa zúčastnila aj ja. Po úvodných poučeniach a želaniach úspešného dokončenia trate organizátorom a riaditeľom preteku Slavom Strečanským nás sprievodné vozidlo odviedlo, opačným smerom ako minulý rok, ku 5 km stúpaniu, ktoré lemovalo Čierny potok. Nočné dažde na tomto kúsku bolo vidieť, keďže trať bola mokrá a pokrytá blatom. Kopec, ktorý nemal konca kraja ubral síl nejednému pretekárovi či pretekárke. Náročné kilometre vystriedal krásny a hlavne zaslúžený zjazd lúčnou cestou, za ktorým nasledoval opäť výšľap na Minárčikovské. Trať bola nádherná s pravidelne sa striedajúcim stúpaním a klesaním, pri ktorých mohli jazdci načerpať stratenú energiu. Vysoké teploty však znižovali pôžitok z rozmanitého profilu, ktorý organizátori tento rok pripravili. Slnečné lúče spôsobovali rapídny úbytok vody v tele a kým som sa dostala na občerstvovačku môj bidon zíval prázdnotou. Cesta k občerstvovaciemu stánku okrem toho, že sa nachádzala ďaleko od štartu, bola dosť hektická, keďže sme sa spájali s pretekármi z dlhšej trate, čo spôsobovalo komplikácie nie len im, ale aj nám. Niektorých sme brzdili a obmedzovali, čo nám dávali patrične najavo svojimi výkrikmi. Viacerí pretekári niesli slnečné počasie naozaj ťažko, postávali povedľa trate, oddychovali a chladili sa vodou. Záver trate mal okrem jedného prudkého, ale krátkeho kopca už len klesajúci charakter, kde sa naskytol priestor na vylepšenie si koncového výsledku v podobe rýchleho zjazdu a záverečnej asfaltky. V cieli nás už okrem davu tlieskajúcich ľudí vítali dievčatá s vodou, ktorá padla úplne vhod. Kvalitný servis po preteku bol zabezpečení vapkami spoločnosti Cleanex Žilina značky Kärcher, ktorých dostatočný počet zaistil, že sa na umytie bikov nemuselo dlho čakať, úschovňou bicyklov, ktorá odbremenila pretekárov od stráženia a v neposlednom rade práčovňou spoločnosti Whirpool, v ktorej si mohli jazdci oprať i vysušiť svoje pretekárke oblečenie úplne zadarmo. Organizátori ako aj minulý rok, tak aj tento rok pripravili perfektný sprievodný program vo forme hudobného rokového vystúpenia ,,najkrajšej dievčenskej kapely“ s názvom Poison Candy Rocks a napínavú bike show plnú neuveriteľných a dych vyrážajúcich kúskov majstra sveta v cyklotriale Jána Kočiša. Zábavné predstavenia skrátili čakanie na vyhlasovanie výsledkov a odovzdávanie cien, ktoré bolo dosť zdĺhavé, keďže hodnotených kategórií bolo 39. Najviac očakávaná tombola bola sprevádzaná dažďom, ktorý spôsoboval výpadky elektriny a tým pádom znefunkčňoval ozvučenie. Preto sa niektorí pretekári natlačili do prívesu od kamióna kde sa tombola odovzdávala. Tým ktorým sa neušlo suché miesto stáli tesne pod pódiom aby dobre počuli moderátora Barenyho, vyhlasujúceho výherné čísla. Dážď bol príjemným spestrením slnečného dňa a mnohí si ho užívali. Hlavnými cenami v tombole boli dva bicykle značky Author a Škoda, disky na auto, práčka a mikrovlnná rúra od spoločnosti Whirpool a fotoaparát Canon. Súľovský maratón bol na vysokej úrovni a každým rokom sa zlepšuje, z čoho vyplýva aj rekordná tohtoročná účasť pretekárov. Krásne prostredie súľovského okolia umožnilo organizátorom pripraviť úplne nové, naozaj nezabudnuteľné a rozmanité trate s diferencovanými profilmi a s rôznou náročnosťou. Organizátori so zabehnutými vecami a službami nesklamali a s novými veľmi milo prekvapili. Maratón v Súľove je jedným z najkrajších maratónov na Slovensku, kde si každý pretekár malý i veľký, rýchly či pomalý príde zaručene na svoje. Ďalšie informácie o vydarenom súľovskom maratóne, v rátane výsledkov a fotografií nájdete na stránke: http://www.cyklotour.sk/sk/aktualne-mainmenu-1.html. Autor a foto: Monika Sedliačková

Report 2: Púchovský MTB maratón 2016
27. 06. 2016 MTB

„...si štvrtý, si štvrtý!!!“ Presne tieto slová od Ľuboša Dupkalu ma sprevádzali cieľom minuloročného Púchovského MTB maratónu. So zemiakovou medajlou som nebol vôbec spokojný, tak môj cieľ na rok 2016 bol jasný. Stáť na bedni ďalšieho ročníka Púchovského maratónu. Presne v deň 18.6.2016 sa vzájomne križovali 2 preteky. Spomínaný Púchov a Nízkotatranská MTB Tour v Liptovskej Lúžnej avšak tento pretek bol pre mňa úplne neznámy pojem ale zároveň sa jednalo o 2. kolo Žilinskej Župa Tour no nemal som vôbec nad čím premýšľať, keďže som si chcel napraviť reputáciu na Púchove. Takže vynechávam jedno kolo Župy a púšťam sa do príprav na Púchov. Presne som vedel čo ma čaká, vidina víťazstva bola naozaj veľká, každému kamarátovi som povedal, že idem jednoznačne na bedňu a keď nie tu, tak už naozaj nikde. V deň preteku prichádzame na miesto medzi prvými s priateľkou Monikou, moderátorom Ľubošom a jeho polovičkou Ivkou a samozrejme s ich malým Benjamínkom  Rozprestierame banery Bikepoint.sk a púšťame sa do registrácie, ktorá bola naozaj blesková. Ihneď nasazdujeme čísla na vyblýskané bajky a zisťujeme, že máme ešte vyše dvoch hodín do štartu. Tak sa len vozíme, labzujeme po okolí a kecáme s kamarátmi. Štart dlhšej 48 km trate bol o 11:00 a kratšej o 12:00, organizátori však v deň preteku pozmenili štart kratšej na 11:20. Tak ako aj minulý rok, tak aj tento sprevádzali úvod oboch štartov policajná motorka a terénna štvorkolka pre plynulý prechod mestom. Po odštartovaní dlhšej trate sa pomaly aj s priateľkou chystáme pred štartovnú čiaru a stretám kamaráta Paťa z Divina Racing Teamu, dohadujeme si taktiku na prvé kilometre po asfaltke a o chvíľu Ľuboš z pódia oznamuje, že nám ostáva pár sekúnd. Očakávane držím kŕčovito rajdy a zrazu Štart! S Paťom po dohodnutej taktike vypaľujeme na čelo pelotónu, držím sa pár milimetrov za ním a dupeme tak rýchlo ako sa len dá aby sme si vydobili najlepšie miesta. Toto vedia aj ostatní, tak tlačenica je poriadna. Po chvíli sa dostávame do prvej desiatky a držíme sa na svojich miestach. Začínajú prvé kopce a pri takýchto chvíľach mi vždy povolia nohy a makači ma obiehajú. Tentokrát sa tak nestalo a stále sa ťahám vpredu, určite to aj novom karbónovou raketou ale aj kilometrami, ktoré mám doposiaľ v nohách. Paťa si neustále držím pred sebou, div že mu nevybehnem na chrbát, policajná motorka zastavuje a posiela nás na lúky. Točí sa mi nohami naozaj dobre, verím si a v nestálom tempe si držím pozíciu. Po vyšliapaní na prvý poľný kopec vidím pred sebou, že čelo s väčším náskokom drží Vlado Salášek z ProEfektu a Jaro Štvrtecký z Dema Racing Teamu, kamarát Paťo je asi na 5 a ja na 10 mieste. Zjazdy a výšľapy sú naozaj krásne, nehovoriac o singletrackoch, ktorými je Púchov známy. Trocha ma mrzí, že zjazdy, ktorá sú naozaj veľmi rýchle a človek si to tu dokáže hrnúť aj 60-70 km/h nie sú vôbec pokosené a nevidím aké nástrahy predo mnou lúka ukrýva. Toto naozaj nebolo doriešené zo strany organizátorov. Po niekoľkých kilometroch sa držím v štvorčlennej skupinke s dobrým tempom, občerstvovačku prebieham a vôbec nezastavujem. Idem predsa na bedňu, nie! Cez asfaltku sa držím v skupinke vzadu aby som ušetril sily a ihneď pri vstupe do lesa všetkých prešprintujem a držím špicu, pred sebou vidím ďalších pretekárov. No premotivovaný pri jednom zjazde robím chybu, v rýchlosti sa mi stočia rajdy a hádžem cez ne tigra. Všetci ma obehli a až posledný pri mne zastavuje, pomáha mi a čaká kým sa ako tak pozviecham. Nie som zranený ale celý dotlčený a zablatený. Posielam ho aby na mňa nečakal a dupal ďalej, obieha ma ešte asi 5 makačov a viem, že všetka moja snaha je v háji. S bolesťou kolena ešte predbieham asi desať ľudí a dávam čo to dá no nieje to vôbec ono. Koniec trate poznám veľmi dobre a po prejdení prechodu pre chodcov viem, že mi ostávajú rýchle 3 km do cieľa. Obehnem ešte jedného dupača a ten sa za mnou drží v asi 40 km rýchlosti po rovinke ako kliešť. Uvedomujem si, že toto bude určite najkrajší a najviac zaslúžený dojazd do cieľa pre tento rok. Makám a točím nohami tak, aby som sa ho ztriasol ale očividne chce so mnou bojovať. Vidím posledné fáborky a viem, že asi 500m a budem v cieli, chlapík ma ale obehne, tak zaraďujem ešte väčší prevod, vstávam zo sedla a šprintujem z plných síl. Na poslednom malom kopčeku, tesne pred cieľom som ho prešprintoval a zo zaťatými zubami a nabitými lýtkami špurtujem do cieľa.Nakoniec som sa umiestnil na 8. mieste v mojej kategórii no nebyť pádu, tak sa určite pobijem o 4. miesto. V celkovom poradí na krátkej trati sa umiesnili na 1. mieste Vlado Salášek z ProEfektu, Jaro Štvrtecký z Dema Racing Teamu a na 3. mieste kamarát Paťo Meliš z Divina Racing teamu. Na dlhej trati sa zúčatnili veľké mená ako Ondrej Fojtík, Karel Hartl či Tomáš Višňovský. Na krátkej trati medzi ženami zvíťazila a obhájila 1. miesto moja priateľka Monika Sedliačková. Zázemie preteku, tombola, organizácia, moderátor, jedlo a organizátori na trati boli naozaj na výbornú avšak musím podotknúť, že zlé bolo značenie trate ako aj nebezpečné nevykosené lúky. Dúfam a verím, že na budúci rok to bude zas o čosi lepšie a opäť sa tu všetci stretneme a pomeríme si sily na trati :) Autor a foto: Tomáš Chabada

1062 bikerov a bikeriek v Súľove
26. 06. 2016 Reportáže

Včera sa v malebnom prostredí Súľovkých skál uskutočnil už 18. ročník AUTHOR ŠKODA BIKEMARATÓNU Súľovske skaly. To čo sa plných 17. rokov nepodarilo riaditeľovi tejto akcie Slávovi Strečanskému sa tento rok zúročilo. Jeho túžbou bolo 1000+ štartujúcich! Je to tam a včera sa prepísala historia. Najväčší a nesporne aj jeden z top organizačne zvládnutých maratónov na Slovensku magicku 1000-ku zlomil. Na štyroch tratiach /86km, 60km, 39km a 18km/ sme mohli vidieť pretekárov zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Rakúska a Maďarska v celkovom počte 1062 bikerov a bikeriek. Počasie atmosféru naozaj vyhecovalo a vyšlo až nad očakávanie. Škoda že nebolo o pár stupňov menej...ale počasie je jediným atribútom ktorý nedokáže organizátor ovplyvniť. Podľa slov riaditeľa preteku nedošlo k vážnejším zraneniam a to je super. Absolútnymi víťazmi na jednotlivých tratiach sa stali: 86km HARTL Karel KELLYS BIKE RANCH TEAM CZE 4:44:10.9 SKANDIKOVA Barbara ŠKODA Bike Team SVK 6:58:46.9 60km VIŠŇOVSKÝ Tomáš PROefekt Ghost team SVK 03:08:17.3 ŠICHTOVÁ Martina KPHC Turčianske Teplice SVK 04:21:18.6 39km NOGOWCZYK Rafal Kreidler Fan-Sport MTB Racing Team POL 01:59:51.9 KISSOVÁ Viera CK Banská Bystrica SVK 02:59:56.5 18km VAVRINEC Vladimír SVK 00:49:54.9 KRUTÁ Natália SCARLETT Rajec SVK 01:02:23.4 Komplet výsledky AUTHOR ŠKODA BIKEMARATÓN Súľovske skaly 2016   Viac informácii nájdete v reportoch na stránke www.bikepoin.sk v budúcom týždni. Vďaka za super deň v Súľove!!! Autor: Luboš Dupkala

Report: Púchovský MTB maratón 2016
23. 06. 2016 Reportáže

Už po druhý krát vyšlo Púchovskému maratónu počasie na výbornú. Slnečný deň prilákal 18. 6. 2016 do Púchova 179 bikerov. Štartujúci si mohli vybrať z pomedzi dvoch tratí, ktorých dlhšia merala 48 km s prevýšením 1 200 m a kratšia, ktorá bola z 22,5 km predĺžená na necelých 30 km s prevýšením 500 m. Okrem štandardných kategórií ako muži, ženy, juniori, juniorky boli vyhodnocované aj tandemy a novinkami sa stali kategórie rodiny, v ktorej tím museli tvoriť minimálne dvaja rodičia a jedno dieťa a elektro bicykle, ktorých popularita sa dostáva stále viac do popredia. Zastúpenie na cyklistickej akcií mali aj deti, ktoré sa mohli zúčastniť detského preteku priamo v areáli, nachádzajúceho sa v priestoroch futbalového štadióna. Usporiadateľom bolo občianske združenie BIKERI z Púchova na čele s organizátorom Mgr. Slavomírom Kučerom. Vďaka šikovnému personálu registrácia prebehla ako aj minulý rok tak aj tento rok rýchlo a bez problémov. Pred každým štartom ako to už býva zvykom organizátor podrobne oboznámil jazdcov o miestach, cez ktoré bude trať prechádzať, upozornil ich na možné rizikové úseky a vysvetliť druh a štýl značenia. Štart nie len na krátkej trati ale aj na dlhej bol doprevádzaný sprievodnými vozidlami, štvorkolkou na palube s kameramanom a dvomi policajnými motorkami, z ktorých jedna pelotón viedla a druhá ho uzatvárala. Krátka trať, ktorej som sa zúčastnila prechádzala cez priľahlé dedinky a krásne okolité lesy, ktoré tvorili približne 80 % celého preteku. Ani na jednom kúsku nebol priestor na nudu, keďže striedavý štýl terénu k tomu nedával veľký priestor. Každá časť bola niečím zaujímavá, či už výživnými kopcami alebo rýchlymi zjazdami, technickými kamenistými výšľapmi alebo zábavnými singeltrackmi. Trať dva krát pretínala hlavnú cestu, ktorá bola 100 % tne zaistená policajnými príslušníkmi zabezpečujúcimi plynulý prejazd každého jedného pretekára. Pretekárska trať sa len tak hemžila rôznymi zákrutami a odbočkami, pri ktorých bol vždy prítomní pomocný personál, na takomto preteku nenahraditeľní. Ľudia stojaci na všetkých miestach, ktoré sa vyznačovali zmenou smeru boli milí, usmievaní, v dobrej nálade a hlavne spoľahliví. Vyhlasovanie výsledkov, odovzdávanie cien a tomboly prebehlo promptne a bez zbytočného zdržiavania za prítomnosti moderátora Ľuboša Dupkalu, ktorý sprevádzal akciu po celý čas. Moderátorské skúsenosti mu umožnili vykorčuľovať z pár organizačných chýb, ktoré sa počas oznamovania umiestnení vyskytli. Púchovského maratónu sa zúčastnili aj bratia Fojtíkovci, ktorí si vo svojich kategóriách na dlhej trati obaja vybojovali 1. miesto. Ako každý pretek aj Púchovský maratón má svoje kladné aj záporné stránky. PLUSY: • prostredie - trať prechádzala krásnym rozmanitým terénom bohatý o lesný porast a lúky, len zriedka prechádzala cez asfaltové cesty, • zázemie - areál pretekov bol plne zabezpečený na vysokej úrovni, • organizátori - príjemné vystupovanie a správanie nie len riaditeľa pretekov, ale aj pomocného personálu, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou maratónu, • počasie - síce nie je ovplyvniteľné, ale bolo ukážkové, • registrácia - rýchla a bezproblémová, • jedlo - stravovacie zariadenie ako aj strava v podobe rizota mali náležitú úroveň. MÍNUSY: • značenie - zlé značenie znepríjemnilo pretek nejednému pretekárovi, ale ako dobre vieme nájdu sa neprajníci, ktorí zámerne strhávajú fáborky a preznačujú trať do iného smeru. Na maratóne v Púchove tomu nebolo inak. Za sabotované aktivity sa Mgr. Slavomír Kučera ospravedlnil nie len pred štartom ale aj pri vyhlasovaní výsledkov. • úprava trate - je veľká škoda, že zjazdy vedúce po lúkach neboli vykosené a stávali sa tak neprehľadnými a zle jazditeľnými. Po zvážení všetkých pre a proti bol Púchovský maratón skutočne vydarenou akciou, ktorá opäť nesklamala moje očakávania. Hoci sa Mgr. Slavomír Kučera na konci vyjadril, že mu chýbali ľudia, nebolo to vôbec vidieť ani cítiť. Dúfam, že tradícia maratónu v Púchove bude pokračovať, pretože už teraz sa teším na budúci rok a všetkým odvážlivcom, rekreačným bikerom a rodinám s deťmi, tento maratón vrelo odporúčam. Autor a foto: Monika Sedliačková

Pozvánka: ORAVSKÝ CYKLOMARATÓN 2016
22. 06. 2016 Pozvánky na akcie

Rok uletel ako voda, ktorá z času na čas potrapi bikerov na Oravskom cyklomaratone. Jeho už deviaty ročník v sebe nesie rovnako ako v minulých rokoch určitú symboliku. Ako  viete a štartujeme 2.7.2016, rád pri tej príležitosti dodávam, že práve v tom čase štartuje aj najväčšie cyklistické podujatie Tour de France , a priznám sa že nás kontaktoval manažer Peťa Sagana, že by si to rad na našej trati vyskúšal ako test pred olympiadou, ale Tinkoff ho nepustil a musí nastupiť v ten deň na prolog TdF. Nemusíte tejto informacii úplne veriť, ale mohlo sa to stať. Čo Vás tento rok u nás čaká: Okrem klasického preteku na tratiach 25, 43 a 80 km sme tradične účastníkmi Detskej Tour Petra Sagana, teda pretekov pre deti od 4-16 rokov, ktorá bude prebiehať v blízkosti ciela pri Zimnom štadione Sme súčasťou Cyklomaratonskej serie a tiež ŽUPATOUR 2016, ktorého prvé dva diely sa už jazdili V Turčianskych Tepliciach a Liptovskej Lúžnej. Na základnom 43 km okruhu čakajú pretekárov klasicky náročné stúpania a relatívne jazdivé klesania, 3 občerstvovačky, zabezpečená technická pomoc a tiež zdravotné zabezpečenie na náročnejších úsekoch Urobili sme upravu trate, a to tak že okruh za prvou občerstvovačkou cez Malatinnú sa ide v opačnom smere, Predjazdcom pred pretekármi bude dakarská hviezda Peter Svitko, a to uznáte je 100% kvalita, veď 2. miesto na Dakare už ma veľký cveng Máme pre víťazov všetkých kategórií pripravených 20 kusov Pulzmetrov SIGMA RC 1209 Nielen na víťazov , ale všetkých účastníkov čaká hlavná cena v tombole CUBE Počasie je objednané  a hoci Aladin neukazuje detaily až na sobotu tak par dní pred je plánované pekné a bezoblačne počasie, takže sa bude trochu prášiť Všetky informácie o prihlasovaní, trati, kategóriach, štartovnom.. nájdete na WWW.CYKLOKLUBDK.sk Súťaž o štartovné na Oravskom Cyklomaratone: SÚŤAŽ Chcem  Vás čo najsrdečnejšie pozvať na náš pretek na pekné trate pod majestátnym Chočom. Autor: Luboš Dupkala Zdroj a foto: organizátor Oravského cyklomaratónu

Pozvánka: Náchodská 24hours MTB. Tento rok štartujeme prvý krát!
21. 06. 2016 Pozvánky na akcie

První prázdninový víkend, přesněji 2.–3.července 2016, se koná v Náchodě v pořadí čtvrtý závod na horských kolech Československého seriálu 24 hodin MTB s názvem Náchodská 24hours MTB. Závod je veden nádhernou přírodou příměstského lesoparku Montace, v okolí bývalých lázní Běloves v turistické oblasti Kladské pomezí, které se nachází se při hranici s Polskem mezi Krkonošemi a Orlickými horami. Náchodská 24hours MTB je určena pro všechny bikery, kteří mají rádi výzvy, chtějí si zamakat a prožít něco výjimečného. Čeká vás velmi pestrá a členitá trať, která byla zvolena, aby ji bylo možné zdolávat celých 24 hodin. Začátek celého okruhu prověří závodníkovu fyzickou kondici, ve střední části přijde čas na techničtější úseky a ke konci si bude moci jezdec odpočinout a nabrat sílu do dalšího kola. Těšíme se na vás v Náchodě. Za celý organizační tým vás zdraví Lukáš Habr. Autor: Luboš Dupkala Prevzate: http://www.outfanatic.com/

Report: Kaktus bike Bratislavský MTB maratón 2016
17. 06. 2016 Reportáže

Ubehli dva týždne a máme tu opäť ďalší pretek v sérii Slovak XCM tour. Tentokrát nemusím cestovať cez pol republiky, keďže som z Bratislavy. S parťákom Marekom sme prezentáciu vybavili už v piatok podvečer v Líščom údolí, kde je aj zázemie celej akcie. V sobotu má byť ideálne počasie na pretek. Parádnych dvadsať stupňov a obloha pod mrakom, Organizátor pripravil pre štartujúcich tri trate – 22 km, 40 km a maratónsku 70km trať s prevýšením 2300 m. Moja voľba je jasná. 70 km dlhá trať je top, už sa neviem dočkať kedy to celé vypukne. Vyspatý do ružova v sobotu ráno pol hodinku pred štartom sadám na bike a uháňam na štart. Ideálne zohriaty prichádzam 5 minút pred desiatou na pásku a čakám na výstrel. 10:01 idem na to! Štart na asfalte a následný kopec. Držím sa vzadu. Času bude dosť na pretekanie v lese na Devínskej kobyle. Prvé krátke, ostré stúpanie naznačuje o čom to dnes bude. Netreba tu hľadať žiadne nekonečné výšľapy ani dlhé zjazdy. Dnes to bude luxusné jazdenie po perfektne vyjazdených lesných cestičkách a chodníkoch. Úvodné km sa zoznamujem s traťou. Došlo k menším zmenám oproti roku 2014 kedy som tu stál na štarte naposledy. Prvé kolo idem na pohodu. Stúpania v dolinkách sú mierne a keď sa už dostanem do tempa, obrátka a ide sa dole. Je to také XC ale bavím sa. Po prejazde vinohradov, kde ma to kúsok vytriaslo, to aby som nezabudol, že som na MTB maratóne, prichádza prvá občerstvovačka. Hneď potom sa dostávam na zvážnicu, kde zapínam turbo nacvičené z cesťáku a ide sa stíhacia jazda. Malá vsuvka- alá stojka, tu ľutujem, že mám jednoplacku ma prekvapila. Myslím, že aj konkurenciu, keďže sa tu väčšinou tlačí. Nohu na zem nedávam a v následnom zjazde som už v pohode. Opäť zvážnica a zapínam turbo. Po druhej občerstvovačke sa ide asfalt. Pomaly sa dostávam do najvyššieho bodu trate a tým je vojenský priestor s najvyšším bodom okolo 510 mnm. Ide sa dole a skvele naladený po ďalších menších stojkách nastupujem do druhého kola. Druhé kolo už neflákam, ide sa ostro na to. Na dráhe sa objavujú pretekári z kratších tratí. Úspešne všetko obieham. Ide sa výborne. Rýchli podklad dodávajú jazde spirit. Vo vojenskom priestore stretávam oproti v zjazde sestry Juhásové. Hmm, kks, nejako im to dnes ide. Musím sa poponáhľať, cieľ je už..., vlastne dlhší zjazd a dve stojky. Pred cieľom v zjazde riešim ešte padnutú reťaz z jednoplacky, ale následný dojazd si už vysmiaty vychutnávam naplno. Do cieľa prichádzam so stratou necelých 18 minút na víťaza Karla Hartla ktorý trať zvládol za 3:32:30 ... mám ešte čo zlepšovať V cieli som sa dlho nezdržal. Stihol som si dať cestoviny, ktoré mi chutili a potom letel domov, nakoľko ma čakala cesta do Terchovej, kam som sa veľmi tešil. Pretek na Devinskej kobyle je dosť motanica ale ja som so značením nemal žiadne komplikácie. Regulovčíkov bolo dosť a fáborky viseli snáď všade. Verím, že aj ostatní pretekári si to užili minimálne tak skvelé ako ja a na štarte sa stretneme opäť o rok. Autor: Tomáš Tomášek

Report: Festina 24 hod MTB 2016
10. 06. 2016 Reportáže

Je streda, 1.6.2016, a prípravy na ďalšiu akciu z dielne bikepoint.sk sú v plnom prúde. Do štartu tretieho dielu Československého seriálu 24 hodín MTB zostávajú už len dni a v Campingu Belá - Nižné Kamence pobehuje partička maníkov s náradím a mení svoje životné prostredie zúrivejšie, ako banda bobrov v ruji. Tu postaviť mostík cez riečku, tam vykosiť 2 kilometrový pás na lúke, tuto ďalší mostík zbúchať, stromy žinenkami obaliť,... Do toho meteorológovia šíria paniku a všetkým bikerom známy Aladin kreslí na víkend parádne modré stĺpce. Keby mal šéfko nejaké vlasy, ošedivie chudák.. Našťastie sa vedátori od počasia sekli a posledný víkend v Belej bol ako z rozprávky. Prichádzam na miesto činu 2 hodiny pred štartom a hneď dostávam od Terryho pochvalu, že som sa polepšil a nejdem na poslednú chvíľu, ako nezodpovedné hovado. Mám pocit, že to bola narážka na minulý ročník. Tvárim sa, že som nič nepočul a s úsmevom valím rovno do centra bikerského úľa. Inak sa camp totiž nazvať nedá. Hrá muzika, všade pobehujú borci v cyklistických handrách (prečo už od desiatej preboha? :-), slnko pripeká, baby zhadzujú zbytočné vrstvy - milujem tento šport! Rýchlo vybavujem registráciu a hľadám vhodného fleka na zázemie. Pôvodne som chcel parkovať priamo v občerstvovacom stane, ale nakoniec upúšťam od taktiky vyhladovania všetkých súperov a sťahujem sa k ostatným bikepoinťákom. Keďže prichádzam bez akýchkoľvek športových ambícií (ako inak vlastne), pripravujem okrem biku aj karimatku so spacákom, len tak pre istotu. Prioritou na najbližie 2 dni je zabaviť sa. Rozšlahať sa tento krát moc nechcem. Hodinku pred štartom je poučenie o správaní sa na trati a o 12-tej už grupa nadržaných cyklo-zverov nabieha do prvého okruhu. Prvých cca 500 metrov je výjazd z depa, mix asfaltu a hrboľatej cesty - pohoda. Prechádzame popod hlavnú cestu po mostíku, točíme prudko doľava (na mokrých kameňoch suprovo ustreľuje predné koleso) a ...WTF? Na prejazd po lúkach pod hotelom Bránica budem určite dlho spomínať. Až mi srdce poskočilo (v prvom kole asi tak 3000 krát) a bránica sa mi od smiechu natriasala. Ďalší kilometer a pol sa cítim, ako keby som bikoval utopený v želé. Drncá to a aj keď ideme len do mierneho kopca, väčšina borcov okolo mňa točí gašparka. To bude veliká zábava... 2 kilometre od štartu vychádzame na asfaltku a už je dobre, 300 metrov po asfalte do mierneho kopčeka, potom po poľnej ceste stúpanie na najvyšší bod celého okruhu a tu prichádza to najlepšie. Po krátkom zjazde po lúke človek trafí taký smiešny hupík, kde sa dá spraviť celkom slušný polet (hneď tam posielame fotografa) a potom padák po lúke, kde skoro každý testuje svoju maximálku (zháňame policajnú hliadku na meranie rýchlosti, ale nemajú radar so statívom, tak od vyhlasovania najväčšieho samovraha víkendu upúšťame). Povrch je dobrý a tak jediným obmedzením je váha jazdca a prípadný strach. Ja som tu každopádne brzdy šetril.   Potom šup pod hlavnú cestu, po moste ponad Varínku a na betónovú stojku známu aj z predchádzajúcich ročníkov. Ako ja nenávidím tento šport! Našťastie je krutý výšľap s očami plnými potu odmenený zábavným zjazdom po singláči označenom smrtkou (vedel by rozprávať borec, čo tam robil kotrmelce pomedzi stromky) a potom už len hurá do cieľa. Všeho všudy 7,5 - 8 km a približne 190 výškových metrov. Pohoda. A teraz si to už len pár krát zopakujeme.. :-) Jazdím kolečko po kolečku, občas pokecám s niekým známym v depe, či na trati a čas pomaly beží. To slnko mi síce začína trošku liezť na mozog, ale negativizmus ma prechádza hneď, ako si všimnem že pár kilometrov od nás smerom na Žilinu solídne leje. Pri pomyslení, čo by urobil dážď s traťou ďakujem všetkým svätým za ten úpek. Blíži sa ôsma-deviata hodina večer, treba nahodiť svetlá na bike a trochu sa priobliecť, čo je u mňa jednoznačný signál na krátku pauzičku na večeru. Keďže cyklisti nie sú žiadny humusáci, dávam teplú sprchu, obliekam sa do civilu a idem mrknúť, ako vyzerá ten rezeň, čo dávajú za kupón. Rezeň celkom fajn, ale po celodennom jazdení ho pre istotu pozichrujem palacinkami. A aby bol večer dokonalý, idem ešte kuknúť masérku. Tiež dobré. Bolo okolo polnoci a už-už som sa chystal na trať, keď ma tu zrazu vcuclo do spacáku. Doteraz nechápem, ako sa to mohlo stať. Pred zaspaním ešte chvíľu počúvam celkom zaujímavú/poučnú debatu od vedľajšej chatky o pitvaní (fakt to tam seriózne riešili) a zrazu black-out. Budím sa až ráno, keď Terry vyhlasuje priebežné výsledky po nočnom ne-jazdení a musím konštatovať, že náročná trať si vybrala svoju daň a očividne som nebol jediný, ktorému večer vyhodilo poistky. Povzbudený nečakane dobrým umiestnením do seba hádžem raňajky a vyrážam na trať. Hneď po pol kole dorážam kolegu Dolfíka, ktorý je slušne povedané na sra*ky (samozrejme nechrápal) a keď zisťujem, že mám len dve kolá manko, idem mu po krku. Som očividne rýchlejší, po chvíľke ho predbieham znovu. Niečo nezverejniteľné mi zašepká do uška a nechávam ho opäť za sebou. Mám hmlistý pocit, že ma povzbudzoval. Ideálne by ho bolo zarezať v poslednom stúpaní. Viac kôl síce nedám, ale teoreticky ho môžem poraziť vďaka lepšiemu času. Celkom fajn motivácia! Pár minút pred dvanástou vchádzam posledný krát do záverečného singla a keď cez lesík počujem Terryho vyhlasovať Radove meno viem, že som v prdeli. Reči o tom, ako ma dal na 24 hodinovke v Belej budem počúvať niekoľko ďalších rokov rovnako, ako počúvam o tom, ako ma boss dal pred pol storočím na Svätojurskom maratóne. Ťažký je život bikera... Na záver rešpekt všetkým, čo to dali na HT bikoch (fakt nechápem, že vás to na tých kostitrasoch baví) a traťovým maršalom, ktorí vydržali 24 hodín na jednej križovatke. To musí byť psychiatria. Nie sa bicyklovať.. :-)   Autor: Martin Vaško Foto: Mirko TIGERAGON Hráček

Report: STEFE MTB maratón Levočské vrchy 2016
02. 06. 2016 Reportáže

Tento rok som sa rozhodol obehať čo najviac maratónov v Slovak XCM Tour. Levočsky maratón je jedným, ktorý som si samozrejme nemohol nenechal ujsť. Z Bratislavy musím cestovať už v piatok, no pohľad na Spiš ma ženie vpred. Veľmi sa teším, čo nové v Levoči zažijem a hlavne, aká bude bikovačka v novom prostredí. Po niekoľkých hodinách prichádzam do Autocampingu Levoča - Kováčova vila. Tu som ubytovaný a tu je celé zázemie preteku. Štart a cieľ mám rovno pod oknom izby. Vybaľujem veci, skladám bike a zisťujem, že som doma v garáži nechal na zemi rýchloupínák. Sto jedov do mňa vošlo, ale nakoniec ma zachránil lokálny predajca Treku-Cyklo Špak zo Spišskej Novej Vsi, ktorý mi ráno hodinku pred štartom požičal náhradný diel na pretek. Ešte raz ďakujem. V sobotu na pretekárov už čakajú pripravené tri trate, krátka – 25 km, stredná 45 km a moja obľúbená maratónska 75 km s prevýšením bezmála 2000vm. O deviatej už netrpezlivo čakám na štarte a teším sa na jazdu krásnym prostredím. Ostrý štart máme až v Levoči a hneď sa opierame do prvého stúpania. V prvom zjazde kľučkujem medzi nášľapnými mínami, ktoré tu po sebe zanechalo stádo kráv. Táto nádherná vôňa vidieka ma na drese sprevádzala až do cieľa. V druhom stúpaní sa už dostávame nad 1000 mnm, a potom nasleduje celkom dlhý a technický zjazd. Jazdí sa väčšinou po širokých zvážniciach, kde nehrozí ani pri horšom počasí nejaká blatová kataklizma, nakoľko to je všetko samý šuter a môj chrbát si to pekne vychutnáva. Najdlhšie stúpanie ma čaká už v prvej polovici preteku, výhľady by boli určite ohromujúce, ale ja som dovidel akurát meter pred predné koleso. Snažil som sa to ísť čo najlepšie, ale sedlovka bola proti, dvakrát som ju musel naprávať. Hold to je tak, keď si nový bike zajazdievam už v plnom nasadení na preteku. Nasleduje dlhší zjazd, kde sa trochu dávam dokopy a hlavu pripravujem na následné lúčne brdky, kde už toho veľa nenastúpame. Vchádzam do Dedinky Torysky. Kochám sa okolím a veziem sa cez dedinku. Zrazu zazriem skupinku bikerov, ktorí si to ženú po lúke opačným smerom. Ehm, niečo som si asi nevšimol. Áno, dve obrovské šípky, ktoré mi ukazovali odbočku na asfalte. Moja chyba, hlavne radostne!!! Prvýkrát zastavujem na os, že teda nech mám prehľad, čo je v ponuke. Všetko ako má byť! Dopĺňam vodu a aby som neurazil, beriem aj banán. V cieli sa mi hodil... Nasledujú spomínané brdky a menšie stúpania, ktoré ma kvalitne odpálili. Keď už som si to valil s úsmevom do cieľa, nejaká šípka ma poslala ešte doprava, asi že nech to máme do záveru veselšie. A veselo bolo. Menšie stúpanie po asfalte, a potom nasledoval prejazd nejakou džungľou, či čo to bolo. V skratke bodliaky, žihľava a úzky roztrepaný chodníček. Dorážačka ako má byť. Chrbát som mal už KO, takže fičím spokojne do cieľa. Tam ma vítajú pekne usmiate dievčence, ktoré mi vešajú na krk medailu, že za účasť. Od štartu do cieľa som sa dostal za 3:45, čo ma dostalo v kategórii na deviate miesto. Hartl Karel opäť nesklamal a vyhral s časom 3:21:50. Trať bola výborne pripravená, značenie a servis na top úrovni. Zázemie preteku v kempe je výborný nápad, nakoľko je tam všetko od ubytovania pre nás cezpoľných až po sprchy a krásnu oddychovú zónu. Počasie bolo ideálne maratónske okolo 20 stupňov a slnko bolo viac menej schované za mrakmi, z ktorých po mojom príjazde do cieľa aj kúsok spŕchlo. Odchádzal som z Levoče výborne naladený, takže sa už teším na ďalší ročník tejto vydarenej akcie. O rok sa v Levoči vidíme opäť.   Autor: Tomáš Tomášek

Pozvánka: Cykloprechod zázrivským chotárom 2016
02. 06. 2016 Pozvánky na akcie

Cykloprechod zázrivským chotárom 2016 - 12. ročník voľného prechodu na horských bicykloch okolo Zázrivej Prihlasovanie: V sobotu 18.6.2016 pred štartom pri kultúrnom dome v Zázrivej od 8:30 do 9:45 Štartovné: 7€, ženy a mládež do 18r. 6€. V cene 2 resp.3 x občerstvenie na trati. V cieli teplé jedlo, pivo alebo kofola, tombola. Štart : 10:00 hod. – centrum Zázrivá Cieľ centrum Zázrivá 15:00 hod. PARAMETRE DLHEJ TRATE: Dĺžka cca 46,5 km; nárast výšky 1766m; predpokladaný čas 3,5 – 5 hod.; min.-max. výška na trati 557 - 953 m.n.m PARAMETRE STREDNEJ TRATE: Dĺžka cca 30,5 km; nárast výšky 1044m; predpokladaný čas 2,5 – 4,0 hod.; min.-max. výška na trati 592 - 953 m.n.m. PARAMETRE KRÁTKEJ TRATE: Dĺžka cca 22,5 km; nárast výšky 750m; predpokladaný čas 2 – 3 hod.; min.-max. výška na trati 592 - 953 m.n.m. Všetky podrobnosti o Cykloprechode zázrivským chotárom 2016 a pripravených tratiach (dlhej, strednej a krátkej) nájdete TU. Report z 10. ročníka príjemnej akcie - Cykloprechodu zázrivským chotárom 2014 nájdete TU. Na Vašu účasť sa tešia organizátori: Turizmus Zázrivá, Obec Zázrivá a dobrovoľníci     Zdroj: obeczazriva.sk Autor: Milan Majtán

Report: DEMA PEDÁLovník 2016
30. 05. 2016 Reportáže

Pedálovník 2016 Sezónu máme v plnom prúde a chudáci cyklisti často nevedia, kam skočiť skôr. Dať si cez víkend maratón? Rozbiť sa na 24 hodinovke? Vybehnúť s kamošmi na pivko do vedľajšej dediny a pri návrate domov sa stratiť v lese? Vysávať doma obývačku a umývať okná? Minulú sobotu v tom malo zopár stoviek bikerov a bikeriek jasno a zúčastnili sa akcie, kde okrem výsavača a handry na okná mohli mať všetko spomenuté. Mohli si zazávodiť, uštvať sa, dať si pivo s kamošmi a stratiť sa pri troche snahy tiež nebol problém. Pedálovník v Rajeckých Tepliciach a ich pomerne širokom okolí... Formát akcie je jednoduchý, ako to máme cez víkendy radi - každý účastník nafasuje pri prezentácii mapu s vyznačenou trasou a na kontrolných stanoviskách zbiera razítka. Trasa má 3 okruhy a jazdec si sám vyberá, ktoré okruhy dá a v akom poradí. Proste čistá anarchia. Keďže s kamošom Peťom jazdíme aj Vrchársku korunu Žilinskú, potešilo nás, že na trase Pedálovníku boli hneď 4 jej vrcholy. Parádička veliká, berieme to ako motiváciu a preto sa hneď na úvod púšťame do okruhu, kde žiadna z nich nie je. Nech to je zaujímavejšie. Lov na razítka začína! Drvivá väčšina účastníkov sa o 9:00 vybrala do Súľovského okruhu, kde v miestnej krčme Slavo Strečanský rozdával pečiatky s hrochom. Je pochopiteľné, že sa skoro všetci milovníci prírody vybrali hneď tam. My, ako správni renegádi, sme sa rozhodli vyraziť opačným smerom a valili sme na kontrolu nad Ďurčinú, kde sme síce hrocha nedostali, ale Erik tam mal iné dobroty. Ešte, že zelené žabičky z policajného zboru nestávajú aj na zvážniciach a nedávajú fúkať slušne sa promenádujúcim cyklistom-turistom. To by Erika asi pekne nasr..li. Ja som si dal samozrejme len chleba s oškvarkovou pomazánkou a mňamózny bio koláč s čučoriedkami z Martinských holí. Gut! Po následnom stúpaní a parádnom zjazde prichádzame ku gejzíru pri Rajeckej Lesnej a začíname zvažovať, či Pedálovník nie je akcia pre gurmánov na bikoch. Dušan nelení a vypeká zemiakové placky. Pohlreich by na jeho high-end technológiu určite čumel ako krtko na betónovú podlahu. Jednu hodím do seba, mastné paprče umyjem vodou z gejzíru (inak to má brutálny tlak) a valíme k Betlehemu. To je kúsok dolu kopcom, takže 2 razítka hneď po sebe relatívne bez námahy. Super. Operatívne sa dohadujeme, že ďalší okruh bude ten žilinský - s Polomom a Starhradom, ktoré sú aj na zozname VKŽ. Začína lov na selfíčka (rozumej svojky :-). Predtým však chceme dať poriadny obed a prichádzame k prvému (našťastie aj poslednému) problému dňa. Kde? V Ďurčinej nič. V Kamennej Porube síce nejaký podnik je, ale chystali nejakú oslavu a dali nám len kofolu s lentilkami. Síce lepšie ako klincom do oka, ale za obed to nepovažujeme. Aspoň nás ochotne presmerovali do najbližšej reštaurácie v Rajeckých Tepliciach. To však bolo mimo trasy, takže ideme ďalej. Kunerad, nič. Teta v miestnom podniku sa síce šla spýtať do kuchyne, či môžu dačo spraviť nejakým chudákom pred dverami, ale po chvíli len vyšla von a zakývala hlavou, že ostaneme hladní. OK, ešte mám lentilky, môžeme pokračovať. Zachraňuje nás milá slečna v krčme v Turí, ktorá na otázku, či varia odkývne, že určite nie, ale keďže vyzerám dostatočne zbedačene, spraví nám hranolky. Tu kulinársky Pedálovník končí a tlačíme do seba hranolky mastnejšie ako reťaze na našich bikoch. Cez Polom sa ale už určite dostaneme.. :-) Na vrchole robíme foto do VKŽ, v sedle Javorina orážame mapu (na pečiatke vrtuľník :-) a hurá na kompu v Strečne. Tu trochu podvádzame a necháme sa previezť. Je to síce pomalšie ako cez most, ale folklór treba dodržať. A navyše ukážeme motoristom, že aj cyklisti na to majú. Nie sme žiadny chudáci, že? 50 centov za osobu, mimochodom.. Na Starhrade ďalšia gastrozóna pod vedením šéfkuchára Martina a jeho kamoša. Opečená slanina s chlebom a horčicou je k tým hranolkám slušné kombo. Ďalšie razítko, ďalšia foto do VKŽ a valíme na Lietavský hrad. Tu trošku improvizujeme a dávame chodník, ktorý všetci zjazdovali v protismere. Od Lietavskej Svinnej po 100 kilometroch slušná stojka, ale sme chlapáci a pol hoďku pred západom slnka dorážame na hrad. Tóno a jeho chleba s masťou a cibuľou nikde! Chvíľu hodnotíme situáciu, a keďže nám skupinka opekajúcich turistov nechce odovzdať ich psa na opečenie, zvažujeme, či dáme aj Súľov a sedlo Roháč, alebo ideme radšej na normálnu večeru. Bolo by síce fajn prejsť kompletnú trasu, ale všetky razítka mať aj tak nebudeme a tak si hovoríme, že prdíme na to a doklepneme to cez Kňazovú Lehotu do Rajeckých. Nakoniec teda za súmraku prichádzame do cieľa. Živí, zdraví a vyšportovaní do sýtosti. Bolo to síce bez súľovského hrocha, ale zisťujeme, že celú trasu dalo aj tak len asi 9-10 bikerov, takže sme neutreli až takú hanbu. Chcel som Terrymu navrhnúť na ďalší rok nejakú strašnú zverinu v podobe novej trasy, ale ešte si to premyslím. Zatiaľ som nedal ani túto.. :-)   Autor: Martin Vaško Foto: Dávid Pernický, Divina Racing Team

AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly už o mesiac!!!
27. 05. 2016 Pozvánky na akcie

VÁŽENÍ ŠPORTOVÍ PRIATELIA ! 18. ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly sa blíži. SCK CYKLO TOUR Súľov, ARAVIS s.r.o. a obec Súľov - Hradná pre Vás v spolupráci s mediálnymi a reklamnými partnermi znova pripravili atraktívny program a množstvo hodnotných cien. Nezabudnite si poznačiť aktuálny termín: 25.06.2016! Pevne veríme, že najväčším lákadlom budú pre Vás štyri úplne nové trasy vedúce exkluzívne aj cez Národnú prírodnú rezerváciu Súľovské skaly. Na základe dohody z CHKO Strážovské vrchy a lesomajiteľmi je možné tieto úseky absolvovať len počas podujatia. Na dvoch najdlhších trasách Vás čaká niekoľko kilometrov nádherných singletrailov !!! AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly je zaradený do MTB seriálov: - ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2016 - ŽILINSKÁ ŽUPA TOUR 2016 - SLOVENSKÝ POHÁR MTB MARATÓNOV Záštitu nad 18. ročníkom podujatia už po 8-my krát prevzal predseda Žilinského samosprávneho kraja a aktívny cyklista - Ing. Juraj Blanár. Kým však do Súľova prídete, sledujte pozorne našu internetovú stránku www.cyklotour.sk, kde nájdete aktuálne informácie, množstvo reportáží a fotografií z minulých rokov a aj internetový prihláškový systém - https://prihlasky.cyklotour.sk Najčerstvejšie aktuality budeme zverejňovať na našom Facebooku. Na každého účastníka čaká na prezentácii štartovný balíček: cyklistická fľaša ŠKODA a cyklistická fľaša AUTHOR, ktoré si budete môcť naplniť ešte pred štartom v stánku značky NUTREND, ďalej energetický gél a tyčinka NUTREND a účastníci trás 86 km a 60 km dostanú naviac aj náhradnú dušu AUTHOR. Hlavnými cenami v tombole sú bicykle AUTHOR a ŠKODA. Pre účastníkov, ich sprievod a samozrejme aj divákov je pripravená predajná výstava, jazdenie na koňoch, detské cyklojazdy zručnosti a ďalšie zábavné súťaže. V Súľove na námestí pred Kultúrnym domom predvedie svoje umenie ďalší špičkový športovec, aktuálne najlepší slovenský cyklotrialista Ján KOČIŠ. Určite sa môžete tešiť aj na skvelé hudobné vystúpenie najkrajšej dievčenskej rockovej kapely POISON CANDY ROCKS. Tak neváhajte a hláste sa ... Za organizátorov dúfam, že AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly zachováte svoju priazeň a svojou účasťou naplníte ideu tohto podujatia: ...aj to je cesta ku zdraviu! Tešíme sa na Vašu účasť! Technické podmienky   štart : 25.06.2016, Súľov – námestie pri Kultúrnom dome - 09.00 h. - 86 km / 3300 m - 10.00 h. - 60 km / 2450 m - 10.25 h. - 39 km / 1450 m - 11.25 h. - 18 km / 600 m Trasu si je nutné zvoliť pred štartom, v prihláške či pri prezentácii! Prvý krát máme na trasách prejazdový časový limit. Jedná sa o cca 1,5 km úsek, kde sa protismerne stretajú trasy, od lúky  pri Šefarovom sade smerom na Beňovce okolo Zrakovej pyramídy až po križovatku trás - stúpanie na sedlo Roháč a príjazd od lúky pod Skalným mestom Roháč, kde sa nakrúcal film Sokoliar Tomáš. Limit je 11.45 hod. v mieste pri Šefarovom sade. Potom máte ešte cca 15 minút, aby ste sa bezpečne dostali na koniec tohto protismerného úseku na spomínanú križovatku trás. Limit sa týka trás 86 km, 60 km a 39 km v smere na sedlo Roháč. Cca od 12.06 hod. začnú od lúky "Sokoliara Tomáša" týmto úsekom schádzať cyklisti do cieľa. Miesto bude vyznačené na mapách, profiloch aj reálne v teréne.   prihlášky : Použite prosím náš internetový prihláškový systém. Účastník (SVK, CZE) je za kompletne prihláseného považovaný až keď má zaplatené štartovné a organizátor o tom vie! Rozhodujúci je dátum prijatia platby organizátorom, nie dátum jej odoslania! Uzávierka internetového prihláškového systému je 24.06.2016 o 16.00 hod. Prihlásiť sa ale ešte môžete v tento deň na prezentácii v Súľove v čase: 17.00 - 21.00 hod. V sobotu už nie je možné sa prihlásiť ! Ak nechcete štartovné platiť vopred, využite prosím možnosť zaregistrovať sa cez prihláškový systém vopred a štartovné si môžete zaplatiť až v sobotu pred štartom. štartovné: 86 km / 60 km / 39 km 13 € / 350 CZK – uhradené / prihlásení* do 03.06.2016 s darčekmi 17 € / 460 CZK – uhradené / prihlásení* 04.06. - 20.06.2016 s darčekmi 21 € / 570 CZK – prihlásení 21.06. - 24.06.2016 s darčekmi, štartovné sa platí pri prezentácii - aj v sobotu 25.06.2016! 18 km 10 € / 270 CZK – uhradené / prihlásení* do 03.06.2016 s darčekmi 14 € / 380 CZK – uhradené / prihlásení* 04.06. - 20.06.2016 s darčekmi 18 € / 490 CZK – prihlásení 21.06. - 24.06.2016 s darčekmi, štartovné sa platí pri prezentácii - aj v sobotu 25.06.2016! 1. Účastníci zo Slovenska môžu platiť vkladom, či prevodom na účet v PRIMA banke (€), IBAN: SK67 5600 0000 0003 0172 0001, SWIFT/BIC: KOMASK2X, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! 2. Účastníci z Českej republiky môžu platiť vkladom, alebo prevodom na účet v Raiffeisenbank (CZK), IBAN:CZ66 5500 0000 0019 8710 3001, SWIFT/BIC: RZBCCZPP názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! *3. Účastníci z ostatných krajín platia až pri prezentácii. Výška štartovného závisí od dátumu prihlásenia sa cez prihláškový systém.  Ako variabilný symbol použite dátum narodenia v tvare: DDMMRRRR. Štartovné ( - storno poplatok 5 € / 130 CZK ) vraciame po podujatí len po ospravedlnení sa do 22.06.2016! Odhlásenie prosím pošlite na e-mailovú adresu organizátora aj s údajmi potrebnými na vrátenie štartovného. Pri neúčasti štartovné nevraciame! V prípade neorganizovania bikemaratónu z dôvodu vážnych nepredvídateľných okolností ( živelná pohroma, epidémia, ohrozenie bezpečnosti štátu ... ) sa štartovné nevracia! štartovné obsahuje : darčeky - od značiek AUTHOR, ŠKODA, NUTREND, štartovné číslo, jednorazový elektronický čip, pitný režim NUTREND + RAJEC + KOFOLA, občerstvenie na trasách, jedlo + nápoj v cieli, servis, teplé sprchy, zdravotnícke zabezpečenie prezentácia : Súľov, kultúrny dom: piatok 24.06.2016, 17.00 - 21.00 hod. vopred prihlásení: sobota 25.06.2016, 07.30 - 10.50 hod. Ak si nájdete v zozname prihlásených v prihláškovom systéme nezrovnalosť v platbe, kontaktujte nás okamžite e-mailom: cyklotour (@) cyklotour.sk a radšej si so sebou na prezentáciu prineste doklad o zaplatení štartovného ! čip: Pri vydaní čipu nie je potrebná záloha. Používame jednorázové nevratné čipy, ktoré budú umiestnené na štartovných číslach. Lístky na jedlo a nápoje budú súčasťou štartovného čísla. Časomieru zabezpečuje spoločnosť VOS-TPK. občerstvenie : trasa: 86 km - 7x, 60 km - 5x, 39 km - 3x, 18 km - 1x V cieli na Vás čaká mäsité jedlo, alebo vegetariánske rizoto a nápoje: RAJEC KYSLÍK 0,75 l + pivo /KOFOLA.   KATEGÓRIE : TRASA 86 km / 3300 m X86: pretekári s cyklistickými licenciami ELITE a U23 AB86: muži do 39 rokov (1977 a mladší) C86: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D86: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E86: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) Z86: ženy bez rozdielu veku TRASA 60 km / 2450 m X60: pretekári s cyklistickými licenciami ELITE a U23 A60: muži do 29 rokov (1987 a mladší) B60: muži 30 - 39 rokov (1986 - 1977) C60: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D60: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E60: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) ZF60: ženy do 39 rokov (1977 a mladšie) ZG60: ženy 40 - 49 rokov (1976 - 1967) ZH60: ženy 50 rokov a viac (1966 a staršie) TRASA 39 km / 1450 m J39: juniori do 18 rokov (1998 a mladší) A39: muži 19 - 29 rokov (1997 - 1987) B39: muži 30 - 39 rokov (1986 - 1977) C39: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D39: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E39: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) ZJ39: juniorky do 18 rokov (1998 a mladšie) ZF39: ženy 19 - 39 rokov (1997 - 1977) ZG39: ženy 40 - 49 rokov (1976 - 1967) ZH39: ženy 50 rokov a viac (1966 a staršie) TIR39: muži bez rozdielu veku so štartovou hmotnosťou 100 kg a viac...     bez bicykla :-))   TRASA 18 km / 600 m M18: chlapci do 14 rokov (2002 a mladší) J18: juniori 15 - 18 rokov (2001 - 1998) A18: muži 19 - 29 rokov (1997 - 1987) B18: muži 30 - 39 rokov (1986 - 1977) C18: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D18: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E18: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) ZM18: dievčatá do 14 rokov (2002 a mladšie) ZJ18: juniorky 15 - 18 rokov (2001 - 1998) ZF18: ženy 19 - 39 rokov (1997 - 1977) ZG18: ženy 40 - 49 rokov (1976 - 1967) ZH18: ženy 50 rokov a viac (1966 a staršie) TIR18: muži bez rozdielu veku so štartovou hmotnosťou 100 kg a viac...     bez bicykla :-)) Na trase 18 km a 39 km nemôžu štartovať pretekári s cyklistickými licenciami ELITE a U23 ! upozornenia : - Bikemaratón sa ide za plnej cestnej premávky na vlastné nebezpečie. - Trasa vedie chráneným územím, v niektorých úsekoch aj v najvyššom 5. stupni ochrany, preto buďte ohľaduplní ku prírode a jej obyvateľom! - Odpadky je možné zahodiť len na občerstvovacích staniciach, alebo na určených miestach v priestore štartu a cieľa. - Účastníci sú povinní dodržiavať pravidlá cestnej premávky, pokyny polície, rozhodcov a usporiadateľov. - Organizátor neručí za škody účastníkom a sprievodu vzniknuté a nimi spôsobené. - Účastníci vo veku 14 rokov a mladší môžu štartovať len na trase 18 km a iba v sprievode dospelej osoby. - Za štart účastníka vo veku 17 rokov a mladšieho zodpovedá jeho zákonný zástupca. Pri prezentácii bude potrebné predložiť písomný súhlas zákonného zástupcu. - Prilba je pre účastníkov na celej trase povinná ! - Účastník podujatia berie na vedomie, že počas pretekov bude na trati pôsobiť fotoservis partnera podujatia. Zároveň v tejto súvislosti udeľuje súhlas so zaslaním informačného e-mailu od partnera podujatia, odkazujúcim na zhotovené fotografie. - Súhlas s upozorneniami a podmienkami účasti na 18. ročníku AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly potvrdíte na prezentácii svojím podpisom pri prevzatí štartovného čísla s čipom. Ďakujeme za porozumenie. Podujatie podporili: Generálni reklamní partneri: UNIVERSE SLOVAKIA s.r.o. Trenčín - dovozca bicyklov AUTHOR Značka ŠKODA Mediálni partneri: Rádio EXPRES, týždenník ŽILINSKÝ VEČERNÍK, www.mtbiker.sk, www.cykloserver.cz, www.bikepoint.sk Hlavní reklamní partneri: WIN s.r.o. – doplnky výživy NUTREND, ŠKODA FINANCIE – Volkswagen finančné služby,  BENET SK Predmier – autodoplnky a disky, WHIRPOOL, BIRELL, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, KOFOLA, pramenitá voda RAJEC, reklamná agentúra ARAVIS, CA CYKLO TOUR, Žilinský samosprávny kraj a Bratislava Region Tourism Reklamní partneri: BAUMIT SLOVENSKO, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, ALU-METAL Krásno nad Kysucou, UVEX, LEADER GASKET TECHNOLOGIES Bytča, KPO EVENT SERVICE Český Těšín, SHOCART Vizovice, NYNA Lehota pod Vtáčnikom, CLEANEX - KÄRCHER Žilina, FOTOSERVIS HVIEZDA, VIGAS Slovenská Ľupča, PRIEČKO – práce z lana, OZ KONE SÚĽOV, EURONICS - ASTEL Bytča, WALTRANS s.r.o. Žilina a CYKLOSHOP.SK Mestské a obecné úrady: Súľov, Vrchteplá, Lietavská Svinná – Babkov, Lietava, Zbyňov, Jablonové, Hlboké, Hričovské Podhradie, Paštiná Závada a Dolný Hričov - Peklina Iné: HK Direct Bytča, KST Manín Považská Teplá, Horská záchranná služba Ďakujeme aj Základnej škole v Súľove za poskytnutie ubytovacích a stravovacích kapacít.   Autor: Luboš Dupkala Zdroj a foto: SCK CYKLO TOUR Súľov