Správy

Clasica San Sebastian 2013
27. 07. 2013 Reportáže

Dnes sa v Španielsku konal 33. ročník slávnej španielskej klasiky. Tradičné jednodňové preteky sú zaradené do série WorldTour. Tento rok čakalo na pretekárov z dvadsiatich tímov 232 kilometrov. Na štarte stáli Quintana, Contador, Kreuziger, Chavanel, Valverde, Moser a bratia Velitsovci. V osem člennej skupine nečakal na záverečný šprint Tony Gallopin (RadioShack - Leopard) ktorý 16 kilometrov pred cieľom v poslednom stúpaní zaútočil a radoval sa z víťazstva. Na druhom mieste zo stratou 28 sekúnd prišiel Alejandro Valverde (Movistar Team) ktorý prešprintoval tretieho Romana Kreuzigera (Tem Saxo - Tinkoff). PETER VELITS (Omega Pharma - Quick Step) prišiel na 51. mieste keď zaostal na víťaza 4:40 min. MARTIN VELITS (Omega Pharma - Quick Step) do cieľa nedošiel. Dvadsaťpäť ročný francúzsky cyklista Gallopin dosiahol svoj životný výsledok.       Autor: Milan Majtán

Peter Sagan v Žiline
24. 07. 2013 Reportáže

Peter Sagan sa vrátil po úspešnej Tour de France, kde vyhral jednu etapu a obhájil zelený dres pre najlepšieho šprintéra, do rodnej Žiliny kde odpovedal na otázky novinárov.         Zhodnotenie tohtoročnej Tour de France. "Vlani som šiel na Tour de France s tým, že bude ako bude a vyhral som zelený dres a tri etapy, tento rok som šiel obhájiť zelený dres čo sa mi aj podarilo. Mám zelený dres, jedna misia je splnená a teraz sa zameriam na ďalšie. Musím však priznať, že som nebol v takej forme ako vlani a v jednotlivých dojazdoch bolo vidieť, že na najlepších šprintérov som nemal," povedal Sagan.         Najväčší zážitok z Tour 2013. "Najsilnejší zážitok bola vyhraná siedma etapa ktorú sme vyhrali s celým tímom," uviedol Sagan         Počas celých pretekov bolo popri trati vidieť slovenské zástavy a slovenských fanúšikov. "Som veľmi rád že veľa fanklubov chodí povzbudzovať na preteky a nielen Slováci ale aj zahraniční fanúšikovia nosia slovenské zástavy a povzbudzujú slovenských cyklistov," uviedol.         Po poslednej etape tím oslavoval na Champs - Élysée. "Oslava prebehla vo vinárni tristo metrov od cieľa kde sme sa stretol celý tím Cannondale, kde sa z osláv stala oblievačka vínom."           Doping v pelotóne. "Froome by bol "magor" keby dopoval. Námatkovo som bol na dopingovom teste tri krát, po etape štyri krát," uviedol na tému dopingu Peter Sagan.         Svojho podielu z prémii sa vzdal v prospech tímu. "Som kapitán a povedal som, že z tých peňazí nechcem nič, keďže na mňa všetci ostatní v tíme pracujú. Takže sa aj rozdelia do tímu.Zelené dresy išli chalanom, mechanikom, masérom, nech majú aj oni pamiatku. Mne nakoniec zostali asi len tri."            Najbližšie ciele. "Najbližší cieľ budú majstrovstvá sveta, takže teraz mám trochu času na oddych a potom sa zameriam už na prípravu na MS, kde dúfam, budem v top forme," uviedol k otázke najbližších plánov.     Foto: Luboš Dupkala Autor: Iveta Klinčáková

Majstrovstvá SR MTB XCO 2013
22. 07. 2013 Reportáže

V tieni Tour de France sa uplynulý víkend konalo v športovo-rekreačnom stredisku Jahodná v Košiciach 5. kolo Slovenského pohára MTB cross country 2013 ktoré bolo zároveň aj Majstrovstvami Slovenskej republiky MTB XCO 2013. V nedeľu na domácej trati v kategórii Muži Elite a U23 obhájil titul Majstra SR MTB XCO dvadsaťsedem ročný Michal Lami (JUMP SPORT KLUB KOŠICE). Druhý Martin Haring (CK Banská Bystrica) zaostal 18 sekúnd. Tretí František Lami (JUMP SPORT KLUB KOŠICE) prišiel za víťazom so stratou 5:24 min. V kategórii Ženy Elite sa Majsterkou SR MTB XCO stala Michaela Maláriková (CK SKI - BIKE SPORTMED Bratislava) pred Zuzanou Juhásovou a Andreou Juhásovou (obe Cyklistický klub Svätý Jur). V priebežnom poradí Slovenského pohára MTB XCO po piatich kolách vedie v kategórii Muži Elite Martin Haring (CK Banská Bystrica). V kategórii Ženy Elite vedie Michaela Maláriková (CK SKI-BIKE SPORTMED Bratislava). Posledné šieste kolo Slovenského pohára MTB XCO 2013 sa ide 11.8.2013 vo Svite.   Zdroj: http://www.cyklistikaszc.sk/sk/mtb-cross-country Autor: Milan Majtán

21.etapa Tour de France 133 km
21. 07. 2013 Reportáže

V poslednej 21. etape stej Tour de France sa na Champs-Élysées radoval z víťazstva v šprinte nemecký cyklista Marcel Kittel (Team Argos - Shimano) pred druhým Andrém Greipelom (Lotto - Belisol Team) a tretím Markom Cavendishom (OPQS). PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) skončil na 4. mieste. PETER VELITS (OPQS) prišiel na 74. mieste. Marcel Kittel si ako nováčik na Tour pripísal štvrté etapové víťazstvo a na stej TdF získal najviac etapových víťazstiev. Víťaz Tour de France 2013 Christopher Froome (Sky ProCycling) si poslednú etapu užíval. Cestou oslavoval, fotil sa, popíjal šampanské a potriasal si rukou s riaditeľom Jeanom-Francoisom Pescheuxom. Christopher Froome sa stal po Bradley Wigginsovi druhým britským víťazom TdF. Nairo Quintana (Team Movistar) sa stal najlepším kolumbijským cyklistom v histórii keď okrem druhého miesta získal aj biely dres pre jazdca do 25 rokov a bodkovaný dres pre najlepšieho vrchára. V konečnom poradí tretí španielsky pretekár Joaquin Rodriguez (Katusha Team) prezývaný Cigara (Purito) si cigaru počas jazdi zapálil a ponúkal ňou nášho Sagana. PETER SAGAN si z druhej účasti na TdF odnáša druhý zelený dres. Do poslednej etapy šiel Sagan zo zelenou briadkou a na zelenom bicykli Cannondale. Svoju životnú sezónu potvrdil český pretekár Roman Kreuziger (Team Saxo - Tinkoff) keď obsadil konečné piate miesto a dosiahol tak najlepšie umiestnenie českého pretekára na Grand Tours. Zo 198 cyklistov dokončilo Tour de France s poradovým číslom sto 169 cyklistov. Na slávnostné ukončenie pozvali organizátori štyroch žijúcich päťnásobných víťazov a 615 bývalých účastníkov TdF. Dekorovanie víťazov sprevádzala svetelná šou na Víťaznom oblúku.     Konečné poradie Tour de France 2013: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....83h 56' 40'' 2.Nairo Quintana.....Team Movistar.....+ 04' 20'' 3.Joaquin Rodriguez.....Katusha Team.....+ 05' 04'' 25.PETER VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 54' 00'' 82.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 38' 51''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....409 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......312 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....267 bodov     Autor: Milan Majtán

SALZKAMMERGUT TROPHY 2013
21. 07. 2013 Reportáže

Uplynulý víkend sa v Rakúskom Bad Goiserne konal už 16. ročník najťažšieho maratónu v Európe – Salzkammergut trophy. Tento ročník sa môže pýšiť prívlastkom rekordný. Počas víkendu (piatkový eliminátor, sobotný maratón, nedeľný zjazd jednokoliek a Junior-Trophy)  sa na štart postavilo celkovo 4546 účastníkov zo 43 krajín. Organizátorom pomáhalo celkom 930 dobrovoľníkov a pri trati hnalo maratóncov vpred 20000 divákov. Tento rok som do Bad Goisernu na Salzku prišiel už 4. raz a po roku opäť na kráľovskú A-Strecke, ktorej parametre vyrážajú priemerným hobbíkom doslova dych. 211 kilometrov a 7000 výškových metrov je veru slušná porcia.  Ale pekne po poriadku. Do Rakúska sme sa vydali z redakcie bikepointu traja. Okrem mňa ešte Martin, ktorý po roku opäť išiel skúsiť šťastie na „Áčko“ a Dolfík, ktorý šiel bojovať s časovými limitmi na „Béčko“. Cesta s hudobným podmazom nejakého psychopatického tranceu a v družnej debate ubehla celkom rýchlo. Optimizmus do nás vlievalo aj počasie, ktoré sa každým kilometrom čoraz viac zlepšovalo. Na mieste sme ešte chvíľku maturovali pri hľadaní ubytovania, ale aj napriek pramizerným orientačným schopnostiam nášho šóféra sa nám to podarilo v celkom dobrom čase . Po rýchlom vybalení sme zamierili rovno na prezentáciu. Nečakane sa mi už tu zvýšil adrenalín, keď môj bajk skoro neprešiel povinným bike checkom. Rakušákom sa skrátka nepozdávalo trochu vyhrkané ložisko v zadnej stavbe môjho Sparka. Po 5 minútach urputného prehovárania o technickej spôsobilosti môjho bajku som ale nakoniec štempel dostal a mohol som si vyzdvihnúť čip a číslo. Takéto šťastie ale nemal Martin, ktorého kontrolóri poslali s bajkom do servisu. Pred plánovanou večerou organizovanou pre tlač sme stihli ešte krátky výjazd okolo Hallstadského jazera. 4 hodiny ráno, budíček a kruto ťažké vstávanie. Takto skoro vlastne vstávam len raz do roka. Tu na Salzke. O trištvrte na 5 som už prešlapával na námestí, kde už bolo v štartovom koridore zoradených minimálne 400 dupačov z celého sveta. Zaradil som  sa na koniec zástupu a postupne za mnou pribudlo ešte niečo cez 200 štartujúcich, takže výsledné číslo bolo viac ako 600 štartujúcich na Áčku. Hneď od štartu som vytvoril dvojičku s Peťom z Bratislavy. Poznáme sa z našich domácich maratónov a výkonnostne sme na tom podobne. Po porovnaní najazdených objemov z prípravy  sme usúdili,  že by sme mohli byť celkom vyrovnaná dvojka. A tak aj bolo. Prvé stúpanie na Raschberg sme šli pekne spolu a 900 výškových ušlo ako voda.  V prvom šotolinovom zjazde som zistil, že opatrnosť je na mieste, keďže za zákrutami je často len kopa vzduchu a cyklistická prilba nie je projektovaná na pády z výšky 50 metrov. Po kratšom stúpaní sme dorazili na Huetteneckalm, za ktorým sa nachádza v zjazde krajší kamenistý technický úsek. Drvivá väčšina jazdcov tento úsek zdolávala radšej po svojich, ale mne takéto zjazdy celkom vyhovujú a bez mihnutia oka som tadiaľ presvišťal na bajku. Po chvíľke sme sa dostali k najznámejšiemu miestu na trati, chodníku vytesanému do skaly, známemu ako Ewige Wand. Po ďalších zjazdových metroch sme sa dostali opäť do Bad Goisernu. V nasledujúcom stúpaní sa ku mne opäť pripojil Peťo, ktorému som kúsok v zjazde odskočil. Takto podobne sme spolu pokračovali aj naďalej. V technických úsekoch som získal trochu náskok, ktorý ale Peťo v nasledujúcom stúpaní rýchlo stiahol. Kilometre odsýpali celkom ľahko až po 110. kilometer, kedy na mňa prišla ľahká kríza. Trochu som podcenil jedlo na predchádzajúcej občerstvovačke a začal ma chytať jemný hlaďák. Našťastie som vo vrecku objavil jednu muesli tyčinku, ktorá ma v tom momente zachránila. Navyše ma vtedy dobre povzbudil a potiahol aj Peťo a šťastlivo sme dorazili k občerstvovačke, kde sme si dopriali trochu dlhšiu prestávku. Za zmienku stojí zjazd, ktorý prišiel po nasledujúcom stúpaní. Prudký chodník plný veľkých kameňov okorenený serpentínkami doslova „stál za to“. Dva krátke úseky už boli nad moje jazdecké schopnosti a poslušne som tu z bicykla zosadol. Podstatne horšie na tom boli jazdci, ktorých som tu obehol a ktorí celý tento zjazd zišli peši s bicyklom na chrbte. Nasledujúcich viac ako 20 kilometrov po rovine okolo Hallstadského jazera som poňal oddychovo, keďže po nich nasleduje vražedná kombinácia kopcov  Salzberg a Rossalm. Stúpanie na Salzberg je dlhé 3,3 km s prevýšením viac ako 500 metrov. Najstrmší úsek má 700 metrov s prevýšením 140 metrov. Pod Salzbergom som do seba nasypal všetku kozmonautickú stravu, čo mi ešte ostala a zahryzol som sa do kopca. Pár serpentín som dal ešte v sedle, ale keď mi aktuálna rýchlosť klesla pod 5 km/h, poslušne som zosadol z bajku a zvyšok stúpania som odtlačil. Tu sa mi osvedčil turistický tréning so záťažou v podobe kamarátovho syna na chrbte pri výstupe na Veľký Rozsutec minulý víkend. Ušetrené sily som zúročil v 10 km dlhom  stúpaní na Rossalm s prevýšením 700 metrov, kedy som obehol hádam všetkých tých, čo obehli na Salzbergu mňa. Na vrchole Rossalmu som vedel, že som už za vodou, keďže ostával už len jeden 400 metrový brdok a dlhý zjazd po asfalte do Bad Goisernu. Na poslednej občerstvovačke som si skontroloval aktuálny čas a zistil som, že ak trochu pohnem kostrou, tak by som mohol byť v cieli v čase pod 13 hodín. Záverečných 20 km teda prišla ešte časovka a celkom slušná hrana odmenená výsledným časom 12:58:51. Víťazom na najdlhšej trati sa stal Portugalčan Luis Leäo Pinto v rekordnom čase 09:53:38, na druhom mieste skončil obhajca minuloročného prvenstva Čech Ondřej Fojtík a stupne víťazov doplnil Rupert Palmberger z Nemecka. Za zmienku určite stojí, že A-Strecke dokončilo aj 8 žien. Najrýchlejšou z nich bola s časom 13:41:53 Katja Hentschel z Nemecka.    Autor: Juraj Meliš Foto: Juraj Meliš

20.etapa Tour de France 125 km
20. 07. 2013 Reportáže

Dnes mali pred sebou cyklisti poslednú horskú etapu s dĺžkou 125 kilometrov a poslednú možnosť posunúť sa v priebežnom poradí. Do cieľa na vrchole Semnoz, kam prišla TdF prvý krát, prišiel prvý kolumbijský cyklista Nairo Quintana (Movistar Team) pred druhým Joaquinom Rodriguezom (Katusha Team) a Christopherom Froomeom (Sky ProCycling). PETER VELITS (OPQS) aj dnes pomáhal svojmu kolegovi Kwiatkowskému a prišiel na 31. mieste. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) dnes prišiel na 109. mieste. Mladý Nairo Quintana vyhral svoju prvú etapu na Tour de France a posunul sa na druhé miesto v priebežnom poradí, upevnil si vedenie v kategórii do 25 rokov a vďaka päťdesiatim bodom za víťazstvo v etape dnes získal aj bodkovaný dres vo vrchárskej súťaži. Na tretie miesto v priebežnom poradí sa posunul Joaquin Rodriguez. Na štvrté a piate miesto sa prepadla dvojica Contador a Kreuziger (obaja Team Saxo - Tinkoff). PETER SAGAN si dnes na šprintérskej prémii pripísal 3 body a pred druhým Markom Cavendishom (OPQS) má nedostihnuteľný 101 bodový náskok. Zajtra čaká cyklistov posledná exhibičná 21. etapa v ktorej im stačí na potvrdenie výsledkov prísť do cieľa na Champs - Elysees v Paríži.             Priebežné poradie po 20.etape: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....80h 49' 33'' 2.Nairo Quintana.....Team Movistar.....+ 05' 03'' 3.Joaquin Rodriguez.....Katusha Team.....+ 05' 03'' 25.PETER VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 54' 43'' 84.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 39' 44''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....383 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......282 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....232 bodov     Autor: Milan Majtán  

Pozvánka: Vitaj Peťo!
19. 07. 2013 Reportáže

Príďte privítať žilinského cyklistu Petra Sagana, jazdca tímu Cannondale Pro Cycling, po návrate z Tour de France v utorok 23.7.2013 o 16:30 na Marianské námestie v Žiline. A nezabudnite prísť všetci v zelenom!       Autor: Milan Majtán      

19.etapa Tour de France 204,5 km
19. 07. 2013 Reportáže

Časovú penalizáciu dvadsať sekúnd si včera pripísala po dojazde osemnástej etapy dvojica tímu Sky Froome a Porte za nedovolené občerstvenie z auta päť kilometrov pred cieľom. Občerstvenie z auta bolo dovolené do šiesteho kilometra od cieľa. Dnes bola naplánovaná druhá alpská etapa ktorá podľa PETRA VELITSA bola najťažšia v tohtoročnej TdF. Etapa merala 204,5 kilometra a viedla cez päť alpských stúpaní, z ktorých boli prvé dve najvyššej kategórie. Po takmer šiestich hodinách prešiel cieľom prvý portugalský cyklista Rui Faria Da Costa (Movistar Team). Druhý prišiel Andreas Klöden a tretí bol Jan Bakelants (obaja Radioshack Leopard). PETER VELITS (OPQS) prešiel cieľom na 43.mieste so stratou 10:31 min. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) prišiel na 104.mieste so stratou 27:19 min. Rui Faria Da Costa vyhral tento rok druhú etapu.       Priebežné poradie po 19.etape: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....77h 10' 00'' 2.Alberto Contador.....Team Saxo - Tinkoff.....+ 05' 11'' 3.Nairo Quintana.....Team Movistar.....+ 05' 32'' 27.PETER VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 48' 30'' 84.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 20' 09''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....380 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......278 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....227 bodov     Autor: Milan Majtán

LAPIERRE X-CONTROL 629 PARÁDA v 29-kovom prevedení
18. 07. 2013 Reportáže

Pred pár týždňami som dostal ponuku na otestovanie X-CONTROLA 629, nakoľko moju milovanú 310 minulý rok na jeseň ukradli a tak premýšľam kam sa rozkotúľajú moje peniažky budúci rok na jar. Samozrejme, že ponuku som prijal a po ťažkom období júna som vyrazil na testovanie do Talianskych Dolomitov. Čím je človek starší tým má viac vyhranený názor na to čo používa a dá sa povedať, že ja som bol ortodoxný 26-tkár a už len na pohľad sa mi zdala 29-ka obrovská. To bol však len pocit. Starý známi X-CONTROL Označenie X-CONTROL sa používa vo Francúzskom Lapierri už od roku 2001 a tak aj tunajší inžinieri kde čo na systéme X-CONTROL vylepšujú a je nutné povedať, že sa im darí. X-control nie len názov biku, ale hlavne systém zadného zavesenia . Rám LAPIERRE aj v 29-kovom ponímaní neostal nič dlžný svojmu dizajnu a je to presne to čo sa mi páči na tejto značke. A ide sa na to Nahodím SPD-čka, pár minút sa pohrám s nastavením posedu a vyrážam do sveta 29. Prvý pocit je, že sedím o dosť vyššie, ale rýchlo si zvykám a skúšam svižne rozbehnúť bike do terénu. Po pár minútach jazdy mi už ani nepríde rozdiel vo veľkosti rámu na rozum. Vchádzam do zjazdu a zrazu cítim rozdiel hlavne čo sa týka prechodu cez nerovnosti. Omnoho lepší pocit istoty v prejazdovej fáze cez korene a kamene. 100-vé zdvihy aj keď som si sprvoti myslel že budú ltt /len tak tak/ tak nakoniec bohaté postačujú mojím potrebám. Až teraz začínam chápať rozdiel medzi 26 a 29-kami... Oprieť sa do pedálov je naozaj pôžitok a efektivita vložených wattov je takmer 100%. Skalky a singláče 26-kari často ako argument používajú a ja som ho používal tiež, že ich väčší bratranci s 29-vými kolesami sú neohrabaní a neobratní. OMYL! Môj názor sa rýchlo zmenil a verím, že ho zmeníte aj vy. Opak je pravdou čo sa týka hlavne prejazdu nerovnosti a skalných prejazdov. Istotu, ktorú som na 26-ke nepoznal som tu dostal veľmi rýchlo do krvi a dovolím si povedať, že to čo som „dal“ na 629-ke by som na 310-ke len veľmi ťažko zvládol ak vôbec. A singláče? Že si dlhý a bude to horšie....? Myslím, to bol len predsudok a povery, ale pravda je že v pohode som zvládal aj tieto nástrahy. Pohodlie, kývanie vs. zadná stavba. Kývanie je totiž vlastnosťou, ktorá ide zadnej stavbe X-Control skoro tak dobre, ako prenos sily bikera na zadné koleso. Bude to tak pol na pol. Jednoducho kedykoľvek keď nepôsobíte žiadnou silou na jeden či druhý pedál tak sa zadná stavby hýbe viac ako ochotne. A samozrejme reagovala aj na tie najmenšie nerovnosti. Lapierre X-Control je veľmi pohodlný a komfortný bajk aj pre náročných bikerov.   24-hodinovka v Bystřičke Práve tu som si mohol po návrate z Talianska vyskúšať absolútne rozdiel medzi 26 a 29 palcami. Nakoľko pred rokom som tento maratón odjazdil na 26-ke. A nebol som sám kto skúsil rozdiel. Už večer si na 24-ke zajednal moju 629 kamarát z Českého tímu Máme dálkovi a chcel skúsiť rozdiel. No a rozdiel bol velikánsky a skoro sa mi Lapierika nepodarilo vrátiť, nakoľko mu natoľko zapasoval, že sa zdalo že ho aj kúpi :). Veď posúďte sami. Na svojej 26 jazdil na začiatku 24-hodinovky časy okolo 30-32 minút a na druhý deň ráno po zapožičaní 29-ky a treba povedať, že už aj s dávkou únavy začal jazdiť časy okolo 26-27minút.... K tomu nieje čo dodať! Celkový dojem a 1 ½ koňa. Už teraz môžem povedať, že 26-ka je minulosť a ide sa presedlať na 29-ku. Veď v ponímaní automobilovej hantírky by som povedal, že 29-ka má o pol koňa navyše a určite aj z hľadiska pocitového je bezpečnejší hlavne čo sa týka zjazdovania či technických úsekov. Jedine čo mi trocha nevyhovovalo boli široké kormidlo /700/ a určite by som ho hneď zmenil za užšie. Ale to je naozaj čisto osobnostný predpoklad pohodlia. Inak sedela 629 ako uliata a už len musím veriť, že modelový rad 2014 sa bude vyrábať v čierno-zelenej bikepointovej kombinácii, aby nová 29“ ladila k tímovým dresom. Testovacie jazdy. Každý kto máte záujem tak si môžete aspoň na chvíľku vyskúšať /otestovať/ LAPIERROVÉ 29“ biky na niektorom maratóne, kde bude prítomný stánok LAPIERRE. Najbližšie si môžete vyskúšať biky na Horalovi vo Svite.... Všetky informácie nájdete na: http://www.lapierre-bikes.sk/ Autor: Luboš Dupkala Foto: Iveta Klinčáková, Martin Assouvi Vaško    

18.etapa Tour de France 173 km
18. 07. 2013 Reportáže

Kráľovská etapa dlhá 173 kilometrov s dvoma výstupmi na Alpe d´Huez dnes čakala v osemnástej etape na pretekárov v stom ročníku Tour de France 2013. Dve stúpanie v jednej etape na Alpe d´Huez bolo zaradené na TdF prvý krát v histórii. Z prvého víťazstva sa tešil domáci francúzsky pretekár. Christophe Riblon (AG2R La Mondiale) prešiel cieľom na vrchole legendárneho stúpania v čase 4:51:32 hod. Druhý Tejay Van Garderen (BMC Racing Team) zaostal 59 sekúnd. Tretí Moreno Moser (Cannondale Pro Cycling) prešiel cieľom so stratou 1:27 min. PETER VELITS (OPQS) prišiel na 47. mieste so stratou trinásť minút. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) prešiel cieľom na 114. mieste keď si pripísal stratu 27 minút. Dvojica Contador a Kreuziger (obaja Team Saxo - Tinkoff) sa aj dnes pokúšala uniknúť žltému Froomeovi ktorý ale v záverečnom stúpaní opäť navýšil svoj náskok.           Priebežné poradie po 18.etape: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....71h 02' 19'' 2.Alberto Contador.....Team Saxo - Tinkoff.....+ 05' 11'' 3.Nairo Quintana.....Team Movistar.....+ 05' 32'' 30.PETER VELITS.....Omega Pharma - Quick Step.....+ 46' 39'' 79.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 2h 01' 30''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....380 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......278 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....223 bodov     Autor: Milan Majtán

17.etapa Tour de France ind.časovka 32 km
17. 07. 2013 Reportáže

Spolu trinásť kilometrov stúpania z celkových 32. kilometrov čakali dnes cyklistov v dvoch stúpaniach a následných dvoch zjazdov v druhej individuálnej časovke na 100. ročníku Tour de France. Viacerí cyklisti na vrchole druhého stúpania menili svoje klasické bicykle za časovkárske ktorými klesali do cieľa. Najrýchlejším v jazde proti chronometru bol žltý Cristopher Froome (Sky ProCycling). Druhý Alberto Contador (Team Saxo - Tinkoff) bol pomalší o 9 sekúnd. Tretí Joaquim Rodríguez (Katusha Team) zaostal 10 sekúnd za víťazom. Slovenský cyklista PETER VELITS (OPQS) prišiel na 23. mieste so stratou 2:49 min. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) bol na 91. mieste, keď bol pomalší o takmer 6 minút. Christopher Froome získal po dnešnej časovke na druhého Contadora ďalších 9 sekúnd k dobru. Na tretie miesto sa v priebežnom poradí posunul český pretekár Roman Kreuziger (Team Saxo - Tinkoff).       Priebežné poradie po 17.etape: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....66h 07' 09'' 2.Alberto Contador.....Team Saxo - Tinkoff.....+ 04' 34'' 3.Roman Kreuziger.....Team Saxo - Tinkoff.....+ 04' 51'' 25.PETER VELITS.....OPQS.....+ 37' 09'' 75.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 1h 38' 02''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....377 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......278 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....223 bodov     Autor: Milan Majtán

16.etapa Tour de France 168 km
16. 07. 2013 Reportáže

Včera cyklisti oddychovali a dnes ich čakala šestnásta kopcovitá etapa dlhá 168 kilometrov. Počas etapy dvojica Contador a Kreuziger (obaja Team Saxo - Tinkoff) viac krát zaútočila a snažila sa vzdialiť Froomeovi (Sky ProCycling) ale ten si nástupy ustrážil. Z víťazstva sa tešil Rui Faria Da Costa (Movistar Team) ktorý zaútočil 15 kilometrov pred cieľom zo skupiny 32 cyklistov s ktorou bol v úniku. V úniku s Da Costom bol aj náš PETER VELITS (OPQS). So stratou 42 sekúnd prešiel cieľom druhý Christophe Riblon (AG2R La Mondiale) aj tretí Arnold Jeannesson (FDJ.fr). PETER VELITS prišiel na peknom 11. mieste. PETER SAGAN (Cannondale Pro Cycling) prešiel cieľom na 137. mieste so stratou 21:46 min. PETER VELITS sa posunul v priebežnom poradí na 27. miesto.       Priebežné poradie po 16.etape: 1.Christopher Froome.....Sky ProCycling.....65h 15' 36'' 2.Bauke Mollema.....Belkin Pro Cycling.....+ 04' 14'' 3.Alberto Contador.....Team Saxo - Tinkoff.....+ 04' 25'' 27.PETER VELITS.....OPQS.....+ 34' 20'' 75.PETER SAGAN.....Cannondale Pro Cycling.....+ 1h 32' 04''     Bodovacia súťaž: 1.PETER SAGAN......Cannondale Pro Cycling.....377 bodov 2.Mark Cavendish.....OPQS......278 bodov 3.André Greipel.....Lotto Belisol Team.....223 bodov     Autor: Milan Majtán

4. kolo Slovenského pohára MTB XCO 2013
15. 07. 2013 Reportáže

V areáli lyžiarskeho strediska SNOWLAND Valčianska dolina pri Martine sa konalo uplynulý víkend 4. kolo Slovenského pohára MTB XCO 2013 ktoré bolo súčasťou pretekov GRAND PRIX SLOVAKIA 2013 UCI kat. 2.1 V kategórii Muži Elite na trati dlhej 26,4 kilometra zvíťazil časom 1:29:13 hod Michal Lami (JUMP SPORT KLUB KOŠICE) ktorý sa do čela dostal po prvom kole. Na druhom mieste prišiel so stratou 36 sekúnd Martin Haring (CK Banská Bystrica). Tretí bol poľský pretekár Bartolomej Wawak (JBG-2 Professional MTB Team) ktorý prešiel cieľom so stratou 1:46 min. V kategórii Ženy Elite sa na štart postavilo 10 pretekárok. Päť pretekárok bolo z Českej republiky, dve z Poľskej republiky, dve zo Slovenska a jedna z Maďarskej republiky. Z víťazstva sa tešila vo Valči poľská pretekárka Katarzyna Solus-Miškowicz (DEK MEBLE CYCLO KORONA) ktorá 23 kilometrovú trať zdolala za 1:28 hod. Na druhom mieste so stratou 40 sekúnd skončila druhá poľská pretekárka Anna Szafraniec (KROSS Racing Team). Na treťom mieste skončila česká pretekárka Lucie Veselá (GT BICYCLES OPPORTUNITY) ktorá prešla cieľom o 6:23 min za víťazkou. V priebežnom poradí Slovenského pohára MTB XCO po štyroch kolách vedie v kategórii Muži Elite Martin Haring (CK Banská Bystrica). Piate kolo ktoré bude zároveň aj Majstrovstvami SR MTB XCO 2013 sa uskutoční 20.7.2013 v Jahodnej pri Košiciach.     Foto a text: Milan Majtán

RICHO MELEG v Kaindorfe na 24 hodinovke nesklamal a vyhral
15. 07. 2013 Reportáže

Uplynulý víkend sa v Rakúskom Kaindorfe uskutočnila cestná 24 hodinovka, kde Slovensko super reprezentoval Richo Meleg, ktorý vyhral s celkovo najazdenými 758 km. Klobúk dole... http://www.oekoregion-kaindorf.at/index.php/aktuelles/24-stunden-biken Richo gratulujeme bikepoint.sk

Pozvánka: Majstrovstvá SR v MTB XCO a XCE 2013
14. 07. 2013 Reportáže

Najbližší víkend (20. - 21.7.2013) sa v športovo - rekreačnom stredisku Jahodná v Košiciach uskutoční piate kolo Slovenského pohára MTB XCO ktoré bude zároveň aj Majstrovstvami Slovenska 2013 v MTB XCO a XCE. V sobotu 20.7.2013 sa bude bojovať o dres Majstra Slovenskej republiky v kategórii MTB XCE (eliminátor). V nedeľu 21.7.2013 budú rozdané dresy M SR v 16. kategóriach v preteku MTB XCO (cross country). V rámci M SR v nedeľu organizátori BMX klub košický šarkaň, Misia 24, mesto Košice a Slovenský zväz cyklistiky pripravili verejné preteky aj pre maličkých cyklistov.     Propozície: http://www.cyklocentrum.eu/sk/msr-xc-2013/propozicie Autor: Milan Majtán