Správy

Majstrovstvá ČR a SR v cestnej cyklistike 2016 - časovky
24. 06. 2016 Reportáže

Po vlaňajšom úspešnom šampionáte v Žiline, sa tento rok konajú spoločné Majstrovstvá Českej republiky a Slovenskej republiky v cestnej cyklistike od 23. - 26.6. 2016 v českom Hodoníne (časovky) a Kyjove (preteky s hromadným štartom). Spoločné majstrovstvá oboch republík začali vo štvrtok 23. 6. 2016 bojom o tituly v časovkách. Na štarte stáli v jeden deň všetky kategórie. Najviac pozornosti pútal samozrejme súboj mužov Elite a U23. Hlavnú kategóriu čakala náročná a dlhá 50 kilometrová trať v Hodoníne. Všetkým pretekárov sťažovalo súboj s chronometrom horúce počasie. Na štarte, so slovenských pretekárov, chýbali bratia SAGANOVCI a bratia VELITSOVCI. Súboj o M SR tak bol otvorený. Dres majstra Slovenska v časovke bude najbližší rok obliekať MAREK ČANECKÝ (Amplatz - BMC), ktorý zvládol trať za 1:12:03 hod. Druhý MAROŠ KOVÁČ (Dukla Banská Bystrica) bol pomalší o 1:30 min, tretí ROMAN BRONIŠ (CK Příbram Fany Gastro) zaostal o 2:28 min.   Kategóriu U23 ovládol, celkovo piaty so stratou 4:09 min, ĽUBOŠ MALOVEC (Cycling Academy Team). Druhý skončil JURAJ LAJCHA, tretí TOMÁŠ HARAGA (obaja Dukla Banská Bystrica). Titul M SR v časovke v kategórii ženy Elite získala dcéra Jána Valacha, športového riaditeľa tímu Tinkoff, LUCIA VALACHOVÁ (Vitalogic Astrokalb Nö Radunion) pred druhou JANKOU KESEG ŠTEVKOVOU (Outsiterz) a treťou TATIANOU JESEKOVOU (Bikepro SK). Ženy Elite bojovali na 24 km trati.   Titul M ČR v časovke získal v katagórii muži Elite Leopold König (Team Sky), časovku žien Elite ovládla jednoznačne Martina Sábliková (Nowis Team). Majstrivstvá ČR a SR v cestnej cyklistike pokračujú zajtra pretekmi junioriek, junioriov a žien Elite.     Autor: Milan Majtán

Report: Púchovský MTB maratón 2016
23. 06. 2016 Reportáže

Už po druhý krát vyšlo Púchovskému maratónu počasie na výbornú. Slnečný deň prilákal 18. 6. 2016 do Púchova 179 bikerov. Štartujúci si mohli vybrať z pomedzi dvoch tratí, ktorých dlhšia merala 48 km s prevýšením 1 200 m a kratšia, ktorá bola z 22,5 km predĺžená na necelých 30 km s prevýšením 500 m. Okrem štandardných kategórií ako muži, ženy, juniori, juniorky boli vyhodnocované aj tandemy a novinkami sa stali kategórie rodiny, v ktorej tím museli tvoriť minimálne dvaja rodičia a jedno dieťa a elektro bicykle, ktorých popularita sa dostáva stále viac do popredia. Zastúpenie na cyklistickej akcií mali aj deti, ktoré sa mohli zúčastniť detského preteku priamo v areáli, nachádzajúceho sa v priestoroch futbalového štadióna. Usporiadateľom bolo občianske združenie BIKERI z Púchova na čele s organizátorom Mgr. Slavomírom Kučerom. Vďaka šikovnému personálu registrácia prebehla ako aj minulý rok tak aj tento rok rýchlo a bez problémov. Pred každým štartom ako to už býva zvykom organizátor podrobne oboznámil jazdcov o miestach, cez ktoré bude trať prechádzať, upozornil ich na možné rizikové úseky a vysvetliť druh a štýl značenia. Štart nie len na krátkej trati ale aj na dlhej bol doprevádzaný sprievodnými vozidlami, štvorkolkou na palube s kameramanom a dvomi policajnými motorkami, z ktorých jedna pelotón viedla a druhá ho uzatvárala. Krátka trať, ktorej som sa zúčastnila prechádzala cez priľahlé dedinky a krásne okolité lesy, ktoré tvorili približne 80 % celého preteku. Ani na jednom kúsku nebol priestor na nudu, keďže striedavý štýl terénu k tomu nedával veľký priestor. Každá časť bola niečím zaujímavá, či už výživnými kopcami alebo rýchlymi zjazdami, technickými kamenistými výšľapmi alebo zábavnými singeltrackmi. Trať dva krát pretínala hlavnú cestu, ktorá bola 100 % tne zaistená policajnými príslušníkmi zabezpečujúcimi plynulý prejazd každého jedného pretekára. Pretekárska trať sa len tak hemžila rôznymi zákrutami a odbočkami, pri ktorých bol vždy prítomní pomocný personál, na takomto preteku nenahraditeľní. Ľudia stojaci na všetkých miestach, ktoré sa vyznačovali zmenou smeru boli milí, usmievaní, v dobrej nálade a hlavne spoľahliví. Vyhlasovanie výsledkov, odovzdávanie cien a tomboly prebehlo promptne a bez zbytočného zdržiavania za prítomnosti moderátora Ľuboša Dupkalu, ktorý sprevádzal akciu po celý čas. Moderátorské skúsenosti mu umožnili vykorčuľovať z pár organizačných chýb, ktoré sa počas oznamovania umiestnení vyskytli. Púchovského maratónu sa zúčastnili aj bratia Fojtíkovci, ktorí si vo svojich kategóriách na dlhej trati obaja vybojovali 1. miesto. Ako každý pretek aj Púchovský maratón má svoje kladné aj záporné stránky. PLUSY: • prostredie - trať prechádzala krásnym rozmanitým terénom bohatý o lesný porast a lúky, len zriedka prechádzala cez asfaltové cesty, • zázemie - areál pretekov bol plne zabezpečený na vysokej úrovni, • organizátori - príjemné vystupovanie a správanie nie len riaditeľa pretekov, ale aj pomocného personálu, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou maratónu, • počasie - síce nie je ovplyvniteľné, ale bolo ukážkové, • registrácia - rýchla a bezproblémová, • jedlo - stravovacie zariadenie ako aj strava v podobe rizota mali náležitú úroveň. MÍNUSY: • značenie - zlé značenie znepríjemnilo pretek nejednému pretekárovi, ale ako dobre vieme nájdu sa neprajníci, ktorí zámerne strhávajú fáborky a preznačujú trať do iného smeru. Na maratóne v Púchove tomu nebolo inak. Za sabotované aktivity sa Mgr. Slavomír Kučera ospravedlnil nie len pred štartom ale aj pri vyhlasovaní výsledkov. • úprava trate - je veľká škoda, že zjazdy vedúce po lúkach neboli vykosené a stávali sa tak neprehľadnými a zle jazditeľnými. Po zvážení všetkých pre a proti bol Púchovský maratón skutočne vydarenou akciou, ktorá opäť nesklamala moje očakávania. Hoci sa Mgr. Slavomír Kučera na konci vyjadril, že mu chýbali ľudia, nebolo to vôbec vidieť ani cítiť. Dúfam, že tradícia maratónu v Púchove bude pokračovať, pretože už teraz sa teším na budúci rok a všetkým odvážlivcom, rekreačným bikerom a rodinám s deťmi, tento maratón vrelo odporúčam. Autor a foto: Monika Sedliačková

Pozvánka: ORAVSKÝ CYKLOMARATÓN 2016
22. 06. 2016 Pozvánky na akcie

Rok uletel ako voda, ktorá z času na čas potrapi bikerov na Oravskom cyklomaratone. Jeho už deviaty ročník v sebe nesie rovnako ako v minulých rokoch určitú symboliku. Ako  viete a štartujeme 2.7.2016, rád pri tej príležitosti dodávam, že práve v tom čase štartuje aj najväčšie cyklistické podujatie Tour de France , a priznám sa že nás kontaktoval manažer Peťa Sagana, že by si to rad na našej trati vyskúšal ako test pred olympiadou, ale Tinkoff ho nepustil a musí nastupiť v ten deň na prolog TdF. Nemusíte tejto informacii úplne veriť, ale mohlo sa to stať. Čo Vás tento rok u nás čaká: Okrem klasického preteku na tratiach 25, 43 a 80 km sme tradične účastníkmi Detskej Tour Petra Sagana, teda pretekov pre deti od 4-16 rokov, ktorá bude prebiehať v blízkosti ciela pri Zimnom štadione Sme súčasťou Cyklomaratonskej serie a tiež ŽUPATOUR 2016, ktorého prvé dva diely sa už jazdili V Turčianskych Tepliciach a Liptovskej Lúžnej. Na základnom 43 km okruhu čakajú pretekárov klasicky náročné stúpania a relatívne jazdivé klesania, 3 občerstvovačky, zabezpečená technická pomoc a tiež zdravotné zabezpečenie na náročnejších úsekoch Urobili sme upravu trate, a to tak že okruh za prvou občerstvovačkou cez Malatinnú sa ide v opačnom smere, Predjazdcom pred pretekármi bude dakarská hviezda Peter Svitko, a to uznáte je 100% kvalita, veď 2. miesto na Dakare už ma veľký cveng Máme pre víťazov všetkých kategórií pripravených 20 kusov Pulzmetrov SIGMA RC 1209 Nielen na víťazov , ale všetkých účastníkov čaká hlavná cena v tombole CUBE Počasie je objednané  a hoci Aladin neukazuje detaily až na sobotu tak par dní pred je plánované pekné a bezoblačne počasie, takže sa bude trochu prášiť Všetky informácie o prihlasovaní, trati, kategóriach, štartovnom.. nájdete na WWW.CYKLOKLUBDK.sk Súťaž o štartovné na Oravskom Cyklomaratone: SÚŤAŽ Chcem  Vás čo najsrdečnejšie pozvať na náš pretek na pekné trate pod majestátnym Chočom. Autor: Luboš Dupkala Zdroj a foto: organizátor Oravského cyklomaratónu

Pozvánka: Náchodská 24hours MTB. Tento rok štartujeme prvý krát!
21. 06. 2016 Pozvánky na akcie

První prázdninový víkend, přesněji 2.–3.července 2016, se koná v Náchodě v pořadí čtvrtý závod na horských kolech Československého seriálu 24 hodin MTB s názvem Náchodská 24hours MTB. Závod je veden nádhernou přírodou příměstského lesoparku Montace, v okolí bývalých lázní Běloves v turistické oblasti Kladské pomezí, které se nachází se při hranici s Polskem mezi Krkonošemi a Orlickými horami. Náchodská 24hours MTB je určena pro všechny bikery, kteří mají rádi výzvy, chtějí si zamakat a prožít něco výjimečného. Čeká vás velmi pestrá a členitá trať, která byla zvolena, aby ji bylo možné zdolávat celých 24 hodin. Začátek celého okruhu prověří závodníkovu fyzickou kondici, ve střední části přijde čas na techničtější úseky a ke konci si bude moci jezdec odpočinout a nabrat sílu do dalšího kola. Těšíme se na vás v Náchodě. Za celý organizační tým vás zdraví Lukáš Habr. Autor: Luboš Dupkala Prevzate: http://www.outfanatic.com/

Report: Kaktus bike Bratislavský MTB maratón 2016
17. 06. 2016 Reportáže

Ubehli dva týždne a máme tu opäť ďalší pretek v sérii Slovak XCM tour. Tentokrát nemusím cestovať cez pol republiky, keďže som z Bratislavy. S parťákom Marekom sme prezentáciu vybavili už v piatok podvečer v Líščom údolí, kde je aj zázemie celej akcie. V sobotu má byť ideálne počasie na pretek. Parádnych dvadsať stupňov a obloha pod mrakom, Organizátor pripravil pre štartujúcich tri trate – 22 km, 40 km a maratónsku 70km trať s prevýšením 2300 m. Moja voľba je jasná. 70 km dlhá trať je top, už sa neviem dočkať kedy to celé vypukne. Vyspatý do ružova v sobotu ráno pol hodinku pred štartom sadám na bike a uháňam na štart. Ideálne zohriaty prichádzam 5 minút pred desiatou na pásku a čakám na výstrel. 10:01 idem na to! Štart na asfalte a následný kopec. Držím sa vzadu. Času bude dosť na pretekanie v lese na Devínskej kobyle. Prvé krátke, ostré stúpanie naznačuje o čom to dnes bude. Netreba tu hľadať žiadne nekonečné výšľapy ani dlhé zjazdy. Dnes to bude luxusné jazdenie po perfektne vyjazdených lesných cestičkách a chodníkoch. Úvodné km sa zoznamujem s traťou. Došlo k menším zmenám oproti roku 2014 kedy som tu stál na štarte naposledy. Prvé kolo idem na pohodu. Stúpania v dolinkách sú mierne a keď sa už dostanem do tempa, obrátka a ide sa dole. Je to také XC ale bavím sa. Po prejazde vinohradov, kde ma to kúsok vytriaslo, to aby som nezabudol, že som na MTB maratóne, prichádza prvá občerstvovačka. Hneď potom sa dostávam na zvážnicu, kde zapínam turbo nacvičené z cesťáku a ide sa stíhacia jazda. Malá vsuvka- alá stojka, tu ľutujem, že mám jednoplacku ma prekvapila. Myslím, že aj konkurenciu, keďže sa tu väčšinou tlačí. Nohu na zem nedávam a v následnom zjazde som už v pohode. Opäť zvážnica a zapínam turbo. Po druhej občerstvovačke sa ide asfalt. Pomaly sa dostávam do najvyššieho bodu trate a tým je vojenský priestor s najvyšším bodom okolo 510 mnm. Ide sa dole a skvele naladený po ďalších menších stojkách nastupujem do druhého kola. Druhé kolo už neflákam, ide sa ostro na to. Na dráhe sa objavujú pretekári z kratších tratí. Úspešne všetko obieham. Ide sa výborne. Rýchli podklad dodávajú jazde spirit. Vo vojenskom priestore stretávam oproti v zjazde sestry Juhásové. Hmm, kks, nejako im to dnes ide. Musím sa poponáhľať, cieľ je už..., vlastne dlhší zjazd a dve stojky. Pred cieľom v zjazde riešim ešte padnutú reťaz z jednoplacky, ale následný dojazd si už vysmiaty vychutnávam naplno. Do cieľa prichádzam so stratou necelých 18 minút na víťaza Karla Hartla ktorý trať zvládol za 3:32:30 ... mám ešte čo zlepšovať V cieli som sa dlho nezdržal. Stihol som si dať cestoviny, ktoré mi chutili a potom letel domov, nakoľko ma čakala cesta do Terchovej, kam som sa veľmi tešil. Pretek na Devinskej kobyle je dosť motanica ale ja som so značením nemal žiadne komplikácie. Regulovčíkov bolo dosť a fáborky viseli snáď všade. Verím, že aj ostatní pretekári si to užili minimálne tak skvelé ako ja a na štarte sa stretneme opäť o rok. Autor: Tomáš Tomášek

Okolo Slovenska 2016
13. 06. 2016 Reportáže

Včera sa skončili Medzinárodné cyklistické preteky Okolo Slovenska 2016. Šesťdesiaty ročník najväčších etapových pretekov na slovensku sa konal od 7. 6. do 12. 6. 2016. Pelotón 24. tímov zo 16. krajín prešiel cez 126 miest a obcí, na trase bolo 15 rýchlostných a 17 vrchárskych prémií. Spolu 144 cyklistov absolvovalo 807 kilometrov. Národné preteky začali v utorok 7. 6. 2016 večerným prológom v historickom centre Banskej Bystrice. Najrýchlejším na 1, 1 km trati bol Holanďan Dennis Bakker (Parkhotel Valkenburg), ktorý sa do prvej etapy obliekol do žltého dresu lídra pretekov. Najlepším slovenským cyklistom bol na 3. mieste 39 - ročný MAROŠ KOVÁČ (Dukla Banská Bystrica). Kováč sa po prológu obliekol do bielo - modro - červeného dresu.   Prvá etapa (streda 8. 6. 2016) začínala aj končila v Banskej Bystrici a merala 136, 8 km. Pretekári absolvovali 3 x 45, 6 - kilometrový zvlnený okruh Banská Bystrica, Sliač, Mičiná, Banská Bystrica. O víťazovi rozhodol záverečný šprint, v ktorom bol najrýchlejší Talian Matteo Malucelli (Unieuro Wilier Trevigiani). Taliansky pretekár si obliekol po víťaznej etape žltý dres lídra pretekov. Bez straty na víťaza prešiel cieľom aj najlepší slovenský pretekár MAROŠ KOVÁČ (Dukla Banská Bystrica) na 10. mieste. Do bielo - modro - červeného dresu sa obliekol JURAJ BELLAN (Dukla Banská Bystrica).   Štvrtková druhá kopcovitá etapa (9. 6. 2016) viedla z Banskej Bystrice cez Brezno, Poprad, Starý Smokovec, Štrba a končila po 170, 1 km na Štrbskom Plese. Z víťazstva sa tešil Talian Mauro Finetto (Unieuro Wilier Trevigiani). Talianky tím Unieuro Wilier Trevigiani si pripísal druhé etapové víťazstvo v rade. Prvým slovenským pretekárom v cieli bol na 12. mieste MAREK ČANECKÝ (Amplatz - BMC), ktorý sa pred treťou etapou obliekol do bielo - modro - červeného dresu, pre najlepšieho Slováka. Žltý dres patril víťazovi etapy Maurovi Finettovi (Unieuro Wilier Trevigiani).   Piatková kopcovitá tretia etapa (10. 6. 2016) merala 193, 2 km. Etapa začínala na Štrbskom Pleso a viedla cez Svit, Tatranskú Polianku, Štrbské Pleso, Liptovský Hrádok, Bešeňovú a končila v Zuberci. Po úniku sa z etapového víťazstva tešil Rakúšan Markus Eibegger (Felbermayr - Simplon Wels). So stratou jednej sekundy na 5. mieste prešiel cieľom Slovák MAREK ČANECKÝ (Amplatz - BMC), ktorému zostal dres pre najlepšieho Slováka v pelotóne. Žltý zostal Talianovi Maurovi Finettovi (Unieuro Wilier Trevigiani).   Predposledná štvrtá zvlnená etapa pretekov Okolo Slovenska sa konala v sobotu 11. 6. 2016, začínala v Zuberci a viedla cez Tvrdošín, Oravská Lesnú, Žilinu, Rajecké Teplice, Fačkovské sedlo a po 183, 7 kilometroch končila v Bojniciach. Z víťazstva v etape sa tešil pretekár z úniku Rakúšan Stephan Rabitsch (Feldermayr Simplon Wels). Zo stratou 32. sekúnd prešiel cieľom na 13. mieste najlepší slovenský pretekár v etape ROMAN BRONIŠ (CK Příbram - Fany Gastro). Žltý dres ani bielo - modro - červený dres majiteľov nemenil.   Posledná piata etapa (nedeľa 12. 6. 2016) začínala v Bojniciach a pokračovala cez Partizánske, Horné Obdokovce do Piešťan, kde 60. ročník pretekov Okolo Slovenska končil. Rovinatá etapa mala 121, 9 km. O víťazstvo sa pobila dvojica v úniku. Viac síl mal v šprinte Slovinec Jan Tratnik (Amplatz - BMC). Najlepším Slovákom bol na 23. mieste MAROŠ KOVÁČ (Dukla Banská Bystrica).   Celkovým víťazom pretekov Okolo Slovenska sa stal Talian Mauro Finetto (Unieuro Wilier Trevigiani), pred Ukrajincom Vitalijom Butsom (Kolss BDC) a Rusm Kirillom Pozdnjakovom (Synergy Baku Cycling Project). Najlepším Slovákom bol na konečnom 14. mieste MAREK ČANECKÝ (Amplatz - BMC). Prezident SZC a riaditeľ pretekov Peter Prívara hodnotí 60. ročník pretekov Okolo Slovenska   Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Na bicykli deťom pre život 2016
11. 06. 2016 Pozvánky na akcie

Na bicykli deťom pre život 2016 - Charitatívny medzinárodný projekt ne podporu osvety boja s onkologickými ochoreniami detí. Zakladateľ Občianskeho združenia Deťom pre život, Miro Bílik, ktorý je jedným z organizátorov charitatívnej cyklojazdy naprieč Slovenskom získal ocenenie Filantrop roka 2013. Odhodlanie zabojovať s rakovinou vlastného dieťaťa syna Matúška, ktorému diagnostikovali leukémiu vo veku 2 rokov, ho priviedlo k projektom, ktoré pomáhajú ľuďom nájsť odvahu nevzdávať zápas so zákernou chorobou. Charitatívnej cyklotúry Na bicykli deťom pre život sa môže zúčastniť každý kto vie bicyklovať a problematika onkologicky chorých detí mu nie je ľahostajná. Projekt podporujú formou zbierok mestá a obce pozdĺž celej trasy a tiež firmy, dobrovoľnícke skupiny i jednotlivci. Z výťažku sa realizujú rekondičné pobyty malých onkologických pacientov a ich rodičov a súrodencov. Prvá charitatívna cyklojazda, ktorá sa stala už júnovou tradíciou, sa konala v roku 2010. Tento rok sa charitatívna cyklojazda Na bicykli deťom pre život 2016 koná už 7 krát. Od 12.júna do 18.júna, počas siedmych dní, prejdu cyklisti 921 kilometrov z obce Ždaňa po Bratislavu. Ani tento rok nevynechajú organizátori návštevu nemocníc a onkologických oddelení, kde sa malí pacienti liečia. Účasť prisľúbili viaceré známe tváre z kultúrneho i športového života. Itinerár siedmeho ročníka Charitatívnej cyklojazdy - Ždaňa - Čaňa – Košice – Prešov – Bardejov – Levoča – Poprad – Rožňava - Tisovec – Brezno – Banská Bystrica – Martin – Žilina – Rajec – Považská Bystrica – Trenčín – Piešťany – Sereď – Bratislava. Podrobný rámcový itenerár s dĺžkou jednotlivých etáp s mapou, dĺžkou a prvýšením nájdete TU.   Zdroj: http://www.detomprezivot.sk/, http://nabicyklidetom.query.sk/ Autor: Milan Majtán

Report: Festina 24 hod MTB 2016
10. 06. 2016 Reportáže

Je streda, 1.6.2016, a prípravy na ďalšiu akciu z dielne bikepoint.sk sú v plnom prúde. Do štartu tretieho dielu Československého seriálu 24 hodín MTB zostávajú už len dni a v Campingu Belá - Nižné Kamence pobehuje partička maníkov s náradím a mení svoje životné prostredie zúrivejšie, ako banda bobrov v ruji. Tu postaviť mostík cez riečku, tam vykosiť 2 kilometrový pás na lúke, tuto ďalší mostík zbúchať, stromy žinenkami obaliť,... Do toho meteorológovia šíria paniku a všetkým bikerom známy Aladin kreslí na víkend parádne modré stĺpce. Keby mal šéfko nejaké vlasy, ošedivie chudák.. Našťastie sa vedátori od počasia sekli a posledný víkend v Belej bol ako z rozprávky. Prichádzam na miesto činu 2 hodiny pred štartom a hneď dostávam od Terryho pochvalu, že som sa polepšil a nejdem na poslednú chvíľu, ako nezodpovedné hovado. Mám pocit, že to bola narážka na minulý ročník. Tvárim sa, že som nič nepočul a s úsmevom valím rovno do centra bikerského úľa. Inak sa camp totiž nazvať nedá. Hrá muzika, všade pobehujú borci v cyklistických handrách (prečo už od desiatej preboha? :-), slnko pripeká, baby zhadzujú zbytočné vrstvy - milujem tento šport! Rýchlo vybavujem registráciu a hľadám vhodného fleka na zázemie. Pôvodne som chcel parkovať priamo v občerstvovacom stane, ale nakoniec upúšťam od taktiky vyhladovania všetkých súperov a sťahujem sa k ostatným bikepoinťákom. Keďže prichádzam bez akýchkoľvek športových ambícií (ako inak vlastne), pripravujem okrem biku aj karimatku so spacákom, len tak pre istotu. Prioritou na najbližie 2 dni je zabaviť sa. Rozšlahať sa tento krát moc nechcem. Hodinku pred štartom je poučenie o správaní sa na trati a o 12-tej už grupa nadržaných cyklo-zverov nabieha do prvého okruhu. Prvých cca 500 metrov je výjazd z depa, mix asfaltu a hrboľatej cesty - pohoda. Prechádzame popod hlavnú cestu po mostíku, točíme prudko doľava (na mokrých kameňoch suprovo ustreľuje predné koleso) a ...WTF? Na prejazd po lúkach pod hotelom Bránica budem určite dlho spomínať. Až mi srdce poskočilo (v prvom kole asi tak 3000 krát) a bránica sa mi od smiechu natriasala. Ďalší kilometer a pol sa cítim, ako keby som bikoval utopený v želé. Drncá to a aj keď ideme len do mierneho kopca, väčšina borcov okolo mňa točí gašparka. To bude veliká zábava... 2 kilometre od štartu vychádzame na asfaltku a už je dobre, 300 metrov po asfalte do mierneho kopčeka, potom po poľnej ceste stúpanie na najvyšší bod celého okruhu a tu prichádza to najlepšie. Po krátkom zjazde po lúke človek trafí taký smiešny hupík, kde sa dá spraviť celkom slušný polet (hneď tam posielame fotografa) a potom padák po lúke, kde skoro každý testuje svoju maximálku (zháňame policajnú hliadku na meranie rýchlosti, ale nemajú radar so statívom, tak od vyhlasovania najväčšieho samovraha víkendu upúšťame). Povrch je dobrý a tak jediným obmedzením je váha jazdca a prípadný strach. Ja som tu každopádne brzdy šetril.   Potom šup pod hlavnú cestu, po moste ponad Varínku a na betónovú stojku známu aj z predchádzajúcich ročníkov. Ako ja nenávidím tento šport! Našťastie je krutý výšľap s očami plnými potu odmenený zábavným zjazdom po singláči označenom smrtkou (vedel by rozprávať borec, čo tam robil kotrmelce pomedzi stromky) a potom už len hurá do cieľa. Všeho všudy 7,5 - 8 km a približne 190 výškových metrov. Pohoda. A teraz si to už len pár krát zopakujeme.. :-) Jazdím kolečko po kolečku, občas pokecám s niekým známym v depe, či na trati a čas pomaly beží. To slnko mi síce začína trošku liezť na mozog, ale negativizmus ma prechádza hneď, ako si všimnem že pár kilometrov od nás smerom na Žilinu solídne leje. Pri pomyslení, čo by urobil dážď s traťou ďakujem všetkým svätým za ten úpek. Blíži sa ôsma-deviata hodina večer, treba nahodiť svetlá na bike a trochu sa priobliecť, čo je u mňa jednoznačný signál na krátku pauzičku na večeru. Keďže cyklisti nie sú žiadny humusáci, dávam teplú sprchu, obliekam sa do civilu a idem mrknúť, ako vyzerá ten rezeň, čo dávajú za kupón. Rezeň celkom fajn, ale po celodennom jazdení ho pre istotu pozichrujem palacinkami. A aby bol večer dokonalý, idem ešte kuknúť masérku. Tiež dobré. Bolo okolo polnoci a už-už som sa chystal na trať, keď ma tu zrazu vcuclo do spacáku. Doteraz nechápem, ako sa to mohlo stať. Pred zaspaním ešte chvíľu počúvam celkom zaujímavú/poučnú debatu od vedľajšej chatky o pitvaní (fakt to tam seriózne riešili) a zrazu black-out. Budím sa až ráno, keď Terry vyhlasuje priebežné výsledky po nočnom ne-jazdení a musím konštatovať, že náročná trať si vybrala svoju daň a očividne som nebol jediný, ktorému večer vyhodilo poistky. Povzbudený nečakane dobrým umiestnením do seba hádžem raňajky a vyrážam na trať. Hneď po pol kole dorážam kolegu Dolfíka, ktorý je slušne povedané na sra*ky (samozrejme nechrápal) a keď zisťujem, že mám len dve kolá manko, idem mu po krku. Som očividne rýchlejší, po chvíľke ho predbieham znovu. Niečo nezverejniteľné mi zašepká do uška a nechávam ho opäť za sebou. Mám hmlistý pocit, že ma povzbudzoval. Ideálne by ho bolo zarezať v poslednom stúpaní. Viac kôl síce nedám, ale teoreticky ho môžem poraziť vďaka lepšiemu času. Celkom fajn motivácia! Pár minút pred dvanástou vchádzam posledný krát do záverečného singla a keď cez lesík počujem Terryho vyhlasovať Radove meno viem, že som v prdeli. Reči o tom, ako ma dal na 24 hodinovke v Belej budem počúvať niekoľko ďalších rokov rovnako, ako počúvam o tom, ako ma boss dal pred pol storočím na Svätojurskom maratóne. Ťažký je život bikera... Na záver rešpekt všetkým, čo to dali na HT bikoch (fakt nechápem, že vás to na tých kostitrasoch baví) a traťovým maršalom, ktorí vydržali 24 hodín na jednej križovatke. To musí byť psychiatria. Nie sa bicyklovať.. :-)   Autor: Martin Vaško Foto: Mirko TIGERAGON Hráček

Pozvánka na dokumentárny film o 10 rokoch na bicykli
09. 06. 2016 Pozvánky na akcie

10 rokov na bicykli Prekonávanie dlhých vzdialeností, objavovanie neznámych miest našej planéty, súboj s hranicami našich schopností. Kórejčan Okhwan Yoon, absolvent práva a úspešný podnikateľ sa v roku  2001 rozhodol zavesiť svoju kariéru a doterajší život na klinec, vysadol na bicykel a vydal sa na cestu okolo sveta. Za 10 rokov prebicykloval 192 krajín na šiestich kontinentoch. Táto cesta mala okrem hľadania nového zmyslu života ešte vyšší cieľ. Zjednotiť severnú a južnú Kóreu. Prežil nehody, únos v Sudáne, bicykloval s maláriou, dokonca držal protestnú hladovku v Londýne. Jeho cestu zachytáva slovenský film režiséra Mareka Mackoviča. Ten tomuto projektu venoval sedem rokov života a teraz prichádza do slovenských kín už 9.6. Trailer https://www.youtube.com/watch?v=xK6e5PIIpyI

Okolo Luxemburska 2016
06. 06. 2016 Reportáže

PETER VELITS (BMC Racing Team) a MICHAEL KOLÁŘ (Tinkoff) absolvovali od 1.6. - 5.6. 2016 úvodný prológ a štyri etapy na pretekoch Okolo Luxemburska 2016. Spolu mal 76. ročník pretekov 692 kilometrov. Stredajší prológ na 2,8 km v hlavnom meste Luxemburg najlepšie zvládol domáci pretekár z BMC Racing Teamu Jean-Pierre Drucker. PETER VELITS zaostal za tímovým kolegom 36 sekúnd na 81. mieste, MICHAEL KOLÁŘ bol pomalší o 47 sekúnd na 106. mieste. V prvej rovinatej etape dlhej 170,6 km z Luxemburgu do Hesperange vo štvrtok bol v šprinte najrýchlejší Nemec Andre Greipel (Lotto Soudal). Slovenské duo stratilo 4 sekundy. PETER VELITS skončil na 43. mieste, MICHAEL KOLÁŘ na 60. mieste. V čele priebežného vedenia zostal víťaz prológu Jean-Pierre Drucker (BMC Racing Team). Etapa č.2 mala zvlnených 162,8 km so začiatkom v Rosporte a cieľom v Schifflange. V cieľovom stúpaní bol najsilnejší Belgičan Philippe Gilbert (BMC Racing Team). PETER VELITS skončil na 57. mieste so stratou 51. sekúnd, MICHAEL KOLÁŘ na 88. mieste stratil 2:03 min. Žltý dres lídra obliekol po etape Holanďan Maurits Lammertink (Roompot - Oranje Peloton). Tretia etapa mala 177,4 kilometrov. Zvlnená sobotná etapa začínala v Eschweiler (Wiltz) a končila v Differdange. Pre zlé počasie skrátenú etapu ovládol v šprinte Francúz Anthony Turgis (Cofidis, Solutions Crédits). PETER VELITS stratil na 36. mieste 1:09 min, MICHAEL KOLÁŘ si pripísal stratu 12:45 min na 82. mieste. Žltý dres lídra si udržal Maurits Lammertink (Roompot - Oranje Peloton). Záverečná štvrtá zvlnená etapa merala 178,2 km a viedla z Mersch do Luxembourgu. Druhé etapové víťazstvo v tomto roku na pretekoch Okolo Luxemburska si v nedeľnej najdlhšej etape pripísal Belgičan Philippe Gilbert (BMC Racing Team). Na 52. mieste so stratou 3:23 min skončil PETER VELITS, MICHAEL KOLÁŘ etapu nedokončil. Celkovým víťazom Okolo Luxemburgu 2016 sa stal holandsky cyklista Maurits Lammertink (Roompot - Oranje Peloton). PETER VELITS (BMC Racing Team) skončil celkovo na 43. mieste so stratou 6:04 min.   Autor: Milan Majtán

Report: STEFE MTB maratón Levočské vrchy 2016
02. 06. 2016 Reportáže

Tento rok som sa rozhodol obehať čo najviac maratónov v Slovak XCM Tour. Levočsky maratón je jedným, ktorý som si samozrejme nemohol nenechal ujsť. Z Bratislavy musím cestovať už v piatok, no pohľad na Spiš ma ženie vpred. Veľmi sa teším, čo nové v Levoči zažijem a hlavne, aká bude bikovačka v novom prostredí. Po niekoľkých hodinách prichádzam do Autocampingu Levoča - Kováčova vila. Tu som ubytovaný a tu je celé zázemie preteku. Štart a cieľ mám rovno pod oknom izby. Vybaľujem veci, skladám bike a zisťujem, že som doma v garáži nechal na zemi rýchloupínák. Sto jedov do mňa vošlo, ale nakoniec ma zachránil lokálny predajca Treku-Cyklo Špak zo Spišskej Novej Vsi, ktorý mi ráno hodinku pred štartom požičal náhradný diel na pretek. Ešte raz ďakujem. V sobotu na pretekárov už čakajú pripravené tri trate, krátka – 25 km, stredná 45 km a moja obľúbená maratónska 75 km s prevýšením bezmála 2000vm. O deviatej už netrpezlivo čakám na štarte a teším sa na jazdu krásnym prostredím. Ostrý štart máme až v Levoči a hneď sa opierame do prvého stúpania. V prvom zjazde kľučkujem medzi nášľapnými mínami, ktoré tu po sebe zanechalo stádo kráv. Táto nádherná vôňa vidieka ma na drese sprevádzala až do cieľa. V druhom stúpaní sa už dostávame nad 1000 mnm, a potom nasleduje celkom dlhý a technický zjazd. Jazdí sa väčšinou po širokých zvážniciach, kde nehrozí ani pri horšom počasí nejaká blatová kataklizma, nakoľko to je všetko samý šuter a môj chrbát si to pekne vychutnáva. Najdlhšie stúpanie ma čaká už v prvej polovici preteku, výhľady by boli určite ohromujúce, ale ja som dovidel akurát meter pred predné koleso. Snažil som sa to ísť čo najlepšie, ale sedlovka bola proti, dvakrát som ju musel naprávať. Hold to je tak, keď si nový bike zajazdievam už v plnom nasadení na preteku. Nasleduje dlhší zjazd, kde sa trochu dávam dokopy a hlavu pripravujem na následné lúčne brdky, kde už toho veľa nenastúpame. Vchádzam do Dedinky Torysky. Kochám sa okolím a veziem sa cez dedinku. Zrazu zazriem skupinku bikerov, ktorí si to ženú po lúke opačným smerom. Ehm, niečo som si asi nevšimol. Áno, dve obrovské šípky, ktoré mi ukazovali odbočku na asfalte. Moja chyba, hlavne radostne!!! Prvýkrát zastavujem na os, že teda nech mám prehľad, čo je v ponuke. Všetko ako má byť! Dopĺňam vodu a aby som neurazil, beriem aj banán. V cieli sa mi hodil... Nasledujú spomínané brdky a menšie stúpania, ktoré ma kvalitne odpálili. Keď už som si to valil s úsmevom do cieľa, nejaká šípka ma poslala ešte doprava, asi že nech to máme do záveru veselšie. A veselo bolo. Menšie stúpanie po asfalte, a potom nasledoval prejazd nejakou džungľou, či čo to bolo. V skratke bodliaky, žihľava a úzky roztrepaný chodníček. Dorážačka ako má byť. Chrbát som mal už KO, takže fičím spokojne do cieľa. Tam ma vítajú pekne usmiate dievčence, ktoré mi vešajú na krk medailu, že za účasť. Od štartu do cieľa som sa dostal za 3:45, čo ma dostalo v kategórii na deviate miesto. Hartl Karel opäť nesklamal a vyhral s časom 3:21:50. Trať bola výborne pripravená, značenie a servis na top úrovni. Zázemie preteku v kempe je výborný nápad, nakoľko je tam všetko od ubytovania pre nás cezpoľných až po sprchy a krásnu oddychovú zónu. Počasie bolo ideálne maratónske okolo 20 stupňov a slnko bolo viac menej schované za mrakmi, z ktorých po mojom príjazde do cieľa aj kúsok spŕchlo. Odchádzal som z Levoče výborne naladený, takže sa už teším na ďalší ročník tejto vydarenej akcie. O rok sa v Levoči vidíme opäť.   Autor: Tomáš Tomášek

Pozvánka: Cykloprechod zázrivským chotárom 2016
02. 06. 2016 Pozvánky na akcie

Cykloprechod zázrivským chotárom 2016 - 12. ročník voľného prechodu na horských bicykloch okolo Zázrivej Prihlasovanie: V sobotu 18.6.2016 pred štartom pri kultúrnom dome v Zázrivej od 8:30 do 9:45 Štartovné: 7€, ženy a mládež do 18r. 6€. V cene 2 resp.3 x občerstvenie na trati. V cieli teplé jedlo, pivo alebo kofola, tombola. Štart : 10:00 hod. – centrum Zázrivá Cieľ centrum Zázrivá 15:00 hod. PARAMETRE DLHEJ TRATE: Dĺžka cca 46,5 km; nárast výšky 1766m; predpokladaný čas 3,5 – 5 hod.; min.-max. výška na trati 557 - 953 m.n.m PARAMETRE STREDNEJ TRATE: Dĺžka cca 30,5 km; nárast výšky 1044m; predpokladaný čas 2,5 – 4,0 hod.; min.-max. výška na trati 592 - 953 m.n.m. PARAMETRE KRÁTKEJ TRATE: Dĺžka cca 22,5 km; nárast výšky 750m; predpokladaný čas 2 – 3 hod.; min.-max. výška na trati 592 - 953 m.n.m. Všetky podrobnosti o Cykloprechode zázrivským chotárom 2016 a pripravených tratiach (dlhej, strednej a krátkej) nájdete TU. Report z 10. ročníka príjemnej akcie - Cykloprechodu zázrivským chotárom 2014 nájdete TU. Na Vašu účasť sa tešia organizátori: Turizmus Zázrivá, Obec Zázrivá a dobrovoľníci     Zdroj: obeczazriva.sk Autor: Milan Majtán

Záverečný týždeň na Gire 2016
30. 05. 2016 Reportáže

V poslednom treťom týždni sa na pretekoch Giro d'Italia 2016 diali veľké zmeny. Takmer istý víťaz Steven Kruijswijk (Team LottoNL - Jumbo) prišiel po páde o pódium a už odpísaný domáci cyklista Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) sa opäť zahryzol do súperov a v cieľovom Turíne zdvíhal nad hlavu víťaznú trofej. Utorňajšia 16. horská etapa (24.5.2016) začínala v Bressanone Brixen a po 132. kilometroch končila Andalo. Etapu v Dolomitoch ovládol po šprinte trojice v úniku Španiel Alejandro Valverde (Movistar Team). Pre Alejandra to bola prvá víťazná etapa na Gire. Náskok v priebežnom vedení si navýšil holandský cyklista Steven Kruijswijk (Team LottoNL - Jumbo). Zvlnená 17. etapa (25.5.2016) viedla z Molvena do Cassano d'Adda. Po 196. kilometroch sa z víťazstva v šprinte tešil Nemec Roger Kluge (IAM Cycling). Len deň predtým sa dozvedeli pretekári tímu IAM Cycling, že ich tím po sezóne končí. Komfortný náskok troch minút mal stále vedúci pretekár Steven Kruijswijk (Team LottoNL - Jumbo). 18. etapa (26.5.2016) s kopcovitým profilom merala 244 kilometrov a viedla z Muggiò do Pinerola. Tesne pred cieľom predbehol vedúcu dvojicu Talian Matteo Trentin (Etixx - Quick Step) a tešil sa zo svojho prvého víťazstva v tomto roku. Holandsky cyklista Steven Kruijswijk (Team LottoNL - Jumbo) naďalej pohodlne viedol. Veľké veci sa diali v piatkovej 19. etape (27.5.2016). Horská etapa merala 162 kilometrov. Začínala v Pinerolo a končila vo francúzskom Risoul. Na pelotón čakali dve náročné stúpania, najprv 21,3 km stúpanie na Colle dell’Agnello s priemerom 6,9 % a následne cieľové stúpanie na Risoul dlhé 12,8 km s priemerom 6,9 %. Pri zjazde z najvyššieho bodu tohtoročného Gira (Cima Coppi) vo výške 2744 m n. m. spadol ružový cyklista Steven Kruijswijk (Team LottoNL - Jumbo) a stratil svoj luxusný náskok. V etape sa zdravo nahneval najväčší favorit na víťaza, Talian Vincenzo Nibali (Astana Pro Team), a etapu ovládol. Do ružového dresu sa obliekol kolumbíjsky cyklista Esteban Cháves (Orica GreenEdge). Nibalimu patrila druhá priečka, Kruijswijk bol tretí. Posledná horská etapa začínala vo francúzskom Guillestre a končila v talianskom Sant'Anna di Vinadio po 134. kilometroch. Sobotná 20. etapa (28.5.2016) viedla cez tri náročné stúpania. Etapové víťazstvo si pripísal Estónec Rein Taaramae (Team Katusha). Ružový dres menil majiteľa posledný krát. Prvý raz si ho po etape obliekol Talian Vincenzo Nibali (Astana Pro Team) a už ho nevyzliekol. Nibali sa stal 8. cyklistom ktorý tento rok obliekol ružový dres. Posledná 21. etapa (29.5.2016) sa niesla v oslavnom duchu. O víťazstvo bojovali už len šprintéri v cieli. V rovinatej etape z Cunea do Turína dlhej 163 kilometrov sa najprv v cieli tešil Talian Giacomo Nizzolo (Trek - Segafredo), ale pre nedovolený manéver bol diskvalifikovaný a za víťaza bol vyhlásený Nemec Nikias Arndt (Team Giant - Alpecin). Celkovým víťazom 99. ročníka Giro d'Italia sa stal Talian Vincenzo Nibali (Astana Pro Team), pred kolumbíjkym cyklistom Estebanom Chávesom (Orica GreenEdge + 52s) a tretím Španielom Alejandrom Valverdem (Movistar Team + 1:17 min), ktorý šiel Giro prvý krát. Vincenzo Nibali ovládol talianske etapové preteky druhý raz (2013, 2016).     Autor: Milan Majtán

Report: DEMA PEDÁLovník 2016
30. 05. 2016 Reportáže

Pedálovník 2016 Sezónu máme v plnom prúde a chudáci cyklisti často nevedia, kam skočiť skôr. Dať si cez víkend maratón? Rozbiť sa na 24 hodinovke? Vybehnúť s kamošmi na pivko do vedľajšej dediny a pri návrate domov sa stratiť v lese? Vysávať doma obývačku a umývať okná? Minulú sobotu v tom malo zopár stoviek bikerov a bikeriek jasno a zúčastnili sa akcie, kde okrem výsavača a handry na okná mohli mať všetko spomenuté. Mohli si zazávodiť, uštvať sa, dať si pivo s kamošmi a stratiť sa pri troche snahy tiež nebol problém. Pedálovník v Rajeckých Tepliciach a ich pomerne širokom okolí... Formát akcie je jednoduchý, ako to máme cez víkendy radi - každý účastník nafasuje pri prezentácii mapu s vyznačenou trasou a na kontrolných stanoviskách zbiera razítka. Trasa má 3 okruhy a jazdec si sám vyberá, ktoré okruhy dá a v akom poradí. Proste čistá anarchia. Keďže s kamošom Peťom jazdíme aj Vrchársku korunu Žilinskú, potešilo nás, že na trase Pedálovníku boli hneď 4 jej vrcholy. Parádička veliká, berieme to ako motiváciu a preto sa hneď na úvod púšťame do okruhu, kde žiadna z nich nie je. Nech to je zaujímavejšie. Lov na razítka začína! Drvivá väčšina účastníkov sa o 9:00 vybrala do Súľovského okruhu, kde v miestnej krčme Slavo Strečanský rozdával pečiatky s hrochom. Je pochopiteľné, že sa skoro všetci milovníci prírody vybrali hneď tam. My, ako správni renegádi, sme sa rozhodli vyraziť opačným smerom a valili sme na kontrolu nad Ďurčinú, kde sme síce hrocha nedostali, ale Erik tam mal iné dobroty. Ešte, že zelené žabičky z policajného zboru nestávajú aj na zvážniciach a nedávajú fúkať slušne sa promenádujúcim cyklistom-turistom. To by Erika asi pekne nasr..li. Ja som si dal samozrejme len chleba s oškvarkovou pomazánkou a mňamózny bio koláč s čučoriedkami z Martinských holí. Gut! Po následnom stúpaní a parádnom zjazde prichádzame ku gejzíru pri Rajeckej Lesnej a začíname zvažovať, či Pedálovník nie je akcia pre gurmánov na bikoch. Dušan nelení a vypeká zemiakové placky. Pohlreich by na jeho high-end technológiu určite čumel ako krtko na betónovú podlahu. Jednu hodím do seba, mastné paprče umyjem vodou z gejzíru (inak to má brutálny tlak) a valíme k Betlehemu. To je kúsok dolu kopcom, takže 2 razítka hneď po sebe relatívne bez námahy. Super. Operatívne sa dohadujeme, že ďalší okruh bude ten žilinský - s Polomom a Starhradom, ktoré sú aj na zozname VKŽ. Začína lov na selfíčka (rozumej svojky :-). Predtým však chceme dať poriadny obed a prichádzame k prvému (našťastie aj poslednému) problému dňa. Kde? V Ďurčinej nič. V Kamennej Porube síce nejaký podnik je, ale chystali nejakú oslavu a dali nám len kofolu s lentilkami. Síce lepšie ako klincom do oka, ale za obed to nepovažujeme. Aspoň nás ochotne presmerovali do najbližšej reštaurácie v Rajeckých Tepliciach. To však bolo mimo trasy, takže ideme ďalej. Kunerad, nič. Teta v miestnom podniku sa síce šla spýtať do kuchyne, či môžu dačo spraviť nejakým chudákom pred dverami, ale po chvíli len vyšla von a zakývala hlavou, že ostaneme hladní. OK, ešte mám lentilky, môžeme pokračovať. Zachraňuje nás milá slečna v krčme v Turí, ktorá na otázku, či varia odkývne, že určite nie, ale keďže vyzerám dostatočne zbedačene, spraví nám hranolky. Tu kulinársky Pedálovník končí a tlačíme do seba hranolky mastnejšie ako reťaze na našich bikoch. Cez Polom sa ale už určite dostaneme.. :-) Na vrchole robíme foto do VKŽ, v sedle Javorina orážame mapu (na pečiatke vrtuľník :-) a hurá na kompu v Strečne. Tu trochu podvádzame a necháme sa previezť. Je to síce pomalšie ako cez most, ale folklór treba dodržať. A navyše ukážeme motoristom, že aj cyklisti na to majú. Nie sme žiadny chudáci, že? 50 centov za osobu, mimochodom.. Na Starhrade ďalšia gastrozóna pod vedením šéfkuchára Martina a jeho kamoša. Opečená slanina s chlebom a horčicou je k tým hranolkám slušné kombo. Ďalšie razítko, ďalšia foto do VKŽ a valíme na Lietavský hrad. Tu trošku improvizujeme a dávame chodník, ktorý všetci zjazdovali v protismere. Od Lietavskej Svinnej po 100 kilometroch slušná stojka, ale sme chlapáci a pol hoďku pred západom slnka dorážame na hrad. Tóno a jeho chleba s masťou a cibuľou nikde! Chvíľu hodnotíme situáciu, a keďže nám skupinka opekajúcich turistov nechce odovzdať ich psa na opečenie, zvažujeme, či dáme aj Súľov a sedlo Roháč, alebo ideme radšej na normálnu večeru. Bolo by síce fajn prejsť kompletnú trasu, ale všetky razítka mať aj tak nebudeme a tak si hovoríme, že prdíme na to a doklepneme to cez Kňazovú Lehotu do Rajeckých. Nakoniec teda za súmraku prichádzame do cieľa. Živí, zdraví a vyšportovaní do sýtosti. Bolo to síce bez súľovského hrocha, ale zisťujeme, že celú trasu dalo aj tak len asi 9-10 bikerov, takže sme neutreli až takú hanbu. Chcel som Terrymu navrhnúť na ďalší rok nejakú strašnú zverinu v podobe novej trasy, ale ešte si to premyslím. Zatiaľ som nedal ani túto.. :-)   Autor: Martin Vaško Foto: Dávid Pernický, Divina Racing Team

AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly už o mesiac!!!
27. 05. 2016 Pozvánky na akcie

VÁŽENÍ ŠPORTOVÍ PRIATELIA ! 18. ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly sa blíži. SCK CYKLO TOUR Súľov, ARAVIS s.r.o. a obec Súľov - Hradná pre Vás v spolupráci s mediálnymi a reklamnými partnermi znova pripravili atraktívny program a množstvo hodnotných cien. Nezabudnite si poznačiť aktuálny termín: 25.06.2016! Pevne veríme, že najväčším lákadlom budú pre Vás štyri úplne nové trasy vedúce exkluzívne aj cez Národnú prírodnú rezerváciu Súľovské skaly. Na základe dohody z CHKO Strážovské vrchy a lesomajiteľmi je možné tieto úseky absolvovať len počas podujatia. Na dvoch najdlhších trasách Vás čaká niekoľko kilometrov nádherných singletrailov !!! AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly je zaradený do MTB seriálov: - ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2016 - ŽILINSKÁ ŽUPA TOUR 2016 - SLOVENSKÝ POHÁR MTB MARATÓNOV Záštitu nad 18. ročníkom podujatia už po 8-my krát prevzal predseda Žilinského samosprávneho kraja a aktívny cyklista - Ing. Juraj Blanár. Kým však do Súľova prídete, sledujte pozorne našu internetovú stránku www.cyklotour.sk, kde nájdete aktuálne informácie, množstvo reportáží a fotografií z minulých rokov a aj internetový prihláškový systém - https://prihlasky.cyklotour.sk Najčerstvejšie aktuality budeme zverejňovať na našom Facebooku. Na každého účastníka čaká na prezentácii štartovný balíček: cyklistická fľaša ŠKODA a cyklistická fľaša AUTHOR, ktoré si budete môcť naplniť ešte pred štartom v stánku značky NUTREND, ďalej energetický gél a tyčinka NUTREND a účastníci trás 86 km a 60 km dostanú naviac aj náhradnú dušu AUTHOR. Hlavnými cenami v tombole sú bicykle AUTHOR a ŠKODA. Pre účastníkov, ich sprievod a samozrejme aj divákov je pripravená predajná výstava, jazdenie na koňoch, detské cyklojazdy zručnosti a ďalšie zábavné súťaže. V Súľove na námestí pred Kultúrnym domom predvedie svoje umenie ďalší špičkový športovec, aktuálne najlepší slovenský cyklotrialista Ján KOČIŠ. Určite sa môžete tešiť aj na skvelé hudobné vystúpenie najkrajšej dievčenskej rockovej kapely POISON CANDY ROCKS. Tak neváhajte a hláste sa ... Za organizátorov dúfam, že AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly zachováte svoju priazeň a svojou účasťou naplníte ideu tohto podujatia: ...aj to je cesta ku zdraviu! Tešíme sa na Vašu účasť! Technické podmienky   štart : 25.06.2016, Súľov – námestie pri Kultúrnom dome - 09.00 h. - 86 km / 3300 m - 10.00 h. - 60 km / 2450 m - 10.25 h. - 39 km / 1450 m - 11.25 h. - 18 km / 600 m Trasu si je nutné zvoliť pred štartom, v prihláške či pri prezentácii! Prvý krát máme na trasách prejazdový časový limit. Jedná sa o cca 1,5 km úsek, kde sa protismerne stretajú trasy, od lúky  pri Šefarovom sade smerom na Beňovce okolo Zrakovej pyramídy až po križovatku trás - stúpanie na sedlo Roháč a príjazd od lúky pod Skalným mestom Roháč, kde sa nakrúcal film Sokoliar Tomáš. Limit je 11.45 hod. v mieste pri Šefarovom sade. Potom máte ešte cca 15 minút, aby ste sa bezpečne dostali na koniec tohto protismerného úseku na spomínanú križovatku trás. Limit sa týka trás 86 km, 60 km a 39 km v smere na sedlo Roháč. Cca od 12.06 hod. začnú od lúky "Sokoliara Tomáša" týmto úsekom schádzať cyklisti do cieľa. Miesto bude vyznačené na mapách, profiloch aj reálne v teréne.   prihlášky : Použite prosím náš internetový prihláškový systém. Účastník (SVK, CZE) je za kompletne prihláseného považovaný až keď má zaplatené štartovné a organizátor o tom vie! Rozhodujúci je dátum prijatia platby organizátorom, nie dátum jej odoslania! Uzávierka internetového prihláškového systému je 24.06.2016 o 16.00 hod. Prihlásiť sa ale ešte môžete v tento deň na prezentácii v Súľove v čase: 17.00 - 21.00 hod. V sobotu už nie je možné sa prihlásiť ! Ak nechcete štartovné platiť vopred, využite prosím možnosť zaregistrovať sa cez prihláškový systém vopred a štartovné si môžete zaplatiť až v sobotu pred štartom. štartovné: 86 km / 60 km / 39 km 13 € / 350 CZK – uhradené / prihlásení* do 03.06.2016 s darčekmi 17 € / 460 CZK – uhradené / prihlásení* 04.06. - 20.06.2016 s darčekmi 21 € / 570 CZK – prihlásení 21.06. - 24.06.2016 s darčekmi, štartovné sa platí pri prezentácii - aj v sobotu 25.06.2016! 18 km 10 € / 270 CZK – uhradené / prihlásení* do 03.06.2016 s darčekmi 14 € / 380 CZK – uhradené / prihlásení* 04.06. - 20.06.2016 s darčekmi 18 € / 490 CZK – prihlásení 21.06. - 24.06.2016 s darčekmi, štartovné sa platí pri prezentácii - aj v sobotu 25.06.2016! 1. Účastníci zo Slovenska môžu platiť vkladom, či prevodom na účet v PRIMA banke (€), IBAN: SK67 5600 0000 0003 0172 0001, SWIFT/BIC: KOMASK2X, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! 2. Účastníci z Českej republiky môžu platiť vkladom, alebo prevodom na účet v Raiffeisenbank (CZK), IBAN:CZ66 5500 0000 0019 8710 3001, SWIFT/BIC: RZBCCZPP názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! *3. Účastníci z ostatných krajín platia až pri prezentácii. Výška štartovného závisí od dátumu prihlásenia sa cez prihláškový systém.  Ako variabilný symbol použite dátum narodenia v tvare: DDMMRRRR. Štartovné ( - storno poplatok 5 € / 130 CZK ) vraciame po podujatí len po ospravedlnení sa do 22.06.2016! Odhlásenie prosím pošlite na e-mailovú adresu organizátora aj s údajmi potrebnými na vrátenie štartovného. Pri neúčasti štartovné nevraciame! V prípade neorganizovania bikemaratónu z dôvodu vážnych nepredvídateľných okolností ( živelná pohroma, epidémia, ohrozenie bezpečnosti štátu ... ) sa štartovné nevracia! štartovné obsahuje : darčeky - od značiek AUTHOR, ŠKODA, NUTREND, štartovné číslo, jednorazový elektronický čip, pitný režim NUTREND + RAJEC + KOFOLA, občerstvenie na trasách, jedlo + nápoj v cieli, servis, teplé sprchy, zdravotnícke zabezpečenie prezentácia : Súľov, kultúrny dom: piatok 24.06.2016, 17.00 - 21.00 hod. vopred prihlásení: sobota 25.06.2016, 07.30 - 10.50 hod. Ak si nájdete v zozname prihlásených v prihláškovom systéme nezrovnalosť v platbe, kontaktujte nás okamžite e-mailom: cyklotour (@) cyklotour.sk a radšej si so sebou na prezentáciu prineste doklad o zaplatení štartovného ! čip: Pri vydaní čipu nie je potrebná záloha. Používame jednorázové nevratné čipy, ktoré budú umiestnené na štartovných číslach. Lístky na jedlo a nápoje budú súčasťou štartovného čísla. Časomieru zabezpečuje spoločnosť VOS-TPK. občerstvenie : trasa: 86 km - 7x, 60 km - 5x, 39 km - 3x, 18 km - 1x V cieli na Vás čaká mäsité jedlo, alebo vegetariánske rizoto a nápoje: RAJEC KYSLÍK 0,75 l + pivo /KOFOLA.   KATEGÓRIE : TRASA 86 km / 3300 m X86: pretekári s cyklistickými licenciami ELITE a U23 AB86: muži do 39 rokov (1977 a mladší) C86: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D86: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E86: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) Z86: ženy bez rozdielu veku TRASA 60 km / 2450 m X60: pretekári s cyklistickými licenciami ELITE a U23 A60: muži do 29 rokov (1987 a mladší) B60: muži 30 - 39 rokov (1986 - 1977) C60: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D60: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E60: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) ZF60: ženy do 39 rokov (1977 a mladšie) ZG60: ženy 40 - 49 rokov (1976 - 1967) ZH60: ženy 50 rokov a viac (1966 a staršie) TRASA 39 km / 1450 m J39: juniori do 18 rokov (1998 a mladší) A39: muži 19 - 29 rokov (1997 - 1987) B39: muži 30 - 39 rokov (1986 - 1977) C39: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D39: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E39: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) ZJ39: juniorky do 18 rokov (1998 a mladšie) ZF39: ženy 19 - 39 rokov (1997 - 1977) ZG39: ženy 40 - 49 rokov (1976 - 1967) ZH39: ženy 50 rokov a viac (1966 a staršie) TIR39: muži bez rozdielu veku so štartovou hmotnosťou 100 kg a viac...     bez bicykla :-))   TRASA 18 km / 600 m M18: chlapci do 14 rokov (2002 a mladší) J18: juniori 15 - 18 rokov (2001 - 1998) A18: muži 19 - 29 rokov (1997 - 1987) B18: muži 30 - 39 rokov (1986 - 1977) C18: muži 40 - 49 rokov (1976 - 1967) D18: muži 50 - 59 rokov (1966 - 1957) E18: muži 60 rokov a viac (1956 a starší) ZM18: dievčatá do 14 rokov (2002 a mladšie) ZJ18: juniorky 15 - 18 rokov (2001 - 1998) ZF18: ženy 19 - 39 rokov (1997 - 1977) ZG18: ženy 40 - 49 rokov (1976 - 1967) ZH18: ženy 50 rokov a viac (1966 a staršie) TIR18: muži bez rozdielu veku so štartovou hmotnosťou 100 kg a viac...     bez bicykla :-)) Na trase 18 km a 39 km nemôžu štartovať pretekári s cyklistickými licenciami ELITE a U23 ! upozornenia : - Bikemaratón sa ide za plnej cestnej premávky na vlastné nebezpečie. - Trasa vedie chráneným územím, v niektorých úsekoch aj v najvyššom 5. stupni ochrany, preto buďte ohľaduplní ku prírode a jej obyvateľom! - Odpadky je možné zahodiť len na občerstvovacích staniciach, alebo na určených miestach v priestore štartu a cieľa. - Účastníci sú povinní dodržiavať pravidlá cestnej premávky, pokyny polície, rozhodcov a usporiadateľov. - Organizátor neručí za škody účastníkom a sprievodu vzniknuté a nimi spôsobené. - Účastníci vo veku 14 rokov a mladší môžu štartovať len na trase 18 km a iba v sprievode dospelej osoby. - Za štart účastníka vo veku 17 rokov a mladšieho zodpovedá jeho zákonný zástupca. Pri prezentácii bude potrebné predložiť písomný súhlas zákonného zástupcu. - Prilba je pre účastníkov na celej trase povinná ! - Účastník podujatia berie na vedomie, že počas pretekov bude na trati pôsobiť fotoservis partnera podujatia. Zároveň v tejto súvislosti udeľuje súhlas so zaslaním informačného e-mailu od partnera podujatia, odkazujúcim na zhotovené fotografie. - Súhlas s upozorneniami a podmienkami účasti na 18. ročníku AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly potvrdíte na prezentácii svojím podpisom pri prevzatí štartovného čísla s čipom. Ďakujeme za porozumenie. Podujatie podporili: Generálni reklamní partneri: UNIVERSE SLOVAKIA s.r.o. Trenčín - dovozca bicyklov AUTHOR Značka ŠKODA Mediálni partneri: Rádio EXPRES, týždenník ŽILINSKÝ VEČERNÍK, www.mtbiker.sk, www.cykloserver.cz, www.bikepoint.sk Hlavní reklamní partneri: WIN s.r.o. – doplnky výživy NUTREND, ŠKODA FINANCIE – Volkswagen finančné služby,  BENET SK Predmier – autodoplnky a disky, WHIRPOOL, BIRELL, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, KOFOLA, pramenitá voda RAJEC, reklamná agentúra ARAVIS, CA CYKLO TOUR, Žilinský samosprávny kraj a Bratislava Region Tourism Reklamní partneri: BAUMIT SLOVENSKO, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, ALU-METAL Krásno nad Kysucou, UVEX, LEADER GASKET TECHNOLOGIES Bytča, KPO EVENT SERVICE Český Těšín, SHOCART Vizovice, NYNA Lehota pod Vtáčnikom, CLEANEX - KÄRCHER Žilina, FOTOSERVIS HVIEZDA, VIGAS Slovenská Ľupča, PRIEČKO – práce z lana, OZ KONE SÚĽOV, EURONICS - ASTEL Bytča, WALTRANS s.r.o. Žilina a CYKLOSHOP.SK Mestské a obecné úrady: Súľov, Vrchteplá, Lietavská Svinná – Babkov, Lietava, Zbyňov, Jablonové, Hlboké, Hričovské Podhradie, Paštiná Závada a Dolný Hričov - Peklina Iné: HK Direct Bytča, KST Manín Považská Teplá, Horská záchranná služba Ďakujeme aj Základnej škole v Súľove za poskytnutie ubytovacích a stravovacích kapacít.   Autor: Luboš Dupkala Zdroj a foto: SCK CYKLO TOUR Súľov