Správy

Slováci na MS MTB 2015
07. 09. 2015 Reportáže

Výsledky slovenských reprezentantov na Majstrovstvách sveta MTB 2015. Tohtoročné 25. MS sa konali v Andorre od 1. - 6.9.2015.   Cross - country (XCO) - 2.9.2015 - Majstrom sveta v štafetách sa stalo Francúzsko. Slovenská štafeta v zložení FRANTIŠEK LAMI, MICHAL LAMI, JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ, MATEJ ULIK obsadila 15. miesto. 3.9.2015 - Dúhovy dres Majstra sveta v XCO juniorov si obliekol Dán Simon Andreassen. JAKUB KURTY obsadil 64. miesto, MATEJ ULIK skončil na 75. mieste. 4.9.2015 - Majstrom sveta v XCO muži U23 sa stal Anton Cooper z Nového Zélandu. FRANTIŠEK LAMI skončil na 22. mieste, TOMÁŠ VIŠŇOVSKÝ na 71. mieste. 5.9.2015 - Z dúhového dresu Majsterky sveta v XCO ženy Elite sa tešila Francúzska Pauline Ferrand Prevod. Slovenka JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ skončila na 38. mieste. 5.9.2015 - Majstrom sveta v XCO muži Elite sa stal Nino Schurter zo Švajčiarska. MICHAL LAMI skončil na 37. mieste, MARTIN HARING obsadil 51. miesto.   Zjazd (DHI) - 6.9.2015 - Majstrom sveta v DHI juniorov sa stal Angličan Laurie Greenland. OSKAR MASARYK skončil na 24. mieste, ADAM ROJČEK na 43. mieste, FILIP ZEMAN na 48. mieste. 6.9.2015 - Duhový dres Majstra sveta v DHI muži Elite si obliekol Francúz Loic Bruni. Slovák RASTISLAV BARANEK obsadil 61. miesto.   TRIAL - 4.9.2015 - Majsterkou sveta v triale ženy Elite sa stala Janine Jungfels z Austrálie. TATIANA JANÍČKOVÁ obsadila druhé miesto a neobhájila tak vlaňajšie prvenstvo. KRISTÍNA SÝKOROVÁ obsadila 7. miesto, ERIKA HLAVATÁ 10. miesto. 4.9.2015 - Majstrom sveta v triale juniori 20"sa stal Nemec Dominik Oswald. Na 7. mieste skončil SAMUEL HLAVATÝ. 4.9. 2015 - Majstrom sveta v triale muži Elite 20" sa stal Španiel Abel Mustieles. Slovák JÁN KOČIŠ preteky nedokončil.     Autor: Milan Majtán

15. etapa Vuelta a Espaňa 2015
06. 09. 2015 Reportáže

Nedeľná horská etapa mala 176 kilometrov. Pätnásta etapa začínala v Comillas a končila v Jitu de Escarandi. Po absolvovaní stúpania druhej kategórie, nasledovalo stúpanie tretej kategórie a etapa končila cieľovým stúpaním prvej kategórie. Záverečné stúpanie Alto de Sotres (1 230 m n. m.) bolo na pretekoch prvý krát. Pre túto etapu nechal španielsky organizátor toto stúpanie s dĺžkou 12,7 km a priemerom 8 % vyasfaltovať. Posledné tri kilometre mali maximum 16 %. Tesne po tom čo favoriti na celkové víťazstvo dostihli posledného uprchlíka, zaútočil v najprudších miestach Španiel Joaquim Rodriguez (Katusha Team) a zvíťazil. Druhý Poliak Rafal Majka (Team Tinkoff - Saxo) bol pomalší o 12 sekúnd. Tretí Španiel Daniel Moreno (Katusha Team) stratil 14 sekúnd. Bratia VELITSOVCI stratili na víťaza 17:33 min. MARTIN (Etixx - Quick Step) prišiel na 94. mieste, PETER (BMC Racing Team) na 96. mieste. Víťaz dnešnej etapy, Joaquim Rodríguez, stráca na lídra Fabia Aru (Astana Pro Team) len jednu sekundu.     Priebežné poradie po 15. etape: 1. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....61h 53' 56'' 2. Joaquim Rodríguez.....Team Katusha.....+ 00' 01'' 3. Rafal Majka.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 01' 24'' 61. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 01h 34' 18'' 116. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 02h 22' 28''     Autor: Milan Majtán  

14. etapa Vuelta a Espaňa 2015
05. 09. 2015 Reportáže

Dnes bola na programe najdlhšia etapa tohtoročnej Vuelty a Espaňa. Na pelotón v horskej etape, ktorá začínala vo Vitorii a končila na Fuente del Chivo čakali tri hodnotené stúpania. Prvé bolo stúpanie tretej kategórie, nasledovala jednotka a etapa dlhá 215 kilometrov končila cieľovým stúpaním HC na Alto Campoo vo výške 1990 m n. m.  Záverečné stúpanie malo 18 km s priemerom 5,6 %. O víťazovi etapy sa rozhodlo v záverečnom stúpaní, do ktorého ako prvá prišla skupina piatych uprchlíkov, ktorý mali miestami až 10 minútový náskok. Z vedúcej pätice zaútočil do hmly, dve kilometre pred cieľom, Talian Alessandro De Marchi (BMC Racing Team) a s náskokom 21. sekúnd zvíťazil pred druhým Talianom Salvatorem Pucciom (Sky ProCycling). Tretí bol Španiel José Rojas (Movistar Team), ktorý na víťaza stratil 32 sekúnd. PETER VELITS (BMC Racing Team) dnes prešiel cieľom na 58. mieste so stratou 9:41 min. MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) stratil dnes 11:52 min. na 73. mieste.   Priebežné poradie po 14. etape: 1. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....57h 20' 10'' 2. Joaquim Rodríguez.....Team Katusha.....+ 00' 26'' 3. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 49'' 58. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 01h 17' 00'' 119. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 02h 05' 10''   Autor: Milan Majtán

13. etapa Vuelta a Espaňa 2015
04. 09. 2015 Reportáže

Trinásta etapa svojím profilom nahrávala únikom. Kopcovitá etapa viedla z Catalayud do Tarazona a merala 177 kilometrov. Pelotón musel prekonať tri bodované stúpania (najprv trojku, jednotku a znova trojku). V čele sa postupne vytvoril 24 členný únik, z ktorého 30 kilometrov pred cieľom zaútočil Portugalec Nelson Oliveira (Lampre - Merida). Dvadsaťšesť ročný Oliveira svoj únik dotiahol do víťazného konca a radoval sa z prvej víťaznej etapy na GrandTours. Zvyšok úniku prešiel cieľom so stratou rovnej minúty. Druhý bol v šprinte Francúz Julien Simon (Cofidis, Solutions Credits), tretí skončil Ír Nicolas Roche (Sky ProCycling). PETER VELITS (BMC Racing Team) prišiel na 83. mieste, MARTIN VELITS na 85. mieste, obaja so stratou 4:48 min. Favoriti na celkové víťazstvo dnes šetrili sily na nadchádzajúce tri pyrenejské etapy.     Priebežné poradie po 13. etape: 1. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....51h 33' 19'' 2. Joaquim Rodríguez.....Team Katusha.....+ 00' 27'' 3. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 30'' 62. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 01h 10' 58'' 131. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 01h 56' 57''     Autor: Milan Majtán

12. etapa Vuelta a Espaňa 2015
03. 09. 2015 Reportáže

Do dnešnej dvanástej etapy nenastúpil Christopher Froome (Sky ProCycling), ktorý včera tesne po štarte spadol a ako ukázalo vyšetrenie v cieli, kam došiel Froome s veľkou stratou, zlomil si kosť v chodidle. V dvanástej etape sa očakával súboj šprintérov. Kopcovitá etapa merala 173. kilometrov a viedla cez jedno stúpanie druhej kategórie z Andorry do Lleida. Cieľ bol v miernom stúpaní. Len pár stoviek metrov chýbalo úniku aby svoje úsilie dotiahol do úspešného konca, keď sa cez vedúcu dvojicu prehnali šprintéri. Z víťazstva sa napokon tešil holandský pretekár Danny Van Poppel (Trek Factory Racing) pred juhoafrickým cyklistom Darylom Impeyom (Orica GreenEdge) a Belgičanom Toshom Van Der Sandem (Lotto Soudal). PETER VELITS (BMC Racing Team) dnes prešiel cieľom v rovnakom čase ako víťaz na 66. mieste. MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) dnes stratil 35 sekúnd na 133. mieste. V červenom drese lídra zoastal Talian Fabio Aru (Astana Pro Team).   Priebežné poradie po 12. etape: 1. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....47h 14' 30'' 2. Joaquim Rodríguez.....Team Katusha.....+ 00' 27'' 3. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 30'' 62. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 01h 10' 58'' 135. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 01h 56' 57''     Autor: Milan Majtán    

Nominácia Slovenska na MS v cestnej cyklistike 2015
03. 09. 2015 Reportáže

Slovenský zväz cyklistiky zverejnil nomináciu cyklistov, ktorý budú v americkom Richmonde (19.- 27.9.2015), reprezentovať Slovensko na Majstrovstvách sveta v cestnej cyklistike 2015. V kategórii muži U23, v piatok 25.9.2015 od 18:45 hod., budú na trati dlhej 178km traja slovenský cyklisti ERIK BAŠKA (AWT-GreenWay), ĽUBOŠ MALOVEC (Cycling Academy) a JURAJ BELLAN(Firefly). O 15:00 hod. sa v sobotu 26.9.2015 postavia na trať medzi juniormi Samuel Oros (ŠG Slávia Trenčín), Juraj Michalička (CyS Žilina) a Adrián Foltán (MŠK Žiar nad Hronom), na ktorých čaká trať s dĺžkou 130 km. Po pretekoch juniorov, v sobotu 26.9.2015 o 19:00 hod., bude medzi ženami Elite jediná slovenská reprezentantka TEREZA MEDVEĎOVÁ (BePink La Classica). Na Terezu čaká trať dlhá 130 km. V pretekoch s hromadným štartom v kategórii muži Elite budú na štarte v nedeľu 27.9.2015 o 15:00 hod. traja slovenský cyklisti - PETER SAGAN, JURAJ SAGAN, MICHAEL KOLÁŘ (všetci traja Team Tinkoff - Saxo). Na mužov Elite čaká trať dlhá 259 km. V tímov časovke, ktorá sa ide na začiatku šampionátu 20.9.2015 o 19:30 hod., pravdepodobne v BMC Racing Teame predstaví PETER VELITS.     Autor: Milan Majtán

Report: Continental Novodubnický maratón 2015
02. 09. 2015 Reportáže

29.9.2015 sa konalo 21. kolo Novodubnického maratónu. Podnadpis, ktorý organizátori udelili preteku „Najstarší a najťažší pretek na Slovensku“ ma akosi prinútil sa prihlásiť na najdlhšiu trať. Doteraz som vždy jazdil len krátke, šprintérske 25-ky. No povedal som si, že keď nevyskúšam dlhú trať tu, tak asi nikde. Trate boli rozdelené na 4 typy: Basic: 20 km/630 m Klasik: 40 km/1600 m Hard: 72 km/2550 m King: 104 km/3870 m Organizoval sa tu aj beh ale štart som mal o 08:00 ráno, takže neviem ako to všetko prebiehalo. Registrácia prebehla veľmi rýchlo a bezproblémovo. Sprchy a WC boli veľmi pekné a čisté, čo ma ale trošku zamrzelo už po pretekoch, že netiekla teplá voda, no po 104 km v pekelnej horúčave nemohlo nič lepšie padnúť vhod. Prezliekli sme sa do dresov bikepoint.sk a keďže sme prišli asi o hodinu skôr, tak nám ostal čas na omrknutie celého zázemia pretekov. Cieľ bol situovaný pod tribúnami miestneho amfiteátru, čo bolo veľmi dobre vymyslené, pretože takmer všetci budú sedieť okolo a povzbudzovať prichádzajúcich pretekárov do cieľa. Jedna vec nás ale nepotešila, vydávanie jedla bolo dosť od ruky ale asi sa to nedalo inak vymyslieť. Pretek moderoval známy moderátor Roman Barényi, ktorý je známy určite každému bikerovi z nejedného preteku. Bolo 07:40 a nastal čas sa pripraviť na štart. Na ľavé predlaktie som si provizórne odkreslil profil trate, aby som približne vedel, kde ma čaká ktorý kopec. Vytiahol som zo stojana bike, vyčistil reťaz, namazal a v tej chvíli som bol ja a môj spoločník pripravený na najdlhší pretek v živote. Popravde som sa vôbec netešil už od prihlásenia, ale odolal som pokušeniu prehlásenia sa na kratšiu trať. Na štarte vládla pokojná a usmievavá atmosféra. Bolo nás 38 šialencov pripravených na dnešnú skúšku. Nik sa netlačil a nehrnul vpred. Vôbec som nemal potrebu sa pretláčať na špicu, pretože som videl známe tváre z pretekov a vedel som, že to nemá vôbec zmysel s nimi súperiť hneď na štarte. Pred štartom sa vždy zvyknem rozjazďovať minimálne 20 minút dopredu no povedal som si, že to asi ani netreba, keďže pôjdem pozvoľna a v kľude, nie ako na 25-kách kde sa bombuje už od prvej sekundy. Pár sekúnd pred štartom som si opakoval myšlienku od kamaráta Michala, ktorý jazdí dlhé trate: „Nežeň sa vpred, prvé 2/3 trate si choď po svojom a s kľudom, potom to vypeč tak ako to ty vieš.“ A zrazu to prišlo! Štart!!! Adrenalín v žilách mi zaradil jednotku a všetko sa to mohlo začať. Sprievodné policajné auto nás prevádzalo mestom a ľudia okolo ciest nás hlasno povzbudzovali a to mi dodalo sebadôveru hneď na úvodných kilometroch. Bolo mi až divné, že sa nik netlačí a neženie vpred ako na krátkych tratiach, kde si každý chce vybojovať skvelé miesto niekde na čele. Po pár kilometroch mestom nás fáborky nasmerovali na prvé poľné kopce a šotolinu. Videl som ako čelo pelotónu vedie známy Karel Hartl, hneď som si uvedomil s kým mám dočinenia. Prvé poľné stúpačiky nás rozdelili na skupinky, ja som ostal v tretej skupine. Ich tempo mi úplne vyhovovalo, tak som nemal potrebu zrýchľovať alebo naopak zaradiť sa dozadu. Po prvých lúkach nás čakal spomínaný okruh pre Kingov. Nespomínam si presne ale myslím, že na strome bola ceduľka s označením 28% stúpanie, neviem presne. No veľmi dobre si spomínam na to, že to bol neskutočný kopec, bola to taká „strecha“, že som asi polovicu tlačil bike vedľa seba a šiel pľúca vypľuť. Veľa ľudí ten kopec tlačilo tiež, pretože nás čakalo ešte mnoho kilometrov a bolo by zbytočné míňať energiu na niečo tak náročné a ešte keď to pôjdeme 2x! Po strmom výšľape nás čakali lesné cesty a malé single, ktoré podľa mňa neboli veľmi dobre upravené. Jazdil som po spadnutých konároch, celé ruky som mal dopŕhlené od žihľavy a doškriabané od kríkov. Prechod hustým lesom, ktorý nám potom organizátori pripravili sa mi veľmi páčil. Tu som predbehol skupinku piatich pretekárov z mojej trate. Boli to veľmi rýchle a technicky náročné singláče no keďže s kamarátmi také obľubujeme, vyžíval som sa v nich a zabúdal na brzdy. Prichádzal som na strmé otoče, tie som prešiel na biku tak, ako to máme natrénované. Po prejdení niekoľkých takýchto ostrých switchov som sa obzrel a nikde nikoho. Cesta ma navigovala na lúčny zjazd a šliapol som do pedálov, veď keď si vytvoriť náskok, tak poriadny. No skoro sa mi to nevyplatilo. V jednej poľnej vlne ma vyhodilo zo sedla, vycvakla sa mi tretra a skoro som tak prišiel k nepeknému úrazu a preteky by sa pre mňa možno predčasne skončili. Upokojil som sa a pokračoval ďalej. Prichádzal som na prvú občerstvovačku, stoly boli plné buchtičiek, koláčov, ovocia, bagetiek...radosť sa pozerať, najedol som sa do sýtosti, nasadol na bike a valil ďalej. Zrazu ma obehla známa tvár, Karel Hartl aj s početnou skupinou, tak som ich došliapol a spýtal sa, že či idem dobre keď ma práve obehli. Odvetili mi, že to oni zablúdili a natočili niekoľko km navyše. Po rozhovore sa mi už všetci pomaly v kopci strácali, vyšprintovali ho tak rýchlo, že som neveril vlastným očiam. Po niekoľkých km som sa dostal na ďalšie singeltracky, ktoré ma naviedli na križovatku okruhu. Tu som dostal sprejom bodku na štartovné číslo aby sa vedelo, že mám prvý okruh za sebou. Avšak nasprejované mám aj bowdeny čo ma naozaj rozčúlilo, snáď to zíde. Tak sa opäť púšťam do 28% stúpania, samozrejme vedľa bicykla. Akurát som sa v tomto kopci križoval s prvými borcami z trate Hard, ktorý ten kopec šprintovali neskutočným spôsobom, pokrútil som nechápavo hlavou, uhol som sa im nech majú priestor a pokračoval po svojom. Bolo to už celkom na psychiku keď som vedel čo ma čaká a neminie na okruhu, ktorý točím už 2x. Po ukončení okruhu sa púšťam ďalej po trati. To si popravde veľmi nepamätám, vytváral sa mi tunel pred očami a neregistroval som kade sa ženiem. Neustále som mal okolo seba pretekárov z trate Hard, ktorý ma povzbudzovali a motivovali. Dostával som sa do Trenčianskych Teplíc a konečne som si mohol oddýchnuť na rovinatej asfaltke a ťahať po dlhom čase ťažký prevod. Onedlho som natrafil na ďalšiu občerstvovačku, stoly boli opäť plné, tak som nevedel čo skôr zmlsnúť. No môj cieľ bol jasný, vymáčal som banán v soli z nechuťou zjedol, rýchlo zajedol čučoriedkovou štrúdľou, vypil 3 poháre ionťáku, zacvakol tretru a šiel sa najesť ďalších kilometrov. Tento krát trasa viedla na Baske. Veľakrát som o tom počul na trati ale nevedel som o čo sa jedná až kým mi jeden pán povedal, že to je najvyšší bod preteku. Z ťažka som prehltol ešte podivnú chuť po slanom banáne a hnal sa v ústrety osudu. No ešte kým so sa dostal na spomínaný výšľap, musel som sa predrať niekoľkými lúkami a v tom teple to bolo čisté peklo! Prechádzal som nimi a len z ťažka som dýchal, keďže lúky boli sparené a nažhavené od pražiaceho slnka. Prešiel som okolo lesíka a zbadal som ako sa niektorý pretekári osviežujú vodou zo studne. Prišlo mi to ako veľmi dobrý nápad, položil som bike na zem a bežal sa osviežiť. Napumpoval som pákou v studni vodu, strčil hlavu pod točku a užíval si chladný, slastný pocit. Po osviežený ma čakal náročný 8 km výstup do kopca. Po nejakom čase som si uvedomil, že šlapem do kopca po serpentínach vyloženými šotolinou a kameňmi. Úplne mi to pripomínalo náš malofatranský asfaltový Polom, na ktorý som sa už dlho neodvážil. Po mnohých a úmorných zákrutách ma regulovčík naviedol do lesa, ktorý bol veľmi strmý ale konečne som sa ocitol v chládku. Zrazu počujem ako ma niekto obieha z prava, tak som sa uhol, bol to Michal Kaněra, ktorý už dokončoval okruh no ja som ho ešte len začínal!! Zo sedla šprintoval kopce, ktoré som ja mixoval na ľahučkých prevodoch. Po asi kilometri som dorazil na vrchol Baske (955 mn.n.), čakala ma tu ďalšia občerstvovačka no tento krát len s vodou, ionťákom a paradajkami, to mi vôbec nevadilo, bol som len neskutočne vypľutý a vysmädnutý po dlhom výšľape. Vysadol som na bike a zrazu okolo mňa prefrčal Karel Hartl, uvedomil som si, že to je boj dvoch najlepších jazdcov na dlhej trati. Pokračoval som po hrebeni a zjazdiť si to až pod Baske. Túto cestu si taktiež vôbec nepamätám ale veľmi mi pripomínala hrebeň Martinských holí, bol tam veľmi pekný výhľad na Vápeč, na ktorom som nedávno bol s kamarátmi ale to je jediné čo si pamätám. Myšlienkami som stále s partiou niekde na turistike alebo dobrej bikovačke. Po asi 6 km sa dostávam do lesa, kde na stromoch boli popísané výkričníky, spozornel som a bol som na všetko pripravený. Prudké, strmé a štrkové zjazdy boli naozaj veľmi nebezpečné a dali mojím brzdám naozaj zabrať. Pod najprudším zjazdom stáli dvaja záchranári pripravený na to najhoršie. Pri tomto zjazde mi začali pískať brzdy, chcel som ich trošku uvoľniť no bike nabral väčšiu rýchlosť ako som chcel, chytil zlú stopu, šprajclo sa mi koleso a letel som cez riadítka. Rýchlo som sa pozviechal, skontroloval škody na biku a na mne. Našťastie sa to obišlo bez škrabanca alebo ťukanca ale ja som mal pravé koleno trochu odreté a celý som bol zaprášený. Oprášil som sa, nasadol a pokračoval ďalej. Po ďalšom strmom zjazde som dorazil na najlepšiu občerstvovačku na trati! Bol som prekvapený ochotou a starostlivosťou organizátorov. Keď som zastavil, jeden z nich mi vzal bike, vytiahol bidóny a spýtal sa, či chcem iont alebo vodu. Povedal som, že do väčšieho iont a do menšieho vodu. S ochotou tak spravil, vložil bidóny do košíkov a podal mi bike. S ničím podobným som sa ešte nestretol. Najedol som sa do sýtosti, zisťoval kam ma ešte trasa navedie, no keď mi povedali, že naspäť na Baske ale z druhej strany, tak som z nemým úžasom nechápal a neveril im. Nasadol som na bike, pozdravil a s poprianím veľa šťastia na trati od všetkých pretekárov a ľudí na občerstvovačke sa rútil naspäť na najvyšší bod preteku. Presne 8 km na vrchol. Celú cestu pripomínajúc Polom ale tento krát od Strečna som nikoho nestretol. Míňal som zatáčku za zatáčkou, predieral som sa myšlienkami aby som zabudol na to, kde sa práve nachádzam. V asi polovici výšľapu stála na kraji cesty skala s nápisom King vydrží!!! Zaťal som zuby, cvak-cvak na ťažší prevod a vypálil som na vrchol. Takáto jednoduchá vec dokáže neskutočne nabudiť a povzbudiť človeka. Namotivovaný som už nepremýšľal nad zákrutami ale nad tým, že mierim naspäť na tú úžasnú občerstvovačku. Zrazu som sa ocitol na mieste, kde ma križoval Michal Kaněra, v tom čase už bol asi v cieli no mňa čakalo ešte ďalších 30km. Vypľutý som dorazil na vrchol Baske, tu nezastavujem a púšťam sa na hrebeňovku Martinských holí a strmých zjazdov, teraz ale bez pádu v zjazde som sa ocitol na vytúženej občerstvovačke. Opäť do seba tlačím koláčiky, buchty, osolený banán, chcel som prejsť na orechovú štrúdľu no povedali mi, že mám pred sebou asi 19 pretekárov. Štrúdľu som prenechal ostatným, pozdravil sa a vyrazil za nimi. Môj cieľ bol jasný! Predbehnúť aspoň jedného! Ostávalo mi asi 25 km do cieľa , práve tu prišiel môj čas a kamarátova rada aby som to vypiekol naplno! Na ťažkých prevodoch si to prášil po asfaltke, tu som predbehol jedného bikera, keď sa obzriem, tak zisťujem, že sa práve nachádzam nie na 20. ale 19 mieste to mi ale samozrejme nestačí a uháňam ďalej. Neúprosne som točil posledné kilometre a kopec/nekopec, stále mám zaradené moje obľúbené ťažké prevody. Na dlhých tiahlých lúkach, ktoré sú vždy mojou slabosťou som sa hnal takou rýchlosťou, že sám tom neverím a nechápem, že necítim žiadnu únavu v nohách ani vyčerpanie po prejdených 85 kilometroch. Práve naopak cítil som sa ako znovuzrodený a pripravený šprintovať až do cieľa. Predo mnou sa po lúke za sebou ťahali dvaja pretekári, po niekoľkých chvíľach som ich svojím tempom došliapol, prebehol a šiel si stále po svojom. Keď sa po nejakom čase otočím, tak všetci traja, ktorých som obehol sa mi ťahali za zadným kolesom, hneď si zaraďujem vyšší prevod a ťahal čo to dalo aby som ich trošku demotivoval. Na vrch lúky som prišiel s pekným náskokom a na moje šťastie ma fáborky navigovali do lesa. Uvedomujem si, že som na úplnom vrchole hory, tak jediná cesta je dole! Hustým lesom sa ťahal krásny lesný singláč, keďže niečo také veľmi obľubujem a pravidelne s partiou zjazdujeme podobné a náročnejšie singletracky, užíval som si to naplno. Rozpumpoval som to naplno a užíval si každú zákrutu, každý koreň a zabúdal som na brzdy, proste nádhera. Míňam riadítkami stromy len o centimetre a chcel som vytvoriť čo najväčší náskok a udržať si pozíciu! Po niekoľkých km singláčov a lestných ciest sa dostávam na otvorenú plochu, obzrel som sa za seba a nikde nikoho! Zo slzou na líci a 5 kmdo cieľa si uvedomujem, že som to zvládol a dokázal niečo pre mňa nemožné. Neustále sa obzerám či ma náhodou niekto nedobieha ale nie, cez mesto som sa hnal úplne sám a tak rýchlo ako sa len dalo. Regulovčíci zastavovali autá, aby som mohol bezpečne prejsť mestom. Dostával som sa už do povedomých častí mesta a zrazu to prišlo! Prichádzam do areálu pretekov a rútil som sa do amfiteátru pod tribúny. Utieram slzu a hrdinsky prechádzam cieľovú pásku. Ľudia okolo kričali a tlieskali. Bol to neuveriteľný zážitok prekonávania samého seba na najťažšom preteku na Slovensku. Nakoniec som dorazil celkovo na 17. a v kategórií na 12. mieste. Síce som celý pretek sám sebe nadával, že načo som sa to dal a prečo som si vybral práve túto trať. Pre toto! Pre skvelý pocit víťazstva a prekonania sa. Na kofolke a pivku ma už čakali priatelia z klubu, ktorí boli z môjho úspechu taktiež veľmi nadšený. Po osviežujúcej sprche si vychutnávam skvelý guláš a o chvíľu začína vyhodnocovanie a tombola. Na moje prekvapenie všetky ženy, ktoré sa zúčastnili preteku dostali na pódiu kyticu a kozmetický balíček Nivea. Vyhodnocovanie prebiehalo naozaj veľmi rýchlo, taktiež aj tombola. Hlavnou cenou bol bicykel značky Liberta, toto gesto určite každému vyčarilo úsmev na tvári. Tento rok som sa zúčastnil mnoho pretekov a tento patrí určite medzi tie, na ktoré nezabudnem a budem si ho pamätať v dobrom. Takže budúci rok sa tu opäť stretneme!   Autor: Tomáš Chabada Foto: Tomáš Chabada, Monika Sedliačková

11. etapa Vuelta a Espaňa 2015
02. 09. 2015 Reportáže

Najťažšia etapa v histórii GrandTours - takéto označenie mala dnešná 11. etapa Vuelty a Espaňa. Kráľovská horská etapa merala 138 kilometrov a viedla cez šesť vrchárskych prémii (4 x 1. kat., 1 x 2. kat., 1 x HC). V etape bez metra roviny nastúpali dnes cyklisti na takmer 70. kilometroch 4950 metrov. Etapa začínala v Andorre a končila na stúpaní prvej kategórie na Els Cortals de Encamp vo výške 2100 m n. m. Náročnú etapu ovládol Astana Pro Team. V etape zvíťazil Španiel Mikel Landa, ktorý bol od 20. kilometra v úniku spolu s ďalšími 18 cyklistami. Druhý skončil Landov tímový kolega, taliansky cyklista Fabio Aru so stratou 1:22 min. Tretí Američan Ian Boswell (Sky ProCycling) zaostal o 1:40 min. Z favoritov na celkové víťazstvo dnes najviac stratil Brit Christopher Froome (Sky ProCycling), ktorý spadol ešte pred ostrým štartom. Do cieľa prišiel doudieraný na 32. mieste so stratou 8:41 min. PETER VELITS (BMC Racing Team) skončil na 81. mieste so stratou 24:34 min. MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) dnes obsadil 175. miesto, keď na víťaza stratil 35:07 min. Fabio Aru sa po druhom mieste v dnešnej etape dostal do čela priebežného poradia.     Priebežné poradie po 11. etape: 1. Fabio Aru.....Astana Pro Team.....43h 12' 19'' 2. Joaquim Rodríguez.....Team Katusha.....+ 00' 27'' 3. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 30'' 63. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 01h 10' 58'' 135. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 01h 56' 22''     Autor: Milan Majtán

Istrofinal Snežnický MTB maratón. Zľavnené štartovné do 4.9 !
02. 09. 2015 Reportáže

Dňa 19.septembra 2015 v sobotu sa uskutoční 2. ročník cyklistického podujatia s názvom Istrofinal Snežnický MTB maratón v nádhernom prostredí Kysuckej vrchoviny, neďaleko od mesta Žilina. Štart je plánovaný v obci Snežnica o 10:00 hod. Pripravené sú 2 trasy - 20km a 40km. Pre malé deti je pripravený detský pretek na ihrisku. Súčasťou podujatia bude živá hudba a exhibičné vystúpenie Bike Trial Show. Viac info a registrácia na: www.sneznickymaraton.sk, Zľavnené štartovné do 4.9 !          

10. etapa Vuelta a Espaňa 2015
31. 08. 2015 Reportáže

Desiata etapa merala 147 kilometrov. Zvlnená etapa začínala vo Valencii a končila v Castellon. O únik sa pokúšalo viacero skupín ale tímy so šprintérmi situáciu kontrolovali. Poslednú trojčlennú skupinu dostihol pelotón necelých päť kilometrov pred cieľom. O víťazovi tak rozhodol záverečný šprint, v ktorom bol prekvapivo najrýchlejší 25 ročný taliansky cyklista Kristian Sbaragli (MTN - Qhubeka) pred Nemcom Johnom Degenkolbom (Team Giant - Alpecin). Tretí bol Španiel José Rojas (Movistar Team). PETER VELITS (BMC Racing Team) prešiel cieľom v desiatej etape na 73. mieste so stratou 6:14 min. MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) skončil dnes na 101. mieste so stratou 10:50 min. Na čele priebežného poradia zmeny nenastali. Zajtra čaká pretekárov prvý deň voľna.     Priebežné poradie po 10. etape: 1. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....38h 34' 56'' 2. Joaquim Rodríguez.....Team Katusha.....+ 00' 57'' 3. Esteban Cháves.....Orica GreenEdge.....+ 00' 59'' 59. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 48' 53'' 127. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 01h 23' 44''     Autor: Milan Majtán

9. etapa Vuelta a Espaňa 2015
30. 08. 2015 Reportáže

Počas dnešnej etapy museli cyklisti prekonať kopec druhej kategórie na Alto de Puig Llorenca (350 m n. m.) a vystúpať do cieľa stúpania prvej ketegórie, ktoré tiež bolo na Alto de Puig Llorenca ale vo vyššej nadmorskej výške (415 m n. m.). Deviata etapa začínala v Torrevieja a po 168. kilometroch končila v Cumbre del Sol. Po včerajšej havárii s motorkou nenastúpil do dnešnej etapy doudieraný PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo). V cieľovom stúpaní predviedli favoriti na celkového víťaza krásnu cyklistiku, keď útočili a snažili sa zvíťaziť. Tesne pred cieľom sa už zdalo, že vyhrá Christopher Froome (Sky ProCycling), keď ho predbehol Holanďan Tom Dumoulin (Team Giant - Alpecin) a prekvapivo zvíťazil. Druhý Brit Froome bol pomalší o 2. sekundy. Tretí Španiel Joaquim Rodríguez (Team Katusha) zaostal 5 sekúnd. PETER VELITS (BMC Racing Team) dnes prišiel na 36. mieste so stratou 2:49 min. MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) skončil na 103. mieste so stratou 13:57 min. Víťaz dnešnej etapy Tom Dumoulin sa po štyroch dňoch obliekol do červeného dresu lídra Vuelta a Espaňa.     Priebežné poradie po 9. etape: 1. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....35h 22' 13'' 2. Joaquim Rodríguez.....Team Katusha.....+ 00' 57'' 3. Esteban Cháves.....Orica GreenEdge.....+ 00' 59'' 60. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 42' 39'' 120. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 01h 12' 54''     Autor: Milan Majtán

8. etapa Vuelta a Espaňa 2015
29. 08. 2015 Reportáže

Dnešnú etapu ovplyvnili pády a kolízia. Zvlnená ôsma etapa merala 188 kilometrov a viedla z Puebla de Don Fabrique do Murcie. Na pretekárov čakal v závere 25 kilometrový okruh, ktorým prechádzali dva krát. Dva krát museli prekonať aj stúpanie Alto de la Cresta del Gallo s dĺžkou 4,4 km a priemerom 7,2 %, ktoré bolo hodnotené ako stúpanie 3. kategórie. Päťdesiat kilometrov pred cieľom pretriedil pelotón hromadný pád, po ktorom odstúpili okrem iných, tretí v priebežnom poradí Daniel Martin (Team Cannondale - Garmin) a Tejay Van Garderen (BMC Racing Team). Osem kilometrov pred cieľom zaútočil PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) spolu s dvojicou pretekárov, keď do neho nabúrala sprievodná motorka! Oškretý a riadne nahnevaný SAGAN pokračoval voľným tempom do cieľa sám. Zo svojho životného víťazstva sa tešil v záverečnom šprinte Belgičan Jasper Stuyven (Trek Factrory Racing). Druhý skončil Španiel Peio Bilbao (Caja Rural - Seguros Rga), tretí Francúz Kévin Reza (FDJ). Doudieraný PETER SAGAN dnes prišiel na 64. mieste so stratou 5:27 min, PETER VELITS (BMC Racing Team) 132. a MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) na 133. mieste, obaja so stratou 13:43 min Červený dres naďalej oblieka Esteban Cháves (Orica GreenEdge)     Priebežné poradie po 8. etape: 1. Esteban Cháves.....Orica GreenEdge.....31h 12' 18'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 10'' 3. Nicolas Roche.....Sky ProCycling.....+ 00' 36'' 75. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 39' 50'' 108. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 54' 27'' 124. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 58' 57''     Autor: Milan Majtán

7. etapa Vuelta a Espaňa 2015
28. 08. 2015 Reportáže

Prvá horská etapa na tohtoročnej Vuelte mala 191 kilometrov. Siedma etapa začínala v Jodare a končila v Capilleira. Pelotón dnes musel prekonať stúpanie tretej kategórie a dostať sa do cieľového stúpania prvej kategórie na Alto de Capileira, ktoré malo 18,7 km s priemerom 5,1 %. Po dlhom úniku ako prvý prešiel cieľom holandský cyklista Bert Jan Lindeman (Team LottoNL - Jumbo). Druhý Bielorus Ilja Koševoj (Lampre - Merida) zaostal o 9 sekúnd. Tretí Talian Fabio Aru (Astana Pro Team) bol pomalší o 29 sekúnd. Ako prvý zo slovenských cyklistom prešiel cieľom PETER VELITS (BMC Racing Team) na 78. mieste so stratou 15:51 min. MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) dnes skončil na 118. mieste so stratou 23:05 min. PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) skončil 184. s mankom 23:54 min. Prekvapivú minútovú stratu si dnes pripísal víťaz TdF 2015 Chris Froome (Sky ProCycling). Červenému Estebanovi Chávesovi (Orica GreenEdge) patrí po dnešnej etape aj zelený dres, z ktorého vyzliekol PETRA SAGANA.     Priebežné poradie po 7. etape: 1. Esteban Cháves.....Orica GreenEdge.....27h 06' 13'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 10'' 3. Daniel Martin.....Team Cannondale - Garmin.....+ 00' 33'' 61. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 26' 07'' 115. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 45' 14'' 127. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 49' 00''     Autor: Milan Majtán

Report: Kráľovský MTB maratón 2015
27. 08. 2015 Reportáže

Dňa 22. 8. 2015 sa uskutočnil 8. ročník obľúbeného Kráľovského maratónu. Maratón sa konal v meste Granč Petrovce, ktoré sa rozprestiera v krásnom prostredí Hornádskej kotliny. V areály pretekov sa konalo už 7. kolo Detskej Tour Petra Sagana, v ktorej si mohli zmerať svoje sily aj tí najmenší. Celkovo sa maratónu zúčastnilo 381 jazdcov, ktorí postupne odštartovali na 90 km, 50km a 25km trati. Zázemie pretekov bolo situované pri obecnom úrade, v ktorom sa nachádzala registrácia. Prihlasovanie prebiehalo naozaj bleskovo, bez zbytočného zdržiavania. Balenie štartovacieho balíčka do papierových obálok ma milo prekvapilo. Keďže som milovníčka prírody zastávam ochranu životného prostredia a týmto ústretovým krokom si ma maratón získal hneď na začiatku. Chystanie a príprava bicyklov pri pohľade na Spišský hrad šla naozaj od ruky. Ešte pár natočených km na zahriatie nôh a ocitáme sa medzi štartujúcimi na 25 km trati. Atmosféra na štarte bola naozaj úžasná. Všade okolo som videla usmiate tváre, ktoré dokonale odrážali ich nadšenie. Pretekári boli ohľaduplní, nikto sa netlačil, nestrkal. Odštartovala nás pesnička Highway to Hell, ktorá všetkých naladila na tú správnu pretekársku náladu. Od komentátorky sme vedeli, že akonáhle začne hrať už spomínaná pieseň, máme presne jednu minútu do štartovného výstrelu. Niečo podobné som na maratóne ešte nikdy nezažila. Kráľovský maratón začal byť plný zaujímavých prekvapení. Štartovný výstrel spolu s burácajúcou piesňou nás vyslal na trať. V ten moment som ešte netušila, že to bude ten najlepší maratón aký som, v tejto sezóne absolvovala. Úvodná asfaltka, prechádzajúca cez mesto Granč Petrovce náš priviedla do centra obce Žehra, od ktorej sme sa odpojili a pokračovali po lesnej ceste, ktorá sa začala pomaly dvíhať. Po náročne nastupaných km nás čakal krásne rýchly zjazd po poľnej ceste, ktorá bola vo výbornom stave, takže sme na brzdy mohli skoro úplne zabudnúť a užiť si adrenalínový zjazd na plné pecky. Vrátili sme sa opäť do obce Žehra, odkiaľ nasledovalo opäť stúpanie na 2 kopce, z ktorých viedli dlhé tiahle singeltracky, ktoré tvorili cca 30% z celej trate. Dostali sme sa do Spišského Podhradia, kde sme prechádzali cez úzke uličky, vykachličkované chodníky a mosty. Konečne sme prišli k najkrajšej časti Kráľovského maratónu k výšľapu na Spišský hrad. Cesta k nemu bola síce náročná, ale o to zaslúženejší bol pohľad na hrad, ktorý sa nám na vrchole naskytol. Dlhé stúpanie vystriedal perfektný technický zjazd plný skál a veľkých kameňov pomedzi, ktoré viedli úzke kľukaté cestičky, ktoré sa mi v niektorých okamihoch doslova strácali pred očami. Tento trail ma neskutočne bavil. Keďže som sa Kráľovského maratónu zúčastnila 1. krát, nikdy som nevedela čo ma za nasledujúcou zákrutou čaká. Hravosť tomuto zjazdu dodávali malé húpavé kopčeky, v ktorých som si mohla odskúšať svoje amatérske zjazdárske zručnosti spoza sedla. Pred posledným kilometrom do cieľa, nám organizátori spestrili trať širokým potokom. Bola to veľmi príjemná osviežujúca vložka. Po pár km nápis na asfalte signalizoval 200 metrový úsek do konca trate. V cieli nás vítali usmiate dievčatá, ktoré nám na krk vešali účastnícke medaile. Vtipný nápis „prišiel som, prešiel som, prežil som“ ma veľmi pobavil. Na konci záverečnej rovinky sme sa mohli občerstviť v stánku s jedlom a pitím. Na osvieženie ponúkali vodu a výborný malinový iontový nápoj a na zahnanie hladu mali na výber rôzne druhy ovocia, medzi ktorými nemohol chýbať obľúbený melón, bábovku, chutné pagáče. Napravo od občerstvovačky v stánku Chio ponúkali ochutnávku chrumkavých chipsov rôznej príchute. Zemiakové lupienky servírovali v miskách, ktoré boli vždy plné a pripravené pre každého, kto mal chuť. Organizátori pre pretekárov pripravili naozaj pestrý jedálny lístok. Na výber sme mali chutný kotlíkový guľáš, domáce halušky, sladké palacinky, ale najviac som sa tešila na špecialitu Kráľovského maratónu, na grilovaného vola, ktorý nám rozvoniaval už na štartovej čiare. Už pred štartom sa mi pri pohľade na otáčajúci kus mäsa poriadne zbiehali slinky. Pri výbere jedla som teda nemusela dlho váhať. Hovorí sa, kto váha ten nemá, ale v tomto prípade bolo mäsa naozaj dostatok. Grilovaný vôl, nie len že perfektne vyzeral, ale aj chutil. Klobúk dole pánovi šefkuchárovi. Čakanie na vyhlasovanie výsledkov nám spríjemňovala sledovanie súťaže detskej tour Petra Sagana, ktorá sa pomaly blížila ku koncu. Víťazi boli odmenení soškami v tvare bicykla, vyrobeného z medeného drôtu, postaveného na drevenom obdĺžniku. Po odovzdaní cien nasledovala detská tombola, vyhradená len pre účastníkov detskej tour. Vyhodnotenie výsledkov otvorenej súťaže bolo veľmi príjemné. Milá moderátorka vytvárala tú správnu víťaznú atmosféru, ktorá pri odovzdávaní cien nesmie chýbať. Dekorované ženy získali okrem pamätného diplomu, nádhernú kyticu kvetov a krásny víťazný pohár. O zábavu sa nám postarali aj víťazi zo 90km trati, ktorí rozhrkali svoje špampanské a vystriekali ho na tlieskajúcich divákov. Okrem štandardných kategórií rozdelených podľa pohlavia a veku, boli na 25 km trati hodnotení jazdci v tímoch, ktorým sa počítali 3 najlepšie zajazdené časy. Špeciálne ceny v podobe bombového dresu a návlekov na ruky, dostávali 20 najrýchlejší pretekári v každej kategórií bez rozdielu pohlavia. Jazdci, ktorí štartovali na 25 km trati získali žlté dresy, pretekári z 50 km trate si odniesli červené dresy a najväčším borcom zo 90 km trate boli odovzdané návleky na ruky . Kráľovský maratón u mňa získal 1. miesto za najlepší maratón tohto ročnej sezóny. Prostredie, v ktorom sa maratón odohrával bolo skutočne nádherné. Závod bol plný prijemných prekvapení, v podobe krásnych výhľadov, rýchlych zjazdov a zábavných technických pasáži. Myslím si, že obsahoval všetko čo má správny pretek mať. Trať bola perfektne označená. Červeno - biele fáborky dopĺňali farebné bodky na kameňoch a šípky na asfaltových a lesných cestách. Síce, raz sa aj mne podrazilo zle odbočiť, ale to preto, lebo som bola natoľko uchvátená z trate, že som nedávala pozor. Keďže organizátori rátali aj s touto možnosťou, o pár metrov ďalej ma zastavilo veľkej biele X, ktoré ma nasmerovalo opäť na správnu cestu. Názov „Kráľovský“ maratón doslova vystihuje jeho charakter. Všetkým milovníkov cyklistiky odporúčam, zúčastniť sa tohto zaujímavého preteku. Hobby jazdci si krátku trať užijú určite naplno a tí, ktorí si trúfajú na viac budú mať niekoľko násobne viac zážitkov, ktoré budú moc zažiť na 50 a 90 km trati. Moja tohtoročná účasť bola síce prvá, ale určite nie posledná.   Autor: Monika Sedliačková Foto: Tomáš Chabada a Anton Ďurina

6. etapa Vuelta a Espaňa 2015
27. 08. 2015 Reportáže

Dnešná etapa končila trojkilometrovým stúpaním tretej kategórie na Purto del Leon s priemerom 6,4 %. Okrem cieľového stúpania tretej kategórie, čakal na pelotón v kopcovitej etape dlhej 200 km so začiatkov v Cordobe a cieľom v Cazorle, ešte jedno stúpanie tretej kategórie. Necelých 15 km pred cieľom dostihol pelotón piatich cyklistov zo šesťčlenného úniku, v ktorom bol aj slovenský cyklista PETER VELITS (BMC Racing Team). Posledného pretekára pelotón pohltil necelé štyri kilometre pred cieľom. Tri kilometre do pásky zaútočil Kolumbíjčan Esteban Chaves (Orica GreenEdge) a cieľom prešiel pred druhým Írom Danielom Martinom (Team Cannondale - Garmin) s náskokom 5. sekúnd. Tretí bol červený holandsky cyklista Tom Dumoulin (Team Giant - Alpecin). Cieľom prešli bratia Velitsovci spolu. MARTIN (Etixx - Quick Step) na 87. mieste, PETER na 88. mieste, obaja so stratou 4:19 min. PETER SAGAN (Team Tinkoff - Saxo) dnes prišiel na 95. mieste so stratou 5:02 min. Esteban Cháves na tohtoročnej Vuelta a Espaňa vyhral už druhú etapu a po jednom dni si zobral späť červený dres. PETROVI SAGANOVI patrí zelený.     Priebežné poradie po 6. etape: 1. Esteban Cháves.....Orica GreenEdge.....21h 55' 13'' 2. Tom Dumoulin.....Team Giant - Alpecin.....+ 00' 10'' 3. Daniel Martin.....Team Cannondale - Garmin.....+ 00' 33'' 52. PETER VELITS.....BMC Racing Team.....+ 10' 52'' 101. MARTIN VELITS.....Etixx - Quick Step.....+ 22' 45'' 114. PETER SAGAN.....Team Tinkoff - Saxo.....+ 25' 42''     Autor: Milan Majtán