Správy

Report: 24 hodín MTBike Jam 2017
15. 05. 2017 Reportáže

Prvý pretek už 8. ročníka československého seriálu 24 hodinoviek MTB odštartoval MTBike Jam 6. mája v obci Kuchyňa. Zázemie pretekov bolo situované v Campingu Park Karpaty, nachádzajúceho sa v blízkosti pohoria Malých Karpát. Keďže rozloha areálu nebola veľká, bol limitovaných počet štartujúcich pretekárov len na 100. Bikeri a ich doprovod mali možnosť ubytovania v karavanoch či stanoch, menej pohodlným stačilo iba ich vlastné auto. Registrácia, ktorá sa nachádzala hneď vedľa recepcie kempu prebehla bezproblémovo a rýchlo, keďže organizátori majú s týmto druhom pretekov bohaté skúsenosti. V areáli pretekov už od príchodu panovala dobrá a pohodová nálada. Nebolo sa kam náhliť, pretože preteky netrvali len pár hodín, ako to býva na tradičných maratónoch, ale celých 24 hodín. Príjemný hlas moderátora Luboša Dupkalu, ktorý nás sprevádzal celým priebehom pretekov, nám oznamoval, koľko času ešte ostáva do štartu. O 11:30 sa konalo poučenie, zahŕňajúce pokyny správania sa na trati, v zázemí pretekov, voči pretekárom, informácie o značení, terénu, regulovčíkov a pod. Po príhovore riaditeľa pretekov Petra Kučeru a starostu obce pána Róberta Bujnu sa postupne pretekári zhromaždili pod štartovaciu bránu, kde čakali na „safety car“, ktorým bol riaditeľ trate a zároveň minuloročný vicemajster Roman Vágner prezývaný „Citrón“. Po odštartovaní sa pretekári vydali na prvé kolo, ktorého úvodné metre viedli cez makadamovú cestičku kempu okolo karavanov či stanov a až následne vyústila pravotočivou zákrutou na asfaltovú cestu mimo areál. Nasledujúca ostrá odbočka doľava, ktorá nebola ani z ďaleka posledná poslala pretekárov na štrkovitú zvážnicu, pokračujúcu cez neďaleký les. Povrch v zalesnenej časti trate bol dosť mokrý, keďže cez husté konáre neprenikne toľko slnka aby ho vysušili. Klesajúca lesná cestička vyústila opäť na asfaltový úsek trate, ktorý sa striedal s kamenistým a nakoniec sa pripojil na hlavnú cestu obce Kuchyne, z ktorej nás sympatické regulovčíčky i regulovčíci z miestnej základnej školy odklonili na prvý „kopec“. Použitie úvodzoviek je namieste, nakoľko celá trať mala prevýšenie približne 80 m a mierne stúpajúca poľná cesta sa nedá nazvať kopcom. Nasledujúci profil trate mal klesajúci charakter vedúci zo začiatku po povrchu z drveného kameniva no neskôr sa pretekári dostali opäť na asfalt. Rýchlosť, ktorú v tomto úseku pretekári nabrali, zastavili na zemi nastriekané oranžové šípky, upozorňujúce na prudkú zákrutu doľava, vedúcu k vodnej nádrži. Panelovka tiahnuca sa okolo priehrady vytriasla nejedného pretekára. Po výživnej masáži nasledoval veľmi krátky štrkový zjazd a po ňom nič iné ako náhla zákruta doľava a krátky kopec, kde väčšina pretekárov zdvihla zadky zo sediel a vyšli si ho v stoji, veď ešte sa v tom sedle nasedia dosť. Následne na jazdcov čakal rýchly lúčny prejazd, ktorý bol opäť zastavený strmou zmenou smeru vľavo. Na tomto mieste sa výškový profil trate výrazne zväčšil a pretekári museli zabrať už do ozajstného kopca. Na poslednom kilometri sa vystriedali ešte dve zákruty a jemne klesajúca cesta viedla až priamo do cieľa, resp. kempu odkiaľ sa aj štartovalo. Nie len v mojom prípade, ale podľa výsledkovej listiny aj u mnohých jazdcov boli prvé kola ich najsilnejšie. Priemerný čas za ktorý vedeli zdolať cca 8km okruh muži sa pohyboval okolo 22 min., ženám trval jeden okruh priemerne 28min. Pri tomto druhu preteku, nie je podstatné ako rýchlo danú trasu zdoláte, ale koľko kôl dokážete urobiť za určený limit. Najdôležitejšie bolo stanoviť si vhodnú taktiku, ktorú dokážete hrať po celých 24 hodín. Tí najskúsenejší majú takúto: „na začiatku si stanoviť dobré tempo, postupne ho zvyšovať a na konci zabojovať naplno“ :D. V reály to takto však nefunguje. Lepšou taktikou je stanoviť si jedno tempo a to držať po celú dobru trvania preteku. Pre pretekárov bola od začiatku pretekov nachystaná občerstvovacia stanica, ktorá ponúkala hlavne základné potraviny doplňujúce potrebnú energiu ako: syr, saláma, chlieb, soľ, orechové či makové záviny, vianočku, čerstvé či sušené ovocie, horkú čokoládu, dobošky a na moje potešenie aj gumené cukríky. Okrem jedla ponúkala aj iontový nápoj a čaj, no keď chcel pretekár čistú vodu musel odložiť svoj bicykel a ísť si ju nabrať na toalety. O 16 hodine bolo k dispozícií aj teplé jedlo. Vo variante s mäsom ponúkali rezeň a zemiakový šalát, bez mäsa si mohli pretekári pochutiť na výbornom rizote. Hneď vedľa občerstvovačky bol postavený stan časomiery Time Chip, v ktorom si mohli pretekári hocikedy na dotokových displejoch pozrieť svoj aktuálny stav a porovnať sa tak s ostatnými. Zázemie pretekov bolo vybavené kamennými toaletami, sprchami a kuchynkou, čo je v prípade takéhoto druhu preteku naozaj žiaduce. Chvályhodné boli aj elektrické prípojky, ktoré boli skutočne na každom rohu. Taktiež súčasťou kempu bolo pohostinstvo, kde si mohli dať pretekári za odmenu čapované pivo alebo iný druh odmeny. Luboš Dupkal aj so svojím pomocníkom nás približne každú hodinu informoval o aktuálnom stave a približoval nám priebežné výsledky v jednotlivých kategóriách. Poradie sa zo začiatku moc nemenilo no čím dlhšie boli pretekári na trati, tým sa vytvárali medzi nimi väčšie rozdiely. Niektorí si robili pravidelne, ale kratšie pauzy, iní zas oddychovali menej často, ale zas dlhší čas. S ubúdajúcim svetlom pribúdali pretekárom minúty a tým pádom sa zvyšoval čas jednotlivých kôl. Okolo 20:00 hodine bolo svetelných lúčov naozaj len za mak, preto moderátor určil, že o 20:30 musí mať každý pretekár, ktorý pôjde na trať predné aj zadné svetlo. Ako býva dobrým zvykom zadné svetlo nechávajú pretekári permanentne svietiť, aby blikanie neznepríjemňovalo jazdu pretekárom idúcim za nimi. Kto nemal svetlo, bol hneď Lubošom upozornený a kým neurobil nápravu nemohol opustiť kemp. Noc bola pre mnohých pretekárov rozhodujúca a v mojom prípade aj osudná. S natočenými kilometrami, sa dostavuje aj únava a bolesť rôznych častí tela. Väčšina pretekárov sa sťažovala na bolesť zadku, krku a chrbta čo je súčasťou takéhoto preteku takže im vlastne nič nebolo. Mňa vo večerných hodinách položila bolesť kolena takže som nemohla v pretekaní pokračovať. No veľa pretekárov či pretekárok jazdili počas celej noci. Pre týchto jazdcov bola občerstvovačka otvorená non stop a ponúkala teplý vývar, ktorý im dodal potrebnú energiu. Počasie bolo organizátormi vymodlené, pretože až do rána bolo naozaj ukážkové. V raňajších hodinách začalo pršať, ale len v prvej časti trate. Okolo 8:00h za začal prebúdzať celý kemp, resp. tí, ktorí išli spať. Tých, ktorí ešte chceli spať už naisto prebudil jemný zamatový hlas moderátora Luboša, ktorý z vlastnej skúsenosti nie je možné prepočuť. Hneď potom ako poprial celému kempu dobré ráno, nám predostrel priebežné výsledky, ktoré sa cez noc v niektorých kategóriách výrazne zmenili. Niektorí pretekári sa z vedúceho miesta prepadli aj o niekoľko miest dole. V prípade väčšiny bikerov bolo o výsledku už v tom momente rozhodnuté, ale poniektorí bojovali až do poslednej minúty. Postupne ako sa blížila dvanásta hodina, sa zvyšovala aj rýchlosť vyčerpaných pretekárov, ktorý si na trati ešte merali sily. Keďže medzi daktorými bol len jednokolový rozdiel nemohli si dovoliť zvoľniť nastolené tempo, ak si chceli udržať svoju priečku. Porade ako bikeri dokončili posledné kolo vyhlasoval Luboš poradie v ktorom sa umiestnili. S niektorými pretekármi išli záverečné kolo aj ich členovia týmu a prichádzali do cieľa vo veľkom štýle. Po odbití dvanástej hodiny už do cieľa neprišiel žiadny pretekár, všetci to stihli v stanovenom limite. Unavení pretekári mali čas si oddýchnuť, osprchovať sa, najesť sa a pripraviť na vyhlasovanie výsledkov. Odovzdávanie cien prebehlo veľmi rýchlo bez zbytočného naťahovania. V kategórií jednotlivcov muži open boli výsledky oproti minulému roku naozaj prekvapivé. Na prvom mieste na umiestnil Hovanec Martin, ktorý sa minulý rok umiestil až na 7. mieste, druhým pretekárom sa stal neočakávane Petrilak Petr, ktorému v roku 2016 patrila predposledná priečka a na tretí stupienok sa postavil Vik Jiří, ktorý sa v uplynulom roku umiestil na 12. mieste. Čo sa týka minuloročného víťaza Tomáša Vitvaru, tento rok to prestrelil a z prvého miesta, ktoré si dlho držal sa prepadol až na 9. priečku. V kategórií sólo muži 40-54 sa o prvé miesto bili dvaja skúsení pretekári, ktorí si svoje sily na tomto preteku merajú takmer od jeho počiatočného ročníka. Nakoniec si prvé miesto neobhájil minuloročný vítať, ale na stupienok víťazov sa postavil jeho rival Sytař Tomáš, na druhom mieste sa umiestnil Borák Martin a na treťom Palásek Martin. Minuloroční víťaz a druhý v poradí v kategórií muži soló 50 a viac museli uvoľniť svoje miesto tohtoročnému víťazovi Bauerovi Pavelovi, ktorý si pred druhým Gálikom Pavlom vybicykloval 9 kolový náskok a tretí Linek Petr zaostával za prvým 13 kôl. Medzi prvým a druhým miestom v kategórií ženy open rozhodovali len minúty, keďže obidve najazdili rovnaký počet kôl 37. Nakoniec si však prvenstvo vybojovala Iveta Moldavčuk, ktorá prišla o 16 minúť skôr do cieľa ako Katarína Krajňaková. Na treťom mieste som sa umiestnila ja a na prvú som stratila až 14 kôl. Kompletné výsledky si môžete pozrieť na internetovom portáli časomiery time chip: http://vysledky.timechip.cz/#2017. Okrem tradičných kategórií kreatívni organizátori dodatočne vytvorili originálnu kategóriu s menom pre 12 ročného chlapca, ktorý urobil celkovo 12 kôl a najazdil tak 120km. Tento šikovný mladý biker sa volá Hupka Samuel. Pre začiatok sezóny 24 hodinoviek asi ani lepšie organizátori zvoliť nemohli ako uplynulú 24 hodinovku MTBike Jam. Trať so svojím prevýšením bola relatívne ľahká, no na druhej strane sa najazdilo veľa kilometrov. Atmosféra počas celého preteku bola veľmi príjemná. Mnoho ľudí sa navzájom poznali, keďže 24 hodín nejazdí hocikto, takže sa po určitom čase mohli opäť stretnúť a zmerať si sily starí známi. Organizáciu hodnotím pozitívne, nevšimla som si žiadne veľké nedostatky, počas celého víkendu som sa v areáli pretekov cítila výborne takže sa budúci rok s niektorými určite uvidíme opäť.   Autor: Monika Sedliačková Foto: Tomáš Chabada

Pozvánka: BISON SPA MTB MARATÓN Rajecké Teplice
14. 05. 2017 Pozvánky na akcie

20. mája 2017 sa v Rajeckých Tepliciach uskutoční prvý ročník MTB maratónu, ktorý organizuje bikepoint.sk s hlavnými podporovateľmi BISON SPORTSWEAR, SPA APHRODITE a IS INDUSTRY SOLUTIONS. Pripravené sú trate 49,5 km s prevýšením ľahko cez 1390 metrov a 18 km s prevýšením 600 metrov. Trate budú vedené prevažne po zvažniciach a lúkach v okoli Rajeckých Teplíc a Kuneradskými dolinami. Prihlasovať sa môžte na stránke http://entry.timechip.cz/ Zvýhodnené štartovné je 15,-€ pre prihlásených elektronicky do 14.5.2017 (nedeľa). Platba musí byť pripísaná na účet organizátora najneskôr do 16.5.2017 (utorok).       Pevne veríme že Vás poteší aj bohatá tombola a vystúpenie kapely FOLK DUO. Budeme sa na Vás tešiť v Rajeckých Tepliciach. bikepoint.sk team Autor: Luboš Terry Dupkala

Prvý deň voľna - Giro 2017
08. 05. 2017 Reportáže

Prvá GrandTour v tomto roku, Giro d'Italia, začala trochu netradične už v piatok a netradične, už po troch etapách, čakal na pretekárov aj prvý deň voľna. Dnešný prvý deň voľna z troch, je z dôvodu presúvania doprovodu z ostrova Sardínia na ostrov Sicília, kde budú talianske etapové preteky pokračovať zajtra. Na Sardíniu zavítalo Giro počas svojej existencie iba štvrtý krát. Tento rok sa počas jubilejného 100. ročníka konali na ostrove tri etapy. Prvá rovinatá etapa viedla z Alghera do Olbia a merala 203 kilometrov. V cieli sa očakával záverečný špurt, ale rybník špurtérom vypálil 25 ročný rakúsky cyklista Lukas Pöstlberger (Bora - hansgrohe), ktorý sa necelé dva kilometre pred cieľom dostal do čela a svoj náskok si udržal. Šťastný Rakúšan vyhral na svojej prvej GrandTour hneď prvú etapu a obliekol sa do ružového dresu. Druhá kopcovitá etapa so štartom v Olbii a cieľom v Tortoli merala 211 kilometrov a v cieli sa opäť očakával záverečný špurt. Tentokrát si špurtérske tímy postrážili všetkých uprchlíkov a v cieli sa špurtovalo. Ako prvý prešiel cieľom Nemec André Greipel (Lotto Soudal). Nemecký cyklista si pripísal svoje celkové siedme etapové víťazstvo na Gire a prvý krát sa obliekol do ružového dresu. Tretia etapa začínala v Tortoli a končila v najväčšom a hlavnom meste Sardínie v Cagliari. Rovinatú etapu dlhú 148 kilometrov poznačil silný vietor, ktorý desať kilometrov pred cieľom potrhal pelotón pripravujúci sa na špurt na menšie skupinky. Z víťazstva sa tešil Kolubíjčan Fernando Gaviria (Quick - Step Floors). Dvadsaťdva ročný Kolumbíjčan Gaviria sa po etape obliekol do ružového dresu pre lídra pretekov. Zajtra pokračuje 100. ročník pretekov Giro d'Italia štvrtou horskou etapou na ostrove Sicília.     Autor: Milan Majtán

Nová enduro séria - Central European Enduro 2017
05. 05. 2017 Reportáže

Enduro je najmladšou MTB disciplínou, aj napriek tomu si však v posledných rokoch získava stále väčšiu a väčšiu obľubu u jazdcov, médií aj sponzorov. Enduro kombinuje všetky technické, fyzické i psychické zručnosti jazdca, a zároveň pretekanie ponúka skvelé príležitosti bikovania na nových miestach a rôznorodých trailoch. Táto disciplína je charakteristická spojením viacerých aspektov. Zažijete tu skvelú zábavu s kamarátmi, čaká tu na vás adrenalín, pestré jazdenie, poznávanie nových miest a tiež prekonávanie vlastných limitov (či už z kopca alebo do kopca).     Enduro má v sebe ukrytý veľký potenciál, a preto začala vznikať myšlienka, ktorá umožní jazdcom vydať sa do nových a atraktívnych stredoeurópskych lokalít. Organizátori Českej Enduro Serie sa spoločne s Enduro Trails z Poľska dohodli na spolupráci a začali pomaly utvárať myšlienku na Enduro sériu v strednej Európe. Po niekoľkých stretnutiach boli do tohto projektu zahrnuté najlepšie preteky na Slovensku - CTM Enduro Race Kálnica a najväčšie preteky v Nemecku - Enduro v Treuchtlingen. Celkovo sa podarilo dať dohromady päť úžasných lokalít v strednej Európe, ktoré ponúkajú jedinečné a pestré bikovanie.   Central European Enduro 2017: 20.-21. máj 2017 - Specialized Enduro Race Kúty - Česká republika (www.enduroserie.cz) 27.-28. máj 2017 - CTM Enduro Race Kálnica - Slovensko (www.bikefest.sk) 24.-25. jún 2017 Giant Enduro Trails in Bielsko-Biala - Poľsko (www.endurotrails.pl) 16.-17. september 2017 - Giant Enduro Race Spicak - Česká republika (www.enduroserie.cz) 14.-15. október 2017 - Enduro in Treuchtlingen - Nemecko (www.enduro-treuchtlingen.com)   Všetky informácie o celej sérii nájdete na www.europeanenduro.com (webová stránka bude dostupná za niekoľko dní). Informácie o jednotlivých pretekoch sú potom vždy zverejnené na stránkach miestneho usporiadateľa. Majte na pamäti, že každý závod má vlastné pravidlá v závislosti na špecifických podmienkach lokality a danej krajiny, preto prosím vždy sledujte internetové stránky, kde nájdete všetky info, podmienky alebo termíny registrácie. Do celkového poradia sa budú počítať 4 najlepšie výsledky z piatich pretekov. Veľkou motiváciou pre najrýchlejšie jazdcov budú rozhodne aj celkové finančné prémie vo výške 2500EUR, ktoré budú rozdelené vo všetkých kategóriách a rozdané pri finálovom závodu v Nemecku.   Celkové poradie sa bude počítať v týchto kategóriách: M U21 17-20 rokov 2000-1997 M 21-39 21-39 rokov 1996-1978 M Masters 40 a viac pred 1977 W 17+ 17 a viac pred 2000   Výsledky budú priebežne zverejňované na stránkach CEEN (www.europeanenduro.com), zatiaľ čo registrácia a pravidlá k jednotlivým závodom budú vždy uvedené na stránkach jednotlivých organizátorov. Všetky potrebné informácie o Central European Enduro sérii a o jednotlivých pretekoch nájdete (zatiaľ) na enduroserie.cz       Foto: fb CentralEuropeanEnduro Zdroj: https://www.enduroserie.cz/ Autor: Milan Majtán

Rozlúčková akcia Toma Boonena
02. 05. 2017 Reportáže

Dvadsaťtisíc fanúšikov a svetové proficyklistické hviezdy spolu s PETROM SAGANOM sa prišli v sobotu rozlúčiť do Belgicka s legendou Tomom Boonenom, ktorý zavesil vo svojich 36. rokoch pretekársky bicykel na klinec. Rozlúčková cyklistická akcia "Tom Says Thanks!" sa konala v Tommekeho rodisku v meste Mol. Poslednými ostrými pretekmi, ktorých sa obľúbený cyklista v pelotóne aj medzi fanúšikmi zúčastnil, bolo jeho milované Peklo Severu, preteky Paríž - Roubaix v tomto roku. Tom Boonen, pretekal ako profesionál len vo dvoch tímoch. Vo svojej prvej sezóne v roku 2002 obliekal dres tímu US Postal Service. V roku 2003 prestúpil do tímu Quick - Step, v ktorom pôsobil až doteraz. Spolu 15 sezón. Belgický cyklista vyhral okrem iných pretekov 4x Paríž - Roubaix, 3x Okolo Flámska, 3x Gent – Wevelgem, 5x E3 Harelbeke, 4x Okolo Kataru, 6 etáp na Tour de France, 2 etapy na Vuelta a Espaňa a v roku 2005 sa obliekol do dúhového dresu majstra sveta v cestnej cyklistike. Samozrejmým víťazom svojej rozlúčkovej akcie "Tom Says Thanks!" sa stala lúčiaca legenda Tom Boonen pred PETROM SAGANOM a Marcelom Kittelom. Boonen sa chce odteraz viac venovať rodine a ako divák si užívať cyklistické preteky.     Autor: Milan Majtán

Eschborn - Frankfurt 2017
01. 05. 2017 Reportáže

Tretie víťazstvo v rade na pretekoch Eschborn - Frankfurt si dnes pripísal nórsky cyklista Alexander Kristoff (Kaťuša - Alpecin). Nemecké jednorázové zvlnené preteky, od tohto roka zaradené do kalendára WorldTour, začnali v Eschborn a po 216. kilometroch končili vo Frankfurte. V 55. ročníku nastúpali cyklisti viac ako 2 200 metrov. Pretekárov počas celých pretekov trápila zima a dážď. Počas celej etapy sa v čele pohybovalo viacero skupín ale o víťazovi rozhodol záverečný šprint v ktorom bol najrýchlejší Nór. Za ním prešiel cieľom jeho tímový kolega, ktorý Kristoffovi rozbiehal šprint, domáci Rick Zabel (Kaťuša - Alpecin). Tretí prešiel cieľom ďalší domáci pretekár John Degenkolb (Trek - Segafredo). Na štarte malo Slovensko dvoch cyklistov v dresoch tímu Bora - hansgrohe. PETER SAGAN zosadol z bicykle necelých 60 kilometrov pred cieľom. Cieľom neprešiel ani ERIK BAŠKA.     Autor: Milan Majtán

Nový cyklistický tím TopForex - Lapierre hľadá slovenských jazdcov
01. 05. 2017 Reportáže

René Andrle, bývalý profesionálny cyklista, účastník všetkých troch Grand Tours a športový riaditeľ nedávno zaniknutej Klein Constantie, farmy Quick-Stepu, aktuálne vedie nový projektu klubového tímu Topforex - Lapierre zameraného na pretekárov U23. R. Andrle hovorí, že majú ambíciu osloviť aj nádejných slovenských jazdcov a dať im šancu ukázať sa v kontinentálnej kategórii.   René, tento rok máte po štyroch rokoch nové pôsobisko. V tíme TopForex - Lapierre máte okrem iného za úlohu hľadať nové talenty, máte už teraz na Slovensku niekoho vyhliadnutého? Sledujem niekoľko talentov, ale nerád by som zatiaľ prezrádzal mená. Slovenská cyklistika je v súčasnosti na úplnom vrchole. To, čo dokázal Peter Sagan je neskutočné, hlavne vďaka nemu je dnes na Slovensku o cyklistiku záujem. A myslím tým ako horské bicykle, tak cestnú cyklistiku, ktorá takýto boom ešte nikdy v histórii nezažila.   Aké sú možnosti juniorov a U23 na Slovensku? Majú kam ísť? Niekoľko tímov funguje dobre.  Dobrým projektom je napríklad Saganova akadémia v Žiline, je to tím, ktorý má veľkú členskú základňu.   Keď sa mladý pretekár dostane do vášho tímu, akú podporu mu poskytnú starší? Na čo je dobré mať tím zložený z rôznych vekových kategórií? Nie je to na úkor výkonu skúsenejších, alebo sa to dá dobre kombinovať a využiť v rôznych typoch pretekov? Starší pretekári sú dôležití už len preto, že oni už boli v mnohých situáciách, takže dokážu povedať, ako sa zachovať. Ako tím pretekáme ako pre kategóriu U23, tak pre starších, takže svoj priestor si nájde každý. Preteky pre U23 nemôžu odjazdiť tí starší, ale naopak to je možné, takže tí mladší sa dostanú medzi skúsenejších, a to je pre nich práve najcennejšie. René Andrlé   Ako konkrétne Vy so skúsenosťami z World Tour máte na jazdcov iný pohľad ako športoví riaditelia, ktorí sami jazdili len amatérsky? Vnímam to tak, že by som chlapcom chcel maximálne pomôcť v ich raste, nevidím túto kategóriu ako konečnú. Snažím sa im odovzdať čo najviac skúseností a ťahať ich vyššie.   Kde sa tento rok na Slovensku Topforex objaví? Štartovali sme na Vyšehradskej štvorke s cieľom na Slovakiaringu, budeme na spoločných majstrovstvách ČR a SR, ale rokujeme ešte o pretekoch Okolo Slovenska a štarte českej reprezentácie, kde by sme chceli nominovať niektorých pretekárov.   Aká bude vaša účasť MČR, ktoré budú tento rok na Slovensku? A aké sú vaše ambície? Samozrejme, pôjdeme v plnom počte 12 pretekárov. Radi by sme sa presadili v kategórii U23 a veľké šance vidím aj v časovke. Minulý rok bol Tomáš Okrouhlický na 4. mieste. René Andrle, Karel Hnik a Radim Kijevsky   Je možné vidieť rozdiel medzi podporou cyklistiky v ČR a SR? Hrá v tom rolu napríklad Sagan? Sagan patrí medzi najpopulárnejších športovcov na svete, takže verím tomu, že slovenskej cyklistike pomôže, ale on je veľmi populárny aj v Čechách, takže pomáha aj tam. Za to mu patrí veľké poďakovanie.   Sú podmienky odlišné aj od zväzov? Dostávajú sa jazdci adekvátne na MS a ME, alebo je to výrazne odlišné v oboch krajinách? Z mojej skúsenosti je to celkom podobné, posledných niekoľko výjazdov na MS sme organizovali spoločne a vyhoveli sme si.   Slovensko má možno trošku výhodu v tom, že majú niekoľko funkcionárov (napr. športový riaditeľ stajne, v ktorej jazdí Peter Sagan, Ján Valach) vo World Tour, čo môže byť poznať v skúsenostiach. Tá aktuálna prax môže byť na českej strane momentálne trošku v náš neprospech, aj keď vlastné skúsenosti z profipelotónu sú aj na českej strane.   Vaše predchádzajúce pôsobisko Klein Constantia (farma Quick-Step floors) bolo obdobne zamerané a úspešne ste pomohli mnohým jazdcom do profipelotónu, akú rolu hrá kategória tímu, je možné, aby chlapci skočili rovno do Pro-continental alebo World tour alebo je to vylúčené a museli by ešte cez kontinentálnu kategóriu? Smerujem tým k tomu, do akej miery by tímu pomohlo, keby šiel o jednu až dve kategórie vyššie? Aj pre sponzorov by to bolo ďaleko väčšie zviditeľnenie, vyplatilo by sa to podľa Vás v pomere cena/výkon? Podľa môjho názoru je pre mladé talenty najlepšou kategóriou tá kontinentálna, tam majú najviac priestoru niečo ukázať a rásť. A následne urobiť krok vyššie. Samozrejme, reklama v kategórii pro-continental je neporovnateľne väčšia, tímy sú často v televízii a nie je výnimkou štart na Grand Tour, čo je neskutočná reklama.  Dorásť do tejto kategórie si vyžaduje nejaký čas na budovanie, nedá sa to takpovediac zo dňa na deň. Verím tomu, že to tak bude aj v prípade tímu Topforex – Lapierre, pretože zabezpečením už dnes do tejto kategórie patrí.     Foto a autor: Radka Maurová

5. etapa Okolo Romandie 2017
30. 04. 2017 Reportáže

Poslednou etapou WorldTour pretekov Okolo Romandie bola dnes individuálna časovka v Lausanne na 18,3 kilometra. Ako jediný zdolal trať pod 25 minút Slovinec Primož Rogliž (Team LottoNL - Jumbo), keď jeho čas v cieli piatej etapy bol 24:58 min. Druhý skončil so stratou 8. sekúnd Austrálčan Richie Porte (BMC Racing Team), tretí Američan Tejay Van Garderen bol pomalší o 34 sekúnd. JURAJ SAGAN (Bora - hansgrohe) so stratou 3:53 min skončil na 118. mieste, MARTIN VELITS (Quick-Step Floors) stratil na 127. mieste 4:23 minút. Celkový víťazom 71. ročníka pretekov Okolo Romandie sa stal 32 ročný Richie Porte, ktorý v tomto roku ovládol už druhé WorldTour preteky.   Konečné poradie Okolo Romandie 2017: 1. Richie Porte.....BMC Racing Team.....17:16:00 2. Simon Yates.....Orica - Scott.....+ 00:21 3. Primož Roglič.....Team LottoNL - Jumbo.....+ 00:26 109. JURAJ SAGAN.....Bora - hansgrohe.....+ 38:54 130. MARTIN VELITS.....Quick-Step Floors.....+ 1:02:57     Autor: Milan Majtán

4. etapa Okolo Romandie 2017
29. 04. 2017 Reportáže

Dnes bola na programe pretekov Okolo Romandie kráľovská etapa dlhá 163 kilometrov. Horská etapa začínala v Domdidier a končila na Leysin. Počas etapy museli cyklisti zdolať štyri náročné stúpania. V dnešnej štvrtej etapa sa do čela dostala po dvadsiatich kilometroch osmička cyklistov ku ktorej sa necelých päťdesiat kilometrov pred cieľom pridala šestica pretekárov. Pelotón postupne dobiehal cyklistov z úniku, keď v poslednom zjazde z predposledného stúpania zaútočil Simon Yates (Orica - Scott) s dvojicou pretekárov. Tri kilometre pred cieľom dobehol už vedúcu trojčlennú skupinu Richie Porte (BMC racing Team) a na čele zostala dvojica Porte a Yates, ktorá o víťazstvo v kráľovskej etape nakoniec šprintovala. Ako prvý prešiel cieľom po záverečnom stúpaní, s dĺžkou 5,4 km s priemerom 6,5 %, Brit Simonom Yates, druhý bol Austrálčan Richie Porte. Tretí so stratou pol minúty prešiel cieľom Nemec Emanuel Buchmann (Bora - hansgrohe). Dvojica slovenských cyklistov JURAJ SAGAN (Bora - hansgrohe) a MARTIN VELITS (Quick-Step Floors) prešli cieľom so stratou 22:23 min na 103. a 106. mieste. Priebežné poradie sa po dnešnej predposlednej etape zmenilo. Prvé tri miesta patria dnešným pódiovým cyklistom, v rovnakom poradí akým prešli cieľ v dnešnej etape.   Priebežné poradie po 4. etape: 1. Simon Yates.....Orica - Scott.....16:50:35 2. Richie Porte.....BMC racing Team.....+ 00:19 3. Emanuel Buchmann.....Bora - hansgrohe.....+ 00:38 110. JURAJ SAGAN.....Bora - hansgrohe.....+ 35:28 134. MARTIN VELITS.....Quick-Step Floors.....+ 59:01     Autor: Milan Majtán

3. etapa Okolo Romandie 2017
28. 04. 2017 Reportáže

Tretia etapa pretekov Okolo Romandie sa konala v okolí mesta Payerne, kde etapa začínala aj končila. Zvlnená etapa mala 187 kilometrov a cyklisti ich absolvovali na štyroch rozdielnych okruhoch. Dnes ráno sa zobudili cyklisti do zasneženého dňa. Sneh sa však roztopil a na cyklistov čakal deň bez dažďa. Po štarte sa do čela dostala sedem členná skupina, ktorú pelotón najmä po práci Bahrain Merida Pro Teamu, dostihol už 36 kilometrov pred cieľom. O víťazovi rozhodol záverečný hromadný šprint. Ako prvý prešiel cieľom Talian Elia Viviani (Team Sky), druhý bol Talian Sonny Colbrelli (Bahrain Merida Pro Team), tretí skončil Nemec Michael Schwarzmann (Bora - hansgrohe). Tímový kolega tretieho muža v cieli, Slovák JURAJ SAGAN, prešiel cieľom bez straty na víťaza na 99. mieste, MARTIN VELITS (Quick-Step Floors) na 130. mieste zaostal 8:43 min. Talian Elia Viviani sa v tejto sezóne radoval z prvého víťazstva po šiestich druhých miestach. V priebežnom poradí zmeny nenastali.   Priebežné poradie po 3. etape: 1. Fabio Felline.....Trek - Segafredo.....12:40:24 2. Maximilian Schachmann.....Quick-Step Floors.....+ 00:08 3. Jesús Herrada.....Movistar Team.....+ 00:08 112. JURAJ SAGAN.....Bora - hansgrohe.....+ 13:13 149. MARTIN VELITS.....Quick-Step Floors.....+ 36:46     Autor: Milan Majtán

2. etapa Okolo Romandie 2017
27. 04. 2017 Reportáže

Druhá etapa švajčiarskych pretekov Okolo Romandie 2017 bola skrátená pre zlé počasie. Pelotón počas celého dňa trápil dážď, zima a občas aj sneh. Cyklisti sa zahrievali mávaním rúk a obliekaním sa do čoraz viacerých vrstiev. Namiesto pôvodných 161. kilometrov merala kopcovitá etapa 136 kilometrov. Menilo sa aj miesto štartu, etapa začínala v Aigle oproti plánovaného Champéry a končila v Bulle. Hneď po štarte, ktorý bol o 14. hod, sa do čela dostala štvorčlenná skupina. Náskok kvarteta sa vyšplhal až na šesť minút. Sľubný náskok si skupina udržala aj po zdolaní troch hodnotených stúpaní. Štyri kilometre pred cieľom zostala na čele už len dvojica cyklistov, ktorá o etapové víťazstvo šprintovala. Viac síl zostalo švajčiarskemu, 23 ročnému, Stefanovi Küngovi (BMC Racing Team). Druhý skončil napokon Ukrajinec Andrej Grivko (Astana Pro Team). Dvadsať sekúnd na dvojicu stratil tretí Talian Sonny Colbrelli (Bahrain Merida Pro Team). Rovnakú stratu na víťaza ako tretí muž v poradí, mal aj Slovák JURAJ SAGAN (Bora - hansgrohe), na 85. mieste. MARTIN VELITS (Quick - Step Floors) dnes skončil na 141. mieste so stratou 10:37 min. V žltom drese zostal aj po dnešnej etape Talian Fabio Felline (Trek - Segafredo).   Priebežné poradie po 2. etape: 1. Fabio Felline.....Trek - Segafredo.....8:12:42 2. Maximilian Schachmann.....Quick-Step Floors.....+ 00:08 3. Jesús Herrada.....Movistar Team.....+ 00:08 122. JURAJ SAGAN.....Bora - hansgrohe.....+ 13:13 149. MARTIN VELITS.....Quick - Step Floors.....+ 28:03     Autor: Milan Majtán

Kalendár Slovenského pohára XCM a XCO 2017
27. 04. 2017 Reportáže

Kalendár Slovenského pohára MTB v maratóne (XCM) 2017 a MTB cross country (XCO) 2017.   Slovenský pohár MTB v maratóne 2017 - 1. kolo - 29.4.2017 - Svätý Jur - ŠKODA Svätojurský MTB maratón 2. kolo - 13.5.2017 - Dolná Maríková - FC Maratón Marikovskou dolinou 3. kolo - 27.5.2017 - Levoča - MTB maratón Levočské vrchy 4. kolo - 3.6.2017 - Dohňany - ŠKODA Dohňany - Púchov Trophy 5. kolo - 24.6.2017 - Súľov - AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly 6. kolo - 1.7.2017 - Dolný Kubín - Majstrovstvá SR XCM - Oravský cyklomaratón 7. kolo - 29.7.2017 - Stupava - ŠKODA STUPAVA TROPHY 8. kolo - 12.8.2017 - Svit - Tatry - ŠKODA Horal MTB maratón 9. kolo - 2.9.2017 - Hrabušice - ŠKODA Slovenský raj 10. kolo - 9.9.2017 - Topoľčianky - Cyklomaratón Topoľčianky 11. kolo - 16.9.2017 - Košice - ŠKODA MTB Singletrack maratón Košice   Slovenský pohár MTB cross country 2017 - 1. kolo - 23.4.2017 - Turčianske Teplice 2. kolo - 7.5.2017 - Košice 3. kolo - 14.5. 2017 - Drozdovo 4. kolo - 20.5.2017 - Bratislava 5. kolo - 3.6.2017 - Dohňany 6. kolo - 2.7.2017 - Smolenice 7. kolo - 23.7.2017 - Majstrovstvá SR XCO - Banská Bystrica 8. kolo - 20.8.2017 - Lietava 9. kolo - 17.9.2017 - Poráč     Zdroj: Slovenský zväz cyklistiky Autor: Milan Majtán

Videá z FOR BIKES 2017 3. časť
27. 04. 2017 Reportáže

Dnes vám prinášame poslednú časť videí z výstavy FOR BIKES 2017. V tretej časti vám vystavovatelia predstavia expozície Cube, KTM, Bottecchia, Canyon a Basso. Cube   KTM   Bottecchia   Canyon   Basso   Viac o FOR BIKES 2017 nájdete TU. Predchádzajúce časti videí - 1. časť, 2. časť.     Autor: Milan Majtán

Report: Force Chřibská 50MTB 2017
27. 04. 2017 Reportáže

...šialené tempo, šialene dobré zjazdy, proste šialený pretek. Presne tieto slová som si počas preteku v duchu stále opakoval. Celý čas strávený v zázemí pretekov ako i na trati bola bomba, môžem povedať, že si zaraďujem Chřibskú 50MTB medzi mojich TOP 5 pretekov aké som kedy absolvoval. Ale pekne poporiadku..... Na úvod sezóny som si chcel zapísať do kalendára jeden ľahší pretek, aby som sa „aklimatizoval“ do závodného tempa. Pri mojich necelých dvoch tisícoch najazdených kilometrov bola Chřibská 50-tka určite správna voľba, kdeže v propozíciách udávali 50 km a 920 výškových metrov. Nikdy som nebol na pretekoch v Čechách, ale určite sa sem ešte pár krát vrátim. S kamarátom Mirom sme sa dohodli, že vyrazíme v sobotu o šiestej ráno aby sme všetko postíhali, mali časovú rezervu a postavili sa na celkom solídne štartovacie miesto. Ako inak, nepodarilo sa. Cesta bola super, tých 150 km prešlo ako voda a už sa ocitáme na parkovisku pred areálom Floria, ktorý slúžil ako zázemie pretekov. Hneď pri vystúpení z auta som nechápal...všade samé karbónové rakety, žiadny hliníkáč. Každý hovorí, že Česi sú v tomto o krok pred nami no až tu som sa o tom presvedčil sám na vlastné oči. Každý druhý bike bol domáci Superior, nechýbali S-Works, BMC a podobné stroje. Pripadal som si so svojim Ghostom ako looser :D Prešli sme sa hneď k prihlasovacím okienkam, nebolo tam, jedno, dve ale hneď tri. Takže prihlasovanie bolo naozaj bleskovo rýchle! V štartovnom balíčku sme si našli číslo, čip, prospekty a ponožky s logom preteku. Takže teraz sa len prezliecť, zložiť z kufra bicykle a pomaly sa rozcvičiť. V to ráno bola naozaj veľká zima, fúkal silný studený vietor, tak rozhodovať sa čo si človek na seba oblečie bolo veľmi ťažké. Každý okolo mňa nahadzoval dlhé gate, dlhý dres a prípadne ešte bundu. S Mirom sme sa dohadovali čo si obliecť, aby sme sa nevarili, ale aby nebola zima...no šak ja som sa v zime otužoval, tak davaj: krátke gate, dlhý dres a tenučká vesta. To mi musí stačiť! Ideme sa pomaly niekde povoziť, samozrejme ako vždy na každom preteku ani tento nebol iný...nestíhali sme. Štart dlhej strate bol o 11:00 a my sa ideme o 10:40 ešte len voziť. No nič, otáčame sa a valíme sa zaradiť. Hmm, lenže 20 minút pred štartom bol celý koridor úplne natrieskaný. Neostávalo nám nič iné len sa postaviť akurát tak dozadu. Naša chyba, ale nevadí. O nič mi nejde, som prvý krát v Čechách. Toto som si stále opakoval...chyba! Posledné minúty nám organizátori spestrovali skvelou hudbou, ktorá všetkých určite riadne namotivovala a dodala ten správny šmrnc. Posledné sekundy s ACDC – Highway to Hell a ŠTART!!! Prvé sekundy naozaj tlačenica, tak dávam pozor aby som nespravil kolíziu a o pár chvíľ už sme na hlavnej ceste. Tu sa už predieram a nasadzujem svoje tempo. Čelo pelotónu ani len nevidím, toľko ľudí bolo predo mnou. Prvých pár kilometrov vedie po asfaltke, ľudia okolo povzbudzujú, tlieskajú, proste atmoška ako má byť. Po pár minútach vidím ako sa trať zdvíha na prvé stúpania, tempo však nepovoľujem lebo sa mi ide naozaj perfektne. Ďalšie kilometre sa ťahajú po poliach, lúkach a popod les. Terén zvlnený, stále malý stúpačik a zjazd, stúpačik a zjazd. Proste super na úvodné kilometre. Tento rok ma kamarát Heňo učil skvelú vec. Každý kopec, ktorý je predo mnou a či je krátky alebo má 2 kilometre, vždy ho idem v stoji, ale svoje tempo. Takže si pri tom oddýchnem a viem ísť rýchlejšie ako v sedle. No človek čo to netrénuje na preteku po chvíli vykape. Preto toho využívam a každý jeden kopec idem po stojačky v riadnom tempe. Už mám v nohách asi 15 kilometrov a ešte ma nikto neobehol iba ja stále skalpujem :D Uvedomujem si, že štartovať od konca bol veru veľký nezmysel. No už pomaly cítim, že by sa patrilo aj niečo zjesť, veď u seba nemám nič, akurát mobil a fľaše s vodou. Ako som si to povedal, tak prichádzam na prvú občerstvovačku. Prišiel som sem naozaj v pravú chvíľu. Nepoviem vám čo nám na nej organizátori pripravili, pretože som si toho nevšimol ale čo ma veľmi potešilo bolo to, že niekoľko ľudí stálo okolo cesty s banánmi v rukách. Slečna mi podala jeden, hneď za jazdy si ho šúpem, natlačím do úst a prášim ďalej. Veď nechcem predsa stratiť bilanciu obiehania a taktiež keby som zastavil, tak mi môžu stuhnúť nohy a to veru nepotrebujem. Banán mi bohato stačí... Na 30 kilometri sa vrháme do lesa na zvážnice. Neustále sa ide do mierneho kopca no pozerám na tachometer a tam 35 km/h, nechápem že čo sa deje, veď sa ide do kopca! Zaraďujem najväčší prevod a dávaj takmer štyridsiatkou! Celý čas sa mi šliape naozaj skvele, mám silu v nohách, energie dostatok a chuť stále zbierať skalpy :D Počujem ako sa na mňa niekto zavesil a dychčí mi za zadkom. Zvážnica je naozaj veľmi dlhá ale nepovoľujem a stále si to deriem vo svojom tempe no týpek je stále za mnou, nie a nie sa ma pustiť. Tak sa trochu uhnem naľavo a ukazujem mu aby ma predbehol a trochu ma potiahol aj on. Približuje sa z pravej strany na peknom Specialized a to bola žena! Chvíľu sa zakecáme, povie mi, že ide na bedňu a potiahne ma. S tým však nesúhlasím a opäť sa „ujímam vedenia“. Prejde ďalších pár km a opäť ďalšia občerstvovačka, znova nezastavujem len beriem banán a pokračujem. Celý pretek si moc nepamätám no viem, že prvých 40 km bolo naozaj veľmi rýchlych. Samé lúky, polia, cesty, proste naozaj super! No posledných 10 km ma prekvapilo. Toľko singláčov, zjazdov, pumptrackov a všakovakých hravých pasáží! Naozaj extrémne som si ten pretek užíval! Prichádzam na prudký výšľap a pred sebou vidím 5-6 chlapov na bikoch ako si to v sedle derú hore kopcom. Kričím „pravá!“ a obieham ich z pravej strany v stoji ale svoje tempo, keď som ich obehol, tak vidím ako sa všetci postavili a dupali za mnou, obehli ma ale pred koncom kopca všetci vykapali a zase si to ťahali v sedle. Ja som svoje tempo nezrýchlil ani nepovolil a opäť som ich s prehľadom obehol. Na vrchole kopca si sadám na bike a Amigo! Už som ich nevidel. Myslel som si, že do cieľa povedie dlhá asfaltka a budem mať s niekým finálny šprint ale mýlil som sa. Tie nádherné rýchle singláče viedli až takmer do cieľa! Proste predstavte si skoro 10 km singlov a krásne upravených cestičiek pomedzi stromy! Bomba!!! Do cieľa prichádzam s časom 2:07:10 so stratou 28:41 na prvého a priviezol som si priemerku niečo cez 23 km/h. Takže už sa idem len rýchlo prezliecť aby som nenachladol a čakám Mira kým príde do cieľa. Prichádza s časom 2:33:40 čo je tiež veľmi dobré. Na obed sme mali viac možností cestovín a rizoto, beriem studené a Miro teplé cestoviny. Fantázia! Už dlho som nemal na pretekoch, tak dobré jedlo! Takže ďalšie plus pre organizátorov. Dojedali sme a moderátor vyhlásil, že na pódium zvoláva najväčšie hviezdy českej horskej cyklistiky. Maratónu sa totiž zúčastnili aj také mená ako: Pavel Boudný, Jan a Ondřej Fojtík, Filip Adel, Karel Hartl, Tereza Němcová..... Po krátkom interview s niektorými z nich moderátor vôbec nezdržiaval a vrhol sa na vyhlasovanie výsledkov, potom ihneď na tombolu. Tento pretek hodnotím skutočne veľmi dobre, rýchla registrácia, skvelá rýchla trať, prehľadné značenie trate, výborné jedlo a žiadne zdržiavanie. Takže na budúci rok určite znova! Víťazi dlhej trate v kategórii M29 Víťazi dlhej trate v kategórii M39 Víťazi dlhej trate v kategórii M49 Prvé tri ženy na dlhej trati Absolútny víťazi muži a ženy dlhej trate Výsledky z dlhej trate: http://www.cyklosportchropyne.cz/files/CH50_2017_Vysledky_50km.pdf Výsledky z krátkej trate: http://www.cyklosportchropyne.cz/files/CH50_2017_Vysledky_30km.pdf   Autor, foto: Tomáš Chabada

Pozvánka: NOVOHRADSKÝ PEDÁL
27. 04. 2017 Pozvánky na akcie

Chcete prekonať sami seba a posunúť svoje športové limity? Alebo si len tak užiť zábavný deň spolu so svojimi priateľmi či rodinnými príslušníkmi? Oboje je správne. Všetci ste vítaní 21. mája 2017 v nedeľu na priehrade Ľadovo v Lučenci, kde sa uskutoční 3.ročník cyklistických pretekov na horských bicykloch a detská tour už pod novým názvom Novohradský pedál 2017.Nadšenci horskej cyklistiky si budú môcť zmerať svoje sily, a zároveň na vlastnej koži vyskúšať atmosféru pretekov v kategóriách Junior/Juniorky (16-18 rokov), Muži hobby, Ženy hobby, Muži elite, Ženy elite a Muži nad 39 rokov,“ priblížil organizátor pretekov Vlastimil Duzbaba.Cieľom každého športovca je zlepšovať sa. Rovnaký cieľ máme aj my, organizátori, a preto sme pre Vás pripravili množstvo zaujímavých noviniek. Pre pretekárov sme pripravili lákavú novinku v stánku PROFIBIKERS, kde si budú môcť nechať pretekári nastaviť a skontrolovať bicykle odborníkmi, ktorí im aj poradia. Túto možnosť môžu súťažiaci využiť bezplatne.„Tento rok chceme preteky v organizácií posunúť ešte viac vpred. Nová trasa pretekov, pridanie nových kategórii a pre motiváciu domácich Lučenčanov je vyhodnotenie troch najlepších domácich pretekárov v najpočetnejšej dospelej kategórii.“ Dodal V. Duzbaba.​Súčasťou Novohradského pedálu je aj detská tour pre deti, ktoré radi súťažia a bicyklujú, sú pripravené kategórie Baby (4 a menej rokov), Mikro (5-7 rokov), Mini (8-10 rokov) a Žiaci (11-15 rokov). Je výhodou, že v detských kategóriách sú zastúpené prevažne deťi z Lučenca a blízkeho okolia.Deti sa nebudú nudiť ani po odjazdení pretekov. Spoluorganizátor Základná škola M.R. Štefánika Lučenec sa postará o rôzne súťaže, aktivity a okrem toho sa deti môžu tešiť na fotenie sa s maskotom, maľovanie na tvár či nafukovací hrad. Aj tieto možnosti si súťažiace deti môžu užiť bezplatne.Online registrácia na Novohradský pedál a detskej tour sa spustí koncom marca. Všetky informácie sa postupne zverejňujú na facebooku - Cyklistika Lučenec alebo na www.cyklistika-lucenec-webnode.sk Autor: Luboš Dupkala