Správy

Vuelta a Espaňa 2016
12. 09. 2016 Reportáže

Po druhom dni voľa mal posledný tretí blok španielských etapových pretekov päť etáp. Na pelotón čakala jedna zvlnená etapa, jedna horská, jedna individuálna časovka, jedna kopcovitá a záverečná rovinatá etapa v Madride. Svoju stratu 3:37 min na prvého Naira Quintanu (Movistar Team) sa pokúsil druhý Chris Froome (Team Sky) stiahnuť v individuálnej časovke. Chris Froome časovku suverénne ovládol a do následujúcej horskej etapy, celkovo predposlednej, šiel Kolumbíjčan s náskokom 1:21 min. V nej sa Brit snažil ako mohol, Kolumbíjčan ho do úniku nepustil a v tretej GrandTours v tomto roku zvíťazil. Celkovým víťazom 71. ročníka Vuelta a Espaňa sa stal Nairo Quintana (Movistar Team). Druhý Chris Froome (Team Sky) stratil na víťaza 1:23 min. Tretí skončil ďalší Kolumbíjčan Esteban Cháves (ORICA-BikeExchange) so stratou 4:08 min. Jediný Slovák na štarte etapových pretekov Vuelta a Espaňa 2016, s celkovou dĺžkou 3515 km rozdelených do 21. etáp, MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) obsadil konečné 152. miesto so stratou 4:54 min. Dvadsaťšesť ročný Nairo Quintana sa stal druhým kolumbíjskym cyklistom, ktorý ovládol španielske etapové preteky a po víťazstve na Giro d'Italia 2014 si pripísal svoju druhú víťaznú GrandTours. Do kompletnej zbierky mu chýba iba jedna...     Autor: Milan Majtán

Report: ŠKODA HORAL MTB MARATÓN 2016
08. 09. 2016 Reportáže

Od Stupavskej Trophy nám ubehli dva týždne a 5. kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR nás tento krát zaviedlo pod Tatry do mesta Svit, kde sa uskutočnil 17. ročník už legendárneho podujatia menom HORAL. Tento ročník bol aj takou generálkou miestnych dvoch tratí Lejzi 76 km a kultovým Krejzi 132 km na ktorých sa budú konať budúcoročné majstrovstvá Európy v maratóne. Horal bol zároveň zaradený aj do seriálu pretekov SLOVAK XCM TOUR a záverečným pretekom série INTERSPORT MARATHON SERIE 2016. Takže bolo vopred jasné, že na Horalovi sa zíde slušná konkurencia a my sme pri tom nemohli chýbať. Piatkové cestovanie s parťákom Tomášom z Bratislavy do Svitu prinieslo svoje predpokladané úskalia v podobe diaľničných kolón, ale o pól deviatej večer nakoniec šťastlivo dorážame na miesto určenia. Ubytko máme luxusných 300m od štartu síce v sparťanských podmienkach, ale zas za dobrú cenu. Dáme rýchlu večeru nejaké pivko a ide sa spať, pretože ráno má Tomáš štart už o siedmej ráno. Krejzi je neúprosná. Zvonenie budíka o 04:50 nás privádza do reality sobotňajšieho rána. Vonku je vcelku kosa a tak nastáva klasická dilema čo na seba. Nakoniec voľba padá na ʺkrátku klasikuʺ v spojení s návlekmi na ruky a ľahkou vestičkou na to. Predpoveď na deň sľubuje oteplenie tak nech sa nevaríme pol preteku. Idem to ešte otestovať na vlastnú kožu a pol siedmej mierim na prezentáciu. Tá je super rýchla pretože som na nej zatiaľ jediný a v ten deň zrejme aj prvý. Okuknem hneď aj ďalšiu novinku Horalu a to nové zázemie preteku. Po predošlých ročníkoch pri Kolibe troška nezvyk, ale zas všetko je pekne pokope v jednom uzavretom areáli s klasickým ŠKODA podmazom . Po návrate na ubytko ešte prehodnocujem situáciu a obliekam aj návleky na kolená. Tomáš už to necháva tak, čas ho tlačí a dve minúty pred štartom ešte na izbe zháňa olej na retiazku. Štart KREJZI stihol tak už klasicky po svojom nejakú tu minútku-dve po hlavnom balíku. Aspoň sa poriadne zahrial a dostal do tepov pri dobiehaní balíka v úvode preteku. Ja mám ešte dve hodinky čas tak sa na chvíľku natiahnem. O ôsmej sa idem pomotkať po okolí a troška rozjazdiť. Omrknem záverečný nový dojazd do cieľa a o deviatej už konečne zaznie štartový výstrel aj pre našu trasu LEJZI. Úvodné tempo balíka je neúprosné tak ho radšej ani neskúšam držať a radím sa niekde do stredu roztiahnutého pelotónu. Po prvom brdku sa dostávame na tiahle mierne asfaltové stúpanie kde si chytám svoj vláčik a v slušnom tempe valíme až po odbočku na zvážnicu ktorá nás privedie svižným rýchlym zjazdíkom do Vikartoviec, kde je aj prvá občerstvovačka. Väčšina skupinky v ktorej sa stále ešte držím má zásob dosť takže nezastavujeme a rovno pokračujeme do prvého dlhého stúpania. Povrch sa postupne mení z asfaltu na šotolinu. V závere nasledujú lúčne pasáže s krásnymi výhľadmi a lesné zvážnice. Počasie nám praje a až na nejaké to blatko po ťažbe je trať v super stave oproti minulým ročníkom. Stúpanie končí v Matejovom sedle. Následný zjazd preverí technické schopnosti jazdcov hlavne v jeho úvode. O odvodňovacie kanály križujúce zvážnicu nie je núdza takže o zábavu je tu postarané. Zvážnica sa ale po najstrmších pasážach napája na rozbitú asfatku kde už sa to dá pustiť naplno a oplatí sa prišliapnuť a získať nejakú tu minútku k dobru a obehnúť zopár súperov. Prichádzame do Liptovskej Tepličky kde zastavujem na druhej občerstvovačke. Dopĺňam zásoby vody a čo to zobnem z bohatej ponuky zásob všetkého možného čo mi miestna milá a ochotná obsluha ponúka. Vyrážam do slučky na Panskú hoľu ktorá začína dlhým prudším asfaltovým stúpaním. Napájame sa na zvážnicu kde sklon terénu ešte pritvrdí. Milým prekvapením je nový technický singlový úsek plný korienkov a šmykľavých šutríkov ktorým sa dostaneme tesne pod vrcholové lúčne úseky. Na nich opäť nie je núdza o super výhľady. Začíname postupne klesať a v závere zjazdu do Liptovskej Tepličky už nie je núdza o ťažšie a strmšie technické pasáže. Chvíľa nepozornosti a človek sa tu môže fakt kvalitne vyváľať. V úseku z Liptovskej Tepličky do Nižnej Šuňavy  na nás čaká zopár nie dlhých, ale vcelku strmých stojok ktoré z pretekárov dokážu vymačkať  slušnú porciu energie. Tento rok veru potrápili riadne aj mňa a prežil som si tu svoju malú krízičku. V klesaní do Šuňavy som sa po nejakej tej zostávajúcej chémii čo som ešte vylovil z vačkov dresu a návšteve poslednej občerstvovačky na trati dal do porádečku a pokračoval veselo ďalej. Za Nižnou Šuňavou dáme ešte pár krátkych brdkov a pekný zjazdík k brodu cez potok. Do záverečného stúpania od Hotela Lopušná sa mi už opäť išlo fajn. V zjazde popod trakčné vedenie a záverečnej tradičnej Horalovskej XC vložke sa mi podarilo obehnúť ešte zopár súperov z Lejzi. Po nej to už je len kúsok a sme v cieľovej rovinke. Víťazom na Lejzi sa stal Michal Lami (SVK) v čase 3:25 hod. v ženskej kategórii vyhrala Johana Kolašínová (CZE) 3:59 hod. Krejzi ovládol v silnej konkurencii Tomáš Višňovský (SVK) za 6:15 hod. a v ženách Beata Balazs (HUN) 8:13 hod. Komplet výsledky tu: http://www.sportsofttiming.sk/en/race/overview/1921 Na Horalovi je samozrejme možné zazávodiť si aj na kratších tratiach,  v ponuke je ešte Senzi 43 km, Ízi 28 km a Dejzi 17 km. Takže akcia pre všetkých bikovania chtivých jedincov. Spomenúť treba aj možnosť štartovať na Horal Tour ktorá pozostáva z piatočnej prvej VYSOKOTATRANSKEJ etapy (40 km) zo Svitu pod Štrbské Pleso a spät. Druhú NÍZKOTATRANSKÚ etapu tvorí jedna zo sobotných troch tratí maratónu (Krejzi, Lejzi, Dejzi) a tretiu nedeľné IXCÉČKO tvorené piatimi alebo siedmimi okruhmi podľa kategórie (4,2 km/okruh). Vyhlásenie výsledkov a tomboly, výdaj stravy a občerstvenia, čistenie bikov a aj ich úschovňa, všetko je situované v zázemí preteku alebo v jeho bezprostrednej blízkosti čo považujem za veľké plus. My máme ubytovanie kúsok takže dávam len očistu biku a seba vybavím na izbe. Počkám Tomáša a ide sa na guláš, pirohy, pivko či kofolu každému podľa chuti. Stretávame známe bikepoinťácke tváre a čas do vyhlásenia výsledkov si krátime vykecávačkami o závodoch, bikoch a hocičom možnom však to všetci dobre poznáte. Hlavne že je zábava a čas ubehne. J A čo dodať na záver? Horal opäť nesklamal a generálka na budúcoročný majstrák myslím dopadla na výbornú. Tento rok na všetkých piatich tratiach odštartovalo 823 bikerov a úspešne dorazilo do cieľa 798 čo je veľmi slušná účasť na slovenské pomery. Zišla sa aj slušná konkurencia od nás aj zahraničia. Či už ide o trate ich zabezpečenie a značenie alebo celkovú organizáciu a bohatý sprievodný program nezaznamenal som ja osobne žiadne problémy alebo väčšie výtky. Čítal som čosi o vražedných fáborkoch na trati čo sťahujú závodníkov z biku, tak hádam len tie do budúcna troška skrátiť nech sú všetci spokojný. Horal je proste jedinečný pretek ktorý nikdy nesklame a už len kôli tým nádherným výhľadom pokiaľ počasie dopraje a super atmosfére sa oplatí prísť. Takže o rok sa vidíme určite opäť a už teraz som neskutočne zvedavý na tie mimozemské časy prvých pretekárov v cieli na majstrovských  Horalovských tratiach. Fotogaleria Janky Kirdajovej Autor: Marek Molnár Foto: Janka Kirdajová

Pozvánka: OKOLO TURCA 2016
07. 09. 2016 Pozvánky na akcie

Pozývame Vás na 4. ročník cyklojazdy OKOLO TURCA, ktorá vedie jedinečným prostredím medzi Malou a Veľkou Fatrou s dojazdom (aj bez) na Martinských Holiach. Po cca 5 hodinách na bicykli bude pripravené posedenie pri kačacích hodoch s ďalšími dobrotami v Kolibe 77 vo Vrútkach.   Termín: sobota 17. septembra Štart: 9:00 pri Kolibe 77 vo Vrútkach, Francúzskych partizánov, 036 01 Martin, www.koliba77.sk Trasy: A) 130km; prevýšenie 2 000 metrov; mapa - úvodné foto B) 117km; prevýšenie 1 150 metrov; tá istá mapka, ale bez HP Martinské Hole   Popis trate: Začína sa vo Vrútkach poza Váh cez Lipovec, Turany, Krpeľany, Nolčovo, následne cestou SNP cez Blatnicu a Mošovce do Turčianskych Teplic, potom Čremošné a cez polia sa obídu opat Turčianske Teplice, potom Čepčín, Ivančina, Moškovec, Valča, Trebostovo, Košťany, Martin a  Vrútky. Finále je na Martinských Holiach. Po dvadsiaty kilometer je to rovina, potom 50 km hore/dole cez sedem krátkych stúpaní, nasleduje 50 km rovina a záver (kto bude chcieť) 12 km stúpanie na Martinské Hole. V dĺžke trasy nie je zarátaný zjazd ku kolibe z Martinských Holi cca 12km. Na 60. kilometri bude stáť mechaničák - auto pre doplnenie vody, jedla a prípadne s vecami na prezlečenie a pod., ktoré si do neho uložíte pred štartom. Na záver príde auto ku kolibe. Celá trasa vedie asfaltových cestách, mimo hlavných ťahov a sľubuje úžasné výhľady. Nejedná sa o žiadne preteky alebo naháňanie priemeru, ale v pohode si pojazdiť s kamarátmi a pokecať pri dobrom jedle. Viac informácii na mailovej adrese ww@ww.sk     Zdroj: František Wild Autor: Milan Majtán

Report 2: ŠKODA Slovenský raj 2016
07. 09. 2016 Reportáže

Tak ako minulý, tak aj tento sa konalo v Slovenskom raji finále Škoda Bike Open Tour. Síce sa mi nepodarilo zúčastniť celej série no tento pretek som nechcel vynechať hlavne kvôli tomu, že som tu ešte nejazdil a taktiež som sa dopočul, že organizátori pozmenili trať a bude zaujímavejšia než minulý rok. Ale pekne poporiadku... Pred troma týždňami sa konal Škoda Horal MTB maratón, prestávku medzi týmito dvoma pretekmi sme s partiou z bikepoint.sk strávili na dovolenke v talianskom Livignu. Na tomto skvelom mieste, ktoré môžem nazvať bez mihnutia oka cyklorajom som mal dostatok priestoru a času na trénovanie. Nejaký čas sme si ešte oddýchli pri chorvátskom mori a dva dni po príchode sme to ihneď napálili do reality. Budíček o štvrtej a o piatej ráno pre nás do Žiliny prichádza Ľuboš Dupkala s polovičkou Ivkou a ich malým drobcom Benjamínom. Vyrážame tak skoro kvôli tomu, že Ľuboš ide na maratón preukázať svoje skvelé moderátorské schopnosti. Takmer celú cestu som samozrejme prespal a asi o siedmej ráno sa zobúdzam a badám ako sa mi pred očami mihla značka z nápisom Hrabušice, zrejme budeme už na mieste, tak sa tvárim, že som nezažmúril oko ani na sekundu. Parkujeme len pár desiatok metrov od centra diania, no oficiálne parkovisko sa nachádzalo len o malý kúsok vyššie kde to zatiaľ úplne zívalo prázdnotou. Registrácia prebehla rýchlo a hladko, veď aby nie keď sme tam boli takmer úplne prvý  Pomaly sa však zbiehajú autá a stretávam známe tváre. V to ráno som bol úplne lenivý niečo spraviť a nechcelo sa mi ani postaviť na štart (asi to ranné vstávanie). Asi o ôsmej sa neviem akým spôsobom dokopem prezliecť sa, vytiahnuť bajky, dokonca vysadnúť a trocha sa povoziť. Škoda Slovenský raj ponúkol pre bajkerov 3 trasy. ELITE – 96km/2818m (2x 48 km) PROFI – 48km/1409m REKRE – 15km/611m Presne o 9:00 vyštartovali makači na najdlhšej trati so sprievodom potlesku a povzbudzovania divákov. Naša trať sa odštartuje presne o 10:00, tak máme ešte nejaký čas na rozjazdenie sa. Motáme sa po okolí, kuknem na hodiny a tachometer mi ukazuje 9:40. Najvyšší čas postaviť sa na štart! Neskoro...Prichádzame na štartovú rovinku a pred nami asi milión bajkerov.   Prepchávame sa čo najbližšie, ale medzier moc nie je, tak ostávame asi 70 metrov od štartu, nevadí veď sa prederieme na trati...O chvíľu sa pozerám za seba a neverím vlastným očiam, za nami ďalší milión bajkerov. Fúha, nechcel by som stáť tam vzadu, pomyslel som si :D. Chvíľu ešte počúvame z reproduktorov známy Ľubošov hlas, malá rozcvička na mieste, nasadám na bajk, s priateľkou a kamarátmi si poprajeme veľa šťastia a hlavne zdravý dojazd do cieľa. 3,2,1 ŠTART!!! No jasné, musíme si ešte počkať malú chvíľu kým sa všetko pred nami pohne a Štart!!! Zacvaknem si tretry do pedálov, všetky myšlienky idú bokom a snažím sa predrať cez tú masu ľudí. Prvé kilometre sprevádza celý pelotón polícia, aby nedošlo ku kolízii s autami po hlavných cestách. Tak najväčší prevod a davaj vpred! Po okrajoch cesty stojí kolóna áut, ktoré nás povzbudzujú trúbením, ľudia stoja povedľa nich, tlieskajú, mávajú...super pocit. Pomaly sa dostávam dopredu, o chvíľu nás polícia odkláňa z hlavnej na vedľajšiu zaprášenú cestu. Predo mnou možno 150 pretekárov vytvorí doslova prašnú stenu, v ktorej nič nevidím, pozerám len prižmúrenými očami pred seba. Počujem ako pískajú brzdy, tak intuitívne pribrzďujem a vidím ako ľudia predo mnou spomaľujú. Na pravej strane došlo k nepeknej kolízii troch cyklistov a až v cieli sa dozvedám, že sa tam škaredo vyrýpal aj kamarát Peťo no aj napriek zraneniu dokončil celú trať. Pokračujeme ďalej až sa dostávame na prvé lúky. Tu sa mi to neskutočne páčilo, niekoľko kilometrov po skvelej suchej lúčnej ceste. Stále zo sedla predbiehajúc čo sa dá. Po asi 10 kilometroch si potrebujem preradiť z veľkej píly na malú, keď v tom počujem nie moc príjemné prasknutie, šliapem do kopca, za ktorým nasledoval zjazd, tak opäť preraďujem na veľkú aaaaaa nič! Prešmyk si povedal, že dnes sa mu nechce a nebude so mnou spolupracovať. Tak vysadám, skúšam ho presvedčiť jemne, potom trochu násilím aby sa uvedomil, ale asi nemá svoj deň. Obieha ma kamarát Ľuboš Litvák, s ktorým sme cestovali zo Žiliny a chceli sme si tu pomerať sily. Vidím ako okolo mňa prefrčí veľké množstvo bajkerov, kamarátov, kamarátok a ja s tým nemôžem nič urobiť. Tak len ručne nahodím reťaz na malú pílu, nasadnem a popri šliapaní sa snažím doladiť prešmyk aspoň pri radiacej páčke s dúfaním, že to trošku doštelujem, ale nič sa nedeje. Uvedomujem si, že pretekanie pre mňa skončilo, so stratou 4-5 minút sa pokúsim aspoň ponaháňať Ľuboša. Nahodím veľký prevod a zvyšných 38 km si to valím iba na ňom. Opäť musím obiehať tých, ktorých som už dávno vyškrtol zo zoznamu súperov. Trať je naozaj veľmi rýchla, svižná a ponára sa do hlbín Národného parku Slovenský raj kam sa na bajku dostaneme iba 1x za rok a to práve na tomto maratóne. Inokedy sa na niektoré miesta mimo maratónu nedostanete, úseky sú sprístupnené len v deň preteku. Ešte pred závodom som odkukal z profilu trate, že do 19 kilometra to bude naozaj veľmi rýchle, no potom sa bude trochu dvíhať a začne stúpanie. Na tom veľkom prevodníku sa to celkom dá, dostávam sa na 22 kilometer k prvej občerstvovačke. Nezastavujem! Točím ďalej, myslím si že mám dosť síl a bola by chyba míňať drahocenný čas na dostihnutie Ľuboša. Obzriem sa a vedľa mňa má chalanisko na bicykli nálepku Livigno, hneď sa mu prihováram a nejaký ten kilometer sa delíme o zážitky z Talianska. Aspoň nemyslím na to, že stále stúpame. Prejdem 3 kilometre od bufetu a zažívam krízu, bola to veľká chyba nezastaviť. Teraz vypínam a neuvedomujem si vôbec okolie, trať, proste nič. Len viem, že sme tlačili bicykle vedľa seba po asi 300 metrovej streche, ktorá sa nedala vydupať v sedle. Kto sa o to pokúsil, hneď vykapal a tlačil s nami. Dostávame sa na najvyšší bod preteku cca 1086 m n. m. Zisťujem, že mám vo vrecku jednu müsli tyčinku, ale nezaberá to. Kríza stále pretrváva, štrajkovanie prešmyku taktiež, trať vôbec nevnímam, tak sa modlím, aby skončila a s ňou aj moje trápenie... Prichádzam na 39 kilometer kde sa z ničoho nič objaví občerstvovačka. Okamžite zaberiem aby som sa mohol čím skôr napchať. Zastavujem a tlačím do seba horalky jednu za druhou, zapíjam ionťákom, dotlačam banán. Počujem ako na mňa kričí kamarátka Natália, ja sa len otočím s plnými ústami, priblblým pohľadom s banánom v ústach, kývnem hlavou. Po doplnení energie nasadám a ako znovuzrodený si to prášim zo sedla do cieľa. Natáliu predbieham, ale do finišu to je len z kopca asi 5 kilometrov. Hovorím si, že budem pri nej a posnažím sa ju trošku potiahnuť. Posledné zjazdy sú šotolinové a miestami nebezpečné, cesty sú plné šutrov, koreňov a turistov, tí sú veľmi ohľaduplní a v predstihu sa nám uhýbajú. Asi kilometer do cieľa vidím záchranárske auto s bicyklom na streche. Hneď som si pomyslel, že sa tu musel niekto riadne vysekať. Sám som mal pár krát takmer na mále, tak sa radšej ešte otáčam či sa ma Natálka drží. Ale tá suverénne za mnou zjazduje. Do cieľa prichádzam na 58. mieste s časom 2:37:49, Ľuboš dorazil na skvelej 24. priečke o 16 minút predo mnou. Síce som mal technické problémy ale je to predsa pretek. Natália dokončila pretek na úžasnom 4. mieste! Po dojazde už len kecáme a čakám priateľku Moniku, tá dojazdila na 10. mieste s časom 2:59:34.   Následne ideme do sprchy a nedočkavo sa vrháme do radu na guláš a pivo. Guláš fantastický! Chvíľu ešte oddýchneme na lavičke s pivkom v ruke a asi o 16:00 sa uskutočnilo krstenie novej knihy o Slovenskom raji, ktorá sa pripravovala 6 rokov aby uzrela svetlo sveta, ihneď na to prebieha vyhlasovanie výsledkov a odovzdávanie tomboly, na ktorej som vyhral skvelé okuliare. Výsledky si môžete pozrieť na stránke http://sportsofttiming.sk/sk/zavod/overview/1922 Po vyhlásení výsledkov maratónu sa vyhlasovali výsledky celej Škoda Bike Open Tour 2016. Tie si môžete pozrieť na stránke http://sportsofttiming.sk/seriespdf/20160813_sbot5.pdf Absolútnym víťazom celej Tour sa po tretí krát stal Karel Hartl. Na koniec môžem len podotknúť, že akcie sa zúčastnilo 585 pretekárov, to je o 83 viac ako minulý rok. Snáď sa toto číslo budúci rok ešte navýši. Mne sa maratón naozaj veľmi páčil. Myslím si, že organizačne bol pretek zmáknutý skutočne veľmi dobre, trať bola krásna, výsledky a tombola prebehli veľmi rýchlo a bezproblémovo. Moderovanie Ľuboša Dupkalu s Tomaggiom skvele dopĺňalo atmosféru celého diania. Takže na budúci rok sa tu opäť vidíme!   Autor, foto: Tomáš Chabada

Pozvánka: OKOLO MARTINSKÝCH HOLÍ
07. 09. 2016 Pozvánky na akcie

10.9. 2017 sa uskutoční už 18-ty ročník cykloturistického maratónu Okolo Martinských holí. Štart: 7:15 Lesopark Chrásť pri Reštaurcii Trasy: Trasa A: dĺžka 106 km, prevýšenie +2300 m (veľmi ťažká) Trasa B: dĺžka 90km, prevýšenie +2150 m (ťažká) Trasa C: dĺžka 38 km, prevýšenie: +620 m (mierne náročná rekreačná trasa pre spoznanie blízkeho okolia Žiliny a Strečna)   Podrobnejšie údaje potrebné pre účasť na podujatí nájdete na stránke http://www.janosikovkraj.wbl.sk Autor: Luboš Dupkala Zdroj: http://www.janosikovkraj.wbl.sk/   Trasa A: dĺžka 106 km, prevýšenie +2300 m (veľmi ťažká) Trasa B: dĺžka 90km, prevýšenie +2150 m (ťažká) Trasa C: dĺžka 38 km, prevýšenie: +620 m (mierne náročná rekreačná trasa pre spoznanie blízkeho okolia Žiliny a Strečna)    

Report: ŠKODA Slovenský raj 2016
07. 09. 2016 Reportáže

Po preteku Škoda Horal MTB maratón sa 3. septembra 2016 konal maratón Škoda Slovenský raj, ktorý predstavoval posledný zo série pretekov Škoda Bike Open Tour. Zázemie pretekov bolo situované v meste Hrabušice, konkrétne v turistickom stredisku Podlesok, ktoré sa nachádza v údolí Veľkej Bielej vody. Pretekári mali na výber tri trasy, z ktorých najkratšia REKRE mala len 15km a prevýšenie 611m a najdlhšia ELITE sa jazdila na 96km s nastúpanými 2 818m, prakticky bola tvorená dvoma kolami strednej PROTI trate, ktorá mala 48km a prevýšenie 1 409m. Mojou voľbou bola práve táto trať, keďže 15 km mi prišlo naozaj málo a predsa len som si chcela čo najviac užiť krásne prostredie, ktoré nám národný park ponúkal. Po bezproblémovom vybavení všetkých formalít na prezentácií a návštevy miesta, kde aj kráľ chodí pešo sme sa prezieravo šli aj s kamarátom Ľubošom a priateľom Tominom rozbicyklovať, keďže nikdy nič nestíhame. Náhodne sme išli na štrkový kopec, ktorý sa nakoniec ukázal ako záverečný zjazd do cieľa. So zahriatými svalmi sme sa postavili na štart, kde už pred nami čakalo niekoľko desiatok cyklo nadšencov a postupne sa za nás stavali ďalší a ďalší až som nedovidela na koniec koridoru. Ako štandardne nás pred štartom ešte riaditeľ preteku Ján Špak zasypal všetkými dôležitými poučeniami, varovaniami i zákazmi, ktoré je potrebné na trati dodržiavať, poprial nám veľa dobrej nálady, šťastný návrat do cieľa a začalo sa desať sekundové odpočítavanie. Výstrel z pištole odštartoval pelotón, v ktorom sme usmievajúc sa na seba asi 15 sekúnd stáli ako na ihličkách kým sa predné rady pohli dopredu. Asfaltový úvod trate bol cez Hrabušice sprevádzaný policajným vozidlom, na ktoré som ani nevidela skrz množstvo cyklistov, ktorí sa predo mnou hmýrili a predbiehali ako autá na štvorprúdovej diaľnici. Safety car nás priviedol k pravotočivej zákrute, kde sme už po štrkovej ceste pokračovali bez neho a vlastným tempom, čo sa stalo osudným pár cyklistom, ktorí sa zrazili a utŕžili väčšie či menšie zranenia. Medzi nimi bol aj kamarát Peter Pauliny, ktorý zo zrážky vyviazol len z povrchovými, ale za to veľmi bolestivými zraneniami nakoľko mu rajdy narazili rebrá. Psychicky „posilnená“ som sa vydala opäť na trať, ktorá pokračovala približne 5km po neskutočne prašnej ceste vyjazdenej od traktora lemujúca les. Väčšinou sa mi cíp pelotónu stráca v diaľke, ale tu mi mizol v piesočnej hmle. Po danej skúsenosti si už asi nikdy nezabudnem zobrať okuliare, oči som mala plné piesku. Takto pekne pocukrovaní sme sa konečne dostali do lesa, kde začalo prvé stúpanie a morálka cyklistov začala naberať na obrátkach. Z dynamického tempa získaného na predchádzajúcej päť kilometrovej rovinke sa zrazu vytvoril lievik a mnoho pretekárov začalo kopček tlačiť, čím zavádzali ostatným jazdcom, ktorí boli z tejto situácie nervózni a nevhodné poznámky na seba nenechali dlho čakať. Stúpanie viedlo až na Lesnicu, kde pokračovalo po cyklotrase smerom na Košiarny briežok. Nasledovný zjazd bol zakončený mokrým osviežením vďaka prechodu cez rieku Hornád, kvôli ktorému som mala hneď na začiatku trasy úplné mokré tretry, čo mi až tak neprekážalo, keďže v ten deň bolo naozaj ukážkové počasie, čo nemôžeme povedať o predchádzajúcich troch ročníkoch, ktoré boli sprevádzané dažďom. Opätovne nastúpané kilometre, striedajúce sa po rozbitej asfaltke medzi stromami a lúčnymi cestami boli len prípravou na tiahli kopec vedúci na najvyšší bod trate. Posledný zjazd pred nasledovným nekončiacim stúpaním viedol cez rekreačné stredisko Košiarny briežok, kde nás okolo stojaci turisti a ubytovaní hostia so svojimi deťmi s radosťou povzbudzovali. Na konci pravotočivej zákruty, ktorá bola súčasťou zjazdu ma zrazu zastavil vytvárajúci sa lievik cyklistov, prekonávajúcich drevený most ponad rieku. Keďže bol most úzky a zmestil sa tam najviac jeden pretekár čakanie sa trošku natiahlo. Tento čas samozrejme ostatní vyplnili zábavným komentovaním celej situácie ako napríklad: zoberte si poradové číslo a postavte sa do rady, čo tam dávajú teplé rožky, že je tam vpredu tak plno, pustite nás mi máme zo sebou dieťa, starší majú prednosť, z dovolením bežím na autobus, samozrejme ani mne nedalo, aby som sa nevyjadrila a hlásila som „pozor pozor slečny majú prednosť“ na čo sa pán vpredu otočil a pustil ma pred seba. Gentlemani ešte nevymreli. Na nasledujúcom štvorkilometrovom stúpaní sa mi zúročili našetrené sily počas predchádzajúcich kilometroch, svižným a pravidelným tempom som obiehala jedného prekára za druhým až sa niektorí nestačili čudovať odkiaľ som zobrala toľko energie. Pripisovali ju motorčeku, ktorý si mysleli, že mám schovaný v bicykli. Ale ja som vedela, že „tempíčko“ nakúpené na Ebay sa bude raz hodiť. Vysilení cyklisti sa za mnou strácali až sa mi začalo pomaly ego dvíhať čo netrvalo dlho, pretože ma onedlho z ľahkosťou predbehol pán, ktorý by mi mohol byť otcom, so železným nosičom pripevneným na zadnom kolese. Ani touto nepríjemnosťou som sa nenechala odradiť a rýchlo som sa dostala k prvej občerstvovacej stanici. Na občerstvovačke to fungovalo ako hodinky, ani som sa nestačila čudovať a už som mala fľašku plnú vody a v ruke banán. Na štart som sa stavala so škvŕkajúcim bruchom, takže radosť z jedla bola naozaj veľká. K výberu bolo toho dosť, ale keďže som sa nechcela dlho zdržiavať zobrala som kúsok melónu do ruky, polovičku horalky do vačku a pokračovala som ďalej. Napojila sa na mňa skupinka pánov, ktorých slová som nemohla prepočuť: „to bol posledný kopec a teraz to pôjde len dole...? “, čo ma celkom potešilo, ale nebola to pravda, najhoršie nás len čakalo. Okrem siedmych kilometroch šľapania do kopca sme museli prekonať strmý chodník, ktorý asi nikto v sedle nevyšiel, ale isto sa o to pokúšalo viacero pretekárov, medzi ktorých som patrila aj ja. Cesta bola prudká a kamenistá, ledva som ju vyšla pešo vedľa bicykla. Najvyšší bod trate 1 086 m n. m. bol zlomovým, pretože odvtedy mala trať relatívne klesajúci charakter. Z lesa nás vyviedla trasa na lúčny zjazd, ktorý bol príjemnou zmenou po čase strávenom na lesných cestách. Prechádzali sme povedľa najvyššie položeného ubytovania v Slovenskom raji okolo horského hotela Geravy, kde sme sa napojili na červenú turistickú trasu, ktorá nás kľukatými trasami v strede lesa priviedla na Glackú cestu. Jej kamenistý povrch si vyžiadal viacero defektov, spadnutých reťazí, ohnutých prešmykov či pádov samotných cyklistov. Našťastie sa mi všetky tieto nepríjemnosti vyhli. Po pár zjazdených kilometroch sa zrazu objavila druhá občerstvovačka, ktorá bola umiestnená skoro pri konci trate. Takúto „dlhú“ trať som išla prvý krát a preto som nechcela nič podceniť, keďže som si nepozrela profil trate a nevedela som, či ma ešte nečaká nejaké prekvapenie v podobe náročného kopca, pristavila som sa a niečo zjedla. Ostala som pri stoloch plných jedla len do vtedy, kým som nezačula ako hovorí jeden z organizátorov, že už je to len dole kopcov. V tom som zhltla posledné sústo čo som držala v ústach a vydala sa na posledných desať kilometrov. Cesta do cieľa bola kľukatá a štrkovitá, v zákrutách mi neraz ušlo zadné koleso. Táto pasáž bola veľmi rýchla a dynamická, v profile trate sa klesajúce zjazdy striedali s malými kopčekmi, kde som sa napojila na jedného pretekára. Bola to väčšia zábava s niekým sa predbiehať a merať si sily ako ísť sama. Skoro pri konci mi ušiel, pretože bol oveľa zdatnejší v zjazdoch ako ja. Posledné úseky trate som poznala, keďže som si ich ešte chvíľu pred štartom bola prejsť, preto som si mohla dovoliť pustiť to po nich trochu odvážnejšie čo mi pomohlo k tomu, aby som dobehla partiu štyroch chlapov. Zo začiatku som sa tešila, že prídem do cieľa s partiou chlapov a chcela som ich ešte na cieľovej rovinke obehnúť. Toto moje počítanie, ale nebolo moc správne, keďže som sa natlačila na ľavú stranu medzi cieľové železné zábrany a jedného z pretekárov, ktorý ma nevidel a zavrel ma do zábrany, pričom som doňho narazila a vyhla rajdy. Do cieľa som prišla trošku našikmo, ale stále na bicykli. Pánovi som sa ospravedlnila, lebo predsa len to bola moja vina a s úsmevom som prišla k mojej skupinke pretekárov, ktorí ma už v cieli skoro všetci čakali. Trať bola veľmi pekná, bezproblémovo jazditeľná, no až na ten strmý výšľap, ktorý asi nikto nevyšiel, ale ak áno dajte mi vedieť a toto tvrdenie opravím. Značenie bolo perfektné, či už fáborkami alebo farebnými šípkami. Síce na niektorých úsekoch si domáci vedeli trať uľahčiť neoznačenými prejazdmi a v cieli som sa dozvedela, že aj ja som si trať trochu zjednodušila, keď som nasledovala pretekárov predo mnou a obišla jednu drevenú lávku, ktorá viedla ponad rieku. Regulovčíci boli vždy pripravení ukázať nám cestu a pritom nás stíhali aj povzbudzovať. Terén bol podľa môjho gusta, veľmi som si ho užívala a tešila sa z každého jeho profilu či charakteru. Medzery vidím v technickejších zjazdoch, ktoré tam trochu chýbali a robili pretek dosť jednoduchým. Organizátori by mohli viac upustiť od asfaltového terénu, ktorý bol miestami nudný a pustiť ho viac po turistických chodníkoch, kde by sme aj na bicykli mohli zhliadnuť krásy Slovenského raja, ktoré sme na cestách medzi stromami nemohli zachytiť a obdivovať. Je jasne, že vybaviť povolenia a urobiť pretek v národnom parku, ktorý je jedinečným kúskom prírody je značné zložité. Preto patrí veľká vďaka riaditeľovi preteku Jánovi Špakovi, starostke Hrabušíc pani Janke Skokanovej a ostatným zúčastneným za ochotu i odhodlanie sa do takejto úžasnej akcie pustiť. Pretek hodnotím veľmi pozitívne, čo sa týka služieb, ochoty organizátorov, rýchlosti vyhlasovania výsledkov či tomboly a úschovne bicyklov. Sprchy boli síce trochu ďalej, ale na bicykli ste tam za chvíľu. Mále nedostatky boli vykompenzované vynikajúcim gulášom, ktorý bol podľa mňa najlepší čo som na pretekoch jedla. Ešte k tomu sme si na záver prišli vypýtať dupľu, ktorú nám bezproblémovo dali grátis. Kvalita preteku bola odzrkadlená v počte zúčastnených pretekárov, ktorých bolo perfektných 585. Pretek vrelo odporúčam všetkým nadšencom cyklistiky, pretože si myslím, že je vhodný naozaj pre každého, kto chce prežiť krásny deň v raji Slovenska.   Autor a foto: Monika Sedliačková

Druhý deň voľna - Vuelta a Espaňa 2016
06. 09. 2016 Reportáže

Medzi dvoma dňami voľna absolvovali cyklisti ďalších šesť etáp. Dve zvlnené, dve kopcovité a dve horské etapy. Kráľovskou etapou tohtoročného Gira bola etapa s poradovým číslom 14, na ktorej museli cyklisti prekonať tri stúpania prvej kategórie a cieľové stúpanie najvyššej HC kategórie. Po sobotnej kráľovskej etape zostal vo vedení Kolumbíjčan Nairo Quintana (Movistar Team), druhý bol Chris Froome (Team Sky) so stratou 54. sekúnd. Na vynikajúce piate miesto sa dostal český cyklista Leopold König (Team Sky), ktorý začal rozmýšľať o pódiu v Madride. Prišla však následujúca horská etapa... V 15. horskej etape, dlhej len 119 km, hneď po štarte na treťom kilometri, zaútočili Španiel Alberto Contador (Tinkoff) a Nairo Quintana so skupinou 14. pretekárov a Chris Froome si v cieli pripísal veľkú stratu. Na červeného lídra Quintanu stratil 2:37 min. V časovom limite prešlo cieľom len 71 pretekárov! Väčšina pelotónu nestihla limit a cieľom prešla so stratou 52:54 min. 91 cyklistov tak malo byť podľa pravidiel vylúčených. Pravidla sa však (zase) upravili a všetci pokračujú v pretekoch ďalej. Keby došlo k vylúčeniu pretekárov, ktorý nestihli časový limit, ktorý bol o viac ako dvadsaťdva minút nižší, nezostal by v pelotóne žiadny pretekár tímu Direct Energie, po jednom pretekárovi by zostalo v tímoch Sky (Froome), FDJ, Bora - Argon 18 a LottoNL Jumbo. Medzi poslednými prešiel cieľom český cyklista Leopold König a stratil tak možnosť bojovať o konečné umiestnenie v TOP 10. Pred tretím závodným blokom, v ktorom čaká na cyklistov ešte 5 etáp, je v priebežnom vedení Nairo Quintana (Movistar Team). Druhý Brit Chris Froome (Team Sky) stráca 3:37 min, tretí Kolumbijčan Esteban Cháves (ORICA - BikeExchange) zaostáva 3:57 min. Jediný Slovák na 71. ročníku Vuelty MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step) je na 155. mieste so stratou 4:05 hod.     Autor: Milan Majtán  

Pozvánka: Kráľovska 72 hodinovka – všetky vrcholy VKT nonstop
06. 09. 2016 Pozvánky na akcie

Kráľovská 72 hodinovka je výnimočný extrémny nonstop cyklo pretek. Zdolať treba 20 vrcholov, cca 354 km a 13827 výškových metrov. Je určený pre horské bicykle. Štart: 14.6.2017 Trenčín, Palackého námestie od Pivárne Športklub o 20:00 hod. Cieľ: Holubyho chata pod Veľkou Javorinou. Trasa: 1. Hájnica – 2. Veľký Lopeník – 3. Machnáč – 4. Mestský vrch – 5. Vlčí vrch – 6. Malý Jelenec – 7. Javorník – 8. Vršatec – 9. Tlstá hora – 10. Veľký Javorník – 11. Hrad Košeca – 12. Homôlka – 13. Baske – 14. Čiernachov – 15. Inovec – 16. Panská Javorina – 17. Hrad Tematín – 18. Hrad Čachtice – 19. Mohyla Bradlo – 20. Veľká Javorina. LINK NA CELÚ TRASU Autor: Luboš Terry Dupkala Zdroj: http://vkt-bike.sk/

Pozvánka: ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón – Kysucká vrchovina 17.9.
06. 09. 2016 Pozvánky na akcie

17. septembra sa uskutoční 3. ročník podujatia ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón – Kysucká vrchovina, cyklistické podujatie pre aktívnych ale aj rekreačných cyklistov. Súčasťou podujatia je pretek pre deti od 1 do 12rokov. Krátka trasa bude mať dĺžku 21km (nast.610m) a dlhá trasa 44 km (nast.1340m). Prevažne terénna trasa vedie krásnou prírodou v južnej časti Kysuckej vrchoviny po rozľahlom vrchovinnom masíve, kde sa striedajú kopce s údoliami. Na trase sa nachádza z každého typu niečo - horské cesty, lúky, singláče, zvážnice, prudké stojky, zjazdy, nejaký ten asfalt a pre tento pretek typická krátka cieľová "rovinka" , ktorá má priemerný sklon viac než 17% a teda je ako stvorená na záverečné súboje. Súčasťou podujatia je 5. kolo - finále Žilinská župa TOUR 2016. PROPOZÍCIE: Dátum konania: sobota 17.09.2016 Štart: Snežnica - ihrisko: 10:00 h dlhá trasa 10:20 h krátka trasa 11:00 h detský pretek Prihlásenie: Prihlásenie on-line na stránke http://www.sneznickymaraton.sk do 14.09.2016 do 12:00 h (s nárokom na suvenír – podmienka úhrada do 14.09), alebo pri prezentácii v Snežnici 17.9.2016 (bez suveníru). POZOR: Limitovaný počet účastníkov pre tento ročník je 450 osôb. Štartovné: €10 - pri úhrade do 02.09.2016 so suvenírmi €15 - pri úhrade do 14.09.2016 so suvenírmi €15 - pri úhrade v deň štartu bez nároku na suvenír - v cene štartovného je: štartovné číslo s čipom, občerstvenie na trati, jedlo a nápoj v cieli, zabezpečená základná zdravotná pomoc, umývanie bicyklov, suveníry od sponzorov pre prihlásených do 14.9.2016 a účasť na tombole. Prezentácia: Snežnica – ihrisko 17.09.2016 od 08:00 do 09:30 h Ceny: Vecné ceny, medaile obdržia prví traja v každej kategórii. Tombola: Každý účastník preteku bude zaradený do tomboly. Žrebovanie sa uskutoční ihneď po vyhodnotení preteku. Moderátor: Roman Barényi V cieli bude: - umývanie bicyklov - sprchy pre pretekárov - občerstvenie - program Možnosť zvýhodneného ubytovania: Motel Skalka, Oškerda  (3km)  http://www.motelskalka.sk/ Viac tu: http://www.sneznickymaraton.sk ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Detský pretek „Snežnický maratónik“ Štartovné: 0,-eur , prihlasovanie mailom na sneznickymaraton@gmail.com alebo 17.9.2016 na mieste v čase 8:00 – 10:00 h Trasa: vyznačený okruh na ihrisku Štart: od 11:00 h od najmladších kategórií Kategórie: chlapci aj dievčatá spolu A.) deti do 3 rokov (odrážadlá + trojkolky) = 1 x malý okruh 200 m B.) deti 4 až 6 rokov = 2 x malý okruh = 400 m C.) deti 7 až 9 rokov = 2 x veľký okruh = 800 m D.) deti 10 až 12 rokov = 4 x veľký okruh = 1600 m V prípade nejasností nás prosím kontaktujte na :  sneznickymaraton@gmail.com TEŠIME SA NA VAŠU  ÚČASŤ ! Cykloteam Lavína a obec Snežnica. Autor: Lubos Dupkala Zdroj: www.sneznickymaraton.sk

POZVÁNKA: ŠKODA MTB Singletrack maratón Košice – 17.9.2016
05. 09. 2016 Pozvánky na akcie

POZVÁNKA – ŠKODA MTB Singletrack maratón Košice – 17.9.2016 Na záver sezóny 17.septembra je tu opäť jedinečný  13. ŠKODA MTB Singletrack Maratón Košice... Tradičné a prestížne podujatie v organizácii ProSport Team Košice o.z. a Misia 24 n.o.  sa preslávilo v posledných rokoch hlavne svojou novou trasou, ktorá spája rekreačné oblasti v okolí Košíc. Využíva aj značené cyklotrasy,  ale zároveň vedie vo veľkej miere po zábavných lesných chodníkoch, tzv. singletrackoch . Vďaka tomu sa stalo jedinečným na Slovensku.   20 , 50 , 80 km, rodiny a detské preteky. Každý si nájde to svoje ... Najmenší od 1 do 14 rokov sa môžu vyblázniť na detských pretekoch ŠKODA Junior Race, ktoré sú súčasťou programu priamo v areáli  na trávnatej ploche a Pump Tracku . Scout 20km trasa je navrhnutá tak, aby bola ľahko zvládnuteľná pre začiatočníkov a rodiny s deťmi,  ale prechádza cez najvyšší bod trasy, chatu Lajoška a nahliadne aj do ľahších singlov. Rapid 50km je tá pravá zábava . Na tejto trati je neuveriteľných 32km singletrackov . Väčšina z nich je prírodného charakteru bez extrémnych úsekov, skokov a umelých prekážok. Na 7. km je Horská prémia Lajoška, a na 32.km technická prémia s názvom „Kopec pravdy“ ktorý je krátky 100m úsek do kopca a pre možnosť vyhrať hodnotnú cenu, stačí tento kopec vyšliapať v sedle bicykla. Na jednookruhovej dlhej trase Yeti 80km sa nájdu všetci vytrvalci a pravý maratónci. Prvých 40km je spoločných s 50kou , potom sa trasa rozdelí a bonusom pre nich bude napríklad nový úsek Miňonka, výhľady na Košice a  nedotknutá príroda v oblasti Čiernej Hory a Vysokého Vrchu. Čerešničkou na torte pre 50 a 80km, a novinkou pre tento ročník budú úseky na KECY trialoch s tajomnými názvami Lesmír a DržHubu .     https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/     Finále ako sa patrí... Podujatie je opäť súčasťou a finálovým kolom Slovak XCM Tour, Slovenského pohára v MTB maratóne a Slovensko-Maďarského seriálu PEDÁL MTB Tour . Hodnotné ceny v záverečnom vyhlasovaní seriálov čakajú nie len celkových víťazov ale aj šťastlivcov v tombole. Štartovné so štartovným balíčkom zdarma a hodnotné ceny ... Ak ste premeškali najvýhodnejšie štartovné 15eur do 1.9.2016 , nevadí. Do posledného dňa pred podujatím 16.9.2016 je ešte štartovné prijateľných 20eur. Nerozhodní v deň pretekov zaplatia o 5e viac.  Prvých 500 prihlásených dostane štartový balíček v hodnote 12e zadarmo. ( kvalitná cykloflaša s logom maratónu + tyčinka Powerbar Energize + kokosový olej + tyčinka Marva)   Elitní pretekári na štarte nie len zo Slovenska.... Nová trasa a úroveň pretekov láka nielen amatérov a nadšencov ale aj čoraz viac elitných pretekárov. Ani tento rok nebude na štarte chýbať už dvojnásobný víťaz pretekov, Maďarský pretekár  Péter Szalay (Bike Zone). Tento krát mu prídu sťažiť cestu za obhajobou také mená ako napríklad Filip Adel a Ján Jobánek (Superior MTB Team CZ ) , legenda slovenských a českých maratónov Karel Hartl (Kellys BikeRanch), alebo domáci Slovenský reprezentant Michal Lami (Bike Team Košice).    Motiváciou a zaslúženou odmenou pre nich budú určite aj finančné odmeny :   Sprievodný program a zaujímavosti... V priestore štartu a cieľa sa o zábavu a informácie postará skúsený moderátor Ľuboš „Terry“ Dupkala  a asistovať mu bude preslávený maskot YETI . Už tradične máme pripravené ankety a odmeny pre najmladšieho a najstaršieho pretekára(ku), pre najťažší bicykel na trati, najväčšieho smoliara , a titul MISS Košický MTB maratón . Ak bude niekomu málo bicyklovania na trati, tak pripravené budú testovacie bicykle od partnerov podujatia, a niekoľko zaujímavých výstavných stánkov s cyklo sortimentom a výživou. Samozrejmosťou je teplé jedlo a nápoj v cieli, sprchy a umývanie bicyklov pre každého pretekára.   Program: Piatok, 16.09.2016 18:00 – 22:00 prezentácia + premietanie záberov z minulých ročníkov vo FamilyGym Oáza (Kustrová 5. Košice) Sobota, 17.09.2016 07:00 začiatok prezentácie na Jahodnej 10:00 spoločný štart „YETI“ 80km a „RAPID“ 50km 11:30 spoločný štart SCOUT 20km, Family 12:30 štart detských pretekov ŠKODA Junior Race 16:00 vyhlasovanie víťazov Škoda MTB Singletrack Maratonu 17:00 vyhlasovanie celkových víťazov Slovak XCM Tour , Pedál MTB Tour + Tombola Prihláška tu : http://www.cyklopretekykosice.sk/sk/skoda-mtb-singletrack-maraton-kosice/prihlasenie Pre viac informácií kliknite na stránku www.cyklopretekykosice.sk alebo si nás pridajte na Facebooku (www.facebook.com/cyklopretekykosice ) aby Vám nič podstatné neušlo.... Tešíme sa na Vás , a veríme že s nami zažijete originálny a nezabudnuteľný záver maratónskej sezóny. Video z 2015 https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=-le5O3MeKeQ Autor: Luboš Dupkala Zdroj: www.cyklopretekykosice.sk

Pozvánka: Horský Duatlon Martinky 2016
04. 09. 2016 Pozvánky na akcie

Horský Duatlon Martinky 2016 - 4. ročník   Termín: 10.09.2016 sobota Čas štartu: 13:00 hod (prezentácia do 12:40) Štartovné: 0,- €   Štart + prezentácia: Martin - Stráne (parkovisko pod starou lanovkou nad Grandisom ) Cieľ: Martinky - nová Ponorka Trať bike: Martin/Stráne - Martinky/Ponorka (trať obmedzená len na cestu/cyklotrasu) cca 6,5 km/700hm Trať beh: Martinky/Ponorka - Minčol/otočka - Martinky/Ponorka (trať bez obmedzenia) cca 10,5 km/400hm Kategórie - MUŽI, ŽENY, ŠTAFETY   Zdroj: http://fatraadventures.blogspot.sk/ Autor: Milan Majtán      

Kalendár Slovenského pohára v CX 2016
02. 09. 2016 Reportáže

Slovenský pohár v cyklokrose 2016: 1. kolo Slovenského pohára CX - 15.9.2016, štvrtok - Poprad 2. kolo Slovenského pohára CX - 9.10. 2016, nedeľa - Bánovce n/Bebravou 3. kolo Slovenského pohára CX - 15.10.2016, sobota - Raková 4. kolo Slovenského pohára CX - 16.10.2016, nedeľa - Terchová 5. kolo Slovenského pohára CX - 23.10.2016, nedeľa - Trnava 6. kolo Slovenského pohára CX - 5.11.2016, sobota - Skalka 7. kolo Slovenského pohára CX - 6.11.2016, nedeľa - Ružomberok 8. kolo Slovenského pohára CX - 12.11.2016, sobota - Košice 9. kolo Slovenského pohára CX - 13.11.2016, nedeľa - Levoča 10. kolo Slovenského pohára CX - 19.11.2016, sobota - Dolná Krupa 11. kolo Slovenského pohára CX - 20.11.2016, nedeľa - Podbrezová 12. kolo Slovenského pohára CX - 4.12.2016, nedeľa - Krupina – Majstrovstvá SR v CX     Zdroj: http://cxsvk.sk/ Autor: Milan Majtán

Prvý deň voľna - Vuelta a Espaňa 2016
30. 08. 2016 Reportáže

Po desiatich etapách z celkových 21. čakal dnes, v utorok 30. augusta, na pretekárov Vuelty prvý deň voľna. Aktuálnym lídrom 71. ročníka je Kolumbíjčan Nairo Quintana pred Španielom Alejandrom Valverdem (+ 57 sekúnd, obaja Movistar Team) a Britom Chrisom Froomeom (+ 58 sekúnd, Team Sky). Tohtoročná tretia Grand Tours, Vuelta a Espaňa, začala 20. augusta v Balneario Laias tímovou časovkou (27,8 km), ktorú ovládol Team Sky. Postupne do prvého voľného dňa prekonali cyklisti dve zvlnené etapy, šesť kopcovitých etáp a včera najťažšiu horskú etapu na Lagos Covadonga. Doposiaľ dve etapové víťazstva v tomto ročníku má na svojom konte Belgičan Gianni Meersman (Etixx - Quick Step), ktorý ovládol obe zvlnené etapy. Červený dres pre lídra španielskych etapových pretekov obliekalo šesť cyklistov. Aktuálny líder Nairo Quintana zvíťazil vo včerajšej desiatej etape. Jeden z favoritov na víťazstvo, Španiel Alberto Contador, v siedmej etape spadol, ale v pretekoch pokračuje na piatom mieste. Na vynikajúcom priebežnom šiestom mieste, so stratou 2:57 min, je český pretekár Leopold König (Team Sky). Jediným slovenským cyklistom v Španielsku je MARTIN VELITS (Etixx - Quick Step), ktorému patrí 170. priečka so stratou 1:35 hod.     Autor: Milan Majtán

Pozvánka: Časovka do vrchu o pohár CYKLO SPIŠU
25. 08. 2016 Pozvánky na akcie

29. augusta 2016 sa uskutoční 3. ročník Časovka do vrchu o pohár CYKLO SPIŠU. Viac info nájdete na stránke http://www.cyklospis.sk/

Pozvánka: Bike Ladies Weekend 2016
24. 08. 2016 Pozvánky na akcie

Pozvánka na zářijový Bike Ladies Weekend, datum: 24.8.2016 Pozvánka na bikový kemp pro slečny a dámy, které jezdí rády na kole a chtěly by se něco přiučit od české reprezentantky, Terezy Němcové. Že je to nad vaše síly? Kdepak, tady jde o pohodový víkend, plný zábavy a relaxu v krásném koutu valašského kraje…. Letos je to již pátý rok, co Tereza Němcová (bývalá Huříková) pořádá svůj Ladies Bike Weekend. S akcí pro ženy bikerky, které chtějí zdokonalit svůj um, Tereza přišla poprvé v roce 2012 a koncipovala ji jako pohodový víkend na kole. Žádné přednášky a stres, ale uvolněná atmosféra a vzájemná podpora účastnic a lektorek ze světa horských kol, které posouvají hranice a limity technické zdatnosti přihlášených dam. Loni se termín téměř setkal s datem svatebním a tak se Tereza dokonce s Bike Ladies během víkendu loučila se svobodou. I to vypovídá o pohodovém a přátelském naladění všech zúčastněných. „Ladies Bike Weekend se rok od roku rozrůstá. Na první kemp přijelo deset holek, teď jich jezdí kolem třiceti ve věku od 18 - 53let. Mnoho jich před kempem musím i odříct. Mé závodní aktivity mi zatím nedovolí dělat více LBW za rok a kemp má svůj limit, ale už příští rok to chci změnit a udělat přinejmenším dva turnusy.“ vzkazuje Tereza svým fanynkám. Každoročně zve Tereza na kemp zajímavé hosty, coby lektorky. „Stálicí loňských ročníků byla Jana Horáková, na kempu mi pomáhala i Jana Valešová, Barča Průdková, všechno holky s bohatou bikovou zkušeností, které ji ale umí i předat dál. Mám vždy na konci víkendu obrovskou radost, když vidím, jak lady, která nedokázala jet rovně po trailu, sjede sjezd v bikeparku na Bílé s úsměvem na tváři. To je naplňující pocit pro všechny lektorky i mě!“ Letošní ročník Ladies Bike Weekendu se uskuteční 16. - 18.9. 2016 na Horní Bečvě na Valašsku, kde má Tereza své zázemí na hotelu Duo. „Kemp na Bečvách dělám ráda. U hotelu je malý XC okruh a dostatek místa na nácvik techniky, máme to kousek do bikeparku na Bílé a během nedělní vyjížďky se dostaneme za krásami Beskyd, jako jsou Pustevny, Radegast a ještě stihneme valašské halušky v kolibě. Z druhé strany republiky to sice na Valašsko není kousek, ale myslím, že atmosféra tady je velkým lákadlem, vždyť za námi jezdí i spousta holek z Plzně a okolí“, láká Tereza k poznání valašského kraje. Kromě pilování techniky si Bike Ladies na kempu mohou otestovat i kola. Letos to bude nová kolekce karbonových kol MODO značky Superior, se kterou Tereza spolupracuje, pro dámy pak během dne dělá zázemí trailer s kávovarem a prima posezením. „Polovinu kapacity přihlášek už mám letos obsazenu, ale nějaká volná místa stále jsou, proto chci pozvat i Vás, ostatní holky, které se chcete v pohodovém duchu zdokonalit v jízdě na horském kole, zažít dobrodružství a fajn víkend s partou dalších holek a lektorkami. Budu se tedy těšit, jak na současné, tak i nové Bike Ladies“, končí pozvánku Tereza. Pokud vás akce zaujala, určitě se podívejte na některý z těchto odkazů, kde najdete veškeré důležité informace. Přihlášky: Žádost o přihlášky zasílejte na pavel.alias.nemec@gmail.com (předmět LBW 2016/ do mailu uveďte Vaše jméno + email). Obratem Vám bude zaslán závazný registrační formulář.   web: http://terezanemcova.com/cz/ladies-vikend.php FB stránky https://www.facebook.com/groups/465767696801057   Zdroj a foto: Tereza Huříková Autor: Milan Majtán