MTB

Report 3: FESTINA 24 hodín MTB 2017
02. 07. 2017 Reportáže

Asi dva, tri týždne pred termínom 24–hodinovky som sa rozhodol, že natrénované čosi je, psychicky som dostatočne na výške (bol som si vtedy priam istý), aj kolegovia a kolegyne z klubu (sú psychicky naladení mimo extrémnych hodnôt stupnice sebazničenia) idú dvojice či štvorice, prihlásil som sa rovno do kategórie pretekárov s rovnakým hendikepom.  Zabudnúc po roku, podobne ako žena po pôrode na bolesť, ktorú to obnáša, myslel som si, že to bude (aj po organizátorom avizovanej zmene trate) ľahšie – no nebolo ... Večer pred pretekom o 22:30 sa mi podarilo celkom zodpovedne zbaliť (druhá najťažšia časť 24 hodinovky, hneď po nočnej sekcii samotných pretekov). Prvýkrát mám na takomto type pretekov podporný tým v počte dvoch členov (manželka + dcéra). Vzhľadom na to z domu vyrážame s minimálnou časovou rezervou, náš príchod na miesto kempu je cca 1 hodinu pred začiatkom (takmer sme zmiatli súperov a chvíľami i sami seba, že vôbec neprídeme). Našťastie sme ešte dokázali zaparkovať pri kolegoch z nášho tímu CK Energia (počuť a vidieť je ich ako zvyčajne už zďaleka – sú už roztrúsení od bufetu až po koniec kempu). Keďže ako skúsený pretekár prichádzam už oblečený v drese, idem sa rovno odprezentovať. Po zvítaní sa s Ľubošom Dupkalom a niektorými organizátormi dostávam tašku so štartovným číslom 4. Po príchode ku kolegom z klubu zisťujem, že sa práve vrátili z bufetu (ale vraj len pivo) a do ruky mi podávajú aj tašku s číslom 2, keďže ma už pred dobrou hodinkou, či dvoma odprezentovali. Rýchlo pozriem, v ktorej taške je toho viac, nechávam si číslo 2 (na rozdiel od Ľuboša si uvedomujem, že som obhajca minuloročného prvenstva J, čiže slušala by mi aj jednotka ... – ale zato zase vybavil počasie a dodržal abecedné poradie). Poskladať bicykel, pohľadať v sprchách zabudnutú fľašu s ionťákom, niečo ešte narýchlo ďobnúť, posledné pokyny podpornému tímu (polovicu aj tak zabudnú), dvojminútové rozjazdenie (až priveľa – jedna z výhod ultramaratónskych pretekov) a hurá na štart. Keďže som nenašiel VIP sektor, staviam sa z päticu pretekárov BK Lipa (zabrali celý prvý rad – som bez štartovej foto L), trochu pokecám s Lacom Brázom a začíname. Už takzvaný zavádzací okruh je celkom svižný, začiatok sa zmenil len minimálne (predĺženie trasy po lúke). Keďže som hardtailista (už aj vekom stredovek), tak po skúsenostiach hlavne z minulého ročníka (ešte týždeň po pretekoch som jazdil celé výjazdy výhradne zo sedla) určujem taktiku, že traverz po lúke a ako na konci okruhu zisťujem, tak aj slučku poza kemp budem musieť jazdiť stoj čo stoj v stoji. Dnes štyri dni po pretekoch môžem povedať, že až na dvojdňovú svalovicu zadnej časti stehien, som bol schopný už v stredu plnohodnotne sedieť na sedadle (bicykla). V ďalšej časti okruhu som organizátorom vďačný, že vynechali kostitras po lúke a zachovali môj obľúbený pekný výšľap na lúky s úžasnými výhľadmi a svižný zjazdík (moja max. 68,4 km/h). Predpokladám, že tí čo sa majú radi menej ako ja, to dávali aj ku 80 km/h. Škoda minulomesačnej veľkej vody a straty mostíka, prudký výšľap v tieni stromov mi v minulých rokoch nevadil a technický singel dole kopcom už vôbec nie – určite ho v budúcnosti (ak sa psychicky vyrovnám s týmto ročníkom a zdravie bude slúžiť) rád vymením za drncanie za kempom. Čo sa týka samotnej taktiky v pretekoch, tá je u mňa vždy rovnaká, 15 – 20 rýchlych okruhov (podľa ich náročnosti a dĺžky) a potom sa uvidí, ako na tom som J. Uvidelo sa, že som na tom celkom dobre, dokonca som mal už aj okruh náskok, keď sa (z môjho pohľadu) celkom rýchlo zotmelo a začala sa (určite nielen pre mňa) najťažšia časť pretekov. Jazdíte a jazdíte a mesiac nie a nie zapadnúť, hviezdy na oblohe, na lúke, červené pred vami unikajú, žltobiele vás chcú zraziť (kto si ešte ako ja pamätá kultový šetrič obrazovky prelet hviezdokopou, vie o čom hovorím). Ružové zore v nedohľadne a zdá sa vám, že dnes je presne ten deň, keď slnko nevyjde (nakoniec vyšlo, ale tá Zornica svietila neskutočne dlho). Z tejto časti pretekov si spomínam len na jeden svetlý okamih – náhradu ionťáku, či vody teplým bujónom). Asi po dvoch hodinách nočnej jazdy som začínal mať problém s intenzitou osvetlenia (predné svetlo cca cca 30%, čelovka úplne že out, po pamäti príchod do kempu, k autu (zamknutému) a tam – nikto. Matne si spomínajúc, že som siluety môjho doprovodu zazrel kdesi pri občestvovačke (ešte že mám periférne videnie, ale bolo ich aj dostatočne počuť) vraciam sa, vytrhávam ich z družného rozhovoru s členkami ostatných podporných tímov, a pri ich nechápavých pohľadoch, že aj v noci môžem okrem ionťáku, či bujónu niečo potrebovať, nachádzajú postupne auto, kľúče a po nejakých minútach aj náhradné batérie a powerbank. Manželku, zodpovednú za odvoz domov, posielame spať a postupne sa aj zvyšok podporného tímu začína vytrácať, najskôr psychicky a potom okolo druhej hodiny po polnoci aj fyzicky. Ešte dnes mám pred očami výraz dcéry (už polroka zarytej bikerky – jeden z mála pozitívnych vplyvov chcenia sa ukázať pred silnejšou polovicou ľudstva), postupne sa provokačne zosúvajúcej do polohy ležmo po každom mojom prejazde depom). Po východe slnka a východe manželky a dcéry z auta konečne naberám odvahu a konzumujem prvé tuhé jedlo (ak nerátam banány a melón) – tresku a jeden rožok (pozn. pre organizátora - zachovať aj do budúcna), dávam ešte nejaký kofeínový povzbudzovák z plechovky (zatiaľ bez zahusťovadla). Ešte kontrola stavu na trati (vraj náskok 3 okruhy). Prvých 300 metrov po opustení depa sa cítim neskutočne plný energie, potom už len plný a len asi druhý (a posledný krát) si dokážem počas pretekov odskočiť na malú (v tom čase asi po 8 l tekutín). Súperi, hlavne Martin Hovanec sa s brieždením patrične prebrali a keďže jazdím už len na zotrvačnosť, postupne znižujú stratu. Veľká ručička hodín sa konečne začína tiež driapať hore kopcom (tiež už oveľa pomalšie ako včera), svetlejšie okamihy na trati však pribúdajú. V každom okruhu stretávam vytrvalú a celkom sympatickú turistku, ktorá ide okruhom v opačnom smere, ako my. Keď ju stretám tretí krát, začínam sa zdraviť, pri piatom minutí jej už tykám (rozdiel vo veku v môj prospech odhadom 1,5 -2 dekády ma hádam oprávňoval). Po miernom zdržaní mojim podporným tímom v depe (z môjho pohľadu netaktickom) ďalšie stretnutie už nebolo ... Rýchle okruhy jazdené Martinom (niektoré rýchlejšie ako včera) ma vyviedli z naivnej predstavy o dlhších oddychových pauzách medzi jednotlivými okruhmi, a že nejakých 50 kôl bude na celkový úspech stačiť. Opak je pravdou. Síce skúsene, maximálne takticky, potláčajúc v duchu hnev nad jeho nezlomnosťou (keď sa míňame, zahrám presvedčivo, že „pohoda“) to musím ťahať až takmer do 11:30, keď už aj on a jeho tím uzná, že organizátor to myslí s ukončením preteku o 12:00 vážne. Je rozhodnuté. Pri slávnostnom nájazde do môjho posledného kola (p ä ť d e s i a t e h o š t v r t é h o – sami vidíte ako je to veľa) ešte posledné pokyny doprovodu (v cieli čakať s dvoma čapovanými pivami už klasickou výživovou hodnotou – vrátane časti tela zodpovednej za psychiku), k tomu vypočutie si poznámok typu „Ironman“, „Šaleňak“, „aj tak mal elektrobike“ a podobne (vybral som tie slušnejšie). Po dojazde odovzdávam bicykel dcére, ktorá neuvedomujúc si, že časomiera ešte funguje, začína na počudovanie všetkých ešte čestné kolo – aj keď ja už (ledva) stojím s dvoma pivami v ruke za cieľovou čiarou (jeden z pokynov splnených podporným tímom priam ukážkovo). Rýchla sprcha, niečo pod zub a vyhlásenie výsledkov. Potešil titul majstra, aj celkové víťazstvo (ešte že profíci boli na MS v Taliansku). Pri návrate z pódia ma trochu prefúklo, pretože som po predvlaňajšej skúsenosti šiel na stupne naľahko – očakával som (a určite nielen ja) obdržanie ešte jednej vrstvy oblečenia (už to zľudovelo pod názvom „majstrovský dres“). Po krátkej (a neúspešnej) reklamácii a následným nie celkom presvedčivým výhovorkám J, ako „prekaučovali sme to“, „SZC zaváhal“ a pod., sa šéforganizátor sám ponúkol, že to ešte (dúfam v dohľadnom čase) vybaví J. Predsa len, obliecť si ho z času na čas v nedeľu popoludní (zvyčajne je najviac ľudí) na cyklochodník ... Medaila je medaila (aj Sagan zvykne mať tu istú), ale predsa len pri jazde bicyklom trocha odiera rebrá. Na záver veľká vďaka môjmu tímu (manželke Martine a dcére Natálii), organizátorom a hlavne Ľubošovi Dupkalovi za perfektnú organizáciu podujatia a dúfam, že sa mu podarí posunúť ho na európsku a časom možno aj na svetovú úroveň. Nejaké výhrady som počul na občerstvovačku (vraj malý výber) – že boli pretekári (možno len doprovod) zvyknutí na väčší. Mne zvyčajne stačí banán, melón (ten sme si vraj požičali, ale vracať som nemusel ...), ionťák a hlavne bujón. Treska, ako bonus bola super. Oceňujem dosiahnuté výkony súperov (aby som nebol pokrytec, hlavne keď sú aspoň o trošku slabšie ako môj J), gratulujem víťazom a medailistom všetkých kategórií a hlavne obdivujem sólo jazdkyne, predovšetkým tie, ktoré dokázali jazdiť nonstop bez nočnej prestávky. Ak sa nič nepredvídané nestane, vidíme sa o rok (doprovodný tím melie niečo o vyšších ambíciách, ale jazdiť mám vraj aj naďalej len ja L). Ps: aby som nekončil smutným emotikonom, vďaka aj všetkým fotografom. Dokázali robiť fotografie (v mojom prípade užívateľ skicool) jednak zvyšujúce sebavedomie, plné úsilia o dobrý športový výkon, či vyložene spoločensko – umelecké J. Autor: Peter Benko Foto: Mirko Tigeragon Hráček, Vlado Skull Štrbo,

Majstrovstvá sveta MTB XCM 2017
27. 06. 2017 Reportáže

Rakúsky biker Alban Lakata a dánska bikerka Annika Langvad sa stali v nedeľu majstrami sveta v maratóne. Tohtoročné pätnáste MS MTB XCM sa konali v nemeckom Singene. Muži bojovali o dúhové dresy pre majstrov sveta v maratóne na trati dlhej 98 kilometrov. Alban Lakata oslávil svoje nedeľné 38. narodeniny tretím titulom majstra sveta. Druhý bol obhájca Portugalčan Tiago Ferreira, tretí rakúsky biker Daniel Geismayr. Obaja stratili na víťaza jednu sekundu. Medzi 176. bikermi na štarte boli aj dvaja slovenský cyklisti. TOMÁŠ VIŠNOVSKÝ obsadil, po absolvovaní dvoch 48. kilometrových okruhov, 56 miesto so stratou 16:32 min. MATEJ ULÍK skončil na 96. mieste so stratou 26:43 min. Na ženy čakala trať dlhá 79 kilometrov. Zo svojho piateho titulu MS sa tešila v cieli Dánka Annika Langvad. Druhá nemecká bikerka Sabine Spitz stratila jednu sekundu, tretia Nórka Gunn Rita Dahle Flesjaa osem sekúnd. Medzi 71. ženami na štarte nemalo Slovensko zastúpenie.     Autor: Milan Majtán

Report: NÁCHOSKÁ 24 HOUR MTB 2017
25. 06. 2017 Reportáže

Keď hlava chce ale telo odmieta...zima, dážď, blato, slzy. Začiatok poslednej seriálovej 24-ky sme začali ako veľký hladoši pred Kauflandom v Náchode. Pár minút som sledovala ľudských mravcov ako sa predbiehajú kto kde skôr zaparkuje, kto skôr vojde do obchoďáku ... ale jedna situácia ma pobavila najviac. Vyšiel naozaj starý deduško s barlou, pred sebou tlačil nákupný vozík a na šikmej ploche chodníku mu stále utekal dole na cestu a takto hovorí tomu svojmu košíku: “no joo, no joo, ja vím zlatý muj že vidíš už naše autíčko, ale musíme až do další řady” :) A teraz šup k 24-ke. Po pendlovačke medzi SR-CZ (musela som zaviesť dieťa operke) sa cítim strašne unavená, ale som nedočkavá, zvedavá, nabudená, veď som tu ešte nezávodila a neviem aké zverstvo ma čaká. Večer pijeme teplú griotku na lepší spánok, niektorí nezostali len pri jednej :) Čekujem, či už dorazila konkurencia, ale je lepšie uložiť kosti do postele ako do spacáku, už teraz mali navrch. V noci sa budím v pravidelných intervaloch na kojenie a tak zase tomu spánku moc nedám. Verím však telu že sa naštartuje už keď sme tu. Pred štartom si pripomeniem že sa už poznám s K. Ľudvíkovou (už sme mali spoločné závody a bilancia jasne ukazuje na ňu) povzbudím synátora a je tu štart. Káťa vystrelí ako raketa, hovorím si veď je to 24-ka nie maratón a tajne dúfam že jej dôjde :) (nedošlo, jazdí tak celý závod) a tak pomaly stúpam po asfaltovej ceste. Vôbec sa mi nejazdí dobre, mám ťažké nohy, lapám po dychu, na štarte mi bola zima, teraz mi je zas strašné teplo a už je tu lúka. Premeriam si ju pohľadom masového vraha a pár kôl ju vydržím pučiť (bola naozaj výživná) ale potom mi kolená dajú stopku a ja chcem nechcem musím zosadnúť. Za chrbtom počujem no niekto nemá natrénované a ja si uvedomujem že majú naozaj pravdu :). Nevadí ja sa nedám som predsa silná žena (aj to som počula). Na lúke a v lese vidíme vojenské bunkre, ale sú oveľa väčšie ako tie čo vídam na liberecku. Nasleduje rýchly lúčny zjazdík a hups do lesa tam už čaká Sam a galantne púšťa pred seba dlhý had bikerov. Už len počujem mami to fakt nedám. Stihnem ho však povzbudiť zadok za sedlo, zavri oči a šup dole :) A toto bol vstup do technickej časti trate. Potom luxusné blatíčko ako stvorené na wrestling, nie na bike :) Vlhké korene a strom padnutý v ceste zdolávam ľavou zadnou na biku. Zastavujú ma až chlapi pri prvom z “obavaných” U čok (blatový ostrý zjazd dole a cez potok, blatom a šikminou hore, ak tu mal človek podradené pekne si nabil…). Musím ho zbehnúť lebo ináč by som ich prešla a samozrejme že ma pritom i odfotia :( Vraj sa tu dali robiť aj gymnastické zostavy v podobe preletov cez riaditká. Ak by tu vydržali fotografi možno by som to skúsila. Pri stúpaní (a nie len pri tomto) cítim svoju hrošiu váhu ako riadny handicap. Po tom blate to ide riadne ťažko. A konečne sa preberám z tých hriešnych váhových myšlienok lebo ma drncajú korene po takom krátkom traverze a už už si chcem usadiť prdelku na sedlo ale zase ďalšie U čko. Riadny sešup a výšup, samozrejme aj riadnou porciou blata. Tu je už lepšie mať zaradeného gašpárka aby sa dalo zdolať odporne prudké stúpanie do šialene koreňových koreňov. Kto nevie techniku koreňov a neovláda bike hodne sa tu natrápil. Kúsok dole a zase celkom výživne hore a konečne prvý dlhší zjazdík. Len čo sa človek nadýchol už musí brzdiť, nieee a cez šikminu hop do lesa a kameňov. Ten hop do kameňov bol riadne zákerný, vedel kopnúť i vykopnúť :) a zase stúpame po blate, cez blato dole, blatom a koreňmi na čistinku a zase to stúpanie, tráva, korene, kamene,. Je viacmenej posledné ale o to šťavnatejšie. Postupom času ho bez hanby tlačím. Ale pred vrcholom tohoto hardcore stúpania treba naskočiť lebo na posede úž čakajú dobre naladené dievčatá a kričia jak o život dotohóóó (recept na tie fajnové koláčiky čo ich tak naladili by som naozaj chcela) dík baby boli ste to najlepšie na trati supéér. A konečne prichádza pár zjazdov, jupííí. Chvíľka oddychu, nič technické len dole po takom parkovom singláčiku. Ale ak by sa človek veľmi rozohnil a neukočíroval zátačky tak by hupsol do rokliny. Ale všetko dole kopcom je plus :) A už je tu asfaltka dlho sa tvárila ako kámoška, ale bolo to také nenápadne stúpala no strašne som tu hromžila. A ďalším zas stúpaním sa dostávame nad kemp a krásnym rýchlym traverzom s klopenkou zjazdujeme v ústrety ďalšiemu kolu. Na konci ma však prekvapil technický zjazd s koreňmi, kameňmi že mám strach či ho junior zvládne vôbec peši. Ja som sa samozrejme v prvom kole rozohnila jak vždy do techniky a šla som zbytočne rýchlo, dole bolo blato a strom a prečo by som sa s ním neobjala :D Tak som sa jak ináč so smiechom pozbierala a vydala sa do druhého kola plného očistcu. V priebehu závodu mením predný plášť za istejší rapáčik. Predsa len treba mať istotu v tom blate (dík manžel;) ) Každé jedno kolo sa strašne trápim, nebaví ma to, nepomáha mi ani to že som na tom technicky dobre. S pribúdajúcim časom som viac a viac nervózna. Vrchol prichádza v noci keď mi nohy odmietajú držať telo a ja sa nedokážem ani vycik...a to už mám slzy v očiach. Kolená sú kaput, kríže sa pridávajú, to že šmudlinka nepije svoje mliečko a začína ma bolieť ďalšia časť tela už hlava nezvláda. A tak sadám pod ten pomyselný strom a skláňam hlavu do dlaní a na prelome dní na pár hodín vzdávam pre mňa tak ťažký závod. Utešovanie že nemám najazdené kopce tiež nepomáha, moja závoďácka hlava chce ale telo nie. Ráno však s nechuťou sadám na bike a odjazdím posledné kolá. Hurááá koniec :). Môžem byť však na seba pyšná, veď aj keď som sa vzdala druhého miesta a titulu vicemajstra ČR (a neusmievala sa celý závod) stále je tu tretie miesto a titul tricemajster. Celý čas som premýšľala jak nazvať tretieho borca, druhý vicemajster je o ničom, ale tricemajster je originál ako ja :D Pri hodnotení 24kovej sezóny uznávam že som super matka. Z 0 km som vyjazdila druhé miesto v Kuchyni. Z týchto najazdených km som vyjazdila prvé v Jihlave, prvé v Belej a to si cením najviac, lebo je majstrovské a to bol cieľ. Aj keď mám niekoľkoročné skúsenosti s 24-kami jazdiť sólo je naozaj špecifické. Nie som zvyknutá krotiť sa každé kolo, vždy som vyšprintovala a jadzila na krv :) Na začiatku roka sa mi o športe a závodoch ani len nesnívalo, ale som rada že som sa vyburcovala, zaťala zuby a bojovala až do konca (ten bolel najviac) a vyhrala tak celý 24kový seriál. A na koniec mi ten z hora poslal odkaz že ten titul a všetky bedne mi budú aj tak časom na nič ... okadil ma vták rovno na tvár. No nesmej sa na ten život :D :D PS: Ďakujem všetkým účastníkom zájazdu s ktorými som pokecala po trati, čo povzbudili, čo nenechali vyhasnúť race plamienok. Dík za skvelú občerstvovačku a jedlo, na niektorých závodoch som mala pocit že kradnem keď som si brala občerstvenie. Veľké dík Petrovi a Samovi. Najväčšie dík však patrí mamke (bez nej by som nejazdila) že sa mi postarala a neošedivela ešte viac pri malej šmudlinke cmuk.   Autor: Katka Krajňáková Foto: Peter Krajňák

Pozvánka: Park Karpaty e+bike camp
16. 06. 2017 Pozvánky na akcie

Víkend cyklo tripov a dobrej hudby. Cyklistická sezóna je v plnom prúde a radi spríjemníme v Park Karpaty letný víkend zážitkom športovo- gastro - kultúrnym. Poďte si s nami zabajkovať vo dne aj v noci po chodníkoch Malých Karpát so sprievodcom. Tempo jazdy zvolíme príjemné a bez stresu. Vo večerných hodínách vystúpi fenomenálne duo hudobníkov Beňa & Radványi hrajúce originálne Mississippi blues, kde duo znie ako celá kapela. Pri tónoch skvelej hudby Vám chuťové bunky obveselia špeciality grilované na bukovom dreve. V priebehu dňa si máte možnosť otestovať jazdu na elektrobicykloch Haibike. Trasy: 2x denná dlhá ( sobota a nedeľa) do 50 km 2x denná krátka (sobota a nedeľa) do 25 km 1x večerná s osvetlením (sobota) do 30 km Program: Piatok - check in , príchod a ubytovanie v Camping park Karpaty Sobota 8,00- 10,00 check in , príchod a ubytovanie 11,00-16,00 bike trip 1 16,00-17,00 catering 16,30-17,30 drobný servis bicyklov a nabíjane 17,00-18,00 zábavné súťaže , šup šup tombola 18,00-21,30 Original Mississippi blues Beňa & Radvanyi celým dňom Vás sprevádza Luboš Terry Dupkala 23,00 nočný kľud 21,00-23,30 Night bike trip 2 Nedeľa 11,00-15,00 bike trip 3 15,00-16,00 catering 18,00 - check out Cena : jednodňový trip 15,00€ Cena zahŕňa : 1x strava po dojazde darček energetický nápoj na trip sprievobca na trip denný a večerný nabíjanie batérií čistenie bicyklov zdravotné zabezpečenie sociálne zariadenia - sprcha , WC v cene je možnosť otestovať Stand up padlle , 3D lukostrelbu , discgolf vystúpenie hudobnej skupiny Cena : dvojdňový trip 25,00€ Cena zahŕňa : miesto v Camping park Karpaty , možnosť už od piatku 2x strava po dojazde darček energetický nápoj na trip sprievodca na 2x denný trip a večerný nabíjanie batérí elektrická prípojka čistenie bicyklov zdravotné zabezpečenie sociálne zariadenia - sprcha , WC v cene je možnosť otestovať Stand up padlle , 3D lukostrelbu , discgolf vystúpenie hudobnej skupiny Servis bicyklov zabezpečuje spoločnosť Ski bike Bratislava   Možnosť zapožičať si elektrobicykel od spoločnosti e-bajk za bezkonkurenčnú, cenu 10,00€ na každý z troch tripov. Bezplatné testovanie elektrobicyklov v areáli Camping park Karpaty.   Každý účastník sa zúčastňuje Park Karpaty e+bike camp výhradne na vlastnú zodpovednosť. Cyklistická prilba a dobrý technický stav bicykla sú povinnosťou.   Autor: Luboš Dupkala

Report: ŠKODA Púchov-Dohňany Trophy 2017
16. 06. 2017 Reportáže

Keď som sa minulý rok zúčastnil maratónu v Marikovej, dva týždne predtým a aj počas maratónu lialo, všade bolo hnusné lepivé, šmykľavé Marikovské blato a špinavý som bol ako nikdy, zaprisahal som sa, že do tej oblasti na žiaden maratón už nikdy nepôjdem. Avšak musím povedať, že prvému ročníku Škoda Dohňany Trophy som neodolal, napriek tomu, že zázemie maratónu bolo len o dolinu ďalej a časť trasy viedla aj po zrušenom Marikovskom maratóne. A takisto musím aj povedať, že moje rozhodnutie zúčastniť sa určite neľutujem. Na výber bolo z troch trás: 55 km / 1696 m (podľa môjho Garminu 1395 m), 40 km / 1305 m a 16 km s prevýšením 419 m. Ja som si tradične zvolil tú najdlhšiu verziu, ktorá ale nemala žiadne desivé parametre. 55 km nie je veľa, ale v Púchovských podmienkach, kde nie je žiaden veľký kopec, ale mnoho kratších a strmých, v kombinácii so singlovými zjazdami, to človeka vie celkom vytrápiť, lebo si nemá kde oddýchnuť. Tento rok bolo posledné dni krásne teplo, slnečno a jasno, takže som sa na maratón tešil. Do Dohnian som prišiel v predstihu a keďže som vedel, že areál maratónu je od parkoviska pomerne ďaleko, vybral som sa na bicykli. Túto informáciu ale nemali všetci zúčastnení, takže sa stávalo, že zopár kamarátov sa vybralo na registráciu pešo, 20 minút tam, 20 minút späť a mali čo robiť, aby stihli štart. Toto hodnotím ako jedno z mála negatív maratónu, možno tabuľka s nápisom registrácia 2 km by to vyriešila. Registrácia ako taká bola však rýchla, štartovný balíček bohatý (bidón, energetický gél, slivková energetická sladkosť, vstupenka na festival, ktorý sa v dedine po maratóne konal, Red Bull, pár propagačných materiálov a najmä krásne tričko s dizajnom maratónu, za ktoré dávam organizátorom veľké plus), k štartovnému číslu som dostal aj nálepku, ktorá ma oprávňovala štartovať z predného VIP sektora. Táto novinka je ďalšie veľké plus tohtoročnej Škoda Bike Open Tour. Na základe minuloročných výsledkov sú pretekári s najlepšou výkonnosťou zaradení do predného VIP sektora, z ktorého štartujú, takže už lepší jazdec nemusí stáť polhodinu pred začiatkom na štarte aby si zaistil dobré miesto a nemusel sa zbytočne dopredu predierať zo zadných pozícii, ak náhodou príde neskoro. Nachystám bike, oblečiem seba (teplota sa blíži k tridsiatke a tak volím kombináciu krátke-krátke bez akéhokoľvek termotielka, lebo teplo bude až-až), bez stresov sa rozjazdím a desať minút pred začiatkom sa idem postaviť na štart. Pokecám s kamarátmi a presne o 10:00 nás výstrel pošle oproti dnešným 55 kilometrom. Úvod tvorí dlhá rovná asfaltka, následne odbočujeme doprava do terénu, kde začína prvé úvodné stúpanie. Posledné tri týždne mi na tréning, kvôli školským povinnostiam, neostalo toľko času, ako by som potreboval, a preto som ani nemal žiadne prehnané ambície na výsledok a podobne. A to sa aj deje, v stúpaní sa postupne pomaličky cedím dozadu. Je to trochu frustrujúci pocit, keď ľudia, s ktorými jazdievam, alebo ktorí končievajú za mnou ma teraz v prvom stúpaní obiehajú, ako keby mali e-biky. Ja si ale idem svoje tempo a trasu aj počasie si užívam. Prvé stúpanie tvorila široká lesná kamenistá cesta, nasledoval zjazd po lúkach a dole do dediny, cez ktorú prejdeme do druhého stúpania. Ako som písal, výšlapy neboli dlhé, ale boli výživné a už po pár kilometroch trasy nás ako odmena čaká zaujímavý singel v „kaňone“. Kolorit maratónu sa opakoval, krátky výšlap a zjazd. Asi po 15 kilometroch som si už našiel aj parťáka, s ktorým som vydržal až do cieľa. Prvú občerstvovačku míňam, všetkého mám dostatok. Úvod tvorili prevažne zvážnice a lúky, ale teraz sa už skutočne dostávame do bikového raja tvoreného kilometrami chodníčkov, trailov, na ktorých sa človek naozaj nikdy nenudil. V jednom singli ale urobím hlúposť, keď sa vyhýbam kríkom, aby ma nevyšľahali a predné koleso mi skĺzne mimo trail a samozrejme ja s bikom idem k zemi. Našťastie mi nič nie je, biku tiež nie, len kolega mi trošku odskočil. Po úvodnej slučke sa dostávame do už mne známeho prostredia Marikovských trailov. Je to úplne iný pociť jazdiť tie traily keď je sucho, ako keď bolo blato a ledva som sa udržal na biku, takže trasu si rozhodne užívam. Nimnický trail je zaujímavý v tom, že sa prepletám pomedzi spadnuté kmene, stromy, skaly a snažím sa dobehnúť kolegu, čo sa mi v nasledujúcom stúpaní darí, takže opäť vytvárame dvojicu. Na druhej občerstvovačke pri salaši v Nimnici si dopĺňam bidón ionťákom a pokračujem kamenistým stúpaním smerom na Púchov. Toto stúpanie som už išiel štyrikrát, a tak ho dôverne poznám, dva a pol kilometra dlhá kamenistá prudká cesta. Vychádzame na lúke a o chvíľu sa spájame s jazdcami zo 40 km trasy. Už tradične nasleduje singlový zjazd, v ktorom dobiehame jedného jazdca s kratšej trate, predbehnúť sa nedá, ale nejde nejak extra pomaly, takže pokojne prejdeme celý singel za ním a v nasledujúcom krátkom stúpaní ho míňame. Avšak toto bolo jedno z ďalších negatív maratónu (druhé a podľa mojich výpočtov aj posledné), kde sa stretávali jazdci z dlhej trate s tými zo strednej a obiehanie bolo veľmi komplikované až nemožné, čo sa potvrdilo v nasledujúcom singli. Hneď na začiatku sme vychytali vláčik 6 jazdcov, plus singel bol naozaj dlhý, predbehnúť nemožné a tak neostávalo nič iné, iba sa pomaly viezť. Musím priznať, že ku koncu singla som bol už celkom nervózny, ale aspoň som si oddýchol. Singel skončil a my sme veselo mohli predbiehať a pretekať ďalej, až sme prekrižovali hlavnú cestu vedúcu do Dohnian. Nasledovalo posledné, nemenej výživné stúpanie po naozaj krásnej kamenistej cestičke. S kolegom sme boli stále spolu a tak som si povedal, že by už bolo dobré sa ho striasť. V stúpaní sa mi to nepodarilo, a nasledoval zjazd. Bol to ten typ zjazdu, ktorý tvorila rovná rozbitá cesta s kameňmi, skalami a podobne, kde len stačí držať riadítka rovno preletieť to čo najrýchlejšie. Tu si vytváram náskok, ale ľavotočivá zákruta na konci zjazdu ma prekvapí, a kým stihnem zabrzdiť, preradiť z najťažšieho prevodu, kolega je už predo mnou. V zjazde po lúke som ho ale dobehol a spolu sa dostávame na šotolinovú cestu vedúcu popri železnici do areálu maratónu. Tabuľka ukazuje, že cieľ je 2 km, tak vyskúšam nástup, ale kolegu si veziem so sebou ako na špagáte  Vyskúšam druhý nástup, ale ani to nepomohlo a tak už len prejdeme popod železnicu, pravotočivá zákruta a sme v cieľovej rovinke. Začal som špurtovať z prvého miesta, a aj keď to bol špurt o nepodstatné 25. miesto v cieli, vyhral som ho o pol kolesa, čo ma potešilo. Musím uznať, že ešte som nikdy nič takéto nezažil, bol to určite najzaujímavejší dojazd do cieľa, veď ako často sa špurtuje na MTB maratóne. Myslím, že mi aj veľmi pomohol ťažký prevod 36×10. Na záver sa už len vydýcham, v cieli okamžite dostávam vodu, ktorú hneď vypijem a idem si oddýchnuť trochu do chládku. Po chvíli sa idem najesť, lebo som bol hladný, masové rizoto bolo chutné, k tomu kofola, takže sa rozhodne nesťažujem. Keď som sa najedol, išiel som si po veci do auta na prezlečenie a osprchovanie, samozrejme na biku. Osprchoval som sa, síce v ľadovej vode, ale to vôbec nevadilo a umyl som si bike. Tu patrí ďalšie plus organizátorom za hadice, plus kefky a čistič Cyklostar. Vyšampónoval som si bike, umyl ho hadicou a čistý ho išiel odložiť do úschovne bicyklov, čo je ďalšia skvelá vychytávka. Neskôr som už len počkal na vyhlásenie výsledkom, tombolu a spokojne išiel domov. Dlhú trasu vyhral už tradične Karel Hartl s časom 2:17:41, môj čas 2:44:43 vystačil na celkové 25. miesto a 19. v kategórii, ale nerobím si z toho ťažkú hlavu, verím, že časom to bude lepšie  Trasa maratónu bola fakt skvelá, je to super pocit jazdiť po suchučkých Púchovských trailoch a na celej trati boli „až“ dve kaluže, takže počasie vyšlo na jednotku, trať takisto, len do budúcna poriešiť stretávanie sa so slabšími jazdcami s kratších tratí, aby nedochádzalo k problémovým situáciam na jednej, alebo druhej strane. A plus parkovanie. Ale inak nemám čo vytknúť, maratón sa mi páčil a už teraz dúfam, že aj na budúci rok vyjde počasie a budeme si môcť zajazdiť na perfektných Dohniansko-Púchovsko-Marikovských trailoch. Zdroj a autor: maraton.bike (za prevzatie článku ďakujeme)

Pozvánka na X. ročník Oravského cyklomaratónu
13. 06. 2017 Pozvánky na akcie

Desiaty ročník Oravského cyklomaratónu je tu o chvíľu a so sebou prináša aj naše malé 10 ročné jubileum, ktoré je tento rok okorenené viacerými novými faktami. X. ročník Oravského cyklomaratónu je zároveň Majstrovstvami Slovenska v MTB maratóne, teda budú na dlhej trati známi Majstri Slovenska na rok 2017, a zároveň je aj nominačným pretekom na Majstrovstvá Europy, ktoré sa o dva týždne uskutočnia v rámci Horala vo Svite. Je to teda viac než dosť dôvodou, aby Ste sa prišli pozrieť a povoziť s tými najlepšími Slovákmi a videli, kto získa tituly. Pri pohľade na meteorologické spravodajstvo a model Aladin vyplýva, že bude v sobotu 1.7. 2017 pekné slnečné počasie 24C a uplne bez dažďa. Informácioa o počasí je dôležitá preto, že sme mali pri poriadaní maratonu niekolkokrát s počasím problém a preto sme žiadosť o počasie kompetentným zaslali včas. Touto základnou pozitívnu informáciou Vás chcem čo najsrdečnejšie pozvať na náš pretek na pekné trate pod majestátnym Chočom. Je to desiaty ročník, a ako mnohí viete a štartujeme 1.7.2017, rád pri tej príležitosti dodávam, že práve v tom čase štartuje aj najväčšie cyklistické podujatie Tour de France , a priznám sa že nás kontaktovali manažeri viacerých tímov, aby sme preložili termín, lebo s chceli so svojimi hviezdami zúčastniť našeho podujatia, avšak boli sme neoblomní a trvali sme na pôvodnom termíne. Čo Vás tento rok u nás čaká: • Okrem klasického preteku na tratiach 43 a 84 km, bude aj Hobby trať na 25 km. Na základnom 43 km okruhu čakajú pretekárov klasicky náročné stúpania a relatívne jazdivé klesania, • 3 občerstvovačky na 43 km trati a 7 občerstvovačiek na 84 km teda dosť na vaše kvalitne bicyklovanie, zabezpečená technická pomoc a tiež zdravotné zabezpečenie na náročnejších úsekoch • Teraz prichádza k lámaniu chleba. CUBE LTD PRO. Najmodernejší hliníkový rám a high-endové vlastnosti poskytujú ideálny základ pre športový a všestranný hardtail. Zoznam komponentov s prebytkom vysokokvalitných komponentov, medzi ktoré patria 2x11 XT pohon, odpružená vidlica RockShox a hydraulické kotúčové brzdy, zaručuje to, že v prípade ergonómie, ovládateľnosti a zábavy nie je bicykel ukrátený • Všetkých Vás srdečne pozývame v predvečer X. Oravského cyklomaratónu na koncert Pavla Helana, českého pesničkára, finalistu Československo má talent 2013. Koncert sa uskutoční v piatok 30. júna 2017 od 19.30 h pred Penziónom Koliba. • Viac o Pavlovi Helanovi sa dozviete na www.pavelhelan.cz.   • Všetky informácie o prihlasovaní, trati, kategoriach, štartovnom.. nájdete na WWW.oravskycyklomaraton.sk   A teraz zopár dôležitých informácií:   • DÁTUM KONANIA: • sobota 1. 7. 2017 • PRIHLÁSENIE/REGISTRÁCIA: • Na prihlásenie máte niekolko možností (použite prosím iba jednu): • Cez internet - online na tomto odkaze: na pretek sa môžete prihlásiť Online do 29. 6. 2017 do 24:00 hod. Treba si overiť či systém zaregistroval vašu platbu a prihlásenie. Číslo účtu v tvare IBAN: SK65 1100 0000 0029 2289 3350, variabilný symbol: dátum narodenia v tvare DDMMRRRR, špecifický symbol: identifikačný kód, ktorý získate po zaregistrovaní. • Osobne: Ak vám nevyhovuje prihlasovanie online a platenie štartovného cez homebanking/internetbanking môžete sa prihlásiť a zaplatiť štartovné v hotovosti na týchto miestach: – PISOSPORT, Ul. S. Nováka 2194, Dolný Kubín • Pri prezentácii (Penzión Koliba, Gäceľská cesta, Dolný Kubín): piatok 31. 6. 2017 od 17.00 do 19.20 hod. sobota 1. 7. 2017 od 07.00 do 08.30 hod. pre Dlhú trať a od 07.00 do 9.30 hod. pre Krátku trať a trať "Do pohody". • Za prihláseného ste považovaný po zaplatení štartovného a odovzdaní podpísanej prihlašky. • PREZENTÁCIA: • V Penzióne Koliba, Gäceľská cesta, Dolný Kubín: • piatok 30. 6. 2017 od 17.00 do 19.20 hod. • sobota 1. 7. 2017 od 07.00 do 08.30 hod. pre Dlhú trať, od 07.00 do 9.30 hod. pre Krátku trať a trať "Do pohody". • Pri prezentácií si vyzdvihnete štartovné číslo s čipom a štartovný balíček. • ŠTART: • 9.00 hod. Dlhá trať • 10.00 hod. Krátka trať a ťrať "Do pohody" • Štart preteku bude na námestí P. O. Hviezdoslava, v miestach, kde sa prechádzal najväčší básnik slovenského národa. • TRATE X. ORAVSKÉHO CYKLOMARATÓNU: • Dlhá trať (80 km) - maratón (B) • Krátka trať (43 km) - polmaratón (C) • "Do pohody" (25 km) - štvrťmaratón (D) • ŠTARTOVNÉ: • pre prihlásených od 11. 6. 2017 – 15 € bez možnosti dokúpenia suveníru. • V cene štartovného je štartovné číslo s čipom, občerstvenie na trati, jedlo a nápoj v cieli, možnosť sprchy a umytia bicykla po dojazde do ciela, účasť na tombole, sprievodný program. Štartovné prihlásených pretekárov, ktorí sa nezúčastnia preteku nebude vrátené. V prípade vážneho dôvodu neúčasti vám štartovné presunieme na budúci rok. V prípade neuskutočnenia sa závodu z dôvodu živelnej pohromy alebo epidémie sa štartovné nevracia. Doklad o zaplatení si zoberte k prezentácii pre prípad reklamácie. • CENY: • Finančné odmeny obdržia prví traja na Krátkej trati a prví traja na Dlhej trati bez rozdielu kategórie. • Vecné ceny obdržia prví traja umiestnení v každej kategórii. • Cenu mesta Dolný Kubín obdržia prví pretekári z Oravy na Krátkej trati a na Dlhej trati (okrem trate "Do pohody") a tiež prvé ženy z Oravy na Krátkej trati a na Dlhej trati (okrem trate "Do pohody"). • Vecné ceny obdržia aj najlepší traja Oravci na Dlhej trati a 10-ti najlepší Oravci na Krátkej trati. • Vyhodnotené budú aj Oravské baby. • Pokiaľ daná kategória nebude obsadená aspoň tromi učastníkmi, nebude daná kategória vyhlasovaná vo výsledkoch, body však budú započítané do série SLOVAK XCM TOUR 2017 a série Žilinská župa TOUR 2017. • STOPTIME: • Platí najmä pre cyklistov na Dlhej trati (nepredpokladáme, že niekto z Krátkej trate využije StopTime, o trati "Do pohody" ani nepíšeme :-)). Pri otočke do druhého kola na Medzihradnom je StopTime 3:30 hodiny od štartu, tzn. že po 12:30 hod. už pretekár nebude pustený do druhého kola. Druhý StopTime je na druhej občerstvovačke v Malatinej v druhom kole 5:30 hodiny od štartu, tzn. že po 14:30 hod. už budú na tomto mieste pretekári stiahnutí z trate. • PODMIENKY ÚČASTI: • povinná ochranná cyklistická prilba na hlave počas celého preteku, • štart na vlastné nebezpečenstvo, • usporiadateľ nezodpovedá za škody účastníkom vzniknuté ani nimi spôsobené, • všetci účastníci sa musia správať športovo a umožniť rýchlejším účastníkom bezpečné predbiehanie, • mimo vyznačené občerstvovacie stanice nie je možné vyhadzovať akýkoľvek odpad na trati Autor: Luboš Dupkala Zdroj: Oravský CYKLOMARATÓN  

Report 2: FESTINA 24 hodín MTB 2017
10. 06. 2017 Reportáže

Viem sa ničiť. V myšlienkach sa mi vynárajú spomienky na moju športovú minulosť, idoly, tréningy, slzy zo sklamania, ale úspech aj keď tomu človek podriadil v tej dobe všetko neprichádzal. Preto som si v čase Veľkonočných sviatkov povedala idem do toho. Lamentovania že dieťa nespí je už dosť moje telo má absťák a potrebuje už známi pohyb. Bláznivé! Nemám čas najazdiť tisíce km (je potrebné postaviť stovky báboviek z piesku, objaviť chrobáky, na kvietkoch motýle a včely…) a tak radšej verím svojmu telu že zúročí ten ”dvadsaťmesacny oddych” a dlhé roky trénovania vo výhru. Na deň detí sa presúvame o 400km bližšie k cieľu či vlastne štartu tohtoročnej 24hodinovky v Belej. Do kempu dorazíme v piatok aby sme mohli omrknuť trať, postaviť stan, v pokoji pri pivku a grile pokecať s priateľmi (s niektorými sa stretávame iba tu v Belej). Po nostalgickom pripomenutí si svadby v kempe, po imaginárnom privítaní sa s “tou” chatkou osedlávame naše tátoše a ideme na trať. Sprievodcov nám robia Monika, Natália a “prepáč fešák teba nepoznám”..ešte doznačiť trať a my sme mali zatiaľ čas zhodnotiť okruh, pokochať sa nádhernými výhľadmi na okolité kopce Malej Fatry. So smútkom konštatujem že som sa vrátila do čias Berounskej 24-ky, kde mi 2x vypovedali službu kríže...drnci drnci hop sem hop tam...na mojom ht-čku aj keď titánovom to bude masaker. Útechou mi je že v tom nebudem sama a trpieť nás bude viac :) Poslednú noc sa snažím spať doma, ale moja šmudlinka protestuje a tak už ďalšia noc bez výrazného spánku ma zoceľuje a pripravuje na závod. V aute ma preberie až Kabát “když se u nás chlapi poperou tak jenom nožem a…” a už mám tú správnu bojovú náladu. V kempe som nie celkom milo prekvapená s premiestnenia Ivet do mojej blízkosti, ale nakoniec to vnímam ako dobrý strategický ťah (ďakujem ti neznámi ;) ) Do tejto stratégie zapadol ako ritka na šerblík Asso. Vedela som že je to profík a tak mu zverujem na starosť “nizkopodvozkové lamborgíny”. Dokonale sa zhostil svojej úlohy a myslím že si konečne užil a neprespal prvú dvadsať štvorku. Dve hoďky pred štartom dlhého závodu mám vo zvyku svoje telo obdariť dávkou cestovín s makom. Našla som niečo z čoho mi nie je ťažko a zasýti ma na dlhú dobu. 5,4,3,2,1 štart. Tento krát žiadne zimomriavky, stihnem ešte zapriať  hodne šťastia synovi a ako povedal Tery, tempom pohodového jazdca sa vydávam vpred za vytúženým cieľom. Z kempu popod most cez lávky ponad zurčiaci potok a už je to upchaté do krátkeho ale za to výživného stúpania (po pár kolách som si hovorila zlaté jihlavské klady :D ). V stúpaní sa pokračuje ešte hodnú chvíľu po vykosenej lúke, potom niekto stočil kosačku do prava (asi už bolo dlho proti slnku) a drncame sa pre mňa po silu berúcom lúčnom traverze. Konečne je tu krátky singláčik s koreňmi čo navracia úsmev na tvár. Pri zjazde na asfalt v prvých kolách preletím rovno cez “bobek” (neviem či ho nestratil nejaký pretekár :)) ale hovorím si pokoj, to bude šťastie. Potom dlhší asfaltový úsek mi dovolí si pripomenúť triatlonový posed a už je tu krátky zjazdík po ktorom nasleduje stúpaničko na hrebeň a neodolateľné výhľady aj na krajinu (kočka v plavkách za kríčkami pri kríži - som nevedela či nemám halušky zo slnka). Slniečko celý deň páli v myšlienkach sa mi vynárajú spomienky na Turie a Poluvsie ale na hrebeni našťastie pofukuje slabí vetrík :)) V tejto časti bol aj najrýchlejší úsek z trate, škoda len že tam nebol radar. Mala som pocit že tam lietam ale tachometer mi ukázal len niečo málo cez 65km/hod, asi mám niečo z kolesami :D A to už sme takmer v kempe a druhý z ťažko drncavých, predrncanych,... úsekov predo mnou. Ani neviem v ktorom kole tam stretávam Moniku ako vyberá kamene z trate, dík ale nepomohlo. V ďalších kolách ma napadne myšlienka že sa sem mohli pustiť krosky a bolo by po drncaní :) Napriek veľkému teplu sa mi jazdilo dobre. Každé kolo som mala chuť zahodiť bike a skočiť do bazénu keď som sa popri ňom kostitrasovala. Asi po piatom kole som si všimla sprchu pri trati a odvtedy až do večera som sa tam v každom kole zastavila a ovlažila. Už pred večerom som si vybudovala náskok dvoch kôl, neviem ako sa mi to podarilo, naozaj. Veď ma stále brzdil manžel :) (jazdil dvojku mužov zo synom). V noci ma hrozne rozboleli kolená a zapastia, sme sa smiali že sa prilepím k riadidlám s tými náplasťami čo sme dostali ;) a tu sa začala bitka rozumu a tela. Zastav! Bolí! Koniec! Sadaj pod strom! Hľadala som rozumné vysvetlenie prečo pokračovať a našla som ho. No predsa nesklamať samu seba :) zabralo to len na chvíľu a tak som si povedala že treba ísť príkladom aby mi raz deti keď ich budem poučovať a hovoriť aký je ten šport super nepovedali že ja som to nedokázala nemusia ani oni. Konečne však začalo svitať a predierať sa slniečko a mňa opustili tie hrozné myšlienky aj bolesť. Do konca zostávalo ešte veľa hodín, ale pokiaľ nezosadnem vyhrám. To slovo vyhrám ma hnalo dopredu každým kolom. A tak som sa 4.6.2017 stala prvýkrát v sólo kategórii majstrom Slovenska. Jupííííí :) PS: Napadlo ma že asi viem čo budem robiť 20-21.10 2018 - neviete? :)) Poďakovanie: Asso dám ťa na prvé miesto zaslúžiš si to. Vyhral si spolu so mnou ;) a na revanš dáme niečo podľa tvojho výberu...fľašu mlieka alebo tak niečo :D Ďalšie dík patrí môjmu manželovi že ma brzdil, krotil a sprevádzal celú noc :) Ďakujem aj ďalším účastníkom zájazdu za povzbudenia, pokriky, občerstvenie, bezpečie….ja som sa naozaj chcela zastaviť, naozaj :))   Autor: Katarína Krajňáková Foto: Peter Krajňák

Report: FESTINA 24 hodín MTB 2017
07. 06. 2017 Reportáže

Keď sme pred pár týždňami stáli so šéfom bikepointu Terrym na brehu riečky Varínka, neďaleko kempu v Belej a pozerali na odplavené korzo mostu, po ktorom počas minulých ročníkov jazdili desiatky a stovky nadšencov vytrvalostného MTB, bolo nám smutno. Bolo viac-menej jasné, že tento rok sa po singletracku, ktorý sa v uplynulých rokoch vybudoval v lese kúsok od kempu práve kvôli tejto akcii jazdiť nebude. Príroda je silná, vyjednávať sa s ňou nedá, ale silný je aj tím organizátorov a tak aj napriek tejto nepríjemnosti mohli približne 130 vyznávači vytrvalostného MTB tento víkend otestovať svoje odhodlanie, sily a techniku na ďalšom ročníku 24 hodinových pretekov horskej cyklistiky. Týka sa to samozrejme aj mňa a tak som v sobotu ráno nahádzal všetko potrebné vybavenie do auta a svojej polovičke oznámil, že mám ešte nejaké dôležité povinnosti pred štartom a nemôžu na mňa čakať. Ona mi zase oznámila, že mám povinnosti voči podlahovým krytinám v byte a čaká na mňa vysávač. Ukázal som jej, kto je doma alfa-samec a povysával som. Fast and Furious. Z domu som odchádzal síce bez raňajok a neskoro, ale hneď z rána som mal na konte dobrý skutok a úsmev na perách blízkeho človeka. A to sa počíta. Fast a Furious 2 po diaľnici. Do kempu prichádzam 2 hodinky pred štartom, rýchlo skenujem už známy virvar, preberám štartový balíček, rozkladám tábor medzi 2 najväčšími favoritkami na titul majsterky SR (nebudem predsa trapošiť medzi chlapmi) a pumpa ide hore. Na štart sa teším ako malý chlapec. Ale čo to? Zastavuje ma známy z minulých ročníkov a dáva zákernú otázku: "Aký je tvoj cieľ?" Prvý krát som sem prišiel s tým, že nemám žiadny cieľ vo forme najazdených kilometrov. Asi za to môže fakt, že som to minulý rok trochu nezvládol po motivačnej stránke a viac som v noci chrápal, ako jazdil. Tento rok už žiadne ďalšie Fast and Furious nebude. Proste odštartujem a uvidím, ako to dopadne. S Katkou Krajňákovou, kolegyňou z tímu, rozoberáme taktiku. Ona chce byť majsterka. Ja majsterka byť nechcem. Dostávam teda úlohu, že sa zavesím na víťazku predchádzajúceho kola v Kuchyni Ivetu, budem ju sledovať ako tieň a o všetkom podstatnom informovať našu eskadru. Titul predsa nemôže ísť nejakej žabe, ktorá ide len svoju druhú 24-hodinovku v živote. Toto je vážna vec! Hodím očkom do vedľajšieho boxu a vravím, že v pohode. Pre tím sa obetujem. Iveta je celkom fajn kočka, nebude problém ju chvíľu sledovať (aj tak očakávam, že ma na tom slnku po pár kolách uvarí). Nejazdí údajne rýchlo, ale nikto jej doteraz nepovedal, že si občas môže dať aj pauzu. Štartujeme. V prvom kole, v ktorom diktuje tempo borec s prezývkou Žihadlo sa zoznamujem s okruhom a prvému kopcu dávam pracovný názov Zmrd. Je síce krátky, zato ale strmý ako sviňa a slnko naň praží asi aj o druhej ráno. Proste podraz od dizajnéra trasy (som si naivne myslel). Z omylu ma vyvádza posledných úsek okruhu medzi kempom a Varínkou, ktorí si niektorí optimisti nazvali Kostitras. Je to síce rovinka, ale bike tu nadskakuje ako kamzík v ruji. Môj názov tohto úseku radšej nezverejňujem. Mimochodom doteraz neviem, či mám borcov na HT bikoch obdivovať, alebo ľutovať. Až toto bol podraz! :) Inak parametre okruhu celkom pohoda - cca. 7,6 km a nejakých 140 výškových metrov. Potešilo ma, že z minulého ročníka zostal rýchly zjazd po lúke, kde sa viacerí pokúšali vyhrať neoficiálnu kategóriu Krvavnička víkendu a testovali svoju maximálnu rýchlosť. Ísť tadiaľ cez 80 km/h je už iná odvaha. Ja som ľahká váha a mám ešte nejaké zbytky mozgu (alebo lepšie pudu sebazáchovy) medzi ušami a nepúšťam to rýchlejšie ako 69. Nie je sa kam ponáhľať. Špitál je otvorený non-stop. V druhom kole doťukávam Ivetu a nadväzujem zdvorilú konverzáciu. Táto nám následne vydržala ďalších 23 hodín, čo spôsobilo, že som nevyužil kupóny na pitie, jedlo a ani masáž som nestihol. Ani grilovanie a finále ligy majstrov v telke ako minulý rok. Fakt fasa. Otvorene však priznávam, že Katka nasadila slušné tempo a hneď na úvod si spravila 2 kolovú rezervu. Tu niekde som mohol s tieňovaním skončiť, ale už sa mi nechcelo točiť samému. Navyše mi Iva pomohla okolo šiestej ráno, keď do mňa (polomŕtveho) natlačila polovicu suchého rožku. Potom sme to už doklepali až do konca spolu a aj tých posledných pár hodín bolo celkom fajn. V porovnaní s 24 hodinovkami, ktoré som šiel od začiatku až do konca sám to bola celkom zaujímavá skúsenosť. Skúste aj vy niekedy na niečo podobné ukecať svojho kamoša/kamošku. Keď dokážete s niekým sedieť X hodín pri pive a klábosiť, dá sa to aj na biku. Medzi babami to nakoniec dopadlo tak, že vyhrala Katka Krajňáková s 38 okruhmi (277,4 km/5320 nastúpaných metrov), druhá bola Iveta Moldavčuk s 35 okruhmi (255,5 km/4900 nastúpaných metrov) a tretia skončila Floreková Slávka s 28 okruhmi (204,4 km/3920 nastúpaných metrov). Medzi mužmi nasledovne: prvý skončil Peter Benko s 54 okruhmi (394,2 km/7560 nastúpaných metrov), druhý Martin Hovanec (53 okruhov, 386,9 km/7420 nastúpaných metrov) a tretí Jiří Vik (51 okruhov, 372,3 km/7140 nastúpaných metrov). Čísla sú to obdivuhodné, no podľa môjho názoru vyhral každý, kto sa tejto akcie zúčastnil a dobre sa zabavil. Veľká vďaka organizátorom a pomocníkom, ktorý celú noc trpeli pri trati, aby sme mi mohli bezpečne jazdiť. Vidíme sa aj na budúci rok v Belej na Majstrovstvách Európy? :)

Majstrami Slovenska v 24 MTB sa stali Katka Krajňáková a Peter Benko
06. 06. 2017 Reportáže

Uplynulý víkend sa v prekrásnej prírode Malej Fatry v Belej Nižných Kamencoch konali Majstrovstvá Slovenska v 24 hodín MTB. S náročnou traťou ako aj horúcim počasím si najlepšie poradili Peter Benko jazdiaci za klub CK ENERGIA SVIT a na naše veľké potešenie Katarína Krajňáková z bikepoint.sk Poradie MS bolo určené bez ohľadu na jednotlivé kategórie či už u mužov alebo u žien. Víťazom ešte raz gratulujeme. Obšírnejšiu reportáž napíše novopečená Majsterka Slovenska.   Poradie majstrovstvá Slovenska muži: 1. Benko Petar              CK ENERGIA SVIT 2. Matejovič Michal        CTK Viking Banovce nad Bebravou 3. Švec Michal              bikepoint.sk   Poradie majstrovstvá Slovenska ženy: 1. Krajňáková Katarína    bikepoint.sk 2. Moldavčuk Iveta        Zázriva 3. Floreková Slávka      Bike Klub Lipa   Výsledky FESTINA 24 HODÍN MTB 2017   Foto TIGERAGON.SK

Pozvánka: Cykloprechod zázrivským chotárom 2017
05. 06. 2017 Pozvánky na akcie

Organizátori Turizmus Zázrivá, obec Zázrivá a dobrovoľníci Vás pozývajú na 12. ročník voľného prechodu na horských bicykloch okolo Zázrivej. Reportáž z Cykloprechodu zázrivským chotárom 2014 TU. Viac informácii nájdte na zazriva.com Zdroj: obec Zázrivá Autor: Milan Majtán

Report: ŠKODA Svätojurský MTB maratón 2017
30. 05. 2017 Reportáže

Po dlhej zimnej prestávke sa konečne rozbieha kolotoč pretekov pre širokú verejnosť. Začiatok sezóny už roky patrí notoricky známym pretekom vo Svätom Jure. Tieto preteky rozbieha aj sériu Škoda bike open tour a je zaradený aj do série Župného pohára. Samozrejme kto zbiera body do Slovak XCM tour tu tiež nesmel chýbať. Trať vedie malebnou prírodou Malých Karpát a pre maratóncov je pripravená 70 km trať s prevýšením 2000 m. Pre menej zdatných mal organizátor pripravené aj kratšie varianty s dĺžkou 42 km / 1200 m a 21 km / 550 m. Moja voľba je jasná a v sobotu pred desiatou už stojím v priestore štartu a netrpezlivo čakám na výstrel, ktorý odpáli naplno tohtoročnú maratónsku sezónu. Po štarte sa ide hneď cez vinohrady do kopca. Cesta je široká a tak nie je žiaden problém obiehať pomalších pretekárov. Akonáhle sa vojde do lesa začína riadna nakladačka a tepy idú do tých správnych čísel. Prvý dlhší zjazd si vyberá daň v podobe zopár defektov, ale mňa sa to netýkalo. Prvé väčšie stúpanie je za prvou OS kde beriem len vodu a opieram sa do pedálov s úsmevom na tvári. Ide sa výborne ale asi som cez zimu netrénoval iba ja, lebo okolo mňa to parádne ide a mám čo robiť aby som si udržal aktuálnu pozíciu. Medvedie údolie ktoré sme ukončili ostrejším výšľapom pod vrch Somár mám za sebou. Pokračujem smer Biely Kríž kde je ďalšia OS. Nič mi netreba, len sa obzriem na plné stoly s ovocím a valím dole. Vravím si že nech si dajú pretekári na krátkej. Keďže som domáci viem si tu dokonale rozdeliť sily a zastavovať netreba. Predsa len je to malé prevýšenie a ani vzdialenosť nieje epická, takže dôležité je ísť rýchlo a mať minimálne prestoje. V tomto duchu valím do druhého kola a už v nástupe na jediné dlhšie stúpanie v Medveďom údolí sa prejavuje premotivovanosť niektorých mojich súperov a začínam si vylepšovať pozíciu. Po opätovnom prejdení OS na Bielom Kríži viem že je pred nami dlhý zjazd a kto si nenechal na záver trochu energie bude ešte trpieť. Po dlhom zjazde kde si niektorí myslia že už máme vybavené nás čaká chuťovka v podobe menšieho výšľapu. Ono to je síce krátke ale k záveru toho má už každý dosť. Výraz v tvári ktorý napovedá nábeh do kŕčov po dlhom zjazde, prípadne mimika tváre vypovedajúca – prekusnem aj roksorovú tyč je znamením že sa už blíži cieľ. Dojazd je už iba v miernej naklonenej rovine a žiadne šklbačky sa nekonajú. Aj som celkom rád nakoľko prvých 70 km v teréne na MTB v tomto roku bolo aj pre mňa tak akurát. Prvý muž Hartl Karel, možno ho niektorý poznáte to dal za 2:54, ja som si to úžíval o 36 minút dlhšie. Asi som sa tak neponáhľal domov ako Kája. Zo žien to dala najrýchlejšie Juhásová Andrea v čase 3:34- gratulujem. Andrejku som stretol v druhom kole v Medveďom údolí a mal som čo robiť aby som ju docvakol. Počasie nám celkom prialo a zázemie na štadióne je výborná voľba pre dojazd do cieľa. Úschovňa bikov a výborné jedlo v cieli len umocnilo skvelé zážitky z pretekov. Pre mňa akcia na jednotku, takže o rok sa vidíme na štarte opäť. Autor: Tomáš Tomášek

AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly sa blíži
30. 05. 2017 Pozvánky na akcie

VÁŽENÍ ŠPORTOVÍ PRIATELIA ! 19. ročník AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly sa blíži. SCK CYKLO TOUR Súľov, ARAVIS s.r.o. a obec Súľov - Hradná pre Vás v spolupráci s mediálnymi a reklamnými partnermi znova pripravili atraktívny program a množstvo hodnotných cien. Nezabudnite si poznačiť aktuálny termín: 24.06.2017! Pevne veríme, že najväčším lákadlom budú pre Vás štyri trasy vedúce exkluzívne aj cez Národnú prírodnú rezerváciu Súľovské skaly, ktoré oproti minulému rok prešli ešte jemnými vylepšeniami. Pribudli aj ďalšie nové singletraily. Na základe dohody s CHKO Strážovské vrchy a lesomajiteľmi je možné úseky v rezervácii absolvovať len počas podujatia! Parametre trás sú: 84 km / 3170 m, 60 km / 2380 m, 35 km / 1350 m, 19 km / 570 m AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly je zaradený do MTB seriálov: - ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 - ŽILINSKÁ ŽUPA TOUR 2017 - SLOVENSKÝ POHÁR MTB MARATÓNOV Záštitu nad 19. ročníkom podujatia už po 9. krát prevzal predseda Žilinského samosprávneho kraja a aktívny cyklista - Ing. Juraj Blanár. Kým však do Súľova prídete, sledujte pozorne našu internetovú stránku www.cyklotour.sk, kde nájdete aktuálne informácie, množstvo reportáží a fotografií z minulých rokov a aj internetový prihláškový systém - https://prihlasky.cyklotour.sk Najčerstvejšie aktuality budeme zverejňovať na našom Facebooku - https://www.facebook.com/Bikemaraton-Sulovske-Skaly-799407533416414/ Na každého účastníka čaká na prezentácii bohatý štartovný balíček: cyklistická fľaša ŠKODA a cyklistická fľaša AUTHOR, ktoré si budete môcť naplniť ešte pred štartom v stánku značky NUTREND, ďalej energetický gél a tyčinka NUTREND, termix NIKA, čistiaci prostriedok CYKLO STAR a účastníci trás 84 km a 60 km dostanú naviac aj náhradnú dušu AUTHOR. Hlavnými cenami v tombole sú bicykle AUTHOR a ŠKODA. Pre účastníkov, ich sprievod a samozrejme aj divákov je pripravená predajná výstava, jazdenie na koňoch, detské cyklojazdy zručnosti a ďalšie zábavné súťaže. V Súľove na námestí pred Kultúrnym domom predvedie svoje umenie ďalší špičkový športovec, aktuálne najlepší slovenský cyklotrialista Ján KOČIŠ. Určite sa môžete opäť tešiť aj na skvelé hudobné vystúpenie najkrajšej dievčenskej rockovej kapely POISON CANDY ROCKS. Tak neváhajte a hláste sa ... Dúfame, že AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly zachováte svoju priazeň a svojou účasťou naplníte ideu tohto podujatia: ...aj to je cesta ku zdraviu! Tešíme sa na Vašu účasť! Ing. Slavomír Strečanský riaditeľ podujatia KONTAKT: SCK CYKLO TOUR Súľov, Kotešová 541, 013 61, SLOVENSKO tel. GSM: +421/903/550411, e-mail: cyklotour@cyklotour.sk, www.cyklotour.sk Podujatie podporili: Generálni reklamní partneri: UNIVERSE SLOVAKIA s.r.o. Trenčín - dovozca bicyklov AUTHOR Značka ŠKODA Mediálni partneri: Rádio EXPRES, týždenník ŽILINSKÝ VEČERNÍK, www.mtbiker.sk, www.cykloserver.cz, www.bikepoint.sk Hlavní reklamní partneri: WIN s.r.o. – doplnky výživy NUTREND, POWER GRID Považská Bystrica, BENET SK Predmier – autodoplnky a disky, BIRELL, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, betonárka DOSA SLOVAKIA Bytča, KOFOLA, pramenitá voda RAJEC, NIKA Považská Bystrica, čistiaci prostriedok CYKLO STAR, ALLIANZ Slovenská poisťovňa, STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, reklamná agentúra ARAVIS, CA CYKLO TOUR, Žilinský samosprávny kraj a Bratislava Region Tourism Reklamní partneri: THYSSEN KRUPP, BAUMIT SLOVENSKO, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, ALU-METAL Krásno nad Kysucou, UVEX, LEADER GASKET TECHNOLOGIES Bytča, KPO EVENT SERVICE Český Těšín, SHOCART Vizovice, NYNA Lehota pod Vtáčnikom, CLEANEX - KÄRCHER Žilina, FOTOSERVIS HVIEZDA, Gazdovská reštaurácia Bytča, RK CYKLO ŠPORT Bytča, PRIEČKO – práce z lana, OZ KONE SÚĽOV, EURONICS - ASTEL Bytča, WALTRANS s.r.o. Žilina a CYKLOSHOP.SK Mestské a obecné úrady: Súľov, Vrchteplá, Lietavská Svinná – Babkov, Lietavská Závadka, Zbyňov, Jablonové, Hlboké, Hričovské Podhradie, Paštiná Závada a Dolný Hričov - Peklina Iné: HK Direct Bytča, KST Manín Považská Teplá, Horská služba Malá Fatra, Slovenský Cykloklub, Základná škola Súľov - Hradná   Autor: Luboš Dupkala

Pozvánka: ŠKODA Dohňany Púchov Trophy maratón
28. 05. 2017 Pozvánky na akcie

CK EPIC Dohňany - Cyklistický klub s dlhoročnou tradíciou a úspešný organizátor Majstrovstiev Európy v horskej cyklistike, etapy Tour de Pologne a mnohých ďalších cyklistických podujatí si pre Vás pripravil 1. ročník maratónu ŠKODA Dohňany Púchov Trophy, kde si všetci cyklisti a nie len ostrieľaní bikeri prídu na svoje. Trasy vás prevedú po okolitých zákutiach, zvážniciach, singeltrackoch, lúkach a časť pôjde cez krásne úseky zo známeho Púchovského a Marikovského maratónu. Samozrejme nebudú chýbať ani výšľapy na vyhliadkové miesta. Príď a uži si okrem super bikovačky aj sprievodné akcie s hudobným koncertom, tombolou a diskotékou. Autor: Luboš Dupkala

Pozvánka: Festina 24 hod MTB 2017
26. 05. 2017 Pozvánky na akcie

Ďalšou akciou ktorú pre vás bikepoint.sk organizuje je FESTINA 24 hod MTB, ktorá je zároveň Majstrovstvami Slovenska v ultra 24 MTB jednotlivcov. Jedná sa o 24 hodinový MTB maratón so štartom v sobotu 3.6.2017 o 12:00 a ukončením v nedeľu 4.6.2017 o 12:00, v ktorom súťažia sólisti, dvojice alebo štvorice na cca 9km okruhu. Víťazmi sú tí sólisti alebo tímy, ktorí najazdia za 24 hodín najviac okruhov. V prípade ak majú súťažiaci zhodný počet okruhov tak výhráva ten kto dokončí posledný okruh skôr. Aby ste si víkend naplno užili, do campu môžete prísť už v piatok, rozložiť si stan, altánok a užiť si večer s bajkermi pri pivečku či grilovačke. V kempingu bude otvorený aj bufet kde sa môžte taktiež občerstviť :-) 24 hodinovka má dve roviny. A to je súťažna pre tých ktorí chcú dosahovať svoje maximá a umiestniť sa čo najlepšie a tá druha skupina bikerov je tá, ktorá si ide jednoducho užívať atmosféru s priateľmi a jednoducho prežiť super víkend. Veď podmienkou na to aby ste boli klasifikovaní je absolvovanie troch kôl na každého účastnika a pravidlo prejsť cielom medzi 11:15 - 12:00. Tak čo skúsite? Video z minulého ročníka: Videa z predchádzajúcich ročníkov si môžeš pozrieť na našej stránke v záložke FESTINA 24/Video Bližšie informácie nájdete na našej stránke v záložke FESTINA 24. Pokiaľ sa prihlásite do nedele 28.5.2017 do 23:59 budete môcť získať svoj štartovací balíček s komplet suvenírmi za 40,-€. Po tomto termíne bude štartovné zvýšené na sumu 50,-€, pričom vám suveníry v štartovacom balíčku negarantujeme.     Autor: Luboš Dupkala Foto, video: Mirko Hráček TIGERAGON

Report: Jihlavská 24 MTB 2017
25. 05. 2017 Reportáže

Zas je tu piatok a máme toho dosť, tak zbalíme biky, stan a za chrbtom nechávame Staré mesto. A pokiaľ nám to cesta dovolí, než prídeme do Jihlavy, hodíme Liberec za hlavu. A je tu ďalší ultra víkend - Jihlavská 24MTB - počas ktorého si každý účastník “zájazdu” siahne až na dno svojich síl. Do areálu letného kina Heulos - zázemia závodu - prichádzame po katastrofálne sa vlečúcej jazde z LB. Snáď cela republika začala súčasne opravovať cesty. Vítajú nás ako sa patrí a každoročne je zvykom predsa pohárikom s pálenkou. Tento krát sme tu skôr a tak si stihneme zaistiť dobrého fleka. Muzikanti v našich bruškách sú čoraz hlasnejší a ja všetky hladné krky nezasýtim :D tak sa vydávame hľadať občerstvenie do centra mesta. Po menšom blúdení a hľadaní - vďaka mapy.cz - nakoniec padá za obeť reštika Union. Juniorka sa nadlábne, vyblázni, nezabudne upútať a pozdraviť celu miestnosť - veď je slušne vychovaná (príde mi, že keď sme odchádzali mali radosť ako keď Ice Ventura opúšťal kláštor :)) a ideme na to. Od prezentujem sa a ako vždy s nádychom nevrlosti. Potom vybaliť, postaviť, upevniť, aby stál celu noc (ten stan) a deň….:)) a aby ho neodfúkol ten hroooozne silný vietor čo nie a nie utíchnuť. Všetko je teda pripravené a už sa tešíme na večerný koncert kapiel Joyners, Hodiny a Turbo (myslím že sme stihli len to Turbo :D ) pivko a klobásku. Zoe sa páči jej “nový bejvák”, spacák, neskoré jašenie vonku a tak nemá problém zaspať. Zato ja ten problém mám, ruší ma ten hrozný vietor (susedom odfúklo stan) hudba od vedľa z auta...počítam ovečky ale pri tisícej to vzdávam. Zaspávam až nad ránom keď (je to neuveriteľné) kikiríka kohút. To bude teda pojazdeníčko. Budíme sa do sychravého a studeného rána. Veru ani náhodou sa mi nechce na bike brrrr mrznem. Varíme si teplý čaj (povýšili sme naše kempovanie a kúpili kartušu aby sa zbytočne nevyhadzovali poistky s kanvicou) papkáme makovník a dúfame že nezačne ten najvyšší na nás chc… Štart je tradične z námestia kde sa zíde veľká masa ľudí. Výstrel z dela a song od Adele - Rollin in the deep mi každoročne spôsobujú husiu kožu a také športové vzrušenie. Je to jednoducho the best 24 štart. Vrháme sa hlava nehlava do zavádzacieho okruhu okolo námestia a spať do kempu a potom ten neskutočný pruťas s kládami ponad ZOO čo nás bude trýzniť celých 24hodín. Trať je super hore dole vždy po neľahkom výjazde nasleduje vydýchnutie v podobe rýchleho zjazdu, ale naozaj rýchleho a hlavne bez bŕzd škoda doštičiek, no nie. Sem tam korene, mostík, singláč, dlažba a hlavne veľa veľa ľudí okolo trate (čo ma donútilo vybikovať aj tie tri chody na hrad). Škoda len DH skratky do kempu. Organizátori ju vynechali koli bezpečnosti okoloidúcich. Zistila som že jazdiť sólo ma i svoje čaro. Nejdem tak rýchlo a tak mám čas si vypočuť všakovaké rozhovory: skôr narodený biker hovorí ”ty ja tomu nemôžem uveriť že štartujem na 24, je to neuveriteľné a ešte dlho sa nad tým rozplýva a nakoniec dodá že teraz si pojazdí, potom pospí, neskôr pôjdem do katakomb a ZOO a je to za ním” :)) alebo ďalší pánko biker si uľavuje pri trati a ďalší na neho spustí paľbu” podľa zákona..,vyhlašky.., odstavca..a neviem ktorého riadku to má za tri roky nepodmienene a panička čo povzbudzovala hovorí že to škoda zatvárať to treba osedlať” som skoro spadla z biku :D Jihlavy sa nikdy nenabažím :) Milujem pochvaly a povzbudenia od ľudí: “chlaaaapiii do toho neflákejte to, ty podívej to je ženská, hop - hop dámo nandej to tým chlapum, už je tu zase ta s tým úsmevom (to vôbec nebol úsmev ale výraz umierajúceho a lapajúceho po dychu), to dáš - to dáš ješte kousek.. mi takmer 25 kôl hučali do uší dvaja úžasný človiečikovia nad koreňovým výjazdom za čo im patrí veľká vďaka ináč by som nemala morál na to aby som ho zakaždým vybikovala až do samého konca. A nesmiem zabudnu pochváliť extra občerstvovačku za garážami, kde si miestny dobrodinci postavili stolík s pivkom a “ohnivou vodou” a verte že sa tam pár bikerov občerstvilo. Proste super trať, skvelá atmoška popri trati a úžasný ľudia nedovolia hlave aby zradila telo a hovorila mu že už má dosť, nech si ide ľahnúť, že sa zbytočne ničíš...jednoducho v Jihlave nejde nenatriasať zadnicu celých 24hodín. Počasie bolo fajn, aj keď trikrát pokropilo a na niektorých úsekoch, hlavne kameňoch to šmýkalo ináč sa to dalo zniesť. No a mne bola tradične stále zima, asi som jazdila pomaly :)) Takže nakoniec som dala o niečo viac okruhov (25 kôl) ako najstarší účastník závodu 70 ročný PÁN BIKER Zdenda Kříž (23 kôl) - klobúk dole. Celkovím víťazom sa stal už po piatykrát Tomáš Kozák (49kôl). Zaznela mu aj česká hymna. PS: “Nezvládáš dojít k cíli odpočíváš každou chvíli občas rád si cestu zkrátíš sotva vyjdeš hned se vrátíš   Když nemůžeš se hnout zkus se nadechnout je to zvláštní pocit být do noci sám v žilách život teče dál tak ho přece v sobě nech než ti navždy dojde dech   Když nemůžeš tak přidej víc zakřič prostě z plných plic že slovo nejde - neexistuje Když nemůžeš tak přidej víc zakřič prostě z plných plic že to dáš, na to máš že to dáš”   Táto pesnička od Mirai ma sprevádzala celý závod a donekonečna si ju pohmmkavala tých “pár” kôl :)))   Autor: Katka Krajňáková Foto: Peter Krajňák