MTB

Cape Epic 2018
08. 10. 2017 Reportáže

V marci 2018 čaká na bikerov už 15. ročník najväčších etapových MTB pretekov Absa Cape Epic. Juhoafrický etapák sa uskutoční od 18.- 25.3.2018. Na dvojčlenné tímy bikerov čaká 658 kilometrov rozdelených do prológu a siedmych etáp. Spolu nastúpajú cyklisti 13 530 metrov.     Najdlhšou etapou 15. ročníka bude etapa číslo tri s dĺžkou 122 kilometrov. V kráľovskej štvrtej etape bikerov čaká náročné deväť kilometrové stúpanie na Bain’s Kloof Pass. V roku 2018 sa na Cape Epic vracia časovka, ktorá bude na programe v piatej etape s dĺžkou 39 kilometrov. Naposledy bola časovka na programe v roku 2010.     Autor: Milan Majtán  

Ultramaratónci sa v roku 2018 zídu na Slovensku
04. 10. 2017 MTB

Medzinárodná federácia WEMBO priklepla po prvý krát v stredoeurópskom priestore Majstrovstvá Európy v 24 hodinovom MTB maratóne na Slovensku. FESTINA 24 HOUR WEMBO MTB EUROPEAN CHAMPIONSHIP 2018 sa bude konať v prekrásnej prírode Malej Fatry prvý júnový víkend od 1. - 3.6.2018 v obci Belá – Nižné Kamence. Vyznávači 24 hodinových MTB maratónov camping Belá – Nižné Kamece a jeho okolie už dôverne poznajú. Organizátor BIKE SLOVAKIA a.r.o. a Žilinský pedál o.z. pripravujú trať pre ME s dĺžkou 9,5km s prevýšením 250m. Celé podujatie odštartuje už v piatok 1.6.2018 prezentáciou účastníkov, technickou kontrolou bicyklov, prípravou zázemia a v neposlednom rade slávnostným otváracím ceremoniálom ME a následne kultúrnym programom. Štart samotnej FESTINA 24 bude o 10:00 v sobotu 2.6.2018 a pretekári budú podľa pravidiel WEMBO môcť uzavrieť svoje preteky medzi 10:00 až 11:30 v nedeľu 2.6.2018. Toto všetko je však zatiaľ len informácia pre tých ktorí budú chcieť okúsiť konkurenciu z celej Európy na vlastnej koži. Dôležitá informácia pre každého kto sa chce zúčastniť na tomto podujatí je, že pre štart v akejkoľvek kategórií nie je potrebná licencia. Pre jednotlivcov je pripravených 11 kategórií pre mužov a taktiež 11 kategórií pre ženy. Pre pretekárov ktorí sa prihlásia v kategórií ELITE muži a ELITE ženy sú pripravené PRIZE MONEY vo výške 2000€ pre mužov a taktiež 2000€ pre ženy. Túto sumu si rozdelia medzi sebou prvý piati najúspešnejší v kategórií ELITE. Pre všetky ostatné kategórie jednotlivcov sú pripravené pre víťazov dresy Majstra Európy, pohár a medaila. Zoznam kategórii http://www.bikepoint.sk/festina24/kategorie-prize-money/ Organizátor vyhlasuje navyše aj tituly Majstrov Európy v kategóriác dvojice MUŽI, dvojice ŽENY a dvojice MIX. V štvoriciach sa bude súťažiť o Majstra Európy v kategóriách mužov a v kategórií MIX. Každý účastník ME obdrží po skončení pretekov certifikát o absolvovaní ME s poradím v jeho kategórií a počtom kilometrov absolvovaných na tomto podujatí. Všetky ďalšie informácie k podujatiu sa budú dopĺňať pravidelne na stránke www.24mtb.eu. Pre veľký záujem zo zahraničia ale aj z Českej republiky a Slovenska by sme radi informovali, že prezentácia bude spustená na stránkach organizátora dňa 10.10.2017 o 10:00. Za oficiálne prihláseného na FESTINA 24 sa považuje účastník ktorý je prihlásený a zároveň uhradil aj požadovanú sumu na účet organizátora. Organizátor vás všetkých pozýva aj formou tohto videa Pozor, počet pretekárov je limitovaný. Organizátorský tím FESTINA 24 HOUR WEMBO MTB EUROPEAN CHAMPIONSHIP 2018 sa na Vás všetkých teší. bikepoint.sk team

UEC Majstrovstvá Európy MTB XCM 2017 vo Svite
18. 09. 2017 Reportáže

Poslednými pretekmi, ktorými boli majstrovstvá Európy v maratóne, sa pred malou chvíľou skončil vo Svite a Poprade Horal víkend. V piatok 11. augusta, sa v Poprade na námestí sv. Egídia, uskutočnili preteky v Eliminátore - atraktívne mestské šprintérske vyraďovacie preteky štvoríc na horských bicykloch na 700 metrovej trati. Autorom trate bol dvojnásobný majster sveta v cyklokrose Ondrej Glajza. V sobotu 12. augusta, sa konal vo Svite klasický maratón Horal. Na výber boli klasické trate už 18. ročníka podujatia - KREJZI s dĺžkou 134 kilometrov s celkovým prevýšením 4 500 metrov, LEJZI so 78. kilometrami a celkovým prevýšením 2 500 metrov, SENZI so 43. kilometrami a celkovým prevýšením 1 350 metrov, ÍZI s dĺžkou 28 kilometrov s celkovým prevýšením 835 metrov a DEJZI so 17. kilometrami a celkovým prevýšením 350 metrov určená pre rodinné týmy. Najdlhšiu trať KREJZI na sobotnom Maratóne Horal ovládol v kategórii Muži – 19 až 39 rokov Tomáš Kalita (SK Bagbike) z Českej Republiky. Vynikajúce 4. miesto obsadil biker tímu bikepoint.sk Tomáš Tomašek. Tomáš Chabada (bikepoint.sk) skončil na peknom 28. mieste. Kategóriu Muži Masters – 40 až 49 rokov ovládol český biker Karel Hartl (STARBIKE.SK). Medzi ženami bola najrýchlejšia na trati KREJZI maďarská bikerka Fanni Ringelhann (Focus Team Hungary). Na štarte všetkých piatich tratí stálo spolu 872 bikerov. Poslednými pretekmi Horal víkendu boli dnes, 13. augusta, oficiálne UEC Majstrovstvá Európy MTB XCM 2017, ktoré sa na Slovensku konali prvýkrát v histórii. Na najlepších horských cyklistov Európy čakali dve najťažšie trasy maratónu Horal. Muži Elite bojovali na najťažšej trati KREJZI s dĺžkou 134 kilometrov s celkovým prevýšením 4 500 metrov. Ženy a kategórie Masters bojovali o tituly majstrov Európy na trati LEJZI s dĺžkou 78. kilometrov a celkovým prevýšením 2 500 metrov. Na mužov Elite čakala trať ktorá viedla smerom na Spišskú Teplicu, odtiaľ do Lopušnej doliny, následne smerom na Vikartovce cez kopec, odtiaľ stále smerom na juh, na Kráľovu hoľu, cez sedlo Madejovo, ďalej sa pokračovalo na Smrečinské sedlo až do oblasti Slovenského raja k Vernáru. Odtiaľ na Pusté pole smerom na Telgárt, Šumiac, ďalej na Kráľovu hoľu a odtiaľ do Liptovskej Tepličky, Šuňavy a opäť cez Lopušnú dolinu do Svitu. Najvyšším bodom trasy a pýchou pretekov je 1948 m vysoká legendárna Kráľova Hoľa. Kráľova Hoľa je výzvou pre každého nadšenca horskej cyklistiky. Niektorí zahraniční účastníci tento vrchol nazývajú aj Mont Ventoux Slovenska. Po vlaňajšom rovinatom Európskom šampionáte v Lotyšsku čakala tak bikerov tento rok náročná trať pod Tatrami. O tituly ME MTB XCM 2017, o ktorý cyklisti bojujú od roku 2002, malo záujem viac ako 250 reprezentantov z 23 európskych krajín. Na štarte stál aj trojnásobný majster sveta v horskom cyklistickom maratóne Alban Lakata z Rakúska, vlaňajší MS Tiago Ferreira z Portugalska, Christina Kollman a Hermann Pernsteiner z Rakúska, Katarzyna Sosna z Poľska, Sally Bigham z Veľkej Británie, Karl Platt, Markus Kaufmann a Simon Stiebjahn z Nemecka, Sebastien Carabin z Belgicka, Piotr Brzózka z Poľska, Kristián Hynkek a Matouš Ulman z Českej republiky. Zo slovenských bikerov boli na štarte okrem iných TOMÁŠ VIŠŇOVSKÝ, JANKA KESEG ŠTEVKOVÁ, MARTIN HARING, MATEJ ULÍK, sestry JUHÁSOVÉ. Zo 188. prihlásených pretekárov vo všetkých kategóriach stálo dnes nakoniec na štarte ME MTB XCM 183 bikerov. Ako prvé došli do cieľa ženy, na ktoré čakala trať dlhá 78. kilometrov s celkovým prevýšením 2 500 metrov. Majsterkou Európy MTB v maratóne 2017 sa stala v kategórii ženy Elite Rakušanka Christina Kollmann (Team Texpa Simplon) s časom 3:36:22 hod. Druhá Španielka Claudia Galicia Cotrina (CERDANYA SKIMO TEAM) zaostala za víťazkou 6:46 min. Tretia skončila Rakušanka Angelika Tazreiter (Polizei SV Graz/ Bigtime Maishofen) s mankom 6:52 min. Na peknom 10. mieste skončila Slovenka JANKA KESE ŠTEVKOVÁ (Outsiterz) so stratou 19:31 min. Kategóriu ženy Masters 30 -34 ovládla domáca pretekárka BARBARA ŠKANDÍKOVÁ (Športový klub HORAL-ALTO Slovakia Svit). Ketegóriu ženy Masters 35 - 39 vyhrala Talianka Patrizia Damato (TEAM BSR), najrýchlejšou v kategórii ženy Masters 40 - 44 bola Talianka Lorena Zocca (S.C. BARBIERI). Ženy Masters 45 - 49 ovládla nemecká bikerka Katrin Schwing (Katrin Schwing Trek Team). Na rovnakej trati ako ženy, bojovali o víťazstvo muži Masters 40 a viac. Kategóriu muži Masters 40 - 44 ovládol Slovák JAN HALIK (Norwit-Cyklomax Slovakia). Prvým v cieli v kategórii muži Masters 45 - 49 bol Fabrizio Pezzi (AVIS PRATOVECCHIO ERREPI LEE COUGAN) z Talianska. Kategóriu muži Masters 50 - 54 vyhral Gilberto Perini (AVIS PRATOVECCHIO ERREPI LEE COUGAN), najrýchlejším medzi muži Masters 55 - 59 bol Matthias Ball (Katrin Schwing Trek Team). Ako prvý prešiel cieľom v kategórii muži Masters 60 - 64 Marcello Bartolozzi (A.S.D. CICLI TADDEI). Najstaršiu kategóriu muži Masters 65 - 69 vyhral Švéd Kjell Friberg (Länna Sport CK). Muži Elite, muži Masters 30 - 34 a muži Masters 35 - 39 bojovali na trati dlhej 134 kilometrov. Majstrom Európy MTB XCM 2017 sa stal vo Svite Portugalčan Tiago Ferreira s časom 5:40:12 hod. Druhý Rakušan Alban Lakata (topeak ergon racing team) bol pomalší o 3:37 min. Tretí Nemec Karl Platt (Team BULLS) zaostal za víťazom 6:48 min. Najlepším Slovákom bol na 15. mieste MARTIN HARING (Dukla Banská Bystirca) so stratou 21:57 min. V kategórii muži Masters 30 - 34 bol prvý český biker Adam Pilčík (Symbio+BMC), muži Masters 35 - 39 ovládol Španiel Javier Busto Ramos (EXTOL-LA GRAMOLA TEAM). Autor: Milan Majtán

Report: Istrofinal Snežnický MTB maratón 2017
18. 09. 2017 Reportáže

História snežnického maratónu sa začala písať v roku 2013, kedy dvaja kamaráti Tomáš Beňadik a Michal Gábor usporiadali jeho 0. ročník. Po uplynutí 3 rokov si tento pretek našiel veľa  fanúšikov a získal si miesto v ich cyklo kalendári. Rok čo rok môžeme vidieť výraznú snahu organizátorov zlepšovať kvalitu a úroveň celej akcie, či už sa jedná o zázemie, v ktorom je čoraz viac stánkov ponúkajúcich rôzne druhy športového tovaru, alebo o samotnú trať, ktorá je čím ďalej tým náročnejšia, zaujímavejšia a prepracovanejšia. V poradí už 4. ročník, Istrofinal Snežnický MTB maratón, sa konal 09. 09. 2017. Tento rok organizátorom počasie prialo a v slnečnom počasí pri ideálnej teplo si pretekári mohli zajazdiť na dvoch tratiach: krátka – 21 km s prevýšením 690m, dlhá – 49 km s prevýšením 1670m. Okrem klasického maratónu si organizátori pripravili program aj pre tých najmenších a usporiadali detský pretek, ktorý prebiehal v zázemí pretekov na futbalovom ihrisku v čase, kedy boli všetci pretekári na trati. Ako býva dobrým zvykom, dlhá trať ide na paškál ako prvá, a keďže som sa odhodlane prihlásila, stála som na štarte s ostanými 125 pretekármi aj ja. Pretože moje najazdené kilometre boli na smiech, netlačila som sa zbytočne do prvých štartových línií. Štart nám bol oznámený odpočítavaním moderátora Romana Barenyiho a výstrelom zo zbrane, ktorej sa ujal jeden z organizátorov - Tomáš Beňadik. Prvé kilometre sa od minulých ročníkov vôbec nezmenili. Plynulý prechod snežnickým námestím vyústil do kamenistého terénu okolo futbalového ihriska a bol zakončený prudkým asfaltovým stúpaním do dedinky Zástranie. Od momentu, ako ma značenie trate vyviedlo z dediny na lúčne cesty, sa moja slabá ženská orientácia znížila doslova na nulu, pretože až takmer do polovice pretekov som nevedela kde sa nachádzam. Našťastie máme google! :D A ako sa hovorí: „čo nie je na googli, to neexistuje“. Podľa máp, ktoré boli nahraté na oficiálnej stránke Snežnického maratónu a mojich spomienok z trate, vám viem popísať, kde som sa zabávala, smiala ale i nadávala a plakala. Trať neustále stúpala komfortne vyjazdenými cestami od traktorov,  či lesnými chodníkmi poprechádzanými bagrami, takmer do výšky 700 m n. m. Klesanie, ktoré nasledovalo viedlo krásnou uličkou pomedzi stromami. Tu som obchádzala prvého pretekára, ktorého postretol defekt a to nebol ani zďaleka posledný. Moje vytrasené oči po zjazde zazreli môjho kamaráta Mirka Králika mordujúceho sa taktiež s defektom. Kebyže nemám pri sebe moterpaky, ešte doteraz by ten plášť zhadzoval ručne. :D Koniec cesty vedúcej okolo hospodárskych budov nebol najšťastnejší pre dvoch pretekárov. Nájazd do zarastenej úzkej štrbiny a následný pád sa stal veľmi bolestivým pre pretekára idúceho len pár metrov predo mnou. Vyzeralo to na narazené rameno, ale keďže nás regulovčík ubezpečil, že sa o neho postará, pokračovali sme aj s ostanými ďalej. Nasledujúci úsek ma naozaj prekvapil. Organizátori prehnali trať cez perfektný singel track s názvom „Vreteň“ a následne naprieč umelo vytvorenou XCO pasážou, na ktorej sa na 100% vyhrali všetci pretekári. Samozrejme, každý v rámci svojich možností. Tento krátky úsek obsahujúci veľké kamene, hrbole, prudký zjazd aj náročný výšľap, bol umiestnený kúsok nad cieľom. Podľa môjho  názoru by mali organizátori popracovať na zviditeľnení vstupu, pretože som v jednom momente nevedela kade mám ísť a korene, ktoré síce boli nastriekané farebným sprejom, by bolo vhodne odstrániť. Stúpanie ku Kaplnke medzi Vreteňami mi spríjemňovala vôňa, tiahnuca sa od skupinky, ktorá za spomínanou kaplnkou opekala a zároveň povzbudzovala okoloidúcich bikerov. Veľmi ťažko sa mi cez tento bod prechádzalo, keďže som už začala pociťovať hlad. Vidina zjazdu ten pocit zahnala, ale len na chvíľu, pretože po mini sklesani ruky zohraných regulovčíkov ukazovali prudko doprava a hore. Lúčny výšľap ma opäť doviedol na úžasné úzke lesné chodníčky, ktorých bolo na tomto preteku naozaj neúrekom. Ďalej ponad Radoľu smerom na Veľké Ostré, kde na mňa z diaľky mávali dobrovoľníci z prvej občerstvovacej stanice. Veľmi milo ma prekvapil pestrý výber a množstvo jedla. Mohla som si dať takmer všetko na čo som si len spomenula, od klasického chlebíka so salámou, syrom či masťou cez rôzne čokoládové keksíky, dobošky, gumových cukríkov, sladké pečivo, koláčiky až po ovocie a zeleninu. Samozrejme nechýbala ani soľ na kŕče a niekoľko litrov iontového nápoja. Od prestávky trať pokračovala len smerom nahor. Z asfaltovej cesty ma fáborky a šípky na zemi naviedli do nekonečného, lesom pokrytého stúpania. Kysucká vrchovina sa nenechala zahanbiť a ukázala mi, aká dokáže byť krásna a zároveň náročná, hlavne keď sa jedná o niekoľko kilometrové šlapanie do kopca končiace až nad Dolným Vadičovom. Oddych prišiel vo forme rýchleho trávnatého spádu s výhľadom na Kotrčinú Lúčku, ktorý obchádzal kaplnku, kde ma povzbudzovala moja kolegyňa z tímu Bikepoint.sk  - Maťka Cabuková. Zuby drkotajúce kamene vystriedala príjemne hladká cesta v Prostredkom Vadičove, cez ktorý som prechádzala a stretla môjho partnera Tomáša Chabadu, skrývajúceho za úsmevom sklamanie z druhého defektu. Vzostupný profil trate ťahajúci sa ponad Horný Vadičov na približne 25 kilometri ma dostával na kolena a tisol mi slzy do očí. Zosadnutie z bicykla bolo v tom momente najrozumnejšie riešenie, pretože ma čakala ešte takmer polovica súťaže. Tlačenie biku mi značne odobralo síl a spôsobilo tuhnutie nôh. Našťastie onedlho trať viedla okolo rekreačného strediska Vadičov, za ktorým sa rozprestierala oslňujúca a vymodlená druhá občerstvovacia stanica. Opäť nesklamala a bola tak plná, ako keby som prišla medzi prvými pretekármi. Povzbudená niekoľkými pohármi „žabieho slizu“  som sa aj s ostanými pretekármi odobrala neočakávane opäť v ústrety výšine vnárajúcej sa do lesnej divočiny v oblasti Zlieňa. Náročnosť trate v tomto úseku by som označila za najväčšiu z celého preteku. Nohy, stuhnuté od neustáleho pedálovania, sa mi neuvoľnili ani prejazdom ďalšieho oči i dušu podmaňujúcim singláčom, vzhľadom na mnou neobľúbené korene, ktoré som musela pod chvíľou prekonávať. Bolo však vidieť, že do týchto končín nechodí veľa ľudí. Nasledujúce chodníky boli nevyjazdené, zarastené a nebolo možné ani obiehať, lebo všade okolo rástla vysoká tráva. Úzky lesný chodníček plynule vyústil na trávnatý terén vedúci k horskej záchrannej službe, ktorej pomoc som chvála Bohu nepotrebovala. Cez sedlo Žiarce som sa zjazdom dostala až do dedinky Kotrčiná Lúčka, kde sa už moje navigačné schopnosti spamätali. Precitnutie do krutej reality nebolo však najšťastnejšie, nakoľko som od tohto momentu presne vedela, čo ma na trati ešte čaká. Od prechodu Zástraním sa trajektória preteku oproti minulému roku nezmenila. Z asfaltky ma regulovčík odklonil na cestu, ktorá pokračovala popod vrh Stránik. Po prekonaní dvoch takmer totožných kopcov a korenistých prechodov zanechávajúcich vo mne pocit „deja vú“ som sa ocitla na horizonte. Každý pretekár čaká, že po poslednom zjazde príde cieľová rovinka. Ale kto bol už niekedy na Snežnickom maratóne, či už ako pretekár, alebo ako divák vie, že TU to absolútne neplatí. Známy úsek s 22% stúpaním vyšťaví takmer každého súťažiaceho do poslednej štipky sily, ktorú ešte má. V cieli ma už nedočkavo čakala moja rodina s priateľom, keďže mi pretek trval uctihodných 5 hodín. :D V zázemí pretekov už hrala známa dievčenská roková kapela – Poison Candy, ktorá vdýchla do tejto akcie tú správnu pretekársku atmosféru. Popri vychutnávaní si výborných syrových cestovín s kuracím mäsom, som si vypočula ešte pár pesničiek, kým sa nezačalo vyhodnocovanie výsledkov. Keďže bol Istrofinal Snežnický  MTB maratón zapojený do cyklosérie Žilinská ŽUPATOUR, a zároveň ju aj ukončil, odovzdávanie cien a vyhlasovanie všetkých výsledkov sa trochu natiahlo. Celkovo dlhú trať najrýchlejšie prešiel Vladimír Hojdík z ProEfekt tímu za 2:32:55h a prvý, ktorý zdolal krátku trať bol Jakub Slivka z klubu Cys akademia Petra Sagana s časom 1:02:09h. Víťazom Župatour sa stal kamarát Richard Valenta jazdiaci za klub Suncycle.sk. Tombola prebiehala našťastie naopak veľmi rýchlo, keďže sa organizátori z minulého roka poučili a vymenili systém žrebovania, ktorý už nevyberal čísla pretekárov, ktorí sa maratónu vôbec nezúčastnili, ale boli prihlásení. Okrem klasickej tomboly, v ktorej hlavou cenou bol dámsky ružový bicykel,  sme sa mohli zapojiť aj do ľudovej, zakúpením si žrebovacích lístkov. Zhrnutie mojich pocitov na záver Istrofinal Snežnický MTB maratón je podľa mňa jeden z 10 najkrajších a najlepšie zorganizovaných pretekov na Slovensku. Pretek disponuje krásnou kysuckou prírodou, ktorá obsahuje všetko, čo má správny pretek mať. Ťažké stúpania preveria či ste počas sezóny na sebe pracovali a prudké rýchle zjazdy preskúšajú vašu techniku aj obratnosť. Musím pochváliť a zároveň vyzdvihnúť trať, ktorá vedie v 90% mimo asfaltových ciest. Tento rok si organizátori pre nás pripravili niekoľko kilometrov singel trackov prechádzajúcich cez lesné chodníčky i lúčne cestičky. Rozmiestnenie a práca regulovnčíkov či značenie bolo v úplnom poriadku. Plné občerstvovacie stanice potešili nielen oči, ale aj žalúdok. Skvelý výber hudobných interpretiek oživilo celé zázemie pretekov. Všetkým, ktorí sa tento rok váhali prihlásiť na Istrofinal Snežnický MTB maratón, naozaj vrelo odporúčam sa o rok prihlásiť. Či už vy, alebo vaše malé ratolesti, tu zažijete veľa zábavy, vybijete nadbytočnú energiu, dobre sa najete a oddýchnete si pri počúvaní príjemnej hudby. Kompletné výsledky, videá a fotky z Istrofilnal Snežničký MTB maratón nájdete na ich oficiálnej stránke: http://www.sneznickymaraton.sk/?utm_source=copy&utm_medium=paste&utm_campaign=copypaste&utm_content=http%3A%2F%2Fwww.sneznickymaraton.sk%2F A samozrejme veľká gratulácia patrí nášmu klubovému pretkárovi Martinovi Mikovi, ktorý obsadil vo svojej kategórií 1.miesto a celkovo na krátkej trati skončil na krásnom 3. mieste. Autor a foto: Monika Sedliačková

POZVÁNKA: ŠKODA MTB Singletrack Maratón Košice 16.9.2017
11. 09. 2017 Pozvánky na akcie

POZVÁNKA – ŠKODA MTB Singletrack Maratón Košice – 16.9.2017 Pozývame každého pravého bikera a bikerku , predovšetkým milovníkov pravej nefalšovanej jazdy na MTB a fanúšikov zábavných singláčov. MTB maratónsku sezónu uzatvára 16.septembra opäť Košický ŠKODA MTB Singletrack Maratón v Košiciach.... Podujatie je finálovým kolom Slovenského pohára v MTB maratóne a nového seriálu Východ MTB Liga . Tradičné a prestížne podujatie v organizácii ProSport Team Košice  sa preslávilo v posledných rokoch hlavne svojou trasou, ktorá spája rekreačné oblasti v okolí Košíc. Využíva k tomu predovšetkým  značené cyklotrasy a cyklotraily okolia  ale zároveň vedie vo veľkej miere po zábavných lesných chodníkoch, tzv. singletrackoch . Vďaka tomu má trať naozaj jedinečné parametre. Zábava pre každého... Najmenší od 1 do 14 rokov sa môžu opäť vyblázniť na detských pretekoch ŠKODA Junior Race, ktoré sú súčasťou programu priamo v areáli  na trávnatej ploche a Pump-Tracku . Najkratšia 20km trasa je navrhnutá tak, aby bola ľahko zvládnuteľná pre začiatočníkov a rodiny s deťmi,  ale prechádza cez najvyšší bod trasy, chatu Lajoška a nahliadne aj do ľahších singlov. 50ka je tá pravá zábava . Na tejto trati je neuveriteľných 32km singletrackov . Väčšina z nich je prírodného charakteru bez extrémnych úsekov, skokov a umelých prekážok. Na 7. km je Horská prémia Lajoška, a na 30.km technická prémia „Kopec pravdy“ ktorý je krátky 100m úsek do kopca a pre možnosť vyhrať hodnotnú cenu, stačí tento kopec vyšliapať v sedle bicykla. Na jednookruhovej dlhej 80km trase sa nájdu všetci vytrvalci a praví maratónci. Prvých 40km je spoločných s 50kármi, potom sa trasa rozdelí a tí ktorí zvolia tuto trasu si môžu vychutnať nový 6km dlhý singletrack tkzv. Poľovnícky chodník , ktorý je jedným z najstarších prírodných singletrackov v okolí.  Atraktívne sú aj výhľady na Košice a nedotknutá príroda v oblasti Čiernej Hory a Vysokého Vrchu. Novinkou pre tento ročník je súťaž tímov na 20 a 50km trati. Do jedného tímu sa môže prihlásiť ľubovoľný počet jazdcov z danej trasy. Hodnotí sa výsledok 4 najlepších z tímu bez rozdielu pohlavia a ketegórie. Pre tých, ktorí si chcú singletracky z preteku zopakovať alebo spoznať ešte ďalšie, zlepšiť si techniku alebo len stráviť ďalší príjemný deň na singloch,  pripravili na nedeľu organizátori podujatia a samotní tvorcovia trailov akciu s názvom „KE.CY SINGLETRACK TOUR“ . Štartovné so štartovným balíčkom zdarma a hodnotné ceny ... Prvých 500 prihlásených so zaplateným šatrtovným dostane bohatý štartovací balík zdarma. ( kvalitná cykloflaša s logom maratónu + tyčinka alebo gel od Powerbar + RAW tyčinka Marva + energetický isotonický nápoj MAXX ) Motiváciou a zaslúženou odmenou pre najlepších sú hodnotné ceny pre víťazov kategórií a prémií ale určite aj finančné odmeny. Sprievodný program a zaujímavosti... V priestore štartu a cieľa sa o zábavu a informácie postará skúsený moderátor Ľuboš „Terry“ Dupkala so šarmantnou Radkou Kovaľ Mazákovou. Už tradične sú pripravené ankety a odmeny pre najmladšieho a najstaršieho pretekára(ku), pre najťažší bicykel na trati,  a pre naj bikerku aj titul MISS Košický MTB maratón . Ak bude niekomu málo bicyklovania na trati, tak pripravené budú testovacie bicykle od partnerov podujatia, a niekoľko zaujímavých výstavných stánkov s cyklo sortimentom a výživou. Samozrejmosťou je teplé jedlo a nápoj v cieli, sprchy a umývanie bicyklov pre každého pretekára. Program: Piatok, 15.09.2017 18:00 – 22:00 prezentácia + premietanie záberov z minulých ročníkov vo FamilyGym Oaza ( Kustrova 5. Košice ) Sobota, 16.09.2017 07:00 začiatok prezentácie v čajovni Jahodná 10:00 spoločný štart 80km a 50km 11:30 spoločný štart 20km, Family 13:00 štart detských pretekov ŠKODA Junior Race 16:00 vyhlasovanie prémií a víťazov MTB singletrack maratónu 16:30 vyhlasovanie celkových víťazov Východ MTB Liga + Tombola Nedela, 17.09.2017 9:00 - KECY Singletrack TOUR organizovaný výjazd inštruktormi KECY- Košické cyklotraily, po najkrajších singloch a cyklotrailoch v okolí Košíc. Prihlásit sa môžete na tomto odkaze : http://www.cyklopretekykosice.sk/sk/skoda-mtb-singletrack-maraton-kosice/prihlasenie do 15.9. ešte za zvýhodnených 21€,  prípadne aj na mieste v sobotu za 25€. Pre viac informácií o podujatí kliknite na stránku www.cyklopretekykosice.sk alebo sledujte facebook (www.facebook.com/cyklopretekykosice ) aby Vám nič podstatné neušlo... Tešíme sa na Vás , a veríme že s nami zažijete originálny a nezabudnuteľný záver maratónskej sezóny. Videopozvánka k podujatiu https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=-le5O3MeKeQ   Autor: Luboš Terry Dupkala  

Report: ŠKODA Slovenský raj 2017
10. 09. 2017 Reportáže

Ani sa mi nechce veriť ale máme tu záver maratónskej sezóny a k tomu už neodmysliteľne patrí aj maratón v Slovenskom Raji. Naša partia z bikepoit.sk divízia západ, sa stala už tradičným účastníkom na tejto skvelej akcii. S Marekom vyrážame už v piatok a keďže máme sviatok tak na cestovanie máme dosť času. Prezentácia už klasicky v piatok, stretávam veľa známych tvárí a aj Riša, ktorý mi nezabúda pripomenúť naše tesné umiestnenie v rebríčku Škoda Bike Open Tour. Ráno volím presun na štart v sedle biku a celkom príjemne som sa rozjazdil, pri pohľade na oblohu si vravím pls vydrž, je pod mrakom a mierne fúka. Nie je teplo a preto si dávam aj návleky na ruky. Organizátor pripravil pre pretekárov tri varianty. Rekre 15 km, Profi 48 km a Elite 96 km. Ja samozrejme volím trať Elite a pár minút pred deviatou už netrpezlivo čakám na štart. O deviatej počujem výstrel a okolo 60 bikerov vyráža pozbierať posledné body do ŠBOT a niektorí len prežiť a prísť do cieľa. Asfalt prechádzame v družnej debate, ale akonáhle schádzame na poľnú cestu odchádza sprievodné vozidlo a nastalo ticho. Idú sa strašné bomby, cez prach vidím akurát na predné koleso a tak len dúfam, že niekto predo mnou nespraví dajakú hlúposť. Začiatok sa ide väčšinou po lúkach a až pod prvý kopec nestíham sledovať nič len pretekárov ktorých sa snažím za každú cenu udržať. Tieto šprintérske začiatky veľmi nemusím a tak či chcem alebo nechcem musím zvoľniť a prehodnotiť taktiku. Prvé výrazné stúpanie sa ide po asfalte a to si celkom užívam. Držím si skupinku pretekárov ktorí si neustále nastupujú a tak je o zábavu postarané. Prvá OS - napravujem výšku posedu (čo som musel urobiť ešte 3 krát počas pretekov) beriem melón a pome ďalej. Stále stúpame s krátkymi zjazdmi sa ale dostávame stále vyššie až na najvyšší bod trate kde si aj kus potlačím. Tam zisťujem že mi chalani pláchli a teda že voľačo by trebalo vyhútať. Heh no nič prevratné ma nenapadlo, len že treba tomu viac nakladať. Prechádzam okolo druhej OS to už sa začínajú trúsiť pretekári ktorí prepálili začiatok, ale stále nikto kto je na dostrel v tabuľke ŠBOT. Túto časť trate mám rád, veľa ľudí ktorí povzbudzujú a hecujú ma k lepšiemu výkonu. Na Kláštorisko sa dostávam geniálnym zjazdom kde mi nikto nezavadzal a preletel som ho viac vo vzduchu ako po zemi. Ďalej opäť zjazd až do cieľa kde pre mňa závod nekončí a pokračujem do druhého kola. To už vidím jediný cieľ bomby až do odpadnutia. Kómatické stavy prichádzajú skoro a uvedomil som si to až keď som skoro nabral nevestu pri Hornáde, kde si robili s nastávajúcim fotky v prírode pred svadbou. Niečo pekné som im zaželal teda znelo to asi tak. Už len vyletieť asfalt, na OS beriem ovocie naprávam sedlo a ide sa ďalej. Na hrebeni konečne dobieham niekoho z dlhej a naprávam si morál. Vravím si ide to len treba ešte pridať. Na Kláštorisko som opäť doslova doletel a už len viac menej zjazd a cieľ. V cieli mám zmiešané pocity, víťaz Szalay Peter z Maďarska to dal za 3:51:42 a ja som za ním zaostal 35 minút. Idem rýchlo z cieľa na privát nech nevytuhnem. Marek ma víta so slovami no neviem neviem, na prejazde si bol 15 ty – nič moc. A mal pravdu len potom som si všimol postup v druhom kole a aj to že časová strata na pretekárov ktorí bojujú o bedňu v ŠBOT nebol výrazný a tak rýchlo poďme do zázemia, čakajú nás tam halušky ktoré boli ozaj skvelé. Záver sezóny v Raji hodnotím opäť výborne, skvele sme si s Marekom zajazdili a nakoniec aj tá bedňa sa mi ušla, síce zasa tretie miesto ale musím povedať že som to nečakal a samozrejme som sa veľmi potešil. Organizátor udržal kvalitu tohto maratónu na vysokej úrovni a to je skvelé lebo sa môžeme opäť o rok tešiť do Slovenského Raja. Sú akcie kde chodím len po body, či z povinnosti lebo je to blízko, ale sem sa vždy veľmi teším a trocha mi je ľúto, že musím čakať rok kým sa sem na záver sezóny opäť vrátim.   Autor: Tomáš Tomášek

Report: Novodubnický maratón 2017
10. 09. 2017 Reportáže

Môj prvý King na legendárnom Dubničáku Maratónska sezóna sa prehupla do svojho záveru a pomaly začínam premýšľať čo ma ešte čaká na záver. Keďže mám voľný víkend a ako sa hovorí preteky je najlepší tréning rozhodol som sa skúsiť na Dubničáku legendárneho Kinga. Ak si dobre spomínam tak King na Dubničáku je jediná dlhá trať ktorú som ešte neskúsil. Podmienky vyzerajú pre mňa ideálne, viac ako 30 stupňov a sucho. Rozhodnutie padlo v sobotu ráno a vyrážam smer Dubnica. Preteky pre mňa začínajú už budíčkom, samozrejme som zaspal.... počítam či to vôbec stíham na štart a vychádza to len tak tak. Zrýchlený presun po diaľnici a v Novej Dubnici pristávam 30 min pred štartom. Prezentácia vybavená za 3 min a spokojne sa obliekam. Štart je na námestí o 8:00 ale vyzerá to tam ako keby sa nikomu dnes nechcelo. Na páske sa zoraďujeme až tesne pred výstrelom. Konečne počujem štart! Zo začiatku sa ide vlažné tempo a až prvé kopce selektujú čelo pretekov a dostávam sa do prvej skupinky. Už prvé kopce naznačujú že dnes určite využijem každý prevod a hlavne ten najväčší pastorok. Asi po hodine jazdy počujem zo zadného kolesa odchádzať vzduch. Vravím si nevadí, aj keď som bol riadne nahnevaný mením dušu a doklepnem si chalanov veď preteky sú dlhé. S malou stratou pokračujem opäť ďalej, strmé stojky striedajú rýchle zjazdy, ja hľadím len na zem a zrazu sledujem že chýba značenie. Nikde nikto a žiadne značky. Rýchlo späť na kopec hľadať miesto kde sa stala chyba. Opäť strata ale stále to ide a konečne aj po trati. Dostávam sa do prvého malého okruhu ktorý si za odmenu dávam na trati King ešte raz. Niektorí tento okruh pre chybu regulovčíka idú tri krát.... Toto by sa stávať nemalo. Po absolvovaní bonusu pokračujem smer Baské. Je to najvyšší bod na trati 950 mnm. Ide sa po zvážnici, ale je tak rozbitá že v polke mám pocit že môj zadok sa po týchto pretekov bude na mňa ešte dlho hnevať. Tesne pred vrcholom Baské ma regulovčík posiela doľava a dole. Prichádza ďalší bonus naajdlhšej trati. To nádherné stúpanie si dáme ešte raz. Vravím si hlavne radostne! Než stihnem začať znova stúpať na Baské prichádza druhý defekt. To už nálada klesá a začínam riešiť problém s druhou dušou ktorú nemám. Nakoniec sa pretekár z Hardu (75km trať) zastaví a dá mi dušu. Týmto mu veľmi pekne ďakujem a môžem pokračovať. Pokračovať ... strata je už dosť veľká a morál ide dole. Prestáva mi to chutiť a nohy sa nie a nie rozbehnúť. Na Baské som vyšiel už len vo vlažnom tempe. Hľadal som motiváciu pokračovať a nakoniec si vravím, veď idem ďalej aspoň dokončiť a ako tréning to bude super. Záverečné kilometre boli výživné. Pretekári z Hardu ktorých som predbiehal mali už vymaľované, teplo bolo riadne, tak som im aspoň podaroval magnézium a gély ktoré mi už boli nanič.Dorážam na poslednú OS a tam dostávam informáciu že do cieľa to máme posledných 19 km. Šľahnem si melón a ponáhľam do sprchy. Ešte bolo treba prekonať dve stúpania a 14 km po zvážnici ktorá ma dosť nudila. V cieli som bol po viac ako šesť a pol hodine. Pôvodne som mal v pláne dať 101 km na trati pod 6 hodín ale plány zmenila vyššia moc a náročnosť trate ktorá ma celkom prekvapila. Dnes sme nemali nič zadarmo a ja sa cítim riadne použitý, hlavne zadok na Dubničák nebude spomínať v dobrom. Mám zmiešané pocity, Dubničák je legendárny maratón najstarší na Slovensku, ale mám pocit že legenda stráca lesk. Keď som pred pár rokmi išiel Hard mali sme veľké problémy s orientáciou a už vtedy som si vravel že to chce niečo zlepšiť. Tento rok sa mi to znova potvrdilo. Čo sa týka zázemia sprchy super, jedlo výborné. Dal som si rizoto a veľmi chutilo. Dojazd na štadióne a blízkosť kúpaliska bolo super. Na záver musím napísať že Dubničák je náročný maratón a to mi potvrdil aj kamoš čo išiel trať Klasik 42 km. Je pravda že defekty mi pokazili náladu ale aj to patrí k tomu. Nebol som sám čo riešil tento problém, takže podmienky sme mali všetci rovnaké. Budem sa tešiť ak sa mi podarí budúci rok prísť, veď závodenie nieje len o vození sa na krásnych zvážniciach, je to THC Tvrdá horská cyklistika ktorú máme tak radi. Vidíme sa o rok opäť v Dubnici.   Autor: Tomáš Tomášek

Pozvánka: 12 HODÍN NO LIMIT
05. 09. 2017 Pozvánky na akcie

V údoli Raduňského zámku nedaľeko Slezkej Opavy sa 23.9. 2017 uskutoční zatvárak sezony pre ultra bikerov  12 HODÍN NO LIMIT. Každy kto má chuť sa zúčastniť nájde bližšie informácie na stránke http://www.nolimitbiketeam.cz/ Tešíme sa na Vašu účasť Autor: Luboš Terry Dupkala

Pozvánka:ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón – Kysucká vrchovina 9.9. 2017
30. 08. 2017 Pozvánky na akcie

ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón – Kysucká vrchovina 9.9. 2017 Pripravujeme pre Vás 4. ročník cyklistických pretekov v krásnom prostredí Kysuckej vrchoviny so zázemím v obci Snežnica 10 km od Žiliny. Tento rok pre Vás chystáme trasu 21 km určenú najmä pre hobíkov a novú upravenú 49 km trasu, trochu technickejšiu, ktorá Vás zavedie okolo celej Vadičovskej doliny plnej krásnych výhľadov na Malú Fatru. Súčasťou dlhšej trasy bude zaujmavý single trail ponad Horný Vadičov uprostred „divočiny“ a legendárna cyklotrasa „Jánošíkovým krajom“. Ikonou nášho maratónu je aj tento rok krátka „cieľová rovinka“ ... Prihlasovanie na www.sneznickymaraton.sk Myslíme aj na deti, pre ktoré pripravujeme detský pretek „Snežnický maratónik“ v areáli ihriska.  Naše podujatie je zároveň finále série pretekov Žilinská Župa Tour. Tešíme sa na Vašu účasť a pekné zážitky. „Nebude to ľahké, ale bude to krásne“ Michal Gábor Autor: Luboš Dupkala

Pozvánka: CYKLOMARATÓN TOPOĽČIANKY ukončenie SLOVAK XCM TOUR
27. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Termín konania maratónu: 9.septembra 2017 (sobota)Miesto konania: Dostihová dráha TopoľčiankyTrate:75km Dlhá trať,43km Stredná trať, 23km Krátka trať, V tomto roku preteky patria aj do sérií:Slovenský pohár XCM, 10.kolo, Slovak XCM Tour, 8. kolo Finále – vyhodnotenie série,Propozície a detailnejšie informácie o pretekoch:http://cyklotopolcianky.sk/?page_id=3016Prihlasovanie spustene - SAO TATRY:https://cyklo.sao-tatry.sk/index.php?menu=1&l=sk&arok=2017Tešíme sa na Vás aj v tomto roku. Verím že spoločne prežijeme príjemný športový deň a budú sa Vám páčiť nové úseky tratí ktoré pre Vás pripravujeme. ŠK Topoľčianky

Pozvánka: Kráľovský MTB maratón 2017
16. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Kráľovský MTB maratón 2017 X. ročník Propozície Termín: 19. august 2017 (sobota) Miesto: Granč Petrovce – obecný úrad (N 48°59.872'/E 20°48.666') Usporiadateľ: Športový klub Pegas, Bratislavská 44, 040 11 Košice Tel. kontakt: +421 917 343 847 +421 903 642 206 +421 948 747 196 Riaditeľ podujatia: Marián Králik Prihlasovanie a prezentácia: Ing. Viktor Homolya, František Teplický (SAO) Trať: ŠK Pegas                                                                                                          Hlavný rozhodca: Ing. Dušan Richter Časomiera a výsledkový servis: Ing. Dušan Richter (VOS TPK) V spolupráci s: obec Granč Petrovce obec Dúbrava obec Vojkovce obec Vyšný Slavkov mesto Spišské Podhradie Správa Národného Parku Slovenský Raj Charakteristika podujatia: Jubilejný desiaty ročník vytrvalostných pretekov horských bicyklov v oblasti pohoria Branisko a Spišského hradu. Profil a šírka trate vo veľkej miere vedie lesnými chodníkmi. Trať čiastočne umožňuje jazdu v skupinkách. Povrch trate: spevnená cesta 40% (asfalt, šotolina), lesná cesta s čiastočne spevneným povrchom 40%, single track 20%. Trate: „80ka“ maratón (80 km/3050 m) „50ka“ polmaratón (54 km/1750 m) „25ka“ (28 km/650 m) - pre pretekárov bez licencie SZC Kategórie: MD - Muži od 19 do 39 rokov, dlhá trasa (maratón) SD - Muži (seniori) od 40 do 49 rokov, dlhá trasa (maratón) VD - Muži (veteráni) od 50 rokov do 59 rokov, dlhá trasa (maratón) W2D - Muži (veteráni) nad 60 rokov, dlhá trasa (maratón) ŽD - Ženy od 19 rokov, dlhá trasa (maratón) KtK - Kadeti od 15 do 16 rokov, krátka trasa (polmaratón) JrK - Juniori od 17 do 18 rokov, krátka trasa (polmaratón) JaK - Juniorky-Kadetky od 15 do 18 rokov, krátka trasa (polmaratón) MK - Muži od 19 do 39 rokov, krátka trasa (polmaratón) SK - Muži (seniori) od 40 do 49 rokov, krátka trasa (polmaratón) VK - Muži (veteráni) od 50 do 59 rokov, krátka trasa (polmaratón) W2K - Muži (veteráni) nad 60 rokov, krátka trasa (polmaratón) ZK – Ženy od 19 do 39 rokov, krátka trasa (polmaratón) DK – Ženy (dámy) od 40 do 49 rokov, krátka trasa (polmaratón) LK - Ženy (Lady) nad 50 rokov, krátka trasa (polmaratón) EE – Elektrobicykle,  krátka trasa (polmaratón) M25 – Muži bez rozdielu veku trasa 25ka Ž25 - Ženy bez rozdielu veku trasa 25ka F - Family - rodič a dieťa/deti do 15 rokov trasa 25ka Vyhodnotenie kategórií: „80ka“ - vyhodnocujú sa kategórie MD, SD, VD,W2D, ŽD „50ka“ - vyhodnocujú sa kategórie MK, SK, VK, W2K, ZK, DK, LK, JaK, JrK, KtK,EE „25ka“ - vyhodnocujú sa kategórie M25, Ž25, F Prihlášky: prihláška na tlač tu Poštou: Športový klub Pegas, Bratislavská 44, 040 11 Košice On-line: www.kralovskymaraton.sk E-mail: info@kralovskymaraton.sk Prihlášky zaslané elektronicky musia byť pri prezentácii vlastnoručne podpísané. U prihlásených mladších ako 18 rokov sa vyžaduje písomný súhlas zákonného zástupcu (trate 50ka, 25ka). Osoby do 15 rokov môžu absolvovať maratón len v sprievode zákonného zástupcu. Neplatí to pre trate Babe King Race. Štartovné: Pre účastníkov Babe KING Race štartovné 0,-EUR Deti do 15 rokov štartovné 0,-EUR (pri kategórií Family platí len rodič podľa stanovených termínov). Pre všetky kategórie jednotné 13,-EUR do 30.6.2017 (s pamätným suvenírom). Pre všetky kategórie jednotné 16,-EUR od 1.7.2017 do 4.8.2017 (s pamätným suvenírom). Pre všetky kategórie jednotné 20,-EUR od 5.8.2017 (bez pamätného suveníru). Prihlásenie je spojené s úhradou štartovného v stanovenom termíne. Prihlásenie (zľavnené termíny) a vyplatenie v deň podujatia sa neakceptuje. V tomto prípade platí štartovné 20,-EUR. Prihlášky sú platné len s priloženým potvrdením o zaplatení štartovného alebo kópiou potvrdenia o platbe bankovým prevodom. Štartovné zahrňuje účasť na podujatí, meranie času, občerstvenie na trati, teplé jedlo a nápoj v cieli, darček od usporiadateľov, umytie bike-ov, sprchy, tombolový lístok, parkovné. Úhrada: Bankovým prevodom na účet v Tatra Banka, č. ú.: 2621144524/1100, VS dátum narodenia v tvare DDMMRRRR, v hotovosti na mieste prihlásenia alebo poštovou poukážkou na adresu organizátora. Platba kreditnou kartou nie je možná. Úhrada štartovného - zahraniční účastníci: IBAN: SK90 1100 0000 0026 2114 4524 BIC (SWIFT): TATRSKBX Konštantný symbol: 308 VS: dátum narodenia (10.05.1980 = 10051980) Poznámka: Meno a Priezvisko Prezentácia: 18.08.2017 (piatok) Granč Petrovce – Obecný úrad 19:00–21:00 19.08.2017 (sobota) Granč Petrovce – Obecný úrad od 07:30 hod. Ukončenie prezentácie je 30 min. pred štartom príslušnej kategórie!! Pri prezentácii účastníci dostanú pamätný suvenír, pokyny, kupón na stravu a nápoj, tombolový kupón, štartovné číslo, príchytky na číslo, čip, orientačnú mapku s popisom trate. Poplatok za stratu čipu je 50 EUR. Po odjazdení pretekov je každý účastník povinný čip vrátiť. Občerstvenie: „80ka“ – 6x „50ka“ – 4x „25ka“ – 2x Štart/cieľ: Štart a cieľ pretekov je v obci Granč Petrovce – obecný úrad (N 48°59.872'/E 20°48.666'). Časy štartov pre jednotlivé kategórie sú uvedené na konci týchto propozícií, v časti Program. Výsledky: Neoficiálne výsledky sa budú postupne zverejňovať na informačnej tabuli v priestore štartu/cieľa. Protesty je možné podať len písomne, ihneď po príjazde do cieľa, v kancelárií pretekov, do rúk riaditeľa pretekov. Najneskôr však 1 hodinu pred vyhlasovaním výsledkov. Vklad pri podaní protestu je 50,- EUR. Tento vklad v prípade neoprávnenosti protestu prepadá v prospech usporiadateľa. Meranie času: Meranie bude zabezpečovať firma VOS-TPK čipovou technológiou. Poplatok za stratu čipu je 50 EUR. Po odjazdení maratónu je každý účastník povinný čip vrátiť. Technická pomoc: V mieste štartu a cieľa a v priestoroch občerstvovacích staníc bude zabezpečená základná technická pomoc. Ceny a odmeny: Prví traja v kategóriách na všetkých tratiach získajú poháre a/alebo diplomy. Pre všetkých účastníkov maratónu je na záver pripravená tombola. Odovzdanie cien je podmienené osobným prevzatím na stupňoch víťazov (týka sa to aj tomboly). Poistenie: Účastníci sú povinní zabezpečiť si individuálne poistenie. V prípade potreby je účastník povinný preukázať sa Preukazom poistenca zdravotnej poisťovne. Organizátor nepreberá zodpovednosť za škody na majetku alebo na zdraví súvisiace s účasťou na pretekoch, alebo cestou a pobytom v mieste ich konania. Ubytovanie: Organizátor nezabezpečuje ubytovanie. Možnosť stanovania v obci Granč Petrovce – futbalové ihrisko vo vyhradených priestoroch. Doprava: Organizátor nezabezpečuje dopravu na miesto štartu. Príjazd z Košíc po ceste 547 pred obcou Dobrá Vôľa odbočiť vpravo smer Žehra. Smer od Levoče po E50/18 odbočka Granč Petrovce. Smer od Prešova po E50/18 odbočka za obcou Korytné smer Granč Petrovce. Príjazd po diaľnici D1 odbočiť v zjazde Behárovce. Šatne a sprchy: V priestore miestneho futbalového ihriska. Šatne slúžia iba na prezlečenie, nie na odkladanie oblečenia a úschovu osobných vecí. V prípade odcudzenia usporiadateľ neručí za vzniknutú škodu. Umývanie bike-ov: Vo vyhradených priestoroch obecného úradu vyznačených na informačnej tabuli pri prezentácii. Podmienky účasti na pretekoch: Dobrý zdravotný stav (odporúčame lekársku prehliadku). Prihlásením pretekár potvrdzuje svoj dobrý zdravotný stav, schopný dlhodobej záťaže! Úhrada štartovného, dobrý technický stav bicykla, cyklistická prilba počas celých pretekov. Zloženie prilby počas pretekov je trestané diskvalifikáciou pretekára a zároveň vylúčením z tomboly.                   Účastník podujatia berie na vedomie, že počas preteku bude na trati pôsobiť fotoservis - FaxCopy. Zároveň v tejto súvislosti udeľuje súhlas so zaslaním informačného e-mailu od spoločnosti FaxCopy, odkazujúcim na zhotovené fotografie. Súhlas pre fotoservis platí po dobu maximálne 15 dní po ukončení podujatia. Všetci pretekári sa zúčastňujú podujatia na vlastné riziko. Preteky sa idú za každého počasia a za plnej cestnej premávky. Účastník pretekov musí dodržiavať pravidlá cestnej premávky a pokyny usporiadateľa. Každý účastník pretekov nesie zodpovednosť za škody spôsobené na veciach a na zdraví svojom, organizátorov a tretích osôb. V prípade opustenia pretekov je pretekár povinný nahlásiť túto skutočnosť organizátorovi. Ak tak neurobí, znáša všetky následky spojené s hľadaním samotný pretekár. Skrátenie si trate a/alebo neabsolvovanie kontrolných stanovíšť vedie k okamžitej diskvalifikácii. Mimo vyznačené občerstvovacie zóny je vyhadzovanie akýchkoľvek odpadkov prísne zakázané a vedie k okamžitej diskvalifikácii. Trasa vedie chráneným územím, preto buďte ohľaduplní k prírode a jej obyvateľom.                                                                                                                                      Pretekár dobrovoľným prihlásením sa na preteky cez www.sao-tatry.sk a svojím podpisom pri prezentácii priamo pred štartom pretekov si je vedomý,  že je oboznámený a súhlasí s podmienkami a povinnosťami účastníka pretekov. Pri nekonaní alebo prerušení podujatia z dôvodu „vyššej moci“ prihlásený pretekár nemá žiadne právo na vrátenie peňazí. Preteká sa podľa tohto rozpisu. Program: Piatok, 18.08.2017 19:00 – 21:00 prezentácia Sobota, 19.08.2017 07:30 začiatok prezentácie 09: 30 štart 80ka 10:30 štart 50ka 11:00 štart 25ka 11:15 Babe KING Race 16:00 vyhlasovanie víťazov + Tombola Organizátor si vyhradzuje právo vykonať zmeny v prípade potreby. Športový klub Pegas, Máj 2017   Autor: Iveta Klinčáková Foto: Marián Králik

UEC Majstrovstvá Európy 2017 zavítajú do Svitu už tento víkend!
09. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Tlačová správa. Od 11. do 13. augusta 2017 prídu pod Tatry tí najlepší horskí cyklisti z celej Európy. Tohtoročné oficiálne UEC Majstrovstvá Európy 2017 zavítali do Svitu a Popradu. Po prvýkrát v histórii tak bude Slovensko hostiť najlepších horských cyklistov Európy. Pre elitných jazdcov, ktorí budú bojovať v nedeľu v rámci ME, je pripravená najťažšia trasa s dĺžkou 134 km a s celkovým prevýšením 4800 m s názvom Krejzi, ktorej najvyšším bodom je Kráľová hoľa (1948 m.n.m.). Ženy a kategórie MASTERS od 40 rokov budú súťažiť na trati dlhej 78 km a s prevýšením 1800m s názvom Lejzi. Očakáva sa viac ako 900 amatérov, 250 profesionálov, 500 detských pretekárov a tisícky divákov. Pripravených je 5 pretekárskych tratí s celkovou dĺžkou viac ako 350 kilometrov. Vrcholom bude pretekárska trať pre Majstrovstvá Európy, ktorá bude mať dĺžku 134 km a celkové prevýšenie 4800 m. Na štart sa postaví viac ako 250 reprezentantov z 23 európskych krajín. Medzi súťažiacimi je prihlasený trojnásobný majster sveta v horskom cyklistickom maratóne Alban Lakata z Rakúska, či predminuloročného vicemajstra Kristiána Hyneka z Česka. Bokom určite nezostane stáť ani slovenský reprezentant Tomáš Višňovský, ktorý určite bude chcieť využiť výhodu znalosti trate, na ktorej vybojoval titul Majstra Slovenska. Očakávame aj účasť olympijského víťaza XCO z Londýna a druhého z Ria, čecha Jaroslava Kulhavého. UEC Majstrovstvá Európy 2017 sú tohtoročnou súčasťou už 18. ročníika tradičného HORAL víkendu, ktorý je súčasťou seriálov: SLOVAK XCM TOUR, ŠKODA BIKE OPEN TOUR aj medzinárodného seriálu INTERSPORT MARATHON SERIE.  Svitský HORAL patrí dnes už k legendárnym pretekom v horskej cyklistike, ktoré tohto roku dovŕšili svoju „dospelosť“.  Po prvý krát sa tento rok stanú aj hostiteľom Majstrovstiev Európy v horskej cyklistike a pribudne aj úplne nová disciplína ELIMINATOR. ELIMINATOR je už bežnou súčasťou špičkových svetových a európskych pretekov. Aj v rámci Majstrovstiev Európy pod Tatrami sa v piatok 11. augusta v Poprade, na námestí sv. Egídia, uskutočnia tieto atraktívne preteky v horskej cyklistike. Šprintérska trať bude mať dĺžku 700m a je koncipovaná ako vzrušujúce mestské preteky. Autorom trate je dvojnásobný majster sveta v cyklokrose Ondrej Glajza. Preteky príde podporiť aj slovenská hokejová ikona Peter Bondra, ktorý spolu s ďalšími osobnosťami významne prispieva k rozvoju športu v regióne. Pýchou Horal víkendu je však najvyšší bod trasy, ktorým je 1948 m vysoká legendárna Kráľova Hoľa. Je výzvou pre každého nadšenca horskej cyklistiky. Niektorí zahraniční účastníci tento vrchol nazývajú aj Mont Ventoux Slovenska. Príprava tohto špičkového európskeho športového podujatia je vo finále a na jeho realizácií sa podieľajú desiatky ľudí. Počet dobrovoľníkov stúpne v deň konania podujatia  až na 250.  Prípravu majstrovstiev dozorovali a koordinovali aj zástupcovia Európskej cyklistickej federácie (UEC). Svit  navštívil aj generálny sekretár UEC p. Enrico Della Casa, ktorého doprevádzal Peter Privara, prezident Slovenského zväzu cyklistiky a riaditeľ pretekov Ivan Zima. V sobotu 12. augusta sa pôjde vo Svite, klasický maratón Horal. Na výber bude opäť klasický mix tratí vrátane najdlhšej elitnej s tradičným názvom Krejzi. Ide o 134 km dlhú náročnú traťs celkovým prevýšením 4800 m a najvyšším bodom trate na vrchole Kráľovej hole. Ostatné trasy sú odstupňované podľa ich náročnosti. Variant Lejzi meria 78 km, celkové prevýšenie dosahuje 1800m a je primárne určená pre ženy a kategóriu Masters nad 40 rokov. Kratší variant s názvom Senzi meria 43 km, a celkové prevýšenie tejto trate dosahuje 1300 m. Pripravená je aj 20 km dlhá trať s názvom Ízi  a  rovnako aj 17 kilometrová trať pre rodiny s deťmi s názvom Dejzi. Nebudú chýbať ani preteky pre najmenších cyklistov v rámci seriálu pretekov Detská Tour Petra Sagana, ktorú organizuje Peter Zanický bývalý dorastenecký tréner Petra Sagana. Stručná história ME MTB O tituly majstrov Európy sa na maratónskych MTB trasách bojuje od roku 2002. Medzi doteraz najúspešnejšie krajiny patria hlavne: Veľká Británia, Nemecko, Švajčiarsko, Nórsko, Francúzsko. Medzi víťazmi zaznamenávame legendárne mená ako Thomas Dietsch (FRA), Christoph Sauser (SUI), Gunn Rita Dahle Flejsa (NOR), Esther Suss (SUI), Sabine Spitz (GER)...  V posledných troch ročníkoch na európskych šampionátoch, ktoré sa konali v Írsku, Nemecku a Lotyšsku na stupňoch víťazov stáli:   Muži ELITE 2014  Christoph Sauser (SUI)      Jaroslav Kulhavý (CZE)  Christoph Soukup (AUT) 2015  Jaroslav Kulhavý (CZE)  Sascha Weber (GER)      Alban Lakata (AUT) 2016  Peeter Pruus (EST)         Tiago Ferreira (POR)          Kristián Hynek (CZE)   Ženy ELITE 2014  Tereza Huříková (CZE)  Sally Bigham (GBR)           Borghild Løvset (NOR) 2015  Sabine Spitz (GER)        Jolanda Neff (SUI)                Esther Süss (SUI) 2016  Sally Bigham (GBR)       Jennie Stenerhag (SWE)  Kataržina Sosna (LTU) História pretekov Horal Prvý ročník maratónu, sa konal v roku 2000. Keďže išlo o „pokusný ročník“ bol maximálny počet účastníkov stanovený správou Národného Parku Nízke Tatry na 50. Pri druhom ročníku sa počet účastníkov zastavil na čísle 220 a po prvýkrát bola použitá myšlienka rodinnej trasy DEJZI. Počasie HORALOVI v roku 2001 neprialo a rozbahnené trate dali cyklistom poriadne zabrať. Ak si niekto v predchádzajúcom ročníku myslel, že horšie počasie už nemôže byť, tak sa veľmi mýlil. Pred tretím ročníkom začalo intenzívne prašť už týždeň pred štartom a prestalo až večer po maratóne. Bahno a potoky vody zmenili maratón pre 190 statočných na cyklistické galeje. Napriek tomu, že sa o HORALOVI začalo medzi cyklistami hovoriť ako o maratóne, na ktorom stále prší, získal aj povesť jedného z najkvalitnejších a najkrajších maratónov u nás. Štvrtý ročník ako keby chcel všetkým vynahradiť predchádzajúce trápenia. Ideálne počasie, rekordná účasť ( 430 cyklistov), podarená voľba nového centra preteku, skvelá atmosféra. To všetko a mnoho ďalších drobností urobilo z HORALa skutočný sviatok horskej cyklistiky na Slovensku. V rámci piateho ročníka „HORALA“ v roku 2004 sme dostali od Slovenského zväzu cyklistiky dôveru na usporiadanie historicky prvých Majstrovstiev Slovenska v MTB maratóne. Rekordným počtom účastníkov, sa nám podarilo prekročiť hranicu 500 pretekárov a zároveň sme mali najvyššiu účasť zo všetkých maratónov konaných na Slovensku. Počet účastníkov má z roka na rok stúpajúcu tendenciu. V poslednom ročníku bol počet dospelých účastníkov 845 z desiatich európskych krajín + Austrálie. Početná účasť domácich aj zahraničných cyklistov opäť potvrdila, že HORAL patrí medzi najobľúbenejšie cyklomaratóny na Slovensku. Kontaktné osoby Ing. Ivan Zima,         riaditeľ pretekov a predseda ŠK HORAL, riaditel@horal.sk Alena Jakubcová,    vedúca kancelárie pretekov,1.00 office@horal.sk Vyjadrenie prezidenta SZC Petra Prívaru Slovensko v posledných rokoch veľmi intenzívne preniká na mapu svetovej a európskej cyklistiky. Nielen vďaka výsledkom našich celosvetovo veľmi úspešných pretekárov, ale aj zásluhou skvelých organizačných schopností a pohostinnosti funkcionárov a vďačnosti priaznivcov tohto športu v našej krásnej krajine pod Tatrami. Aj Horal MTB maratón 2017 je toho jednoznačným dôkazom. Veď na podujatí, ktoré píše svoju zaujímavú históriu, sa bude tento rok premiérovo bojovať aj o najcennejšie európske medaily. Na Slovensko pricestuje celý rad impozantných osobností, mnohí s veľkými cieľmi, medailovými ambíciami, ašprintanti na titul majstrov Európy. Mnohí práve pre úspech na maratónskych tratiach urobili v príprave maximum a svoje úsilie budú chcieť úspešne zúročiť. Na tratiach v Nízkych Tatrách, na ktoré organizátori zaradili aj majestátnu Kráľovú hoľa, budú priaznivci cyklistiky určite svedkami zaujímavých súbojov na najdlhších tratiach v horskej cyklistike. V odvetví, v ktorom aj naši športovci tradične štartujú na najvýznamnejších svetových a európskych súťažiach. Druhá augustová nedeľa sa teda stane vo Svite a okolí opäť oslavou cyklistického športu na Slovensku. Verím, že všetci návštevníci budú svedkami zaujímavých a dramatických súbojov v zápoleniach o najcennejšie európske medaily. Športovcom a jednotlivým tímom želám veľa úspechov, aby sa im v slovenskom teréne podarilo naplniť ich túžby a predsavzatia, s ktorými k nám pricestovali. Peter Privara prezident Slovenského zväzu cyklistiky Vyjadrenie p. Enrico Della Casa (generálneho sekretára UEC) S potešením môžem povedať, že som veľmi veľmi príjemne prekvapený úrovňou pripravenosti šampionátu. Kancelárie zázemia pretekov sú veľké a je ich dostatočný počet. Taktiež tlačové materiály, ako napríklad mapy či technická príručka sú už takmer hotové. A ak budeme hovoriť o trasách pretekov, tie sú veľmi zaujímavé. Sú veľmi dlhé a veľkým prevýšením. Ak porovnám tieto slovenské trasy s trasami dvoch predchádzajúcich európskych šampionátov, môžem povedať, že Európsky MTB šampionát sa vracia k svojim vlastným koreňom - do skutočných hôr. Som rád, že sme medzi silnými cyklistickými kandidujúcimi krajinami vybrali práve Slovensko.   Enrico Della Casa Generálny sekretár UEC

Report: Spišských 333 EXTREME 2017
09. 08. 2017 Reportáže

Na tento „závod“ mě upozornila Bohunka, že už se tři roky chystá ho jet, ale nemůže najít nikoho k sobě. Takže proč to nezkusit? Trasa 333km s převýšením 8500m, vypadá moc pěkně ;-) Bohužel se nám to zkomplikuje, Bohunka nenajde za sebe záskok do práce a tak mi nezbývá než se přihlásit sama ;-) Ale tak proč ne, vždyť mi cyklisti jsme taková jedna velká rodina a jede i Rado a Miško. Nakonec zařídím ubytko i pro část rodiny, kterou vezmu s sebou na výlet, domluvím se s klukama, že je vyzvednu, aby se nemuseli třepat vlakem a 20. července po obědě vyrážím na cestu dlouhou cca 300km do Spišské Nové Vsi. Po dlouhé cestě, část dálnice byla zavřená, takže ze tříhodinové cesty s klukama (kdy mě Rado neustále „strašil“ trasou, medvědy a nevím čím ještě) je rázem cesta na hodin sedm :-D Konečně jsme dorazili do SNV. Odbyli jsme si registraci a hurá do hajan. Musím ještě něco na ten zítřek naspat ne :-) Ráno 21.7. vstanu vcelku brzy, něco rychle posnídám, dám kafčo a hurá na start. Na parkovišti při ladění posledních drobností potkávám kamaráda ze 72 hodinovky Aleše a hned jsem klidnější, i když Aleš jede krátkou trasu (222km). Dlouho trasu jedu z žen jen já a ještě jedna místní dívka, takže mým cílem je hlavně dojet :-) A je 8:00 a startujeme. Po asi 15km jsme dojeli k pověstnému „tunelu“ do kterého se nejdřív musíme spustit, voda je opravdu studená a pěkně ozíbe, ale kousek dál, se dá po kraji pomalu jet, tak nasedám a jedu (šlapat bosky s SPD je opravdu lahůdka). Na konci tunelu je …světlo… a taky nám musí pořadatelé pomoci s vyzvednutím kola nás samotných ven z „koryta“. Jak jsem malá, nedosáhnu nohou dobře do stupínku a musím se zapřít kolenem, bohužel to nevydrželo a tak moje jediné zranění za celý závod je odtud. Namažu řetěz, i když „hodná žena“ se sice snažila ho namazat, bohužel nastříkala mi jen brzdový kotouč a já na ni vzpomínám notný kus cesty, dokud zamaštěný kotouč neobrzdím. Kolem oběda sním tuňáka a v další vesnici zastavím u hospody, kde už stojí i další spolubojovníci a dočepuju si vodu. Chvilku spočinu a jede se dál. Sem tam se k někomu připadám, sem tam jedu sama. Pod prvním „hnusným kopcem“ prý nejhorší kopec z celé trasy, musím uznat, byl opravdu výživný a myslela jsem, že nikdy neskončí. Nechám za sebou svoji „soupeřku“, která se občerstvuje. Při výměně baterií v Garminu mě Ivona dojíždí a už jedeme spolu… Zastavíme v Závadke, kde si dáme kafíčko a ostatní pivo. A dál už pokračujeme společně s Ivoninými kamarády Lubošem, Ivem a Broňkem. Musím říct, že jsem byla moc ráda, že jsem se s nimi dala dohromady, nejenom, že trasu znají, ale jet v noci samotné se mi moc nechtělo a tohle byla super parta :-) Ve 21:11 dojíždím na Poráč, který je v polovině trasy a dostaneme tu teplé jídlo (těstoviny). Odpočineme si tu o něco dýl a asi za hodinu pokračujeme dál, i když už bez Broňka, který kvůli silným křečím odstupuje. Před odjezdem do další části, poprosím ještě Luboše, který má dobré světlo, jestli by mohl sem tam přisvítit hlavně ve sjezdech a vyrážíme. Jízda přes noc už je o něco pomalejší, když mineme odbočku, kde se trasy 222km a 333km rozdělují, dojíždí nás po nějaké době Tomáš a už s námi také zůstává a pokračujeme dál opět v pěti. Okolo půl páté svítá a nás vítá nový krásný den a zbývá nám cca 108km do cíle. A chudší o jednoho člena, když odstoupil Ivan. Ivona je většinou vepředu, já s Lubošem náš hlouček uzavíráme a společně se hecujeme. Sjezdy střídají kopce a kopečky a únava se postupně stupňuje, ale do cíle už je přece jen „kousek“. Asi 65km před cílem ještě zastavíme u Luboše doma, trasa vede přes jejich vesnici, kde jeho úžasná manželka nachystala hody jak pro krále. Najíme se, převlečeme, odpočineme a hurá do cíle :-) Je něco po desáté, když vyrazíme od Luboše, v půl třetí konečně protínáme cíl. Nakonec mi Garmin ukázal najetých cca319km s nastoupanými asi 8600m s časem 30hodin a 30minut. Byl to nádherným závod, v ještě krásnějším prostředí a mě jen mrzí, že jsem neměla více prostoru fotit, protože příroda je tady opravdu luxusní. Takže doufám, že se sem příští rok zase podívám :-) Ještě velký dík mým průvodcům a spolubojovníkům Lubošovi, Tomovi, Ivoně, Kristiánovi, Ivanovi, Boňkovi a dalším. A pochvala pořadatelům za super zážitek :-) Autor, foto: Martina Bujáčková, Ľuboš Korchňák

Ako som dala Spišských 333 Extreme ....
02. 08. 2017 Reportáže

Rozhodnutie prihlásiť sa na Spišských 333 EXTREME 2017 padlo už minulý rok, keď sme sa s maratónskou parťáčkou rozhodli vyskúšať niečo nové. Žiaľ, nakoniec som v tom zostala sama. Nasledovalo niekoľko dňové rozhodovanie ísť či neísť? Po dvoch bezsenných nociach som sa rozhodla. Pôjdem!  Taký rešpekt a obavy pred pretekom som už dlho nepociťovala, ale tak to má byť. A tak v piatok ráno vyrážame sme východ. A keďže mi túto sezónu ide karta, tak to samozrejme nejde bez nejakej (tentoraz)  fyzickej ujmy a tak si hneď ráno obarím ruku horúcim čajom. Až teraz som pripravená a môžeme ísť :). Do Spišskej prichádzame hodinu pred štartom, takže je dosť času ešte v kľude poriešiť registráciu a vyhádzať už pobalený ruksak a zbaliť sa na novo. Ešte raz pozriem do mapy nech si utrasiem kadiaľ isť, ale nedokážem sa veľmi sústrediť tak to nechávam plávať.  Snáď sa na niekoho zavesím :). Ešteže môj priateľ má naštudovanú trasu odpredu-dozadu :D- mobil to istí. ... tesne pred ... 15 minút pred štartom už so mnou značne lomcuje adrenalín. Každou minútou sa jeho hladina zvyšuje, až mi to tlačí slzy do očí :). A je tu štart. Snažím sa držať čo najviac vpredu a mať hlavnú skupinku na dohľad. Zatiaľ prebieha všetko ako má, až po prvé fajné stúpanie v Tepličke. Tu zisťujem, že v tomto preteku ma prehadzovačka nepodrží, retiazka lieta cez tri hrebenáky hore a dole. V tom mi reťaz padá, takže radšej zosadám a tlačím bike. Nič lepšie si človek nemôže priať :D. Ale nezúfam adrenalín ešte stále zaberá. Po nejakých 12 km prichádzame pre mňa k obávanej časti a tou je tunel. Dúfam, že nebude vysoká voda, a moje zbožné prianie je vyslišané :). Chlapi vyzúvajú tretry, ponožky a idú na boso. Ja však nie som veľmi presvedčená o tom dať to  na boso na SPD-čkach, tak  radšej idem v tretrách. Však čo, je teplo, vyschnú. Úspešne prechádzam tunelom, bez pádu a mokrých nôh tak som spoko. Už len nech ma chlapci vytiahnu na tú betónovú stenu aj s bikom a všetko je OK. Môžeme ísť ďalej. Hneď sa mi podarí zachytiť skupinku asi 5 chalanov tak sa ich držím ako kliešť. Držia parádne tempo, ešte že som si nezobrala hrudný pás a nevidím tú tepovú zónu. Stačí, že cítim ako mi trepe srdce :D. Prichádza fáza keď aj tepy prestávam riešiť, dôležité je udržať sa so skupinkou a nestratiť ich z dohľadu. Tak drem za nimi a v tomto momente si uvedomujem, že to asi nebude pre mňa len tak nejaký pojazd, ale začína sa z tohto vykľúvať  pretek :D. Darí sa do prvého checkpointu, kde musím zosadnúť a fotiť (hold smola keď nemáš GPS strácaš čas). Doplním energiu a ideme ďalej, a tu naďabím na ďalšieho parťáka Sláva, s ktorým prejdem dosť km. Kecáme o trati, on to tu chvalabohu dobre pozná, vždy mi dopredu povie čo ma čaká. Aspoň nemusím hľadieť stále do mapy a zdržiavať sa. Pri Čingove sa naše cesty rozdelia, keďže zisťujem, že mi záhadne zmizli 2L ionťáku. Dočapujem v krčmičke, lebo ani netuším ako ďaleko je studnička a nechcem riskovať depku, že nemám tekutiny. Pokračujem sama. Na Tomášovský výhľad prichádzam po 3hod. a 42 min. jazdy. Na moje počudovanie mi oznamujú mi, že som prvá  žena. Nechce sa mi veriť, keďže do teraz som si myslela, že sú predo mnou dve kočky. No poteší, ale ešte stále je viac pred nami ako za nami a nemá zmysel vyskakovať. Stať sa môže všeličo. ... nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie ... Šlapem ďalej občas ma niekto predbehne, občas predbehnem zase niekoho ja. Prichádzam na Podlesok, čo je vstupná brána do Slovenského Raja. V bufete vidím starých známych na pive, ja nezastavujem idem ďalej. Na takéto zábavky momentálne nemám čas J a ako každému vždy hovorím „pivo až v cieli“. Začína sa prvé výživné stúpanie. Terén nie je bohviečo, samé šutre, samé zákruty a furt len stúpanie..... a teplo. Premávka je tu ako na pešej. Nebaví ma už pozerať sa na ľudí a už vôbec nie sa kochať krásami Slovenského Raja. Toto nie je raj, toto je očistec! Z vrchu sa spúšťajú na bikoch cyklisti – turisti, lezú mi na nervy a hlavne ten ich blažený úsmev, lebo idú opačným smerom. Radšej sa na nich ani nepozerám. Tááák a je tu 74 km a prichádza prvá kríza a v nohách strašné kŕče. Vyberám prvú anticramp pirulu, chvalabohu zaberá, ale to si už pekne kráčam pri biku. Bože nech sa už toto trápenie skončí....a nekončí. Celé zlééé, už to musí byť asi fakt zlé, keď sa začínam rozprávať so svojimi nohami, debata veľmi jednoduchá, len nech ma nezradia...... Doťapkám sa k studničke, tam už si čapujú vodu nejakí spolubojovníci. Ťažko predýcham a idem si aspoň umyť tvár. Toto asi nebol dobrý nápad keďže všetok pot sa mi dostal do očí a na minútu nič nevidím - paráááááda čo si viac priať... Dvíham bike a beriem sa ďalej, tam to už nevyzerá strmo. Po chvíli ma dobehne Peťo, s ktorým  trochu pokecáme. Hecuje ma aby som ešte vydržala, vraj už to nie je také náročné, už len pár hupáčikov a už sme hore.... Je to náročné udržať s ním tempo, ale robím čo môžem, a tak sa konečne vyštverám na Glac. Robím fotku a ide sa ďalej. Samozrejme všetci mi už zmizli z dohľadu, tak sa na zjazd vydávam sama, šťastná, že je to konečne za mnou. Užívam si zjazdík až do Stratenej, kde sa konečne dostávam hlavnú cestu, ktorú až do Dediniek veľmi dobre poznám. Tam už na mňa čaká môj podporný tým tvorený až jedným členom J . Priateľ mi hneď ozrejmuje ďalšiu časť trasy, ale po pravde nie som schopná veľmi vnímať to čo mi rozpráva. Som len rada, že môžem konečne zosadnúť z biku a natiahnuť si nohy. Opäť dopĺňam sacharidy a pokračujem. Vraj ma čaká „nejaké “ stúpanie, neriešim, že aké - proste idem. ... keď hory majú uši ... V Rakovci odbáčam, z hlavnej niekam do lesa a začína sa druhé výživné 10 km stúpanie na Súľovú. Idem zase sama a je mi to aj jedno, už som sa akosi zbavila strachu bikovať si sama niekde v neznámom lese. Ale pre istotu si spievam, najprv potichu a keď stále nevidím spolubojovníkov pridávam volume a už sa horou ozýva „cestou, necestou , polem, nepolem jedu za tebou velkým ma-lo-trak-to-rem“ (MIG 21 ak to niekto pozná). Nechápem, ale toto ma baví 25min. J. Konečne dorazím k nejakej rampe, kde stúpanie končí a tam „civilizácia“ -skupinka povzbudzujúcich ľudí J. Znova počúvam, že som prvá žena. Fandia mi, ale ja nie som schopná ani poriadne odpovedať na ich otázky, tak len prikyvujem a jednoslovne odpovedám. Za chvíľu už počujem za sebou spolubojovníka .... konečneeee.... až na Súľovú sa ťaháme spolu, opäť foto. A na moje prekvapenie ma tam čaká aj priateľ. Vymeníme pár slov a už fičím ďalej, lebo sa nás tam pozbieralo hádam aj 5 kusov a tí sa už zberajú preč. Tak pome za nimi. Dávam také zjazdy, že sama nechápem. Skoro vôbec nebrzdím, len nech mi preboha neujdu J. .... každé trápenie sa končí na Grajnári ... Prichádzame do Hnilca a tam už začína naozaj peklo. Na chvíľu chalanov stratím, ale po jednej obracačke s prudkým stúpaním ich dobieham a keď ich vidím ako krásne kráčajú pri bikoch, poslušne zosadám aj ja. Začína sa 7 km peklo. Na biku to už vôbec nejde, až na krátke úseky ale tie ma akurát tak rozbijú viac ako som. Na 114 km prichádza druhá kríza, horšia. Kŕče sú už neznesiteľne a sú všade. Chôdza je možná akurát tak po pätách, ale skúste si to v stúpaní.... Dávam ďalšiu anticramp, no nezaberá až tak rýchlo ako prvý krát L. Pokúšam sa o akú takú diskusiu s mojimi nohami no bez šance. Nechcú sa so mnou rozprávať (to mám asi za ten Raj a Súľovú ) a tak už si len kľuknem k biku a čakám, premýšľam čo ďalej. Keď mi ešte vypovedajú kolená a kríže tak to môžem naozaj zabaliť ...... ale vnútorný hlas bojovníka mi stále hovorí, že teraz to predsa nemôžem vzdať. Dala si sa na boj tak makaj !!!! Pozriem hore, chalan asi 50 m odo mňa tiež stojí. V tej chvíli ani neviem či oddychuje, alebo nebodaj čaká na mňa? J To celkom povzbudí, pozbieram zvyšky síl a sebaúcty a vydávam sa na boj. Netuším koľko km, ani koľko výškových metrov..... ale idem. Na protiľahlej hore už zúri búrka (no aladin ma zase sklamal- mala byť o 18:00 a v Krompachoch ). Pár bleskov šibne aj do hory neďaleko, premýšľam, že čo to bude za parádu keď ma to trafí J. Radšej zavrhnem tieto čierne myšlienky a pokračujem. Po čase dobieham jedného z partie  a dostávame sa k najväčšiemu stúpaniu. Konečne sme dorazili na vysnívaný Grajnár a stretávame zvyšok partie...Chlapci mi kričia „keep smiling - úsmev“.... no nehnevajte sa, ale nie je sila ani len na to..... S parťákom nasadáme na biky a fičíme ďalej, ale nestíhame dôjsť ani na asfaltku a začína pršať. Do minúty sme mokrí do nitky. Chvíľku čakáme pod stromom, ale po pár minútach  uznávame, že to asi nemá význam, a tak pokračujeme. Veď do Nálepkova by to už nemalo byť ďaleko. Fotím nejaký smerovník, lebo Grajnár som kvôli lejaku nestihla. Lejak sa trochu s nami pohráva, chvíľu ustúpi ale po pár minútach sa leje zase.....už mi je aj toto jedno... V Nálepkove zastavujem v nejakej krčme stretám sa tu aj so Slávom i so skupinkou fanúšikov zo Súľovej .... Tento lejak mi urobil poriadny škrt cez rozpočet. Nechcem tu zostávať a po dohode sa 4 vydávame na cestu - smer Poráč. Predo mnou ešte jedno zákerné asfaltové stúpanie do Závadky a potom ešte asi 11 km hupáčkov po hrebeni a hádam dôjdem aj do Poráča. Motivujem sa už všeličím, najviac zaberá asi to, že sa konečne najem. Vraj sú pripravené cestoviny s mäsom a zeleninou, ale je mi to vlastne jedno, lebo pojem aj klince J. Takmer po 12 hodinách sa dovalím konečne do Poráča, chystajte slavobránu, sprchu a jedlo ....... ... keď extrém, tak extreme ... Tak a 150 km mám za sebou, konečneeee, ešte 60 a je to v suchu. Tak ako som sa veľmi tešila na jedlo, tak som sa ani nenajedla. To len oči by jedli, ale žalúdok nepustí, tak len pojem moje musli tyčky, vypijem energeťák a je čas pohľadať niekoho na jazdu nocou. Stmieva sa a ja nemám tú odvahu ísť sama.  Jeden vytipovaný parťák zlyhá, keďže rieši defekt. Ja sa už trasiem vyraziť na cestu, lebo sa dovalili nejaké dievčatá a bola by škoda neudržať si prvú pozíciu. Zbadám chalana, už v „nočnom“ mundúrku ako montuje osvetlenie na bike a tak sa ho pýtam či nepôjde so mnou  do Spišskej, lebo sama sa bojím .... Lukáš súhlasí a tak sa niečo po 22 hod. vydávame na cestu tmou. Cesta je zaujímavá  hneď od začiatku keďže  asi po 5 km naďabíme na divú sviňu. Chvíľu riešime kto z koho J, no  našťastie si to sama bez prehovárania rozmyslí a rozbehne sa húštiny a my pokračujeme. V noci je jazda zaujímavá, ale strašne vyčerpávajúca. Po 165 km ďalšia zrada, tachometer sa zbláznil, ukazuje rýchlosť 199km/h (keby sa trošku viacej posnažil, tak prekonám rýchlosť zvuku J)..... no paráda tak som nahratá a radšej ho odložím do vrecka (už som bez kilometrov a aj bez času).  Nechcem Lukáša neustále otravovať s tým, že koľko je hodín a na koľkom kilometri sme....tak iba ťahám a snažím sa  udržať tempo..... Zastavujem ešte niekoľko krát, aby som ešte pofotila potrebné checkpointy. Síce ostrosť žiadna, ale dá sa to prečítať. Záver organizátori fakt premysleli. Ideme ešte dva stúpania, ktoré v momentálnom vyčerpaní pripadajú ako druhý krát Súľova a Grajnár J. Som strašne vyčerpaná. Už ani neviem ako si mám v tom sedle vôbec sadnúť a keď konečne na to prídem tak prejdeme na nejaký šotolinový terén a je to zase v háji......30 km do konca je najhorších, a to som ešte rada, že je tma a ani nevidím koľko krát sme sa už priblížili k cieľu....... Najviac ma aj tak dáva dole to, že netuším aký je čas a na ktorom kilometri vlastne sme :/ .... Stretáme ďalšieho bojovníka Riša, chudák hovorí, že blúdi už 2 hodiny (no nezávidím mu). A tak si krútime už traja a hneď je veselšie.  Tie záverečné kilometre sú strašné, no chalani ma povzbudzujú a ťahajú do cieľa. Ak by som išla sama, tak si tam niekde v dedine ľahnem na lavičku a zaspím J. Konečne prichádzame do Iliašoviec a odtiaľ je to chvalabohu už len asfaltka, čomu je môj zadok veľmi vďačný. Už len nejakých 10 km, prejdeme Smižany a smerujeme k športovej hale do cieľa. Ani neviem kde som nabrala energiu na záver, ale asi to budú endorfíny a radosť, že to mám konečne za sebou. Do cieľa prichádzam po 18 hodinách a 41 minútach s úžasným pocitom, že som to dokázala prejsť aj pokazenou prehadzovačkou, bez defektu a bez vážnejšieho úrazu. Som na seba normálne hrdá. Je to celé o tom ako veľmi to chceš. Áno teraz poviete, že treba mať natrénované. Jasné, že treba, ale treba to mať aj v hlave upratané. Stanoviť si cieľ a ísť si za ním a nevzdať to !!! Bolo to ťažké, ale neľutujem, že som sa na to dala. Tento rok bol ten správny čas. Je to cítiť, že Spinning zaberá. Život plynie, roky ubiehajú, nič v živote sa Vám už nezopakuje. Treba využiť príležitosť, lebo len v ťažkých situáciách prídete na to ako ste na tom psychicky a fyzicky. Neviem ako iných, ale mňa to neskutočne posúva ďalej a čím viac sa dám fyzicky dole tým lepšie. Preto milujem ultramaratóny a takéto šialenstvá ako je Spišských 333 Extreme.  Môj život je skrátka o zážitkoch. J A potvrdzujem, áno je to pravda, keď si myslíš, že už nevládzeš tak naozaj môžeš ešte 3 krát viac !!! Na záver už len chcem poďakovať chalanom s ktorými som odkrútila niekoľko km na trati hlavne Slávovi, Peťovi, Lukášovi a Rišovi a ešte pár ďalším len som sa ešte nedopátrala k ich menám J. Ani neviete ako ste pomohli, už len tým že som išla za vami v háku J. A veľká vďaka organizátorom za takú skvelú akciu ako je Spišských 333 Extreme!!! „Když nemůžeš, tak přidej víc, zakřič prostě z plných plic, že slovo nejde neexistuje, slovo nejde neexistuje, když nemůžeš, tak přidej víc, zakřič prostě z plných plic, že to dáš, nato máš, že to dáš !!!“ (Mirai) Autor a foto: Tatiana Kaliska Foto: stránka SPIŠSKÝCH 333

Pozvánka na "DUBNIČÁK" 26.8.2017
02. 08. 2017 Pozvánky na akcie

Prihlasovanie na Novodubnický maratón je v plnom prúde „Dubničák“ sa koná v  Novej Dubnici  v sobotu,  26.8.2017. Pokojne sa však môžete zastaviť už v piatok. Vo večerných hodinách už bude spustená prezentácia a tak si môžete predštartové  formality vybaviť  v pokoji deň pred pretekom.  A potom sa môžete prebehnúť na sprievodnom podujatí  s názvom OSA Nočný beh mestom. Samotný maratón v sobotu ponúkne 5 tratí, ktoré vedú chrbtami a údoliami Strážovských vrchov z ktorých si určite vyberie biker každej výkonnostnej kategórie: MAYO FAMILY (9km/170m) MAYO BASIC (17km/430m) KLASIK (44km/1400m) HARD (73km / 2400m) NIVEA KING (101km/3400m) Môžete s rodinkou výletovať najbližším okolím  Novej Dubnice, ale môžete si aj poriadne naložiť a zapretekať si na poctivých tratiach.  Tie sa od minulého roka zmenili len kozmeticky a to v dojazde do mesta  a vylepšením prešla najpopulárnejšia trať KLASIK.  Najmenšie deti budú môcť dopoludnia súťažiť na námestí  na bicyklíkoch a odrážadlách na sprievodnom podujatí - OSA CYKLOKRUHY. Pripravený je aj pretek pre dospelých – na kolobežkách. Aj samotné štarty maratónu sa budú konať na námestí  popri tomuto podujatiu. Štartovné sa dá tradične uhradiť vo viacerých vlnách a pre účastníkov z ČR je pre pohodlnú platbu v CZK pripravený aj účet v českej banke.  Účastníci trate MAYO FAMILY majú pri včasnom prihlásení  štartovné zdarma Každý pretekár si bude môcť zdarma po preteku stiahnuť jednu zo svojich profesionálne zhotovených  fotografií z preteku rámci služby HVIEZDA FaxCopy. V rámci maratónu sa môžete zúčastniť „súťaže“ o najpočetnejšiu maratónsku rodinu. Odmeňujeme aj najstaršieho účastníka, všetky deti do 12.rokov a malá pozornosť sa ujde aj všetkým ženám na maratóne.  Hej, ženy máme radi a vážime si ich a preto sme pre ne  na dvoch najdlhších tratiach pripravili aj horskú prémiu – NIVEA KRÁĽOVNÁ BASKE. Novodubnický maratón (alebo Dubničák, ak chcete) je najstarší maratón horských bicyklov na Slovensku. Tento rok sa koná už 23.ročník. Voľakedy sa hrdil aj prívlastkom najväčší, ale o to nejde.  Často sa označuje aj ako jeden z najťažších MTB maratónov na Slovensku.  Ale ani o to nejde, lebo takéto hodnotenie je len o uhle pohľadu. Historicky vzaté,  jeho parametre z roku 2000 iné takéto podujatie na Slovensku  však ešte neprekonalo.  Na Dubničáku si nevybojujete body do žiadneho seriálu a nevyhráte prizemoney.  Sorry, možno nabudúce.  To prečo by ste mali do Novej Dubnice prísť sú  trate ktoré naozaj ponúkajú všetko čo treba  a skvelá atmosféra podujatia.  A o to ide. Novodubnický maratón pre vás organizuje MTB klub Dubnica, mesto Nová Dubnica a koná sa pod záštitou TSK na čele s predsedom TSK pánom Jaroslavom Baškom. Odporúčame vám prihlásiť sa do 1.8. , len do tohto dátumu platíte najlacnejšie štartovné a len do tohto dátumu si môžete objednať aj kultové pamätné tričko. Podrobnosti  nájdete na webe  http://www.maraton.sk a FB stránkach: https://www.facebook.com/novodubnickymaraton Autor: Luboš Dupkala