Správy

FATRAN spustil prihlasovanie
23. 03. 2012 Reportáže

S malým oneskorením bolo spustené prihlasovanie na tohtoročný FATRANSKÝ MTB MARATÓN. Sú pre Vás pripravené tri trate. Trať LAPIERRE dlhá 93 km na ktorej sa tento rok zabojuje o titul Majstra Slovenska. Polmaratónska trať ponesie názov INTERSPORT a bude dlhá 56km. Nakoniec je tu trať FESTINA s dľžkou 25km. Celkom je tento rok pripravených 22 kategórii + kategórie Elite muži a ženy na trati LAPIERRE. Fatran je zaradený do Slovenskej Cyklomaratónskej série, GELACTIV VALAŠSKOPOVAŽSKEJ MTB SÉRIE a XPOWER CUPU. Prihlasujte sa na http://www.cyklo.sao-tatry.sk/2012/mtbcup/fatransky/index.php?l=sk POZOR: FATRAN SA SŤAHUJE DO RAJECKÝH TEPLÍC Zdroj: www.cyklopozitiv.sk

BIKE MARATÓN MEDZIHORÍM otvorí Cyklomaratónsku sériu
21. 03. 2012 Reportáže

21.4.2012 sa pri Partizánskom roztočí opäť bikerská sezóna a to úvodným podujatím Slovenskej cyklomaratónskej MTB série 2012. Tento rok budú pretekári v CMS bojovať na 14 podujatiach na Slovensku a jednom Rakúskom MTB maratóne. BIKE Maratón Medzihorím je povestný svojou peknou a jazdivou traťou a preto sa všetci tešíme, že počasie vyjde na jednotku a sezóna začne ako sa patrí. Maratón už ma spustené aj on-line prihlasovanie. Organizátor pripravil trať, ktorá bude tento rok dvojokruhová a bude mať dĺžku 69.8 km na ktorých Vás trať zavedie do okolia Drahožickej doliny. Takto sa môže aj naďalej smelo pýšiť prívlastkom maratónska, na ktorej Vás bude čakať všetko, čo od takejto trate očakávate. Neustále meniace sa povrchy, široké lesné cesty ako aj lesné cestičky, nádherné technické singletracky aké snáď na žiadnom inom slovenskom maratóne nenájdete, dlhšie aj krátke stúpania, veľmi "zaujímavé" zjazdy, prekrásne prírodné scenérie a hlavne neustále kopce hore-dole meniacou sa krajinou. Ani polmaratónci na kratšej 50km trati nebudú ukrátení. Čaká ich totiž náročný, ale pekný polmaratón. Aj pre tento rok sme pripravili najkratšiu trať s dĺžkou 26km ktorú si môžu vyskúšať začiatočníci ako aj rodiny s deťmi.  Takže dovidenia v Partizánskom Podrobnejšie info najdete na web stránke organizátora   Autor: Luboš Terry Dupkala

Peter Sagan: ,,Sezóna 2012 môže byť lepšia ako uplynulá!
17. 03. 2012 Reportáže

Bratislava (kor) - V sobotu 17. marca je na programe najdlhšia (298 km) jarná klasika, jednodňové cyklistické preteky Miláno – San Remo, ktoré sa jazdia roky takmer na identických tratiach. Tieto preteky sa vymykajú extrémnou dĺžkou, sú na kvalitných cestách a pasujú šprintérom. Pochopiteľne, že na štarte nebude chýbať ani slovenský cyklista Peter Sagan v službách tímu Liquigas-Cannondale, ktorý už vlani (skončil na 17. mieste) okúsil spomínané preteky. Len tento týždeň v utorok sa skončili známe preteky Tirreno-Adriatico, kde si skvele počínal Slovák Peter Sagan, ktorý výrazne dopomohol k celkovému triumfu svojho kolegu Vincenza Nibaliho. Aká bola oslava... ,,Veľa času nebolo, pretože hneď po pretekoch mal Nibali množstvo rozhovorov, bol na dopingovej kontrole a pred nami bola dlhá cesta domov, veď sme prišli hodinu po polnoci. Oslavy sa odložili," skonštatoval Peter Sagan, ktorý sa už pripravuje na sobotňajšie preteky v Miláne. Čo vám povedal Vincenzo Nibali? ,,Úprimne poďakoval nielen mne, ale aj celému tímu, ako sme to všetci skvele zvládli. Sľúbil, že nám pripraví nejaký darček," objasnil vyznanie kolegu Peter Sagan, ktorý je už mysľou na najdlhšiu jarnú klasiku. ,,Cítim sa výborne, úvod sezóny mi vyšiel skvele, všetko ide podľa plánu, takže som spokojný. Avšak až teraz to všetko vypukne, lebo až teraz prichádzajú dôležité preteky. Myslím si, že formu mám sľubnú, už len k tomu pribaliť trochu šťastia a táto sezóna môže byť ešte lepšia ako uplynulá! A sobotňajšie preteky Miláno – San Remo? V prvom rade sa musí cítiť človek v pohode, pretože sú to fakt dlhé preteky. Jazdec musí mať na záver aj menšiu trpezlivosť, pretože po toľkých kilometrov v nohách má len jeden pokus na záverečný finiš. Ak ho premrhá, na druhý útok mu už nezostanú sily... Iba málo pretekárom sa to podarilo," dodal slovenský cyklista Peter Sagan.   Informoval manažér Jozef Korbel   Zdroj: www.saganpeter.com

Súťaž o cyklistický komplet s BISONOM...
13. 03. 2012 Reportáže

Cena pro výherce: Cyklistický komplet Bison Sportswear - dres s krátkým rukávem z antibakteriálního materiálu, cyklistické krátké kalhoty se šlemi, cyklistické rukavice. Pravidla soutěže: 1. Musíš se stát členem FB stránky http://www.facebook.com/bikepoint.sk (klikni na to se mi líbí) 2. Musíš se stát členem FB stránky http://www.facebook.com/pages/Bison-Sportswear/190511701914 (klikni na to se mi líbí) 3. Musíš sdílet tento plakát přímo ze stránky FB Bikepoint.sk: http://www.facebook.com/bikepoint.sk (sdílení už sdíleného plakátu se nezapočítává) 4. V době trvání soutěže a losování musíš mít nastavené soukromí na veřejné (public), jinak se nám sdílení jenom započítá ale nebude možné vás dohledat při losování. 5. Ze všech sdílejících vylosujeme jednoho výherce. 6. Termín losování: 30.4.2012   Ceny do soutěže věnovala společnost Bison Sportswear http://www.bison.cz/

Cancellara zopakoval víťazstvo v časovke, Tirreno patrí Nibalimu
13. 03. 2012 Reportáže

S veľkými očakávaniami a vidinou tesného rozuzlenia začala záverečná časovka 47. ročníka Tirreno - Adriatico. Prvých troch cyklistov v celkovom hodnotení delilo iba šesť sekúnd a každý z nich mal približne rovnakú šancu uspieť v boji proti chronometru.   V prvej časti, kde štartovali cyklisti bez šancí na celkový triumf, zajazdil najlepší čas štvornásobný master sveta Fabian Cancellara (RadioShack) čo sa dalo očakávať. Koniec-koncov, Fabian vyhral časovku aj vlani. Prekvapujúco slabý čas zajazdil majster Nemecka Grabsch (11:08) a skúsený Brit Millar (11:06). Neočakávane výborný čas namerali Švajčiarovmu kolegovi Bennatimu, ktorý sa bez pochýb zaradil na druhé miesto so stratou 12 sekúnd. Niekdajšiu časovkársku slávu oprášil aj tretí Tuft z GreenEdgu.   Tesne pred 15-tou hodinou odštartoval Peter Sagan, ktorému krátke časovky idú, a to potvrdil aj dnes. Šiel výborne a na Cancellaru stratil iba 23 sekúnd čo bola priebežná siedma pozícia. To ho priebežne znova o jeden bod dostalo do červeného dresu. To však trvalo iba pár minút, keď ho o dve sekundy prekonal Pinnoti. Žiadnu slávu si neprinavrátil ani vlaňajší celkový víťaz Evans, ktorý statil viac než 40 sekúnd. Aj naše druhé želiezko v ohni, Peter Velits, potvrdil svoje predpoklady a časom 10:56 sa zaradil na priebežné siedme miesto, z ktorého ho v zápätí zosadil tretí Meyer. V tom čase sa začali na štarte pripravovať najväčšie hviezdy ostatného týždňa. Peter sa tak už celkovo nikde nepohol ostal na 15. pozícii, ktorá je síce o dve priečky lepšia ako vlani, no úplne spokojný s týmto výsledkom byť nemôže.   Záver bol, ako sme predpokladali, infarktový a znamenal veľkú radosť pre celé Taliansko. Výborný čas, rovnaký ako Peter Velits, zajazdil Vincenzo Nibali, no Horner s Kreuzigerom úplne sklamali. Američan stratil 20 sekúnd na celkového víťaza a Kreuziger až 27. Ešte dodáme konečné umiestnenia našich Petrov. Velits bol klasifikovaný na ôsmom, Sagan na jedenástom mieste. Tri sekundy nám chýbali na zisk UCI bodu.   27-ročný taliansky cyklista zažíva vynikajúci vstup do sezóny, keď dal o sebe vedieť už na Tour de San Luis, vyhral etapu v Ománe a okrem etapy na Tirrene pridáva aj celkový triumf. V UCI World Rankingu mu zaslúžene patrí tretie miesto.   Pripravujeme sumár pretekov a publikovať budeme aj rozhovor s Petrom Velitsom...   1.CANCELLARA Fabian RADIOSHACK-NISSAN-TREK 10' 36'' 2.BENNATI Daniele RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 00' 12'' 3.MEYER Cameron GREENEDGE CYCLING TEAM + 00' 16'' 4.TUFT Svein GREENEDGE CYCLING TEAM + 00' 16'' 5.BOARO Manuele TEAM SAXO BANK + 00' 16'' 8.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 20'' 9.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 20'' 11.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 23'' 53.KREUZIGER Roman ASTANA PRO TEAM + 00' 47'' 69.SCARPONI Michele LAMPRE - ISD + 00' 55''   Zdroj: http://cycling-info.sk

Novinka pre každého cyklistu od Garminu
13. 03. 2012 Reportáže

V dňoch 15.3. - 18.3. firma CONAN, s.r.o. výhradný importér značky Garmin pre Slovensko, predvedie na výstave MOTOCYKEL /BOAT show na Bratislavskej Inchebe (hala B.0, stánok 111) novinky vo všetkých segmentoch - AUTO, MOTO , TIR, Námorných navigácií a Sonarov, Outdoor navigácií , Cyklopočítačov a Športtesterov. Ťahákom budú určite nové modely nüvi, nové rady outdoorových navigácií a športersterov a v neposlednom rade horúca novinka: merač výkonu na pedáloch Vector, ktorý si v slovenskej premiére budete môcť vyskúšať na nainštalovanom - bicykli, či „univerzálny športovec“ - model Forerunner 910XT. V sobotu (17.3.) o 14:00 sa môže tešiť každý fanúšik legendy urban DH Filipa Polca na jeho autogramiádu v stánku GARMIN . Všetkých srdečne vítame a tešíme sa na Vašu návštevu. www.garmin.sk

6.etapa Tireno-Adriatico pre Rodrígueza
12. 03. 2012 Reportáže

Po vyčerpávajúcom víkende začali niektorí cyklisti nový týždeň odchodom z Talianska. Nepokračovať sa rozhodli Goss, Gilbert, Boom, Garate a Boasson Hagen. Celkom zaujímavá partia, najmä keď aspoň dvom dnešný záver mohol vyhovovať. O prekvapenie sa už na treťom kilometri postaral Cavendish, ktorý sa rozhodol újsť pelotónu! Tento superčudný ťah, asi nejaký zvláštny druh tréningu, vzdal po desiatich kilometroch. Potom, neskôr počas etapy, dokonca z pretekov odstúpil spolu s kolegom Eislom. Za pravý únik etapy môžeme považovať ten v zložení Betancur (Acqua), Laverde (Colombia), Vichot (FDJ), Amador a Samoilav (2x Movistar), Pauwels (OPQS) a Selvaggi (Vacansoleil). Svoje dpbrodružstvo odštartovali od 55. kilometra a najviac si nabehli päť minút. So začiatkom druhej polovice etapy náskok klesal. Nie však razantne rýchlo. 40 km pred cieľom mala sedmička stále trojminútový náskok. Pelotón ťahal najmä Liquigas. Peter však nie. Jedinú vrchársku prémiu vyhral Betancur 35 km pred cieľom. Pelotón preťal čiaru na prémii so stratou troch minút. Následne opraty pelotónu prevzali pretekári z RadioShacku a únik mlel z posledného. Za desať kilometrov sa strata balíka znížila na polovicu. V čelnej skupinke sa začalo útočiť a bojovať s osudom čo znamenalo odpadnutie Samoilova a Selvagiho. Desať kilometrov pred páskou sa štvorica v úniku (odpadol Lavarde) stále držala s 30-sekundovým náskokom. V prvej polovici stúpania 5 km pred páskou bolo po úniku a pelotón so Saganom a Velitsom bol stále pokope. Prvým odvážlivcom bol Wouter Poels, potom Danilo Di Luca. Favoriti sa stále držali. Bohužiaľ, Velits nestačil. 2500 metrov pred cieľom atakoval Riblon. Sagan sťahoval všetky pokusy o únik. Na hranici posledného kilometra pôsobivo atakoval Rodríguez. El Purito dokázal aj zvíťaziť. Sagan to výborne rozbehol Nibalimu a Talian berie druhé miesto. Tretí di Luca. Sagan záver vypustil a skončil jedenásty bez straty. Peter Velits stratil v cieli 16 sekúnd. Chris Horner sa udržal v čelnej jedenásťčlennej skupinke a ostal vo vedení celkového poradia. Nibali za druhé miesto vzal šesť bonifikačných sekúnd a dotiahol sa na Kreuzigera. Čech stráca na Hornera päť, Talian šesť sekúnd. Zajtra sa o všetkom rozhodne v časovke, všetci traja sú zhruba vyrovnaní časovkári. Škoda Petrovho vypustenia záveru, pretože sa pred neho v bodovacej súťaži dostal kolega Nibali, ktorému dnes ako na tácke ponúkol druhé miesto a aj samotný červený dres. Peter Velits žiaľ nestačil ani dnes tým najlepším a ďalších 16 sekúnd straty mu už definitívne zamedzí vstup do najlepšej desiatky celkového poradia. Púchovčan však má šancu zajtra v 9,3 kilometrovej časovke. Tam by pri výbornom výkone mohol obsadiť jedno z miest v najlepšej desiatke, no rozdiely budú určite minimálne a tiež môže veľa ovlyvniť vietor fúkajúci od mora.   1.RODRÍGUEZ Joaquín KATUSHA TEAM 4h 38' 27" 2.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 00'' 3.DI LUCA Danilo ACQUA & SAPONE + 00' 00'' 4.HORNER Christopher VACANSOLEIL-DMC + 00' 00'' 5.NOCENTINI Rinaldo AG2R LA MONDIALE + 00' 00'' 7.KREUZIGER Roman ASTANA PRO TEAM + 00' 00'' 11.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 00'' ?.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 16''   Zdroj: http://cycling-info.sk

5.etapa Tireno-Adriatico pre Nibaliho
11. 03. 2012 Reportáže

Po Saganovom včerajšku prišla dnes na rad kráľovská piata etapa pre vrchárov. Rozhodovali dva náročné výstupy v záverečných 50 kilometroch, ku ktorým smerovali cyklisti už od rána. Talianski novinári počas piatej etapy riešili aj spoluprácu Sagana a Nibaliho, ktorých spoločne s Kreuzigerom a lídrom Hornerom stále zaraďovali medzi favoritov. Zvedaví sme boli aj na Petra Velitsa. Solídne priemerné tempo prvej hodiny 42,7 km/h nezabránilo vytvoreniu úniku. Od 15. kilometra v ňom pracovali Kristof Goddaert (Ag2r), Egoi Martinez (Euskaltel) a Jens Debusschere (Lotto). Pomerne ľahko si vypracovali náskok vyše desať minút, ktorý začal rapídne klesať až pri výstupe na prvý náročnejší kopec Plano Roseto. Energiu uberala najmä jeho dĺžka vyše 20 kilometrov pri priemernom prevýšení 5 %. Ako prvý prestal vládať Goddaert, z pelotónu sa už predtým odpojil šprintér Alessandro Petacchi. Odstúpenie oznámil už pred etapou Pavel Brutt. Na rozbiehajúcu sa sezónu to boli naozaj náročné kopce. Potom prišiel cyklistom pod nohy druhý kopec Prato di Tivo. O jeho významnosti svedčí fakt, že v roku 1975 tu získal Giovanni Bataglin ružový dres. Náročnosť dokazovali dĺžka 15 kilometrov a priemerné prevýšenie 7 %. Na čele pelotónu sme vtedy videli úžasné zloženie, najaktívnejšie pracovali tímy OPQS, Liquigas a Astana, teda všetko zamestnávatelia našich cyklistov. Spoločnými silami doslova zničili pôvodný únik, ktorý sa stal minulosťou 10 kilometrov pred čiarou. Osem kilometrov pred cieľom zaútočil zo zadnejších pozícií Rodriguez, no nevydržalo mu to dlho. Vyprovokovalo to ďalšie individuálne pokusy, útokmi zaujali najmä mená ako Tiralongo či Nocentini. Od prvého menovaného to bol výborný ťah a Astana mohla šetriť sily v oklieštenom pelotóne. Dvojicu skúsených Talianov doplnil neskôr aj tretí, Stefano Garzelli. Päť kilometrov pred cieľom sa zvýšila aktivita aj v samotnej hlavnej skupine, sympatickú aktivitu predviedol najmä líder Horner. Vďaka jeho vytrvalosti začala skupina favoritov postupne dobiehať zopár talianskych uprchlíkov. Najprv rýchlemu tempu stačili aj Peter Velits a Roman Kreuziger, no štyri kilometre pred čiarou im to pekným útokom skomplikoval Nibali. Tri kilometre pred cieľom pracovali v desaťčlennej skupine favoritov na dostihnutí Nibaliho najmä Tiralongo a Kreuziger, Peter Velits tempu nestačil. Zo sedla sa zdvihol aj Horner a desaťčlenná skupina sa mierne potrhala. Vincenzo Nibali si však udržal náskok a konečne získal vytúžené víťazstvo, pre Liquigas druhé v rade. Žralok zo Sicílie napodobnil svoje najlepšie chvíle z minulých sezón, skvele si načasoval útok a pomohlo mu aj 21 zatáčok Prato di Tivo, keďže ho mali súperi mimo očí. Po druhé miesto si došprintoval Roman Kreuziger pred tretím Hornerom, kde sa hralo o bonusové sekundy. Tie obom nakoniec stačili a ostali na čele celkového poradia. Nibali sa dostal už na bronzovú priečku a zrejme záverečná časovka ukáže, ktorý z týchto troch borcov celkovo vyhrá Tirreno - Adriatico 2012. Prekvapujúco dnes nestačil na najlepších Cadel Evans. Peter Velits dnes vyliezol na kopec so stratou 72 sekúnd na 14. pozícii (pozícia nie je potvrdená) a celkovo si tak polepší, no na vysnívanú najlepšiu desiatku to ani tento rok žiaľ nevyzerá. Peter Sagan si svoje odpracoval pod záverečný kopec a zajtra ostáva v červenom drese. 1.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE 5h 46' 33" 2.KREUZIGER Roman ASTANA PRO TEAM + 00' 16'' 3.HORNER Christopher RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 00' 16'' 4.HOOGERLAND Johnny VACANSOLEIL-DMC + 00' 18'' 5.SCARPONI Michele LAMPRE - ISD + 00' 18'' 14.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 01' 12'' 69.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 16' 56''   Zdroj: http://cycling-info.sk

Bradley WIGGINS víťazom PARIS-NICE 2012
11. 03. 2012 Reportáže

Záverečná 8. etapa - 11.03.12 : Nice > Col d'Eze (9,6 km) - indiv. časovka Časovka do kopca býva v pretekoch World Tour iba sporadicky, a preto sa na ňu určite nejeden fanúšik tešil. Najväčším favoritom bol vedúci muž celkového poradia a vyhlásený tempár Bradley Wiggins (Sky). Skúsený Brit prognózy do bodky naplnil a na vrchole Col d'Eze (4,7 %) mu namerali najrýchlejší čas, čo zákonite znamenalo zisk žltého dresu pre celkového víťaza. Miernym prekvapením je vynikajúca druhá pozícia Lieuwe Westru z Vacansoleil, ktorý sa celý týždeň ukazoval vo famóznej forme. Dnes stratil na Wigginsa iba dve sekundy a tiež potvrdil svoju pozíciu po sobote. Tretí najrýchlejší čas zajazdil Jean Christophe Peraud z Ag2r, ale keďže mal z predchádzajúcich etáp nakúpených viac než 35 minút, v konečnom zúčtovaní mu to nepomohlo.   KONEČNÉ PORADIE PARIS - NICE 2012 celkom 1155,5km 1.WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING 28h 12' 16'' 2.WESTRA Lieuwe VACANSOLEIL-DMC + 00' 08'' 3.VALVERDE Alejandro MOVISTAR TEAM + 01' 10'' 4.ŠPILAK Simon KATUSHA TEAM + 01' 24'' 5.VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 01' 54'' 6.JEANESSON Arnold FDJ - BIG MAT + 02' 13'' 7.MONFORT Maxime RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 02' 21'' 8.CHAVANEL Sylvain OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 02' 43'' 9.KISERLOVSKI Robert ASTANA PRO TEAM + 03' 31'' 10.VICIOSO Angel KATUSHA TEAM + 03' 59''   body: Wiggins 92, Valverde 89, Westra 85, LL Sánchez 52, Leipheimer 50 vrchy: Veuchelen (Vacansoleil), do 25 rokov: Van Garderen (BMC), tímy: Vacansoleil   Zdroj: http://cycling-info.sk

Peter Sagan vyhral 4.etapu Tirreno-Adriatico
10. 03. 2012 Reportáže

Na sobotňajší deň sa tešili vrchári, no počasie im najťažší kopec vzalo. Na vrchole 15-kilometrového kopca Passo Lanciano sa stále nachádza malá vrstva snehu a teplota okolo dvoch stupňov. Nebezpečné by boli najmä prvé pasáže zjazdu. Organizátori tak trasu upravili. Keďže nemali veľa možností na manévrovanie a chceli zachovať dĺžku, z kopcovitej sa stala zvlnená etapa. Vrchárska prémia sa presunula na Valcano della Forchetta, ktorý je však iba taký náročný ako najnižšia kategória stúpania na Tour de France. Po 20-kilometrovom záložnom úseku sa pelotón vrátil na pôvodnú trasu a záver bol totožný s pôvodným plánom. Táto výrazná zmena charakteru etapy nahrávala odolným šprintérom a tiež skvelým klasikom. Bez šance nebol ani únik. Medzi favoritov sme mohli zaradiť aj Gilberta, Cancellaru či nášho Petra Sagana. Predpokladalo sa, že Goss neostane lídrom celkového poradia, ale zároveň sa ešte dnes do modrého dresu typický vrchár nedostane. Najlepšiu pozíciu mal iba tri sekundy strácajúci Sebastian Langeveld z GreenEdge, iba dvadsať sekúnd na Gossa strácal Fabian Cancellara (RadioShack). Úvod bol typický. Na 10. kilometri sa vytvoril únik Pablo Urtasun (Euskaltel), Pavel Brutt (Kaťuša), Lloyd Mondory (Ag2r), Manuele Boaro (Saxo Bank), Stefano Pirazzi a Angelo Pagani (2x Colnago) a Kevin Hulsmans (Farnese). O hodinu a pol dosiahli náskok desiatich minút a to bol dnešný strop. Na 140. kilometri sa medzera zmenšila už na 4:20. V ďalších momentoch pelotón tempo mierne zvolnil a únik stíhal pomalšie. 40 km pred cieľom bol rozdiel presne dvojminútový. V náročných fázach hore-dolu, ktoré nasledovali, sa na čelo pelotónu vydreli borci Omega Pharma. Pelotón viedol Steegmans, za ním bol Cataldo a na tretej pozícii Peter Velits. Neskôr belgický tím na čele vystriedala partia Lampre. 22 km pred páskou mal únik minútový náskok. Vpredu sa to trhalo jedna radosť. Zdalo sa, že najviac síl má Rus Pavel Brutt, ktorý sa odpútal od zbytku úniku. Dostatok síl ukazoval aj Manuele Boaro. Ostatní pelotónu podľahli 18 km pred koncom. Medzi tým mal problém udržať sa v balíku líder Goss a 17 km pred cieľom to už aj vzdal. Na čele pelotónu sa objavil Peťo Sagan so svojou partiou, keď pracovali pre Nibaliho. Ako sme už spomínali, šancu uspieť dnes mal aj samotný Žilinčan. Brutt sa rozlúčil s televíznymi kamerami 12 km pred páskou. Pelotón v tých momentoch stále viedol Liquigas. Nový únik skúsil Muravjev z Astany. Po ňom sa dopredu vydal Mikel Landa z Euskaltelu a v pelotóne došlo k pádu. Tesne sa mu vyhol Velits, také šťastie nemal jeho kolega Niki Terpstra. Nič vážne to však nebolo. O pár stovák metrov neskôr si cyklokrosovú vložku musel dopriať Cataldo (OPQS). Štyri kilometre pred cieľom bol preriedený balík stále pospolu aj s oboma Slovákmi. Čakali ich najťažšie momenty. V závere sa ukázali tí najlepší vrchári a bol tam aj Sagan. V prudkom stúpaní, ktoré končilo kilometer pred cieľom unikli ostatným favoritom Nibali, Sagan, Kreuziger, Horner a Di Luca. Tí si to v závere rozdali o triumf. Sagan sa snažil Nibalimu rozbehnúť špurt, no keď videl, že Kreuziger bude rýchlejší, vzal to na seba a zvíťazil! Ostatní z tejto skupiny nič nestratili. S niekoľkosekundovým odstupom finišovali Evans, Scarponi aj Cancellara. Peter Velits žiaľ v závere zaostal a s najväčšou pravdepodobnosťou finišoval okolo dvadsiatej priečky so stratou 28 sekúnd. Kto dnes nemal radosť, že neuvidíme najväčší kopec etapy svoju náladu určite musí prehodnotiť. Sagan si pripísal prvé víťazstvo v etape World Tour v tejto sezóne a získal ďalších šesť UCI bodov. Dokázal, že v tejto sezóne bude nesmierne silný aj v klasikách, pretože dnešná 252-kilometrová zvlnená etapa s náročným záverom do kopca sa viacerým svetovým klasikám veľmi podobá. Petrovi gratulujeme! Do modrého dresu lídra sa tak dostáva Chris Horner, druhý je Roman Kreuziger. Štvrtý celkovo je už Peťo Sagan. Na Hornera stráca 21 sekúnd. Pripomíname, že zajtra je na programe najťažšia etapa. Peter si samozrejme zajtra oblečie červený dres pre najlepšieho pretekára v bodovacej súťaži, kde má veľmi slušný náskok. Priebežné poradie po 4. etape (ešte ho budeme aktualizovať)... 1.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE 7h 24' 50" 2.KREUZIGER Roman ASTANA PRO TEAM + 00' 00'' 3.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 00'' 4.DI LUCA Danilo ACQUA & SAPONE + 00' 00'' 5.HORNER Chris RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 00' 00'' 8.EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 00' 12'' 9.SCARPONI MicheleLAMPRE - ISD + 00' 12'' 10.RODRÍGUEZ JoaquimKATUSHA TEAM + 00' 12'' 25.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 30''   Zdroj:http://www.cycling-info.sk

Na pretekoch Strade Bianche skončil P. Sagan na 26. mieste
10. 03. 2012 Reportáže

Monte Paschi Strade Bianche 2012 3. 3. 2012 Strade Bianche 2012 Na pretekoch Strade Bianche skončil Peter Sagan na 26. mieste Najskôr pád, potom defekt Siena (kor) – Slovenský cyklista Peter Sagan obsadil na sobotňajších pretekoch Strade Bianche v Toskánsku 26. miesto. Na prašnej bielej ceste zvíťazil majster sveta Švajčiar Fabian Cancellara (RadioShack-Nissan, časom 4:44:59) o 42 sekúnd pred dvojicou Maxim Iglinskij a Oscar Gatto. Zaujímavosťou podujatia bolo, že náročné preteky nedokončilo až 59 jazdcov, medzi nimi aj štvorica Canuti, Agnoli, Caruso a Oss z Liquigas-Cannodale... ,,Bol som zvedavý, pretože to bola moja premiéra na spomínanom podujatí. Náročné preteky, prašné úseky, ale cítil som sa v pohode. Žiaľ, prilepila sa mi smola na päty. Na osemdesiatom kilometri som spadol, ale nebolo to nič vážne. Mám len trochu odretý lakeť. Samozrejme, že som musel dobiehať pelotón. A napokon asi šesťdesiat kilometrov pred cieľom som dostal defekt. Kolega z tímu Caruso mi rýchlo dal jeho koleso, aby som pokračoval. Mal som stratu a znova som musel dobiehať celý pelotón. Lenže medzi tým sa hlavný pelotón roztrhol, takže som zostal už v druhom balíku, ktorý už nevyvíjal úsilie, pretože vpredu mal každý svojho jazdca. Po pretekoch sa presúvame do dejiska ďalšieho veľkého podujatia pod názvom Tirreno-Adriatico,\" skonštatoval žilinský odchovanec Peter Sagan. A spomínané preteky Tirreno-Adriatico začínajú v stredu 7. marca. Informoval manažér Jozef Korbel Strade Bianche (Gaiole - Siena, 190 km): 1. Fabian Cancellara (Švaj.) RadioShack-Nissan 4:44:59 h, 2. Maxim Iglinskij (Kaz.) Astana, 3. Oscar Gatto (Tal.) Farnese Vini - Selle Italia obaja +42, 4. Alessandro Ballan (Tal.) BMC Racing +46, 5. Greg Van Avermaet (Belg.) BMC Racing +48, 6. Roman Kreuziger (ČR) Astana +1:03 min, ... 26. PETER SAGAN (SR) Liquigas-Cannondale +7:50 Čerpané zo zdroja: www.saganpeter.com

Cyklistický extrém v deň volieb Košice - Bratislava
10. 03. 2012 Reportáže

10.3.2012 v deň volieb do parlamentu zdoláme trasu Košice – Bratislava na bicykli. Vyrazíme o 10:00 z Košíc a zhruba pred 10 ráno by sme mali dôjsť na bufet Obrátka na hrádzi v Bratislave. Na trasu po skúsenostiach z minulého ročníku vyrazíme vyspatejší, vybavenejší a lepšie si rozložíme sily. Cestu nám bude znepríjemňovať chladné počasie a snáď nebude pršať. Cestou odvolíme. Prejdem viac ako 450 km a prekonáme prevýšenie cez 4000 m. Trasa je dlhá zhruba 500 km. Nájdete ju na mojom profile na stránke http://www.bikemap.net/route/990825?133104688274531. Partnerom podujatia je PowerBar, venuje športovú výživu a iontové nápoje. Hľadáme aj ďalších partnerov, ktorý by podporili túto skvelú extrémnu cyklistickú akciu. Píšte na http://www.facebook.com/pages/KEBA/252801098090927 Na podporu sa teší KeBa. bikepoint.sk drží palce a praje šťastnú cestu.

ME v Zimnom triatlone
09. 03. 2012 Reportáže

V dňoch 3-4.marca sa v Talianskom Carcofore uskutočnili majstrovstvá Európy v zimnom triatlone. Počasie bolo mimoriadne nepriaznivé pre zimný triatlon. Napriek tomu že šampionát bol v nadmorskej výške 1700m, teplomer ukazoval 13 stupňov a sneh na slnku sa topil priamo pred očami. No organizátorom sa napriek nepriazni počasia podarilo preteky uskutočniť a hlavne na bažkárskej trati udržať dostatok snehu. Zo slovenskej reprezentácie si najúspešnejšie počínala juniorka Tatiana Vančová, ktorá svoj premiérový štart na medzinárodných pretekoch hneď premenila v medailový úspech. Získala striebornú medailu. Naším mužom sa nedarilo podla predstáv. Palo Gábor skončil na 17.mieste a Tomáš Jurkovič preteky nedokončil. "Od začiatku behu som sa trápil, ako keby som bežal so zatiahnutou ručnou brzdou. Na biku to nebolo lepšie a po prvom kole na bežkách som pochopil, že dnes to nemá význam a aj na radu reprezentačného trénera som odstúpil z preteku. Myslím, že dôvodom neúspechu bolo viacero faktorov ktoré sa spolu sčítali, no jedným z nich bolo aj náročné cestovanie autom v noci. Musím si z toho zobrať ponaučenie a čo najlepšie sa pripraviť na Majstrovstvá sveta o tri týždne." skonštatoval Tomáš. Autor: Tomáš Jurkovič

2.etapa Tirreno - Adriatico
08. 03. 2012 Reportáže

Po úvodnej etape, ktorou bola časovka družstiev a pre \"slovenské\" tímy nedopadla práve najlepšie, pokračovalo Tirreno-Adriatico 2. etapou. Na prvý pohľad mohlo 230 kilometrov \"strašiť\", ale trať bola len mierne zvlnená a posledných sto kilometrov bola takmer úplná rovina, čo jasne naznačilo, že sa bude rozhodovať v šprinte celého balíka.   O únik sa v úvode etapy postarala talianska dvojica prokontinentálnych tímov Diego Caccia (Farnese Vini) a Stefano Pirazzi (Colnago). GreenEdge, ktorý mal vo svojom strede vedúceho jazda Matthewa Gossa však mal únik pod kontrolou a náskok nepresiahol hodnotu piatich minút. O tempo pelotónu sa starala predovšetkým dvojica výborných tempárov Svein Tuft a Tomas Vaitkus.   46 kilometrov pred cieľom sa náskok stenšil pod tri minúty a jazdci GreenEdge naďalej ukrajovali sekundu po sekunde. Definitívne zbohom dal balík talianskej dvojici 28 km pred cieľom. Všetko sa pripravovalo na šprintérsky dojazd. Deväťtisíc metrov pred páskou bol na programe predposledný malý kopec, na ktorom zaútočil Gasparotto z Astany a Taborre z Acqua & Sapone. Obaja však tlaku pelotónu s cyklistami Sky a OPQS na čele už po dvoch kilometroch podľahli. Na poslednom kopci 3000 metrov pred cieľom to znova skúšala dvojica. Tentoraz Van Avermaet (BMC) a jeden z cyklistov Astany. Ani oni nemali šancu. 1500 metrov pred koncom etapy došlo v druhej polovici pelotónu k pádu a zopár šprintérov tam ostalo. Nie však tí najlepší. Bolo to už samozrejme v ochrannej zóne.   Záverečný špurt vyhral majster sveta Mark Cavendish. Tesne za ním finišoval Óscar Freire a pomyselné stupne víťazov doplnil Tyler Farrar. V samom závere sa výborne dopredu rýchlymi nohami predral Peter Sagan a nakoniec mu patrila štvrtá pozícia. Peter tak vybojoval pre Slovensko prvý bod v rebríčku UCI World Tour 2012. V priebežnom poradí sa po etape samozrejme nič nemení, na čele ostáva partia z GreenEdge.   Priebežné poradie po etape doplníme... 1.CAVENDISH Mark SKY PROCYCLING 4h 36\' 36\" 2.FREIRE Óscar KATUSHA TEAM + 00\' 00\'\' 3.FARRAR Tyler GARMIN-BARRACUDA + 00\' 00\'\' 4.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 00\' 00\'\' 5.MODOLO Sacha COLNAGO - CSF INOX + 00\' 00\'\' ?VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00\' 00\'\'   Krátke preview etapy: Príležitosť pre šprintérov prichádza v druhej etape. Pri 230 kilometrovej porcii sú na programe dve vrchárske prémie, obe sú však v prvej polovici dňa a nedostaneme sa nad 600 metrov. Medzi dvoma kopcami, ktoré podporia nejaký ten únik, ktorý bude musieť pelotón doháňať je aj jedna šprintérska prémia. Záverečný šprint pelotónu v Arezzo je teda takmer istý, zaujímavá bude mierna zatáčka asi 500 metrov pred cieľom. Niekde v tomto úseku sa nachádza aj pármetrový kopček s prevýšením 9 %, na ktorom by to niekto mohol skúsiť, ale takéto pokusy bývajú úspešné iba výnimočne. Favoritov spomedzi šprintérov je napriek tomu dosť a patrí medzi nich aj Peter Sagan. Minulý rok sa v Arezzo radoval Tyler Farrar.   Zdroj: http://cycling-info.sk

Rišo Meleg ultramaratónec na pohľadanie
07. 03. 2012 Reportáže

Richard Meleg toto meno je známe najmä v ultramaratónskej cyklistickej obci. V roku 2011 okrem iných absolvoval jeden z najťažších ultramaratónov na starom kontinente DOS RAS Extreme v Slovinsku. Bikepoint.sk ho pre Vás vyspovedá od začiatku jeho kariéry až po dnešné dni a aj niečo čo chystá na najbližšie obdobie.   Základné informácie: Meno: Richard Meleg Vek: 40 Výška: 183 Váha: 82 Stav: zdravý Deti: Matej 18 / Natália 16 Klub: ultracycling NADress team Značka bicykla: Scott   Kedy si začal s cyklistikou a kto ťa k nej priviedol? Na bicykli ma naučila jazdiť moja mama. Oveľa vážnejšie som začal bicyklovať v 23.rokoch, kedy som dochádzal do práce, a začal som sa zúčastňovať malých pretekov v okolí rodného mesta Myjava. Niečo som dostal asi aj do vienka, pretože otec bol vášnivým cyklistom, ktorý dodnes podporuje cyklistiku organizáciou cyklo podujatí, či už v Bratislave, alebo napríklad pretekom Cena Bradla. Si univerzál alebo sa venuješ len ceste? Páči sa mi jazda v lese, alebo v prírode, je to určite zážitok, ale žiletky sú len žiletky. Venuješ sa alebo si sa venoval v minulosti aj iným športom ako je cyklistika? Asi tak 7 rokov som sa venoval fitness posilňovaniu, rekreačne, len tak pre seba, kde som si osvojil a upevnil správnu životosprávu, a inteligenciu pohybu, ktorá sa v cyklistike náramne hodí. Kde, kedy a akého ultramaratónu si sa zúčastnil ako prvého? Prvý, pre mňa vážny maratón bol Fatransko Strážovský 115km. Bolo to rýchle aj s defektom, a bol som rád, že som ho absolvoval v pohodičke. O rok to bola dlhšia 220km trasa na tomto maratóne, alebo aj Nitriansky maratón. Aj keď som sa vo výsledkovej listine pohyboval okolo 20.miesta, bol som štastný. Bolo to v teniskách, s jedlom v ľadvinke, skrátka pohoda a dobrý pocit. Nikdy som nebol registrovaný, takže to boli stále preteky s účasťou verejnosti. Pamätáš si na svoje začiatky a prvé umiestnenie, kde a kedy to bolo? Svoje prvé umiestnenia som začal zbierať na krátkej trati, časovke pri Myjave, 6km do mierneho stúpania. Na tejto trati som vyhral 3x a aj ďalšie umiestnenia na bedni. Neďaleko Myjavy je vrch Veľká Javorina, kde sa jazdí časovka do vrchu. Na tomto preteku mi stále chýba prvé miesto, ale zato druhý najlepší som bol 4x. Pri tomto súčte takzvaných úspechov by sa mohlo zdať, že som silový jazdec. Asi je to o hlave, lebo to čo robím v súčasnosti, je o niečom inom. V súčasnosti ti je bližšia cesta alebo horská cyklistika? Ak jazdíš aj horáky. Road Čo považuješ doteraz za svoj najväčší úspech? Určite prvé miesto na ultramaratóne RACE 1175km, kde sa mi podarilo vyhrať s prevahou nad súpermi, ktorý mi to rok dozadu natreli. Bolo to rýchle, a bez sekundy spánku. Skrátka časovka na 1175km. Čo alebo kto ťa motivuje stále k väčším výzvam? Sám seba viem motivovať najviac, ale teší ma, ak sa ľudia okolo mňa zaujímajú o to čo robím, a to ma hecuje ku kvalitným tréningom. Ktorý z ultramaratónov, ktorý si doteraz absolvoval sa ti najviac vryje do pamäti a prečo? Všetky ultramaratóny boli v niečom svojské, ale veľmi sa teším na tohtoročného Glocknermana 1100km, ktorý sa ide prevažne v alpách. Aký najdlhší ultramaratón si doteraz absolvoval? Paradoxne najdlhší ultramaraton v mojom živote bol ten prvý v roku 2009. Dĺžka 1220km a prvý štart na takomto podujatí, zanechalo po prejdení cieľom na mojej tvári také stopy únavy, že som sa na hoteli v zrkadle nespoznal. Teraz sa na tom usmievam, ale na tú noc asi nezabudnem. Skrátka telo absolvovalo iný level, a pozrel som sa do najhlbšieho dňa mojej duše. Aký je tvoj tréningový recept prežiť a úspešne dôjsť do cieľa, takýchto náročných akcii? Je dobré, že po predchádzajúcej otázke, prišla táto. Takýto pretek si zaslúži úplne iný prístup. Nejde to prejsť len tak na verím boha. Malo by to byť doladené s odborným poradcom, či už doktor, alebo fyzioterapeut, výživové doplnky, suplementy. Pri nedostatočnej príprave, jazdec hazarduje sám so sebou. Nie je sranda, ak od únavy zaspávate v sedle, a okolo lietajú autá. Ako sa pripravuješ na nedostatok spánku počas takýchto akcií? Robil som niekoľko rokov aj nočnú smenu, ale myslím, že zvyknúť sa na to nedá. Niekomu to vyhovuje, niekomu nie. Je to skôr otázka psychiky, a vôle, ako prežiť noc v pedáloch. Osobne si myslím, že problém nastáva v ranných a dopoludnajších hodinách. Vtedy už ostražitosť klesá, a pretekár skôr zaspí v sedle. Ak píšem, že zaspí, myslím to doslovne. Akú stravu preferuješ počas maratónov? Určite je to naučená strava, ktorú praktizujem pri tréningoch. V samotnom preteku jedávam to isté, žemličky z bieleho pečiva, buď sladké, alebo slané. Pri väčších pauzách počas preteku je to klasická domáca strava, ako ryžový nákyp, cestoviny, ..... Ako dlho ti trvala regenerácia po Slovinskom ultramaratóne? Prvotná regenerácia bola naplánovaná u mňa cca jeden mesiac. Pri opätovnom sa vrátení do tréningu, zrazu bolo niečo v neporiadku so spodnou časťou chrbta. MRI ukázala na väčší problém, ktorý sa musel riešiť. Regenerácia sa bohužiaľ predĺžila, a to znamenalo hlavne koniec sezóny, stop štartu na RAA okolo Rakúska. Chuť sadnúť si na bicykel bola veľká, ale prednosť dostalo zdravie. Máš aj nejaký príjemný zážitok z týchto dlhých a ťažkých cestných ultramaratónov? Zážitkov z takýchto dlhých pretekov je neúrekom. Napríklad v prvom ultra RACE 2009, keď som potreboval zachladiť koleno, a my sme nemali po ruke žiaden chladivý sprej, tak môj tím skočil do obchodu, kúpili mrazenú zeleninu, a ja som šlapal so zeleninou prilepenou páskou na kolenách. V roku 2010 na druhom štarte RACE sa podaril dobrý okamžik, a to keď sme prechádzali niekde pri Pezinku o 4 hodine ráno, za poriadneho lejaku cez kruhový objazd, a vodič auta čo prechádzal okolo nás, stiahol okienko, a kričal, ´tak toto je iný extrééém´. Rok 2011 a preteky okolo Slovinska, sme v hlbokej noci zastavili pri nejakom bare, kde sa ľudia výrazne bavili, a ja som tam vtrhol, v cyklistickom, s hygienickou kabelou v ruke, a že či môžem použiť WC?! Ďalšia vec, ktorá pretekára môže dostať nie je sranda, ale skôr prúúúúúúúúúúser, keď som sa dostal do halucinácie. Vedel som že je to blud, ale nevedel som sa z nej dostať. Skrátka halušky z únavy po 40.hodinách v pedáloch. Ako keď môj šofér videl na ceste medvede!!! Je známe, že na ultramaratóny, ktoré absolvuješ v posledných rokoch je potrebný kvalitný fundovaný ale hlavne oddaný tím. Môžeš prezradiť, kto ťa bude sprevádzať tento rok na akciách ktoré ťa čakajú? V prvom rade je to moc obetavý a spoľahlivý vedúci tímu Majko Taxi Smyčka, ktorý sa zúčastnil všetkých mojich ultrákov. Mali sme problémy s náhradným šoférom, a on to odjazdil sááááám, s manuálnou prevodovkou. Ľudia ktorí šoférujú takéto preteky, vedia o čom hovorím. Mimochodom tento človek robil doprovod aj Ivanovi Jakešovi na Dakare. Má funkciu šoféra, servisáka, navigátora, a natierača ´venčeka´!!!! Druhý osvedčený člen tímu je moja sestra, menom Lenka Sláviková. Je obetavá, vo všetkom pomôcť, a makať nonstop, bez reptania. Má na starosti jedlo, výživu, oblečenie, a zapisovanie potrebných informácií. Tretí člen je môj brat Vlastimil Meleg. Už raz bol na takomto preteku, takže vie do čoho ide. Bude platný ako šofér a navigátor. Štvrtý člen je nový člen, resp. členka. Je to kamarátka, a moc milý človek. Zuzka Miklášová, už teraz hltá všetky informácie, a nadväzuje kontakty s organizátormi preteku. Bude zdvojovať úlohu mojej sestry, a verím, že dopomôže výbornej atmosfére v tíme. Tvoj koníček“ nie je najlacnejší, a preto je na mieste aby si sa pochválil so sponzormi, ktorí ťa podporujú ? Som rád že môžem spomenúť toto meno, pretože je to anjel strážny, z pohľadu sponzorských aktivít pre viac športových klubov, alebo jednotlivcov. Peter Halabrín, ako spolumajiteľ firmy NADress, je mojim výhradným sponzorom, a tento človek bol na začiatku pri mojom prvom štarte, a veril mi. Snáď sa mi ešte podarí získať nejakého finančného anjela. Akú úlohu hrá tvoja rodina v podpore tvojho náročného športu? -moja sestra je asi naj fanda, a to svedčí o jej 2 násobnej účasti na ultrákoch -som už 5 rokov rozvedený, takže podpora manželky iba v rovine, ´držim ti palce!´ -dcéra Natália sa o mňa bojí, asi oprávnene, takže skôr by bola rada, aby som neštartoval. Ale inak fandí. -syn Matej sa zúčastnil minuloročného ultra v Slovinsku, a ako 17 ročný uvidel, aká strašná drina je to aj z pohľadu doprovodného tímu. Pomáhal pri vytváraní grafického stvárnenia môjho dresu, a komunikoval s organizátorom. -moja mama je z pohľadu psychickej pohody asi najväčší článok. Tiež sa o mňa bojí, ale vždy u nej nájdem dobroty v hrnci, a tá huspenina so zeleninou.....mňamka!!!! Neuvažoval si niekedy nad tým že ultramaratóny opustíš? Ultramaratóny robím preto, že ma to baví, a som v tom dobrý. Ukončiť účasti na ultra môže zdravotný problém, alebo nemožnosť štartovať pre nedostatok financií. Koľko je tvoja ročná dávka kilometrov vrátane trenažéru? Ak poviem, či napíšem, že minulý rok pred DOA RAS v Slovinsku som vonku najazdil cca 800km, a to z dôvodu vyvrtnutia členku v marci, tak asi málokto uverí v taký výsledok, aký sme dosiahli. Treba si však uvedomiť, že doma na trenažéri som najazdil niečo vyše 200hodín, čo môže v prepočte ukázať na 6000km. V tomto prípade som mal dobrý základ. Nie som hltač obrovských objemov vonku. Skôr sa sústredím na kvalitu, pred kvantitou. V prvej či druhej účasti na preteku RACE okolo strednej Európy, som mal na začiatku augusta na tachometri cca 8000km. No súperi mali o poznanie viac, a aj tak im to v roku 2010 nepomohlo. Trénujem pocitovo, ale aj poctivo. Čo si želáš dosiahnuť v tejto sezóne? Táto sezóna bude náročná z pohľadu výsledkov. Čaká ma DOS RAS v Slovinsku 1200km, a o necelý mesiac Glocknerman 1100km v Rakúsku. V týchto oboch pretekoch mám v pláne znepríjemniť život súperom o čosi vyššie ako doteraz. Určite nastúpim na štart s úmyslom pretekať a nie sa voziť. V preteku Glocknerman sa dostanem do hôr, kde som ešte nikdy nešlapal. Veď vystúpať na Hochtor Grossglockner a to hneď dva krát, hovorí samo za seba. Máš nejaký odkaz pre čitateľov bikepoint.sk? Všetkým čitateľom bikepoint.sk, či už aktívnym alebo pasívnym, prajem, aby sa im aj naďalej pri vyslovení slova cyklistika zúžili zreničky, postavili sa chlpy a v dobrom slova zmysle zvýšil adrenalín v krvi. Je to nádherný a ťažký šport, a treba si ho vážiť. Trénujte vedecky, ale aj s vlastnými pocitmi, jazdite rýchlo, ale aj bezpečne, tešte sa z tréningov, ale aj z toho, že ste!!! Ďakujem za rozhovor a želám ti veľa zdravia tisíce šťastných kilometrov . Autor: Luboš Dupkala