MTB

Report: Fatranský MTB maratón – aj pomaly sa dá maratóniť...
12. 06. 2012 Reportáže

Ako určite všetci vieme, pred týždňom v sobotu sa konal v Rajeckých Tepliciach Fatranský MTB maratón. Bola nová lokalita, boli 3 nové trasy, boli majstrovstvá Slovenska v maratóne,... To všetko tu už popísal kolega Juraj, ktorý ma vždy predbehne. Ja mám čas a chalan je proste o kus rýchlejší.  Nevadí mi to však – za tie roky som si už zvykol. Len čo na to hovoria slečny... Pre mňa sa toto skvelé podujatie nevedomky začalo už niekoľko dní pred štartom (tuším v utorok to bolo), keď mi organizátor zavolal, že potrebuje nejakú obeť na križovatku do Turia. Bolo tam treba človeka, aby pretekajúci borci vedeli, kadiaľ majú ísť. Aj keď nerád, pristal som. Síce som mu hovoril že radšej ako sedieť niekde na zadku budem robiť zberača mŕtvol na Anakonde, ale bol neoblomný a hneď mi aj na mape ukázal, kam zatlčiem smerové tabuľky a čo budem na neborákov na bicykloch kričať. Proste ma tam potrebovali, inak bola dobrá povesť tohto podujatia ohrozená rozhorčenými príspevkami na tému nedostatočného značenia na rôznych internetových fórach.. J Zobral som to však hrdinsky a začal som sa chlácholiť, že to bude aspoň nová skúsenosť a že sa na maratón pozriem aj z druhej, organizačnej strany. Veď na štarte som stál už veľa krát, prečo si neskúsiť aj opačné garde. A navyše mi ešte aj sľúbili, že keď nájdu na križovatku niekoho iného, budem môcť ísť pretekať a cez Turie len prefrčím na svojom tátošovi. Veľmi som tej alternatíve neveril, tak som zvyšok týždňa poriešil po svojom – keď nebudem môcť jazdiť v sobotu, dobre si naložím aspoň počas týždňa. A tak som si dal do soboty spomenutú Anakondu 3-krát, niekoľko krát Žilinčanom známy Polom, a ešte zopár menej známych kopčekov. V piatok večer som bol kvalitne „prešitý“ a určite som sa nemohol vyhovárať na nedostatok tréningu ako Iceman. Ale veď na križovatke si za tých niekoľko hodín dobre oddýchnem... V sobotu ráno budík a hneď volám šéfovi trate, kam si mám dôjsť pre smerové tabuľky. On na to niečo v zmysle: „Jéj, my sme na teba zabudli. Našli sme náhradu a môžeš ísť jazdiť. Sadaj do auta, ešte to na štart stíhaš“.. Nasledovalo 25 milisekundové zaváhanie, kontrola počasia, vyhodnotenie fyzického a duševného zdravia a keďže všetko až na to posledné bolo OK, dal som priateľke pusu s tým, že sa moc nezdržím a za pár hodín som doma. Očividne mi verila... Na prezentáciu som dofrčal na poslednú chvíľu a minútu pred desiatou som už flekoval na námestí pripravený na štart dlhej. Nepôjdem predsa na krátku, detskú trať, všakže? Veď to by som potom doma nemohol machrovať, aký som frajer a ako som zabojoval o titul majstra SR... J Takže posledná kontrola pred štartom – bike mám, helmu mám, computer zapnutý, nohy po kvalitnom tréningu vymlátené – som ready, pustite ma tam! Štart klasika. Jazda v balíku po hladkom asfalte, kopa divákov, cez spomaľovače v meste zásadne skáčem. Nech diváci a pretekári z krátkej vidia, ako sa to robí... J Odpojenie vedúceho vozidla, nájazd do terénu a prúser. Okrem toho že sa to zrazu nejako zdvihlo do kopca, hneď som zaregistroval mäkký terén pod kolesami a bolo mi jasné, že až taký frajer predsa len nebudem.. Veľa ľudí očakávalo po predchádzajúcich dažďoch bahenný kúpeľ, ku ktorému síce nedošlo, no napriek tomu sa voda na stav trate podpísala a tá bola dosť náročná. Veľkú časť trate bolo cítiť zvýšený odpor mäkkého povrchu, čo všetkým odčerpávalo mnoho síl. Aj preto bolo podľa môjho názoru po maratóne počuť toľko ohlasov, že to bola trápenka. Predsa len to po suchom a tvrdom povrchu frčí rýchlejšie a ľahšie.. Ako som tak na úvodných lúkach pozoroval rýchlo odchádzajúci pestrofarebný vláčik jazdcov v čele, napadlo ma, že ten titul nechám im a skúsim si užiť trať a všetko čo miestna príroda ponúka. Veď dosť bolo maratónov, po ktorých človek ani poriadne nevie, kadiaľ šiel.. Tak som teda trošku zvoľnil, prepol z módu „pretekár“ na „turista“ (u mňa v podstate žiadny rozdiel) a pomaly sa sunul vpred. Nie že by sa mi to doteraz ešte nestalo, ale tento krát to bolo rekordne skoro. Po pár kilometroch som už v prvom dlhšom stúpaní „žhavil gašparka“ a užíval si prvé výhľady. Tu niekde ma dobehol Kiri z Beer inside team-u a už sa ma nezbavil až do konca preteku.   Vytvorili sme podobnú skupinku ako Iceman so sebe rovnými niekde pred nami. Len s tým rozdielom, že oni sa hnali ako blázni do cieľa a my sme viedli intelektuálne rozpravy o hydratácii organizmu pivom a miestach výskytu najbližších objektov, ktoré túto možnosť ponúkajú (je zaujímavé, že do krčmy vedie najkratšia cesta vždy dolu kopcom a presne opačným smerom, ako sa pohybuje cyklista na maratóne). Túto sobotnú kratochvíľu nám prerušovali len občasné návštevy občerstvovacích staníc, ktoré boli na trati. Všetky boli parádne. Zväčša tam boli pekné baby a kopy všelijakých chuťoviek, ktoré nepriaznivo ovplyvňovali náš cieľový čas. Z tohto hľadiska hodnotím tento maratón na jednotku s hviezdičkou. Veď kde inde si môže človek užívať mastný chlieb s banánom namočeným do soli pri príjemnom ohníku? Alebo hojdačku priamo pri trati aj s pohonom v oranžovej veste? Ak o niečom takom viete, napíšte mi to do diskusie – pôjdem tam!   Týmto spôsobom sme sa dostali po nejakých 7 hodinách a nejakých drobných až do cieľa. Síce som bol narobený ako baník po týždňovke, ale aj tak spokojný. Strávil som krásny deň s príjemnými ľuďmi pri činnosti, ktorú mám rád. Zároveň veľké sorry organizátorom, ktorý na mňa tak dlho museli čakať pri trati. Aj Fučekovci v Turí si to pekne vyžrali (namiesto mňa) – vďaka Vám. A teraz nejaké tie negatíva: ...eee... kto vymyslel ten sadistický dojazd do cieľa po malebných lúčkach v podhorí Malej Fatry?? Že pozdravujem toho človeka... A prečo ma vždy pretekári z krátkej tak rýchlo predbehnú, aj keď štartujem hodinu pred nimi?? Autor: Martin Vaško Foto: Alena Ďurčová, Zuzana Zajacová, Skicool

Report: Oravský cyklomaratón
11. 06. 2012 Reportáže

Na Oravskom cyklomaratóne som ešte nebol a tak som tento rok využil výhodné štartovné a do 5.5. som sa prihlásil za 5 euro na 5.ročník Oravského cyklomaratónu na 42 km trať. A určite neľutujem. Predpoveď počasia na pár dní pred cyklomaratónom nebola moc dobrá ale našťastie mrož, chobotnica, ryby či rosnička sa mýlili. Nepršalo. Ale v noci pred sobotou som sa zobudil na hrmenie a dážď. Tak som si v duchu zanadával a pomyslel že v Kubíne určite neprší. Veď Turiec je od Oravy ďaleko. Ako som zistil na mieste tak asi až tak ďaleko nie. Prezentácia prebehla v pohode, ostávalo rýchlo sa prezliecť a postaviť sa na štart na námestie v Dolnom Kubíne. O 10.hod nás odštartoval primátor a už sa krútilo o sto šesť. Zhruba 5km sa šlo po asfalte po ktorom sa vbehlo do terénu, ktorý prevažne tvorili lúky, občas nejaký lesík, nejaká asfaltka, jedna panelka. Lúky boli stredne mokré, horšie to bolo v dvoch zjazdoch, kde bolo blata dosť. Do 18 kilometra sa prevažne stúpalo, občas aj klesalo, ale naklesané výškové metre sa zas našlapali späť, potom nasledoval dlhší zjazd, pár krát hore dole, kopec Vendelín a už len do cieľa v DK. Na strednej trati nás čakali 3 občerstvovačky, kde na prvej mi za jazdy strčili do ruky pohár ionťáku a doslova do krku kus banánu. Ešte že bol ošúpaný :-) . Dlho som nestál ani na ostatných dvoch, vždy len banán a vodu. Pri jednom blativom zjazde, kde to pretekári predo mnou už dosť rozjazdili som špekuloval, že sa vyhnem jednej veľkej kaluži a rozhodol som sa ju obísť. Lenže jazda po mokrých koreňoch nie je to pravé a skončil som ľavou dlaňou v obchádzanej kaluži. Cestou som sa snažil žmýkať rukavicu ktorá ma začala chladiť, ale po prejazde ďalších kaluží do ktorých som už šiel priamo mi začalo žblnkotať aj v ľavej tretre. Tak som mokro a chlad prestal riešiť. Ale toto všetko patrí ku horskej cyklistike. Trať bola značená super, zablúdiť sa veru nedalo. Pri ceste stáli mladý aj starší ktorí povzbudzovali. V Malatinej v amfiku cez ktorý sa prechádzalo, som si pripadal ako na rokovom koncerte. Hudba hrala na plné pecky a deti povzbudzovali ako o dušu. Pár km pred cieľom sa nám postavil do cesty ešte spomínaný kopec Vendelín, na ktorý sme tlačili bicykle všetci a potom už len dole hore po pár lúkach a nasledoval zjazd po asfaltke, na ktorej som krútil z posledných síl cez námestie kde sme štartovali do cieľa, ktorý bol pri Penzióne Koliba. Po umytí bicykla (4 Wapky), sprche, guláši a kofole som šiel domov lebo ma čakal ešte večerný koncert skupiny Team. Autor: Milan Majtán Foto: Janka Kirdajová

Pozvánka: Cyklistický prejazd z Podsuchej do Hrabova
11. 06. 2012 Reportáže

Pozývame Vás na 6. ročník cyklistického prejazdu z Podsuchej cez Smrekovicu do Hrabova pre amatérov a pretekárov, ktorý sa koná dňa 16. júna 2012 v Podsuchej. Základné informácie: Dátum: 16. júna 2012 Miesto: Ružomberok - mestská čast PODSUCHA - Žilinský kraj Druh: MTB horský pretek Prezentácia: od 9:15 hod - 10:45 hod Štart: 11:00 hod pred reštauráciou BODEGA na Podsuchej Štartovné: 10,-€ (v cene občerstvenie) Kategórie: muži a ženy do 40r., muži a ženy nad 40r. juniori, žiaci, veteráni nad 60r. Organizátor: Sk iPropet, ProSki Ružomberok, mesto Ružomberok Informácie a prihlášky: 0907044040, 0903248208, e-mail: propet@pobox.sk  

Pozvánka: Medvedí okruh po šesnáste!
08. 06. 2012 Reportáže

MEDVEDÍ OKRUH 2012 16. ročník Propozície: Usporiadateľ: Maratón klub Rajec Termín: 16. jún 2012 Miesto: Porubská dolina - Lehotná, Palova chata Kategórie: Muži do 40, Muži od 40 do 49 rokov, Muži nad 50 rokov - 22km Ženy, Juniori, Juniorky - 11km Trate: Muži, Veteráni: 22km - 1 okruh Ženy, Juniori: 11km - 1 okruh lesný terén – svažnica Lehotná – Lučivná – bývalá horáreň Porubská – Mladý Háj – Mrchavá dolina – Kováčová – Starý Háj – Uhliská – Blatnatá – Úplaz – sedlo pod Hnilickou Kyčerou – Blatnatá – Mraznica – Zadná Oselná – Lehotná Ženy a Juniori majú skrátený okruh – 11km Prezentácia: 16. jún 2012 na mieste štartu do 10:30 hod. Pretekári prihlásení do 12.6.2012 dostanú upomienkový darček. Program: 10:40 ... otvorenie pretekov 11:00 ... hromadný ŠTART - všetky kategórie 14:00 ... Vyhlásenie výsledkov Štartovné: Muži, Veteráni 10 €, Ženy, Juniori 5 € Šatne a sprchy: Lehotná – Palova chata – horský prameň Občerstvenie a ceny: Zabezpečené pre všetkých pretekárov v cieli. Tombola: po vyhlásení výsledkov pre všetkých pretekárov Poučenie: - Pretekári sa zúčastňujú na vlastné nebezpečie. - Cyklistická prilba povinná na celej trase. Riaditeľ pretekov: Ing. Jaroslav STUPŇAN, Rajec (0903 630 545) Viac info na stránke www.rajeckymaraton.sk

Report: Fatranský maratón hostil mistrovství Slovenska
05. 06. 2012 Reportáže

Asi nejnabitější konkurence v sedmileté historii závodu se sešla na startu Lapierre Fatranského maratónu 2012. Mistrem Slovenska se stal Michal Lami. Zatímco o českém držiteli titulu mistra republiky je jasno bezmála dva měsíce (Šulcová a Kulhavý si na Šele vyjeli třetí maratonské tituly), u našich sousedů na Slovensku se bitva o titul rozhořela o uplynulém víkendu na 93 kilometrů dlouhé trati Lapierre Fatranského maratónu.   Druhý závod Slovenského poháru XCM a mistrovství Slovenské republiky v této disciplíně pro rok 2012 přilákalo do Rajeckých Teplic, kam se zázemí Fatranského maratónu přesunulo po čtyřech letech, velmi silnou konkurenci. Ze slovenských bikerů si podle očekávání měl pro titul dojet někdo z dvojice Milan Barényi (Trek KCK Oslany) či Michal Lami (Jump Sport Košice). Závodníci polské nebo české národnosti, kteří na závod přijeli, samozřejmě nemohli do boje o medaile zasáhnout, avšak do vývoje závodu ano.   Na účastníky závodu čekaly tři zbrusu nové tratě (25, 56 a 93 kilometrů), z nichž ta nejdelší byla skutečně spravedlivým mistrovstvím. Maratonci na ní nastoupali 2800 metrů, navíc se museli potýkat s blátivými úseky po pátečním dešti, což již tak náročnou trať alpského charakteru ještě ztěžovalo.   Po úvodních kilometrech po loukách, kde to bylo nahoru a dolů, přišel na řadu první těžký kopec v úbočí hory Bab a sjezd k občerstvovací stanici. Z Rajeckolesnianské doliny trasa šplhala přes sedlo Úplaz na hřeben Martinských holí a za druhou občerstvovací stanicí čekal na závodníky další rychlý sjezd až k dělení tratí. Maratonci tu zamířili do Mezihorské doliny k třetímu bufetu a z obce Turie se pak vydali do dvou posledních náročných stoupání a k několikakilometrovému singletrailu, kterému pořadatelé dali jméno Anakonda. Suma sumárum: skutečný maratón horských kol na velmi náročné trati, ale v nádherném prostředí s kulisami štítů Malé Fatry. A pod oblaky stále hrozícími deštěm, které celou atmosféru dotvářely.   Na čele závodu se záhy vykrystalizovala skupina nejužších favoritů, mezi nimiž nechyběl domácí reprezentant Michal Lami (Jump Sport Košice). České barvy tu zastupovali Ondřej Fojtík (Toyota Dolák), Nikola Ivanov (Caffenannini.cz) a Karel Hartl (Kellys Bikeranch). A národní mix rozšiřoval ještě Polák Marek Galinski (JPG-2 Professional MTB Team). Přibývající kilometry těžké trati ale postupně rozdělily i původně početnou vedoucí skupinu a k definitivnímu dělení došlo právě na novém singltrailu „Anakonda“, kde se Michal Lami vzdálil Ondřeji Fojtíkovi.   Michal Lami si tedy do cíle u termálního koupaliště Laura v Rajeckých Teplicích dojel po čtyřech hodinách, 17 minutách a 25 vteřinách zcela zaslouženě pro titul mistra Slovenska. V první pětce byl však jako jediný domácí závodník. S odstupem přibližně dvou a půl minuty protnul cílovou pásku druhý Ondřej Fojtík, třetí byl Marek Galinski.   Mezi ženami naprosto přesvědčivě zvítězila Katarzyna Solus-Miskowicz (MKS,Dekmeble-Cykl-Krona Kielce) v čase 5:00:56. Polská závodnice, byť do cíle přijela se třičtvrtěhodinovým náskokem, však samozřejmě slovenský titul získat nemohla a ten tak putoval k celkově druhé Michaele Malarikové (CK Ski-Bike Sportmed Bratislava). Třetí celkově dojela Elena Ondášová (Outsitzer Novatec).   Výsledky 93 km - muži 1. Lami Michal (SVK, Jump Sport Klub Košice) 4:17:25 2. Fojtík Ondřej (CZE, Toyota Dolák) +2:41 3. Galinski Marek (POL, JBG-2 Professional MTB Team +3:07 4. Ivanov Nikola (CZE, Caffenannini.cz Cycling MTB Team) +4:24 5. Hartl Karel (CZE, Kellys Bikeranch Team) +11:36   Výsledky 93 km - ženy 1. Solus-Miskowicz Katarzyna (POL, MKS,Dekmeble-Cykl-Krona Kielce) 5:00:56 2. Malariková Michaela (SVK, CK Ski-Bike Sportmed Bratislava) +42:09 3. Ondášová Elena (Outsitzer Novatec) +51:47   Kompletní výsledky včetně výsledků všech kategorií i z dalších dvou kratších tratí naleznete na: cyklo.sao-tatry.sk   ZDROJ: www.mtbs.cz Foto: Mirek Chládek,velograf.cz

Pozvánka: Karpatský pedál 2012
05. 06. 2012 Reportáže

Naši milí příznivci, Závod Karpatský pedál 2012 se neúprosně blíží, proto bychom Vám rádi poskytli pár nezbytných informací k jeho průběhu. Jak mnozí z Vás již postřehli, v letošním roce se organizace závodu přesunula do obce Javorník (okres Hodonín) – do areálu místní sportovní TJ. Prezentace závodu proběhne cca 100metrů od areálu – na místním obecním úřadu. Startovné jsem opět nezvýšili a proto zůstává již pátým rokem na stejné výši. Proto pokud váháte s přihlášením, neváhejte :-) V rámci startovného budete mít perfektně připravenou 25ti a 50ti kilometrovou trasu, která nabídne dost prostoru na vyžití jak méně zkušeným cyklistům, tak i zkušeným bikerům. Na obou trasách bude pro závodníky přichystáno občerstvení, iontové nápoje, ovoce, tradiční téměř domácí koláčky. V „tašce“ nebude chybět pro včas přihlášené (tedy i zaplacené) pamětní tričko s logem závodu, pamětní „krýgl“ a také polštář (tedy nezbytné propriety pro unavené, ale šťastné a navrátivší se do cílu závodníky). Polštář se Vám bude také hodit, pokud s námi zůstanete i po ukončení závodu, kdy speciálně pro Vás budou hrát kapely –Hadramašmátrá, IK Banda a HUménečko. Pitný režim zodpovědně zajistíme dobrým pivkem a také nealkem, o občerstvení (mimo klasického pro závodníky) se bude už od rána (pro Vás hladové, co nestihnou posnídat) ve sportovním areálu starat Řeznictví Kružica. Můžete se těšit na polévku, různé grilované speciality mistra řezníka a další domácí uzené výrobky z jeho krámku. Pokud byste měli chuť i na klasické polední menu, bude Vám k dispozici Javornická hospoda (cca 300 m od areálu), kde místní kuchař čeká na vaše požadavky. Nároční se můžou jít osvěžit, občerstvit (cca 2 km od areálu) do krásného prostředí Filipova údolí, kde ve welnes hotelu – Hotel Filipov bude pro Vás přichystáno welness centrum s vnitřním bazénem, saunou. Váš doprovod může využít dobu čekání nejenom dalším programem (dětský minizávod obohacený i o závod pro vaši nejmenší drobotinu, jízda na vysokém kole, vystoupení mažoretek, cyklistické exhibice, atd...) ale i výlety v přilehlém okolí (př. cca 500 metrů od areálu je nově vybudovaná rozhledna, cca 5 km Kuželovský mlýn, který si jistě pamatujete z řady pohádek, pěší procházka do Filipova údolí s Lišší boudou a chatou Megovka se studánkami podél cesty, případně nově postavené dětské hřiště přímo v areálu závodiště, ..). Mimochodem každé drobátko (do 9ti let) pokud si zasoutěží na čemkoliv s kolečkama (kočárek, odrážedlo, koloběžka, tříkolka, kolo), dostane od nás „krásnou medajli“, diplom, opeče si špekáček... Pro ty, kteří by chtěli i přenocovat, je možnost komfortního přespání jednak v již zmíněné Javornické hospodě, Hotelu Filipov, případně i v prostoru areálu závodiště (ve stanech). Těšíme se, že Vás uvidíme na startu. pořadatelé Karpatského pedálu

Report: Fatranský MTB maratón 2012
04. 06. 2012 Reportáže

Dlhé, priam až nekonečné stúpania alpského typu v kopcoch Malej Fatry, to je asi to prvé čo napadne priemernému bajkerovi pri vyslovení slovného spojenia „Fatranský maratón“. Prvý júnový víkend sa konal už 7. ročník tohto obľúbeného slovenského maratónu. Tento raz úplne v novom šate, keďže sa celé dianie presunulo po 4 rokoch späť do malebného kúpeľného mestečka Rajecké Teplice a organizátori si pre štartujúcich pripravili 3 zbrusu nové trate. Punc výnimočnosti celému podujatiu dodával aj fakt, že Fatranský maratón bol zároveň aj Majstrovstvami Slovenska v maratóne. O tituly majstrov SR si to tie najlepšie ženy a muži rozdali na kráľovskej 93 km dlhej trati LAPIERRE. Pre bajkerov, ktorí nenašli odvahu na štart na „dlhej“, organizátori pripravili trať INTERSPORT merajúcu 58 km a pre deti a hobbíkov bola v zálohe krátka 26 km dlhá trať FESTINA. O obľúbenosti tohto maratónu svedčí aj počet zúčastnených, ktorý sa tento rok vyšplhal na číslo 845. Keďže to mám do Rajeckých Teplíc len kúsok, na prezentáciu som sa vydal ešte v piatok. Na kúpalisku Laura, kde bolo zázemie maratónu, boli prípravy v plnom prúde a všetci Cyklopozitiváci boli v plnom nasadení. V sobotu ráno mi teda stačilo len doraziť na miesto činu, vyložiť bajk z auta a počkať chvíľku na štart. Pred 10 hodinou sme sa zišli celkom veľká partia na námestí a družnej konverzácii nám čas do štartu ubehol veľmi rýchlo. O 10 zaznel štartový výstrel a za zavádzacím vozidlom sme sa vydali ulicami mesta v ústrety kopcom Malej Fatry. Veľký kameň zo srdca mi spadol po vjazde do terénu, keď bolo jasné, že aj napriek výdatnému včerajšiemu dažďu sa žiadne blatové orgie konať nebudú. Už po úvodných pár metroch v teréne som ale zistil, že to dnes pre mňa nebude žiadna prechádzka ružovým sadom. Hlava chcela, ale nohy sa akosi nevedeli rozkmitať do požadovaného tempa. Predsa len bolo cítiť tréningový výpadok v posledných dňoch. V tejto fáze preteku som vytvoril dvojičku s Lacom Lipeckým a spolu sme zdolávali prvé kilometre. Pred prvým dlhým stúpaním nás zozadu dotiahla nejaká bajkerka (v cieli som zistil, že absolútna víťazka medzi ženami). Samozrejme som sa za ňu hneď zavesil v naivnej predstave, že s pekným „výhľadom“ v jej závese absolvujem nejaký ten kilometer maratónu. Ale v prvom ostrom stúpaní sa s kadenciou kolibríka stratila niekde ďaleko vpredu. Zvyšok stúpania sme absolvovali opäť v starej dvojici. Prvý dlhý zjazd skončil v Rajeckolesnianskej doline, kde bola aj prvá občerstvovačka. Ionťák v bidóne ešte nejaký bol, tak len za jazdy zobrať pohárik s ionťákom a polku banánu a rýchlo ďalej do boja s najdlhším stúpaním dňa končiacim až na hrebeni Malej Fatry na Úplaze. Na začiatku stúpania som dobehol skupinu 5 bajkerov predo mnou a spolu sme zdolávali jeden výškový meter za druhým. Stúpanie sa mi šlo relatívne dobre. V celkom príjemnom tempe sme dorazili do sedla pod Úplazom, po ktorom nasledovala ešte turistická pasáž na Úplaz. Odtiaľ už konečne zjazd, ktorým sme sa dostali do Porubskej doliny. Nasledovným stúpaním po „Jeleňom okruhu“ naša 6 členná skupinka dorazila k druhej občerstvovačke. Sympatická obsluha mi rýchlo naplnila bidón, hodil som do seba pohárik ionťáku, zobral som si banán na cestu a s minimálnym zdržaním som pokračoval ďalej. Nasledoval dlhý zjazd a potom relatívne jednoduchá rýchla pasáž až do Turia, kde sa naša skupina potrhala. Pred Turím sme ešte prefrčali cez občerstvovačku a neostávalo mi nič iné než sa začať psychicky pripravovať na nekonečné stúpanie hore Turskou dolinou na Zdobinú. Hneď na začiatku stúpania prišlo trápenie a kŕče do pravého stehna. Od úrazu kolena stále zaťažujem viac pravú nohu a kŕče sú toho dôsledok. Celé stúpanie na Zdobinú som sa len sústreďoval, aby som používal poriadne aj ľavú nohu, aby si pravá noha trochu oddýchla. Celkom to pomohlo, kŕče ustúpili a ja som sa pomaly sunul vpred až som sa nakoniec dostal na koniec stúpania. Potom nasledovala prudká tlačenka na Hornú Roveň a zjazd k Višňovským zjazdovkám. Trochu sme sa pomotali po trailíkoch v ich okolí a nasledovalo posledné vážne stúpanie k „našej“ Anakonde. Ešte pre vysvetlenie, Anakondou my miestny nazývame 4 km dlhý singletrack vo Višňovskej doline. Tu som mal už pekne nakúpené a náznaky kŕčov boli čoraz častejšie. Postupne som dotiahol dvojicu bajkerov, čo sa trápila ešte o poznanie viac ako ja. Na konci stúpania boli už pripravený záchranári z Horskej služby, keby náhodou „Anakonda niekoho uhryzla“. Začiatok trailu bol ešte v pohode, ale s ubúdajúcou nadmorskou výškou sa postupne stupňovala bolesť. Prsty, zápästia a predlaktia boli v jednom ohni. V druhej polovici som sa už modlil, aby sa ten zjazd konečne skončil. Nadával som sám sebe, že som organizátorov presvedčil, aby ho zaradili do trasy maratónu. Hneď na konci zjazdu bola posledná občerstvovačka. Tu som stál asi najdlhšie. Vyklepal som si ruky, doplnil bidón a vydal som sa na záverečné kilometre. Moje trápenie začalo vrcholiť. Miestami sa cyklistika zmenila na duatlon a nechcene s kŕčmi v nohách som sa poprechádzal popri bicykli. Rajecké Teplice som mal už na dohľad, ale po lúkach v protivetre som sa posúval zúfalo pomaly do cieľa. Z posledných síl som zdolal aj posledný krátky kopček a posledným zjazdom som sa dostal konečne do cieľa. Dávno som nebol tak rád, že to mám konečne za sebou. Celé moje snaženie a trápenie trvalo takmer 5 hodín a 15 minút. Absolútnym víťazom a majstrom Slovenska sa stal Michal Lami. Medzi ženami najlepší čas dosiahla poľská pretekárka Katarzyna Solus-miskowicz. Majsterkou Slovenska sa ale stala druhá v poradí medzi ženami Michaela Maláriková. Z rozhovorov s kamarátmi v cieli mi bolo jasné, že som nebol jediný čo dnes zažil peklo na bicykli. Tohtoročný Fatran prinútil takmer každého siahnuť si až na úplne dno svojich síl. Bicykel som hodil do auta taký na akom som prišiel, pretože v rade na umývanie sa mi veru čakať nechcelo. Sprchy boli super, voda síce až moc horúca, ale určite lepšie ako keď na vás tečie zo sprchy tekutý ľad. Jedlo bolo fajn, pivko som si nedal, lebo sa mi nechcelo čakať v dlhej šóre pri výčape a vlastne aj tak som tu bol autom. V tombole zase nič, už z toho začína byť akási tradícia. Celkovo ale maratón hodnotím na jednotku s hviezdičkou. Všetko bolo tak ako má byť a možno ešte lepšie. Trať v porovnaní s minulým ročníkom o 100% lepšia. Určite nemeniť, prípadne by sa mohla ešte predĺžiť na tých pekných okrúhlych 100 km :-). Na záver za mňa ešte veľké poďakovanie Cyklopozitívnej bande a do videnia v júli na Cyklopozitívnej 24ke. Autor: Juraj Meliš Foto: FESTINA

Už o dva týždne Vás čaká Těžká pohoda 24 v Liberci
26. 05. 2012 Reportáže

Už o necelé dva týždne sa stretnú bikeri ultramaratónci na najstaršom Českom 24-hodinovom ultramaratóne v Liberci Vesci. Organizátori oznámili, že táto trať sa pôjde naposledy práve tento 18. ročník. Liberecká Ťežka pohoda 24 je súčasťou DEMA Československého seriálu 24 hodín MTB. Liberec je v poradi druhý diel tejto série. Aj keď je Liberec zo Slovenska kúsok od ruky, určite sa oplatí ísť skúsiť túto krásnu ultra trať. Bikepoinťaci ako aj Cyklopozitiváci sa samozrejme zúčastnia a niekoľko reportov Vám z Liberca určite napíšu. Všetky informácie nájdete na stránke http://www.24hours-mtb.com/ Autor: Luboš Terry Dupkala

Report: Jihlavská 24 MTB - Denník
24. 05. 2012 Reportáže

V dňoch 19. a 20. mája sa v Jihlave konal už druhý ročník 24 hodinového závodu v horskej cyklistike. Ja ako veľký nadšenec tohto športu som sa aj napriek absolútnej nepripravenosti (pred závodom som mal najazdené iba 469km) rozhodol tejto akcie zúčastniť. Išlo o veľmi jedinečnú akciu, ktorú by som Vám rád priblížil. Dovoľte mi avšak poňať tento report trošku sebazahľadene a podeliť sa s Vami hlavne o moje dojmy a pocity počas závodu. Zavádzacie kolo: Je 12 hodín a všetci bikeri sú pripravení na námestí. Ja ako pravý hokejový fanúšik si s kolegom Martin Vaškom pripevňujeme na sedlovky slovenské vlajky a nevieme sa dočkať štartu. Paľba z kanónu nás odštartuje a začína náš 24 hodinový boj. S tréningom porazených, no s túžbou víťazov sa vydávam na trať. 1.kolo: Prvé dva kilometre zavádzacieho kola sú za mnou a začína ten skutočný okruh. Takmer 10 kilometrová trasa, ktorá je rovnako pestrá ako občerstvovačka v depe. Začiatok je priam desivý. Krátke, ale prudké stúpanie znáročnené ešte odtokovými pražcami je však rýchlo vystriedané príjemnou jazdou miestnym lesíkom. Za tým však nasleduje druhy náročný výšľap, ktorý sa mi napriek veľkej snahe nedarí vyšliapať. Našťastie má to len pár metrov, potom krátka jazda asfaltom a nasleduje najkrajšia časť okruhu – singláč ponad starú plaváreň. Rýchly prejazd lesným chodníčkom sa mení na ešte rýchlejší prejazd mestom až pod hradby. Tu sa však tempo výrazne spomaľuje. Dva po sebe idúce stúpania, výbeh po 11-stich schodoch (veď ruky potrebujú tiež posilniť) a som na hradbách. Ta najnáročnejšia časť trasy je za mnou. Už žiadne stúpania. Iba jazda po hradbách, zjazd po schodoch k miestnej reštaurácii a prejazd mestom. Záverečný zjazd miestnym lesoparkom je skomplikovaný kamenitými odtokmi vody. Dúfam, že na nich nechytím počas preteku defekt. 2.kolo: Chytil som defekt. Prudký náraz na ostrú hranu kameňa mi spôsobil centimetrovú dieru v duši a do cieľa prichádzam pešo. Našťastie šikovné ruky servisáka Jirka Oleše st. sú v pohotovosti a za pár minút sedím opäť na bicykli. 3.kolo: Tretie kolo ubieha vcelku v pohode. Stále som pri sile a užívam si trať. Počasie je ideálne, trať ešte ideálnejšia. Škoda, že bikerské prekliatie zvané defekt ma nemíňa ani v tomto kole a do cieľa opäť prichádzam vedľa bicykla. 4.kolo: Pretekárov na trati je viac než dosť. Táto spleť 6, 12 a 24 hodinovkárov vytvára ideálnu partiu na pokec popri jazdení. Akurát občas treba uvoľniť trať rýchlikom zvaným víťazi. V hlave si prepočítavam, že pokiaľ toto tempo vydržím celých 24 hodín a títo makači odpadnú po ôsmich hodinách, budem s nimi vo výsledkovej listine na rovnakej A-štvorke . 5.kolo: Toto kolo sa ničím nelíši od predchádzajúcich kôl. Ubehlo necelých 5 hodín závodu a na trati čoraz častejšie stretávam unavených 6 hodinovkárov. Problém je, že aj ja cítim prvé náznaky únavy a začína ma bolieť sedacia časť... 6.kolo: Každý mi hovorí, že táto trať je veľmi výživná. Podľa mňa toto označenie nie je veľmi vhodné. Keď je niečo výživné, tak by to telu malo energiu dodávať. A táto trať ma o ňu pomaly ale isto uberá. Cítim sa od kola ku kolu slabší a slabší... 7.kolo: Začína hokej. U každého regulovčíka sa so zvedavosťou pýtam na aktuálny stav. Táto zvedavosť je silnejšia ako únava a ženie ma od jedného borca v oranžovej vestičke k ďalšiemu až sa dostávam do cieľa (aj keď cieľom sa to dá ťažko nazývať, keď je predo mnou ešte 18 hodín jazdy). 8.kolo: Bojovnosť slovenských hokejistov ma inšpiruje k väčším výkonom. Bez akejkoľvek prestávky pokračujem v jazde do ďalšieho kola. Mám pocit, že tento čin čoskoro oľutujem a dostaví sa hlad alebo smäd, ale dúfam že to bude čo najbližšie k cieli. Našťastie si moje telo zvyklo na choré nápady mojej hlavy a tieto potreby si nechalo až na ďalšie prejdenie cieľom, kde sa pri chutnom občerstvení dozvedám, že vyhrávame nad bratmi Čechmi 3:1. 9.kolo: Jihlavskí maloletí spoluobčania menšinovej príslušnosti mi pri pohľade na slovenskú vlajku prilepenú k sedlovke prajú tvrdý pád a zlomené obe ruky. Po prejazde cieľom sa radšej vlajky zbavujem. So zapadajúcim slnkom sa obávam, žeby sa mohli nájsť dobrovoľníci, ktorí by sa mi o moje zlomene ruky radi osobne postarali. 10.kolo: Dlhšia prestávka určená na výdatnú večeru a načerpanie nových síl padla vhod. Slnko už zapadlo. Nahadzujem teda svoje čínske svetlo na svojho malajského krásavca, obliekam si svoj moldavský dres a vydávam sa opäť na túto skvelú českú trať. 11.kolo: Tento okruh sa za mesačného jasu zmenil na nepoznanie. Zdá sa mi, ako by som išiel po úplne inej trase a snažím sa ho spoznať. Priemerné rýchlosti pretekárov kvôli neideálnej viditeľnosti a únave značne poklesli. Dokonca aj u mňa, aj keď podľa doterajšej priemerky som mal pocit, že už klesnúť nie je kam. 12.kolo: Moji parťáci už zaľahli do svojich teplých spacákov a zaspali spokojným spánkom. Mne sa však zdá, že moje baterky ešte nie sú úplne na nule a skúšam čo moje telo znesie. Vedci vraj dokázali, že človek ktorý omdlie od únavy má v skutočnosti minutú len jednu tretinu svojej energie. Dúfam, že do takého stavu sa až nedostanem. 13.kolo: A je tu kríza!!! Môj bazálny metabolizmus hlási nadmerné množstvo spálených kilojoulov a vyžaduje okamžité doplnenie uhľohydrátov a sacharidov. Slovami bežného človeka, dostal som brutálny hlaďák a zožral by som aj divú sviňu, keby mi teraz vbehla do cesty. Našťastie depo už nie je ďaleko. Tam si dávam teplý čaj a polievku a strkám do úst všetko tuhé, čo mám v dosahu svojich rúk. Na nejakú vyberavosť nemám silu ani čas. 14.kolo: Zase ma raz predbieha Rasťo (pre bikerských neznabohov Rasťo Balko, víťaz vražednej cyklopozitívnej 24 hodinovky 2011). Popri ňom sa cítim ako obyčajný zajačik popri zajačikovi Duracell. Nech robím čo robím, po pár sekundách mi mizne z dohľadu. 15.kolo: Zadok ma už neskutočne bolí. Chvíľami mám pocit, že nesedím v sedle, ale na ksichte nosorožca. Stále ma predbieha veľké množstvo pretekárov. Väčšina z nich sú pretekári štvorčlenných tímov, čo ma vcelku upokojuje. Veď už na základnej škole nás učili že jedničkár je lepší ako štvorkár. 16.kolo: Sú tri hodiny ráno a pri stúpaní lesíkom nad depom ma začal naháňať miestny bezdomovec. S vypätím posledných síl zvyšujem tempo a unikám mu. Ktovie koľko by som najazdil, keby ma naháňal až do konca závodu. 17.kolo: Ten môj zm*d jeden dvojkolesový duralový ma snáď zabudovaný obmedzovač rýchlosti. A je nastavený set sakramentsky nízko!!! Nech sa snažím seba viacej, hýbem sa rýchlosťou slimáka po mozgovej príhode. Našťastie už sa brieždi a zaspatou Jihlavou je počuť trilkoty vtáčikov. Mne však do spevu nie je. 18.kolo: Vedeli ste, že koleso má 32 špíc? Ja áno, spočítal som ich. Počas jazdy !!! Vyzerá to, ako keby sa ten obmedzovač rýchlosti zmenil na zatiahnutú ručnú brzdu. Ako keby aj samotná príroda bola proti mne. Akoby sa lytosferické platne začali hýbať rýchlejšie ako ja a vytvárali predo mnou väčšie stúpania. To čo sa doteraz zdalo ako rovinka mi teraz dáva zabrať, a to čo bolo predtým náročným stúpaním sa teraz zdá ako niečo nezdolateľné. 19.kolo: Toto kolo sa neuveriteľne vlečie. Každú chvíľu ma striasa od únavy. Oči mám červené ako angorsky králik. Výstup po schodoch na hradby mi pripadá ako zdolanie Matterhornu. Po dorazení do depa si z posledných síl nastavujem budík na 47 minút a upadám do kómy… 20.kolo: Pri prvom zvonení budíka ho mám chuť prehryznúť zubami. Doprajem si ešte pár minút príjemného spánku a už počujem vonku známe hlasy kamarátov, ako sa pripravujú na štart. Neprišiel som sem predsa spať a tak vyliezam zo spacáku a sadám na bicykel. Pred zaspatím som nemal energiu sa vyzliecť z cyklohandier a tak teraz aspoň nestrácam čas ich obliekaním. Pri stretnutí môjho zadku so sedadlom zmizli zbytky ospalosti a bolesť mi skoro vtlačila slzy do oči. Telu však odpočinok prospel a toto kolo sa mi ide pomerne ľahko. Dúfam, že mi táto energia vydrží až do konca závodu. 21.kolo: Energia získaná z ranného spánku úplne zmizla. Telo zdochlo ako auto, keď mu dôjde benzín. Otáčanie pedálmi vyžaduje nadľudské úsilie. Je to pre mňa rovnako náročné ako otočenie lodnej skrutky ruskej ponorky holými rukami. Pri vynášaní bicykla hore schodmi mám pocit, že oťažel o 200 kíl a jeho dvíhaním dostanem určite pruh. 22.kolo: Kolo ubieha zázračne rýchlo. Asi preto, že hlava si uvedomuje už koniec trápenia a chce to mat čo najskôr za sebou. Popri trati sa so všetkými lúčim a sľubujem účasť aj budúci rok. Nelúčim sa len s ľuďmi, lúčim sa aj s traťou. S traťou, ktorá sa stala na posledných 24 hodín mojim prechodným domovom. Trať, ktorá sa stala mojou kamarátkou s dokonalým profilom. Kamarátkou, ktorú som si obľúbil aj napriek ťažkým chvíľam, ktoré som s ňou zažil a o rok ju rád uvidím opäť. Cieľom prechádzam s úsmevom na tvári. Dvíham víťazne ruku k oblohe a ďakujem Bohu, že existuje tak krásny šport ako je cyklistika… PS. Rad by som sa poďakoval organizátorom za krásnu akciu a priateľom za technickú aj psychickú podporu... Autor: Peter Chovanec

Pozvánka: FATRAN už budúci víkend 2.6. v Rajeckých Tepliciach
24. 05. 2012 Reportáže

FATRANSKÝ MTB MARATÓN 2012 sa pomaly, ale určite blíži. Vy ktorí sa chcete prihlásiť na tohto ročný FATRAN vedzte, že je posledný týždeň na lacné prihlasovanie a preto sa nezabudnite registrovať na na tomto mieste BULETÍN K FATRANU Trasy: LAPIERRE /95km s prevýšením ľahko cez 2500m/ majstrovská trať XCM INTERSPORT /58km s prevýšením 1520 m/ FESTINA /26km s prevýšením 470 m/ Je pre Vás pripravených 22 kategórii + preteky pre najmenších bikerov na Detskom FATRANÍKU... FATRANSKÝ MTB MARATÓN je v tomto roku zároveň Majstrovstvami Slovenska v XCM. Na akcii bude taktiež prítomný oficiálny olympijsky oheň ako aj kultúrny program, kde vystúpi kapela MATKA GURÁŽ. No a samozrejme ako je už dobrým zvykom tak aj bohatá tombola, ktorej dominujú FIAT FREEMONT na jeden týždeň od spoločnosti AUTO BECCHI Žilina či LAPIERRE X-FLOW 312 od spolčnosti DEMA SENICA, kvalitný cyklotrenážér od INTERSPORTU Generálneho partnera podujatia ale taktiež hodinky značky FESTINA a mnoho ďalších . Samozrejme keďže nás bude čakať príjemne počasie a centrum pretekov je na Kúpalisku LAURA v Rajeckých Tepliciach tak si nezabudnite pribaliť k biku aj plavky. Tešíme sa na Vašu účasť ŠK CYKLOPOZITÍV Žilina   Autor: Luboš TERRY Dupkala

Report: Jihlavská 24 MTB – aj dokolečka nás to baví...
24. 05. 2012 Reportáže

Ako sme si už mohli prečítať v reporte môjho kolegu Jiřího, tento víkend sa v Jihlave konala zľahka masochistická akcia s názvom Jihlavská 24 MTB. V prvom rade šlo o majstrovstvá ČR v 24 hodinovke MTB, ale organizátor myslel aj na tých menej postihnutých a pripravil 12, resp. 6 hodinovú alternatívu. A aby sa tam mohli prísť skutočne zabaviť aj menej „rozbicyklovaní“ jedinci (alebo proste väčší, či menší pohoďáci), mohlo sa súťažiť okrem kategórie solo aj v 2-členných, 4-členných a dokonca aj v 6-členných tímoch. Z toľkých možností si už človek proste musí vybrať... Bolo to poznať aj na štartovacej listine, na ktorej svietili mená viac ako 430 prihlásených borcov a odhodlaných dám. Pohľad na tento koktejl rôznych kategórií s množstvom prihlásených bikerov dával tušiť, že záverečné odovzdávanie cien pre víťazov bude mať taktiež solídne rozmery. O kvalitnej práci organizátora nesvedčí len množstvo prihlásených pretekárov, ale aj fakt, že sa tu majstrovstvá ČR šli hneď na druhom ročníku. Ešte si jasne pamätám, ako som si minulý rok povedal: „24-hodinovka v meste? Čo sa zbláznili? Bude to nuda a pozabíjajú nás tam autá..“ Našťastie som sa mýlil a dnes musím priznať, že jihlavská trať (hlavne tá tohtoročná pozmenená) sa mi jednoducho páčila najviac zo všetkých absolvovaných 24-hodinoviek. Určite tomu prospel aj prejazd popri vode, ktorej prítomnosť ja osobne považujem za veľmi osviežujúcu... Rovnako musím priznať, že pre mňa nie je takáto akcia len o kvalitnom zmasakrovaní organizmu v skrátenom konaní, ale je to proste stanovačka, spoločenská a kultúrna udalosť a kopec zábavy s ľudmi, ktorí majú radi to čo ja. Klasické maratóny mám rád, ale tam každý príde, odbajkuje si svoje a uteká domov. Tu nie... Tu vidíte v depe niekoho opekať klobásky na prenosnom záhradnom grile, iného popíjať pivko, čítať zaujímavú knižku v stane, hromadne sa rehotať na vtipoch, obchytkávať frajerku/frajera,... Jednoducho je v depe pohoda. A všade sú hromady krásnych bicyklov a jazdí sa na nich a je to proste paráda.. :-) No ale na takomto podujatí to nie je nikdy len o tej pohodičke v depe, ale treba sa občas pozrieť na trať a pokiaľ možno, pozrieť sa na ňu čo najviac krát za 24 hodín. U mňa to je zväčša tak, že po 4-5 okruhoch začínam nadobúdať pocit, že už na nej poznám každý kameň a po takých 10 kolách by ma to už možno aj začínalo nudiť. Našťastie však prichádza tma a s ňou aj správna zmena atmosféry. Na tátoše a helmy sa nahodia svetlá, tempo sa trošku zvoľní a bikeri si začnú vychutnávať nočný kľud sadajúci si na mesto. Jihlavská 24-hodinovka je charakteristická tým, že sa atmosféra na jej trati mení viackrát a to pomerne skokovo. Po skončení 6 hodinového preteku zrazu zmizne veľká časť krúžiacich pretekárov a podobná zmena nastane ešte raz, presne o polnoci. Potom už zostanú na trati len 24-hodinovkári a drvivá väčšina z nich si ten pokoj náležite vychutnáva. Predsa len s bikermi jazdiacimi 6, resp. 12-hodinovku sa aj sem vnáša taký ten „maratónsky“ duch so stresom a naháňaním sa za víťazstvom. Našťastie nám zostáva ešte tých ďalších 12 hodín. A tých zaujímavejších! :-) Je zaujímavé pozorovať, ako sa nad okruhom mení intenzita svetla, naťahujú sa tiene, začne sa postupne ochladzovať a ráno zase naopak. Vďaka týmto drobnostiam je predsa len každý z tých okruhov trošku iný a každý z vytrvalcov môže okrem svojho vnútra pozorovať aj toto tak často prehliadané divadlo matky prírody. Veď kedy naposledy ste si všimli, akú radosť dokáže urobiť prvý slnečný lúč dňa, keď vám padne do tváre a trošku vás zohreje? Samozrejme, ak chce človek spraviť kvalitný výkon ktorý mu bude v nasledujúcich dňoch robiť radosť, tieto veci idú trošku do ústrania. Na druhej strane však môže spoznávať seba samého. To je ďalšia vec, ktorá sa mi na takýchto podujatiach páči. Človek je „sám so sebou“ a svojím bicyklom a môže rozmýšľať nad vecami, na ktoré bežne nemá čas. „Prečo to robím? Čo z toho mám? A prečo sa sem prihlásim znovu? Čo mi takéto trápenie dáva? Niečo na tom byť proste musí! Ale čo?..“ Jedno z mojich zistení napríklad je, že únava je len stav mysle. Väčšinou si len nahováram, že som unavený a že už ďalej nemôžem. Ak sa mi však predsa len podarí prejsť cez depo a vyraziť do nasledujúceho kola, zrazu zistím, že ešte jedno zvládnem. A potom ešte jedno. A možno aj to ďalšie... Aj napriek faktu, že som tento rok v Jihlave nebol zdravotne v poriadku a môj výsledok ani nestojí za reč (ako vlastne vždy :-)), som rád, že som tam mohol byť a mohol si vychutnať veci o ktorých som písal. Považujem to za skúsenosť, ktorá sa dá využiť aj v bežnom živote a len málokto/máločo ma dokáže po takomto víkende v pondelok nasr..hnevať.. Takže ďakujem organizátorom za skvele odvedenú prácu a vidíme sa aj o rok. Všetko bolo super, ale porcie jedla poprosím nabudúce trošku väčšie. Predsa len poriadna mašina potrebuje aj palivo do kotlíka.. :-) Mimochodom, previezli ste sa už niekedy ulicami toho vášho mesta na bicykli o tretej ráno?? ;-) Autor: Martin Vaško

Report: Hornonitrianský MTB maraton MTB XCM - Pravenec
23. 05. 2012 Reportáže

Po dvoch rokoch šlapania po cestách na cesťáku som sa túto sezónu vrátil do lesa na maratóny na horáku. Po jarnom šprinte v Bystričke, kde som ako obyčajne nič nevyhral ani v tombole, som sa prihlásil na Hornonitriansky MTB maratón. Cesta na maratón prebehla v pohode. Od začiatku Pravenca bol pretek značení na ceste aj na stĺpoch. Prezentácia prebehla rýchlo a bez problémov. Žiadne zbytočné igelitky s letákmi a reklamami, ale žiaľ aj bez čipov na meranie času! Po dňoch chladu sa konečne aj vonku oteplilo a tak skoro všetci cyklisti boli na štarte v krátkom. Po vystúpení mažoretiek o 10 hod bol štart dlhej 82km trati a o 15 minút neskôr som stál na štarte aj ja na krátkej 47km trati, ktorá sa skladala z 12km nájazdu na 35km okruhu. Od štartu sa začalo 5 km stúpanie na kopec Debil, kde som obiehal ostatných cyklistov a tešil som sa, že sa posúvam dopredu. Pri následnom zjazde na okruh sa šlo cez les, kde som sa musel vyhýbať umelým skokom miestnych freeraiderov. Nerád lietam na bicykli vzduchom. Ale to najhoršie ma ešte len čakalo, XC úsek. Mojou slabinou sú totiž technické a strmé zjazdy. Následne trať viedla podľa mňa a aj ďalších maratóncov s ktorými som sa cestou rozprával úplne zbytočne cik-cak po prudkých padákoch a strmých stúpaniach, kde ja a aj väčšina iných cyklistov tlačila a niektorí mali problém vybehnúť do strmých hlinených a vyšmykaných kopcov v tretrách. Pri jednom prudkom padáku som sa zľakol, že ho nedám a v polke som sa chytil najbližšieho stromu okolo ktorého ma zvrtlo a chvíľu som sa zbieral zo zeme. Neďaleko bol fotograf tak dúfam, že moje objatie listnáča zachytil a uvidím nejaké zaujímavé foto. Hneď som mal po nálade a strašne dlho som sa dostával do tempa. Po nájazde na okruh bola občerstvovačka, kde som si len za jazdy ako profíci zobral jonťák. Nezdržoval som sa ani na ďalších dvoch občerstvovačkách. Pri ďalšom stúpaní v lese ma prekvapila tabuľka s číslom 3. Spomenul som si, že na štarte spiker spomínal, že trať je značená kilometrami. Lenže už sme šlapali viac ako hodinu a na cyklocomputeri som mal 15 km. Nejako mi to nesedelo. Zrazu pozriem pred predne koleso a asi metrový had alebo hadica, v tej rýchlosti som to nepoznal a skôr ako som stačil zareagovať som ho v polovici prešiel. Dúfam, že to rozchodil alebo skôr rozplazil. Dosť dlhú dobu som už šlapal sám a občas som bol na pochybách či idem dobre, lebo značenie trate bolo slabé, aj keď moderátor hlásil, že trať je dobre značená a bludiť sa nebude. Občas nejaké šípky, nejaké značenie po stromoch, ale na križovatkách mi chýbali usporiadatelia. Pri jednom zjazde mi oproti vybehol zo zákruty chlap v monterkách, aby som spomalil lebo na trati ťažia drevo. Tak som prenášal bicykel cez navozene stromy a obchádzal traktor. Je mi jasne, že treba na zimu nachystať drevo aby keď sa zima opýta... ale na jeden deň počas preteku si mohli dať domorodci oddych. Pri stúpaní sme riešili s ďalšími pretekármi kilometrovníky, ktoré boli po stromoch a ktoré nedávali absolútne zmysel sme došli na to, že trať je meraná až od okruhu bez 12 km nájazdu! To sme si asi mali vynulovať tachometre, až po nájazde na okruh počas jazdy. Tak som si prestal kilometrovníky všímať. Trať viedla raz hore raz dole, po zvažniciach, lúkach a lesných cestách. Pri ďalšom tiahlom stúpaní, ktoré mam rád, ma predbehla skupinka aj s babou a to som si povedal, že som na tom asi fakt biedne a už som sa tešil do cieľa na koniec trápenia. Pri jednom rýchlom (asi) poslednom zjazde po asfalte práve vo chvíli, keď sa mi zdalo, že som zazrel nejakú maličkú šípku na strome ma obehla nejaká červena škvrna, som sa pustil za týmto pretekárom rovno dole. Po pár metroch som už stal pri rýchliku a nejakej babke, ktorá mu ukazovala smer na Pravenec. Nejako sme sa vyskytli v Nedožeroch-Brezanoch. Tak sme spolu šlapali po hlavnej ceste do cieľa z opačného smeru a zahlásili sme sa v cieli aby nás niekde náhodou nehľadali. Po chvíli došiel kamarát s ktorým som šiel na štart a mal rovnaký problém s odbočením a šiel presne ako ja, len stretol cyklistu ktorý šiel už naspäť a oznamoval mu, že ide zle, tak sa otočil aj on. Pri čakaní na pretekárov boli na lúke pri cieli detské preteky vo viacerých kategóriách. V cieli boli sprchy, voda na umytie tela a wapky na bicykle. Jedla bolo na výber viac a kuracie mäso v žemli bolo dobre. Po vyhlásení výsledkov bola tombola, kde sa nelosovali štartovné čísla ako je to všade, ale tombolové lístky, ktoré sme dostali pri prezentácii. Hlavná cena bol pekný horsky bicykel Kellys, ale ako obyčajne zas som nič nevyhral. Domov sme došli akurát na hokej. Autor: Milan Majtán

Report: Jihlavská 24 MTB
22. 05. 2012 Reportáže

Píše se datum 18,19. a 20.5.2012, Jihlavská 24mtb je opět tady. Jihlavská 24 je první ze 4 závodu seriálu 24mtb (Jihlava, Liberec, Bystřička, Žilina) a zároveň mistrovství České republiky. Do Jihlavy se sjela celá ultra maratonská špička v čele se Zdeňkem Křížem (účastníkem Crocodille trophy a mistrem Evropy r. 2008) a loňským mistrem světa Tomášem Kozákem. To už vypovídalo o kvalitě závodu. Kromě nejlepších vytvralců se na 24hodinovky sjíždí skvělá parta lidí a kamarádů ze Slovenska a Česka. Letos tam byla trošku rivalita kvůli hokeji, kde se v semifinále mistrovství světa utkalo Slovensko s Českou republikou (3:1), ale zpět k závodu. Pořadatelé si letos dali obzvlášť záležet, co se týče zázemí, předzávodního programu a tratě. Mě nejvíce zaujala změna na trati. Upustilo se od výjezdu ke křížku a zařadil se krásný singl trail kolem Staré plovárny, ten jsem si nemohl vynachválit a těšil se do něj každé kolo. To si pořadatelé zaslouží pochvalu. Pro mě to všechno začalo v pátek. Po snídani nachystat věci, doladit detaily na kole a hlavně si vzít teplé oblečení, protože předpověď počasí na noc nebyla zrovna dobrá a teplá. Všechno máme nachystaný auto až po střechu zaplněné. Teď už zbývá v 14.00hod vyrazit směr Jihlava. Na závod mě doprovázel otec, zároveň servisní technik a přítelkyně, která měla na starost občerstvování. Do dějiště závodu areálu Heulos v Jihlavě jsme dorazili kolem páté hodiny a zdejší uvítací výbor nás přivítal panáčkem slivovice. Pak stačilo přijet na louku, pořadatel nám ukázal box, kde budeme sídlit do neděle a šlo se stavět stany. Stany byly postaveny rychle, mě už zbývala jediná věc a to jít se zaprezentovat. Vydali jsme se s přítelkyní směrem k prezentaci, mysleli jsme si, že to bude odsypat, ale opak byl pravdou, nahrnulo se tam přede mnou asi 15 lidí a tak mě nezbývalo nic jiného než si postat chvilku ve frontě. Asi po 20minutách sem dostal číslo, čip a vše bylo připraveno na sobotní závod. Slunce pomaličku zapadá a my uléháme do stanu a chystáme se na studenou noc. Ta opravdu studená byla, teploměr místy ukazoval pouze 1 stupeň nad nulou. Přečkali jsme noc a v sobotu ráno nás probouzelo opět sluníčko. Bylo asi půl 11 a já se už připravoval na start. Nachystat pití, jídlo, seřídit kolo, nachystat oblečení, rozšlapat se a o půl 12 směr centrum města náměstí TGM, kde byl ve 12 hodin start. Nervozita už byla obrovská a já si dal cíl ujet 30 kol. Je to tu, 12 hodin, závod byl odstartován a než najedeme do prvního měřeného kola, absolvujeme zaváděcí okruh historickým centrem Jihlavy. Uličkami jsme se propletli ve velkém tempu, sjíždíme do areálu a zároveň do prvního kola závodu. Kousek za areálem asi 300 metru je první stoupaní se spousty kamenů a napříč položenými dřevěnými pražci, říkám si zda zbytečně plýtvat sílami a stoupaní jet. Nakonec jsem ho projel poprvé a naposled. Po výšlapu nás čekal sjezd k sídlišti, opět po sjezdu jsme jeli táhlým výšlapem a pak jsme se motali v místním parku. Potom následoval další špunt, kořenitý prudký výjezd, který jsem nevyjel ani jednou a radši sem ho chodil a za menším sjezdem už mě čekal nejkrásnější úsek trati nový singl. Jeho průjezd jsem si pokaždé užíval. Po singlu se trať narovnala, byli místa na odpočinek a vydechnutí než se zase najelo do místního parku. Čekal nás prudký vydlážděný výjezd, sesednutí z kola a výběh schodů. O podál po výběhu schodů bylo na řadě divácky nejatraktivnější místo sjezd schodů u restaurace. Někteří závodníci volili jistotu a sesedli z kola, druzí schody sjížděli. Pak už čekal průjezd náměstím, sjezd do areálu, průjezd stanovým městečkem, kolo bylo u konce a takhle ještě kroužit dalších 23 hodin. Mně se začátek závodu jel dobře, snažil jsem se držet svoje tempo a nechtěl jsem se nechat strhnout tempem závodníkama z týmu. Asi po 3 kolech sem dojel Luboše a dalších pár kol jsem absolvovali spolu. Měl jsem obkroužených asi 7 kol a objevili se první technické problémy. Obrzdil jsem destičky, tak jsem nechal kolo v depu, otec mi je vyměnil a já jeden okruh absolvoval na náhradním bajku. To bylo něco pro moje nohy a záda. Asi o 4 kila těžší bajk. Držel jsem se kolem 17 místa, blížila se noc a já se snažil udržet pozici než se setmí. Už bylo šero, dostal jsem teplé jídlo, otec mi namontoval světla a já za 20 minut mohl zase vyrazit na trať. V noci byl můj cíl posunout se startovním polem, což se mi povedlo, ale nebylo to jednoduché, protože mě za svítaní chytla krize a já musel odpočívat a spát. Nakonec od 6 do 9 ráno jsem nejel. V tu dobu jsem měl obkroužených 26 kol, cíl 30 kol se zdál nereálný. Nakonec mě dokopali ať na to kolo sednu. V tu dobu jsem musel za 4 hodiny ujet 38kilometrů a to jsem na to kolo sotva sedl. Každé šlápnutí mě bolelo víc a víc. Mám na kontě 29 kol, do konce závodu zbývá 50 minut. Zbývá jedno kolo a to už jsem si užil. Takže nakonec metu, kterou jsem si vytyčil před závodem splnil. Ujel jsem 30 kol a s 285km jsem skončil na 14.míste. Velká pochvala patři pořadatelům a všem organizátorům závodu není co vytknout. Už se těším na další rok. Autor: Jíři Oleš Foto: www.jihlavska24mtb.cz

Pozvánka: AUTHOR bikemaratón Súľovské skaly 23.06.12
20. 05. 2012 Reportáže

Vážení športoví priatelia, 14. ročník AUTHOR bikemaratónu Súľovské skaly sa blíži. SCK CYKLO TOUR Súľov a obec Súľov - Hradná pre Vás v spolupráci s mediálnymi a reklamnými partnermi znova pripravili atraktívny program a množstvo hodnotných cien. Nezabudnite si poznačiť aktuálny termín: 23.06.2012! Podujatie je zaradené do GELACTIV Valašskopovažskej MTB série 2012 a nového seriálu X-POWER CUP 2012. Záštitu nad 14. ročníkom podujatia opäť prevzal predseda Žilinského samosprávneho kraja - Ing. Juraj Blanár. Kým však do Súľova prídete, sledujte pozorne stránku www.cyklotour.sk, kde nájdete aktuálne informácie, množstvo reportáží a fotografií z minulých rokov aj internetový prihláškový systém! Na každého účastníka čaká pri prezentácii praktická fľaša AUTHOR a ktorú si budete môcť naplniť ešte pred štartom v stánku firmy AMINOSTAR, zabezpečujúcej pitný režim nápojom X-POWER. Od tejto firmy dostanete aj energetický gel, alebo tyčinku X-POWER. Účastníci trasy 88 km dostanú ku tomu aj náhradnú dušu AUTHOR. Od spoločnosti TOP TREND Piešťany dostane každý účastník vzorku kozmetiky SPORTIQUE, konkrétne ochranný krém Century Riding Cream. Prvých 400 účastníkov so zaplateným štartovným dostane od spoločnosti GARMIN multifunkčnú šatku v hodnote 12 € a ďalších 200 účastníkov iné suveníry GARMIN. Prvých 250 účastníkov so zaplateným štartovným dostane od predajne Telefonica O2 v obchodnom centre MAX Žilina O2 kartu s kreditom 1,83 € s DPH. Podrobné info o darčekoch aj cenách pre víťazov a v tombole nájdete na www.cyklotour.sk v novej sekcii CENY. Aj teraz si môžete doobjednať cyklistický dres 2008, cyklistické nohavice 2009 a rukávy + nohávy 2010. Uzávierka na objednávku týchto suvenírov je: 30.05.2012. Pripravili sme samozrejme aj pamätné tričko 2012. Cena za tričko – 6 € nie je zahrnutá v štartovnom a účastníci ju platia až pri prevzatí trička na prezentácii! Viac sa dočítate na www.cyklotour.sk v sekcii SUVENÍRY. Pre účastníkov, ich sprievod a samozrejme aj divákov je pripravená predajná výstava, jazdenie na koňoch, detské cyklojazdy zručnosti, športové súťaže na cyklotrenažéroch a veslovacích trenažéroch INSPORTLINE, KOFOLA nealko súťaže, POPPER pivné súboje. Môžete sa tešiť aj na vystúpenie hudobnej formácie KAKTUS zo Žiaru nad Hronom. V Súľove na námestí pred Kultúrnym domom opäť predvedie svoje umenie Majster sveta a Majster Európy v cyklotriale v kategórii ELITE - ŠTEFAN PČOLA a ak to súťažné povinnosti dovolia, vystúpi spolu s tímovým kolegom z klubu 3AL BIKETRIAL klub Poprad JÁNOM KOČIŠOM, ktorý je majstrom Slovenska v cyklotriale v kategórii ELITE. Upozornenie ! Trasy vedú chráneným územím, preto Vás prosíme o ohľaduplnosť ku prírode a jej obyvateľom. Niektoré úseky sú prejazdné len v rámci bikemaratónu ! Za organizátorov z SCK CYKLO TOUR Súľov dúfam, že AUTHOR bikemaratónu Súľovské skaly zachováte svoju priazeň a svojou účasťou naplníte ideu tohto podujatia: ...aj to je cesta ku zdraviu! Tešíme sa na Vašu účasť! Neváhajte a hláste sa ... ORGANIZÁTOR: SCK CYKLO TOUR Súľov, Kotešová 541, 013 61, SLOVENSKO tel. GSM: Telekom: +421/903/550411 e-mail: cyklotour@cyklotour.sk www.cyklotour.sk štart : 23.06.2012, Súľov – námestie pri Kultúrnom dome - 09.00 h. - 88 km / 2800 m - 09.10 h. - 48 km / 1600 m - prvá vlna - 09.25 h. - 48 km / 1600 m - druhá vlna - 10.00 h. - 25 km / 680 m Trasu si je nutné zvoliť pred štartom, v prihláške či pri prezentácii! Aj v tomto roku prikročíme k rozdeleniu štartujúcich na trase 48 km do 2 vĺn. Prvá vlna bude určená pre cca 300 pretekárov s ambíciou na popredné umiestnenie. Záujem o štart v prvej vlne uveďte do poznámky v prihláškovom systéme s uvedením dosiahnutého výsledku v minulých 2-3 rokoch! Čas sa meria pre každú vlnu samostatne, výsledky sú však pre obe vlny spoločné. prihlášky : Použite prosím internetový prihláškový systém na www.cyklotour.sk Účastník (SVK, CZE) je za kompletne prihláseného považovaný až keď má zaplatené štartovné a organizátor o tom vie! Rozhodujúci je dátum prijatia platby organizátorom, nie dátum jej odoslania! Vopred prihlásení účastníci s neuhradeným štartovným majú možnosť platiť zvýšené štartovné aj v sobotu pred štartom. Uzávierka prihláškového systému je 22.06.2012 o 15.00 hod. V sobotu už nie je možné sa prihlásiť ! štartovné: 88 km / 48 km 13 € / 340 CZK – uhradené / prihlásení* do 30.05.2012 s darčekmi 16 € / 420 CZK – uhradené / prihlásení* 31.5. - 19.06.2012 s darčekmi 20 € / 520 CZK – prihlásení 20. - 22.06.2012 s darčekmi, štartovné sa platí až pri prezentácii - aj v sobotu 23.06.2012! 25 km 10 € / 260 CZK – uhradené / prihlásení* do 30.05.2012 s darčekmi 14 € / 365 CZK – uhradené / prihlásení* 31.5. - 19.06.2012 s darčekmi 18 € / 470 CZK – prihlásení 20. - 22.06.2012 s darčekmi, štartovné sa platí až pri prezentácii - aj v sobotu 23.06.2012! 1. Účastníci zo Slovenska môžu platiť poštovou poukážkou „H“ – na adresu organizátora (nie na účet !), alebo vkladom, či prevodom na účet: 0301720001/5600, DEXIA banka, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! 2. Účastníci z Českej republiky majú možnosť platiť vkladom, alebo prevodom na účet: 1987103001/5500, Raiffeisenbank, názov: SCK CYKLO TOUR Súľov. Pri platbe štartovného jednou sumou za viacerých účastníkov je potrebné poslať e-mailom ich menný zoznam aj s rozpisom štartovného ! *3. Účastníci z ostatných krajín platia až pri prezentácii. Výška štartovného závisí od dátumu prihlásenia sa cez prihláškový systém.  Ako variabilný symbol použite dátum narodenia v tvare: DDMMRRRR. Štartovné ( - storno poplatok 5 € / 130 CZK ) vraciame po podujatí len po ospravedlnení sa do 19.06.2012! Odhlásenie prosím pošlite na e-mailovú adresu organizátora aj s údajmi potrebnými na vrátenie štartovného. Pri neúčasti štartovné nevraciame! V prípade neorganizovania bikemaratónu z dôvodu vážnych nepredvídateľných okolností ( živelná pohroma, epidémia, ohrozenie bezpečnosti štátu ... ) sa štartovné nevracia! štartovné obsahuje : darčeky - AUTHOR, AMINOSTAR, SPORTIQUE, (GARMIN, O2), štartovné číslo, zapožičanie elektronického čipu, pitný režim AMINOSTAR + RAJEC + KOFOLA, občerstvenie na trasách, jedlo + nápoj v cieli, servis, zdravotnícke zabezpečenie prezentácia : Súľov, kultúrny dom: piatok 22.06.2012, 17.00 - 21.00 hod. vopred prihlásení: sobota 23.06.2012, 07.00 - 09.45 hod. Pre prípad nezrovnalostí si so sebou prineste originál dokladu o zaplatení štartovného ! čip : Pri vydaní čipu nie je potrebná záloha. Účastníci na prezentácii podpisujú záznam o prevzatí čipu s finančnou zodpovednosťou 5 € za jeho stratu. Lístky na jedlo a nápoje obdržíte po odovzdaní čipu. Časomieru zabezpečuje spoločnosť VOS-TPK. občerstvenie : trasa: 88 km - 6x, 48 km - 4x, 25 km - 1x V cieli na Vás čaká mäsité jedlo, alebo vegetariánska chuťovka a nápoje: RAJEC KYSLÍK + pivo POPPER / KOFOLA. KATEGÓRIE : TRASA 88 km X88: pretekári s licenciami ELITE A, ELITE B a U23 AB88: muži do 39 rokov (1973 a mladší) C88: muži 40 - 49 rokov (1972 - 1963) D88: muži 50 - 59 rokov (1962 - 1953) E88: muži 60 rokov a viac (1952 a starší) Z88: ženy bez rozdielu veku TRASA 48 km X48: pretekári s licenciami ELITE A, ELITE B a U23 J48: juniori do 18 rokov (1994 a mladší) A48: muži 19 - 29 rokov (1993 - 1983) B48: muži 30 - 39 rokov (1982 - 1973) C48: muži 40 - 49 rokov (1972 - 1963) D48: muži 50 - 59 rokov (1962 - 1953) E48: muži 60 rokov a viac (1952 a starší) ZF48: ženy do 39 rokov (1973 a mladšie) ZG48: ženy 40 - 49 rokov (1972 - 1963) ZH48: ženy 50 rokov a viac (1962 a staršie) TIR48: muži bez rozdielu veku so štartovou hmotnosťou 100 kg a viac...     bez bicykla :-)) TRASA 25 km M25: chlapci do 14 rokov (1998 a mladší) J25: juniori 15 - 18 rokov (1997 - 1994) A25: muži 19 - 29 rokov (1993 - 1983) B25: muži 30 - 39 rokov (1982 - 1973) C25: muži 40 - 49 rokov (1972 - 1963) D25: muži 50 - 59 rokov (1962 - 1953) E25: muži 60 rokov a viac (1952 a starší) ZM25: dievčatá do 14 rokov (1998 a mladšie) ZJ25: juniorky 15 - 18 rokov (1997 - 1994) ZF25: ženy 19 - 39 rokov (1993 - 1973) ZG25: ženy 40 - 49 rokov (1972 - 1963) ZH25: ženy 50 rokov a viac (1962 a staršie) Na trase 25 km nemôžu štartovať pretekári s licenciami ELITE A, ELITE B a U23 ! ceny : Hodnotné vecné ceny vo všetkých kategóriách. Čím dlhšia trasa, tým atraktívnejšie ceny. Tombola bude rozdelená medzi prítomných účastníkov po vyhlásení výsledkov. upozornenia : - Bikemaratón sa ide za plnej cestnej premávky na vlastné nebezpečie. - Trasa vedie chráneným územím, preto buďte ohľaduplní ku prírode a jej obyvateľom. - Odpadky je možné zahodiť len na občerstvovacích staniciach, alebo na určených miestach v priestore štartu a cieľa. - Účastníci sú povinní dodržiavať pravidlá cestnej premávky, pokyny polície, rozhodcov a usporiadateľov. - Organizátor neručí za škody účastníkom a sprievodu vzniknuté a nimi spôsobené. - Účastník musí absolvovať celú trasu s elektronickým čipom umiestneným na členku pravej, alebo ľavej nohy. - Účastníci vo veku 14 rokov a mladší môžu štartovať len na trase 25 km a iba v sprievode dospelej osoby. - Za štart účastníka mladšieho ako 18 rokov zodpovedá jeho zákonný zástupca. Pri prezentácii bude potrebné predložiť písomný súhlas zákonného zástupcu. - Prilba je pre účastníkov na celej trase povinná ! - Súhlas s upozorneniami a podmienkami účasti na 14. ročníku AUTHOR bikemaratónu Súľovské skaly potvrdíte na prezentácii svojím podpisom pri prevzatí čipu a štartovného čísla. Ďakujeme za porozumenie. SCK CYKLO TOUR Súľov   Podujatie podporujú: Generálny reklamný partner: UNIVERSE SLOVAKIA s.r.o. Trenčín - dovozca bicyklov AUTHOR Mediálni partneri: Rádio EXPRES, týždenník ŽILINSKÝ VEČERNÍK, časopis CYKLOMAG, www.mtbiker.sk, www.cykloserver.cz, www.bikepoint.sk, www.mtbs.cz a www.cyklomania.sk Hlavní reklamní partneri: AMINOSTAR – doplnky výživy X-POWER, WALMARK – produkty GELACTIV, CONAN Žilina – navigácie GARMIN, INSPORTLINE – fitness potreby, UNIQA POISŤOVŇA a.s., BAUMIT SLOVENSKO, Pivovar POPPER Bytča, VAVRYS - športové oblečenie CRAFT, TELEFONICA O2 – predajňa MAX Žilina, STG ELCON Žilina – doplnky oblečenia BUFF, KOFOLA, pramenitá voda RAJEC, ALU-METAL Krásno nad Kysucou, TOP TREND Piešťany – športtestery POLAR a prírodná kozmetika SPORTIQUE, reklamná agentúra ARAVIS, CA CYKLO TOUR Reklamní partneri: OSSABOIS SLOVAKIA Bytča, KA-METAL Žilina, SOARE SEKT SLOVAKIA Trebatice, MERCHANT - ponožky KOLOMAN, POINTS Bratislava – UVEX, LEADER GASKET Bytča, RANČ Súľov, TOI TOI & DIXI Žilina, Pekáreň MIRA Bytča, SHOCART Vizovice, CAMPING GAZ Žilina, X-LIVE SPORT Zlín, NYNA Lehota p.Vtáčnikom, NEDOROST Žilina, CLEANEX - KÄRCHER Žilina, VELOSPRINT Žilina, ALMICHA Záriečie, CHATA POHODA Súľov, EURONICS - ASTEL Bytča a Žilinský samosprávny kraj Mestské a obecné úrady: Súľov, Žilina, Bytča – Hrabové, Vrchteplá, Bodiná, Lietavská Svinná – Babkov, Lietava, Malá Čierna, Jasenové, Zbyňov, Podhorie, Jablonové, Hlboké, Hričovské Podhradie, Paštiná Závada a Dolný Hričov - Peklina Iné: HK Direct Bytča, KST Manín Považská Teplá, Hostinec Varhaníková - Vrchteplá, Pohostinstvo Koleda - Malá Čierna, Horská záchranná služba Ďakujeme aj Základnej škole v Súľove za poskytnutie ubytovacích a stravovacích kapacít.  

Víkendové tipy MTB ... 19.05-20.05
20. 05. 2012 MTB

Maratóny + akcie MTB Maraton 19.5. Hornonitrianský MTB maraton MTB XCM - Pravenec 19.5. ČESKÝ POHÁR - Specialized Bike Extrém Most - Most 19.5. Kolo pro život - Mladá Boleslav 19.5. Jihlavská 24 MTB - Jihlava 19.5. Fox Galaxy Maraton - Prachatice 19.5. Generali-Sport Bárt bikemaraton - Ústí nad Orlicí 20.5. Merida Jičínská padesátka - Jičín 20.5. Author 50 Bezděz - Bezděz 20.5. O krále vrchařů Jizerek - Velké Hamry Cross Country 19.-20.5. Světový pohár XCE+XCO - La Bresse /FRA/ 19.5. MTB 50 Tour de Ralsko 2012 - Mimoň 19.5. Pohár Drahanské vrchoviny - Kořenec 19.5. Šumperský pohár MTB - Šumperk 20.5. Jihočesko-bavorský pohár - Nová Pec 20.5. Becker Cup - Domažlice 20.5. Velká cena Fajťáku - Velké Meziříčí Akce 19.5. Tour de Kids - Olomouc 19.5. Kotlotúra - Kladno 19.-20.5. - Build and Ride - Rychlebské stezky 20.5. Klánovické MTBO - Praha 9, Klánovice 20.5. Tour de Kids - Ostrava   ZDROJ: www.mtbs.cz