Reportáže

7.ročník BBB Vlko-Hron pre Barényiho a Juhásovú
07. 05. 2012 Reportáže

7.ročník BBB Vlko-Hron pre Barényiho a Juhásovú Dňa 5.5.2012 sa uskutočnil 7.ročník BBB Vlko-Hronský cyklomaratón,ktorý je v poradí tretím podujatím cyklomaratónskej MTB série 2012. Zúčastnilo sa 531 štartujúcich v rôznych kategóriách zo štartom a cieľom v obci Hronsek pri Banskej Bystrici. Na vynovenom 42 km okruhu v príjemnom ,prevažne slnečnom počasí bol najrýchlejší Milan Barényi (Trek KCK Oslany) a v kategórii žien zvíťazila po záverečnom finiši Zuzana Juhásová (CK Svätý Jur ).   Výsledky - 42 km :   Muži: 1.Milan Barényi (Trek KCK Oslany) 01:40:59 ,2.Ján Gallik (Kaktus bike Bratislava) 01:46:45 , 3.Radovan Bíroš (Cyklopozitív klub Žilina) 01:49:27 Ženy :1.Zuzana Juhásová(CK Svätý Jur) 02:19:25 , 2.Martina Šichtová (KPHC Turčianske Teplice) 02:19:25, 3. Janka Gereková ( VŠC Dukla BB) 02:26:36 Ženy I : 1.Adriana Petková (Kanianka) 02:47:19) Ženy II :1.Tatiana Vančová(CK Witzenmann )02:51:49 Seniori: 1.Róbert Glajza ( Banská Bystica) 01:46:14 Veteráni I : 1.Milo Cimbala (NO-TAK Stropkov) 02:12:33 Veteráni II:1.Ladislav Longauer (Banská Bystrica) 02:14:51 Juniori: 1.Ondrej Glajza (Poprad) 01:54:14 Kadeti: 1.Maroš Revaj (Sportakus CT) 02:15:55     Výsledky - 84 km :   Muži: 1.Martin Haring (Sliač) 03:34:45 ,2.Peter Jež (Climberg T-sport) 03:53:09 , 3.Michal Katuša (Kaktus Bike Team BA) 03:55:13 Ženy : 1.Andrea Juhásová(CK Svätý Jur) 04:58:29 Seniori: 1.Miroslav Kováčik ( CK Unicom Zvolen) 03:59:34 Veteráni:1.Milan Jánošík (KNAC Ružomberok ) 04:28:39  

KARLOVSKÝ PEPI MARATÓN SPUSTIL PRIHLASOVANIE!
01. 05. 2012 Reportáže

Prvý pretek GELACTIV VALAŠSKOPOVAŹSKEJ MTB série, KARLOVSKÝ PEPI MARATÓN spustil prihlasovanie. Prihlasovať sa na tento krásny maratón, ktorý sa koná vo Veľkých Karloviciach a prekrásnom okoli tejto rázovitej obce sa môžte už teraz na adrese. Organizátori sa tešia na Vašu účasť :-) Autor: Luboš Dupkala

Report: Horúci KAKTUS BIKE Svätojurský MTB maratón
01. 05. 2012 Reportáže

Po celkom kvalitnom rozbicyklovaní sa počas predchádzajúcej „bahniatkovej“ soboty v Partizánskom, sa túto sobotu stretlo takmer 800 cyklistických labužníkov vo Svätom Jure, aby si vychutnali bikovačku v karpatských kopčekoch, príjemné letné počasie a niektorí dokonca aj ceny pre víťazov prípadne tie v tombole. My ostatní sme sa aspoň parádne nahltali miestneho prachu. Ale veď lepšie ako kameňom do prilby, všakže? Maratón v Partizánskom som v úvode nespomenul len tak náhodou – ten svätojurský je s ním pre tento rok u mňa totiž úzko spojený. Potom, čo som došiel minulú sobotu do cieľa špinavý ako divá sviňa (týmto sa zároveň ospravedlňujem tým krásnym zvieratkám), som svojho tátoša umyl na wapkou a bol som vybavený. To som si aspoň myslel. Keď som si však deň pred Svätým Jurom doma obul tretry s tým, že idem doladiť svoju zabijácku formu, zostal som nemilo prekvapený. Najskôr som si len myslel, že mám nerozhýbané nohy, no po cca. 30 kilometroch ťažkého šliapania do pedálov som konečne pochopil – „zapečený“ stred, sedem hodín večer a nulová šanca na vychutnanie si maratónu v sedle svojho 15 kg závodného špeciálu. Musím sa pochváliť, ale som pomerne zdatný servisák a opravu defektu v pohodičke zvládam do 35-tich minút. Na ráznejšie zásahy do svojho technického vybavenia som zatiaľ nenabral odvahu... Našťastie pre organizátora som však správny biker, vlastniaci 2 stroje, takže jeho podujatie neutrpelo ujmu vo forme mojej absencie (to by bola pre úroveň podujatia určite ťažká rana). Ráno som tak všetkým parťákom vyrazil dych, keď som dofičal na miesto odchodu na svojom krásnom novom HT-čku v červenej farbe a´la Ferrari. Neskôr som si uvedomil, že absolvovať 75 kilometrovú trasu na biku za 230 éčiek nebol zrovna najlepší nápad.. Na miesto konania maratónu sme tento krát dorazili na poslednú chvíľu, takže prípravy boli pomerne hektické a nemal som veľa času na vychutnávanie si predštartovej atmosféry. V podstate sme zhodili biky z auta, obliekli sa, nahodili štartové čísla a čipy a na štart dobehli pár minút pred samotným výstrelom. Pri presune na štartový rošt ma celkom milo prekvapilo, ako moja nová (doteraz nesedlaná) mašina zrýchľuje a reaguje na šliapnutie do pedálov. Nie ako odpružený gauč, na ktorý som za posledné roky zvyknutý. Cítil som, že nástrahy trate zmáknem v rekordnom čase. Trošku ma len zneistilo, ako ma to nakoplo pri prejazde cez obrubník... Po štarte klasika. Všetci nahodili tempo, ako keby sa niekam ponáhľali. Najviac ma však šokoval šéfko Terry, ktorého som v tom kopci ani nemohol dohnať. Nakoniec som sa však zakusol a dal som ho. To sme však už zbehli z asfaltky do lesíka a moje krásne HT-čko začalo nejako drncať. Začal som mať tušáka, že dnes to bude trošku náročnejšie ako som čakal a že povrch nie je hladký ako asfalt na letisku, ako sa mi zdalo po minulé roky. Bodíky si začal pripisovať aj diametrálne odlišný posed na aký som zvyknutý, nefunkčná predná vidla, nové sedlo a kratšie kľuky. Začal som sa pozvoľna tešiť na kŕče, ktoré proste museli prísť. Po šiestich kilometroch ma začal pobolievať chrbát a po prvom dlhšom zjazde (niekde za jediným brodom na trase) som myslel, že mi odpadnú paprče. Ako ja milujem soboty strávené v pohodlíčku a v pokoji. Našťastie je však pre mňa trasa vo Svätom Jure super jazdivá a zábavná, tak som sa radšej sústredil na jazdenie a nie na nejaké hlúpe bolesti. Veď aj Rambo dokázal ignorovať bolesť. A zimu. A jedol to, „po čem blije i prase“... Apropo, trasa. Tá bola tento rok naozaj rýchla, čo potvrdzujú aj časy víťazov a prejsť 75km za nejaké tri hodinky – to sa občas nedá ani v aute na D1. Ale tak Milan Barényi je makač, ja som si to vychutnával podstatne dlhšie. Za rovnaké prachy som mal viac maratónu. Vlastne ja som štartovné neplatil - pche! Na strednej trati (44 km) vyhral Peter Mosný a na najkratšej, 20 km trati to bol Daniel Klúčik. Medzi ženami vyhrala na najdlhšej Juhásová Andrea, na strednej jej sestra Zuzana a na najkratšej Kovárová Nikola. Všetkým veľká gratulácia. Ja osobne však gratulujem všetkým, ktorí došli do cieľa živý a zdravý, nakoľko sa to pádmi len tak hemžilo a ja sám som po ratovaní jedného pána v zjazde pred posledným kopcom (bože, ako ja ten posledný kopec nenávidím!!) výrazne spomalil a začal si radšej poriadne vychutnávať výhľady, ktoré poskytoval záverečný prejazd vinohradmi. Schválne, koľkí z vás si všimli, že odtiaľ bolo vidno aj Senec? ;-) Po dojazde do cieľa to už bola klasika. Chvíľka na oddych, nejaké to papanie a pitie, vyhlásenie výsledkov, závidenie výhercom cien v tombole  a odchod domov. Podľa môjho názoru sa organizátor tento víkend vyznamenal a napríklad také značenie trate by sa od neho mohli na niektorých maratónoch učiť. A všetci regulovčíci vyzerali ako Šmolkovia! A že ich tam bolo dosť!! Ďakujem im za obetavú prácu. Jedinou čiernou škvrnou z môjho pohľadu bolo, akým krutým spôsobom ma predbehol istý nemenovaný člen nášho takmer profesionálneho tímu. Nechceli by ste vidieť to pohŕdanie v jeho očiach, keď ma predbiehal. Doteraz som sa kvôli tomu poriadne nevyspal... P.S.: Mám na predaj HT-čko v krásnej červenej farbe a´la Ferrari. Ako nové, jazdené rekreačne 45 kilovou slečnou po asfaltových komunikáciách. Doplatím. Autor: Martin Vaško

Quick Sport Jarný Šprint - súboj so stúpaním a vetrom
01. 05. 2012 Reportáže

Krásne slnečné jarné počasie prilákalo uplynulú nedeľu do Bystričky pri Martine celkom 217 bajkerov na 3. ročník Jarného šprintu. Organizátori z beer inside teamu pripravili peknú, 9,3 km dlhú trať s prevýšením 320 metrov, známu už z posledných 2 ročníkov. V rámci rozjazdenia sme skoro ráno vyrazili na dvoch kolesách zo Žiliny cez domácimi bajkermi milovaný Polom do Bystričky. Podľa mojich výpočtov sme mali štart stihnúť úplne v pohode, lenže cesta sa nám trošku natiahla tak sme boli nútení použiť žolíka „priateľa na telefóne“, aby nás odprezentoval (light tempo a nejaké tie snehové a stromové zátarasy na horách spravili svoje). Do Bystričky sme dorazili tesne po desiatej a tachometer mi ukázal ujdenú vzdialenosť 48 km. Vyfasoval som veľmi vysoké štartové číslo, takže do štartu mi ostával ešte kopec času. Na námestí pred obecným úradom, kde bol štart pretekov bolo rušno a všade plno známych tvári. Vďaka dostatku času som stihol ešte natočiť pár kilometrov ako vyjazdenie po rozjazdení a ešte zopár ďalších kilometrov ako rozjazdenie pred ostrým štartom. Čas ubehol ani neviem ako a už som nervózne prešľapával pod štartovým oblúkom a čakal kedy ma tety časomeračky vyšlú na trať v ústrety trápeniu a bolesti ako to býva pri každej časovke, ktorej sa zúčastním. Prvé metre po štarte boli veľmi svižné. Začiatok na „hrubej“ najprv po rovine, potom do mierneho kopčeka, rýchlosť niekde okolo 40 km/h. Po pár ďalších metroch ale prišlo rýchle vytriezvenie, zaradenie strednej placky a nastal boj s krutým protivetrom. V porovnaní s minulým rokom sa mi zdalo, že sa dopredu posúvam zúfalo pomaly. Po tom ako som dorazil na známu tankovú cestu a odbočil vľavo prestal fúkať vietor a začal fúkať strašný vietor. Miestami som mal pocit, že som na testovačke aerodynamiky vo veternom tunely. Skúšal som znížiť odpor vzduchu tým, že som sa snažil schovať niekam za predstavec a štartové číslo, ale musím povedať, že to pomáhalo pramálo. Vykúpenie prišlo až po opustení tankovej cesty po vjazde do lesa. Tu sa mi začalo ísť celkom dobre a začal som stupňovať tempo. S pribúdajúcimi kilometrami som sa dostával do akéhosi tranzu a prestával som vnímať okolie. 2 kilometre pred cieľom som mal už celkom dobre nakúpené, nohy pekelne pálili a pľúca mi išlo roztrhnúť, ale stále sa mi darilo držať celkom solídne tempo. Na posledné stovky metrov som hodil zase „hrubú placku“ a asi len silou vôle som sa odhodlal k finišu. V totálnej agónii a polomŕtvy som v čase 00:23:39 preťal cieľovú pásku. Čas síce v porovnaní s minulým rokom o 21 sekúnd horší, ale z mojej strany aj tak spokojnosť, veď ten vetrík nám to pekne spestril. Pár minút som bol úplne mimo a neschopný triezveho vnímania okolia. Z dobre zásobenej občerstvovačky som si zobral akurát pohárik ionťáku, aby som si ovlažil vyprahnuté ústa. Pri pohľade na všetko ostatné sa mi z neznámych dôvodov dvíhal žalúdok. Po chvíľke oddychu som sa zbalil a vychutnal som si zjazd späť do Bystričky, kde som si dal výborné cestoviny a v družnej konverzácii pri pivečku a kofole sme čakali na vyhlásenie výsledkov a tombolu a popri tom chytali typicky bajkerský bronz. V kategórii mužov sa stal tesným víťazom Pavol Sivák z Triatlon teamu Žilina a medzi ženami suverénne triumfovala Matina Šichtová z KPHC Turčianske Teplice. Absolútnym víťazom sa stal aktuálny majster SR v časovke do vrchu Ján Gálik z KHC Kaktus bike BA s časom 00:22:21. Moje snaženie mi nakoniec vynieslo 2. miesto čo mi celkom dostatočne vynahradilo ďalší neúspech v tombole. Po tombole mi už neostávalo nič iné, len si nabrať do bidóna vodu, sadnúť na bicykel a vydať sa na cestu domov. Na záver by som chcel poďakovať organizátorom z beer inside teamu za skvelo zorganizovanú akciu a krásne strávený deň. Napriek tomu, že časovky z duše neznášam sa tu vidíme určite o rok znovu. Autor: Juraj Meliš

MTB maratón OKOLO MLYNIEK už 12.05.2012
29. 04. 2012 Reportáže

V sobotu 12.5.2012 sa v Mlynkach - Biele Vody uskutoční MTB maratón "OKOLO MLYNIEK" Usporiadateľ: Hotel Mlynky Dátum preteku: sobota, 12.5.2012 Miesto konania: Mlynky - Biele Vody   Dĺžky okruhov: malý okruh TURIST 34,2km prevýšenie 890m veľký okruh ŠPORT 61,5km prevýšenie 1790m Kategórie: - štart je povolený od 15 rokov / do 18 rokov s povolením zákonného zástupcu/ ŠPORT Muži do 40 rokov Muži nad 40 rokov Ženy Absolútny víťaz na trati ŠPORT TURIST Muži do 40 rokov Muži nad 40 rokov Ženy Juniori (do 18 rokov) Seniori (nad 55 rokov) Štartovné: 9 EUR vopred (prevodom, vkladom na účet - preferované) 13 EUR vopred (prevodom, vkladom na účet - preferované) a v štartovnom máte zahrnuté aj tričko s logom MTB Maratónu 2012 - online prihláška tu, nezabudnite nám uviesť veľkosť trička 14 EUR na mieste v deň konania v prípade, že sa rozhodnete ubytovať v Hoteli Mlynky, štartovné je ZDARMA. Pre viac informácií kliknite sem.   Bližšie informácie na: www.mtbmlynky.sk

Príď do Línie Fit a buď fit!
26. 04. 2012 Reportáže

Príď do Línie Fit a buď fit! Športové centrum Línia Fit je nedávno zrekonštruovaný komplex, v ktorom na vás čakajú príjemné a čisté priestory plné moderných doplnkov a zariadení, v ktorých vládne vždy pohodová rodinná atmosféra. Nájdete nás na Rázusovej ulici v Žiline na prízemí modernej polyfunkčnej budovy ICP. Po odstavení vášho štvorkolesového tátoša na našom bezplatnom parkovisku a príchode do priestorov Línie Fit vás čaká už iba pohyb, zábava, relax a to všetko za asistencie našich vždy športovo a priateľsky naladených inštruktorov. Jedným z dôvodov prečo sme sa spojili s pánom Dupkalom alias Terrym je, že on a jeho priatelia sa intenzívne zaujímajú o cyklistiku ako takú a sú jedným z organizátorov cyklistických podujatí na Slovensku . My ako športové centrum zamerané na skupinové aerobne cvičenia sme sa snažili vytvoriť čo najlepšie podmienky v rámci udržiavania sa vo forme pre ľudí, čo bez bicykla nemôžu vydržať ani v zimnom období. A to sa nám úspešne podarilo. Máme priestor, ktorý slúži ako spindoorová miestnosť, kde sa bicykluje na špeciálnych stacionárnych strojoch, v sprievode dynamickej hudby, kvalitného osvetlenia a pod vedením skúsených, certifikovaných inštruktorov, ktorí sa snažia z vás dostať úplne maximum.   A prečo je spindoor taký účinný? Pretože na hodine Spindoor Indoor Cyclingu spálime veľmi veľa kalórií a to hlavne preto, lebo stacionárny bicykel stojí na mieste a jazdca neochladzuje prúd vzduchu. Organizmus vydá na ochladzovanie až 60% kalórií. Po 45-minútovej lekcii v priemere spálite 400 – 600 kcal. Tento spôsob tréningu je vhodný pre začiatočníkov, pokročilých, mladších či starších, mužov aj ženy, proste pre všetkých, ktorí majú chuť zlepšiť si svoj zdravotný stav, udržať sa v kondícii a urobiť niečo pozitívne pre svoje telo. Záver: Preto Vás všetkých srdečne pozývame k nám na jednu z lekcií a určite neoľutujete. Všetkým Vám prajeme veľa zdravia a energie v zdolávaní nespočetného množstva kilometrov nielen u nás v centre Línia Fit, ale aj na cestách a prírodných chodníčkoch.

KAKTUS BIKE Svätojurský MTB maratón už v sobotu
24. 04. 2012 Reportáže

Už túto sobotu 28.04.2012 sa stretnú bikeri z celého Slovenska a aj zahraničia vo Svätom Juri na KAKTUS BIKE Svätojurskom MTB maratóne, ktorý je druhým kolom Slovenskej cyklomaratónskej série a je taktiež pokračovaním župného pohára "Na bicykli deťom". Pre pretekárov sú pripravené tri trate so štartom na námestí Svätého Jura: 09:00 Dlhá trať 75km 10:00 Stredná trať 44km 10:45 Krátka trať 20km Určite veľkým lákadlom pre bikerov bude hlavná cena v tombole :-)       Autor: Iveta Klinčáková

Quick Sport Jarný Šprint už v nedeľu
24. 04. 2012 Reportáže

BEER INSIDE TEAM Vás pozýva na cyklistické preteky s názvom Quick Sport Jarný Šprint. Podujatie sa uskutoční už túto nedeľu, 29.4.2012 v Bystričke pred budovou obecného úradu. Štart pretekárov je o 10,00 hod. a vyhodnotenie naplánované na 13,30 - 14,30 hod. Radi by sme prezentovali podujatie v rámci regiónu, ale aj mimo neho. Verím, že aj tento rok obhájime titul najväčšej amatérskej časovky horských bicyklov v SR a opäť privítame zvučné mená v peknom prostredí Malej Fatry. Predpoveď počasia tentokrát hlási slnečný a horúci víkend, ako stvorený pre naše podujatie. Trať ostáva nezmenená, 9,3 km dlhá kombinácia asfaltu, panelovej cesty a lesnej zvážnice. Pre súťažiacich máme pripravených 13 kategórií a hodnotné ceny v zlosovaní po skončení podujatia. Prezentácia podujatia je dostupná na www.jarnysprint.sk V prípade otázok, ich radi zodpovedia hlavní organizátori z občianskeho združenia beer inside team.   Autor: Luboš Dupkala

AUTHOR ŠELA MARATHON 2012 plný "ELIŤÁKOV"
24. 04. 2012 Reportáže

Na AUTHOR ŠELA MARATHON 2012 ktorý sa koná 05.05.2012 a je zároveň aj Majstrovstvami ČR v XCM je prihlásených mnoho horských favoritov. Už v stredu bude na trati trénovať Honza Hruška, v nedeľu Ján Jobánek. Viac na www.selasport.cz

BIKE Maratón Medzihorím 2012 – Masaker na úvod sezóny
23. 04. 2012 Reportáže

Uplynulú sobotu prebehlo na letisku Malé Bielice pri Partizánskom prvé podujatie Cyklomaratónskej MTB série 2012, na ktoré sa aj napriek nepriaznivej predpovedi počasia tešilo mnoho bikerov z rôznych kútov Slovenska, ale i zahraničia. Inak to nebolo ani v Žiline a blízkom okolí a tak sme ráno naložili do predsedovho nového približovadla 7 bikov/7 bikerov a vybrali sa pretekať. Cesta prebiehala v dobrej nálade a kúsok za Prievidzou sme dokonca s prehľadom trhli 3 našich (v tom čase ešte len budúcich) súperov. Ja osobne som sa rozhodol zobrať to ako prvé 3 skalpy porazených sokov, čo mi spravilo chuť poriadne sa vyblbnúť na trati a uloviť ďalších. Túto chuť mi v zapätí zobral hustý dážď dopadajúci na čelné sklo auta. Trošku nás to zneistilo, ale navzájom sme sa hneď upokojovali vyhláseniami niektorých domácich bikerov, že trať je suchá a nejaká ľahká prehánka jej predsa nemôže uškodiť. Neskôr som si na nich viac krát spomenul... Dojazd na miesto konania celej akcie bol bezproblémový vďaka neprehliadnuteľným tabuliam pri hlavnej ceste a problémy som nezaregistroval ani pri prezentácii. Štartové čísla s čipmi sme dostali prakticky hneď. Či to tak bolo aj neskôr pri prezentácii na strednú, resp. najkratšiu trať neviem. Každopádne sa však oplatí chodiť na maratóny s rozumným predstihom a vyhýbať sa tak najväčšiemu náporu tesne pred koncom prezentácie. Z našej výpravy sme traja štartovali na najdlhšej a štyria na strednej trati. Štart tej dlhej prebehol podľa mňa v pomerne komornej atmosfére a o desiatej sme sa vybrali na trať. Po niekoľkých úvodných kilometroch po asfalte sme vbehli do lesa a hneď mi došlo, že dnes do cieľa čistý neprídem. To som ešte netušil, aká pravdivá tá predtucha bola... Keďže som si na raňajky nedal žiadny steak zo španielskeho dobytka a ani s tréningom to moc nepreháňam, nahodil som rozvážne tempo, kontroloval výhodnú pozíciu na konci pelotónu a pokojne čakal, kedy ma začnú predbiehať prví chrti z kratšej trasy. Stalo sa tak až na 42. kilometri, čo považujem za osobný športový úspech... Popri tom som si však vychutnával asi najväčšiu devízu tohto maratónu – trať. Na úvod sezóny ju považujem za veľmi vhodne zvolenú, parádne rýchlu a navyše aj zábavnú. Pre mňa bol jednoznačne najzaujímavejším úsekom chodníček za prvou občerstvovačkou, kadiaľ sa dalo valiť aj napriek dažďu, ktorý ma chytil práve v tejto časti. Jazda jarným borovicovým lesom ma proste baví. Veľa bikerov na dážď nadáva, ja som ho však počas tohto víkendu považoval za celkom vtipné a poučné spestrenie jazdenia. Je síce pravdou, že za sucha by sa na tejto trati dali dávať neskutočné bomby (samozrejme ich každý vníma subjektívne a bomby pre posledného pretekára by boli pre víťaza asi solídna zívačka), ale vďaka dažďu som sa tu naučil kopu pre bikera potrebných vecí. Spomeniem napríklad jazdu naslepo kvôli fŕkajúcemu blatu, jazdu na jedno oko v nebezpečnejších úsekoch, ktoré predsa len potrebovali nejakú vizuálnu kontrolu, prípadne 35 nových grimás, ktoré som dokázal vystrúhať na ksichte pri niektorých zjazdoch. Všetko životne dôležité vedomosti.. Navyše, keďže sa považujem za pomerne všímavého jazdca (asi to nejako súvisí s rýchlosťou môjho pohybu prostredím), spozoroval som, že na trati sa striedali dva typy úsekov – ten prvý bol charakteristický riedkym blatkom, ktoré hlavne pri jazde dolu kopcom parádne striekalo a vytváralo na tvári a oblečení krásne abstraktné vzory, zatiaľ čo druhý typ sa vyznačoval blatom ťažšieho kalibru, ktoré lietalo od kolies síce menej, keď ste ho však schytali do oka, stálo to za to. Zatiaľ som sa nerozhodol, ktoré úseky budem mať radšej. Čo sa mojich ďalších dojmov z jazdenia týka, bola to taká maratónska klasika. Najskôr vychutnávačka, potom ľahké potenie a na záver depresia, ktorá naplno prepukla, keď som vbehol do druhého kola a bicykel prestal kvôli rozjazdenému blatu spolupracovať (zalepené netočiace sa kolesá, skákanie reťaze a iné fajnovosti, kvôli ktorým na bikoch všetci tak radi jazdíme). Ešte nikdy som nemal takú chuť na maratóne vzdať – proste sa otočiť a najkratšou cestou sa vrátiť do cieľa. Také zlyhanie by som si však do konca života neodpustil a tak som to doklepal až do cieľa. Tam ma prekvapil pomerne dlhý rad na umývanie bicyklov, na koniec ktorého som sa poslušne postavil (nezasviním predsa šéfovi nové fáro). Najedol som sa v ňom, stihol som si odskočiť prezliecť sa a aspoň zľahka sa umyť a absolvoval som aj niekoľko zaujímavých debát s ostatnými čakajúcimi. K umývaniu bicykla som sa dostal presne v okamihu, keď moderátor vyhlásil víťazku hlavnej ceny v tombole. Týmto jej gratulujem a prajem veľa šťastných kilometrov. Našťastie bolo všetko, čo hovoril moderátor počuť až k nám. Z bicykla som umyl aspoň najväčší sajrajt a pobrali sme sa na spiatočnú cestu. Príjemne ma prekvapila teplá voda, ktorou som svojho miláčika mohol opláchnuť. Špiny ho však definitívne zbavila až wapka na benzínke, ktorú sme navštívili po ceste domov. Na záver musím skonštatovať, že som strávil s priateľmi veľmi príjemný a zábavný deň. Sezóna je tu, vidíme sa ďalšiu sobotu v Jure na nablýskaných tátošoch.. ;-) A keďže je cyklistika hlavne šport – gratulujeme víťazom. Na najdlhšej, 69km trati zvíťazil BOLEK Viktor z Rožnova pod Radhoštěm a JUHÁSOVÁ Andrea z CK Svätý Jur, na strednej, 50km trati SUCHÁR Tomáš z Trek KCK Oslany a LIPÁROVÁ Svetlana z Trian ŠK UMB BB a na najkratšej, 26km trati sa z víťazstva tešil MICHÁLEK Miroslav z CK Bikesport Nová Dubnica. Autor: Martin Vaško

Liége-Bastogne-Liége v kazašských farbách
22. 04. 2012 Reportáže

Mesto Liége už dlho patrí medzi cyklistické a tento rok tu domáci zažijú vrcholnú cyklistiku hneď dvakrát. Už o 66 dní sem zavíta 99. ročník Tour de France. Zatiaľ čo v rámci Tour sa tu bude jazdiť krátky prológ a rovinatá etapa, dnes sa cyklisti zapotili poriadne. 11 prudkých kopcov a cieľový dojazd v stúpaní nalákal na štartovú listinu najviac vrchárov v doterajšom priebehu sezóny. Predstavili sa tu takmer všetci favoriti na celkové víťazstvo Tour. Chýbal možno iba Menšov a Wiggins. Už v neutrálnej zóne sa diali veci, keď sa na zemi ocitol Igor Anton z Euskaltelu a s bolesťami ruky musel odísť do nemocnice. Ešte počas pretekov mu bola diagnostikovaná zlomená ľavá kľúčna kosť. Líderská dvojka baskického tímu síce v najbližších týždňoch nemala na programe Giro d'Italia, ani žiadne významné preteky, no zlomenina nie je nikdy príjemnou záležitosťou a cyklistu môže poznačiť na zbytok sezóny. V úvodných kilometroch bolo počasie doslova pod psa, lialo a sprievodným autám ukazoval počítač iba osem stupňov. Ešte počas prvej hodiny sa však počasie umúdrilo a začalo sa rozjasnievať. To využila partia Simon Geschke (Argos), Dario Cataldo (OPQS), Reinier Honig (Landbouwkrediet), Grégory Habeaux a Kevin Ista (2x Accent Jobs) a Alessandro Bazzana (Team Type 1) k úniku. Za dvadsať kilometrov pred pelotónom si vytvorili veľmi slušný náskok cez 12,5-minúty. Na hranici stého kilometra sa na čele balíka zjavili borci Movistaru a Kaťuše, no čelo pretekov veľmi dobre spolupracovalo a balík stratu neznižoval, skôr sa jej hodnota ustálila. Znova však začalo pršať. To nehralo do karát úniku a pelotón ani nevedel ako a pohodlne znižoval náskok. Dostal sa na sedem minút a znova ustálil. V hodinke od 13:30 do 14:30 sa "nič" dôležité nestalo. Ďalšia hodina však už bola horúcejšia. Najprv sa porúčal k zemi Simon Geschke z úniku. Vyzeralo to dosť zle, no odnieslo si to našťastie iba obočie. Bicykel mu vymenili a lekári rýchlo aspoň utreli krv na tvári. Nemecký cyklista sa tak dostal medzi únik a balík, ten mal stratu štyroch minút. V jednom z kopcov mal potom technické problémy Samuel Sánchez. Aj on vymenil bicykel. Medzi tým balík ťahal RadioShack a vidieť bolo najväčších favoritov. V stúpaní na Côte de la Haute - Levée sa od pelotónu odtrhla trojica Vasil Kirienka (Movistar), David Le Lay (Saur-Sojasun) a Pierre Rolland (Europcar). O desať kilometrov dobehli pôvodný únik, v ktorom už nefiguroval Geschke. 67 km pred cieľom mal tento už osemčlenný únik náskok minúty a pol. Honig, Habeaux aj Ista v ďalších momentoch odpadli a vpredu ostalo päť ľudí. Pelotón šiel pomaly, pretože náskok mierne stúpal a po taktické pokyny si k tímovému autu prišiel Philippe Gilbert. Na konci balíka sa pohyboval aj Sylvain Chavanel. Viacero borcov asi rozmýšľalo či dnešný deň stojí za to, pretože bolo veľmi chladno a daždivo, teda ideálne podmienky pre pády a choroby. 44 km pred cieľom malo čelo náskok 90-tich sekúnd. Balík mal zhruba sto členov. Na 222. kilometri v stúpaní na tretí kopec od konca sa od balíka odtrhla dvojica z Kaťuše a Garminu, aby roztrhala pelotón. Podarilo sa jej to. Nestačil dokonca Chavanel a technické problémy odstavili Valverdeho, ktorý sa na stroji kolegu Madraza predieral dopredu. Únik sa taktiež precedil, vpredu ostali Rolland, Kirienka a Cataldo. Bol to výborný výkon Taliana z OPQS, ktorý sa tu pripravuje na Giro a bol v pôvodnom úniku. 30 km pred páskou mala trojica náskok 45 sekúnd. Stúpanie na Col de la Roche (20 km pred cieľom) zničilo únik a posekalo pelotón na márne kúsky. Držal sa tam Gilbert, Vanendert, Mollema, Voeckler, Scarponi, Sánchez, Rolland, Rodríguez, Nibali, Nocentini, Gasparotto aj Kiserlovski. V klesaní atakoval Nibali, ku ktorému sa nik nepridal. Líder Liquigasu mal 12 km pred cieľom veľmi nádejný náskok 25 sekúnd pred trinástkou hviezdnych prenasledovateľov, avšak bez Schleckovcov. Sicílsky žralok neustále zvyšoval náskok a 10 000 metrov pred cieľom vystúpil na úžasných 40 sekúnd. To nevydržali Rodríguez (Kaťuša) a Iglinskij (Astana) a vydali sa ho stíhať. Následne atakovali aj D. Martin (Garmin) a Rolland (Europcar). Skupina s Gilbertom to už vzdala. Šesť km pred cieľom sme už mali takmer istého víťaza. Nibali mal stále postačujúci náskok v predposlednom kopci. Za ním šiel Iglinskij, ktorý sa odpútal od Rodrígueza. Toho dostihli Martin s Rollandom. Skupina za nimi sa delila a neskôr premiešala s trojkou vpredu. Ostali Nibali s Iglinskim. Kilometer pred cieľom neuveriteľný Kazach predstihol Nibaliho. Za nimi bola viac než polminútová diera. Maxim Iglinskij vyhral životné preteky. Fantastická jazda. 21 sekúnd za ním finišoval rezignovaný Nibali, potom sa o tretie miesto špurtovalo. Rozdali si to Gasparotto s Voecklerom. Gilbert finišoval až za skupinou so stratou zhruba 1,5-minúty. Astana dnes oslavuje. Kto by to bol povedal, že Gasparotto vyhrá Amstel a dnes bude tretí. Že v konkurencii najlepších vrchárov a klasikov sveta dokáže Iglinskij prísť do cieľa v Liége sám? Kazašský tím získal za osem dní 280 UCI bodov (Kiserlovski 5. na Valónskom šípe) a nepresadil sa Kreuziger, Vinokourov ani Brajkovič. K tomuto sa nedá vysloviť nič iné, len veľkú gratuláciu do Astany. Tím, ktorý sa po odchode slávnych mien ako Armstrong, Contador a Leipheimer viac-menej trápil, naberá nový dych, čo môže byť veľkou psychickou výhodou pre Kreuzigera a spol na Gire. Vo svetovom rebríčku sa dostal pred Sagana kolega Nibali a tiež aj Sánchez. Peter teda končí časť sezóny po jarných klasikách na 4. mieste rebríčka. Poradie: 1.IGLINSKIJ Maxim ASTANA PRO TEAM 6h 43' 52'' 2.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 21'' 3.GASPAROTTO Enrico ASTANA PRO TEAM + 00' 36'' 4.VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR + 00' 36'' 5.MARTIN Daniel GARMIN-BARRACUDA + 00' 36'' 6.MOLLEMA Bauke RABOBANK CYCLING TEAM + 00' 36'' 7.SÁNCHEZ Samuel EUSKALTEL-EUSKADI + 00' 36'' 8.SCARPONI Michele LAMPRE - ISD + 00' 36'' 9.HESJEDAL Ryder GARMIN-BARRACUDA + 00' 36'' 10.VANENDERT Jelle LOTTO BELISOL TEAM + 00' 36'' Zdroj: http://cycling-info.sk/

AUTHOR ŠELA MARATHON 2012 sa blíži
18. 04. 2012 Reportáže

AUTHOR ŠELA MARATHON 2012 dostal do vienka organizovať Majstrovstvá ČR v XCM. Šela ako ju všetcia slengovo prezývajú je najväčším maratónom na Morave a každoročne sa na ňom zúčastňujú aj desiatky resp. stovky bikerov zo Slovenska. Pre tento rok je na Šele pripravených veľa noviniek. Každoročne sa na Šele zíde veľmi slušná konkurencia jazdcov, pričom sa tento rok predpokladá že na Helfštýne nastúpi top špička českého bikového neba. K dispozícií vám dávame najnovšie aktuality, ktoré sa chystajú na tohtoročnej Šele. Samozrejmosťou tohto podniku je kvalitný a rôznorodý program, ktorý je centralizovaný v prekrásnom prostredí hradu Helfštýn. Tu si pozrite čo vás všetko čaká počas celého víkendu. Celý doprovodný program akcie vyvrcholí koncertom Charlie Straight. Na maratón vás všetkých pozýva Aleš Procházka, riaditeľ preteku. Foto: Ján Němec - MTBS.cz  

Župný pohár na bicykli deťom
18. 04. 2012 Reportáže

Župný pohár Na bicykli deťom 2012 štartuje v apríli Druhý ročník Župného pohára sa oproti minulému roku rozšíril o jeden pretek. BIKE JAM Kuchyňa síce bohužiaľ tento rok nebude, ale pribudla Svätojurská cykločasovka a pretek Okolo Bratislavy. Sériu odštartuje koncom apríla už známy Kaktus Svätojurský MTB maratón. Župný pohár vyvrcholí 18.augusta už tradične jedným z najobľúbenejších slovenských cyklistických maratónov Kellys Green Bike Tour, krorý minulý rok prekonal hranicu 800 pretekárov. Séria pretekov má tak ako minulý ročník celkové hodnotenie a poradie. Pretekári budú dostávať body podľa špeciálneho kľúča - dosiahnutého času vzhľadom na víťaza. Na tých najlepších čakajú zaujímavé a hodnotné ceny a v neposlednom rade skvelý pocit zo športovania. Cieľom seriálu je opäť nielen dobre si zašportovať a zasúťažiť, ale svojou účasťou na jednom z piatich pretekov podporiť dobrú vec. Časť zo štartovného všetkých účastníkov v seriáli tak ako minulý rok putuje na podporu onkologicky chorých detí. Minulý rok sa podarilo vyzbierať vyše 4000 eur. Táto suma sa použila na rekondično-regeneračný pobyt v Tatrách pre týchto malých pacientov. Župný pohár Na bicykli deťom 2012 28.04.2012 - Kaktus bike Svätojurský MTB maratón - Svätý Jur 01.05.2012 - Račianska časovka, Bratislava - Rača 30.06.2012 - Okolo Bratislavy - Bratislava - Devínska Kobyla 05.07.2012 - Kaktus bike Svätojurský blesk - cyklo časovka do vrchu - Svätý Jur 18.08.2012 - Kellys Green bike Tour - Partizánska lúka, Bratislava.  

Otvorený list cyklistických organizácii premierovi.
18. 04. 2012 Reportáže

Otvorený list predsedovi vlády Róbertovi Ficovi poslalo dvanásť organizácií z celého Slovenska, ktoré sa zaoberajú cyklodopravou a cykloturistikou. V liste žiadajú predsedu vlády, aby rozvoj cyklistickej dopravy a cykloturizmu zaradil do pripravovaného programového vyhlásenia vlády. Podpísané cyklistické organizácie uvádzajú v otvorenom liste dôvody, prečo by mal byť rozvoj cyklistickej dopravy a cykloturistiky vyslovene uvedený v programovom vyhlásení vlády. Ide najmä o riešenie dopravných problémov v mestách, o zlepšovanie zdravotného stavu obyvateľstva a o rozvoj regiónov a cestovného ruchu. Z toho dôvodu signatári listu navrhujú zaradiť rozvoj bicyklovania práce do tých častí programového vyhlásenia vlády, ktoré sa zaoberajú dopravou, zdravotnou starostlivosťou a cestovným ruchom. V druhej časti listu sú načrtnuté najdôležitejšie aktivity pre rozvoj bicyklovania, čo umožní zostavovateľom programového vyhlásenia vhodné formulovanie textu a zameranie sa na tie najpodstatnejšie veci. “Organizácie, ktoré podpísali tento otvorený list premiérovi, sú v rozvoji cyklodopravy a cykloturistiky aktívne už dlhé roky, niektoré z nich takmer 20 rokov. Pracujú v nich naozaj špičkoví experti.”, povedal Ján Roháč z Nadácie Ekopolis, ktorý bol poverený zastupovaním signatárov. “Preto nielen žiadame premiéra o zaradenie cyklistických tém do programového vyhlásenia vlády, ale ponúkame aj pomoc a asistenciu pri rozvoji bicyklovania na Slovensku. Slovensko je najmenej bicyklujúcou krajinou v strednej a západnej Európe a je čas tento stav zmeniť, pretože využívanie bicykla pri doprave, rekreácii a turizme už dávno nie je niečo zvláštne a menšinové, ale práve naopak – je to moderný a uznávaný prostriedok zlepšovania kvality života. Veríme preto, že vláda nepodcení rozvoj cyklodopravy a cykloturistiky a spomenie ho vo svojom programovom vyhlásení”. Signatárske organizácie považujú otvorený list predsedovi vlády za prvý krok a sú pripravené pomáhať vláde a štátnym inštitúciám pri rozvoji cyklodopravy a cykloturistiky v tomto volebnom období. List bol doručený nielen predsedovi vlády, ale aj príslušným ministrom a poslancom NRSR. Informácie: Ján Roháč, Nadácia Ekopolis, 0905 240137, rohac@ekopolis.sk   Plné znenie výzvy: Vážený pán predseda vlády, vážená pani ministerka a vážení páni ministri, Vaša vláda v týchto dňoch pripravuje svoje programové vyhlásenie, s ktorým sa bude uchádzať o dôveru Národnej rady Slovenskej republiky. Ako predstavitelia organizácií, ktoré sa dlhodobo a efektívne venujú rozvoju cyklodopravy a cykloturistiky na Slovensku, si Vás preto dovoľujeme požiadať, aby ste do pripravovaného programového vyhlásenia zaradili aj podporu cieľov a aktivít, vedúcich k vyššej miere využívania bicykla v doprave, rekreácii a cestovnom ruchu na Slovensku. Táto téma sa týka najmä (ale nielen) nasledovných oblastí: Doprava Využívanie bicykla v každodennom živote (napríklad pri dochádzaní do práce, do školy, na nákupy a pod.) môže najmä v mestách prispieť k riešeniu dopravných problémov, ako sú dopravné zápchy, nedostatok parkovacích miest, znečistenie ovzdušia, nehodovosť a pod., pričom ide o spôsob dopravy, ktorý je veľmi vhodný z hľadiska dopadov na životné prostredie, nevyžaduje veľké investície, podporuje miestnu ekonomiku a je možné ho účinne aplikovať v krátkom čase s trvalými účinkami. Zdravie Rekreačné bicyklovanie prežíva v Európe mohutný rozvoj a stáva sa jedným z najmasovejších a najpopulárnejších rekreačných športov vôbec. Zaradenie bicyklovania medzi pravidelné pohybové aktivity obyvateľov má významný dopad na elimináciu mnohých civilizačných chorôb a na celkové zlepšenie zdravotného stavu obyvateľstva. Bicyklovanie má zásadný vplyv aj pri upevňovaní zdravia detí a mládeže, predstavuje vhodný spôsob trávenia voľného času a je účinným protidrogovým programom. V neposlednom rade má aj plošný sociálny charakter. Cestovný ruch Turistika na bicykli (vrátane horskej cyklistiky) patrí k najrýchlejšie rastúcim druhom turizmu v Európe. Keďže regióny Slovenska, a to aj tie menej rozvinuté, majú pre cykloturistiku veľký potenciál, vytvára cykloturistika významnú šancu pre tvorbu pracovných príležitostí a ekonomický rozvoj na jednej strane, ako aj pre využitie prírodného a kultúrneho dedičstva Slovenska na strane druhej. Tieto aspekty podporia trvalo udržateľný spoločenský a ekonomický rozvoj a zvýšia konkurencie schopnosť slovenských regiónov. re ďalší rozvoj cyklistickej dopravy a cykloturistiky je potrebné: - budovanie potrebnej infraštruktúry (bezpečné a efektívne vedené cyklistické chodníky, cyklopruhy a cykloturistické trasy, cyklodopravné a cykloturistické značenie, obnova a údržba existujúcich cyklistických a cykloturistických trás, drobná cykloinfraštruktúra, parkoviská pre bicykle, zohľadňovanie potrieb cyklistickej dopravy pri väčších dopravných stavbách a pod.) v mestskom, prímestskom, vidieckom a prírodnom prostredí; - zvyšovanie povedomia obyvateľov o využívaní bicykla v každodennom živote (osvetová činnosť, kampane, vzdelávanie verejnosti a pod.); - príprava odborných, koncepčných a vzdelávacích materiálov cyklodopravy a cykloturistiky (prieskumy a rozbory, monitoring, učebné skriptá a metodické materiály, podklady pre územné plánovanie, cyklistické dopravné generely a pod.); - vzdelávanie a zvyšovanie kapacity pracovníkov verejnej správy (študijné cesty, konferencie a semináre, akreditované školenia, odborná literatúra a pod.) vrátane vytvárania pozícií cyklokoordinátora na vhodných úrovniach verejnej správy; - zvyšovanie intermodality bicykel – verejná doprava, t.j. prepojenie bicykla a verejnej dopravy; - zmena legislatívy pre odstránenie prekážok bicyklovania a jednoduchší rozvoj cyklodopravy a cykloturizmu (napríklad v oblasti budovania a manažmentu cestnej siete, premávky na cestách, manažmentu krajiny a jej zložiek, cestovného ruchu a pod.); Veríme, že programové vyhlásenie Vašej vlády bude reflektovať moderné trendy zvyšovania významu bicykla ako plnohodnotného dopravného prostriedku, ktorý umožňuje zvládať problémy, vyplývajúce z prudkého rastu dopravných nárokov našej spoločnosti. Bicykel zároveň predstavuje ideálny spôsob využitia turistického potenciálu regiónov Slovenska, s čím súvisí aj zvýšenie ich konkurencieschopnosti. Pohyb na bicykli má aj jasný sociálny aspekt a je prístupný širokým vrstvám obyvateľstva. Signatármi tejto výzvy sú organizácie: Nadácia Ekopolis, Banská Bystrica Slovenský cykloklub, ústredie, Piešťany Cyklokoalícia Bratislava Kostitras Prešov Turčianska bicyklová skupina JUS, Martin Združenie Mulica, Žilina Združenie CykloEko, Bratislava Občianska cykloiniciatíva, Banská Bystrica Spolok na podporu skrášlovania Košíc Združenie kRaj, Nitra Cyklo Adventure Slovakia, Zvolen Bratislavský samosprávny kraj Poverená kontaktná organizácia: Nadácia Ekopolis, Komenského 21, 97401 Banská Bystrica, Ján Roháč, +421 905 240137, rohac@ekopolis.sk  

12 hodinovka MTB „Podlesí-Lavky“(CZ)
16. 04. 2012 Reportáže

V sobotu 14. apríla sa v Podlesí pri Brne konala už tradičná jarná 12 hodinovka. Organizátorom tejto akcie je športový klub X-sports, založený za účelom propagácie klasických športov v extrémnom poňatí a takú 12 hodinovku už môžeme za taký menší extrém pokojne pokladať. Smerom do Brna sme spolu s redakčným kolegom Martinom vyrazili podvečer a podľa plánu sme mali s rezervou stihnúť aj večernú prezentáciu. Lenže v duchu hesla „GPS je pre slabčákov“ sa nám cesta jemne predĺžila a z večernej prezentácie nakoniec nebolo nič. V centre diania celého preteku, v hospůdke „U anděla“, sme ešte absolvovali krátku predštartovú poradu a hybaj ho do postele (teda skôr do spacáku). O 5 ráno krutý budíček, raňajky, prezentácia, príprava a pred 6 som už stál pripravený na štarte môjho prvého preteku v sezóne. Prvé kolo bolo veľmi svižné, veď predsa ultramaratóny sa vyhrávajú ako inak na štarte, prípadne v prvom kole  . V prvom stúpaní sa štartové pole natiahlo a na špici sa odtrhla trojica pretekárov, v ktorej som bol aj ja. Prvé stúpanie nám spestrilo veľké stádo diviakov, ktoré prebehlo cez cestu asi 20 metrov pred nami. Po prvom kole mi dvaja prví borci ušli a ja som začal krúžiť na trati sám so svojimi myšlienkami a hudobným playlistom v hlave. Najhranejším interprétom bol tento raz Jarda Nohavica a v hlave dokola pieseň Cyklista a text „jó když to de tak to de a když to nejde tak se musí jet a všechno časem přejde.“ Trať v Podlesí je celkom rýchla a technicky nenáročná, ideálna na začiatok sezóny. Na začiatku je rýchla pasáž prevažne z kopca cez lesík, potom príde dlhé stúpanie po rozbitej asfaltke s prevýšením cca. 160 metrov, za ktorým nasleduje žiletkárska vložka ako inak v protivetre. Nakoniec príde rýchly zjazdík, technickejšia pasáž v lese a rýchly dojazd do cieľa. Po pár úvodných okruhoch som si zvykol na stereotyp – 3 kolá – pauza na občerstvenie – 3 kolá – pauza na občerstvenie... Občerstvovačka bola pestrá a dobre zásobená. Mňa osobne potešil výborný sladký teplý čaj, ktorým som nahradil ionťák v druhej časti preteku. Po 20 kolách som sa informoval na odstupy na konkurentov a zistil som, že strácam cca. 10 minút na druhého a mám náskok 2 kolá pred štvrtým. V tej chvíli som nemal fyzické ani psychické sily na to, aby som na druhého skúsil dotiahnuť. V 22. kole mi nadelil jeden okruh vedúci pretekár a neskorší víťaz Vlastimil Veselovský. Podarilo sa mi za neho zavesiť a zrýchliť. Sám som bol prekvapený, ako dobre sa mi ešte ide po skoro 200 km v nohách, tak som vo zvýšenom tempe pokračoval ďalej. V 24. kole tesne pred cieľom som dobehol priebežne 2. borca Tomáša Beka. V ďalšom kole som si dokázal vybudovať dostatočný náskok, a tak som moje posledné 26. kolo dojazdil už pokojne spolu s víťazom Vlastom Veselovským, ktorý s 27 okruhmi vyrovnal rekord podujatia. Mne nakoniec tachometer ukázal 238,5 km, 6139 nastúpaných metrov a 11 hodín a 15 minút čistého času jazdy. Vyhlásenie výsledkov sa konalo v príjemnej rodinnej atmosfére „U Anděla“ v prestávke medzi 2 tretinami finálového zápasu českej hokejovej extraligy. Je vidieť, že Brno a okolie žije teraz hokejom. Celkovo sa mi tento pretek a celá jeho atmosféra veľmi páčila a je možné, že si ho ešte niekedy zopakujem. Možno už na jeseň, keď sa tu pôjde jesenná obdoba jarnej 12 hodinovky. Autor: Juraj Meliš