Správy

EXPEDÍCIA ISLAND
18. 07. 2012 Reportáže

Bikepoint.sk Vám bude najbližšie 3 mesiace priebežne prinášať informácie zo zaujímavej expedície okolo Islandu, na ktorú sa vydali naši priatelia bikeri Miro Hráček a Juro Darida. Títo dvaja cestovatelia si dali odvážny plán precestovať doslova krížom krážom nám veľmi málo známy ostrov Island. Náš portál Vám bude prinášať ich cestovateľské zážitky a tak trochu vám priblížime život na ostrove. Ako čerešnička na torte bude po dokončení expedície dokumentárny film, ktorí zmapuje život a zvyky na ostrove Island. Ďurimu a Mirovi držíme palce aby sa živí a zdraví plný zážitkov vrátili späť na rodnú hrudu. Autor: Luboš Dupkala

16. etapa Tour pre Voecklera
18. 07. 2012 Reportáže

Asi najťažšia etapa tohto ročníka mala priniesť očakávané vzrušenie v podobe súboja o prvé priečky celkového poradia. Práve v tejto etape mali šancu ešte favoriti výsledok zvrátiť a potrápiť Wigginsa. Od začiatku sa množstvo cyklistov snažilo uniknúť. Boli tam malé skupinky, jednotlivci až sa na zhruba 19 kilometri vytvorila obrovská skupina uprchlíkov. V zhruba 30 člennom poli boli pretekári ako Voeckler či Feillu, ale nechýbali ani bojovníci o bodkovaný horský dres Kessiakoff a Sorensen. Táto skupina bola stredobodom pozornosti a už na šprintérskej prémii si práve títo chlapci rozdelili body. Na prvých troch priečkach ich brali Paulinho, Casar a Kruijswijk. Spoločne začala skupina stúpať aj na Aubisque. Práve počas prvého kopca dňa mal nepríjemnú nehodu Horner. Spadol do rokliny do kríkov a nepríjemne sa poudieral. Tímové auto mu však pomohlo a dokázal sa dostať späť do poľa a pokračoval. HC prémiu ako prvý zdolal Voeckler a bral 25 bodov. 20 bral Kessiakof, Arashiro 16 a Sorensen 14. Na zjazde z vrcholu mal Krujswijk defekt. Oveľa horšie dopadli Zingle a Gusev, ktorí počas rýchlej jazdy v čelnej skupine spadli. Gusev dokonca spadol na ostnatý plot a poranil si rameno a musel z pretekov odstúpiť. Stúpanie na ďalšiu HC prémiu, legendárny Tourmalet, bolo opäť zaujímavejšie v čelnej skupine. Aktívny bol Voeckler a Feillu. Chvíľu sa ich držal Daniel Martin, ale neskôr odpadol a dvojica si rozdelila najväčší prídel bodov na vrchole. Prvý bol opäť Voeckler. Martin stratil 1:08, favoriti na bodkovaný dres Kessiakoff a Sorensen prišli na štvrtom a piatom mieste a ďalej zbierali body. Kessiakoff sa zatiaľ držal na čele vrchárskej súťaže. Dvaja francúzi išli veľmi dobre a Voeckler určite už myslel na ďalšie etapové víťazstvo ale počtom bodov sa už blížil aj k bodkovanému dresu. Stúpanie na Aspin už prinieslo dôležité momenty. Dvojica v predu opäť s Voecklerom na čele prešla vrchol ako prvá. Kessiakoff však tempu nestačil, a preto išiel do skupinky so Sorensenom Vinokurov, aby ho obral aspoň o pár bodov. To sa aj stalo a preťal čiaru ako tretí. Štvrté miesto patrilo Sorensenovi, ale v prvej trojke o bodkovaný dres to už začalo byť tesné. Čo je ale zaujímavé Evans nestačil tempu skupiny favoritov a stratil. Žiaľ nestíhal ani Peťo Velits. Dvojica vpredu mala na hlavné pole náskok viac ako 9 minút, Evans na favoritov Wigginsa a Nibaliho stratil 45 sekúnd a snažil sa to stiahnuť v zjazde. Pred posledným stúpaním bola situácia nasledovná. Vpredu dvojka Voeckler a Feillu, za nimi 54 sekúnd Sorensen, Vinokurov, Izaguirre a Voigt, 9 minút strácala žltá skupina s Wigginsom, Nibalim či Van Den Broeckom a ďalších zhruba 20 sekúnd strácala Evansova skupina. Na začiatku stúpania sa dokázal Evans dotiahnuť na Wigginsovu skupinu. Asi 6 km pred posledným bodovaným vrcholom dňa podľa očakávania zaútočil Voeckler a vzadu nechal kolegu Feillua. Toho o chvíľu dostihol aj predstihol Sorensen, ktorý ešte boj o bodkovaný dres nevzdal. Sky si s chladnou hlavou kontrolovalo situáciu v hlavnom poli. Potom v hlavnom poli prevzal tempo Jelle Wanendert z Lotta, ktorý pracuje pre Van Den Broecka a okamžite sa skupinka začala rozpadávať. Opäť mal problémy aj Evans a začal strácať. Hlavné pole tak postupne pohlcovalo pôvodných členov úniku vrátane bodkovaného Kessiakoffa. Následne tempo nasadil Basso a zo skupinky odpadol Rolland. V tom istom momente nastúpil Nibali. Okamžite prišla reakcia Frooma a Wigginsa. Nibali však bojoval a snažil sa ujsť, ďaleko sa mu to však nepodarilo a dvojka ho dostihla. Ostatní favoriti nereagovali. Podľa očakávania Voeckler preťal prémiu ako prvý a obliekol sa do bodkovaného dresu a víťazstvo v etape bolo blízko. So stratou 1:25 prišiel na prémiu Sorensen. Tesne pred vrcholom znova nastúpil Nibali, Wiggins sa však opäť skvelo dotiahol a na vrchol prišli spolu s Froomom so stratou 7:47. 8:32 stratila skupina Van Den Broeck, Van Garderen a spol. Evans už strácal ďalších takmer päť minút. Voeckler už ďaleko pred cieľom oslavoval a pripísal si druhé etapové víťazstvo na Tour a samozrejme zajtra sa oblečie do bodkovaného vrchárskeho dresu. Druhý so stratou 1:40 dorazil do cieľa Sorensen a výrazne sa posunul dopredu v celkovom poradí, konktrétne na 14. miesto. Tretí bol Izagirre, štvrtý Vinokurov, ktorý pri nástupe do šprintu urobil chybu a vyletela mu noha z pedála. Obaja prežili z toho pôvodného úniku, spolu s ďalšími, ktorí prišli za nimi. 7:09 stratili Nibali, Wiggins a Froome. Prvá trojka celkového poradia teda zostáva nezmenená. 8:08 stratili Van Den Broeck či Roche. 11:56 stratil Evans čo znamená, že klesá na siedme miesto a Van Den Broeck sa dostáva na štvrté miesto, piaty je Zubeldia. Evansa preskočil aj tímový kolega Van Garderen. Celkové šieste miesto je pre tohto mladíka veľmi pekné. Prvú desiatku uzatvárajú Brajkovič, Rolland a Pinot. 22:15 stratili Sagan a Peťo Velits, Martin Velits prišiel so stratou 33 minúť na víťaza. Rovnako stratili Cavendish či Greipel. Ďalší súper Peťa Sagana Goss prišiel s mankom 27 minút. Všetci teda limit stihli Poradie v 16.etape 1.VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR 5h 35' 02'' 2.SORENSEN Chris Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 01' 40'' 3.IZAGUIRRE Gorka EUSKALTEL-EUSKADI + 03' 22'' 4.VINOKOUROV Alexandre ASTANA PRO TEAM+ 03' 22'' 5.FEILLU Brice SAUR - SOJASUN + 03' 58'' 6.VOIGT Jens RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 04' 18'' 11.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 07' 09'' 12.WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING + 07' 09'' 13.FROOME Chris SKY PROCYCLING + 07' 09'' 15.VAN GARDEREN TejayBMC RACING TEAM+ 08' 07'' 16.VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 08' 07'' 17.ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 08' 07'' 22.ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR + 08' 48'' 35.EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 11' 56'' 68.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 22' 15'' 73.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 22' 15'' 126.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 33' 04''   PORADIE CELKOVO:                           1.   WIGGINS Bradley SKY PROCYCLING 74h 15' 32"   2.   FROOME Christopher SKY PROCYCLING + 02' 05"   3.   NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 02' 23"   4.   VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 05' 56"   5.   ZUBELDIA Haimar RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 07' 13"   6.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM + 07' 55"   7.   EVANS Cadel BMC RACING TEAM + 08' 06"   8.   BRAJKOVIČ Janez ASTANA PRO TEAM + 09' 09"   9.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR + 10' 10"   10.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 11' 43"   11.   ROCHE Nicolas AG2R LA MONDIALE + 11' 47"   12.   KLÖDEN Andreas RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 13' 14"   13.   HORNER Chris RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 13' 39"   14.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 14' 43"   15.   COPPEL Jerome SAUR - SOJASUN + 20' 12"   16.   MENŠOV Denis KATUSHA TEAM + 21' 06"   24.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 42' 43"   36.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 1h 02' 38"   80.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 1h 56' 33" BODOVACIA KLASIFIKÁCIA:                           1.   SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE 356 bodov   2.   GREIPEL André LOTTO BELISOL TEAM 254 bodov   3.   GOSS Matthew ORICA GREENEDGE 203 bodov   4.   CAVENDISH Mark SKY PROCYCLING 130 bodov   5.   BOASSON HAGEN Edvald SKY PROCYCLING 127 bodov   13.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 76 bodov   54.   VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 27 bodov VRCHÁRSKA KLASIFIKÁCIA:                           1.   VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR 107 bodov   2.   KESSIAKOFF Fredrik ASTANA PRO TEAM 103 bodov   3.   SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK 77 bodov   4.   ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR 55 bodov   5.   FEILLU Brice SAUR - SOJASUN 38 bodov   12.   VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 29 bodov KLASIFIKÁCIA JAZDCOV DO 25 ROKOV (od 1.1.1987):                           1.   VAN GARDEREN Tejay BMC RACING TEAM 74h 23' 27"   2.   PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 03' 48"   3.   KRUIJSWIJK Steven RABOBANK CYCLING TEAM + 45' 26"     ZDROJ:http://cycling-info.sk

Report: Salzkammergut Trophy 2012
18. 07. 2012 Reportáže

Všetko sa to začalo pred rokom. Ani neviem ako, ale s kamošom Lacom z Košíc sme sa rozhodli, že pôjdeme skúsiť nejaký maratón za hranice, konkrétne rakúsku „Salzku“. Nápad vyliezol pravdepodobne z jeho hlavy, nakoľko obchádzal všetky maratóny slovenskej série a ja som mu takto pomohol znížiť náklady na dopravu. Pamätám si, ako sme bývali v stanovom kempe na miestnom futbalovom ihrisku a ako sme v rámci nasávania atmosféry vstávali okolo pol piatej ráno, aby sme si pozreli štart mimozemšťanov na dlhej „A-strecke“. Vtedy som nechápal, ako niekto môže na jeden záťah odbajkovať viac ako 200 km a nastúpať pri tom vyše 7000 metrov. S istotou som však vedel, že by som si to niekedy chcel vyskúšať, chcel by som zažiť tú elektrizujúcu atmosféru na štarte o piatej ráno a chcel by som patriť do „klubu psychopatov“, pri pohľade na ktorých väčšina bikerov len neveriacky krúti hlavou. S Lacom sme vtedy štartovali na 120 kilometrovej trase s tým, že to snáď do 12 hodín stihneme. Vedľa nás mali postavený stan dvaja borci z Brna, ktorý sa pokúšali o A-strecke už po tretí krát a keď zistili, že ideme Béčko, len poznamenali: „...kvôli krátkej sa sem neoplatí taký kus trepať..“. Pozreli sme na seba a naše sebavedomie trochu pokleslo. V živote som nešiel taký dlhý maratón a pre týchto maníkov to je „krátka“? Tak či tak, obaja sme to zvládli, perfektne sme sa zabavili, povozili sa v krásnom prostredí a ja som už vtedy po ceste domov vedel, že sa na Salzku buď nevrátim, alebo to bude práve na dlhú trať. S Lacom sme sa zhodli, že na B-čku je to síce pekné, ale kvôli vozeniu sa po širokánskych šotolinových a asfaltových zvážniciach sa neoplatí vyvaliť toľko peňazí aj na ďalší rok. Z tohto hľadiska už bola pre mňa B-strecke nezaujímavá... Je 14.júl 2012, 4 hodiny ráno a v izbe zvoní niekoho budík. Spal som zle, niekoľko krát som sa v noci zobudil a je mi jasné, že je to kvôli červenému číslu na mojom biku. Viem už síce, že odjazdiť 200 km na biku nie je až taký problém, problém však budú robiť nastúpané metre a hlavne časové limity. Tie mi robia najväčšie obavy. Na A-čko som sa síce prihlásil, ale tréning sa nekonal. Lenivosť je sviňa. Po niekoľkých rokoch si tak pripomínam, ako som sa cítil pred úplne prvým maratónom – nervózny ako pes. Už len pri obliekaní mám tep niekde vo vesmíre a ani raňajky mi moc nechutia. Kvôli tomu som však do Bad Goisernu neprišiel a tak sa radšej sústreďujem na dilemu, čo si obliecť. Predpoveď počasia je jasná – úpal dnes nikto nedostane, má byť chladno a bude pršať. O necelú hodinu už stojíme na štarte. Atmosféra taká, akú si pamätám z minulého ročníka, len tentokrát stojíme na opačnej strane oplotenia. Nervozita je preč, ideme sa bicyklovať! Už sa teším na tie technické pasáže, ktoré mi skúsenejší kolegovia toľkokrát spomínali... :-) Prvých niekoľko kilometrov už poznám a preto beriem úvodný kopček ako rozcvičku.. Aspoň tie výškové metre rýchlejšie ubúdajú a netrapošíme tu po rovinke. Sme predsa v Alpách, nie? :-) Po prejazde fotogenickej Ewige Wand a Bad Goisernu vchádzame do druhého koliečka, kde na nás v profile čaká solídne zubatá pilka. Je to stále nejakých 500-600 metrov hore dolu, ale vôbec mi to nevadí. Na rozdiel od kratšej trasy sa tu skutočne jazdí po technických pasážach a človek sa môže kochať nádhernou prírodou. Po preteku sme sa viacerí zhodli, že aj keby človek po prvej polovičke odstúpil, stále to stojí za to. Už viem, prečo sa sem borci vracajú - kvôli prírode, akú doma nemáme a zábave, ktorú táto trasa poskytuje... Po niekoľkých hodinách sa prvý krát stretávam s pretekármi z kratšej trasy a je to zvláštny pocit. Cítim sa, ako keby som mal lepkavé kolesá. Všetci okolo mňa fičia ako na drogách a ja sa len pomaličky suniem vpred. Asi to je tým, že štartovali o 5 hodín neskôr. Napriek tomu sa mi ide pocitovo skvele a nevadí mi ani dážď, ktorý prichádza nejakú pol hodinku po dvanástej. Síce ma to spomaľuje v zjazdoch (fŕkajúci sajrajt do ksichtu však poteší každého bikera, všakže?), ale zatiaľ mi nie je zima. To sa už čoskoro zmení a do pláštenky ma bude musieť zazipsovať jeden z organizátorov na občerstvovačke, pretože nebudem mať v rukách žiaden cit.. Po približne desiatich hodinách na biku narážam na dlho očakávaný problém – časové limity. Ten na stom kilometri je síce ešte v pohode a s prehľadom, nasledujúci, na približne 135. km, je však už solídna tesnotka a všetkých borcov idúcich po mne organizátori sťahujú z trate. Stihol som to o nejaké 2-3 minútky a začína mi docvakávať, že dnes dostanem stopku na 180. kilometri. Časové limity sú totiž čím ďalej tým náročnejšie a ja nemám vo zvyku pri narastajúcej únave zrýchľovať. Prichádzam na občerstvovačku pri jazere a našťastie tam stretávam dvoch borcov z Čiech, ktorí majú správnu teóriu: „Kým mi nikto neodcvakne čip, idem ďalej..“ V najbližších 2 hodinách počas stúpania na Salzberg a Rossalm ich niekoľkokrát preklínam. Už minulý rok sa mi stúpanie na spomínaný Salzberg zdalo nechutné, dnes to však považujem za čistú zvrátenosť a týranie ľudí. So 150 km v nohách najskôr vytlačiť bike do odporne strmého kopca (nie, 35 percentné stúpanie naozaj nedokážem vyšliapať na biku), aby sme hneď na to nastúpané metre zahodili v prudkom padáku po zvážnici. Toto stúpanie definitívne rozhodlo, že najbližší limit nestihnem. Na spomínanú kontrolu som dofrčal s asi 40 minútovým meškaním a tak som sa ani nesnažil protestovať, keď mi rakúsky šuhaj odcvakával čip z biku. Protestoval som až v momente, keď chcel naložiť môjho tátoša na nejaké auto a doviezť ma do cieľa. To by mi moja športová hrdosť neodpustila a tak som do Bad Goisernu dofrčal aspoň po asfalte. Posledný väčší kopec som tak obišiel a v cieli som bol chvíľku pred deviatou. Aj napriek absencii finisherského titulu som rád, že som sa o to aspoň pokúsil a hlavne to v zdraví prežil a zabavil sa. Laco je makač a dal to. Gratulácia. O rok snáď opäť na štarte. A hádam už aj čo-to potrénujem...  Autor: Martin Vaško Foto: bikepoint.sk

V 15. etape TdF ďalší úspešný únik
17. 07. 2012 Reportáže

Po vynikajúcom výkone našich pretekárov v štrnástej etape prišla pätnásta etapa, ktorá bola predsa len viac pre šprintérov ako pre jazdcov, ktorým vyhovuje viac zvlnený terén. Viacerí jazdci však upozorňovali, že je to etapa, po ktorej nasleduje deň voľna, a tak sa pred začiatkom zdalo, že priemerná rýchlosť etapy bude nesmierne vysoká. Na záverečných 50 kilometroch boli dokonca na programe tri vrchárske prémie, i keď dve tej najnižšej štvrtej kategórie a jedna trojka. Od úvodu sa predpoklady naplňovali a pretekári nastupovali doslova od prvých metrov. Do úniku sa snažili dostať viacerí jazdci a neboli to len jazdci, ktorí by boli len do počtu. Uniknúť sa snažil napríklad aj Rui Costa, zatiaľ 19. v celkovom poradí. Šprintérske tímy však nedali jazdcom nič zadarmo a dostať sa od úvodu do úniku, to veru stálo mnoho síl. Bolo veľa situácii, kedy boli jazdci i viac ako 30 km v úniku a potom z pelotónu vždy nastúpil niekto, kto prinútil ostatných jazdcov zrýchliť a pripojiť sa tak k potencionálnemu úniku. Dlhé kilometre boli v úniku aj Millar, D. Martin, Grabsch a iní. Muselo to byť pre nich veľmi frustrujúce, keď i vedeli, že SKY či BMC im dovolí utiecť, no nastupujúci ďalši jazdci boli proti tomu a taktiež chceli byť v úniku. Náskok sa takmer 40 km pohyboval medzi 10-20 sekundami. Chvalabohu, aj to si asi povedali borci tímu Sky, keď sa vytvoril únik, pretože aj z gestov E. B. Hagena, ktorý akoby rukami občas brzdil nastupujúcich cyklistov, nech sa už konečne vytvorí únik. Hrdinovia dnešného úniku teda boli: Voeckler (EUC), Vande Velde (GRS), Fedrigo (EUC), Devenyns (OPQ) and Dumoulin (COF). Ako sa tvoril tento únik, po pár sekundách zaútočil aj Nicki Sorensen zo Saxo banku, ten sa dlhé kilometre pokúšal dostať dopredu k vedúcej pätici, ktorá si postupne vybudovala viac minútový náskok. 80 km pred koncom etapy bolo v pelotóne kľudnejšie a pohodovejšie tempo, no postupom sa začalo zrýchľovať a borci Sky sa začali zoskupovať spolu s jazdcami Lotta. Náskok bol v tom čase pre vedúcich piatich jazdcov, prenasledovaných Sorensenom, približne šesť minút. 75 km pred cieľom už Sorensen dostihol vedúcu skupinku, a tá sa rozrástla teda na šesticu. To už boli na čele pelotónu jazdci Sky, ktorí takisto v dnešnej etape pracovali, pretože šprintérsky záver mohol vyhovovať Cavendishovi. Náskok úniku bol na méte 72 km pred cieľom 6:20. Po občerstvovacom oddýchnutí sa do čela pelotónu vydali aj dvaja jazdci Lotta, ktorí mali za úlohu stíhať a kontrolovať odstup unikajúcich jazdcov od pelotónu. Odstup prvej skupinky od balíku bol 60 km pred cieľom 5:30. Šprintérsku prémiu vyhral v prvej skupine Sorensen zo Saxo banku a získal 20 bodov. V hlavnom balíku už ostatní Saganovi súperi rezignovali, pretože si za miernej pomoci Ossa prišiel po ďalších 9 bodov Peter Sagan. Celkovo mal v tej chvíli náskokSagan až 106 bodov pred druhým Greipelom. Únik pracoval výborne a keď 55 km ich náskok bol na prémii na hranici piatich minút, 48 km pred cieľom to bolo už znova výraznejšie nad hranicou šiestich minút. Akoby ani nechceli pracovať ďalšie tímy a nechávali úniku voľnú ruku. Prvú vrchársku kategórie najnižšej kategórie vyhral Voeckler. 45 km pred cieľom sa opäť zdalo, že únik bude tak ako včera úspešný. Na čele balíku bolo vidieť pohodové a nie príliš vysoké tempo, ktoré určovalo Sky. Popredné tímy sa asi priveľmi vyčerpali v úvodnej hodine, kedy vynaložili veľké množstvo síl na dostihnutie veľkého počtu unikajúcich jazdcov. 40 km pred koncom etapy opäť náskok stúpol až na hranici 8:30, čo znamenalo pre únik pozitívnu správu, že ich pokus bude úspešný. Tretí vrchol opäť pre Voecklera, ktorý je v prvej šestke medzi vrchármi a snažil sa získať každý jeden bod. Prioritou však bolo pre neho, prirodzene etapové víťazstvo. 32 km pred koncom etapy bol náskok už na hranici deviatich minút. Dnes pelotón zdása aj nepochopiteľne nepracoval, veď 52 km pred cieľom bol odstup iba 5 minút, Orica Green-Edge, Lotto, Sky či Liquigas vôbec nepracovali a nechávali voľnú ruku pre unikajúcu šestku. 23 km pred cieľom náskok 11 minút a i keď možno trochu dochádzali sily jazdcom vpredu, pelotón išiel stále pomalšie a pomalšie. Kým pelotón išiel opekačkovským tempom od méty 50 km pred cieľom, Voeckler a spol. už 17 km rozmýšlali ako nastúpiť, pretože záver bol veľmi technický. 17 km pred koncom teda náskok 11:30. 10 km pred koncom zaútočil Sorensen, jeho nástupy však bezproblémov pokryl Voeckler. 6 km pred koncom, ale skvelo zaútočil Fedrigo a Vandevelde sa okamžite pridal. Vytvorili si náskok asi 15 sekúnd 5 km pred koncom. Fedrigo napokon dotiahol únik s Vandeveldem a v záverečnom špurte potvrdil svoje lepšie šprintérske predpoklady, po tretie miesto si došiel Thomas Voeckler. V závere sa už len čakalo na pelotón, ktorého šprintéri v záveri zabojovali o siedme miesto. Ten prišiel do cieľa so stratou približne 11:40 a na siedmej priečke skončil napokon André Greipel, Peter Sagan obsadil deviate miesto. Rozdiel medzi nimi je po 15. etape v bodovacej súťaži 102 bodov, kedže Peter Sagan získal na prémii 9 bodov a Greipel nemal záujem bodovať.   1.FEDRIGO Pierrick FDJ - BIG MAT 3h 40' 15'' 2.VANDE VELDE Christian GARMIN-SHARP-BARRACUDA + 00' 00'' 3.VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR + 00' 12'' 4.SORENSEN Niki TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 00' 12'' 5.DEVENYNS Dries OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 21'' 6.DUMOULIN Samuel COFIDIS - LE CREDIT + 01' 08'' 9.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 11' 50'' 58.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 11' 50'' 120.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 11' 50'' favoriti na celkové poradie + 11' 50''   ZDROJ: http://cycling-info.sk

Ondřej Fojtík vyhral 211-ku na Salzkammergut Trophy!!!
16. 07. 2012 Reportáže

Ondřej Fojtík (Toyota Dolák MTB) vyhrál nejtežší maraton v Evropě Salzkammergut Trophy s parametry 211 kilometrů a převýšení přes 7000 m! Po Tomáši Trunschkovi se tak stal druhým českým bikerem, který se v Bad Goisernu mohl radovat z vítězství v nejdelším verzi. Ondřej tak potvrdil roli jednoho z favoritů a porazil jak olympijského vítěze Barta Brentjense (Milka Superior), tak čtyřnásobného mistra Německa v maratonu Maxe Friedricha (Ergon 24h Racing Team). V deštivém počasí strávil na kole 10 hodin a rovných 37 minut! Druhý Bart Brentjens zaostal za českým bikerem o 7 minut a 17 sekund. Třetí Max Friederich ztratil 9:54 minuty. Čtvrtý v cíli byl další Čech Tomáš Kozák, ten přijel s šestapadesáti minutovou ztrátou na vítěze! Mistrovskou verzi 119,5 kilometru dlouhou trať vyhrál domácí biker, šestý muž z Olympijských her v Pekingu Christoph Soukup (HiTec). Výsledky muži 211 km: 1. Ondřej Fojtík (Toyota Dolák) 10:37:00 hod. 2. Bart Brentjens (NED, Milka Superior) +7:14 3. Max Friedrich (GER, Ergon 24h) +9:54 4. Tomáš Kozák (Focus Rapiro) +55:58 5. Christoph Giestheuer (AUT, Trek Mountainbiker.at) +56:24   Výsledky ženy 211 km: 1. Natascha Binder (GER, Felt Ötztal X-Bionic) 14:06:18 hod.   Výsledky muži 119 km: 1. Christoph Soukup (AUT, Hitec) 4:59:56 hod. 2. Jukka Vastaranta (FIN, Trek Cingolani) +7:43 3. Hermann Pernsteiner (AUT, Rad.Sport.Szene) +10:30   Výsledky ženy 119 km: 1. Barbara Kaltenhauser (GER, Corratec) 6:21:11 hod.   Slovenský bikeri obsadili na najdlhšej strecke A nasledovne poradie...A do prvej stovky sa dostali hneď štyria!   41. Tomáš Dediský 12:46:04 45. Martin Belas 12:49:00 75. Juraj Meliš 13:29:10 83. Martin Imrich 13:34:48   Ostatné výsledky najdete TU   ZDROJ: http://mtbs.cz

Pozvánka: Hornohradský Merida MTB cyklomaratón - Málinec
16. 07. 2012 Reportáže

8. ročník vytrvalostného preteku horských bicyklov v oblasti Málinskej priehrady a Stolických vrchov. Maratón bude súčasťou nasledujúcich sérií: Cyklomaratónska  séria 2012: Medzinárodná séria 14 MTB pretekov Slovenský pohár: Séria pretekov s licenciou SZC. Usporiadateľ: Obec Málinec, Mikroregión Hornohrad Termín a štart: SOBOTA 28.7.2012 10,00 hod. - dlhá trať- kategórie MD,SD,VD,ŽD, SP muži a ženy 11,00 hod. - krátka trať - kategórie MK,SK,VK,ŽK,DK,LK,KaK,JrK,KtK,W2K, SP juniori a juniorky 11,20 hod. - hobby trať - kategórie HM,HŽ, RD Miesto štartu a cieľa: Obec Málinec okr. Poltár   - futbalový štadión Dĺžka trate: Maratón - 75 km, celkové prevýšenie cca 2600m   ( 1 okruh ) Polmaratón - 50 km, celkové prevýšenie  cca 1600m ( 1 okruh ) Hobby a RD - 17 km, celkové prevýšenie cca 200 m Prihlášky: cez ON-LINE prihlasovací systém na www.cyklo.sao-tatry.sk Štartovné: 13 eur  prihlásení a zaplatení do 30.6.2012 15 eur prihlásení  a zaplatení do 20.7. 2012 17  eur  pri platbe po 20.7.2012 a pri prezentácii bez suveníru      Kategórie: MD- muži 19-39 rokov  ( maratón) SD – muži seniori 40-49 rokov (maratón) VD-  muži veteráni  50 - 59 rokov ( maratón) ŽD-  ženy od 19 –bez rozdielu veku (maratón) MK – muži 19-39 rokov ( polmaratón) SK – muži seniori 40-49 rokov (polmaratón) VK- muži veteráni  50 - 59 rokov ( polmaratón) ŽK- ženy 19-39 rokov (polmaratón) DK- ženy dámy  40-49 rokov (polmaratón) LK- ženy Ladies nad 50 rokov (polmaratón) KJK- dievčatá  15 –18 rokov (polmaratón) KtK- kadeti  15 -16 rokov (polmaratón) JrK- juniori 17 - 18 rokov (polmaratón) W2K- muži veteráni nad 60 rokov (polmaratón) HM – hobby muži bez rozdielu veku  17 km HŽ – hobby ženy bez rozdielu veku    17 km RD – rod. družstvo 17 km (rodič+dieťa, manželia, súrodenci, pokrvní príbuzní) Slovenský pohár (SP): Muži nad 19rokov, dlhá trať Ženy nad 19 rokov, dlhá trať Juniori do 18 rokov, krátka trať Juniorky do 18 rokov, krátka trať Pretekári mladší ako 18 rokov môžu štartovať len s písomným súhlasom zákonného zástupcu.   Bližšie informácie na http://www.hornohradsky.estranky.sk/ ZDROJ: http://www.hornohradsky.estranky.sk/

Sagan s výbornou taktikou v 14. etape
15. 07. 2012 Reportáže

Štrnásta už prvá pyrenejská etapa priniesla mnoho zaujímavých momentov už v samom úvode. Etapa s troma nie celkom jednoduchými stúpaniami bola skvelou previerkou pre všetkých jazdcov, ktorí mali záujem prehovoriť do poradia, či už celkového, čiastkového alebo do poradia v bodkovanom či zelenom drese. Už od samého úvodu sme videli viacero pokusov o únik, neraz to bolo len o tom, že ktorý únik dovolí SKY či iné popredné tímy. Do úniku sa snažili dostať aj viacerí jazdci z prvej dvadsiatky, postupom času sa však podarilo do hlavného úniku dostať najprv tejto osmičke: Gilbert, Izaguirre, Gautier, Minard, Vorganov, Sanchez, Casar, M. Velits, neskôr asi na 35. kilometri sa do úniku vydal aj Peter Sagan spolu s Kruiswijkom a Paulinhom. V popredí sme tak mali takmer od prvých kilometrov Martina Velits a Petra Sagana, teda veľmi nádejnú a silnú dvojicu. Obaja už boli na tour v úniku, takže sa opäť pokúšali o individuálny úspech v etape. Prirodzene, pre Petra Sagana bola veľmi dôležitá šprintérska prémia, ktorá bola na méte 86 km pred cieľom. Sky išlo na čele pelotónu, sympatické a pohodové - svoje tempo. Predsa len, majú žltý dres a ich prioritou bolo šetrenie síl pred dvomi veľmi ťažkými stúpaniami, v ktorých sa snažili určovať tempo, aby neodchádzali jazdci z pelotónu, ktorí by mohli ohroziť Wigginsa. Na čele pelotónu sme videli aj zoskupenie Liquigasu. Podľa viacerých očakávaní vyhral Peter Sagan šprintérsku prémiu, viackrát sa aj tesne pred ňou obzrel či niekoho nenapadne špurtovať. Všetko sa teda odohralo v gentlemanskej rovine. Najväčší cyklistický talent si teda pripísal ďalších 20 bodov do bodovacej súťaže o zelený dres. Aj v pelotóne si po zvyšné štyri body došiel Greipel, v balíku taktiež nerobil nik problémy tomuto čochvíľa 30-ročnému Nemcovi. Peťo si tak zväčšil náskok a sebavedomo potvrdil zelený dres. Jeho náskok sa zväčšil na hranicu 80 bodov pred druhým Greipelom. Náskok vedúcej 11tky sa zväčšoval už od hranice 50 km, už vtedy sa rapídne zvyšoval od štyroch minút, až k 14:30 sekúndam! Pred stúpaním na druhý vrchol dnešnej etapy, kopec kategórie č.1 mali náskok vedúci pretekári 14:25. Teda pre nás veľmi pohodlných štrnásť minút, predsa len sme boli veľmi radi, keď v prvej jednástke sme mali dvojnásobné zastúpenie v podobe Sagana a M. Velitsa a veľmi reálne šance na úspech v 14 etape Tour de France. Počas prvej polovice stúpania na úvodnú jednotku sa náskok opätovne o máličko zvýšil k hranici 15-tich minút. Na čele prvej skupinky sme videli sympaticky pracovať neraz aj Petra Sagana či Martina Velitsa. 71 km bol pred cieľom náskok úniku - 15:00. Na prvom kopci teda výrazne pracoval aj Sagan. K žiadnym atakom nedochádzalo na 11 km dlhom stúpaní, zrejme aj jazdci podvedome čakali na posledný kopec s dĺžkou 9 km, úvod stúpania nebol náročný, posledné 3 km vrcholu však mali priemerný sklon 18 %. Skupinka teda na druhom kopci pracovala spoločne. Na vrchole prvej jednotky zabojoval o body do vrchárskej súťaže Paulinho zo Saxo Banku. Prakticky však vyšli všetci jedenásti spolu, teda aj M. Velits a P. Sagan zvládli nie najľahšie stúpanie v pohode. Predsa len sa však čakalo na rozhodujúci okamih dnešnej etapy, ťažký výstup na Mur de Peguere (9,3 km - sklon 7,9 %). Mierne problémy mal v úvode zjazdu Cyril Gauthier z Europcaru, ktorému šarapatila reťaz. Náskok úniku 56 km pred cieľom - 14:25. 50 km pred koncom etapy bol náskok vedúcej desiatky na pelotón (kedže Cyril Gauthier sa po problémoch dlhé kilometre márne snažil dotiahnuť) 13:55. Po prvých štyroch kilometroch najťažšieho stúpania dnešnej etapy boli už všetci jedenásti spolu. Gauthier sa dotiahol a náskok vedúcej skupinky bol opäť nesmierne vysoký a úmerne sa zvyšoval - 15:40! Po prvých piatich kilometroch trošku na začiatok miernejších pasáži sa neodvážil zaútočiť nik a pomerne vysoko sa v prvej skupine pohybovali Sagan s M. Velitsom. Odstup prvej skupinky od pelotónu bol v tom čase tesne pod hranicou 16 minút. Do čela skupinky sa pred ťažkými úsekmi dostali Kruiswijsk a Luiz Leon Sanchez, ktorí nasadili vysoké tempo. Sanchez, Gilbert, Izagguire a Casar sa oddelili od ostatných jazdcov. Za nimi asi 100m Peter Sagan a Minard, viac už strácali M. Velits, Paulinho, Kruiswijk a Gauthier. Peter Sagan strácal 2 km pred koncom stúpania asi 15 sekúnd. Videli sme ako sa Sanchez a spol. viackrát pozreli dozadu za svoj chrbát a v tých pohľadoch bol badať strach, pretože Sagan sa neustále približoval. Náskok vedúcej päťky bol 39 km pred cieľom bol stále neuveriteľných 15 minút. Neuveriteľný Peter Sagan v stúpaní dokonca dobiehol Casra, ktorý nastúpil 1 km pred vrcholom. Casar bol teda na vrchole prvý, Izagguire druhý, Sagan tretí a Gilbert, Sanchez a Izaguirre ich stíhali. V pelotóne pred strmými úsekmi nasadil vysoké tempo Evans, za sebou mal Nibaliho, ktorý v tom čase vyzeral tiež veľmi dobre. Sagan v zjazde spolu s Izagguirem dotiahol Casara, ktorý mal na kopci iba 20 sekundový náskok. Za nimi boli Gilbert a Sanchez, ktorých ešte prenasledovali M. Velits a spol. Odstup bol stále na hranici 15 minút. Vedúca skupinka favoritov bola pohromade ( 20 členná ) Evans a Nibali neútočili, Peter Velits sa pohyboval na stúpaní na asi 50 mieste, mal však favoritov nadohľad. Obrovské problémy Evansa presne na vrchole stúpania, kedy bol s Brajkovičom v menšom páde, a predsa len tam tímové vozidlá nemohli! Evans počkal na svojich kolegov, ktorí mu za pomoci technika dali zadné koleso. Sky však čakalo, z pelotónu však zaútočil Rolland! Wiggins akoby aj prosil svojich kolegov, aby počkali frustrovaného Evansa. Wiggins dokonca diskutoval s Zubeldiom . Skupinu prvých troch jazdcov na čele s Petrom Saganom stíhali 15 km pred cieľom Sanchez a Gilbert. Prví traja mali náskok asi 10 sekúnd. 14 km pred cieľom už Gilbert a Sanchez dorazili Sagana, Izagguireho a Casara. Vedúca pätica v čele trinásť kilometrov pred koncom etapy. Evans menil aj predné koleso asi 25 km pred cieľom! Problémy mali aj Brajkovič, Scarponi a iní. Veľká pohroma defektov. 10 km pred cieľom atakoval Luiz Leon Sanchez, stíhať Sancheza však od úvodu ataku nechceli Saganovi kolegovia v úniku, pretože si aj uvedomovali silu Petrovho špurtu, vtedy sa Saganove šance na víťazstvo o niečo znížili. 10 km pred cieľom strácal Sagan na Sancheza 15 sekúnd. Pred pelotónom mali náskok až 17 minút, kedže Sky a iné tímy čakali jazdcov, ktorých postihla smola. L. Sanchez mal náskok 8 km pred koncom pred Saganom, Izagguirem, Casarom a Gilbertom takmer 30 sekúnd. 6,5 km pred cieľom náskok Sancheza z Rabobanku na prenasledovateľov stále na hranici 20 sekúnd. Kým Sanchez pracoval konštantne, medzi štvoricou sa okrem Sagana nenašiel nik, kto by chcel pracovať a dotiahnuť, čo bola mierna škoda v posledných 5 km pre mladého Žilinčana. 3 km pred cieľom náskok Sancheza 35 sekúnd. V poslednom kilometri to už vyzeralo pre Sancheza veľmi nádejne, ba dokonca už sa 500m tešil! Sanchez si tak pripísal svoj štvrtý trimf na Tour de France v kariére vďaka úniku z méty 15 km pred cieľom. Vynikajúci individuálny triumf a únik skúseného Španiela. Sagan si v závere došpurtoval pre druhé miesto. Etapa to však bola veľmi hektická, s fantastickým vrchárskym výkonom Sagana, M. Velits tiež zapracoval v úniku na výbornú a do cieľa došiel ako ôsmy. V závere prišla skupina favoritov so stratou viac ako 18 minút s mnohými inými jazdcami, ktorí sa v zjazde dotiahli i vďaka tomu, že Sky sympaticky čakalo na smoliara Evansa. Fair-play počin britského tímu na čele s Wigginsom, vynikajúci výkon Sáncheza, Sagana a M. Velitsa. Peter Sagan si pripísal i ďalších 20 bodov do súťaže o zelený dres, po 14. etape má náskok úctyhodných 97 bodov!   1.SÁNCHEZ Luis León LOTTO BELISOL TEAM 4h 50' 29'' 2.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 47'' 3.CASAR Sandy FDJ - BIG MAT + 00' 47'' 4.GILBERT Philippe BMC RACING TEAM + 00' 47'' 5.IZAGIRRE Gorka EUSKALTEL-EUSKADI + 00' 47'' 6.PAULINHO Sergio TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 02' 51'' 7.MINARD Sébastien AG2R LA MONDIALE + 02' 51'' 8.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 03' 49'' 60.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 18' 15'' favoriti na celkové poradie + 18' 15''   ZDROJ: http://cycling-info.sk

V 13. etape opäť súboj Greipel - Sagan
15. 07. 2012 Reportáže

Po niekoľkých dňoch sa čistokrvní šprintéri dočkali opäť svojho dňa. Rovinatá etapa bola pre nich ako stvorená naplniť chúťky po víťazstve. Favoritmi na víťazstvo určite boli Cavendish, Greipel, Goss či Sagan. 23 km pred cieľom síce bol naplánovaný kopček tretej kategórie, pomerne strmý, ale títo chlapci by to mali zvládnuť. Opäť sa útočilo od začiatku a postupne sa sformovala čelná úniková skupina. Jej zložnie bolo už takmer tradičné. Nechýbal Morkov (Saxo Bank), ktorý už trikrát na tohtoročnej Tour bojoval v úniku a navyše by si dnes víťazstvom chcel uctiť pamiatku svojho otca, ktorý odišiel pred piatimi rokmi. Ďalej tam bol Bouet (Ag2r), Pineau (OPQS), Ladagnous (FDJ), Dumoulin (Cofidis), Curvers (Argos - Shimano), Engoulvent (Saur - Sojasun) a Pablo Urtasun Perez (Euskaltel), ktorý už bol v úniku takmer úspešný v tohtoročnej piatej etape. Počas pretekov prišla aj ďalšia informácia. Odstúpil Tony Gallopin z RadioShacku, ktorý ochorel. Únik sa celkom snažil, maximálny odstup dosiahol niečo cez deväť minút. Šprintérsku prémiu podľa predpokladov ako prvá preťala osemčlenná skupinka vpredu. V hlavnom poli sme videli veľký vzruch a aj nervozitu. Veľmi dobre to urobil Peťo Sagan. Vyviezol sa za svojimi súpermi a vyhral šprint pelotónu pred Greipelom a Gossom. Smolu tesne pred šprintom mal Peťo Velits. Pri nájazde do šprintu okolo ochranného zábradlia spadol. Našťastie sa mu nič nestalo a pokračoval ďalej. Pineau v úniku mal defekt asi 65 km pred cieľom, ale bez problémov to vymenil a dostihol kolegov. 59 a pol kilometra pred páskou v úniku zaútočil Morkov. Michael tak ašpiruje na najútočnejšieho pretekára Tour. Tesne pred tým mal defekt Peťo Sagan, ale bez problému sa vrátil do hlavného poľa. Morkov si na bývalých kolegov v úniku rýchlo vybudoval náskok okolo 40 sekúnd. Hlavné pole už bolo za sedmičkou len na dve a pol minúty neskôr mal na pelotón vyše tri minúty. Pelotón však išiel rýchle tempo a Morkova si držal na dohľad okolo minúty. 25 km pred cieľom sme videli pád v ktorom bol Chavanel (OPQS), či nositeľ bodkovaného dresu Kessiakoff (Astana). Našťastie opäť to nebolo nič vážne a všetci účastníci nehody pokračovali. Na stúpaní tretej kategórie ťahal pole Evans či Van Den Broeck, bol tam však aj Wiggins a Van Garderen a spol. V popredí sa držal aj Peťo Sagan čo bolo dôležité, Cav a spol odpadli. Ešte pred prémiou bolo po všetkých únikoch. Prvý vrcholom prešiel Van Den Broeck pred Evansom. Kopec výrazne okresal prednú časť pelotónu. Boli tam favoriti na celkové poradie aj Sagan ale aj Lotto s Greipelom. Cavendishova skupina už strácala 1:25. Asi 16 km pred cieľom zautočili Vinokurov s Albasinim. Od pelotónu sa však vzdialili len na 20 sekúnd. Cavendishova skupina nestíhala a strácala už tri minúty. Bol tam aj Goss či Farrar. To bola obrovská šanca pre Sagana aj keď favoritom sa stával Greipel. Unikajúca dvojica sa stala minulosťou 3 km pred koncom. Greipel mal opäť vynikajúci vláčik. Niektorí vrchári dokonca tempu pelotónu nestíhali. 2 km pre cieľom zaútočil L.L. Sanchéz. Výborne ťahal tím Sky. Prišiel však hromadný šprint a tesné víťazstvo Greipela pred Saganom. Tretí bol Hagen. Skvelé deviate miesto vybojoval Peťo Velits. Prvá desiatka celkového poradia sa nemenila. Greipel víťazstvom vyrovnal počet troch víťazných etáp Peťa Sagana. Peťo Sagan si napriek tomu upevnil pozíciu na čele bodovacej súťaže. Greipel sa dnes dostal na druhé miesto ale jeho strata je 64 bodov, tretí Goss už stráca 93.   1.GREIPEL André LOTTO BELISOL TEAM 4h 41' 30'' 2.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 00'' 3.BOASSON HAGEN Edvald SKY PROCYCLING + 00' 00'' 4.HINAULT Sébastien AG2R LA MONDIALE + 00' 00'' 5.IMPEY Daryl ORICA GREENEDGE + 00' 00'' 6.SIMON Julien SAUR - SOJASUN + 00' 00'' 9.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 00'' favoriti na celkové poradie + 00' 00'' 64.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 08' 36''   ZDROJ: http://cycling-info.sk

12. etapa Tour s prívlastkom nezáujmu stíhať únik
15. 07. 2012 Reportáže

Dvanásta etapa bola organizátormi ohodnotená ako taktiež kopcovitá, avšak najdlhšia 226 km dlhá etapa mala v prvej tretine svojho profilu dva vrcholy kategórie číslo jedna, potom už dlhých 140 km s mierne zvlneným záverom. Pelotón zdal sa byť trošku rozbitý, pretože v minulej etape prekonali jazdci extrémne ťažkú kopcovitú etapu. Už tradične sa sformoval únik, ten dnešný však dlhú dobu stagnoval, alebo bol neustále konfrontovaný s aktivitou rôznych tímov. Na úvodné kopce sa vytvorila veľmi silná opäť mnoho-členná unikajúca formácia, postupom času však i za pomoci tímu SKY či iných tímov nielenže dotiahli, ale ani nepustili ďalších dopredu. Dopredu sa po dvoch stúpaniach snažil dostať aj Sagan, spoločnosť mu v úniku robili aj Taaramae, Sorensen či iní jazdci, ktorí v predchádzajúcich etapách stratili. Zoskupenie Green-Edge však nenechalo nič na náhodu a keď bol Saganov únik v stíhajúcej skupine za hlavným únikom a Saganovci mali náskok 1:30 do čela pelotónu išli Gossovi pracanti a zabojovali a postupne sťahovali pokus Petra Sagana. Opäť Saganovi nevyšiel únik a za výdatnej pomoci Oricy Green-Edge bola skupina Petra Sagana dostihnutá. Hlavný únik dnešnej etapy sa teda vytvoril až po takmer 90 km, hlavní hrdinovia dnešnej etapy: Gautier (EUC), Martinez (EUS), Millar (GRS), Peraud (ALM) a Kiserlovski (AST). Pelotón mal dnes všetky úniky pod kontrolou, a kedže títo pretekári nepredstavovali žiadnu hrozbu pre vedúcich jazdcov Tour de France, tak na čele balíka zavládol pokoj a už na méte 100 km do cieľa bolo dosť zrejmé, že SKY nebude moc pracovať na zmazaní úniku, i preto že SKY je tím, ktorý väčšinou vždy určuje tempo pelotónu. Približne 110 km pred koncom etapy mali vedúici pretekári náskok iba niečo cez šesť minút, potom však v priebehu asi dvadsiatich kilometrov narástol náskok jazdcov v úniku až na takmer 12 minút! - Ako sme už v predchádzajúcich riadkoch spomínali, Sky i iné tímy odviedli svoju robotu v kopcoch a eventuálne šprintérske tímy neprejavovali žiadnu výraznejšiu aktivitu. Nanajvýš zapracovala Orica Green-Edge, keď bol Sagan v úniku. Borci Sky bojovali v kopcoch a musíme dodať, že sa nesmierne zapotili v jedenástej etape, kedy pelotón absolvoval zrejme jednu z najťažších etáp na Tour. V momente, kedy už pelotón išiel dlhé kilometre po rovine, tak únik už mal vyjazdený dostatočný náskok, teda bolo jasné, že na šprintérskej prémii bude prvý únik. Najvyšší bodový zisk teda získali jazdci z úniku a pre Sagana a Gossa zostávali 10 a menej bodvé prídely. Najviac bodov v šprinté hlavného balíka získal Goss, Greipel sa taktiež zapojil a Sagan bol až štvrtý. Pretekári v úniku pracovali neskutočne dobre a konštantne a kedže pelotón ani 60 km pred cieľom nejavil známky nejakého sťahovania náskoku, odstup vedúcej skupinky od pelotónu bol 60 km pred koncom etapy bol 11:30. Postupom času sa tento ,,obrázok" nemenil a zdalo sa, že pelotón i únik sú spokojní. 40 km pred cieľom bol náskok 12 minút a už vtedy sme mohli hovoriť o takmer istej definitíve, že víťazstvo v dnešnej etape pribudne na konto jazdcovi z úniku. 30 km pred koncom etapy bol náskok stále na časovej hodnote dvanástich minút, pelotón vypadal v pohode, no neaktívne, čakali sme skôr väčší špurt o body v súťaži o zelené tričko, i z dôvodu že Sagan stratil na Gossa na šprintérskej prémii ďalšie tri body. Vedúca skupinka tušila, že v dnešnej etape, bude mať príležitosť doviesť svoju vidinu úspechu do cieľa, preto nasadili veľmi rýchly a sebavedomé tempo ihneď po prvých zároveň i posledných dvoch kopcoch dnešnej etapy. I keď žiadny z borcov neohrozoval Wigginsa, dvadsiaty druhý v celkovom poradí - Martinez z Euskaltelu sa výrazne dostal do popredia, približne až do prvej pätnástky. 20 km pred cieľom bol náskok taký ako i pred 50 kilometrami - 12 minút. Dlhé kilometre išli všetci jazdci z pelotónu akoby rovnaké tempo, a tak nedochádzalo ani k miernemu či symbolickému znižovaniu náskoku. 15 km pred cieľom bol náskok vedúcej päťčlennej skupinky 11:20, čiže o niečo menej ako pred piatimi kilometrami, avšak to už v tých momentoch bolo bez predmetné. V pelotóne sa do popredia dostávali tímy Liquigas, Lotto a Sky. 6 km pred cieľom dnešnej etapy náskok úniku 10:30, tí však v tom momente viacej taktizovali, a tak prirodzene aj náskok už nebol taký vysoký ako v predchádzajúcich kilometroch. A musíme dodať, že i pelotón začal byť o niečo viac v strehu, kedže do cieľa chýbali už iba kilometre. Štyri kilometre pred cieľom zaútočil z vedúcej skupinky Martinez, profil však nebol v tom čase príliš strmý a technický, a tak ešte nedokázal uniknúť. 3 km pred cieľom zaútočil Peraud a Millar, spolu si dokázali vytvoriť viac ako 100m náskok. Napokon zvíťazil v záverečnom špurte David Millar, i keď ťahal takmer od tretieho kilometra pred cieľom! Druhý Peraud a spol. už stratili päť sekúnd, tretí bol Martinez, štvrtý Gauthier a piaty Kiserlovsky. V pelotóne sa už išlo konečne asi tri km pred koncom etapy takpovediac nadoraz a nebolo pretekára, ktorý by nechcel mať dobrú pozíciu pred zvlneným záverom. O záverečné body do klasifikácie o zelený dres zabojovali Goss, Sagan a iní šprintéri. Dvaja pretekári GreenEdge vytvorili dobrú pozíciu pre Gossa, ktorý v závere prešprintoval Sagana, no nie príliš ideálnym spôsobom, pretože v momente, kedy nastúpil Goss sa za neho dostal Sagan, ktorý sa po pár metroch v závetrí rozhodol ísť vedľa Gossa, v tej chvíli však Goss mierne križoval Sagana a mladého rodáka zo Žiliny to rozhodilo a spomalilo. Sagan má po dnešnej etape opäť o niečo menší náskok, rozdiel medzi ním a Gossom je po dnešnej etape 22 bodov. Pred tretím Greipelom, ktorý však už zrejme nemá záujem o zelený dres, má náskok dokonca 71 bodov. Na Peťovej tvári bolo vidieť jasné rozčarovanie z kontroverzného špurtu aj pri obliekaní do zeleného dresu, ktoré sa koná po etape, kedže Sagan má stále dostatok bodov pred Gossom. Rozhodcovia napokon celú situáciu posúdili ako nedovolenú zo strany Gossa a okrem toho, že v závere mu neprisúdili body, dostal ešte aj penalizáciu, a tak sa Peter na Austrálčana odpútal už na masívnych 56 bodov. Troška kontroverzné rozhodnutie, s ktorým určite nebudú v GreenEdge spokojní, no my môžeme byť len radi.   1.MILLAR David GARMIN-SHARP-BARRACUDA 5h 42' 46'' 2.PERAUD Jean-Christ. AG2R LA MONDIALE + 00' 00'' 3.MARTINEZ Egoi EUSKALTEL-EUSKADI + 00' 05'' 4.GAUTIER Cyril TEAM EUROPCAR + 00' 05'' 5.KISERLOVSKI Robert ASTANA PRO TEAM + 00' 05'' 6.GOSS Matthew ORICA GREENEDGE penalizácia 7.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 07' 53'' 8.HINAULT Sébastien AG2R LA MONDIALE + 07' 54'' 35.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 07' 54'' favoriti na celkové poradie + 07' 54'' 89.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 10' 15''   ZDROJ: http://cycling-info.sk

Peter Velits sa snažil zopakovať históriu v 11. etape
12. 07. 2012 Reportáže

Jedenásta etapa mala prívlastok kráľovská. Začala sa informáciou, že Fabian Cancellara na Tour končí a ide čakať na svoj nový prírastok do rodiny spolu s manželkou, objaviť by sa mal na olypmiáde. Bojovať sa začalo naozaj kráľovsky. Okamžite po odmávaní štartu zaútočil Gesink, videli sme tam aj Peťa Velitsa či Grivka. Celé sa to začalo miešať a čakali sme na vznik typického úniku. Nakoniec sa sformovala 25 členná skupina v zložení: Burghardt, Cumming, Gilbert (všetci BMC), Popovič (RadioShack), Malacarne (Eurpcar), Perez (Euskaltel), Bole (Lapmpre), Koren (Liquigas), Martin (Garmin), Cherel a Riblon (Ag2r), Dumoulin (Cofidis), Hoogerland (Vacansoleil), Paolini (Kaťuša), Hutarovich (FDJ), Gesink a Kruiswijk (Rabobank), Karpets (Movistar), obaja Sorensenovia (Saxo), Grivko, Iglinskiy, Kiserlovski a Vinokourov (Astana), De Weert a Pineau (OPQS), Albasini (GreenEdge), De Kort, Gretsch a Huguet (Argos - Shimano). Počas stúpania na Madeleine sa však opäť všetko trhalo a delilo. Sformovala sa aj druhá stíhajúca skupinka v nej bol na našu radosť aj Peťo Velits, ale aj Scarponi či Valverde. Obe skupiny sa potom spojili, preskupili a časť cyklistov tempu nestačila. Pridal sa ešte napríklad Rolland (Europcar) odpadol Gesink. Hlavné pole samozrejme ťahali cyklisti tímu Sky, otázkou teda bolo či aj také ťažké kopce ako v tejto etape dokážu prejsť svojou chladnokrvnosťou ako doteraz. Za touto skupinou, ktorá si držala odstup okolo 1:30 sa vydala ešte štvorica, Leipheimer (OPQS), Ten Dam (Rabobank), Moinard (BMC) a Marzano (Lampre). Čoskoro dostihla čelnú skupinu a tak aj BMC už malo vpredu svojho zástupcu. Neskôr sa z hlavného poľa vydali na stíhačku ďalší dvaja pretekári Bouet (Ag2r), Gorka Izaguirre (Euskaltel). Aj im sa podarilo dostihnúť čelo a tak už bola vpredu 28 členná skupina. Na stúpaní mal technické problémy Peťo Sagan. Zhruba 2 km pred prvým vrcholom sa čelná skupina začala rozpadávať. Perfektne bojoval Peťo Velits, a v boji o vrchol zvíťazil, keď porazil Kessiakoffa a získal 25 bodov. Dostal sa tak na štvrté miesto v boji o vrchársky dres. Žltá skupina prišla so stratou 2:58. Na zjazde Peťo Velits s Kessiakoffom ušli na 50 sekúnde zvyšku úniku. Ten sa začal rozpadať a z hlavného poľa stíhal aj Sagan s Ossom. Pokúsili sa tak dostihnúť čelo a získať body do bodovacej súťaže na šprinte. Na čele sa pred stúpaním na De la Croix sformovala opäť veľká skupina z pôvodného úniku. Boli tam opäť Rolland, Scarponi, Valverde, Kiserlovski, Trofimov, Basso Kirienka, plus Kessiakoff a Velits. Sagan s Ossom sympaticky bojovali ale misiu na zisk bodov sa nepodarilo naplniť. Všetky zobrali na prémii jazdci z úniku. Ako prvý začal na stúpaní strácať Scarponi. Nasledovali ho Basso, Horner či Valverde. Náskok čelnej skupiny pred pelotónom narástol cez štyri minúty a čakalo sa čo urobia BMC a Sky. A prišlo to 55 km pred cieľom. V žltom poli zaútočil Van Garderen a pokúsil sa rozbiť Sky. Navyše o kilometer neskôr zaútočil obhajca prvenstva Cadel Evans. O chvíľu dostihol svojho kolegu a išli spoločne. Touto taktikou samozrejme skúšali silu a odolnosť Sky. Dnes to bola šanca ako sa priblížiť v celkovom poradí k Wigginsovi. Samozrejme Sky opäť nasadilo vysoké tempo a začali odpadávať ďalší pretekári. Napríklad Tarramae, Zubeldia, Schleck či Roche. Asi šesť kilometrov pred vrcholom chytil na čele krízu Peťo Velits, v skupine sa najskôr držal potom začal strácať. Naopak Evansova skupina však neušla a Wigginsovci ju dostihli. Medzi favoritmi chýbal Menšov, Zubeldia sa dotiahol späť k favoritom. Na vrchole Col de la Croix bral najviac bodov Rolland. Veľmi tesne ho tam dobiehal Rolland a jasne vedie súťaž vrchárov. Deviaty preťal vrchol Peťo Velits. 2:10 stratili favoriti. Hneď na začiatku stúpania na Mollard bol Peťo Velits zdravo nasrdený a zaútočil. Robzbil tak celú skupinu, ktorá sa znova dala dokopy na zjazde. Potom však už nasadili Rolland a Kiserlovski a išli dopredu. Peťo so Sorensenom sa držali s miernym odstupom za nimi. Neskôr Peťo odpadol a pri Sorensenovi ho vystriedal Kirienka, ktorý potom sám dostihol Rollanda s Kiserlovskim. Vrchol prešla trojica v poradí Rolland, Kiserlovski a Kirienka, štvrtý bol Sorensen. Na čele vrchárov je teda Kessiakoff pred Sorensenom. Počas zjazdu sme videli práve pád Rollanda. Nebolo to nič vážne a pokračoval ďalej. Pred cieľovým stúpaním na Toussurne bola vpredu štvorica Rolland, Kiserlovski, Kirienka a Sorensen. Hlavné pole strácalo 3:30. Peťo Velits išiel za kvartetom s vyše minútovou stratou spolu s Ten Damom. V pelotóne zaútočili Brajkovič či Van den Broeck, čo vpredu vyvolalo atak Rollanda a Kiserlovskeho. 11 km pred páskou zaútočil Nibali a v tom istom momente pelotón pohltil Peťa Velitsa. Nibali rozbil pole favoritov, zostal tam už len Evans, Froome a Wiggins, neskôr ho dostihli. 9 km pred cieľom opäť zaútočil. Dostihol hneď skupinu Van Den Broecka. Froome tempo nevydržal a Wiggins išiel už na vlastné sily. Päť km pred cieľom už bol vpredu Rolland sám. V rovnakom čase začal strácať Evans!!! Wigo išiel opäť svoje vysoké tempo. A určite dnes rozhodoval o dôležitom náskoku a kroku na celkový triumf. Vyhral bez problémov Rolland, za ním došli Pinot, Froome, Van den Broeck, Nibali aj Wiggins spoločne v skupine. Evans stratil viac 1:26 na najväčších súperov. Spolu s ním finišoval aj Schleck s Van Garderenom. Zubeldia z Top 10 stratil 2:56 na Wigginsa. Peter Velits napokon finišoval so stratou 8:02 na Rollanda. Da Costa je z hry o Top 10, keď stratil dnes až 14:13, Menšov detto. Najmä v prípade Rusa je to obrovské prekvapenie. Líder OPQS Leipheimer stratil až 23:58, keď mu v posledných dvoch stúpaniach absolútne došlo. Rovnako Peraud z Ag2r. Taaramae stratil akékoľvek šance na biely dres, keď mu v cieli namerali stratu 25:48. Peter Sagan s Martinom Velitsom sa šetrili na ďalšie dni, keď prišli v grupette so stratou 33:20. V celkovom poradí sa tak Wiggins s Froomom a Nibalim odpútali od Evansa. Na dohľad Britom je už naozaj iba Nibali so stratou 2:23. Evans stráca 3:19 a Van den Broeck 4:48. Výborne sa posunul Van Garderen na 7. pozíciu. Rolland z 20. na 9. Top 10 uzatvára výborný mladík Pinot. Menšov padol z 5. miesta na 16. Peťo Velits sa zasa bojovnosťou vyštveral z 29. na 24. pozíciu, hoci je to stále ďaleko za očakávaním. Stal sa však akýmsi mini lídrom, lebo Leviho zásek znamenal pád z 19. až na 30. pozíciu. Peťo teda v Pyrenejách a časovke predsa len ešte má malú šancu vylepšiť svoje 19. miesto z vlaňajšej Tour.   1.ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR 4h 43' 54'' 2.PINOT Thibaut FDJ - BIG MAT + 00' 55'' 3.FROOME Chris SKY PROCYCLING + 00' 55'' 4.VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM + 00' 57'' 5.NIBALI Vincenzo LIQUIGAS-CANNONDALE + 00' 57'' 6.WIGGINS Bradely SKY PROCYCLING + 00' 57'' 7.SORENSEN Chris-Anker TEAM SAXO BANK - TINKOFF BANK + 01' 08'' 8.BRAJKOVIČ Janez ASTANA PRO TEAM + 01' 58'' 21.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 08' 02'' 105.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 33' 20'' 112.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 33' 20''   ZDROJ: http://cycling-info.sk

Report: bikepoint.sk CYKLOPOZITÍVNYCH 24 hodín MTB
12. 07. 2012 Reportáže

Na svoju prvú 24 hodinovku som išiel s heslom PREŽIŤ A UŽIŤ. Plán som mal jednoduchý. V sobotu budem krútiť čo to pôjde,v noci dám jeden dva okruhy pre atmosféru, v nedeľu uvidím a aspoň 150 km. Všetko ale podľa plánu nebolo... Po tropických teplotách po tri večery pred sobotou v Poluvsi a nielen tam riadne pršalo, hrmelo, blýskalo sa a fúkal vietor až tak, že lietali stany a prístrešky niektorým čo prišli do kempu v piatok. Ja s troma kamarátm "priateľmi destilovaného ovocia" som došiel do Rajeckých Teplíc-Poluvsia v sobotu ráno keďže z Martina to nie je ďaleko. Rozhodli sme sa že budeme štartovať každý sám v kategórii jednotlivcov. Po príchode do kempu na rezervované miesta sme sa išli prezentovať. Prezentácia prebehla v priateľskej atmosfére tak ako aj celý pretek jediného 24 hodinového závodu na Slovensku. Do 11-tej hodiny sme postavili stany a altánok, pripravili bicykle a šli sme na poučenie ohľadom pravidiel 24 hodinového preteku. Presne o 12-tej hodine bol štart systémom Le-Mans. Bicykle sú odstavené na štartovnej čiare a pretekári ku ním musia prebehnúť pár desiatok metrov. Ja som sa nejako v behu netrhal a v pokoji som si došiel po bike. Veď cieľ ma čakal za 24 hodín! Prvý okruh, ktorý mal aj s prejazdom cez depo cca.10km,som si dal ako poznávací s plánom ďalej zrýchľovať. V kľude doma po pretekoch na nete som prišiel na to že prvé kolo som mal najrýchlejšie :-). Trať bola pekná, prevýšenie na jeden okruh bol cca.200 m. Po štarte sa chvíľu stúpalo po lúke, nasledoval dlhý zjazd tiež po lúke, kde nebola problém 50km rýchlosť. Po prejazde cez mostík nasledoval prudký výšlap (kde aspoň u mňa prišiel na rad najmenší prevodník), cez ktorý sa krútilo stále mierne do kopca po lúkach, kde slnko pieklo ako divé a nedalo sa ani dýchať. Trocha úľavy nastalo až po príjazde do lesa, kde sa sklon terénu nezmenil ale aspoň bol tieň. V príjemnom chládku pár krát hore dole po koreňoch, pomedzi kaluže, nasledoval prudší rozbahnený zjazd, ktorý ale našťastie po prejazde viacerých pretekárov sa postupne vyjazdil. V diaľke už bolo počuť hudbu z kempu a po prejazde cez lúku, na ktorej boli dve veľké vlny bol už záverečný zjazd cez kemp do ďalšieho kola. Trať bola super značená, cyklopozitívni organizátori sa starali o jej bezpečnosť 24 hodín. Pôvodne som mal v pláne dopĺňať ionťák alebo vodu každé druhé kolo, ale jeden bidon mi vydržal ani nie na jedno kolo, tak som na občerstvovačke, ktorá bola dobré zásobená 24 hodín s milou a ochotnou obsluhou stál každý prejazd cez kemp. V sobotu do zotmenia som dal 10 kôl s viacerými prestávkami s tým, že keď bude tma pôjdem na trať znova. O 21.hod sa začalo blískať a hrmieť po okolitých kopcoch, ale našťastie dážď obišiel celú trať a kemp. Len vtedy sa mi už prestalo chcieť ísťdo tej tmy a keď som si predstavil ten zjazdík v lese po tme s ktorým som mal problém aj za svetla tak som radšej šiel do sprchy a potom som vegetil pred stanom s kamarátmi. O polnoci bol ohňostroj po ktorom som zaliezol do stanu spať. O 6:40 ma zobudilo svetlo, vrava a zvuky prechádzajúcich bicyklov okolo stanu. Ráno som zistil, že mám na pravej ruke priesil asi od neustáleho radenia a ledva hýbem viacerými prstami :-). Moc sa mi nechcelo na trať ale nejako som sa premohol a pred 8-mou hodinou som už zas prechádzal cez štart. Prvé dva okruhy boli super. Na lúkach ešte slnko nepieklo a pofukoval príjemný vetrík. V kempe, keď som trochu raňajkoval preberali kamaráti, ani neviem prečo, to či je číslo 13 šťastné či nešťastné. Neskôr som prišiel na to , že pre mňa nešťastné. V 13 kole som sa totiž zapichol predným kolesom v zjazde v lese a preletel som cez riadidla. Našťastie zas len s nejakými modrinami po nohách. Každý okruh som bol unavenejší a každý zjazd som tadiaľ chodil rýchlejšie až som na to doplatil. Posledné dve kolá som si už veru dával bacha a šiel tadiaľ opatrnejšie :-). Po 15 kolách (150 km) a prejazde cieľom som už do ďalšieho nešiel, lebo by som ho do 12:00 nedošiel a tak som si poslednú pol hodinku užíval pri stane a sledoval pretekárov, ktorí postupne prichádzali do cieľa. Po hodinke nasledovalo vyhlásenie výsledkov, pred ktorými sme zbalili stany, spáchali hygienu a najedli sa. Klobúk dole pred všetkými ktorý jazdili v kuse 24 hodín. Víťaz v mojej kategórii Rasťo Balko najazdil 370 km! Svoju prvú 24 hodinovku hodnotím kladne. PREŽIL A UŽIL som si ju. Len podľa plánu mi ta jazda v noci nejak nevišla. Ak pôjdem za rok zas na trať, tak už určite nejaký ten kilometer v noci za pomoci svetiel prejdem... Autor: Milan Majtán Foto: bikepoint.sk

Video: bikepoint.sk CYKLOPOZITIVNYCH 24 hodín MTB
12. 07. 2012 Reportáže

Zostrih z 3.ročníku 24 hodinového ultramaratónu prvého na Slovensku. DEMA Československý seriál 24 hodín MTB Rajecké Teplice - Poluvsie (horská chata) 7.7. - 8.7.     Autor: tigeragon Foto: tigeragon

INTERSPORT MTB TROPHY&TV MARKÍZA RUN už za dverami 28-29.7
12. 07. 2012 Reportáže

Všetkým priaznivcom MTB ale aj bežcom dávame do pozornosti super akciu, ktorá sa koná už 28-29.7. v Stupave a Bratislave. Všetky informácie o podujatí INTERSPORT MTB TROPHY najdete na: http://www.stupavskymaraton.sk/letny-maraton-2012/propozicie/ Všetky informácie o bežeckom podujatí TV MARKÍZA RUN nájdete na: http://www.stupavskymaraton.sk/letny-beh--kombinacia/propozicie-beh/   Pripajame aj link na  videa na YOUTUBE: Video pozvánka na 10.ročník 2012: http://www.youtube.com/watch?v=3H8DyYGmHuU Video pozvánka na maratón Jednokoliek / Unicycle on STUPAVA TROPHY 2012: http://www.youtube.com/watch?v=_NU4NgrxyXw Video report z posledného 9. ročníka 2011: http://www.youtube.com/watch?v=r9x7k3RH0QU   Autor: Luboš Dupkala

Craft 1000miles 2012 vyhral Zdeněk Kříž
12. 07. 2012 Reportáže

Craft 1000miles Adventure 2012 zná své medailisty Český vytrvalec Zdeněk Kříž obhájil loňské vítězství na Craft 1000miles Adventure by Jan Kopka. Závodník ze Špindlerova mlýna dorazil do cíle v Nové Sedlici včera 10.7. ve 14:24. Ke zdolání extrémní trati potřeboval 9dní a 29 minut. Očekávání, že znalost trati přispěje k rychlejším časům se tedy nepotvrdila. Svoji roli sehrálo nepříliš příznivé počasí a vydatné deště, které závodníky sužovaly v první polovině závodu. Se ztrátou 15 hodin pak dnes nad ránem do cíle na děleném druhém místě dorazili Martin Klofanda a Patrik Bartík. Další závodníci jsou stále na trati. Více o atmosféře v Nové Sedlici přímo hlavní pořadatel závodu Jan Kopka: „Konečně po strastiplné cestě dorážíme do cíle a po rychlé domluvě se starostou začínáme budovat ve spěchu cíl, jelikož očekáváme prvního závodníka Zdendu Kříže každou chvíli. Pan starosta vyhlásil vesnickým rozhlasem tuto událost a do pěti minut se začínají srocovat vesničané a zpovzdálí nás pozorují. Sem tam se nějaký domorodec přišel zeptat, co se děje a my ve spěchu vysvětlujeme. Po chvíli – jak jinak začne vydatný déšť a my zrychlujeme. Sotva jsme stihli vše připravit, Zdenda za potlesku místních doráží 10. 7. v 14:34. Na cestě strávil přesně 9 dní a 29 minut. Od nás velká gratulace a obdiv!“   ZDROJ: http://mtbs.cz

V 10. etape fantastický Voeckler, Peter Velits žiaľ stratil
11. 07. 2012 Reportáže

Konečne hory! Tak toto bolo naozaj veľké želanie fanúšikov Tour de France. Teraz sa ukáže, kto na to má. My sme prirodzene dúfali, že v horách sa predvedie predovšetkým Peťo Velits, ktorý sa blysol v časovke pekným výsledkom. Samozrejme pohľad sme upierali aj na Peťa Sagana, ako zvládne ťažké kopce. O to viac nás potešilo, keď bol v úvode etapy iniciátorom úniku práve Peter Sagan. Kým sa útok sformoval trochu to trvalo, najskôr tam bol Peter s Grivkom, potom sa za nimi vydali viacerí pretekári až z toho vznikla 25 členná skupina. Vytvorili ju naozaj zaujímavé mená: Burghardt a Cumming (BMC), Voigt a Popovič (RadioShack), Voeckler a Arashiro (Europcar), Martinez (Euskaltel), Scarponi (Lampre), Millar a Zabriskie (Garmin), Peraud (Ag2r), Jandesboz (Sour - Sojasun), Horrach (Kaťuša), Casar, Hutarovič a Ladagnous (všetci traja FDJ), L.L. Sanchéz (Rabobank), Kroon a Morkov (SaxoBank), Fofonov a Grivko (Astana), Devenyns (OPQS) a Gerrans s Gossom (Green Edge). Najvyššie postavený bol v úniku Scarponi na 27. mieste so stratou 10:27. Sagan s Gossom boli pripravení zviesť súboj o šprintérsku prémiu a body do súťaže o zelený dres a boli tam aj pretekári ktorí mohli pomýšľať na etapové víťazstvo. Skupina v úniku sa vzdialia takmer na sedem minút a rozdelila si aj prvú horskú prémiu druhej kategórie. Bodovali na nej Morkov, ktorý tak poskočil vo vrchárskej súťaži na priebežné piate miesto, ďalej Grivko, Voigt a Voeckler. Na tom istom stúpaní sme videli to čo často nevídať. Mark Cavendish aktívne pracoval na čele pelotónu na stiahnutí náskoku. Sky to navyše nemal ľahké, v úniku nemal nikoho a tak museli chlapci tvrdo pracovať. V úniku musel Sanchéz meniť bicykel. Pred šprintérskou prémiou mal defekt aj Voeckler. Na zjazde sa opäť ukázal Peťo Sagan, keď bol jednoznačne najlepším zjazdárom a mierne pelotónu odskočil. Okamžite však reagoval Goss a náskok stiahol. Voeckler mal pre vysoké tempo úniku, ktoré nasadil práve Sagan, problém dostihnúť po defekte túto skupinku napokon sa mu to za pomoci Arashira podarilo. Šprintérsku prémiu vyhral Goss (20 bodov), druhý bol Hutarovič (17), náš Peťo Sagan bol tretí (15), začal šprintovať pomerne zavčasu a tak s ním Goss nemal veľa roboty a stiahol náskok v súťaži o zelený dres o päť bodov. Následne sa začalo stúpanie na Grand Colombier a práve Goss s Hutarovičom boli prví dvaja pretekári, ktorí odpadli. Sagan sa z úvodu držal. Toto stúpanie bolo najťažšie počas etapy malo takmer 17 a pol kilometra a stúpanie 7,1 percetna. Zhruba 58 km pred cieľom už začal strácať aj Sagan s Horrachom. Potom Arashiro a ďalší. Na stúpaní už nasadili tempo chlapci zo Sky ale vpredu sa zatiaľ držal Peťo Velits. Odpadol napríklad jeho tímový kolega Chavanel. V úniku následne odpadol Gerrans a tam zase tempo držal Scarponi. 54 km pred cieľom vpredu zostali už len Scarponi, Voeckler, Devenyns, Sanchéz a Cazar či Fofonov. O pár kilometrov zaútočil práve Sanchéz a pokúsil sa o sólovú jazdu. Vzadu v pelotóne naopak začal strácať asi 8 km pred vrcholom Rui Costa teda posledná nádej Movistaru vyhasínala. Krízu však prekonal a dokázal sa ešte udržať. Na konci hlavnej skupiny s favoritmi sa držal Peťo Velits. Na stúpaní sa to neustále menilo. Voeckler, Devenyns a Scarponi pracovali veľmi dobre a dotiahli sa na Sanchéza vpredu. Štvorica si držala náskok zhruba 6 a pol minúty. Peťo Velits sa už hlavného poľa držal len silou vôle ale bojoval. Kontakt stratil 49 km pred cieľom. Pred vrcholom sa snažil tempo v pelotóne rozprúdiť Van Den Broeck, uniknúť sa mu ale nepodarilo. Tím Sky bol neuveriteľne silný. Tesne pred vrcholom sa na v úniku odpútal Voeckler a vybojoval si 25 bodov a stal sa lídrom vrchárskej súťaže. S odstupom 1:03 odpadlíci z pôvodného úniku Martinez, Casar, Voigt a Fofonov. V hlavnom poli zaútočil Pinot a opäť Van Den Broeck. Pelotón prišiel na vrchol so stratou nad päť minút a na zjazde išiel dopredu výborný zjazdár Nibali. Peťo Velits na vrchole stratil na žltú skupinu tri minúty, naopak Sagan prešiel 40 sekúnd pred Wigginsom. To znamenalo, že Sagan počká na Nibaliho a pomôže mu v záverečnom kopci čo sa aj o pár kilometrov neskôr stalo. Chlapci z Liquigasu odvádzali dobrú robotu a na Wigginsovu skupinu urobili ešte pred stúpaním náskok cez minútu, čím Nibali útočil na Evansovu celkovú druhú priečku. Ich tempa sa držal len Pinot. Kvarteto vpredu malo stále náskok okolo päť minút. 25 km pred cieľom sa úloha Peťa Sagana skončila a Nibali nabral posledné sily zo zvyškov z bufetu a išie sám útočiť na čo najlepší výsledok. Peťo však predviedol vinikajúci výkon a Nibali mu môže za dnešok ďakovať. Na stúpaní na Richemond ho z poľa dostihol útočiaci Grivko, ale ten Nibaliho tempu nestačil. Pelotón však postupne sťahoval jeho náskok a odstup sa zmenšil na 30 sekúnd. Sky opäť nasadil drvivé tempo a opäť sa začalo odpadávať. Postihlo to napríklad držiteľa bieleho dresu bieleho Van Garderena. 21 km pred páskou pelotón na čele so Sky Nibaliho dostihol. Štvorka vpredu mala náskok ešte tri minúty a vyzeralo to pre nich nádejne. Opäť prvý preťal prémiu Voeckler pred Scarponim. Tesne pred vrcholom v hlavnom poli opäť útočili Rolland a Van Den Broeck. Na zjazde si vybojovali 20 sekundový náskok na pelotón. 10 km ešte zostávalo do záveru etapy, keď už bolo jasné, že únik si rozdelí prvé štyri miesta. Približne o kilometer ich ešte dostihol Voigt, teda ich kolega z pôvodného úniku. Van Garderen zabojoval v zjazde a stratu na žltú skupinu stiahol. Tri kilometre pred cieľom zaútočil na čele Devenyns, stíhal ho Voigt za ním išiel Voeckler. Nakoniec záver najlepšie zvládol Voeckler a zvíťazil, okrem toho za v ďalšej etape oblečie do vrchárskeho bodkovaného dresu. Druhý bol Scarponi a tretí Voigt, štvrtý Sanchéz a piaty Devenyns. Scarponi sa posunie v celkovom poradí výrazne vyššie. Šiesty bol Casar, za ním Martinez a Van Den Broeck s Rollandom. Poslední dvaja menovaní si tiež mierne polepšili v celkovom poradí. Favoriti stratili cez tri minúty takže Van Den Broeck si polepší o 29 sekúnd. V top 10 sa zmenilo len to, že klesol Tejay Van Garderen na 10. miesto a preskočili ho spomínaní Van Den Broeck a Roche. Wiggins svoju líderskú pozíciu bez problému udržal. Žiaľ z prvej dvadsiatky vypadol Peter Velits, ktorý stratil 15 minút a prišiel do cieľa až za Peťom Saganom! Biely dres zostáva, hoci s ťažkosťami Van Garderenovi, zelený Peťovi Saganovi.   1.VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR 4h 46' 26'' 2.SCARPONI Michele LAMPRE - ISD + 00' 03'' 3.VOIGT Jens RADIOSHACK-NISSAN-TREK + 00' 07'' 4.SÁNCHEZ Luis Leon RABOBANK CYCLING TEAM + 00' 23'' 5.DEVENYNS Dries OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 00' 26'' 6.CASAR Sandy FDJ - BIG MAT + 00' 30'' 8.ROLLAND Pierre TEAM EUROPCAR + 02' 44'' 9.VAN DEN BROECK Jurgen LOTTO BELISOL TEAM+ 02' 44'' favoriti na celkové poradie + 03' 16'' 56.SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE + 12' 25'' 62.VELITS Peter OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 15' 04'' 94.VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 27' 27''   ZDROJ:http://cycling-info.sk